Op dinsdag 19 augustus 2014 09:49 schreef dick_laurent het volgende:Vanmorgen ook weer leuk op weg naar werk (en ik was weer op de fiets ja, ik pak vaker de fiets dan de auto

)
Staat er een busje rechts geparkeerd op de weg met zijn gevarenknippers aan. Voor mij rijdt vrij chique Citroen C5.
Ik blijf er achter. Citroen kon makkelijk links langs de bus, ok...het was krap, maar het kón.
Blijft die droeftoeter staan links op de weg, vlak voor 't busje dus, waardoor ik er dus zelfs met mijn fietsje met geen mogelijkheid meer langs kon. Dus na enkele seconden roep ik vrij luid "Hallooo, u kunt gaan hoor". Dit heeft in eerste instantie geen effect, maar na een seconde of tien besluit persoon in de Citroen er toch maar langs te gaan, met een tergend langzame slakkegang.
Vervolgens is ie erlangs, en blijft ie gewoon 6 km/u doorrijden, LINKS op de weghelft.
Nu weet ik dat rechts inhalen niet mag, en al helemaal niet verstandig is op de fiets, maar ik werd helemaal gek van dit figuur dus ik denk, fuck this, ik haal wel rechts in dan.
En ja hoor, precies op het moment dat ik dat wil gaan doen, gaat ie naar rechts (zonder knipperlicht of niks trouwens) mij dus vol afsnijdend. Ik dus in de remmen en daarna alsnog links inhalen.
Terwijl ik er langs fiets kijk ik natuurlijk vol irritatie naar rechts wat voor figuur er in zit, en ja hoor, dit dus.

[
afbeelding ]