en wat wil je suggereren zoals gewoonlijk. Dat ik hiermee een '' Apple' afvallige ben?
Zo lang Apple ruk telefoons maakt, d.w.z. iPhones met een zwakke batterij dan zoek ik mijn heil ergens anders.
On topic:
Recensie:![Foto550-TYLGTROA.jpg]()
Waar?Pannekoekstraat 45-A, 3011 LC Rotterdam,2 panden voor het
eerder gerecenseerde Tante Nelmaar wel aan dezelfde kant van de straat.
![Foto550-RSP4ONV4.jpg]()
Wat at je/bestelde je?![Foto550-P76BEGLF.jpg]()
• Gekookte dumplings gevuld met vis,garnalen en krab
• Bamisoep met spareribs & spitskool
• Watermeloen stukjes
Algemene impressie & opmerkingen?Prima te doen zo ter afwisseling van andere keukens. Ik kende Bij Bao natuurlijk allang en ik moet zeggen
na de heropening/doorstart die ik al hier vermelde heeft de keuken niet aan kwaliteit ingeboet. Voor hen die van RTL Boulevard verhalen houden: De enige die afscheid genomen heeft van het 'hernieuwde'Bij Bao, is de eigenaresse want haar (nu ex) man staat nog steeds in de keuken afgewisseld met een andere kok.
Hij is ook degene geweest die Bij Bao die kwaliteit gaf die het verdiende. Niet zijn,nu,(ex) vrouw.
De gekookte dumplings waren maar matig vond ik en volgens mij afkomstig van de groothandel of zijn te lang ingevroren geweest. "Matig".. want ik proefde ook erg weinig onderscheid qua smaak waar nu vis,krab of garnalen in zat. Zelfs nadat ik de nodige specerijen erop deed om het wat meer 'pit'te geven vond ik het nog steeds te vlak van smaak.
De Bamisoep was lekker. 'Lekker' als in de noedels waren overduidelijk niet uit een pakje maar m.i. zelf bereidt vanwege de mooie dikte en sterke structuur waardoor je ook een goede bijt had. De bouillon was prima,de spitskool vond ik eigenlijk onnodig en beetje een spelbreker in het geheel want met zulke goede dikke noedels,prima bouillon en spareribs die als vlees component
the icing on the cake waren (kom ik zo op hoe smakelijk ik ze vond) ,vond ik dat men de spitskool beter had weggelaten.
De spareribs wil ik er nog even uitlichten: Zo mals waren deze waarbij het vlees bijna van het bot af viel als je alleen maar eventjes je tanden er inzette. Duidelijk vooraf goed gemarineerd,daarna in de oven gedaan en op temperatuur later aan de bamisoep toegevoegd waardoor alle smaken op het juiste moment te samen komen.
Toppertje!
Aan de foto boven kan je ook zien dat de bamisoep met zijn spareribs en dikke noedels het eerst op waren. Van de dumplings zijn 3 happen genomen en zoals te zien op onderstaande foto,ingepakt en meegenomen voor bij de tv vanavond laat als de trek weer even opspeelt al of niet i.c.m een zelf gepreareerde bouillon met glasnoedels.
![Foto550-RHIG4KBL.jpg]()
De watermeloenstukjes waren lekker zoet en een prima afsluiter van dit bezoek.
Cijfer:
8 / 10