Ik ook zeker, en sproei idd als ik de straat uit rij ofzo al, als het al nodig is.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:49 schreef Fer het volgende:
Ik sproei nooit op snelweg, altijd bij de oprit. Scheelt vaak bijvullen. Bij 130 waait het grootste deel over d auto weg.
Vul eigenlijk nooit, doe meestal wel van beurt tot beurt met een tankje.
Ik moet echt elke 6-8 weken wel m'n reservoir bijvullen hoor. Als ik ergens een hekel aan heb is het aan vieze ramen tijdens het rijden. Auto staat hier ook wel vrijwel altijd onder bomen, dus je ramen zijn dan ook sneller vies. En dan maak ik tussendoor ook nog wel regelmatig de raampjes schoon met een emmertje water en een spons.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:49 schreef Fer het volgende:
Ik sproei nooit op snelweg, altijd bij de oprit. Scheelt vaak bijvullen. Bij 130 waait het grootste deel over d auto weg.
Vul eigenlijk nooit, doe meestal wel van beurt tot beurt met een tankje.
Ik rij nu ~2 jaar dezelfde golf. Heb nog nooit zelf mn reservoir bij moeten vullen. Nu hadden we ook geen vieze witte winter, dat scheelt.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:20 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik moet echt elke 6-8 weken wel m'n reservoir bijvullen hoor. Als ik ergens een hekel aan heb is het aan vieze ramen tijdens het rijden. Auto staat hier ook wel vrijwel altijd onder bomen, dus je ramen zijn dan ook sneller vies. En dan maak ik tussendoor ook nog wel regelmatig de raampjes schoon met een emmertje water en een spons.
Ook zeker nog nooit ruitenwissers vervangen?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:25 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Ik rij nu ~2 jaar dezelfde golf. Heb nog nooit zelf mn reservoir bij moeten vullen. Nu hadden we ook geen vieze witte winter, dat scheelt.
De Duivenstront krab ik er wel altijd handmatig even af met de ijskrabber, verder voldoet gewoon sproeien perfect. Blijkbaar gebruik je het erg veel/vaak
Mijn ruitenwissers wel vervangen uiteraard. Zicht is gewoon goed hoorquote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:37 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Ook zeker nog nooit ruitenwissers vervangen?
Altijd fijn als je zo'n auto meekrijgt van iemand, vooral in het donker met regen.
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:12 schreef NieuweNier het volgende:
Er zijn een paar best weldiscussies hier.
Dat spuiten op de snelweg heeft normaal gesproken echt niemand last van. Tenzij er een auto gruwelijk zit te kleven, en dan is het gewoon eigen schuld.
Afremmen als je een bumperklever achter je hebt is ook debiel.Ga gewoon aan de kant als het je echt irriteert. Remmen of onrustig rijden maak je de situatie veel erger mee. Bovendien is het asocialer.
En dan ook gaarne vóór je de bocht maakt, niet tijdens de bocht/manoeuvre.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:45 schreef Toekito het volgende:
Oké ik ben nog aan het lessen dus heb wellicht weinig recht van spreken.......maar gebruik verdomme je knipperlichten allemaal eens. Of als je op een fiets zit steek die poot eens uit. /geklaag
Dus op een provinciale weg ga jij even een paar kilometer door de berm om je klever er langs te laten?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:12 schreef NieuweNier het volgende:
Er zijn een paar best weldiscussies hier.
Ga gewoon aan de kant als het je echt irriteert. Remmen of onrustig rijden maak je de situatie veel erger mee. Bovendien is het asocialer.
Of zoals ik vandaag heb meegemaakt, nadat de manoeuvre al voltooid isquote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:48 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
En dan ook gaarne vóór je de bocht maakt, niet tijdens de bocht/manoeuvre.
Maar als je een zijweg zonder verkeerslichten in wilt, moet hij ook je richtingaanwijzer kunnen zien. Da's de eerste aanwijzing dat iemand wil gaan afremmen (met een geldige reden, een haakse bocht met bijna 90 km/u gaat niet werken).quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:32 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Absoluut waar, daarom keur ik het ook niet goed. Maar hij ziet ook waar jij voor remt. Bij een overstekend rendier ben je idd de sjaak, maar bij de file voor een stoplicht ofzo ziet hij ook heel goed wanneer te remmen.
dat sowiesoquote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:48 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
En dan ook gaarne vóór je de bocht maakt, niet tijdens de bocht/manoeuvre.
De enige echt belangrijke regel in dat opzicht is dat je knippert vóórdat je gaat remmen. Dan heb je iets om op te anticiperen. Andersom is zo schijtirritant, zo van, waarom rem je?! Oh, je gaat afslaan...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:23 schreef Toekito het volgende:
[..]
dat sowiesoOf ik knipper achterlijk vroeg, op last van instructeur, of de rest rijkelijk laat.
Ach die ga je gewoon rechts voorbij met 120, om vervolgens in je spiegels te zien dat ze voor zich uit staren en totaal niet met autorijden bezig zijn. Sommige mensen zijn echt zombies in de auto.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:31 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
De enige echt belangrijke regel in dat opzicht is dat je knippert vóórdat je gaat remmen. Dan heb je iets om op te anticiperen. Andersom is zo schijtirritant, zo van, waarom rem je?! Oh, je gaat afslaan...
Klacht van vandaag: kneuzen die nog stééds het concept spitsstrook niet snappen en met 90 op de middelste strook blijven hangen.
Whehequote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:45 schreef Toekito het volgende:
Oké ik ben nog aan het lessen dus heb wellicht weinig recht van spreken.......maar gebruik verdomme je knipperlichten allemaal eens. Of als je op een fiets zit steek die poot eens uit. /geklaag
Ik deed dat vandaag bij een lesauto, die ging daarna wel heel snel naar rechtsquote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:57 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ach die ga je gewoon rechts voorbij met 120, om vervolgens in je spiegels te zien dat ze voor zich uit staren en totaal niet met autorijden bezig zijn. Sommige mensen zijn echt zombies in de auto.
Spitsstrook open en verlaagde snelheid zou je kunnen omschrijven als een file en vaak gaat de spitstrook verderop eraf, dus kun je de mensen die midden blijven rijden zien als voorgesorteerd om links te gaan.quote:Rechts inhalen
In een aantal verkeerssituaties mag u rechts inhalen:
U mag iemand rechts inhalen die links is voorgesorteerd.
Fietsers mogen andere bestuurders rechts inhalen (fietsers onderling moeten elkaar links inhalen).
U mag iemand rechts inhalen die links rijdt van een blokmarkering.
U mag een tram rechts inhalen.
U mag rechts inhalen in een file.
Zelden zoveel onzin in een post gezienquote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:05 schreef Fer het volgende:
spitsstroken open = keep your lane, rechts inhalen toegestaan.
[..]
Spitsstrook open en verlaagde snelheid zou je kunnen omschrijven als een file en vaak gaat de spitstrook verderop eraf, dus kun je de mensen die midden blijven rijden zien als voorgesorteerd om links te gaan.
Als mensen het principe van een spitsstrook al niet snappen dan zal dit al helemaal niet werken.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:05 schreef Fer het volgende:
[..]
Spitsstrook open en verlaagde snelheid zou je kunnen omschrijven als een file en vaak gaat de spitstrook verderop eraf, dus kun je de mensen die midden blijven rijden zien als voorgesorteerd om links te gaan.
Het is een leuke variant, maar ik ben bang dat het in NL niet zo werkt.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:05 schreef Fer het volgende:
[..]
Het laatste deel klopt gewoon hoor. Om een file in te halen hoef jij jezelf niet in de file te bevinden en een file bestaat uit meerdere voertuigen die onder de maximale snelheid rijden (bij geopende spitsstrook dus 100 km/h in de meeste gevallen).quote:Op donderdag 21 augustus 2014 22:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is een leuke variant, maar ik ben bang dat het in NL niet zo werkt.
Hoewel ik het "Keep your lane" principe meer dan prima vind, vooral als de meest rechtse baan leeg is en de linkse banen vol met onnodig linksrijders zitten.
Net weer: Zelfde politieauto, zelfde tijd en plaats. En ook dezelfde mistlichten aan...quote:vrijdag 15 augustus 2014 @ 03:33 • 207
Ridocar
Een politieauto op de A17, richting Roosendaal (A58), volgens mij van team Bovendonk. Mistachterlichten aan, >1km zicht.
Nuff said...
Ik zou een week later toch wel eens een keer seinen naar ze.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 02:33 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Net weer: Zelfde politieauto, zelfde tijd en plaats. En ook dezelfde mistlichten aan...
Bij mistachterlicht krijg je ook geen dashboard lampje toch? Alleen voor...quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 08:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik zou een week later toch wel eens een keer seinen naar ze.
Even ervoor gaan rijden en jouw mistachterlicht aan en uit zetten. Maar sommige dienders (en mensen in het algemeen) kunnen er slecht tegen als ze terecht worden gewezen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 02:33 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Net weer: Zelfde politieauto, zelfde tijd en plaats. En ook dezelfde mistlichten aan...
Je kan overigens een boete krijgen als je reservoir leeg is.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:20 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik moet echt elke 6-8 weken wel m'n reservoir bijvullen hoor. Als ik ergens een hekel aan heb is het aan vieze ramen tijdens het rijden. Auto staat hier ook wel vrijwel altijd onder bomen, dus je ramen zijn dan ook sneller vies. En dan maak ik tussendoor ook nog wel regelmatig de raampjes schoon met een emmertje water en een spons.
Geen lampje op je dashboard?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:57 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik moet het reservoir nog steeds bijvullen. M'n moeder heeft het op gemaakt en daar kwam ik pas achter toen ik het nodig had. Handig...
Alleen met die regen van de afgelopen dagen ga ik ook niet lekker buiten bij de auto staan.
Ik rijd in dit geval, daar zitten niet dat soort lampjes in:quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:59 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Geen lampje op je dashboard?
En tankstations (waar ik het altijd haal) zijn toch vaak wel overdekt?
Gietertje nu vullen dan, zo te zien is het droog!quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:08 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik rijd in dit geval, daar zitten niet dat soort lampjes in:
[ afbeelding ]
En ik meng het zelf.
Heb jij hello kitty in je autoquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:08 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En ik meng het zelf.
Handige plek om te parkerenquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:08 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En ik meng het zelf.
Ik zet hem meestal op die parkeervakken naast het grasveldje. Maar die staan geregeld vol vanwege onze buurman, een autogarage. Dus dan zet ik 'm daar neer, omdat in de rest van de straat de auto's ook aan die kant van de weg staan.quote:
Zet hem dan langs de straat aan de andere kant van de parkeervakken, die ziet er een stuk breder uit. En als je dan toch persé voor de deur wil staan, dan een stukje verder van de kruising.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:13 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik zet hem meestal op die parkeervakken naast het grasveldje. Maar die staan geregeld vol vanwege onze buurman, een autogarage. Dus dan zet ik 'm daar neer, omdat in de rest van de straat de auto's ook aan die kant van de weg staan.
Ik heb weleens geprobeerd om hem wat meer naar achteren te rijden zodat 'ie wat uit de weg staat, maar dan krijgen we gezeur met de buurvrouw.
Ik ga nu eerst even douchen. Ik kijk straks wel hoe het weer dan is.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:09 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Gietertje nu vullen dan, zo te zien is het droog!
Jaaaaquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:10 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Heb jij hello kitty in je auto![]()
Dat lijkt zo, de straten zijn allebei even breed. Tussen onze auto en de stoeprand aan de andere kant van de weg past nog een vrachtwagen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:15 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Zet hem dan langs de straat aan de andere kant van de parkeervakken, die ziet er een stuk breder uit. En als je dan toch persé voor de deur wil staan, dan een stukje verder van de kruising.
Dan maar op een kruising parkeren, want anders zitten ze tegen je auto aan?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:17 schreef AdoraBelle het volgende:
Dat lijkt zo, de straten zijn allebei even breed. Tussen onze auto en de stoeprand aan de andere kant van de weg past nog een vrachtwagen.
En je wilt niet weten hoeveel mensen niet fatsoenlijk achteruit uit een parkeervak kunnen rijden. Dan zitten ze tegen je auto aan.
Het is geen kruising. Het is een bocht waar een uitrit op uitkomt, die bedoeld is voor aanlevering van goederen voor de winkels die verderop staan.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:20 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Dan maar op een kruising parkeren, want anders zitten ze tegen je auto aan?
Ik zou 'm dan tenminste nog half op de stoep zetten ofzo.
Ja inderdaad dat doe ik. Meestal zijn er ook uitwijk plekken ofzo om sneller verkeer langs te laten.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:59 schreef Idanue het volgende:
[..]
Dus op een provinciale weg ga jij even een paar kilometer door de berm om je klever er langs te laten?
Ps. op de snelweg heb ik er weinig last van want ik hou de gang er wel in en als ik inhaal ga ik gewoon naar rechts als er ruimte is.
Met 80 rechts inhalen op een max-100 weg mag niet. Het lastige is dat het begrip file niet in de wet is gedefinieerd. Er is wel jurisprudentie over, en RWS hanteert deze definitie;quote:Op donderdag 21 augustus 2014 22:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het laatste deel klopt gewoon hoor. Om een file in te halen hoef jij jezelf niet in de file te bevinden en een file bestaat uit meerdere voertuigen die onder de maximale snelheid rijden (bij geopende spitsstrook dus 100 km/h in de meeste gevallen).
quote:Welke soorten files kennen we?
Voor de verkeersinformatiedienst hanteert Rijkswaterstaat de term ‘file’ als een verzamelbegrip voor drie soorten stagnerend verkeer, namelijk:
• langzaam rijdend verkeer: verkeer dat over minstens twee kilometer nergens harder rijdt dan 50 kilometer per uur, maar vaak wel sneller gaat dan 25 kilometer per uur
• Stilstaand verkeer: verkeer dat over tenminste twee kilometer bijna overal minder dan 25 kilometer per uur rijdt
• Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer: langzaam rijdend verkeer over grotere lengte met op sommige stukken stilstaand verkeer
Volgens welke wet niet?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 07:21 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Met 80 inhalen op een max-100 weg mag niet.
Ik vaak ook, maar als je wordt gespot krijg je met een beetje pech wel de boete voor rechts inhalen. Hoe oneerlijk en ongelofelijk krom dat ook is.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 19:50 schreef Maegrim het volgende:
als de rechterbaan leeg is en iedereen met vmax-20 links aan het plakken is ga ik toch echt rechts erlangs
Idem, omdat ze 5 km verderop een vrachtwagen zienquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 19:50 schreef Maegrim het volgende:
als de rechterbaan leeg is en iedereen met vmax-20 links aan het plakken is ga ik toch echt rechts erlangs
Heerlijk is dat heh, ik ben zelf ook iemand die geen seconde nadenkt en rechts voorbij gaat. Helemaal als 2 vrachtwagens al 10km naast elkaar hangen, pak ik de eerste beste in- of uitvoegstrook om er voorbij te gaan. Vluchtstrook doe ik niet, met al die rotzooi die daar op ligt.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 20:40 schreef Ynske het volgende:
Pff gister weer. Een malloot die op een 130 weg ineens z'n auto de linkerbaan omgooit met amper 80.
Dat deed ik vroeger ook. Tot ik besefte dat t allemaal geen flikker uitmaakt. Tijdwinst is altijd 0.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 20:45 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Heerlijk is dat heh, ik ben zelf ook iemand die geen seconde nadenkt en rechts voorbij gaat. Helemaal als 2 vrachtwagens al 10km naast elkaar hangen, pak ik de eerste beste in- of uitvoegstrook om er voorbij te gaan. Vluchtstrook doe ik niet, met al die rotzooi die daar op ligt.
Dat vind ik ook zo'n rare. Ik had op mijn allereerste autorit ooit (nadat ik mijn rijbewijs behaald had) zo'n bouwvakkersbusje die iets van 5 km lang achter mij zat te kleven. Er was een doorgetrokken streep, maar hij haalde al die tijd maar niet in, terwijl hij hooguit een halve autolengte achter mij zat. Waarom wel de wet overtreden en gaan kleven maar bij de doorgetrokken streep je netjes aan de wet houden? Als je dan toch een overtreding maakt, rij dan over die doorgetrokken streep heen, dan kan iedereen verder met zijn leven.quote:Op zondag 24 augustus 2014 01:03 schreef silenthill het volgende:
Als je midden in de nacht op een polderweg waar je 80 mag zelf 90 gps rijd, alsnog een bumperklever hebt.
130 nog wel! snelheidsduivel!quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 20:40 schreef Ynske het volgende:
Pff gister weer. Een malloot die op een 130 weg ineens z'n auto de linkerbaan omgooit met amper 80.
binnen de bebouwde kom is dat wel hard zat.quote:Op zondag 24 augustus 2014 02:06 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
130 nog wel! snelheidsduivel!
Ik rijd altijd 100 maar volgens mij is dit te traag gezien de hoeveelheid klevers die ik steeds krijg![]()
Daar ga ik ook maar 50 of 70 als ik 80 mag. Als ze kleven laat ik gas los zodat ik nog slomer gaquote:Op zondag 24 augustus 2014 02:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
binnen de bebouwde kom is dat wel hard zat.
hoezo, er zijn stukken waar je dat gewoon mag rijdenquote:Op zondag 24 augustus 2014 02:06 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Ik rijd altijd 100 maar volgens mij is dit te traag gezien de hoeveelheid klevers die ik steeds krijg![]()
Zolang je rechts rijdt is het geen issue, maar ga dan niet links plakken. Dan verdien je bumperklevers.quote:Op zondag 24 augustus 2014 02:06 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Dan rijd je dus wel links als de rechterstrook leeg is. Wat blijkbaar zo was, anders wordt je niet rechts ingehaald.quote:Op zondag 24 augustus 2014 09:59 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, over rechts inhalen gesproken, wij werden gister ook van rechts ingehaald (mn vriendin reed) terwijl we op de middelste baan reden en gewoon 100/105 op de gps reden terwijl 100 de vmax was...
Dus ja, dan rijd je niet links, je rijdt niet onder de vmax, en dan nog zijn sommige mensen te beroerd om ff op de linkerbaan je in te halen
Waarom zou iemand 4 stroken moeten schuiven omdat zij te beroerd is om gewoon rechts te houden?quote:Op zondag 24 augustus 2014 09:59 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, over rechts inhalen gesproken, wij werden gister ook van rechts ingehaald (mn vriendin reed) terwijl we op de middelste baan reden en gewoon 100/105 op de gps reden terwijl 100 de vmax was...
Dus ja, dan rijd je niet links, je rijdt niet onder de vmax, en dan nog zijn sommige mensen te beroerd om ff op de linkerbaan je in te halen
Eye-opener dit. Volgende keer effe raam open en wuiven, scheelt mij aan de kant gaan...quote:Op zondag 24 augustus 2014 01:51 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zo'n rare. Ik had op mijn allereerste autorit ooit (nadat ik mijn rijbewijs behaald had) zo'n bouwvakkersbusje die iets van 5 km lang achter mij zat te kleven. Er was een doorgetrokken streep, maar hij haalde al die tijd maar niet in, terwijl hij hooguit een halve autolengte achter mij zat. Waarom wel de wet overtreden en gaan kleven maar bij de doorgetrokken streep je netjes aan de wet houden? Als je dan toch een overtreding maakt, rij dan over die doorgetrokken streep heen, dan kan iedereen verder met zijn leven.
Vorige week tijdens een trajectcontrole een enorme troela die zo een beetje de gehele trajectcontrole met 95 op de linkerbaan bleef hangen in haar dikke Volvo SUV. Ik denk dat ze wel 30 keer rechts is ingehaald. En toen de trajectcontrole voorbij was kwam ze mij met zeker 130km/u inhalen..waar je 100 mag. Dat soort mensen mogen ze echt opnieuw het rijbewijs laten halen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 19:50 schreef Maegrim het volgende:
Het was een driebaans weg, op de rechterstrook ga je niet steeds rijden, want daar rijden continu vrachtwagens met 80, dus middelste baan is dan vrij logisch, en linkerbaan is gewoon vrij voor haastige droeftoeters zoals jijquote:Op zondag 24 augustus 2014 10:14 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Waarom zou iemand 4 stroken moeten schuiven omdat zij te beroerd is om gewoon rechts te houden?
De wetgever denkt daar anders over.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het was een driebaans weg, op de rechterstrook ga je niet steeds rijden, want daar rijden continu vrachtwagens met 80, dus middelste baan is dan vrij logisch, en linkerbaan is gewoon vrij voor haastige droeftoeters zoals jij
Ik heb gisteren wel verschillende auto's rechts ingehaald. Misschien zaten jullie daar ook wel bij?quote:Op zondag 24 augustus 2014 09:59 schreef dick_laurent het volgende:
Vaak is het gewoon druk en dan heb je om de honderd meter wel een vrachtwagen op de rechterbaan. Zo ook gisteren. Dan kan je wel als een neuroot steeds naar rechts sturen om dan na 5 seconden weer naar het midden te moeten gaan om vrachtwagen nummer zoveel in te halen, maar dat wordt erg snel vermoeiend.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:17 schreef Fer het volgende:
Als er nu daadwerkelijk een vrachtwagen op die rechterbaan rijdt, dan wil ook weleens wat langer op de middelste blijven hangen. Naar rechts gaan resulteert meestal in klemgereden worden door en of andere klungel.
Maar als er verder niks rijdt aan de horizon, ga dan naar rechts. Of blijf op het midden en accepteer dat er ook weleens iemand van rechts voorbij komt.
Echt? Jeetje meid, wat stoer. Respect.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:19 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik heb gisteren wel verschillende auto's rechts ingehaald. Misschien zaten jullie daar ook wel bij?
Gewoon lekker opzouten naar rechts als daar de mogelijkheid toe is. Punt.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het was een driebaans weg, op de rechterstrook ga je niet steeds rijden, want daar rijden continu vrachtwagens met 80, dus middelste baan is dan vrij logisch, en linkerbaan is gewoon vrij voor haastige droeftoeters zoals jij
Om de vijf seconden niet nee, maar als er om de honderd meter een vrachtwagen rijdt, dan word je ook écht niet rechts ingehaald door iemand. Dat gebeurde wel, dus blijkbaar is het gat dan een stuk groter geweest op de rechterstrook, en kon je naar rechts. Je eigen gedrag (of in dit geval dat van je vriendin) goedpraten door mensen die wel gewoon keurig naar rechts gaan neurotisch te noemen vind ik dan ook een zwak verweer.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vaak is het gewoon druk en dan heb je om de honderd meter wel een vrachtwagen op de rechterbaan. Zo ook gisteren. Dan kan je wel als een neuroot steeds naar rechts sturen om dan na 5 seconden weer naar het midden te moeten gaan om vrachtwagen nummer zoveel in te halen, maar dat wordt erg snel vermoeiend.
Paint.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:29 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik zal mijn irritatie van gister even illustreren met een peent, waar ik vervolgens even tekst en uitleg bij zal geven
[ afbeelding ]
Dit is gewoon eerder egoïstisch gedrag dan gebrek aan verstand denk ik.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:29 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik zal mijn irritatie van gister even illustreren met een peent, waar ik vervolgens even tekst en uitleg bij zal geven
[ afbeelding ]
Oké dit is de situatie, het is fucked up druk in het centrum, en ik wil rechtdoor over een kruising.
Aan mijn rechterkant staat al een rij auto's te wachten tot zij in dat straatje verder kunnen rijden.
Aan de andere kant van de kruising staat ook een rij auto's te wachten, en eentje wil de straat rechts van mij inslaan. Maar daar is eigenlijk geen ruimte voor, nu staat hij met zijn auto voor een groot gedeelte nog op de kruising. Waardoor ik er met geen mogelijkheid langs kan, omdat er veel tegenliggers zijn. Als die kerel zijn rijbewijs niet bij een pakje boter had gekregen en gewoon even zijn verstand had gebruikt, had hij even gewacht zodat ik (en de auto's achter mij) gewoon rechtdoor konden rijden.
Ik vind het helemaal niet stoer. Ik vind het gewoon belachelijk dat je in het midden blijft rijden als je ook gewoon rechts kunt en hoort te rijden. Dan ga ik er rechts voorbij als ik de mogelijkheid zie, want ik ga niet helemaal opschuiven om je in te kunnen halen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt? Jeetje meid, wat stoer. Respect.
Ik denk het jaquote:Op zondag 24 augustus 2014 11:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit is gewoon eerder egoïstisch gedrag dan gebrek aan verstand denk ik.
Of een combinatie van beiden
Belachelijk als je in het midden rijdt? Rechts "hoort" te rijden? Wie ben jij om te zeggen wat "hoort" en belachelijk isquote:Op zondag 24 augustus 2014 11:42 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet stoer. Ik vind het gewoon belachelijk dat je in het midden blijft rijden als je ook gewoon rechts kunt en hoort te rijden. Dan ga ik er rechts voorbij als ik de mogelijkheid zie, want ik ga niet helemaal opschuiven om je in te kunnen halen.
Maar door de manier waarop je reageert vermoed ik dat je gewoon aan het trollen bent.
Rijbewijs, pakje boter... In nederland (en trouwens een groot deel van de wereld) rij je op de rechterbaan tenzij je aan het inhalen bent. Mag toch hopen dat je dat ergens in je rijlessen wel opgepikt hebt?quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Belachelijk als je in het midden rijdt? Rechts "hoort" te rijden? Wie ben jij om te zeggen wat "hoort" en belachelijk ispffff, het toontje alleen al van je
Behalve dan dat t zwaar irritant is voor degenen die achter je rijden is het ook gewoon wettelijk verplicht om zoveel mogelijk rechts te rijden.quote:Op een drukke weg (wat wel eens gebeurt op een zaterdag!) heeft het echt weinig zin om steeds naar rechts te gaan als daar praktisch continu vrachtwagens en oma's rijden die 80/90 gaan. Als je dan in het midden rijdt en ook nog eens net boven de vmax, WAT is daar zo verkeerd aan?
Als iemand je rechts inhaalt, voor je naar links gaat en weer terug naar rechts, dan is dat nog een vrij fatsoenlijke manier om je aandacht te trekken en duidelijk te maken dat je die rechterbaan moet en kunt gebruiken.quote:Overigens, die auto die ons rechts inhaalde reed ook echt als een mongool, kwam behoorlijk hard voorbij en zoefde daarna meteen naar links, om vervolgens weer naar rechts te gaan en verderop weer iemand van rechts in te halen.
Ok. Weet je, laat maar, ik zal voortaan alleen maar rechts rijden... 80.... achter een vrachtwagen, voor altijd en eeuwig.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:10 schreef JF_ het volgende:
[..]
Rijbewijs, pakje boter... In nederland (en trouwens een groot deel van de wereld) rij je op de rechterbaan tenzij je aan het inhalen bent. Mag toch hopen dat je dat ergens in je rijlessen wel opgepikt hebt?
[..]
Behalve dan dat t zwaar irritant is voor degenen die achter je rijden is het ook gewoon wettelijk verplicht om zoveel mogelijk rechts te rijden.
[..]
Als iemand je rechts inhaalt, voor je naar links gaat en weer terug naar rechts, dan is dat nog een vrij fatsoenlijke manier om je aandacht te trekken en duidelijk te maken dat je die rechterbaan moet en kunt gebruiken.
Goed plan!quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok. Weet je, laat maar, ik zal voortaan alleen maar rechts rijden... 80.... achter een vrachtwagen, voor altijd en eeuwig.
Ik slinger gewoon krampachtig van recht naar links voor elke vrachtwagen. En daarna weer krampachtig naar rechts. Iets boven de limiet.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Is goed. Doen jullie ook allemaal toch? Moraalridders
Yep zolang je mij maar niet lastig valt zal me een worst wezen wat je doetquote:Op zondag 24 augustus 2014 07:57 schreef Ynske het volgende:
[..]
hoezo, er zijn stukken waar je dat gewoon mag rijden
Ik blijf ook meestal rechts tenzij ik een vrachtwagen inhaal maar dan nog ga ik terug dus doe niks verkeerdquote:Op zondag 24 augustus 2014 08:20 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Zolang je rechts rijdt is het geen issue, maar ga dan niet links plakken. Dan verdien je bumperklevers.
Dit soort mongolenacties resulteert met een peetje pech in een gridlock...quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:29 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[ afbeelding ]
Oké dit is de situatie, het is fucked up druk in het centrum, en ik wil rechtdoor over een kruising.
Aan mijn rechterkant staat al een rij auto's te wachten tot zij in dat straatje verder kunnen rijden.
Aan de andere kant van de kruising staat ook een rij auto's te wachten, en eentje wil de straat rechts van mij inslaan. Maar daar is eigenlijk geen ruimte voor, nu staat hij met zijn auto voor een groot gedeelte nog op de kruising. Waardoor ik er met geen mogelijkheid langs kan, omdat er veel tegenliggers zijn. Als die kerel zijn rijbewijs niet bij een pakje boter had gekregen en gewoon even zijn verstand had gebruikt, had hij even gewacht zodat ik (en de auto's achter mij) gewoon rechtdoor konden rijden.
Dit dus. Ik hoef niet meer te reageren, jij hebt het al gepostquote:Op zondag 24 augustus 2014 12:10 schreef JF_ het volgende:
[..]
Rijbewijs, pakje boter... In nederland (en trouwens een groot deel van de wereld) rij je op de rechterbaan tenzij je aan het inhalen bent. Mag toch hopen dat je dat ergens in je rijlessen wel opgepikt hebt?
[..]
Behalve dan dat t zwaar irritant is voor degenen die achter je rijden is het ook gewoon wettelijk verplicht om zoveel mogelijk rechts te rijden.
[..]
Als iemand je rechts inhaalt, voor je naar links gaat en weer terug naar rechts, dan is dat nog een vrij fatsoenlijke manier om je aandacht te trekken en duidelijk te maken dat je die rechterbaan moet en kunt gebruiken.
Houdt gewoon in dat je onvoldoende rechts rijdt, en die kost je al gauw 130 euro. 220 zelfs als het niet op de autosnelweg isquote:Op zondag 24 augustus 2014 09:59 schreef dick_laurent het volgende:
Als je rechts wordt ingehaald betekent het per definitie dat je te lang links blijft rijden.quote:Op zondag 24 augustus 2014 16:49 schreef dick_laurent het volgende:
Mijn god wat een stel moraalridders hier bij elkaar zeg
Alsof jullie allemaal altijd braaf rechts blijven en nooit even wat langer op de middelste baan rijden.
En alsof de cops je een boete gaan geven als je wat langer op de middelste baan rijdt omdat rechts gewoon alles te sloom gaat.
Best sneu hoe zelfingenomen sommigen hier doen. Ik zeg niet dat je nooit naar rechts moet... Ik zeg ook niet dat ik nooit fouten maak in het verkeer.
Topic titel hier zou misschien beter veranderd kunnen worden naar "betweters op de weg"
Ligt eraan, als je gewoon het overige verkeer aan het hinderen bent dan verdien je hem dubbel en dwars. En aangezien je je sowieso al afvraagt of je rechts hoort te rijden, denk ik van wel ja.quote:Op zondag 24 augustus 2014 16:49 schreef dick_laurent het volgende:
En alsof de cops je een boete gaan geven als je wat langer op de middelste baan rijdt omdat rechts gewoon alles te sloom gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |