Het is beter voor de doorstroming om zoveel mogelijk rechts te blijven. Als er verderop een vrachtwagen op de rechterbaan rijdt, is het alsnog de bedoeling op die rijstrook te rijden tot je de vrachtwagen inhaalt.quote:Op zondag 24 augustus 2014 18:42 schreef Cheiron het volgende:
Ik wordt eigenlijk nooit rechts ingehaald, maar moet wel altijd een beetje grinniken om bestuurders die constant aan het wisselen zijn tussen rechts en midden. Als je een beetje vooruit kijkt kun je best wel inschatten of het de moeite is om terug te gaan naar de baan.
quote:Op zondag 24 augustus 2014 09:59 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, over rechts inhalen gesproken, wij werden gister ook van rechts ingehaald (mn vriendin reed) terwijl we op de middelste baan reden en gewoon 100/105 op de gps reden terwijl 100 de vmax was...
Dus ja, dan rijd je niet links, je rijdt niet onder de vmax, en dan nog zijn sommige mensen te beroerd om ff op de linkerbaan je in te halen
Hier zeg je het ook: kennelijk was er dus meer dan genoeg ruimte om naar rechts te gaan. Want verderop reed nog iemand onnodig links, en kennelijk reed er dus een hele tijd geen vrachtwagen. Maar in plaats van naar jezelf/je vriendin te kijken en kritisch te bedenken dat het misschien niet handig was, demoniseer je nu degene die zich wel aan de regels wil houden en last heeft van het onbenullige gedrag.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:55 schreef dick_laurent het volgende:
Overigens, die auto die ons rechts inhaalde reed ook echt als een mongool, kwam behoorlijk hard voorbij en zoefde daarna meteen naar links, om vervolgens weer naar rechts te gaan en verderop weer iemand van rechts in te halen.
Ben klaar met deze discussie. Jullie waren er niet bij. Die auto die ons inhaalde reed vrij hard, zeker 125/130 waar 100 de max was en reed behoorlijk aso/agressief.quote:Op zondag 24 augustus 2014 18:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]![]()
Als je eenvoudig rechts ingehaald kan worden, reed je dus onnodig links. En dan hoef je niet zo'n relaas van al die vrachtwagens e.d. erbij te halen en een boehoe-verhaal te houden. Blijkbaar was er meer dan genoeg ruimte.
Die vrachtwagens rijden eerder 90 dan 80, en als jij dan 100 rijdt duurt het echt wel even voordat je bij de volgende bent. Je doet verdomme net alsof er een lint van 80 vrachtwagens reed.
Vaak is het gewoon luiheid en stupiditeit: niet opletten en maar wat karren. En dan is de rechts-inhaler de boosdoener? Die zit zich waarschijnlijk te ergeren aan het feit dat hij wel netjes rechts houdt, maar weer twee banen moet opschuiven én twee banen terug moet (wat impliceert dat er nog stééds voldoende ruimte rechts is).
[..]
Hier zeg je het ook: kennelijk was er dus meer dan genoeg ruimte om naar rechts te gaan. Want verderop reed nog iemand onnodig links, en kennelijk reed er dus een hele tijd geen vrachtwagen. Maar in plaats van naar jezelf/je vriendin te kijken en kritisch te bedenken dat het misschien niet handig was, demoniseer je nu degene die zich wel aan de regels wil houden en last heeft van het onbenullige gedrag.
Helemaal idioot word je er soms van. Laatst op de A2 nog een auto of tien rechts voorbij gereden. Gewoon met 105 op de CC. Allemaal van die oogkleprijders, waarbij ik het idee krijg dat je vrienden er ook zo één is.
Jij hoort gewoon op de 'fucking'quote:Op zondag 24 augustus 2014 19:21 schreef dick_laurent het volgende:
Als dat is omdat wij naar zijn mening te lang in het midden reden dan was er nog ALTIJD een fucking linkerbaan die vrij was om ons op in te halen.
had je de discussie niet aan moeten gaan of gewoon links gaan rijden, een van de eerste dingen die je leert tijdens het halen van je rijbewijsquote:Op zondag 24 augustus 2014 19:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ben klaar met deze discussie. Jullie waren er niet bij. Die auto die ons inhaalde reed vrij hard, zeker 125/130 waar 100 de max was en reed behoorlijk aso/agressief.
Als dat is omdat wij naar zijn mening te lang in het midden reden dan was er nog ALTIJD een fucking linkerbaan die vrij was om ons op in te halen. Klaar. Ik vind zo hard iemand rechts inhalen, die gewoon zelfs iets boven de vmax rijdt gewoon aso en link.
Dat is mijn mening, punt. Jullie gehuil en vingertje wijzen ben ik nu wel klaar mee
Ja. Ok. Whatever blabla doeiquote:Op zondag 24 augustus 2014 19:58 schreef starla het volgende:
[..]
Jij hoort gewoon op de 'fucking'rechter baan te rijden met je 100 km/u als je niemand inhaalt.
Ik had je ook ws rechts ingehaald als daar ruimte was, gewoon keeping my lane. Anders moet ik door jouw onzekerheid 2 rijbanen naar links en dan weer 2 naar rechts wat onveiliger is dan gewoon je rechts passeren, want spiegels kijken doe je ws ook maar 1 keer per kwartier, dus je had niets in de gaten.
En dan hier huilie huilie doen als mensen je hierop aanspreken
Simpel; je wordt geacht zoveel mogelijk rechts te houden indien mogelijk.quote:
De middelste baan van een 6 baansweg, dat is knap.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:55 schreef ErkendFokker het volgende:
Gvd mensen, bij een 6baansweg is het gewoon niet de bedoeling dat je elke keer tussen de vrachtwagens gaat hangen als je toch de vmax rijdt. Blijf dan gewoon op de middelste. Iedereen die boven vmax wil rijden gaat dan links.
Dit zorgt voor een rustiger verkeersbeeld en vermindert ongelukken.
quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:57 schreef starla het volgende:
[..]
De middelste baan van een 6 baansweg, dat is knap.
Ja 6 baansweg heet dat. 3 heen en 3 terug banen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:57 schreef starla het volgende:
[..]
De middelste baan van een 6 baansweg, dat is knap.
Dat is de middenberm, dan snap je toch wel...quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:57 schreef starla het volgende:
[..]
De middelste baan van een 6 baansweg, dat is knap.
Dus je rijdt in de berm?quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:59 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Ja 6 baansweg heet dat. 3 heen en 3 terug banen.
En al zouden het er 6 (of 12) zijn dan geldt de theorie nog steeds.
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/864/vierbaansweg/quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:59 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Dat is de middenberm, dan snap je toch wel...
quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:03 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Zo af en toe, zie het probleem niet
[ afbeelding ]
Best lekker hoor, vizier omhoog en meezingen met de muziek en kijken wat er allemaal langs komt vliegenquote:Op zondag 24 augustus 2014 12:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok. Weet je, laat maar, ik zal voortaan alleen maar rechts rijden... 80.... achter een vrachtwagen, voor altijd en eeuwig.
Dit. Op het stukje a1 tussen Baarn en Bussum rijdt er echt bijna niemand, zelfs niet in de spits. Zeker als de vluchtstrook dan kort wordt onderbroken door een afslag wordt het demense teveel.quote:Op zondag 24 augustus 2014 23:30 schreef Glijdt_licht het volgende:
1. Mensen die spitsstroken niet snappen en dan maar op de 'middelste' rijstrook blijven rijden.. Je moet die figuren soms ongewild rechts inhalen omdat ze vaak ook niet gewoon 100 kunnen rijden.
Lekker 15-20 man rechts inhalen inderdaad. Nadeel is wel, gok ik, dat het nog altijd rechts inhalen is en de gendarmerie niet blij met je is.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:59 schreef Ciora het volgende:
[..]
Dit. Op het stukje a1 tussen Baarn en Bussum rijdt echt bijna niemand, zelfs niet in de spits. Zeker als de vluchtstrook dan kort wordt onderbroken door een afslag wordt het demense teveel.
Gevolg is dat de middenbaan bezet wordt door 1 lange sliert auto's die bumper aan bumper 95 rijden, de linkerbaan een grote, roodgloeiende remlicht-clusterfuck is en de spitsstrook een oase van rust
Zeg dat je de doorstroming optimaliseert, en zo van A naar Beter gaat. De gendarmerie zal aan je lippen hangen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:45 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Lekker 15-20 man rechts inhalen inderdaad. Nadeel is wel, gok ik, dat het nog altijd rechts inhalen is en de gendarmerie niet blij met je is.
Dat zal wel inderdaad. Maar ik denk dat, als het met een gering snelheidsverschil gebeurt en je daarna niet meteen een baan opschuift, het nog wel te verdedigen is. Ik bedoel, een overijverige agent zal je er ongetwijfeld voor kunnen beboeten, maar een EMG of zulks zal wel niet actueel worden.quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:45 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Lekker 15-20 man rechts inhalen inderdaad. Nadeel is wel, gok ik, dat het nog altijd rechts inhalen is en de gendarmerie niet blij met je is.
Dit ja.quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:55 schreef twiFight het volgende:
Het doet mij pijn in het hart als op zo'n moment de rechts inhaler beboet wordt en de linksrijder vrijuit gaat
Net zo suf als mensen die harder gaan rijden als er meer stroken bijkomen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:12 schreef terrorsjaak het volgende:
(Hier erger ik mij niet aan maar dit vind ik grappig/dom)
Van die mensen die ik dan op een 120 stuk inhaal waar zij dan 90 of 100 rijden, en als het dan weer 100km/u wordt komen ze je met 120 voorbij
Sommigen rijden ook alleen maar op standje 110. Bij wegwerkzaamheden gewoon doordenderen maar als je 130 mag rustig die vrachtauto op je gemakje inhalen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:12 schreef terrorsjaak het volgende:
(Hier erger ik mij niet aan maar dit vind ik grappig/dom)
Van die mensen die ik dan op een 120 stuk inhaal waar zij dan 90 of 100 rijden, en als het dan weer 100km/u wordt komen ze je met 120 voorbij
Dat blijkt, BODW is er 1,5 jaar geleden al definitief mee gestopt.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:08 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dit ja.
Gelukkig heb ik geen tv, dus zie ik blik op de weg niet.
Aparte kijk op de wereld heb je; omdat iemand netjes 100 rijdt op de rechter rijstrook maakt diegene volgens jou een statement? Zegt meer over jou dan over die persoon.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:02 schreef Fer het volgende:
Grappig is wel dat als je op zo;n baan als de A2 Breukelen (5 stroken, 100, trajectcontrole) het soms wel lachwekkend is hoe er altijd een paar menen een punt te moeten maken en zoveel mogelijk rechts proberen te rijden, terwijl dit overduidelijk geen zin heeft. En dan steeds agressiever van links naar rechts zwalken.
Deal with it, deze weg is gemaakt om 5 rijen breed 100 te karren, allemaal naast elkaar. Tuf tuf..
Zegt meer iets over jouw leeskundigheid, ik heb het niet over netjes 100 en rechts rijden. Maar figuren die 108 willen rijden, net tegen de bekeuringsmarge aan en dan nog steeds rechts willen houden. Die moeten dan telkens weer 2 of 3 stroken naar links om iemand in te halen en zodra ze er voorbij zijn snoeihard weer naar rechts sturen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 19:35 schreef starla het volgende:
[..]
Aparte kijk op de wereld heb je; omdat iemand netjes 100 rijdt op de rechter rijstrook maakt diegene volgens jou een statement? Zegt meer over jou dan over die persoon.
Toevallig reed ik daar net, 100 op de rechter rijstrook. Wilde helemaal geen punt maken, maar de overige banen vrijhouden voor diegenen die 105, 110, 115 en 120 rijden.
Dat heeft ook te maken met de debilisering van Nederlands wegbeheer. Overal staan bij zulke bochten adviessnelheden die nergens op slaan en die bochten kun je vaak met het dubbele ook nog nemen. Maar de automobilist-nitwit heeft dat niet door en houdt zich er dus netjes aan.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:44 schreef Eix het volgende:
Bestuurders die niet in verbindingslussen van snelwegen kunnen rijden.![]()
![]()
Als ik met mijn personenauto met 90 km/u door die bocht kan rijden met droog weer, waarom gaat zon droplul met zijn personenauto al 400m voor de bocht remmen tot 70 km/u om vervolgens met 50 die bocht door te gaan. Sjeez. En niet vergeten de helft van de vluchtstrook mee te pakken in de bocht.Er zou maar iemand met pech staan...
Mijn leeskundigheid is afhankelijk van jouw formulering en aangezien je nergens aangeeft dat je het over 108km/u hebt, maar wel twee keer 100km/u in je mond neemt ging ik daar vanuit. Het ontstaan van ruis is niet noodzakelijkerwijs de schuld van de ontvanger, doch vaak van de verzender.quote:Op maandag 25 augustus 2014 19:40 schreef Fer het volgende:
[..]
Zegt meer iets over jouw leeskundigheid, ik heb het niet over netjes 100 en rechts rijden. Maar figuren die 108 willen rijden, net tegen de bekeuringsmarge aan en dan nog steeds rechts willen houden. Die moeten dan telkens weer 2 of 3 stroken naar links om iemand in te halen en zodra ze er voorbij zijn snoeihard weer naar rechts sturen.
Pak gewoon met 108 die 4e strook, kan die enkele die niet weet wat een trajectcontrole is 120 erlangs en kun je rustig doorrijden.
Ja, kom je ergens waar je nooit komt, staat er 50, dan rij ik 50. Blijkt heel vaak ook prima met 70 te kunnen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 19:43 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat heeft ook te maken met de debilisering van Nederlands wegbeheer. Overal staan bij zulke bochten adviessnelheden die nergens op slaan en die bochten kun je vaak met het dubbele ook nog nemen. Maar de automobilist-nitwit heeft dat niet door en houdt zich er dus netjes aan.
Overigens wel leuk als je dan eens in Duitsland komt, waar je vervolgens merkt dat in 90% van de gevallen (niet op de snelweg, wel daarbuiten) die adviessnelheid voor een bocht vaak echt meer dan hard genoeg is. Daar kun je je aardig in vergissen als je dat niet weet.
Is dat in NL, dat laatste? Dat ken ik namelijk bijna niet in Nederlandquote:Op maandag 25 augustus 2014 21:23 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ja, kom je ergens waar je nooit komt, staat er 50, dan rij ik 50. Blijkt heel vaak ook prima met 70 te kunnen.
Daar staat tegenover dat er hier bij de afrit 50 staat en daar waarschuw ik altijd voor als mensen voor t eerst op visite komen. Da's geen grapje, dat bord.
Ja, dat is het verrassende, in Nederland!quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:42 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Is dat in NL, dat laatste? Dat ken ik namelijk bijna niet in Nederland
Ik ben meer bekend met bochten met een adviessnelheid van 90, waar je dan vervolgens ook nog met 190 doorheen kan
Inderdaad. Die zijn vaak zo vastgesteld dat zelfs een blinde, bellende 70+'er in een Daihatsu Move er nog in slaap sukkelend doorheen kan.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:44 schreef rumiii het volgende:
Vooral de grenzen opzoeken in zo een bocht. Nederland doet het prima zo met de huidige adviessnelheden.
quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:46 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ja, dat is het verrassende, in Nederland!
Ik stikte in m'n koffie. Je maakt een grapje? Zo'n 90% van de bochten is de adviessnelheid + 20 km/h nog traag. Okee prima. Maar mensen wennen daaraan. Dus tellen ze die 20 al gauw erbij op. En dan komen ze ineens bij de afslag Naarden Bussum richting Amsterdam, of de afslag A27 - A15 vanaf Breda. En dan blijkt die 50 ineens toch wel heel logisch te zijn, omdat je daar met een Porsche niet eens met 60 doorheen kan bij wijze van. Laat staan met een bestelbus met 70.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:44 schreef rumiii het volgende:
Vooral de grenzen opzoeken in zo een bocht. Nederland doet het prima zo met de huidige adviessnelheden.
Hulde. De spijker op de kop.quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:10 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik stikte in m'n koffie. Je maakt een grapje? Zo'n 90% van de bochten is de adviessnelheid + 20 km/h nog traag. Okee prima. Maar mensen wennen daaraan. Dus tellen ze die 20 al gauw erbij op. En dan komen ze ineens bij de afslag Naarden Bussum richting Amsterdam, of de afslag A27 - A15 vanaf Breda. En dan blijkt die 50 ineens toch wel heel logisch te zijn, omdat je daar met een Porsche niet eens met 60 doorheen kan bij wijze van. Laat staan met een bestelbus met 70.
Adviessnelheden zoals in Nederland maken mensen lui en ontwijkend in hun eigen verantwoordelijkheid. De adviessnelheid moet passen bij de bocht, of ze moeten hem weglaten. Anders zorgt het alleen maar voor meer in plaats van minder gevaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |