Met droge ogen vragen 'waar woon je?'quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bijna net zo moeilijk als voor HR mensen om CVs te lezen, buiten de geboortedatum. "We zoeken iemand met ervaring daar en daarin en dat heeft u niet." "Um, jawel, 12 jaar. Staat in mijn CV." Dus niet zeiken, asjeblieft. Begin eens met een cultuuromslag op dat gebied en ga dan over sollicitanten zeuren.
Ze zijn ook ongeïnteresseerd. NAW gegevens, leeftijd... Oh, laat verder maar. Totaal geen interesse of je misschien waardevolle ervaring meebrengt.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mensen lezen extreem slecht.
Bijna op het ongeïnteresseerde af.
Komt ook door het overweldigende aanbod van sollicitanten,quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ze zijn ook ongeïnteresseerd. NAW gegevens, leeftijd... Oh, laat verder maar. Totaal geen interesse of je misschien waardevolle ervaring meebrengt.
Mwa. Ook zonder overweldigend aanbod heb ik het meegemaakt. Klein bedrijf, baas was al anderhalf jaar opzoek naar een programmeur, maar nam ook niet eens de moeite om vooraf (of tijdens) het gesprek even het c.v. te bekijken van de persoon die het uitzendbureau doorstuurde..quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:01 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Komt ook door het overweldigende aanbod van sollicitanten,
ze kunnen dit arrogante gedrag nog vertonen.
Ik weet. En ze geven het ook gewoon aan in de afwijzing.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:01 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ligt aan je vakgebied; wij zijn al blij als we 1 of 2 man op gesprek kunnen krijgen per kwartaal.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:01 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Als wat?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:09 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ligt aan je vakgebied; wij zijn al blij als we 1 of 2 man op gesprek kunnen krijgen per kwartaal.
SQL DBAquote:
Dan weet je ook gelijk waarom ze al 1,5 jaar aan het zoeken zijnquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:04 schreef CrashO het volgende:
[..]
Mwa. Ook zonder overweldigend aanbod heb ik het meegemaakt. Klein bedrijf, baas was al anderhalf jaar opzoek naar een programmeur, maar nam ook niet eens de moeite om vooraf (of tijdens) het gesprek even het c.v. te bekijken van de persoon die het uitzendbureau doorstuurde..
Wie controleert dat?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:13 schreef Eyip het volgende:
Volgens landelijke richtlijnen MOET je bij het openstellen een X aantal kandidaten uitnodigen. Daarom komen sommigen in een gesprek terecht waar de vraagsteller niets weet of dat je na een lange procedure het toch niet bent geworden.
Zo fijn, die regels. EU, bedankt!
Goed topic trouwens.
Bron? Want hier geloof ik weinig van.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:13 schreef Eyip het volgende:
Volgens landelijke richtlijnen MOET je bij het openstellen een X aantal kandidaten uitnodigen. Daarom komen sommigen in een gesprek terecht waar de vraagsteller niets weet of dat je na een lange procedure het toch niet bent geworden.
Goed topic trouwens.
Denk dat je in de war bent met aanbestedingen, daar moet je minimaal 3 bedrijven voor uitnodigen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:13 schreef Eyip het volgende:
Goed topic trouwens.
Dan zou je dit makkelijk kunnen omzeilen door gewoon random de gegevens van sollicitanten op te geven? In plaats van nutteloze gesprekken voeren..quote:
Ja, dat is lekker makkelijk. Iets roepen en het dan verdommen dat te onderbouwen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:19 schreef Eyip het volgende:
Voor overheid en zorgvacatures gelden richtlijnen. Kan er niets anders van maken en daarom moet er kandidaten worden uitgenodigd voor vacatures.
Bron mag je zelf zoeken. Jarenlang sollicitaties uitgevoerd bij overheid waar deze regels gelden.
Ow wacht, het staat niet geschreven dus bestaat het niet.
Dezelfde manier als bij aanbestedingen; je vraag zo speficiek schrijven dat alleen het bedrijf wat je al voor ogen had voldoet en er dan alsnog maar een paar uitnodigen voor de vorm.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dan zou je dit makkelijk kunnen omzeilen door gewoon random de gegevens van sollicitanten op te geven? In plaats van nutteloze gesprekken voeren..
Niet alles staat online op internet. Heel gek.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, dat is lekker makkelijk. Iets roepen en het dan verdommen dat te onderbouwen.
Wees gerust, het is niet waar.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bron? Want hier geloof ik weinig van.
Volgende keer even eentje inscannen danquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:23 schreef Eyip het volgende:
[..]
Niet alles staat online op internet. Heel gek.
Genoeg documenten in mijn handen gehad waar het in heeft gestaan. Zal mij niets verbazen als dit ook bij grotere bedrijven speelt.
Klets. Als het Overheids- of EU-beleid is, staat het op Internet. Dat is namelijk verplicht. Openbaarheid van Bestuur heet dat.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:23 schreef Eyip het volgende:
[..]
Niet alles staat online op internet. Heel gek.
Genoeg documenten in mijn handen gehad waar het in heeft gestaan. Zal mij niets verbazen als dit ook bij grotere bedrijven speelt.
Er is ook speciaal een ambtenaar die alle interne documenten online gooit.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Klets. Als het Overheids- of EU-beleid is, staat het op Internet. Dat is namelijk verplicht. Openbaarheid van Bestuur heet dat.
Ja, en dit soort regelgeving brengt echt de staatsveiligheid in gevaar, dus logisch dat ze dat stilhouden.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:29 schreef Eyip het volgende:
[..]
Er is ook speciaal een ambtenaar die alle interne documenten online gooit.![]()
WOB kun je aanvragen.
Overheidsinformatie is altijd openbaar, tenzij de Wob of andere wetgeving bepaalt dat de gevraagde informatie niet geschikt is om openbaar te maken.
?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, en dit soort regelgeving brengt echt de staatsveiligheid in gevaar, dus logisch dat ze dat stilhouden.
Pull the other one, it's got bells on.
Het is in ieder geval een hardnekkig gerucht, maar als dat beleid zo lucratief zou zijn voor bedrijven zou het niet zo'n heet hangijzer zijn om die mensen aan het werk te krijgen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:26 schreef Eyip het volgende:
Niet waar.![]()
Net zoals het niet waar is dat overheid en grotere bedrijven subsidie krijgt voor allochtonen of hbo geschoolde vrouwen in het management?
Een allochtoon op één been, met één oog achter de servicebalie Den Haag is natuurlijk helemaal een grote subsidiespons.
Het kan dat de overheid zichzelf een richtlijn heeft opgelegd. Zo staat er bij veel vacatures dat bij gelijke geschiktheid er de voorkeur wordt gegeven aan minderheid x.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:26 schreef Eyip het volgende:
Niet waar.![]()
Net zoals het niet waar is dat overheid en grotere bedrijven subsidie krijgt voor allochtonen of hbo geschoolde vrouwen in het management?
Een allochtoon op één been, met één oog achter de servicebalie Den Haag is natuurlijk helemaal een grote subsidiespons.
Wij kregen toen we een ICT manager zochten een brief van een oude stuurman op de grote vaart die werkloos was geworden. Het kwam erop neer dat hij geen verstand van computers had maar gehoord had dat er wel veel geld mee te verdienen was. Verder had hij aantoonbare leidinggevende capaciteiten, hij had jaren buitenlandse matrozen onder de duim gehouden dus een paar "nerts" (sic) waren geen enkel probleem.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:50 schreef Gwywen het volgende:
"om in aanmerking te blijven komen voor een uitkering ben ik verplicht elke maand een bedrijf een sollicitatiebrief te sturen"
Uitnodigen, capaciteitentest laten doen en dan nog 3 vervolggesprekken mee voeren!quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:50 schreef Gwywen het volgende:
"om in aanmerking te blijven komen voor een uitkering ben ik verplicht elke maand een bedrijf een sollicitatiebrief te sturen".
Nou, dat zal ze leren.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 18:04 schreef QuiCk01 het volgende:
[..]
Uitnodigen, capaciteitentest laten doen en dan nog 3 vervolggesprekken mee voeren!
En dan nog aannemen ook!quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 18:04 schreef QuiCk01 het volgende:
[..]
Uitnodigen, capaciteitentest laten doen en dan nog 3 vervolggesprekken mee voeren!
Zo een heb ik er ook wel eens gehad. Die heb ik doorgefaxt naar het UWV.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:50 schreef Gwywen het volgende:
maar ook een vrouw, en dat vond ik toch wel de ergste, die doodleuk schreef "om in aanmerking te blijven komen voor een uitkering ben ik verplicht elke maand een bedrijf een sollicitatiebrief te sturen".
Mijn voorganger in die functie was ook schipper geweest, en heeft het best goed gedaan eigenlijk.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 18:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wij kregen toen we een ICT manager zochten een brief van een oude stuurman op de grote vaart die werkloos was geworden. Het kwam erop neer dat hij geen verstand van computers had maar gehoord had dat er wel veel geld mee te verdienen was. Verder had hij aantoonbare leidinggevende capaciteiten, hij had jaren buitenlandse matrozen onder de duim gehouden dus een paar "nerts" (sic) waren geen enkel probleem.
Normaal heb ik het niet zo op nsb'ers, maar in dit geval zou ik precies het zelfde doen!quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 18:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo een heb ik er ook wel eens gehad. Die heb ik doorgefaxt naar het UWV.
Ik heb op 'open nieuw deel' geklikt ?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 18:14 schreef Roces18 het volgende:
Voor de TS: Er zit een knopje nieuw topic, zodat je automatisch een nieuw deel in de reeks aanmaakt. Nu je het handmatig hebt gedaan, zitten ze los van elkaar...
Hmm apart, want vanaf het vorige topic (kan ik in ieder geval) niet klikken op volgend deel in de reeks...quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 18:17 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik heb op 'open nieuw deel' geklikt ?
Er is vast een mod die ze even wil reeksen dan.
Blijkbaar is het schrijven van een vacature ook een van de lastige dingen die er is. Hoe vaak heb ik het niet meegemaakt dat men gaat lopen miepen om ervaringen of zaken die niet in de vacature stonden. Bij 1 gemeente stond er bv niet in "aansturen strooidienst in de winter". Dus ja, dan is 45 minuten rijden plots wel ver. Je kan niet verwachten dat ik dan binnen 30 minuten ter plekke ben als het ijzelt of sneeuwt. dat lukt zelfs niet bij goed weer. Als ze dat in de vacature hadden gezet, dan had ik niet gereageerd.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 15:50 schreef YeahYeahM het volgende:
Sollicitanten, altijd leuk! Blijkbaar is het lezen van een vacature een van de meeste lastige dingen die er is. Ook al zet je er duidelijk in dat er veel gereisd moet worden voor de functie (minimaal 60%, binnen en buiten Europa), krijg je alsnog een paar kandidaten op gesprek die bang zijn om te vliegen of extreem last hebben van heimwee. Ja nee, dat gaat lekker werken
Kan toch niet voor een eerste keer dacht ik?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 18:14 schreef Roces18 het volgende:
Voor de TS: Er zit een knopje nieuw topic, zodat je automatisch een nieuw deel in de reeks aanmaakt. Nu je het handmatig hebt gedaan, zitten ze los van elkaar...
Seriously...quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:19 schreef Eyip het volgende:
Ow wacht, het staat niet geschreven dus bestaat het niet.
Wellicht aan de uitkeringsplicht voldaan, stel je voor dat je een baan krijgt.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 18:49 schreef karr-1 het volgende:
Kandidaten die een brief schrijven, door de selectie komen, uitgenodigd worden voor een gesprek en dan 1 dag van tevoren afbellen omdat "het toch te ver weg is"
Je weet toch waar je op reageert neem ik aan? De standplaats stond gewoon in de vacature.
Bedrijven die je afwijzen, omdat ZIJ vinden dat het voor jou te ver reizen is, terwijl je zelf aangeeft daar geen problemen mee te hebben.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 18:49 schreef karr-1 het volgende:
Kandidaten die een brief schrijven, door de selectie komen, uitgenodigd worden voor een gesprek en dan 1 dag van tevoren afbellen omdat "het toch te ver weg is"
Je weet toch waar je op reageert neem ik aan? De standplaats stond gewoon in de vacature.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |