abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144722292
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:09 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Godverdomme. :') Je zou bijna denken dat dit topic een slechte cabaretvoorstelling is. Blijkbaar hebben Quincy en jij meer gemeen dan je denkt.
Als dat zo is, moet Reconquista. probleemloos een subsidie kunnen krijgen voor zijn FOK!-bijdragen.

Misschien moet ik zelf ook maar een subsidie aanvragen voor al het nuttige werk dat ik hier verricht, zoals het tegenspreken van wereldvreemde figuren. *)
  zaterdag 20 september 2014 @ 14:16:19 #182
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_144722323
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als dat zo is, moet Reconquista. probleemloos een subsidie kunnen krijgen voor zijn FOK!-bijdragen.

Misschien moet ik zelf ook maar een subsidie aanvragen voor al het nuttige werk dat ik hier verricht, zoals het tegenspreken van wereldvreemde figuren. *)
Vergeet je niet de PVV om schrijftelijke toestemming te vragen?
pi_144722335
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 13:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Mensen die leven van een uitkering/subsidie hebben geen recht op een mening?
Waar lees je dat? Ik zet, net als Bosma, vraagtekens bij een eventuele subsidie voor de bagger-voorstellingen van Quinsy Gario.
pi_144722338
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het enige dat ik met je eens ben, is dat zoiets bij voorkeur een lokale aangelegenheid is. Maar ja, de PVV heeft geen lokale afdeling in Amsterdam. Wat mij betreft heeft Bosma gewoon het recht om hier kritische vragen bij te stellen.
Natuurlijk heeft hij het recht. Politici mogen over bijna alles vragen stellen.

De vragen slaan alleen nergens op. Want de enige aanleiding voor de vragen lijkt het feit dat die Quincy Zwarte Piet in de ban wil doen. Een ronduit trieste actie dus weer van de PVV.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_144722351
Hadden er trouwens meer mensen het gevoel dat ze een artikel van de speld aan het lezen waren?:D
pi_144722354
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waar lees je dat? Ik zet, net als Bosma, vraagtekens bij een eventuele subsidie voor de bagger-voorstellingen van Quinsy Gario.
Denk je dat het toeval is dat ze dat juist over hem willen weten?
pi_144722366
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:14 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Wat is er mis met het kritisch kijken naar de belastinguitgaven? Dat geld had beter besteed kunnen worden.
Helemaal niks. Maar start dan een discussie over cultuurbeleid in het algemeen in plaats van in te zoomen op een individuele kunstenaar die toevallig ZP in de ban wil doen.
pi_144722372
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het enige dat ik met je eens ben, is dat zoiets bij voorkeur een lokale aangelegenheid is. Maar ja, de PVV heeft geen lokale afdeling in Amsterdam. Wat mij betreft heeft Bosma gewoon het recht om hier kritische vragen bij te stellen.
Dat de PVV geen lokale afdeling heeft in Amsterdam, betekent nog niet dat het daarom een onderwerp is om in de TK te bespreken. Had de PVV maar een lokale afdeling moeten hebben. De afweging die in een gemeente gemaakt wordt, moet in de gemeente besproken worden, niet in de landelijke politiek.
pi_144722422
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft hij het recht. Politici mogen over bijna alles vragen stellen.

De vragen slaan alleen nergens op. Want de enige aanleiding voor de vragen lijkt het feit dat die Quincy Zwarte Piet in de ban wil doen. Een ronduit trieste actie dus weer van de PVV.
De PVV heeft sowieso weinig op met kunstsubsidies. En als je jezelf in de kijker speelt, zoals Quincy Gario graag doet (hij geniet van alle aandacht; het lijkt haast wel of hij een soort narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft), dan kun je verwachten dat je onder een vergrootglas komt te liggen. Dat is niet zo gek.

Stel dat jij je zo misdraagt dat je een subforumban voor NWS krijgt* die na een tijd weer wordt opgeheven, dan houden mods en admins jou de eerste tijd ook scherper in de gaten dan de gemiddelde user.

* Hypothetische situatie natuurlijk, zoiets zou nooit echt gebeuren.
pi_144722428
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 13:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, het is reden om kritische vragen te stellen. Elke subsidie-euro kan maar één keer worden uitgegeven.

Voor de goede orde: ik ben absoluut niet tegen subsidies voor kunst en cultuur. Maar je mag best kritisch zijn over waar je het geld aan uitgeeft. Een licht gestoorde kerel met een warrige voorstelling die nog geen 40 man publiek trekt is misschien niet de juiste bestemming van het subsidiegeld.
Ok je bent dus voor nutteloze vragen stellen als je niet van mening bent dat het rijk op dot detailniveau in moet grijpen in de artistieke vrijheid van een museum wat daar voor geen geld vangt van het rijk.
pi_144722461
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Denk je dat het toeval is dat ze dat juist over hem willen weten?
Ja en nee.

Ja, omdat ik niet denk dat de PVV er heel specifiek op uit was. Ik denk niet dat de PVV er überhaupt van op de hoogte was dat de voorstelling plaatsvond.

Nee, omdat de PVV signalen opving over wat voor een flop die voorstelling was en er vervolgens natuurlijk gretig op insprong. Geef ze eens ongelijk.
pi_144722486
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De PVV heeft sowieso weinig op met kunstsubsidies. En als je jezelf in de kijker speelt, zoals Quincy Gario graag doet (hij geniet van alle aandacht; het lijkt haast wel of hij een soort narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft), dan kun je verwachten dat je onder een vergrootglas komt te liggen. Dat is niet zo gek.

Stel dat jij je zo misdraagt dat je een subforumban voor NWS krijgt* die na een tijd weer wordt opgeheven, dan houden mods en admins jou de eerste tijd ook scherper in de gaten dan de gemiddelde user.

* Hypothetische situatie natuurlijk, zoiets zou nooit echt gebeuren.
De beste man heeft de wet niet overtreden. Er is dus geen reden voor de overheid om hem onder het vergrootglas te leggen en te pesten.

En dat zijn kunst bagger is, is natuurlijk geen argument voor of tegen subsidie. Eye of the beholder enzo.

Verder lijkt het mij sterk dat de gemeente Amsterdam rechtstreeks subsidie aan Quincy heeft verstrekt.
pi_144722488
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 13:44 schreef KoosVogels het volgende:
Het lijkt mij geen zaak van de politiek om zich te bekommeren om individuele kunstenaars.
Zo zou het moeten zijn.
pi_144722496
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:19 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat de PVV geen lokale afdeling heeft in Amsterdam, betekent nog niet dat het daarom een onderwerp is om in de TK te bespreken. Had de PVV maar een lokale afdeling moeten hebben. De afweging die in een gemeente gemaakt wordt, moet in de gemeente besproken worden, niet in de landelijke politiek.
Dat ben ik wel met je eens. Het is uiteraard ook bizar dat de PVV acht jaar na de start nog steeds maar in twee gemeenteraden zit. Tegelijk gaat het hier om een persoon die landelijk voor onrust heeft gezorgd, zeker in de optiek van de PVV.
pi_144722533
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ja en nee.

Ja, omdat ik niet denk dat de PVV er heel specifiek op uit was. Ik denk niet dat de PVV er überhaupt van op de hoogte was dat de voorstelling plaatsvond.

Nee, omdat de PVV signalen opving over wat voor een flop die voorstelling was en er vervolgens natuurlijk gretig op insprong. Geef ze eens ongelijk.
Jij vindt het doodnormaal dat een landelijke politieke partij vragen gaat stellen omdat een voorstelling nauwelijks bezoekers trekt?
pi_144722553
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ok je bent dus voor nutteloze vragen stellen als je niet van mening bent dat het rijk op dot detailniveau in moet grijpen in de artistieke vrijheid van een museum wat daar voor geen geld vangt van het rijk.
Wie heeft het over ingrijpen in artistieke vrijheid? :? Wat mij betreft gaat 'kunstenaar' Quinsy elke dag een nieuwe voorstelling opvoeren. Vandaag touwtjespringen, morgen gezellig met de hoela-hoep in de weer, overmorgen bellenblazen.

De vraag is alleen of daar subsidiegeld aan moet worden besteed.
pi_144722559
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ja en nee.

Ja, ik geef ze ongelijk. Dit is niets meer dan treiteren omdat ze een meningsverschil hebben.
pi_144722603
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:25 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens. Het is uiteraard ook bizar dat de PVV acht jaar na de start nog steeds maar in twee gemeenteraden zit. Tegelijk gaat het hier om een persoon die landelijk voor onrust heeft gezorgd, zeker in de optiek van de PVV.
Dat iemand landelijk voor onrust zorgt, betekent niet dat 'ie geen recht heeft op subsidie.
Je trekt toch ook niet iemand zijn belastingtoeslagen in omdat hij landelijk voor onrust zorgt?
pi_144722627
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij vindt het doodnormaal dat een landelijke politieke partij vragen gaat stellen omdat een voorstelling nauwelijks bezoekers trekt?
Nee, maar de PVV is dan ook geen normale partij. De PVV is erg bedreven in het vuurtje brandend houden. Wilders heeft deze week in de Tweede Kamer dingen over Zwarte Piet gezegd. Het berichtje over de geflopte voorstelling van Quinsy komt voor de PVV als een geschenk uit de hemel om een kritische vraag over te stellen. Ik kan ze daarin geen ongelijk geven.

Ik zou trouwens ook niet weten waarom Bosma de vraag niet mag stellen. Het lijkt dat het transparant moet zijn hoe en aan wie subsidiegelden worden verstrekt.
pi_144722636
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wie heeft het over ingrijpen in artistieke vrijheid? :? Wat mij betreft gaat 'kunstenaar' Quinsy elke dag een nieuwe voorstelling opvoeren. Vandaag touwtjespringen, morgen gezellig met de hoela-hoep in de weer, overmorgen bellenblazen.

Ik vermoed dat het Stedelijk Museum subsidie ontvangt van de gemeente. Met dat geld kan het bestuur invulling geven aan de programmering.

Blijkbaar heeft het museum het geld aangewend om een Quincy te boeken.

Dat moet dus niet mogen?
pi_144722655
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, maar de PVV is dan ook geen normale partij. De PVV is erg bedreven in het vuurtje brandend houden. Wilders heeft deze week in de Tweede Kamer dingen over Zwarte Piet gezegd. Het berichtje over de geflopte voorstelling van Quinsy komt voor de PVV als een geschenk uit de hemel om een kritische vraag over te stellen. Ik kan ze daarin geen ongelijk geven.

Ik zou trouwens ook niet weten waarom Bosma de vraag niet mag stellen. Het lijkt dat het transparant moet zijn hoe en aan wie subsidiegelden worden verstrekt.
Wie wil Bosma dan verbieden vragen te stellen?
pi_144722656
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:29 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat iemand landelijk voor onrust zorgt, betekent niet dat 'ie geen recht heeft op subsidie.
Je trekt toch ook niet iemand zijn belastingtoeslagen in omdat hij landelijk voor onrust zorgt?
Belastingtoeslag is iets waar je recht op hebt. Subsidie niet. Die wordt toegekend op basis van een bepaald beleid. En doorgaans zitten daar ook bepaalde doelstellingen en kwaliteitscriteria achter.
pi_144722660
quote:
Niemand die hem dat verbiedt, maar het slaat natuurlijk nergens op.
pi_144722678
quote:

Hij mag de vraag wel stellen, Kamerleden mogen vragen wat ze willen. Maar het stellen van deze vraag is imo verkwisting van belastinggeld (ook op deze vraag moet namelijk een ambtenaar een antwoord schrijven. Die kan wmb echt wel wat beterss met zijn tijd doen).
pi_144722681
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 september 2014 13:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Politici gaan niet over inhoud van het werk van een kunstenaar. Politici gaan wel over subsidiegelden en maken afwegingen: welk project, welke kunstenaar krijgt wel of geen subsidie. Nogmaals: elke subsidie-euro kun je maar één keer uitgeven.

Pak er anders eens een subsidie-overzichtje van een Veluwse gemeente bij. Dan zul je ook zien dat de gemeente bepaalde afwegingen maakt.
En dat is in dit geval aan de gemeente Amsterdam die besluit of en zo ja hoeveel subsidie het Stedelijk krijgt. Wat heeft de landelijke politiek precies te maken met hoe het Stedelijk vervolgens met dat geld om gaat?
pi_144722689
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Belastingtoeslag is iets waar je recht op hebt. Subsidie niet. Die wordt toegekend op basis van een bepaald beleid. En doorgaans zitten daar ook bepaalde doelstellingen en kwaliteitscriteria achter.
De gemeente maakt prestatie-afspraken met het Stedelijk Museum. Ik vermoed dat die niet in gevaar komen nu de instelling een keertje Quincy heeft geboekt.
pi_144722700
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En als je aan de voorwaarden voldoet, kom je in aanmerking voor de subsidie.
In het beleid staat vast niet opgenomen dat de kunstenaar moet voldoen aan de standpunten van de PVV tav moslims en zwarte piet.
pi_144722707
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:33 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hij mag de vraag wel stellen, Kamerleden mogen vragen wat ze willen. Maar het stellen van deze vraag is imo verkwisting van belastinggeld (ook op deze vraag moet namelijk een ambtenaar een antwoord schrijven. Die kan wmb echt wel wat beterss met zijn tijd doen).
Het wordt inderdaad eerder tijd dat we eens inzichtelijk gaan maken hoeveel de PVV precies verkwanselt aan dit soort nutteloze kamervragen.
pi_144722710
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het Stedelijk Museum subsidie ontvangt van de gemeente. Met dat geld kan het bestuur invulling geven aan de programmering.

Blijkbaar heeft het museum het geld aangewend om een Quincy te boeken.

Dat moet dus niet mogen?
Ik sluit me aan bij je vermoeden. Ik denk ook dat het zo is gegaan. Het museum mag zelf weten wie ze boeken. Daarna mag de buitenwereld (en dus ook de politiek) zich een oordeel vormen over de vraag of dat subsidiegeld nuttig is besteed en of het bedrag de volgende keer weer zo hoog moet zijn.
pi_144722717
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Helemaal niks. Maar start dan een discussie over cultuurbeleid in het algemeen in plaats van in te zoomen op een individuele kunstenaar die toevallig ZP in de ban wil doen.
Ze kunnen dit natuurlijk niet laten liggen, als de kunsthaat van de achterban en het fanatiek opgeeiste recht op racistische stereotypen zo mooi samenvallen dan moet het ondervolk van de Telegraaf daarmee gevoederd worden zodat er aan de andere kant een diarree van clichés uitgepoept kan worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_144722726
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En dat is in dit geval aan de gemeente Amsterdam die besluit of en zo ja hoeveel subsidie het Stedelijk krijgt. Wat heeft de landelijke politiek precies te maken met hoe het Stedelijk vervolgens met dat geld om gaat?
Man o man, ik zie de politiek al aankloppen bij het college om opheldering te eisen over een voorstelling die het lokale theater heeft geboekt.
pi_144722743
Quinsy is slechts een product van de Nederlandse maatschappij. Het heeft weinig zin om hem zijn gedrag persoonlijk aan te rekenen. Hem nu zijn gesubsidieerde brood uit de mond stoten zou eigenlijk een breuk zijn van een mondelinge belofte die hem zijn hele leven gedaan is, namelijk: je hoeft niets te kunnen en niets te willen en toch geld krijgen, want je bent slachtoffer van onze racistische maatschappij.

Ga maar na. Toen hij zes was en mensen hem vroegen wat hij wilde worden, zei hij waarschijnlijk niet 'gesubsidieerde kunstenaar, beroepsactivist en uitbuiter van racistische spanningen'. Dat kwam pas de twee decennia van zijn leven sindsdien. Leraren, ouders, vrienden, professoren, kranten, 'wetenschappelijke' artikelen... allemaal mensen die hem ongetwijfeld geleerd zullen hebben dat Nederland een racistisch kutland is en dat je maar het beste zielig kunt doen en je handje ophouden, die kazen betalen toch wel. Is het minste wat ze kunnen doen na de slavernij. En niemand heeft hem ontmoedigd in zijn studiekeuze.

Nu draagt hij niks bij aan de maatschappij, maar dat is op zich niet erg. De maatschappij gaat daar niet aan kapot. Als dit touwtjespringen een paar duizend euro gemeenschapsgeld gekregen heeft is dat misschien niet erg doelmatig besteed, maar het is klein bier vergeleken bij allerlei andere dingen. Dit houdt hem tenminste van de straat. Daarom is er ook geen serieuze poging of politieke wil om hier een eind aan te maken, behalve wat symbolische vraagjes van Martin Bosma.

Bijkomend voordeel is dat de mensen die over hem lezen of hem op tv zien, zo boos op hem worden dat ze zich niet druk maken om alle andere onzinnige dingen die met gemeenschapsgeld gebeuren. Wat de mensen vervelend vinden is niet zozeer dat Quinsy tegen subsidie mag touwtjespringen, maar dat er journalisten over hem schrijven en dat hij op tv komt, dat hij wordt neergezet als een kunstenaar en als strijder tegen iets waar we allemaal tegen zijn (racisme).

Wat er op maatschappelijk niveau gebeurt is enerzijds dat de meeste mensen hard doorwerken om te laten zien dat zij niet zulke uitzuigers als Quinsy zijn. En aan de andere kant dat de Quinsy's van deze wereld in hun postmoderne academische cocon blijven hangen, denken dat ze nuttige maatschappelijke kritiek leveren en kunst maken, dat ze buiten het keurslijf van 'het systeem' verkeren, zonder ooit om een fatsoenlijke vast betaalde baan te vragen.

(met dank aan: http://thelastpsychiatris(...)d_stamps_part_2.html)
pi_144722760
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik sluit me aan bij je vermoeden. Ik denk ook dat het zo is gegaan. Het museum mag zelf weten wie ze boeken. Daarna mag de buitenwereld (en dus ook de politiek) zich een oordeel vormen over de vraag of dat subsidiegeld nuttig is besteed en of het bedrag de volgende keer weer zo hoog moet zijn.
Sinds wanneer bemoeit de TK zich met de aanbestedingen van lokale zaken?
pi_144722764
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En wij mogen op onze beurt weer een oordeel vormen over de vragen van de PVV, die in mijn optiek nog meer een verspilling zijn van belastinggeld.
pi_144722773
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dus wil je de landelijke politiek ingrijpen in hoe het Stedelijk omgaat met haar artistieke vrijheid.

Het is nogal wat wat je bepleit....
pi_144722798
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Sinds wanneer bemoeit de TK zich met de aanbestedingen van lokale zaken?
Om z'n puntje maar vast te kunnen houden, is Elf van mening dat politici overal vragen over mogen stellen.

Maar ja, dat iets mag betekent niet dat je het ook moet doen.
pi_144722837
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze kunnen dit natuurlijk niet laten liggen, als de kunsthaat van de achterban en het fanatiek opgeeiste recht op racistische stereotypen zo mooi samenvallen dan moet het ondervolk van de Telegraaf daarmee gevoederd worden zodat er aan de andere kant een diarree van clichés uitgepoept kan worden.
Je hoeft geen kunsthater te zijn om zien dat die "voorstelling" van Gario belabberd is. Ook een kunstliefhebber - iemand die kunst, muziek en cultuur een warm hart toedraagt, kan tot dezelfde mening komen.

Maar serieus, waarom kijk je niet zelf? Het duurt 18 minuten. Veel kijk- en luisterplezier alvast:
pi_144722868
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En wij mogen op onze beurt weer een oordeel vormen over de vragen van de PVV, die in mijn optiek nog meer een verspilling zijn van belastinggeld.
Het is wel jammer dat wij daar geen kamervragen over mogen stellen ;(
pi_144722872
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Man o man, ik zie de politiek al aankloppen bij het college om opheldering te eisen over een voorstelling die het lokale theater heeft geboekt.
Gebeurt wel vaker. Soms heb je van die poppodia die homo-onvriendelijke Jamaicaanse rappers boeken. Daar vindt de politiek (en trouwens ook de samenleving) dan iets van.
pi_144722892
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het lijkt me niet meer dan redelijk dat de landelijke ChristenUnie daar kritische vragen aan de minister over gaat stellen.

En die achterlijkheid maar tegen beter weten in blijven verdedigen _O-
pi_144722893
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niemand die hem dat verbiedt, maar het slaat natuurlijk nergens op.
Net zoals touwtje springen voor een betalend publiek. Hebben ze meer met elkaar gemeen dan we dachten.
pi_144722900
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat mag, ja. Daar mag je een oordeel over vormen.
pi_144722911
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:41 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Gebeurt wel vaker. Soms heb je van die poppodia die homo-onvriendelijke Jamaicaanse rappers boeken. Daar vindt de politiek (en trouwens ook de samenleving) dan iets van.
Toen ik het postte wist ik al dat je met zoiets zou komen. Maar naar mijn weten is de voorstelling van Quincy op geen enkele wijze controversieel.
pi_144722932
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:41 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat lijkt me bij uitstek iets voor de lokale politiek om zich druk om te maken. Waarom jij dergelijke lokale niemendalletjes graag in de tweede kamer behandeld ziet worden en het gedrag van de PVV zo fanatiek verdedigt is me echter een raadsel.
pi_144722943
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je hoeft geen kunsthater te zijn om zien dat die "voorstelling" van Gario belabberd is.
Het lijkt mij dat kunsthatende Henk en Ingrid dat helemaal niet kunnen zien.

quote:
Maar serieus, waarom kijk je niet zelf? Het duurt 18 minuten. Veel kijk- en luisterplezier alvast:
Waarom zou ik moeten kijken?
pi_144722951
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dus wil je de landelijke politiek ingrijpen in hoe het Stedelijk omgaat met haar artistieke vrijheid.

Het is nogal wat wat je bepleit....
Gast, wat lees jij toch verschrikkelijk slecht. Ik moet verdomme elke keer weer corrigeren hoe jij m'n mening samenvat. :N

De landelijke politiek, in dit geval de PVV, stelt slechts een vraag. De lokale politiek gaat over de verdeling van subsidiegelden. Het Stedelijk Museum bepaalt zelf wie ze programmeren, Quinsy bepaalt zelf of -ie gaat hoepelen, touwtjespringen of vliegtuigjes vouwen.

De lokale politiek toetst het subsidiebeleid. Als een Stedelijk Museum het subsidiegeld in de ogen van de lokale politiek niet doelmatig heeft besteed, kan de lokale politiek ertoe besluiten om de subsidie te beperken. Dat is dus aan de lokale politiek.
pi_144722986
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Toen ik het postte wist ik al dat je met zoiets zou komen. Maar naar mijn weten is de voorstelling van Quincy op geen enkele wijze controversieel.
Dus jij wilt gaan bepalen aan welke criteria een voorstelling moet voldoen voordat de politiek kanttekeningen mag plaatsen bij verstrekte subsidies?

Leuk 99.999'tje van mij hè?
pi_144722994
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Gast, wat lees jij toch verschrikkelijk slecht. Ik moet verdomme elke keer weer corrigeren hoe jij m'n mening samenvat. :N

De landelijke politiek, in dit geval de PVV, stelt slechts een vraag. De lokale politiek gaat over de verdeling van subsidiegelden. Het Stedelijk Museum bepaalt zelf wie ze programmeren, Quinsy bepaalt zelf of -ie gaat hoepelen, touwtjespringen of vliegtuigjes vouwen.

De lokale politiek toetst het subsidiebeleid. Als een Stedelijk Museum het subsidiegeld in de ogen van de lokale politiek niet doelmatig heeft besteed, kan de lokale politiek ertoe besluiten om de subsidie te beperken. Dat is dus aan de lokale politiek.
Dus het is ook OK als de PVV vragen stelt over de scheve stoeptegels in het trottoir bij hem in de straat? Want het wegbeheer is aan de lokale politiek, maar Wilders zou er over kunnen struikelen, dus is het prima als ze er een vraag over stellen?
pi_144723014
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:45 schreef Weltschmerz het volgende:
Waarom zou ik moeten kijken?
Zodat je weet waar je over praat. Ik heb er wel doorheen gezapt. Het is echt niet om aan te gluren. Maar kijk er eens vlug doorheen, al was het maar 1-2 minuten. Die moeite kun je toch best nemen?
pi_144723046
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zodat je weet waar je over praat. Ik heb er wel doorheen gezapt. Het is echt niet om aan te gluren. Maar kijk er eens vlug doorheen, al was het maar 1-2 minuten. Die moeite kun je toch best nemen?
Wat zou het uitmaken dan?
pi_144723061
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dus jij wilt gaan bepalen aan welke criteria een voorstelling moet voldoen voordat de politiek kanttekeningen mag plaatsen bij verstrekte subsidies?

Leuk 99.999'tje van mij hè?
Waarom suggereer je telkens dat iets niet zo mogen? Wie wil de PVV verbieden om ergens vragen over te stellen? Volgens mij helemaal niemand.

Het gaat er mij gewoon dat de vragen van die idioot Bosma gewoon slaan als een lul op een drumstel.
pi_144723062
Niets vreemds lijkt me, de meeste "cultuur" in ons land bestaat uit mensen die iets totaal irrelevants doen op toneel zodat een bepaalde groep mensen erheen kan gaan en daarna tegen hun vrienden kunnen opscheppen over hoe cultureel verantwoord ze wel niet zijn.

Vreemd genoeg willen ze er alleen niet voor betalen.
Conscience do cost.
pi_144723096
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:48 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dus het is ook OK als de PVV vragen stelt over de scheve stoeptegels in het trottoir bij hem in de straat? Want het wegbeheer is aan de lokale politiek, maar Wilders zou er over kunnen struikelen, dus is het prima als ze er een vraag over stellen?
Bij gebrek aan een lokale afdeling mag een (landelijke) politieke partij van mij vragen stellen over een lokale kwestie. Had dit verhaal in Almere gespeeld, dan had de PVV dat via de lokale politiek aanhankelijk kunnen maken.

Een scheve stoeptegel meld je gewoon bij de gemeente; die herstelt dat euvel dan. Vragen ga je stellen wanneer er net honderdduizenden euro's is besteed aan de herinrichting van het centrum en dat er een paar maanden later al een puinhoop is met loszittende stoeptegels en dergelijke. Dan stel je vragen over de kwaliteit van het geleverde werk. Dat is de controlerende functie die de politiek heeft.
pi_144723098
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:51 schreef ems. het volgende:
Niets vreemds lijkt me, de meeste "cultuur" in ons land bestaat uit mensen die iets totaal irrelevants doen op toneel zodat een bepaalde groep mensen erheen kan gaan en daarna tegen hun vrienden kunnen opscheppen over hoe cultureel verantwoord ze wel niet zijn.

Vreemd genoeg willen ze er alleen niet voor betalen.
Ik neem aan dat het Stedelijk Museum gewoon entreegeld vroeg.
pi_144723104
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De landelijke politiek, in dit geval de PVV, stelt slechts een vraag.
Een vraag waar jij volledig achter staat zoals je eerder aangaf.

Maar moet ik het dan zo lezen dat jij voor het stellen van nutteloze vragen in de tweede kamer bent? Immers je vindt blijkbaar niet dat men in moet grijpen bij het stedelijk dus wat hebben vragen dan nog voor nut?

quote:
De lokale politiek gaat over de verdeling van subsidiegelden. Het Stedelijk Museum bepaalt zelf wie ze programmeren, Quinsy bepaalt zelf of -ie gaat hoepelen, touwtjespringen of vliegtuigjes vouwen.

En waarom is het dan zo goed dat de landelijke politiek over een marginaal detail van de uitvoering van het Stedelijk vragen gaat stellen?
pi_144723130
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom suggereer je telkens dat iets niet zo mogen? Wie wil de PVV verbieden om ergens vragen over te stellen? Volgens mij helemaal niemand.

Het gaat er mij gewoon dat de vragen van die idioot Bosma gewoon slaan als een lul op een drumstel.
Oké, als Quinsy Gario voorstellingen mag maken die slaan als een lul op een drumstel, dan mag Martin Bosma vragen stellen (overigens nog geen kamervragen) die slaan als een lul op een drumstel.
pi_144723137
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Bij gebrek aan een lokale afdeling mag een (landelijke) politieke partij van mij vragen stellen over een lokale kwestie. Had dit verhaal in Almere gespeeld, dan had de PVV dat via de lokale politiek aanhankelijk kunnen maken.

Een scheve stoeptegel meld je gewoon bij de gemeente; die herstelt dat euvel dan. Vragen ga je stellen wanneer er net honderdduizenden euro's is besteed aan de herinrichting van het centrum en dat er een paar maanden later al een puinhoop is met loszittende stoeptegels en dergelijke. Dan stel je vragen over de kwaliteit van het geleverde werk. Dat is de controlerende functie die de politiek heeft.
Deze vragen zijn van het niveau'tje loszittende stoeptegel.
pi_144723160
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Oké, als Quinsy Gario voorstellingen mag maken die slaan als een lul op een drumstel, dan mag Martin Bosma vragen stellen (overigens nog geen kamervragen) die slaan als een lul op een drumstel.
Wie zegt dat het niet mag dan?
pi_144723161
quote:

[..]

Je bent weer erg aan het draaien, is dat omdat je beseft dat je oorspronkelijke roepen hier met de kennis die je nu hebt wel heel sneu was?
pi_144723172
quote:

[..]

Nee. dat een partij geen lokale afdeling heeft, betekent niet dat je het maar op mag schalen naar Den Haag.
Anders gaat de PVV straks over in de TK over bestemmingsplannen van heel Nederland behalve Almere en Den Haag vragen stellen.
quote:
En die vragen stel je dan in de gemeenteraad niet in Den Haag.
En de voorstelling van Quincy is een loszittende stoeptegel. Het uitgavenbeleid van het Stedelijk Museum is de herinrichting van het centrum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')