abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144722951
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dus wil je de landelijke politiek ingrijpen in hoe het Stedelijk omgaat met haar artistieke vrijheid.

Het is nogal wat wat je bepleit....
Gast, wat lees jij toch verschrikkelijk slecht. Ik moet verdomme elke keer weer corrigeren hoe jij m'n mening samenvat. :N

De landelijke politiek, in dit geval de PVV, stelt slechts een vraag. De lokale politiek gaat over de verdeling van subsidiegelden. Het Stedelijk Museum bepaalt zelf wie ze programmeren, Quinsy bepaalt zelf of -ie gaat hoepelen, touwtjespringen of vliegtuigjes vouwen.

De lokale politiek toetst het subsidiebeleid. Als een Stedelijk Museum het subsidiegeld in de ogen van de lokale politiek niet doelmatig heeft besteed, kan de lokale politiek ertoe besluiten om de subsidie te beperken. Dat is dus aan de lokale politiek.
pi_144722986
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Toen ik het postte wist ik al dat je met zoiets zou komen. Maar naar mijn weten is de voorstelling van Quincy op geen enkele wijze controversieel.
Dus jij wilt gaan bepalen aan welke criteria een voorstelling moet voldoen voordat de politiek kanttekeningen mag plaatsen bij verstrekte subsidies?

Leuk 99.999'tje van mij hè?
pi_144722994
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Gast, wat lees jij toch verschrikkelijk slecht. Ik moet verdomme elke keer weer corrigeren hoe jij m'n mening samenvat. :N

De landelijke politiek, in dit geval de PVV, stelt slechts een vraag. De lokale politiek gaat over de verdeling van subsidiegelden. Het Stedelijk Museum bepaalt zelf wie ze programmeren, Quinsy bepaalt zelf of -ie gaat hoepelen, touwtjespringen of vliegtuigjes vouwen.

De lokale politiek toetst het subsidiebeleid. Als een Stedelijk Museum het subsidiegeld in de ogen van de lokale politiek niet doelmatig heeft besteed, kan de lokale politiek ertoe besluiten om de subsidie te beperken. Dat is dus aan de lokale politiek.
Dus het is ook OK als de PVV vragen stelt over de scheve stoeptegels in het trottoir bij hem in de straat? Want het wegbeheer is aan de lokale politiek, maar Wilders zou er over kunnen struikelen, dus is het prima als ze er een vraag over stellen?
pi_144723014
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:45 schreef Weltschmerz het volgende:
Waarom zou ik moeten kijken?
Zodat je weet waar je over praat. Ik heb er wel doorheen gezapt. Het is echt niet om aan te gluren. Maar kijk er eens vlug doorheen, al was het maar 1-2 minuten. Die moeite kun je toch best nemen?
pi_144723046
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zodat je weet waar je over praat. Ik heb er wel doorheen gezapt. Het is echt niet om aan te gluren. Maar kijk er eens vlug doorheen, al was het maar 1-2 minuten. Die moeite kun je toch best nemen?
Wat zou het uitmaken dan?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_144723061
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dus jij wilt gaan bepalen aan welke criteria een voorstelling moet voldoen voordat de politiek kanttekeningen mag plaatsen bij verstrekte subsidies?

Leuk 99.999'tje van mij hè?
Waarom suggereer je telkens dat iets niet zo mogen? Wie wil de PVV verbieden om ergens vragen over te stellen? Volgens mij helemaal niemand.

Het gaat er mij gewoon dat de vragen van die idioot Bosma gewoon slaan als een lul op een drumstel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_144723062
Niets vreemds lijkt me, de meeste "cultuur" in ons land bestaat uit mensen die iets totaal irrelevants doen op toneel zodat een bepaalde groep mensen erheen kan gaan en daarna tegen hun vrienden kunnen opscheppen over hoe cultureel verantwoord ze wel niet zijn.

Vreemd genoeg willen ze er alleen niet voor betalen.
Conscience do cost.
pi_144723096
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:48 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dus het is ook OK als de PVV vragen stelt over de scheve stoeptegels in het trottoir bij hem in de straat? Want het wegbeheer is aan de lokale politiek, maar Wilders zou er over kunnen struikelen, dus is het prima als ze er een vraag over stellen?
Bij gebrek aan een lokale afdeling mag een (landelijke) politieke partij van mij vragen stellen over een lokale kwestie. Had dit verhaal in Almere gespeeld, dan had de PVV dat via de lokale politiek aanhankelijk kunnen maken.

Een scheve stoeptegel meld je gewoon bij de gemeente; die herstelt dat euvel dan. Vragen ga je stellen wanneer er net honderdduizenden euro's is besteed aan de herinrichting van het centrum en dat er een paar maanden later al een puinhoop is met loszittende stoeptegels en dergelijke. Dan stel je vragen over de kwaliteit van het geleverde werk. Dat is de controlerende functie die de politiek heeft.
pi_144723098
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:51 schreef ems. het volgende:
Niets vreemds lijkt me, de meeste "cultuur" in ons land bestaat uit mensen die iets totaal irrelevants doen op toneel zodat een bepaalde groep mensen erheen kan gaan en daarna tegen hun vrienden kunnen opscheppen over hoe cultureel verantwoord ze wel niet zijn.

Ik neem aan dat het Stedelijk Museum gewoon entreegeld vroeg.
pi_144723104
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De landelijke politiek, in dit geval de PVV, stelt slechts een vraag.
Een vraag waar jij volledig achter staat zoals je eerder aangaf.

Maar moet ik het dan zo lezen dat jij voor het stellen van nutteloze vragen in de tweede kamer bent? Immers je vindt blijkbaar niet dat men in moet grijpen bij het stedelijk dus wat hebben vragen dan nog voor nut?

quote:
De lokale politiek gaat over de verdeling van subsidiegelden. Het Stedelijk Museum bepaalt zelf wie ze programmeren, Quinsy bepaalt zelf of -ie gaat hoepelen, touwtjespringen of vliegtuigjes vouwen.

En waarom is het dan zo goed dat de landelijke politiek over een marginaal detail van de uitvoering van het Stedelijk vragen gaat stellen?
pi_144723130
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom suggereer je telkens dat iets niet zo mogen? Wie wil de PVV verbieden om ergens vragen over te stellen? Volgens mij helemaal niemand.

Het gaat er mij gewoon dat de vragen van die idioot Bosma gewoon slaan als een lul op een drumstel.
Oké, als Quinsy Gario voorstellingen mag maken die slaan als een lul op een drumstel, dan mag Martin Bosma vragen stellen (overigens nog geen kamervragen) die slaan als een lul op een drumstel.
pi_144723137
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Bij gebrek aan een lokale afdeling mag een (landelijke) politieke partij van mij vragen stellen over een lokale kwestie. Had dit verhaal in Almere gespeeld, dan had de PVV dat via de lokale politiek aanhankelijk kunnen maken.

Een scheve stoeptegel meld je gewoon bij de gemeente; die herstelt dat euvel dan. Vragen ga je stellen wanneer er net honderdduizenden euro's is besteed aan de herinrichting van het centrum en dat er een paar maanden later al een puinhoop is met loszittende stoeptegels en dergelijke. Dan stel je vragen over de kwaliteit van het geleverde werk. Dat is de controlerende functie die de politiek heeft.
Deze vragen zijn van het niveau'tje loszittende stoeptegel.
pi_144723160
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Oké, als Quinsy Gario voorstellingen mag maken die slaan als een lul op een drumstel, dan mag Martin Bosma vragen stellen (overigens nog geen kamervragen) die slaan als een lul op een drumstel.
Wie zegt dat het niet mag dan?
pi_144723161
quote:

[..]

Je bent weer erg aan het draaien, is dat omdat je beseft dat je oorspronkelijke roepen hier met de kennis die je nu hebt wel heel sneu was?
pi_144723172
quote:

[..]

Nee. dat een partij geen lokale afdeling heeft, betekent niet dat je het maar op mag schalen naar Den Haag.
Anders gaat de PVV straks over in de TK over bestemmingsplannen van heel Nederland behalve Almere en Den Haag vragen stellen.
quote:
En die vragen stel je dan in de gemeenteraad niet in Den Haag.
En de voorstelling van Quincy is een loszittende stoeptegel. Het uitgavenbeleid van het Stedelijk Museum is de herinrichting van het centrum.
pi_144723174
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:51 schreef ems. het volgende:

Het stedelijk had vorig jaar ongeveer 700.000 betalende bezoekers.
pi_144723182
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Deze vragen zijn van het niveau'tje loszittende stoeptegel.
Als we "voorstellingen" van Quinsy Gario net zo gemakkelijk zouden kunnen verhelpen als een loszittende stoeptegel, zou dat geweldig zijn.

Zeker als je bedenkt dat z'n Zwarte Piet-hetze feitelijk ook een soort "voorstelling", "project" of "performance" was, hoe je het maar wilt noemen.

Wat zou dat heerlijk zijn zeg: tegel optillen, schepje zand eronder, tegel terugleggen. En dan in één keer van dat stompzinnige Zwarte Piet-gezeik af.
pi_144723192
quote:

[..]

En mag jij posts schrijven die slaan als een lul op een drumstel, maar het hoeft niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_144723198
quote:

[..]

dat vragen stellen mag natuurlijk. Het is meer dat het bijzonder is dat jij het stellen van deze vragen zo toejuicht.
pi_144723214
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als we "voorstellingen" van Quinsy Gario net zo gemakkelijk zouden kunnen verhelpen als een loszittende stoeptegel, zou dat geweldig zijn.

Zeker als je bedenkt dat z'n Zwarte Piet-hetze feitelijk ook een soort "voorstelling", "project" of "performance" was, hoe je het maar wilt noemen.

Wat zou dat heerlijk zijn zeg: tegel optillen, schepje zand eronder, tegel terugleggen. En dan in één keer van dat stompzinnige Zwarte Piet-gezeik af.
Dit heeft geen zak met Zwarte Piet te maken.
pi_144723231
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Jij juicht in dit topic ook weer het politiseren van het optreden van Quincy toe. Dan maak je het dus alleen maar groter en heb je dus een averechts effect...
pi_144723233
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens de PVV wel.
pi_144723251
Leggen we de Nederlandse Piet-tokkies ook onder die tegel dan, elfletterig?
pi_144723257
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

natuurlijk wel, voor de PVV-brigade moeten mensen die tegen Zwarte Piet zijn uit de maatschappij geplaatst worden.
pi_144723290
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

natuurlijk wel, voor de PVV-brigade moeten mensen die tegen Zwarte Piet zijn uit de maatschappij geplaatst worden.
Precies. Want mensen die Zwarte Piet racistisch vinden zijn tegen onze maatschappij. Het Calimero-complex van Quinsy is kennelijk erg besmettelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')