En mogen de burgers dan wel weten hoeveel geld zij kwijt zijn aan Quinsy Gario ??quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:32 schreef ADQ het volgende:
Niet zeuren. Iedere artiest kan en mag een verzoek indienen.
Tuurlijk. En dan weet je het, en dan?quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:34 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
En mogen de burgers dan wel weten hoeveel geld zij kwijt zijn aan Quinsy Gario ??
Beantwoording van deze vragen kost waarschijnlijk meer dan de hele subsidie.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:34 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
En mogen de burgers dan wel weten hoeveel geld zij kwijt zijn aan Quinsy Gario ??
Dan zijn we weer wat wijzer. Ik ben wel benieuwd hoeveel belastinggeld hij krijgt voor een half uurtje touwtje springen op een podium.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:35 schreef ADQ het volgende:
[..]
Tuurlijk. En dan weet je het, en dan?
Maar volgens de regels verkregen dus je kan het niet terugeisen. En dan doet het alleen maar meer pijn.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:40 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Dan zijn we weer wat wijzer. Ik ben wel benieuwd hoeveel belastinggeld hij krijgt voor een half uurtje touwtje springen op een podium.
En ik moet ineens weer denken aan de pindakaasvloer die de belastingbetaler 30.000 Euro koste.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)te-30-001-euro.dhtml
Het zal vast aan mijn kater liggen, maar wat is het verband tussen die twee zaken?quote:„Vreemd dat Gario wel de Nederlandse subsidiepepernoten in ontvangst neemt, maar de oer-Hollandse Zwarte Piet onaanvaardbaar vindt”, snuift hij.
De PVV-achterban is het uitkeringsputje van Nederland. En maar klagen en zeuren. Triest volk met hun pathetische slachtoffercomplex.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:45 schreef Nielsch het volgende:
Ik wil wel eens weten hoeveel geld de Nederlandse belastingbetaler kwijt is aan PVV-stemmers. Graag een onderzoek naar hoeveel toeslagen, kinderbijslag en bijstand zij ontvangen.
Een beetje openheid is niet verkeerd het gaat tenslotte om ons zuurverdiende geld. En misschien dat de burger dan ook wat meer inzicht krijgt en beseft dat er in de subsidie-industrie nog veel geld over de balk wordt gesmeten.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:43 schreef ADQ het volgende:
[..]
Maar volgens de regels verkregen dus je kan het niet terugeisen. En dan doet het alleen maar meer pijn.
Wat een onzin. Dat kun je niet op basis van één voorbeeld bepalen. Verder staat dat gewoon in de begrotingen:quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:49 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Een beetje openheid is niet verkeerd het gaat tenslotte om ons zuurverdiende geld. En misschien dat de burger dan ook wat meer inzicht krijgt en beseft dat er in de subsidie-industrie nog veel geld over de balk wordt gesmeten.
Dan moeten ze dus een volledige lijst met verstrekte subsidies op het internet zetten. Vrij kleine moeite.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:49 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Een beetje openheid is niet verkeerd het gaat tenslotte om ons zuurverdiende geld. En misschien dat de burger dan ook wat meer inzicht krijgt en beseft dat er in de subsidie-industrie nog veel geld over de balk wordt gesmeten.
Maar er staat niet waaraan het wordt uitgegeven. Duidelijk is dat er veel mensen die zich graag kunstenaar noemen een riant inkomen erop nahouden. Van ons belastinggeld uiteraard.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dat kun je niet op basis van één voorbeeld bepalen. Verder staat dat gewoon in de begrotingen:
http://www.cultuursubsidie.nl/node/179
Veel leesplezier.
Dan moet je even verder kijken dan de neus lang is. Er zitten bijlagen bij. Verder moet je bij de gemeentes ook kijken want die geven ook subsidie.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:59 schreef Reconquista. het volgende:
Maar er staat niet waaraan het wordt uitgegeven.
Die bijlagen gaan meer over groepen, orkesten e.d. en niet over de subsidies die deze 'kunstenaars' individueel krijgen. En naast de subsidies koopt de overheid deze kunst ook op. De overheid heeft pakhuizen vol met dit soort 'kunst'. Daar wordt verder nooit meer iets mee gedaan.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dan moet je even verder kijken dan de neus lang is. Er zitten bijlagen bij. Verder moet je bij de gemeentes ook kijken want die geven ook subsidie.
Volgens mij is jouw informatie behoorlijk gedateerd.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:09 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Die bijlagen gaan meer over groepen, orkesten e.d. en niet over de subsidies die deze 'kunstenaars' individueel krijgen. En naast de subsidies koopt de overheid deze kunst ook op. De overheid heeft pakhuizen vol met dit soort 'kunst'. Daar wordt verder nooit meer iets mee gedaan.
quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:34 schreef Rockefellow het volgende:
Alle subsidie voor kunst zou moeten worden afgeschaft.
Gedateerd ?? Nee hoor Gario krijgt gewoon subsidie voor een half uurtje touwtje springen op een podium.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij is jouw informatie behoorlijk gedateerd.
http://www.rijksoverheid.(...)r-ondersteuning.html
Touwtje springen cultuur ?? Een pindakaasvloer die de belastingbetaler 30.000 kost cultuur ?? Kom op zeg dat geloof je toch zelf niet.quote:Maar als er nou één partij is waarvan ik had verwacht dat ze zouden opkomen voor onze cultuursector is het wel de PVV, ze hebben in elk geval de mond behoorlijk vol van het beschermen van de onze cultuur.
Nee hij wordt ervoor ingehuurd.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:21 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Gedateerd ?? Nee hoor Gario krijgt gewoon subsidie voor een half uurtje touwtje springen op een podium.
[..]
Touwtje springen cultuur ?? Een pindakaasvloer die de belastingbetaler 30.000 kost cultuur ?? Kom op zeg dat geloof je toch zelf niet.
Echte kunst heeft sowieso geen subsidie nodig dat verkoopt zichzelf.
Hij krijgt ook persoonlijk subsidie maar het zou inderdaad zomaar kunnen dat hij ook nog geld van Stedelijk Museum krijgt maar ook dat is belastinggeld. En je kan je afvragen of er überhaupt belastinggeld moet gaan naar voorstellingen waar maar 38 man op af komen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:23 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee hij wordt ervoor ingehuurd.
Dit dus meest belachelijke vorm subsidie ooit.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:34 schreef Rockefellow het volgende:
Alle subsidie voor kunst zou moeten worden afgeschaft.
Net als het salaris van alle ambtenaren en politici.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:30 schreef Reconquista. het volgende:
maar ook dat is belastinggeld.
Ja maar die werken ervoor en staan niet de hele dag touwtje te springen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:31 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Net als het salaris van alle ambtenaren en politici.
Touwtje springen is toch ook werken, als iemand er flink voor betaalt zou ik het ook wel doen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:33 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Ja maar die werken ervoor en staan niet de hele dag touwtje te springen.
Je moest eens weten wat voor moderne kunst zichzelf zou kunnen verkopen. Blijkbaar zijn mensen zo gek om hoge bedragen voor sommige kunstwerken te geven.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:21 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Gedateerd ?? Nee hoor Gario krijgt gewoon subsidie voor een half uurtje touwtje springen op een podium.
[..]
Touwtje springen cultuur ?? Een pindakaasvloer die de belastingbetaler 30.000 kost cultuur ?? Kom op zeg dat geloof je toch zelf niet.
Echte kunst heeft sowieso geen subsidie nodig dat verkoopt zichzelf.
Je kunt je toch niet voorstellen hoe dom de achterban is die nog steeds op hem stemt.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:35 schreef KoosVogels het volgende:
Prima om vraagtekens te plaatsen bij cultuursubsidies in het algemeen, maar wat de PVV hier doet slaat natuurlijk nergens op.
Gestoorde kutpartij.
Nou waar wacht je op. Er is maar een instantie die mensen betaalt om touwtje te springen, de overheid dus. Of probeer het is met huppelen of handstand. Of kom met een leverworstvloer ofzo.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Touwtje springen is toch ook werken, als iemand er flink voor betaalt zou ik het ook wel doen.
Ik ben niet slim genoeg om touwtje springen als kunst te verkopen, daar moet je echt een briljant mens voor zijn.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:41 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Nou waar wacht je op. Er is maar een instantie die mensen betaalt om touwtje te springen, de overheid dus. Of probeer het is met huppelen of handstand. Of kom met een leverworstvloer ofzo.
De overheid heeft blijkbaar toch geld zat.
Je ziet hier weer dat het er als zoete koek in gaat. Die vinden dit soort geneuzel gewoon heel mooi.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:39 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je kunt je toch niet voorstellen hoe dom de achterban is die nog steeds op hem stemt.
Onvoorstelbaar.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je ziet hier weer dat het er als zoete koek in gaat. Die vinden dit soort geneuzel gewoon heel mooi.
Ik zie het meer als oplichting eerlijk gezegd. En gezien er maar 38 mensen op de voorstellingen zijn afgekomen geeft dat goed aan hoe de overheid met ons zuur verdiende geld omgaat.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik ben niet slim genoeg om touwtje springen als kunst te verkopen, daar moet je echt een briljant mens voor zijn.
Jij ziet wel meer dingen die er niet zijn.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:45 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Ik zie het meer als oplichting eerlijk gezegd. En gezien er maar 38 mensen op de voorstellingen zijn afgekomen geeft dat goed aan hoe de overheid met ons zuur verdiende geld omgaat.
Zo'n museum heeft een flinke artistieke vrijheid. Lijkt me niet de bedoeling dat de tweede kamer zich gaat bemoeien met wat een lokaal museum precies doet met haar geld.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:45 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Ik zie het meer als oplichting eerlijk gezegd. En gezien er maar 38 mensen op de voorstellingen zijn afgekomen geeft dat goed aan hoe de overheid met ons zuur verdiende geld omgaat.
?? Lukt het inhoudelijk niet meer ??quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jij ziet wel meer dingen die er niet zijn.
Dat is inhoudelijk omdat jij het als oplichting ziet terwijl het overduidelijk geen oplichting is.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:48 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
?? Lukt het inhoudelijk niet meer ??
Dat je zoiets als oplichting ziet is gewoon echt achterlijk. Zo'n man krijgt subsidie om kunst te maken. Wat kunst is en wat niet is subjectief, maar jij wilt waarschijnlijk alleen nog minstrels dan?quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:48 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
?? Lukt het inhoudelijk niet meer ??
Je bent vrij uniek want ik denk dat er niet veel mensen in Nederland vrijwillig zouden betalen om radicale relneger uit Amsterdam te zien touwtje springen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is inhoudelijk omdat jij het als oplichting ziet terwijl het overduidelijk geen oplichting is.
Touwtje springen, aan elkaar gelaste fietsframes, pindakaasvloeren...alleen een dwaas zal hiervoor betalen. Het is ook niet voor niets dat ze subsidies moeten hebben want er is in Nederland geen hond te vinden die dit soort onzin gaat kopen. (ook jij niet al zal je dat waarschijnlijk ontkennen)quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:52 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat je zoiets als oplichting ziet is gewoon echt achterlijk. Zo'n man krijgt subsidie om kunst te maken. Wat kunst is en wat niet is subjectief, maar jij wilt waarschijnlijk alleen nog minstrels dan?
Dat staat er niet. Dit is een gevalletje 'don't bite the hand that feeds you'. Zo wil ik ook wel een beetje mijn mening geven en betaalt worden door degene waar ik tegenaan loop te trappen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:34 schreef Wespensteek het volgende:
Erg toch, de PVV gaat mensen straffen die het niet met hun eens zijn, leve de vrijheid van meningsuiting als de PVV het voor het zeggen krijgt. Dit is uw mening anders krijgt u straf.
Als je de waarde van vrije kunst niet ziet, waarom het dan niet hebben over de subsidies in het algemeen?quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:56 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Touwtje springen, aan elkaar gelaste fietsframes, pindakaasvloeren...alleen een dwaas zal hiervoor betalen. Het is ook niet voor niets dat ze subsidies moeten hebben want er is in Nederland geen hond te vinden die dit soort onzin gaat kopen. (ook jij niet al zal je dat waarschijnlijk ontkennen)
Het stedelijk had vorig jaar ongeveer 700.000 betalende bezoekers. Mensen willen dus wel degelijk betalen voor het kijken naar moderne kunst.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:56 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Touwtje springen, aan elkaar gelaste fietsframes, pindakaasvloeren...alleen een dwaas zal hiervoor betalen. Het is ook niet voor niets dat ze subsidies moeten hebben want er is in Nederland geen hond te vinden die dit soort onzin gaat kopen. (ook jij niet al zal je dat waarschijnlijk ontkennen)
Als de PVV'er het niet leuk vindt dan vindt niemand het leuk, zo luidt de gedachtegang.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het stedelijk had vorig jaar ongeveer 700.000 betalende bezoekers. Mensen willen dus wel degelijk betalen voor het kijken naar moderne kunst.
Zal zeker meespelen. Is ook niks mis mee. 96% van de burgers wil Zwarte Piet behouden. Gario schoffeert 96% van bevolking met zijn bizarre aanvallen op kinderfeestjes. Dan kan je tegenreacties verwachten.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:59 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nu lijkt het wat meer op rancune vanwege zijn mening omtrent Zwarte Piet.
Schofferen nog wel.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:04 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Zal zeker meespelen. Is ook niks mis mee. 96% van de burgers wil Zwarte Piet behouden. Gario schoffeert 96% van bevolking met zijn bizarre aanvallen op kinderfeestjes. Dan kan je tegenreacties verwachten.
En waarom zijn er dan maar 38 bezoekers komen opdagen bij zijn voorstellingen ?? En je doet nu net alsof die 700.000 bezoekers op de moderne kunst afkomen terwijl de grote publiekstrekkers in het stedelijk Museum te vinden zijn bij de klassieke en hedendaagse kunst.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het stedelijk had vorig jaar ongeveer 700.000 betalende bezoekers. Mensen willen dus wel degelijk betalen voor het kijken naar moderne kunst.
Alleen sneu dat het dan van clubs komt die in de praktijk harder bezig zijn Zwarte Piet de nek om te draaienquote:Op zaterdag 20 september 2014 11:04 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Zal zeker meespelen. Is ook niks mis mee. 96% van de burgers wil Zwarte Piet behouden. Gario schoffeert 96% van bevolking met zijn bizarre aanvallen op kinderfeestjes. Dan kan je tegenreacties verwachten.
Dacht dat je het in je post had over moderne kunst in het algemeen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:06 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
En waarom zijn er dan maar 38 bezoekers komen opdagen bij zijn voorstellingen ?? En je doet nu net alsof die 700.000 bezoekers op de moderne kunst afkomen terwijl de grote publiekstrekkers in het stedelijk Museum te vinden zijn bij de klassieke en hedendaagse kunst.
Wist je dat nog niet?quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:06 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Schofferen nog wel.![]()
Maar goed, een heksenjacht op zo'n persoon om zijn mening is dus prima. Goed dat ik het weet.
En de heksenjacht tegen blanke Nederlanders door Gario is natuurlijk niet de moeite waard om te benoemen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:06 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Schofferen nog wel.![]()
Maar goed, een heksenjacht op zo'n persoon om zijn mening is dus prima. Goed dat ik het weet.
Altijd mooi om daarbij een racistisch medium aan te halen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:09 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
En de heksenjacht tegen blanke Nederlanders door Gario is natuurlijk niet de moeite waard om te benoemen.
Quincy Gario is een racist
Ik weet niet of je de peilingen een beetje gevolgd hebt maar Zwarte Piet is sinds de 'discussie' populairder dan ooit. (nogmaals 96% wil Zwarte Piet in zijn huidige vorm behouden)quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Alleen sneu dat het dan van clubs komt die in de praktijk harder bezig zijn Zwarte Piet de nek om te draaien. De gijzeling van Piet door de PVV kan zomaar eens de doodsteek zijn.
Dan nog maakt juist het kapen door de PVV Piet alleen maar zwakker. Door er het boegbeeld van racistisch en achterlijk Nederland van te maken (de PVV-aanhang) draai je Piet langzaam maar zeker de nek om...quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:11 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Ik weet niet of je de peilingen een beetje gevolgd hebt maar Zwarte Piet is sinds de 'discussie' populairder dan ooit. (nogmaals 96% wil Zwarte Piet in zijn huidige vorm behouden)
Wat een droevig stukje. Dat je serieus een link post met de term 'zeurneger' zegt genoeg.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:09 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
En de heksenjacht tegen blanke Nederlanders door Gario is natuurlijk niet de moeite waard om te benoemen.
Quincy Gario is een racist
Waarom maken mensen zich toch veel meer druk om volstrekt triviale zaken dan om zaken die er werkelijk toe doen?quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:12 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Wat een droevig stukje. Dat je serieus een link post met de term 'zeurneger' zegt genoeg.
Ik weiger te communiceren met stomme tokkies, dus hierbij:
Mensen zoals jij draaien ZP de nek om, niet die mensen! Gewoon geen aandacht besteden aan die relnichten en het probleem is snel opgelost.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan nog maakt juist het kapen door de PVV Piet alleen maar zwakker. Door er het boegbeeld van racistisch en achterlijk Nederland van te maken (de PVV-aanhang) draai je Piet langzaam maar zeker de nek om...
Ik besteed geen aandacht aan die malle Quincy. Maar door het laten kapen van piet door achterlijke extreemrechtse tokkies heeft Piet straks wel een probleem...quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mensen zoals jij draaien ZP de nek om, niet die mensen! Gewoon geen aandacht besteden aan die relnichten en het probleem is snel opgelost.
Door zo van de daken te schreeuwen dat het "achterlijke extreemrechtse tokkies" zijn die tot het pro-kamp behoren (>>90% van de mensen) , door pro-ZP in de extreemrechtse hoek te duwen op deze manier. Gewoon geen aandacht besteden aan zulke relnichtjes en net zulke extreme tegenreacties en er is niets aan de hand. Mensen zoals jij gooien olie op het vuur, stoken het vuur hiermee op, terwijl het vuur vanzelf snel uitgaat als we met zijn allen die zever negeren of er lekker mee blijven lachen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik besteed geen aandacht aan die malle Quincy. Maar door het laten kapen van piet door achterlijke extreemrechtse tokkies heeft Piet straks wel een probleem...
Maar hoe zou ik Piet precies de nek om draaien?
'kapen door de PVV Piet' ??Jij mag ook opkomen voor Zwarte Piet hoor net als de PVV dat recht heeft. Geen enkel probleem toch.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan nog maakt juist het kapen door de PVV Piet alleen maar zwakker. Door er het boegbeeld van racistisch en achterlijk Nederland van te maken (de PVV-aanhang) draai je Piet langzaam maar zeker de nek om...
Je draait de boel een beetje om.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik besteed geen aandacht aan die malle Quincy. Maar door het laten kapen van piet door achterlijke extreemrechtse tokkies heeft Piet straks wel een probleem...
Maar hoe zou ik Piet precies de nek om draaien?
Yep, iemand die zich zo druk maakt om de huidskleur van ZP is duidelijk racistisch. Iemand die niet racistisch is interesseert het niet.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:26 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
'kapen door de PVV Piet' ??Jij mag ook opkomen voor Zwarte Piet hoor net als de PVV dat recht heeft. Geen enkel probleem toch.
En" het boegbeeld van racistisch en achterlijk Nederland" ?? Als er iemand racistisch en achterlijk is dan is het Gario en zijn clubje griezels wel.
Ik kom ook volop op voor Zwarte Pietquote:Op zaterdag 20 september 2014 11:26 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
'kapen door de PVV Piet' ??Jij mag ook opkomen voor Zwarte Piet hoor net als de PVV dat recht heeft. Geen enkel probleem toch.
En" het boegbeeld van racistisch en achterlijk Nederland" ?? Als er iemand racistisch en achterlijk is dan is het Gario en zijn clubje griezels wel.
Dat omdraaien doe jij. Dat je extreemrechts steunt snap ik maar je moet ook de gevolgen daarvan willen zien.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:28 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Je draait de boel een beetje om.
De reden waarom Zwarte Piert populairder is dan ooit tevoren is nou juist het racistische en gefrustreerde gedrag van de Gario griezels.
Er is een speciaal topic voor dit domme gejank.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Yep, iemand die zich zo druk maakt om de huidskleur van ZP is duidelijk racistisch. Iemand die niet racistisch is interesseert het niet.
Racisme: onderscheid maken naar ras. In de praktijk betekent het voor veel mensen wat anders maar dit is wat racisme echt betekent.
Hou dan op met het pro-ZP kamp in de extreemrechtse hoek te duwen omdat 1% van 1% (de reaguurders) van dat kamp met extreme uitspraken komt.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik kom ook volop op voor Zwarte Piet.
Op deze manier geef je het PC-deel van de PvdA en D66 munitie om zich weer te gaan bemoeien met zulke zaken. Beter van niet.quote:Maar dat wordt steeds moeilijker als de echte racisten Piet kapen voor hun politiek gewin...
Oh? Wil Gario de politiek in dan?quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik kom ook volop op voor Zwarte Piet.
Maar dat wordt steeds moeilijker als de echte racisten Piet kapen voor hun politiek gewin...
Niet 1, meerdere, Koosje.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is een speciaal topic voor dit domme gejank.
Waarom dan ??quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar erken je al dat de PVV met zijn vragen aan het verkeerde adres is?
Nee, ik geef aan dat ik het betreur dat Piet is gekaapt door mensen die erg wel een racistisch ding van maken. Want let wel, dat is het niet wat mij betreft.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Door zo van de daken te schreeuwen dat het "achterlijke extreemrechtse tokkies" zijn die tot het pro-kamp behoren
Dat doen de PVV en consorten door Piet te politiseren... Ik baal daar juist van.quote:(>>90% van de mensen) , door pro-ZP in de extreemrechtse hoek te duwen op deze manier.
Volgens mij maak jij je er juist zeer druk om. Hem uitschelden voor relnicht of zeurpiet maakt het niet bepaald beter...quote:Gewoon geen aandacht besteden aan zulke relnichtjes en net zulke extreme tegenreacties en er is niets aan de hand. Mensen zoals jij gooien olie op het vuur, stoken het vuur hiermee op, terwijl het vuur vanzelf snel uitgaat als we met zijn allen die zever negeren of er lekker mee blijven lachen.
Die club is veel groter, de hele lijn van PVV, GS en Telegraaf in deze is stiekem doordrenkt van racisme...quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hou dan op met het pro-ZP kamp in de extreemrechtse hoek te duwen omdat 1% van 1% (de reaguurders) van dat kamp met extreme uitspraken komt.
Dat doe ik niet, dat doet de PVV die piet kaapt... Die maken er een politiek ding van.quote:Op deze manier geef je het PC-deel van de PvdA en D66 munitie om zich weer te gaan bemoeien met zulke zaken. Beter van niet.
Bram, je bent niet gevat en zal het ook nooit worden.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet 1, meerdere, Koosje.
Hoe is het mogelijk dat iemand zoals jij bij een krant werkt? Het verklaart in ieder geval de slechte kwaliteit van de Nederlandse kranten.
Volgens mij ben je nu in de war met de Partij van de Allochtonen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De PVV-achterban is het uitkeringsputje van Nederland. En maar klagen en zeuren. Triest volk met hun pathetische slachtoffercomplex.
Heb het over de PVVquote:Op zaterdag 20 september 2014 11:32 schreef Montagui het volgende:
[..]
Oh? Wil Gario de politiek in dan?
Dat had ik je uitgelegd.quote:
Zelfs dat zijn nog hele karakters vergeleken met dat trieste PVV-volk.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Volgens mij ben je nu in de war met de Partij van de Allochtonen.
Kun je het voor ons dan eens wat meer duiden met concrete cijfers hoeveel mensen zich graag kunstenaar noemen en er een riant subsidie inkomen op na kunnen houden? Of ben je net zo'n roeptoeter als de blonde nitwit die maar van alles roept maar niets kan onderbouwen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:59 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Maar er staat niet waaraan het wordt uitgegeven. Duidelijk is dat er veel mensen die zich graag kunstenaar noemen een riant inkomen erop nahouden. Van ons belastinggeld uiteraard.
Gaaf kunstwerk. Dat jij gespeend bent van wat culturele bagage snappen we wel, maar dan hoeven we toch niet alles wat jij niet snapt af te schaffen.quote:Ik woon langs het Maas-Waalkanaal en werd 3 jaar gelden wakker met dit voor me deur.Ik weet niet wat het moet voorstellen maar dit gedrocht kost de belastingbetaler 83.000 Euro.
http://www.nijmegen.nl/kos/kunstwerk.aspx?id=767
Och nu ik er over nadenk zie ik liever een radicale relneger touwtje springen dan iemand die ik iets beters gun.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:53 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Je bent vrij uniek want ik denk dat er niet veel mensen in Nederland vrijwillig zouden betalen om radicale relneger uit Amsterdam te zien touwtje springen.
Eens. Ik vind die gario en zijn pieten gelul echt een enkel. Maar dit slaat nergens op.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:34 schreef Wespensteek het volgende:
Erg toch, de PVV gaat mensen straffen die het niet met hun eens zijn, leve de vrijheid van meningsuiting als de PVV het voor het zeggen krijgt. Dit is uw mening anders krijgt u straf.
Zoals ik al zei, die schreeuwers van GS en de Telegraaf zijn 1% (het extreme deel van de reaguurders) van 1% (reaguurders) die tot dat clubje behoren. Echt verwaarloosbaar. Zei plaatsen weliswaar 25-50% van de reacties maar het is een verwaarloosbaar klein deel van de mensen die tot dat clubje behoren. Een vergelijkbaar verschijnsel met het FOK-forum.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die club is veel groter, de hele lijn van PVV, GS en Telegraaf in deze is stiekem doordrenkt van racisme...
Wordt iets automatisch politiek omdat iemand van de PVV pro-iets is? Daarmee wordt pro-ZP zijn toch niet ineens racistisch? Kom op.quote:Dat doe ik niet, dat doet de PVV die piet kaapt... Die maken er een politiek ding van.
