Ik ook zeker, en sproei idd als ik de straat uit rij ofzo al, als het al nodig is.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:49 schreef Fer het volgende:
Ik sproei nooit op snelweg, altijd bij de oprit. Scheelt vaak bijvullen. Bij 130 waait het grootste deel over d auto weg.
Vul eigenlijk nooit, doe meestal wel van beurt tot beurt met een tankje.
Ik moet echt elke 6-8 weken wel m'n reservoir bijvullen hoor. Als ik ergens een hekel aan heb is het aan vieze ramen tijdens het rijden. Auto staat hier ook wel vrijwel altijd onder bomen, dus je ramen zijn dan ook sneller vies. En dan maak ik tussendoor ook nog wel regelmatig de raampjes schoon met een emmertje water en een spons.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:49 schreef Fer het volgende:
Ik sproei nooit op snelweg, altijd bij de oprit. Scheelt vaak bijvullen. Bij 130 waait het grootste deel over d auto weg.
Vul eigenlijk nooit, doe meestal wel van beurt tot beurt met een tankje.
Ik rij nu ~2 jaar dezelfde golf. Heb nog nooit zelf mn reservoir bij moeten vullen. Nu hadden we ook geen vieze witte winter, dat scheelt.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:20 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik moet echt elke 6-8 weken wel m'n reservoir bijvullen hoor. Als ik ergens een hekel aan heb is het aan vieze ramen tijdens het rijden. Auto staat hier ook wel vrijwel altijd onder bomen, dus je ramen zijn dan ook sneller vies. En dan maak ik tussendoor ook nog wel regelmatig de raampjes schoon met een emmertje water en een spons.
Ook zeker nog nooit ruitenwissers vervangen?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:25 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Ik rij nu ~2 jaar dezelfde golf. Heb nog nooit zelf mn reservoir bij moeten vullen. Nu hadden we ook geen vieze witte winter, dat scheelt.
De Duivenstront krab ik er wel altijd handmatig even af met de ijskrabber, verder voldoet gewoon sproeien perfect. Blijkbaar gebruik je het erg veel/vaak
Mijn ruitenwissers wel vervangen uiteraard. Zicht is gewoon goed hoorquote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:37 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Ook zeker nog nooit ruitenwissers vervangen?
Altijd fijn als je zo'n auto meekrijgt van iemand, vooral in het donker met regen.
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:12 schreef NieuweNier het volgende:
Er zijn een paar best weldiscussies hier.
Dat spuiten op de snelweg heeft normaal gesproken echt niemand last van. Tenzij er een auto gruwelijk zit te kleven, en dan is het gewoon eigen schuld.
Afremmen als je een bumperklever achter je hebt is ook debiel.Ga gewoon aan de kant als het je echt irriteert. Remmen of onrustig rijden maak je de situatie veel erger mee. Bovendien is het asocialer.
En dan ook gaarne vóór je de bocht maakt, niet tijdens de bocht/manoeuvre.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:45 schreef Toekito het volgende:
Oké ik ben nog aan het lessen dus heb wellicht weinig recht van spreken.......maar gebruik verdomme je knipperlichten allemaal eens. Of als je op een fiets zit steek die poot eens uit. /geklaag
Dus op een provinciale weg ga jij even een paar kilometer door de berm om je klever er langs te laten?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:12 schreef NieuweNier het volgende:
Er zijn een paar best weldiscussies hier.
Ga gewoon aan de kant als het je echt irriteert. Remmen of onrustig rijden maak je de situatie veel erger mee. Bovendien is het asocialer.
Of zoals ik vandaag heb meegemaakt, nadat de manoeuvre al voltooid isquote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:48 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
En dan ook gaarne vóór je de bocht maakt, niet tijdens de bocht/manoeuvre.
Maar als je een zijweg zonder verkeerslichten in wilt, moet hij ook je richtingaanwijzer kunnen zien. Da's de eerste aanwijzing dat iemand wil gaan afremmen (met een geldige reden, een haakse bocht met bijna 90 km/u gaat niet werken).quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:32 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Absoluut waar, daarom keur ik het ook niet goed. Maar hij ziet ook waar jij voor remt. Bij een overstekend rendier ben je idd de sjaak, maar bij de file voor een stoplicht ofzo ziet hij ook heel goed wanneer te remmen.
dat sowiesoquote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:48 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
En dan ook gaarne vóór je de bocht maakt, niet tijdens de bocht/manoeuvre.
De enige echt belangrijke regel in dat opzicht is dat je knippert vóórdat je gaat remmen. Dan heb je iets om op te anticiperen. Andersom is zo schijtirritant, zo van, waarom rem je?! Oh, je gaat afslaan...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:23 schreef Toekito het volgende:
[..]
dat sowiesoOf ik knipper achterlijk vroeg, op last van instructeur, of de rest rijkelijk laat.
Ach die ga je gewoon rechts voorbij met 120, om vervolgens in je spiegels te zien dat ze voor zich uit staren en totaal niet met autorijden bezig zijn. Sommige mensen zijn echt zombies in de auto.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:31 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
De enige echt belangrijke regel in dat opzicht is dat je knippert vóórdat je gaat remmen. Dan heb je iets om op te anticiperen. Andersom is zo schijtirritant, zo van, waarom rem je?! Oh, je gaat afslaan...
Klacht van vandaag: kneuzen die nog stééds het concept spitsstrook niet snappen en met 90 op de middelste strook blijven hangen.
Whehequote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:45 schreef Toekito het volgende:
Oké ik ben nog aan het lessen dus heb wellicht weinig recht van spreken.......maar gebruik verdomme je knipperlichten allemaal eens. Of als je op een fiets zit steek die poot eens uit. /geklaag
Ik deed dat vandaag bij een lesauto, die ging daarna wel heel snel naar rechtsquote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:57 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ach die ga je gewoon rechts voorbij met 120, om vervolgens in je spiegels te zien dat ze voor zich uit staren en totaal niet met autorijden bezig zijn. Sommige mensen zijn echt zombies in de auto.
Spitsstrook open en verlaagde snelheid zou je kunnen omschrijven als een file en vaak gaat de spitstrook verderop eraf, dus kun je de mensen die midden blijven rijden zien als voorgesorteerd om links te gaan.quote:Rechts inhalen
In een aantal verkeerssituaties mag u rechts inhalen:
U mag iemand rechts inhalen die links is voorgesorteerd.
Fietsers mogen andere bestuurders rechts inhalen (fietsers onderling moeten elkaar links inhalen).
U mag iemand rechts inhalen die links rijdt van een blokmarkering.
U mag een tram rechts inhalen.
U mag rechts inhalen in een file.
Zelden zoveel onzin in een post gezienquote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:05 schreef Fer het volgende:
spitsstroken open = keep your lane, rechts inhalen toegestaan.
[..]
Spitsstrook open en verlaagde snelheid zou je kunnen omschrijven als een file en vaak gaat de spitstrook verderop eraf, dus kun je de mensen die midden blijven rijden zien als voorgesorteerd om links te gaan.
Als mensen het principe van een spitsstrook al niet snappen dan zal dit al helemaal niet werken.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:05 schreef Fer het volgende:
spitsstroken open = keep your lane, rechts inhalen toegestaan.
[..]
Spitsstrook open en verlaagde snelheid zou je kunnen omschrijven als een file en vaak gaat de spitstrook verderop eraf, dus kun je de mensen die midden blijven rijden zien als voorgesorteerd om links te gaan.
Het is een leuke variant, maar ik ben bang dat het in NL niet zo werkt.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:05 schreef Fer het volgende:
spitsstroken open = keep your lane, rechts inhalen toegestaan.
[..]
Spitsstrook open en verlaagde snelheid zou je kunnen omschrijven als een file en vaak gaat de spitstrook verderop eraf, dus kun je de mensen die midden blijven rijden zien als voorgesorteerd om links te gaan.
Het laatste deel klopt gewoon hoor. Om een file in te halen hoef jij jezelf niet in de file te bevinden en een file bestaat uit meerdere voertuigen die onder de maximale snelheid rijden (bij geopende spitsstrook dus 100 km/h in de meeste gevallen).quote:Op donderdag 21 augustus 2014 22:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is een leuke variant, maar ik ben bang dat het in NL niet zo werkt.
Hoewel ik het "Keep your lane" principe meer dan prima vind, vooral als de meest rechtse baan leeg is en de linkse banen vol met onnodig linksrijders zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |