abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144721102
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 13:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En dat is reden om het rijk in te laten grijpen tegen een indirecte subsidie van een gemeente?
Nee, het is reden om kritische vragen te stellen. Elke subsidie-euro kan maar één keer worden uitgegeven.

Voor de goede orde: ik ben absoluut niet tegen subsidies voor kunst en cultuur. Maar je mag best kritisch zijn over waar je het geld aan uitgeeft. Een licht gestoorde kerel met een warrige voorstelling die nog geen 40 man publiek trekt is misschien niet de juiste bestemming van het subsidiegeld.
  zaterdag 20 september 2014 @ 13:29:58 #152
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_144721127
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 september 2014 13:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Correct, ik had het dan ook over ontvangen gelden en niet zozeer overheidssubsidie. Het is ergens wel raar dat er openheid van zaken gevraagd wordt hierover door een partij die zelf weigert openheid van zaken te geven over de eigen geldstromen.
Hmmm ik denk dat ze juist expres de hoek van de overheidssteun opzoeken dus wat dat betreft zijn ze niet per se schijnheilig. Verder vind ik het ook heel matig dat de PVV niet haar privesteun bekend maakt. Ze hoeven geen naam en toenaam te tonen ivbm privacy maar wat details (hoeveel, welk land, organisatie & sector of privepersoon) zouden wel welkom zijn denk ik.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zaterdag 20 september 2014 @ 13:33:05 #153
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_144721221
Ik weet trouwens dat in de VS de regels heel streng zijn wat betreft partijsteun en geldstromen. Hoe dat in Nederland zit weet ik niet maar ik kan me voorstellen dat het anders werkt.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_144721244
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 13:19 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat het in principe gevaarlijk kan zijn, maar serieus.... heb je de beelden bekeken? Het is echt niet om aan te gluren.
Ik hield het 1-2 minuten vol, daarnaa haakte ik af. Een tergendtraag verhaaltje over waar hij is geboren, dat zijn navelstreng daar ligt en dat zijn ouders, grootouders, overgrootouders, overovergrootouders, overoverovergrootouders ... daar ook vandaan komen. Toen waren er al twee minuten verstreken. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144721286
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 september 2014 13:33 schreef SpecialK het volgende:
Ik weet trouwens dat in de VS de regels heel streng zijn wat betreft partijsteun en geldstromen. Hoe dat in Nederland zit weet ik niet maar ik kan me voorstellen dat het anders werkt.
Voor partijen zijn de regels redelijk oké, Wilders heeft dat op een handige manier omzeild door een hiaat in de wetgeving te gebruiken en andere partijen hebben verzuimd om dat gat te dichten uit angst dat het als een anti-PVV actie zou worden gezien.
#NoDAPL
pi_144721334
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 september 2014 13:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hmmm ik denk dat ze juist expres de hoek van de overheidssteun opzoeken dus wat dat betreft zijn ze niet per se schijnheilig. Verder vind ik het ook heel matig dat de PVV niet haar privesteun bekend maakt. Ze hoeven geen naam en toenaam te tonen ivbm privacy maar wat details (hoeveel, welk land, organisatie & sector of privepersoon) zouden wel welkom zijn denk ik.
Of gewoon compleet verbieden! Enkel via leden en een vaste overheidsbijdrage (belastingen dus) inkomsten werven en het daar maar mee doen.
#NoDAPL
pi_144721396
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 11:06 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

En waarom zijn er dan maar 38 bezoekers komen opdagen bij zijn voorstellingen ?? En je doet nu net alsof die 700.000 bezoekers op de moderne kunst afkomen terwijl de grote publiekstrekkers in het stedelijk Museum te vinden zijn bij de klassieke en hedendaagse kunst.
Dat jij niet eens weet dat het Stedelijk geen klassieke kunst heeft en Hedendaagse kunst en moderne kunst synoniem zijn, zegt mij wel wat over je gebrek aan kennis om over kunst te oordelen.

700.000 mensen betaalden voor moderne kunst. En nu een echt argument, graag.
pi_144721459
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 13:38 schreef FaraoNeetochniet het volgende:

[..]

Dat jij niet eens weet dat het Stedelijk geen klassieke kunst heeft en Hedendaagse kunst en moderne kunst synoniem zijn, zegt mij wel wat over je gebrek aan kennis om over kunst te oordelen.

700.000 mensen betaalden voor moderne kunst. En nu een echt argument, graag.
"Het Stedelijk Museum is een museum voor klassiek, moderne en hedendaagse kunst, opgericht in 1874."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stedelijk_Museum_(Amsterdam)

I rest my case
“Guardians of Western Civilization”
Someone has to stand up and defend the world
  zaterdag 20 september 2014 @ 13:40:53 #159
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_144721474
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 13:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Of gewoon compleet verbieden! Enkel via leden en een vaste overheidsbijdrage (belastingen dus) inkomsten werven en het daar maar mee doen.
Dan hebben grotere partijen dus een voordeel qua fondsen. En dan nog is het heel moeilijk te achterhalen. Morgen gaat Wilders misschien naar de kapper om zijn mooie witte lokjes bij te houden voor dat premiersdebat van morgen. En misschien staat daar wel in de schaduw een persoon gestuurd door de evil zionist lobby die het eventjes voorschiet.

En toen?
pi_144721498
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 13:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik hield het 1-2 minuten vol, daarnaa haakte ik af. Een tergendtraag verhaaltje over waar hij is geboren, dat zijn navelstreng daar ligt en dat zijn ouders, grootouders, overgrootouders, overovergrootouders, overoverovergrootouders ... daar ook vandaan komen. Toen waren er al twee minuten verstreken. :)
Je hoeft geen hogere wiskunde gestudeerd te hebben om te zien dat deze man maar matig getalenteerd is. En echt, een zit ook een steekje aan los.

Maar observeer vooral zelf hoe hij zich manifesteert. Bijvoorbeeld als gastheer van een eigen programma op een lokale tv-zender:
Of kijk terug hoe hij dik een maand geleden bij Knevel & Van den Brink aan tafel zat:
http://www.eo.nl/tv/kneve(...)detail/quinsy-gario/

Let trouwens op hoe hij ook hier de Zwarte Piet-hetze neerzet als een soort "kunstproject".

En vind je het dan gek dat we wat kritischer worden over het subsidiëren van zijn kunstprojecten?
pi_144721576
Het lijkt mij geen zaak van de politiek om zich te bekommeren om individuele kunstenaars.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_144721690
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 13:44 schreef KoosVogels het volgende:
Het lijkt mij geen zaak van de politiek om zich te bekommeren om individuele kunstenaars.
Dit lijkt me het enige juiste antwoord.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_144721727
Bosma schrijft kamervragen op basis van Geenstijl-artikel. What else is new?

Quinsy is gewoon een makkelijk voorbeeld van geldverspilling die vast wel meer gebeurt. Lekkere symboolpolitiek: iedereen vindt hem een zeurpiet, dus als zijn gesubsidieerde 'performance' geen hond trekt, dan is hij een makkelijk mikpunt. Wat willen ze eraan doen? De PVV heeft recent een kabinet gesteund dat op kunst en cultuur bezuinigd heeft, maar dit hebben ze blijkbaar gemist.

Het zou geen slecht idee zijn om gewoon geen subsidie te verstrekken aan onzinnige 'kunst' die niets voorstelt en niets toevoegt, maar wie bepaalt dat? Als je er een principekwestie van maakt dat je het museum gewoon een bak geld geeft i.h.k.v. vrije cultuur en zo, dan moet je ook accepteren dat ze er soms een pindakaasvloer van kopen.
  zaterdag 20 september 2014 @ 13:50:46 #164
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_144721753
quote:
Het gaat natuurlijk niet om Quincy zelf maar ze willen gewoon cijfers horen waarmee ze Nederlanders kunnen zeggen: "kijk eens waar jouw hardverdiende centjes heen gaan? Naar het kapotmaken van jouw bloedeigen cultuur". En dat dat vooral om meer stemmen te kunnen trekken.

Ik weet dus ook niet of het echt bemoeien is. Ze blijven nu nog binnen wat ik acceptabel vind. Niemands inkomsten zijn ingevaar en het is allemaal nogal doorzichtig.

Natuurlijk ontvangt Quincy te veel overheidsgeld voor het matige product wat hij levert en natuurlijk is elke cent te veel in de ogen van een hoop Nederlanders. Het is een lekkere geile circle jerk en we gaan door totdat iedereen is klaar gekomen.
pi_144721822
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 september 2014 13:50 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk niet om Quincy zelf maar ze willen gewoon cijfers horen waarmee ze Nederlanders kunnen zeggen: "kijk eens waar jouw hardverdiende centjes heen gaan? Naar het kapotmaken van jouw bloedeigen cultuur". En dat dat vooral om meer stemmen te kunnen trekken.

Ik weet dus ook niet of het echt bemoeien is. Ze blijven nu nog binnen wat ik acceptabel vind. Niemands inkomsten zijn ingevaar en het is allemaal nogal doorzichtig.
Mwoah, dit is gewoon even die Quincy te kakken zetten. De PVV weet dondersgoed dat die man gehaat wordt door veel Nederlanders. Goedkoop scoren, noemen we dat.
  zaterdag 20 september 2014 @ 13:54:44 #166
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_144721848
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 13:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mwoah, dit is gewoon even die Quincy te kakken zetten. De PVV weet dondersgoed dat die man gehaat wordt door veel Nederlanders. Goedkoop scoren, noemen we dat.
En Quincy loopt zich op precies ditzelfde moment af te trekken op deze aandacht dus...
Wacht.. hij is net weer even klaar gekomen... maar over 5 minuutjes kan hij weer door als hij de volkskrant op pakt.

Het is een groot toneelstuk.
pi_144721895
quote:
Politici gaan niet over inhoud van het werk van een kunstenaar. Politici gaan wel over subsidiegelden en maken afwegingen: welk project, welke kunstenaar krijgt wel of geen subsidie. Nogmaals: elke subsidie-euro kun je maar één keer uitgeven.

Pak er anders eens een subsidie-overzichtje van een Veluwse gemeente bij. Dan zul je ook zien dat de gemeente bepaalde afwegingen maakt.
pi_144721979
Even verder lezen:

In de loop van de vorige eeuw werd het Stedelijk Museum internationaal beschouwd als een van de meest invloedrijke musea voor twintigste-eeuwse kunst. Al vanaf 1909 betrof het verzamelgebied hedendaagse kunst en later ook fotografie en design.

Bovendien mag je mij vertellen waar jij je stelling op baseert dat men niet voor de moderne kunst komt. Heb jij aan de poort staan vragen? Ik ben er geweest en ik kan je verzekeren dat ik geen klassieke kunst gezien heb. Dus ga mij vertellen dat de bezoekers voor drie achterafzaaltjes komen en toch in grote aantallen in de Malevich-tentoonstelling zaten?
pi_144722010
quote:

[..]

Mwoah, dit is gewoon even die Quincy te kakken zetten.
Ach ja een tegenreactie kon niet uitblijven. Nu wordt één Quinsy te kakken gezet terwijl diezelfde Quinsy een heel volk te kakken heeft gezet
“Guardians of Western Civilization”
Someone has to stand up and defend the world
pi_144722083
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 september 2014 13:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Politici gaan niet over inhoud van het werk van een kunstenaar. Politici gaan wel over subsidiegelden en maken afwegingen: welk project, welke kunstenaar krijgt wel of geen subsidie. Nogmaals: elke subsidie-euro kun je maar één keer uitgeven.

Pak er anders eens een subsidie-overzichtje van een Veluwse gemeente bij. Dan zul je ook zien dat de gemeente bepaalde afwegingen maakt.
Gemeenten subsidiëren vooral culturele instellingen en soms een keer incidentele bijdrage aan een stichting die iets organiseert.

Ik weet dat men afwegingen maakt, maar dan nog is het niet aan de fucking Tweede Kamer om zich te bekommeren om een individueel gevalletje.

Krijgen we straks Kamerleden die zich opwinden over subsidie die is verstrekt aan blaasorkest het Trompetje uit Oetgeest, omdat de vereniging bagger speelt in de ogen van bepaalde politici.
pi_144722092
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 09:53 schreef ADQ het volgende:

[..]

Dan moeten ze dus een volledige lijst met verstrekte subsidies op het internet zetten. Vrij kleine moeite.
Klopt, doe maar.
pi_144722127
quote:

[..]

Net zo goedkoop om je op kindertjes te richten als je haatcampagne niet het gewenste effect heeft.
pi_144722133
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:01 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

Ach ja een tegenreactie kon niet uitblijven. Nu wordt één Quinsy te kakken gezet terwijl diezelfde Quinsy een heel volk te kakken heeft gezet
Huh, dat moet ik gemist hebben. Wat wanneer waarom?? Wie? Welk volk? Hoe?
pi_144722185
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 september 2014 13:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat die afweging niet gebeurt op basis van wat de betreffend kunstenaar vindt van de kleur an zwarte piet. Dát is namelijk weinig relevant voor de kunst.
En waar gaat de vraag van de PVV over?
pi_144722187
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Net zo goedkoop om je op kindertjes te richten als je haatcampagne niet het gewenste effect heeft.
Het is ook gewoon een eikel van een vent, maar dat maakt deze vragen niet minder debiel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')