Ik had bewondering voor ZP zijn kunstjes. Ik associeerde ZP niet met een neger maar als ik dat wel zou hebben gedaan dan zou al met al deze vrolijke atleet een goede PR zijn geweest voor de negers.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Och nu ik er over nadenk zie ik liever een radicale relneger touwtje springen dan iemand die ik iets beters gun.
Het is wel een beetje niveau zwarte Piet, je geeft hem een kwartje en hij springt over het touwtje, dat hij zich ervoor leent.
Duh.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wordt iets automatisch politiek omdat iemand van de PVV vanuit zijn functie als tweedekamerlid pro-iets is?
Wie niet? Ik ben zelf absoluut niet anti-PVV (ook niet pro-PVV) maar ik ben er benieuwd naar. Ik zet mijn geld op pro-Israel lobby's (het CIDI en via het CIDI), die in ieder geval.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:42 schreef remlof het volgende:
Ik zit nog steeds te wachten op het openbaar maken van de financiering van de PVV zoals ze al voor 1 juli hadden moeten doen.
Waar het om gaat is dat het gepolitiseerd en gekaapt wordt door de PVV en achterlijke consorten. En daarmee wordt het wel een middel om negers te ridiculiseren. Terwijl het dat juist niet is.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, die schreeuwers van GS en de Telegraaf zijn 1% (het extreme deel van de reaguurders) van 1% (reaguurders) die tot dat clubje behoren. Echt verwaarloosbaar. Zei plaatsen weliswaar 25-50% van de reacties maar het is een verwaarloosbaar klein deel van de mensen die tot dat clubje behoren. Een vergelijkbaar verschijnsel met het FOK-forum.
Ook bij de PVV is maar een piepklein deel aan het woord en juist het meer extreme deel. Hoeveel procent van de Nederlanders is pro-ZP omdat die racistisch is? Ik denk dat jij het met mij eens bent dat dat waarschijnlijk veel minder dan 10% is.
Je ziet toch ook wel dat de PVV en ook een GS en Telegraaf het politiseren om een bepaald sentiment uit te buiten.quote:Wordt iets automatisch politiek omdat iemand van de PVV pro-iets is? Daarmee wordt pro-ZP zijn toch niet ineens racistisch? Kom op.
Dat zal de PVV ongetwijfeld tegen proberen te houden.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wie niet? Ik ben zelf absoluut niet anti-PVV (ook niet pro-PVV) maar ik ben er benieuwd naar. Ik zet mijn geld op pro-Israel lobby's (het CIDI en via het CIDI), die in ieder geval.
Maar eh, waarom is de wetgeving nog steeds niet dusdanig gewijzigd dat dit soort geheime financiering niet mogelijk is?
Het ontgaat mij waarom iets gekaapt zou worden door de PVV simpelweg omdat de PVV een stelling inneemt. Als de PVV roept dat een betere luchtkwaliteit goed zou zijn voor de Nederlanders (vuilste lucht van Europa, samen met België) zou het dan ineens minder belangrijk of minder waar zijn? Populistischer gesteld, who gives a fuck wat de PVV vindt? Het is de mening van een paar mensen van 1 partij? Boeiend, dat maakt de mening niet meer of minder waar. We kunnen toch prima autonoom van de PVV onze mening vormen en ons niets aantrekken van wat de PVV vindt. Get my point?quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waar het om gaat is dat het gepolitiseerd en gekaapt wordt door de PVV en achterlijke consorten. En daarmee wordt het wel een middel om negers te ridiculiseren. Terwijl het dat juist niet is.
Van de club die het debat op de spits drijft is het overigens juist een groot percentage.
Ik zie dat ze er graag veel aandacht aan besteden, ik denk echter niet dat ze dat om die reden doen maar dat ze dat doen omdat ze oprecht verontwaardigd zijn over dat gezeik. Maar goed, wat hun redenen ook zijn, het zal mijn mening of de waarheid (niet noodzakelijk mijn mening uiteraardquote:Je ziet toch ook wel dat de PVV en ook een GS en Telegraaf het politiseren om een bepaald sentiment uit te buiten.
Ho, ik stel dat je het pro-ZP zijn in de racistische hoek duwt door te benadrukken dat een paar extreme mensen - in jouw ogen extreem rechts (PVV) - pro-ZP zijn. Ik stelde niet dat jij stelt dat pro-ZP zijn racistisch is. Ik geloof dat jij net zo graag als ik wil dat ZP gewoon ZP blijft en dat we ophouden met dit gezeur, ik stel slechts dat juist dat het tegengestelde bewerkstelligt.quote:En ik zeg helemaal nergens dat pro-Piet racistisch is, hoe vaak je me dat ook probeert aan te wrijven. Ik zeg slechts dat Piet gekaapt wordt door racisten. Dat is echt heel wat anders.
Je ziet het verschil toch wel tussen subsidies (belastinggeld) en vrijwillige donaties ??quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wie niet? Ik ben zelf absoluut niet anti-PVV (ook niet pro-PVV) maar ik ben er benieuwd naar. Ik zet mijn geld op pro-Israel lobby's (het CIDI en via het CIDI), die in ieder geval.
Maar eh, waarom is de wetgeving nog steeds niet dusdanig gewijzigd dat dit soort geheime financiering niet mogelijk is?
Ongetwijfeld maar de PVV kan het niet tegenhouden aangezien elke andere partij er wel mee in zal stemmen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zal de PVV ongetwijfeld tegen proberen te houden.
Ik weet niet of dat de PVV de aandacht probeert af te leiden maar hoe eerder hoe liever ja. Alleen willen de financiers van de PVV dat natuurlijk niet. Ik denk niet dat het CIDI en andere pro-Israel lobby's er vrolijk van worden als blijkt dat zij de PVV sponsoren. Nu ik erover nadenk, het zou me niet verbazen als een tabaksbedrijf ook wat heeft bijgedragen, de PVV was zo erg tegen het beperkte rookverbod terwijl het rationeel gezien (gezien de maatschappelijke en politieke ontwikkelingen) gewoon tijd was voor deze uitbreiding van het rookverbod.quote:Anyway moeten ze nu wel openbaarheid geven over hun financiering, Prinsjesdag is achter de rug dus laten we hier maar eens op focussen ipv de randzaken die de PPV steeds onder de aandacht probeert te brengen.
Waaruit leid jij dat af ik dat verschil niet zou kennen?quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:53 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Je ziet het verschil toch wel tussen subsidies (belastinggeld) en vrijwillige donaties ??
Oh, roepen om zaken rond Zwarte Piet in de wet vast te leggen is geen politiseren? Of de Pietitie kapen, dat is ook al niet politiseren?quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het ontgaat mij waarom iets gekaapt zou worden door de PVV simpelweg omdat de PVV een stelling inneemt. Als de PVV roept dat een betere luchtkwaliteit goed zou zijn voor de Nederlanders (vuilste lucht van Europa, samen met België) zou het dan ineens minder belangrijk of minder waar zijn? Populistischer gesteld, who gives a fuck wat de PVV vindt? Het is de mening van een paar mensen van 1 partij? Boeiend, dat maakt de mening niet meer of minder waar. We kunnen toch prima autonoom van de PVV onze mening vormen en ons niets aantrekken van wat de PVV vindt. Get my point?
[..]
Ik zie dat ze er graag veel aandacht aan besteden, ik denk echter niet dat ze dat om die reden doen maar dat ze dat doen omdat ze oprecht verontwaardigd zijn over dat gezeik. Maar goed, wat hun redenen ook zijn, het zal mijn mening of de waarheid (niet noodzakelijk mijn mening uiteraard) veranderen. Laat hen maar doen wat ze willen.
Die politisering draait helaas. Piet de nek om ben ik bang.
[..]
Ho, ik stel dat je het pro-ZP zijn in de racistische hoek duwt door te benadrukken dat een paar extreme mensen - in jouw ogen extreem rechts (PVV) - pro-ZP zijn. Ik stelde niet dat jij stelt dat pro-ZP zijn racistisch is. Ik geloof dat jij net zo graag als ik wil dat ZP gewoon ZP blijft en dat we ophouden met dit gezeur, ik stel slechts dat juist dat het tegengestelde bewerkstelligt.
Een stuk minder dan al die onzinnige kamervragen van de PVV bij elkaar in ieder geval.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:02 schreef Reconquista. het volgende:
Het kunstwerk 'performance art' waar Quinsy Gario één zin heeft en voor de rest touwtje staat te springen heb ik niet kunnen vinden.
Ik heb wel een ander werkje van hem kunnen vinden.
Het zogenaamde kunstwerk 'A Village Called Gario'
Wat zou deze gekost hebben 40.000 ?? 80.000 ??
Fair enough, de politiek is zich er veel teveel mee gaan bemoeien. Dit begon echter niet met die actie van de PVV, die actie van de PVV was een antwoord op de actie van politici van andere partijen (waarschijnlijk de PvdA en misschien ook D66) die ZP wilden veranderen (roetpiet, kleurpietquote:Op zaterdag 20 september 2014 11:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, roepen om zaken rond Zwarte Piet in de wet vast te leggen is geen politiseren? Of de Pietitie kapen, dat is ook al niet politiseren?
quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:02 schreef Reconquista. het volgende:
Het kunstwerk 'performance art' waar Quinsy Gario één zin heeft en voor de rest touwtje staat te springen heb ik niet kunnen vinden.
Ben je nou echt zo dom dat je niet snapt het door een politieke partij uitzonderen van één specifiek persoon omdat deze het op een bepaald punt met ze oneens is een zeer gevaarlijke tendens is of doe je het er gewoon om?quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:02 schreef Reconquista. het volgende:
Ik betwijfel eerlijk gezegd of Gario subsidie heeft ontvangen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:02 schreef Reconquista. het volgende:
Ik ben al verbaasd dat er iets te vinden is waar hij deel van uitmaakte. Het roept wel forse vragen op. Waarom gaat er na al die bezuinigingen op kunst en 'kunst' nog steeds zoveel geld naar 'kunst' terwijl echte kunst (goede orkesten bijv.) werd gekort. Je moet aan kunst niet al te snel een kwaliteitsoormerk willen hangen maar er zijn grenzen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:02 schreef Reconquista. het volgende:
Het zogenaamde kunstwerk 'A Village Called Gario' (let op het publiek dat uit 5 man bestaat)
Erg gezocht weer.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Fair enough, de politiek is zich er veel teveel mee gaan bemoeien. Dit begon echter niet met die actie van de PVV, die actie van de PVV was een antwoord op de actie van politici van andere partijen (waarschijnlijk de PvdA en misschien ook D66) die ZP wilden veranderen (roetpiet, kleurpiet). Zij deden dit op lokaal niveau, de PVV reageerde op nationaal niveau.
Niks aan toe te voegen. Mee eens.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben al verbaasd dat er iets te vinden is waar hij deel van uitmaakte. Het roept wel forse vragen op. Waarom gaat er na al die bezuinigingen op kunst en 'kunst' nog steeds zoveel geld naar 'kunst' terwijl echte kunst (goede orkesten bijv.) werd gekort. Je moet aan kunst niet al te snel een kwaliteitsoormerk willen hangen maar er zijn grenzen.
Eerst was er de lokale bemoeienis van de PvdA en vermoedelijk ook D66 met ZP (RoetPiet, RegenboogPiet), dus reageert de PVV nationaal met een voorstel om die lokale bemoeienis niet mogelijk te maken. Wat is daar ver gezocht aan?quote:
Niks.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:43 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het zal vast aan mijn kater liggen, maar wat is het verband tussen die twee zaken?
Dat complete festival waar hij een klein onderdeeltje van was ontving van de overheden amper dat bedrag aan subsidiequote:Op zaterdag 20 september 2014 12:02 schreef Reconquista. het volgende:
Het zogenaamde kunstwerk 'A Village Called Gario' (let op het publiek dat uit 5 man bestaat)
Juist.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben al verbaasd dat er iets te vinden is waar hij deel van uitmaakte. Het roept wel forse vragen op. Waarom gaat er na al die bezuinigingen op kunst en 'kunst' nog steeds zoveel geld naar 'kunst' terwijl echte kunst (goede orkesten bijv.) werd gekort. Je moet aan kunst niet al te snel een kwaliteitsoormerk willen hangen maar er zijn grenzen.
Hoe zou een lokaal raadslid zoiets concreet moeten beïnvloeden?quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eerst was er de lokale bemoeienis van de PvdA en vermoedelijk ook D66 met ZP (RoetPiet, RegenboogPiet), dus reageert de PVV nationaal met een voorstel om die lokale bemoeienis niet mogelijk te maken. Wat is daar ver gezocht aan?
Het is een feit dat op lokaal niveau politici overwogen om ZP te veranderen en het is een feit dat deze actie van de PVV later kwam. Het causale verband vind ik erg voor de hand liggen.
Omdat de PVV wil weten hoeveel subsidie Gario ontvangt voor een half uurtje touwtje springen vormen ze een groot gevaar voor Nederland ??quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:55 schreef Wespensteek het volgende:
Met dit soort vragen maakt de PVV weer duidelijk dat ze een gevaar zijn voor de Nederlandse cultuur en samenleving zoals wij die kennen..
Nee. Persoon heeft een andere mening dan de PVV en daarom mag die geen overheidsgeld ontvangen. Dat is het punt.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:03 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Omdat de PVV wil weten hoeveel subsidie Gario ontvangt voor een half uurtje touwtje springen vormen ze een groot gevaar voor Nederland ??
Ja joh inderdaad heeeeel gevaarlijk jonguh...voordat je het weet wil elke belastingbetaler weten wat er met zijn geld gedaan wordt. En das al helemaal gevaarlijk jonguh...echt woar. Het mot niet gekker worden.
quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:07 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind het doorgaans een naar mannetje, die Martin Bosma. Maar deze keer heeft hij 100 procent gelijk.
Mensen die leven van een uitkering/subsidie hebben geen recht op een mening?quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:07 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind het doorgaans een naar mannetje, die Martin Bosma. Maar deze keer heeft hij 100 procent gelijk.
Jij bent echt dom hèquote:Op zaterdag 20 september 2014 13:03 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Omdat de PVV wil weten hoeveel subsidie Gario ontvangt voor een half uurtje touwtje springen vormen ze een groot gevaar voor Nederland ??
Ja joh inderdaad heeeeel gevaarlijk jonguh...voordat je het weet wil elke belastingbetaler weten wat er met zijn geld gedaan wordt. En das al helemaal gevaarlijk jonguh...echt woar. Het mot niet gekker worden.
1. Hij heeft niet alleen aan andere mening dan de PVV hij heeft een andere mening dan 96% van NLquote:Op zaterdag 20 september 2014 13:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee. Persoon heeft een andere mening dan de PVV en daarom mag die geen overheidsgeld ontvangen. Dat is het punt.
??quote:
Waarom zou je vragen stellen aan de minister van cultuur over iets wat een lokale Amsterdamse aangelegenheid is?quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:07 schreef Elfletterig het volgende:
Ik hoop dat niemand dat stelt maar het is wel inconsistent om te kiezen voor subsidie voor een broodwinning terwijl je ook wat anders zou kunnen doen waarmee je wel geld kan verdienen (daar is hij blijkbaar toe in staat) terwijl je anderzijds de Nederlandse maatschappij verwerpt. Al moet ik zeggen dat Gario een punt heeft met zijn verhaal over de nationaliteit, natuurlijk is dat krom maar zo werkt het nu eenmaal omdat een klein landje niet voor heel de wereld kan zorgen en gelukkig kan je ook van nationaliteit veranderen als je wat te bieden hebt of anders via 1 generatie of 2 generaties je nageslacht een andere nationaliteit bezorgen (tussenlanden) waar je meer aan hebt.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mensen die leven van een uitkering/subsidie hebben geen recht op een mening?
Al was dat de beweegreden van de PVV: het blijft verwerpelijk.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:09 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
1. Hij heeft niet alleen aan andere mening dan de PVV hij heeft een andere mening dan 96% van NL
Moet zeker gebeuren, maar ik geloof dat er al bijzonder veel tegengas is.quote:2. Gario is meermaals ontmaskerd als racist. Waarom zou je racisten geen tegengas willen geven ??
Je denkt dat de PVV gewoon nieuwsgierig is? Nee toch?quote:3. Waar beweerd de PVV dat Gario niet van belastinggeld mag leven ?? Ze stellen vragen over de hoeveelheid geld hij krijgt want dat is namelijk niet openbaar. En ik wil dat ook wel eens weten.
Omdat in beide gevallen prominente politici van nationale partijen zich ermee bemoeien.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom zou je vragen stellen aan de minister van cultuur over iets wat een lokale Amsterdamse aangelegenheid is?
Dus ik ga nog een antwoorden krijgen op de eerder door mij gestelde vragen?quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:10 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
??
Inhoudsloze reactie = onmacht
Met het touwtje springen in een museum van Gario?quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Omdat in beide gevallen prominente politici van nationale partijen zich ermee bemoeien.
Om de motivatie die ze hebben bij de vraag. Zijn mening over zwarte Piet is aanleiding. Maar ook om standpunten als: "Staak de donaties aan het subsidienetwerk van links" en "Gemeenten of provincies die aan multikul-subsidies doen worden gekort". Subsidie mag als het een mening is die de PVV welgezind is.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:03 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Dat niet, ik nam aan dat jij het nog had over die ZP-onzin.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Met het touwtje springen in een museum van Gario?
Heel bijzonder.
Stelt Bosma daar dan ook vragen over?quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat niet, ik nam aan dat jij het nog had over die ZP-onzin.
Een inhoudelijke constatering bedoel je. Wat je ook van de PVV, Quincy, Zwarte Piet of kunstsubsidie vindt: niet zien dat de PVV zich hier op een zeer gevaarlijke manier op een indivu richt zegt simpelweg iets over je verstandelijke vermogen. First they came ...., etc.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:10 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
??
Inhoudsloze reactie = onmacht
Omdat die subsidie van de nationale belastingcentjes wordt betaald, al dan niet na doorsluizing. Je mag best vragen waarom orkesten die over heel de wereld gerespecteerd worden worden gesloten terwijl kunstgekkies subsidies krijgen voor werkelijk niets.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom zou je vragen stellen aan de minister van cultuur over iets wat een lokale Amsterdamse aangelegenheid is?
Ik denk dat het deels of zelfs volledig hetzelfde is. Het bericht in de OP maakt melding van vliegtuigjes gooien. Dat gebeurt hier ook. Hier staat de uitnodiging voor het optreden op 18 september: http://www.stedelijk.nl/agenda/performance/a-village-called-garioquote:Op zaterdag 20 september 2014 12:02 schreef Reconquista. het volgende:
De door hem aangewakkerde Zwarte Piet-hetze wordt hier doodleuk een "performance" genoemd.quote:Gario behandelt in zijn werk thema's als migratie en de daaruit voortvloeiende translocaliteit. Dit is ook een aandachtspunt van de tentoonstelling How Far How Near. Een eerdere performance van Gario, Zwarte Piet is Racisme, had een brede (internationale) maatschappelijke discussie tot gevolg.
Ik ben het met je eens dat het in principe gevaarlijk kan zijn, maar serieus.... heb je de beelden bekeken? Het is echt niet om aan te gluren.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:05 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo dom dat je niet snapt het door een politieke partij uitzonderen van één specifiek persoon omdat deze het op een bepaald punt met ze oneens is een zeer gevaarlijke tendens is of doe je het er gewoon om?
Dan zit je wel bij de minister van het verkeerde departement. Dan gaat het namelijk over hoeveel beleidsvrijheid een gemeente mag hebben. Dat is nogal een stap.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Omdat die subsidie van de nationale belastingcentjes wordt betaald, al dan niet na doorsluizing. Je mag best vragen waarom orkesten die over heel de wereld gerespecteerd worden worden gesloten terwijl kunstgekkies subsidies krijgen voor werkelijk niets.
En dat is reden om het rijk in te laten grijpen tegen een indirecte subsidie van een gemeente?quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het in principe gevaarlijk kan zijn, maar serieus.... heb je de beelden bekeken? Het is echt niet om aan te gluren.
Lijkt mij dat alle overheidssubsidie aan de PVV en kamerleden bekend is toch?quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:54 schreef Mutant01 het volgende:
Krijgen we ook inzicht in de ontvangen gelden van de PVV?
De beelden zijn irrelevant.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het in principe gevaarlijk kan zijn, maar serieus.... heb je de beelden bekeken? Het is echt niet om aan te gluren.
Ja maar de donaties uit vage buitenlandse bronnen niet.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:23 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Lijkt mij dat alle overheidssubsidie aan de PVV en kamerleden bekend is toch?
Correct, ik had het dan ook over ontvangen gelden en niet zozeer overheidssubsidie. Het is ergens wel raar dat er openheid van zaken gevraagd wordt hierover door een partij die zelf weigert openheid van zaken te geven over de eigen geldstromen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:23 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Lijkt mij dat alle overheidssubsidie aan de PVV en kamerleden bekend is toch?
quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:35 schreef Hyperdude het volgende:
Zeuren over 1 subsidieneger, terwijl minstens de helft van je kazenachterban na de kleuterschool nooit meer gewerkt heeft.
Het lijkt mij niet dat de PVV wil weten waar prive-donaties vandaan komen voor Quincy dus ik zie de hypocrisie niet zo erg maar misschien zie ik iets over het hoofd.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja maar de donaties uit vage buitenlandse bronnen niet.
Nee, het is reden om kritische vragen te stellen. Elke subsidie-euro kan maar één keer worden uitgegeven.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dat is reden om het rijk in te laten grijpen tegen een indirecte subsidie van een gemeente?
Hmmm ik denk dat ze juist expres de hoek van de overheidssteun opzoeken dus wat dat betreft zijn ze niet per se schijnheilig. Verder vind ik het ook heel matig dat de PVV niet haar privesteun bekend maakt. Ze hoeven geen naam en toenaam te tonen ivbm privacy maar wat details (hoeveel, welk land, organisatie & sector of privepersoon) zouden wel welkom zijn denk ik.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Correct, ik had het dan ook over ontvangen gelden en niet zozeer overheidssubsidie. Het is ergens wel raar dat er openheid van zaken gevraagd wordt hierover door een partij die zelf weigert openheid van zaken te geven over de eigen geldstromen.
Ik hield het 1-2 minuten vol, daarnaa haakte ik af. Een tergendtraag verhaaltje over waar hij is geboren, dat zijn navelstreng daar ligt en dat zijn ouders, grootouders, overgrootouders, overovergrootouders, overoverovergrootouders ... daar ook vandaan komen. Toen waren er al twee minuten verstreken.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Voor partijen zijn de regels redelijk oké, Wilders heeft dat op een handige manier omzeild door een hiaat in de wetgeving te gebruiken en andere partijen hebben verzuimd om dat gat te dichten uit angst dat het als een anti-PVV actie zou worden gezien.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:33 schreef SpecialK het volgende:
Ik weet trouwens dat in de VS de regels heel streng zijn wat betreft partijsteun en geldstromen. Hoe dat in Nederland zit weet ik niet maar ik kan me voorstellen dat het anders werkt.
Of gewoon compleet verbieden! Enkel via leden en een vaste overheidsbijdrage (belastingen dus) inkomsten werven en het daar maar mee doen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:29 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hmmm ik denk dat ze juist expres de hoek van de overheidssteun opzoeken dus wat dat betreft zijn ze niet per se schijnheilig. Verder vind ik het ook heel matig dat de PVV niet haar privesteun bekend maakt. Ze hoeven geen naam en toenaam te tonen ivbm privacy maar wat details (hoeveel, welk land, organisatie & sector of privepersoon) zouden wel welkom zijn denk ik.
Dat jij niet eens weet dat het Stedelijk geen klassieke kunst heeft en Hedendaagse kunst en moderne kunst synoniem zijn, zegt mij wel wat over je gebrek aan kennis om over kunst te oordelen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:06 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
En waarom zijn er dan maar 38 bezoekers komen opdagen bij zijn voorstellingen ?? En je doet nu net alsof die 700.000 bezoekers op de moderne kunst afkomen terwijl de grote publiekstrekkers in het stedelijk Museum te vinden zijn bij de klassieke en hedendaagse kunst.
"Het Stedelijk Museum is een museum voor klassiek, moderne en hedendaagse kunst, opgericht in 1874."quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:38 schreef FaraoNeetochniet het volgende:
[..]
Dat jij niet eens weet dat het Stedelijk geen klassieke kunst heeft en Hedendaagse kunst en moderne kunst synoniem zijn, zegt mij wel wat over je gebrek aan kennis om over kunst te oordelen.
700.000 mensen betaalden voor moderne kunst. En nu een echt argument, graag.
Dan hebben grotere partijen dus een voordeel qua fondsen. En dan nog is het heel moeilijk te achterhalen. Morgen gaat Wilders misschien naar de kapper om zijn mooie witte lokjes bij te houden voor dat premiersdebat van morgen. En misschien staat daar wel in de schaduw een persoon gestuurd door de evil zionist lobby die het eventjes voorschiet.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Of gewoon compleet verbieden! Enkel via leden en een vaste overheidsbijdrage (belastingen dus) inkomsten werven en het daar maar mee doen.
Je hoeft geen hogere wiskunde gestudeerd te hebben om te zien dat deze man maar matig getalenteerd is. En echt, een zit ook een steekje aan los.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik hield het 1-2 minuten vol, daarnaa haakte ik af. Een tergendtraag verhaaltje over waar hij is geboren, dat zijn navelstreng daar ligt en dat zijn ouders, grootouders, overgrootouders, overovergrootouders, overoverovergrootouders ... daar ook vandaan komen. Toen waren er al twee minuten verstreken.
Dit lijkt me het enige juiste antwoord.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:44 schreef KoosVogels het volgende:
Het lijkt mij geen zaak van de politiek om zich te bekommeren om individuele kunstenaars.
Het gaat natuurlijk niet om Quincy zelf maar ze willen gewoon cijfers horen waarmee ze Nederlanders kunnen zeggen: "kijk eens waar jouw hardverdiende centjes heen gaan? Naar het kapotmaken van jouw bloedeigen cultuur". En dat dat vooral om meer stemmen te kunnen trekken.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:44 schreef KoosVogels het volgende:
Het lijkt mij geen zaak van de politiek om zich te bekommeren om individuele kunstenaars.
Mwoah, dit is gewoon even die Quincy te kakken zetten. De PVV weet dondersgoed dat die man gehaat wordt door veel Nederlanders. Goedkoop scoren, noemen we dat.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:50 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk niet om Quincy zelf maar ze willen gewoon cijfers horen waarmee ze Nederlanders kunnen zeggen: "kijk eens waar jouw hardverdiende centjes heen gaan? Naar het kapotmaken van jouw bloedeigen cultuur". En dat dat vooral om meer stemmen te kunnen trekken.
Ik weet dus ook niet of het echt bemoeien is. Ze blijven nu nog binnen wat ik acceptabel vind. Niemands inkomsten zijn ingevaar en het is allemaal nogal doorzichtig.
En Quincy loopt zich op precies ditzelfde moment af te trekken op deze aandacht dus...quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, dit is gewoon even die Quincy te kakken zetten. De PVV weet dondersgoed dat die man gehaat wordt door veel Nederlanders. Goedkoop scoren, noemen we dat.
Politici gaan niet over inhoud van het werk van een kunstenaar. Politici gaan wel over subsidiegelden en maken afwegingen: welk project, welke kunstenaar krijgt wel of geen subsidie. Nogmaals: elke subsidie-euro kun je maar één keer uitgeven.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:44 schreef KoosVogels het volgende:
Ach ja een tegenreactie kon niet uitblijven. Nu wordt één Quinsy te kakken gezet terwijl diezelfde Quinsy een heel volk te kakken heeft gezetquote:Op zaterdag 20 september 2014 13:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, dit is gewoon even die Quincy te kakken zetten.
Gemeenten subsidiëren vooral culturele instellingen en soms een keer incidentele bijdrage aan een stichting die iets organiseert.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Politici gaan niet over inhoud van het werk van een kunstenaar. Politici gaan wel over subsidiegelden en maken afwegingen: welk project, welke kunstenaar krijgt wel of geen subsidie. Nogmaals: elke subsidie-euro kun je maar één keer uitgeven.
Pak er anders eens een subsidie-overzichtje van een Veluwse gemeente bij. Dan zul je ook zien dat de gemeente bepaalde afwegingen maakt.
Klopt, doe maar.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:53 schreef ADQ het volgende:
[..]
Dan moeten ze dus een volledige lijst met verstrekte subsidies op het internet zetten. Vrij kleine moeite.
Net zo goedkoop om je op kindertjes te richten als je haatcampagne niet het gewenste effect heeft.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, dit is gewoon even die Quincy te kakken zetten. De PVV weet dondersgoed dat die man gehaat wordt door veel Nederlanders. Goedkoop scoren, noemen we dat.
Huh, dat moet ik gemist hebben. Wat wanneer waarom?? Wie? Welk volk? Hoe?quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:01 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Ach ja een tegenreactie kon niet uitblijven. Nu wordt één Quinsy te kakken gezet terwijl diezelfde Quinsy een heel volk te kakken heeft gezet
Ik mag hopen dat die afweging niet gebeurt op basis van wat de betreffend kunstenaar vindt van de kleur an zwarte piet. Dát is namelijk weinig relevant voor de kunst.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Politici gaan niet over inhoud van het werk van een kunstenaar. Politici gaan wel over subsidiegelden en maken afwegingen: welk project, welke kunstenaar krijgt wel of geen subsidie. Nogmaals: elke subsidie-euro kun je maar één keer uitgeven.
Het is ook gewoon een eikel van een vent, maar dat maakt deze vragen niet minder debiel.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Net zo goedkoop om je op kindertjes te richten als je haatcampagne niet het gewenste effect heeft.
Godverdomme.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:01 schreef Reconquista. het volgende:
terwijl diezelfde Quinsy een heel volk te kakken heeft gezet
We zijn het eens.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is ook gewoon een eikel van een vent, maar dat maakt deze vragen niet minder debiel.
En zelfs het optreden van de betreffende kunstenaar mag geen afweging zijn. Over smaak valt immers niet te twisten.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat die afweging niet gebeurt op basis van wat de betreffend kunstenaar vindt van de kleur an zwarte piet. Dát is namelijk weinig relevant voor de kunst.
En waar gaat de vraag van de PVV over?
Het enige dat ik met je eens ben, is dat zoiets bij voorkeur een lokale aangelegenheid is. Maar ja, de PVV heeft geen lokale afdeling in Amsterdam. Wat mij betreft heeft Bosma gewoon het recht om hier kritische vragen bij te stellen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gemeenten subsidiëren vooral culturele instellingen en soms een keer incidentele bijdrage aan een stichting die iets organiseert.
Ik weet dat men afwegingen maakt, maar dan nog is het niet aan de fucking Tweede Kamer om zich te bekommeren om een individueel gevalletje.
Krijgen we straks Kamerleden die zich opwinden over subsidie die is verstrekt aan blaasorkest het Trompetje uit Oetgeest, omdat de vereniging bagger speelt in de ogen van bepaalde politici.
Wat is er mis met het kritisch kijken naar de belastinguitgaven? Dat geld had beter besteed kunnen worden.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is ook gewoon een eikel van een vent, maar dat maakt deze vragen niet minder debiel.
Als dat zo is, moet Reconquista. probleemloos een subsidie kunnen krijgen voor zijn FOK!-bijdragen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:09 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Godverdomme.Je zou bijna denken dat dit topic een slechte cabaretvoorstelling is. Blijkbaar hebben Quincy en jij meer gemeen dan je denkt.
Vergeet je niet de PVV om schrijftelijke toestemming te vragen?quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als dat zo is, moet Reconquista. probleemloos een subsidie kunnen krijgen voor zijn FOK!-bijdragen.
Misschien moet ik zelf ook maar een subsidie aanvragen voor al het nuttige werk dat ik hier verricht, zoals het tegenspreken van wereldvreemde figuren.
Waar lees je dat? Ik zet, net als Bosma, vraagtekens bij een eventuele subsidie voor de bagger-voorstellingen van Quinsy Gario.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mensen die leven van een uitkering/subsidie hebben geen recht op een mening?
Natuurlijk heeft hij het recht. Politici mogen over bijna alles vragen stellen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het enige dat ik met je eens ben, is dat zoiets bij voorkeur een lokale aangelegenheid is. Maar ja, de PVV heeft geen lokale afdeling in Amsterdam. Wat mij betreft heeft Bosma gewoon het recht om hier kritische vragen bij te stellen.
Denk je dat het toeval is dat ze dat juist over hem willen weten?quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waar lees je dat? Ik zet, net als Bosma, vraagtekens bij een eventuele subsidie voor de bagger-voorstellingen van Quinsy Gario.
Helemaal niks. Maar start dan een discussie over cultuurbeleid in het algemeen in plaats van in te zoomen op een individuele kunstenaar die toevallig ZP in de ban wil doen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:14 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Wat is er mis met het kritisch kijken naar de belastinguitgaven? Dat geld had beter besteed kunnen worden.
Dat de PVV geen lokale afdeling heeft in Amsterdam, betekent nog niet dat het daarom een onderwerp is om in de TK te bespreken. Had de PVV maar een lokale afdeling moeten hebben. De afweging die in een gemeente gemaakt wordt, moet in de gemeente besproken worden, niet in de landelijke politiek.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het enige dat ik met je eens ben, is dat zoiets bij voorkeur een lokale aangelegenheid is. Maar ja, de PVV heeft geen lokale afdeling in Amsterdam. Wat mij betreft heeft Bosma gewoon het recht om hier kritische vragen bij te stellen.
De PVV heeft sowieso weinig op met kunstsubsidies. En als je jezelf in de kijker speelt, zoals Quincy Gario graag doet (hij geniet van alle aandacht; het lijkt haast wel of hij een soort narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft), dan kun je verwachten dat je onder een vergrootglas komt te liggen. Dat is niet zo gek.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft hij het recht. Politici mogen over bijna alles vragen stellen.
De vragen slaan alleen nergens op. Want de enige aanleiding voor de vragen lijkt het feit dat die Quincy Zwarte Piet in de ban wil doen. Een ronduit trieste actie dus weer van de PVV.
Ok je bent dus voor nutteloze vragen stellen als je niet van mening bent dat het rijk op dot detailniveau in moet grijpen in de artistieke vrijheid van een museum wat daar voor geen geld vangt van het rijk.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, het is reden om kritische vragen te stellen. Elke subsidie-euro kan maar één keer worden uitgegeven.
Voor de goede orde: ik ben absoluut niet tegen subsidies voor kunst en cultuur. Maar je mag best kritisch zijn over waar je het geld aan uitgeeft. Een licht gestoorde kerel met een warrige voorstelling die nog geen 40 man publiek trekt is misschien niet de juiste bestemming van het subsidiegeld.
Ja en nee.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Denk je dat het toeval is dat ze dat juist over hem willen weten?
De beste man heeft de wet niet overtreden. Er is dus geen reden voor de overheid om hem onder het vergrootglas te leggen en te pesten.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De PVV heeft sowieso weinig op met kunstsubsidies. En als je jezelf in de kijker speelt, zoals Quincy Gario graag doet (hij geniet van alle aandacht; het lijkt haast wel of hij een soort narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft), dan kun je verwachten dat je onder een vergrootglas komt te liggen. Dat is niet zo gek.
Stel dat jij je zo misdraagt dat je een subforumban voor NWS krijgt* die na een tijd weer wordt opgeheven, dan houden mods en admins jou de eerste tijd ook scherper in de gaten dan de gemiddelde user.
* Hypothetische situatie natuurlijk, zoiets zou nooit echt gebeuren.
Zo zou het moeten zijn.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:44 schreef KoosVogels het volgende:
Dat ben ik wel met je eens. Het is uiteraard ook bizar dat de PVV acht jaar na de start nog steeds maar in twee gemeenteraden zit. Tegelijk gaat het hier om een persoon die landelijk voor onrust heeft gezorgd, zeker in de optiek van de PVV.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat de PVV geen lokale afdeling heeft in Amsterdam, betekent nog niet dat het daarom een onderwerp is om in de TK te bespreken. Had de PVV maar een lokale afdeling moeten hebben. De afweging die in een gemeente gemaakt wordt, moet in de gemeente besproken worden, niet in de landelijke politiek.
Jij vindt het doodnormaal dat een landelijke politieke partij vragen gaat stellen omdat een voorstelling nauwelijks bezoekers trekt?quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja en nee.
Ja, omdat ik niet denk dat de PVV er heel specifiek op uit was. Ik denk niet dat de PVV er überhaupt van op de hoogte was dat de voorstelling plaatsvond.
Nee, omdat de PVV signalen opving over wat voor een flop die voorstelling was en er vervolgens natuurlijk gretig op insprong. Geef ze eens ongelijk.
Wie heeft het over ingrijpen in artistieke vrijheid?quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ok je bent dus voor nutteloze vragen stellen als je niet van mening bent dat het rijk op dot detailniveau in moet grijpen in de artistieke vrijheid van een museum wat daar voor geen geld vangt van het rijk.
Ja, ik geef ze ongelijk. Dit is niets meer dan treiteren omdat ze een meningsverschil hebben.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja en nee.
Ja, omdat ik niet denk dat de PVV er heel specifiek op uit was. Ik denk niet dat de PVV er überhaupt van op de hoogte was dat de voorstelling plaatsvond.
Nee, omdat de PVV signalen opving over wat voor een flop die voorstelling was en er vervolgens natuurlijk gretig op insprong. Geef ze eens ongelijk.
Dat iemand landelijk voor onrust zorgt, betekent niet dat 'ie geen recht heeft op subsidie.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens. Het is uiteraard ook bizar dat de PVV acht jaar na de start nog steeds maar in twee gemeenteraden zit. Tegelijk gaat het hier om een persoon die landelijk voor onrust heeft gezorgd, zeker in de optiek van de PVV.
Nee, maar de PVV is dan ook geen normale partij. De PVV is erg bedreven in het vuurtje brandend houden. Wilders heeft deze week in de Tweede Kamer dingen over Zwarte Piet gezegd. Het berichtje over de geflopte voorstelling van Quinsy komt voor de PVV als een geschenk uit de hemel om een kritische vraag over te stellen. Ik kan ze daarin geen ongelijk geven.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij vindt het doodnormaal dat een landelijke politieke partij vragen gaat stellen omdat een voorstelling nauwelijks bezoekers trekt?
Ik vermoed dat het Stedelijk Museum subsidie ontvangt van de gemeente. Met dat geld kan het bestuur invulling geven aan de programmering.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wie heeft het over ingrijpen in artistieke vrijheid?Wat mij betreft gaat 'kunstenaar' Quinsy elke dag een nieuwe voorstelling opvoeren. Vandaag touwtjespringen, morgen gezellig met de hoela-hoep in de weer, overmorgen bellenblazen.
De vraag is alleen of daar subsidiegeld aan moet worden besteed.
Wie wil Bosma dan verbieden vragen te stellen?quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, maar de PVV is dan ook geen normale partij. De PVV is erg bedreven in het vuurtje brandend houden. Wilders heeft deze week in de Tweede Kamer dingen over Zwarte Piet gezegd. Het berichtje over de geflopte voorstelling van Quinsy komt voor de PVV als een geschenk uit de hemel om een kritische vraag over te stellen. Ik kan ze daarin geen ongelijk geven.
Ik zou trouwens ook niet weten waarom Bosma de vraag niet mag stellen. Het lijkt dat het transparant moet zijn hoe en aan wie subsidiegelden worden verstrekt.
Belastingtoeslag is iets waar je recht op hebt. Subsidie niet. Die wordt toegekend op basis van een bepaald beleid. En doorgaans zitten daar ook bepaalde doelstellingen en kwaliteitscriteria achter.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat iemand landelijk voor onrust zorgt, betekent niet dat 'ie geen recht heeft op subsidie.
Je trekt toch ook niet iemand zijn belastingtoeslagen in omdat hij landelijk voor onrust zorgt?
Niemand die hem dat verbiedt, maar het slaat natuurlijk nergens op.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:31 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zou trouwens ook niet weten waarom Bosma de vraag niet mag stellen. Het lijkt dat het transparant moet zijn hoe en aan wie subsidiegelden worden verstrekt.
Hij mag de vraag wel stellen, Kamerleden mogen vragen wat ze willen. Maar het stellen van deze vraag is imo verkwisting van belastinggeld (ook op deze vraag moet namelijk een ambtenaar een antwoord schrijven. Die kan wmb echt wel wat beterss met zijn tijd doen).quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:31 schreef Elfletterig het volgende:
En dat is in dit geval aan de gemeente Amsterdam die besluit of en zo ja hoeveel subsidie het Stedelijk krijgt. Wat heeft de landelijke politiek precies te maken met hoe het Stedelijk vervolgens met dat geld om gaat?quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Pak er anders eens een subsidie-overzichtje van een Veluwse gemeente bij. Dan zul je ook zien dat de gemeente bepaalde afwegingen maakt.
De gemeente maakt prestatie-afspraken met het Stedelijk Museum. Ik vermoed dat die niet in gevaar komen nu de instelling een keertje Quincy heeft geboekt.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Belastingtoeslag is iets waar je recht op hebt. Subsidie niet. Die wordt toegekend op basis van een bepaald beleid. En doorgaans zitten daar ook bepaalde doelstellingen en kwaliteitscriteria achter.
En als je aan de voorwaarden voldoet, kom je in aanmerking voor de subsidie.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Belastingtoeslag is iets waar je recht op hebt. Subsidie niet. Die wordt toegekend op basis van een bepaald beleid. En doorgaans zitten daar ook bepaalde doelstellingen en kwaliteitscriteria achter.
Het wordt inderdaad eerder tijd dat we eens inzichtelijk gaan maken hoeveel de PVV precies verkwanselt aan dit soort nutteloze kamervragen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hij mag de vraag wel stellen, Kamerleden mogen vragen wat ze willen. Maar het stellen van deze vraag is imo verkwisting van belastinggeld (ook op deze vraag moet namelijk een ambtenaar een antwoord schrijven. Die kan wmb echt wel wat beterss met zijn tijd doen).
Ik sluit me aan bij je vermoeden. Ik denk ook dat het zo is gegaan. Het museum mag zelf weten wie ze boeken. Daarna mag de buitenwereld (en dus ook de politiek) zich een oordeel vormen over de vraag of dat subsidiegeld nuttig is besteed en of het bedrag de volgende keer weer zo hoog moet zijn.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het Stedelijk Museum subsidie ontvangt van de gemeente. Met dat geld kan het bestuur invulling geven aan de programmering.
Blijkbaar heeft het museum het geld aangewend om een Quincy te boeken.
Dat moet dus niet mogen?
Ze kunnen dit natuurlijk niet laten liggen, als de kunsthaat van de achterban en het fanatiek opgeeiste recht op racistische stereotypen zo mooi samenvallen dan moet het ondervolk van de Telegraaf daarmee gevoederd worden zodat er aan de andere kant een diarree van clichés uitgepoept kan worden.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Helemaal niks. Maar start dan een discussie over cultuurbeleid in het algemeen in plaats van in te zoomen op een individuele kunstenaar die toevallig ZP in de ban wil doen.
Man o man, ik zie de politiek al aankloppen bij het college om opheldering te eisen over een voorstelling die het lokale theater heeft geboekt.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dat is in dit geval aan de gemeente Amsterdam die besluit of en zo ja hoeveel subsidie het Stedelijk krijgt. Wat heeft de landelijke politiek precies te maken met hoe het Stedelijk vervolgens met dat geld om gaat?
Sinds wanneer bemoeit de TK zich met de aanbestedingen van lokale zaken?quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik sluit me aan bij je vermoeden. Ik denk ook dat het zo is gegaan. Het museum mag zelf weten wie ze boeken. Daarna mag de buitenwereld (en dus ook de politiek) zich een oordeel vormen over de vraag of dat subsidiegeld nuttig is besteed en of het bedrag de volgende keer weer zo hoog moet zijn.
En wij mogen op onze beurt weer een oordeel vormen over de vragen van de PVV, die in mijn optiek nog meer een verspilling zijn van belastinggeld.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik sluit me aan bij je vermoeden. Ik denk ook dat het zo is gegaan. Het museum mag zelf weten wie ze boeken. Daarna mag de buitenwereld (en dus ook de politiek) zich een oordeel vormen over de vraag of dat subsidiegeld nuttig is besteed en of het bedrag de volgende keer weer zo hoog moet zijn.
Dus wil je de landelijke politiek ingrijpen in hoe het Stedelijk omgaat met haar artistieke vrijheid.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wie heeft het over ingrijpen in artistieke vrijheid?Wat mij betreft gaat 'kunstenaar' Quinsy elke dag een nieuwe voorstelling opvoeren. Vandaag touwtjespringen, morgen gezellig met de hoela-hoep in de weer, overmorgen bellenblazen.
De vraag is alleen of daar subsidiegeld aan moet worden besteed.
Om z'n puntje maar vast te kunnen houden, is Elf van mening dat politici overal vragen over mogen stellen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Sinds wanneer bemoeit de TK zich met de aanbestedingen van lokale zaken?
Je hoeft geen kunsthater te zijn om zien dat die "voorstelling" van Gario belabberd is. Ook een kunstliefhebber - iemand die kunst, muziek en cultuur een warm hart toedraagt, kan tot dezelfde mening komen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze kunnen dit natuurlijk niet laten liggen, als de kunsthaat van de achterban en het fanatiek opgeeiste recht op racistische stereotypen zo mooi samenvallen dan moet het ondervolk van de Telegraaf daarmee gevoederd worden zodat er aan de andere kant een diarree van clichés uitgepoept kan worden.
Het is wel jammer dat wij daar geen kamervragen over mogen stellenquote:Op zaterdag 20 september 2014 14:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En wij mogen op onze beurt weer een oordeel vormen over de vragen van de PVV, die in mijn optiek nog meer een verspilling zijn van belastinggeld.
Gebeurt wel vaker. Soms heb je van die poppodia die homo-onvriendelijke Jamaicaanse rappers boeken. Daar vindt de politiek (en trouwens ook de samenleving) dan iets van.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Man o man, ik zie de politiek al aankloppen bij het college om opheldering te eisen over een voorstelling die het lokale theater heeft geboekt.
Het lijkt me niet meer dan redelijk dat de landelijke ChristenUnie daar kritische vragen aan de minister over gaat stellen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Man o man, ik zie de politiek al aankloppen bij het college om opheldering te eisen over een voorstelling die het lokale theater heeft geboekt.
Net zoals touwtje springen voor een betalend publiek. Hebben ze meer met elkaar gemeen dan we dachten.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Niemand die hem dat verbiedt, maar het slaat natuurlijk nergens op.
Dat mag, ja. Daar mag je een oordeel over vormen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En wij mogen op onze beurt weer een oordeel vormen over de vragen van de PVV, die in mijn optiek nog meer een verspilling zijn van belastinggeld.
Toen ik het postte wist ik al dat je met zoiets zou komen. Maar naar mijn weten is de voorstelling van Quincy op geen enkele wijze controversieel.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Gebeurt wel vaker. Soms heb je van die poppodia die homo-onvriendelijke Jamaicaanse rappers boeken. Daar vindt de politiek (en trouwens ook de samenleving) dan iets van.
Dat lijkt me bij uitstek iets voor de lokale politiek om zich druk om te maken. Waarom jij dergelijke lokale niemendalletjes graag in de tweede kamer behandeld ziet worden en het gedrag van de PVV zo fanatiek verdedigt is me echter een raadsel.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Gebeurt wel vaker. Soms heb je van die poppodia die homo-onvriendelijke Jamaicaanse rappers boeken. Daar vindt de politiek (en trouwens ook de samenleving) dan iets van.
Het lijkt mij dat kunsthatende Henk en Ingrid dat helemaal niet kunnen zien.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je hoeft geen kunsthater te zijn om zien dat die "voorstelling" van Gario belabberd is.
Waarom zou ik moeten kijken?quote:Maar serieus, waarom kijk je niet zelf? Het duurt 18 minuten. Veel kijk- en luisterplezier alvast:
Gast, wat lees jij toch verschrikkelijk slecht. Ik moet verdomme elke keer weer corrigeren hoe jij m'n mening samenvat.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dus wil je de landelijke politiek ingrijpen in hoe het Stedelijk omgaat met haar artistieke vrijheid.
Het is nogal wat wat je bepleit....
Dus jij wilt gaan bepalen aan welke criteria een voorstelling moet voldoen voordat de politiek kanttekeningen mag plaatsen bij verstrekte subsidies?quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toen ik het postte wist ik al dat je met zoiets zou komen. Maar naar mijn weten is de voorstelling van Quincy op geen enkele wijze controversieel.
Dus het is ook OK als de PVV vragen stelt over de scheve stoeptegels in het trottoir bij hem in de straat? Want het wegbeheer is aan de lokale politiek, maar Wilders zou er over kunnen struikelen, dus is het prima als ze er een vraag over stellen?quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Gast, wat lees jij toch verschrikkelijk slecht. Ik moet verdomme elke keer weer corrigeren hoe jij m'n mening samenvat.
De landelijke politiek, in dit geval de PVV, stelt slechts een vraag. De lokale politiek gaat over de verdeling van subsidiegelden. Het Stedelijk Museum bepaalt zelf wie ze programmeren, Quinsy bepaalt zelf of -ie gaat hoepelen, touwtjespringen of vliegtuigjes vouwen.
De lokale politiek toetst het subsidiebeleid. Als een Stedelijk Museum het subsidiegeld in de ogen van de lokale politiek niet doelmatig heeft besteed, kan de lokale politiek ertoe besluiten om de subsidie te beperken. Dat is dus aan de lokale politiek.
Zodat je weet waar je over praat. Ik heb er wel doorheen gezapt. Het is echt niet om aan te gluren. Maar kijk er eens vlug doorheen, al was het maar 1-2 minuten. Die moeite kun je toch best nemen?quote:
Wat zou het uitmaken dan?quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zodat je weet waar je over praat. Ik heb er wel doorheen gezapt. Het is echt niet om aan te gluren. Maar kijk er eens vlug doorheen, al was het maar 1-2 minuten. Die moeite kun je toch best nemen?
Waarom suggereer je telkens dat iets niet zo mogen? Wie wil de PVV verbieden om ergens vragen over te stellen? Volgens mij helemaal niemand.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dus jij wilt gaan bepalen aan welke criteria een voorstelling moet voldoen voordat de politiek kanttekeningen mag plaatsen bij verstrekte subsidies?
Leuk 99.999'tje van mij hè?
Bij gebrek aan een lokale afdeling mag een (landelijke) politieke partij van mij vragen stellen over een lokale kwestie. Had dit verhaal in Almere gespeeld, dan had de PVV dat via de lokale politiek aanhankelijk kunnen maken.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dus het is ook OK als de PVV vragen stelt over de scheve stoeptegels in het trottoir bij hem in de straat? Want het wegbeheer is aan de lokale politiek, maar Wilders zou er over kunnen struikelen, dus is het prima als ze er een vraag over stellen?
Ik neem aan dat het Stedelijk Museum gewoon entreegeld vroeg.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:51 schreef ems. het volgende:
Niets vreemds lijkt me, de meeste "cultuur" in ons land bestaat uit mensen die iets totaal irrelevants doen op toneel zodat een bepaalde groep mensen erheen kan gaan en daarna tegen hun vrienden kunnen opscheppen over hoe cultureel verantwoord ze wel niet zijn.
Vreemd genoeg willen ze er alleen niet voor betalen.
Een vraag waar jij volledig achter staat zoals je eerder aangaf.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Gast, wat lees jij toch verschrikkelijk slecht. Ik moet verdomme elke keer weer corrigeren hoe jij m'n mening samenvat.
De landelijke politiek, in dit geval de PVV, stelt slechts een vraag.
En waarom is het dan zo goed dat de landelijke politiek over een marginaal detail van de uitvoering van het Stedelijk vragen gaat stellen?quote:De lokale politiek gaat over de verdeling van subsidiegelden. Het Stedelijk Museum bepaalt zelf wie ze programmeren, Quinsy bepaalt zelf of -ie gaat hoepelen, touwtjespringen of vliegtuigjes vouwen.
De lokale politiek toetst het subsidiebeleid. Als een Stedelijk Museum het subsidiegeld in de ogen van de lokale politiek niet doelmatig heeft besteed, kan de lokale politiek ertoe besluiten om de subsidie te beperken. Dat is dus aan de lokale politiek.
Oké, als Quinsy Gario voorstellingen mag maken die slaan als een lul op een drumstel, dan mag Martin Bosma vragen stellen (overigens nog geen kamervragen) die slaan als een lul op een drumstel.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom suggereer je telkens dat iets niet zo mogen? Wie wil de PVV verbieden om ergens vragen over te stellen? Volgens mij helemaal niemand.
Het gaat er mij gewoon dat de vragen van die idioot Bosma gewoon slaan als een lul op een drumstel.
Deze vragen zijn van het niveau'tje loszittende stoeptegel.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bij gebrek aan een lokale afdeling mag een (landelijke) politieke partij van mij vragen stellen over een lokale kwestie. Had dit verhaal in Almere gespeeld, dan had de PVV dat via de lokale politiek aanhankelijk kunnen maken.
Een scheve stoeptegel meld je gewoon bij de gemeente; die herstelt dat euvel dan. Vragen ga je stellen wanneer er net honderdduizenden euro's is besteed aan de herinrichting van het centrum en dat er een paar maanden later al een puinhoop is met loszittende stoeptegels en dergelijke. Dan stel je vragen over de kwaliteit van het geleverde werk. Dat is de controlerende functie die de politiek heeft.
Wie zegt dat het niet mag dan?quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Oké, als Quinsy Gario voorstellingen mag maken die slaan als een lul op een drumstel, dan mag Martin Bosma vragen stellen (overigens nog geen kamervragen) die slaan als een lul op een drumstel.
Je bent weer erg aan het draaien, is dat omdat je beseft dat je oorspronkelijke roepen hier met de kennis die je nu hebt wel heel sneu was?quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bij gebrek aan een lokale afdeling mag een (landelijke) politieke partij van mij vragen stellen over een lokale kwestie. Had dit verhaal in Almere gespeeld, dan had de PVV dat via de lokale politiek aanhankelijk kunnen maken.
Een scheve stoeptegel meld je gewoon bij de gemeente; die herstelt dat euvel dan. Vragen ga je stellen wanneer er net honderdduizenden euro's is besteed aan de herinrichting van het centrum en dat er een paar maanden later al een puinhoop is met loszittende stoeptegels en dergelijke. Dan stel je vragen over de kwaliteit van het geleverde werk. Dat is de controlerende functie die de politiek heeft.
Nee. dat een partij geen lokale afdeling heeft, betekent niet dat je het maar op mag schalen naar Den Haag.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En die vragen stel je dan in de gemeenteraad niet in Den Haag.quote:Een scheve stoeptegel meld je gewoon bij de gemeente; die herstelt dat euvel dan. Vragen ga je stellen wanneer er net honderdduizenden euro's is besteed aan de herinrichting van het centrum en dat er een paar maanden later al een puinhoop is met loszittende stoeptegels en dergelijke. Dan stel je vragen over de kwaliteit van het geleverde werk. Dat is de controlerende functie die de politiek heeft.
Het stedelijk had vorig jaar ongeveer 700.000 betalende bezoekers.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:51 schreef ems. het volgende:
Niets vreemds lijkt me, de meeste "cultuur" in ons land bestaat uit mensen die iets totaal irrelevants doen op toneel zodat een bepaalde groep mensen erheen kan gaan en daarna tegen hun vrienden kunnen opscheppen over hoe cultureel verantwoord ze wel niet zijn.
Vreemd genoeg willen ze er alleen niet voor betalen.
Als we "voorstellingen" van Quinsy Gario net zo gemakkelijk zouden kunnen verhelpen als een loszittende stoeptegel, zou dat geweldig zijn.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Deze vragen zijn van het niveau'tje loszittende stoeptegel.
En mag jij posts schrijven die slaan als een lul op een drumstel, maar het hoeft niet.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Oké, als Quinsy Gario voorstellingen mag maken die slaan als een lul op een drumstel, dan mag Martin Bosma vragen stellen (overigens nog geen kamervragen) die slaan als een lul op een drumstel.
dat vragen stellen mag natuurlijk. Het is meer dat het bijzonder is dat jij het stellen van deze vragen zo toejuicht.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit heeft geen zak met Zwarte Piet te maken.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als we "voorstellingen" van Quinsy Gario net zo gemakkelijk zouden kunnen verhelpen als een loszittende stoeptegel, zou dat geweldig zijn.
Zeker als je bedenkt dat z'n Zwarte Piet-hetze feitelijk ook een soort "voorstelling", "project" of "performance" was, hoe je het maar wilt noemen.
Wat zou dat heerlijk zijn zeg: tegel optillen, schepje zand eronder, tegel terugleggen. En dan in één keer van dat stompzinnige Zwarte Piet-gezeik af.
Jij juicht in dit topic ook weer het politiseren van het optreden van Quincy toe. Dan maak je het dus alleen maar groter en heb je dus een averechts effect...quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als we "voorstellingen" van Quinsy Gario net zo gemakkelijk zouden kunnen verhelpen als een loszittende stoeptegel, zou dat geweldig zijn.
Zeker als je bedenkt dat z'n Zwarte Piet-hetze feitelijk ook een soort "voorstelling", "project" of "performance" was, hoe je het maar wilt noemen.
Wat zou dat heerlijk zijn zeg: tegel optillen, schepje zand eronder, tegel terugleggen. En dan in één keer van dat stompzinnige Zwarte Piet-gezeik af.
Volgens de PVV wel.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit heeft geen zak met Zwarte Piet te maken.
natuurlijk wel, voor de PVV-brigade moeten mensen die tegen Zwarte Piet zijn uit de maatschappij geplaatst worden.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Precies. Want mensen die Zwarte Piet racistisch vinden zijn tegen onze maatschappij. Het Calimero-complex van Quinsy is kennelijk erg besmettelijk.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
natuurlijk wel, voor de PVV-brigade moeten mensen die tegen Zwarte Piet zijn uit de maatschappij geplaatst worden.
Erg snugger ook om het zo te willen politiseren. Krijgt Quincy zijn zin nog ookquote:Op zaterdag 20 september 2014 15:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Precies. Want mensen die Zwarte Piet racistisch vinden zijn tegen onze maatschappij. Het Calimero-complex van Quinsy is kennelijk erg besmettelijk.
Ik zit te overwegen om subsidie aan te vragen voor mijn bedragen op FOK! Als je ziet hoe laag de lat kennelijk ligt, moet dat geen enkel probleem zijn. Heb je dat YouTube-clipje van Quinsy nu al bekeken?quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En mag jij posts schrijven die slaan als een lul op een drumstel, maar het hoeft niet.
Elke subsidie-euro die niet wordt besteed aan mafketels als Quinsy, kan worden besteed aan andere kunst- en cultuurprojecten. Dat laatste juich ik toe.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:57 schreef 99.999 het volgende:
Dat vragen stellen mag natuurlijk. Het is meer dat het bijzonder is dat jij het stellen van deze vragen zo toejuicht.
Het heeft er alles mee te maken. Hij beschouwt z'n Zwarte Piet-hetze namelijk ook als een soort project, een performance. Zie de clip van Knevel & Van den Brink, eerder dit topic gepost, waarin hij dat zelf zo zegt.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:57 schreef KoosVogels het volgende:
Nee, dat heb ik niet toegejuicht. Ik stel slechts vast dat je onder een vergrootglas komt te liggen als je je manifesteert op de manier waarop hij dat deed.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:58 schreef 99.999 het volgende:
Jij juicht in dit topic ook weer het politiseren van het optreden van Quincy toe. Dan maak je het dus alleen maar groter en heb je dus een averechts effect...
quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
natuurlijk wel, voor de PVV-brigade moeten mensen die tegen Zwarte Piet zijn uit de maatschappij geplaatst worden.
quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Precies. Want mensen die Zwarte Piet racistisch vinden zijn tegen onze maatschappij. Het Calimero-complex van Quinsy is kennelijk erg besmettelijk.
Kunnen jullie soort zelfvoldaan geneuzel niet ergens anders voortzetten? Misschien in een theater of zo. Krijg je wellicht nog subsidie ook.quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Erg snugger ook om het zo te willen politiseren. Krijgt Quincy zijn zin nog ook
Natuurlijk trek jij meteen de spreekwoordelijke schoen aan.quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:08 schreef Elfletterig het volgende:
Kunnen jullie soort zelfvoldaan geneuzel niet ergens anders voortzetten?
quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik niet toegejuicht. Ik stel slechts vast dat je onder een vergrootglas komt te liggen als je je manifesteert op de manier waarop hij dat deed.
Ok, je bent het dus toch niet eens met wat Bosma doet? Immers die politiseert het.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:07 schreef Elfletterig het volgende:
Wellicht was het ook dit keer beter geweest wanneer je even had nagedacht voor je hier zo stellig dingen ging roepen. Je zet jezelf weer fanatiek voor schutquote:Op zaterdag 20 september 2014 15:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
[..]
[..]
Kunnen jullie soort zelfvoldaan geneuzel niet ergens anders voortzetten? Misschien in een theater of zo. Krijg je wellicht nog subsidie ook.
Hij heeft zich geloof ik zojuist beschikbaar gesteld als onbezoldigd voorzitter van de kultuurkamer.quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:11 schreef KoosVogels het volgende:
Dus door de overheid gesteunde theaters mogen Quincy niet boeken vanwege zijn hetze tegen Zwarte Piet.
Begrijp ik dat nou goed, Elfletterig?
Hij juicht het niet toe, hij is het alleen hartgrondig met Bosma eens.quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
[..]
Ok, je bent het dus toch niet eens met wat Bosma doet? Immers die politiseert het.
Nee, je hebt namelijk nog steeds niet uitgelegd wat voor verschil dat zou maken.quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zit te overwegen om subsidie aan te vragen voor mijn bedragen op FOK! Als je ziet hoe laag de lat kennelijk ligt, moet dat geen enkel probleem zijn. Heb je dat YouTube-clipje van Quinsy nu al bekeken?
Kunst- en cultuurprojecten die worden gemaakt door mensen die het wel eens zijn met de PVV? Is dat een goed criterium denk je? Ik vrees huilende zigeunerjongetjes, performance-art met het volpissen van brievenbussen en wat kitsch waarmee de schoonheid van de arier wordt geeerd.quote:Elke subsidie-euro die niet wordt besteed aan mafketels als Quinsy, kan worden besteed aan andere kunst- en cultuurprojecten. Dat laatste juich ik toe.
Nee, dat begrijp je niet goed.quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:11 schreef KoosVogels het volgende:
Dus door de overheid gesteunde theaters mogen Quincy niet boeken vanwege zijn hetze tegen Zwarte Piet.
Begrijp ik dat nou goed, Elfletterig?
Mjah, pissen door een brievenbus heeft net zoveel culturele waarde als touwtje springen op een podium terwijl die anderhalve man en een paardenkop aan publiek dat er zit papieren vliegtuigjes naar je gooit.quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, je hebt namelijk nog steeds niet uitgelegd wat voor verschil dat zou maken.
[..]
Kunst- en cultuurprojecten die worden gemaakt door mensen die het wel eens zijn met de PVV? Is dat een goed criterium denk je? Ik vrees huilende zigeunerjongetjes, performance-art met het volpissen van brievenbussen en wat kitsch waarmee de schoonheid van de arier wordt geeerd.
De vragen van de PVV slaan dus nergens op aangezien jij ook van mening bent dat het theaters vrij staat om Quincy te boeken?quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, dat begrijp je niet goed.
Lekker kronkelend in bochten wringend.quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hij juicht het niet toe, hij is het alleen hartgrondig met Bosma eens.
Zolang je niet op z'n minst een deel van dat filmpje hebt gekeken, is het zinloos om dit gesprek voort te zetten. De kwaliteit van de voorstelling is belabberd. Dat is trouwens ook op basis waarvan Bosma de vragen stelt; signalen over de slechte voorstelling. Dat Bosma vervolgens de Zwarte Piet-hetze erbij betrekt en een sneer uitdeelt, kun je kinderachtig noemen, of geniale PR, net wat je wilt. Maar dat is niet de kernvraag.quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, je hebt namelijk nog steeds niet uitgelegd wat voor verschil dat zou maken.
Echt, ik heb dit allang beantwoord. Lees het topic maar terug en stop met domme vragen stellen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De vragen van de PVV slaan dus nergens op aangezien jij ook van mening bent dat het theaters vrij staat om Quincy te boeken?
De kwaliteit is irrelevant. Als het bagger was dan zal het Stedelijk Museum hem mogelijk geen tweede keer boeken.quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zolang je niet op z'n minst een deel van dat filmpje hebt gekeken, is het zinloos om dit gesprek voort te zetten. De kwaliteit van de voorstelling is belabberd. Dat is trouwens ook op basis waarvan Bosma de vragen stelt; signalen over de slechte voorstelling. Dat Bosma vervolgens de Zwarte Piet-hetze erbij betrekt en een sneer uitdeelt, kun je kinderachtig noemen, of geniale PR, net wat je wilt. Maar dat is niet de kernvraag.
Maar zou die dan uit een museum gebannen moeten worden omdat het een PVV-er is?quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mjah, pissen door een brievenbus heeft net zoveel culturele waarde als touwtje springen op een podium terwijl die anderhalve man en een paardenkop aan publiek dat er zit papieren vliegtuigjes naar je gooit.
Nee, je bent zo aan het draaien dat Wouter Bos er misselijk van zou worden.quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Echt, ik heb dit allang beantwoord. Lees het topic maar terug en stop met domme vragen stellen.
niet de kernvraag maar je gaf wel aan het er 100% mee eens te zijn...quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zolang je niet op z'n minst een deel van dat filmpje hebt gekeken, is het zinloos om dit gesprek voort te zetten. De kwaliteit van de voorstelling is belabberd. Dat is trouwens ook op basis waarvan Bosma de vragen stelt; signalen over de slechte voorstelling. Dat Bosma vervolgens de Zwarte Piet-hetze erbij betrekt en een sneer uitdeelt, kun je kinderachtig noemen, of geniale PR, net wat je wilt. Maar dat is niet de kernvraag.
Van de gemeente inderdaad, goedzo kerel. Dus wat heeft de minister van Cultuur daar precies mee te maken?quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:22 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb het trouwens even opgezocht: het Stedelijk krijgt jaarlijks 11,6 miljoen euro subsidie van de Gemeente Amsterdam: http://www.elsevier.nl/Cu(...)eum-ELSEVIER350514W/
Dat verdient de gemeente/staatskas natuurlijk nooooooooit terug aan de toeristen en hun consumptiequote:Op zaterdag 20 september 2014 15:22 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb het trouwens even opgezocht: het Stedelijk krijgt jaarlijks 11,6 miljoen euro subsidie van de Gemeente Amsterdam: http://www.elsevier.nl/Cu(...)eum-ELSEVIER350514W/
Sorry, maar je zoekt het maar fijn terug. Ik ben je knechtje niet. Je stelt een vraag die ik al heb beantwoord.quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, je bent zo aan het draaien dat Wouter Bos er misselijk van zou worden.
Geef nou gewoon antwoord op mijn vraag. Dat lijkt mij een kleine moeite. Anders doe je nooit zo moeilijk over het tikken van wat extra tekst.
Ik zie niet in hoe dat mijn standpunt zou kunnen veranderen dat dat ter beoordeling van het betreffende museum staat, en het algemen beleid terzake indirect ter beoordeling van de gemeenteraad. Ook zie ik niet hoe dat mijn mening over kunstenaars die op een podium een voorstelling doen maar geen kleinkunstenaars zijn zou kunnen veranderen. En zelfs niet mijn mening over staatskunst.quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zolang je niet op z'n minst een deel van dat filmpje hebt gekeken, is het zinloos om dit gesprek voort te zetten.
Dan hadden ze in Amsterdam een of andere nietsnut moeten vinden die bereid was zijn zakken uit de staatsruif te vullen door zich voor de PVV verkiesbaar te stellen.quote:De kwaliteit van de voorstelling is belabberd. Dat is trouwens ook op basis waarvan Bosma de vragen stelt; signalen over de slechte voorstelling. Dat Bosma vervolgens de Zwarte Piet-hetze erbij betrekt en een sneer uitdeelt, kun je kinderachtig noemen, of geniale PR, net wat je wilt. Maar dat is niet de kernvraag.
Is het echt zo moeilijk om nogmaals antwoord te geven op de vraag? Bovendien zit het antwoord waarschijnlijk verstopt in zo'n ellenlange omslachtige post van je.quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry, maar je zoekt het maar fijn terug. Ik ben je knechtje niet. Je stelt een vraag die ik al heb beantwoord.
Nah dat nou ook weer niet.quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar zou die dan uit een museum gebannen moeten worden omdat het een PVV-er is?
Dus politieke voorkeur is geen reden om iemand uit te sluiten van de een of andere vorm van publiek geld?quote:
Subsidie wordt enkel gegeven aan individuen die de Nederlandse cultuur om zeep proberen te helpen en onze identiteit op de achtergrond te moffelen. Zo luidt het dictaat van de EU.quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zit te overwegen om subsidie aan te vragen voor mijn bedragen op FOK! Als je ziet hoe laag de lat kennelijk ligt, moet dat geen enkel probleem zijn. Heb je dat YouTube-clipje van Quinsy nu al bekeken?
Wat mij betreft niet, elke gek kan hier subsidie krijgen, dus waarom dat niet?quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus politieke voorkeur is geen reden om iemand uit te sluiten van de een of andere vorm van publiek geld?
Ook lijkt me niet de bedoeling dat een wegenbouwer wordt uitgesloten van rijksopdrachten wegens politieke voorkeur.quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet, elke gek kan hier subsidie krijgen, dus waarom dat niet?
Quincy krijgt geen subsidie.quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Subsidie wordt enkel gegeven aan individuen die de Nederlandse cultuur om zeep proberen te helpen en onze identiteit op de achtergrond te moffelen. Zo luidt het dictaat van de EU.
Daarom krijgt Quinsy wel subsidie en jij nooit.
Jij werkte al op de kleuterschool?quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:35 schreef Hyperdude het volgende:
Zeuren over 1 subsidieneger, terwijl minstens de helft van je kazenachterban na de kleuterschool nooit meer gewerkt heeft.
Precies.quote:Op zaterdag 20 september 2014 16:07 schreef -Kadesh- het volgende:
Maar buiten dat is Quincy wel een enorme verongelijkte aandachtshoer. Als je geen hekel aan negers had zou je het wel krijgen.
Een groep succesvolle kunstenaars. D'uh.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:49 schreef Vasilevski het volgende:
Bosma schrijft kamervragen op basis van Geenstijl-artikel. What else is new?
Quinsy is gewoon een makkelijk voorbeeld van geldverspilling die vast wel meer gebeurt. Lekkere symboolpolitiek: iedereen vindt hem een zeurpiet, dus als zijn gesubsidieerde 'performance' geen hond trekt, dan is hij een makkelijk mikpunt. Wat willen ze eraan doen? De PVV heeft recent een kabinet gesteund dat op kunst en cultuur bezuinigd heeft, maar dit hebben ze blijkbaar gemist.
Het zou geen slecht idee zijn om gewoon geen subsidie te verstrekken aan onzinnige 'kunst' die niets voorstelt en niets toevoegt, maar wie bepaalt dat?
Koos gaat er alleen wel volstrekt aan voorbij dat het wel aan de politiek is om zich te bemoeien met aan wat wel en niet belastinggeld wordt uitgegeven, dus ook wanneer kunst wel en niet hiervoor in aanmerking komt.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:48 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dit lijkt me het enige juiste antwoord.
Hij heeft inderdaad duidelijk geen enkel talent voor kunst. Of dat hij gek is weet ik niet maar hij heeft in ieder geval wat extreme opvattingen en karaktertrekken.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je hoeft geen hogere wiskunde gestudeerd te hebben om te zien dat deze man maar matig getalenteerd is. En echt, een zit ook een steekje aan los.
Ik heb het gezien. Ik moest er vooral mee lachen.quote:Of kijk terug hoe hij dik een maand geleden bij Knevel & Van den Brink aan tafel zat:
http://www.eo.nl/tv/kneve(...)detail/quinsy-gario/
Let trouwens op hoe hij ook hier de Zwarte Piet-hetze neerzet als een soort "kunstproject".
Niet noodzakelijk, je kan de vaste bijdrage laten afhangen van een aantal factoren. Kwestie van keuzes maken.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dan hebben grotere partijen dus een voordeel qua fondsen.
Dat zou nooit onder de partijfinanciering mogen vallen. Wat mij betreft ook geen geld voor reclamespotjes en überhaupt geen zendtijd voor reclamespotjes (niet nodig sinds vrijwel iedereen toegang heeft tot het internet). Enkel geld voor het organiseren van congressen, reiskosten etc.quote:Morgen gaat Wilders misschien naar de kapper om zijn mooie witte lokjes bij te houden voor dat premiersdebat van morgen.
Meer van dit soort opmerkingen graag. Dan is Zwarte Piet ook sneller verdwenen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 16:07 schreef -Kadesh- het volgende:
Maar buiten dat is Quincy wel een enorme verongelijkte aandachtshoer. Als je geen hekel aan negers had zou je het wel krijgen.
Wishful thinking.quote:Op zaterdag 20 september 2014 20:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Meer van dit soort opmerkingen graag. Dan is Zwarte Piet ook sneller verdwenen.
Dat zal slechts een kwestie van tijd zijn. Ik gok dat binnen een jaar of 5 Piet niet langer zwart is. Zelfs Bram van der Vlugt staat er niet negatief tegenover. Verder kan het me eerlijk gezegd m'n reet roesten, maar hoe langer ik de meest debiele opmerkingen lees op o.a. Facebook en FOK! hoe sneller ik hoop dat Gario z'n zin krijgt.quote:
Zoals ik al vaker heb gezegd is die politisering de doodsteek van Zwarte Piet vrees ik. Gekaapt worden door de PVV is voor geen enkele traditie lekker...quote:Op zaterdag 20 september 2014 20:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zal slechts een kwestie van tijd zijn. Ik gok dat binnen een jaar of 5 Piet niet langer zwart is. Zelfs Bram van der Vlugt staat er niet negatief tegenover. Verder kan het me eerlijk gezegd m'n reet roesten, maar hoe langer ik de meest debiele opmerkingen lees op o.a. Facebook en FOK! hoe sneller ik hoop dat Gario z'n zin krijgt.
Mja, dat niet eens, dat is immers iets wat nog geen week geleden gebeurd is. Wel denk ik dat het domme racistische geblaat van tokkies er veel aan heeft bijgedragen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 20:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zoals ik al vaker heb gezegd is die politisering de doodsteek van Zwarte Piet vrees ik. Gekaapt worden door de PVV is voor geen enkele traditie lekker...
Hoe zegt dat iets over hoe de samenleving hierin staat? Het lijkt me niet dat zijn mening meer representatief is omdat hij toevallig Sinterklaas heeft gespeeld, het was gewoon een baan die hem als acteur werd aangeboden. Ik zie het niet gebeuren dat een traditie die zo oud is wordt gewijzigd enkel omdat een klein deel van een zeer kleine minderheid van een bevolking het niet goed begrijpt. Je kan moeilijk ineens een Paarse Piet invoeren, het zou nogal verwarrend zijn voor de kinderen. Het is gedurende ongeveer 3 jaar dat ze Sinterklaas meemaken en er in geloven, je kan moeilijk ineens het uiterlijk veranderen. Los daarvan vind ik zelf zwart ook veel mooier dan een kleur (of eigenlijk een andere kleur omdat het niet perfect zwart is) aangezien dat beter past bij de felle kleuren van de kleding die ze aanhebben en het felle rood van Sinterklaas. "Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe" is ook niet echt geloofwaardig met een paarse Teletubbie in plaats van een ZP.quote:Op zaterdag 20 september 2014 20:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zal slechts een kwestie van tijd zijn. Ik gok dat binnen een jaar of 5 Piet niet langer zwart is. Zelfs Bram van der Vlugt staat er niet negatief tegenover.
Ik ben zelf ook voor het blijven van Zwarte Piet, ondanks zijn racistische oorsprong, maar het fanatisme waarmee mensen de vanzelfsprekendheid van een stereotype opeisen was wel behoorlijk ziek ja.quote:Op zaterdag 20 september 2014 20:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mja, dat niet eens, dat is immers iets wat nog geen week geleden gebeurd is. Wel denk ik dat het domme racistische geblaat van tokkies er veel aan heeft bijgedragen.
Het is niet de PVV die beslist over wat er gebeurt met ZP, zelfs de gedachtepolitie van PC Nederland beslist hier niet over. Het volk beslist hier over. Denk jij nu echt dat het volk ZP gaat afserveren omdat het volk het erg vindt dat de PVV zich ermee bemoeit? Denk jij dat het volk het iets interesseert dat de PVV zich ermee bemoeit? Bovendien stemt nog altijd een flink deel van het volk op de PVV, het is geen marginale groepering.quote:Op zaterdag 20 september 2014 20:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zoals ik al vaker heb gezegd is die politisering de doodsteek van Zwarte Piet vrees ik. Gekaapt worden door de PVV is voor geen enkele traditie lekker...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |