Hmm ja dat is mij ook wel eens overkomen. "We zijn bang dat je vaak te laat komt" Tja dat is toch mijn probleem niet dat van jullie.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 18:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bedrijven die je afwijzen, omdat ZIJ vinden dat het voor jou te ver reizen is, terwijl je zelf aangeeft daar geen problemen mee te hebben.
Het kan, maar dat zou ik dan eerder gedaan hebben.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 18:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Wellicht aan de uitkeringsplicht voldaan, stel je voor dat je een baan krijgt.
Ik heb het een keer als eerste gezegd terwijl ik op gesprek was. Op de heen reis had ik de omgeving wat bekeken, ik wist al snel dat ik daar in de buurt niet wou wonen. Meteen na de kennismaking excuses gemaakt en aangegeven dat ik de baan niet zou nemen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 18:49 schreef karr-1 het volgende:
Kandidaten die een brief schrijven, door de selectie komen, uitgenodigd worden voor een gesprek en dan 1 dag van tevoren afbellen omdat "het toch te ver weg is"
Je weet toch waar je op reageert neem ik aan? De standplaats stond gewoon in de vacature.
Hmm ja dat kan, maar zou voor mij geen reden zijn om een baan af te slaan. Ik zit nu ook op 1 uur reizen van mijn werk en dat bevalt me prima.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:12 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik heb het een keer als eerste gezegd terwijl ik op gesprek was. Op de heen reis had ik de omgeving wat bekeken, ik wist al snel dat ik daar in de buurt niet wou wonen. Meteen na de kennismaking excuses gemaakt en aangegeven dat ik de baan niet zou nemen.
Ik heb het vijf jaar elke dag gedaan. 100 km heen, 100 km terug. Elke dag. Geen enkel probleem.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hmm ja dat kan, maar zou voor mij geen reden zijn om een baan af te slaan. Ik zit nu ook op 1 uur reizen van mijn werk en dat bevalt me prima.
Ik heb wel tijden dagelijks drie uur gereisd maar die hele omgeving vond ik zo deprimerend dat ik er totaal geen zin in had en dan stond de toegangsweg ook nog dagelijks vol files. Gelukkig kon ik het me permitteren de baan niet te nemen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:14 schreef karr-1 het volgende:
Ik zit nu ook op 1 uur reizen van mijn werk en dat bevalt me prima.
Andersom is ook zo leuk. Op gesprek mogen komen. En vraag 1 is. Vind je het eigenlijk niet te ver, ik vind het best ver. Nodig me dan niet uit als je toch al weet dat het te ver is, en me daarom af gaan wijzen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 18:49 schreef karr-1 het volgende:
Kandidaten die een brief schrijven, door de selectie komen, uitgenodigd worden voor een gesprek en dan 1 dag van tevoren afbellen omdat "het toch te ver weg is"
Je weet toch waar je op reageert neem ik aan? De standplaats stond gewoon in de vacature.
5 jaar. En toen dus niet meer?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik heb het vijf jaar elke dag gedaan. 100 km heen, 100 km terug. Elke dag. Geen enkel probleem.
Nee, toen vond ik een baan dichterbij, die beter betaalde.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 20:28 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
5 jaar. En toen dus niet meer?
Ik heb het 1 jaar gedaan, 200km op een dag. Vond het toch niet vatbaar voor herhaling, 3 uur per dag in de auto.
Waarom? Omdat ik kanker erbij haalde? Oké excuus daarvoor. Maar nergens zoveel geconcentreerde onkunde als in het UWV. Die lui kunnen werkelijk niks nadaa goed doen. Een groot werkgelegenheidsprojectquote:
Fijn. Ik mag er maandag heen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 20:35 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Waarom? Omdat ik kanker erbij haalde? Oké excuus daarvoor. Maar nergens zoveel geconcentreerde onkunden als in het UWV. Die lui kunnen werkelijk niks nadaa goed doen. Een groot werkgelegenheidsproject
Sterktequote:Op vrijdag 29 augustus 2014 20:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Fijn. Ik mag er maandag heen.
Ha, goeiequote:Op vrijdag 29 augustus 2014 18:04 schreef QuiCk01 het volgende:
[..]
Uitnodigen, capaciteitentest laten doen en dan nog 3 vervolggesprekken mee voeren!
Ik heb nog met het idee gespeeld destijds inderdaad.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 18:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo een heb ik er ook wel eens gehad. Die heb ik doorgefaxt naar het UWV.
Srsly? Volgens mij was het 5 voor ww p/m en 5 p/w voor jongeren in WWB.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:12 schreef Snoepje5 het volgende:
1 sollicitatie per maand om in aanmerking te blijven voor een uitkering? Belachelijk. Dat kunnen ze prima opschroeven naar 5.
Het is 4 per vier weken voor ww.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:57 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Srsly? Volgens mij was het 5 voor ww p/m en 5 p/w voor jongeren in WWB.
Als het eerste deel gesloten wordt kun je inderdaad geen reeks maken. Een modje moet deel 1 en 2 even koppelen (was al gevraagd, zie ik) en dan kun je vanaf dit deel automatisch deel 3 aan de reeks toevoegen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 18:17 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik heb op 'open nieuw deel' geklikt ?
Er is vast een mod die ze even wil reeksen dan.
Dan heb ik vier jaar geleden geluk gehad met mijn werkcoach. "Oh, wat die 4 sollicitaties per 4 weken betreft: daar ga ik niet te erg op letten, aangezien er amper werk is. "quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:04 schreef BlueMage het volgende:
M'n werkcoach wilde op 'n gegeven moment twintig sollicitaties per week van me zien, uh tsja dat worden niet zo'n heel serieuze brieven in een regio waar werk (zeker op dat moment) heel schaars was/is.
Zo gek is het niet dat ze belt, hoor. Je schrijft je tenslotte in, dus je bent op zoek naar werk. Zij kan ook niet weten, dat je zo kieskeurig bent dat je perse alleen in een bepaald vakgebied wilt werken en niet bereid bent geld te verdienen door tijdelijk wat anders te doen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 09:36 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dan heb ik vier jaar geleden geluk gehad met mijn werkcoach. "Oh, wat die 4 sollicitaties per 4 weken betreft: daar ga ik niet te erg op letten, aangezien er amper werk is. "![]()
Ook nog een mooie: vacature gezien bij een uitzendbureau. Enfin, ik daar op gesprek, wordt door uitzendmiep ingeschreven, maar ik kreeg maar niks los over die vacature waar ik op solliciteerde.
Word ik nog geen uur later door miepje gebeld: of ik dat en dat werk wilde doen. Nee, daar solliciteerde ik niet op. Serieus, ze werd haast boos.![]()
Needless to say dat ik voor dat uitzendbureau nooit gewerkt heb.
X = ?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:13 schreef Eyip het volgende:
Volgens landelijke richtlijnen MOET je bij het openstellen een X aantal kandidaten uitnodigen. Daarom komen sommigen in een gesprek terecht waar de vraagsteller niets weet of dat je na een lange procedure het toch niet bent geworden.
Zo fijn, die regels. EU, bedankt!
Goed topic trouwens.
Niet bestaand. Dat hadden we al uitgevogeld. Kletsverhaal.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |