abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:09:44 #1
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_143583976
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang verlenende mensen.

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif

En weer open.
  Moderator dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:11:43 #2
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_143584021
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:08 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Daarom ook vanaf 70 jaar elke twee jaar een verplichte keuring op eigen kosten invoeren.
Echt he? Ben ik het zeer mee eens.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:21:06 #3
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_143584266
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:11 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Echt he? Ben ik het zeer mee eens.
Elke keer wanneer er weer zo'n geraamte in een Suzuki Alto of een Daihatsu Cuore rare fratsen uithaalt vraag ik me weer af waarom dat nog niet is ingevoerd. Nu is het vanaf 75 jaar elke 5 jaar, en dan ook alleen wat lichamelijke checkjes (ogen, bloeddruk, goed functioneren armen en benen, geestelijke check). Waarom niet vaker, en ook met een stuk daadwerkelijk rijden (soort informeel examen). Want face it, veel van de 75+'ers kunnen gewoon niet meer verantwoord achter het stuur kruipen, ook al lijkt het lichamelijk wel zo.
pi_143584745
Omdat het volk wat die regeltjes in moet voeren bijna die leeftijd bereikt?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:38:45 #5
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_143584797
quote:
Daarom ook vanaf 70 jaar elke twee jaar een verplichte keuring op eigen kosten invoeren.
lijkt een goed idee hé,

tot je zelf 70 jaar oud bent, dan vind je het waarschijnlijk een ruk idee.
ik snap wel waarom die oude menschen nog steeds auto willen rijden, pak je dat af zijn ze totaal niet mobiel meer.

om de 2 jaar keuring is op zich niet verkeerd, maar dan niet op eigen kosten.
mee bekant vangde gin haas.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:50:22 #6
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_143585175
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:38 schreef kawa4 het volgende:

[..]

lijkt een goed idee hé,

tot je zelf 70 jaar oud bent, dan vind je het waarschijnlijk een ruk idee.
ik snap wel waarom die oude menschen nog steeds auto willen rijden, pak je dat af zijn ze totaal niet mobiel meer.

om de 2 jaar keuring is op zich niet verkeerd, maar dan niet op eigen kosten.
Wat een onzin. Ik heb een relatief jonge oma nog, die is pas de 75 jaar grens gepasseerd. Heeft geen rijbewijs, doet gewoon alles op de fiets (niet elektrisch) en met het OV. Voelt zich (naar eigen zeggen) tig keer mobieler dan alle "oudjes in mijn flat die alles lui met de auto doen".

En je moet je rijbewijsverlenging en het halen van je rijbewijs toch ook zelf betalen? Waarom het onderhouden van je rijbewijs boven een bepaalde leeftijd dan niet? Dat hoeft ook echt geen fortuin te kosten. Ik snap dat al die bejaarden hun rijbewijs graag willen houden, maar in het hedendaagse drukke verkeer is het gewoon niet verantwoord voor velen. En als jij nog wel gewoon goed kan rijden als 70+'er, dan komt dat er elke twee jaar gewoon uit, en kan je weer lekker twee jaar doortuffen. :)
  Moderator dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:55:10 #7
Dick Laurent Is Dead
pi_143585338
Exactly. Ik heb in de relatief korte tijd dat ik zelf een auto heb al best vaak meegemaakt dat er een auto op de linkerbaan voor mij reed met 90 ofzo en als het dan ein-de-lijk eens naar rechts gaat, dat je dan inhaalt en dan zo'n opa glazig kijkend achter het stuur ziet zitten :')

En dan zit ik weer zo van 'ja hoor... figures'
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:57:08 #8
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143585425
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:50 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ik heb een relatief jonge oma nog, die is pas de 75 jaar grens gepasseerd. Heeft geen rijbewijs, doet gewoon alles op de fiets (niet elektrisch) en met het OV. Voelt zich (naar eigen zeggen) tig keer mobieler dan alle "oudjes in mijn flat die alles lui met de auto doen".
Je hebt mensen die nog goed ter been zijn omdat ze lopen/fietsen en je hebt mensen die lopen/fietsen omdat ze nog goed ter been zijn. Niet iedereen kan alles lichamelijk nog zelf, zelfs al hebben die mensen hun hele leven gesport. Mijn opa is 89 en sport nu nog steeds, maar boodschappen moet hij echt in de auto doen.

quote:
En je moet je rijbewijsverlenging en het halen van je rijbewijs toch ook zelf betalen? Waarom het onderhouden van je rijbewijs boven een bepaalde leeftijd dan niet? Dat hoeft ook echt geen fortuin te kosten.
Jij hebt blijkbaar nog geen medische keuring hoeven doen voor het CBR :{ Ik vind een bijdrage prima hoor, maar laat die landelijk bepaald zijn en vastgesteld worden op een paar tientjes. Vergeet niet dat je doorgaans de keuring zelf ook moet betalen, dat staat dus los van de kosten van het CBR om de verlenging van het rijbewijs te beoordelen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:03:36 #9
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143585632
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:55 schreef dick_laurent het volgende:
Exactly. Ik heb in de relatief korte tijd dat ik zelf een auto heb al best vaak meegemaakt dat er een auto op de linkerbaan voor mij reed met 90 ofzo en als het dan ein-de-lijk eens naar rechts gaat, dat je dan inhaalt en dan zo'n opa glazig kijkend achter het stuur ziet zitten :')

En dan zit ik weer zo van 'ja hoor... figures'
Maar waar wil je dan op gaan keuren? Ouderdom heeft te maken met fysieke eigenschappen, inclusief het denkvermogen van de hersens. Daar kun je op keuren.

Onnodig links rijden, verkeerde snelheden, gevaarlijk gedrag etc. komt door andere dingen, zoals simpelweg niet kunnen rijden, egoisme in het verkeer en niet op zitten letten. Als je daar op wilt 'keuren' dan zul je toch echt élke bestuurder aan moeten pakken, want dat gedrag is alles behalve toe te schrijven aan alleen de bejaarden. Overigens ben ik niet tegen het herhalen van het praktijkexamen. Laten we zeggen, elke 10 jaar een opfrisexamen theorie en opnieuw een praktijktest afleggen. En dat je dan bv. een jaar hebt om dat te halen, dus dat je in de tussentijd het rijbewijs wel gewoon kan houden.

Het valt op, op bijvoorbeeld dit soort fora en/of op verjaardagspartijtjes, dat de veteranenautomobilisten juist slechtere kennis hebben van de theorie dan de broekies die net het pasje hebben. Ooit eens doorheen gewandeld 25 jaar geleden, maar nooit bijgehouden. Maar wel denken dat ze alle regels kennen. Als ik al het gehuil hoor over die 130 km/u bijvoorbeeld denk ik dat een groot deel van die de-beste-automobilisten-van-nederland wel een opfriscursus kunnen gebruiken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
  Moderator dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:16:13 #10
Dick Laurent Is Dead
pi_143586015
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:03 schreef twiFight het volgende:

[..]

Maar waar wil je dan op gaan keuren? Ouderdom heeft te maken met fysieke eigenschappen, inclusief het denkvermogen van de hersens. Daar kun je op keuren.

Onnodig links rijden, verkeerde snelheden, gevaarlijk gedrag etc. komt door andere dingen, zoals simpelweg niet kunnen rijden, egoisme in het verkeer en niet op zitten letten. Als je daar op wilt 'keuren' dan zul je toch echt élke bestuurder aan moeten pakken, want dat gedrag is alles behalve toe te schrijven aan alleen de bejaarden.

Je hebt wat dat deel betreft gelijk. Genoeg anderen die dat ook doen. Maar het overduidelijke verschil zit hem in de "intentie" van dit soort acties.

Onnodig langzaam links rijden, slecht opletten, niet knipperen, geen snelheid maken wanneer dat nodig is enzovoort enzovoort zijn inderdaad dingen die niet alleen bejaarden doen.
Het verschil is dat een jonger persoon die dit doet, het gewoon uit asociale laksheid, arrogantie of stress doet. Niet omdat hij/zij niet capabel is om snel genoeg te reageren.

En daar zit bij veel bejaarden gewoon de crux wat mij betreft. Ze zijn niet capabel meer om snel te reageren, goed overzicht te hebben, adequaat te handelen (mentaal vooral dan). Dus ja, dan mogen ze fysiek misschien nog wel in staat zijn om enigszins normaal te schakelen en te sturen enzo, maar op het moment dat ze gewoon zó weinig verkeersinzicht en reactievermogen hebben dat ze in het snelle hedendaagse verkeer voor het grootste deel vd tijd nauwelijks goed in de gaten hebben wat er om hun heen gebeurt.... tsjah... dan vind ik het echt wel link hoor, sorry.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:29:00 #11
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_143586487
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:21 schreef BigSmurf het volgende:
Waarom niet vaker, en ook met een stuk daadwerkelijk rijden (soort informeel examen).
Eensch. Beter lijkt het me om een verplicht (her)examen in te voeren voor alle bestuurders, zo om de 10 jaar of zo. Dan filter je al heel wat mensen eruit die eigenlijk niet goed in staat zijn om te rijden. Hoef je ook niet te wachten tot ze bejaard zijn.

-edit- wat twiFight dus eigenlijk post.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  FOK!fotograaf dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:47:17 #12
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143587068
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:29 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Eensch. Beter lijkt het me om een verplicht (her)examen in te voeren voor alle bestuurders, zo om de 10 jaar of zo. Dan filter je al heel wat mensen eruit die eigenlijk niet goed in staat zijn om te rijden. Hoef je ook niet te wachten tot ze bejaard zijn.

-edit- wat twiFight dus eigenlijk post.
Dat wordt lachem, want iedereen zakt dan zo'n beetje. Wij zijn te gehaaid, te snel, we hebben dingen te snel in de gaten. Een gaatje waar je vol gas voor moet geven om in te passen? Bij het CBR is dat zakken. Ik merkte het al met mijn BE rijlessen en examen een paar jaar terug: 1 hand, sneller met optrekken en keuzes maken, wat vlotter doorrijden ("Het is hier steeds 30 en niet bijna 50, ook al slaat die 30 nergens op" :P) en je ergeren aan lesauto's voor je bij het stoplicht (dus bij het tweede licht ernaast staan).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:59:05 #13
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_143587457
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:03 schreef twiFight het volgende:

[..]

Maar waar wil je dan op gaan keuren?
Hetgeen wat ze nu elke 5 jaar al doen vanaf 75 jaar (lichamelijk en geestelijk), maar ook gewoon een stuk rijden. En dan niet zoals bij het CBR op elke slak zout leggen, maar gewoon een goede indruk krijgen van iemand hoe hij/zij zich houdt in het verkeer. Dat de echte gevaren ertussenuit gefilterd worden.

Ik wil niet alle bejaarden van de weg afhebben, ik wil de gevaarlijkste figuren filteren. Diegenen die echt niet meer capabel zijn. Een periode van 5 jaar is gewoon teveel. In 2 jaar tijd kan er zoveel veranderen in gesteldheid dat je bij de keuring nog prima was, maar 2 jaar later een gevaar op de weg. En enkel een keuring door een arts vind ik daarbij niet afdoende.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:34:20 #14
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143588774
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:47 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat wordt lachem, want iedereen zakt dan zo'n beetje.
Het CBR examen is dan ook een aanfluiting. Ten eerste lijkt het meer gericht op inkomsten dan op rijvaardigheid. Het examen hangt sterk af van de examinator en waar de een met goed rijgedrag toch zakt, slaagt de ander wel weer.

Een (her)examen zou mijns inziens puur gericht moeten zijn op het niet veroorzaken van gevaar, anticiperend rijden en sociaal/vloeiend rijden. Met dat laatste bv. kom je een stuk sneller thuis dan dat opgefokte gejaag. Als iedereen het doet rijdt het ten eerste een stuk leuker én je bent eerder thuis (met nog minder verbruik ook). Of de automobilist in kwestie dan wel duidelijk zijn hoofd gedraaid heeft bij het kijken in de spiegels lijkt mij minder relevant.
pi_143602143
Door omstandigheden met het OV onderweg. Gaat een lijndienstbus de snelweg op, wordt ie continu ingehaald door vrachtwagens. De bus is van het type touringcar. Dus ik kijk effe hoe hard hij rijdt - 75 km/uur. 8)7
Professioneel gifmenger.
pi_143602182
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:51 schreef Buurpoes het volgende:
Door omstandigheden met het OV onderweg. Gaat een lijndienstbus de snelweg op, wordt ie continu ingehaald door vrachtwagens. De bus is van het type touringcar. Dus ik kijk effe hoe hard hij rijdt - 75 km/uur. 8)7
Chauffeur moet ook de uren maken :D
pi_143602405
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:51 schreef Buurpoes het volgende:
Anders moet hij bij de volgende halte een half uur wachten omdat hij veel te vroeg is en daar had hij geen zin in ;)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_143602946
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:57 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Anders moet hij bij de volgende halte een half uur wachten omdat hij veel te vroeg is en daar had hij geen zin in ;)
Limiet was 120, een reeks vrachtwagens die 90 rijden en dan zie je het naast en achter de bus stropen. Ik vond t niet kunnen.
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:20:16 #19
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_143603311
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:57 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dé reden waarom ik de bus haat is dat ze dat dus nooit doen, wachten. Een trein vertrekt óf op tijd óf te laat. Shit, maar voorspelbaar. Een bus komt soms echt 5 minuten te vroeg en rijdt dan lekker door. Leuk als je op een punt staat waar maar 2x of zelfs 1x per uur een bus langskomt.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:37:44 #20
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143604107
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 20:20 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dé reden waarom ik de bus haat is dat ze dat dus nooit doen, wachten. Een trein vertrekt óf op tijd óf te laat. Shit, maar voorspelbaar. Een bus komt soms echt 5 minuten te vroeg en rijdt dan lekker door. Leuk als je op een punt staat waar maar 2x of zelfs 1x per uur een bus langskomt.
Zoals mij vorige week gebeurde. 6 minuten te vroeg, 2 keer per uur een bus. Ik snap wel waarom ze snel op een eindpunt willen zijn, want veel pauze krijgen die mensen niet en die willen ook wel eens een sigaretje, maar ze vergeten daarbij doodleuk even dat mensen afhankelijk zijn van de bus en het rooster dat die rijdt.
  Spellchecker woensdag 20 augustus 2014 @ 01:56:06 #21
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_143617281
Hangt wel grotendeels van de chauffeur af... Ik heb zelf altijd óf heel rustig aan gedaan, om te tijd mij weer bij te laten halen, of even bij een bushalte gewacht als het echt te gortig werd (meer dan 2 minuten te vroeg).

Dan zijn er ook nog lijnen, die incorrect bemeten zijn; dan ben je bij plaats A 2 minuten te vroeg, en vanaf plaats B loop je ineens 5 minuten achter, de rest van de rit... Als je in zo'n plaats woont, zul je dus zien dat zo'n lijn structureel of te vroeg, of structureel te laat langs komt :P
Tevens -purist.
pi_143618532
Mensen die een paar minuten naast je gaan hangen, voordat ze eindelijk eens in gaan halen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 09:08:26 #23
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143619645
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:56 schreef NoBody122 het volgende:
Hangt wel grotendeels van de chauffeur af... Ik heb zelf altijd óf heel rustig aan gedaan, om te tijd mij weer bij te laten halen, of even bij een bushalte gewacht als het echt te gortig werd (meer dan 2 minuten te vroeg).

Dan zijn er ook nog lijnen, die incorrect bemeten zijn; dan ben je bij plaats A 2 minuten te vroeg, en vanaf plaats B loop je ineens 5 minuten achter, de rest van de rit... Als je in zo'n plaats woont, zul je dus zien dat zo'n lijn structureel of te vroeg, of structureel te laat langs komt :P
Ja, dat zie je ook, in Amersfoort bv. Maar dat is inderdaad structureel. Het stomme van chauffeurs die zich niet aan de tijden houden is dat je er niet op kan anticiperen. Ik kan best wel eens 5 minuten eerder weg van werk om de te vroege bus nog te halen. Maar niet elke dag, om vervolgens ook nog eens 9 van de 10 keer 10 minuten te moeten wachten, omdat de bus meestal 2-3 minuten te laat is. Dat is dus het hele punt van zo'n dienstrooster, daar kunnen mensen op anticiperen.
pi_143624326
quote:
15s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 06:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mensen die een paar minuten naast je gaan hangen, voordat ze eindelijk eens in gaan halen.
Heerlijk ja. Mensen die, als ik achter een vrachtwagen aankom rijden (rechterstrook) lekker linksachter in mn dode hoek blijven hangen.. Dan moet ik dus mn snelheid aanpassen aan 90 en dus remmen, omdat hij me niet gewoon inhaalt. En 'm er nog voor gooien doe ik dan toch liever niet, is me te asociaal :P
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
pi_143624799
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:32 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Heerlijk ja. Mensen die, als ik achter een vrachtwagen aankom rijden (rechterstrook) lekker linksachter in mn dode hoek blijven hangen.. Dan moet ik dus mn snelheid aanpassen aan 90 en dus remmen, omdat hij me niet gewoon inhaalt. En 'm er nog voor gooien doe ik dan toch liever niet, is me te asociaal :P
Maar daar kun je op anticiperen. Ruim van te voren iets gas bijgeven en dan voor die auto invoegen en de vrachtwagen inhalen
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_143624888
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Maar daar kun je op anticiperen. Ruim van te voren iets gas bijgeven en dan voor die auto invoegen en de vrachtwagen inhalen
Dan zijn er ook wel eens figuren die op je bumper gaan hangen omdat je niet met 140 km/uur inhaalt. Het is gewoon nooit goed.
Professioneel gifmenger.
  Moderator woensdag 20 augustus 2014 @ 12:57:12 #27
Dick Laurent Is Dead
pi_143625142
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:47 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dan zijn er ook wel eens figuren die op je bumper gaan hangen omdat je niet met 140 km/uur inhaalt. Het is gewoon nooit goed.
Yep, tijdje geleden nog meegemaakt. 120 weg... ik haal ff in met ruim 130 op de linkerbaan, zit er een gast in een Corsa nota bene meteen op mijn bumper omdat het niet snel genoeg ging :') :') :')
  woensdag 20 augustus 2014 @ 13:00:28 #28
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_143625237
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:57 schreef dick_laurent het volgende:
yep, tijdje geleden nog meegemaakt. 120 weg... ik haal ff in met ruim 130 op de linkerbaan, zit er een gast in een Corsa nota bene meteen op mijn bumper omdat het niet snel genoeg ging
dan gaat bij mij meteen het gas los,
dan blijf ik langs de vrachtwagen rijden, net zo lang tot dat hij meer ruimte er tussenlaat
  Moderator woensdag 20 augustus 2014 @ 13:05:50 #29
Dick Laurent Is Dead
pi_143625407
quote:
2s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:00 schreef kawa4 het volgende:

[..]

dan blijf ik langs de vrachtwagen rijden, net zo lang tot dat hij meer ruimte er tussenlaat
Ja ik heb wel ff expres gas losgelaten en toen lekker langzaam naar rechts gegaan. Vervolgens haalde meneer me in en stuurde vrij agressief meteen naar rechts vlak voor me, om even zijn ongenoegen te laten blijken :')

en daarna moovde hij vrij snel weer naar de linkerbaan om daar bij de volgende te gaan lopen kleven...... echt, sommige mensen |:(
  woensdag 20 augustus 2014 @ 13:07:48 #30
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_143625451
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:05 schreef dick_laurent het volgende:
Vervolgens haalde meneer me in en stuurde vrij agressief meteen naar rechts vlak voor me, om even zijn ongenoegen te laten blijken
yup, dat is dan idd een beetje standaard reactie, die ik dan ook krijg ja,
en vergeet de middelvinger niet :')
pi_143625474
Ik kan me niet zo druk maken over bumperklevers, gewoon door met inhalen en snel naar rechts.

Wel irritant fietser en brommers die vinden dat ik te langzaam over de grachten rijd, ja zodat ik noch kan stoppen als er een andere fiets of brommer van rechts komt uit een nauw straatje.
.
pi_143625972
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:47 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Tja.

Maar dan nog aan jezelf blijven denken en niet wachten op anderen.
pi_143626168
Even een dotje gas geven en naar links, vervolgens lekker met 130 op de cruise control verder touren. Echt irritant die dooiehoek hangers.
pi_143626531
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:08 schreef Fer het volgende:
Ik kan me niet zo druk maken over bumperklevers, gewoon door met inhalen en snel naar rechts.

Wel irritant fietser en brommers die vinden dat ik te langzaam over de grachten rijd, ja zodat ik noch kan stoppen als er een andere fiets of brommer van rechts komt uit een nauw straatje.
Of wielrenners...

Laatst op de bromfiets een wielrenner ingehaald, ging prima. Effe later een onoverzichtelijke bocht, dus ik rem. Gaat die prutser mij rechts (!) proberen in te halen en maar jammeren dat daar niet genoeg ruimte was. Die wilde blijkbaar met 40 km/uur een onoverzichtelijke bocht door zeilen. Met zijweg, en uitmondend in een tunneltje.
Professioneel gifmenger.
pi_143626642
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:37 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Of wielrenners...

Laatst op de bromfiets een wielrenner ingehaald, ging prima. Effe later een onoverzichtelijke bocht, dus ik rem. Gaat die prutser mij rechts (!) proberen in te halen en maar jammeren dat daar niet genoeg ruimte was. Die wilde blijkbaar met 40 km/uur een onoverzichtelijke bocht door zeilen. Met zijweg, en uitmondend in een tunneltje.
Wielrenners zijn sowieso een stelletje flikkers, altijd zwaaien dat je langzamer moet rijden ook al houd je je aan de snelheid. Dat soort gevallen is de killswitch voor gemaakt.
pi_143628304
quote:
2s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:00 schreef kawa4 het volgende:

[..]

Dit.

Daar krijg je wel ontzettend vermakelijke reacties op. :+
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 14:28:50 #37
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_143628317
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:08 schreef Fer het volgende:

Dat is ook het beste wat je met bumperklevers kan doen. Anders maak je het alleen maar gevaarlijker.

Zeer irritant vind ik het trouwens wanneer mensen 110 rijden op de linkerbaan van de a2 tussen Utrecht en Amsterdam, dat stukje waar je 130 mag.

Op de een of andere manier houdt niemand rechts bij bredere snelwegen. Ook niet een klein beetje. Gewoon twee banen rechts niets en dan toch niet opzij gaan.

Dan ga ik ook bumperkleven en knipperen. Links plakken zowiezo een enorm teken van gebrekkig verkeersinzicht. Genoeg reden om opnieuw examen te doen. :(
pi_143628353
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:28 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dat is ook het beste wat je met bumperklevers kan doen. Anders maak je het alleen maar gevaarlijker.

Zeer irritant vind ik het trouwens wanneer mensen 110 rijden op de linkerbaan van de a2 tussen Utrecht en Amsterdam, dat stukje waar je 130 mag.

Op de een of andere manier houdt niemand rechts bij bredere snelwegen. Ook niet een klein beetje. Gewoon twee banen rechts niets en dan toch niet opzij gaan.

Dan ga ik ook bumperkleven en knipperen. Links plakken zowiezo een enorm teken van gebrekkig verkeersinzicht. Genoeg reden om opnieuw examen te doen. :(
Heb daar nooit last van gehad bij dat stukje snelweg, iedereen netjes op de rechterbaan. Misschien lag het ook wel aan het tijdstip.. ik kwam daar meestal rond het middaguur.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 14:30:24 #39
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_143628373
Zowiezo. Als je niet de maximale snelheid rijdt op de gps -- dus niet je snelheidsmeter -- hoor je niet op de linkerbaan thuis. Gewoon niet. :(
pi_143628387
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:28 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

idd, A2 is inderdaad erg hinderlijk, maarja 100 rijden op een baan met 5 rijstroken is erg hersendodend.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_143628414
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:30 schreef NieuweNier het volgende:
Zowiezo. Als je niet de maximale snelheid rijdt op de gps -- dus niet je snelheidsmeter -- hoor je niet op de linkerbaan thuis. Gewoon niet. :(
dus als er 3 stroken zijn waar je 100 mag en iedereen rijdt 90-110 op de rechter 2 stroken moet ik perse met 130kmh inhalen?
  woensdag 20 augustus 2014 @ 14:32:04 #42
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_143628422
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Heb daar nooit last van gehad bij dat stukje snelweg, iedereen netjes op de rechterbaan. Misschien lag het ook wel aan het tijdstip.. ik kwam daar meestal rond het middaguur.
Ah vandaar. Ik vaak net na 19.00. Dan kan en mag je er 130 rijden, maar zijn er veel auto's op de weg.

Als er dan een paar mensen consistent links plakken worst het chaos. Rechts inhalen, veel banen naar links om in te halen, een drukke linkerbaan en rechts geen verkeer, etc.

Als het rustig is vind ik het trouwens wel een ontzettend chill snelweg ^O^
pi_143628453
quote:
Als alles wat rechts rijdt langzamer rijdt dan de max. snelheid wel.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 14:35:25 #44
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_143628520
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:31 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

dus als er 3 stroken zijn waar je 100 mag en iedereen rijdt 90-110 op de rechter 2 stroken moet ik perse met 130kmh inhalen?
In nederland gebeurd het volgens mij niet dat er voor verschillende rijbanen andere maximum snelheden gelden. Behalve bij een ongeluk ofzo op de matrixborden.

Als je op een 130 weg rijdt vind ik dus inderdaad dat je links 130 moet rijden. Zeker als er een auto achter je rijdt. (Als dat niet het geval is zou je een uitzondering kunnen maken, mits niemand voor je hoeft te remmen).

Als het zoals je schets een 100 weg is moet je 100 rijden op de linkerbaan. Gewoon niet onder de maximumsnelheid als daar geen echte reden toe is. :')
  woensdag 20 augustus 2014 @ 14:36:47 #45
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_143628560
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Als alles wat rechts rijdt langzamer rijdt dan de max. snelheid wel.
Als ze rechts harder rijden dan de maximum snelheid ook. Anders wordt je rechts ingehaald en das ook niet de bedoeling, dan plak je ook links :')
pi_143628649
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:35 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

In nederland gebeurd het volgens mij niet dat er voor verschillende rijbanen andere maximum snelheden gelden. Behalve bij een ongeluk ofzo op de matrixborden.

Als je op een 130 weg rijdt vind ik dus inderdaad dat je links 130 moet rijden. Zeker als er een auto achter je rijdt. (Als dat niet het geval is zou je een uitzondering kunnen maken, mits niemand voor je hoeft te remmen).

Als het zoals je schets een 100 weg is moet je 100 rijden op de linkerbaan. Gewoon niet onder de maximumsnelheid als daar geen echte reden toe is. :')
Dat is de nuance waar ik eigenlijk naar op zoek was.
ik hinder nooit iemand als ik inhaal maar als er niemand op de linker strook zit hoef ik niet perse vmax te rijden.
pi_143628670
Max snelheid van wat moet je dan rijden? Mijn auto heft een top van 202, die moet ik dus rijden op de meest linkerrijstrook of wat? :')
  Moderator woensdag 20 augustus 2014 @ 14:39:50 #48
Dick Laurent Is Dead
pi_143628674
quote:
Nou je wil niet weten hoe vaak ik het al heb meegemaakt dat men op de linkerbaan 100 ofzo rijdt waar je 120 mag. Vaak is dat dan door een of andere slomo die de boel loopt op te houden, but it happens...a lot :(

quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:30 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

idd, A2 is inderdaad erg hinderlijk, maarja 100 rijden op een baan met 5 rijstroken is erg hersendodend.
JA! Ik heb ook echt een pestpleurishekel aan de A2. Fucking 100 moeten rijden met z'n allen op een vijfbaans weg = :') in het kwadraat
pi_143628720
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:39 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Nou je wil niet weten hoe vaak ik het al heb meegemaakt dat men op de linkerbaan 100 ofzo rijdt waar je 120 mag. Vaak is dat dan door een of andere slomo die de boel loopt op te houden, but it happens...a lot :(

[..]

JA! Ik heb ook echt een pestpleurishekel aan de A2. Fucking 100 moeten rijden met z'n allen op een vijfbaans weg = :') in het kwadraat
Dit dus, als ik geen CC in mijn auto had dan had ik mijn stuur al 100x kaal gevreten van frustratie :')
  woensdag 20 augustus 2014 @ 14:42:23 #50
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_143628759
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:39 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Dat is de nuance waar ik eigenlijk naar op zoek was.
ik hinder nooit iemand als ik inhaal maar als er niemand op de linker strook zit hoef ik niet perse vmax te rijden.
Haha ik dacht ook al van "huh" toen je het postte. Jij lijkt me niet het type mensen te hinderen en links te plakken :P
  woensdag 20 augustus 2014 @ 14:44:20 #51
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_143628829
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:39 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

[..]

Echt he van dat links plakken. Ik was bij mijn oma op visite. Die klaagt altijd over alles wat nieuw is. En de jeugd van tegenwoordig.

Ze vind iedereen asociaal omdat ze haar rechts inhalen of knipperen wanneer ze even een paar kilometer links rijdt. :') __! Mensen hebben geen geduld meer enzo. (Nee goh als je werkt enzo)

Als ik een politieagent voor zijn kop sla noem ik hel toch ook niet asociaal dat hij me arresteert :')
pi_143628884
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:42 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Haha ik dacht ook al van "huh" toen je het postte. Jij lijkt me niet het type mensen te hinderen en links te plakken :P
hahaha inderdaad, maar ik probeer wat te minderen met planken, laatste keer 1 op 5 gereden, zelfs op lpg is dat een beetje zonde van het geld, ik kan 1 op 9 halen maar dan geniet ik niet meer achter het stuur dus ik ga nu proberen het op 1 op 7 te houden.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 14:46:49 #53
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_143628907
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:41 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Dit dus, als ik geen CC in mijn auto had dan had ik mijn stuur al 100x kaal gevreten van frustratie :')
Daarom zie je iedereen daar met telefoons en ipads. Of ouderen een krant of boek lezen ofzo. En vrouwen natuurlijk makeup en haar doen. :')
  FOK!fotograaf woensdag 20 augustus 2014 @ 14:47:23 #54
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143628927
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:30 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Verkeer is normaal gesproken iets dynamisch, grotere snelheidsverschillen zorgen op de een of andere manier voor meer veiligheid, zeker op een weg als de A2. Echter, door die trajectcontrole met max 100 gaat het dynamische, het vloeiende eraf. Iedereen blijft strak op de streep rijden.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_143629149
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:44 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Echt he van dat links plakken. Ik was bij mijn oma op visite. Die klaagt altijd over alles wat nieuw is. En de jeugd van tegenwoordig.

Ze vind iedereen asociaal omdat ze haar rechts inhalen of knipperen wanneer ze even een paar kilometer links rijdt. :') __! Mensen hebben geen geduld meer enzo. (Nee goh als je werkt enzo)

Als ik een politieagent voor zijn kop sla noem ik hel toch ook niet asociaal dat hij me arresteert :')
Ik vraag me altijd af wat je nou tegen zo iemand moet zeggen om ze te laten inzien dat ze hinderen.
Professioneel gifmenger.
  Moderator woensdag 20 augustus 2014 @ 14:59:31 #56
Dick Laurent Is Dead
pi_143629431
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:53 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af wat je nou tegen zo iemand moet zeggen om ze te laten inzien dat ze hinderen.
Zoiets?

pi_143630293
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:59 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Zoiets?

[ afbeelding ]
Als het je oma/broer/vriend(in) is, is het wel handig enige subtiliteit te gebruiken om de band niet te verstoren, maar het rijgedrag wel te verbeteren. :Y
Professioneel gifmenger.
pi_143630451
Ik kan me zo ma-te-loos irriteren aan het langzamer gaan rijden bij het inhalen van vrachtwagens... Echt bij bijna elke vrachtwagen gebeurd dat lijkt het wel, en hang je weer in dat treintje op de linkerbaan. Haal je (als ze al niet zodanig versneld zijn) daarna de bewuste auto in die ervoor zorgde dan rijden ze meestal weer 120 / 130 om bij de volgende vrachtwagen weer gas los te laten naar 90 a 100.

Hoe hebben mensen dat? Net alsof er inhaalvrees is oid.

Zelfde als de oprit van de snelweg oprijden met 60 a 70 km/u. Die mensen mogen van mij ook de touwtyfus krijgen :-(
pi_143631402
In Nederland doordat die paar auto's op de rechterbaan ook de vrachtwagen voorbij willen en dus invoegen op de rij op de linkerstrook. Omdat het druk is op de linkerbaan, naast de vrachtwagen dus gaat de snelheid omlaag. Komt dus eigenlijk omdat we bijvoorbeeld op de A1 tot aan Apeldoorn 3 stroken nodig hebben, geen 2.

Maar in het buitenland op lege wegen zie ik het vaak gebeuren, rij je met 100 (want aanhanger mee) en dan komt iemand met 140 voorbij, die bij iedere vrachtwagen terug gaat naar 110. Eenmaal vrachtwagen voorbij weer gas erop.
.
pi_143631717
Ik doe tegenwoordig de ruitensproeier aan als ik een klever heb. vinden de ook niet leuk :P
pi_143631828
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:58 schreef delano.888 het volgende:
Ik doe tegenwoordig de ruitensproeier aan als ik een klever heb. vinden de ook niet leuk :P
Of zodra je naar rechts kan naar rechts gaan en dan eventjes het gaspedaal gebruiken zodat meneer/mevrouw in de polo bluemotion je niet voorbij komt en vervolgens weer naar links invoegen :@
pi_143632030
de truc is om niet je niet te ergeren aan andermans fouten
blijft lastig
pi_143632178
Als je van de A29 de N59 oprijdt heb je een kort stukje waar 3 rijstroken samengaan naar 1. De middelste baan zit goed, rechts komt ingevoegd op een korte invoegstrook in een bocht en links is er een baan om de invoegers meer ruimte te geven, maar die moeten 50 meter verder ook terug naar het midden gaan invoegen.

Hoe vaak ik het niet ben tegengekomen dat degenen die helemaal links zitten gebruik maken van de ruimte die de middelste strook voor de rechtse invoeger openhoud. Strontirritant. De rechtse invoegstrook houdt eerder op, ik rij op het eind en moet dan opeens nog uitkijken omdat er eentje van links komt... Elke keer als ik er in de spits rij zie ik gevaarlijke situaties ontstaan.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 19:19:29 #64
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143639450
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 16:05 schreef rumiii het volgende:
de truc is om niet je niet te ergeren aan andermans fouten
blijft lastig
Dit ja. Ik moet zeggen dat ik meerdere reacties in dit topic mateloos sneu vind. Expres het verkeer hinderen omdat je het niet met anderen eens bent. Heeft ook niets met rechtvaardigheid te maken, maar met een gekrenkt ego en blijkbaar een te kleine piemel.

Nou, dan zit er een bumperklever. Big deal. Dat is zijn probleem, niet het jouwe. Haal gewoon in zoals je altijd inhaalt en ga naar rechts zodra dat kan, zoals het hoort. Die 'lollige' acties zorgen er alleen maar voor dat de rest van het verkeer nog meer gehinderd wordt en dan ben je dus net zo sneu als die bumperklever.

@ 4-baanswegen of breder ben ik het eens met de rest. Ik snap ook niet waarom er zoveel mensen op de linker rijstroken gaan rijden. Rechts rijden = rechts rijden, ook als de weg breed is. Als je 20 km/u onder het maximum rijdt dan heb je sowieso niets te zoeken op die banen. Tevens combiklacht met spitsstroken, ook dat is een rijstrook en ja, daar moet je rijden als je niet aan het inhalen bent.
  FOK!fotograaf woensdag 20 augustus 2014 @ 19:27:58 #65
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143639904
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 16:00 schreef KeesBromfiets het volgende:

[..]

Of zodra je naar rechts kan naar rechts gaan en dan eventjes het gaspedaal gebruiken zodat meneer/mevrouw in de polo bluemotion je niet voorbij komt en vervolgens weer naar links invoegen :@
Doe ik alleen als ik mij dreig vast te rijden achter een vrachtwagen. Heb je een klever, ga je naar rechts met 130 en dan komen ze met 131 je voorbij. Sorry, dan ga ik even 2 sec op het gas, kom ik er weer voor en laat ik hem weer terug op de CC zakken. Ik vind het prima om voor iemand naar rechts te gaan, maar weiger mezelf vast te rijden voor diezelfde persoon.
The summer is magic!

woensdag 20 augustus 2014 @ 19:37:56 #66
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_143640335
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 19:19 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dit ja. Ik moet zeggen dat ik meerdere reacties in dit topic mateloos sneu vind. Expres het verkeer hinderen omdat je het niet met anderen eens bent. Heeft ook niets met rechtvaardigheid te maken, maar met een gekrenkt ego en blijkbaar een te kleine piemel.

Nou, dan zit er een bumperklever. Big deal. Dat is zijn probleem, niet het jouwe. Haal gewoon in zoals je altijd inhaalt en ga naar rechts zodra dat kan, zoals het hoort. Die 'lollige' acties zorgen er alleen maar voor dat de rest van het verkeer nog meer gehinderd wordt en dan ben je dus net zo sneu als die bumperklever.

@ 4-baanswegen of breder ben ik het eens met de rest. Ik snap ook niet waarom er zoveel mensen op de linker rijstroken gaan rijden. Rechts rijden = rechts rijden, ook als de weg breed is. Als je 20 km/u onder het maximum rijdt dan heb je sowieso niets te zoeken op die banen. Tevens combiklacht met spitsstroken, ook dat is een rijstrook en ja, daar moet je rijden als je niet aan het inhalen bent.
Op zich mee eens, alleen is een bumperklever ook jouw probleem. Bij een noodstop of zelfs aardig door remmen heb je hem in je kofferbak zitten. En dat is jouw probleem, ook al is het zijn schuld.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 19:42:41 #67
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143640551
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 19:37 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Op zich mee eens, alleen is een bumperklever ook jouw probleem. Bij een noodstop of zelfs aardig door remmen heb je hem in je kofferbak zitten. En dat is jouw probleem, ook al is het zijn schuld.
En dat moet je dus oplossen door andere gevaarlijke acties te doen, die niet alleen jou en de bumperklever, maar ook al het andere verkeer op de weg nog meer in gevaar brengen? De weg is geen worstelmat waar je je gelijk kunt afdwingen.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 19:44:35 #68
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_143640630
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 19:42 schreef twiFight het volgende:

[..]

En dat moet je dus oplossen door andere gevaarlijke acties te doen, die niet alleen jou en de bumperklever, maar ook al het andere verkeer op de weg nog meer in gevaar brengen? De weg is geen worstelmat waar je je gelijk kunt afdwingen.
Natuurlijk niet. Ik ben het verder wel met je eens hoor. Alleen vind ik wel dat bumperkleven daadwerkelijk gevaar oplevert en dus wel het probleem van de gekleefde is.
  FOK!fotograaf woensdag 20 augustus 2014 @ 19:44:36 #69
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143640632
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 19:37 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Alsof afstand een garantie is op op tijd stil staan. Zal niet de eerste keer zijn dat ik een auto de vluchtstrook o.i.d. op stuur omdat ik inschat dat een auto achter me het niet gaan halen. En meer dan eens gehad dat die inderdaad naast me stond.
The summer is magic!

woensdag 20 augustus 2014 @ 19:47:13 #70
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_143640734
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 19:44 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Alsof afstand een garantie is op op tijd stil staan. Zal niet de eerste keer zijn dat ik een auto de vluchtstrook o.i.d. op stuur omdat ik inschat dat een auto achter me het niet gaan halen. En meer dan eens gehad dat die inderdaad naast me stond.
Dat is het inderdaad niet, zeg ik ook niet, maar géén afstand houden is bijna een garantie voor tranen bij een noodstop.
pi_143640778
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 19:42 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ruitensproeier aanzetten of gas even loslaten is geen gevaarlijke actie ;)
  FOK!fotograaf woensdag 20 augustus 2014 @ 19:50:21 #72
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143640851
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 19:47 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Dat is het inderdaad niet, zeg ik ook niet, maar géén afstand houden is bijna een garantie voor tranen bij een noodstop.
Verder vooruit kijken, meestal (dus niet altijd) zie je een noodstop wel aankomen. Ik had er laatst een en zag hem komen, dus eerst de rem aangetikt, zag ik hem al vol zijn ankers in duiken waarop ik hem ook vol in jankte. Paar weken terug een motorrijder die dicht erachter zat en ik zag de noodstopactie niet aankomen, dus vol in de ankers en hem de redresseerstrook (vluchtstrookje links) opgestuurd, motor kwam zo rechts voorbij in zijn remactie.
Maargoed, spiegels checken is iets dat veel mensen moeilijk vinden bij het veranderen van rijstrook, laat staan als ze normaal rechtdoor rijden en al helemaal als ze gaan remmen.
The summer is magic!

FOK!fotograaf woensdag 20 augustus 2014 @ 19:54:21 #73
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143641017
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 19:48 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ruitensproeier aanzetten of gas even loslaten is geen gevaarlijke actie ;)
Ik snap nog steeds niet dat je überhaupt de moeite neemt op hem te reageren. De enige met wie ik rekening houdt als ik mijn ruiten ga sproeien, zijn motorrijders. Verder geldt voor mij: als mijn ruiten vies zijn, sproei ik, of iemand nou 1 meter achter me zit of 100 meter, of ik nou rijd of stilsta. Hem van de CC af halen om gas terug te nemen begin ik niet aan, kost veel te veel moeite. Ook als ik zonder CC rijdt of in een auto die geen CC heeft, ga ik echt geen extra moeite doen voor zo'n geval als het niet nodig is.
The summer is magic!

pi_143641190
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 19:54 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik snap nog steeds niet dat je überhaupt de moeite neemt op hem te reageren. De enige met wie ik rekening houdt als ik mijn ruiten ga sproeien, zijn motorrijders. Verder geldt voor mij: als mijn ruiten vies zijn, sproei ik, of iemand nou 1 meter achter me zit of 100 meter, of ik nou rijd of stilsta. Hem van de CC af halen om gas terug te nemen begin ik niet aan, kost veel te veel moeite. Ook als ik zonder CC rijdt of in een auto die geen CC heeft, ga ik echt geen extra moeite doen voor zo'n geval als het niet nodig is.
Iedereen zijn mening, toch? Ik heb in het verleden wel eens geremd voor ernstige klevers, (zegmaar gevalletje ik kan het nummerbord niet meer zien in de spiegel met 130km,) maar dat doe ik niet meer, besefte me later wel dat dat mijzelf ook in gevaar brengt.

Maar sproeiertje aanzetten is gewoon leuk ;) als hij er last van heeft had hij maar niet zo dicht achter me moeten zitten ;)
  FOK!fotograaf woensdag 20 augustus 2014 @ 20:04:22 #75
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143641407
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 19:58 schreef delano.888 het volgende:
Maar sproeiertje aanzetten is gewoon leuk ;) als hij er last van heeft had hij maar niet zo dicht achter me moeten zitten ;)
50 meter achter iemand heb je ook nog last van zijn sproeiertje, alhoewel dat ook weer af hangt van type auto, snelheid en hoeveelheid.
The summer is magic!

pi_143641463
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:04 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

50 meter achter iemand heb je ook nog last van zijn sproeiertje, alhoewel dat ook weer af hangt van type auto, snelheid en hoeveelheid.
Ja, maar ik doe het dus ook alleen bij ernstige klevers :P en die hebben over het algemeen niet NOG een ernstige klever achter zich ;)
pi_143656004
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 19:54 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

In dat geval: LUL.

Ruiten sproeien doe je maar lekker als niemand er last van heeft. Dit is gewoon zo'n typisch gevalletje 'Geen rekeningen houden met de rest'. Lekker nederlands.

Ik hoef die beestjes en goedkope zeep niet op mijn ruit te hebben, danku. Als je ruiten ZO vies zijn dat je echt MOET sproeien, dan haal je die P/Tankstation ook nog wel. En anders had je het VOOR de snelweg moeten doen. :(
pi_143656173
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 19:44 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Ik ben het verder wel met je eens hoor. Alleen vind ik wel dat bumperkleven daadwerkelijk gevaar oplevert en dus wel het probleem van de gekleefde is.
Zolang degene waarbij gekleefd wordt zijn ding doet, is er helemaal geen direct gevaar. Het is pas gevaarlijk als degene waarbij gekleefd wordt om wat voor reden dan ook zijn snelheid verlaagt. Het is gewoon jammer dat mensen dat niet in zien.
pi_143656373
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 08:16 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Ruiten sproeien doe je maar lekker als niemand er last van heeft. Dit is gewoon zo'n typisch gevalletje 'Geen rekeningen houden met de rest'. Lekker nederlands.

Ik hoef die beestjes en goedkope zeep niet op mijn ruit te hebben, danku. Als je ruiten ZO vies zijn dat je echt MOET sproeien, dan haal je die P/Tankstation ook nog wel. En anders had je het VOOR de snelweg moeten doen. :(
Is dat echt zo hinderlijk, beetje zeep op je raam?
Ik sproei ook gewoon wanneer dat nodig is (wel effe checken of er geen motorrijder of cabrio achter me zit). :Y Goed zicht redt levens.
Professioneel gifmenger.
pi_143656499
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 08:56 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Is dat echt zo hinderlijk, beetje zeep op je raam?
Ik sproei ook gewoon wanneer dat nodig is (wel effe checken of er geen motorrijder of cabrio achter me zit). :Y Goed zicht redt levens.
Goed zicht moet je hebben VOOR je de snelweg op rijd. Ja, het is echt zo hinderlijk. Zeker als ik WEL met een schoon raam de snelweg op rij.
Rij ik rustig, met prachtig zicht, achter jou aan.. Krijg ik opeens een kwak zeep, water en beestjes op mn ruit.. Zit ik niet op te wachten nee. Zorg gewoon dat er helemaal niemand achter je zit. Ga ff 90 rechts tussen de vrachtwagens rijden ofzo. Hoeft maar 3 seconden te zijn.
pi_143656531
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:06 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Goed zicht moet je hebben VOOR je de snelweg op rijd. Ja, het is echt zo hinderlijk. Zeker als ik WEL met een schoon raam de snelweg op rij.
Rij ik rustig, met prachtig zicht, achter jou aan.. Krijg ik opeens een kwak zeep, water en beestjes op mn ruit.. Zit ik niet op te wachten nee. Zorg gewoon dat er helemaal niemand achter je zit. Ga ff 90 rechts tussen de vrachtwagens rijden ofzo. Hoeft maar 3 seconden te zijn.
Ik rij ook wel eens zo lang op de snelweg dat mijn redelijk schone ruit vies wordt. En nee, ik ga geen 90 rijden. Je wappert zelf maar lekker. Of je laat je auto in de garage staan, blijft ie helemaal schoon. :D
Professioneel gifmenger.
pi_143656605
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:09 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik rij ook wel eens zo lang op de snelweg dat mijn redelijk schone ruit vies wordt. En nee, ik ga geen 90 rijden. Je wappert zelf maar lekker. Of je laat je auto in de garage staan, blijft ie helemaal schoon. :D
Of je houdt dus juist WEL rekening met anderen, wat in nederland veel te weinig gebeurt, en gaat met jouw acties niet vervelend zijn t.o. andere weggebruikers? ;) Dit is dus typisch 'I dont care'-gedoe.
Beetje auto rijd max 900km op een tank. Op 900km heb jij echt wel een aantal P's en Tankstations gezien waar je even kon boenen. Vaak nog zo'n gratis (letten we even op nederlanders?!) emmertje met sop bij de shell oid.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 09:14:17 #83
361851 Idanue
Polite as Fuck
pi_143656610
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 08:38 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Zolang degene waarbij gekleefd wordt zijn ding doet, is er helemaal geen direct gevaar. Het is pas gevaarlijk als degene waarbij gekleefd wordt om wat voor reden dan ook zijn snelheid verlaagt. Het is gewoon jammer dat mensen dat niet in zien.
Ik had anders laatst met 85km/u een vrachtauto ongeveer een meter achter me zitten. (provinciale weg)
Toen ben ik toch echt wel langzamer gaan rijden, als hij graag wil kleven moet hij dat zelf weten maar ik heb liever dat hij met 50km/u achter met kleeft als met 85km/u.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 09:19:09 #84
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_143656679
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:14 schreef Idanue het volgende:

[..]

Ik had anders laatst met 85km/u een vrachtauto ongeveer een meter achter me zitten. (provinciale weg)
Toen ben ik toch echt wel langzamer gaan rijden, als hij graag wil kleven moet hij dat zelf weten maar ik heb liever dat hij met 50km/u achter met kleeft als met 85km/u.
Sommige mensen zijn gewoon totaal niet bezig met autorijden en zitten in hun eigen droomwereldje, levensgevaarlijk.
pi_143656704
quote:

[..]

Ik ga dan aan de kant of 360° op een rotonde ofzo. :W kleef maar achter iemand anders.
Professioneel gifmenger.
pi_143656800
quote:

[..]

Hoewel 85 aardig snel is moet je ook niet vergeten dat een vrachtwagen met gemak over jou heen kijkt. Hij ziet dus net zo duidelijk wat er voor jou gebeurd als jijzelf.
Neemt niet weg dat 1 meter en 85kmh niet goed zijn, maar ik kan het me half voorstellen :P
  donderdag 21 augustus 2014 @ 09:30:26 #87
361851 Idanue
Polite as Fuck
pi_143656830
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:28 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Hoewel 85 aardig snel is moet je ook niet vergeten dat een vrachtwagen met gemak over jou heen kijkt. Hij ziet dus net zo duidelijk wat er voor jou gebeurd als jijzelf.
Neemt niet weg dat 1 meter en 85kmh niet goed zijn, maar ik kan het me half voorstellen :P
Ik kan het me helemaal niet voorstellen want als ik op de rem ga komt hij over me heen.
pi_143656865
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:30 schreef Idanue het volgende:

[..]

Ik kan het me helemaal niet voorstellen want als ik op de rem ga komt hij over me heen.
Absoluut waar, daarom keur ik het ook niet goed. Maar hij ziet ook waar jij voor remt. Bij een overstekend rendier ben je idd de sjaak, maar bij de file voor een stoplicht ofzo ziet hij ook heel goed wanneer te remmen.
pi_143657176
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:30 schreef Idanue het volgende:

[..]

En als je afremt van 85 naar 50 dan is die kans er niet of wat?

Nogmaals, het gevaar zit hem er net in dat de voorganger afremt, ongeacht de reden.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 09:57:43 #90
361851 Idanue
Polite as Fuck
pi_143657317
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:49 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

En als je afremt van 85 naar 50 dan is die kans er niet of wat?

Nogmaals, het gevaar zit hem er net in dat de voorganger afremt, ongeacht de reden.
Niet remmen, gewoon langzaam gas los laten.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 10:08:54 #91
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_143657512
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:27 schreef tvdleur het volgende:
Ik kan me zo ma-te-loos irriteren aan het langzamer gaan rijden bij het inhalen van vrachtwagens... Echt bij bijna elke vrachtwagen gebeurd dat lijkt het wel, en hang je weer in dat treintje op de linkerbaan. Haal je (als ze al niet zodanig versneld zijn) daarna de bewuste auto in die ervoor zorgde dan rijden ze meestal weer 120 / 130 om bij de volgende vrachtwagen weer gas los te laten naar 90 a 100.

Hoe hebben mensen dat? Net alsof er inhaalvrees is oid.

Dat heb ik nog nooit gezien.
Als een vrachtwagen langzaam wordt ingehaald, is dat wat ik zie meestal door een persoon die constant 100 rijdt, ook voorbij de vrachtwagen weer op de rechterstrook.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_143657615
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:57 schreef Idanue het volgende:

[..]

Niet remmen, gewoon langzaam gas los laten.
Ja, dan rem je toch af (afremmen op de motor)? Als die vrachtauto dan gewoon niet remt knalt die ook tegen je aan.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 10:16:36 #93
361851 Idanue
Polite as Fuck
pi_143657701
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 10:13 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ja, dan rem je toch af (afremmen op de motor)? Als die vrachtauto dan gewoon niet remt knalt die ook tegen je aan.
Wat moet je dan doen, sneller gaan rijden?
Als je langzaam het gas los laat dan ziet hij het echt wel als hij nog dichter bij komt.
Je kan het wel goed proberen te praten maar als je zo dicht achter iemand gaat rijden met een vrachtauto ben je gewoon een asociale klootzak.
pi_143657750
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 10:16 schreef Idanue het volgende:

[..]

Wat moet je dan doen, sneller gaan rijden?
Als je langzaam het gas los laat dan ziet hij het echt wel als hij nog dichter bij komt.
Je kan het wel goed proberen te praten maar als je zo dicht achter iemand gaat rijden met een vrachtauto ben je gewoon een asociale klootzak.
Gewoon je snelheid houden. Je eigen ding blijven doen.

En het gaat mij er ook niet om dat die ander fout bezig is. Ik wil gewoon duidelijk maken dat je helemaal niks bereikt met remmen (en wat mensen zoal doen tegenwoordig) en het alleen maar gevaarlijk maakt.

http://www.infopolitie.nl(...)perkleven-de-theorie:
quote:
Wat moet u niet doen?
Leer hem geen lesje
Ga de spanning van de situatie niet ophogen
Knipper niet met uw remlichten
Ga niet remmen
Ga niet versnellen en vertragen om hem zodanig te irriteren dat hij wel een grotere tussenruimte moet laten
Probeer hem niet te vertragen
Maak het niet moeilijker voor hem om in te halen
Ga niet onregelmatig rijden omdat u denkt dat hij daardoor een grotere afstand gaat houden
  donderdag 21 augustus 2014 @ 10:29:14 #95
361851 Idanue
Polite as Fuck
pi_143657961
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 10:18 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Gewoon je snelheid houden. Je eigen ding blijven doen.

En het gaat mij er ook niet om dat die ander fout bezig is. Ik wil gewoon duidelijk maken dat je helemaal niks bereikt met remmen (en wat mensen zoal doen tegenwoordig) en het alleen maar gevaarlijk maakt.
En wat nou als ik een klapband krijg of ineens moet remmen voor iets wat oversteekt of er ligt ineens iets op de weg vlak na een bocht?

En nogmaals, ik ga niet remmen maar geleidelijk langzamer rijden.
Wat jij en de politie er van vinden zal me een zorg zijn maar ik heb geen zin om doodgereden te worden omdat meneer in zijn vrachtauto niet even normaal afstand kan nemen.
En ik ga niet langzamer rijden om iemand te irriteren maar puur omdat je overlevingskansen erg klein zijn als er zoveel gewicht met 85km/u achter op je klapt.
pi_143658030
Mensen die zeggen dat je NIKS mag doen als er een vrachtwagen 1m achter je zit die snappen het zelf niet helemaal :')
Kan je wel stoer doen, dat het je niet irriteert en dat je het zelfde gaat doen als normaal, maar dat is gewoon dom.
Stel je ff voor, je rijd daar lekker met 85, met die vrachtwagen achter je, op 1m afstand omdat je zelf niks gedaan hebt, en er komt een hert, hond, of whatever voorlangs.
Als schrikreactie rem je automatisch. En dan ben je dus hartstikke dood.

Nou sorry hoor, maar dan ga ik toch echt ff lekker het gas los laten, zodat hij snapt dat hij gevaarlijk bezig is, en daarmee red ik misschien wel mijn eigen leven.
pi_143658295
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 08:16 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Mwah in de auto is dat niet zo boeiend, als iemand dat voor mij doet als ik met de motor onderweg ben dan word ik wel kwaad.
  Moderator donderdag 21 augustus 2014 @ 11:00:25 #98
Dick Laurent Is Dead
pi_143658661
Weet je wat het is, we kleven ALLEMAAL wel eens...

Ik ben zelf ook echt géén voorstander van kleven, en ik doe het ook zo min mogelijk.
Maar tijdje terug zat ik ook achter een linksrijdend huisvrouwtje die met haar suzuki alto 90 zat te tuffen op de linkerbaan.
Ik heb toen nota bene beleefd nog zeker 20 seconden ofzo redelijk wat afstand gehouden, er vanuitgaande dat ze wel uit zichzelf naar rechts zou gaan.

Maar nope. Bleef gewoon stoïcijns links rijden met 90 waar 120 toegestaan was.
Toen ben ik op gegeven moment wel dicht er achter gaan zitten en heb een paar keer geknipperd.
Zelfs TOEN duurde het nog bijna een minuut voor die trol naar rechts ging.
Was dus duidelijk gewoon schijt aan het hebben aan iedereen.

Afijn, lang verhaal kort. Ik vind het zelf ook hondsirritant als iemand het bij mij doet, maar ja... tis dan ook weer ergens hypocriet om te roepen dat ik het zelf nooit doe.
  FOK!fotograaf donderdag 21 augustus 2014 @ 11:10:05 #99
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143658879
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:14 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Of je houdt dus juist WEL rekening met anderen, wat in nederland veel te weinig gebeurt, en gaat met jouw acties niet vervelend zijn t.o. andere weggebruikers? ;) Dit is dus typisch 'I dont care'-gedoe.
Beetje auto rijd max 900km op een tank. Op 900km heb jij echt wel een aantal P's en Tankstations gezien waar je even kon boenen. Vaak nog zo'n gratis (letten we even op nederlanders?!) emmertje met sop bij de shell oid.
Weet je wat daar allemaal in zit, in zo'n emmertje en sponsje? Kan je net zo goed een zak zand over je voorruit uitgooien en dan gaan soppen. Zeker winterdag, als het goed nattig is en er zout op de weg ligt, ben ik iemand die veel sproeit. Ik heb nou eenmaal een hekel aan vieze ramen en die spray met zout van andere auto's maakt het zicht er niet beter op. Zorgt er echter wel voor dat ik niet bij de eerste de beste 3 spetters en een keer de ruitenwisser aan tikken helemaal niets meer zie omdat mijn raam gewoon vies is.
The summer is magic!

pi_143659825
Ik sproei nooit op snelweg, altijd bij de oprit. Scheelt vaak bijvullen. Bij 130 waait het grootste deel over d auto weg.

Vul eigenlijk nooit, doe meestal wel van beurt tot beurt met een tankje.
.
pi_143660507
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 11:49 schreef Fer het volgende:
Ik sproei nooit op snelweg, altijd bij de oprit. Scheelt vaak bijvullen. Bij 130 waait het grootste deel over d auto weg.

Ik ook zeker, en sproei idd als ik de straat uit rij ofzo al, als het al nodig is.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 12:20:34 #102
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_143660726
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 11:49 schreef Fer het volgende:

Ik moet echt elke 6-8 weken wel m'n reservoir bijvullen hoor. Als ik ergens een hekel aan heb is het aan vieze ramen tijdens het rijden. Auto staat hier ook wel vrijwel altijd onder bomen, dus je ramen zijn dan ook sneller vies. En dan maak ik tussendoor ook nog wel regelmatig de raampjes schoon met een emmertje water en een spons.
pi_143660868
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 12:20 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ik moet echt elke 6-8 weken wel m'n reservoir bijvullen hoor. Als ik ergens een hekel aan heb is het aan vieze ramen tijdens het rijden. Auto staat hier ook wel vrijwel altijd onder bomen, dus je ramen zijn dan ook sneller vies. En dan maak ik tussendoor ook nog wel regelmatig de raampjes schoon met een emmertje water en een spons.
Ik rij nu ~2 jaar dezelfde golf. Heb nog nooit zelf mn reservoir bij moeten vullen. Nu hadden we ook geen vieze witte winter, dat scheelt.
De Duivenstront krab ik er wel altijd handmatig even af met de ijskrabber, verder voldoet gewoon sproeien perfect. Blijkbaar gebruik je het erg veel/vaak :P
pi_143661248
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 12:25 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Ik rij nu ~2 jaar dezelfde golf. Heb nog nooit zelf mn reservoir bij moeten vullen. Nu hadden we ook geen vieze witte winter, dat scheelt.
De Duivenstront krab ik er wel altijd handmatig even af met de ijskrabber, verder voldoet gewoon sproeien perfect. Blijkbaar gebruik je het erg veel/vaak :P
Ook zeker nog nooit ruitenwissers vervangen?

Altijd fijn als je zo'n auto meekrijgt van iemand, vooral in het donker met regen.
pi_143665355
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 12:37 schreef KeesBromfiets het volgende:

[..]

Ook zeker nog nooit ruitenwissers vervangen?

Altijd fijn als je zo'n auto meekrijgt van iemand, vooral in het donker met regen.
Mijn ruitenwissers wel vervangen uiteraard. Zicht is gewoon goed hoor ;)
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:12:47 #106
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_143668520
Er zijn een paar best wel :') discussies hier.

Dat spuiten op de snelweg heeft normaal gesproken echt niemand last van. Tenzij er een auto gruwelijk zit te kleven, en dan is het gewoon eigen schuld.

Afremmen als je een bumperklever achter je hebt is ook debiel. :') Ga gewoon aan de kant als het je echt irriteert. Remmen of onrustig rijden maak je de situatie veel erger mee. Bovendien is het asocialer.
pi_143669062
ruitensproeier nozzles afstellen scheelt ook een hoop, zie ik weinig mensen doen :{
pi_143669586
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:12 schreef NieuweNier het volgende:

Dat spuiten op de snelweg heeft normaal gesproken echt niemand last van. Tenzij er een auto gruwelijk zit te kleven, en dan is het gewoon eigen schuld.

Afremmen als je een bumperklever achter je hebt is ook debiel. :') Ga gewoon aan de kant als het je echt irriteert. Remmen of onrustig rijden maak je de situatie veel erger mee. Bovendien is het asocialer.
^O^ Eens!!
Professioneel gifmenger.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:45:29 #109
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_143669646
Oké ik ben nog aan het lessen dus heb wellicht weinig recht van spreken.......maar gebruik verdomme je knipperlichten allemaal eens. Of als je op een fiets zit steek die poot eens uit. /geklaag
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_143669744
quote:
99s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:45 schreef Toekito het volgende:
Oké ik ben nog aan het lessen dus heb wellicht weinig recht van spreken.......maar gebruik verdomme je knipperlichten allemaal eens. Of als je op een fiets zit steek die poot eens uit. /geklaag
En dan ook gaarne vóór je de bocht maakt, niet tijdens de bocht/manoeuvre.
Professioneel gifmenger.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:59:19 #111
361851 Idanue
Polite as Fuck
pi_143670053
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:12 schreef NieuweNier het volgende:
Ga gewoon aan de kant als het je echt irriteert. Remmen of onrustig rijden maak je de situatie veel erger mee. Bovendien is het asocialer.
Dus op een provinciale weg ga jij even een paar kilometer door de berm om je klever er langs te laten?

Ps. op de snelweg heb ik er weinig last van want ik hou de gang er wel in en als ik inhaal ga ik gewoon naar rechts als er ruimte is.
pi_143672414
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:48 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Of zoals ik vandaag heb meegemaakt, nadat de manoeuvre al voltooid is |:(
pi_143672643
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:32 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Absoluut waar, daarom keur ik het ook niet goed. Maar hij ziet ook waar jij voor remt. Bij een overstekend rendier ben je idd de sjaak, maar bij de file voor een stoplicht ofzo ziet hij ook heel goed wanneer te remmen.
Maar als je een zijweg zonder verkeerslichten in wilt, moet hij ook je richtingaanwijzer kunnen zien. Da's de eerste aanwijzing dat iemand wil gaan afremmen (met een geldige reden, een haakse bocht met bijna 90 km/u gaat niet werken).
  donderdag 21 augustus 2014 @ 18:23:53 #114
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_143672676
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:48 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

dat sowieso :) Of ik knipper achterlijk vroeg, op last van instructeur, of de rest rijkelijk laat.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  donderdag 21 augustus 2014 @ 18:31:52 #115
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_143672983
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:23 schreef Toekito het volgende:

[..]

dat sowieso :) Of ik knipper achterlijk vroeg, op last van instructeur, of de rest rijkelijk laat.
De enige echt belangrijke regel in dat opzicht is dat je knippert vóórdat je gaat remmen. Dan heb je iets om op te anticiperen. Andersom is zo schijtirritant, zo van, waarom rem je?! Oh, je gaat afslaan... :')

Klacht van vandaag: kneuzen die nog stééds het concept spitsstrook niet snappen en met 90 op de middelste strook blijven hangen.
pi_143673943
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:31 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

De enige echt belangrijke regel in dat opzicht is dat je knippert vóórdat je gaat remmen. Dan heb je iets om op te anticiperen. Andersom is zo schijtirritant, zo van, waarom rem je?! Oh, je gaat afslaan... :')

Klacht van vandaag: kneuzen die nog stééds het concept spitsstrook niet snappen en met 90 op de middelste strook blijven hangen.
Ach die ga je gewoon rechts voorbij met 120, om vervolgens in je spiegels te zien dat ze voor zich uit staren en totaal niet met autorijden bezig zijn. Sommige mensen zijn echt zombies in de auto.
pi_143678132
quote:
99s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:45 schreef Toekito het volgende:
Whehe _O- mooi he. Jarenlang als fietser alle regels aan je laars lappen en er dan als automobilist eindelijk achter komen hoe gruwelijk irritant dat is.
pi_143678470
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:57 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Ach die ga je gewoon rechts voorbij met 120, om vervolgens in je spiegels te zien dat ze voor zich uit staren en totaal niet met autorijden bezig zijn. Sommige mensen zijn echt zombies in de auto.
Ik deed dat vandaag bij een lesauto, die ging daarna wel heel snel naar rechts :+

Maar ik snap het ook echt niet. En als je ze dan rechts voorbij gaat dan gaan ze nog steeds niet naar rechts.
pi_143679863
spitsstroken open = keep your lane, rechts inhalen toegestaan.

quote:
Rechts inhalen

In een aantal verkeerssituaties mag u rechts inhalen:

U mag iemand rechts inhalen die links is voorgesorteerd.
Fietsers mogen andere bestuurders rechts inhalen (fietsers onderling moeten elkaar links inhalen).
U mag iemand rechts inhalen die links rijdt van een blokmarkering.
U mag een tram rechts inhalen.
U mag rechts inhalen in een file.
Spitsstrook open en verlaagde snelheid zou je kunnen omschrijven als een file en vaak gaat de spitstrook verderop eraf, dus kun je de mensen die midden blijven rijden zien als voorgesorteerd om links te gaan.
.
pi_143681865
ja, mooi niet dus :')
pi_143681956
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:05 schreef Fer het volgende:

[..]

Spitsstrook open en verlaagde snelheid zou je kunnen omschrijven als een file en vaak gaat de spitstrook verderop eraf, dus kun je de mensen die midden blijven rijden zien als voorgesorteerd om links te gaan.
Zelden zoveel onzin in een post gezien :').
sig verwijderd door FA
pi_143682113
Haha regels buigen tot het ons past ;')
Nee zo werkt dat niet, maar wel goed bedacht.
pi_143683557
quote:

[..]

Als mensen het principe van een spitsstrook al niet snappen dan zal dit al helemaal niet werken.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 22:22:56 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143683847
quote:

[..]

Het is een leuke variant, maar ik ben bang dat het in NL niet zo werkt.
Hoewel ik het "Keep your lane" principe meer dan prima vind, vooral als de meest rechtse baan leeg is en de linkse banen vol met onnodig linksrijders zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  FOK!fotograaf donderdag 21 augustus 2014 @ 22:33:09 #125
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143684306
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is een leuke variant, maar ik ben bang dat het in NL niet zo werkt.
Hoewel ik het "Keep your lane" principe meer dan prima vind, vooral als de meest rechtse baan leeg is en de linkse banen vol met onnodig linksrijders zitten.
Het laatste deel klopt gewoon hoor. Om een file in te halen hoef jij jezelf niet in de file te bevinden en een file bestaat uit meerdere voertuigen die onder de maximale snelheid rijden (bij geopende spitsstrook dus 100 km/h in de meeste gevallen).
The summer is magic!

pi_143691806
quote:
vrijdag 15 augustus 2014 @ 03:33 • 207
Ridocar
Een politieauto op de A17, richting Roosendaal (A58), volgens mij van team Bovendonk. Mistachterlichten aan, >1km zicht.

Nuff said...
Net weer: Zelfde politieauto, zelfde tijd en plaats. En ook dezelfde mistlichten aan...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:44:42 #127
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143693921
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 02:33 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Net weer: Zelfde politieauto, zelfde tijd en plaats. En ook dezelfde mistlichten aan...
Ik zou een week later toch wel eens een keer seinen naar ze.
The summer is magic!

pi_143693935
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 08:44 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik zou een week later toch wel eens een keer seinen naar ze.
Bij mistachterlicht krijg je ook geen dashboard lampje toch? Alleen voor...
Zou me niks verbazen als ze het gewoon niet door hebben.
pi_143694167
elke auto waar ik tot nu toe in gereden heb heeft een geel lampje als het mistachterlicht aanstaat...
pi_143694189
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 02:33 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Even ervoor gaan rijden en jouw mistachterlicht aan en uit zetten. Maar sommige dienders (en mensen in het algemeen) kunnen er slecht tegen als ze terecht worden gewezen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_143695503
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 12:20 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Je kan overigens een boete krijgen als je reservoir leeg is.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:57:05 #132
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143696498
Ik moet het reservoir nog steeds bijvullen. M'n moeder heeft het op gemaakt en daar kwam ik pas achter toen ik het nodig had. Handig...
Alleen met die regen van de afgelopen dagen ga ik ook niet lekker buiten bij de auto staan.
pi_143696544
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 10:57 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik moet het reservoir nog steeds bijvullen. M'n moeder heeft het op gemaakt en daar kwam ik pas achter toen ik het nodig had. Handig...
Alleen met die regen van de afgelopen dagen ga ik ook niet lekker buiten bij de auto staan.
Geen lampje op je dashboard?
En tankstations (waar ik het altijd haal) zijn toch vaak wel overdekt? :P
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:08:46 #134
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143696833
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 10:59 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Geen lampje op je dashboard?
En tankstations (waar ik het altijd haal) zijn toch vaak wel overdekt? :P
Ik rijd in dit geval, daar zitten niet dat soort lampjes in:

En ik meng het zelf.
pi_143696844
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 11:08 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

En ik meng het zelf.
Gietertje nu vullen dan, zo te zien is het droog! :P
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:10:03 #136
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_143696873
quote:

[..]

[ afbeelding ]

En ik meng het zelf.
Heb jij hello kitty in je auto :o :D
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_143696877
quote:

[..]

[ afbeelding ]

En ik meng het zelf.
Handige plek om te parkeren :{
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:11:10 #138
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_143696906
Ik wacht nog op het kentekenbewijs, en dan kan ik eindelijk die platen laten drukken + verzekeren :D *O*
pi_143696907
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 11:10 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ja dit idd.. Ik durfde het niet te zeggen.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:13:22 #140
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143696967
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 11:10 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ik zet hem meestal op die parkeervakken naast het grasveldje. Maar die staan geregeld vol vanwege onze buurman, een autogarage. Dus dan zet ik 'm daar neer, omdat in de rest van de straat de auto's ook aan die kant van de weg staan.
Ik heb weleens geprobeerd om hem wat meer naar achteren te rijden zodat 'ie wat uit de weg staat, maar dan krijgen we gezeur met de buurvrouw.
pi_143697038
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 11:13 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ik zet hem meestal op die parkeervakken naast het grasveldje. Maar die staan geregeld vol vanwege onze buurman, een autogarage. Dus dan zet ik 'm daar neer, omdat in de rest van de straat de auto's ook aan die kant van de weg staan.
Ik heb weleens geprobeerd om hem wat meer naar achteren te rijden zodat 'ie wat uit de weg staat, maar dan krijgen we gezeur met de buurvrouw.
Zet hem dan langs de straat aan de andere kant van de parkeervakken, die ziet er een stuk breder uit. En als je dan toch persé voor de deur wil staan, dan een stukje verder van de kruising.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:17:48 #142
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143697119
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 11:09 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Gietertje nu vullen dan, zo te zien is het droog! :P
Ik ga nu eerst even douchen. Ik kijk straks wel hoe het weer dan is.
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 11:10 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Heb jij hello kitty in je auto :o :D
Jaaaa O+ .
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 11:15 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Zet hem dan langs de straat aan de andere kant van de parkeervakken, die ziet er een stuk breder uit. En als je dan toch persé voor de deur wil staan, dan een stukje verder van de kruising.
Dat lijkt zo, de straten zijn allebei even breed. Tussen onze auto en de stoeprand aan de andere kant van de weg past nog een vrachtwagen.
En je wilt niet weten hoeveel mensen niet fatsoenlijk achteruit uit een parkeervak kunnen rijden. Dan zitten ze tegen je auto aan.
pi_143697203
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 11:17 schreef AdoraBelle het volgende:

Dat lijkt zo, de straten zijn allebei even breed. Tussen onze auto en de stoeprand aan de andere kant van de weg past nog een vrachtwagen.
En je wilt niet weten hoeveel mensen niet fatsoenlijk achteruit uit een parkeervak kunnen rijden. Dan zitten ze tegen je auto aan.
Dan maar op een kruising parkeren, want anders zitten ze tegen je auto aan? :P
Ik zou 'm dan tenminste nog half op de stoep zetten ofzo.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:25:13 #144
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_143697306
Ach er zijn overal onderdelen voor :P
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:34:15 #145
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143697567
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 11:20 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Dan maar op een kruising parkeren, want anders zitten ze tegen je auto aan? :P
Ik zou 'm dan tenminste nog half op de stoep zetten ofzo.
Het is geen kruising. Het is een bocht waar een uitrit op uitkomt, die bedoeld is voor aanlevering van goederen voor de winkels die verderop staan.
Als ze daar dan weg komen gaan ze linksaf, en daarna weer linksaf. Dus hebben ze geen last van die auto.
pi_143697752
Ik weet niet wat erger is, de A2 op een zondag of op een normale werkdag. :')
There is a time of cumming and going.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:26:43 #147
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_143703250
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:59 schreef Idanue het volgende:

[..]

Dus op een provinciale weg ga jij even een paar kilometer door de berm om je klever er langs te laten?

Ps. op de snelweg heb ik er weinig last van want ik hou de gang er wel in en als ik inhaal ga ik gewoon naar rechts als er ruimte is.
Ja inderdaad dat doe ik. Meestal zijn er ook uitwijk plekken ofzo om sneller verkeer langs te laten. :Y Heel erg kut ook wanneer Nederlanders langzaam rijden in de bergen, een file veroorzaken, en de snellere er niet even langs laten gaan. :(

Echt er zijn overal plekken om iemand erlangs te laten. Waarom doe je dan zo moeilijk om de stress van een bumperklever achter je te hebben. Overduidelijk irriteer je je eraan, laat die irritatie los.
pi_143732872
Geen irritatie meer van Adam naar Delft, lekker 135 heel de weg. Ben blij dat het leeg was op de weg net.
pi_143733583
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:33 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Het laatste deel klopt gewoon hoor. Om een file in te halen hoef jij jezelf niet in de file te bevinden en een file bestaat uit meerdere voertuigen die onder de maximale snelheid rijden (bij geopende spitsstrook dus 100 km/h in de meeste gevallen).
Met 80 rechts inhalen op een max-100 weg mag niet. Het lastige is dat het begrip file niet in de wet is gedefinieerd. Er is wel jurisprudentie over, en RWS hanteert deze definitie;

quote:
Welke soorten files kennen we?

Voor de verkeersinformatiedienst hanteert Rijkswaterstaat de term ‘file’ als een verzamelbegrip voor drie soorten stagnerend verkeer, namelijk:

• langzaam rijdend verkeer: verkeer dat over minstens twee kilometer nergens harder rijdt dan 50 kilometer per uur, maar vaak wel sneller gaat dan 25 kilometer per uur
• Stilstaand verkeer: verkeer dat over tenminste twee kilometer bijna overal minder dan 25 kilometer per uur rijdt
• Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer: langzaam rijdend verkeer over grotere lengte met op sommige stukken stilstaand verkeer

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2014 20:35:20 ]
pi_143748507
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 07:21 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Met 80 inhalen op een max-100 weg mag niet.
Volgens welke wet niet?
pi_143749166
als de rechterbaan leeg is en iedereen met vmax-20 links aan het plakken is ga ik toch echt rechts erlangs :+
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:28:06 #152
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_143750676
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 19:50 schreef Maegrim het volgende:
als de rechterbaan leeg is en iedereen met vmax-20 links aan het plakken is ga ik toch echt rechts erlangs :+
Ik vaak ook, maar als je wordt gespot krijg je met een beetje pech wel de boete voor rechts inhalen. Hoe oneerlijk en ongelofelijk krom dat ook is. :')
pi_143750836
quote:
Idem, omdat ze 5 km verderop een vrachtwagen zien :')
I feel kinda Locrian today
pi_143750975
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 19:34 schreef Light het volgende:

[..]

Volgens welke wet niet?
Rechts inhalen :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:40:28 #155
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_143751139
Pff gister weer. Een malloot die op een 130 weg ineens z'n auto de linkerbaan omgooit met amper 80.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_143751326
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 20:40 schreef Ynske het volgende:
Pff gister weer. Een malloot die op een 130 weg ineens z'n auto de linkerbaan omgooit met amper 80.
Heerlijk is dat heh, ik ben zelf ook iemand die geen seconde nadenkt en rechts voorbij gaat. Helemaal als 2 vrachtwagens al 10km naast elkaar hangen, pak ik de eerste beste in- of uitvoegstrook om er voorbij te gaan. Vluchtstrook doe ik niet, met al die rotzooi die daar op ligt.
pi_143752361
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 20:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Rechts inhalen :)
Ja, dat stond er eerst dus niet. :)
pi_143754459
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 21:13 schreef Light het volgende:

[..]

Ja, dat stond er eerst dus niet. :)
Goh !
pi_143759977
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 20:45 schreef KeesBromfiets het volgende:

[..]

Heerlijk is dat heh, ik ben zelf ook iemand die geen seconde nadenkt en rechts voorbij gaat. Helemaal als 2 vrachtwagens al 10km naast elkaar hangen, pak ik de eerste beste in- of uitvoegstrook om er voorbij te gaan. Vluchtstrook doe ik niet, met al die rotzooi die daar op ligt.
Dat deed ik vroeger ook. Tot ik besefte dat t allemaal geen flikker uitmaakt. Tijdwinst is altijd 0.
pi_143760446
Als je gewoon met het verkeer meerijd in je toch wat snelle auto.
Dat er van die lui zijn die denken dat je aan stoplichtsprintjes doet, zucht.

Als je midden in de nacht op een polderweg waar je 80 mag zelf 90 gps rijd, alsnog een bumperklever hebt.
Haal dan in, ook bij een doorgetrokken streep.
Doe dan meestal raampje open en maak zo'n beweging van haal maar in.
Dan valt het kwartje pas. :-)
  zondag 24 augustus 2014 @ 01:51:53 #161
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143761677
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 01:03 schreef silenthill het volgende:
Als je midden in de nacht op een polderweg waar je 80 mag zelf 90 gps rijd, alsnog een bumperklever hebt.
Dat vind ik ook zo'n rare. Ik had op mijn allereerste autorit ooit (nadat ik mijn rijbewijs behaald had) zo'n bouwvakkersbusje die iets van 5 km lang achter mij zat te kleven. Er was een doorgetrokken streep, maar hij haalde al die tijd maar niet in, terwijl hij hooguit een halve autolengte achter mij zat. Waarom wel de wet overtreden en gaan kleven maar bij de doorgetrokken streep je netjes aan de wet houden? Als je dan toch een overtreding maakt, rij dan over die doorgetrokken streep heen, dan kan iedereen verder met zijn leven.
  zondag 24 augustus 2014 @ 02:06:13 #162
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_143761894
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 20:40 schreef Ynske het volgende:
130 nog wel! snelheidsduivel!

Ik rijd altijd 100 maar volgens mij is dit te traag gezien de hoeveelheid klevers die ik steeds krijg :{w
Irene is bae <3
pi_143762164
quote:
11s.gif Op zondag 24 augustus 2014 02:06 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Ik rijd altijd 100 maar volgens mij is dit te traag gezien de hoeveelheid klevers die ik steeds krijg :{w
binnen de bebouwde kom is dat wel hard zat.
  zondag 24 augustus 2014 @ 02:35:52 #164
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_143762246
quote:
10s.gif Op zondag 24 augustus 2014 02:27 schreef Yreal het volgende:

[..]

binnen de bebouwde kom is dat wel hard zat.
Daar ga ik ook maar 50 of 70 als ik 80 mag. Als ze kleven laat ik gas los zodat ik nog slomer ga _O-
Irene is bae <3
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 24 augustus 2014 @ 07:57:10 #165
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_143763637
quote:

[..]

hoezo, er zijn stukken waar je dat gewoon mag rijden

[ Bericht 0% gewijzigd door Ynske op 24-08-2014 08:22:07 ]
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_143763740
quote:

[..]

Zolang je rechts rijdt is het geen issue, maar ga dan niet links plakken. Dan verdien je bumperklevers.
  zondag 24 augustus 2014 @ 09:19:55 #167
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143764214
Waarom zijn er mensen die zomaar naar links komen zonder richting aan te geven? Ik snap dat echt niet. Wat is er zo moeilijk aan richting aangeven?
Geef gewoon richting aan wanneer je van strook wisselt, dan weten andere weggebruikers ook wat je van plan bent. En hoeven ze niet voor je uit te wijken omdat je zomaar naar links komt.
  Moderator zondag 24 augustus 2014 @ 09:59:34 #168
Dick Laurent Is Dead
pi_143764581
Nou, over rechts inhalen gesproken, wij werden gister ook van rechts ingehaald (mn vriendin reed) terwijl we op de middelste baan reden en gewoon 100/105 op de gps reden terwijl 100 de vmax was...

Dus ja, dan rijd je niet links, je rijdt niet onder de vmax, en dan nog zijn sommige mensen te beroerd om ff op de linkerbaan je in te halen :N
  zondag 24 augustus 2014 @ 10:08:34 #169
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_143764692
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 09:59 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, over rechts inhalen gesproken, wij werden gister ook van rechts ingehaald (mn vriendin reed) terwijl we op de middelste baan reden en gewoon 100/105 op de gps reden terwijl 100 de vmax was...

Dus ja, dan rijd je niet links, je rijdt niet onder de vmax, en dan nog zijn sommige mensen te beroerd om ff op de linkerbaan je in te halen :N
Dan rijd je dus wel links als de rechterstrook leeg is. Wat blijkbaar zo was, anders wordt je niet rechts ingehaald.
pi_143764782
quote:

Waarom zou iemand 4 stroken moeten schuiven omdat zij te beroerd is om gewoon rechts te houden?
sig verwijderd door FA
pi_143764900
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 01:51 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dat vind ik ook zo'n rare. Ik had op mijn allereerste autorit ooit (nadat ik mijn rijbewijs behaald had) zo'n bouwvakkersbusje die iets van 5 km lang achter mij zat te kleven. Er was een doorgetrokken streep, maar hij haalde al die tijd maar niet in, terwijl hij hooguit een halve autolengte achter mij zat. Waarom wel de wet overtreden en gaan kleven maar bij de doorgetrokken streep je netjes aan de wet houden? Als je dan toch een overtreding maakt, rij dan over die doorgetrokken streep heen, dan kan iedereen verder met zijn leven.
Eye-opener dit. Volgende keer effe raam open en wuiven, scheelt mij aan de kant gaan...
Professioneel gifmenger.
  zondag 24 augustus 2014 @ 10:35:07 #172
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_143765012
quote:
Vorige week tijdens een trajectcontrole een enorme troela die zo een beetje de gehele trajectcontrole met 95 op de linkerbaan bleef hangen in haar dikke Volvo SUV. Ik denk dat ze wel 30 keer rechts is ingehaald. En toen de trajectcontrole voorbij was kwam ze mij met zeker 130km/u inhalen..waar je 100 mag. Dat soort mensen mogen ze echt opnieuw het rijbewijs laten halen.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  Moderator zondag 24 augustus 2014 @ 11:01:50 #173
Dick Laurent Is Dead
pi_143765378
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 10:14 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Waarom zou iemand 4 stroken moeten schuiven omdat zij te beroerd is om gewoon rechts te houden?
Het was een driebaans weg, op de rechterstrook ga je niet steeds rijden, want daar rijden continu vrachtwagens met 80, dus middelste baan is dan vrij logisch, en linkerbaan is gewoon vrij voor haastige droeftoeters zoals jij ;)
pi_143765476
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:01 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Het was een driebaans weg, op de rechterstrook ga je niet steeds rijden, want daar rijden continu vrachtwagens met 80, dus middelste baan is dan vrij logisch, en linkerbaan is gewoon vrij voor haastige droeftoeters zoals jij ;)
De wetgever denkt daar anders over.

Jij was gewoon onnodig links aan het rijden. :Y
Professioneel gifmenger.
pi_143765488
Maar in het midden rijden de slakken die met 90 vrachtwagens inhalen, dus kan je maar beter links blijven rijden toch?

Wat een kutexcuus :')

Als je rechts wordt ingehaald had je dus ruimte zat om daar zelf te rijden.
pi_143765676
Als er nu daadwerkelijk een vrachtwagen op die rechterbaan rijdt, dan wil ook weleens wat langer op de middelste blijven hangen. Naar rechts gaan resulteert meestal in klemgereden worden door en of andere klungel.

Maar als er verder niks rijdt aan de horizon, ga dan naar rechts. Of blijf op het midden en accepteer dat er ook weleens iemand van rechts voorbij komt.
.
  zondag 24 augustus 2014 @ 11:19:13 #177
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143765706
quote:

Ik heb gisteren wel verschillende auto's rechts ingehaald. Misschien zaten jullie daar ook wel bij?
  Moderator zondag 24 augustus 2014 @ 11:25:09 #178
Dick Laurent Is Dead
pi_143765837
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:17 schreef Fer het volgende:
Als er nu daadwerkelijk een vrachtwagen op die rechterbaan rijdt, dan wil ook weleens wat langer op de middelste blijven hangen. Naar rechts gaan resulteert meestal in klemgereden worden door en of andere klungel.

Maar als er verder niks rijdt aan de horizon, ga dan naar rechts. Of blijf op het midden en accepteer dat er ook weleens iemand van rechts voorbij komt.
Vaak is het gewoon druk en dan heb je om de honderd meter wel een vrachtwagen op de rechterbaan. Zo ook gisteren. Dan kan je wel als een neuroot steeds naar rechts sturen om dan na 5 seconden weer naar het midden te moeten gaan om vrachtwagen nummer zoveel in te halen, maar dat wordt erg snel vermoeiend.

quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:19 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ik heb gisteren wel verschillende auto's rechts ingehaald. Misschien zaten jullie daar ook wel bij?
Echt? Jeetje meid, wat stoer. Respect.
pi_143765911
Ik heb afgelopen week veel in stortbuien gereden. Dan valt het op hoe slecht mensen met verlichting omgaan:

- Geen verlichting voeren, of alleen dagrijverlichting, waardoor ze aan de achterkant nog niet zichtbaar zijn.
- Alleen met stadsverlichting rijden. Waarom?
- Mistachterlicht aan tijdens de regenbui. Dat is op zich al fout, maar dan vergeten ze het vaak weer uit te zetten wanneer het opklaart.
  zondag 24 augustus 2014 @ 11:29:33 #180
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_143765928
Ik zal mijn irritatie van gister even illustreren met een peent, waar ik vervolgens even tekst en uitleg bij zal geven *)

Oké dit is de situatie, het is fucked up druk in het centrum, en ik wil rechtdoor over een kruising.
Aan mijn rechterkant staat al een rij auto's te wachten tot zij in dat straatje verder kunnen rijden.
Aan de andere kant van de kruising staat ook een rij auto's te wachten, en eentje wil de straat rechts van mij inslaan. Maar daar is eigenlijk geen ruimte voor, nu staat hij met zijn auto voor een groot gedeelte nog op de kruising. Waardoor ik er met geen mogelijkheid langs kan, omdat er veel tegenliggers zijn. Als die kerel zijn rijbewijs niet bij een pakje boter had gekregen en gewoon even zijn verstand had gebruikt, had hij even gewacht zodat ik (en de auto's achter mij) gewoon rechtdoor konden rijden.

:(

[ Bericht 35% gewijzigd door SgtPorkbeans op 24-08-2014 11:36:02 ]
  zondag 24 augustus 2014 @ 11:32:48 #181
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_143765995
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:01 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Gewoon lekker opzouten naar rechts als daar de mogelijkheid toe is. Punt. :W
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:25 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Vaak is het gewoon druk en dan heb je om de honderd meter wel een vrachtwagen op de rechterbaan. Zo ook gisteren. Dan kan je wel als een neuroot steeds naar rechts sturen om dan na 5 seconden weer naar het midden te moeten gaan om vrachtwagen nummer zoveel in te halen, maar dat wordt erg snel vermoeiend.
Om de vijf seconden niet nee, maar als er om de honderd meter een vrachtwagen rijdt, dan word je ook écht niet rechts ingehaald door iemand. Dat gebeurde wel, dus blijkbaar is het gat dan een stuk groter geweest op de rechterstrook, en kon je naar rechts. Je eigen gedrag (of in dit geval dat van je vriendin) goedpraten door mensen die wel gewoon keurig naar rechts gaan neurotisch te noemen vind ik dan ook een zwak verweer.
quote:
10s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:29 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik zal mijn irritatie van gister even illustreren met een peent, waar ik vervolgens even tekst en uitleg bij zal geven *)

[ afbeelding ]
Paint. _O_

[ Bericht 24% gewijzigd door BigSmurf op 24-08-2014 11:38:07 ]
  Moderator zondag 24 augustus 2014 @ 11:41:12 #182
Dick Laurent Is Dead
pi_143766183
quote:

[ afbeelding ]
Oké dit is de situatie, het is fucked up druk in het centrum, en ik wil rechtdoor over een kruising.
Aan mijn rechterkant staat al een rij auto's te wachten tot zij in dat straatje verder kunnen rijden.
Aan de andere kant van de kruising staat ook een rij auto's te wachten, en eentje wil de straat rechts van mij inslaan. Maar daar is eigenlijk geen ruimte voor, nu staat hij met zijn auto voor een groot gedeelte nog op de kruising. Waardoor ik er met geen mogelijkheid langs kan, omdat er veel tegenliggers zijn. Als die kerel zijn rijbewijs niet bij een pakje boter had gekregen en gewoon even zijn verstand had gebruikt, had hij even gewacht zodat ik (en de auto's achter mij) gewoon rechtdoor konden rijden.

Dit is gewoon eerder egoïstisch gedrag dan gebrek aan verstand denk ik.

Of een combinatie van beiden :P
  zondag 24 augustus 2014 @ 11:42:12 #183
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143766203
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:25 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Echt? Jeetje meid, wat stoer. Respect.
Ik vind het helemaal niet stoer. Ik vind het gewoon belachelijk dat je in het midden blijft rijden als je ook gewoon rechts kunt en hoort te rijden. Dan ga ik er rechts voorbij als ik de mogelijkheid zie, want ik ga niet helemaal opschuiven om je in te kunnen halen.

Maar door de manier waarop je reageert vermoed ik dat je gewoon aan het trollen bent.
  zondag 24 augustus 2014 @ 11:46:56 #184
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_143766322
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:41 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Dit is gewoon eerder egoïstisch gedrag dan gebrek aan verstand denk ik.

Of een combinatie van beiden :P
Ik denk het ja :')_
pi_143766348
Hehe, die 'middenplakkers' op driebaans wegen zijn idd wel eens irritant. Soms als ik in een melige bui ben wil ik wel eens heel demonstratief van helemaal rechts ze over de linker strook inhalen en daarna weer helemaal naar rechts hoeken. En vervolgens bij de volgende auto 100 meter verderop dat weer herhalen. Soort slalom :')

In een minder melige bui blijf ik dan gewoon constant op de linkerbaan alles inhalen. Of soms ook wel rechts als het druk is en ik er links niet langs kan.
pi_143766362
Iedereen die er links voorbij gaat is een droeftoeter, rechts ben je een neuroot, zelf zijn ze heilig :+
  Moderator zondag 24 augustus 2014 @ 11:55:04 #187
Dick Laurent Is Dead
pi_143766531
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:42 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal niet stoer. Ik vind het gewoon belachelijk dat je in het midden blijft rijden als je ook gewoon rechts kunt en hoort te rijden. Dan ga ik er rechts voorbij als ik de mogelijkheid zie, want ik ga niet helemaal opschuiven om je in te kunnen halen.

Maar door de manier waarop je reageert vermoed ik dat je gewoon aan het trollen bent.
Belachelijk als je in het midden rijdt? Rechts "hoort" te rijden? Wie ben jij om te zeggen wat "hoort" en belachelijk is :') pffff, het toontje alleen al van je :')

Op een drukke weg (wat wel eens gebeurt op een zaterdag!) heeft het echt weinig zin om steeds naar rechts te gaan als daar praktisch continu vrachtwagens en oma's rijden die 80/90 gaan. Als je dan in het midden rijdt en ook nog eens net boven de vmax, WAT is daar zo verkeerd aan?

Overigens, die auto die ons rechts inhaalde reed ook echt als een mongool, kwam behoorlijk hard voorbij en zoefde daarna meteen naar links, om vervolgens weer naar rechts te gaan en verderop weer iemand van rechts in te halen.
Was dus een uitzondering want verder reed iedereen wel gewoon netjes.
pi_143766938
Niets zo ergerlijk als mensen die in het midden rijden op een driebaansweg weg. Je verplicht anderen om zo 2 rijstroken op te schuiven en daarna weer terug te gaan. Ik gooi hem zo snel mogelijk weer strak naar rechts in de hoop dat die zondagsrijders doorkrijgen dat ze gewoon naar rechts moeten als dat kan. Als je rechts ingehaald wordt, betekent dat dus dat er gewoon mogelijkheid was om rechts te rijden. ;)
pi_143766963
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Belachelijk als je in het midden rijdt? Rechts "hoort" te rijden? Wie ben jij om te zeggen wat "hoort" en belachelijk is :') pffff, het toontje alleen al van je :')
Rijbewijs, pakje boter... In nederland (en trouwens een groot deel van de wereld) rij je op de rechterbaan tenzij je aan het inhalen bent. Mag toch hopen dat je dat ergens in je rijlessen wel opgepikt hebt?

quote:
Op een drukke weg (wat wel eens gebeurt op een zaterdag!) heeft het echt weinig zin om steeds naar rechts te gaan als daar praktisch continu vrachtwagens en oma's rijden die 80/90 gaan. Als je dan in het midden rijdt en ook nog eens net boven de vmax, WAT is daar zo verkeerd aan?
Behalve dan dat t zwaar irritant is voor degenen die achter je rijden is het ook gewoon wettelijk verplicht om zoveel mogelijk rechts te rijden.

quote:
Overigens, die auto die ons rechts inhaalde reed ook echt als een mongool, kwam behoorlijk hard voorbij en zoefde daarna meteen naar links, om vervolgens weer naar rechts te gaan en verderop weer iemand van rechts in te halen.
Als iemand je rechts inhaalt, voor je naar links gaat en weer terug naar rechts, dan is dat nog een vrij fatsoenlijke manier om je aandacht te trekken en duidelijk te maken dat je die rechterbaan moet en kunt gebruiken.
  Moderator zondag 24 augustus 2014 @ 12:12:42 #190
Dick Laurent Is Dead
pi_143767034
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 12:10 schreef JF_ het volgende:

[..]

Rijbewijs, pakje boter... In nederland (en trouwens een groot deel van de wereld) rij je op de rechterbaan tenzij je aan het inhalen bent. Mag toch hopen dat je dat ergens in je rijlessen wel opgepikt hebt?

[..]

Behalve dan dat t zwaar irritant is voor degenen die achter je rijden is het ook gewoon wettelijk verplicht om zoveel mogelijk rechts te rijden.

[..]

Als iemand je rechts inhaalt, voor je naar links gaat en weer terug naar rechts, dan is dat nog een vrij fatsoenlijke manier om je aandacht te trekken en duidelijk te maken dat je die rechterbaan moet en kunt gebruiken.
Ok. Weet je, laat maar, ik zal voortaan alleen maar rechts rijden... 80.... achter een vrachtwagen, voor altijd en eeuwig.
pi_143767232
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 12:12 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ok. Weet je, laat maar, ik zal voortaan alleen maar rechts rijden... 80.... achter een vrachtwagen, voor altijd en eeuwig.
Goed plan! ^O^
Professioneel gifmenger.
  Moderator zondag 24 augustus 2014 @ 12:27:16 #192
Dick Laurent Is Dead
pi_143767446
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 12:20 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Goed plan! ^O^
Is goed. Doen jullie ook allemaal toch? Moraalridders ;)
pi_143767516
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 12:27 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Is goed. Doen jullie ook allemaal toch? Moraalridders ;)
Ik slinger gewoon krampachtig van recht naar links voor elke vrachtwagen. En daarna weer krampachtig naar rechts. Iets boven de limiet. ^O^
Professioneel gifmenger.
  zondag 24 augustus 2014 @ 13:04:43 #194
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_143768492
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 07:57 schreef Ynske het volgende:

[..]

hoezo, er zijn stukken waar je dat gewoon mag rijden
Yep zolang je mij maar niet lastig valt zal me een worst wezen wat je doet :)

quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 08:20 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Zolang je rechts rijdt is het geen issue, maar ga dan niet links plakken. Dan verdien je bumperklevers.
Ik blijf ook meestal rechts tenzij ik een vrachtwagen inhaal maar dan nog ga ik terug dus doe niks verkeerd ^O^
Irene is bae <3
pi_143771841
quote:

[ afbeelding ]

Dit soort mongolenacties resulteert met een peetje pech in een gridlock...
  zondag 24 augustus 2014 @ 16:01:37 #196
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143775561
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 12:10 schreef JF_ het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dit dus. Ik hoef niet meer te reageren, jij hebt het al gepost :) .
pi_143777337
quote:

Houdt gewoon in dat je onvoldoende rechts rijdt, en die kost je al gauw 130 euro. 220 zelfs als het niet op de autosnelweg is :o

Rechts inhalen is dan ook weer 220 ballen trouwens.
  Moderator zondag 24 augustus 2014 @ 16:49:56 #198
Dick Laurent Is Dead
pi_143777612
Mijn god wat een stel moraalridders hier bij elkaar zeg :')

Alsof jullie allemaal altijd braaf rechts blijven en nooit even wat langer op de middelste baan rijden.
En alsof de cops je een boete gaan geven als je wat langer op de middelste baan rijdt omdat rechts gewoon alles te sloom gaat.

Best sneu hoe zelfingenomen sommigen hier doen. Ik zeg niet dat je nooit naar rechts moet... Ik zeg ook niet dat ik nooit fouten maak in het verkeer.

Topic titel hier zou misschien beter veranderd kunnen worden naar "betweters op de weg"

[ Bericht 6% gewijzigd door dick_laurent op 24-08-2014 16:58:44 ]
  zondag 24 augustus 2014 @ 17:01:28 #199
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_143777995
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 16:49 schreef dick_laurent het volgende:
Mijn god wat een stel moraalridders hier bij elkaar zeg :')

Alsof jullie allemaal altijd braaf rechts blijven en nooit even wat langer op de middelste baan rijden.
En alsof de cops je een boete gaan geven als je wat langer op de middelste baan rijdt omdat rechts gewoon alles te sloom gaat.

Best sneu hoe zelfingenomen sommigen hier doen. Ik zeg niet dat je nooit naar rechts moet... Ik zeg ook niet dat ik nooit fouten maak in het verkeer.

Topic titel hier zou misschien beter veranderd kunnen worden naar "betweters op de weg"
Als je rechts wordt ingehaald betekent het per definitie dat je te lang links blijft rijden.
pi_143778156
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 16:49 schreef dick_laurent het volgende:

Ligt eraan, als je gewoon het overige verkeer aan het hinderen bent dan verdien je hem dubbel en dwars. En aangezien je je sowieso al afvraagt of je rechts hoort te rijden, denk ik van wel ja.
  Moderator zondag 24 augustus 2014 @ 17:10:32 #201
Dick Laurent Is Dead
  zondag 24 augustus 2014 @ 18:42:18 #202
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_143782211
Ik wordt eigenlijk nooit rechts ingehaald, maar moet wel altijd een beetje grinniken om bestuurders die constant aan het wisselen zijn tussen rechts en midden. Als je een beetje vooruit kijkt kun je best wel inschatten of het de moeite is om terug te gaan naar de baan.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 24 augustus 2014 @ 18:44:16 #203
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_143782319
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 18:42 schreef Cheiron het volgende:
Ik wordt eigenlijk nooit rechts ingehaald, maar moet wel altijd een beetje grinniken om bestuurders die constant aan het wisselen zijn tussen rechts en midden. Als je een beetje vooruit kijkt kun je best wel inschatten of het de moeite is om terug te gaan naar de baan.
Het is beter voor de doorstroming om zoveel mogelijk rechts te blijven. Als er verderop een vrachtwagen op de rechterbaan rijdt, is het alsnog de bedoeling op die rijstrook te rijden tot je de vrachtwagen inhaalt.

Op die manier gebruik je het asfalt veel efficiënter en zijn er minder files. Denk maar na. Al het asfalt rechts van je, terwijl je de moeite niet neemt erop te rijden, wordt onbruikbaar.
pi_143782952
quote:

:|W

Als je eenvoudig rechts ingehaald kan worden, reed je dus onnodig links. En dan hoef je niet zo'n relaas van al die vrachtwagens e.d. erbij te halen en een boehoe-verhaal te houden. Blijkbaar was er meer dan genoeg ruimte.

Die vrachtwagens rijden eerder 90 dan 80, en als jij dan 100 rijdt duurt het echt wel even voordat je bij de volgende bent. Je doet verdomme net alsof er een lint van 80 vrachtwagens reed :').

Vaak is het gewoon luiheid en stupiditeit: niet opletten en maar wat karren. En dan is de rechts-inhaler de boosdoener? Die zit zich waarschijnlijk te ergeren aan het feit dat hij wel netjes rechts houdt, maar weer twee banen moet opschuiven én twee banen terug moet (wat impliceert dat er nog stééds voldoende ruimte rechts is).
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:55 schreef dick_laurent het volgende:
Hier zeg je het ook: kennelijk was er dus meer dan genoeg ruimte om naar rechts te gaan. Want verderop reed nog iemand onnodig links, en kennelijk reed er dus een hele tijd geen vrachtwagen. Maar in plaats van naar jezelf/je vriendin te kijken en kritisch te bedenken dat het misschien niet handig was, demoniseer je nu degene die zich wel aan de regels wil houden en last heeft van het onbenullige gedrag.

Helemaal idioot word je er soms van. Laatst op de A2 nog een auto of tien rechts voorbij gereden. Gewoon met 105 op de CC. Allemaal van die oogkleprijders, waarbij ik het idee krijg dat je vrienden er ook zo één is.
Schip ahoy!
  Moderator zondag 24 augustus 2014 @ 19:21:10 #205
Dick Laurent Is Dead
pi_143783962
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 18:57 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

:|W

Als je eenvoudig rechts ingehaald kan worden, reed je dus onnodig links. En dan hoef je niet zo'n relaas van al die vrachtwagens e.d. erbij te halen en een boehoe-verhaal te houden. Blijkbaar was er meer dan genoeg ruimte.

Die vrachtwagens rijden eerder 90 dan 80, en als jij dan 100 rijdt duurt het echt wel even voordat je bij de volgende bent. Je doet verdomme net alsof er een lint van 80 vrachtwagens reed :').

Vaak is het gewoon luiheid en stupiditeit: niet opletten en maar wat karren. En dan is de rechts-inhaler de boosdoener? Die zit zich waarschijnlijk te ergeren aan het feit dat hij wel netjes rechts houdt, maar weer twee banen moet opschuiven én twee banen terug moet (wat impliceert dat er nog stééds voldoende ruimte rechts is).

[..]

Hier zeg je het ook: kennelijk was er dus meer dan genoeg ruimte om naar rechts te gaan. Want verderop reed nog iemand onnodig links, en kennelijk reed er dus een hele tijd geen vrachtwagen. Maar in plaats van naar jezelf/je vriendin te kijken en kritisch te bedenken dat het misschien niet handig was, demoniseer je nu degene die zich wel aan de regels wil houden en last heeft van het onbenullige gedrag.

Helemaal idioot word je er soms van. Laatst op de A2 nog een auto of tien rechts voorbij gereden. Gewoon met 105 op de CC. Allemaal van die oogkleprijders, waarbij ik het idee krijg dat je vrienden er ook zo één is.
Ben klaar met deze discussie. Jullie waren er niet bij. Die auto die ons inhaalde reed vrij hard, zeker 125/130 waar 100 de max was en reed behoorlijk aso/agressief.
Als dat is omdat wij naar zijn mening te lang in het midden reden dan was er nog ALTIJD een fucking linkerbaan die vrij was om ons op in te halen. Klaar. Ik vind zo hard iemand rechts inhalen, die gewoon zelfs iets boven de vmax rijdt gewoon aso en link.

Dat is mijn mening, punt. Jullie gehuil en vingertje wijzen ben ik nu wel klaar mee :W
pi_143785336
Zo lang je veilig van punt A naar punt B bent gekomen valt er niet veel te klagen
pi_143785837
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 19:21 schreef dick_laurent het volgende:
Als dat is omdat wij naar zijn mening te lang in het midden reden dan was er nog ALTIJD een fucking linkerbaan die vrij was om ons op in te halen.
Jij hoort gewoon op de 'fucking' :') rechter baan te rijden met je 100 km/u als je niemand inhaalt.

Ik had je ook ws rechts ingehaald als daar ruimte was, gewoon keeping my lane. Anders moet ik door jouw onzekerheid 2 rijbanen naar links en dan weer 2 naar rechts wat onveiliger is dan gewoon je rechts passeren, want spiegels kijken doe je ws ook maar 1 keer per kwartier, dus je had niets in de gaten.

En dan hier huilie huilie doen als mensen je hierop aanspreken _O-

En waarschijnlijk ook hierna in het midden blijven rijden zeker :r
  zondag 24 augustus 2014 @ 20:00:41 #208
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_143785960
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 19:21 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ben klaar met deze discussie. Jullie waren er niet bij. Die auto die ons inhaalde reed vrij hard, zeker 125/130 waar 100 de max was en reed behoorlijk aso/agressief.
Als dat is omdat wij naar zijn mening te lang in het midden reden dan was er nog ALTIJD een fucking linkerbaan die vrij was om ons op in te halen. Klaar. Ik vind zo hard iemand rechts inhalen, die gewoon zelfs iets boven de vmax rijdt gewoon aso en link.

Dat is mijn mening, punt. Jullie gehuil en vingertje wijzen ben ik nu wel klaar mee :W
had je de discussie niet aan moeten gaan of gewoon links gaan rijden, een van de eerste dingen die je leert tijdens het halen van je rijbewijs :')
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Moderator zondag 24 augustus 2014 @ 20:00:54 #209
Dick Laurent Is Dead
pi_143785969
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 19:58 schreef starla het volgende:

[..]

Jij hoort gewoon op de 'fucking' :') rechter baan te rijden met je 100 km/u als je niemand inhaalt.

Ik had je ook ws rechts ingehaald als daar ruimte was, gewoon keeping my lane. Anders moet ik door jouw onzekerheid 2 rijbanen naar links en dan weer 2 naar rechts wat onveiliger is dan gewoon je rechts passeren, want spiegels kijken doe je ws ook maar 1 keer per kwartier, dus je had niets in de gaten.

En dan hier huilie huilie doen als mensen je hierop aanspreken _O-
Ja. Ok. Whatever blabla doei :W
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:31:40 #210
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_143791708
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 20:09 schreef dick_laurent het volgende:

-knip-

Simpel; je wordt geacht zoveel mogelijk rechts te houden indien mogelijk.
Natuurlijk zijn er genoeg situaties dat je denkt 'heeft geen zin, of ik kan beter ff links blijven want er komt zo weer een vrachtwaggel aan / invoegstrook etc..
En dat mensen je rechts voorbij gaan betekent lang niet in alle gevallen dat 'het ook kan' (ja praktisch kan het wel; maar veilig is anders.... Hangt heel erg van de situatie an sich af.

Maar voor langere tijd linksplakken is geen enkel excuus en is erg irritant. Zelfs ik ga je dan rechts voorbij; al was t alleen al als 'statement'.

[ Bericht 11% gewijzigd door Sounddragon op 24-08-2014 22:02:59 ]
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:55:58 #211
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_143793515
Gvd mensen, bij een 6baansweg is het gewoon niet de bedoeling dat je elke keer tussen de vrachtwagens gaat hangen als je toch de vmax rijdt. Blijf dan gewoon op de middelste. Iedereen die boven vmax wil rijden gaat dan links.
Dit zorgt voor een rustiger verkeersbeeld en vermindert ongelukken.
Rechts is dan voor vrachtwagens (sloom verkeer, onder vmax)
Midden voor normaal verkeer (vmax)
Links voor de mensen die vinden da ze per se boven vmax moeten rijden.

Het is niet voor niets een maximumsnelheid, als je er voor kiest deze te overschrijden dan doe je dat lekker maar doe dat gewoon op de linkerbaan dan. Ga niet andere mensen opjagen die zich wel aan de regels houden.

Als er uiteraard kilometers lang geen vrachtwagens zijn dan mag je best naar de rechterkant maar over het algemeen (in heel europa) is het normaal om op vmax op de middelste baan te rijden, je geeft in/uitvoegers ook meer ruimte en het is veel veiliger.
Mensen met "haast" gaan elkaar maar lekker opjagen op de linkerbaan.
pi_143793649
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:55 schreef ErkendFokker het volgende:
Gvd mensen, bij een 6baansweg is het gewoon niet de bedoeling dat je elke keer tussen de vrachtwagens gaat hangen als je toch de vmax rijdt. Blijf dan gewoon op de middelste. Iedereen die boven vmax wil rijden gaat dan links.
Dit zorgt voor een rustiger verkeersbeeld en vermindert ongelukken.
De middelste baan van een 6 baansweg, dat is knap.
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:59:07 #213
309342 ErkendFokker
pi_143793775
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:57 schreef starla het volgende:

[..]

zondag 24 augustus 2014 @ 21:59:35 #214
309342 ErkendFokker
pi_143793807
quote:

[..]

Ja 6 baansweg heet dat. 3 heen en 3 terug banen.

En al zouden het er 6 (of 12) zijn dan geldt de theorie nog steeds.
pi_143793832
quote:

[..]

Dat is de middenberm, dan snap je toch wel... :')
pi_143793965
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:59 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Ja 6 baansweg heet dat. 3 heen en 3 terug banen.

En al zouden het er 6 (of 12) zijn dan geldt de theorie nog steeds.
Dus je rijdt in de berm?
  zondag 24 augustus 2014 @ 22:02:33 #217
309342 ErkendFokker
pi_143794056
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:59 schreef KeesBromfiets het volgende:

[..]

Dat is de middenberm, dan snap je toch wel... :')
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/864/vierbaansweg/
pi_143794166
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 22:01 schreef starla het volgende:

[..]

Dus je rijdt in de berm?
Zo af en toe, zie het probleem niet })

pi_143794285
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 22:03 schreef KeesBromfiets het volgende:

[..]

Zo af en toe, zie het probleem niet })

[ afbeelding ]
:D
  zondag 24 augustus 2014 @ 22:08:36 #220
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_143794513
Opgeruimd, en nou weer nokken met dat gezanik.

Meneer Dick Laurent moet de topicpointer nog effe lezen en zich voorlopig hier effe niet vertonen; if you can't stand the heat, stay the hell out of the kitchen 3.gif

Wat voor de rest overigens nog steeds geen vrijbrief is om van dit topic weer een 'bash de poster-topic' van te maken, waren we net een beetje vanaf, en dat beviel eigenlijk best goed.

Be nice, dan hoeven wij de FA's niet lastig te vallen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_143799330
1. Mensen die spitsstroken niet snappen en dan maar op de 'middelste' rijstrook blijven rijden.. Je moet die figuren soms ongewild rechts inhalen omdat ze vaak ook niet gewoon 100 kunnen rijden.

2. Vrachtwagens die menen in de spits bij Almere/Lelystad op een tweestrooks snelweg met 1kmh verschil in te moeten halen waarna een file van tig kilometers zich achter hen ontstaat :r.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_143799911
Ik ergerde me laatst aan een medeburger die besloot zijn passagiers te lossen vlak na een heuvel
(dermate heuvelachtig dat achteropkomend verkeer het verkeer na de heuvel niet kan waarnemen)
binnen de bebouwde kom op een baan waar slechts een auto (in de breedte) past.

Mijn snelheid was dermate laag dat ik geen problemen met tijdig stoppen had, maar voor snelheidsmonsters was het hoogstwaarschijnlijk nadelig afgelopen.

Tien meter verderop was een afslag naar een zijstraat, maar die zag de man over het hoofd.
  zondag 24 augustus 2014 @ 23:53:13 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143800292
Ik reed hier (en dan kom je dus net uit een bocht) en daar bleek een meneer z'n Volvo net voor de tweede lantaarnpaal te keren, zo ongeveer waar dat Volkswagenbusje rijdt...... ja, er zit een drempel tussen de beide weghelften, en ja er is een rotonde aan het eind van de brug |:( |:( |:(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 24 augustus 2014 @ 23:58:26 #224
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143800505
Ja maar boe-hoe dan moet 'ie 50 meter doorrijden. Weet je wel hoe kostbaar die 30 seconden zijn?!
pi_143809881
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 12:12 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Best lekker hoor, vizier omhoog en meezingen met de muziek en kijken wat er allemaal langs komt vliegen
pi_143812346
quote:
19s.gif Op zondag 24 augustus 2014 23:30 schreef Glijdt_licht het volgende:
1. Mensen die spitsstroken niet snappen en dan maar op de 'middelste' rijstrook blijven rijden.. Je moet die figuren soms ongewild rechts inhalen omdat ze vaak ook niet gewoon 100 kunnen rijden.
Dit. Op het stukje a1 tussen Baarn en Bussum rijdt er echt bijna niemand, zelfs niet in de spits. Zeker als de vluchtstrook dan kort wordt onderbroken door een afslag wordt het demense teveel.

Gevolg is dat de middenbaan bezet wordt door 1 lange sliert auto's die bumper aan bumper 95 rijden, de linkerbaan een grote, roodgloeiende remlicht-clusterfuck is en de spitsstrook een oase van rust :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Ciora op 25-08-2014 16:31:57 ]
pi_143815678
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:59 schreef Ciora het volgende:

[..]

Dit. Op het stukje a1 tussen Baarn en Bussum rijdt echt bijna niemand, zelfs niet in de spits. Zeker als de vluchtstrook dan kort wordt onderbroken door een afslag wordt het demense teveel.

Gevolg is dat de middenbaan bezet wordt door 1 lange sliert auto's die bumper aan bumper 95 rijden, de linkerbaan een grote, roodgloeiende remlicht-clusterfuck is en de spitsstrook een oase van rust :)
Lekker 15-20 man rechts inhalen inderdaad. Nadeel is wel, gok ik, dat het nog altijd rechts inhalen is en de gendarmerie niet blij met je is.
pi_143817059
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 15:45 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Lekker 15-20 man rechts inhalen inderdaad. Nadeel is wel, gok ik, dat het nog altijd rechts inhalen is en de gendarmerie niet blij met je is.
Zeg dat je de doorstroming optimaliseert, en zo van A naar Beter gaat. De gendarmerie zal aan je lippen hangen.
pi_143817267
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 15:45 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Dat zal wel inderdaad. Maar ik denk dat, als het met een gering snelheidsverschil gebeurt en je daarna niet meteen een baan opschuift, het nog wel te verdedigen is. Ik bedoel, een overijverige agent zal je er ongetwijfeld voor kunnen beboeten, maar een EMG of zulks zal wel niet actueel worden.

Ik vind het waars. vanzelf een keer uit :')
  maandag 25 augustus 2014 @ 16:55:20 #230
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143817803
Het doet mij pijn in het hart als op zo'n moment de rechts inhaler beboet wordt en de linksrijder vrijuit gaat :'(
pi_143818004
Grappig is wel dat als je op zo;n baan als de A2 Breukelen (5 stroken, 100, trajectcontrole) het soms wel lachwekkend is hoe er altijd een paar menen een punt te moeten maken en zoveel mogelijk rechts proberen te rijden, terwijl dit overduidelijk geen zin heeft. En dan steeds agressiever van links naar rechts zwalken.

Deal with it, deze weg is gemaakt om 5 rijen breed 100 te karren, allemaal naast elkaar. Tuf tuf..
.
pi_143818154
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:55 schreef twiFight het volgende:
Het doet mij pijn in het hart als op zo'n moment de rechts inhaler beboet wordt en de linksrijder vrijuit gaat :'(
Dit ja.

Gelukkig heb ik geen tv, dus zie ik blik op de weg niet. :+
Professioneel gifmenger.
pi_143818264
(Hier erger ik mij niet aan maar dit vind ik grappig/dom)

Van die mensen die ik dan op een 120 stuk inhaal waar zij dan 90 of 100 rijden, en als het dan weer 100km/u wordt komen ze je met 120 voorbij :')
pi_143818767
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:12 schreef terrorsjaak het volgende:

Van die mensen die ik dan op een 120 stuk inhaal waar zij dan 90 of 100 rijden, en als het dan weer 100km/u wordt komen ze je met 120 voorbij :')
Net zo suf als mensen die harder gaan rijden als er meer stroken bijkomen.
.
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:44:12 #235
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_143819132
Bestuurders die niet in verbindingslussen van snelwegen kunnen rijden. :r }:|

Als ik met mijn personenauto met 90 km/u door die bocht kan rijden met droog weer, waarom gaat zon droplul met zijn personenauto al 400m voor de bocht remmen tot 70 km/u om vervolgens met 50 die bocht door te gaan. Sjeez. En niet vergeten de helft van de vluchtstrook mee te pakken in de bocht. 8)7 Er zou maar iemand met pech staan...

quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:12 schreef terrorsjaak het volgende:

Sommigen rijden ook alleen maar op standje 110. Bij wegwerkzaamheden gewoon doordenderen maar als je 130 mag rustig die vrachtauto op je gemakje inhalen. |:(
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:49:19 #236
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143819279
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:08 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dit ja.

Gelukkig heb ik geen tv, dus zie ik blik op de weg niet. :+
Dat blijkt, BODW is er 1,5 jaar geleden al definitief mee gestopt.
pi_143822664
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:02 schreef Fer het volgende:
Grappig is wel dat als je op zo;n baan als de A2 Breukelen (5 stroken, 100, trajectcontrole) het soms wel lachwekkend is hoe er altijd een paar menen een punt te moeten maken en zoveel mogelijk rechts proberen te rijden, terwijl dit overduidelijk geen zin heeft. En dan steeds agressiever van links naar rechts zwalken.

Deal with it, deze weg is gemaakt om 5 rijen breed 100 te karren, allemaal naast elkaar. Tuf tuf..
Aparte kijk op de wereld heb je; omdat iemand netjes 100 rijdt op de rechter rijstrook maakt diegene volgens jou een statement? Zegt meer over jou dan over die persoon.

Toevallig reed ik daar net, 100 op de rechter rijstrook. Wilde helemaal geen punt maken, maar de overige banen vrijhouden voor diegenen die 105, 110, 115 en 120 rijden.
pi_143822840
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:35 schreef starla het volgende:

[..]

Aparte kijk op de wereld heb je; omdat iemand netjes 100 rijdt op de rechter rijstrook maakt diegene volgens jou een statement? Zegt meer over jou dan over die persoon.

Toevallig reed ik daar net, 100 op de rechter rijstrook. Wilde helemaal geen punt maken, maar de overige banen vrijhouden voor diegenen die 105, 110, 115 en 120 rijden.
Zegt meer iets over jouw leeskundigheid, ik heb het niet over netjes 100 en rechts rijden. Maar figuren die 108 willen rijden, net tegen de bekeuringsmarge aan en dan nog steeds rechts willen houden. Die moeten dan telkens weer 2 of 3 stroken naar links om iemand in te halen en zodra ze er voorbij zijn snoeihard weer naar rechts sturen.

Pak gewoon met 108 die 4e strook, kan die enkele die niet weet wat een trajectcontrole is 120 erlangs en kun je rustig doorrijden.
.
pi_143822944
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:44 schreef Eix het volgende:
Bestuurders die niet in verbindingslussen van snelwegen kunnen rijden. :r }:|

Als ik met mijn personenauto met 90 km/u door die bocht kan rijden met droog weer, waarom gaat zon droplul met zijn personenauto al 400m voor de bocht remmen tot 70 km/u om vervolgens met 50 die bocht door te gaan. Sjeez. En niet vergeten de helft van de vluchtstrook mee te pakken in de bocht. 8)7 Er zou maar iemand met pech staan...
Dat heeft ook te maken met de debilisering van Nederlands wegbeheer. Overal staan bij zulke bochten adviessnelheden die nergens op slaan en die bochten kun je vaak met het dubbele ook nog nemen. Maar de automobilist-nitwit heeft dat niet door en houdt zich er dus netjes aan.

Overigens wel leuk als je dan eens in Duitsland komt, waar je vervolgens merkt dat in 90% van de gevallen (niet op de snelweg, wel daarbuiten) die adviessnelheid voor een bocht vaak echt meer dan hard genoeg is :D. Daar kun je je aardig in vergissen als je dat niet weet.
Schip ahoy!
pi_143823153
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:40 schreef Fer het volgende:

[..]

Zegt meer iets over jouw leeskundigheid, ik heb het niet over netjes 100 en rechts rijden. Maar figuren die 108 willen rijden, net tegen de bekeuringsmarge aan en dan nog steeds rechts willen houden. Die moeten dan telkens weer 2 of 3 stroken naar links om iemand in te halen en zodra ze er voorbij zijn snoeihard weer naar rechts sturen.

Pak gewoon met 108 die 4e strook, kan die enkele die niet weet wat een trajectcontrole is 120 erlangs en kun je rustig doorrijden.
Mijn leeskundigheid is afhankelijk van jouw formulering en aangezien je nergens aangeeft dat je het over 108km/u hebt, maar wel twee keer 100km/u in je mond neemt ging ik daar vanuit. Het ontstaan van ruis is niet noodzakelijkerwijs de schuld van de ontvanger, doch vaak van de verzender.
pi_143827291
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:43 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat heeft ook te maken met de debilisering van Nederlands wegbeheer. Overal staan bij zulke bochten adviessnelheden die nergens op slaan en die bochten kun je vaak met het dubbele ook nog nemen. Maar de automobilist-nitwit heeft dat niet door en houdt zich er dus netjes aan.

Overigens wel leuk als je dan eens in Duitsland komt, waar je vervolgens merkt dat in 90% van de gevallen (niet op de snelweg, wel daarbuiten) die adviessnelheid voor een bocht vaak echt meer dan hard genoeg is :D. Daar kun je je aardig in vergissen als je dat niet weet.
Ja, kom je ergens waar je nooit komt, staat er 50, dan rij ik 50. Blijkt heel vaak ook prima met 70 te kunnen.

Daar staat tegenover dat er hier bij de afrit 50 staat en daar waarschuw ik altijd voor als mensen voor t eerst op visite komen. Da's geen grapje, dat bord. :+
Professioneel gifmenger.
pi_143828291
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:23 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ja, kom je ergens waar je nooit komt, staat er 50, dan rij ik 50. Blijkt heel vaak ook prima met 70 te kunnen.

Daar staat tegenover dat er hier bij de afrit 50 staat en daar waarschuw ik altijd voor als mensen voor t eerst op visite komen. Da's geen grapje, dat bord. :+
Is dat in NL, dat laatste? Dat ken ik namelijk bijna niet in Nederland :P

Ik ben meer bekend met bochten met een adviessnelheid van 90, waar je dan vervolgens ook nog met 190 doorheen kan :{
Schip ahoy!
pi_143828391
Vooral de grenzen opzoeken in zo een bocht. Nederland doet het prima zo met de huidige adviessnelheden.
pi_143828509
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:42 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Is dat in NL, dat laatste? Dat ken ik namelijk bijna niet in Nederland :P

Ik ben meer bekend met bochten met een adviessnelheid van 90, waar je dan vervolgens ook nog met 190 doorheen kan :{
Ja, dat is het verrassende, in Nederland!
Professioneel gifmenger.
pi_143829261
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:44 schreef rumiii het volgende:
Vooral de grenzen opzoeken in zo een bocht. Nederland doet het prima zo met de huidige adviessnelheden.
Inderdaad. Die zijn vaak zo vastgesteld dat zelfs een blinde, bellende 70+'er in een Daihatsu Move er nog in slaap sukkelend doorheen kan.
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:46 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ja, dat is het verrassende, in Nederland!
:o
Schip ahoy!
pi_143829400
Ach wat te denken van de Vmax 70kmh in de bocht bij knp Emmeloord ri Joure. :')...
Kun je makkelijk met 100 door en zou ook gewoon 100 moeten zijn..
Vmax 90 bij knp Lankhorst als je vanaf de A32 naar de A28 wil. :')

Advies 70 bij knp Ewijk vanaf de A50 ri Nijmegen, kan makkelijk met 120.

Die plotselinge Vmax 100kmh bij knp Neerbosch als je vanaf Ewijk komt en gewoon de A73 blijft volgen :')

De Vmax 90kmh in knp Neerbosch als je vanaf Venlo de A73 blijft volgen :') :') :')

Vmax 70 bij knp Muiderberg ri Almere :')!

Vmax 80 bij open spitsstrook op de A28 bij Zwolle :'(

Enz...

Wat ook niet mag ontbreken
Nijmegen :') :')
Kutstad
  maandag 25 augustus 2014 @ 22:10:49 #247
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_143829493
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:44 schreef rumiii het volgende:
Ik stikte in m'n koffie. Je maakt een grapje? Zo'n 90% van de bochten is de adviessnelheid + 20 km/h nog traag. Okee prima. Maar mensen wennen daaraan. Dus tellen ze die 20 al gauw erbij op. En dan komen ze ineens bij de afslag Naarden Bussum richting Amsterdam, of de afslag A27 - A15 vanaf Breda. En dan blijkt die 50 ineens toch wel heel logisch te zijn, omdat je daar met een Porsche niet eens met 60 doorheen kan bij wijze van. Laat staan met een bestelbus met 70.

Adviessnelheden zoals in Nederland maken mensen lui en ontwijkend in hun eigen verantwoordelijkheid. De adviessnelheid moet passen bij de bocht, of ze moeten hem weglaten. Anders zorgt het alleen maar voor meer in plaats van minder gevaar.
pi_143829774
Een ander groot probleem is dat de zelfredzaamheid van mensen in het verkeer afneemt.
Ze kunnen niet meer zelf bepalen welke snelheid veilig is, nee bij sneeuw doet de overheid dat wel dmv matrixborden..
Al die 60-zones kots ik dan ook op omdat het in veel gevallen niet strookt met de functie van de weg.
pi_143829802
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 22:10 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ik stikte in m'n koffie. Je maakt een grapje? Zo'n 90% van de bochten is de adviessnelheid + 20 km/h nog traag. Okee prima. Maar mensen wennen daaraan. Dus tellen ze die 20 al gauw erbij op. En dan komen ze ineens bij de afslag Naarden Bussum richting Amsterdam, of de afslag A27 - A15 vanaf Breda. En dan blijkt die 50 ineens toch wel heel logisch te zijn, omdat je daar met een Porsche niet eens met 60 doorheen kan bij wijze van. Laat staan met een bestelbus met 70.

Adviessnelheden zoals in Nederland maken mensen lui en ontwijkend in hun eigen verantwoordelijkheid. De adviessnelheid moet passen bij de bocht, of ze moeten hem weglaten. Anders zorgt het alleen maar voor meer in plaats van minder gevaar.
Hulde. De spijker op de kop.
Professioneel gifmenger.
pi_143829923
Achja, veel Nederlanders zijn al passieve slaaprijdende snelheidsweters geworden, precies zoals Koos Spee het graag ziet, want snelheid is gevaarlijk..
Dat mensen bij belachelijke lage snelheden slaaprijders worden is prima, en dat mensen meer letten op hun km-teller dan op de weg is ook prima.

Snelheidsweterreclame = m.i. de gevaarlijkste en belachelijkste reclame sinds ik besta..
pi_143831498
quote:
19s.gif Op maandag 25 augustus 2014 22:08 schreef Glijdt_licht het volgende:

Vmax 90 bij knp Lankhorst als je vanaf de A32 naar de A28 wil. :')
Je hebt daar ook te maken met invoegend verkeer dat van rijstrook 3 (invoegstrook wordt meteen rijstrook) naar rijstrook 1 (A28 richting Hoogeveen/Assen) wil. Als je al op de A32 zit en je wilt richting Zwolle, dan lijkt het idd nogal zinloos. Overigens geldt de bocht van de A32 naar de A28 richting Hoogeveen/Assen Vmax 50.
quote:
Vmax 80 bij open spitsstrook op de A28 bij Zwolle :'(
Dan hadden ze de spitsstrook breder moeten maken.
pi_143831697
quote:

[..]

Dit ja. Adviessnelheid bij Terbregseplein is lachwekkend, terwijl knooppunt Zoomland wel een zaadbocht is. Eerste keer toen ik daar doorheen ging stond het zweet aardig in mn bilnaad :P
  maandag 25 augustus 2014 @ 23:33:34 #253
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143833143
Een Nederlander zelf in laten schatten wat veilig is? Ben je gestoord? Het gaat vaak goed omdat we in Nederland goed onderhouden, vlakke en meestal redelijk brede wegen hebben. Maar het is echt niet te danken aan 'onze' stuurmanskunsten hoor. Moet je de volgende keer dat er sneeuw of ijzel is eens opletten. Bosjes autos achterstevoren.
pi_143833373
quote:

[..]

Verkeerd bezig dus. Het belangrijkste is toch dat je veilig de bocht door komt? Waarom zou je dan niet naar het advies van deskundigen luisteren en de adviessnelheid aanhouden? Breken je ballen als je wordt ingehaald?
pi_143834716
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:38 schreef rumiii het volgende:

[..]

Verkeerd bezig dus. Het belangrijkste is toch dat je veilig de bocht door komt? Waarom zou je dan niet naar het advies van deskundigen luisteren en de adviessnelheid aanhouden? Breken je ballen als je wordt ingehaald?
Omdat die deskundigen blijkbaar belachelijke adviezen instellen. Wat er gebeurt is dat mensen veel afremmen en daarna weer optrekken waardoor er veel energie verspild wordt.
Of neem jij Lankhorst A28-> A32 naar Meppel ook met 70kmh bij regen, terwijl je er gewoonlijk met 120 doorheen knalt? :') Al is dat een Vmax :')....

Een advies zou niet geplaatst moeten worden als advies+20kmh de gangbare snelheid is. Of het advies zou verhoogd moeten worden. Het advies 30kmh bij ring Groningen N370xN355 ri Zuidhorn is bv terecht, daar kun je echt nie veel sneller dan 30-40 doorheen.

Juist dat soort geneuzel zorgt ervoor dat Nederlanders op plekken waar de Adviessnelheid wel geloofwaardig is in de problemen komen, laat staan in het buitenland..

Verder heb ik het idee dat er teveel naar bepaalde gemeentes geluisterd wordt, zie Nijmegen en hun belachelijke limieten bij de A73, en hun eigen belachelijke limieten (50kmh) op een weg met autosnelwegprofiel

En jij dacht dat wegbeheerders wisten wat ze deden?
https://www.google.nl/map(...)pYy5HWXbD2tl9oOg!2e0
30kmh buiten de bebouwde kom. Dat is:
1. Niet eens een toegestane snelheid bubeko (80,60) en 50kmh bij gevaarpunten
2. Is handhavingstechnisch niet oké

Kortom, rijd er gewoon met 60 langs..

[ Bericht 5% gewijzigd door Glijdt_licht op 26-08-2014 00:25:55 ]
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 01:26:11 #256
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_143836253
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:33 schreef twiFight het volgende:
Een Nederlander zelf in laten schatten wat veilig is? Ben je gestoord? Het gaat vaak goed omdat we in Nederland goed onderhouden, vlakke en meestal redelijk brede wegen hebben. Maar het is echt niet te danken aan 'onze' stuurmanskunsten hoor. Moet je de volgende keer dat er sneeuw of ijzel is eens opletten. Bosjes autos achterstevoren.
Ja, en hoe komt dat? Omdat we geen eigen verantwoording meer hebben. Fabrikanten doen voorkomen alsof winterbanden en ABS allesvoorkomend zijn. Overal staan borden. Overal staan aanwijzingen. Overal zijn dingen verboden uit voorzorg. Als dat niet zo was, dan zouden we niet zo murf gemaakt zijn, en nog zelf kunnen inschatten en verstandige beslissingen kunnen maken.

Je kan een scholier nog zo helpen en ondersteunen en aan z'n handje vasthouden, hij leert pas dat ie moet leren als ie een keer een 1 haalt. Of als ie een keer blijft zitten. Of in verkeer, wanneer het een keer bijna fout gaat en er niemand is om te helpen. Met al dat gepemper van de overheid creëer je geen zelfstandige automobilisten, maar slaaprijders. En ja, dat is nu >50% van de automobilisten, dus moet je wel pemperen om chaos te voorkomen. Een cirkel waar je heel lastig meer uitkomt.
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:38 schreef rumiii het volgende:

[..]

Correct. Dat is het belangrijkste. Maar om in het scholierenvoorbeeld te blijven: wil je scholieren die zelfstandig leren en goede cijfers halen, of scholieren die aan hun handje vast worden gehouden en goede cijfers halen? Die adviessnelheid is niet voor niets advies. De automobilist moet zelf kunnen inschatten welke snelheid hij zij moet rijden. Op basis van een logische (niet te lage) adviessnelheid. Het moet geen blindelings bordjes opvolgen worden. Dat is juist gevaarlijk. Maar dat creëren we wel op deze manier.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 03:23:38 #257
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_143836841
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:33 schreef twiFight het volgende:
Het is populair om Nederlandse dingen af te kraken. Dit lijkt een beetje op het nationale geklaag op de NS, dat qua punctualiteit bij het vervoer van veel mensen in de top 3 wereldwijd hoort, terwijl we er relatief weinig voor betalen.

Nederlanders rijden super goed. We hebben dankzij veilige wegen, veilige auto's en veilige automobilisten een van de minste dodelijke ongelukken in de wereld.

In andere landen rijden ze inderdaad vaak harder door de bocht. Echter overlijden daar ook tien keer zoveel mensen omdat ze het verkeerd inschatten. :')

Hetzelfde geld voor die adviessnelheden. Ze maken een conservatieve schatting zodat we absoluut niet uit de bocht vliegen, onafhankelijk van de auto waar we in rijden. Daarnaast is het makkelijk een vergissing te maken, voor een kleine tijdwinst.

Hier een tabel van hoe geweldig we rijden:
http://en.m.wikipedia.org(...)c-related_death_rate

Wel debiel vind ik trouwens hoe ze een "70 vanwege werkzaamheden" bord pal voor een "50 vanwege de bocht" bord hebben gezet, richting school vanuit Utrecht. Die bocht haal je echt niet met 70... :')

[ Bericht 6% gewijzigd door NieuweNier op 26-08-2014 03:32:01 ]
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 03:39:57 #258
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_143836870
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 01:26 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ja, en hoe komt dat? Omdat we geen eigen verantwoording meer hebben. Fabrikanten doen voorkomen alsof winterbanden en ABS allesvoorkomend zijn. Overal staan borden. Overal staan aanwijzingen. Overal zijn dingen verboden uit voorzorg. Als dat niet zo was, dan zouden we niet zo murf gemaakt zijn, en nog zelf kunnen inschatten en verstandige beslissingen kunnen maken.

Je kan een scholier nog zo helpen en ondersteunen en aan z'n handje vasthouden, hij leert pas dat ie moet leren als ie een keer een 1 haalt. Of als ie een keer blijft zitten. Of in verkeer, wanneer het een keer bijna fout gaat en er niemand is om te helpen. Met al dat gepemper van de overheid creëer je geen zelfstandige automobilisten, maar slaaprijders. En ja, dat is nu >50% van de automobilisten, dus moet je wel pemperen om chaos te voorkomen. Een cirkel waar je heel lastig meer uitkomt.

[..]

Correct. Dat is het belangrijkste. Maar om in het scholierenvoorbeeld te blijven: wil je scholieren die zelfstandig leren en goede cijfers halen, of scholieren die aan hun handje vast worden gehouden en goede cijfers halen? Die adviessnelheid is niet voor niets advies. De automobilist moet zelf kunnen inschatten welke snelheid hij zij moet rijden. Op basis van een logische (niet te lage) adviessnelheid. Het moet geen blindelings bordjes opvolgen worden. Dat is juist gevaarlijk. Maar dat creëren we wel op deze manier.
Abs en winterbanden zijn nooit verkocht als maatregelen voor onbeperkte grip en directe stilstand.

Wel hebben winterbanden een schokkende hoeveelheid extra grip onder winterse omstandigheden. En zorgt abs ervoor dat je kan sturen terwijl je een noodrem maakt. Pompend remmen kan een mens simpelweg niet zo goed als je abs. Die fijne lijn van wel / niet blokkeren kunnen we niet aanvoelen.

Hetzelfde gele voor ESP. We kunnen simpelweg niet individuele wielen remmen ter correctie. Dat kan de auto wel. En op die manier honderden duizenden levens redden (als alle auto's ESP hadden). Een ongeluk gebeurd doordat je per ongeluk ergens tegenaan rijdt. Dat ontwijken is erg fijn. En daar hebben ABS en ESP een enorme invloed op. (Zelfs professionele race coureurs hebben niet zoveel controle over hun auto tijdens een race, wij in het verkeer al helemaal niet) :')
pi_143837436
quote:

[..]

Ja, en hoe komt dat? Omdat we geen eigen verantwoording meer hebben.
Dat is het dus. Er is een claimcultuur ontstaan, ook in verkeersland. Als iemand uit de bocht vliegt wordt er niet gekeken naar de overmoed en de verkeerde inschatting van de bestuurder, maar naar degene die bebording voor infantielen had moeten regelen, want daar zal vást iets mis mee zijn. Het zal nooit aan de bestuurder zelf gelegen hebben... De eigen verantwoordelijkheid en het stimuleren van het eigen denkproces is ondergeschikt geworden aan de mogelijkheid om met de vinger te kunnen wijzen en iemand anders te kunnen offeren.
Schip ahoy!
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 08:54:54 #260
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143837899
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 08:06 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat is het dus. Er is een claimcultuur ontstaan, ook in verkeersland. Als iemand uit de bocht vliegt wordt er niet gekeken naar de overmoed en de verkeerde inschatting van de bestuurder, maar naar degene die bebording voor infantielen had moeten regelen, want daar zal vást iets mis mee zijn. Het zal nooit aan de bestuurder zelf gelegen hebben... De eigen verantwoordelijkheid en het stimuleren van het eigen denkproces is ondergeschikt geworden aan de mogelijkheid om met de vinger te kunnen wijzen en iemand anders te kunnen offeren.
Dit :)

quote:

[..]

Ja, en hoe komt dat? Omdat we geen eigen verantwoording meer hebben.
Ik ben het simpelweg geheel niet eens met wat jij zegt. Dus het ligt weer aan de overheid dat 'we' slaaprijders zijn geworden? We moeten godverdomme uit onze doppen kijken. Je zit met honderden andere automobilisten in een dodelijk object dat met (vaak) 120 km/u gaat. Dan moet je gewoon weten dat je zelf verantwoordelijk bent en niet de overheid en autofabrikanten de schuld gaan geven.

V.w.b. die adviessnelheden, als ik op een onbekend stuk rijd dan hou ik mij daar ook aan. Harder rijden kan later wel, als ik de weg goed ken. Ik erger mij ook niet aan mensen die zich aan de adviessnelheden houden, want het kan best zijn dat zij daar voor de eerste keer rijden. Niet iedereen kan magisch weten hoe hard hun specifieke auto in die specifieke omstandigheden door de bocht kan. Nogal logisch dat mensen zich aan de adviessnelheden houden.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:40:38 #261
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_143840009
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 08:54 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik ben het simpelweg geheel niet eens met wat jij zegt.
Dat mag. :)
pi_143845472
En ik rem alleen als er een kans bestaat dat ze flitsen. Noem het de flitscultuur.
.
pi_143845653
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 13:46 schreef Fer het volgende:
En ik rem alleen als er een kans bestaat dat ze flitsen. Noem het de flitscultuur.
Gang is alles. Remmen is angst.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:57:11 #264
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_143845835
GVD echt vervelend dat de ramen achterin steeds beslaan en of dat de regendruppels steeds buiten op het raam blijven :r
Irene is bae <3
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:48:58 #265
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_143847288
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 13:57 schreef Jiang153 het volgende:
GVD echt vervelend dat de ramen achterin steeds beslaan en of dat de regendruppels steeds buiten op het raam blijven :r
Als je ramen steeds beslaan met deze temperaturen, ondanks de regen, dan is er ergens een lekkage denk ik. Check even of je vloermatjes ergens nat zijn of raamrubbers gescheurd zijn? En of je airco 100% functioneert.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:00:39 #266
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_143847654
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 14:48 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Als je ramen steeds beslaan met deze temperaturen, ondanks de regen, dan is er ergens een lekkage denk ik. Check even of je vloermatjes ergens nat zijn of raamrubbers gescheurd zijn? En of je airco 100% functioneert.
Airco doet het maar heb het niet aan :P

En ja komt alleen wanneer het regent
Irene is bae <3
pi_143848217
Ik ben nu irritatie: fokken en op de A12 rijden.
.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:57:17 #268
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_143855351
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 13:57 schreef Jiang153 het volgende:
Wat BS zegt; en kijk eens naar je interieurfilter indien aanwezig; bij 7/10 auto's is dat ding te ranzig om beet te pakken, want garagebedrijven vergeten dat ding standaard te vervangen tijdens een beurt. Sommige fabrikanten bouwen dat ding ook lekker ver weg, of construeren de boel zodanig dat de kans groot is dat er water op lekt als het regent, en dan kun je op dit soort ellende wachten.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf woensdag 27 augustus 2014 @ 00:44:20 #269
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143869804
quote:
19s.gif Op maandag 25 augustus 2014 22:22 schreef Glijdt_licht het volgende:
Snelheidsweterreclame = m.i. de gevaarlijkste en belachelijkste reclame sinds ik besta..
Eens. Ik denk nog steeds dat die vent zo stoned als een garnaal is, zoals hij beweegt.
The summer is magic!

pi_143911595
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:00 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Airco doet het maar heb het niet aan :P

En ja komt alleen wanneer het regent
Zet 'm eens aan. Airco is een geweldige ontvochtiger..
pi_143911691
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:55 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Zet 'm eens aan. Airco is een geweldige ontvochtiger..
echt? Hoe weet ik eigenlijk of die werkt want als ik het naar koude lucht draai dan tja krijg ik koude lucht, maar als ik airco knop indruk dat hoor je de motor wel iets doen maar lucht wordt niet echt kouder naar mijn gevoel.
Irene is bae <3
pi_143911952
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:58 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

echt? Hoe weet ik eigenlijk of die werkt want als ik het naar koude lucht draai dan tja krijg ik koude lucht, maar als ik airco knop indruk dat hoor je de motor wel iets doen maar lucht wordt niet echt kouder naar mijn gevoel.
Dan werkt ie wellicht niet goed (niet koud) maar als het lampje op die knop brand staat ie aan. Bij mij zit er wel eens vocht op mn voorruit (binnen). Met airco aan duurt het nog geen 5 seconden voor dat weg is....
pi_143911975
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:07 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Dan werkt ie wellicht niet goed (niet koud) maar als het lampje op die knop brand staat ie aan. Bij mijn zit er wel eens vocht op mn voorruit (binnen). Met airco aan duurt het nog geen 5 seconden...
Is letterlijk 2 weken geleden bijgevuld. Ik zal ff testen als ze weer beslaan.

Helpt dit ook bij de ramen achter?
Irene is bae <3
pi_143911991
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:07 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Zolang de airco lucht daar ook komt wel ja :P
pi_143912026
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:07 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Kan wel bijgevuld zijn, maar kan ook lek zijn en nu dus weer leeg, je zou echt wel verschil moeten voelen tussen uit/aan. En als je hem op de raam stand hebt staan en je zet hem aan met airco, moet het binnen 5 seconden echt weg zijn, zo niet, doet je airco waarschijnlijk niks.
pi_143912055
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:08 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Zolang de airco lucht daar ook komt wel ja :P
Zitten wel gaatjes onder de bestuurdersstoel dus wie weet.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:09 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Kan wel bijgevuld zijn, maar kan ook lek zijn en nu dus weer leeg, je zou echt wel verschil moeten voelen tussen uit/aan. En als je hem op de raam stand hebt staan en je zet hem aan met airco, moet het binnen 5 seconden echt weg zijn, zo niet, doet je airco waarschijnlijk niks.
De turk bij wie ik het gedaan heeft zei dat het niet lek was. Deed eerst zo'n controle en daarna vulde die het
Irene is bae <3
pi_143912114
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:10 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Zitten wel gaatjes onder de bestuurdersstoel dus wie weet.

[..]

De turk bij wie ik het gedaan heeft zei dat het niet lek was. Deed eerst zo'n controle en daarna vulde die het
Als hij dus weer beslaat van de regen, zet hem op raamstand met airco aan, en als hij het doet, dan is je raam binnen 5 sec ontwasemd.
pi_143912403
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:12 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Als hij dus weer beslaat van de regen, zet hem op raamstand met airco aan, en als hij het doet, dan is je raam binnen 5 sec ontwasemd.
Raamstand heeft alleen zin op de voorruit toch? Ik heb het namelijk nu over de achterpassagiersruiten. Ik kan dus moeilijk over mijn schouder kijken als ik niks zie
Irene is bae <3
pi_143912980
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:22 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Raamstand heeft alleen zin op de voorruit toch? Ik heb het namelijk nu over de achterpassagiersruiten. Ik kan dus moeilijk over mijn schouder kijken als ik niks zie
Bij mij pakt ie automatisch de achterruit, zal wel per auto verschillen.
  FOK!fotograaf donderdag 28 augustus 2014 @ 13:00:08 #280
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143913349
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:45 schreef starla het volgende:

[..]

Bij mij pakt ie automatisch de achterruit, zal wel per auto verschillen.
Heb je het over de airco of over de ruitverwarming?
The summer is magic!

donderdag 28 augustus 2014 @ 13:04:04 #281
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_143913424
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wat BS zegt; en kijk eens naar je interieurfilter indien aanwezig; bij 7/10 auto's is dat ding te ranzig om beet te pakken, want garagebedrijven vergeten dat ding standaard te vervangen tijdens een beurt. Sommige fabrikanten bouwen dat ding ook lekker ver weg, of construeren de boel zodanig dat de kans groot is dat er water op lekt als het regent, en dan kun je op dit soort ellende wachten.
Gisteren m'n interieurfilter vervangen. (zwart met vliegjes)

Thanks voor de tip :)
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_143913584
quote:

[..]

Zorgen dat je roosters in je dashboard ongeveer die kant op staan, moet wel helpen lijkt me.
pi_143923701
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:11 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Zorgen dat je roosters in je dashboard ongeveer die kant op staan, moet wel helpen lijkt me.
Ja die staan gericht op zijruiten aan de voorkant, maar echt die van achter he
Irene is bae <3
  donderdag 28 augustus 2014 @ 19:31:14 #284
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_143926176
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 18:31 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Ja die staan gericht op zijruiten aan de voorkant, maar echt die van achter he
De meeste auto's hebben ook blazers op de zijruiten voor. Luxere auto's op de ramen achterin en on de achterbank.

Ik zou even kijken wat er gebeurd als je de blazer aanzet.
pi_143926337
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 19:31 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

De meeste auto's hebben ook blazers op de zijruiten voor. Luxere auto's op de ramen achterin en on de achterbank.

Ik zou even kijken wat er gebeurd als je de blazer aanzet.
Gebeurt niks op de achter zijruiten want daar zijn geen blazers
Irene is bae <3
  donderdag 28 augustus 2014 @ 19:36:34 #286
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143926382
quote:

[..]

Gewoon stukje naar voren leunen en door het bestuurdersraam kijken. Voldoet prima om de dode hoek te checken. In een busje kun je niet anders.
pi_143928732
Als mijn ramen in de ochtend droogmaak doe ik ook alleen de voorste zijramen, waarom door de achterruiten kijken, dat is toch voor de kinderen om koeien te tellen enzo?

Maar van de week s'nachts raam op een kier laten staan en alles nat binnen. Echter geen beslagen ramen, dus of je ventilatie werkt niet goed of er ligt ergens een bak water te dampen.
.
pi_143929332
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 20:32 schreef Fer het volgende:
Als mijn ramen in de ochtend droogmaak doe ik ook alleen de voorste zijramen, waarom door de achterruiten kijken, dat is toch voor de kinderen om koeien te tellen enzo?

Maar van de week s'nachts raam op een kier laten staan en alles nat binnen. Echter geen beslagen ramen, dus of je ventilatie werkt niet goed of er ligt ergens een bak water te dampen.
Zo heb ik het geleerd bij het van rijstrook verwisselen etc..

In de avond zie ik sowieso al kut omdat het zo donker is en dus gevaarlijk op rotondes etc..

En dan heb je nog van die rampnegers die constant met capuchon op fietsen en zonder licht. Die vragen er gewoon om geschampt te worden :r
Irene is bae <3
pi_143929668
Zoals Twifight zegt, stukje uit je stoel komen en door de voorste zijramen kijken en gebruik maken van de buitenspiegels.
.
pi_143930074
Ook irritant, vanmorgen buitenkant van de auto beslagen en zo'n recht in de snufferd. Dus of ik zag vooruit niets, of met zonnebril op zijwaarts niets :')
  FOK!fotograaf donderdag 28 augustus 2014 @ 23:56:28 #291
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143937664
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 21:01 schreef KeesBromfiets het volgende:
Ook irritant, vanmorgen buitenkant van de auto beslagen en zo'n recht in de snufferd. Dus of ik zag vooruit niets, of met zonnebril op zijwaarts niets :')
Als het aan de buitenkant zit, heb je toch een ruitenwisser?
The summer is magic!

pi_143943030
De stomme doos die besloot haar autootje in een bocht stil te zetten om even te bellen, terwijl in diezelfde bocht ook een afslag naar rechts is en er van achter en voor haar bussen aankomen. En maar schaapachtig om zich heen kijken als er wordt getoeterd door een van die bussen omdat 'ie er niet langs kan.
Dit alles overigens met drie meter verderop een parkeerplaats.

Hierzo: https://goo.gl/maps/G0QEx
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_143944320
quote:
8s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:07 schreef Tunafish het volgende:
De stomme doos die besloot haar autootje in een bocht stil te zetten om even te bellen, terwijl in diezelfde bocht ook een afslag naar rechts is en er van achter en voor haar bussen aankomen. En maar schaapachtig om zich heen kijken als er wordt getoeterd door een van die bussen omdat 'ie er niet langs kan.
Dit alles overigens met drie meter verderop een parkeerplaats.

Hierzo: https://goo.gl/maps/G0QEx
Tenzij de situatie daar in de afgelopen 12 maanden is veranderd: idioot. :') Die bocht is niet bepaald overzichtelijk. :')

Quizvraag voor de mensen in dit goede topic. Ik rijd over een brug met links van me een lege busbaan. Dit is binnen de stadsgrenzen, dus je mag er 50, maar ik ga iets harder omdat ik de brug af ga. Wat doet de licht bumperklevende Citroën achter mij?

A) Blijft lekker achter mij.
B) Haalt mij in over de busbaan.
C) Toetert als een malle.
D) Een combinatie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_143945034
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:06 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Tenzij de situatie daar in de afgelopen 12 maanden is veranderd: idioot. :') Die bocht is niet bepaald overzichtelijk. :')

Quizvraag voor de mensen in dit goede topic. Ik rijd over een brug met links van me een lege busbaan. Dit is binnen de stadsgrenzen, dus je mag er 50, maar ik ga iets harder omdat ik de brug af ga. Wat doet de licht bumperklevende Citroën achter mij?

D) Een combinatie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nauwelijks. Als je het in Streetview bekijkt zie je een hegje achter die fietser, daar ligt nu wat asfalt waardoor je daar met minstens 2 auto's kunt staan en ze dus prima daar had kunnen bellen, en een meter of tien die weg in zit een slagboom. Toch stond mevrouw precies op de rijbaan stil, precies voor de inrit.
pi_143945408
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:06 schreef Omentuva het volgende:

[..]

D) Een combinatie.

SPOILER
Beter toch dan dat hij blijft kleven of toeteren? Ik haal ook wel eens in over de busbaan of over een doorgetrokken streep wanneer ik haast heb.
pi_143945418
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:35 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Nauwelijks. Als je het in Streetview bekijkt zie je een hegje achter die fietser, daar ligt nu wat asfalt waardoor je daar met minstens 2 auto's kunt staan en ze dus prima daar had kunnen bellen, en een meter of tien die weg in zit een slagboom. Toch stond mevrouw precies op de rijbaan stil, precies voor de inrit.
De idioot was dan ook de stilstaande vrouw. :P (En ik dacht dat er iets meer bomen stonden in de bocht, vandaar ook de 'onoverzichtelijk' opmerking).

quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:48 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Beter toch dan dat hij blijft kleven of toeteren? Ik haal ook wel eens in over de busbaan of over een doorgetrokken streep wanneer ik haast heb.
13.gif

Anyway, hij heeft er welgeteld 3 seconden tijd mee gewonnen. Is 3 seconden het waard om een gevaarlijke situatie (wat het inhalen waar het niet mag en dus niet verwacht is wel is) te creëren?

[ Bericht 16% gewijzigd door Omentuva op 29-08-2014 10:54:28 ]
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_143946048
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:48 schreef Omentuva het volgende:

[..]

De idioot was dan ook de stilstaande vrouw. :P (En ik dacht dat er iets meer bomen stonden in de bocht, vandaar ook de 'onoverzichtelijk' opmerking).

[..]

[ afbeelding ]

Anyway, hij heeft er welgeteld 3 seconden tijd mee gewonnen. Is 3 seconden het waard om een gevaarlijke situatie (wat het inhalen waar het niet mag en dus niet verwacht is wel is) te creëren?
Prima dat jij het gevaarlijk vindt, ik vind het niet. Dus dan doe jij het niet en ik wel. :)
Als ik vervolgens een boete krijg zeik ik daar ook niet over en neem ik hem gewoon in ontvangst.
pi_143946499
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:13 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Prima dat jij het gevaarlijk vindt, ik vind het niet. Dus dan doe jij het niet en ik wel. :)
Als ik vervolgens een boete krijg zeik ik daar ook niet over en neem ik hem gewoon in ontvangst.
En als je daarmee een ongeluk veroorzaakt, ga je dan ook een bloemetje brengen in het ziekenhuis? :+

Je doet wat onverwachts, dat verhoogt de kans op een ongeluk aanzienlijk.
Professioneel gifmenger.
pi_143947535
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:48 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Ja, die bedoel ik ook :P Er is vrij weinig veranderd, dat bedoelde ik met 'nauwelijks' :+ Het is nu alsnog geen bijster overzichtelijke bocht hoor. Ik zat zelf op de motor en moest daar rechts erin, dus ik kon er ook wel rechts langs kruipen (rechts inhalen :@ ), maar ik had niet graag links erlangs moeten gaan.
pi_143947568
Je ergeren aan een weg: N65
pi_143949103
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 12:05 schreef rumiii het volgende:
Je ergeren aan een weg: N65
A4 en A2 :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: