abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 augustus 2014 @ 15:46:44 #176
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_144024398
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:42 schreef kree het volgende:

[..]

Nou dat is minder vreemd, want dat is een reactie op.
Die begrijp ik meer als die van jou eigenlijk.

Zie dit als een sollicitatiegesprek, als ik nou jouW posts lees, dan haal ik er eigenlijk vooral negatieve punten uit over jou geen positieve. (ja je hebt WO)
Tipje voor de sollicitatiemails ;)
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_144024400
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:42 schreef kree het volgende:

[..]

Nou dat is minder vreemd, want dat is een reactie op.
.
Alles is een reactie op
Het is toch vrij triest als mensen aanstoot nemen aan mijn sociale voorkeur.
quote:
Zie dit als een sollicitatiegesprek,
Zo zie ik dat helemaal niet.
pi_144024452
Ik heb maar éénmaal een sollicitatiegesprek ("intakegesprek" heet dat in mijn branche meestal :')) gehad waar ik de klus níet aangeboden heb gekregen.

Ik kreeg de opdracht een lege kamer in te richten. Dus dat ik vertellenderwijs zo uitleggen hoe of wat ik zou doen. Alle vragen van mij om extra info (budget, doel van de kamer, grootte) werden met een minzaam glimlachje beantwoord.

Dat werd niks. Ze zeiden nog dat ze me nog wel zouden uitleggen waartoe de vraag diende, maar dat bleef ook achterwege.
Let wel: het is mijn werk om op basis van specificaties zaken te controleren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_144024483
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:46 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Alles is een reactie op
Het is toch vrij triest als mensen aanstoot nemen aan mijn sociale voorkeur.

[..]

Zo zie ik dat helemaal niet.
Dat is het niet eens.

Meer dat je niet tegen kritiek kunt.
Oh en dat je uit de hoogte doet vanwege je opleiding.
Do what you love, love what you do!
pi_144024763
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:49 schreef kree het volgende:

[..]

Dat is het niet eens.

Meer dat je niet tegen kritiek kunt.
Kritiek :D kansloze zeik reacties bedoel je

quote:
Oh en dat je uit de hoogte doet vanwege je opleiding.
Doe ik niet
pi_144024925
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:19 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Is je uitkering afgelopen vrijdag gestort dat je zo blij bent?
Nee hoor.
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:57 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

[..]

Doe ik niet
Jij bent een kansloze zeiker.
pi_144024991
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:57 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

[..]

Doe ik niet
Nee, het komt erop neer dat jij een kansloze opmerking hebt gemaakt op je sollicitatie.
Als dat je op een niet zo subtiele manier wordt duidelijk gemaakt ga je uit de hoogte doen.

Ik snap die recruiter wel, hoewel ze het gesprek wat netter hadden mogen beeindigen.
Eigenlijk zijn ze zo'n beetje net als jou :D

Toen ze samen koffie aan het waren drinken terwijl jij je punten op papier zette hebben ze vast gedacht wat een kansloze stakker :P
pi_144027029
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:28 schreef Scorpie het volgende:
Best knap trouwens, met een paar posts zoveel mensen in een WGR topic over sollicitaties je zo laten uitkotsen. Dat is best knap Sporttas.
Het is gewoon een kloon van blomke, heb je dat nog niet door?
pi_144027424
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:37 schreef Snoepje5 het volgende:
Als hbo'er lach ik wo'ers uit die geen praktijkervaring hebben.
Waarom?

Ik snap het écht niet, dus leg uit!
pi_144027702
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 16:03 schreef kree het volgende:

Als dat je op een niet zo subtiele manier wordt duidelijk gemaakt
daar zit ik, heel raar, niet op te wachten

quote:
ga je uit de hoogte doen.
eh, ik denk dat je in de war bent met iemand anders
pi_144027889
Lekker offtopic, al dat geneuzel over Sporttas' avonturen..
pi_144028081
Ik vind dat jullie wel massaal vallen over "bij voorkeur mensen met WO-niveau".

Goed, het is misschien niet handig verwoord, maar er zit wel een kern van waarheid in. Je zoekt het liefst mensen waar je mee kan "levellen", waar je op jouw niveau mee kan praten. Als je iemand met MBO niveau bij een WO'er zet en ze een discussie laat voeren over, nahjah, noem is wat, de wereldpolitiek worden ze er waarschijnlijk allebei niet vrolijk van. En lees: dan gaat het daadwerkelijk meer over je redeneervermogen etc, niet over je daadwerkelijke diploma.

Overigens: andersom zal de Mbo'er de WO'er weer aftroeven als het op praktischere zaken aankomt (lekkage ofzo bijv.), dus ieder z'n ding, een is niet beter dan het ander.. Maar je gaat nu eenmaal makkelijker om met mensen die met jou op één lijn zitten.

Dusja: wat moet je dan? Het sociaal wenselijke antwoord dat je op iedereen kan afstemmen en goed kan invoegen?
pi_144028422
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 17:16 schreef silliegirl het volgende:

Goed, het is misschien niet handig verwoord, maar er zit wel een kern van waarheid in. Je zoekt het liefst mensen waar je mee kan "levellen", waar je op jouw niveau mee kan praten. Als je iemand met MBO niveau bij een WO'er zet en ze een discussie laat voeren over, nahjah, noem is wat, de wereldpolitiek worden ze er waarschijnlijk allebei niet vrolijk van. En lees: dan gaat het daadwerkelijk meer over je redeneervermogen etc, niet over je daadwerkelijke diploma.

Overigens: andersom zal de Mbo'er de WO'er weer aftroeven als het op praktischere zaken aankomt (lekkage ofzo bijv.), dus ieder z'n ding, een is niet beter dan het ander.. Maar je gaat nu eenmaal makkelijker om met mensen die met jou op één lijn zitten.

Dusja: wat moet je dan? Het sociaal wenselijke antwoord dat je op iedereen kan afstemmen en goed kan invoegen?
In het geval van een sollicitatiegesprek is dat laatste wel het handigste ja.

Hoe je het verwoord kan verschillen.
Sowieso komen sollicitaties toch neer op zeggen wat ze willen horen uiteraard zonder dat dat er dik bovenop ligt.
  zondag 31 augustus 2014 @ 18:20:45 #189
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_144030645
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:17 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Want iedereen heeft na 10 gesprekken een baan?
Nee, vaak na 1 gesprek al. Zonder WO trouwens. ^O^
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_144030691
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:40 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Dat is wat jij er heel graag van maakt hè. Ik heb dat nergens gezegd of geïnsinueerd. Wel heb ik in mijn vriendengroep alleen maar mensen die WO hbo hebben. Is dat een bewuste keuze. Nee

Maar blijf maar lekker volhouden dat ik een arrogante WO ben die zich te goed voelt voor de rest van de wereld. Als dat het enige lichtpuntje is in jouw saaie leven

Kneus dat je bent.
Kijk, ik ken de persoon achter blauwe sporttas natuurlijk niet. Maar als ik zo jouw sollicitatieavonturen zo eens lees. Dan begin ik me toch lichtelijk af te vragen, ligt het ook niet voor een gedeelte aan blauwe sporttas. Maar nogmaals, ik weet dat natuurlijk niet. Ik was er immers niet bij.

[ Bericht 0% gewijzigd door zweefbij op 31-08-2014 19:00:08 ]
  zondag 31 augustus 2014 @ 18:26:43 #191
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_144030839
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 12:55 schreef BlauweSporttas het volgende:

- ben weer eens op gesprek bij een bedrijf. Zit met recruiter en een partner aan tafel. Al vrij snel zegt die partner "met wat voor mensen ga je graag om?". "Mensen zoals ikzelf die ook WO hebben" zeg ik.
Weet je wat er dom aan is? Dat je, in jouw optiek, alleen iemands talent kunt afleiden aan het feit of hij/zij WO heeft. Dat maak je o.a. met bovenstaand citaat al duidelijk en gezien het aantal keer dat je indirect benoemt dat je WO-ers een superieure soort vindt weet men al:" Deze arrogante corpsbal moeten we zeker niet hebben."
  zondag 31 augustus 2014 @ 18:28:00 #192
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_144030884
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:21 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

In tegendeel. Ik word gevraagd om te solliciteren. Zelfs door bedrijven die ik zelf al heb afgewezen.

Zegt toch wel iets denk je niet?
Ja logisch, HRM wil ook wel eens lachen!
pi_144031232
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:28 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ja logisch, HRM wil ook wel eens lachen!
Zeker als hij bij mij zou solliciteren zou ik me kapot gaan lachen tijdens het interview.
pi_144031399
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:20 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Nee, vaak na 1 gesprek al. Zonder WO trouwens. ^O^
Als vakkenvuller zeker :')
pi_144031523
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:26 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Weet je wat er dom aan is? Dat je, in jouw optiek, alleen iemands talent kunt afleiden aan het feit of hij/zij WO heeft. Dat maak je o.a. met bovenstaand citaat al duidelijk en gezien het aantal keer dat je indirect benoemt dat je WO-ers een superieure soort vindt weet men al:" Deze arrogante corpsbal moeten we zeker niet hebben."
Je zit nu echt compleet bij elkaar te fantaseren wat ik gezegd heb. Vanavond weer naar de coffeeshop?
  zondag 31 augustus 2014 @ 18:48:44 #196
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_144031570
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 17:16 schreef silliegirl het volgende:

Goed, het is misschien niet handig verwoord, maar er zit wel een kern van waarheid in. Je zoekt het liefst mensen waar je mee kan "levellen", waar je op jouw niveau mee kan praten. Als je iemand met MBO niveau bij een WO'er zet en ze een discussie laat voeren over, nahjah, [b]noem is wat/b], de wereldpolitiek worden ze er waarschijnlijk allebei niet vrolijk van. En lees: dan gaat het daadwerkelijk meer over je redeneervermogen etc, niet over je daadwerkelijke diploma.

:')

Volgens mij heeft je vermogen om te redeneren over bepaalde zaken zoals "wereldpolitiek" geen zak met je diploma te maken maar meer met je interesse in 'n bepaald onderwerp, je algemene ontwikkeling en of je 'n beetje logisch kan nadenken.
Hallon!
pi_144031675
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:37 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Zeker als hij bij mij zou solliciteren zou ik me kapot gaan lachen tijdens het interview.
Sorry, die Polen haal je maar ergens anders vandaan!
  zondag 31 augustus 2014 @ 18:52:26 #198
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_144031715
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:43 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Als vakkenvuller zeker :')
Nee, andere banen die jij veracht: koerier, vrachtwagenchauffeur etc.
  zondag 31 augustus 2014 @ 18:53:06 #199
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_144031736
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:47 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Je zit nu echt compleet bij elkaar te fantaseren wat ik gezegd heb. Vanavond weer naar de coffeeshop?
Nee, dat laat ik graag aan jou over.
  zondag 31 augustus 2014 @ 18:55:39 #200
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_144031833
Oi genoeg nou? Terug on topic maar? }:|

Gratis tip: als je nou een een gesprek hebt met een HR miepje en een techneut, is het niet een heel goed idee om het gehele gesprek van drie kwartier naar de borsten van het HR miepje te staren. Ik was - jaren geleden- het HR miepje en de desbetreffende sollicitant had blijkbaar niet in de gaten dat niet de techneut, maar ik uiteindelijk over zijn uitzending naar een van onze projecten zou besluiten. Hij werd niet aangenomen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')