Ik ook zeker, en sproei idd als ik de straat uit rij ofzo al, als het al nodig is.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:49 schreef Fer het volgende:
Ik sproei nooit op snelweg, altijd bij de oprit. Scheelt vaak bijvullen. Bij 130 waait het grootste deel over d auto weg.
Vul eigenlijk nooit, doe meestal wel van beurt tot beurt met een tankje.
Ik moet echt elke 6-8 weken wel m'n reservoir bijvullen hoor. Als ik ergens een hekel aan heb is het aan vieze ramen tijdens het rijden. Auto staat hier ook wel vrijwel altijd onder bomen, dus je ramen zijn dan ook sneller vies. En dan maak ik tussendoor ook nog wel regelmatig de raampjes schoon met een emmertje water en een spons.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:49 schreef Fer het volgende:
Ik sproei nooit op snelweg, altijd bij de oprit. Scheelt vaak bijvullen. Bij 130 waait het grootste deel over d auto weg.
Vul eigenlijk nooit, doe meestal wel van beurt tot beurt met een tankje.
Ik rij nu ~2 jaar dezelfde golf. Heb nog nooit zelf mn reservoir bij moeten vullen. Nu hadden we ook geen vieze witte winter, dat scheelt.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:20 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik moet echt elke 6-8 weken wel m'n reservoir bijvullen hoor. Als ik ergens een hekel aan heb is het aan vieze ramen tijdens het rijden. Auto staat hier ook wel vrijwel altijd onder bomen, dus je ramen zijn dan ook sneller vies. En dan maak ik tussendoor ook nog wel regelmatig de raampjes schoon met een emmertje water en een spons.
Ook zeker nog nooit ruitenwissers vervangen?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:25 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Ik rij nu ~2 jaar dezelfde golf. Heb nog nooit zelf mn reservoir bij moeten vullen. Nu hadden we ook geen vieze witte winter, dat scheelt.
De Duivenstront krab ik er wel altijd handmatig even af met de ijskrabber, verder voldoet gewoon sproeien perfect. Blijkbaar gebruik je het erg veel/vaak
Mijn ruitenwissers wel vervangen uiteraard. Zicht is gewoon goed hoorquote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:37 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Ook zeker nog nooit ruitenwissers vervangen?
Altijd fijn als je zo'n auto meekrijgt van iemand, vooral in het donker met regen.
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:12 schreef NieuweNier het volgende:
Er zijn een paar best weldiscussies hier.
Dat spuiten op de snelweg heeft normaal gesproken echt niemand last van. Tenzij er een auto gruwelijk zit te kleven, en dan is het gewoon eigen schuld.
Afremmen als je een bumperklever achter je hebt is ook debiel.Ga gewoon aan de kant als het je echt irriteert. Remmen of onrustig rijden maak je de situatie veel erger mee. Bovendien is het asocialer.
En dan ook gaarne vóór je de bocht maakt, niet tijdens de bocht/manoeuvre.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:45 schreef Toekito het volgende:
Oké ik ben nog aan het lessen dus heb wellicht weinig recht van spreken.......maar gebruik verdomme je knipperlichten allemaal eens. Of als je op een fiets zit steek die poot eens uit. /geklaag
Dus op een provinciale weg ga jij even een paar kilometer door de berm om je klever er langs te laten?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:12 schreef NieuweNier het volgende:
Er zijn een paar best weldiscussies hier.
Ga gewoon aan de kant als het je echt irriteert. Remmen of onrustig rijden maak je de situatie veel erger mee. Bovendien is het asocialer.
Of zoals ik vandaag heb meegemaakt, nadat de manoeuvre al voltooid isquote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:48 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
En dan ook gaarne vóór je de bocht maakt, niet tijdens de bocht/manoeuvre.
Maar als je een zijweg zonder verkeerslichten in wilt, moet hij ook je richtingaanwijzer kunnen zien. Da's de eerste aanwijzing dat iemand wil gaan afremmen (met een geldige reden, een haakse bocht met bijna 90 km/u gaat niet werken).quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:32 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Absoluut waar, daarom keur ik het ook niet goed. Maar hij ziet ook waar jij voor remt. Bij een overstekend rendier ben je idd de sjaak, maar bij de file voor een stoplicht ofzo ziet hij ook heel goed wanneer te remmen.
dat sowiesoquote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:48 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
En dan ook gaarne vóór je de bocht maakt, niet tijdens de bocht/manoeuvre.
De enige echt belangrijke regel in dat opzicht is dat je knippert vóórdat je gaat remmen. Dan heb je iets om op te anticiperen. Andersom is zo schijtirritant, zo van, waarom rem je?! Oh, je gaat afslaan...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:23 schreef Toekito het volgende:
[..]
dat sowiesoOf ik knipper achterlijk vroeg, op last van instructeur, of de rest rijkelijk laat.
Ach die ga je gewoon rechts voorbij met 120, om vervolgens in je spiegels te zien dat ze voor zich uit staren en totaal niet met autorijden bezig zijn. Sommige mensen zijn echt zombies in de auto.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:31 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
De enige echt belangrijke regel in dat opzicht is dat je knippert vóórdat je gaat remmen. Dan heb je iets om op te anticiperen. Andersom is zo schijtirritant, zo van, waarom rem je?! Oh, je gaat afslaan...
Klacht van vandaag: kneuzen die nog stééds het concept spitsstrook niet snappen en met 90 op de middelste strook blijven hangen.
Whehequote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:45 schreef Toekito het volgende:
Oké ik ben nog aan het lessen dus heb wellicht weinig recht van spreken.......maar gebruik verdomme je knipperlichten allemaal eens. Of als je op een fiets zit steek die poot eens uit. /geklaag
Ik deed dat vandaag bij een lesauto, die ging daarna wel heel snel naar rechtsquote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:57 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ach die ga je gewoon rechts voorbij met 120, om vervolgens in je spiegels te zien dat ze voor zich uit staren en totaal niet met autorijden bezig zijn. Sommige mensen zijn echt zombies in de auto.
Spitsstrook open en verlaagde snelheid zou je kunnen omschrijven als een file en vaak gaat de spitstrook verderop eraf, dus kun je de mensen die midden blijven rijden zien als voorgesorteerd om links te gaan.quote:Rechts inhalen
In een aantal verkeerssituaties mag u rechts inhalen:
U mag iemand rechts inhalen die links is voorgesorteerd.
Fietsers mogen andere bestuurders rechts inhalen (fietsers onderling moeten elkaar links inhalen).
U mag iemand rechts inhalen die links rijdt van een blokmarkering.
U mag een tram rechts inhalen.
U mag rechts inhalen in een file.
Zelden zoveel onzin in een post gezienquote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:05 schreef Fer het volgende:
spitsstroken open = keep your lane, rechts inhalen toegestaan.
[..]
Spitsstrook open en verlaagde snelheid zou je kunnen omschrijven als een file en vaak gaat de spitstrook verderop eraf, dus kun je de mensen die midden blijven rijden zien als voorgesorteerd om links te gaan.
Als mensen het principe van een spitsstrook al niet snappen dan zal dit al helemaal niet werken.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:05 schreef Fer het volgende:
spitsstroken open = keep your lane, rechts inhalen toegestaan.
[..]
Spitsstrook open en verlaagde snelheid zou je kunnen omschrijven als een file en vaak gaat de spitstrook verderop eraf, dus kun je de mensen die midden blijven rijden zien als voorgesorteerd om links te gaan.
Het is een leuke variant, maar ik ben bang dat het in NL niet zo werkt.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:05 schreef Fer het volgende:
spitsstroken open = keep your lane, rechts inhalen toegestaan.
[..]
Spitsstrook open en verlaagde snelheid zou je kunnen omschrijven als een file en vaak gaat de spitstrook verderop eraf, dus kun je de mensen die midden blijven rijden zien als voorgesorteerd om links te gaan.
Het laatste deel klopt gewoon hoor. Om een file in te halen hoef jij jezelf niet in de file te bevinden en een file bestaat uit meerdere voertuigen die onder de maximale snelheid rijden (bij geopende spitsstrook dus 100 km/h in de meeste gevallen).quote:Op donderdag 21 augustus 2014 22:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is een leuke variant, maar ik ben bang dat het in NL niet zo werkt.
Hoewel ik het "Keep your lane" principe meer dan prima vind, vooral als de meest rechtse baan leeg is en de linkse banen vol met onnodig linksrijders zitten.
Net weer: Zelfde politieauto, zelfde tijd en plaats. En ook dezelfde mistlichten aan...quote:vrijdag 15 augustus 2014 @ 03:33 • 207
Ridocar
Een politieauto op de A17, richting Roosendaal (A58), volgens mij van team Bovendonk. Mistachterlichten aan, >1km zicht.
Nuff said...
Ik zou een week later toch wel eens een keer seinen naar ze.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 02:33 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Net weer: Zelfde politieauto, zelfde tijd en plaats. En ook dezelfde mistlichten aan...
Bij mistachterlicht krijg je ook geen dashboard lampje toch? Alleen voor...quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 08:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik zou een week later toch wel eens een keer seinen naar ze.
Even ervoor gaan rijden en jouw mistachterlicht aan en uit zetten. Maar sommige dienders (en mensen in het algemeen) kunnen er slecht tegen als ze terecht worden gewezen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 02:33 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Net weer: Zelfde politieauto, zelfde tijd en plaats. En ook dezelfde mistlichten aan...
Je kan overigens een boete krijgen als je reservoir leeg is.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:20 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik moet echt elke 6-8 weken wel m'n reservoir bijvullen hoor. Als ik ergens een hekel aan heb is het aan vieze ramen tijdens het rijden. Auto staat hier ook wel vrijwel altijd onder bomen, dus je ramen zijn dan ook sneller vies. En dan maak ik tussendoor ook nog wel regelmatig de raampjes schoon met een emmertje water en een spons.
Geen lampje op je dashboard?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:57 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik moet het reservoir nog steeds bijvullen. M'n moeder heeft het op gemaakt en daar kwam ik pas achter toen ik het nodig had. Handig...
Alleen met die regen van de afgelopen dagen ga ik ook niet lekker buiten bij de auto staan.
Ik rijd in dit geval, daar zitten niet dat soort lampjes in:quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:59 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Geen lampje op je dashboard?
En tankstations (waar ik het altijd haal) zijn toch vaak wel overdekt?
Gietertje nu vullen dan, zo te zien is het droog!quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:08 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik rijd in dit geval, daar zitten niet dat soort lampjes in:
[ afbeelding ]
En ik meng het zelf.
Heb jij hello kitty in je autoquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:08 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik rijd in dit geval, daar zitten niet dat soort lampjes in:
[ afbeelding ]
En ik meng het zelf.
Handige plek om te parkerenquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:08 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik rijd in dit geval, daar zitten niet dat soort lampjes in:
[ afbeelding ]
En ik meng het zelf.
Ik zet hem meestal op die parkeervakken naast het grasveldje. Maar die staan geregeld vol vanwege onze buurman, een autogarage. Dus dan zet ik 'm daar neer, omdat in de rest van de straat de auto's ook aan die kant van de weg staan.quote:
Zet hem dan langs de straat aan de andere kant van de parkeervakken, die ziet er een stuk breder uit. En als je dan toch persé voor de deur wil staan, dan een stukje verder van de kruising.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:13 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik zet hem meestal op die parkeervakken naast het grasveldje. Maar die staan geregeld vol vanwege onze buurman, een autogarage. Dus dan zet ik 'm daar neer, omdat in de rest van de straat de auto's ook aan die kant van de weg staan.
Ik heb weleens geprobeerd om hem wat meer naar achteren te rijden zodat 'ie wat uit de weg staat, maar dan krijgen we gezeur met de buurvrouw.
Ik ga nu eerst even douchen. Ik kijk straks wel hoe het weer dan is.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:09 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Gietertje nu vullen dan, zo te zien is het droog!
Jaaaaquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:10 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Heb jij hello kitty in je auto![]()
Dat lijkt zo, de straten zijn allebei even breed. Tussen onze auto en de stoeprand aan de andere kant van de weg past nog een vrachtwagen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:15 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Zet hem dan langs de straat aan de andere kant van de parkeervakken, die ziet er een stuk breder uit. En als je dan toch persé voor de deur wil staan, dan een stukje verder van de kruising.
Dan maar op een kruising parkeren, want anders zitten ze tegen je auto aan?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:17 schreef AdoraBelle het volgende:
Dat lijkt zo, de straten zijn allebei even breed. Tussen onze auto en de stoeprand aan de andere kant van de weg past nog een vrachtwagen.
En je wilt niet weten hoeveel mensen niet fatsoenlijk achteruit uit een parkeervak kunnen rijden. Dan zitten ze tegen je auto aan.
Het is geen kruising. Het is een bocht waar een uitrit op uitkomt, die bedoeld is voor aanlevering van goederen voor de winkels die verderop staan.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:20 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Dan maar op een kruising parkeren, want anders zitten ze tegen je auto aan?
Ik zou 'm dan tenminste nog half op de stoep zetten ofzo.
Ja inderdaad dat doe ik. Meestal zijn er ook uitwijk plekken ofzo om sneller verkeer langs te laten.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:59 schreef Idanue het volgende:
[..]
Dus op een provinciale weg ga jij even een paar kilometer door de berm om je klever er langs te laten?
Ps. op de snelweg heb ik er weinig last van want ik hou de gang er wel in en als ik inhaal ga ik gewoon naar rechts als er ruimte is.
Met 80 rechts inhalen op een max-100 weg mag niet. Het lastige is dat het begrip file niet in de wet is gedefinieerd. Er is wel jurisprudentie over, en RWS hanteert deze definitie;quote:Op donderdag 21 augustus 2014 22:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het laatste deel klopt gewoon hoor. Om een file in te halen hoef jij jezelf niet in de file te bevinden en een file bestaat uit meerdere voertuigen die onder de maximale snelheid rijden (bij geopende spitsstrook dus 100 km/h in de meeste gevallen).
quote:Welke soorten files kennen we?
Voor de verkeersinformatiedienst hanteert Rijkswaterstaat de term ‘file’ als een verzamelbegrip voor drie soorten stagnerend verkeer, namelijk:
• langzaam rijdend verkeer: verkeer dat over minstens twee kilometer nergens harder rijdt dan 50 kilometer per uur, maar vaak wel sneller gaat dan 25 kilometer per uur
• Stilstaand verkeer: verkeer dat over tenminste twee kilometer bijna overal minder dan 25 kilometer per uur rijdt
• Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer: langzaam rijdend verkeer over grotere lengte met op sommige stukken stilstaand verkeer
Volgens welke wet niet?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 07:21 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Met 80 inhalen op een max-100 weg mag niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |