Tipje voor de sollicitatiemailsquote:Op zondag 31 augustus 2014 15:42 schreef kree het volgende:
[..]
Nou dat is minder vreemd, want dat is een reactie op.
Die begrijp ik meer als die van jou eigenlijk.
Zie dit als een sollicitatiegesprek, als ik nou jouW posts lees, dan haal ik er eigenlijk vooral negatieve punten uit over jou geen positieve. (ja je hebt WO)
Alles is een reactie opquote:Op zondag 31 augustus 2014 15:42 schreef kree het volgende:
[..]
Nou dat is minder vreemd, want dat is een reactie op.
.
Zo zie ik dat helemaal niet.quote:Zie dit als een sollicitatiegesprek,
Dat is het niet eens.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:46 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Alles is een reactie op
Het is toch vrij triest als mensen aanstoot nemen aan mijn sociale voorkeur.
[..]
Zo zie ik dat helemaal niet.
Kritiekquote:Op zondag 31 augustus 2014 15:49 schreef kree het volgende:
[..]
Dat is het niet eens.
Meer dat je niet tegen kritiek kunt.
Doe ik nietquote:Oh en dat je uit de hoogte doet vanwege je opleiding.
Nee hoor.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:19 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Is je uitkering afgelopen vrijdag gestort dat je zo blij bent?
Jij bent een kansloze zeiker.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:57 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Kritiekkansloze zeik reacties bedoel je
[..]
Doe ik niet
Nee, het komt erop neer dat jij een kansloze opmerking hebt gemaakt op je sollicitatie.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:57 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Kritiekkansloze zeik reacties bedoel je
[..]
Doe ik niet
Het is gewoon een kloon van blomke, heb je dat nog niet door?quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:28 schreef Scorpie het volgende:
Best knap trouwens, met een paar posts zoveel mensen in een WGR topic over sollicitaties je zo laten uitkotsen. Dat is best knap Sporttas.
Waarom?quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:37 schreef Snoepje5 het volgende:
Als hbo'er lach ik wo'ers uit die geen praktijkervaring hebben.
daar zit ik, heel raar, niet op te wachtenquote:Op zondag 31 augustus 2014 16:03 schreef kree het volgende:
Als dat je op een niet zo subtiele manier wordt duidelijk gemaakt
eh, ik denk dat je in de war bent met iemand andersquote:ga je uit de hoogte doen.
In het geval van een sollicitatiegesprek is dat laatste wel het handigste ja.quote:Op zondag 31 augustus 2014 17:16 schreef silliegirl het volgende:
Ik vind dat jullie wel massaal vallen over "bij voorkeur mensen met WO-niveau".
Goed, het is misschien niet handig verwoord, maar er zit wel een kern van waarheid in. Je zoekt het liefst mensen waar je mee kan "levellen", waar je op jouw niveau mee kan praten. Als je iemand met MBO niveau bij een WO'er zet en ze een discussie laat voeren over, nahjah, noem is wat, de wereldpolitiek worden ze er waarschijnlijk allebei niet vrolijk van. En lees: dan gaat het daadwerkelijk meer over je redeneervermogen etc, niet over je daadwerkelijke diploma.
Overigens: andersom zal de Mbo'er de WO'er weer aftroeven als het op praktischere zaken aankomt (lekkage ofzo bijv.), dus ieder z'n ding, een is niet beter dan het ander.. Maar je gaat nu eenmaal makkelijker om met mensen die met jou op één lijn zitten.
Dusja: wat moet je dan? Het sociaal wenselijke antwoord dat je op iedereen kan afstemmen en goed kan invoegen?
Nee, vaak na 1 gesprek al. Zonder WO trouwens.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:17 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Want iedereen heeft na 10 gesprekken een baan?
Kijk, ik ken de persoon achter blauwe sporttas natuurlijk niet. Maar als ik zo jouw sollicitatieavonturen zo eens lees. Dan begin ik me toch lichtelijk af te vragen, ligt het ook niet voor een gedeelte aan blauwe sporttas. Maar nogmaals, ik weet dat natuurlijk niet. Ik was er immers niet bij.quote:Op zondag 31 augustus 2014 14:40 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Dat is wat jij er heel graag van maakt hè. Ik heb dat nergens gezegd of geïnsinueerd. Wel heb ik in mijn vriendengroep alleen maar mensen die WO hbo hebben. Is dat een bewuste keuze. Nee
Maar blijf maar lekker volhouden dat ik een arrogante WO ben die zich te goed voelt voor de rest van de wereld. Als dat het enige lichtpuntje is in jouw saaie leven
Kneus dat je bent.
Weet je wat er dom aan is? Dat je, in jouw optiek, alleen iemands talent kunt afleiden aan het feit of hij/zij WO heeft. Dat maak je o.a. met bovenstaand citaat al duidelijk en gezien het aantal keer dat je indirect benoemt dat je WO-ers een superieure soort vindt weet men al:" Deze arrogante corpsbal moeten we zeker niet hebben."quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:55 schreef BlauweSporttas het volgende:
- ben weer eens op gesprek bij een bedrijf. Zit met recruiter en een partner aan tafel. Al vrij snel zegt die partner "met wat voor mensen ga je graag om?". "Mensen zoals ikzelf die ook WO hebben" zeg ik.
Ja logisch, HRM wil ook wel eens lachen!quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:21 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
In tegendeel. Ik word gevraagd om te solliciteren. Zelfs door bedrijven die ik zelf al heb afgewezen.
Zegt toch wel iets denk je niet?
Zeker als hij bij mij zou solliciteren zou ik me kapot gaan lachen tijdens het interview.quote:Op zondag 31 augustus 2014 18:28 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja logisch, HRM wil ook wel eens lachen!
Als vakkenvuller zekerquote:Op zondag 31 augustus 2014 18:20 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nee, vaak na 1 gesprek al. Zonder WO trouwens.
Je zit nu echt compleet bij elkaar te fantaseren wat ik gezegd heb. Vanavond weer naar de coffeeshop?quote:Op zondag 31 augustus 2014 18:26 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Weet je wat er dom aan is? Dat je, in jouw optiek, alleen iemands talent kunt afleiden aan het feit of hij/zij WO heeft. Dat maak je o.a. met bovenstaand citaat al duidelijk en gezien het aantal keer dat je indirect benoemt dat je WO-ers een superieure soort vindt weet men al:" Deze arrogante corpsbal moeten we zeker niet hebben."
quote:Op zondag 31 augustus 2014 17:16 schreef silliegirl het volgende:
Ik vind dat jullie wel massaal vallen over "bij voorkeur mensen met WO-niveau".
Goed, het is misschien niet handig verwoord, maar er zit wel een kern van waarheid in. Je zoekt het liefst mensen waar je mee kan "levellen", waar je op jouw niveau mee kan praten. Als je iemand met MBO niveau bij een WO'er zet en ze een discussie laat voeren over, nahjah, [b]noem is wat/b], de wereldpolitiek worden ze er waarschijnlijk allebei niet vrolijk van. En lees: dan gaat het daadwerkelijk meer over je redeneervermogen etc, niet over je daadwerkelijke diploma.
Overigens: andersom zal de Mbo'er de WO'er weer aftroeven als het op praktischere zaken aankomt (lekkage ofzo bijv.), dus ieder z'n ding, een is niet beter dan het ander.. Maar je gaat nu eenmaal makkelijker om met mensen die met jou op één lijn zitten.
Dusja: wat moet je dan? Het sociaal wenselijke antwoord dat je op iedereen kan afstemmen en goed kan invoegen?
Sorry, die Polen haal je maar ergens anders vandaan!quote:Op zondag 31 augustus 2014 18:37 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Zeker als hij bij mij zou solliciteren zou ik me kapot gaan lachen tijdens het interview.
Nee, andere banen die jij veracht: koerier, vrachtwagenchauffeur etc.quote:
Nee, dat laat ik graag aan jou over.quote:Op zondag 31 augustus 2014 18:47 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Je zit nu echt compleet bij elkaar te fantaseren wat ik gezegd heb. Vanavond weer naar de coffeeshop?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |