Ik vaak ook, maar als je wordt gespot krijg je met een beetje pech wel de boete voor rechts inhalen. Hoe oneerlijk en ongelofelijk krom dat ook is.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 19:50 schreef Maegrim het volgende:
als de rechterbaan leeg is en iedereen met vmax-20 links aan het plakken is ga ik toch echt rechts erlangs
Idem, omdat ze 5 km verderop een vrachtwagen zienquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 19:50 schreef Maegrim het volgende:
als de rechterbaan leeg is en iedereen met vmax-20 links aan het plakken is ga ik toch echt rechts erlangs
Heerlijk is dat heh, ik ben zelf ook iemand die geen seconde nadenkt en rechts voorbij gaat. Helemaal als 2 vrachtwagens al 10km naast elkaar hangen, pak ik de eerste beste in- of uitvoegstrook om er voorbij te gaan. Vluchtstrook doe ik niet, met al die rotzooi die daar op ligt.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 20:40 schreef Ynske het volgende:
Pff gister weer. Een malloot die op een 130 weg ineens z'n auto de linkerbaan omgooit met amper 80.
Dat deed ik vroeger ook. Tot ik besefte dat t allemaal geen flikker uitmaakt. Tijdwinst is altijd 0.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 20:45 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Heerlijk is dat heh, ik ben zelf ook iemand die geen seconde nadenkt en rechts voorbij gaat. Helemaal als 2 vrachtwagens al 10km naast elkaar hangen, pak ik de eerste beste in- of uitvoegstrook om er voorbij te gaan. Vluchtstrook doe ik niet, met al die rotzooi die daar op ligt.
Dat vind ik ook zo'n rare. Ik had op mijn allereerste autorit ooit (nadat ik mijn rijbewijs behaald had) zo'n bouwvakkersbusje die iets van 5 km lang achter mij zat te kleven. Er was een doorgetrokken streep, maar hij haalde al die tijd maar niet in, terwijl hij hooguit een halve autolengte achter mij zat. Waarom wel de wet overtreden en gaan kleven maar bij de doorgetrokken streep je netjes aan de wet houden? Als je dan toch een overtreding maakt, rij dan over die doorgetrokken streep heen, dan kan iedereen verder met zijn leven.quote:Op zondag 24 augustus 2014 01:03 schreef silenthill het volgende:
Als je midden in de nacht op een polderweg waar je 80 mag zelf 90 gps rijd, alsnog een bumperklever hebt.
130 nog wel! snelheidsduivel!quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 20:40 schreef Ynske het volgende:
Pff gister weer. Een malloot die op een 130 weg ineens z'n auto de linkerbaan omgooit met amper 80.
binnen de bebouwde kom is dat wel hard zat.quote:Op zondag 24 augustus 2014 02:06 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
130 nog wel! snelheidsduivel!
Ik rijd altijd 100 maar volgens mij is dit te traag gezien de hoeveelheid klevers die ik steeds krijg![]()
Daar ga ik ook maar 50 of 70 als ik 80 mag. Als ze kleven laat ik gas los zodat ik nog slomer gaquote:Op zondag 24 augustus 2014 02:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
binnen de bebouwde kom is dat wel hard zat.
hoezo, er zijn stukken waar je dat gewoon mag rijdenquote:Op zondag 24 augustus 2014 02:06 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
130 nog wel! snelheidsduivel!
Ik rijd altijd 100 maar volgens mij is dit te traag gezien de hoeveelheid klevers die ik steeds krijg![]()
Zolang je rechts rijdt is het geen issue, maar ga dan niet links plakken. Dan verdien je bumperklevers.quote:Op zondag 24 augustus 2014 02:06 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
130 nog wel! snelheidsduivel!
Ik rijd altijd 100 maar volgens mij is dit te traag gezien de hoeveelheid klevers die ik steeds krijg![]()
Dan rijd je dus wel links als de rechterstrook leeg is. Wat blijkbaar zo was, anders wordt je niet rechts ingehaald.quote:Op zondag 24 augustus 2014 09:59 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, over rechts inhalen gesproken, wij werden gister ook van rechts ingehaald (mn vriendin reed) terwijl we op de middelste baan reden en gewoon 100/105 op de gps reden terwijl 100 de vmax was...
Dus ja, dan rijd je niet links, je rijdt niet onder de vmax, en dan nog zijn sommige mensen te beroerd om ff op de linkerbaan je in te halen
Waarom zou iemand 4 stroken moeten schuiven omdat zij te beroerd is om gewoon rechts te houden?quote:Op zondag 24 augustus 2014 09:59 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, over rechts inhalen gesproken, wij werden gister ook van rechts ingehaald (mn vriendin reed) terwijl we op de middelste baan reden en gewoon 100/105 op de gps reden terwijl 100 de vmax was...
Dus ja, dan rijd je niet links, je rijdt niet onder de vmax, en dan nog zijn sommige mensen te beroerd om ff op de linkerbaan je in te halen
Eye-opener dit. Volgende keer effe raam open en wuiven, scheelt mij aan de kant gaan...quote:Op zondag 24 augustus 2014 01:51 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zo'n rare. Ik had op mijn allereerste autorit ooit (nadat ik mijn rijbewijs behaald had) zo'n bouwvakkersbusje die iets van 5 km lang achter mij zat te kleven. Er was een doorgetrokken streep, maar hij haalde al die tijd maar niet in, terwijl hij hooguit een halve autolengte achter mij zat. Waarom wel de wet overtreden en gaan kleven maar bij de doorgetrokken streep je netjes aan de wet houden? Als je dan toch een overtreding maakt, rij dan over die doorgetrokken streep heen, dan kan iedereen verder met zijn leven.
Vorige week tijdens een trajectcontrole een enorme troela die zo een beetje de gehele trajectcontrole met 95 op de linkerbaan bleef hangen in haar dikke Volvo SUV. Ik denk dat ze wel 30 keer rechts is ingehaald. En toen de trajectcontrole voorbij was kwam ze mij met zeker 130km/u inhalen..waar je 100 mag. Dat soort mensen mogen ze echt opnieuw het rijbewijs laten halen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 19:50 schreef Maegrim het volgende:
als de rechterbaan leeg is en iedereen met vmax-20 links aan het plakken is ga ik toch echt rechts erlangs
Het was een driebaans weg, op de rechterstrook ga je niet steeds rijden, want daar rijden continu vrachtwagens met 80, dus middelste baan is dan vrij logisch, en linkerbaan is gewoon vrij voor haastige droeftoeters zoals jijquote:Op zondag 24 augustus 2014 10:14 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Waarom zou iemand 4 stroken moeten schuiven omdat zij te beroerd is om gewoon rechts te houden?
De wetgever denkt daar anders over.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het was een driebaans weg, op de rechterstrook ga je niet steeds rijden, want daar rijden continu vrachtwagens met 80, dus middelste baan is dan vrij logisch, en linkerbaan is gewoon vrij voor haastige droeftoeters zoals jij
Ik heb gisteren wel verschillende auto's rechts ingehaald. Misschien zaten jullie daar ook wel bij?quote:Op zondag 24 augustus 2014 09:59 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, over rechts inhalen gesproken, wij werden gister ook van rechts ingehaald (mn vriendin reed) terwijl we op de middelste baan reden en gewoon 100/105 op de gps reden terwijl 100 de vmax was...
Dus ja, dan rijd je niet links, je rijdt niet onder de vmax, en dan nog zijn sommige mensen te beroerd om ff op de linkerbaan je in te halen
Vaak is het gewoon druk en dan heb je om de honderd meter wel een vrachtwagen op de rechterbaan. Zo ook gisteren. Dan kan je wel als een neuroot steeds naar rechts sturen om dan na 5 seconden weer naar het midden te moeten gaan om vrachtwagen nummer zoveel in te halen, maar dat wordt erg snel vermoeiend.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:17 schreef Fer het volgende:
Als er nu daadwerkelijk een vrachtwagen op die rechterbaan rijdt, dan wil ook weleens wat langer op de middelste blijven hangen. Naar rechts gaan resulteert meestal in klemgereden worden door en of andere klungel.
Maar als er verder niks rijdt aan de horizon, ga dan naar rechts. Of blijf op het midden en accepteer dat er ook weleens iemand van rechts voorbij komt.
Echt? Jeetje meid, wat stoer. Respect.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:19 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik heb gisteren wel verschillende auto's rechts ingehaald. Misschien zaten jullie daar ook wel bij?
Gewoon lekker opzouten naar rechts als daar de mogelijkheid toe is. Punt.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het was een driebaans weg, op de rechterstrook ga je niet steeds rijden, want daar rijden continu vrachtwagens met 80, dus middelste baan is dan vrij logisch, en linkerbaan is gewoon vrij voor haastige droeftoeters zoals jij
Om de vijf seconden niet nee, maar als er om de honderd meter een vrachtwagen rijdt, dan word je ook écht niet rechts ingehaald door iemand. Dat gebeurde wel, dus blijkbaar is het gat dan een stuk groter geweest op de rechterstrook, en kon je naar rechts. Je eigen gedrag (of in dit geval dat van je vriendin) goedpraten door mensen die wel gewoon keurig naar rechts gaan neurotisch te noemen vind ik dan ook een zwak verweer.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vaak is het gewoon druk en dan heb je om de honderd meter wel een vrachtwagen op de rechterbaan. Zo ook gisteren. Dan kan je wel als een neuroot steeds naar rechts sturen om dan na 5 seconden weer naar het midden te moeten gaan om vrachtwagen nummer zoveel in te halen, maar dat wordt erg snel vermoeiend.
Paint.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:29 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik zal mijn irritatie van gister even illustreren met een peent, waar ik vervolgens even tekst en uitleg bij zal geven
[ afbeelding ]
Dit is gewoon eerder egoïstisch gedrag dan gebrek aan verstand denk ik.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:29 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik zal mijn irritatie van gister even illustreren met een peent, waar ik vervolgens even tekst en uitleg bij zal geven
[ afbeelding ]
Oké dit is de situatie, het is fucked up druk in het centrum, en ik wil rechtdoor over een kruising.
Aan mijn rechterkant staat al een rij auto's te wachten tot zij in dat straatje verder kunnen rijden.
Aan de andere kant van de kruising staat ook een rij auto's te wachten, en eentje wil de straat rechts van mij inslaan. Maar daar is eigenlijk geen ruimte voor, nu staat hij met zijn auto voor een groot gedeelte nog op de kruising. Waardoor ik er met geen mogelijkheid langs kan, omdat er veel tegenliggers zijn. Als die kerel zijn rijbewijs niet bij een pakje boter had gekregen en gewoon even zijn verstand had gebruikt, had hij even gewacht zodat ik (en de auto's achter mij) gewoon rechtdoor konden rijden.
Ik vind het helemaal niet stoer. Ik vind het gewoon belachelijk dat je in het midden blijft rijden als je ook gewoon rechts kunt en hoort te rijden. Dan ga ik er rechts voorbij als ik de mogelijkheid zie, want ik ga niet helemaal opschuiven om je in te kunnen halen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt? Jeetje meid, wat stoer. Respect.
Ik denk het jaquote:Op zondag 24 augustus 2014 11:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit is gewoon eerder egoïstisch gedrag dan gebrek aan verstand denk ik.
Of een combinatie van beiden
Belachelijk als je in het midden rijdt? Rechts "hoort" te rijden? Wie ben jij om te zeggen wat "hoort" en belachelijk isquote:Op zondag 24 augustus 2014 11:42 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet stoer. Ik vind het gewoon belachelijk dat je in het midden blijft rijden als je ook gewoon rechts kunt en hoort te rijden. Dan ga ik er rechts voorbij als ik de mogelijkheid zie, want ik ga niet helemaal opschuiven om je in te kunnen halen.
Maar door de manier waarop je reageert vermoed ik dat je gewoon aan het trollen bent.
Rijbewijs, pakje boter... In nederland (en trouwens een groot deel van de wereld) rij je op de rechterbaan tenzij je aan het inhalen bent. Mag toch hopen dat je dat ergens in je rijlessen wel opgepikt hebt?quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Belachelijk als je in het midden rijdt? Rechts "hoort" te rijden? Wie ben jij om te zeggen wat "hoort" en belachelijk ispffff, het toontje alleen al van je
Behalve dan dat t zwaar irritant is voor degenen die achter je rijden is het ook gewoon wettelijk verplicht om zoveel mogelijk rechts te rijden.quote:Op een drukke weg (wat wel eens gebeurt op een zaterdag!) heeft het echt weinig zin om steeds naar rechts te gaan als daar praktisch continu vrachtwagens en oma's rijden die 80/90 gaan. Als je dan in het midden rijdt en ook nog eens net boven de vmax, WAT is daar zo verkeerd aan?
Als iemand je rechts inhaalt, voor je naar links gaat en weer terug naar rechts, dan is dat nog een vrij fatsoenlijke manier om je aandacht te trekken en duidelijk te maken dat je die rechterbaan moet en kunt gebruiken.quote:Overigens, die auto die ons rechts inhaalde reed ook echt als een mongool, kwam behoorlijk hard voorbij en zoefde daarna meteen naar links, om vervolgens weer naar rechts te gaan en verderop weer iemand van rechts in te halen.
Ok. Weet je, laat maar, ik zal voortaan alleen maar rechts rijden... 80.... achter een vrachtwagen, voor altijd en eeuwig.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:10 schreef JF_ het volgende:
[..]
Rijbewijs, pakje boter... In nederland (en trouwens een groot deel van de wereld) rij je op de rechterbaan tenzij je aan het inhalen bent. Mag toch hopen dat je dat ergens in je rijlessen wel opgepikt hebt?
[..]
Behalve dan dat t zwaar irritant is voor degenen die achter je rijden is het ook gewoon wettelijk verplicht om zoveel mogelijk rechts te rijden.
[..]
Als iemand je rechts inhaalt, voor je naar links gaat en weer terug naar rechts, dan is dat nog een vrij fatsoenlijke manier om je aandacht te trekken en duidelijk te maken dat je die rechterbaan moet en kunt gebruiken.
Goed plan!quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok. Weet je, laat maar, ik zal voortaan alleen maar rechts rijden... 80.... achter een vrachtwagen, voor altijd en eeuwig.
Ik slinger gewoon krampachtig van recht naar links voor elke vrachtwagen. En daarna weer krampachtig naar rechts. Iets boven de limiet.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Is goed. Doen jullie ook allemaal toch? Moraalridders
Yep zolang je mij maar niet lastig valt zal me een worst wezen wat je doetquote:Op zondag 24 augustus 2014 07:57 schreef Ynske het volgende:
[..]
hoezo, er zijn stukken waar je dat gewoon mag rijden
Ik blijf ook meestal rechts tenzij ik een vrachtwagen inhaal maar dan nog ga ik terug dus doe niks verkeerdquote:Op zondag 24 augustus 2014 08:20 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Zolang je rechts rijdt is het geen issue, maar ga dan niet links plakken. Dan verdien je bumperklevers.
Dit soort mongolenacties resulteert met een peetje pech in een gridlock...quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:29 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik zal mijn irritatie van gister even illustreren met een peent, waar ik vervolgens even tekst en uitleg bij zal geven
[ afbeelding ]
Oké dit is de situatie, het is fucked up druk in het centrum, en ik wil rechtdoor over een kruising.
Aan mijn rechterkant staat al een rij auto's te wachten tot zij in dat straatje verder kunnen rijden.
Aan de andere kant van de kruising staat ook een rij auto's te wachten, en eentje wil de straat rechts van mij inslaan. Maar daar is eigenlijk geen ruimte voor, nu staat hij met zijn auto voor een groot gedeelte nog op de kruising. Waardoor ik er met geen mogelijkheid langs kan, omdat er veel tegenliggers zijn. Als die kerel zijn rijbewijs niet bij een pakje boter had gekregen en gewoon even zijn verstand had gebruikt, had hij even gewacht zodat ik (en de auto's achter mij) gewoon rechtdoor konden rijden.
Dit dus. Ik hoef niet meer te reageren, jij hebt het al gepostquote:Op zondag 24 augustus 2014 12:10 schreef JF_ het volgende:
[..]
Rijbewijs, pakje boter... In nederland (en trouwens een groot deel van de wereld) rij je op de rechterbaan tenzij je aan het inhalen bent. Mag toch hopen dat je dat ergens in je rijlessen wel opgepikt hebt?
[..]
Behalve dan dat t zwaar irritant is voor degenen die achter je rijden is het ook gewoon wettelijk verplicht om zoveel mogelijk rechts te rijden.
[..]
Als iemand je rechts inhaalt, voor je naar links gaat en weer terug naar rechts, dan is dat nog een vrij fatsoenlijke manier om je aandacht te trekken en duidelijk te maken dat je die rechterbaan moet en kunt gebruiken.
Houdt gewoon in dat je onvoldoende rechts rijdt, en die kost je al gauw 130 euro. 220 zelfs als het niet op de autosnelweg isquote:Op zondag 24 augustus 2014 09:59 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, over rechts inhalen gesproken, wij werden gister ook van rechts ingehaald (mn vriendin reed) terwijl we op de middelste baan reden en gewoon 100/105 op de gps reden terwijl 100 de vmax was...
Dus ja, dan rijd je niet links, je rijdt niet onder de vmax, en dan nog zijn sommige mensen te beroerd om ff op de linkerbaan je in te halen
Als je rechts wordt ingehaald betekent het per definitie dat je te lang links blijft rijden.quote:Op zondag 24 augustus 2014 16:49 schreef dick_laurent het volgende:
Mijn god wat een stel moraalridders hier bij elkaar zeg
Alsof jullie allemaal altijd braaf rechts blijven en nooit even wat langer op de middelste baan rijden.
En alsof de cops je een boete gaan geven als je wat langer op de middelste baan rijdt omdat rechts gewoon alles te sloom gaat.
Best sneu hoe zelfingenomen sommigen hier doen. Ik zeg niet dat je nooit naar rechts moet... Ik zeg ook niet dat ik nooit fouten maak in het verkeer.
Topic titel hier zou misschien beter veranderd kunnen worden naar "betweters op de weg"
Ligt eraan, als je gewoon het overige verkeer aan het hinderen bent dan verdien je hem dubbel en dwars. En aangezien je je sowieso al afvraagt of je rechts hoort te rijden, denk ik van wel ja.quote:Op zondag 24 augustus 2014 16:49 schreef dick_laurent het volgende:
En alsof de cops je een boete gaan geven als je wat langer op de middelste baan rijdt omdat rechts gewoon alles te sloom gaat.
Het is beter voor de doorstroming om zoveel mogelijk rechts te blijven. Als er verderop een vrachtwagen op de rechterbaan rijdt, is het alsnog de bedoeling op die rijstrook te rijden tot je de vrachtwagen inhaalt.quote:Op zondag 24 augustus 2014 18:42 schreef Cheiron het volgende:
Ik wordt eigenlijk nooit rechts ingehaald, maar moet wel altijd een beetje grinniken om bestuurders die constant aan het wisselen zijn tussen rechts en midden. Als je een beetje vooruit kijkt kun je best wel inschatten of het de moeite is om terug te gaan naar de baan.
quote:Op zondag 24 augustus 2014 09:59 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, over rechts inhalen gesproken, wij werden gister ook van rechts ingehaald (mn vriendin reed) terwijl we op de middelste baan reden en gewoon 100/105 op de gps reden terwijl 100 de vmax was...
Dus ja, dan rijd je niet links, je rijdt niet onder de vmax, en dan nog zijn sommige mensen te beroerd om ff op de linkerbaan je in te halen
Hier zeg je het ook: kennelijk was er dus meer dan genoeg ruimte om naar rechts te gaan. Want verderop reed nog iemand onnodig links, en kennelijk reed er dus een hele tijd geen vrachtwagen. Maar in plaats van naar jezelf/je vriendin te kijken en kritisch te bedenken dat het misschien niet handig was, demoniseer je nu degene die zich wel aan de regels wil houden en last heeft van het onbenullige gedrag.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:55 schreef dick_laurent het volgende:
Overigens, die auto die ons rechts inhaalde reed ook echt als een mongool, kwam behoorlijk hard voorbij en zoefde daarna meteen naar links, om vervolgens weer naar rechts te gaan en verderop weer iemand van rechts in te halen.
Ben klaar met deze discussie. Jullie waren er niet bij. Die auto die ons inhaalde reed vrij hard, zeker 125/130 waar 100 de max was en reed behoorlijk aso/agressief.quote:Op zondag 24 augustus 2014 18:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]![]()
Als je eenvoudig rechts ingehaald kan worden, reed je dus onnodig links. En dan hoef je niet zo'n relaas van al die vrachtwagens e.d. erbij te halen en een boehoe-verhaal te houden. Blijkbaar was er meer dan genoeg ruimte.
Die vrachtwagens rijden eerder 90 dan 80, en als jij dan 100 rijdt duurt het echt wel even voordat je bij de volgende bent. Je doet verdomme net alsof er een lint van 80 vrachtwagens reed.
Vaak is het gewoon luiheid en stupiditeit: niet opletten en maar wat karren. En dan is de rechts-inhaler de boosdoener? Die zit zich waarschijnlijk te ergeren aan het feit dat hij wel netjes rechts houdt, maar weer twee banen moet opschuiven én twee banen terug moet (wat impliceert dat er nog stééds voldoende ruimte rechts is).
[..]
Hier zeg je het ook: kennelijk was er dus meer dan genoeg ruimte om naar rechts te gaan. Want verderop reed nog iemand onnodig links, en kennelijk reed er dus een hele tijd geen vrachtwagen. Maar in plaats van naar jezelf/je vriendin te kijken en kritisch te bedenken dat het misschien niet handig was, demoniseer je nu degene die zich wel aan de regels wil houden en last heeft van het onbenullige gedrag.
Helemaal idioot word je er soms van. Laatst op de A2 nog een auto of tien rechts voorbij gereden. Gewoon met 105 op de CC. Allemaal van die oogkleprijders, waarbij ik het idee krijg dat je vrienden er ook zo één is.
Jij hoort gewoon op de 'fucking'quote:Op zondag 24 augustus 2014 19:21 schreef dick_laurent het volgende:
Als dat is omdat wij naar zijn mening te lang in het midden reden dan was er nog ALTIJD een fucking linkerbaan die vrij was om ons op in te halen.
had je de discussie niet aan moeten gaan of gewoon links gaan rijden, een van de eerste dingen die je leert tijdens het halen van je rijbewijsquote:Op zondag 24 augustus 2014 19:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ben klaar met deze discussie. Jullie waren er niet bij. Die auto die ons inhaalde reed vrij hard, zeker 125/130 waar 100 de max was en reed behoorlijk aso/agressief.
Als dat is omdat wij naar zijn mening te lang in het midden reden dan was er nog ALTIJD een fucking linkerbaan die vrij was om ons op in te halen. Klaar. Ik vind zo hard iemand rechts inhalen, die gewoon zelfs iets boven de vmax rijdt gewoon aso en link.
Dat is mijn mening, punt. Jullie gehuil en vingertje wijzen ben ik nu wel klaar mee
Ja. Ok. Whatever blabla doeiquote:Op zondag 24 augustus 2014 19:58 schreef starla het volgende:
[..]
Jij hoort gewoon op de 'fucking'rechter baan te rijden met je 100 km/u als je niemand inhaalt.
Ik had je ook ws rechts ingehaald als daar ruimte was, gewoon keeping my lane. Anders moet ik door jouw onzekerheid 2 rijbanen naar links en dan weer 2 naar rechts wat onveiliger is dan gewoon je rechts passeren, want spiegels kijken doe je ws ook maar 1 keer per kwartier, dus je had niets in de gaten.
En dan hier huilie huilie doen als mensen je hierop aanspreken
Simpel; je wordt geacht zoveel mogelijk rechts te houden indien mogelijk.quote:
De middelste baan van een 6 baansweg, dat is knap.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:55 schreef ErkendFokker het volgende:
Gvd mensen, bij een 6baansweg is het gewoon niet de bedoeling dat je elke keer tussen de vrachtwagens gaat hangen als je toch de vmax rijdt. Blijf dan gewoon op de middelste. Iedereen die boven vmax wil rijden gaat dan links.
Dit zorgt voor een rustiger verkeersbeeld en vermindert ongelukken.
quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:57 schreef starla het volgende:
[..]
De middelste baan van een 6 baansweg, dat is knap.
Ja 6 baansweg heet dat. 3 heen en 3 terug banen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:57 schreef starla het volgende:
[..]
De middelste baan van een 6 baansweg, dat is knap.
Dat is de middenberm, dan snap je toch wel...quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:57 schreef starla het volgende:
[..]
De middelste baan van een 6 baansweg, dat is knap.
Dus je rijdt in de berm?quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:59 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Ja 6 baansweg heet dat. 3 heen en 3 terug banen.
En al zouden het er 6 (of 12) zijn dan geldt de theorie nog steeds.
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/864/vierbaansweg/quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:59 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Dat is de middenberm, dan snap je toch wel...
quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:03 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Zo af en toe, zie het probleem niet
[ afbeelding ]
Best lekker hoor, vizier omhoog en meezingen met de muziek en kijken wat er allemaal langs komt vliegenquote:Op zondag 24 augustus 2014 12:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok. Weet je, laat maar, ik zal voortaan alleen maar rechts rijden... 80.... achter een vrachtwagen, voor altijd en eeuwig.
Dit. Op het stukje a1 tussen Baarn en Bussum rijdt er echt bijna niemand, zelfs niet in de spits. Zeker als de vluchtstrook dan kort wordt onderbroken door een afslag wordt het demense teveel.quote:Op zondag 24 augustus 2014 23:30 schreef Glijdt_licht het volgende:
1. Mensen die spitsstroken niet snappen en dan maar op de 'middelste' rijstrook blijven rijden.. Je moet die figuren soms ongewild rechts inhalen omdat ze vaak ook niet gewoon 100 kunnen rijden.
Lekker 15-20 man rechts inhalen inderdaad. Nadeel is wel, gok ik, dat het nog altijd rechts inhalen is en de gendarmerie niet blij met je is.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:59 schreef Ciora het volgende:
[..]
Dit. Op het stukje a1 tussen Baarn en Bussum rijdt echt bijna niemand, zelfs niet in de spits. Zeker als de vluchtstrook dan kort wordt onderbroken door een afslag wordt het demense teveel.
Gevolg is dat de middenbaan bezet wordt door 1 lange sliert auto's die bumper aan bumper 95 rijden, de linkerbaan een grote, roodgloeiende remlicht-clusterfuck is en de spitsstrook een oase van rust
Zeg dat je de doorstroming optimaliseert, en zo van A naar Beter gaat. De gendarmerie zal aan je lippen hangen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:45 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Lekker 15-20 man rechts inhalen inderdaad. Nadeel is wel, gok ik, dat het nog altijd rechts inhalen is en de gendarmerie niet blij met je is.
Dat zal wel inderdaad. Maar ik denk dat, als het met een gering snelheidsverschil gebeurt en je daarna niet meteen een baan opschuift, het nog wel te verdedigen is. Ik bedoel, een overijverige agent zal je er ongetwijfeld voor kunnen beboeten, maar een EMG of zulks zal wel niet actueel worden.quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:45 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Lekker 15-20 man rechts inhalen inderdaad. Nadeel is wel, gok ik, dat het nog altijd rechts inhalen is en de gendarmerie niet blij met je is.
Dit ja.quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:55 schreef twiFight het volgende:
Het doet mij pijn in het hart als op zo'n moment de rechts inhaler beboet wordt en de linksrijder vrijuit gaat
Net zo suf als mensen die harder gaan rijden als er meer stroken bijkomen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:12 schreef terrorsjaak het volgende:
(Hier erger ik mij niet aan maar dit vind ik grappig/dom)
Van die mensen die ik dan op een 120 stuk inhaal waar zij dan 90 of 100 rijden, en als het dan weer 100km/u wordt komen ze je met 120 voorbij
Sommigen rijden ook alleen maar op standje 110. Bij wegwerkzaamheden gewoon doordenderen maar als je 130 mag rustig die vrachtauto op je gemakje inhalen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:12 schreef terrorsjaak het volgende:
(Hier erger ik mij niet aan maar dit vind ik grappig/dom)
Van die mensen die ik dan op een 120 stuk inhaal waar zij dan 90 of 100 rijden, en als het dan weer 100km/u wordt komen ze je met 120 voorbij
Dat blijkt, BODW is er 1,5 jaar geleden al definitief mee gestopt.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:08 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dit ja.
Gelukkig heb ik geen tv, dus zie ik blik op de weg niet.
Aparte kijk op de wereld heb je; omdat iemand netjes 100 rijdt op de rechter rijstrook maakt diegene volgens jou een statement? Zegt meer over jou dan over die persoon.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:02 schreef Fer het volgende:
Grappig is wel dat als je op zo;n baan als de A2 Breukelen (5 stroken, 100, trajectcontrole) het soms wel lachwekkend is hoe er altijd een paar menen een punt te moeten maken en zoveel mogelijk rechts proberen te rijden, terwijl dit overduidelijk geen zin heeft. En dan steeds agressiever van links naar rechts zwalken.
Deal with it, deze weg is gemaakt om 5 rijen breed 100 te karren, allemaal naast elkaar. Tuf tuf..
Zegt meer iets over jouw leeskundigheid, ik heb het niet over netjes 100 en rechts rijden. Maar figuren die 108 willen rijden, net tegen de bekeuringsmarge aan en dan nog steeds rechts willen houden. Die moeten dan telkens weer 2 of 3 stroken naar links om iemand in te halen en zodra ze er voorbij zijn snoeihard weer naar rechts sturen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 19:35 schreef starla het volgende:
[..]
Aparte kijk op de wereld heb je; omdat iemand netjes 100 rijdt op de rechter rijstrook maakt diegene volgens jou een statement? Zegt meer over jou dan over die persoon.
Toevallig reed ik daar net, 100 op de rechter rijstrook. Wilde helemaal geen punt maken, maar de overige banen vrijhouden voor diegenen die 105, 110, 115 en 120 rijden.
Dat heeft ook te maken met de debilisering van Nederlands wegbeheer. Overal staan bij zulke bochten adviessnelheden die nergens op slaan en die bochten kun je vaak met het dubbele ook nog nemen. Maar de automobilist-nitwit heeft dat niet door en houdt zich er dus netjes aan.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:44 schreef Eix het volgende:
Bestuurders die niet in verbindingslussen van snelwegen kunnen rijden.![]()
![]()
Als ik met mijn personenauto met 90 km/u door die bocht kan rijden met droog weer, waarom gaat zon droplul met zijn personenauto al 400m voor de bocht remmen tot 70 km/u om vervolgens met 50 die bocht door te gaan. Sjeez. En niet vergeten de helft van de vluchtstrook mee te pakken in de bocht.Er zou maar iemand met pech staan...
Mijn leeskundigheid is afhankelijk van jouw formulering en aangezien je nergens aangeeft dat je het over 108km/u hebt, maar wel twee keer 100km/u in je mond neemt ging ik daar vanuit. Het ontstaan van ruis is niet noodzakelijkerwijs de schuld van de ontvanger, doch vaak van de verzender.quote:Op maandag 25 augustus 2014 19:40 schreef Fer het volgende:
[..]
Zegt meer iets over jouw leeskundigheid, ik heb het niet over netjes 100 en rechts rijden. Maar figuren die 108 willen rijden, net tegen de bekeuringsmarge aan en dan nog steeds rechts willen houden. Die moeten dan telkens weer 2 of 3 stroken naar links om iemand in te halen en zodra ze er voorbij zijn snoeihard weer naar rechts sturen.
Pak gewoon met 108 die 4e strook, kan die enkele die niet weet wat een trajectcontrole is 120 erlangs en kun je rustig doorrijden.
Ja, kom je ergens waar je nooit komt, staat er 50, dan rij ik 50. Blijkt heel vaak ook prima met 70 te kunnen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 19:43 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat heeft ook te maken met de debilisering van Nederlands wegbeheer. Overal staan bij zulke bochten adviessnelheden die nergens op slaan en die bochten kun je vaak met het dubbele ook nog nemen. Maar de automobilist-nitwit heeft dat niet door en houdt zich er dus netjes aan.
Overigens wel leuk als je dan eens in Duitsland komt, waar je vervolgens merkt dat in 90% van de gevallen (niet op de snelweg, wel daarbuiten) die adviessnelheid voor een bocht vaak echt meer dan hard genoeg is. Daar kun je je aardig in vergissen als je dat niet weet.
Is dat in NL, dat laatste? Dat ken ik namelijk bijna niet in Nederlandquote:Op maandag 25 augustus 2014 21:23 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ja, kom je ergens waar je nooit komt, staat er 50, dan rij ik 50. Blijkt heel vaak ook prima met 70 te kunnen.
Daar staat tegenover dat er hier bij de afrit 50 staat en daar waarschuw ik altijd voor als mensen voor t eerst op visite komen. Da's geen grapje, dat bord.
Ja, dat is het verrassende, in Nederland!quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:42 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Is dat in NL, dat laatste? Dat ken ik namelijk bijna niet in Nederland
Ik ben meer bekend met bochten met een adviessnelheid van 90, waar je dan vervolgens ook nog met 190 doorheen kan
Inderdaad. Die zijn vaak zo vastgesteld dat zelfs een blinde, bellende 70+'er in een Daihatsu Move er nog in slaap sukkelend doorheen kan.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:44 schreef rumiii het volgende:
Vooral de grenzen opzoeken in zo een bocht. Nederland doet het prima zo met de huidige adviessnelheden.
quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:46 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ja, dat is het verrassende, in Nederland!
Ik stikte in m'n koffie. Je maakt een grapje? Zo'n 90% van de bochten is de adviessnelheid + 20 km/h nog traag. Okee prima. Maar mensen wennen daaraan. Dus tellen ze die 20 al gauw erbij op. En dan komen ze ineens bij de afslag Naarden Bussum richting Amsterdam, of de afslag A27 - A15 vanaf Breda. En dan blijkt die 50 ineens toch wel heel logisch te zijn, omdat je daar met een Porsche niet eens met 60 doorheen kan bij wijze van. Laat staan met een bestelbus met 70.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:44 schreef rumiii het volgende:
Vooral de grenzen opzoeken in zo een bocht. Nederland doet het prima zo met de huidige adviessnelheden.
Hulde. De spijker op de kop.quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:10 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik stikte in m'n koffie. Je maakt een grapje? Zo'n 90% van de bochten is de adviessnelheid + 20 km/h nog traag. Okee prima. Maar mensen wennen daaraan. Dus tellen ze die 20 al gauw erbij op. En dan komen ze ineens bij de afslag Naarden Bussum richting Amsterdam, of de afslag A27 - A15 vanaf Breda. En dan blijkt die 50 ineens toch wel heel logisch te zijn, omdat je daar met een Porsche niet eens met 60 doorheen kan bij wijze van. Laat staan met een bestelbus met 70.
Adviessnelheden zoals in Nederland maken mensen lui en ontwijkend in hun eigen verantwoordelijkheid. De adviessnelheid moet passen bij de bocht, of ze moeten hem weglaten. Anders zorgt het alleen maar voor meer in plaats van minder gevaar.
Je hebt daar ook te maken met invoegend verkeer dat van rijstrook 3 (invoegstrook wordt meteen rijstrook) naar rijstrook 1 (A28 richting Hoogeveen/Assen) wil. Als je al op de A32 zit en je wilt richting Zwolle, dan lijkt het idd nogal zinloos. Overigens geldt de bocht van de A32 naar de A28 richting Hoogeveen/Assen Vmax 50.quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:08 schreef Glijdt_licht het volgende:
Vmax 90 bij knp Lankhorst als je vanaf de A32 naar de A28 wil.
Dan hadden ze de spitsstrook breder moeten maken.quote:Vmax 80 bij open spitsstrook op de A28 bij Zwolle
Dit ja. Adviessnelheid bij Terbregseplein is lachwekkend, terwijl knooppunt Zoomland wel een zaadbocht is. Eerste keer toen ik daar doorheen ging stond het zweet aardig in mn bilnaadquote:Op maandag 25 augustus 2014 22:10 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik stikte in m'n koffie. Je maakt een grapje? Zo'n 90% van de bochten is de adviessnelheid + 20 km/h nog traag. Okee prima. Maar mensen wennen daaraan. Dus tellen ze die 20 al gauw erbij op. En dan komen ze ineens bij de afslag Naarden Bussum richting Amsterdam, of de afslag A27 - A15 vanaf Breda. En dan blijkt die 50 ineens toch wel heel logisch te zijn, omdat je daar met een Porsche niet eens met 60 doorheen kan bij wijze van. Laat staan met een bestelbus met 70.
Adviessnelheden zoals in Nederland maken mensen lui en ontwijkend in hun eigen verantwoordelijkheid. De adviessnelheid moet passen bij de bocht, of ze moeten hem weglaten. Anders zorgt het alleen maar voor meer in plaats van minder gevaar.
Verkeerd bezig dus. Het belangrijkste is toch dat je veilig de bocht door komt? Waarom zou je dan niet naar het advies van deskundigen luisteren en de adviessnelheid aanhouden? Breken je ballen als je wordt ingehaald?quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:10 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik stikte in m'n koffie. Je maakt een grapje? Zo'n 90% van de bochten is de adviessnelheid + 20 km/h nog traag. Okee prima. Maar mensen wennen daaraan. Dus tellen ze die 20 al gauw erbij op. En dan komen ze ineens bij de afslag Naarden Bussum richting Amsterdam, of de afslag A27 - A15 vanaf Breda. En dan blijkt die 50 ineens toch wel heel logisch te zijn, omdat je daar met een Porsche niet eens met 60 doorheen kan bij wijze van. Laat staan met een bestelbus met 70.
Adviessnelheden zoals in Nederland maken mensen lui en ontwijkend in hun eigen verantwoordelijkheid. De adviessnelheid moet passen bij de bocht, of ze moeten hem weglaten. Anders zorgt het alleen maar voor meer in plaats van minder gevaar.
Omdat die deskundigen blijkbaar belachelijke adviezen instellen. Wat er gebeurt is dat mensen veel afremmen en daarna weer optrekken waardoor er veel energie verspild wordt.quote:Op maandag 25 augustus 2014 23:38 schreef rumiii het volgende:
[..]
Verkeerd bezig dus. Het belangrijkste is toch dat je veilig de bocht door komt? Waarom zou je dan niet naar het advies van deskundigen luisteren en de adviessnelheid aanhouden? Breken je ballen als je wordt ingehaald?
Ja, en hoe komt dat? Omdat we geen eigen verantwoording meer hebben. Fabrikanten doen voorkomen alsof winterbanden en ABS allesvoorkomend zijn. Overal staan borden. Overal staan aanwijzingen. Overal zijn dingen verboden uit voorzorg. Als dat niet zo was, dan zouden we niet zo murf gemaakt zijn, en nog zelf kunnen inschatten en verstandige beslissingen kunnen maken.quote:Op maandag 25 augustus 2014 23:33 schreef twiFight het volgende:
Een Nederlander zelf in laten schatten wat veilig is? Ben je gestoord? Het gaat vaak goed omdat we in Nederland goed onderhouden, vlakke en meestal redelijk brede wegen hebben. Maar het is echt niet te danken aan 'onze' stuurmanskunsten hoor. Moet je de volgende keer dat er sneeuw of ijzel is eens opletten. Bosjes autos achterstevoren.
Correct. Dat is het belangrijkste. Maar om in het scholierenvoorbeeld te blijven: wil je scholieren die zelfstandig leren en goede cijfers halen, of scholieren die aan hun handje vast worden gehouden en goede cijfers halen? Die adviessnelheid is niet voor niets advies. De automobilist moet zelf kunnen inschatten welke snelheid hij zij moet rijden. Op basis van een logische (niet te lage) adviessnelheid. Het moet geen blindelings bordjes opvolgen worden. Dat is juist gevaarlijk. Maar dat creëren we wel op deze manier.quote:Op maandag 25 augustus 2014 23:38 schreef rumiii het volgende:
[..]
Verkeerd bezig dus. Het belangrijkste is toch dat je veilig de bocht door komt? Waarom zou je dan niet naar het advies van deskundigen luisteren en de adviessnelheid aanhouden? Breken je ballen als je wordt ingehaald?
Het is populair om Nederlandse dingen af te kraken. Dit lijkt een beetje op het nationale geklaag op de NS, dat qua punctualiteit bij het vervoer van veel mensen in de top 3 wereldwijd hoort, terwijl we er relatief weinig voor betalen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 23:33 schreef twiFight het volgende:
Een Nederlander zelf in laten schatten wat veilig is? Ben je gestoord? Het gaat vaak goed omdat we in Nederland goed onderhouden, vlakke en meestal redelijk brede wegen hebben. Maar het is echt niet te danken aan 'onze' stuurmanskunsten hoor. Moet je de volgende keer dat er sneeuw of ijzel is eens opletten. Bosjes autos achterstevoren.
Abs en winterbanden zijn nooit verkocht als maatregelen voor onbeperkte grip en directe stilstand.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 01:26 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ja, en hoe komt dat? Omdat we geen eigen verantwoording meer hebben. Fabrikanten doen voorkomen alsof winterbanden en ABS allesvoorkomend zijn. Overal staan borden. Overal staan aanwijzingen. Overal zijn dingen verboden uit voorzorg. Als dat niet zo was, dan zouden we niet zo murf gemaakt zijn, en nog zelf kunnen inschatten en verstandige beslissingen kunnen maken.
Je kan een scholier nog zo helpen en ondersteunen en aan z'n handje vasthouden, hij leert pas dat ie moet leren als ie een keer een 1 haalt. Of als ie een keer blijft zitten. Of in verkeer, wanneer het een keer bijna fout gaat en er niemand is om te helpen. Met al dat gepemper van de overheid creëer je geen zelfstandige automobilisten, maar slaaprijders. En ja, dat is nu >50% van de automobilisten, dus moet je wel pemperen om chaos te voorkomen. Een cirkel waar je heel lastig meer uitkomt.
[..]
Correct. Dat is het belangrijkste. Maar om in het scholierenvoorbeeld te blijven: wil je scholieren die zelfstandig leren en goede cijfers halen, of scholieren die aan hun handje vast worden gehouden en goede cijfers halen? Die adviessnelheid is niet voor niets advies. De automobilist moet zelf kunnen inschatten welke snelheid hij zij moet rijden. Op basis van een logische (niet te lage) adviessnelheid. Het moet geen blindelings bordjes opvolgen worden. Dat is juist gevaarlijk. Maar dat creëren we wel op deze manier.
Dat is het dus. Er is een claimcultuur ontstaan, ook in verkeersland. Als iemand uit de bocht vliegt wordt er niet gekeken naar de overmoed en de verkeerde inschatting van de bestuurder, maar naar degene die bebording voor infantielen had moeten regelen, want daar zal vást iets mis mee zijn. Het zal nooit aan de bestuurder zelf gelegen hebben... De eigen verantwoordelijkheid en het stimuleren van het eigen denkproces is ondergeschikt geworden aan de mogelijkheid om met de vinger te kunnen wijzen en iemand anders te kunnen offeren.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 01:26 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ja, en hoe komt dat? Omdat we geen eigen verantwoording meer hebben.
Ditquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 08:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat is het dus. Er is een claimcultuur ontstaan, ook in verkeersland. Als iemand uit de bocht vliegt wordt er niet gekeken naar de overmoed en de verkeerde inschatting van de bestuurder, maar naar degene die bebording voor infantielen had moeten regelen, want daar zal vást iets mis mee zijn. Het zal nooit aan de bestuurder zelf gelegen hebben... De eigen verantwoordelijkheid en het stimuleren van het eigen denkproces is ondergeschikt geworden aan de mogelijkheid om met de vinger te kunnen wijzen en iemand anders te kunnen offeren.
Ik ben het simpelweg geheel niet eens met wat jij zegt. Dus het ligt weer aan de overheid dat 'we' slaaprijders zijn geworden? We moeten godverdomme uit onze doppen kijken. Je zit met honderden andere automobilisten in een dodelijk object dat met (vaak) 120 km/u gaat. Dan moet je gewoon weten dat je zelf verantwoordelijk bent en niet de overheid en autofabrikanten de schuld gaan geven.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 01:26 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ja, en hoe komt dat? Omdat we geen eigen verantwoording meer hebben.
Dat mag.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 08:54 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik ben het simpelweg geheel niet eens met wat jij zegt.
Gang is alles. Remmen is angst.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:46 schreef Fer het volgende:
En ik rem alleen als er een kans bestaat dat ze flitsen. Noem het de flitscultuur.
Als je ramen steeds beslaan met deze temperaturen, ondanks de regen, dan is er ergens een lekkage denk ik. Check even of je vloermatjes ergens nat zijn of raamrubbers gescheurd zijn? En of je airco 100% functioneert.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:57 schreef Jiang153 het volgende:
GVD echt vervelend dat de ramen achterin steeds beslaan en of dat de regendruppels steeds buiten op het raam blijven
Airco doet het maar heb het niet aanquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:48 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Als je ramen steeds beslaan met deze temperaturen, ondanks de regen, dan is er ergens een lekkage denk ik. Check even of je vloermatjes ergens nat zijn of raamrubbers gescheurd zijn? En of je airco 100% functioneert.
Wat BS zegt; en kijk eens naar je interieurfilter indien aanwezig; bij 7/10 auto's is dat ding te ranzig om beet te pakken, want garagebedrijven vergeten dat ding standaard te vervangen tijdens een beurt. Sommige fabrikanten bouwen dat ding ook lekker ver weg, of construeren de boel zodanig dat de kans groot is dat er water op lekt als het regent, en dan kun je op dit soort ellende wachten.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:57 schreef Jiang153 het volgende:
GVD echt vervelend dat de ramen achterin steeds beslaan en of dat de regendruppels steeds buiten op het raam blijven
Eens. Ik denk nog steeds dat die vent zo stoned als een garnaal is, zoals hij beweegt.quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:22 schreef Glijdt_licht het volgende:
Snelheidsweterreclame = m.i. de gevaarlijkste en belachelijkste reclame sinds ik besta..
Zet 'm eens aan. Airco is een geweldige ontvochtiger..quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:00 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Airco doet het maar heb het niet aan
En ja komt alleen wanneer het regent
echt? Hoe weet ik eigenlijk of die werkt want als ik het naar koude lucht draai dan tja krijg ik koude lucht, maar als ik airco knop indruk dat hoor je de motor wel iets doen maar lucht wordt niet echt kouder naar mijn gevoel.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 11:55 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Zet 'm eens aan. Airco is een geweldige ontvochtiger..
Dan werkt ie wellicht niet goed (niet koud) maar als het lampje op die knop brand staat ie aan. Bij mij zit er wel eens vocht op mn voorruit (binnen). Met airco aan duurt het nog geen 5 seconden voor dat weg is....quote:Op donderdag 28 augustus 2014 11:58 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
echt? Hoe weet ik eigenlijk of die werkt want als ik het naar koude lucht draai dan tja krijg ik koude lucht, maar als ik airco knop indruk dat hoor je de motor wel iets doen maar lucht wordt niet echt kouder naar mijn gevoel.
Is letterlijk 2 weken geleden bijgevuld. Ik zal ff testen als ze weer beslaan.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:07 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Dan werkt ie wellicht niet goed (niet koud) maar als het lampje op die knop brand staat ie aan. Bij mijn zit er wel eens vocht op mn voorruit (binnen). Met airco aan duurt het nog geen 5 seconden...
Zolang de airco lucht daar ook komt wel jaquote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:07 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Is letterlijk 2 weken geleden bijgevuld. Ik zal ff testen als ze weer beslaan.
Helpt dit ook bij de ramen achter?
Kan wel bijgevuld zijn, maar kan ook lek zijn en nu dus weer leeg, je zou echt wel verschil moeten voelen tussen uit/aan. En als je hem op de raam stand hebt staan en je zet hem aan met airco, moet het binnen 5 seconden echt weg zijn, zo niet, doet je airco waarschijnlijk niks.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:07 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Is letterlijk 2 weken geleden bijgevuld. Ik zal ff testen als ze weer beslaan.
Helpt dit ook bij de ramen achter?
Zitten wel gaatjes onder de bestuurdersstoel dus wie weet.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:08 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Zolang de airco lucht daar ook komt wel ja
De turk bij wie ik het gedaan heeft zei dat het niet lek was. Deed eerst zo'n controle en daarna vulde die hetquote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:09 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Kan wel bijgevuld zijn, maar kan ook lek zijn en nu dus weer leeg, je zou echt wel verschil moeten voelen tussen uit/aan. En als je hem op de raam stand hebt staan en je zet hem aan met airco, moet het binnen 5 seconden echt weg zijn, zo niet, doet je airco waarschijnlijk niks.
Als hij dus weer beslaat van de regen, zet hem op raamstand met airco aan, en als hij het doet, dan is je raam binnen 5 sec ontwasemd.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:10 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Zitten wel gaatjes onder de bestuurdersstoel dus wie weet.
[..]
De turk bij wie ik het gedaan heeft zei dat het niet lek was. Deed eerst zo'n controle en daarna vulde die het
Raamstand heeft alleen zin op de voorruit toch? Ik heb het namelijk nu over de achterpassagiersruiten. Ik kan dus moeilijk over mijn schouder kijken als ik niks ziequote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:12 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Als hij dus weer beslaat van de regen, zet hem op raamstand met airco aan, en als hij het doet, dan is je raam binnen 5 sec ontwasemd.
Bij mij pakt ie automatisch de achterruit, zal wel per auto verschillen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:22 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Raamstand heeft alleen zin op de voorruit toch? Ik heb het namelijk nu over de achterpassagiersruiten. Ik kan dus moeilijk over mijn schouder kijken als ik niks zie
Heb je het over de airco of over de ruitverwarming?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:45 schreef starla het volgende:
[..]
Bij mij pakt ie automatisch de achterruit, zal wel per auto verschillen.
Gisteren m'n interieurfilter vervangen. (zwart met vliegjes)quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat BS zegt; en kijk eens naar je interieurfilter indien aanwezig; bij 7/10 auto's is dat ding te ranzig om beet te pakken, want garagebedrijven vergeten dat ding standaard te vervangen tijdens een beurt. Sommige fabrikanten bouwen dat ding ook lekker ver weg, of construeren de boel zodanig dat de kans groot is dat er water op lekt als het regent, en dan kun je op dit soort ellende wachten.
Zorgen dat je roosters in je dashboard ongeveer die kant op staan, moet wel helpen lijkt me.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:22 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Raamstand heeft alleen zin op de voorruit toch? Ik heb het namelijk nu over de achterpassagiersruiten. Ik kan dus moeilijk over mijn schouder kijken als ik niks zie
Ja die staan gericht op zijruiten aan de voorkant, maar echt die van achter hequote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:11 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Zorgen dat je roosters in je dashboard ongeveer die kant op staan, moet wel helpen lijkt me.
De meeste auto's hebben ook blazers op de zijruiten voor. Luxere auto's op de ramen achterin en on de achterbank.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 18:31 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Ja die staan gericht op zijruiten aan de voorkant, maar echt die van achter he
Gebeurt niks op de achter zijruiten want daar zijn geen blazersquote:Op donderdag 28 augustus 2014 19:31 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
De meeste auto's hebben ook blazers op de zijruiten voor. Luxere auto's op de ramen achterin en on de achterbank.
Ik zou even kijken wat er gebeurd als je de blazer aanzet.
Gewoon stukje naar voren leunen en door het bestuurdersraam kijken. Voldoet prima om de dode hoek te checken. In een busje kun je niet anders.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:22 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Raamstand heeft alleen zin op de voorruit toch? Ik heb het namelijk nu over de achterpassagiersruiten. Ik kan dus moeilijk over mijn schouder kijken als ik niks zie
Zo heb ik het geleerd bij het van rijstrook verwisselen etc..quote:Op donderdag 28 augustus 2014 20:32 schreef Fer het volgende:
Als mijn ramen in de ochtend droogmaak doe ik ook alleen de voorste zijramen, waarom door de achterruiten kijken, dat is toch voor de kinderen om koeien te tellen enzo?
Maar van de week s'nachts raam op een kier laten staan en alles nat binnen. Echter geen beslagen ramen, dus of je ventilatie werkt niet goed of er ligt ergens een bak water te dampen.
Als het aan de buitenkant zit, heb je toch een ruitenwisser?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 21:01 schreef KeesBromfiets het volgende:
Ook irritant, vanmorgen buitenkant van de auto beslagen en zo'n recht in de snufferd. Dus of ik zag vooruit niets, of met zonnebril op zijwaarts niets
Tenzij de situatie daar in de afgelopen 12 maanden is veranderd: idioot.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:07 schreef Tunafish het volgende:
De stomme doos die besloot haar autootje in een bocht stil te zetten om even te bellen, terwijl in diezelfde bocht ook een afslag naar rechts is en er van achter en voor haar bussen aankomen. En maar schaapachtig om zich heen kijken als er wordt getoeterd door een van die bussen omdat 'ie er niet langs kan.
Dit alles overigens met drie meter verderop een parkeerplaats.
Hierzo: https://goo.gl/maps/G0QEx
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:06 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Tenzij de situatie daar in de afgelopen 12 maanden is veranderd: idioot.Die bocht is niet bepaald overzichtelijk.
Quizvraag voor de mensen in dit goede topic. Ik rijd over een brug met links van me een lege busbaan. Dit is binnen de stadsgrenzen, dus je mag er 50, maar ik ga iets harder omdat ik de brug af ga. Wat doet de licht bumperklevende Citroën achter mij?
A) Blijft lekker achter mij.
B) Haalt mij in over de busbaan.
C) Toetert als een malle.
D) Een combinatie.Nauwelijks. Als je het in Streetview bekijkt zie je een hegje achter die fietser, daar ligt nu wat asfalt waardoor je daar met minstens 2 auto's kunt staan en ze dus prima daar had kunnen bellen, en een meter of tien die weg in zit een slagboom. Toch stond mevrouw precies op de rijbaan stil, precies voor de inrit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:06 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Tenzij de situatie daar in de afgelopen 12 maanden is veranderd: idioot.Die bocht is niet bepaald overzichtelijk.
Quizvraag voor de mensen in dit goede topic. Ik rijd over een brug met links van me een lege busbaan. Dit is binnen de stadsgrenzen, dus je mag er 50, maar ik ga iets harder omdat ik de brug af ga. Wat doet de licht bumperklevende Citroën achter mij?
A) Blijft lekker achter mij.
B) Haalt mij in over de busbaan.
C) Toetert als een malle.
D) Een combinatie.Beter toch dan dat hij blijft kleven of toeteren? Ik haal ook wel eens in over de busbaan of over een doorgetrokken streep wanneer ik haast heb.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De idioot was dan ook de stilstaande vrouw.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:35 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Nauwelijks. Als je het in Streetview bekijkt zie je een hegje achter die fietser, daar ligt nu wat asfalt waardoor je daar met minstens 2 auto's kunt staan en ze dus prima daar had kunnen bellen, en een meter of tien die weg in zit een slagboom. Toch stond mevrouw precies op de rijbaan stil, precies voor de inrit.
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:48 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Beter toch dan dat hij blijft kleven of toeteren? Ik haal ook wel eens in over de busbaan of over een doorgetrokken streep wanneer ik haast heb.
Prima dat jij het gevaarlijk vindt, ik vind het niet. Dus dan doe jij het niet en ik wel.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:48 schreef Omentuva het volgende:
[..]
De idioot was dan ook de stilstaande vrouw.(En ik dacht dat er iets meer bomen stonden in de bocht, vandaar ook de 'onoverzichtelijk' opmerking).
[..]
[ afbeelding ]
Anyway, hij heeft er welgeteld 3 seconden tijd mee gewonnen. Is 3 seconden het waard om een gevaarlijke situatie (wat het inhalen waar het niet mag en dus niet verwacht is wel is) te creëren?
En als je daarmee een ongeluk veroorzaakt, ga je dan ook een bloemetje brengen in het ziekenhuis?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:13 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Prima dat jij het gevaarlijk vindt, ik vind het niet. Dus dan doe jij het niet en ik wel.
Als ik vervolgens een boete krijg zeik ik daar ook niet over en neem ik hem gewoon in ontvangst.
Ja, die bedoel ik ookquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:48 schreef Omentuva het volgende:
[..]
De idioot was dan ook de stilstaande vrouw.(En ik dacht dat er iets meer bomen stonden in de bocht, vandaar ook de 'onoverzichtelijk' opmerking).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |