quote:Op vrijdag 7 november 2014 13:04 schreef Isegrim het volgende:
Onzin. Dat IS gewoon het lekkerste voer.In Sri Lanka ook. En de leukste ambiance, dat ook.
Dat betwist ik dan ook niet.quote:
ben het ook met jou eens, alsof je daar geen goeie restaurants hebt, het ene doen en het andere niet latenquote:
Omdat het zondag is.quote:
Niet om nu echt vervelend te zijn maar al die HK deli's die in dat straatje zitten zijn meestal gevuld met Aziaten gewoon omdat dat hun China town is en Aziaten meestal in hun eigen wijkje verblijven als het om eten gaat. Dus in deze zegt dat niet echt wat over de kwaliteit an sich van deze zaak.( ik ken de zaak namelijk ook)quote:Op zondag 9 november 2014 20:53 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanmiddag lekker gedimsumt bij Kee Lun Palace in Chinatown, Den Haag. Samen met een vriendin.
[knip]
Restaurant zal vol Chinezen, altijd goed teken. 2e Keer dat ik er ben geweest. Jum!
Precies lijken. Komen van de groothandel. Onderscheiden zich niet wat je bij de zondag snackbar Chinees haalt qua kwaliteit.Je betaalt alleen hier meer vanwege de setting.quote:
Voor de beste ga je gewoon hier heen. Geen discussie mogelijk tenzij je wilt dat ik een uitgebreid verhaal neerpen waarom ik vind dat ze de beste zijn i.v.g met zelfs een Tai Wu of een Lange Muur of welk restaurant in Rotterdam/Zuid-Holland ook.( en die ik bijna allemaal van haven tot gort ken)quote:Op maandag 10 november 2014 06:50 schreef Isegrim het volgende:
Ziet er lekker uit! Ik heb nog nooit dimsum gedaan, maar eens doen. Misschien dat Iwanius of RobinOok kunnen zeggen waar in Rotterdam ze de beste hebben?
Die zit niet tegenover de Lange Muur. Tegenover de Lange Muur zit deze zaak.quote:Op maandag 10 november 2014 07:25 schreef RobinOok het volgende:
Ik zeg Lange Muur. Tegenover Wah Nam Hong.
Welnee.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:01 schreef Iwanius het volgende:
omdat De Lange Muur zijn dimsum van de groothandel komt en alleen gestoomd wordt in de eigen keuken
Ha wat grappig! Daar heb ik afgelopen zaterdag gegeten, mijn vriendin en ik hadden alweer 9 jaar en wij hadden hadden nagenoeg dezelfde menu's. Wat gezien het concept eigenlijk niet zo verwonderlijk is...quote:Op vrijdag 7 november 2014 12:54 schreef RobinOok het volgende:
Het werd weer eens tijd om bij ons favoriete restaurant te gaan eten. Restaurant De Jong in de Raampoortstraat 38 in Rotterdam.
[ link | afbeelding ]
Kroepoekje van eekhoorntjesbrood met gepekelde sjalotjes, mosterdpoeder en dille.
Mijn cijfer: 10
[ link | afbeelding ]
Toastje met kippelevermousse met gerookte paling met "date leather" met groene kruiden, creme van groene kruiden en geraspte mierikswortel.
[ link | afbeelding ]
In zoetzuur ingelegde linten van flespompoen met pompoenkaramel, hazelnootschuim, poeder van weet ik niet meer, ik geloof ook hazelnoot.
[ link | afbeelding ]
Twee stukken gnocchi, een beetje wennen. Ze waren niet springy en veerkrachtig maar het leek eerder een stroeve, vette aardappelpuree. Toch had het wel wat. Met salieboter, salie en cress van rode zuring.
Mijn cijfer: 8
[ link | afbeelding ]
Dunne plak ribeye, op bruine bonen met een appel/knolselderij creme. Met scheuten van (ik gok) spinazie.
Mijn cijfer: 7 (komt ook omdat ik meestal al helemaal vol zit als we aan het hoofdgerecht toe zijn)
Kosten: 127,50 voor 4 gangen, vier glazen wijn x 2 personen.
Nou..ik ben dan erg benieuwd hoe jij het dan zo zeker weet dat de dimsum niet prefab bereidt is alias van de groothandel komt.quote:
Namen en rugnummers willen we zien.quote:Op dinsdag 11 november 2014 18:57 schreef Iwanius het volgende:
Simpelweg omdat ik weet van wie de zaak is,waar die wat inkoopt en wat hij in de keuken aan apparatuur heeft staan en wie er staat als keukenbrigade.
Ja..makkelijk antwoord die ik niet van je verwachte,maar goed beetje een zwakte bod door met een tegen-argument te komen en het niet hard kunnen maken als ik erom vraag. Maar goed, van jou kan ik het hebben.quote:
Dank voor je verzoenende woorden maar heb zeker geen ruzie o.i.d met Robin. Hooguit verschil in mening over iets Moet kunnen en heel gezond lijkt mij met zo een hoog gewaardeerd team(iwanius)lid.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:49 schreef Isegrim het volgende:
Weet je wat? Ik ga gewoon naar beide een keer toe.![]()
Ik niet.quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Namen en rugnummers willen we zien.
dezequote:
Nou, ik wou 'm eigenlijk helemaal niet voeren. Dacht dat dat wel duidelijk was.quote:Op woensdag 12 november 2014 07:50 schreef Isabeau het volgende:
Zeg, kan die prefab of niet discussie elders gevoerd worden. Dit is absoluut niet de plaats.
Praag is geweldig, die Dumplings lijken serviettenknoedel, gemaakt van brood, klopt dat?quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:52 schreef Myraela het volgende:
Favoriete tentje waar ik in Praag heb gegeten.
[ afbeelding ]
Waar? Hostinec u Rotundy - Praag
Wanneer? Afgelopen zondag
Wat at je?
We deelden een voorgerecht: Bier kaas met brood
Mijn hoofdgerecht : Eend met rode kool en dumplings
Mijn vriend: Worst in een biersaus met brood
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Simpel eten, maar heerlijk. We waren de enige toeristen die er zaten. Prijzen waren zelfs voor Praagse begrippen laag terwijl het toch redelijk in het centrum zat.
Ober kon maar gebrekkig Engels, maar probeerde het wel. En was één van de weinige mensen in Praag die wel enorm vriendelijk was. 4 euro voor zo'n hoofdgerecht met eend, als zoiets in Nederland zou zitten zou ik er veel te vaak gaan eten.
Kosten? 15 euro (Inclusief 2 halve liters bier en 2 kersen ciders. )
Cijfer? 9. Huiselijk eten, maar echt heerlijk.
Nu ik beter kijk zie ik het idd. Rode kool, Eend en Knoedel zijn klassiekers van de keuken daar, net als Gans bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:35 schreef Myraela het volgende:
De linkse waren van brood, de iets kleinere aan de rechterkant waren van aardappel.
Vreselijk en niet alleen in NL,quote:Vond het heerlijk. Sowieso ook fijn dat je gewoon groenten krijgt. Als je in Nederland goedkoop ergens gaat eten dan krijg je altijd patat en zo'n trieste salade. Dit is toch veel lekkerder.
Arme mensen eten, oud brood verwerken tot iets eetbaars. Armen in Nederland aten aardappels, In andere landen brood. brood wordt oud en dat gooi je niet weg, daar maak je wat eetbaars van.quote:Op dinsdag 25 november 2014 21:18 schreef sirdanilot het volgende:
Ik vind die knoedels niet zo lekker, snap het idee ervan niet zo.
Goede tip! Praag staat op mijn lijstje voor volgend jaar.quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:52 schreef Myraela het volgende:
Favoriete tentje waar ik in Praag heb gegeten.
[ afbeelding ]
Waar? Hostinec u Rotundy - Praag
Wanneer? Afgelopen zondag
Wat at je?
We deelden een voorgerecht: Bier kaas met brood
Mijn hoofdgerecht : Eend met rode kool en dumplings
Mijn vriend: Worst in een biersaus met brood
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Simpel eten, maar heerlijk. We waren de enige toeristen die er zaten. Prijzen waren zelfs voor Praagse begrippen laag terwijl het toch redelijk in het centrum zat.
Ober kon maar gebrekkig Engels, maar probeerde het wel. En was één van de weinige mensen in Praag die wel enorm vriendelijk was. 4 euro voor zo'n hoofdgerecht met eend, als zoiets in Nederland zou zitten zou ik er veel te vaak gaan eten.
Kosten? 15 euro (Inclusief 2 halve liters bier en 2 kersen ciders. )
Cijfer? 9. Huiselijk eten, maar echt heerlijk.
Net buiten het centrum is dat heel mooi en nog niet zo verpest.quote:Op dinsdag 25 november 2014 21:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Goede tip! Praag staat op mijn lijstje voor volgend jaar.
Zucht, Pjotrek was zo een schatjequote:Op dinsdag 25 november 2014 21:32 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb een Tsjechische bij me om me rond te leiden, komt goed
Absoluut!quote:Op zondag 7 december 2014 01:04 schreef Molo het volgende:
Je wilt er best voor betalen, als het lekker is en de prijs enigszins gerechtvaardigd, toch?
Nee, dat is waar.quote:Op zondag 7 december 2014 01:33 schreef Molo het volgende:
Zou de wijn dan opeens goedkoper zijn en de hoeveelheden normaler? Lijkt mij van niet.
Edit, niet goed gelezenquote:Op zondag 7 december 2014 00:58 schreef RobinOok het volgende:
Ik weet het niet, misschien ben ik overly kritisch, zo'n kutwijf dat het denkt beter te weten omdat ze ook iets van koken weet. Zo'n irri-gast die foto's van haar eten maakt en alles onder een vergrootglas legt. Maar 170 euro neerleggen voor 3 gangen en 3 glazen wijn waarbij alles maar zozo is, niks eruit springt, niks ziel heeft en niks je laat wiebelen op je stoel, ik ben er een beetje klaar mee.
Even vooraf: Zaten jullie bij het raam die middag want ik was toevallig op De Meent en kijk dan altijd even naar binnen bij Amarone (of ze het druk hebben en zo niet - en ik heb tijd en zin - loop ik altijd even naar binnen om "hallo"te zeggen en dan een glaasje bubbelie te nuttigen onderwijl even snel bijpratend.) en zag een gezelschap bij het raam zitten zaterdagmiddag voor de lunch die toevallig een foto maakte van een bord.quote:Op zondag 7 december 2014 00:58 schreef RobinOok het volgende:
Ik weet het niet, misschien ben ik overly kritisch, zo'n kutwijf dat het denkt beter te weten omdat ze ook iets van koken weet. Zo'n irri-gast die foto's van haar eten maakt en alles onder een vergrootglas legt.
Mooi dit en weer een tevreden klant erbij. Maar je hebt ook niet voor niets de beste Thai van Zuid-Holland/Rotterdam uitgezocht! M.a.w je moest wel slagen...quote:Op woensdag 10 december 2014 03:48 schreef MiestOr het volgende:
Korte omschrijving van mijn dinneetje vorige week:
Waar: Soi3 op de Kruiskade te Rotterdam
Wat:
Ik vooraf een Tom Yam met kip, was niet zo heel erg pittig (ben nogal verziekt door Surinaams eten) maar wel smaakvol. had een kleine variant genomen omdat ik graag met volle teugen van het hoofdgerecht wilde genieten. Toch bleek dit al een heule flinke kom te zijn. Wel erg smakelijk!
Zij thaise viskoekjes met chilisaus, smakelijk echter ik proefde meteen welke chilisaus het was (panthainorasigh) fijn voorafje.
Hoofdgerecht ik: Keang kieuw waan, groene curry op basis coccosmelk met vis
Heerlijke curry met prachtig stuk meervalfilet, normaal ben ik wat huiverig voor vis, maar ik had een gekke bui en dat is met niet tegen gevallen! Ondanks dat ik me had ingehouden met het voorgerecht (en mee had gesnoept van mijn tafeldame's viskoekjes) was het ruim voldoende voor mij als medium-grote eter.
Hoofdgerecht zij: Phad Thai met kip. Zij wist van tevoren al dat ze weer dit gerecht ging nemen en dat viel zoals altijd (ze komt er vaker) niet tegen! lekker zitten smikkelen en ik mocht gelukkig ook proevenechter was de portie voor haar wat te groot. Dit ging netjes mee in n doggy-bag op aanraden van de eigenaar.
Nagerecht beide: helaas zaten we vol.. toch maar een extra koud pilsje genomen, dat kan tenslotte altijd!
Verder lekker wat biertjes erbij en mn dame een heerlijke munt-thee.
afgerekend: 55eur incl. tip
Vaker eten? ja hoor, ben vrij nieuw tot de Thaise keuken en dit beviel prima!
En wat vind je van DeliBird dan? die staat komend verlof op t programma!quote:Op donderdag 11 december 2014 19:57 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Mooi dit en weer een tevreden klant erbij. Maar je hebt ook niet voor niets de beste Thai van Zuid-Holland/Rotterdam uitgezocht! M.a.w je moest wel slagen...![]()
Vanaf volgend jaar niet meer maar het feit dat het van de zelffde eigenaar is wil niet zeggen dat alles dan hetzelfde is.quote:Op vrijdag 12 december 2014 19:20 schreef MiestOr het volgende:
Ok Iwanius,
Naar mijn weten hebben DeliBird en Soi3 wel dezelfde eigenaar, dat is dan weer eigenaardig
Wel ben ik met je eens dat de eerste 3 foto's inderdaad niet tot de verbeelding spreken..
De garnalensalade ziet er beter uit, echter kan ik over de smaak nog niets zeggen.. verdere tips voor n goede Thai in Rotterdam zijn altijd welkom!
Volgens een goede vriend van me moet ik de salade met onrijpe papaya's nog eens proberen, zeker omdat ik wel van lekker pittig eten houd. Misschien toch eerst nog n keertje langs Soi3|
Afbakbroodjequote:Op zaterdag 13 december 2014 17:44 schreef houdjemond het volgende:
Hoe weet je dat het broodje waardeloos was als er zo te zien geen hap van is genomen?
Ziet er ook niet heel erg smakelijk uit dat ben ik met je eens maar ik ben meer van het eerst proeven dan zeiken..quote:
Broodje ziet eruit alsof het niet is afgebakken...bleh, bleek brood.quote:Op zaterdag 13 december 2014 17:44 schreef houdjemond het volgende:
Hoe weet je dat het broodje waardeloos was als er zo te zien geen hap van is genomen?
Dat zie ik zelfs op de foto, afbakbroodje van Sinnac wat te kort in de oven wasquote:Op zaterdag 13 december 2014 17:44 schreef houdjemond het volgende:
Hij is de enige reden waarom ik dit topic volgquote:Op zaterdag 13 december 2014 18:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben dol op de verslagen van Iwanius
Dat laatste was ook mijn ervaring daar. Waardoor ik erg huiverig was voor Librije's Zusje. Wat achteraf nergens voor nodig wasquote:Op zondag 7 december 2014 07:13 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben een paar jaar geleden naar Amarone geweest en had toen een zelfde soort gevoel als jij nu. Naast dat ik het echt een ontzettend stijve, ongezellige boel vond.
ik zie hem weleens. Ik noem het een zuurstandquote:Op zondag 14 december 2014 13:30 schreef RobinOok het volgende:
Ik word altijd erg vrolijk van de eigenaar/sommelier, Harrie Baas. Wij noemen hem Spong. Gerard Spong is ook zo iemand waar veel mensen direct hekel aan hebben. Ligt denk ik aan de bek die hij trekt, die staat in een soort natuurlijke arrogantiestand. Maar ik vind ze dus allebei geweldig.![]()
Van Spong weet ik dat ie een geweldig gevoel voor humor heeft, van Baas vermoed ik het.
weet ik. Kom hem weleens tegen met hondje bij mijn favo Italiaan. Zo niet CUL verantwoord want Turk. Maar supergastvrij en gewoon lekker eten voor niet al te veel geld. (iwanius even voor zijn )quote:Op zondag 14 december 2014 13:37 schreef RobinOok het volgende:
Haha, ja, kijk, dat vermoedde ik dus al.![]()
Maar hij is echt niet zuur hoor, heeft prima gevoel voor humor en past zich ook netjes aan aan het jouwe. Niet stijf dus, maar meegaand.
La Festa in Amsterdam.quote:Op zondag 14 december 2014 18:40 schreef Iwanius het volgende:
Toch niet die Italiaan tegenover Amarone op de Meent waar sommigen de loftrompet over blazen want die is gewoon slecht. Zo nee
Had ik er toch goed aangedaan de keuze van iemand om hier te gaan eten af te wijzen en een alternatief aan te bieden. Verbaast mij niets deze recensie.quote:Op dinsdag 30 december 2014 19:33 schreef LordLynx het volgende:
Gisteravond bij Shan Yi in Rotterdam gegeten.
[knip]
Zit er in Eindhoven ook een Lindenhof? Verwarrend.quote:Op dinsdag 30 december 2014 14:51 schreef JaafkeEHV het volgende:
Tweede kerstdag bij de Lindenhof in eindhoven gegeten.
Nuenen. sorry!quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:11 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Zit er in Eindhoven ook een Lindenhof? Verwarrend.
Ik ken alleen de Lindehof in Nuenen en de Lindenhof in Giethoorn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |