Goede tip. Hij gooit het over een andere boeg. Even wennen. Minder herkenbaar zeg ik meteen. Ben wel erg benieuwd naar het album.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:57 schreef Maxerazzi het volgende:
Heb 't niet bijgehouden hier, maar is de nieuwe Perfume Genius al genoemd? O, en gefeliciteerd, Moody. [ afbeelding ]
Leuk bandje iddquote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:48 schreef BillDauterive het volgende:
Gefeliciteerd Moody
De meeste liedjes met Birthday erin zijn al genoemd, dus dan maar eentje waarvan het album 'Thank you, Happy birthday' heet.
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:41 schreef Moody het volgende:
Maarja, ik wil het wel zeggen hoor. Heb dikke blingbling 19" zomervelgen gekregen voor mijn Beemer
Naja, zelf uitgezocht en betaald, maar de goedkeuring van moeder de vrouw was een groot cadeau
Zo, dat is een andere sound zegquote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:57 schreef Maxerazzi het volgende:
Heb 't niet bijgehouden hier, maar is de nieuwe Perfume Genius al genoemd? O, en gefeliciteerd, Moody. [ afbeelding ]
quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:57 schreef methodmich het volgende:
Dus Moody gaat nu ongeveer zo door het dorp:
Dit topic is een warm dekenquote:Op woensdag 16 juli 2014 22:12 schreef kciR het volgende:
Moody, deze is vandaag voor jou.
'Yesterday was your birthday. Happy birthday'
Ik ben er wel uit. Het is niet beter, maar dat kon ook bijna niet.quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:14 schreef kciR het volgende:
Die Perfume Genieus is wel echt anders, ben er nog niet uit of het beter is..
Fargo staat nog op mijn lijstjequote:
BB, had je onderstaande nieuwtje al gezien? Met een beetje mazzel gooit een genereuze ziel de opnames online.quote:Op woensdag 16 juli 2014 23:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Fargo staat nog op mijn lijstjevond de film zeer vermakelijk DVD staat hier in de kast.
quote:Six Rare, Unheard Nick Drake Tapes Are Going Up For Auction
Six of Nick Drake's "pristine" unheard recordings from 1968 will go up for auction on July 31st at London's Ted Owen & Company, the New York Times reports. According to Rolling Stone, the recordings are "pristine master tapes" previously owned by Beverley Martyn, a folk singer who mentored Drake alongside her late husband John Martyn. According to a company representative, the tapes are expected to sell for at least £250,000 ($428,000 USD).
The tapes were recorded the year before the late singer released his debut album, Five Leaves Left. Martyn, in an interview with The Independent, said Drake's early guitar playing on the tape is "absolutely excellent."
"The strings were great [on the formal albums], but this is just him, and it makes it more personal," she said. "I don't want this tape to get lost or get into the wrong hands if anything happens to me," she continued. "Someone else should be able to enjoy it."
http://pitchfork.com/news(...)oing-up-for-auction/
Oh tof, maar ook wel weer een beetje lijken pikkerij natuurlijk, dat zijn zijn oefenbandjes ik denk niet dat hij er blij mee zou zijn geweest als veel mensen dat hadden gehoord.quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:54 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
BB, had je onderstaande nieuwtje al gezien? Met een beetje mazzel gooit een genereuze ziel de opnames online.
[..]
Dancing dollekamp - onder de radarquote:Op donderdag 17 juli 2014 09:11 schreef Zocalo het volgende:
Komende week op vakantie, dus ik ben nog op zoek naar wat nieuwe, leuke albums die lekker werken in het zonnetje.
Welke zijn musts volgens jullie? De reeks gaat me iets te hard om alles te checken
Typhoon en Taylor McFerrin heb ik al binnen. Fink is ook best een leuk album.
Ik vind Manic Street Preachers trouwens ook altijd best leuk, hun nieuwe album is wat vrolijker en staat me wel aan.
De film is 1 van mijn favorieten dus ik was een beetje bang voor de tv show, maar die is echt geweldig. Billy Bob Thorntonquote:Op woensdag 16 juli 2014 23:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Fargo staat nog op mijn lijstjevond de film zeer vermakelijk DVD staat hier in de kast.
Over welke albums heb je het dan?quote:Op donderdag 17 juli 2014 09:40 schreef Gehenna het volgende:
Wow post-britpop blur is een stuk gaver dan ik gedacht had
Ben nu '13' aan het luisteren, maar die is een stuk experimenteler/veelzijdiger dan ik van van hun gewend ben (lees: parklife)quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:03 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Over welke albums heb je het dan?
13 is heerlijk ja. Men wil nog wel eens vergeten dat Graham Coxon een erg sterke en creatieve gitarist is, zijn solowerk heeft meestal ook de gekkigheid van het werk op 13.quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:19 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ben nu '13' aan het luisteren, maar die is een stuk experimenteler/veelzijdiger dan ik van van hun gewend ben (lees: parklife)
Tennis is wel leuk, alleen wel een beetje zoetjes.quote:Op donderdag 17 juli 2014 20:29 schreef Moody het volgende:
ranja, ken je Tennis al?
niet-ranjaërs mogen ook wat zeggen
Zoetjes it is. Maar het heeft wel "iets" dat ik kan waarderen. Weet nog niet precies watquote:Op donderdag 17 juli 2014 20:29 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Tennis is wel leuk, alleen wel een beetje zoetjes.
Ik ookquote:Op donderdag 17 juli 2014 20:36 schreef Tchock het volgende:
Er is ook een nieuwe Modeselektion. Op de vorige twee stonden pareltjes en deze bevat nieuwe muziek van onder andere Nosaj Thing, Brandt Brauer Frick, Modeselektor en Illum Sphere. Ik ben erg benieuwd!
[ afbeelding ]
2 weken geleden was-ie op pitchfork te streamenquote:Op donderdag 17 juli 2014 21:00 schreef Moody het volgende:
[..]
Oh
Ik kom 'm eerst niet vinden, nu wel
Zet 'm zo op
Streamen doe ik amper. Ben zo'n persoon die zich gaat ergeren aan de kwaliteit. Ik pluk 'm liever op 320kb of FLAC van internet en koop 'm als-ie bevaltquote:Op donderdag 17 juli 2014 21:04 schreef ranja het volgende:
[..]
2 weken geleden was-ie op pitchfork te streamenmaar daar kijk je zeker nooit
(ik ook niet maar via facebook melden de dames dat netjes)
ranja was eerst. Hij krijgt de credits. Ook als je het waardeloos vindt.quote:Op donderdag 17 juli 2014 21:44 schreef DO2 het volgende:
Ik zal 'm zo eens proberen. Omdat jij het bent.
Heb hem nu op 3 staan voor plaat van het jaar. Achter Boris en Freddie Gibbs, ik sluit niet uit dat die nog verder kan stijgen. Moet hem even bestellen, want ik ga geen dl meer kunnen vinden ben ik bang.quote:
Verkeerde topic?quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:43 schreef Moody het volgende:
Ik zat 3 jaar geleden in hetzelfde vliegtuig op dezelfde route...richting Kuala Lumpur. Komt wel erg dichtbij op deze manier
Die gedachte schoot een paar minuten toevallig nog door mijn hoofd. Apart idee wel, ja.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:43 schreef Moody het volgende:
Ik zat 3 jaar geleden in hetzelfde vliegtuig op dezelfde route...richting Kuala Lumpur. Komt wel erg dichtbij op deze manier
154 geïdentificeerde Nederlanders tot nu toe. Totaal aantal doden minstens 295. Zwarte dag.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:52 schreef DO2 het volgende:
Oh, ik ken nu pas de context.
Ik volg het nieuws niet op de voet,.
Die mensen zijn ingestapt omdat ze niet wisten dat het misschien ging om een aanval. Kort na het voorval was dat nog niet duidelijk. Ik was ook ingestapt denk ik. Als je niet instapt, zitten er financiële gevolgen aan vast....quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:14 schreef kciR het volgende:
Zoveel Nederlanders![]()
In de eerste berichten waar het er dertig. Al is het niet heel gek natuurlijk, als het vliegtuig uit Nederland vertrekt.
Dat ene beeld dat ze een Lonely Planet van Bali & Lombok in beeld hebben op een verkoold stuk grond is echt confronterend. (De rest natuurlijk ook, maar dit laat gelijk zien dat het om onschuldige slachtoffers gaat). Die mensen zullen daar nooit aankomen.
Kijkt mij trouwens verschrikkelijk om de eerst volgende vlucht van Amsterdam - Kuala Lumpur te nemen (die inmiddels al vliegt). Had met mn vriendin net de discussie of je dan in zou stappen..
En ook gelijk (nog meer) oorlog op de Gazastrook.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:58 schreef Maxerazzi het volgende:
Bizar nieuws. Echt verschrikkelijk. Dit gaat ook een diplomatieke hellstorm worden.
Ik weet niet of ik toen was ingestapt. Later werd duidelijk dat er geen enkel vluchtverkeer meer is boven Oost-Oekraïne, dan is er natuurlijk niets aan de hand.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:14 schreef kciR het volgende:
Zoveel Nederlanders![]()
In de eerste berichten waar het er dertig. Al is het niet heel gek natuurlijk, als het vliegtuig uit Nederland vertrekt.
Dat ene beeld dat ze een Lonely Planet van Bali & Lombok in beeld hebben op een verkoold stuk grond is echt confronterend. (De rest natuurlijk ook, maar dit laat gelijk zien dat het om onschuldige slachtoffers gaat). Die mensen zullen daar nooit aankomen.
Kijkt mij trouwens verschrikkelijk om de eerst volgende vlucht van Amsterdam - Kuala Lumpur te nemen (die inmiddels al vliegt). Had met mn vriendin net de discussie of je dan in zou stappen..
Precies. Dat vliegtuig weet ook wel dat het het niet kan maken neer te storten.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:21 schreef BoerBert het volgende:
De kans dat het ook daarmee fout gaat is natuurlijk wel heel klein.
Ik denk dat ze vooral blij zijn dat ze niet een vlucht eerder geboekt hebben.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:53 schreef kciR het volgende:
Natuurlijk is de kans dat de volgende vlucht crasht erg klein. En ik denk dat ze hun route onderweg wel hebben aangepast.
Maar ik denk dat je blij bent als je weer veilig geland bent in Kuala Lumpur.
Ja, ik zag hem langs komen in het NWS topic. Ik ga hem maar niet kijken..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:11 schreef Moody het volgende:
Dat filmpje op Liveleak is echt vreselijk. Ik durf geen link te plaatsen.
Het is nog niet bewezen dat het opzet was, dus we moeten oppassen met die uitspraken.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:18 schreef Kerftminister het volgende:
Ik kan zulke dingen echt niet begrijpen hoor, waarom dit soort dingen gebeuren. Heb het filmpje gekeken omdat ik redelijk goed tegen zulke dingen kan, maar zelfs bij mij treden nu onderbuikgevoelens op, die ik normaal echt totaal niet heb. Ik snap het gewoon niet, waarom doen mensen dit?
Hoe dan?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Het is nog niet bewezen dat het opzet was, dus we moeten oppassen met die uitspraken.
Als het opzet was, is dit ziek en moet Nederland echt zijn ballen tonen. Anders zijn we niet meer geloofwaardig.
Het zijn beelden na een willekeurige plane crash. Maar tegenwoordig knallen ze zo snel de beelden online dat iedereen het kan zien. Zou niet mogen eigenlijk i.v.m. het respect na de overledenen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:19 schreef DO2 het volgende:
Mijn nieuwsgierigheid won 't weer eens van mijn gezonde verstand.
NIET kijken, mensen. Je krijgt er spijt van.
Alleen al het feit dat er blijkbaar tweets van separisten zijn die dit toejuichen is misselijkmakend.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Het is nog niet bewezen dat het opzet was, dus we moeten oppassen met die uitspraken.
Als het opzet was, is dit ziek en moet Nederland echt zijn ballen tonen. Anders zijn we niet meer geloofwaardig.
Weet ik niet. Maar als > 150 Nederlanders worden vermoord door een groepering in Oekraïne, moet dat toch iets zijn voor defensie of niet? We kunnen militair niets, maar politiek wel.quote:
Nee, we kunnen helemaal geen fuck. Het is heel wrang, maar qua internationale diplomatiek is het van groter belang dat er 23 Amerikanen waarschijnlijk aan boord waren. Dat is kut, maar c'est ça. Voor de rest is militair ingrijpen absoluut ridicuul idee.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:24 schreef Moody het volgende:
[..]
Weet ik niet. Maar als > 150 Nederlanders worden vermoord door een groepering in Oekraïne, moet dat toch iets zijn voor defensie of niet?
Militair nee, maar we kunnen wel een statement maken. Zelfs daarin zijn we pussies.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:25 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Nee, we kunnen helemaal geen fuck. Het is heel wrang, maar qua internationale diplomatiek is het van groter belang dat er 23 Amerikanen waarschijnlijk aan boord waren. Dat is kut, maar c'est ça. Voor de rest is militair ingrijpen absoluut ridicuul idee.
Erg confronterend.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:22 schreef Moody het volgende:
[..]
Het zijn beelden na een willekeurige plane crash. Maar tegenwoordig knallen ze zo snel de beelden online dat iedereen het kan zien. Zou niet mogen eigenlijk i.v.m. het respect na de overledenen.
Wat voor statement dan? Dat we de separatisten afkeuren? Deden we al.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:26 schreef Moody het volgende:
[..]
Militair nee, maar we kunnen wel een statement maken. Zelfs daarin zijn we pussies.
Maar goed, laten we eerst de feiten afwachten....
Je hebt wel gelijk hoor. Denk ook niet dat het de bedoeling was om voornamelijk Nederlanders te pakken. Maar toch....dit is wel een ding zeg.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:27 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Wat voor statement dan? Dat we de separatisten afkeuren? Deden we al.
Situatie is compleet anders, dat klopt, bedoel alleen te zeggen dat wij machteloos staan, als wij gaan 'ingrijpen' gaan we daar zelf verliezen onder lijden.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:28 schreef Maxerazzi het volgende:
Vietnam is absoluut niet vergelijkbaar.
Deze situatie is gewoon totale FUBAR. Humanitaire ramp, maar ook diplomatiek een absolute teringzooi. Als de Russen niet snel hun poten van de separatisten aftrekken gaat dit echt flinke consequenties hebben.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:29 schreef Moody het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk hoor. Denk ook niet dat het de bedoeling was om voornamelijk Nederlanders te pakken. Maar toch....dit is wel een ding zeg.
Hoe kom je bij die 25 Amerikanen als ik vragen mag? Hoorde dat getal eerder ook al, maar op de officiële persconferentie werden helemaal geen bevestigde Amerikaanse doden gemeld.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:33 schreef Moody het volgende:
Wie heeft het over militair ingrijpen? Sjeez....dat is pas als ze jouw land binnenvallen of de koning omleggen.
Het gaat hier over 150 Nederlanders die uit de lucht zijn geschoten door radicalisten (als de berichten kloppen). Daarbij waren er 25 Amerikanen (belangrijk gegeven).
Laten we de feiten afwachten.
Sterke vermoedens dat er ongeveer 23 Amerikanen zijn onder de 50 passagiers waarvan de nationaliteit nog niet is vastgesteld. Daarnaast heef Biden gezegd dat er 'vermoedelijk ook Amerikanen in 't vliegtuig zaten', dus dat is qua politieke taal wel een teken aan de wand.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe kom je bij die 25 Amerikanen als ik vragen mag? Hoorde dat getal eerder ook al, maar op de officiële persconferentie werden helemaal geen bevestigde Amerikaanse doden gemeld.
Als we écht zouden willen is er wel iets te verzinnen, natuurlijk. De meest indrukwekkende actie is de veiligheidsraad van de NATO overhalen deze aanslag te verklaren als aanval op een van hun leden; dan kan de NATO zelfstandig en onafhankelijk van de VN-veiligheidsraad (waar Rusland altijd dwars ligt) militair optreden via collectieve zelfverdediging.quote:
Da's hartstikke leuk, maar Oekraïne zit niet bij de NAVO. Dus het mandaat is dan wel zo wankel, dat is volstrekt onverantwoord.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als we écht zouden willen is er wel iets te verzinnen, natuurlijk. De meest indrukwekkende actie is de veiligheidsraad van de NATO overhalen deze aanslag te verklaren als aanval op een van hun leden; dan kan de NATO zelfstandig en onafhankelijk van de VN-veiligheidsraad (waar Rusland altijd dwars ligt) militair optreden via collectieve zelfverdediging.
Vergezocht, dat klopt. Maar hier op aansturen is in elk geval genoeg om zowel Rusland als Oekraïne in zijn broek te laten pissen van angst. Denk ik.
Ik denk dat je dan niet helemaal begrijpt wat ik bedoel of wat de NAVO doet.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:43 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Da's hartstikke leuk, maar Oekraïne zit niet bij de NAVO. Dus het mandaat is dan wel zo wankel, dat is volstrekt onverantwoord.
Ik snap heel goed wat de NAVO doet, maar nogmaals dat mandaat is volstrekt belachelijk, dat weet jij ook.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan niet helemaal begrijpt wat ik bedoel of wat de NAVO doet.Een aanval op een lid van de NAVO is een aanval op hen allen; daar heb je Oekraïne dus niet voor nodig. Simpelweg het beschieten van Nederlandse, Belgische, Amerikaanse, Franse en Britse burgers kan zo opgevat worden en dan kan de NAVO dus optreden - buiten haar grenzen - om het gevaar af te wenden of te de-escaleren.
Dan begreep ik je verkeerd. Door te stellen dat het relevant is of Oekraïne zelf NAVO-lid is kwam het op mij over alsof je het niet begreep. Oekraïne als NAVO-lid had dit hele drama trouwens voorkomen, of een Derde Wereldoorlog ontketendquote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:46 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik snap heel goed wat de NAVO doet, maar nogmaals dat mandaat is volstrekt belachelijk, dat weet jij ook.
Dan was hij ongeveer de veiligste persoon ter wereld op dat moment. De mensen in dat vliegtuig hadden geen enkele reden weer om te keren en terug naar Maleisië te vliegen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:49 schreef Moody het volgende:
Sander Boschker zat vanochtend in hetzelfde vliegtuig van KL van A'dam dat daarna is neergestort.
http://www.twentefans.nl/(...)ampaign=Headliner.nl
Als Oekraïne bij NAVO zat was het heel simpel: aanval op grondgebied, dus meteen een sterk mandaat. Nu heb je dat niet en wordt het jongleren met artikelen, dus dat gaat 'm gewoon niet worden. Wat wel kan, is dat de Russen nu hun handen van de separatisten aftrekken, en de NAVO vervolgens via wat omleidingen het Oekraïense leger bijstaat in het wegvegen van de separatisten. Al zie ik dat ook niet gebeuren.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan begreep ik je verkeerd. Door te stellen dat het relevant is of Oekraïne zelf NAVO-lid is kwam het op mij over alsof je het niet begreep. Oekraïne als NAVO-lid had dit hele drama trouwens voorkomen, of een Derde Wereldoorlog ontketend
Maar goed, het is inderdaad onrealistisch. Realistische maatregelen: niet-al-te-erge economische sancties, een reisverbod voor mensen die zeven dagen per week in Moskou werken en een flinke foei.
Ik heb vier tweede- en derdegraadsbekenden tot nu toe. Niemand die ik direct ken.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:55 schreef Moody het volgende:
Onder die 150 mensen zullen vast wat bekende mensen zitten of 2e of 3e graads bekenden van ons.
Heb al gehoord dat een familielid van een collega van mijn vrouw op dit vlucht zat.
Je snapt wat ik bedoel toch? Of doe je lollig?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb vier tweede- en derdegraadsbekenden tot nu toe. Niemand die ik direct ken.
Eens.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:54 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Als Oekraïne bij NAVO zat was het heel simpel: aanval op grondgebied, dus meteen een sterk mandaat. Nu heb je dat niet en wordt het jongleren met artikelen, dus dat gaat 'm gewoon niet worden.
Terugtrekken van Russische troepen is om twee redenen volgens mij uitgesloten. Ten eerste omdat Putin dat gezichtsverlies écht niet gaat lopen. In Rusland gelooft men dat Europa de boze vijand is die hun land probeert in te nemen en Putin gaat dat beeld echt niet bijstellen.quote:Wat wel kan, is dat de Russen nu hun handen van de separatisten aftrekken, en de NAVO vervolgens via wat omleidingen het Oekraïense leger bijstaat in het wegvegen van de separatisten. Al zie ik dat ook niet gebeuren.
Nogmaals, dit is FUBAR, want de Russen zaten - neem ik aan - ook echt niet te wachten op wat debiele separatisten met zo'n gigantische 'blunder' (laten we 't maar even zo noemen). Als Poetin Oekraïne moet opgeven, dan loopt-ie een gigantische deuk op qua binnenlands politiek vertrouwen. En dan heb je nog de Amerikanen met een Obama onder druk die met waarschijnlijk 23 doden te maken hebben. O, the joy.
Ik zie totaal niet in wat je daar lollig aan vindt eigenlijk. Ik ken vier mensen die op dat vliegtuig zaten - en nu dus overleden zijn - die ófwel kennissen/vrienden waren met vrienden van mij, ofwel met nog een schakel er tussen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:57 schreef Moody het volgende:
[..]
Je snapt wat ik bedoel toch? Of doe je lollig?
Als je via je vriendin/vrouw hoort dat iemand die ze kent is overleden, doet dat je toch iets.
Ja, het is nogal dubbel. Aan de ene kant heb je realistisch gezien geen enkele reden om méér emotie te voelen bij mensen die je nog nooit ontmoet hebt simpelweg omdat ze iemand kenden die iemand kent die ik ken, dan bij de rest van de inzittenden. Maar aan de andere kant... Het zijn allemaal hele jonge mensen. Mijn leeftijd. Ongeveer mijn levensfase (rotwoord). Dan wordt het ineens veel concreter dan foto's van verkoolde brokstukken in een land hier ver vandaan.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 01:04 schreef DO2 het volgende:
Dan komt het inderdaad wel angstig dichtbij, zeg.
Sorry. Het leek alsof je alles relativeerde. Was niet duidelijk in je post. Excuus.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zie totaal niet in wat je daar lollig aan vindt eigenlijk. Ik ken vier mensen die op dat vliegtuig zaten - en nu dus overleden zijn - die ófwel kennissen/vrienden waren met vrienden van mij, ofwel met nog een schakel er tussen.
Sorry voor de felle reactie dan. Emoties dit dat.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 01:07 schreef Moody het volgende:
[..]
Sorry. Het leek alsof je alles relativeerde. Was niet duidelijk in je post. Excuus.
Dat is dus ook exact wat ik wil zeggen. Als er 150 Nederlanders overlijden, komt het voor ons allemaal erg dichtbij.
Daar wil ik nog aan toevoegen, sorry dat ik het over een nóg depressievere boeg gooi:quote:Op vrijdag 18 juli 2014 01:41 schreef DO2 het volgende:
Ik sluit deze dag maar af met een nummer dat het naargeestige gevoel dat ik heb overgehouden aan het onbegrijpelijke drama en de bijbehorende beelden beter weet te verwoorden dan ik dat zelf ooit kan:
Het is vast maar een nachtmerrie waar ik nog uit moet ontwaken.
Tot morgen, lieve mensen.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:22 schreef Moody het volgende:
[..]
Het zijn beelden na een willekeurige plane crash. Maar tegenwoordig knallen ze zo snel de beelden online dat iedereen het kan zien. Zou niet mogen eigenlijk i.v.m. het respect na de overledenen.
quote:When I'm at the pearly gates
This will be on my videotape, my videotape
Mephistopheles is just beneath
And he's reaching up to grab me
This is one for the good days
And I have it all here in red, blue, green
In red, blue, green
You are my center when I spin away
Out of control on videotape, on videotape
On videotape, on videotape, on videotape
This is my way of saying goodbye
Cause I can't do it face to face
So talking to you after it's too late
No matter what happens now
You shouldn't be afraid
Because I know today has been
The most perfect day I've ever seen
Hoe kom je daar zo snel achter dan?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb vier tweede- en derdegraadsbekenden tot nu toe. Niemand die ik direct ken.
Dat filmpje met paspoorten?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:19 schreef DO2 het volgende:
Mijn nieuwsgierigheid won 't weer eens van mijn gezonde verstand.
NIET kijken, mensen. Je krijgt er spijt van.
Het levert aandacht voor het conflict op. Geen idee wie daar bij gebaat is verder.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 01:14 schreef Tchock het volgende:
En zo zinloos hè. Wat er ook gebeurd is daar, het heeft echt letterlijk geen enkel nut gehad. Als het inderdaad een raket is kun je niet eens beweren dat hun offer toekomstige slachtoffers bespaard heeft zoals bij sommige crashes.
Helemaal niemand dus. Ja, één Nederlander met (ook) een Amerikaans paspoort.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:40 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Sterke vermoedens dat er ongeveer 23 Amerikanen zijn onder de 50 passagiers waarvan de nationaliteit nog niet is vastgesteld. Daarnaast heef Biden gezegd dat er 'vermoedelijk ook Amerikanen in 't vliegtuig zaten', dus dat is qua politieke taal wel een teken aan de wand.
Ja, dat was inderdaad een volstrekt loos gerucht. Had door die woorden van Biden echt iets anders verwacht.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 22:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Helemaal niemand dus. Ja, één Nederlander met (ook) een Amerikaans paspoort.
Bauhausquote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:36 schreef Kerftminister het volgende:
Luister nu In the Flat Field van Bauhaus, nog zo'n uitstekende post-punk plaat
Die riffjes zijn toch echt kenmerkende post punk, waar goth natuurlijk uit geëvolueerd is.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:17 schreef ranja het volgende:
[..]
Bauhaus
maar postpunk? ik noem het gewoon goth of new wave(dark wave dan eigenlijk, hokjes
)
Ik heb hier even over nagedacht - kan met deze hitte toch niet slapen - en ik ben tot de conclusie gekomen dat er op TOTBL minimaal 5 nummers staan die die eer moeten delen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:41 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik heb na de gig op ATP definitief besloten dat Leif Erikson toch echt door de jaren heen mijn favoriete track van Interpol is geworden.
Oh. Dan heb ik mijn huiswerk blijkbaar niet goed gedaan.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Leif erikson is tekstueel en muzikaal het beste wat interpol heeft gedaan.
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:07 schreef DO2 het volgende:
[..]
Oh. Dan heb ik mijn huiswerk blijkbaar niet goed gedaan.
Excuseer.
Modern Dance ja.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:45 schreef DO2 het volgende:
Heb je Pere Ubu nu al geluisterd, Kerft? De eerste 2 albums zijn eigenlijk verplichte kost, hoor.
Tenminste, als je je aan de experimentele post-punk wil wagen.
Zijn geen makkelijke albums. Maar de tijd die je erin steekt betaalt dubbel en dwars uit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door Tchock op 19-07-2014 12:41:15 ]
Inderdaad leuke dingen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:45 schreef Tchock het volgende:
Ik ben Nathan Fake eens aan het ontdekken. Best leuke muziek heeft die kerel gemaakt.
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:14 schreef Tchock het volgende:
En de prijs voor best/slechtst gejatte artwork gaat naar: THE ACID!
[ afbeelding ]Ja he?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt bijna een parodie, want de muziek is niet te hardenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Moody op 19-07-2014 14:41:10 ]
Hier wat achtergrondinfo over dit album: http://www.folkradio.co.u(...)with-love-new-album/quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:43 schreef Moody het volgende:
Nieuwe King Creosote is te vinden. Ben benieuwd
Dankquote:Op zaterdag 19 juli 2014 15:01 schreef methodmich het volgende:
[..]
Hier wat achtergrondinfo over dit album: http://www.folkradio.co.u(...)with-love-new-album/
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:35 schreef Moody het volgende:
[..]
Ja he?
Lijkt bijna een parodie, want de muziek is niet te hardenGemist! De LP ligt hier bij mijn ouders, morgen eens draaien als het huis leeg is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is het echt zo slecht?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 20:36 schreef Moody het volgende:
[..]
Heel verstandig, dat wil je anderen niet aan doen
Wat de fuck.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:00 schreef DO2 het volgende:
Oh ja. Die moet ik idd nog zien. Krijgt veel lovende kritieken.
Staat met 38 reviews zelfs op een 9.9 op metacritic,.
Pijnlijk. Mijn ouders hadden het gekocht op basis van http://www.volkskrant.nl/(...)/265491/Liminal.html en zijn beide zeer enthousiastquote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:14 schreef Moody het volgende:
[..]
Ja. De muziek is ook een kopie van Blake. Een hele slechte kopie.
Is mijn mening he. Misschien is het ook wel steengoed, maar ben ik een zuurpruimquote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Pijnlijk. Mijn ouders hadden het gekocht op basis van http://www.volkskrant.nl/(...)/265491/Liminal.html en zijn beide zeer enthousiast![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Is mijn mening he. Misschien is het ook wel steengoed, maar ben ik een zuurpruimIk moest lachenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:onderkoelde beats à la Burial, zodat een geluid ontstaat dat doet denken aan een verstilde The xx (Veda), chillwave-kopstukken Washed Out en ook James Blake.
The Acid maakt spannender muziek dan al die referenties.
Mwah, ik vind het best een redelijk album hoor. Maar deze recensie slaat wel nergens op jaquote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:22 schreef Tchock het volgende:
Oké die recensie maakt me zo boos dat ik het album eigenlijk niet meer wil horen.
[..]
Ja, eens. Met dat laatste dan, want ik ken de muziek nog niet.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:50 schreef DO2 het volgende:
Het is behoorlijk minimalistisch. Heeft wellicht potentie. Nodigt iig uit om vaker naar te luisteren.
Maar die hoes is wel een jammerlijke misstap, natuurlijk.
Zeker wanneer je muziek maakt die in dezelfde lijn ligt als de muziek van James Blake.
Dan sta je eigenlijk al met 0 - 1 achter. Was niet nodig geweest.
Aan de andere kant: Wat is er zo bijzonder aan? Kan me niet voorstellen dat je dat nummer veel gaat draaien en/of over een jaar nog kentquote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:01 schreef DO2 het volgende:
Kan dit toch niet lelijk vinden. Al doe ik nog zo mijn best:
Bastille voegt in de popmuziek wel wat toe. Alleen is het voor Indieliefhebbers wel vrij vlakquote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:57 schreef Moody het volgende:
Wat The Acid vooral tegen heeft, is dat het zo gigantisch glad is. Echt heel erg.
Beetje wat Bastille in de popmuziek is. Voegt vrij weinig toe allemaal.
Vind het niet heel slecht hoor. Tikkeltje saai, maar niet onaardig.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:12 schreef DO2 het volgende:
Nee, waarschijnlijk niet, Moody. Dat is wel wat veel gevraagd.
Maar het zou flauw zijn om ze daarom maar compleet terzijde te schuiven.
Deze heeft ook wel potentie volgens mij:
Die stond hier ook aan.quote:Op zondag 20 juli 2014 02:38 schreef DO2 het volgende:
V. V. V.
V. V. V.
V. V. V.
Die letter gaat als een mantra door mijn hoofd bij het luisteren; veelzijdig, verzorgd en vermakelijk.
Geenszins een slecht album, hoor. Maar die meneer van de VK met zijn 'spannender dan...' is natuurlijk knettergek.
Voor straf ga ik nu naar het veel spannender werk van ene Burial luisteren:
!
Ik vind het gewoon slecht. Het komt mij nep over. Heb het sinds mei niet meer gedraaid. Mag toch?quote:Op zondag 20 juli 2014 01:26 schreef Tchock het volgende:
Maar Moody: ik vind je reactie op basis van deze twee nummers enorm overdreven.
Waarom doe je zo aangevallen?quote:Op zondag 20 juli 2014 09:22 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon slecht. Het komt mij nep over. Heb het sinds mei niet meer gedraaid. Mag toch?
Hoe kun je trouwens goed oordelen als je het album niet eens gehoord hebt
Voel me niet aangevallen hoorquote:Op zondag 20 juli 2014 12:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom doe je zo aangevallen?Ik zeg alleen dat ik je reactie overdreven vind. Natuurlijk mag je die mening hebben, wat heeft dat er mee te maken
En hoe ik kan oordelen als ik het album niet gehoord heb? Door, zoals ik zei, enkel te oordelen op basis van de nummers die ik ken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Moody op 20-07-2014 13:28:48 ]
quote:Op zondag 20 juli 2014 13:32 schreef Tchock het volgende:
Ik ben gewoon verbitterd omdat ik jarig was in jouw verjaardagstopic*aai over de bol*SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Husbands! Husbands! Husbands!
Husbands! Husbands! Husbands!
HUSBANDS! HUSBANDS! HUSBANDS!
-
Zo. Weer een nuttige post bijgeschreven."Now which way do we go?" - Dorothy Gale![]()
Ik luister A Sunny Day in Glasgow. Vreemde muziek, alsof My Bloody Valentine ecstasy op heeft of zo.![]()
Dit is voor mij echt de ontdekking van het jaar.quote:Op zondag 20 juli 2014 02:38 schreef DO2 het volgende:
V. V. V.
V. V. V.
V. V. V.
Die letter gaat als een mantra door mijn hoofd bij het luisteren; veelzijdig, verzorgd en vermakelijk.
Geenszins een slecht album, hoor. Maar die meneer van de VK met zijn 'spannender dan...' is natuurlijk knettergek.
Voor straf ga ik nu naar het veel spannender werk van ene Burial luisteren:
!
![]()
Jaloers.quote:Op zondag 20 juli 2014 14:42 schreef Vatta het volgende:
[..]
Dit is voor mij echt de ontdekking van het jaar.![]()
Burial.Ook maar weer aangezet.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Oooh Burial, ik doe ook wel ff mee met dat op te zetten
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds![]()
Wat zijn eigenlijk de goede platen van Nederlandse bodem dit jaar?
Typhoon hoort er zeker bij, wat verder?
Traumahelikopter? Thomas Azier? Birth Of Joy? Ik kom niet echt ver helaas.. (maar ik ga er van uit dat ik er een paar mis in dit lijstje)![]()
Apneu, Typhoon, wat goede jazz-platen, Hallo Venray ook goed."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds![]()
Martyn - The Air Between Words
Deze gast komt dus gewoon uit Nederland, maar hoor je bijna niks over in die context. Onbegrijpelijk. En dan die Garrix en dergelijke maar veren in hun reet steken
Single met Four Tet van dit album is ook fantastisch:
![]()
Was jij het nou, Kerft, die Oldboy zo'n goede film vond/vindt?
Dacht dat ik 'm al gezien had. Bleek bij nadere inspectie niet zo te zijn.
Blijkbaar wel een keer op het idee gekomen, maar nooit daadwerkelijk gedaan.
Kijk 'm nu. Geweldige film, tot dusver."Now which way do we go?" - Dorothy Gale![]()
Ik pas op het huis van mijn ouders. Wat dat betekent? Keihard Ashtray Wasp over de beste speakers die ik ken.![]()
![]()
Indiemeet bij jou?quote:Op zondag 20 juli 2014 21:34 schreef Tchock het volgende:
Ik pas op het huis van mijn ouders. Wat dat betekent? Keihard Ashtray Wasp over de beste speakers die ik ken.![]()
Deze tot nu toe: http://www.musicmeter.nl/album/4400quote:Op zondag 20 juli 2014 21:30 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wat is het beste Swans albums mensen?
Maar ik ben geen grote luisteraar van Swans. Heb enkel de beste albums (volgens MuMe en RYM) meerdere malen geluisterd. Ik hoor de kwaliteit, maar zie de noodzaak nog niet om ze echt vaak te gaan draaien.![]()
In het oosten. Maar niet zo ver in het oosten als jij.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:41 schreef Moody het volgende:
[..]
Zorg jij voor frikandellen? Dan neem ik bier mee.
Waar wonen je ouders Tchock?![]()
![]()
Ja, staat zeker in mijn top 5. Probeer al tijden te zoeken naar films die zó intens zijn als die, weinig succes.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:06 schreef DO2 het volgende:
Was jij het nou, Kerft, die Oldboy zo'n goede film vond/vindt?
Dacht dat ik 'm al gezien had. Bleek bij nadere inspectie niet zo te zijn.
Blijkbaar wel een keer op het idee gekomen, maar nooit daadwerkelijk gedaan.
Kijk 'm nu. Geweldige film, tot dusver.
Se7en komt nog het dichtst in de buurt.
Maar over muziek, heb een leuk Indie (jawel mensen, Kerft met Indie) album ontdekt. The Elwins - And I Thank You. Nog het meest vergelijkbaar met de Jangle Pop van Mac DeMarco, maar dan niet zo inspiratieloos. De muziek heeft weinig pretenties, en gaat puur om leuke melodieën, dit album slaagt daar zeer in en is echt een perfect zon, zee en strand of een zwembad-album. Perfect voor dit weer dus.
Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
Zwolle denk ik?quote:Op zondag 20 juli 2014 21:41 schreef Moody het volgende:
[..]
Zorg jij voor frikandellen? Dan neem ik bier mee.
Waar wonen je ouders Tchock?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Uit 2012. Je loopt zo achterquote:Op zondag 20 juli 2014 21:46 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja, staat zeker in mijn top 5. Probeer al tijden te zoeken naar films die zó intens zijn als die, weinig succes.
Se7en komt nog het dichtst in de buurt.
Maar over muziek, heb een leuk Indie (jawel mensen, Kerft met Indie) album ontdekt. The Elwins - And I Thank You. Nog het meest vergelijkbaar met de Jangle Pop van Mac DeMarco, maar dan niet zo inspiratieloos. De muziek heeft weinig pretenties, en gaat puur om leuke melodieën, dit album slaagt daar zeer in en is echt een perfect zon, zee en strand of een zwembad-album. Perfect voor dit weer dus.
Ga 'm wel ff proberen![]()
![]()
Zou leuk zijn om een bank of wat matrassen in de fik te zetten voor wat sfeerquote:Op zondag 20 juli 2014 21:45 schreef Moody het volgende:
[..]
Ah. Gemiste kans
Omgeving Zutphen ofzo? Wat vinden de buren dat je de muziek zo hard hebt staan?![]()
![]()
quote:Op zondag 20 juli 2014 21:48 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zwolle denk ik?Oja. Dan totaal niet in het oosten dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maakt me geen reet uit hoe oud muziek is, zolang het maar leuk is, kwam deze ergens tegen toevallig.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:49 schreef Moody het volgende:
[..]
Uit 2012. Je loopt zo achter
Ga 'm wel ff proberen
Ja zo denk ik ookquote:Op zondag 20 juli 2014 21:50 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Maakt me geen reet uit hoe oud muziek is, zolang het maar leuk is, kwam deze ergens tegen toevallig.Maar er zijn mensen die enkel nieuwe muziek willen.
Hengel 'm nu binnen![]()
![]()
Het is vooral dat er veel en veel meer over nieuwe muziek wordt geschreven en dat het daardoor veel toegankelijker is dan dezelfde muziek die 10 jaar ouder is.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Ja zo denk ik ookMaar er zijn mensen die enkel nieuwe muziek willen.
Hengel 'm nu binnen![]()
Dan heb je een versie met een slechte opnamekwaliteit.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Het is vooral dat er veel en veel meer over nieuwe muziek wordt geschreven en dat het daardoor veel toegankelijker is dan dezelfde muziek die 10 jaar ouder is.
quote:Op zondag 20 juli 2014 21:48 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zwolle denk ik?Precies.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik dacht dat het wel redelijk algemeen bekend was dat ik daar vandaan kom. En Moody: als je je hele leven doorbrengt in Amsterdam ga je overnemen dat dat het oosten is
Maar goed: muziek vinden ze niet zo erg, als je het maar niet te laat doet. Buurman kan er zelf ook wat van op dat gebied.![]()
Oja, wist dat je voor PEC wasquote:Op zondag 20 juli 2014 22:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies.Ik dacht dat het wel redelijk algemeen bekend was dat ik daar vandaan kom. En Moody: als je je hele leven doorbrengt in Amsterdam ga je overnemen dat dat het oosten is
Maar goed: muziek vinden ze niet zo erg, als je het maar niet te laat doet. Buurman kan er zelf ook wat van op dat gebied.
Mooie stad trouwensLijkt me een van de betere woonsteden in Nederland. Qua ligging, huizenprijzen en sfeer. Misschien samen met Den Bosch en Arnhem.
En ja, Zwolle is midden-Nederland. Misschien een tikkie noord en een tikkie oost, maar meer ook niet
Veel mensen vinden Utrecht al het midden van het land. Zouden ze een landkaart hebben hangen?Maar goed, alleen maar mooi. Er komen al genoeg bejaarde Randstedelingen hier wonen die niets toevoegen.
![]()
Hele leuke stad. Ik woon in een wijk waar je binnen no-time vér buiten de stad in het groen bent, maar ook binnen tien minuten in de binnenstad. Groot genoeg voor kroegen en alle winkels die je denkbaar nodig hebt maar ook weer niet zo groot dat alles ver uit elkaar zit.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:13 schreef Moody het volgende:
[..]
Oja, wist dat je voor PEC was
Mooie stad trouwensLijkt me een van de betere woonsteden in Nederland. Qua ligging, huizenprijzen en sfeer. Misschien samen met Den Bosch en Arnhem.
En ja, Zwolle is midden-Nederland. Misschien een tikkie noord en een tikkie oost, maar meer ook niet
Veel mensen vinden Utrecht al het midden van het land. Zouden ze een landkaart hebben hangen?Ben de stad ook veel meer gaan waarderen sinds ik in Amsterdam woon
![]()
![]()
De middelgrote steden zijn ook het best om te vertoeven. In de Randstad betaal je onevenredig veel geld om leuk te kunnen wonen. Moet er eerlijk gezegd niet aan denken om mijn jaren '30 woning met 30 meter tuin te moeten opgeven voor een appartement. Hier ook binnen 10 min in de binnenstand en 5 min van het bos.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hele leuke stad. Ik woon in een wijk waar je binnen no-time vér buiten de stad in het groen bent, maar ook binnen tien minuten in de binnenstad. Groot genoeg voor kroegen en alle winkels die je denkbaar nodig hebt maar ook weer niet zo groot dat alles ver uit elkaar zit.Ben de stad ook veel meer gaan waarderen sinds ik in Amsterdam woon
En het grote voordeel: Als we de drukte op willen zoeken, pak je de auto en ben je er binnen 1-1,5 uur. Internationaal vliegveld op 45 minuten (Dusseldorf). Dat rijd je meestal al vanaf A'dam centrum naar Schiphol
Aan de andere kant: Ik heb nog nooit langer dan een jaar in een echt grote stad gewoond. (A'dam zie ik als middelgroot in Europa). Misschien kan me dat ook wel gaan bevallen. Het is maar net waarmee je bent opgegroeid.
[ Bericht 2% gewijzigd door Moody op 20-07-2014 22:37:19 ]![]()
Ik kan me echt niet voorstellen hoe het is om in een grote stad te wonen. Mijn huisgenote komt uit Seoul. 26 miljoen mensen in één stad.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:19 schreef Moody het volgende:
[..]
De middelgrote steden zijn ook het best om te vertoeven. In de Randstad betaal je onevenredig veel geld om leuk te kunnen wonen. Moet er eerlijk gezegd niet aan denken om mijn jaren '30 woning met 30 meter tuin te moeten opgeven voor een appartement. Hier ook binnen 10 min in de binnenstand en 5 min van het bos.
En het grote voordeel: Als we de drukte op willen zoeken, pak je de auto en ben je er binnen 1-1,5 uur. Internationaal vliegveld op 45 minuten (Dusseldorf). Dat rijdt je meestal al vanaf A'dam centrum naar Schiphol
Aan de andere kant: Ik heb nog nooit langer dan een jaar in een echt grote stad gewoond. (A'dam zie ik als middelgroot in Europa). Misschien kan me dat ook wel gaan bevallen. Het is maar net waarmee je bent opgegroeid.![]()
![]()
Is dat wat zo'n Koreaanse huisgenote? Oprechte vraag.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kan me echt niet voorstellen hoe het is om in een grote stad te wonen. Mijn huisgenote komt uit Seoul. 26 miljoen mensen in één stad.![]()
Geniaal ja.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kan me echt niet voorstellen hoe het is om in een grote stad te wonen. Mijn huisgenote komt uit Seoul. 26 miljoen mensen in één stad.
Ik zou graag in zo'n stad willen wonen voor een beperkte tijd. Het liefst in Tokyo denk ik![]()
![]()
Eerlijk antwoord? Nee. Ze is echt heel aardig maar je hebt er niets aan. Te beleefd om aan te kloppen als ze niets te doen heeft, praat altijd zo netjes dat er een enorme barrière tussen je staat. Sowieso zegt ze eigenlijk niets als ze niet aangesproken wordt. Enige uitzondering is dat ze wel redelijk vaak dingen voor ons bakt en kookt.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:41 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Is dat wat zo'n Koreaanse huisgenote? Oprechte vraag.Ik heb ook echt letterlijk nog nooit de minste last van haar gehad, maar dat zou wel een keer leuk zijn eigenlijk
![]()
![]()
Dit was wel ongeveer wat ik had verwacht, maar stiekem hoopte ik op een beter verhaal. Toch een beetje Aziaten eigen dit.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eerlijk antwoord? Nee. Ze is echt heel aardig maar je hebt er niets aan. Te beleefd om aan te kloppen als ze niets te doen heeft, praat altijd zo netjes dat er een enorme barrière tussen je staat. Sowieso zegt ze eigenlijk niets als ze niet aangesproken wordt. Enige uitzondering is dat ze wel redelijk vaak dingen voor ons bakt en kookt.Ik heb ook echt letterlijk nog nooit de minste last van haar gehad, maar dat zou wel een keer leuk zijn eigenlijk
![]()
Koreaanse meiden.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eerlijk antwoord? Nee. Ze is echt heel aardig maar je hebt er niets aan. Te beleefd om aan te kloppen als ze niets te doen heeft, praat altijd zo netjes dat er een enorme barrière tussen je staat. Sowieso zegt ze eigenlijk niets als ze niet aangesproken wordt. Enige uitzondering is dat ze wel redelijk vaak dingen voor ons bakt en kookt.Ik heb ook echt letterlijk nog nooit de minste last van haar gehad, maar dat zou wel een keer leuk zijn eigenlijk
Ja, enorme cultuurverschillen. Maar het lastige is dat ze dat ook niet zelf opbrengt; ik had bijvoorbeeld haar een keer een stuk taart gegeven en toen kreeg ik een bord terug met yoghurt met de welgemeende excuses dat ze niet iets anders in huis had om terug te geven. Blijkt dat een leeg bord retourneren daar gezien wordt als een enorme faux-pasquote:Op zondag 20 juli 2014 22:43 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dit was wel ongeveer wat ik had verwacht, maar stiekem hoopte ik op een beter verhaal. Toch een beetje Aziaten eigen dit.Dus dan denkt ze dat ik geschoffeerd ben of zo, terwijl ik natuurlijk nooit een bord geef met het idee dat ik iets terug krijg
![]()
![]()
Lastig, ze zijn nogal verschillendquote:Op zondag 20 juli 2014 21:30 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wat is het beste Swans albums mensen?
Ik vind de nihilistische haat van 'cop' geweldig, maar dat is alleen een goede beginplaat voor de godflesh fans
'White light from the mouth of infinity' heeft juist weer hele mooie ingetogen (vaak akoestische) nummers
'Soundtracks for de blind' is weer ongelovelijk veelzijdig, maar wel een lange zit
'The Seer' en 'to be kind' zijn makkelijker in te komen qua sound, maar Swans blijft een band die behoorlijk wat vraagt van de luisteraar.
Ik ben bv ook behoorlijk wat lawaai en zwaarmoedige muziek gewend, maar toch duurde het ontzettend lang voordat ik ook maar iets kon met hun muziek
Robert Moog died for our synths![]()
Ik denk overigens dat het wonen in zo'n miljoenenstad wel iets voor mij is hoor, houd ervan om tussen de mensen te zijn.
Ik kan me gewoon niets voorstellen bij een stad met het formaat van een provincie. Als je in Amsterdam iets moet hebben aan de andere kant van de stad vervloek je jezelf al.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:45 schreef Kerftminister het volgende:
Ik denk overigens dat het wonen in zo'n miljoenenstad wel iets voor mij is hoor, houd ervan om tussen de mensen te zijn.![]()
![]()
Dat probleem zie ik niet zo. Wel lijken mij van die grote steden zo naar omdat iedereen zo gehaast is. Dat beeld heb ik althans.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kan me gewoon niets voorstellen bij een stad met het formaat van een provincie. Als je in Amsterdam iets moet hebben aan de andere kant van de stad vervloek je jezelf al.
Gr gr vanuit de provincie.![]()
Ik kan je vertellen dat wij metropolitans net zo snel voortbewegen als de rest van het land gr grquote:Op zondag 20 juli 2014 22:50 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat probleem zie ik niet zo. Wel lijken mij van die grote steden zo naar omdat iedereen zo gehaast is. Dat beeld heb ik althans.
Gr gr vanuit de provincie.![]()
quote:Op zondag 20 juli 2014 22:45 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Lastig, ze zijn nogal verschillend
Ik vind de nihilistische haat van 'cop' geweldig, maar dat is alleen een goede beginplaat voor de godflesh fans
'White light from the mouth of infinity' heeft juist weer hele mooie ingetogen (vaak akoestische) nummers
'Soundtracks for de blind' is weer ongelovelijk veelzijdig, maar wel een lange zit
'The Seer' en 'to be kind' zijn makkelijker in te komen qua sound, maar Swans blijft een band die behoorlijk wat vraagt van de luisteraar.
Ik ben bv ook behoorlijk wat lawaai en zwaarmoedige muziek gewend, maar toch duurde het ontzettend lang voordat ik ook maar iets kon met hun muziekDank uquote:Op zondag 20 juli 2014 22:45 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Lastig, ze zijn nogal verschillend
Ik ben bv ook behoorlijk wat lawaai en zwaarmoedige muziek gewend, maar toch duurde het ontzettend lang voordat ik ook maar iets kon met hun muziekHier heb ik wat aan
![]()
![]()
Dat waag ik te betwijfelen. Zakenmannetjes in Londen rennen toch?quote:Op zondag 20 juli 2014 22:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat wij metropolitans net zo snel voortbewegen als de rest van het land gr gr![]()
Hahahquote:Op zondag 20 juli 2014 22:52 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat waag ik te betwijfelen. Zakenmannetjes in Londen rennen toch?Nee joh. Die wandelen rond met een sluimerende hartziekte.
![]()
Had zelf Filth, To Be Kind en White Light geluisterd, allen 3.5 ster gegeven, bleven me niet echt bij.Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
En als de bus te vroeg is.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:53 schreef Moody het volgende:
Rennen om iets te kopen is niet meer nodig anno 2014.
Je rent alleen nog om op tijd op je werk/school te zijn. Oplossing: Dichterbij je werk/school gaan wonen.Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
Met de fiets gaan?quote:
In elke Nederlandse stad ben je binnen 15 kilometer overal. Dat is max. een uur fietsen. Simpel rekensommetje hoe laat je dan van huis moet.![]()
Pfff. Gelukkig woont iedereen in een stad anders was dit plan gruwelijk fout afgelopen.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:55 schreef Moody het volgende:
[..]
Met de fiets gaan?
In elke Nederlandse stad ben je binnen 15 kilometer overal. Dat is max. een uur fietsen. Simpel rekensommetje hoe laat je dan van huis moet.![]()
Ik fiets zelf trouwens nooit als ik verder moet dan een kilometer of 8. En zelfs dan. Gratis OV doet dat met je.![]()
GodverdommeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 20 juli 2014 23:00 schreef Tchock het volgende:
Godverdomme
[ afbeelding ]Mijn zoontje zou mauwmauw geaaid willen hebbenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Dat komt goed uit voor de indiemeet want hier lopen twee tijgers rond.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:02 schreef Moody het volgende:
[..]
Mijn zoontje zou mauwmauw geaaid willen hebben![]()
Fietsen terwijl je gratis ov hebt.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:55 schreef Moody het volgende:
[..]
Met de fiets gaan?
In elke Nederlandse stad ben je binnen 15 kilometer overal. Dat is max. een uur fietsen. Simpel rekensommetje hoe laat je dan van huis moet.
Ik zie die dikkerds ook altijd langskomen met de bus.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:03 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Fietsen terwijl je gratis ov hebt.![]()
Ik heb een prima figuur andersquote:Op zondag 20 juli 2014 23:06 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik zie die dikkerds ook altijd langskomen met de bus.
Sport ook minimaal 4/5 keer per week, 3x zaalvoetbal en 2x krachttraining.Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
Picsquote:Op zondag 20 juli 2014 23:06 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik heb een prima figuur anders
Sport ook minimaal 4/5 keer per week, 3x zaalvoetbal en 2x krachttraining.![]()
Ja daar heb je tijd voor als je met het OV gaat. Ik ben bekaf als ik thuis kom 's avonds. Snel op de bank met een zak chips.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:06 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik heb een prima figuur anders
Sport ook minimaal 4/5 keer per week, 3x zaalvoetbal en 2x krachttraining.
Is wel een afweging hoor.
Maar ik vind het heerlijk om te fietsen. Genieten van de natuur, relaxt, muziekje luisteren. Geen gedoe met bustijden. 13 km. is dan een prima afstand. Behalve op de terugweg![]()
![]()
Ik moet ongeveer 5 minuten lopen naar mijn werk (van in mijn appartement tot op mijn werkstoel).
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Op mijn last.fm staat er eentje van 2 jaar terug.quote:
Dat is (te) weinig.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:11 schreef Felagund het volgende:
Ik moet ongeveer 5 minuten lopen naar mijn werk (van in mijn appartement tot op mijn werkstoel).
Heb je soms geen behoefte om echt naar je werk te moeten "reizen"? Serieus.![]()
Nja ligt eraan waar je doorheen fietst, ik fiets telkens stukjes van hooguit 15 min rond telkens dezelfde wegen, zet ook altijd knalharde Metal op zodat ik er extra hard doorheen kan racen, terwijl ik met meerdere mensen altijd erg traag fiets.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:08 schreef Moody het volgende:
[..]
Ja daar heb je tijd voor als je met het OV gaat. Ik ben bekaf als ik thuis kom 's avonds. Snel op de bank met een zak chips.
Is wel een afweging hoor.
Maar ik vind het heerlijk om te fietsen. Genieten van de natuur, relaxt, muziekje luisteren. Geen gedoe met bustijden. 13 km. is dan een prima afstand. Behalve op de terugweg
Nee dan vind ik de trein veel fijner, lekker zitten in een relaxte houding, uit het raam kijken, relaxed muziekje erbij, soms slapen, lachen om awkward situaties die zich voordoen.Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
Ja, maar locatie is buiten dat perfect. Wil dus ook niet verhuizen.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:12 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat is (te) weinig.
Heb je soms geen behoefte om echt naar je werk te moeten "reizen"? Serieus.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Lijkt me vervelend. Dan heb je volgens mij ook veel te snel de neiging om even snel naar kantoor te gaan, en als je thuis bent ben je eigenlijk ook niet klaar. Maar dan projecteer ik misschien te veel mijn droombaan op jou.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:11 schreef Felagund het volgende:
In elk geval: overdrijven is ook een kunst. Heerlijk als je een tof huis dicht bij je werk hebt (of een toffe baan bij je huis, wat jij wil). Maar ik hoor wel van andere mensen dat het vervelend is als je je kantoor kunt zien vanuit je woonkamer![]()
![]()
Ok. Geen omgeving tot genieten dus.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:12 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nja ligt eraan waar je doorheen fietst, ik fiets telkens stukjes van hooguit 15 min rond telkens dezelfde wegen, zet ook altijd knalharde Metal op zodat ik er extra hard doorheen kan racen, terwijl ik met meerdere mensen altijd erg traag fiets.
Ik zie bijna dagelijks hazen en fazanten. Echt genieten![]()
![]()
quote:Goed he. Had hem zelf ook compleet niet door. Zit ik hem vervolgens een paar maanden later met 2 vrienden te kijken, zegt die ene
SPOILER ALERT, alleen lezen als je de film gezien hebt:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
Ik heb zelden de behoefte om naar mijn kantoor te gaan, behalve als ik iets vergeten ben. Het voordeel is wel dat je redelijk veel vrije tijd hebt. En het is gelukkig nog wel het hoekje om. Ik kijk uit op een soort groen veld, ik hoor vogels vanuit mijn raam. En het is een tweekamer-appartement op ongeveer 10 minuten fietsen van het centrum. De voordelen voor mij wegen zwaarder dan de nadelen.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Lijkt me vervelend. Dan heb je volgens mij ook veel te snel de neiging om even snel naar kantoor te gaan, en als je thuis bent ben je eigenlijk ook niet klaar. Maar dan projecteer ik misschien te veel mijn droombaan op jou.
In elk geval: overdrijven is ook een kunst. Heerlijk als je een tof huis dicht bij je werk hebt (of een toffe baan bij je huis, wat jij wil). Maar ik hoor wel van andere mensen dat het vervelend is als je je kantoor kunt zien vanuit je woonkamerYou don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Ik zag gister een egel die probeerde van me te vluchten door een betonnen randje op te klimmen maar dat lukte hem niet ondanks heftig trappelende pootjes dus toen ik te dicht bij kwam bleef hij maar angstig staan met zijn kop en bovenlijf bovenop het randje en zijn spillebeentjes nog op de grndquote:Op zondag 20 juli 2014 23:16 schreef Moody het volgende:
[..]
Ok. Geen omgeving tot genieten dus.
Ik zie bijna dagelijks hazen en fazanten. Echt genieten![]()
![]()
Ik wil Oldboy ook nog steeds zien trouwens.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Dus ik aanschouw fazanten en hazen, terwijl jij egels een levenslang trauma bezorgd? Ok, fair enoughquote:Op zondag 20 juli 2014 23:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zag gister een egel die probeerde van me te vluchten door een betonnen randje op te klimmen maar dat lukte hem niet ondanks heftig trappelende pootjes dus toen ik te dicht bij kwam bleef hij maar angstig staan met zijn kop en bovenlijf bovenop het randje en zijn spillebeentjes nog op de grnd![]()
![]()
Ik was geïnspireerd door je verhaal om zelf ook een dierlijk onderonsje te delen.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:29 schreef Moody het volgende:
[..]
Dus ik aanschouw fazanten en hazen, terwijl jij egels een levenslang trauma bezorgd? Ok, fair enough![]()
Ik heb vandaag een vlinder bevrijd.
En ik moet nu zeiken als een reiger."Now which way do we go?" - Dorothy Gale![]()
Dat was dan een julikever.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:34 schreef Moody het volgende:
Ik heb een meikever gezien in juli. Dat is ook wat
Echt een flinke. Formaat luciferdoosjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buiten vogels en konijnen zie ik hier niet veel.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
quote:Op zondag 20 juli 2014 23:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat was dan een julikever.Schorpioenvlieg gisteren nog. Prachtig. Vlaamse gaai begin deze week.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buiten vogels en konijnen zie ik hier niet veel.
Kan er wel van genieten
julikeverzie het nu pas
![]()
![]()
Beestjes. Mooi, ja.
Vrijwel alle beestjes zijn een klein universum op zichzelf waar je nooit op uitgekeken raakt.
Behalve motten. Die moeten kapot."Now which way do we go?" - Dorothy Gale![]()
Motten zijn eigenlijk best interessant.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:42 schreef DO2 het volgende:
Beestjes. Mooi, ja.
Vrijwel alle beestjes zijn een klein universum op zichzelf waar je nooit op uitgekeken raakt.
Behalve motten. Die moeten kapot.
Als je die vleugels weg denkt, zijn het hele grote rupsen. Groter heb je ze nooit gezien. En dan ook nog met vleugels. Respect
Ze zijn wel oenig omdat ze overal tegenaan vliegen. Een beetje de Belgen onder de insecten.![]()
Mooiste schouwspel dat ik ook heb gezien - tijdens het snorkelen in de Egeische zee - was dat van een octopus(je) die over de bodem kroop en voortdurend van kleur veranderde.
Daar heb ik me zeker een uur mee vermaakt."Now which way do we go?" - Dorothy Gale![]()
Ja, ik ben een beetje bang voor motten. Juist omdat ze zo onberekenbaar zijn, denk ik."Now which way do we go?" - Dorothy Gale![]()
Lijkt me ook geweldigquote:Op zondag 20 juli 2014 23:48 schreef DO2 het volgende:
Mooiste schouwspel dat ik ook heb gezien - tijdens het snorkelen in de Egeische zee - was dat van een octopus(je) die over de bodem kroop en voortdurend van kleur veranderde.
Daar heb ik me zeker een uur mee vermaakt.
Ik moet nog duiken, nooit gedaan.
Zat er een uur zuurstof in die fles?![]()
![]()
Nee, snorkelen. Duiken met flessen heb ik ook nog nooit gedaan. Lijkt me ook leuk."Now which way do we go?" - Dorothy Gale![]()
Ik vind motten fascinerendquote:Op zondag 20 juli 2014 23:42 schreef DO2 het volgende:
Beestjes. Mooi, ja.
Behalve motten. Die moeten kapot.Vaak van die grote in mijn kamer. Sowieso ben ik wel fan van bijna alle beesten behalve wespen, muggen en middelgrote spinnen
![]()
![]()
Als de mens miljoenen jaren bestaat heb je vast supermotten die zich uit elke val kunnen werkenquote:Op maandag 21 juli 2014 00:11 schreef Moody het volgende:
Motten krijgen het altijd voor elkaar om naar plekken te vliegen waar ze gevangen zitten. Ik noem een schuur, een bijkeuken of dakraam. Na 500 jaar mot-evolutie verwacht je toch iets meer intelligentie.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: