abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:09:44 #1
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_143583976
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang verlenende mensen.



Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif

En weer open.
  Moderator dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:11:43 #2
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_143584021
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:08 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Daarom ook vanaf 70 jaar elke twee jaar een verplichte keuring op eigen kosten invoeren.
Echt he? Ben ik het zeer mee eens.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:21:06 #3
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_143584266
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:11 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Echt he? Ben ik het zeer mee eens.
Elke keer wanneer er weer zo'n geraamte in een Suzuki Alto of een Daihatsu Cuore rare fratsen uithaalt vraag ik me weer af waarom dat nog niet is ingevoerd. Nu is het vanaf 75 jaar elke 5 jaar, en dan ook alleen wat lichamelijke checkjes (ogen, bloeddruk, goed functioneren armen en benen, geestelijke check). Waarom niet vaker, en ook met een stuk daadwerkelijk rijden (soort informeel examen). Want face it, veel van de 75+'ers kunnen gewoon niet meer verantwoord achter het stuur kruipen, ook al lijkt het lichamelijk wel zo.
pi_143584745
Omdat het volk wat die regeltjes in moet voeren bijna die leeftijd bereikt?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:38:45 #5
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_143584797
quote:
Daarom ook vanaf 70 jaar elke twee jaar een verplichte keuring op eigen kosten invoeren.
lijkt een goed idee hé,

tot je zelf 70 jaar oud bent, dan vind je het waarschijnlijk een ruk idee.
ik snap wel waarom die oude menschen nog steeds auto willen rijden, pak je dat af zijn ze totaal niet mobiel meer.

om de 2 jaar keuring is op zich niet verkeerd, maar dan niet op eigen kosten.
mee bekant vangde gin haas.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:50:22 #6
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_143585175
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:38 schreef kawa4 het volgende:

[..]

lijkt een goed idee hé,

tot je zelf 70 jaar oud bent, dan vind je het waarschijnlijk een ruk idee.
ik snap wel waarom die oude menschen nog steeds auto willen rijden, pak je dat af zijn ze totaal niet mobiel meer.

om de 2 jaar keuring is op zich niet verkeerd, maar dan niet op eigen kosten.
Wat een onzin. Ik heb een relatief jonge oma nog, die is pas de 75 jaar grens gepasseerd. Heeft geen rijbewijs, doet gewoon alles op de fiets (niet elektrisch) en met het OV. Voelt zich (naar eigen zeggen) tig keer mobieler dan alle "oudjes in mijn flat die alles lui met de auto doen".

En je moet je rijbewijsverlenging en het halen van je rijbewijs toch ook zelf betalen? Waarom het onderhouden van je rijbewijs boven een bepaalde leeftijd dan niet? Dat hoeft ook echt geen fortuin te kosten. Ik snap dat al die bejaarden hun rijbewijs graag willen houden, maar in het hedendaagse drukke verkeer is het gewoon niet verantwoord voor velen. En als jij nog wel gewoon goed kan rijden als 70+'er, dan komt dat er elke twee jaar gewoon uit, en kan je weer lekker twee jaar doortuffen. :)
  Moderator dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:55:10 #7
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_143585338
Exactly. Ik heb in de relatief korte tijd dat ik zelf een auto heb al best vaak meegemaakt dat er een auto op de linkerbaan voor mij reed met 90 ofzo en als het dan ein-de-lijk eens naar rechts gaat, dat je dan inhaalt en dan zo'n opa glazig kijkend achter het stuur ziet zitten :')

En dan zit ik weer zo van 'ja hoor... figures'
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:57:08 #8
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143585425
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:50 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ik heb een relatief jonge oma nog, die is pas de 75 jaar grens gepasseerd. Heeft geen rijbewijs, doet gewoon alles op de fiets (niet elektrisch) en met het OV. Voelt zich (naar eigen zeggen) tig keer mobieler dan alle "oudjes in mijn flat die alles lui met de auto doen".
Je hebt mensen die nog goed ter been zijn omdat ze lopen/fietsen en je hebt mensen die lopen/fietsen omdat ze nog goed ter been zijn. Niet iedereen kan alles lichamelijk nog zelf, zelfs al hebben die mensen hun hele leven gesport. Mijn opa is 89 en sport nu nog steeds, maar boodschappen moet hij echt in de auto doen.

quote:
En je moet je rijbewijsverlenging en het halen van je rijbewijs toch ook zelf betalen? Waarom het onderhouden van je rijbewijs boven een bepaalde leeftijd dan niet? Dat hoeft ook echt geen fortuin te kosten.
Jij hebt blijkbaar nog geen medische keuring hoeven doen voor het CBR :{ Ik vind een bijdrage prima hoor, maar laat die landelijk bepaald zijn en vastgesteld worden op een paar tientjes. Vergeet niet dat je doorgaans de keuring zelf ook moet betalen, dat staat dus los van de kosten van het CBR om de verlenging van het rijbewijs te beoordelen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:03:36 #9
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143585632
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:55 schreef dick_laurent het volgende:
Exactly. Ik heb in de relatief korte tijd dat ik zelf een auto heb al best vaak meegemaakt dat er een auto op de linkerbaan voor mij reed met 90 ofzo en als het dan ein-de-lijk eens naar rechts gaat, dat je dan inhaalt en dan zo'n opa glazig kijkend achter het stuur ziet zitten :')

En dan zit ik weer zo van 'ja hoor... figures'
Maar waar wil je dan op gaan keuren? Ouderdom heeft te maken met fysieke eigenschappen, inclusief het denkvermogen van de hersens. Daar kun je op keuren.

Onnodig links rijden, verkeerde snelheden, gevaarlijk gedrag etc. komt door andere dingen, zoals simpelweg niet kunnen rijden, egoisme in het verkeer en niet op zitten letten. Als je daar op wilt 'keuren' dan zul je toch echt élke bestuurder aan moeten pakken, want dat gedrag is alles behalve toe te schrijven aan alleen de bejaarden. Overigens ben ik niet tegen het herhalen van het praktijkexamen. Laten we zeggen, elke 10 jaar een opfrisexamen theorie en opnieuw een praktijktest afleggen. En dat je dan bv. een jaar hebt om dat te halen, dus dat je in de tussentijd het rijbewijs wel gewoon kan houden.

Het valt op, op bijvoorbeeld dit soort fora en/of op verjaardagspartijtjes, dat de veteranenautomobilisten juist slechtere kennis hebben van de theorie dan de broekies die net het pasje hebben. Ooit eens doorheen gewandeld 25 jaar geleden, maar nooit bijgehouden. Maar wel denken dat ze alle regels kennen. Als ik al het gehuil hoor over die 130 km/u bijvoorbeeld denk ik dat een groot deel van die de-beste-automobilisten-van-nederland wel een opfriscursus kunnen gebruiken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Moderator dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:16:13 #10
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_143586015
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:03 schreef twiFight het volgende:

[..]

Maar waar wil je dan op gaan keuren? Ouderdom heeft te maken met fysieke eigenschappen, inclusief het denkvermogen van de hersens. Daar kun je op keuren.

Onnodig links rijden, verkeerde snelheden, gevaarlijk gedrag etc. komt door andere dingen, zoals simpelweg niet kunnen rijden, egoisme in het verkeer en niet op zitten letten. Als je daar op wilt 'keuren' dan zul je toch echt élke bestuurder aan moeten pakken, want dat gedrag is alles behalve toe te schrijven aan alleen de bejaarden.

Je hebt wat dat deel betreft gelijk. Genoeg anderen die dat ook doen. Maar het overduidelijke verschil zit hem in de "intentie" van dit soort acties.

Onnodig langzaam links rijden, slecht opletten, niet knipperen, geen snelheid maken wanneer dat nodig is enzovoort enzovoort zijn inderdaad dingen die niet alleen bejaarden doen.
Het verschil is dat een jonger persoon die dit doet, het gewoon uit asociale laksheid, arrogantie of stress doet. Niet omdat hij/zij niet capabel is om snel genoeg te reageren.

En daar zit bij veel bejaarden gewoon de crux wat mij betreft. Ze zijn niet capabel meer om snel te reageren, goed overzicht te hebben, adequaat te handelen (mentaal vooral dan). Dus ja, dan mogen ze fysiek misschien nog wel in staat zijn om enigszins normaal te schakelen en te sturen enzo, maar op het moment dat ze gewoon zó weinig verkeersinzicht en reactievermogen hebben dat ze in het snelle hedendaagse verkeer voor het grootste deel vd tijd nauwelijks goed in de gaten hebben wat er om hun heen gebeurt.... tsjah... dan vind ik het echt wel link hoor, sorry.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:29:00 #11
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_143586487
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:21 schreef BigSmurf het volgende:
Waarom niet vaker, en ook met een stuk daadwerkelijk rijden (soort informeel examen).
Eensch. Beter lijkt het me om een verplicht (her)examen in te voeren voor alle bestuurders, zo om de 10 jaar of zo. Dan filter je al heel wat mensen eruit die eigenlijk niet goed in staat zijn om te rijden. Hoef je ook niet te wachten tot ze bejaard zijn.

-edit- wat twiFight dus eigenlijk post.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  FOK!fotograaf dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:47:17 #12
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143587068
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:29 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Eensch. Beter lijkt het me om een verplicht (her)examen in te voeren voor alle bestuurders, zo om de 10 jaar of zo. Dan filter je al heel wat mensen eruit die eigenlijk niet goed in staat zijn om te rijden. Hoef je ook niet te wachten tot ze bejaard zijn.

-edit- wat twiFight dus eigenlijk post.
Dat wordt lachem, want iedereen zakt dan zo'n beetje. Wij zijn te gehaaid, te snel, we hebben dingen te snel in de gaten. Een gaatje waar je vol gas voor moet geven om in te passen? Bij het CBR is dat zakken. Ik merkte het al met mijn BE rijlessen en examen een paar jaar terug: 1 hand, sneller met optrekken en keuzes maken, wat vlotter doorrijden ("Het is hier steeds 30 en niet bijna 50, ook al slaat die 30 nergens op" :P) en je ergeren aan lesauto's voor je bij het stoplicht (dus bij het tweede licht ernaast staan).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:59:05 #13
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_143587457
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:03 schreef twiFight het volgende:

[..]

Maar waar wil je dan op gaan keuren?
Hetgeen wat ze nu elke 5 jaar al doen vanaf 75 jaar (lichamelijk en geestelijk), maar ook gewoon een stuk rijden. En dan niet zoals bij het CBR op elke slak zout leggen, maar gewoon een goede indruk krijgen van iemand hoe hij/zij zich houdt in het verkeer. Dat de echte gevaren ertussenuit gefilterd worden.

Ik wil niet alle bejaarden van de weg afhebben, ik wil de gevaarlijkste figuren filteren. Diegenen die echt niet meer capabel zijn. Een periode van 5 jaar is gewoon teveel. In 2 jaar tijd kan er zoveel veranderen in gesteldheid dat je bij de keuring nog prima was, maar 2 jaar later een gevaar op de weg. En enkel een keuring door een arts vind ik daarbij niet afdoende.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:34:20 #14
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143588774
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:47 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat wordt lachem, want iedereen zakt dan zo'n beetje.
Het CBR examen is dan ook een aanfluiting. Ten eerste lijkt het meer gericht op inkomsten dan op rijvaardigheid. Het examen hangt sterk af van de examinator en waar de een met goed rijgedrag toch zakt, slaagt de ander wel weer.

Een (her)examen zou mijns inziens puur gericht moeten zijn op het niet veroorzaken van gevaar, anticiperend rijden en sociaal/vloeiend rijden. Met dat laatste bv. kom je een stuk sneller thuis dan dat opgefokte gejaag. Als iedereen het doet rijdt het ten eerste een stuk leuker én je bent eerder thuis (met nog minder verbruik ook). Of de automobilist in kwestie dan wel duidelijk zijn hoofd gedraaid heeft bij het kijken in de spiegels lijkt mij minder relevant.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_143602143
Door omstandigheden met het OV onderweg. Gaat een lijndienstbus de snelweg op, wordt ie continu ingehaald door vrachtwagens. De bus is van het type touringcar. Dus ik kijk effe hoe hard hij rijdt - 75 km/uur. 8)7
Professioneel gifmenger.
pi_143602182
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:51 schreef Buurpoes het volgende:
Door omstandigheden met het OV onderweg. Gaat een lijndienstbus de snelweg op, wordt ie continu ingehaald door vrachtwagens. De bus is van het type touringcar. Dus ik kijk effe hoe hard hij rijdt - 75 km/uur. 8)7
Chauffeur moet ook de uren maken :D
pi_143602405
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:51 schreef Buurpoes het volgende:
Door omstandigheden met het OV onderweg. Gaat een lijndienstbus de snelweg op, wordt ie continu ingehaald door vrachtwagens. De bus is van het type touringcar. Dus ik kijk effe hoe hard hij rijdt - 75 km/uur. 8)7
Anders moet hij bij de volgende halte een half uur wachten omdat hij veel te vroeg is en daar had hij geen zin in ;)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_143602946
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:57 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Anders moet hij bij de volgende halte een half uur wachten omdat hij veel te vroeg is en daar had hij geen zin in ;)
Limiet was 120, een reeks vrachtwagens die 90 rijden en dan zie je het naast en achter de bus stropen. Ik vond t niet kunnen.
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:20:16 #19
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_143603311
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:57 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Anders moet hij bij de volgende halte een half uur wachten omdat hij veel te vroeg is en daar had hij geen zin in ;)
Dé reden waarom ik de bus haat is dat ze dat dus nooit doen, wachten. Een trein vertrekt óf op tijd óf te laat. Shit, maar voorspelbaar. Een bus komt soms echt 5 minuten te vroeg en rijdt dan lekker door. Leuk als je op een punt staat waar maar 2x of zelfs 1x per uur een bus langskomt.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:37:44 #20
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143604107
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 20:20 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dé reden waarom ik de bus haat is dat ze dat dus nooit doen, wachten. Een trein vertrekt óf op tijd óf te laat. Shit, maar voorspelbaar. Een bus komt soms echt 5 minuten te vroeg en rijdt dan lekker door. Leuk als je op een punt staat waar maar 2x of zelfs 1x per uur een bus langskomt.
Zoals mij vorige week gebeurde. 6 minuten te vroeg, 2 keer per uur een bus. Ik snap wel waarom ze snel op een eindpunt willen zijn, want veel pauze krijgen die mensen niet en die willen ook wel eens een sigaretje, maar ze vergeten daarbij doodleuk even dat mensen afhankelijk zijn van de bus en het rooster dat die rijdt.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Spellchecker woensdag 20 augustus 2014 @ 01:56:06 #21
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_143617281
Hangt wel grotendeels van de chauffeur af... Ik heb zelf altijd óf heel rustig aan gedaan, om te tijd mij weer bij te laten halen, of even bij een bushalte gewacht als het echt te gortig werd (meer dan 2 minuten te vroeg).

Dan zijn er ook nog lijnen, die incorrect bemeten zijn; dan ben je bij plaats A 2 minuten te vroeg, en vanaf plaats B loop je ineens 5 minuten achter, de rest van de rit... Als je in zo'n plaats woont, zul je dus zien dat zo'n lijn structureel of te vroeg, of structureel te laat langs komt :P
Tevens -purist.
pi_143618532
Mensen die een paar minuten naast je gaan hangen, voordat ze eindelijk eens in gaan halen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 09:08:26 #23
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143619645
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:56 schreef NoBody122 het volgende:
Hangt wel grotendeels van de chauffeur af... Ik heb zelf altijd óf heel rustig aan gedaan, om te tijd mij weer bij te laten halen, of even bij een bushalte gewacht als het echt te gortig werd (meer dan 2 minuten te vroeg).

Dan zijn er ook nog lijnen, die incorrect bemeten zijn; dan ben je bij plaats A 2 minuten te vroeg, en vanaf plaats B loop je ineens 5 minuten achter, de rest van de rit... Als je in zo'n plaats woont, zul je dus zien dat zo'n lijn structureel of te vroeg, of structureel te laat langs komt :P
Ja, dat zie je ook, in Amersfoort bv. Maar dat is inderdaad structureel. Het stomme van chauffeurs die zich niet aan de tijden houden is dat je er niet op kan anticiperen. Ik kan best wel eens 5 minuten eerder weg van werk om de te vroege bus nog te halen. Maar niet elke dag, om vervolgens ook nog eens 9 van de 10 keer 10 minuten te moeten wachten, omdat de bus meestal 2-3 minuten te laat is. Dat is dus het hele punt van zo'n dienstrooster, daar kunnen mensen op anticiperen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_143624326
quote:
15s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 06:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mensen die een paar minuten naast je gaan hangen, voordat ze eindelijk eens in gaan halen.
Heerlijk ja. Mensen die, als ik achter een vrachtwagen aankom rijden (rechterstrook) lekker linksachter in mn dode hoek blijven hangen.. Dan moet ik dus mn snelheid aanpassen aan 90 en dus remmen, omdat hij me niet gewoon inhaalt. En 'm er nog voor gooien doe ik dan toch liever niet, is me te asociaal :P
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
pi_143624799
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:32 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Heerlijk ja. Mensen die, als ik achter een vrachtwagen aankom rijden (rechterstrook) lekker linksachter in mn dode hoek blijven hangen.. Dan moet ik dus mn snelheid aanpassen aan 90 en dus remmen, omdat hij me niet gewoon inhaalt. En 'm er nog voor gooien doe ik dan toch liever niet, is me te asociaal :P
Maar daar kun je op anticiperen. Ruim van te voren iets gas bijgeven en dan voor die auto invoegen en de vrachtwagen inhalen
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_143624888
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Maar daar kun je op anticiperen. Ruim van te voren iets gas bijgeven en dan voor die auto invoegen en de vrachtwagen inhalen
Dan zijn er ook wel eens figuren die op je bumper gaan hangen omdat je niet met 140 km/uur inhaalt. Het is gewoon nooit goed.
Professioneel gifmenger.
  Moderator woensdag 20 augustus 2014 @ 12:57:12 #27
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_143625142
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:47 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dan zijn er ook wel eens figuren die op je bumper gaan hangen omdat je niet met 140 km/uur inhaalt. Het is gewoon nooit goed.
Yep, tijdje geleden nog meegemaakt. 120 weg... ik haal ff in met ruim 130 op de linkerbaan, zit er een gast in een Corsa nota bene meteen op mijn bumper omdat het niet snel genoeg ging :') :') :')
  woensdag 20 augustus 2014 @ 13:00:28 #28
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_143625237
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:57 schreef dick_laurent het volgende:
yep, tijdje geleden nog meegemaakt. 120 weg... ik haal ff in met ruim 130 op de linkerbaan, zit er een gast in een Corsa nota bene meteen op mijn bumper omdat het niet snel genoeg ging
dan gaat bij mij meteen het gas los,
dan blijf ik langs de vrachtwagen rijden, net zo lang tot dat hij meer ruimte er tussenlaat
mee bekant vangde gin haas.
  Moderator woensdag 20 augustus 2014 @ 13:05:50 #29
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_143625407
quote:
2s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:00 schreef kawa4 het volgende:

[..]

dan gaat bij mij meteen het gas los,
dan blijf ik langs de vrachtwagen rijden, net zo lang tot dat hij meer ruimte er tussenlaat
Ja ik heb wel ff expres gas losgelaten en toen lekker langzaam naar rechts gegaan. Vervolgens haalde meneer me in en stuurde vrij agressief meteen naar rechts vlak voor me, om even zijn ongenoegen te laten blijken :')

en daarna moovde hij vrij snel weer naar de linkerbaan om daar bij de volgende te gaan lopen kleven...... echt, sommige mensen |:(
  woensdag 20 augustus 2014 @ 13:07:48 #30
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_143625451
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:05 schreef dick_laurent het volgende:
Vervolgens haalde meneer me in en stuurde vrij agressief meteen naar rechts vlak voor me, om even zijn ongenoegen te laten blijken
yup, dat is dan idd een beetje standaard reactie, die ik dan ook krijg ja,
en vergeet de middelvinger niet :')
mee bekant vangde gin haas.
pi_143625474
Ik kan me niet zo druk maken over bumperklevers, gewoon door met inhalen en snel naar rechts.

Wel irritant fietser en brommers die vinden dat ik te langzaam over de grachten rijd, ja zodat ik noch kan stoppen als er een andere fiets of brommer van rechts komt uit een nauw straatje.
.
pi_143625972
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:47 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dan zijn er ook wel eens figuren die op je bumper gaan hangen omdat je niet met 140 km/uur inhaalt. Het is gewoon nooit goed.
Tja.

Maar dan nog aan jezelf blijven denken en niet wachten op anderen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_143626168
Even een dotje gas geven en naar links, vervolgens lekker met 130 op de cruise control verder touren. Echt irritant die dooiehoek hangers.
pi_143626531
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:08 schreef Fer het volgende:
Ik kan me niet zo druk maken over bumperklevers, gewoon door met inhalen en snel naar rechts.

Wel irritant fietser en brommers die vinden dat ik te langzaam over de grachten rijd, ja zodat ik noch kan stoppen als er een andere fiets of brommer van rechts komt uit een nauw straatje.
Of wielrenners...

Laatst op de bromfiets een wielrenner ingehaald, ging prima. Effe later een onoverzichtelijke bocht, dus ik rem. Gaat die prutser mij rechts (!) proberen in te halen en maar jammeren dat daar niet genoeg ruimte was. Die wilde blijkbaar met 40 km/uur een onoverzichtelijke bocht door zeilen. Met zijweg, en uitmondend in een tunneltje.
Professioneel gifmenger.
pi_143626642
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:37 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Of wielrenners...

Laatst op de bromfiets een wielrenner ingehaald, ging prima. Effe later een onoverzichtelijke bocht, dus ik rem. Gaat die prutser mij rechts (!) proberen in te halen en maar jammeren dat daar niet genoeg ruimte was. Die wilde blijkbaar met 40 km/uur een onoverzichtelijke bocht door zeilen. Met zijweg, en uitmondend in een tunneltje.
Wielrenners zijn sowieso een stelletje flikkers, altijd zwaaien dat je langzamer moet rijden ook al houd je je aan de snelheid. Dat soort gevallen is de killswitch voor gemaakt.
pi_143628304
quote:
2s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:00 schreef kawa4 het volgende:

[..]

dan gaat bij mij meteen het gas los,
dan blijf ik langs de vrachtwagen rijden, net zo lang tot dat hij meer ruimte er tussenlaat
Dit.

Daar krijg je wel ontzettend vermakelijke reacties op. :+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 14:28:50 #37
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_143628317
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:08 schreef Fer het volgende:
Ik kan me niet zo druk maken over bumperklevers, gewoon door met inhalen en snel naar rechts.

Wel irritant fietser en brommers die vinden dat ik te langzaam over de grachten rijd, ja zodat ik noch kan stoppen als er een andere fiets of brommer van rechts komt uit een nauw straatje.
Dat is ook het beste wat je met bumperklevers kan doen. Anders maak je het alleen maar gevaarlijker.

Zeer irritant vind ik het trouwens wanneer mensen 110 rijden op de linkerbaan van de a2 tussen Utrecht en Amsterdam, dat stukje waar je 130 mag.

Op de een of andere manier houdt niemand rechts bij bredere snelwegen. Ook niet een klein beetje. Gewoon twee banen rechts niets en dan toch niet opzij gaan.

Dan ga ik ook bumperkleven en knipperen. Links plakken zowiezo een enorm teken van gebrekkig verkeersinzicht. Genoeg reden om opnieuw examen te doen. :(
pi_143628353
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:28 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dat is ook het beste wat je met bumperklevers kan doen. Anders maak je het alleen maar gevaarlijker.

Zeer irritant vind ik het trouwens wanneer mensen 110 rijden op de linkerbaan van de a2 tussen Utrecht en Amsterdam, dat stukje waar je 130 mag.

Op de een of andere manier houdt niemand rechts bij bredere snelwegen. Ook niet een klein beetje. Gewoon twee banen rechts niets en dan toch niet opzij gaan.

Dan ga ik ook bumperkleven en knipperen. Links plakken zowiezo een enorm teken van gebrekkig verkeersinzicht. Genoeg reden om opnieuw examen te doen. :(
Heb daar nooit last van gehad bij dat stukje snelweg, iedereen netjes op de rechterbaan. Misschien lag het ook wel aan het tijdstip.. ik kwam daar meestal rond het middaguur.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 14:30:24 #39
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_143628373
Zowiezo. Als je niet de maximale snelheid rijdt op de gps -- dus niet je snelheidsmeter -- hoor je niet op de linkerbaan thuis. Gewoon niet. :(
pi_143628387
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:28 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dat is ook het beste wat je met bumperklevers kan doen. Anders maak je het alleen maar gevaarlijker.

Zeer irritant vind ik het trouwens wanneer mensen 110 rijden op de linkerbaan van de a2 tussen Utrecht en Amsterdam, dat stukje waar je 130 mag.

Op de een of andere manier houdt niemand rechts bij bredere snelwegen. Ook niet een klein beetje. Gewoon twee banen rechts niets en dan toch niet opzij gaan.

Dan ga ik ook bumperkleven en knipperen. Links plakken zowiezo een enorm teken van gebrekkig verkeersinzicht. Genoeg reden om opnieuw examen te doen. :(
idd, A2 is inderdaad erg hinderlijk, maarja 100 rijden op een baan met 5 rijstroken is erg hersendodend.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_143628414
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:30 schreef NieuweNier het volgende:
Zowiezo. Als je niet de maximale snelheid rijdt op de gps -- dus niet je snelheidsmeter -- hoor je niet op de linkerbaan thuis. Gewoon niet. :(
dus als er 3 stroken zijn waar je 100 mag en iedereen rijdt 90-110 op de rechter 2 stroken moet ik perse met 130kmh inhalen?
life happens while you're pusing the throttle.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 14:32:04 #42
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_143628422
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Heb daar nooit last van gehad bij dat stukje snelweg, iedereen netjes op de rechterbaan. Misschien lag het ook wel aan het tijdstip.. ik kwam daar meestal rond het middaguur.
Ah vandaar. Ik vaak net na 19.00. Dan kan en mag je er 130 rijden, maar zijn er veel auto's op de weg.

Als er dan een paar mensen consistent links plakken worst het chaos. Rechts inhalen, veel banen naar links om in te halen, een drukke linkerbaan en rechts geen verkeer, etc.

Als het rustig is vind ik het trouwens wel een ontzettend chill snelweg ^O^
pi_143628453
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:30 schreef NieuweNier het volgende:
Zowiezo. Als je niet de maximale snelheid rijdt op de gps -- dus niet je snelheidsmeter -- hoor je niet op de linkerbaan thuis. Gewoon niet. :(
Als alles wat rechts rijdt langzamer rijdt dan de max. snelheid wel.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 14:35:25 #44
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_143628520
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:31 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

dus als er 3 stroken zijn waar je 100 mag en iedereen rijdt 90-110 op de rechter 2 stroken moet ik perse met 130kmh inhalen?
In nederland gebeurd het volgens mij niet dat er voor verschillende rijbanen andere maximum snelheden gelden. Behalve bij een ongeluk ofzo op de matrixborden.

Als je op een 130 weg rijdt vind ik dus inderdaad dat je links 130 moet rijden. Zeker als er een auto achter je rijdt. (Als dat niet het geval is zou je een uitzondering kunnen maken, mits niemand voor je hoeft te remmen).

Als het zoals je schets een 100 weg is moet je 100 rijden op de linkerbaan. Gewoon niet onder de maximumsnelheid als daar geen echte reden toe is. :')
  woensdag 20 augustus 2014 @ 14:36:47 #45
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_143628560
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Als alles wat rechts rijdt langzamer rijdt dan de max. snelheid wel.
Als ze rechts harder rijden dan de maximum snelheid ook. Anders wordt je rechts ingehaald en das ook niet de bedoeling, dan plak je ook links :')
pi_143628649
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:35 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

In nederland gebeurd het volgens mij niet dat er voor verschillende rijbanen andere maximum snelheden gelden. Behalve bij een ongeluk ofzo op de matrixborden.

Als je op een 130 weg rijdt vind ik dus inderdaad dat je links 130 moet rijden. Zeker als er een auto achter je rijdt. (Als dat niet het geval is zou je een uitzondering kunnen maken, mits niemand voor je hoeft te remmen).

Als het zoals je schets een 100 weg is moet je 100 rijden op de linkerbaan. Gewoon niet onder de maximumsnelheid als daar geen echte reden toe is. :')
Dat is de nuance waar ik eigenlijk naar op zoek was.
ik hinder nooit iemand als ik inhaal maar als er niemand op de linker strook zit hoef ik niet perse vmax te rijden.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_143628670
Max snelheid van wat moet je dan rijden? Mijn auto heft een top van 202, die moet ik dus rijden op de meest linkerrijstrook of wat? :')
  Moderator woensdag 20 augustus 2014 @ 14:39:50 #48
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_143628674
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:30 schreef NieuweNier het volgende:
Zowiezo. Als je niet de maximale snelheid rijdt op de gps -- dus niet je snelheidsmeter -- hoor je niet op de linkerbaan thuis. Gewoon niet. :(
Nou je wil niet weten hoe vaak ik het al heb meegemaakt dat men op de linkerbaan 100 ofzo rijdt waar je 120 mag. Vaak is dat dan door een of andere slomo die de boel loopt op te houden, but it happens...a lot :(

quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:30 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

idd, A2 is inderdaad erg hinderlijk, maarja 100 rijden op een baan met 5 rijstroken is erg hersendodend.
JA! Ik heb ook echt een pestpleurishekel aan de A2. Fucking 100 moeten rijden met z'n allen op een vijfbaans weg = :') in het kwadraat
pi_143628720
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:39 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Nou je wil niet weten hoe vaak ik het al heb meegemaakt dat men op de linkerbaan 100 ofzo rijdt waar je 120 mag. Vaak is dat dan door een of andere slomo die de boel loopt op te houden, but it happens...a lot :(

[..]

JA! Ik heb ook echt een pestpleurishekel aan de A2. Fucking 100 moeten rijden met z'n allen op een vijfbaans weg = :') in het kwadraat
Dit dus, als ik geen CC in mijn auto had dan had ik mijn stuur al 100x kaal gevreten van frustratie :')
life happens while you're pusing the throttle.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 14:42:23 #50
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_143628759
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:39 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Dat is de nuance waar ik eigenlijk naar op zoek was.
ik hinder nooit iemand als ik inhaal maar als er niemand op de linker strook zit hoef ik niet perse vmax te rijden.
Haha ik dacht ook al van "huh" toen je het postte. Jij lijkt me niet het type mensen te hinderen en links te plakken :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')