abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143641463
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:04 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

50 meter achter iemand heb je ook nog last van zijn sproeiertje, alhoewel dat ook weer af hangt van type auto, snelheid en hoeveelheid.
Ja, maar ik doe het dus ook alleen bij ernstige klevers :P en die hebben over het algemeen niet NOG een ernstige klever achter zich ;)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_143656004
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 19:54 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik snap nog steeds niet dat je überhaupt de moeite neemt op hem te reageren. De enige met wie ik rekening houdt als ik mijn ruiten ga sproeien, zijn motorrijders. Verder geldt voor mij: als mijn ruiten vies zijn, sproei ik, of iemand nou 1 meter achter me zit of 100 meter, of ik nou rijd of stilsta. Hem van de CC af halen om gas terug te nemen begin ik niet aan, kost veel te veel moeite. Ook als ik zonder CC rijdt of in een auto die geen CC heeft, ga ik echt geen extra moeite doen voor zo'n geval als het niet nodig is.
In dat geval: LUL.

Ruiten sproeien doe je maar lekker als niemand er last van heeft. Dit is gewoon zo'n typisch gevalletje 'Geen rekeningen houden met de rest'. Lekker nederlands.

Ik hoef die beestjes en goedkope zeep niet op mijn ruit te hebben, danku. Als je ruiten ZO vies zijn dat je echt MOET sproeien, dan haal je die P/Tankstation ook nog wel. En anders had je het VOOR de snelweg moeten doen. :(
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
pi_143656173
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 19:44 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Ik ben het verder wel met je eens hoor. Alleen vind ik wel dat bumperkleven daadwerkelijk gevaar oplevert en dus wel het probleem van de gekleefde is.
Zolang degene waarbij gekleefd wordt zijn ding doet, is er helemaal geen direct gevaar. Het is pas gevaarlijk als degene waarbij gekleefd wordt om wat voor reden dan ook zijn snelheid verlaagt. Het is gewoon jammer dat mensen dat niet in zien.
pi_143656373
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 08:16 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Ruiten sproeien doe je maar lekker als niemand er last van heeft. Dit is gewoon zo'n typisch gevalletje 'Geen rekeningen houden met de rest'. Lekker nederlands.

Ik hoef die beestjes en goedkope zeep niet op mijn ruit te hebben, danku. Als je ruiten ZO vies zijn dat je echt MOET sproeien, dan haal je die P/Tankstation ook nog wel. En anders had je het VOOR de snelweg moeten doen. :(
Is dat echt zo hinderlijk, beetje zeep op je raam?
Ik sproei ook gewoon wanneer dat nodig is (wel effe checken of er geen motorrijder of cabrio achter me zit). :Y Goed zicht redt levens.
Professioneel gifmenger.
pi_143656499
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 08:56 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Is dat echt zo hinderlijk, beetje zeep op je raam?
Ik sproei ook gewoon wanneer dat nodig is (wel effe checken of er geen motorrijder of cabrio achter me zit). :Y Goed zicht redt levens.
Goed zicht moet je hebben VOOR je de snelweg op rijd. Ja, het is echt zo hinderlijk. Zeker als ik WEL met een schoon raam de snelweg op rij.
Rij ik rustig, met prachtig zicht, achter jou aan.. Krijg ik opeens een kwak zeep, water en beestjes op mn ruit.. Zit ik niet op te wachten nee. Zorg gewoon dat er helemaal niemand achter je zit. Ga ff 90 rechts tussen de vrachtwagens rijden ofzo. Hoeft maar 3 seconden te zijn.
pi_143656531
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:06 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Goed zicht moet je hebben VOOR je de snelweg op rijd. Ja, het is echt zo hinderlijk. Zeker als ik WEL met een schoon raam de snelweg op rij.
Rij ik rustig, met prachtig zicht, achter jou aan.. Krijg ik opeens een kwak zeep, water en beestjes op mn ruit.. Zit ik niet op te wachten nee. Zorg gewoon dat er helemaal niemand achter je zit. Ga ff 90 rechts tussen de vrachtwagens rijden ofzo. Hoeft maar 3 seconden te zijn.
Ik rij ook wel eens zo lang op de snelweg dat mijn redelijk schone ruit vies wordt. En nee, ik ga geen 90 rijden. Je wappert zelf maar lekker. Of je laat je auto in de garage staan, blijft ie helemaal schoon. :D
Professioneel gifmenger.
pi_143656605
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:09 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik rij ook wel eens zo lang op de snelweg dat mijn redelijk schone ruit vies wordt. En nee, ik ga geen 90 rijden. Je wappert zelf maar lekker. Of je laat je auto in de garage staan, blijft ie helemaal schoon. :D
Of je houdt dus juist WEL rekening met anderen, wat in nederland veel te weinig gebeurt, en gaat met jouw acties niet vervelend zijn t.o. andere weggebruikers? ;) Dit is dus typisch 'I dont care'-gedoe.
Beetje auto rijd max 900km op een tank. Op 900km heb jij echt wel een aantal P's en Tankstations gezien waar je even kon boenen. Vaak nog zo'n gratis (letten we even op nederlanders?!) emmertje met sop bij de shell oid.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 09:14:17 #83
361851 Idanue
Polite as Fuck
pi_143656610
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 08:38 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Zolang degene waarbij gekleefd wordt zijn ding doet, is er helemaal geen direct gevaar. Het is pas gevaarlijk als degene waarbij gekleefd wordt om wat voor reden dan ook zijn snelheid verlaagt. Het is gewoon jammer dat mensen dat niet in zien.
Ik had anders laatst met 85km/u een vrachtauto ongeveer een meter achter me zitten. (provinciale weg)
Toen ben ik toch echt wel langzamer gaan rijden, als hij graag wil kleven moet hij dat zelf weten maar ik heb liever dat hij met 50km/u achter met kleeft als met 85km/u.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 09:19:09 #84
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_143656679
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:14 schreef Idanue het volgende:

[..]

Ik had anders laatst met 85km/u een vrachtauto ongeveer een meter achter me zitten. (provinciale weg)
Toen ben ik toch echt wel langzamer gaan rijden, als hij graag wil kleven moet hij dat zelf weten maar ik heb liever dat hij met 50km/u achter met kleeft als met 85km/u.
Sommige mensen zijn gewoon totaal niet bezig met autorijden en zitten in hun eigen droomwereldje, levensgevaarlijk.
pi_143656704
quote:

[..]

Ik ga dan aan de kant of 360° op een rotonde ofzo. :W kleef maar achter iemand anders.
Professioneel gifmenger.
pi_143656800
quote:

[..]

Hoewel 85 aardig snel is moet je ook niet vergeten dat een vrachtwagen met gemak over jou heen kijkt. Hij ziet dus net zo duidelijk wat er voor jou gebeurd als jijzelf.
Neemt niet weg dat 1 meter en 85kmh niet goed zijn, maar ik kan het me half voorstellen :P
  donderdag 21 augustus 2014 @ 09:30:26 #87
361851 Idanue
Polite as Fuck
pi_143656830
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:28 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Hoewel 85 aardig snel is moet je ook niet vergeten dat een vrachtwagen met gemak over jou heen kijkt. Hij ziet dus net zo duidelijk wat er voor jou gebeurd als jijzelf.
Neemt niet weg dat 1 meter en 85kmh niet goed zijn, maar ik kan het me half voorstellen :P
Ik kan het me helemaal niet voorstellen want als ik op de rem ga komt hij over me heen.
pi_143656865
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:30 schreef Idanue het volgende:

[..]

Ik kan het me helemaal niet voorstellen want als ik op de rem ga komt hij over me heen.
Absoluut waar, daarom keur ik het ook niet goed. Maar hij ziet ook waar jij voor remt. Bij een overstekend rendier ben je idd de sjaak, maar bij de file voor een stoplicht ofzo ziet hij ook heel goed wanneer te remmen.
pi_143657176
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:30 schreef Idanue het volgende:

[..]

En als je afremt van 85 naar 50 dan is die kans er niet of wat?

Nogmaals, het gevaar zit hem er net in dat de voorganger afremt, ongeacht de reden.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 09:57:43 #90
361851 Idanue
Polite as Fuck
pi_143657317
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:49 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

En als je afremt van 85 naar 50 dan is die kans er niet of wat?

Nogmaals, het gevaar zit hem er net in dat de voorganger afremt, ongeacht de reden.
Niet remmen, gewoon langzaam gas los laten.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 10:08:54 #91
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_143657512
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:27 schreef tvdleur het volgende:
Ik kan me zo ma-te-loos irriteren aan het langzamer gaan rijden bij het inhalen van vrachtwagens... Echt bij bijna elke vrachtwagen gebeurd dat lijkt het wel, en hang je weer in dat treintje op de linkerbaan. Haal je (als ze al niet zodanig versneld zijn) daarna de bewuste auto in die ervoor zorgde dan rijden ze meestal weer 120 / 130 om bij de volgende vrachtwagen weer gas los te laten naar 90 a 100.

Hoe hebben mensen dat? Net alsof er inhaalvrees is oid.

Dat heb ik nog nooit gezien.
Als een vrachtwagen langzaam wordt ingehaald, is dat wat ik zie meestal door een persoon die constant 100 rijdt, ook voorbij de vrachtwagen weer op de rechterstrook.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_143657615
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:57 schreef Idanue het volgende:

[..]

Niet remmen, gewoon langzaam gas los laten.
Ja, dan rem je toch af (afremmen op de motor)? Als die vrachtauto dan gewoon niet remt knalt die ook tegen je aan.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 10:16:36 #93
361851 Idanue
Polite as Fuck
pi_143657701
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 10:13 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ja, dan rem je toch af (afremmen op de motor)? Als die vrachtauto dan gewoon niet remt knalt die ook tegen je aan.
Wat moet je dan doen, sneller gaan rijden?
Als je langzaam het gas los laat dan ziet hij het echt wel als hij nog dichter bij komt.
Je kan het wel goed proberen te praten maar als je zo dicht achter iemand gaat rijden met een vrachtauto ben je gewoon een asociale klootzak.
pi_143657750
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 10:16 schreef Idanue het volgende:

[..]

Wat moet je dan doen, sneller gaan rijden?
Als je langzaam het gas los laat dan ziet hij het echt wel als hij nog dichter bij komt.
Je kan het wel goed proberen te praten maar als je zo dicht achter iemand gaat rijden met een vrachtauto ben je gewoon een asociale klootzak.
Gewoon je snelheid houden. Je eigen ding blijven doen.

En het gaat mij er ook niet om dat die ander fout bezig is. Ik wil gewoon duidelijk maken dat je helemaal niks bereikt met remmen (en wat mensen zoal doen tegenwoordig) en het alleen maar gevaarlijk maakt.

http://www.infopolitie.nl(...)perkleven-de-theorie:
quote:
Wat moet u niet doen?
Leer hem geen lesje
Ga de spanning van de situatie niet ophogen
Knipper niet met uw remlichten
Ga niet remmen
Ga niet versnellen en vertragen om hem zodanig te irriteren dat hij wel een grotere tussenruimte moet laten
Probeer hem niet te vertragen
Maak het niet moeilijker voor hem om in te halen
Ga niet onregelmatig rijden omdat u denkt dat hij daardoor een grotere afstand gaat houden
  donderdag 21 augustus 2014 @ 10:29:14 #95
361851 Idanue
Polite as Fuck
pi_143657961
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 10:18 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Gewoon je snelheid houden. Je eigen ding blijven doen.

En het gaat mij er ook niet om dat die ander fout bezig is. Ik wil gewoon duidelijk maken dat je helemaal niks bereikt met remmen (en wat mensen zoal doen tegenwoordig) en het alleen maar gevaarlijk maakt.
En wat nou als ik een klapband krijg of ineens moet remmen voor iets wat oversteekt of er ligt ineens iets op de weg vlak na een bocht?

En nogmaals, ik ga niet remmen maar geleidelijk langzamer rijden.
Wat jij en de politie er van vinden zal me een zorg zijn maar ik heb geen zin om doodgereden te worden omdat meneer in zijn vrachtauto niet even normaal afstand kan nemen.
En ik ga niet langzamer rijden om iemand te irriteren maar puur omdat je overlevingskansen erg klein zijn als er zoveel gewicht met 85km/u achter op je klapt.
pi_143658030
Mensen die zeggen dat je NIKS mag doen als er een vrachtwagen 1m achter je zit die snappen het zelf niet helemaal :')
Kan je wel stoer doen, dat het je niet irriteert en dat je het zelfde gaat doen als normaal, maar dat is gewoon dom.
Stel je ff voor, je rijd daar lekker met 85, met die vrachtwagen achter je, op 1m afstand omdat je zelf niks gedaan hebt, en er komt een hert, hond, of whatever voorlangs.
Als schrikreactie rem je automatisch. En dan ben je dus hartstikke dood.

Nou sorry hoor, maar dan ga ik toch echt ff lekker het gas los laten, zodat hij snapt dat hij gevaarlijk bezig is, en daarmee red ik misschien wel mijn eigen leven.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_143658295
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 08:16 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Mwah in de auto is dat niet zo boeiend, als iemand dat voor mij doet als ik met de motor onderweg ben dan word ik wel kwaad.
  Moderator donderdag 21 augustus 2014 @ 11:00:25 #98
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_143658661
Weet je wat het is, we kleven ALLEMAAL wel eens...

Ik ben zelf ook echt géén voorstander van kleven, en ik doe het ook zo min mogelijk.
Maar tijdje terug zat ik ook achter een linksrijdend huisvrouwtje die met haar suzuki alto 90 zat te tuffen op de linkerbaan.
Ik heb toen nota bene beleefd nog zeker 20 seconden ofzo redelijk wat afstand gehouden, er vanuitgaande dat ze wel uit zichzelf naar rechts zou gaan.

Maar nope. Bleef gewoon stoïcijns links rijden met 90 waar 120 toegestaan was.
Toen ben ik op gegeven moment wel dicht er achter gaan zitten en heb een paar keer geknipperd.
Zelfs TOEN duurde het nog bijna een minuut voor die trol naar rechts ging.
Was dus duidelijk gewoon schijt aan het hebben aan iedereen.

Afijn, lang verhaal kort. Ik vind het zelf ook hondsirritant als iemand het bij mij doet, maar ja... tis dan ook weer ergens hypocriet om te roepen dat ik het zelf nooit doe.
  FOK!fotograaf donderdag 21 augustus 2014 @ 11:10:05 #99
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143658879
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:14 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Of je houdt dus juist WEL rekening met anderen, wat in nederland veel te weinig gebeurt, en gaat met jouw acties niet vervelend zijn t.o. andere weggebruikers? ;) Dit is dus typisch 'I dont care'-gedoe.
Beetje auto rijd max 900km op een tank. Op 900km heb jij echt wel een aantal P's en Tankstations gezien waar je even kon boenen. Vaak nog zo'n gratis (letten we even op nederlanders?!) emmertje met sop bij de shell oid.
Weet je wat daar allemaal in zit, in zo'n emmertje en sponsje? Kan je net zo goed een zak zand over je voorruit uitgooien en dan gaan soppen. Zeker winterdag, als het goed nattig is en er zout op de weg ligt, ben ik iemand die veel sproeit. Ik heb nou eenmaal een hekel aan vieze ramen en die spray met zout van andere auto's maakt het zicht er niet beter op. Zorgt er echter wel voor dat ik niet bij de eerste de beste 3 spetters en een keer de ruitenwisser aan tikken helemaal niets meer zie omdat mijn raam gewoon vies is.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_143659825
Ik sproei nooit op snelweg, altijd bij de oprit. Scheelt vaak bijvullen. Bij 130 waait het grootste deel over d auto weg.

Vul eigenlijk nooit, doe meestal wel van beurt tot beurt met een tankje.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')