En mogen de burgers dan wel weten hoeveel geld zij kwijt zijn aan Quinsy Gario ??quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:32 schreef ADQ het volgende:
Niet zeuren. Iedere artiest kan en mag een verzoek indienen.
Tuurlijk. En dan weet je het, en dan?quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:34 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
En mogen de burgers dan wel weten hoeveel geld zij kwijt zijn aan Quinsy Gario ??
Beantwoording van deze vragen kost waarschijnlijk meer dan de hele subsidie.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:34 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
En mogen de burgers dan wel weten hoeveel geld zij kwijt zijn aan Quinsy Gario ??
Dan zijn we weer wat wijzer. Ik ben wel benieuwd hoeveel belastinggeld hij krijgt voor een half uurtje touwtje springen op een podium.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:35 schreef ADQ het volgende:
[..]
Tuurlijk. En dan weet je het, en dan?
Maar volgens de regels verkregen dus je kan het niet terugeisen. En dan doet het alleen maar meer pijn.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:40 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Dan zijn we weer wat wijzer. Ik ben wel benieuwd hoeveel belastinggeld hij krijgt voor een half uurtje touwtje springen op een podium.
En ik moet ineens weer denken aan de pindakaasvloer die de belastingbetaler 30.000 Euro koste.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)te-30-001-euro.dhtml
Het zal vast aan mijn kater liggen, maar wat is het verband tussen die twee zaken?quote:„Vreemd dat Gario wel de Nederlandse subsidiepepernoten in ontvangst neemt, maar de oer-Hollandse Zwarte Piet onaanvaardbaar vindt”, snuift hij.
De PVV-achterban is het uitkeringsputje van Nederland. En maar klagen en zeuren. Triest volk met hun pathetische slachtoffercomplex.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:45 schreef Nielsch het volgende:
Ik wil wel eens weten hoeveel geld de Nederlandse belastingbetaler kwijt is aan PVV-stemmers. Graag een onderzoek naar hoeveel toeslagen, kinderbijslag en bijstand zij ontvangen.
Een beetje openheid is niet verkeerd het gaat tenslotte om ons zuurverdiende geld. En misschien dat de burger dan ook wat meer inzicht krijgt en beseft dat er in de subsidie-industrie nog veel geld over de balk wordt gesmeten.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:43 schreef ADQ het volgende:
[..]
Maar volgens de regels verkregen dus je kan het niet terugeisen. En dan doet het alleen maar meer pijn.
Wat een onzin. Dat kun je niet op basis van één voorbeeld bepalen. Verder staat dat gewoon in de begrotingen:quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:49 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Een beetje openheid is niet verkeerd het gaat tenslotte om ons zuurverdiende geld. En misschien dat de burger dan ook wat meer inzicht krijgt en beseft dat er in de subsidie-industrie nog veel geld over de balk wordt gesmeten.
Dan moeten ze dus een volledige lijst met verstrekte subsidies op het internet zetten. Vrij kleine moeite.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:49 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Een beetje openheid is niet verkeerd het gaat tenslotte om ons zuurverdiende geld. En misschien dat de burger dan ook wat meer inzicht krijgt en beseft dat er in de subsidie-industrie nog veel geld over de balk wordt gesmeten.
Maar er staat niet waaraan het wordt uitgegeven. Duidelijk is dat er veel mensen die zich graag kunstenaar noemen een riant inkomen erop nahouden. Van ons belastinggeld uiteraard.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dat kun je niet op basis van één voorbeeld bepalen. Verder staat dat gewoon in de begrotingen:
http://www.cultuursubsidie.nl/node/179
Veel leesplezier.
Dan moet je even verder kijken dan de neus lang is. Er zitten bijlagen bij. Verder moet je bij de gemeentes ook kijken want die geven ook subsidie.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:59 schreef Reconquista. het volgende:
Maar er staat niet waaraan het wordt uitgegeven.
Die bijlagen gaan meer over groepen, orkesten e.d. en niet over de subsidies die deze 'kunstenaars' individueel krijgen. En naast de subsidies koopt de overheid deze kunst ook op. De overheid heeft pakhuizen vol met dit soort 'kunst'. Daar wordt verder nooit meer iets mee gedaan.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dan moet je even verder kijken dan de neus lang is. Er zitten bijlagen bij. Verder moet je bij de gemeentes ook kijken want die geven ook subsidie.
Volgens mij is jouw informatie behoorlijk gedateerd.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:09 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Die bijlagen gaan meer over groepen, orkesten e.d. en niet over de subsidies die deze 'kunstenaars' individueel krijgen. En naast de subsidies koopt de overheid deze kunst ook op. De overheid heeft pakhuizen vol met dit soort 'kunst'. Daar wordt verder nooit meer iets mee gedaan.
quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:34 schreef Rockefellow het volgende:
Alle subsidie voor kunst zou moeten worden afgeschaft.
Gedateerd ?? Nee hoor Gario krijgt gewoon subsidie voor een half uurtje touwtje springen op een podium.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij is jouw informatie behoorlijk gedateerd.
http://www.rijksoverheid.(...)r-ondersteuning.html
Touwtje springen cultuur ?? Een pindakaasvloer die de belastingbetaler 30.000 kost cultuur ?? Kom op zeg dat geloof je toch zelf niet.quote:Maar als er nou één partij is waarvan ik had verwacht dat ze zouden opkomen voor onze cultuursector is het wel de PVV, ze hebben in elk geval de mond behoorlijk vol van het beschermen van de onze cultuur.
Nee hij wordt ervoor ingehuurd.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:21 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Gedateerd ?? Nee hoor Gario krijgt gewoon subsidie voor een half uurtje touwtje springen op een podium.
[..]
Touwtje springen cultuur ?? Een pindakaasvloer die de belastingbetaler 30.000 kost cultuur ?? Kom op zeg dat geloof je toch zelf niet.
Echte kunst heeft sowieso geen subsidie nodig dat verkoopt zichzelf.
Hij krijgt ook persoonlijk subsidie maar het zou inderdaad zomaar kunnen dat hij ook nog geld van Stedelijk Museum krijgt maar ook dat is belastinggeld. En je kan je afvragen of er überhaupt belastinggeld moet gaan naar voorstellingen waar maar 38 man op af komen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:23 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee hij wordt ervoor ingehuurd.
Dit dus meest belachelijke vorm subsidie ooit.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:34 schreef Rockefellow het volgende:
Alle subsidie voor kunst zou moeten worden afgeschaft.
Net als het salaris van alle ambtenaren en politici.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:30 schreef Reconquista. het volgende:
maar ook dat is belastinggeld.
Ja maar die werken ervoor en staan niet de hele dag touwtje te springen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:31 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Net als het salaris van alle ambtenaren en politici.
Touwtje springen is toch ook werken, als iemand er flink voor betaalt zou ik het ook wel doen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:33 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Ja maar die werken ervoor en staan niet de hele dag touwtje te springen.
Je moest eens weten wat voor moderne kunst zichzelf zou kunnen verkopen. Blijkbaar zijn mensen zo gek om hoge bedragen voor sommige kunstwerken te geven.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:21 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Gedateerd ?? Nee hoor Gario krijgt gewoon subsidie voor een half uurtje touwtje springen op een podium.
[..]
Touwtje springen cultuur ?? Een pindakaasvloer die de belastingbetaler 30.000 kost cultuur ?? Kom op zeg dat geloof je toch zelf niet.
Echte kunst heeft sowieso geen subsidie nodig dat verkoopt zichzelf.
Je kunt je toch niet voorstellen hoe dom de achterban is die nog steeds op hem stemt.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:35 schreef KoosVogels het volgende:
Prima om vraagtekens te plaatsen bij cultuursubsidies in het algemeen, maar wat de PVV hier doet slaat natuurlijk nergens op.
Gestoorde kutpartij.
Nou waar wacht je op. Er is maar een instantie die mensen betaalt om touwtje te springen, de overheid dus. Of probeer het is met huppelen of handstand. Of kom met een leverworstvloer ofzo.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Touwtje springen is toch ook werken, als iemand er flink voor betaalt zou ik het ook wel doen.
Ik ben niet slim genoeg om touwtje springen als kunst te verkopen, daar moet je echt een briljant mens voor zijn.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:41 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Nou waar wacht je op. Er is maar een instantie die mensen betaalt om touwtje te springen, de overheid dus. Of probeer het is met huppelen of handstand. Of kom met een leverworstvloer ofzo.
De overheid heeft blijkbaar toch geld zat.
Je ziet hier weer dat het er als zoete koek in gaat. Die vinden dit soort geneuzel gewoon heel mooi.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:39 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je kunt je toch niet voorstellen hoe dom de achterban is die nog steeds op hem stemt.
Onvoorstelbaar.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je ziet hier weer dat het er als zoete koek in gaat. Die vinden dit soort geneuzel gewoon heel mooi.
Ik zie het meer als oplichting eerlijk gezegd. En gezien er maar 38 mensen op de voorstellingen zijn afgekomen geeft dat goed aan hoe de overheid met ons zuur verdiende geld omgaat.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik ben niet slim genoeg om touwtje springen als kunst te verkopen, daar moet je echt een briljant mens voor zijn.
Jij ziet wel meer dingen die er niet zijn.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:45 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Ik zie het meer als oplichting eerlijk gezegd. En gezien er maar 38 mensen op de voorstellingen zijn afgekomen geeft dat goed aan hoe de overheid met ons zuur verdiende geld omgaat.
Zo'n museum heeft een flinke artistieke vrijheid. Lijkt me niet de bedoeling dat de tweede kamer zich gaat bemoeien met wat een lokaal museum precies doet met haar geld.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:45 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Ik zie het meer als oplichting eerlijk gezegd. En gezien er maar 38 mensen op de voorstellingen zijn afgekomen geeft dat goed aan hoe de overheid met ons zuur verdiende geld omgaat.
?? Lukt het inhoudelijk niet meer ??quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jij ziet wel meer dingen die er niet zijn.
Dat is inhoudelijk omdat jij het als oplichting ziet terwijl het overduidelijk geen oplichting is.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:48 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
?? Lukt het inhoudelijk niet meer ??
Dat je zoiets als oplichting ziet is gewoon echt achterlijk. Zo'n man krijgt subsidie om kunst te maken. Wat kunst is en wat niet is subjectief, maar jij wilt waarschijnlijk alleen nog minstrels dan?quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:48 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
?? Lukt het inhoudelijk niet meer ??
Je bent vrij uniek want ik denk dat er niet veel mensen in Nederland vrijwillig zouden betalen om radicale relneger uit Amsterdam te zien touwtje springen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is inhoudelijk omdat jij het als oplichting ziet terwijl het overduidelijk geen oplichting is.
Touwtje springen, aan elkaar gelaste fietsframes, pindakaasvloeren...alleen een dwaas zal hiervoor betalen. Het is ook niet voor niets dat ze subsidies moeten hebben want er is in Nederland geen hond te vinden die dit soort onzin gaat kopen. (ook jij niet al zal je dat waarschijnlijk ontkennen)quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:52 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat je zoiets als oplichting ziet is gewoon echt achterlijk. Zo'n man krijgt subsidie om kunst te maken. Wat kunst is en wat niet is subjectief, maar jij wilt waarschijnlijk alleen nog minstrels dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |