Godverdomme.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:01 schreef Reconquista. het volgende:
terwijl diezelfde Quinsy een heel volk te kakken heeft gezet
We zijn het eens.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is ook gewoon een eikel van een vent, maar dat maakt deze vragen niet minder debiel.
En zelfs het optreden van de betreffende kunstenaar mag geen afweging zijn. Over smaak valt immers niet te twisten.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat die afweging niet gebeurt op basis van wat de betreffend kunstenaar vindt van de kleur an zwarte piet. Dát is namelijk weinig relevant voor de kunst.
En waar gaat de vraag van de PVV over?
Het enige dat ik met je eens ben, is dat zoiets bij voorkeur een lokale aangelegenheid is. Maar ja, de PVV heeft geen lokale afdeling in Amsterdam. Wat mij betreft heeft Bosma gewoon het recht om hier kritische vragen bij te stellen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gemeenten subsidiëren vooral culturele instellingen en soms een keer incidentele bijdrage aan een stichting die iets organiseert.
Ik weet dat men afwegingen maakt, maar dan nog is het niet aan de fucking Tweede Kamer om zich te bekommeren om een individueel gevalletje.
Krijgen we straks Kamerleden die zich opwinden over subsidie die is verstrekt aan blaasorkest het Trompetje uit Oetgeest, omdat de vereniging bagger speelt in de ogen van bepaalde politici.
Wat is er mis met het kritisch kijken naar de belastinguitgaven? Dat geld had beter besteed kunnen worden.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is ook gewoon een eikel van een vent, maar dat maakt deze vragen niet minder debiel.
Als dat zo is, moet Reconquista. probleemloos een subsidie kunnen krijgen voor zijn FOK!-bijdragen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:09 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Godverdomme.Je zou bijna denken dat dit topic een slechte cabaretvoorstelling is. Blijkbaar hebben Quincy en jij meer gemeen dan je denkt.
Vergeet je niet de PVV om schrijftelijke toestemming te vragen?quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als dat zo is, moet Reconquista. probleemloos een subsidie kunnen krijgen voor zijn FOK!-bijdragen.
Misschien moet ik zelf ook maar een subsidie aanvragen voor al het nuttige werk dat ik hier verricht, zoals het tegenspreken van wereldvreemde figuren.
Waar lees je dat? Ik zet, net als Bosma, vraagtekens bij een eventuele subsidie voor de bagger-voorstellingen van Quinsy Gario.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mensen die leven van een uitkering/subsidie hebben geen recht op een mening?
Natuurlijk heeft hij het recht. Politici mogen over bijna alles vragen stellen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het enige dat ik met je eens ben, is dat zoiets bij voorkeur een lokale aangelegenheid is. Maar ja, de PVV heeft geen lokale afdeling in Amsterdam. Wat mij betreft heeft Bosma gewoon het recht om hier kritische vragen bij te stellen.
Denk je dat het toeval is dat ze dat juist over hem willen weten?quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waar lees je dat? Ik zet, net als Bosma, vraagtekens bij een eventuele subsidie voor de bagger-voorstellingen van Quinsy Gario.
Helemaal niks. Maar start dan een discussie over cultuurbeleid in het algemeen in plaats van in te zoomen op een individuele kunstenaar die toevallig ZP in de ban wil doen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:14 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Wat is er mis met het kritisch kijken naar de belastinguitgaven? Dat geld had beter besteed kunnen worden.
Dat de PVV geen lokale afdeling heeft in Amsterdam, betekent nog niet dat het daarom een onderwerp is om in de TK te bespreken. Had de PVV maar een lokale afdeling moeten hebben. De afweging die in een gemeente gemaakt wordt, moet in de gemeente besproken worden, niet in de landelijke politiek.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het enige dat ik met je eens ben, is dat zoiets bij voorkeur een lokale aangelegenheid is. Maar ja, de PVV heeft geen lokale afdeling in Amsterdam. Wat mij betreft heeft Bosma gewoon het recht om hier kritische vragen bij te stellen.
De PVV heeft sowieso weinig op met kunstsubsidies. En als je jezelf in de kijker speelt, zoals Quincy Gario graag doet (hij geniet van alle aandacht; het lijkt haast wel of hij een soort narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft), dan kun je verwachten dat je onder een vergrootglas komt te liggen. Dat is niet zo gek.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft hij het recht. Politici mogen over bijna alles vragen stellen.
De vragen slaan alleen nergens op. Want de enige aanleiding voor de vragen lijkt het feit dat die Quincy Zwarte Piet in de ban wil doen. Een ronduit trieste actie dus weer van de PVV.
Ok je bent dus voor nutteloze vragen stellen als je niet van mening bent dat het rijk op dot detailniveau in moet grijpen in de artistieke vrijheid van een museum wat daar voor geen geld vangt van het rijk.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, het is reden om kritische vragen te stellen. Elke subsidie-euro kan maar één keer worden uitgegeven.
Voor de goede orde: ik ben absoluut niet tegen subsidies voor kunst en cultuur. Maar je mag best kritisch zijn over waar je het geld aan uitgeeft. Een licht gestoorde kerel met een warrige voorstelling die nog geen 40 man publiek trekt is misschien niet de juiste bestemming van het subsidiegeld.
Ja en nee.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Denk je dat het toeval is dat ze dat juist over hem willen weten?
De beste man heeft de wet niet overtreden. Er is dus geen reden voor de overheid om hem onder het vergrootglas te leggen en te pesten.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De PVV heeft sowieso weinig op met kunstsubsidies. En als je jezelf in de kijker speelt, zoals Quincy Gario graag doet (hij geniet van alle aandacht; het lijkt haast wel of hij een soort narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft), dan kun je verwachten dat je onder een vergrootglas komt te liggen. Dat is niet zo gek.
Stel dat jij je zo misdraagt dat je een subforumban voor NWS krijgt* die na een tijd weer wordt opgeheven, dan houden mods en admins jou de eerste tijd ook scherper in de gaten dan de gemiddelde user.
* Hypothetische situatie natuurlijk, zoiets zou nooit echt gebeuren.
Zo zou het moeten zijn.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:44 schreef KoosVogels het volgende:
Het lijkt mij geen zaak van de politiek om zich te bekommeren om individuele kunstenaars.
Dat ben ik wel met je eens. Het is uiteraard ook bizar dat de PVV acht jaar na de start nog steeds maar in twee gemeenteraden zit. Tegelijk gaat het hier om een persoon die landelijk voor onrust heeft gezorgd, zeker in de optiek van de PVV.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat de PVV geen lokale afdeling heeft in Amsterdam, betekent nog niet dat het daarom een onderwerp is om in de TK te bespreken. Had de PVV maar een lokale afdeling moeten hebben. De afweging die in een gemeente gemaakt wordt, moet in de gemeente besproken worden, niet in de landelijke politiek.
Jij vindt het doodnormaal dat een landelijke politieke partij vragen gaat stellen omdat een voorstelling nauwelijks bezoekers trekt?quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja en nee.
Ja, omdat ik niet denk dat de PVV er heel specifiek op uit was. Ik denk niet dat de PVV er überhaupt van op de hoogte was dat de voorstelling plaatsvond.
Nee, omdat de PVV signalen opving over wat voor een flop die voorstelling was en er vervolgens natuurlijk gretig op insprong. Geef ze eens ongelijk.
Wie heeft het over ingrijpen in artistieke vrijheid?quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ok je bent dus voor nutteloze vragen stellen als je niet van mening bent dat het rijk op dot detailniveau in moet grijpen in de artistieke vrijheid van een museum wat daar voor geen geld vangt van het rijk.
Ja, ik geef ze ongelijk. Dit is niets meer dan treiteren omdat ze een meningsverschil hebben.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja en nee.
Ja, omdat ik niet denk dat de PVV er heel specifiek op uit was. Ik denk niet dat de PVV er überhaupt van op de hoogte was dat de voorstelling plaatsvond.
Nee, omdat de PVV signalen opving over wat voor een flop die voorstelling was en er vervolgens natuurlijk gretig op insprong. Geef ze eens ongelijk.
Dat iemand landelijk voor onrust zorgt, betekent niet dat 'ie geen recht heeft op subsidie.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens. Het is uiteraard ook bizar dat de PVV acht jaar na de start nog steeds maar in twee gemeenteraden zit. Tegelijk gaat het hier om een persoon die landelijk voor onrust heeft gezorgd, zeker in de optiek van de PVV.
Nee, maar de PVV is dan ook geen normale partij. De PVV is erg bedreven in het vuurtje brandend houden. Wilders heeft deze week in de Tweede Kamer dingen over Zwarte Piet gezegd. Het berichtje over de geflopte voorstelling van Quinsy komt voor de PVV als een geschenk uit de hemel om een kritische vraag over te stellen. Ik kan ze daarin geen ongelijk geven.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij vindt het doodnormaal dat een landelijke politieke partij vragen gaat stellen omdat een voorstelling nauwelijks bezoekers trekt?
Ik vermoed dat het Stedelijk Museum subsidie ontvangt van de gemeente. Met dat geld kan het bestuur invulling geven aan de programmering.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wie heeft het over ingrijpen in artistieke vrijheid?Wat mij betreft gaat 'kunstenaar' Quinsy elke dag een nieuwe voorstelling opvoeren. Vandaag touwtjespringen, morgen gezellig met de hoela-hoep in de weer, overmorgen bellenblazen.
De vraag is alleen of daar subsidiegeld aan moet worden besteed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |