abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143831498
quote:
19s.gif Op maandag 25 augustus 2014 22:08 schreef Glijdt_licht het volgende:

Vmax 90 bij knp Lankhorst als je vanaf de A32 naar de A28 wil. :')
Je hebt daar ook te maken met invoegend verkeer dat van rijstrook 3 (invoegstrook wordt meteen rijstrook) naar rijstrook 1 (A28 richting Hoogeveen/Assen) wil. Als je al op de A32 zit en je wilt richting Zwolle, dan lijkt het idd nogal zinloos. Overigens geldt de bocht van de A32 naar de A28 richting Hoogeveen/Assen Vmax 50.
quote:
Vmax 80 bij open spitsstrook op de A28 bij Zwolle :'(
Dan hadden ze de spitsstrook breder moeten maken.
pi_143831697
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 22:10 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ik stikte in m'n koffie. Je maakt een grapje? Zo'n 90% van de bochten is de adviessnelheid + 20 km/h nog traag. Okee prima. Maar mensen wennen daaraan. Dus tellen ze die 20 al gauw erbij op. En dan komen ze ineens bij de afslag Naarden Bussum richting Amsterdam, of de afslag A27 - A15 vanaf Breda. En dan blijkt die 50 ineens toch wel heel logisch te zijn, omdat je daar met een Porsche niet eens met 60 doorheen kan bij wijze van. Laat staan met een bestelbus met 70.

Adviessnelheden zoals in Nederland maken mensen lui en ontwijkend in hun eigen verantwoordelijkheid. De adviessnelheid moet passen bij de bocht, of ze moeten hem weglaten. Anders zorgt het alleen maar voor meer in plaats van minder gevaar.
Dit ja. Adviessnelheid bij Terbregseplein is lachwekkend, terwijl knooppunt Zoomland wel een zaadbocht is. Eerste keer toen ik daar doorheen ging stond het zweet aardig in mn bilnaad :P
  maandag 25 augustus 2014 @ 23:33:34 #253
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143833143
Een Nederlander zelf in laten schatten wat veilig is? Ben je gestoord? Het gaat vaak goed omdat we in Nederland goed onderhouden, vlakke en meestal redelijk brede wegen hebben. Maar het is echt niet te danken aan 'onze' stuurmanskunsten hoor. Moet je de volgende keer dat er sneeuw of ijzel is eens opletten. Bosjes autos achterstevoren.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_143833373
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 22:10 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ik stikte in m'n koffie. Je maakt een grapje? Zo'n 90% van de bochten is de adviessnelheid + 20 km/h nog traag. Okee prima. Maar mensen wennen daaraan. Dus tellen ze die 20 al gauw erbij op. En dan komen ze ineens bij de afslag Naarden Bussum richting Amsterdam, of de afslag A27 - A15 vanaf Breda. En dan blijkt die 50 ineens toch wel heel logisch te zijn, omdat je daar met een Porsche niet eens met 60 doorheen kan bij wijze van. Laat staan met een bestelbus met 70.

Adviessnelheden zoals in Nederland maken mensen lui en ontwijkend in hun eigen verantwoordelijkheid. De adviessnelheid moet passen bij de bocht, of ze moeten hem weglaten. Anders zorgt het alleen maar voor meer in plaats van minder gevaar.
Verkeerd bezig dus. Het belangrijkste is toch dat je veilig de bocht door komt? Waarom zou je dan niet naar het advies van deskundigen luisteren en de adviessnelheid aanhouden? Breken je ballen als je wordt ingehaald?
pi_143834716
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:38 schreef rumiii het volgende:

[..]

Verkeerd bezig dus. Het belangrijkste is toch dat je veilig de bocht door komt? Waarom zou je dan niet naar het advies van deskundigen luisteren en de adviessnelheid aanhouden? Breken je ballen als je wordt ingehaald?
Omdat die deskundigen blijkbaar belachelijke adviezen instellen. Wat er gebeurt is dat mensen veel afremmen en daarna weer optrekken waardoor er veel energie verspild wordt.
Of neem jij Lankhorst A28-> A32 naar Meppel ook met 70kmh bij regen, terwijl je er gewoonlijk met 120 doorheen knalt? :') Al is dat een Vmax :')....

Een advies zou niet geplaatst moeten worden als advies+20kmh de gangbare snelheid is. Of het advies zou verhoogd moeten worden. Het advies 30kmh bij ring Groningen N370xN355 ri Zuidhorn is bv terecht, daar kun je echt nie veel sneller dan 30-40 doorheen.

Juist dat soort geneuzel zorgt ervoor dat Nederlanders op plekken waar de Adviessnelheid wel geloofwaardig is in de problemen komen, laat staan in het buitenland..

Verder heb ik het idee dat er teveel naar bepaalde gemeentes geluisterd wordt, zie Nijmegen en hun belachelijke limieten bij de A73, en hun eigen belachelijke limieten (50kmh) op een weg met autosnelwegprofiel


En jij dacht dat wegbeheerders wisten wat ze deden?
https://www.google.nl/map(...)pYy5HWXbD2tl9oOg!2e0
30kmh buiten de bebouwde kom. Dat is:
1. Niet eens een toegestane snelheid bubeko (80,60) en 50kmh bij gevaarpunten
2. Is handhavingstechnisch niet oké

Kortom, rijd er gewoon met 60 langs..

[ Bericht 5% gewijzigd door Glijdt_licht op 26-08-2014 00:25:55 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 01:26:11 #256
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_143836253
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:33 schreef twiFight het volgende:
Een Nederlander zelf in laten schatten wat veilig is? Ben je gestoord? Het gaat vaak goed omdat we in Nederland goed onderhouden, vlakke en meestal redelijk brede wegen hebben. Maar het is echt niet te danken aan 'onze' stuurmanskunsten hoor. Moet je de volgende keer dat er sneeuw of ijzel is eens opletten. Bosjes autos achterstevoren.
Ja, en hoe komt dat? Omdat we geen eigen verantwoording meer hebben. Fabrikanten doen voorkomen alsof winterbanden en ABS allesvoorkomend zijn. Overal staan borden. Overal staan aanwijzingen. Overal zijn dingen verboden uit voorzorg. Als dat niet zo was, dan zouden we niet zo murf gemaakt zijn, en nog zelf kunnen inschatten en verstandige beslissingen kunnen maken.

Je kan een scholier nog zo helpen en ondersteunen en aan z'n handje vasthouden, hij leert pas dat ie moet leren als ie een keer een 1 haalt. Of als ie een keer blijft zitten. Of in verkeer, wanneer het een keer bijna fout gaat en er niemand is om te helpen. Met al dat gepemper van de overheid creëer je geen zelfstandige automobilisten, maar slaaprijders. En ja, dat is nu >50% van de automobilisten, dus moet je wel pemperen om chaos te voorkomen. Een cirkel waar je heel lastig meer uitkomt.
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:38 schreef rumiii het volgende:

[..]

Verkeerd bezig dus. Het belangrijkste is toch dat je veilig de bocht door komt? Waarom zou je dan niet naar het advies van deskundigen luisteren en de adviessnelheid aanhouden? Breken je ballen als je wordt ingehaald?
Correct. Dat is het belangrijkste. Maar om in het scholierenvoorbeeld te blijven: wil je scholieren die zelfstandig leren en goede cijfers halen, of scholieren die aan hun handje vast worden gehouden en goede cijfers halen? Die adviessnelheid is niet voor niets advies. De automobilist moet zelf kunnen inschatten welke snelheid hij zij moet rijden. Op basis van een logische (niet te lage) adviessnelheid. Het moet geen blindelings bordjes opvolgen worden. Dat is juist gevaarlijk. Maar dat creëren we wel op deze manier.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 03:23:38 #257
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_143836841
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:33 schreef twiFight het volgende:
Een Nederlander zelf in laten schatten wat veilig is? Ben je gestoord? Het gaat vaak goed omdat we in Nederland goed onderhouden, vlakke en meestal redelijk brede wegen hebben. Maar het is echt niet te danken aan 'onze' stuurmanskunsten hoor. Moet je de volgende keer dat er sneeuw of ijzel is eens opletten. Bosjes autos achterstevoren.
Het is populair om Nederlandse dingen af te kraken. Dit lijkt een beetje op het nationale geklaag op de NS, dat qua punctualiteit bij het vervoer van veel mensen in de top 3 wereldwijd hoort, terwijl we er relatief weinig voor betalen.

Nederlanders rijden super goed. We hebben dankzij veilige wegen, veilige auto's en veilige automobilisten een van de minste dodelijke ongelukken in de wereld.

In andere landen rijden ze inderdaad vaak harder door de bocht. Echter overlijden daar ook tien keer zoveel mensen omdat ze het verkeerd inschatten. :')

Hetzelfde geld voor die adviessnelheden. Ze maken een conservatieve schatting zodat we absoluut niet uit de bocht vliegen, onafhankelijk van de auto waar we in rijden. Daarnaast is het makkelijk een vergissing te maken, voor een kleine tijdwinst.

Hier een tabel van hoe geweldig we rijden:
http://en.m.wikipedia.org(...)c-related_death_rate

Wel debiel vind ik trouwens hoe ze een "70 vanwege werkzaamheden" bord pal voor een "50 vanwege de bocht" bord hebben gezet, richting school vanuit Utrecht. Die bocht haal je echt niet met 70... :')

[ Bericht 6% gewijzigd door NieuweNier op 26-08-2014 03:32:01 ]
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 03:39:57 #258
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_143836870
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 01:26 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ja, en hoe komt dat? Omdat we geen eigen verantwoording meer hebben. Fabrikanten doen voorkomen alsof winterbanden en ABS allesvoorkomend zijn. Overal staan borden. Overal staan aanwijzingen. Overal zijn dingen verboden uit voorzorg. Als dat niet zo was, dan zouden we niet zo murf gemaakt zijn, en nog zelf kunnen inschatten en verstandige beslissingen kunnen maken.

Je kan een scholier nog zo helpen en ondersteunen en aan z'n handje vasthouden, hij leert pas dat ie moet leren als ie een keer een 1 haalt. Of als ie een keer blijft zitten. Of in verkeer, wanneer het een keer bijna fout gaat en er niemand is om te helpen. Met al dat gepemper van de overheid creëer je geen zelfstandige automobilisten, maar slaaprijders. En ja, dat is nu >50% van de automobilisten, dus moet je wel pemperen om chaos te voorkomen. Een cirkel waar je heel lastig meer uitkomt.

[..]

Correct. Dat is het belangrijkste. Maar om in het scholierenvoorbeeld te blijven: wil je scholieren die zelfstandig leren en goede cijfers halen, of scholieren die aan hun handje vast worden gehouden en goede cijfers halen? Die adviessnelheid is niet voor niets advies. De automobilist moet zelf kunnen inschatten welke snelheid hij zij moet rijden. Op basis van een logische (niet te lage) adviessnelheid. Het moet geen blindelings bordjes opvolgen worden. Dat is juist gevaarlijk. Maar dat creëren we wel op deze manier.
Abs en winterbanden zijn nooit verkocht als maatregelen voor onbeperkte grip en directe stilstand.

Wel hebben winterbanden een schokkende hoeveelheid extra grip onder winterse omstandigheden. En zorgt abs ervoor dat je kan sturen terwijl je een noodrem maakt. Pompend remmen kan een mens simpelweg niet zo goed als je abs. Die fijne lijn van wel / niet blokkeren kunnen we niet aanvoelen.

Hetzelfde gele voor ESP. We kunnen simpelweg niet individuele wielen remmen ter correctie. Dat kan de auto wel. En op die manier honderden duizenden levens redden (als alle auto's ESP hadden). Een ongeluk gebeurd doordat je per ongeluk ergens tegenaan rijdt. Dat ontwijken is erg fijn. En daar hebben ABS en ESP een enorme invloed op. (Zelfs professionele race coureurs hebben niet zoveel controle over hun auto tijdens een race, wij in het verkeer al helemaal niet) :')
pi_143837436
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 01:26 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ja, en hoe komt dat? Omdat we geen eigen verantwoording meer hebben.
Dat is het dus. Er is een claimcultuur ontstaan, ook in verkeersland. Als iemand uit de bocht vliegt wordt er niet gekeken naar de overmoed en de verkeerde inschatting van de bestuurder, maar naar degene die bebording voor infantielen had moeten regelen, want daar zal vást iets mis mee zijn. Het zal nooit aan de bestuurder zelf gelegen hebben... De eigen verantwoordelijkheid en het stimuleren van het eigen denkproces is ondergeschikt geworden aan de mogelijkheid om met de vinger te kunnen wijzen en iemand anders te kunnen offeren.
Schip ahoy!
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 08:54:54 #260
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143837899
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 08:06 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat is het dus. Er is een claimcultuur ontstaan, ook in verkeersland. Als iemand uit de bocht vliegt wordt er niet gekeken naar de overmoed en de verkeerde inschatting van de bestuurder, maar naar degene die bebording voor infantielen had moeten regelen, want daar zal vást iets mis mee zijn. Het zal nooit aan de bestuurder zelf gelegen hebben... De eigen verantwoordelijkheid en het stimuleren van het eigen denkproces is ondergeschikt geworden aan de mogelijkheid om met de vinger te kunnen wijzen en iemand anders te kunnen offeren.
Dit :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 01:26 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ja, en hoe komt dat? Omdat we geen eigen verantwoording meer hebben.
Ik ben het simpelweg geheel niet eens met wat jij zegt. Dus het ligt weer aan de overheid dat 'we' slaaprijders zijn geworden? We moeten godverdomme uit onze doppen kijken. Je zit met honderden andere automobilisten in een dodelijk object dat met (vaak) 120 km/u gaat. Dan moet je gewoon weten dat je zelf verantwoordelijk bent en niet de overheid en autofabrikanten de schuld gaan geven.

V.w.b. die adviessnelheden, als ik op een onbekend stuk rijd dan hou ik mij daar ook aan. Harder rijden kan later wel, als ik de weg goed ken. Ik erger mij ook niet aan mensen die zich aan de adviessnelheden houden, want het kan best zijn dat zij daar voor de eerste keer rijden. Niet iedereen kan magisch weten hoe hard hun specifieke auto in die specifieke omstandigheden door de bocht kan. Nogal logisch dat mensen zich aan de adviessnelheden houden.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:40:38 #261
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_143840009
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 08:54 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik ben het simpelweg geheel niet eens met wat jij zegt.
Dat mag. :)
pi_143845472
En ik rem alleen als er een kans bestaat dat ze flitsen. Noem het de flitscultuur.
.
pi_143845653
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 13:46 schreef Fer het volgende:
En ik rem alleen als er een kans bestaat dat ze flitsen. Noem het de flitscultuur.
Gang is alles. Remmen is angst.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:57:11 #264
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_143845835
GVD echt vervelend dat de ramen achterin steeds beslaan en of dat de regendruppels steeds buiten op het raam blijven :r
Irene is bae <3
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:48:58 #265
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_143847288
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 13:57 schreef Jiang153 het volgende:
GVD echt vervelend dat de ramen achterin steeds beslaan en of dat de regendruppels steeds buiten op het raam blijven :r
Als je ramen steeds beslaan met deze temperaturen, ondanks de regen, dan is er ergens een lekkage denk ik. Check even of je vloermatjes ergens nat zijn of raamrubbers gescheurd zijn? En of je airco 100% functioneert.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:00:39 #266
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_143847654
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 14:48 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Als je ramen steeds beslaan met deze temperaturen, ondanks de regen, dan is er ergens een lekkage denk ik. Check even of je vloermatjes ergens nat zijn of raamrubbers gescheurd zijn? En of je airco 100% functioneert.
Airco doet het maar heb het niet aan :P

En ja komt alleen wanneer het regent
Irene is bae <3
pi_143848217
Ik ben nu irritatie: fokken en op de A12 rijden.
.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:57:17 #268
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_143855351
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 13:57 schreef Jiang153 het volgende:
GVD echt vervelend dat de ramen achterin steeds beslaan en of dat de regendruppels steeds buiten op het raam blijven :r
Wat BS zegt; en kijk eens naar je interieurfilter indien aanwezig; bij 7/10 auto's is dat ding te ranzig om beet te pakken, want garagebedrijven vergeten dat ding standaard te vervangen tijdens een beurt. Sommige fabrikanten bouwen dat ding ook lekker ver weg, of construeren de boel zodanig dat de kans groot is dat er water op lekt als het regent, en dan kun je op dit soort ellende wachten.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf woensdag 27 augustus 2014 @ 00:44:20 #269
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143869804
quote:
19s.gif Op maandag 25 augustus 2014 22:22 schreef Glijdt_licht het volgende:
Snelheidsweterreclame = m.i. de gevaarlijkste en belachelijkste reclame sinds ik besta..
Eens. Ik denk nog steeds dat die vent zo stoned als een garnaal is, zoals hij beweegt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_143911595
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:00 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Airco doet het maar heb het niet aan :P

En ja komt alleen wanneer het regent
Zet 'm eens aan. Airco is een geweldige ontvochtiger..
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
pi_143911691
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:55 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Zet 'm eens aan. Airco is een geweldige ontvochtiger..
echt? Hoe weet ik eigenlijk of die werkt want als ik het naar koude lucht draai dan tja krijg ik koude lucht, maar als ik airco knop indruk dat hoor je de motor wel iets doen maar lucht wordt niet echt kouder naar mijn gevoel.
Irene is bae <3
pi_143911952
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:58 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

echt? Hoe weet ik eigenlijk of die werkt want als ik het naar koude lucht draai dan tja krijg ik koude lucht, maar als ik airco knop indruk dat hoor je de motor wel iets doen maar lucht wordt niet echt kouder naar mijn gevoel.
Dan werkt ie wellicht niet goed (niet koud) maar als het lampje op die knop brand staat ie aan. Bij mij zit er wel eens vocht op mn voorruit (binnen). Met airco aan duurt het nog geen 5 seconden voor dat weg is....
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
pi_143911975
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:07 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Dan werkt ie wellicht niet goed (niet koud) maar als het lampje op die knop brand staat ie aan. Bij mijn zit er wel eens vocht op mn voorruit (binnen). Met airco aan duurt het nog geen 5 seconden...
Is letterlijk 2 weken geleden bijgevuld. Ik zal ff testen als ze weer beslaan.

Helpt dit ook bij de ramen achter?
Irene is bae <3
pi_143911991
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:07 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Is letterlijk 2 weken geleden bijgevuld. Ik zal ff testen als ze weer beslaan.

Helpt dit ook bij de ramen achter?
Zolang de airco lucht daar ook komt wel ja :P
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
pi_143912026
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:07 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Is letterlijk 2 weken geleden bijgevuld. Ik zal ff testen als ze weer beslaan.

Helpt dit ook bij de ramen achter?
Kan wel bijgevuld zijn, maar kan ook lek zijn en nu dus weer leeg, je zou echt wel verschil moeten voelen tussen uit/aan. En als je hem op de raam stand hebt staan en je zet hem aan met airco, moet het binnen 5 seconden echt weg zijn, zo niet, doet je airco waarschijnlijk niks.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')