Je hebt daar ook te maken met invoegend verkeer dat van rijstrook 3 (invoegstrook wordt meteen rijstrook) naar rijstrook 1 (A28 richting Hoogeveen/Assen) wil. Als je al op de A32 zit en je wilt richting Zwolle, dan lijkt het idd nogal zinloos. Overigens geldt de bocht van de A32 naar de A28 richting Hoogeveen/Assen Vmax 50.quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:08 schreef Glijdt_licht het volgende:
Vmax 90 bij knp Lankhorst als je vanaf de A32 naar de A28 wil.
Dan hadden ze de spitsstrook breder moeten maken.quote:Vmax 80 bij open spitsstrook op de A28 bij Zwolle
Dit ja. Adviessnelheid bij Terbregseplein is lachwekkend, terwijl knooppunt Zoomland wel een zaadbocht is. Eerste keer toen ik daar doorheen ging stond het zweet aardig in mn bilnaadquote:Op maandag 25 augustus 2014 22:10 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik stikte in m'n koffie. Je maakt een grapje? Zo'n 90% van de bochten is de adviessnelheid + 20 km/h nog traag. Okee prima. Maar mensen wennen daaraan. Dus tellen ze die 20 al gauw erbij op. En dan komen ze ineens bij de afslag Naarden Bussum richting Amsterdam, of de afslag A27 - A15 vanaf Breda. En dan blijkt die 50 ineens toch wel heel logisch te zijn, omdat je daar met een Porsche niet eens met 60 doorheen kan bij wijze van. Laat staan met een bestelbus met 70.
Adviessnelheden zoals in Nederland maken mensen lui en ontwijkend in hun eigen verantwoordelijkheid. De adviessnelheid moet passen bij de bocht, of ze moeten hem weglaten. Anders zorgt het alleen maar voor meer in plaats van minder gevaar.
Verkeerd bezig dus. Het belangrijkste is toch dat je veilig de bocht door komt? Waarom zou je dan niet naar het advies van deskundigen luisteren en de adviessnelheid aanhouden? Breken je ballen als je wordt ingehaald?quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:10 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik stikte in m'n koffie. Je maakt een grapje? Zo'n 90% van de bochten is de adviessnelheid + 20 km/h nog traag. Okee prima. Maar mensen wennen daaraan. Dus tellen ze die 20 al gauw erbij op. En dan komen ze ineens bij de afslag Naarden Bussum richting Amsterdam, of de afslag A27 - A15 vanaf Breda. En dan blijkt die 50 ineens toch wel heel logisch te zijn, omdat je daar met een Porsche niet eens met 60 doorheen kan bij wijze van. Laat staan met een bestelbus met 70.
Adviessnelheden zoals in Nederland maken mensen lui en ontwijkend in hun eigen verantwoordelijkheid. De adviessnelheid moet passen bij de bocht, of ze moeten hem weglaten. Anders zorgt het alleen maar voor meer in plaats van minder gevaar.
Omdat die deskundigen blijkbaar belachelijke adviezen instellen. Wat er gebeurt is dat mensen veel afremmen en daarna weer optrekken waardoor er veel energie verspild wordt.quote:Op maandag 25 augustus 2014 23:38 schreef rumiii het volgende:
[..]
Verkeerd bezig dus. Het belangrijkste is toch dat je veilig de bocht door komt? Waarom zou je dan niet naar het advies van deskundigen luisteren en de adviessnelheid aanhouden? Breken je ballen als je wordt ingehaald?
Ja, en hoe komt dat? Omdat we geen eigen verantwoording meer hebben. Fabrikanten doen voorkomen alsof winterbanden en ABS allesvoorkomend zijn. Overal staan borden. Overal staan aanwijzingen. Overal zijn dingen verboden uit voorzorg. Als dat niet zo was, dan zouden we niet zo murf gemaakt zijn, en nog zelf kunnen inschatten en verstandige beslissingen kunnen maken.quote:Op maandag 25 augustus 2014 23:33 schreef twiFight het volgende:
Een Nederlander zelf in laten schatten wat veilig is? Ben je gestoord? Het gaat vaak goed omdat we in Nederland goed onderhouden, vlakke en meestal redelijk brede wegen hebben. Maar het is echt niet te danken aan 'onze' stuurmanskunsten hoor. Moet je de volgende keer dat er sneeuw of ijzel is eens opletten. Bosjes autos achterstevoren.
Correct. Dat is het belangrijkste. Maar om in het scholierenvoorbeeld te blijven: wil je scholieren die zelfstandig leren en goede cijfers halen, of scholieren die aan hun handje vast worden gehouden en goede cijfers halen? Die adviessnelheid is niet voor niets advies. De automobilist moet zelf kunnen inschatten welke snelheid hij zij moet rijden. Op basis van een logische (niet te lage) adviessnelheid. Het moet geen blindelings bordjes opvolgen worden. Dat is juist gevaarlijk. Maar dat creëren we wel op deze manier.quote:Op maandag 25 augustus 2014 23:38 schreef rumiii het volgende:
[..]
Verkeerd bezig dus. Het belangrijkste is toch dat je veilig de bocht door komt? Waarom zou je dan niet naar het advies van deskundigen luisteren en de adviessnelheid aanhouden? Breken je ballen als je wordt ingehaald?
Het is populair om Nederlandse dingen af te kraken. Dit lijkt een beetje op het nationale geklaag op de NS, dat qua punctualiteit bij het vervoer van veel mensen in de top 3 wereldwijd hoort, terwijl we er relatief weinig voor betalen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 23:33 schreef twiFight het volgende:
Een Nederlander zelf in laten schatten wat veilig is? Ben je gestoord? Het gaat vaak goed omdat we in Nederland goed onderhouden, vlakke en meestal redelijk brede wegen hebben. Maar het is echt niet te danken aan 'onze' stuurmanskunsten hoor. Moet je de volgende keer dat er sneeuw of ijzel is eens opletten. Bosjes autos achterstevoren.
Abs en winterbanden zijn nooit verkocht als maatregelen voor onbeperkte grip en directe stilstand.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 01:26 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ja, en hoe komt dat? Omdat we geen eigen verantwoording meer hebben. Fabrikanten doen voorkomen alsof winterbanden en ABS allesvoorkomend zijn. Overal staan borden. Overal staan aanwijzingen. Overal zijn dingen verboden uit voorzorg. Als dat niet zo was, dan zouden we niet zo murf gemaakt zijn, en nog zelf kunnen inschatten en verstandige beslissingen kunnen maken.
Je kan een scholier nog zo helpen en ondersteunen en aan z'n handje vasthouden, hij leert pas dat ie moet leren als ie een keer een 1 haalt. Of als ie een keer blijft zitten. Of in verkeer, wanneer het een keer bijna fout gaat en er niemand is om te helpen. Met al dat gepemper van de overheid creëer je geen zelfstandige automobilisten, maar slaaprijders. En ja, dat is nu >50% van de automobilisten, dus moet je wel pemperen om chaos te voorkomen. Een cirkel waar je heel lastig meer uitkomt.
[..]
Correct. Dat is het belangrijkste. Maar om in het scholierenvoorbeeld te blijven: wil je scholieren die zelfstandig leren en goede cijfers halen, of scholieren die aan hun handje vast worden gehouden en goede cijfers halen? Die adviessnelheid is niet voor niets advies. De automobilist moet zelf kunnen inschatten welke snelheid hij zij moet rijden. Op basis van een logische (niet te lage) adviessnelheid. Het moet geen blindelings bordjes opvolgen worden. Dat is juist gevaarlijk. Maar dat creëren we wel op deze manier.
Dat is het dus. Er is een claimcultuur ontstaan, ook in verkeersland. Als iemand uit de bocht vliegt wordt er niet gekeken naar de overmoed en de verkeerde inschatting van de bestuurder, maar naar degene die bebording voor infantielen had moeten regelen, want daar zal vást iets mis mee zijn. Het zal nooit aan de bestuurder zelf gelegen hebben... De eigen verantwoordelijkheid en het stimuleren van het eigen denkproces is ondergeschikt geworden aan de mogelijkheid om met de vinger te kunnen wijzen en iemand anders te kunnen offeren.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 01:26 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ja, en hoe komt dat? Omdat we geen eigen verantwoording meer hebben.
Ditquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 08:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat is het dus. Er is een claimcultuur ontstaan, ook in verkeersland. Als iemand uit de bocht vliegt wordt er niet gekeken naar de overmoed en de verkeerde inschatting van de bestuurder, maar naar degene die bebording voor infantielen had moeten regelen, want daar zal vást iets mis mee zijn. Het zal nooit aan de bestuurder zelf gelegen hebben... De eigen verantwoordelijkheid en het stimuleren van het eigen denkproces is ondergeschikt geworden aan de mogelijkheid om met de vinger te kunnen wijzen en iemand anders te kunnen offeren.
Ik ben het simpelweg geheel niet eens met wat jij zegt. Dus het ligt weer aan de overheid dat 'we' slaaprijders zijn geworden? We moeten godverdomme uit onze doppen kijken. Je zit met honderden andere automobilisten in een dodelijk object dat met (vaak) 120 km/u gaat. Dan moet je gewoon weten dat je zelf verantwoordelijk bent en niet de overheid en autofabrikanten de schuld gaan geven.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 01:26 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ja, en hoe komt dat? Omdat we geen eigen verantwoording meer hebben.
Dat mag.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 08:54 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik ben het simpelweg geheel niet eens met wat jij zegt.
Gang is alles. Remmen is angst.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:46 schreef Fer het volgende:
En ik rem alleen als er een kans bestaat dat ze flitsen. Noem het de flitscultuur.
Als je ramen steeds beslaan met deze temperaturen, ondanks de regen, dan is er ergens een lekkage denk ik. Check even of je vloermatjes ergens nat zijn of raamrubbers gescheurd zijn? En of je airco 100% functioneert.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:57 schreef Jiang153 het volgende:
GVD echt vervelend dat de ramen achterin steeds beslaan en of dat de regendruppels steeds buiten op het raam blijven
Airco doet het maar heb het niet aanquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:48 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Als je ramen steeds beslaan met deze temperaturen, ondanks de regen, dan is er ergens een lekkage denk ik. Check even of je vloermatjes ergens nat zijn of raamrubbers gescheurd zijn? En of je airco 100% functioneert.
Wat BS zegt; en kijk eens naar je interieurfilter indien aanwezig; bij 7/10 auto's is dat ding te ranzig om beet te pakken, want garagebedrijven vergeten dat ding standaard te vervangen tijdens een beurt. Sommige fabrikanten bouwen dat ding ook lekker ver weg, of construeren de boel zodanig dat de kans groot is dat er water op lekt als het regent, en dan kun je op dit soort ellende wachten.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:57 schreef Jiang153 het volgende:
GVD echt vervelend dat de ramen achterin steeds beslaan en of dat de regendruppels steeds buiten op het raam blijven
Eens. Ik denk nog steeds dat die vent zo stoned als een garnaal is, zoals hij beweegt.quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:22 schreef Glijdt_licht het volgende:
Snelheidsweterreclame = m.i. de gevaarlijkste en belachelijkste reclame sinds ik besta..
Zet 'm eens aan. Airco is een geweldige ontvochtiger..quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:00 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Airco doet het maar heb het niet aan
En ja komt alleen wanneer het regent
echt? Hoe weet ik eigenlijk of die werkt want als ik het naar koude lucht draai dan tja krijg ik koude lucht, maar als ik airco knop indruk dat hoor je de motor wel iets doen maar lucht wordt niet echt kouder naar mijn gevoel.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 11:55 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Zet 'm eens aan. Airco is een geweldige ontvochtiger..
Dan werkt ie wellicht niet goed (niet koud) maar als het lampje op die knop brand staat ie aan. Bij mij zit er wel eens vocht op mn voorruit (binnen). Met airco aan duurt het nog geen 5 seconden voor dat weg is....quote:Op donderdag 28 augustus 2014 11:58 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
echt? Hoe weet ik eigenlijk of die werkt want als ik het naar koude lucht draai dan tja krijg ik koude lucht, maar als ik airco knop indruk dat hoor je de motor wel iets doen maar lucht wordt niet echt kouder naar mijn gevoel.
Is letterlijk 2 weken geleden bijgevuld. Ik zal ff testen als ze weer beslaan.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:07 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Dan werkt ie wellicht niet goed (niet koud) maar als het lampje op die knop brand staat ie aan. Bij mijn zit er wel eens vocht op mn voorruit (binnen). Met airco aan duurt het nog geen 5 seconden...
Zolang de airco lucht daar ook komt wel jaquote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:07 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Is letterlijk 2 weken geleden bijgevuld. Ik zal ff testen als ze weer beslaan.
Helpt dit ook bij de ramen achter?
Kan wel bijgevuld zijn, maar kan ook lek zijn en nu dus weer leeg, je zou echt wel verschil moeten voelen tussen uit/aan. En als je hem op de raam stand hebt staan en je zet hem aan met airco, moet het binnen 5 seconden echt weg zijn, zo niet, doet je airco waarschijnlijk niks.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:07 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Is letterlijk 2 weken geleden bijgevuld. Ik zal ff testen als ze weer beslaan.
Helpt dit ook bij de ramen achter?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |