abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 24 augustus 2014 @ 17:10:32 #201
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
  zondag 24 augustus 2014 @ 18:42:18 #202
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_143782211
Ik wordt eigenlijk nooit rechts ingehaald, maar moet wel altijd een beetje grinniken om bestuurders die constant aan het wisselen zijn tussen rechts en midden. Als je een beetje vooruit kijkt kun je best wel inschatten of het de moeite is om terug te gaan naar de baan.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 24 augustus 2014 @ 18:44:16 #203
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_143782319
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 18:42 schreef Cheiron het volgende:
Ik wordt eigenlijk nooit rechts ingehaald, maar moet wel altijd een beetje grinniken om bestuurders die constant aan het wisselen zijn tussen rechts en midden. Als je een beetje vooruit kijkt kun je best wel inschatten of het de moeite is om terug te gaan naar de baan.
Het is beter voor de doorstroming om zoveel mogelijk rechts te blijven. Als er verderop een vrachtwagen op de rechterbaan rijdt, is het alsnog de bedoeling op die rijstrook te rijden tot je de vrachtwagen inhaalt.

Op die manier gebruik je het asfalt veel efficiënter en zijn er minder files. Denk maar na. Al het asfalt rechts van je, terwijl je de moeite niet neemt erop te rijden, wordt onbruikbaar.
pi_143782952
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 09:59 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, over rechts inhalen gesproken, wij werden gister ook van rechts ingehaald (mn vriendin reed) terwijl we op de middelste baan reden en gewoon 100/105 op de gps reden terwijl 100 de vmax was...

Dus ja, dan rijd je niet links, je rijdt niet onder de vmax, en dan nog zijn sommige mensen te beroerd om ff op de linkerbaan je in te halen :N
:|W

Als je eenvoudig rechts ingehaald kan worden, reed je dus onnodig links. En dan hoef je niet zo'n relaas van al die vrachtwagens e.d. erbij te halen en een boehoe-verhaal te houden. Blijkbaar was er meer dan genoeg ruimte.

Die vrachtwagens rijden eerder 90 dan 80, en als jij dan 100 rijdt duurt het echt wel even voordat je bij de volgende bent. Je doet verdomme net alsof er een lint van 80 vrachtwagens reed :').

Vaak is het gewoon luiheid en stupiditeit: niet opletten en maar wat karren. En dan is de rechts-inhaler de boosdoener? Die zit zich waarschijnlijk te ergeren aan het feit dat hij wel netjes rechts houdt, maar weer twee banen moet opschuiven én twee banen terug moet (wat impliceert dat er nog stééds voldoende ruimte rechts is).
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:55 schreef dick_laurent het volgende:
Overigens, die auto die ons rechts inhaalde reed ook echt als een mongool, kwam behoorlijk hard voorbij en zoefde daarna meteen naar links, om vervolgens weer naar rechts te gaan en verderop weer iemand van rechts in te halen.
Hier zeg je het ook: kennelijk was er dus meer dan genoeg ruimte om naar rechts te gaan. Want verderop reed nog iemand onnodig links, en kennelijk reed er dus een hele tijd geen vrachtwagen. Maar in plaats van naar jezelf/je vriendin te kijken en kritisch te bedenken dat het misschien niet handig was, demoniseer je nu degene die zich wel aan de regels wil houden en last heeft van het onbenullige gedrag.

Helemaal idioot word je er soms van. Laatst op de A2 nog een auto of tien rechts voorbij gereden. Gewoon met 105 op de CC. Allemaal van die oogkleprijders, waarbij ik het idee krijg dat je vrienden er ook zo één is.
Schip ahoy!
  Moderator zondag 24 augustus 2014 @ 19:21:10 #205
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_143783962
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 18:57 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

:|W

Als je eenvoudig rechts ingehaald kan worden, reed je dus onnodig links. En dan hoef je niet zo'n relaas van al die vrachtwagens e.d. erbij te halen en een boehoe-verhaal te houden. Blijkbaar was er meer dan genoeg ruimte.

Die vrachtwagens rijden eerder 90 dan 80, en als jij dan 100 rijdt duurt het echt wel even voordat je bij de volgende bent. Je doet verdomme net alsof er een lint van 80 vrachtwagens reed :').

Vaak is het gewoon luiheid en stupiditeit: niet opletten en maar wat karren. En dan is de rechts-inhaler de boosdoener? Die zit zich waarschijnlijk te ergeren aan het feit dat hij wel netjes rechts houdt, maar weer twee banen moet opschuiven én twee banen terug moet (wat impliceert dat er nog stééds voldoende ruimte rechts is).

[..]

Hier zeg je het ook: kennelijk was er dus meer dan genoeg ruimte om naar rechts te gaan. Want verderop reed nog iemand onnodig links, en kennelijk reed er dus een hele tijd geen vrachtwagen. Maar in plaats van naar jezelf/je vriendin te kijken en kritisch te bedenken dat het misschien niet handig was, demoniseer je nu degene die zich wel aan de regels wil houden en last heeft van het onbenullige gedrag.

Helemaal idioot word je er soms van. Laatst op de A2 nog een auto of tien rechts voorbij gereden. Gewoon met 105 op de CC. Allemaal van die oogkleprijders, waarbij ik het idee krijg dat je vrienden er ook zo één is.
Ben klaar met deze discussie. Jullie waren er niet bij. Die auto die ons inhaalde reed vrij hard, zeker 125/130 waar 100 de max was en reed behoorlijk aso/agressief.
Als dat is omdat wij naar zijn mening te lang in het midden reden dan was er nog ALTIJD een fucking linkerbaan die vrij was om ons op in te halen. Klaar. Ik vind zo hard iemand rechts inhalen, die gewoon zelfs iets boven de vmax rijdt gewoon aso en link.

Dat is mijn mening, punt. Jullie gehuil en vingertje wijzen ben ik nu wel klaar mee :W
pi_143785336
Zo lang je veilig van punt A naar punt B bent gekomen valt er niet veel te klagen
pi_143785837
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 19:21 schreef dick_laurent het volgende:
Als dat is omdat wij naar zijn mening te lang in het midden reden dan was er nog ALTIJD een fucking linkerbaan die vrij was om ons op in te halen.
Jij hoort gewoon op de 'fucking' :') rechter baan te rijden met je 100 km/u als je niemand inhaalt.

Ik had je ook ws rechts ingehaald als daar ruimte was, gewoon keeping my lane. Anders moet ik door jouw onzekerheid 2 rijbanen naar links en dan weer 2 naar rechts wat onveiliger is dan gewoon je rechts passeren, want spiegels kijken doe je ws ook maar 1 keer per kwartier, dus je had niets in de gaten.

En dan hier huilie huilie doen als mensen je hierop aanspreken _O-

En waarschijnlijk ook hierna in het midden blijven rijden zeker :r
I feel kinda Locrian today
  zondag 24 augustus 2014 @ 20:00:41 #208
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_143785960
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 19:21 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ben klaar met deze discussie. Jullie waren er niet bij. Die auto die ons inhaalde reed vrij hard, zeker 125/130 waar 100 de max was en reed behoorlijk aso/agressief.
Als dat is omdat wij naar zijn mening te lang in het midden reden dan was er nog ALTIJD een fucking linkerbaan die vrij was om ons op in te halen. Klaar. Ik vind zo hard iemand rechts inhalen, die gewoon zelfs iets boven de vmax rijdt gewoon aso en link.

Dat is mijn mening, punt. Jullie gehuil en vingertje wijzen ben ik nu wel klaar mee :W
had je de discussie niet aan moeten gaan of gewoon links gaan rijden, een van de eerste dingen die je leert tijdens het halen van je rijbewijs :')
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Moderator zondag 24 augustus 2014 @ 20:00:54 #209
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_143785969
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 19:58 schreef starla het volgende:

[..]

Jij hoort gewoon op de 'fucking' :') rechter baan te rijden met je 100 km/u als je niemand inhaalt.

Ik had je ook ws rechts ingehaald als daar ruimte was, gewoon keeping my lane. Anders moet ik door jouw onzekerheid 2 rijbanen naar links en dan weer 2 naar rechts wat onveiliger is dan gewoon je rechts passeren, want spiegels kijken doe je ws ook maar 1 keer per kwartier, dus je had niets in de gaten.

En dan hier huilie huilie doen als mensen je hierop aanspreken _O-
Ja. Ok. Whatever blabla doei :W
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:31:40 #210
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_143791708
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 20:09 schreef dick_laurent het volgende:

-knip-

Simpel; je wordt geacht zoveel mogelijk rechts te houden indien mogelijk.
Natuurlijk zijn er genoeg situaties dat je denkt 'heeft geen zin, of ik kan beter ff links blijven want er komt zo weer een vrachtwaggel aan / invoegstrook etc..
En dat mensen je rechts voorbij gaan betekent lang niet in alle gevallen dat 'het ook kan' (ja praktisch kan het wel; maar veilig is anders.... Hangt heel erg van de situatie an sich af.

Maar voor langere tijd linksplakken is geen enkel excuus en is erg irritant. Zelfs ik ga je dan rechts voorbij; al was t alleen al als 'statement'.

[ Bericht 11% gewijzigd door Sounddragon op 24-08-2014 22:02:59 ]
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:55:58 #211
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_143793515
Gvd mensen, bij een 6baansweg is het gewoon niet de bedoeling dat je elke keer tussen de vrachtwagens gaat hangen als je toch de vmax rijdt. Blijf dan gewoon op de middelste. Iedereen die boven vmax wil rijden gaat dan links.
Dit zorgt voor een rustiger verkeersbeeld en vermindert ongelukken.
Rechts is dan voor vrachtwagens (sloom verkeer, onder vmax)
Midden voor normaal verkeer (vmax)
Links voor de mensen die vinden da ze per se boven vmax moeten rijden.

Het is niet voor niets een maximumsnelheid, als je er voor kiest deze te overschrijden dan doe je dat lekker maar doe dat gewoon op de linkerbaan dan. Ga niet andere mensen opjagen die zich wel aan de regels houden.

Als er uiteraard kilometers lang geen vrachtwagens zijn dan mag je best naar de rechterkant maar over het algemeen (in heel europa) is het normaal om op vmax op de middelste baan te rijden, je geeft in/uitvoegers ook meer ruimte en het is veel veiliger.
Mensen met "haast" gaan elkaar maar lekker opjagen op de linkerbaan.
pi_143793649
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:55 schreef ErkendFokker het volgende:
Gvd mensen, bij een 6baansweg is het gewoon niet de bedoeling dat je elke keer tussen de vrachtwagens gaat hangen als je toch de vmax rijdt. Blijf dan gewoon op de middelste. Iedereen die boven vmax wil rijden gaat dan links.
Dit zorgt voor een rustiger verkeersbeeld en vermindert ongelukken.
De middelste baan van een 6 baansweg, dat is knap.
I feel kinda Locrian today
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:59:07 #213
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_143793775
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:57 schreef starla het volgende:

[..]

De middelste baan van een 6 baansweg, dat is knap.
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:59:35 #214
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_143793807
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:57 schreef starla het volgende:

[..]

De middelste baan van een 6 baansweg, dat is knap.
Ja 6 baansweg heet dat. 3 heen en 3 terug banen.

En al zouden het er 6 (of 12) zijn dan geldt de theorie nog steeds.
pi_143793832
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:57 schreef starla het volgende:

[..]

De middelste baan van een 6 baansweg, dat is knap.
Dat is de middenberm, dan snap je toch wel... :')
pi_143793965
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:59 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Ja 6 baansweg heet dat. 3 heen en 3 terug banen.

En al zouden het er 6 (of 12) zijn dan geldt de theorie nog steeds.
Dus je rijdt in de berm?
I feel kinda Locrian today
  zondag 24 augustus 2014 @ 22:02:33 #217
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_143794056
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:59 schreef KeesBromfiets het volgende:

[..]

Dat is de middenberm, dan snap je toch wel... :')
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/864/vierbaansweg/
pi_143794166
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 22:01 schreef starla het volgende:

[..]

Dus je rijdt in de berm?
Zo af en toe, zie het probleem niet })

pi_143794285
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 22:03 schreef KeesBromfiets het volgende:

[..]

Zo af en toe, zie het probleem niet })

[ afbeelding ]
:D
I feel kinda Locrian today
  zondag 24 augustus 2014 @ 22:08:36 #220
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_143794513
Opgeruimd, en nou weer nokken met dat gezanik.

Meneer Dick Laurent moet de topicpointer nog effe lezen en zich voorlopig hier effe niet vertonen; if you can't stand the heat, stay the hell out of the kitchen 3.gif

Wat voor de rest overigens nog steeds geen vrijbrief is om van dit topic weer een 'bash de poster-topic' van te maken, waren we net een beetje vanaf, en dat beviel eigenlijk best goed.

Be nice, dan hoeven wij de FA's niet lastig te vallen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_143799330
1. Mensen die spitsstroken niet snappen en dan maar op de 'middelste' rijstrook blijven rijden.. Je moet die figuren soms ongewild rechts inhalen omdat ze vaak ook niet gewoon 100 kunnen rijden.

2. Vrachtwagens die menen in de spits bij Almere/Lelystad op een tweestrooks snelweg met 1kmh verschil in te moeten halen waarna een file van tig kilometers zich achter hen ontstaat :r.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_143799911
Ik ergerde me laatst aan een medeburger die besloot zijn passagiers te lossen vlak na een heuvel
(dermate heuvelachtig dat achteropkomend verkeer het verkeer na de heuvel niet kan waarnemen)
binnen de bebouwde kom op een baan waar slechts een auto (in de breedte) past.

Mijn snelheid was dermate laag dat ik geen problemen met tijdig stoppen had, maar voor snelheidsmonsters was het hoogstwaarschijnlijk nadelig afgelopen.

Tien meter verderop was een afslag naar een zijstraat, maar die zag de man over het hoofd.
  zondag 24 augustus 2014 @ 23:53:13 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143800292
Ik reed hier (en dan kom je dus net uit een bocht) en daar bleek een meneer z'n Volvo net voor de tweede lantaarnpaal te keren, zo ongeveer waar dat Volkswagenbusje rijdt...... ja, er zit een drempel tussen de beide weghelften, en ja er is een rotonde aan het eind van de brug |:( |:( |:(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 24 augustus 2014 @ 23:58:26 #224
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143800505
Ja maar boe-hoe dan moet 'ie 50 meter doorrijden. Weet je wel hoe kostbaar die 30 seconden zijn?!
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_143809881
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 12:12 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ok. Weet je, laat maar, ik zal voortaan alleen maar rechts rijden... 80.... achter een vrachtwagen, voor altijd en eeuwig.
Best lekker hoor, vizier omhoog en meezingen met de muziek en kijken wat er allemaal langs komt vliegen
pi_143812346
quote:
19s.gif Op zondag 24 augustus 2014 23:30 schreef Glijdt_licht het volgende:
1. Mensen die spitsstroken niet snappen en dan maar op de 'middelste' rijstrook blijven rijden.. Je moet die figuren soms ongewild rechts inhalen omdat ze vaak ook niet gewoon 100 kunnen rijden.
Dit. Op het stukje a1 tussen Baarn en Bussum rijdt er echt bijna niemand, zelfs niet in de spits. Zeker als de vluchtstrook dan kort wordt onderbroken door een afslag wordt het demense teveel.

Gevolg is dat de middenbaan bezet wordt door 1 lange sliert auto's die bumper aan bumper 95 rijden, de linkerbaan een grote, roodgloeiende remlicht-clusterfuck is en de spitsstrook een oase van rust :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Ciora op 25-08-2014 16:31:57 ]
pi_143815678
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:59 schreef Ciora het volgende:

[..]

Dit. Op het stukje a1 tussen Baarn en Bussum rijdt echt bijna niemand, zelfs niet in de spits. Zeker als de vluchtstrook dan kort wordt onderbroken door een afslag wordt het demense teveel.

Gevolg is dat de middenbaan bezet wordt door 1 lange sliert auto's die bumper aan bumper 95 rijden, de linkerbaan een grote, roodgloeiende remlicht-clusterfuck is en de spitsstrook een oase van rust :)
Lekker 15-20 man rechts inhalen inderdaad. Nadeel is wel, gok ik, dat het nog altijd rechts inhalen is en de gendarmerie niet blij met je is.
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
pi_143817059
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 15:45 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Lekker 15-20 man rechts inhalen inderdaad. Nadeel is wel, gok ik, dat het nog altijd rechts inhalen is en de gendarmerie niet blij met je is.
Zeg dat je de doorstroming optimaliseert, en zo van A naar Beter gaat. De gendarmerie zal aan je lippen hangen.
pi_143817267
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 15:45 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Lekker 15-20 man rechts inhalen inderdaad. Nadeel is wel, gok ik, dat het nog altijd rechts inhalen is en de gendarmerie niet blij met je is.
Dat zal wel inderdaad. Maar ik denk dat, als het met een gering snelheidsverschil gebeurt en je daarna niet meteen een baan opschuift, het nog wel te verdedigen is. Ik bedoel, een overijverige agent zal je er ongetwijfeld voor kunnen beboeten, maar een EMG of zulks zal wel niet actueel worden.

Ik vind het waars. vanzelf een keer uit :')
  maandag 25 augustus 2014 @ 16:55:20 #230
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143817803
Het doet mij pijn in het hart als op zo'n moment de rechts inhaler beboet wordt en de linksrijder vrijuit gaat :'(
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_143818004
Grappig is wel dat als je op zo;n baan als de A2 Breukelen (5 stroken, 100, trajectcontrole) het soms wel lachwekkend is hoe er altijd een paar menen een punt te moeten maken en zoveel mogelijk rechts proberen te rijden, terwijl dit overduidelijk geen zin heeft. En dan steeds agressiever van links naar rechts zwalken.

Deal with it, deze weg is gemaakt om 5 rijen breed 100 te karren, allemaal naast elkaar. Tuf tuf..
.
pi_143818154
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:55 schreef twiFight het volgende:
Het doet mij pijn in het hart als op zo'n moment de rechts inhaler beboet wordt en de linksrijder vrijuit gaat :'(
Dit ja.

Gelukkig heb ik geen tv, dus zie ik blik op de weg niet. :+
Professioneel gifmenger.
pi_143818264
(Hier erger ik mij niet aan maar dit vind ik grappig/dom)

Van die mensen die ik dan op een 120 stuk inhaal waar zij dan 90 of 100 rijden, en als het dan weer 100km/u wordt komen ze je met 120 voorbij :')
pi_143818767
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:12 schreef terrorsjaak het volgende:
(Hier erger ik mij niet aan maar dit vind ik grappig/dom)

Van die mensen die ik dan op een 120 stuk inhaal waar zij dan 90 of 100 rijden, en als het dan weer 100km/u wordt komen ze je met 120 voorbij :')
Net zo suf als mensen die harder gaan rijden als er meer stroken bijkomen.
.
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:44:12 #235
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_143819132
Bestuurders die niet in verbindingslussen van snelwegen kunnen rijden. :r }:|

Als ik met mijn personenauto met 90 km/u door die bocht kan rijden met droog weer, waarom gaat zon droplul met zijn personenauto al 400m voor de bocht remmen tot 70 km/u om vervolgens met 50 die bocht door te gaan. Sjeez. En niet vergeten de helft van de vluchtstrook mee te pakken in de bocht. 8)7 Er zou maar iemand met pech staan...

quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:12 schreef terrorsjaak het volgende:
(Hier erger ik mij niet aan maar dit vind ik grappig/dom)

Van die mensen die ik dan op een 120 stuk inhaal waar zij dan 90 of 100 rijden, en als het dan weer 100km/u wordt komen ze je met 120 voorbij :')
Sommigen rijden ook alleen maar op standje 110. Bij wegwerkzaamheden gewoon doordenderen maar als je 130 mag rustig die vrachtauto op je gemakje inhalen. |:(
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:49:19 #236
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143819279
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:08 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dit ja.

Gelukkig heb ik geen tv, dus zie ik blik op de weg niet. :+
Dat blijkt, BODW is er 1,5 jaar geleden al definitief mee gestopt.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_143822664
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:02 schreef Fer het volgende:
Grappig is wel dat als je op zo;n baan als de A2 Breukelen (5 stroken, 100, trajectcontrole) het soms wel lachwekkend is hoe er altijd een paar menen een punt te moeten maken en zoveel mogelijk rechts proberen te rijden, terwijl dit overduidelijk geen zin heeft. En dan steeds agressiever van links naar rechts zwalken.

Deal with it, deze weg is gemaakt om 5 rijen breed 100 te karren, allemaal naast elkaar. Tuf tuf..
Aparte kijk op de wereld heb je; omdat iemand netjes 100 rijdt op de rechter rijstrook maakt diegene volgens jou een statement? Zegt meer over jou dan over die persoon.

Toevallig reed ik daar net, 100 op de rechter rijstrook. Wilde helemaal geen punt maken, maar de overige banen vrijhouden voor diegenen die 105, 110, 115 en 120 rijden.
I feel kinda Locrian today
pi_143822840
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:35 schreef starla het volgende:

[..]

Aparte kijk op de wereld heb je; omdat iemand netjes 100 rijdt op de rechter rijstrook maakt diegene volgens jou een statement? Zegt meer over jou dan over die persoon.

Toevallig reed ik daar net, 100 op de rechter rijstrook. Wilde helemaal geen punt maken, maar de overige banen vrijhouden voor diegenen die 105, 110, 115 en 120 rijden.
Zegt meer iets over jouw leeskundigheid, ik heb het niet over netjes 100 en rechts rijden. Maar figuren die 108 willen rijden, net tegen de bekeuringsmarge aan en dan nog steeds rechts willen houden. Die moeten dan telkens weer 2 of 3 stroken naar links om iemand in te halen en zodra ze er voorbij zijn snoeihard weer naar rechts sturen.

Pak gewoon met 108 die 4e strook, kan die enkele die niet weet wat een trajectcontrole is 120 erlangs en kun je rustig doorrijden.
.
pi_143822944
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:44 schreef Eix het volgende:
Bestuurders die niet in verbindingslussen van snelwegen kunnen rijden. :r }:|

Als ik met mijn personenauto met 90 km/u door die bocht kan rijden met droog weer, waarom gaat zon droplul met zijn personenauto al 400m voor de bocht remmen tot 70 km/u om vervolgens met 50 die bocht door te gaan. Sjeez. En niet vergeten de helft van de vluchtstrook mee te pakken in de bocht. 8)7 Er zou maar iemand met pech staan...
Dat heeft ook te maken met de debilisering van Nederlands wegbeheer. Overal staan bij zulke bochten adviessnelheden die nergens op slaan en die bochten kun je vaak met het dubbele ook nog nemen. Maar de automobilist-nitwit heeft dat niet door en houdt zich er dus netjes aan.

Overigens wel leuk als je dan eens in Duitsland komt, waar je vervolgens merkt dat in 90% van de gevallen (niet op de snelweg, wel daarbuiten) die adviessnelheid voor een bocht vaak echt meer dan hard genoeg is :D. Daar kun je je aardig in vergissen als je dat niet weet.
Schip ahoy!
pi_143823153
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:40 schreef Fer het volgende:

[..]

Zegt meer iets over jouw leeskundigheid, ik heb het niet over netjes 100 en rechts rijden. Maar figuren die 108 willen rijden, net tegen de bekeuringsmarge aan en dan nog steeds rechts willen houden. Die moeten dan telkens weer 2 of 3 stroken naar links om iemand in te halen en zodra ze er voorbij zijn snoeihard weer naar rechts sturen.

Pak gewoon met 108 die 4e strook, kan die enkele die niet weet wat een trajectcontrole is 120 erlangs en kun je rustig doorrijden.
Mijn leeskundigheid is afhankelijk van jouw formulering en aangezien je nergens aangeeft dat je het over 108km/u hebt, maar wel twee keer 100km/u in je mond neemt ging ik daar vanuit. Het ontstaan van ruis is niet noodzakelijkerwijs de schuld van de ontvanger, doch vaak van de verzender.
I feel kinda Locrian today
pi_143827291
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:43 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat heeft ook te maken met de debilisering van Nederlands wegbeheer. Overal staan bij zulke bochten adviessnelheden die nergens op slaan en die bochten kun je vaak met het dubbele ook nog nemen. Maar de automobilist-nitwit heeft dat niet door en houdt zich er dus netjes aan.

Overigens wel leuk als je dan eens in Duitsland komt, waar je vervolgens merkt dat in 90% van de gevallen (niet op de snelweg, wel daarbuiten) die adviessnelheid voor een bocht vaak echt meer dan hard genoeg is :D. Daar kun je je aardig in vergissen als je dat niet weet.
Ja, kom je ergens waar je nooit komt, staat er 50, dan rij ik 50. Blijkt heel vaak ook prima met 70 te kunnen.

Daar staat tegenover dat er hier bij de afrit 50 staat en daar waarschuw ik altijd voor als mensen voor t eerst op visite komen. Da's geen grapje, dat bord. :+
Professioneel gifmenger.
pi_143828291
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:23 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ja, kom je ergens waar je nooit komt, staat er 50, dan rij ik 50. Blijkt heel vaak ook prima met 70 te kunnen.

Daar staat tegenover dat er hier bij de afrit 50 staat en daar waarschuw ik altijd voor als mensen voor t eerst op visite komen. Da's geen grapje, dat bord. :+
Is dat in NL, dat laatste? Dat ken ik namelijk bijna niet in Nederland :P

Ik ben meer bekend met bochten met een adviessnelheid van 90, waar je dan vervolgens ook nog met 190 doorheen kan :{
Schip ahoy!
pi_143828391
Vooral de grenzen opzoeken in zo een bocht. Nederland doet het prima zo met de huidige adviessnelheden.
pi_143828509
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:42 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Is dat in NL, dat laatste? Dat ken ik namelijk bijna niet in Nederland :P

Ik ben meer bekend met bochten met een adviessnelheid van 90, waar je dan vervolgens ook nog met 190 doorheen kan :{
Ja, dat is het verrassende, in Nederland!
Professioneel gifmenger.
pi_143829261
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:44 schreef rumiii het volgende:
Vooral de grenzen opzoeken in zo een bocht. Nederland doet het prima zo met de huidige adviessnelheden.
Inderdaad. Die zijn vaak zo vastgesteld dat zelfs een blinde, bellende 70+'er in een Daihatsu Move er nog in slaap sukkelend doorheen kan.
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:46 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ja, dat is het verrassende, in Nederland!
:o
Schip ahoy!
pi_143829400
Ach wat te denken van de Vmax 70kmh in de bocht bij knp Emmeloord ri Joure. :')...
Kun je makkelijk met 100 door en zou ook gewoon 100 moeten zijn..
Vmax 90 bij knp Lankhorst als je vanaf de A32 naar de A28 wil. :')

Advies 70 bij knp Ewijk vanaf de A50 ri Nijmegen, kan makkelijk met 120.

Die plotselinge Vmax 100kmh bij knp Neerbosch als je vanaf Ewijk komt en gewoon de A73 blijft volgen :')

De Vmax 90kmh in knp Neerbosch als je vanaf Venlo de A73 blijft volgen :') :') :')

Vmax 70 bij knp Muiderberg ri Almere :')!

Vmax 80 bij open spitsstrook op de A28 bij Zwolle :'(


Enz...

Wat ook niet mag ontbreken
Nijmegen :') :')
Kutstad
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 25 augustus 2014 @ 22:10:49 #247
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_143829493
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:44 schreef rumiii het volgende:
Vooral de grenzen opzoeken in zo een bocht. Nederland doet het prima zo met de huidige adviessnelheden.
Ik stikte in m'n koffie. Je maakt een grapje? Zo'n 90% van de bochten is de adviessnelheid + 20 km/h nog traag. Okee prima. Maar mensen wennen daaraan. Dus tellen ze die 20 al gauw erbij op. En dan komen ze ineens bij de afslag Naarden Bussum richting Amsterdam, of de afslag A27 - A15 vanaf Breda. En dan blijkt die 50 ineens toch wel heel logisch te zijn, omdat je daar met een Porsche niet eens met 60 doorheen kan bij wijze van. Laat staan met een bestelbus met 70.

Adviessnelheden zoals in Nederland maken mensen lui en ontwijkend in hun eigen verantwoordelijkheid. De adviessnelheid moet passen bij de bocht, of ze moeten hem weglaten. Anders zorgt het alleen maar voor meer in plaats van minder gevaar.
pi_143829774
Een ander groot probleem is dat de zelfredzaamheid van mensen in het verkeer afneemt.
Ze kunnen niet meer zelf bepalen welke snelheid veilig is, nee bij sneeuw doet de overheid dat wel dmv matrixborden..
Al die 60-zones kots ik dan ook op omdat het in veel gevallen niet strookt met de functie van de weg.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_143829802
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 22:10 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ik stikte in m'n koffie. Je maakt een grapje? Zo'n 90% van de bochten is de adviessnelheid + 20 km/h nog traag. Okee prima. Maar mensen wennen daaraan. Dus tellen ze die 20 al gauw erbij op. En dan komen ze ineens bij de afslag Naarden Bussum richting Amsterdam, of de afslag A27 - A15 vanaf Breda. En dan blijkt die 50 ineens toch wel heel logisch te zijn, omdat je daar met een Porsche niet eens met 60 doorheen kan bij wijze van. Laat staan met een bestelbus met 70.

Adviessnelheden zoals in Nederland maken mensen lui en ontwijkend in hun eigen verantwoordelijkheid. De adviessnelheid moet passen bij de bocht, of ze moeten hem weglaten. Anders zorgt het alleen maar voor meer in plaats van minder gevaar.
Hulde. De spijker op de kop.
Professioneel gifmenger.
pi_143829923
Achja, veel Nederlanders zijn al passieve slaaprijdende snelheidsweters geworden, precies zoals Koos Spee het graag ziet, want snelheid is gevaarlijk..
Dat mensen bij belachelijke lage snelheden slaaprijders worden is prima, en dat mensen meer letten op hun km-teller dan op de weg is ook prima.

Snelheidsweterreclame = m.i. de gevaarlijkste en belachelijkste reclame sinds ik besta..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')