abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143956960
Zo nu en dan hoor je wel eens een verhaal over een sollicitatie die compleet in de soep liep of een onredelijke/vreemde afwijzing. Waarschijnlijk zijn de meeste mensen wel eens afgewezen omdat ze "niet in het profiel paste" of omdat ze "niet aansloten bij het bedrijf". Wellicht is het een leuk idee om onze rare/gekke sollicitatiegesprekken en sollicitatieblunders te delen.

Dus, zeg eens eerlijk: heb jij wel eens een enorme blunder gemaakt bij een sollicitatie? Ben je wel eens weggevlucht bij een sollicitatie omdat het toch niet was wat jij er van verwachtte? Of ben je wel eens afgewezen om een hele rare reden?

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_143956992
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Bijna net zo moeilijk als voor HR mensen om CVs te lezen, buiten de geboortedatum. "We zoeken iemand met ervaring daar en daarin en dat heeft u niet." "Um, jawel, 12 jaar. Staat in mijn CV." Dus niet zeiken, asjeblieft. Begin eens met een cultuuromslag op dat gebied en ga dan over sollicitanten zeuren.
Met droge ogen vragen 'waar woon je?'
Terwijl mijn n.a.w. gegeven notabene bovenaan het A4-tje staan wat ze voor zich heeft liggen.

'Je bent 30?'
'35'
'Je woont in Tilburg he?'
'Nee, dat vind Linkedin, ik woon in ...'
'o ja, dat staat hier ook'
'en single he?'
'nee getrouwd, staat er ook net onder de woonplaats'

eigenlijk was dat het punt waarop ik naar buiten had moeten lopen :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_143957271
Mensen lezen extreem slecht.
Bijna op het ongeïnteresseerde af.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:00:12 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_143957431
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mensen lezen extreem slecht.
Bijna op het ongeïnteresseerde af.
Ze zijn ook ongeïnteresseerd. NAW gegevens, leeftijd... Oh, laat verder maar. Totaal geen interesse of je misschien waardevolle ervaring meebrengt.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_143957458
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ze zijn ook ongeïnteresseerd. NAW gegevens, leeftijd... Oh, laat verder maar. Totaal geen interesse of je misschien waardevolle ervaring meebrengt.
Komt ook door het overweldigende aanbod van sollicitanten,
ze kunnen dit arrogante gedrag nog vertonen :).
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_143957545
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:01 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mwa. Ook zonder overweldigend aanbod heb ik het meegemaakt. Klein bedrijf, baas was al anderhalf jaar opzoek naar een programmeur, maar nam ook niet eens de moeite om vooraf (of tijdens) het gesprek even het c.v. te bekijken van de persoon die het uitzendbureau doorstuurde..
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:08:18 #7
66444 Lord_Vetinari
pi_143957662
quote:

[..]

Ik weet. En ze geven het ook gewoon aan in de afwijzing.
pi_143957701
quote:

[..]

Ligt aan je vakgebied; wij zijn al blij als we 1 of 2 man op gesprek kunnen krijgen per kwartaal.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:10:50 #9
66444 Lord_Vetinari
pi_143957745
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:09 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ligt aan je vakgebied; wij zijn al blij als we 1 of 2 man op gesprek kunnen krijgen per kwartaal.
Als wat?
pi_143957759
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Als wat?
SQL DBA
pi_143957809
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:04 schreef CrashO het volgende:

[..]

Mwa. Ook zonder overweldigend aanbod heb ik het meegemaakt. Klein bedrijf, baas was al anderhalf jaar opzoek naar een programmeur, maar nam ook niet eens de moeite om vooraf (of tijdens) het gesprek even het c.v. te bekijken van de persoon die het uitzendbureau doorstuurde..
Dan weet je ook gelijk waarom ze al 1,5 jaar aan het zoeken zijn :')
pi_143957814
Volgens landelijke richtlijnen MOET je bij het openstellen een X aantal kandidaten uitnodigen. Daarom komen sommigen in een gesprek terecht waar de vraagsteller niets weet of dat je na een lange procedure het toch niet bent geworden.

Zo fijn, die regels. EU, bedankt!

Goed topic trouwens.
pi_143957837
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:13 schreef Eyip het volgende:
Volgens landelijke richtlijnen MOET je bij het openstellen een X aantal kandidaten uitnodigen. Daarom komen sommigen in een gesprek terecht waar de vraagsteller niets weet of dat je na een lange procedure het toch niet bent geworden.

Goed topic trouwens.
Wie controleert dat?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:16:11 #14
66444 Lord_Vetinari
pi_143957876
quote:

Goed topic trouwens.
Bron? Want hier geloof ik weinig van.
pi_143957878
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:14 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Wie controleert dat?
De overheid.
pi_143957883
quote:

Goed topic trouwens.
Denk dat je in de war bent met aanbestedingen, daar moet je minimaal 3 bedrijven voor uitnodigen.
pi_143957897
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:14 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Wie controleert dat?
Niemand, want het is de reinste onzin :')
pi_143957918
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:16 schreef Eyip het volgende:

[..]

De overheid.
Dan zou je dit makkelijk kunnen omzeilen door gewoon random de gegevens van sollicitanten op te geven? In plaats van nutteloze gesprekken voeren..
pi_143957960
Voor overheid en zorgvacatures gelden richtlijnen. Kan er niets anders van maken en daarom moet er kandidaten worden uitgenodigd voor vacatures.

Bron mag je zelf zoeken. Jarenlang sollicitaties uitgevoerd bij overheid waar deze regels gelden.

Ow wacht, het staat niet geschreven dus bestaat het niet.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:20:34 #20
66444 Lord_Vetinari
pi_143958001
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:19 schreef Eyip het volgende:
Voor overheid en zorgvacatures gelden richtlijnen. Kan er niets anders van maken en daarom moet er kandidaten worden uitgenodigd voor vacatures.

Bron mag je zelf zoeken. Jarenlang sollicitaties uitgevoerd bij overheid waar deze regels gelden.

Ja, dat is lekker makkelijk. Iets roepen en het dan verdommen dat te onderbouwen.
pi_143958046
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Dan zou je dit makkelijk kunnen omzeilen door gewoon random de gegevens van sollicitanten op te geven? In plaats van nutteloze gesprekken voeren..
Dezelfde manier als bij aanbestedingen; je vraag zo speficiek schrijven dat alleen het bedrijf wat je al voor ogen had voldoet en er dan alsnog maar een paar uitnodigen voor de vorm. :)
pi_143958095
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, dat is lekker makkelijk. Iets roepen en het dan verdommen dat te onderbouwen.
Niet alles staat online op internet. Heel gek.

Genoeg documenten in mijn handen gehad waar het in heeft gestaan. Zal mij niets verbazen als dit ook bij grotere bedrijven speelt.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:23:32 #23
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_143958097
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Bron? Want hier geloof ik weinig van.
Wees gerust, het is niet waar.

Zou een mooie bak worden als je maar één kandidaat hebt, die nog geschikt is ook. Mag je hem toch niet aannemen vanwege een procedurefout.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_143958154
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:23 schreef Eyip het volgende:

[..]

Genoeg documenten in mijn handen gehad waar het in heeft gestaan. Zal mij niets verbazen als dit ook bij grotere bedrijven speelt.
Volgende keer even eentje inscannen dan ;)
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:25:45 #25
66444 Lord_Vetinari
pi_143958184
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:23 schreef Eyip het volgende:

[..]

Klets. Als het Overheids- of EU-beleid is, staat het op Internet. Dat is namelijk verplicht. Openbaarheid van Bestuur heet dat.
pi_143958220
Niet waar. :')

Net zoals het niet waar is dat overheid en grotere bedrijven subsidie krijgt voor allochtonen of hbo geschoolde vrouwen in het management?

Een allochtoon op één been, met één oog achter de servicebalie Den Haag is natuurlijk helemaal een grote subsidiespons.
pi_143958293
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Klets. Als het Overheids- of EU-beleid is, staat het op Internet. Dat is namelijk verplicht. Openbaarheid van Bestuur heet dat.
Er is ook speciaal een ambtenaar die alle interne documenten online gooit. :')

WOB kun je aanvragen.

Overheidsinformatie is altijd openbaar, tenzij de Wob of andere wetgeving bepaalt dat de gevraagde informatie niet geschikt is om openbaar te maken.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:30:48 #28
66444 Lord_Vetinari
pi_143958347
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:29 schreef Eyip het volgende:

[..]

Er is ook speciaal een ambtenaar die alle interne documenten online gooit. :')

WOB kun je aanvragen.

Overheidsinformatie is altijd openbaar, tenzij de Wob of andere wetgeving bepaalt dat de gevraagde informatie niet geschikt is om openbaar te maken.
Ja, en dit soort regelgeving brengt echt de staatsveiligheid in gevaar, dus logisch dat ze dat stilhouden. :')

Pull the other one, it's got bells on.
pi_143958462
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, en dit soort regelgeving brengt echt de staatsveiligheid in gevaar, dus logisch dat ze dat stilhouden. :')

Pull the other one, it's got bells on.
?
pi_143958726
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:26 schreef Eyip het volgende:

Net zoals het niet waar is dat overheid en grotere bedrijven subsidie krijgt voor allochtonen of hbo geschoolde vrouwen in het management?

Een allochtoon op één been, met één oog achter de servicebalie Den Haag is natuurlijk helemaal een grote subsidiespons.
Het is in ieder geval een hardnekkig gerucht, maar als dat beleid zo lucratief zou zijn voor bedrijven zou het niet zo'n heet hangijzer zijn om die mensen aan het werk te krijgen.
Bij het UWV zelf zag ik ze nog wel werken ja, maar die moeten de schijn ook ophouden.
pi_143958882
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:26 schreef Eyip het volgende:

Het kan dat de overheid zichzelf een richtlijn heeft opgelegd. Zo staat er bij veel vacatures dat bij gelijke geschiktheid er de voorkeur wordt gegeven aan minderheid x.

Verder heeft de EU helemaal niks te zeggen over sollicitatieprocedures. Er is ook geen enkele wetgeving die de zeggenschap daarover zou moeten duiden. Aangezien elke bestuurslaag een wettelijke bevoegdheid nodig heeft om iets te kunnen opleggen en dit hiervoor ontbreekt is het nogal vergezocht.

De wettelijke basis om zichzelf een richtlijn op te leggen of subsidie te verlenen is er wel. Dat verschil zou je toch weten als je voor de overheid hebt gewerkt ;)

Enfin, naast naar het toilet gaan tijdens een gesprek wel wat vreemde zaken meegemaakt van anderen. Na ronde 2 werden verschillende kandidaten over verschillende inhoudelijke plekken verspreid. Er werden meerdere mensen aangenomen uit eenzelfde groep mensen.
Op basis van test en gesprek vonden ze mij het beste passen bij plek x. Krijg ik bij de volgende ronde waarom ik heb gekozen voor plek x. Toen ik aangaf dat zijn collega mij daar had ingedeeld kwam er een glazige blik met 'oh'. ;(

Overigens is mijn ervaring dat organisaties die goed en zorgvuldig hun sollicitaties doen de zaakjes verder ook goed op orde heeft.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_143958985
Ik heb ooit een serie afwijzingen moeten schrijven van mensen die bij ons bedrijf hadden gesolliciteerd, de secretaresse was ziek of zo dus ik moest het doen.
Enfin, die brieven... spijt gewoon dat ik ze niet stiekem heb gekopieerd. Zo was er (best zielig) een man die ruimtevaarttechniek had gestudeerd en kennelijk nergens aan een baan kon komen, zodat hij bij ons voor een baantje als administratieve kracht solliciteerde, maar ook een vrouw, en dat vond ik toch wel de ergste, die doodleuk schreef "om in aanmerking te blijven komen voor een uitkering ben ik verplicht elke maand een bedrijf een sollicitatiebrief te sturen".
Er waren nog een paar rare bij maar die ben ik helaas vergeten, zoals ik al zei, ik had ze stiekem moeten kopiëren. ;)
pi_143959281
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:50 schreef Gwywen het volgende:
"om in aanmerking te blijven komen voor een uitkering ben ik verplicht elke maand een bedrijf een sollicitatiebrief te sturen"
Wij kregen toen we een ICT manager zochten een brief van een oude stuurman op de grote vaart die werkloos was geworden. Het kwam erop neer dat hij geen verstand van computers had maar gehoord had dat er wel veel geld mee te verdienen was. Verder had hij aantoonbare leidinggevende capaciteiten, hij had jaren buitenlandse matrozen onder de duim gehouden dus een paar "nerts" (sic) waren geen enkel probleem.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:04:28 #34
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_143959378
quote:
"om in aanmerking te blijven komen voor een uitkering ben ik verplicht elke maand een bedrijf een sollicitatiebrief te sturen".
Uitnodigen, capaciteitentest laten doen en dan nog 3 vervolggesprekken mee voeren! :)
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:05:36 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143959404
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:04 schreef QuiCk01 het volgende:

[..]

Uitnodigen, capaciteitentest laten doen en dan nog 3 vervolggesprekken mee voeren! :)
Nou, dat zal ze leren. :')
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:06:49 #36
66444 Lord_Vetinari
pi_143959437
quote:

[..]

En dan nog aannemen ook!
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:13:35 #37
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_143959593
quote:
maar ook een vrouw, en dat vond ik toch wel de ergste, die doodleuk schreef "om in aanmerking te blijven komen voor een uitkering ben ik verplicht elke maand een bedrijf een sollicitatiebrief te sturen".
Zo een heb ik er ook wel eens gehad. Die heb ik doorgefaxt naar het UWV.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:14:44 #38
286575 Roces18
Chef de party
pi_143959627
Voor de TS: Er zit een knopje nieuw topic, zodat je automatisch een nieuw deel in de reeks aanmaakt. Nu je het handmatig hebt gedaan, zitten ze los van elkaar... ;(
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_143959653
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:00 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wij kregen toen we een ICT manager zochten een brief van een oude stuurman op de grote vaart die werkloos was geworden. Het kwam erop neer dat hij geen verstand van computers had maar gehoord had dat er wel veel geld mee te verdienen was. Verder had hij aantoonbare leidinggevende capaciteiten, hij had jaren buitenlandse matrozen onder de duim gehouden dus een paar "nerts" (sic) waren geen enkel probleem.
Mijn voorganger in die functie was ook schipper geweest, en heeft het best goed gedaan eigenlijk.
pi_143959670
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Normaal heb ik het niet zo op nsb'ers, maar in dit geval zou ik precies het zelfde doen!

Klaplopers!
dat is het !
pi_143959683
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:14 schreef Roces18 het volgende:
Voor de TS: Er zit een knopje nieuw topic, zodat je automatisch een nieuw deel in de reeks aanmaakt. Nu je het handmatig hebt gedaan, zitten ze los van elkaar... ;(
Ik heb op 'open nieuw deel' geklikt ?

Er is vast een mod die ze even wil reeksen dan.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:17:56 #42
286575 Roces18
Chef de party
pi_143959703
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:17 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Hmm apart, want vanaf het vorige topic (kan ik in ieder geval) niet klikken op volgend deel in de reeks...
pi_143959704
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 15:50 schreef YeahYeahM het volgende:
Sollicitanten, altijd leuk! Blijkbaar is het lezen van een vacature een van de meeste lastige dingen die er is. Ook al zet je er duidelijk in dat er veel gereisd moet worden voor de functie (minimaal 60%, binnen en buiten Europa), krijg je alsnog een paar kandidaten op gesprek die bang zijn om te vliegen of extreem last hebben van heimwee. Ja nee, dat gaat lekker werken :D
Blijkbaar is het schrijven van een vacature ook een van de lastige dingen die er is. Hoe vaak heb ik het niet meegemaakt dat men gaat lopen miepen om ervaringen of zaken die niet in de vacature stonden. Bij 1 gemeente stond er bv niet in "aansturen strooidienst in de winter". Dus ja, dan is 45 minuten rijden plots wel ver. Je kan niet verwachten dat ik dan binnen 30 minuten ter plekke ben als het ijzelt of sneeuwt. dat lukt zelfs niet bij goed weer. Als ze dat in de vacature hadden gezet, dan had ik niet gereageerd.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:18:14 #44
66444 Lord_Vetinari
pi_143959715
Heb ik al gevraagd in Feedback van WGR.
pi_143959762
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:14 schreef Roces18 het volgende:
Kan toch niet voor een eerste keer dacht ik? :@
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_143960551
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:19 schreef Eyip het volgende:
Seriously... :')

Praat geen onzin of kom met een bron :{w
pi_143960554
Ik kreeg op mijn werk een sollicitatiebrief op mijn bureau van een bouwvakker die op zoek was naar een nieuwe uitdaging, een vlotte babbel had (nahjah dat schreef 'ie in ieder geval) en dat 'ie nog best "een cursusje" wilde doen..

De vacature was voor een ervaren psycholoog..
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:49:55 #48
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_143960653
Kandidaten die een brief schrijven, door de selectie komen, uitgenodigd worden voor een gesprek en dan 1 dag van tevoren afbellen omdat "het toch te ver weg is"

Je weet toch waar je op reageert neem ik aan? De standplaats stond gewoon in de vacature.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_143960846
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:49 schreef karr-1 het volgende:
Kandidaten die een brief schrijven, door de selectie komen, uitgenodigd worden voor een gesprek en dan 1 dag van tevoren afbellen omdat "het toch te ver weg is"

Je weet toch waar je op reageert neem ik aan? De standplaats stond gewoon in de vacature.
Wellicht aan de uitkeringsplicht voldaan, stel je voor dat je een baan krijgt.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:57:11 #50
66444 Lord_Vetinari
pi_143960893
quote:

Bedrijven die je afwijzen, omdat ZIJ vinden dat het voor jou te ver reizen is, terwijl je zelf aangeeft daar geen problemen mee te hebben.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:04:42 #51
152789 karr-1
pi_143961118
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Bedrijven die je afwijzen, omdat ZIJ vinden dat het voor jou te ver reizen is, terwijl je zelf aangeeft daar geen problemen mee te hebben.
Hmm ja dat is mij ook wel eens overkomen. "We zijn bang dat je vaak te laat komt" Tja dat is toch mijn probleem niet dat van jullie.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:05:03 #52
152789 karr-1
pi_143961127
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Wellicht aan de uitkeringsplicht voldaan, stel je voor dat je een baan krijgt.
Het kan, maar dat zou ik dan eerder gedaan hebben.
pi_143961354
quote:

Ik heb het een keer als eerste gezegd terwijl ik op gesprek was. Op de heen reis had ik de omgeving wat bekeken, ik wist al snel dat ik daar in de buurt niet wou wonen. Meteen na de kennismaking excuses gemaakt en aangegeven dat ik de baan niet zou nemen.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:14:37 #54
152789 karr-1
pi_143961403
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:12 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik heb het een keer als eerste gezegd terwijl ik op gesprek was. Op de heen reis had ik de omgeving wat bekeken, ik wist al snel dat ik daar in de buurt niet wou wonen. Meteen na de kennismaking excuses gemaakt en aangegeven dat ik de baan niet zou nemen.
Hmm ja dat kan, maar zou voor mij geen reden zijn om een baan af te slaan. Ik zit nu ook op 1 uur reizen van mijn werk en dat bevalt me prima.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:17:35 #55
66444 Lord_Vetinari
pi_143961496
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:14 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Hmm ja dat kan, maar zou voor mij geen reden zijn om een baan af te slaan. Ik zit nu ook op 1 uur reizen van mijn werk en dat bevalt me prima.
Ik heb het vijf jaar elke dag gedaan. 100 km heen, 100 km terug. Elke dag. Geen enkel probleem.
pi_143961961
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:14 schreef karr-1 het volgende:
Ik zit nu ook op 1 uur reizen van mijn werk en dat bevalt me prima.
Ik heb wel tijden dagelijks drie uur gereisd maar die hele omgeving vond ik zo deprimerend dat ik er totaal geen zin in had en dan stond de toegangsweg ook nog dagelijks vol files. Gelukkig kon ik het me permitteren de baan niet te nemen.
pi_143963194
quote:

Andersom is ook zo leuk. Op gesprek mogen komen. En vraag 1 is. Vind je het eigenlijk niet te ver, ik vind het best ver. Nodig me dan niet uit als je toch al weet dat het te ver is, en me daarom af gaan wijzen.
pi_143963896
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik heb het vijf jaar elke dag gedaan. 100 km heen, 100 km terug. Elke dag. Geen enkel probleem.
5 jaar. En toen dus niet meer?
Ik heb het 1 jaar gedaan, 200km op een dag. Vond het toch niet vatbaar voor herhaling, 3 uur per dag in de auto.
pi_143964160
Ik reis nu vanaf februari 166 km op een dag en declareer gemiddeld 2600 km in de maand.
Kan er echt niet mee zitten, want ik vind autorijden erg leuk.
Op dit moment ga ik wel met de trein (2,5 uur reistijd) en heb een prima verbinding.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:35:48 #60
66444 Lord_Vetinari
pi_143964216
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:28 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

5 jaar. En toen dus niet meer?
Ik heb het 1 jaar gedaan, 200km op een dag. Vond het toch niet vatbaar voor herhaling, 3 uur per dag in de auto.
Nee, toen vond ik een baan dichterbij, die beter betaalde.
pi_143964221
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:43 schreef Queller het volgende:

[..]

Wat een walgelijke post :{
Waarom? Omdat ik kanker erbij haalde? Oké excuus daarvoor. Maar nergens zoveel geconcentreerde onkunde als in het UWV. Die lui kunnen werkelijk niks nadaa goed doen. Een groot werkgelegenheidsproject

[ Bericht 0% gewijzigd door Kandijfijn op 29-08-2014 20:43:05 ]
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:36:59 #62
66444 Lord_Vetinari
pi_143964275
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:35 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Waarom? Omdat ik kanker erbij haalde? Oké excuus daarvoor. Maar nergens zoveel geconcentreerde onkunden als in het UWV. Die lui kunnen werkelijk niks nadaa goed doen. Een groot werkgelegenheidsproject
Fijn. Ik mag er maandag heen.
pi_143964309
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Fijn. Ik mag er maandag heen.
Sterkte :) ^O^
pi_143965375
quote:

[..]

Ha, goeie :D
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik heb nog met het idee gespeeld destijds inderdaad.
pi_143966157
1 sollicitatie per maand om in aanmerking te blijven voor een uitkering? Belachelijk. Dat kunnen ze prima opschroeven naar 5.
pi_143968481
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:12 schreef Snoepje5 het volgende:
1 sollicitatie per maand om in aanmerking te blijven voor een uitkering? Belachelijk. Dat kunnen ze prima opschroeven naar 5.
Srsly? Volgens mij was het 5 voor ww p/m en 5 p/w voor jongeren in WWB.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:58:37 #67
66444 Lord_Vetinari
pi_143968535
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:57 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Srsly? Volgens mij was het 5 voor ww p/m en 5 p/w voor jongeren in WWB.
Het is 4 per vier weken voor ww.
pi_143968862
M'n werkcoach wilde op 'n gegeven moment twintig sollicitaties per week van me zien, uh tsja dat worden niet zo'n heel serieuze brieven in een regio waar werk (zeker op dat moment) heel schaars was/is. :')
Hallon!
pi_143970563
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:17 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Als het eerste deel gesloten wordt kun je inderdaad geen reeks maken. Een modje moet deel 1 en 2 even koppelen (was al gevraagd, zie ik) en dan kun je vanaf dit deel automatisch deel 3 aan de reeks toevoegen. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_143971068
Een keer gebeld naar aanleiding van mijn CV op Monsterboard.
- En, waar heb je gestudeerd?
Ik: Nou uh.. daar. Dat staat ook in mijn CV.
- Oh ja. En wanneer ben je afgestudeerd?

Ging verder tot ik zo ongeveer mijn hele CV had opgesomd. Vervolgens afgewezen omdat ik niet genoeg ervaring had. Waarom bel je dan. 8)7
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  zondag 31 augustus 2014 @ 09:36:55 #71
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_144014302
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:04 schreef BlueMage het volgende:
M'n werkcoach wilde op 'n gegeven moment twintig sollicitaties per week van me zien, uh tsja dat worden niet zo'n heel serieuze brieven in een regio waar werk (zeker op dat moment) heel schaars was/is. :')
Dan heb ik vier jaar geleden geluk gehad met mijn werkcoach. "Oh, wat die 4 sollicitaties per 4 weken betreft: daar ga ik niet te erg op letten, aangezien er amper werk is. " ^O^

Ook nog een mooie: vacature gezien bij een uitzendbureau. Enfin, ik daar op gesprek, wordt door uitzendmiep ingeschreven, maar ik kreeg maar niks los over die vacature waar ik op solliciteerde.
Word ik nog geen uur later door miepje gebeld: of ik dat en dat werk wilde doen. Nee, daar solliciteerde ik niet op. Serieus, ze werd haast boos. :D 8)7 Needless to say dat ik voor dat uitzendbureau nooit gewerkt heb.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 31 augustus 2014 @ 09:53:27 #72
66444 Lord_Vetinari
pi_144014502
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 09:36 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Dan heb ik vier jaar geleden geluk gehad met mijn werkcoach. "Oh, wat die 4 sollicitaties per 4 weken betreft: daar ga ik niet te erg op letten, aangezien er amper werk is. " ^O^

Ook nog een mooie: vacature gezien bij een uitzendbureau. Enfin, ik daar op gesprek, wordt door uitzendmiep ingeschreven, maar ik kreeg maar niks los over die vacature waar ik op solliciteerde.
Word ik nog geen uur later door miepje gebeld: of ik dat en dat werk wilde doen. Nee, daar solliciteerde ik niet op. Serieus, ze werd haast boos. :D 8)7 Needless to say dat ik voor dat uitzendbureau nooit gewerkt heb.
Zo gek is het niet dat ze belt, hoor. Je schrijft je tenslotte in, dus je bent op zoek naar werk. Zij kan ook niet weten, dat je zo kieskeurig bent dat je perse alleen in een bepaald vakgebied wilt werken en niet bereid bent geld te verdienen door tijdelijk wat anders te doen.
pi_144014628
quote:

Goed topic trouwens.
X = ?
  zondag 31 augustus 2014 @ 10:07:07 #74
66444 Lord_Vetinari
pi_144014638
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 10:05 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

X = ?
Niet bestaand. Dat hadden we al uitgevogeld. Kletsverhaal.
pi_144014908
afgewezen, samen met de rest van de sollicitanten, omdat ze uiteindelijk geen budget hadden voor de positie.

[ Bericht 25% gewijzigd door BlauweSporttas op 01-09-2014 08:33:03 ]
pi_144015201
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:04 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Hmm ja dat is mij ook wel eens overkomen. "We zijn bang dat je vaak te laat komt" Tja dat is toch mijn probleem niet dat van jullie.
Dat heeft meer met reiskostenvergoedingen te maken. En voor sommige bedrijven met noodsituaties waarbij een medewerker binnen een x aantal minuten aanwezig moet zijn.
Lesbosapiens
pi_144015294
- afgewezen omdat ik een stukje senioriteit mistte. Ik zou niet met de managers kunnen communiceren. Ik had moeten zeggen dat ik dat als een belediging interpreteerde, want het zegt in principe gewoon dat ik als WOer niet kan communiceren, maar ik liet het maar over me heen komen

- bij KPN afgewezen omdat ik niet opgewassen zou zijn tegen de dominantie van de marketingboys met wie de afdeling waarbij ik solliciteerde veel te maken had. Mijn reactie daarop dat ik op basis van argumenten communiceer en me dus niet zomaar door een snelle collega van marketing onder tafel zou lullen mocht niet baten.

[ Bericht 12% gewijzigd door BlauweSporttas op 01-09-2014 08:31:14 ]
pi_144015570
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 10:05 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

X = ?
Drie is minimaal bij het openstellen van een vacature bij de overheid. Ook al is er een uitstekende kandidaat gevonden, voor de vorm moeten nog twee mensen op gesprek.

Net zoals die bouwvakker die solliciteert voor psycholoog. Heel vreemd als de bouwvakker 25 sollicitaties per week moet verrichten anders verliest hij zijn uitkering. Dan maar een brief sturen als psycholoog....

Daar zijn regels voor opgesteld. Geloven ze hier niet.
pi_144015751
- ben op gesprek. Ze vragen wat voor eten ik lekker vind. "Eten wat met passie bereidt is" zeg ik. Er verschijnt een lichte glimlach op hun gezichten. "Maar wat voor eten vind je dan lekker?" herhalen ze. Ik herhaal dus mijn antwoord maar dan wat uitgebreider. Paar dagen later krijg ik te horen dat ik afgewezen ben. Ik luisterde namelijk niet goed bij het beantwoorden van die vraag over het eten. Ik had natuurlijk gewoon moeten zeggen "boerenkool met worst". Achteraf snapte ik die glimlach op hun gezicht, ze wisten toen al dat ik afgewezen zou worden

- ben weer eens op gesprek en krijg een vraag over hoe ik in bepaalde situaties zou handelen. Ik antwoord dus maar ze willen dat ik dat toelicht met een voorbeeld. Ik kan zo niet 123 een voorbeeld van de werkvloer bedenken dus ik licht het toe met een situatie uit de huiselijke sfeer. 2 dagen later krijg ik te horen dat ik afgewezen ben. Ze vonden het niet goed dat ik een situatie uit de privésfeer had gebruikt. Ik haf een voorbeeld van de werkvloer moeten gebruiken.
  zondag 31 augustus 2014 @ 11:21:25 #80
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_144015841
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 10:52 schreef BlauweSporttas het volgende:
-

- afgewezen omdat ik een stukje senioriteit mistte. Ik zou niet met de managers kunnen communiceren. Ik had moeten zeggen dat ik dat als een belediging interpreteerde, want het zegt in principe gewoon dat ik als WOer niet kan communiceren, maar ik liet het maar over me heen komen

- bij KPN afgewezen omdat ik niet opgewassen zou zijn tegen de dominantie van de marketingboys met wie de afdeling waarbij ik solliciteerde veel te maken had. Mijn reactie daarop dat ik op basis van argumenten communiceer en me dus niet zomaar door een snelle collega van marketing onder tafel zou lullen mocht niet baten.
Deze twee hangen met elkaar samen. Zou het kunnen zijn dat het je aan overwicht ontbreekt?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_144015932
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:16 schreef BlauweSporttas het volgende:
- ben op gesprek. Ze vragen wat voor eten ik lekker vind. "Eten wat met passie bereidt is" zeg ik. Er verschijnt een lichte glimlach op hun gezichten. "Maar wat voor eten vind je dan lekker?" herhalen ze. Ik herhaal dus mijn antwoord maar dan wat uitgebreider. Paar dagen later krijg ik te horen dat ik afgewezen ben. Ik luisterde namelijk niet goed bij het beantwoorden van die vraag over het eten. Ik had natuurlijk gewoon moeten zeggen "boerenkool met worst". Achteraf snapte ik die glimlach op hun gezicht, ze wisten toen al dat ik afgewezen zou worden

- ben weer eens op gesprek en krijg een vraag over hoe ik in bepaalde situaties zou handelen. Ik antwoord dus maar ze willen dat ik dat toelicht met een voorbeeld. Ik kan zo niet 123 een voorbeeld van de werkvloer bedenken dus ik licht het toe met een situatie uit de huiselijke sfeer. 2 dagen later krijg ik te horen dat ik afgewezen ben. Ze vonden het niet goed dat ik een situatie uit de privésfeer had gebruikt. Ik haf een voorbeeld van de werkvloer moeten gebruiken.
Als iemand mij dat tijdens een sollicitatie zou vragen zou ik hem direct vertellen dat ik daar kom om over een baan te praten en niet over koetjes en kalfjes of andere semi psychologische spelletjes.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 31 augustus 2014 @ 11:29:38 #82
66444 Lord_Vetinari
pi_144016053
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als iemand mij dat tijdens een sollicitatie zou vragen zou ik hem direct vertellen dat ik daar kom om over een baan te praten en niet over koetjes en kalfjes of andere semi psychologische spelletjes.
En afgewezen worden.
pi_144016076
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:16 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Mijn voorganger in die functie was ook schipper geweest, en heeft het best goed gedaan eigenlijk.
1 van onze vestigingsmanagers is kapitein van origine, prima gast ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 31 augustus 2014 @ 11:40:58 #84
152789 karr-1
pi_144016378
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 10:46 schreef LizzyAdam het volgende:

[..]

Dat heeft meer met reiskostenvergoedingen te maken. En voor sommige bedrijven met noodsituaties waarbij een medewerker binnen een x aantal minuten aanwezig moet zijn.
Daar heb ik van tevoren rekening mee gehouden voor ik solliciteer natuurlijk. En reiskostenvergoeding is onafhankelijk van te laat komen lijkt mij.
  zondag 31 augustus 2014 @ 11:42:28 #85
66444 Lord_Vetinari
pi_144016422
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:08 schreef Eyip het volgende:

[..]

Drie is minimaal bij het openstellen van een vacature bij de overheid. Ook al is er een uitstekende kandidaat gevonden, voor de vorm moeten nog twee mensen op gesprek.

Net zoals die bouwvakker die solliciteert voor psycholoog. Heel vreemd als de bouwvakker 25 sollicitaties per week moet verrichten anders verliest hij zijn uitkering. Dan maar een brief sturen als psycholoog....

Daar zijn regels voor opgesteld. Geloven ze hier niet.
Gek he, als je niet met bronnen en onderbouwing komt?
pi_144016729
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:21 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Deze twee hangen met elkaar samen. Zou het kunnen zijn dat het je aan overwicht ontbreekt?
Ik heb het charisma van een tuinkabouter. Desondanks dat ben ik wel iemand die altijd voor zijn mening uitkomt en vrij goed kan formuleren wat hij wil.
pi_144016765
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:53 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Ik heb het charisma van een tuinkabouter. Desondanks dat ben ik wel iemand die altijd voor zijn mening uitkomt en vrij goed kan formuleren wat hij wil.
Dit iets voor je?
dag
pi_144016999
Ik had gesolliciteerd bij een Chinees bedrijf, paar dagen bellen ze op:
Ja, hoelaat kun je hier zijn? We gaan je uren bespreken.

Ik dacht echt zo van wtf? Zo snel en niet eens formeel gesprek. Naja..uiteindelijk een 1 jaartje gewerkt.
  zondag 31 augustus 2014 @ 12:08:38 #89
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_144017091
quote:
:') :') :')

Wat een kneuzen die dat gesprek voeren.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_144017263
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 12:08 schreef TC03 het volgende:

[..]

:') :') :')

Wat een kneuzen die dat gesprek voeren.
Het was toch echt een gerenomeerd internationaal bedrijf voor de betere WOer.
  zondag 31 augustus 2014 @ 12:18:53 #91
431402 EigenwijzeMuffin
Bakt die zooi op 180graden
pi_144017387
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 12:14 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Het was toch echt een gerenomeerd internationaal bedrijf voor de betere WOer.
Dat wil soms helaas niets zeggen. Ik las je voorbeelden en heb momenten gehad dat ik dacht tjonge wat een stel klapjosti's. En dan zitten capabele mensen gewoon thuis die willen werken :{

Ik hoop dat je inmiddels wat hebt sporttas, ik leef bijna met je mee ;)
pi_144017560
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 12:18 schreef EigenwijzeMuffin het volgende:

[..]

Dat wil soms helaas niets zeggen. Ik las je voorbeelden en heb momenten gehad dat ik dacht tjonge wat een stel klapjosti's. En dan zitten capabele mensen gewoon thuis die willen werken :{

Ik hoop dat je inmiddels wat hebt sporttas, ik leef bijna met je mee ;)
Ja gelukkig wel. :)

Ik heb op een gegeven moment maar eieren voor mijn geld gekozen en iets geaccepteerd wat niet in mijn top 2 stond en zit nu godzijdank goed op mijn plek.
  zondag 31 augustus 2014 @ 12:28:55 #93
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_144017663
quote:
:') _O-
Zou het ook nog wel kunnen geloven, dat ze denken dat je niet beslisvaardig genoeg bent of niet goed genoeg uit je woorden kan komen :')
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  zondag 31 augustus 2014 @ 12:40:03 #94
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_144018019
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 09:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zo gek is het niet dat ze belt, hoor. Je schrijft je tenslotte in, dus je bent op zoek naar werk. Zij kan ook niet weten, dat je zo kieskeurig bent dat je perse alleen in een bepaald vakgebied wilt werken en niet bereid bent geld te verdienen door tijdelijk wat anders te doen.
Ik kwam specifiek op die vacature solliciteren, dat heb ik er bij gezegd. En nee, dat ze belt is niet zo gek, dat ze haast boos wordt wel.
pi_144018528
Ik heb ook wel eens iets positiefs meegemaakt: binnen 1 jaar 4 keer voor dezelfde of een vergelijkbare positie gesolliciteerd bij hetzelfde bedrijf. Eerste 3 keer direct afgewezen. Echter na de 4e keer opgebeld dat ik mocht komen. Ze vonden het vrij bijzonder dat iemand zo volhardend was. Uiteindelijk voelde ik me ongemakkelijk tijdens dat gesprek, want al meerdere keren afgewezen, en heb ik bedankt. Recruiter was dan ook iemand uit Australië die in Nederland meedraaide. Met Nederlandse recruiters heb ik een zeer slechte verstandhouding zoals jullie misschien al door hadden.

Over naar de orde van de dag. De afwijzingen.

- Ik ga naar een recruitment buro. Meestal is dat een informeel kennismakingsgesprek waar je redelijk vrij kan praten. Oeps, deze keer niet, het was al de 1e ronde en de klant had die uitbesteed aan het receuitment buro. Afgewezen.

- ben weer eens op gesprek bij een bedrijf. Zit met recruiter en een partner aan tafel. Al vrij snel zegt die partner "met wat voor mensen ga je graag om?". "Mensen zoals ikzelf die ook WO hebben" zeg ik. Dom want hij zegt natuurlijk meteen dat ik tijdens mijn werk ook wel eens met mensen moet omgaan die geen WO hebben. De 15 minuten daarna verlopen ook niet echt soepel dus die partner staat op en zegt tegen me "wij gaan even weg, hier zijn pen en papier, zet nou maar even op papier wat jij denkt te komen doen hier". Ik ben verbaasd want ik vind het niet normaal dat iemand zich zo opstelt tijdens een gesprek maar grijp toch de herkansing aan. Na 10 min is de partner en recruiter terug. Nemen niet de moeite om te horen wat ik op papier heb gezet en ik kan vertrekken.
pi_144020235
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 12:55 schreef BlauweSporttas het volgende:
Ik heb ook wel eens iets positiefs meegemaakt: binnen 1 jaar 4 keer voor dezelfde of een vergelijkbare positie gesolliciteerd bij hetzelfde bedrijf. Eerste 3 keer direct afgewezen. Echter na de 4e keer opgebeld dat ik mocht komen. Ze vonden het vrij bijzonder dat iemand zo volhardend was. Uiteindelijk voelde ik me ongemakkelijk tijdens dat gesprek, want al meerdere keren afgewezen, en heb ik bedankt. Recruiter was dan ook iemand uit Australië die in Nederland meedraaide. Met Nederlandse recruiters heb ik een zeer slechte verstandhouding zoals jullie misschien al door hadden.

- Ik ga naar een recruitment buro. Meestal is dat een informeel kennismakingsgesprek waar je redelijk vrij kan praten. Oeps, deze keer niet, het was al de 1e ronde en de klant had die uitbesteed aan het receuitment buro. Afgewezen.

- ben weer eens op gesprek bij een bedrijf. Zit met recruiter en een partner aan tafel. Al vrij snel zegt die partner "met wat voor mensen ga je graag om?". "Mensen zoals ikzelf die ook WO hebben" zeg ik. Dom want hij zegt natuurlijk meteen dat ik tijdens mijn werk ook wel eens met mensen moet omgaan die geen WO hebben. De 15 minuten daarna verlopen ook niet echt soepel dus die partner staat op en zegt tegen me "wij gaan even weg, hier zijn pen en papier, zet nou maar even op papier wat jij denkt te komen doen hier". Ik ben verbaasd want ik vind het niet normaal dat iemand zich zo opstelt tijdens een gesprek maar grijp toch de herkansing aan. Na 10 min is de partner en recruiter terug. Nemen niet de moeite om te horen wat ik op papier heb gezet en ik kan vertrekken.
Met je WO :')
pi_144020622
quote:
Tsja ik zou het zo zonder opleiding maar door ervaring 'n deskundige medewerker geworden ook niet zo leuk vinden als een kandidaat dit antwoord zou geven...
Hallon!
  zondag 31 augustus 2014 @ 14:02:38 #98
286575 Roces18
Chef de party
pi_144020799
Ik kots van die HR-miepjes die even de amateur-psycholoog gaan spelen. Hebben ze in een vaag verleden in hun boekje gelezen dat ze vragen moeten stellen om zo te kijken hoe de gene die komt solliciteren er op reageert waar ze vervolgens zelf hun eigen waarde aan hechten. Die denken even gauw cum-laude een doctorsgraad in de psychologie te hebben. De mensen uit dit rattenberoep kan je herkennen aan de veelal part-time vrouwtjes die inhoudelijk niets te melden hebben, alles uitbesteden , maar wat mompelen over doorgroeimogelijkheden en dat het erg dynamisch werk is. :r :r Huppelkutjes
pi_144021394
quote:
15s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:57 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Tsja ik zou het zo zonder opleiding maar door ervaring 'n deskundige medewerker geworden ook niet zo leuk vinden als een kandidaat dit antwoord zou geven...
Het was een consultancy functie.
pi_144021482
quote:

Bij je WO opmerking had ik je aan je kraag al meegenomen naar buiten.
pi_144021692
quote:
14s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan had je van mij een knal voor je bek gekregen.
pi_144021723
quote:
14s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

quote:
"Mensen zoals ikzelf die ook WO hebben" zeg ik. Dom want hij zegt natuurlijk meteen dat ik tijdens mijn werk ook wel eens met mensen moet omgaan die geen WO hebben.
Is hij achterlijk?
Er is een grote kans dat de baas geen WO of opleiding heeft als je ergens solliciteert.
Daarbij komt nog dat een opleiding niets zegt over wat je kunt als je gaat werken.

Serieus ik wil niet omgaan met mensen die geen WO hebben is gewoon diep triest.

quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:26 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Dan had ik je aangeklaagd en had je mooi geen werk meer gekregen.
pi_144021730
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:26 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Dat je zo'n figuur bent had ik al gelijk door ja. Geen plek voor bij ons bedrijf :)
  zondag 31 augustus 2014 @ 14:27:27 #104
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_144021744
quote:

:') _O-
Wat een briljante persoonlijkheid _O_
Ook echt 4 keer solliciteren, dan bij de 4e keer op gesprek komen maar dan toch "hm, ik ben al 3x afgewezen, laat maar zitten" :') _O_
En alleen met WO'ers omgaan, hilarisch _O-
Zal je zien dat die directeur een WO-dropout was omdat zijn bedrijf teveel tijd kostte _O-
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_144021776
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:26 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

[..]

Is hij achterlijk?
Er is een grote kans dat de baas geen WO of opleiding heeft als je ergens solliciteert.
Daarbij komt nog dat een opleiding niets zegt over wat je kunt als je gaat werken.

Nee, hij denkt dat hij goed is want wo.

Zulke figuren lusten ze bij ons rauw :D worden meestal even gefileerd voordat we ze de gang weer opsturen, gewoon, om even te lachen.
pi_144021792
quote:
12s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zulke figuren lusten ze bij ons rauw :D worden meestal even gefileerd voordat we ze de gang weer opsturen, gewoon, om even te lachen.
Haha :P
pi_144021979
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:26 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

[..]

Is hij achterlijk?
Weet jij waar ik gesolliciteerd heb? Nee! Hou dan even je commentaar voor je.

quote:
De meest bespottelijke opmerking sinds jaren. Een opleiding zegt heel veel. Tenminste, voor de banen waar ik voor solliciteer dan.

quote:
Waar zeg ik dat dan? Ik zeg nergens dat ik niet graag met niet WO / hbo omga, ik heb ze alleen niet in mijn vriendenkring
pi_144022067
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:33 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

[..]

De meest bespottelijke opmerking sinds jaren. Een opleiding zegt heel veel. Tenminste, voor de banen waar ik voor solliciteer dan.

[..]

Waar zeg ik dat dan? Ik zeg nergens dat ik niet graag met niet WO / hbo omga, ik heb ze alleen niet in mijn vriendenkring
Zo'n opmerking is gewoon dom en denken dat je slim bent omdat je WO hebt gedaan :')

Kies jij je vrienden uit op opleidingsniveau? :')
  zondag 31 augustus 2014 @ 14:39:09 #109
53267 TC03
pi_144022154
quote:

Het probleem is niet dat je met wo'ers omgaat, het probleem is dat jij benoemt. Het is veelzeggend dat jij het opleidingsniveau als een belangrijk kenmerk van een persoonlijkheid ziet.

Ik heb ook wo gedaan en veel van mijn vrienden dus automatisch ook, maar als ik hen zou beschrijven zou het opleidingsniveau waarschijnlijk ergens onderaan het lijstje staan. Dat zegt namelijk vrij weinig over je persoonlijkheid.
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:19 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Dus?
pi_144022202
quote:
12s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is wat jij er heel graag van maakt hè. Ik heb dat nergens gezegd of geïnsinueerd. Wel heb ik in mijn vriendengroep alleen maar mensen die WO hbo hebben. Is dat een bewuste keuze. Nee

Maar blijf maar lekker volhouden dat ik een arrogante WO ben die zich te goed voelt voor de rest van de wereld. Als dat het enige lichtpuntje is in jouw saaie leven

Kneus dat je bent.
pi_144022204
quote:

[..]

[..]

[..]

Van dat laatste had ik eerder iets gemaakt als "mensen met een open en eerlijke persoonlijkheid"
Dat kan in ieder geval nooit kwaad :P

Tip :P
Do what you love, love what you do!
pi_144022267
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:40 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Dat is wat jij er heel graag van maakt hè. Ik heb dat nergens gezegd of geïnsinueerd. Wel heb ik in mijn vriendengroep alleen maar mensen die WO hbo hebben. Is dat een bewuste keuze. Nee

Maar blijf maar lekker volhouden dat ik een arrogante WO ben die zich te goed voelt voor de rest van de wereld. Als dat het enige lichtpuntje is in jouw saaie leven

Kneus dat je bent.
Je begrijpt dat er een reden is voor het feit dat jij zoveel verhalen kan vertellen over afwijzingen?
pi_144022291
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:36 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

en denken dat je slim bent omdat je WO hebt gedaan :')
Zeg ik dat :') dan?

quote:
Kies jij je vrienden uit op opleidingsniveau? :')
Sorry naar in mijn studentenhuis woonden geen mbo-ers
Kan het ook niet helpen
pi_144022332
quote:

[..]

Kneus dat je bent.
En gelijk weer schelden omdat er iemand wat hard drukt op je zachte plekjes. Ja, ik weet precies wat voor figuur jij bent.
pi_144022347
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:42 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Je begrijpt dat er een reden is voor het feit dat jij zoveel verhalen kan vertellen over afwijzingen?
Ik durf te wedden dat hij nooit langer dan 2.5 jaar een baan heeft weten te behouden.
pi_144022352
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:43 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Zeg ik dat :') dan?

[..]

Sorry naar in mijn studentenhuis woonden geen mbo-ers
Kan het ook niet helpen
Jij gaat alleen maar met mensen om in je studentenhuis?
Nou goed persoonlijke keuze niks mis mee maar als je de reacties leest kun je beter nadenken voordat je zoiets in die context schrijft.

quote:

[..]

Kneus dat je bent.
quote:
"Mensen zoals ikzelf die ook WO hebben" zeg ik. Dom want hij zegt natuurlijk meteen dat ik tijdens mijn werk ook wel eens met mensen moet omgaan die geen WO hebben.
Dat je zegt dat je graag omgaat met mensen zoals ik die ook WO hebben is erg dom en jij bent de kneus.
  zondag 31 augustus 2014 @ 14:47:08 #117
53267 TC03
pi_144022408
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:40 schreef kree het volgende:

[..]

Van dat laatste had ik eerder iets gemaakt als "mensen met een open en eerlijke persoonlijkheid"
Dat kan in ieder geval nooit kwaad :P

Tip :P
Inderdaad een goed antwoord.

Iedereen vindt mensen met een open en eerlijke persoonlijkheid fijn, dus het antwoord op zich is niet bijzonder. Echter, als je op die manier formuleert geeft het aan hoe je naar andere mensen kijkt. Er zijn duizend dingen die 'prettig' aan mensen kunnen zijn. Mensen met humor, mensen die slim zijn, mensen die actief zijn, allemaal prettige eigenschappen maar ze zeggen uiteindelijk weinig over iemands persoonlijkheid. Puntje bij paaltje is een open en eerlijk karakter één van de meest kritische eigenschappen, dus door dat te benoemen toon je (m.i.) aan dat je enigszins vermogen hebt om hoofdzaken van bijzaken kan scheiden.
pi_144022466
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:39 schreef TC03 het volgende:

[..]

Het is veelzeggend dat jij het opleidingsniveau als een belangrijk kenmerk van een persoonlijkheid ziet.
Ja so fokkin what
Ik lig er niet wakker van
Jullie wel

quote:
Dus?
Denk niet dat het een stapelaar was. En zo ja dan had hij op zijn minst het gesprek op een wat nettere manier kunnen voeren.
pi_144022485
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:47 schreef TC03 het volgende:

[..]

Inderdaad een goed antwoord.

Iedereen vindt mensen met een open en eerlijke persoonlijkheid fijn, dus het antwoord op zich is niet bijzonder. Echter, als je op die manier formuleert geeft het aan hoe je naar andere mensen kijkt. Er zijn duizend dingen die 'prettig' aan mensen kunnen zijn. Mensen met humor, mensen die slim zijn, mensen die actief zijn, allemaal prettige eigenschappen maar ze zeggen uiteindelijk weinig over iemands persoonlijkheid. Puntje bij paaltje is een open en eerlijk karakter één van de meest kritische eigenschappen, dus door dat te benoemen toon je (m.i.) aan dat je enigszins vermogen hebt om hoofdzaken van bijzaken kan scheiden.
Inderdaad het zegt wat als je geen enkel ander iets kan bedenken dat het opleidingsniveau van de mensen met wie je graag omgaat.

quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik durf te wedden dat hij nooit langer dan 2.5 jaar een baan heeft weten te behouden.
Zeker wat een slimme gast is het ook als hij dat niet eens begrijpt.
pi_144022494
Bij het bedrijf waar ik werk (olie/gas multinational) lopen genoeg Vice Presidents en andere senior managers rond zonder WO-opleiding.
Zo`n opmerking word je dan denk ik niet altijd in dank afgenomen.
  zondag 31 augustus 2014 @ 14:50:16 #121
53267 TC03
pi_144022509
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:49 schreef bluemoon23 het volgende:
Bij het bedrijf waar ik werk (olie/gas multinational) lopen genoeg Vice Presidents en andere senior managers rond zonder WO-opleiding.
Ook als er wel alleen maar universitair opgeleide mensen rondlopen is het geen handige opmerking. :)
pi_144022534
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:49 schreef bluemoon23 het volgende:
Inderdaad.
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:50 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ook als er wel alleen maar universitair opgeleide mensen rondlopen is het geen handige opmerking. :)
Nee het geeft direct aan hoe je over andere mensen en jezelf denkt in negatieve zin.
pi_144022537
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:48 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Ja so fokkin what
Jullie wel

[..]

Denk niet dat het een stapelaar was. En zo ja dan had hij op zijn minst het gesprek op een wat nettere manier kunnen voeren.
En daar ga je weer. Geen land mee te bezeilen.
  zondag 31 augustus 2014 @ 14:52:18 #124
53267 TC03
pi_144022564
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:48 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Ja so fokkin what
Jullie wel

[..]

Ik lig nergens wakker van, maar zo vreemd is de afwijzing vanwege dat antwoord niet.

Netter beëindigen had misschien gekund, maar goed het is geen kinderdagverblijf.
pi_144022586
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:52 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik lig nergens wakker van, maar zo vreemd is de afwijzing vanwege dat antwoord niet.

Netter beëindigen had misschien gekund, maar goed het is geen kinderdagverblijf.
Misschien wou hij daar wel solliciteren? _O-

Maar dit brengt me wel op een goed idee voor een sollicitatievraag ^O^
pi_144022716
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:42 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Een slecht draaiende economie en te veel mensen met WO waardoor ze voor elke WO baan wel 30 kandidaten hebben.

Het is niet voor niets dat iedereen in mijn vriendengroep WO heeft. Iedereen heeft tenslotte WO ondertussen :D
Ik kan eigenlijk wel vrij veilig zeggen dat ik alleen met WO wil omgaan. Ha ha
pi_144022765
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:57 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Een slecht draaiende economie en te veel mensen met WO waardoor ze voor elke WO baan wel 30 kandidaten hebben.

Het is niet voor niets dat iedereen in mijn vriendengroep WO heeft. Iedereen heeft tenslotte WO ondertussen :D
Ja want je hebt geen baan _O- en met zo'n instelling zul je die ook niet krijgen.

Het heeft te maken met jouw instelling als je dus al word uitgenodigd op een gesprek.

Ja er is weinig werk dus blijf je maar zo gedragen dan vind je nooit werk.
  zondag 31 augustus 2014 @ 14:59:21 #128
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_144022790
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:19 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

...en daar kunnen geen mensen zitten die puur door hun werkervaring het gewenste niveau hebben? :')
Hallon!
  zondag 31 augustus 2014 @ 15:00:08 #129
53267 TC03
pi_144022817
quote:
10s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:59 schreef BlueMage het volgende:

[..]

...en daar kunnen geen mensen zitten die puur door hun werkervaring het gewenste niveau hebben? :')
Zeer zelden, als ik eerlijk ben.
pi_144022821
quote:
14s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En daar ga je weer. Geen land mee te bezeilen.
Sorry dat je me niet kan volgen man
De mazzel verder.
pi_144022846
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:00 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Sorry dat je me niet kan volgen man
De mazzel verder.
Succes met pallets sorteren :')
pi_144022860
quote:

[..]

Gelul, je bent werkloos door je attitude.
pi_144022861
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:50 schreef hmmmmmmm het volgende:

Nee het geeft direct aan hoe je over andere mensen en jezelf denkt in negatieve zin.
Dat is toch echt jouw interpretatie.
pi_144022882
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:01 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

En die van ons allemaal hé?
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Inderdaad.
pi_144022897
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:01 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

En die van die tientallen mensen die jou gesproken hebben en je geen baan hebben aangeboden.
pi_144022906
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En die van die tientallen mensen die jou gesproken hebben en je geen baan hebben aangeboden.
_O_
  zondag 31 augustus 2014 @ 15:04:11 #137
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_144022935
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:00 schreef TC03 het volgende:

[..]

Zeer zelden, als ik eerlijk ben.
Nee ok maar dan nog, ze zullen lang niet allemaal WO niveau hebben, maar goed boeiend, het is en blijft 'n domme actie om toe te geven dat je alleen met mensen van een bepaald niveau omgaat. :')
Hallon!
pi_144023006
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:52 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik heb er zelf ook geen enkel probleem mee (in tegenstelling tot al die WO dropouts hier die toch 10k pm verdienen) Het is hun goed recht. Ik vind het alleen niet gepast om dan gewoon halverwege op te staan en weg te gaan.
  zondag 31 augustus 2014 @ 15:06:21 #139
53267 TC03
pi_144023017
quote:
6s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:04 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Nee ok maar dan nog, ze zullen lang niet allemaal WO niveau hebben, maar goed boeiend, het is en blijft 'n domme actie om toe te geven dat je alleen met mensen van een bepaald niveau omgaat. :')
Bij consultancy kom je natuurlijk veel in contact met klanten en die hebben lang niet allemaal wo, dus het antwoord is niet minder ongelukkig voor een consultancy functie.
pi_144023033
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:05 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Ik heb er zelf ook geen enkel probleem mee (in tegenstelling tot al die WO dropouts hier die toch 10k pm verdienen) Het is hun goed recht. Ik vind het alleen niet gepast om dan gewoon halverwege op te staan en weg te gaan.
Jouw antwoord was ook niet gepast. Ik zie het probleem dus niet zo.
  zondag 31 augustus 2014 @ 15:07:13 #141
53267 TC03
pi_144023056
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:05 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze daar ook andere redenen voor hadden dan alleen het antwoord op die vraag. Ik weet het niet zeker natuurlijk, ik was er niet bij, maar ik kan het me gewoon moeilijk voorstellen.
pi_144023127
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:58 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ja want je hebt geen baan _O- en met zo'n instelling zul je die ook niet krijgen.

Het heeft te maken met jouw instelling als je dus al word uitgenodigd op een gesprek.

Ja er is weinig werk dus blijf je maar zo gedragen dan vind je nooit werk.
Jongen. Ik hen gewoon een jaarcontract. Maar goed. Als jij blij wordt van het idee dat ik werkloos bent en dat enige leuke is wat je deze dag mee maakt, dan ben je wel heel erg sad

Leuk detail. Bij mijn huidige baan was het eerste wat ze tijdens het gesprek zeiden "hbo'ers hoeven we hier niet". Ben dan ook direct aangenomen. :D
pi_144023141
quote:

Zegt volgens mij iets over het niveau van WO. Toen ik ging studeren werd bij de inleiding gezegd dat áls we de studie zouden afronden, we bij de 5% hoogstopgeleiden van NL zouden behoren.

Geen idee of dat waar was overigens ;)

En verder vind ik het ook vrij vreemd dat je al zoveel van dit soort verhalen kan vertellen :@
pi_144023186
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:09 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Jongen. Ik hen gewoon een jaarcontract. Maar goed. Als jij blij wordt van het idee dat ik werkloos bent en dat enige leuke is wat je deze dag mee maakt, dan ben je wel heel erg sad

Leuk detail. Bij mijn huidige baan was het eerste wat ze tijdens het gesprek zeiden "hbo'ers hoeven we hier niet". Ben dan ook direct aangenomen. :D
Klinkt als een geweldige baan voor je.
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_144023225
quote:

[..]

Dus je werkt voor zielige mensen :')

quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:10 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Zeker die mensen zullen hem ook niet laten vallen als er een jongere goedkopere WOer komt :')
pi_144023329
quote:

[..]

Nou helemaal toppie jongen, je hebt gelijkgezinden gevonden. Kijken hoe lang je het bij die tokio uit gaat houden.
pi_144023421
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:09 schreef Queller het volgende:

En verder vind ik het ook vrij vreemd dat je al zoveel van dit soort verhalen kan vertellen :@
Want iedereen heeft na 10 gesprekken een baan?
pi_144023457
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:17 schreef BlauweSporttas het volgende:
Nee, maar je hebt een verzameling redelijk uitgesproken ervaringen.
En kom eens van de kast af; zo onaardig doe ik toch niet? :?
pi_144023471
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:03 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

_O_
Is je uitkering afgelopen vrijdag gestort dat je zo blij bent?
pi_144023491
quote:

[..]

Ik heb als niet WO'er nog maar 2 gesprekken gehad waar ik NIET ben aangenomen.. (Tegenover 10 waar ik wel een contract kreeg aangeboden.)
dag
pi_144023495
quote:

[..]

Dan mag je blij zijn dat je bij een bedrijf werkt met allemaal WO-ers.
Maar oke mijn haren gaan al overeind staan bij het type hoogopgeleid en dan aanschoppen tegen de "gewone" man op de vloer die het daadwerkelijke werk moet uitvoeren en dan zo'n iemand boven zich heeft die zich op en top zo veel beter voelt omdat ie een hoger papiertje heeft. (en ondertussen twee linker handen)

Wil niet zeggen trouwens dat jij zo perse bent, maar het schemert wel een beetje door in je posts.

Maakt trouwens allemaal niet uit, maar je hoeft er niet zo mee te koop te lopen dat je hoger opgeleid bent, creëert alleen maar een slechte werksfeer tussen het management en de rest.
(dat laatste trouwens in algemene zin, niet specifiek aan jou gericht)
pi_144023519
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

In tegendeel. Ik word gevraagd om te solliciteren. Zelfs door bedrijven die ik zelf al heb afgewezen.

Zegt toch wel iets denk je niet?
pi_144023576
quote:
6s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:04 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ik kan het ook niet helpen dat tegenwoordig zo'n beetje iedereen wo heeft en alleen de echte stakkers gefrustreerd achterblijven. Zie ook de reacties hier.
pi_144023618
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:10 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Klopt. Ik word ondertussen door andere bedrijven gevraagd om bij ze te komen solliciteren maar daar moet ik helaas voor bedanken.
pi_144023638
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:23 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Ik kan het ook niet helpen dat tegenwoordig zo'n beetje iedereen wo heeft en alleen de echte stakkers gefrustreerd achterblijven. Zie ook de reacties hier.
:')

Wat een top instelling
pi_144023658
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:21 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

In tegendeel. Ik word gevraagd om te solliciteren. Zelfs door bedrijven die ik zelf al heb afgewezen.

Alsof dat zo boeiend is :') bij mij hangt de recruiter elke dag in de mail. Je ontleent daar toch zeker geen status aan of wel soms, een recruiter die de shotgun methode op je afvuurt?
pi_144023691
quote:

[..]

Je hebt het tegen een WO-er hier. Stakker.
pi_144023724
Best knap trouwens, met een paar posts zoveel mensen in een WGR topic over sollicitaties je zo laten uitkotsen. Dat is best knap Sporttas.
  zondag 31 augustus 2014 @ 15:30:09 #159
66444 Lord_Vetinari
pi_144023768
Zullen wij, stakkers, nu weer gewoon on topic gaan en de Hoogverhevene verder met rust laten?
pi_144023783
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:28 schreef Scorpie het volgende:
Best knap trouwens, met een paar posts zoveel mensen in een WGR topic over sollicitaties je zo laten uitkotsen. Dat is best knap Sporttas.
Het is omdat ie zich beter voelt als de "rest"
Walgelijk, beetje vergeten dat degene die daadwerkelijk de schroefjes vastdraait etc net zo belangrijk is als degene die ergens op 10 hoog die mensen aanstuurt.
pi_144023810
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zullen wij, stakkers, nu weer gewoon on topic gaan en de Hoogverhevene verder met rust laten?
Welk papiertje heb jij aan de muur hangen jongeman?
pi_144023833
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:20 schreef kree het volgende:

Wil niet zeggen trouwens dat jij zo perse bent, maar het schemert wel een beetje door in je posts.
Zo ben ik inderdaad niet. Persoonlijk vind ik ook niet dat dat doorschemert. Het enige wat ik zeg is dat de meeste mensen met wie ik omga WO hebben. Dat is geen bewuste keuze

Echter veel mensen hier vinden het prachtig om het anders te interpeteren. En een lol dat ze hebben.
quote:
(dat laatste trouwens in algemene zin, niet specifiek aan jou gericht)
Niet zo genuanceerd joh ;) het is fok.
  zondag 31 augustus 2014 @ 15:31:38 #163
66444 Lord_Vetinari
pi_144023838
quote:
8s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Welk papiertje heb jij aan de muur hangen jongeman?
WO.
  zondag 31 augustus 2014 @ 15:31:52 #164
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_144023846
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou helemaal toppie jongen, je hebt gelijkgezinden gevonden. Kijken hoe lang je het bij die tokio uit gaat houden.
Wat moet hij nou weer in Japan?
Hallon!
pi_144023869
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:31 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Zo ben ik inderdaad niet. Persoonlijk vind ik ook niet dat dat doorschemert. Het enige wat ik zeg is dat de meeste mensen met wie ik omga WO hebben. Dat is geen bewuste keuze

Echter veel mensen hier vinden het prachtig om het anders te interpeteren. En een lol dat ze hebben.

[..]

Zo kom je wel over anders.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop maar dat dat in het echt dan anders is :)
  zondag 31 augustus 2014 @ 15:34:00 #166
66444 Lord_Vetinari
pi_144023920
quote:

[..]

[..]

Nee, je zegt dat de mensen met wie je WILT omgaan WO moeten hebben. Dat is iets anders.
pi_144023982
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, je zegt dat de mensen met wie je WILT omgaan WO moeten hebben. Dat is iets anders.
Heb je hier een quote van?
  zondag 31 augustus 2014 @ 15:36:56 #168
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_144024039
quote:
ben weer eens op gesprek bij een bedrijf. Zit met recruiter en een partner aan tafel. Al vrij snel zegt die partner "met wat voor mensen ga je graag om?". "Mensen zoals ikzelf die ook WO hebben" zeg ik.
Hallon!
pi_144024057
Als hbo'er lach ik wo'ers uit die geen praktijkervaring hebben.
pi_144024066
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hij zei dat ie graag omgaat met mensen met WO.
Onhandige uitspraak bij een sollicitatie.
Toen gaf ik hem nog het voordeel van de twijfel.

De posts daarna zeggen meer :')
pi_144024106
quote:
Best knap trouwens, met een paar posts zoveel mensen in een WGR topic over sollicitaties je zo laten uitkotsen.
Door de zolderkamerautisten van fok? Nou ik krijg er slapeloze nachten van.
pi_144024121
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:37 schreef Snoepje5 het volgende:
Wat dacht je ervan niemand op voorhand uit te lachen en elkaars verschillende kennis-/kundegebieden te gebruiken in plaats van uit te sluiten.
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_144024146
quote:
14s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:36 schreef BlueMage het volgende:

[..]

'Mensen zoals ikzelf'. Haha, dan zou ik gelijk beginnen te lachen.
pi_144024162
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:37 schreef kree het volgende:

[..]

De posts daarna zeggen meer :')
De posts van types als scorpie vergeet je er bij te zeggen.
pi_144024236
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:40 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

De posts van types als scorpie vergeet je er bij te zeggen.
Nou dat is minder vreemd, want dat is een reactie op.
Die begrijp ik meer als die van jou eigenlijk.

Zie dit als een sollicitatiegesprek, als ik nou jou posts lees, dan haal ik er eigenlijk vooral negatieve punten uit over jou geen positieve. (ja je hebt WO)
  zondag 31 augustus 2014 @ 15:46:44 #176
66444 Lord_Vetinari
pi_144024398
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:42 schreef kree het volgende:

[..]

Die begrijp ik meer als die van jou eigenlijk.

Zie dit als een sollicitatiegesprek, als ik nou jouW posts lees, dan haal ik er eigenlijk vooral negatieve punten uit over jou geen positieve. (ja je hebt WO)
Tipje voor de sollicitatiemails ;)
pi_144024400
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:42 schreef kree het volgende:

[..]

.
Alles is een reactie op
Het is toch vrij triest als mensen aanstoot nemen aan mijn sociale voorkeur.
quote:
Zie dit als een sollicitatiegesprek,
Zo zie ik dat helemaal niet.
pi_144024452
Ik heb maar éénmaal een sollicitatiegesprek ("intakegesprek" heet dat in mijn branche meestal :')) gehad waar ik de klus níet aangeboden heb gekregen.

Ik kreeg de opdracht een lege kamer in te richten. Dus dat ik vertellenderwijs zo uitleggen hoe of wat ik zou doen. Alle vragen van mij om extra info (budget, doel van de kamer, grootte) werden met een minzaam glimlachje beantwoord.

Dat werd niks. Ze zeiden nog dat ze me nog wel zouden uitleggen waartoe de vraag diende, maar dat bleef ook achterwege.
Let wel: het is mijn werk om op basis van specificaties zaken te controleren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_144024483
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:46 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Alles is een reactie op
Het is toch vrij triest als mensen aanstoot nemen aan mijn sociale voorkeur.

[..]

Zo zie ik dat helemaal niet.
Dat is het niet eens.

Meer dat je niet tegen kritiek kunt.
Oh en dat je uit de hoogte doet vanwege je opleiding.
pi_144024763
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:49 schreef kree het volgende:

[..]

Dat is het niet eens.

Meer dat je niet tegen kritiek kunt.
Kritiek :D kansloze zeik reacties bedoel je

quote:
Oh en dat je uit de hoogte doet vanwege je opleiding.
Doe ik niet
pi_144024925
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:19 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Is je uitkering afgelopen vrijdag gestort dat je zo blij bent?
Nee hoor.
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:57 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

[..]

Doe ik niet
Jij bent een kansloze zeiker.
pi_144024991
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:57 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

[..]

Doe ik niet
Nee, het komt erop neer dat jij een kansloze opmerking hebt gemaakt op je sollicitatie.
Als dat je op een niet zo subtiele manier wordt duidelijk gemaakt ga je uit de hoogte doen.

Ik snap die recruiter wel, hoewel ze het gesprek wat netter hadden mogen beeindigen.
Eigenlijk zijn ze zo'n beetje net als jou :D

Toen ze samen koffie aan het waren drinken terwijl jij je punten op papier zette hebben ze vast gedacht wat een kansloze stakker :P
pi_144027029
quote:
Het is gewoon een kloon van blomke, heb je dat nog niet door?
pi_144027424
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:37 schreef Snoepje5 het volgende:
Waarom?

Ik snap het écht niet, dus leg uit!
pi_144027702
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 16:03 schreef kree het volgende:

Als dat je op een niet zo subtiele manier wordt duidelijk gemaakt
daar zit ik, heel raar, niet op te wachten

quote:
ga je uit de hoogte doen.
eh, ik denk dat je in de war bent met iemand anders
pi_144027889
Lekker offtopic, al dat geneuzel over Sporttas' avonturen..
pi_144028081
Ik vind dat jullie wel massaal vallen over "bij voorkeur mensen met WO-niveau".

Goed, het is misschien niet handig verwoord, maar er zit wel een kern van waarheid in. Je zoekt het liefst mensen waar je mee kan "levellen", waar je op jouw niveau mee kan praten. Als je iemand met MBO niveau bij een WO'er zet en ze een discussie laat voeren over, nahjah, noem is wat, de wereldpolitiek worden ze er waarschijnlijk allebei niet vrolijk van. En lees: dan gaat het daadwerkelijk meer over je redeneervermogen etc, niet over je daadwerkelijke diploma.

Overigens: andersom zal de Mbo'er de WO'er weer aftroeven als het op praktischere zaken aankomt (lekkage ofzo bijv.), dus ieder z'n ding, een is niet beter dan het ander.. Maar je gaat nu eenmaal makkelijker om met mensen die met jou op één lijn zitten.

Dusja: wat moet je dan? Het sociaal wenselijke antwoord dat je op iedereen kan afstemmen en goed kan invoegen?
pi_144028422
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 17:16 schreef silliegirl het volgende:

Goed, het is misschien niet handig verwoord, maar er zit wel een kern van waarheid in. Je zoekt het liefst mensen waar je mee kan "levellen", waar je op jouw niveau mee kan praten. Als je iemand met MBO niveau bij een WO'er zet en ze een discussie laat voeren over, nahjah, noem is wat, de wereldpolitiek worden ze er waarschijnlijk allebei niet vrolijk van. En lees: dan gaat het daadwerkelijk meer over je redeneervermogen etc, niet over je daadwerkelijke diploma.

Overigens: andersom zal de Mbo'er de WO'er weer aftroeven als het op praktischere zaken aankomt (lekkage ofzo bijv.), dus ieder z'n ding, een is niet beter dan het ander.. Maar je gaat nu eenmaal makkelijker om met mensen die met jou op één lijn zitten.

Dusja: wat moet je dan? Het sociaal wenselijke antwoord dat je op iedereen kan afstemmen en goed kan invoegen?
In het geval van een sollicitatiegesprek is dat laatste wel het handigste ja.

Hoe je het verwoord kan verschillen.
Sowieso komen sollicitaties toch neer op zeggen wat ze willen horen uiteraard zonder dat dat er dik bovenop ligt.
  zondag 31 augustus 2014 @ 18:20:45 #189
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_144030645
quote:

[..]

Nee, vaak na 1 gesprek al. Zonder WO trouwens. ^O^
pi_144030691
quote:

[..]

Kneus dat je bent.
Kijk, ik ken de persoon achter blauwe sporttas natuurlijk niet. Maar als ik zo jouw sollicitatieavonturen zo eens lees. Dan begin ik me toch lichtelijk af te vragen, ligt het ook niet voor een gedeelte aan blauwe sporttas. Maar nogmaals, ik weet dat natuurlijk niet. Ik was er immers niet bij.

[ Bericht 0% gewijzigd door zweefbij op 31-08-2014 19:00:08 ]
  zondag 31 augustus 2014 @ 18:26:43 #191
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_144030839
quote:

- ben weer eens op gesprek bij een bedrijf. Zit met recruiter en een partner aan tafel. Al vrij snel zegt die partner "met wat voor mensen ga je graag om?". "Mensen zoals ikzelf die ook WO hebben" zeg ik.
Weet je wat er dom aan is? Dat je, in jouw optiek, alleen iemands talent kunt afleiden aan het feit of hij/zij WO heeft. Dat maak je o.a. met bovenstaand citaat al duidelijk en gezien het aantal keer dat je indirect benoemt dat je WO-ers een superieure soort vindt weet men al:" Deze arrogante corpsbal moeten we zeker niet hebben."
  zondag 31 augustus 2014 @ 18:28:00 #192
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_144030884
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:21 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Ja logisch, HRM wil ook wel eens lachen!
pi_144031232
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:28 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ja logisch, HRM wil ook wel eens lachen!
Zeker als hij bij mij zou solliciteren zou ik me kapot gaan lachen tijdens het interview.
pi_144031399
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:20 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Nee, vaak na 1 gesprek al. Zonder WO trouwens. ^O^
Als vakkenvuller zeker :')
pi_144031523
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:26 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Weet je wat er dom aan is? Dat je, in jouw optiek, alleen iemands talent kunt afleiden aan het feit of hij/zij WO heeft. Dat maak je o.a. met bovenstaand citaat al duidelijk en gezien het aantal keer dat je indirect benoemt dat je WO-ers een superieure soort vindt weet men al:" Deze arrogante corpsbal moeten we zeker niet hebben."
Je zit nu echt compleet bij elkaar te fantaseren wat ik gezegd heb. Vanavond weer naar de coffeeshop?
  zondag 31 augustus 2014 @ 18:48:44 #196
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_144031570
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 17:16 schreef silliegirl het volgende:

Goed, het is misschien niet handig verwoord, maar er zit wel een kern van waarheid in. Je zoekt het liefst mensen waar je mee kan "levellen", waar je op jouw niveau mee kan praten. Als je iemand met MBO niveau bij een WO'er zet en ze een discussie laat voeren over, nahjah, [b]noem is wat/b], de wereldpolitiek worden ze er waarschijnlijk allebei niet vrolijk van. En lees: dan gaat het daadwerkelijk meer over je redeneervermogen etc, niet over je daadwerkelijke diploma.

Volgens mij heeft je vermogen om te redeneren over bepaalde zaken zoals "wereldpolitiek" geen zak met je diploma te maken maar meer met je interesse in 'n bepaald onderwerp, je algemene ontwikkeling en of je 'n beetje logisch kan nadenken.
Hallon!
pi_144031675
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:37 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Zeker als hij bij mij zou solliciteren zou ik me kapot gaan lachen tijdens het interview.
Sorry, die Polen haal je maar ergens anders vandaan!
  zondag 31 augustus 2014 @ 18:52:26 #198
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_144031715
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:43 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Als vakkenvuller zeker :')
Nee, andere banen die jij veracht: koerier, vrachtwagenchauffeur etc.
  zondag 31 augustus 2014 @ 18:53:06 #199
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_144031736
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:47 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Je zit nu echt compleet bij elkaar te fantaseren wat ik gezegd heb. Vanavond weer naar de coffeeshop?
Nee, dat laat ik graag aan jou over.
  zondag 31 augustus 2014 @ 18:55:39 #200
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_144031833
Oi genoeg nou? Terug on topic maar? }:|

Gratis tip: als je nou een een gesprek hebt met een HR miepje en een techneut, is het niet een heel goed idee om het gehele gesprek van drie kwartier naar de borsten van het HR miepje te staren. Ik was - jaren geleden- het HR miepje en de desbetreffende sollicitant had blijkbaar niet in de gaten dat niet de techneut, maar ik uiteindelijk over zijn uitzending naar een van onze projecten zou besluiten. Hij werd niet aangenomen....
  zondag 31 augustus 2014 @ 19:00:10 #201
66444 Lord_Vetinari
pi_144031992
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:55 schreef Gaoxing het volgende:

Gratis tip: als je nou een een gesprek hebt met een HR miepje en een techneut, is het niet een heel goed idee om het gehele gesprek van drie kwartier naar de borsten van het HR miepje te staren. Ik was - jaren geleden- het HR miepje en de desbetreffende sollicitant had blijkbaar niet in de gaten dat niet de techneut, maar ik uiteindelijk over zijn uitzending naar een van onze projecten zou besluiten. Hij werd niet aangenomen....
Gratis tip voor het HR-miepje: Trek iets aan waarin je borsten niet zo pontificaal uitkomen. Overigens best kans dat hij je borsten amper zag, maar gewoon zo nerveus was, dat hij zijn ogen ergens heen liet dwalen en daar bleef steken.
  zondag 31 augustus 2014 @ 19:12:21 #202
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_144032485
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Gratis tip voor het HR-miepje: Trek iets aan waarin je borsten niet zo pontificaal uitkomen. Overigens best kans dat hij je borsten amper zag, maar gewoon zo nerveus was, dat hij zijn ogen ergens heen liet dwalen en daar bleef steken.
Gewoon een shirt met een jasje erover. Niets raars, niets bloots, het was notabene een van de saaiste mantelpakjes die ik had... Hij was geen groen blaadje, hij was minstens 15 jaar ouder dan ik.... dan moet je je ogen toch echt in bedwang weten te houden, zelfs als je zenuwachtig bent.
pi_144032486
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:51 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Sorry, die Polen haal je maar ergens anders vandaan!
Waar heb je het over?
  zondag 31 augustus 2014 @ 19:13:29 #204
66444 Lord_Vetinari
pi_144032531
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:12 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Gewoon een shirt met een jasje erover. Niets raars, niets bloots, het was notabene een van de saaiste mantelpakjes die ik had... Hij was geen groen blaadje, hij was minstens 15 jaar ouder dan ik.... dan moet je je ogen toch echt in bedwang weten te houden, zelfs als je zenuwachtig bent.
Dan kan hij ook niet naar je borsten hebben gekeken, he?

En wat heeft leeftijd in godesnaam met zenuwachtig zijn te maken?
pi_144032585
quote:

Heb je hem op die basis afgewezen? :')
Als je echt grote borsten hebt kan ik me er wel wat bij voorstellen maar zo iemand moet je al helemaal geen sollicitaties laten doen dat leid te veel af.

Als je kleine borsten hebt neem ik mijn woorden terug dan had hij gewoon niet zo moeten staren.
pi_144032638
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:15 schreef hmmmmmmm het volgende:
Als je echt grote borsten hebt kan ik me er wel wat bij voorstellen maar zo iemand moet je al helemaal geen sollicitaties laten doen dat leid te veel af.
:') Serieus? Of ben je aan het trollen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_144032783
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:15 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Heb je hem op die basis afgewezen? :')

Als je kleine borsten hebt neem ik mijn woorden terug dan had hij gewoon niet zo moeten staren.
Dus als een vrouw grote borsten heeft vind jij het acceptabel dat ernaar gestaard wordt? :o
En dat de omvang van een boezem (mede) bepaalt of ze capabel is om sollicitatiegesprekken te voeren?

Rlly? :')

Zou het niet een heel klein beetje mogelijk kunnen zijn dat degene aan de andere kant van de tafel zich professioneel moet opstellen en niet moet gaan staren naar een lichaamsdeel?
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_144032797
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als je echt extreem grote borsten hebt dan leid dat af ja.
Ik wil niet zeggen dat dat in haar geval zo is maar ik kan me er wel wat bij voorstellen als het zo zou zijn maar dan hebben we het over hele grote maten.

quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:20 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dus als een vrouw grote borsten heeft vind jij het acceptabel dat ernaar gestaard wordt? :o
En dat de omvang van een boezem (mede) bepaalt of ze capabel is om sollicitatiegesprekken te voeren?

Rlly? :')

Zou het niet een heel klein beetje mogelijk kunnen zijn dat degene aan de andere kant van de tafel zich professioneel moet opstellen en niet moet gaan staren naar een lichaamsdeel?
Vind ik ook maar ik heb het over EXTREEM grote borsten.
Dat zal in haar geval wel niet zo zijn.
pi_144032844
HR miepjes die hun rol in een sollicitatiegesprek veel te groot achten :')
  zondag 31 augustus 2014 @ 19:24:12 #210
66444 Lord_Vetinari
pi_144032931
Aangezien deze meneer al wat ouder was, volgens het betreffende miepje, wist hij natuurlijk dat ze hem toch op basis daarvan ging afwijzen. Dus misschien heeft hij gedacht: Laat ik dan in ieder geval wat lol van dit gesprek hebben en naar haar tieten kijken.
pi_144032951
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:21 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Als je echt extreem grote borsten hebt dan leid dat af ja.
Ik wil niet zeggen dat dat in haar geval zo is maar ik kan me er wel wat bij voorstellen als het zo zou zijn maar dan hebben we het over hele grote maten.
Als ze die extreem grote borsten in zijn gezicht duwt zodat hij letterlijk niks kan zien, dan wel ja. :')
Maar ik denk niet dat dat de standaard is bij sollicitatiegesprekken. Ik neem aan dat de dame in kwestie op gepaste afstand van de sollicitant zit en dan is de sollicitant echt degene die zijn ogen thuis moet laten.

Je legt het probleem echt bij de verkeerde partij. 8)7
  zondag 31 augustus 2014 @ 19:24:50 #212
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_144032960
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

psstt
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_144033050
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:24 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Als ze die extreem grote borsten in zijn gezicht duwt zodat hij letterlijk niks kan zien, dan wel ja. :')
Maar ik denk niet dat dat de standaard is bij sollicitatiegesprekken. Ik neem aan dat de dame in kwestie op gepaste afstand van de sollicitant zit en dan is de sollicitant echt degene die zijn ogen thuis moet laten.

Je legt het probleem echt bij de verkeerde partij. 8)7
Als iemand 500 kilo weegt dan ben ik ook afgeleid.
En ja voor een man zijn extreem grote borsten natuurlijk afleidend daar hebben vrouwen geen last van dus misschien begrijp je het daarom niet.

Ik heb het nogmaals over extreem grote borsten dus normaal gesproken moet je niet afgeleid zijn je bent daar voor je sollicitatiegesprek.
pi_144033211
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:26 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Als iemand 500 kilo weegt dan ben ik ook afgeleid.
En ja voor een man zijn extreem grote borsten natuurlijk afleidend daar hebben vrouwen geen last van dus misschien begrijp je het daarom niet.

Ik heb het nogmaals over extreem grote borsten dus normaal gesproken moet je niet afgeleid zijn je bent daar voor je sollicitatiegesprek.
Nu is FOK! niet de meest ideale enquetegroep maar ik zou dit graag aan de gemiddelde man willen vragen. En verwacht als uitkomst dat jij ongelijk hebt.

Gezien je PoHi ben ik vrij zeker van mijn zaak. :)
pi_144033409
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:30 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Nu is FOK! niet de meest ideale enquetegroep maar ik zou dit graag aan de gemiddelde man willen vragen. En verwacht als uitkomst dat jij ongelijk hebt.

Gezien je PoHi ben ik vrij zeker van mijn zaak. :)
Dus dit zou de gemiddelde man niet afleiden?

zondag 31 augustus 2014 @ 19:40:25 #216
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_144033760
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:34 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Dus dit zou de gemiddelde man niet afleiden?

[ afbeelding ]
Ik vind haar kledingstijl meer afleiden dan haar stevige postuur. Beetje onprofessioneel, om in een dergelijk pakje een sollicitatiegesprek af te nemen :') Ook als je maat 36 hebt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 31 augustus 2014 @ 19:41:46 #217
66444 Lord_Vetinari
pi_144033819
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:40 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik vind haar kledingstijl meer afleiden dan haar stevige postuur. Beetje onprofessioneel, om in een dergelijk pakje een sollicitatiegesprek af te nemen :') Ook als je maat 36 hebt.
Hoewel je in dat laatste geval wel kunt checken of iemand zich kan focussen op een gesprek en dus of hij zich altijd kan focussen op zijn werk. :P
  zondag 31 augustus 2014 @ 19:43:13 #218
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_144033889
quote:
Ik kan het ook
quote:

[..]

Ik kan het ook niet helpen dat tegenwoordig zo'n beetje iedereen wo heeft
het WO-niveau is dan wel drastisch gedaald de laatste jaren. Dat zegt dus genoeg over de mensen die er over opscheppen.
pi_144033926
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:40 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik vind het toch wel afleidend hoor als ik dit zou zien tijdens een sollicitatiegesprek ik denk dat de meeste mannen als ze deze foto zien het daar wel mee eens zijn.

quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:43 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

[..]

het WO-niveau is dan wel drastisch gedaald de laatste jaren. Dat zegt dus genoeg over de mensen die er over opscheppen.
Inderdaad.
  zondag 31 augustus 2014 @ 19:57:07 #220
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_144034749
Ik vind het vooral raar dat het HR-miepje zoveel te zeggen heeft over de plaatsing van die meneer en niet de techneut die per slot van rekening met deze man moet gaan samenwerken (correct me if I'm wrong) en ook beter kan beoordelen of deze meneer genoeg kennis van zaken heeft om de functie te kunnen vervullen.

Dat je dan vervolgens ook nog om 'n m.i vrij idiote reden ("ja hij keek naar m'n borsten") afgewezen wordt maakt het er niet veel beter op...
Hallon!
  zondag 31 augustus 2014 @ 19:59:46 #221
152789 karr-1
pi_144034909
Als je niet wilt dat er naar je borsten gekeken word moet je zorgen dat ze niet zichtbaar zijn. Ik zie ook regelmatig vrouwen lopen met een decolleté waarvan ik zeg dat gaat iets te ver.
  zondag 31 augustus 2014 @ 20:01:57 #222
286575 Roces18
Chef de party
pi_144035031
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:59 schreef karr-1 het volgende:
Als je niet wilt dat er naar je borsten gekeken word moet je zorgen dat ze niet zichtbaar zijn. Ik zie ook regelmatig vrouwen lopen met een decolleté waarvan ik zeg dat gaat iets te ver.
Inderdaad en het zit gewoon in ons natuur, het is een teken van vruchtbaarheid. Wij kunnen het gewoon niet helpen dat we ernaar kijken. :P
  zondag 31 augustus 2014 @ 20:03:19 #223
152789 karr-1
pi_144035112
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:01 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Inderdaad en het zit gewoon in ons natuur, het is een teken van vruchtbaarheid. Wij kunnen het gewoon niet helpen dat we ernaar kijken. :P
Tja ik ben geen hetero dus het zal mij verder een zorg zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat je als vrouw serieus genomen denkt te worden met een decolleté tot op je navel.
pi_144035298
Misschien kunnen we dit onderwerp in de SC van KPD bespreken? :)

Dan kunnen we het hier weer hebben over blunders en rare gebeurtenissen tijdens sollicitatiegesprekken.

Jaren geleden in een discussie beland tijdens een sollicitatiegesprek met één van mijn twee gesprekspartners. Dat liep echt hoog op (ik was het hele gesprek toch al geïrriteerd door de manier van vragen stellen (het was vooral vraag-antwoord en nauwelijks een gesprek te noemen) dat ik uiteindelijk maar ben opgestaan met de mededeling dat de uitkomst van de sollicitatie me toch wel duidelijk was....

De derde in het gesprek zat met een roodaangelopen hoofd dit alles te bekijken en kon niet meer uitbrengen dan 'Tja, dit lijkt me het beste, ja...'.

Niet grappig, maar gewoon dom van mijn kant. :')
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_144035478
quote:
4s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:06 schreef Five_Horizons het volgende:
Misschien kunnen we dit onderwerp in de SC van KPD bespreken? :)

Dan kunnen we het hier weer hebben over blunders en rare gebeurtenissen tijdens sollicitatiegesprekken.

Jaren geleden in een discussie beland tijdens een sollicitatiegesprek met één van mijn twee gesprekspartners. Dat liep echt hoog op (ik was het hele gesprek toch al geïrriteerd door de manier van vragen stellen (het was vooral vraag-antwoord en nauwelijks een gesprek te noemen) dat ik uiteindelijk maar ben opgestaan met de mededeling dat de uitkomst van de sollicitatie me toch wel duidelijk was....

De derde in het gesprek zat met een roodaangelopen hoofd dit alles te bekijken en kon niet meer uitbrengen dan 'Tja, dit lijkt me het beste, ja...'.

Niet grappig, maar gewoon dom van mijn kant. :')
Discussie voeren tijdens een sollicitatie gesprek pakt meestal niet positief voor de sollicitant uit ja ;(
pi_144037062
Had een keer solicitatie, in een periode dat ik middenin Breaking Bad zat. Die dame was bijna een evenbeeld van Skylar Grey.
.
  † In Memoriam † maandag 1 september 2014 @ 00:10:34 #227
25682 2cv
Niet subtiel
pi_144048980
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 06:28 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
Wie heeft solliciteren nou als baan ? ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † maandag 1 september 2014 @ 00:21:14 #228
25682 2cv
Niet subtiel
pi_144049352
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:43 schreef Queller het volgende:

[..]

Wat een walgelijke post :{
De zuivere waarheid.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 1 september 2014 @ 00:30:52 #229
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_144049666
Eigenlijk een succesverhaal maar wel leuk om te delen.

Ik solliciteer als 18 jarig groentje zonder afgeronde opleiding bij een callcenterbedrijf gespecialiseerd in ICT ondersteuning voor een groot internationaal bedrijf. Gewoon 1e lijns. Vereisten: affiniteit met computers (had ik uitgebreid, zelf alles autodidact geleerd), Engelstalige ondersteuning (geen probleem) en evt nachtdiensten draaien.

Sollicitatiegesprek ging goed. Aan het eind vroegen ze wat ik wilde verdienen.
Ik noem een bedrag, bluf 100 gulden (ja lang geleden) netto hoger dan ik eigenlijk durfde te vragen.
Kijken ze elkaar aan; "ik geloof dat we een probleem hebben"
Ik denk: shit!
Zij: "Ons minimum ligt 400 gulden hoger."

Ahem....

**vreugdedansje maakt

Uiteindelijk baan gekregen en er met extra veel plezier gewerkt 1,5 jaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door Poeke op 01-09-2014 00:38:42 ]
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_144052292
quote:

[..]

Damn dan doen mijn vrienden wat verkeerd. Allemaal WO en ik ben MBOer. We zijn al 15+ jaar vrienden. Zou er een met jouw instelling tussen zitten was die meteen uitgekotst. Enige verschil is het salaris.
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
pi_144052697
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 07:17 schreef FrankV34 het volgende:

[..]

Damn dan doen mijn vrienden wat verkeerd. Allemaal WO en ik ben MBOer.
Weet je dan wel zeker dat het je vrienden zijn? :') Volgens mij lachen ze een kneus als jij achter je rug uit.

[ Bericht 7% gewijzigd door BlauweSporttas op 01-09-2014 08:36:57 ]
pi_144052922
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:37 schreef Fer het volgende:
Had een keer solicitatie, in een periode dat ik middenin Breaking Bad zat. Die dame was bijna een evenbeeld van Skylar Grey.
Van wie?
pi_144053085
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 08:50 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Van wie?
Skyler White.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_144053094
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 09:07 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Skylar White.
Wie?

Er komt wel een Skyler White in de serie voor, bedoelen jullie die soms?
pi_144053112
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 09:08 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Wie?

Er komt wel een Skyler White in de serie voor, bedoelen jullie die soms?
Ik had het al verbeterd.
pi_144053116
quote:
8s.gif Op maandag 1 september 2014 09:10 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Ik had het al verbeterd.
Ninja-edit O+
pi_144053281
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 08:26 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Weet je dan wel zeker dat het je vrienden zijn? :') Volgens mij lachen ze een kneus als jij achter je rug uit.
Dank je voor die kneus... Nu weet iedereen in elk geval wie de kneus is :D

Voor mij zijn vrienden mensen waarop ik kan rekenen in goede en slechte tijden en daar kan ik hun stuk voor stuk bij tellen heeft de ervaring geleerd.

Zo en nu stop ik deze zinloze discussie want offtopic
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
pi_144053322
quote:

[..]

Ah, het altijd goede excuus: 'crisis'.

Ben tijdens deze 'crisis' al 2 keer succesvol van baan gewisseld (op mijn initiatief). Welke crisis heb je het over?
pi_144053406
quote:

Maar hij heeft wel lekker 3 kwartier ongegeneerd naar een stel jetsers gestaard, is ook wat waard als het enkel voor het UWV criterium is :P
pi_144053443
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:59 schreef karr-1 het volgende:
Jij valt dan ook op harige billen, jouw grens is ongetwijfeld een stuk lager vwb borsten.
  maandag 1 september 2014 @ 09:53:31 #241
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_144053773
Tijdens mijn eerste sollicitatiegesprek werd eigenlijk mijn C.V. stapsgewijs doorgenomen en mocht ik alles even gaan toelichten. Toen we bij het puntje taalbeheersing kwamen kwam er kritiek dat ik bij Engels 'vloeiend' of 'uitstekend' oid had ingevuld. Volgens de heer aan de andere kant van de tafel kon dat niet, tenzij je in Engeland had gewoond ofzo. Ik trok een gezicht in de trant van :') whatever en heb het maar zo gelaten, geen zin in die discussie. Aangenomen. Nu paar jaar later ben ik projectleider van een project voor een Londense investeringsmaatschappij en kun je wel stellen dat de opinie van meneer enigszins genuanceerd is :)
Chaos is a ladder.
  maandag 1 september 2014 @ 11:38:40 #242
66444 Lord_Vetinari
pi_144056100
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 09:27 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ben tijdens deze 'crisis' al 2 keer succesvol van baan gewisseld (op mijn initiatief). Welke crisis heb je het over?
Niet om flauw te doen, maar hoe oud ben jij?
pi_144056363
quote:
Je trollt of valt door de mand.

Ik heb er hard over nagedacht en volgens mij heeft niemand in mijn vriendenkring WO. Eigenlijk weet ik het niet eens zeker.

quote:

Beetje pedant opgestaan? :o
pi_144057288
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 11:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Niet om flauw te doen, maar hoe oud ben jij?
Eind 30.
pi_144057300
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 11:49 schreef Queller het volgende:
Beetje pedant opgestaan? :o
Waarom gebruik je WO woorden? :(
pi_144063851
quote:

[..]

Das wel heel makkelijk hè, de crisis wordt vooral gevoeld door starters en ontslagen 50 plussers die jarenlang trouw voor een bedrijf gewerkt hebben, maar wichzelf weinig ontwikkeld hebben. Mensen met een goed CV en/of ervaring in een specifiek vakgebied merken er veel minder van, hooguit dat de salarissen wat minder snel stijgen.

Natuurlijk, de mensen met een sterk CV en/of specifieke vakkennis komen echt nog wel prima aan de bak, maar er is een grote groep mensen ontstaan van mensen met een gemiddeld CV of een CV met een smetje erop die het opeens een heel stuk moeilijker hebben gekregen. We kunnen nou eenmaal niet allemaal een perfect CV hebben.
pi_144063948
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 15:25 schreef Alfje het volgende:

[..]

Das wel heel makkelijk hè, de crisis wordt vooral gevoeld door starters en ontslagen 50 plussers die jarenlang trouw voor een bedrijf gewerkt hebben, maar wichzelf weinig ontwikkeld hebben. Mensen met een goed CV en/of ervaring in een specifiek vakgebied merken er veel minder van, hooguit dat de salarissen wat minder snel stijgen.

Natuurlijk, de mensen met een sterk CV en/of specifieke vakkennis komen echt nog wel prima aan de bak, maar er is een grote groep mensen ontstaan van mensen met een gemiddeld CV of een CV met een smetje erop die het opeens een heel stuk moeilijker hebben gekregen. We kunnen nou eenmaal niet allemaal een perfect CV hebben.
Dus? Moraal van dit verhaal?

Blijf jezelf ontwikkelen.
Onterechte automatische incasso
pi_144063983
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 15:28 schreef Storneren het volgende:

[..]

Dus? Moraal van dit verhaal?

Blijf jezelf ontwikkelen.
Of nooit starten?
pi_144064001
quote:
11s.gif Op maandag 1 september 2014 15:29 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Of nooit starten?
Is ook een optie, kun je lekker ook niet ontslagen worden!
pi_144064480
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 15:29 schreef Storneren het volgende:

[..]

Is ook een optie, kun je lekker ook niet ontslagen worden!
Kun je altijd nog voor jezelf beginnen neem voorbeeld aan die gast in je UI.
pi_144064536
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 15:43 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Kun je altijd nog voor jezelf beginnen neem voorbeeld aan die gast in je UI.
Wat aandeeltjes KFC erbij en alles komt goed.
pi_144064898
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 15:25 schreef Alfje het volgende:

[..]

Elk smetje wordt tegenwoordig op de crisis gegooid... Dat is mijn mening.
pi_144065042
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 15:55 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ik ontken ook niet dat er heus wat mensen zijn die het op 'de crisis' gooien terwijl ze zelf niet goed bezig zijn en meer naar zichzelf moeten kijken. Maar ik word ook een beetje moe van die mensen die gelukkig geen of weinig last van de crisis hebben, doen alsof deze niet bestaat.
  maandag 1 september 2014 @ 16:00:25 #254
66444 Lord_Vetinari
pi_144065054
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 15:55 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Wou je ontkennen dat het door de crisis NOG moeilijker is voor ouderen om aan de slag te komen?
pi_144065357
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 15:45 schreef Storneren het volgende:

[..]

Wat aandeeltjes KFC erbij en alles komt goed.
Aandelen kfc _O_

quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wou je ontkennen dat het door de crisis NOG moeilijker is voor ouderen om aan de slag te komen?
Inderdaad een groot probleem maar de generatie die nu jong is en de volgende generatie zullen het nog moeilijker als oudere krijgen denk ik.
pi_144065490
quote:

[..]

Nog moeilijker als in verhouding met wat?
Ja het is moeilijker omdat er minder banen zijn. Is dat dan alleen voor ouderen zo? Nee.
  maandag 1 september 2014 @ 16:13:58 #257
66444 Lord_Vetinari
pi_144065628
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:10 schreef Storneren het volgende:

[..]

Nog moeilijker als in verhouding met wat?
Ja het is moeilijker omdat er minder banen zijn. Is dat dan alleen voor ouderen zo? Nee.
Ouderen zijn sowieso de lul op de arbeidsmarkt. Maar nu er zoveel werklozen zijn, staan ze helemaal achter in de rij.
pi_144065713
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ouderen zijn sowieso de lul op de arbeidsmarkt. Maar nu er zoveel werklozen zijn, staan ze helemaal achter in de rij.
Ze staan imho niet meer achter in de rij dan voor de crisis. Want daar stonden ze al.
De rij is alleen langer geworden.

En dat over de lul zijn op de arbeidsmarkt is ook een beetje te simpel.
Iets met hand in eigen boezem steken.
pi_144066495
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:00 schreef Alfje het volgende:

[..]

Ik ontken ook niet dat er heus wat mensen zijn die het op 'de crisis' gooien terwijl ze zelf niet goed bezig zijn en meer naar zichzelf moeten kijken. Maar ik word ook een beetje moe van die mensen die gelukkig geen of weinig last van de crisis hebben, doen alsof deze niet bestaat.
Crisis bestaat ook niet, allemaal gewauwel om mensen eruit te gooien en lasten te verhogen.
pi_144066516
quote:

[..]

Ik zal niet ontkennen dat het door het 'crisis bedenksel' moeilijker is geworden.

Sinds wanneer is die sporttas oud overigens? Want daar ging het over.
  maandag 1 september 2014 @ 16:44:49 #261
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_144066838
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:36 schreef Tha_Duck het volgende:
Want daar ging het over.
Nee, het ging over Blunders, rare gesprekken en gekke afwijzingen tijdens sollicitaties
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_144066923
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:44 schreef Mark het volgende:

[..]

Nee, het ging over Blunders, rare gesprekken en gekke afwijzingen tijdens sollicitaties
Daar zou het inderdaad over moeten gaan.
pi_144068210
quote:

[..]

En daar gaat het de komende miljoenmiljard posts in dit en volgende topics ook gewoon over. :) (offtopic posts mik ik er wel gewoon uit)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 1 september 2014 @ 17:55:33 #264
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_144069017
Paar jaar terug al:

"Sorry, we zoeken specifiek iemand met 5 jaar ervaring in social games!"

Social games bestonden toen nog maar net 2-3 jaar.

En bij een van m'n eerste sollicitaties (bij een makelaarskantoor) het presteren om mijn schoudertas in mijn haar verstrikt te laten raken waardoor de eigenaresse 5 minuten bezig is geweest om het los te halen. En me kort daarna grondig te verslikken in een glas water en minutenlang lopen hoesten. 't was me wel duidelijk dat ik geen goede indruk maakte en ben maar voortijdig weggegaan.

Bij een sollicitatie in Istanbul Turkse thee op een lege maag drinken en een kwartier later midden in een zin naar het toilet rennen en alles uitkotsen. Was sowieso al ziek toen ik daar heen ging. De baan kreeg ik uiteraard niet.

Bij een bedrijf in Iran afgewezen omdat ik vrouw was. Ze wilden me wel, maar er was toen net zo'n wet doorgevoerd waarin stond dat vrouwen bepaalde banen niet mochten uitvoeren.

[ Bericht 36% gewijzigd door Shakkara op 01-09-2014 18:06:56 ]
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
  maandag 1 september 2014 @ 20:37:15 #265
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_144076375
quote:

[..]

quote:
14s.gif Op maandag 1 september 2014 17:28 schreef Five_Horizons het volgende:
En daar gaat het de komende miljoenmiljard posts in dit en volgende topics ook gewoon over. :) (offtopic posts mik ik er wel gewoon uit)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_144090291
quote:

[..]

Jezus man kan je nou eens niet normaal reageren. Je mag dan wel WO hebben maar normaal reageren op iemand moet je nog eens leren. Ik zit mij zo te irriteren aan jou, bah! Er zijn er genoeg met WO die met HBO of MBO of zelfs nooit gestudeerd omgaan en andersom en daar geen problemen mee hebben. Als jij dat wel hebt, is dat je goed recht. Maar dan hoef je niet op iedereen te gaan bitchen hier. Bitch! please!
Haters gonna hate.
pi_144090310
On topic:

Ooit een sollicitatiegesprek gehad voor een IT functie. Uiteindelijk bijna het hele gesprek over mijn hobby gesproken. Daarna was ik direct voor vast aangenomen.
Haters gonna hate.
pi_144091178
Ben verpleegkundige, had een sollicitatie bij een privekliniek. Meld me bij de receptie, chef de clinique komt me persoonlijk halen, sollicatiecommissie van 5 man voor mijn snuit. Zweette peentjes, tot ze er na een kwartier achter komen dat ik niet als specialist kwam solliciteren maar als verpleegkundige. Specialist zat in de zusterpost met de helpenden te beppen omdat ze daar al veel sneller door hadden dat ze de verkeerde voor hun neus hadden... We hebben maar even van sollicitatiecommissie geruild, voelde meteen een stuk relaxter!

Bij de thuiszorg gesolliciteerd, afgewezen omdat ik meerdere specialisaties heb. Terwijl ik solliciteerde op een functie als gespecialiseerd verpleegkundige. Ze hadden de ervaring dat plegen met zo veel kennis en kunde snel op de thuiszorg uitgekeken zijn en dan weer weg gaan na twee jaar. Werk nu al 5 jaar tot volle tevredenheid bij hun concurrent als gespecialiseerd verpleegkundige. Zie de dames die mij afgewezen hebben nog wel eens bij een intercollegiaal overleg, hoor telkens weer dat ze zo'n spijt hebben dat ze me afgewezen hebben, degene die ze hadden aangenomen kon het werk niet aan want niet gespecialiseerd genoeg... Tjonge.
pi_144091288
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:55 schreef Shakkara het volgende:
Paar jaar terug al:

"Sorry, we zoeken specifiek iemand met 5 jaar ervaring in social games!"

Social games bestonden toen nog maar net 2-3 jaar.

En bij een van m'n eerste sollicitaties (bij een makelaarskantoor) het presteren om mijn schoudertas in mijn haar verstrikt te laten raken waardoor de eigenaresse 5 minuten bezig is geweest om het los te halen. En me kort daarna grondig te verslikken in een glas water en minutenlang lopen hoesten. 't was me wel duidelijk dat ik geen goede indruk maakte en ben maar voortijdig weggegaan.

Bij een sollicitatie in Istanbul Turkse thee op een lege maag drinken en een kwartier later midden in een zin naar het toilet rennen en alles uitkotsen. Was sowieso al ziek toen ik daar heen ging. De baan kreeg ik uiteraard niet.

Bij een bedrijf in Iran afgewezen omdat ik vrouw was. Ze wilden me wel, maar er was toen net zo'n wet doorgevoerd waarin stond dat vrouwen bepaalde banen niet mochten uitvoeren.
Dat van Iran kan ik me wel voorstellen denk ook niet dat het leuk is daar te wonen als vrouw.

quote:
99s.gif Op dinsdag 2 september 2014 09:27 schreef CyclingGirl het volgende:
On topic:

Ooit een sollicitatiegesprek gehad voor een IT functie. Uiteindelijk bijna het hele gesprek over mijn hobby gesproken. Daarna was ik direct voor vast aangenomen.
Wat was je hobby? :9~
pi_144091845
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:22 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Dat van Iran kan ik me wel voorstellen denk ook niet dat het leuk is daar te wonen als vrouw.

[..]

Ik gok fietsen
pi_144091953
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:43 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Ik gok fietsen
Zie het nu pas _O-
pi_144092292
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:22 schreef hmmmmmmm het volgende:

Ook zo'n leuke bij die hobby-vraag in een gesprek, mensen die afkeurend gaan kijken dan :')
pi_144092924
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:17 schreef weiffytog het volgende:
Zweette peentjes, tot ze er na een kwartier achter komen dat ik niet als specialist kwam solliciteren maar als verpleegkundige.
Geweldig _O-
pi_144093449
Had ze beter kunnen blijven zitten tot na de salarisonderhandelingen _O-
pi_144098511
Meest vreemde gesprek was voor een bijbaantje. Ik had gebeld naar een bedrijf of ze werk voor me hadden en ik mocht langskomen.

Manager: Nou, we hebben wel werk voor je, maar wat wil je precies, functie A of functie B?
Operc: Wat is het verschil tussen die twee functies?
Manager: Qua werkzaamheden eigenlijk niets, maar functie B heeft een hoger salaris.
Operc: Nouja, doe dan functie B maar. :D

Die manager besefte daarna dat hij iets beter had moeten onderhandelen. :P
pi_144105337
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:17 schreef weiffytog het volgende:
Ben verpleegkundige, had een sollicitatie bij een privekliniek. Meld me bij de receptie, chef de clinique komt me persoonlijk halen, sollicatiecommissie van 5 man voor mijn snuit. Zweette peentjes, tot ze er na een kwartier achter komen dat ik niet als specialist kwam solliciteren maar als verpleegkundige. Specialist zat in de zusterpost met de helpenden te beppen omdat ze daar al veel sneller door hadden dat ze de verkeerde voor hun neus hadden... We hebben maar even van sollicitatiecommissie geruild, voelde meteen een stuk relaxter!
:D die is wel erg grappig. En blijkbaar kan je je prima voordoen als arts, want het duurde wel even voor ze dat door hadden :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_144105787
Gesprek begon over koetjes en kalfjes, welke ziekenhuizen ik gewerkt had, wat me zo trekt aan het werken in een privekliniek. Toen begonnen ze het cv door te nemen en werd duidelijk dat ik toch echt niet aan de UvA heb gestudeerd maar aan de HvA. Ben wel een doorgestudeerde pleeg en kom blijkbaar heel slim over ;-)
Normaal zit je als verpleegkundige in een ziekenhuis met de hoofddverpleegkundige en een toekomstige collega, maarja, ik dacht, privekliniek, blijkbaar doen ze het hier anders...
pi_144106908
Dan sta je daar bij je eerste operatie:
-Waar blijft de chirurg nu?
-Maar dat bent u toch?
pi_144124540
Een keer afgewezen voor een luizig baantje omdat ik netjes eerlijk antwoordde op de vraag of ik ook tattoo's had. Heb er eentje op mn rug, op een plek die ten alle tijde bedekt is als ik een shirt draag of een blouse van dit schrale bedrijf :')
pi_144124786
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 02:02 schreef SunGym het volgende:
Een keer afgewezen voor een luizig baantje omdat ik netjes eerlijk antwoordde op de vraag of ik ook tattoo's had. Heb er eentje op mn rug, op een plek die ten alle tijde bedekt is als ik een shirt draag of een blouse van dit schrale bedrijf :')
Dat is wel erg zielig dat ze je daarvoor afwijzen :r
pi_144124809
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 02:45 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Dat is wel erg zielig dat ze je daarvoor afwijzen :r
ja inderdaad. als ik nou een tokkie was vol met zichtbare tattoo's overal ok, maar heb m speciaal daar genomen om dit soort dingen te voorkomen.
pi_144124831
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 02:49 schreef SunGym het volgende:

[..]

ja inderdaad. als ik nou een tokkie was vol met zichtbare tattoo's overal ok, maar heb m speciaal daar genomen om dit soort dingen te voorkomen.
Dat soort mensen die je daarop afwijzen echt zielig ;(
  woensdag 3 september 2014 @ 07:37:40 #283
66444 Lord_Vetinari
pi_144125615
Of ze wezen je af omdat je aantoonbaar had zitten liegen, natuurlijk. Je ondergraaft je betrouwbaarheid.
  woensdag 3 september 2014 @ 07:49:25 #284
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_144125708
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 07:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Of ze wezen je af omdat je aantoonbaar had zitten liegen, natuurlijk. Je ondergraaft je betrouwbaarheid.
Waar reageer je op?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 3 september 2014 @ 12:31:02 #285
66444 Lord_Vetinari
pi_144131917
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 02:02 schreef SunGym het volgende:
Hierop.
  woensdag 3 september 2014 @ 12:55:47 #286
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_144132650
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 12:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hierop.
Ik zie niet hoe je erbij komt dat hij liegt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_144133073
Zij: Wat zijn je zwakke kanten?
Ik: Ik kan zo moeilijk stoppen met werken.

Zij: Ben je in aanraking geweest met justitie?
Ik: Wie niet? Vorig jaar nog met wapenbezit op Schiphol.
En dan die gezichten die ze trekken. :D
pi_144133506
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 12:55 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik zie niet hoe je erbij komt dat hij liegt.
Ik ook niet nee..
pi_144134471
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 13:09 schreef niels0 het volgende:
Zij: Wat zijn je zwakke kanten?
Ik: Ik kan zo moeilijk stoppen met werken.

Zij: Ben je in aanraking geweest met justitie?
Ik: Wie niet? Vorig jaar nog met wapenbezit op Schiphol.
En dan die gezichten die ze trekken. :D
Aangenomen op basis van je humor of niet? :)
dat is het !
pi_144134855
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 13:59 schreef jeffrey83 het volgende:

[..]

Aangenomen op basis van je humor of niet? :)
Competentie en persoonlijkheid zijn denk ik net zo belangrijk, maar inderdaad aangenomen. :)
pi_144140722
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 07:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
:? die snap ik niet.
  woensdag 3 september 2014 @ 17:27:51 #292
66444 Lord_Vetinari
pi_144141421
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 17:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:? die snap ik niet.
Verkeerd gelezen @)
pi_144142483
quote:
10s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Alsof dat zo boeiend is :') bij mij hangt de recruiter elke dag in de mail. Je ontleent daar toch zeker geen status aan of wel soms, een recruiter die de shotgun methode op je afvuurt?
Ik heb volgens mij mijn eerste recruiter in mijn inbox op LinkedIn :D ze noemt mij alleen bij een andere naam dus ik voel mij niet heel speciaal :')
Worry is a misuse of imagination
pi_144142569
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

'Mensen zoals ikzelf'. Haha, dan zou ik gelijk beginnen te lachen.
Zou zeggen mensen waar ik wat van kan leren en anderen, goede dingen in elkaar bovenhaalt, juist niet een exacte kopie van mij. Hoeft niet, verschillen zijn leuk.
Worry is a misuse of imagination
pi_144166084
quote:

Wáárom mocht jij daarover beslissen en níet de techneut?
  donderdag 4 september 2014 @ 13:17:54 #296
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_144166192
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:13 schreef Lord_Azrael het volgende:
Wáárom mocht jij daarover beslissen en níet de techneut?
Omdat die techneut 80% van z'n werktijd in het buitenland was. De techneut gaf z'n input op technisch gebied en ging daarna z'n werk weer doen ;) Ik besloot met de Operation Director wie er werd voorgedragen voor projecten.
pi_144167879
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:17 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Omdat die techneut 80% van z'n werktijd in het buitenland was. De techneut gaf z'n input op technisch gebied en ging daarna z'n werk weer doen ;) Ik besloot met de Operation Director wie er werd voorgedragen voor projecten.
Ah op die manier, je besliste daar dus niet alleen over. Ik bedoel dat overigens niet lullig, ondanks dat ik begin dit jaar door HR afgewezen werd op een functie, terwijl de vacaturehouder + degene met wie ik direct zou gaan samenwerken héél enthousiast waren over mijn "kandidatuur" (dit was op dezelfde afdeling waar mijn contract afliep).

Let wel; de HR medewerker in kwestie had echt geen enkele vakinhoudelijke kennis. Dus ja, daar was ik zeker wel geirriteerd over, maar ook verbaast dat zo'n iemand daar kennelijk niet alleen iets, maar ook héél véél over te zeggen had.
pi_144786818
niemand meer ?
pi_144787108
Nou van mijn laatste sollicitatiereeks.

telefonische intake; ja we zoeken iemand die naast DBA ook ontwikkelwerk kan of wil leren.
IK: DBA no problemo, ontwikkelen wil ik graag leren.

1e gesprek; hartstikke postief nogmaals aangehaald dat ik graag wil doorontwikkelen
2e gesprek, idem dito

telefoontje: ja de techneut waar je mee samen komt te werken wil je ook nog ff hebben.

3e gesprek; idem aan eerste 2.

belt vervolgens het hoofd IT op (heeft er 2 van de 3 gesprekken bijgezeten).
'ja we zijn allemaal erg positief over je, maar we zijn ook nog in gesprek met een paar anderen want we willen iemand die zowel DBA als ontwikkelwerk kan doen en daar voldoe jij niet geheel aan'

JOH.
  maandag 22 september 2014 @ 20:03:51 #300
152789 karr-1
pi_144800165
Eind vorige week "Ja eigenlijk voldoe je helemaal aan het plaatje, maar we nemen alleen mensen aan die tussen 2011 en 2014 zijn afgestudeerd en dus net een diploma hebben. En tja, dat ben jij dus niet...."

Nee muts, volgens mijn CV ben ik 15 jaar geleden al afgestudeerd.....
pi_144800448
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 20:03 schreef karr-1 het volgende:
Eind vorige week "Ja eigenlijk voldoe je helemaal aan het plaatje, maar we nemen alleen mensen aan die tussen 2011 en 2014 zijn afgestudeerd en dus net een diploma hebben. En tja, dat ben jij dus niet...."

Nee muts, volgens mijn CV ben ik 15 jaar geleden al afgestudeerd.....
Ze willen iemand met 20 jaar ervaring. Net van school en wilt werken voor een minimun loon en 16 jaar is. De ideale werknemer bestaat niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')