Het zijn beelden na een willekeurige plane crash. Maar tegenwoordig knallen ze zo snel de beelden online dat iedereen het kan zien. Zou niet mogen eigenlijk i.v.m. het respect na de overledenen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:19 schreef DO2 het volgende:
Mijn nieuwsgierigheid won 't weer eens van mijn gezonde verstand.
NIET kijken, mensen. Je krijgt er spijt van.
Alleen al het feit dat er blijkbaar tweets van separisten zijn die dit toejuichen is misselijkmakend.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Het is nog niet bewezen dat het opzet was, dus we moeten oppassen met die uitspraken.
Als het opzet was, is dit ziek en moet Nederland echt zijn ballen tonen. Anders zijn we niet meer geloofwaardig.
Weet ik niet. Maar als > 150 Nederlanders worden vermoord door een groepering in Oekraïne, moet dat toch iets zijn voor defensie of niet? We kunnen militair niets, maar politiek wel.quote:
Nee, we kunnen helemaal geen fuck. Het is heel wrang, maar qua internationale diplomatiek is het van groter belang dat er 23 Amerikanen waarschijnlijk aan boord waren. Dat is kut, maar c'est ça. Voor de rest is militair ingrijpen absoluut ridicuul idee.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:24 schreef Moody het volgende:
[..]
Weet ik niet. Maar als > 150 Nederlanders worden vermoord door een groepering in Oekraïne, moet dat toch iets zijn voor defensie of niet?
Militair nee, maar we kunnen wel een statement maken. Zelfs daarin zijn we pussies.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:25 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Nee, we kunnen helemaal geen fuck. Het is heel wrang, maar qua internationale diplomatiek is het van groter belang dat er 23 Amerikanen waarschijnlijk aan boord waren. Dat is kut, maar c'est ça. Voor de rest is militair ingrijpen absoluut ridicuul idee.
Erg confronterend.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:22 schreef Moody het volgende:
[..]
Het zijn beelden na een willekeurige plane crash. Maar tegenwoordig knallen ze zo snel de beelden online dat iedereen het kan zien. Zou niet mogen eigenlijk i.v.m. het respect na de overledenen.
Wat voor statement dan? Dat we de separatisten afkeuren? Deden we al.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:26 schreef Moody het volgende:
[..]
Militair nee, maar we kunnen wel een statement maken. Zelfs daarin zijn we pussies.
Maar goed, laten we eerst de feiten afwachten....
Je hebt wel gelijk hoor. Denk ook niet dat het de bedoeling was om voornamelijk Nederlanders te pakken. Maar toch....dit is wel een ding zeg.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:27 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Wat voor statement dan? Dat we de separatisten afkeuren? Deden we al.
Situatie is compleet anders, dat klopt, bedoel alleen te zeggen dat wij machteloos staan, als wij gaan 'ingrijpen' gaan we daar zelf verliezen onder lijden.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:28 schreef Maxerazzi het volgende:
Vietnam is absoluut niet vergelijkbaar.
Deze situatie is gewoon totale FUBAR. Humanitaire ramp, maar ook diplomatiek een absolute teringzooi. Als de Russen niet snel hun poten van de separatisten aftrekken gaat dit echt flinke consequenties hebben.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:29 schreef Moody het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk hoor. Denk ook niet dat het de bedoeling was om voornamelijk Nederlanders te pakken. Maar toch....dit is wel een ding zeg.
Hoe kom je bij die 25 Amerikanen als ik vragen mag? Hoorde dat getal eerder ook al, maar op de officiële persconferentie werden helemaal geen bevestigde Amerikaanse doden gemeld.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:33 schreef Moody het volgende:
Wie heeft het over militair ingrijpen? Sjeez....dat is pas als ze jouw land binnenvallen of de koning omleggen.
Het gaat hier over 150 Nederlanders die uit de lucht zijn geschoten door radicalisten (als de berichten kloppen). Daarbij waren er 25 Amerikanen (belangrijk gegeven).
Laten we de feiten afwachten.
Sterke vermoedens dat er ongeveer 23 Amerikanen zijn onder de 50 passagiers waarvan de nationaliteit nog niet is vastgesteld. Daarnaast heef Biden gezegd dat er 'vermoedelijk ook Amerikanen in 't vliegtuig zaten', dus dat is qua politieke taal wel een teken aan de wand.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe kom je bij die 25 Amerikanen als ik vragen mag? Hoorde dat getal eerder ook al, maar op de officiële persconferentie werden helemaal geen bevestigde Amerikaanse doden gemeld.
Als we écht zouden willen is er wel iets te verzinnen, natuurlijk. De meest indrukwekkende actie is de veiligheidsraad van de NATO overhalen deze aanslag te verklaren als aanval op een van hun leden; dan kan de NATO zelfstandig en onafhankelijk van de VN-veiligheidsraad (waar Rusland altijd dwars ligt) militair optreden via collectieve zelfverdediging.quote:
Da's hartstikke leuk, maar Oekraïne zit niet bij de NAVO. Dus het mandaat is dan wel zo wankel, dat is volstrekt onverantwoord.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als we écht zouden willen is er wel iets te verzinnen, natuurlijk. De meest indrukwekkende actie is de veiligheidsraad van de NATO overhalen deze aanslag te verklaren als aanval op een van hun leden; dan kan de NATO zelfstandig en onafhankelijk van de VN-veiligheidsraad (waar Rusland altijd dwars ligt) militair optreden via collectieve zelfverdediging.
Vergezocht, dat klopt. Maar hier op aansturen is in elk geval genoeg om zowel Rusland als Oekraïne in zijn broek te laten pissen van angst. Denk ik.
Ik denk dat je dan niet helemaal begrijpt wat ik bedoel of wat de NAVO doet.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:43 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Da's hartstikke leuk, maar Oekraïne zit niet bij de NAVO. Dus het mandaat is dan wel zo wankel, dat is volstrekt onverantwoord.
Ik snap heel goed wat de NAVO doet, maar nogmaals dat mandaat is volstrekt belachelijk, dat weet jij ook.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan niet helemaal begrijpt wat ik bedoel of wat de NAVO doet.Een aanval op een lid van de NAVO is een aanval op hen allen; daar heb je Oekraïne dus niet voor nodig. Simpelweg het beschieten van Nederlandse, Belgische, Amerikaanse, Franse en Britse burgers kan zo opgevat worden en dan kan de NAVO dus optreden - buiten haar grenzen - om het gevaar af te wenden of te de-escaleren.
Dan begreep ik je verkeerd. Door te stellen dat het relevant is of Oekraïne zelf NAVO-lid is kwam het op mij over alsof je het niet begreep. Oekraïne als NAVO-lid had dit hele drama trouwens voorkomen, of een Derde Wereldoorlog ontketendquote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:46 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik snap heel goed wat de NAVO doet, maar nogmaals dat mandaat is volstrekt belachelijk, dat weet jij ook.
Dan was hij ongeveer de veiligste persoon ter wereld op dat moment. De mensen in dat vliegtuig hadden geen enkele reden weer om te keren en terug naar Maleisië te vliegen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:49 schreef Moody het volgende:
Sander Boschker zat vanochtend in hetzelfde vliegtuig van KL van A'dam dat daarna is neergestort.
http://www.twentefans.nl/(...)ampaign=Headliner.nl
Als Oekraïne bij NAVO zat was het heel simpel: aanval op grondgebied, dus meteen een sterk mandaat. Nu heb je dat niet en wordt het jongleren met artikelen, dus dat gaat 'm gewoon niet worden. Wat wel kan, is dat de Russen nu hun handen van de separatisten aftrekken, en de NAVO vervolgens via wat omleidingen het Oekraïense leger bijstaat in het wegvegen van de separatisten. Al zie ik dat ook niet gebeuren.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan begreep ik je verkeerd. Door te stellen dat het relevant is of Oekraïne zelf NAVO-lid is kwam het op mij over alsof je het niet begreep. Oekraïne als NAVO-lid had dit hele drama trouwens voorkomen, of een Derde Wereldoorlog ontketend
Maar goed, het is inderdaad onrealistisch. Realistische maatregelen: niet-al-te-erge economische sancties, een reisverbod voor mensen die zeven dagen per week in Moskou werken en een flinke foei.
Ik heb vier tweede- en derdegraadsbekenden tot nu toe. Niemand die ik direct ken.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:55 schreef Moody het volgende:
Onder die 150 mensen zullen vast wat bekende mensen zitten of 2e of 3e graads bekenden van ons.
Heb al gehoord dat een familielid van een collega van mijn vrouw op dit vlucht zat.
Je snapt wat ik bedoel toch? Of doe je lollig?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb vier tweede- en derdegraadsbekenden tot nu toe. Niemand die ik direct ken.
Eens.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:54 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Als Oekraïne bij NAVO zat was het heel simpel: aanval op grondgebied, dus meteen een sterk mandaat. Nu heb je dat niet en wordt het jongleren met artikelen, dus dat gaat 'm gewoon niet worden.
Terugtrekken van Russische troepen is om twee redenen volgens mij uitgesloten. Ten eerste omdat Putin dat gezichtsverlies écht niet gaat lopen. In Rusland gelooft men dat Europa de boze vijand is die hun land probeert in te nemen en Putin gaat dat beeld echt niet bijstellen.quote:Wat wel kan, is dat de Russen nu hun handen van de separatisten aftrekken, en de NAVO vervolgens via wat omleidingen het Oekraïense leger bijstaat in het wegvegen van de separatisten. Al zie ik dat ook niet gebeuren.
Nogmaals, dit is FUBAR, want de Russen zaten - neem ik aan - ook echt niet te wachten op wat debiele separatisten met zo'n gigantische 'blunder' (laten we 't maar even zo noemen). Als Poetin Oekraïne moet opgeven, dan loopt-ie een gigantische deuk op qua binnenlands politiek vertrouwen. En dan heb je nog de Amerikanen met een Obama onder druk die met waarschijnlijk 23 doden te maken hebben. O, the joy.
Ik zie totaal niet in wat je daar lollig aan vindt eigenlijk. Ik ken vier mensen die op dat vliegtuig zaten - en nu dus overleden zijn - die ófwel kennissen/vrienden waren met vrienden van mij, ofwel met nog een schakel er tussen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:57 schreef Moody het volgende:
[..]
Je snapt wat ik bedoel toch? Of doe je lollig?
Als je via je vriendin/vrouw hoort dat iemand die ze kent is overleden, doet dat je toch iets.
Ja, het is nogal dubbel. Aan de ene kant heb je realistisch gezien geen enkele reden om méér emotie te voelen bij mensen die je nog nooit ontmoet hebt simpelweg omdat ze iemand kenden die iemand kent die ik ken, dan bij de rest van de inzittenden. Maar aan de andere kant... Het zijn allemaal hele jonge mensen. Mijn leeftijd. Ongeveer mijn levensfase (rotwoord). Dan wordt het ineens veel concreter dan foto's van verkoolde brokstukken in een land hier ver vandaan.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 01:04 schreef DO2 het volgende:
Dan komt het inderdaad wel angstig dichtbij, zeg.
Sorry. Het leek alsof je alles relativeerde. Was niet duidelijk in je post. Excuus.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zie totaal niet in wat je daar lollig aan vindt eigenlijk. Ik ken vier mensen die op dat vliegtuig zaten - en nu dus overleden zijn - die ófwel kennissen/vrienden waren met vrienden van mij, ofwel met nog een schakel er tussen.
Sorry voor de felle reactie dan. Emoties dit dat.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 01:07 schreef Moody het volgende:
[..]
Sorry. Het leek alsof je alles relativeerde. Was niet duidelijk in je post. Excuus.
Dat is dus ook exact wat ik wil zeggen. Als er 150 Nederlanders overlijden, komt het voor ons allemaal erg dichtbij.
Daar wil ik nog aan toevoegen, sorry dat ik het over een nóg depressievere boeg gooi:quote:Op vrijdag 18 juli 2014 01:41 schreef DO2 het volgende:
Ik sluit deze dag maar af met een nummer dat het naargeestige gevoel dat ik heb overgehouden aan het onbegrijpelijke drama en de bijbehorende beelden beter weet te verwoorden dan ik dat zelf ooit kan:
Het is vast maar een nachtmerrie waar ik nog uit moet ontwaken.
Tot morgen, lieve mensen.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:22 schreef Moody het volgende:
[..]
Het zijn beelden na een willekeurige plane crash. Maar tegenwoordig knallen ze zo snel de beelden online dat iedereen het kan zien. Zou niet mogen eigenlijk i.v.m. het respect na de overledenen.
quote:When I'm at the pearly gates
This will be on my videotape, my videotape
Mephistopheles is just beneath
And he's reaching up to grab me
This is one for the good days
And I have it all here in red, blue, green
In red, blue, green
You are my center when I spin away
Out of control on videotape, on videotape
On videotape, on videotape, on videotape
This is my way of saying goodbye
Cause I can't do it face to face
So talking to you after it's too late
No matter what happens now
You shouldn't be afraid
Because I know today has been
The most perfect day I've ever seen
Hoe kom je daar zo snel achter dan?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb vier tweede- en derdegraadsbekenden tot nu toe. Niemand die ik direct ken.
Dat filmpje met paspoorten?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:19 schreef DO2 het volgende:
Mijn nieuwsgierigheid won 't weer eens van mijn gezonde verstand.
NIET kijken, mensen. Je krijgt er spijt van.
Het levert aandacht voor het conflict op. Geen idee wie daar bij gebaat is verder.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 01:14 schreef Tchock het volgende:
En zo zinloos hè. Wat er ook gebeurd is daar, het heeft echt letterlijk geen enkel nut gehad. Als het inderdaad een raket is kun je niet eens beweren dat hun offer toekomstige slachtoffers bespaard heeft zoals bij sommige crashes.
Helemaal niemand dus. Ja, één Nederlander met (ook) een Amerikaans paspoort.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:40 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Sterke vermoedens dat er ongeveer 23 Amerikanen zijn onder de 50 passagiers waarvan de nationaliteit nog niet is vastgesteld. Daarnaast heef Biden gezegd dat er 'vermoedelijk ook Amerikanen in 't vliegtuig zaten', dus dat is qua politieke taal wel een teken aan de wand.
Ja, dat was inderdaad een volstrekt loos gerucht. Had door die woorden van Biden echt iets anders verwacht.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 22:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Helemaal niemand dus. Ja, één Nederlander met (ook) een Amerikaans paspoort.
Bauhausquote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:36 schreef Kerftminister het volgende:
Luister nu In the Flat Field van Bauhaus, nog zo'n uitstekende post-punk plaat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |