Dit. Op het stukje a1 tussen Baarn en Bussum rijdt er echt bijna niemand, zelfs niet in de spits. Zeker als de vluchtstrook dan kort wordt onderbroken door een afslag wordt het demense teveel.quote:Op zondag 24 augustus 2014 23:30 schreef Glijdt_licht het volgende:
1. Mensen die spitsstroken niet snappen en dan maar op de 'middelste' rijstrook blijven rijden.. Je moet die figuren soms ongewild rechts inhalen omdat ze vaak ook niet gewoon 100 kunnen rijden.
Lekker 15-20 man rechts inhalen inderdaad. Nadeel is wel, gok ik, dat het nog altijd rechts inhalen is en de gendarmerie niet blij met je is.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:59 schreef Ciora het volgende:
[..]
Dit. Op het stukje a1 tussen Baarn en Bussum rijdt echt bijna niemand, zelfs niet in de spits. Zeker als de vluchtstrook dan kort wordt onderbroken door een afslag wordt het demense teveel.
Gevolg is dat de middenbaan bezet wordt door 1 lange sliert auto's die bumper aan bumper 95 rijden, de linkerbaan een grote, roodgloeiende remlicht-clusterfuck is en de spitsstrook een oase van rust
Zeg dat je de doorstroming optimaliseert, en zo van A naar Beter gaat. De gendarmerie zal aan je lippen hangen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:45 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Lekker 15-20 man rechts inhalen inderdaad. Nadeel is wel, gok ik, dat het nog altijd rechts inhalen is en de gendarmerie niet blij met je is.
Dat zal wel inderdaad. Maar ik denk dat, als het met een gering snelheidsverschil gebeurt en je daarna niet meteen een baan opschuift, het nog wel te verdedigen is. Ik bedoel, een overijverige agent zal je er ongetwijfeld voor kunnen beboeten, maar een EMG of zulks zal wel niet actueel worden.quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:45 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Lekker 15-20 man rechts inhalen inderdaad. Nadeel is wel, gok ik, dat het nog altijd rechts inhalen is en de gendarmerie niet blij met je is.
Dit ja.quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:55 schreef twiFight het volgende:
Het doet mij pijn in het hart als op zo'n moment de rechts inhaler beboet wordt en de linksrijder vrijuit gaat
Net zo suf als mensen die harder gaan rijden als er meer stroken bijkomen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:12 schreef terrorsjaak het volgende:
(Hier erger ik mij niet aan maar dit vind ik grappig/dom)
Van die mensen die ik dan op een 120 stuk inhaal waar zij dan 90 of 100 rijden, en als het dan weer 100km/u wordt komen ze je met 120 voorbij
Sommigen rijden ook alleen maar op standje 110. Bij wegwerkzaamheden gewoon doordenderen maar als je 130 mag rustig die vrachtauto op je gemakje inhalen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:12 schreef terrorsjaak het volgende:
(Hier erger ik mij niet aan maar dit vind ik grappig/dom)
Van die mensen die ik dan op een 120 stuk inhaal waar zij dan 90 of 100 rijden, en als het dan weer 100km/u wordt komen ze je met 120 voorbij
Dat blijkt, BODW is er 1,5 jaar geleden al definitief mee gestopt.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:08 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dit ja.
Gelukkig heb ik geen tv, dus zie ik blik op de weg niet.
Aparte kijk op de wereld heb je; omdat iemand netjes 100 rijdt op de rechter rijstrook maakt diegene volgens jou een statement? Zegt meer over jou dan over die persoon.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:02 schreef Fer het volgende:
Grappig is wel dat als je op zo;n baan als de A2 Breukelen (5 stroken, 100, trajectcontrole) het soms wel lachwekkend is hoe er altijd een paar menen een punt te moeten maken en zoveel mogelijk rechts proberen te rijden, terwijl dit overduidelijk geen zin heeft. En dan steeds agressiever van links naar rechts zwalken.
Deal with it, deze weg is gemaakt om 5 rijen breed 100 te karren, allemaal naast elkaar. Tuf tuf..
Zegt meer iets over jouw leeskundigheid, ik heb het niet over netjes 100 en rechts rijden. Maar figuren die 108 willen rijden, net tegen de bekeuringsmarge aan en dan nog steeds rechts willen houden. Die moeten dan telkens weer 2 of 3 stroken naar links om iemand in te halen en zodra ze er voorbij zijn snoeihard weer naar rechts sturen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 19:35 schreef starla het volgende:
[..]
Aparte kijk op de wereld heb je; omdat iemand netjes 100 rijdt op de rechter rijstrook maakt diegene volgens jou een statement? Zegt meer over jou dan over die persoon.
Toevallig reed ik daar net, 100 op de rechter rijstrook. Wilde helemaal geen punt maken, maar de overige banen vrijhouden voor diegenen die 105, 110, 115 en 120 rijden.
Dat heeft ook te maken met de debilisering van Nederlands wegbeheer. Overal staan bij zulke bochten adviessnelheden die nergens op slaan en die bochten kun je vaak met het dubbele ook nog nemen. Maar de automobilist-nitwit heeft dat niet door en houdt zich er dus netjes aan.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:44 schreef Eix het volgende:
Bestuurders die niet in verbindingslussen van snelwegen kunnen rijden.![]()
![]()
Als ik met mijn personenauto met 90 km/u door die bocht kan rijden met droog weer, waarom gaat zon droplul met zijn personenauto al 400m voor de bocht remmen tot 70 km/u om vervolgens met 50 die bocht door te gaan. Sjeez. En niet vergeten de helft van de vluchtstrook mee te pakken in de bocht.Er zou maar iemand met pech staan...
Mijn leeskundigheid is afhankelijk van jouw formulering en aangezien je nergens aangeeft dat je het over 108km/u hebt, maar wel twee keer 100km/u in je mond neemt ging ik daar vanuit. Het ontstaan van ruis is niet noodzakelijkerwijs de schuld van de ontvanger, doch vaak van de verzender.quote:Op maandag 25 augustus 2014 19:40 schreef Fer het volgende:
[..]
Zegt meer iets over jouw leeskundigheid, ik heb het niet over netjes 100 en rechts rijden. Maar figuren die 108 willen rijden, net tegen de bekeuringsmarge aan en dan nog steeds rechts willen houden. Die moeten dan telkens weer 2 of 3 stroken naar links om iemand in te halen en zodra ze er voorbij zijn snoeihard weer naar rechts sturen.
Pak gewoon met 108 die 4e strook, kan die enkele die niet weet wat een trajectcontrole is 120 erlangs en kun je rustig doorrijden.
Ja, kom je ergens waar je nooit komt, staat er 50, dan rij ik 50. Blijkt heel vaak ook prima met 70 te kunnen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 19:43 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat heeft ook te maken met de debilisering van Nederlands wegbeheer. Overal staan bij zulke bochten adviessnelheden die nergens op slaan en die bochten kun je vaak met het dubbele ook nog nemen. Maar de automobilist-nitwit heeft dat niet door en houdt zich er dus netjes aan.
Overigens wel leuk als je dan eens in Duitsland komt, waar je vervolgens merkt dat in 90% van de gevallen (niet op de snelweg, wel daarbuiten) die adviessnelheid voor een bocht vaak echt meer dan hard genoeg is. Daar kun je je aardig in vergissen als je dat niet weet.
Is dat in NL, dat laatste? Dat ken ik namelijk bijna niet in Nederlandquote:Op maandag 25 augustus 2014 21:23 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ja, kom je ergens waar je nooit komt, staat er 50, dan rij ik 50. Blijkt heel vaak ook prima met 70 te kunnen.
Daar staat tegenover dat er hier bij de afrit 50 staat en daar waarschuw ik altijd voor als mensen voor t eerst op visite komen. Da's geen grapje, dat bord.
Ja, dat is het verrassende, in Nederland!quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:42 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Is dat in NL, dat laatste? Dat ken ik namelijk bijna niet in Nederland
Ik ben meer bekend met bochten met een adviessnelheid van 90, waar je dan vervolgens ook nog met 190 doorheen kan
Inderdaad. Die zijn vaak zo vastgesteld dat zelfs een blinde, bellende 70+'er in een Daihatsu Move er nog in slaap sukkelend doorheen kan.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:44 schreef rumiii het volgende:
Vooral de grenzen opzoeken in zo een bocht. Nederland doet het prima zo met de huidige adviessnelheden.
quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:46 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ja, dat is het verrassende, in Nederland!
Ik stikte in m'n koffie. Je maakt een grapje? Zo'n 90% van de bochten is de adviessnelheid + 20 km/h nog traag. Okee prima. Maar mensen wennen daaraan. Dus tellen ze die 20 al gauw erbij op. En dan komen ze ineens bij de afslag Naarden Bussum richting Amsterdam, of de afslag A27 - A15 vanaf Breda. En dan blijkt die 50 ineens toch wel heel logisch te zijn, omdat je daar met een Porsche niet eens met 60 doorheen kan bij wijze van. Laat staan met een bestelbus met 70.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:44 schreef rumiii het volgende:
Vooral de grenzen opzoeken in zo een bocht. Nederland doet het prima zo met de huidige adviessnelheden.
Hulde. De spijker op de kop.quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:10 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik stikte in m'n koffie. Je maakt een grapje? Zo'n 90% van de bochten is de adviessnelheid + 20 km/h nog traag. Okee prima. Maar mensen wennen daaraan. Dus tellen ze die 20 al gauw erbij op. En dan komen ze ineens bij de afslag Naarden Bussum richting Amsterdam, of de afslag A27 - A15 vanaf Breda. En dan blijkt die 50 ineens toch wel heel logisch te zijn, omdat je daar met een Porsche niet eens met 60 doorheen kan bij wijze van. Laat staan met een bestelbus met 70.
Adviessnelheden zoals in Nederland maken mensen lui en ontwijkend in hun eigen verantwoordelijkheid. De adviessnelheid moet passen bij de bocht, of ze moeten hem weglaten. Anders zorgt het alleen maar voor meer in plaats van minder gevaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |