Ik vind het gewoon slecht. Het komt mij nep over. Heb het sinds mei niet meer gedraaid. Mag toch?quote:Op zondag 20 juli 2014 01:26 schreef Tchock het volgende:
Maar Moody: ik vind je reactie op basis van deze twee nummers enorm overdreven.
Waarom doe je zo aangevallen?quote:Op zondag 20 juli 2014 09:22 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon slecht. Het komt mij nep over. Heb het sinds mei niet meer gedraaid. Mag toch?
Hoe kun je trouwens goed oordelen als je het album niet eens gehoord hebt
Voel me niet aangevallen hoorquote:Op zondag 20 juli 2014 12:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom doe je zo aangevallen?Ik zeg alleen dat ik je reactie overdreven vind. Natuurlijk mag je die mening hebben, wat heeft dat er mee te maken
En hoe ik kan oordelen als ik het album niet gehoord heb? Door, zoals ik zei, enkel te oordelen op basis van de nummers die ik ken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Moody op 20-07-2014 13:28:48 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 20 juli 2014 13:32 schreef Tchock het volgende:
Ik ben gewoon verbitterd omdat ik jarig was in jouw verjaardagstopic*aai over de bol*SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Husbands! Husbands! Husbands!
Husbands! Husbands! Husbands!
HUSBANDS! HUSBANDS! HUSBANDS!
-
Zo. Weer een nuttige post bijgeschreven."Now which way do we go?" - Dorothy Gale![]()
Ik luister A Sunny Day in Glasgow. Vreemde muziek, alsof My Bloody Valentine ecstasy op heeft of zo.![]()
Dit is voor mij echt de ontdekking van het jaar.quote:Op zondag 20 juli 2014 02:38 schreef DO2 het volgende:
V. V. V.
V. V. V.
V. V. V.
Die letter gaat als een mantra door mijn hoofd bij het luisteren; veelzijdig, verzorgd en vermakelijk.
Geenszins een slecht album, hoor. Maar die meneer van de VK met zijn 'spannender dan...' is natuurlijk knettergek.
Voor straf ga ik nu naar het veel spannender werk van ene Burial luisteren:
!
![]()
Jaloers.quote:Op zondag 20 juli 2014 14:42 schreef Vatta het volgende:
[..]
Dit is voor mij echt de ontdekking van het jaar.![]()
Burial.Ook maar weer aangezet.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Oooh Burial, ik doe ook wel ff mee met dat op te zetten
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds![]()
Wat zijn eigenlijk de goede platen van Nederlandse bodem dit jaar?
Typhoon hoort er zeker bij, wat verder?
Traumahelikopter? Thomas Azier? Birth Of Joy? Ik kom niet echt ver helaas.. (maar ik ga er van uit dat ik er een paar mis in dit lijstje)![]()
Apneu, Typhoon, wat goede jazz-platen, Hallo Venray ook goed."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds![]()
Martyn - The Air Between Words
Deze gast komt dus gewoon uit Nederland, maar hoor je bijna niks over in die context. Onbegrijpelijk. En dan die Garrix en dergelijke maar veren in hun reet steken
Single met Four Tet van dit album is ook fantastisch:
![]()
Was jij het nou, Kerft, die Oldboy zo'n goede film vond/vindt?
Dacht dat ik 'm al gezien had. Bleek bij nadere inspectie niet zo te zijn.
Blijkbaar wel een keer op het idee gekomen, maar nooit daadwerkelijk gedaan.
Kijk 'm nu. Geweldige film, tot dusver."Now which way do we go?" - Dorothy Gale![]()
Ik pas op het huis van mijn ouders. Wat dat betekent? Keihard Ashtray Wasp over de beste speakers die ik ken.![]()
![]()
Indiemeet bij jou?quote:Op zondag 20 juli 2014 21:34 schreef Tchock het volgende:
Ik pas op het huis van mijn ouders. Wat dat betekent? Keihard Ashtray Wasp over de beste speakers die ik ken.![]()
Deze tot nu toe: http://www.musicmeter.nl/album/4400quote:Op zondag 20 juli 2014 21:30 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wat is het beste Swans albums mensen?
Maar ik ben geen grote luisteraar van Swans. Heb enkel de beste albums (volgens MuMe en RYM) meerdere malen geluisterd. Ik hoor de kwaliteit, maar zie de noodzaak nog niet om ze echt vaak te gaan draaien.![]()
In het oosten. Maar niet zo ver in het oosten als jij.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:41 schreef Moody het volgende:
[..]
Zorg jij voor frikandellen? Dan neem ik bier mee.
Waar wonen je ouders Tchock?![]()
![]()
Ja, staat zeker in mijn top 5. Probeer al tijden te zoeken naar films die zó intens zijn als die, weinig succes.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:06 schreef DO2 het volgende:
Was jij het nou, Kerft, die Oldboy zo'n goede film vond/vindt?
Dacht dat ik 'm al gezien had. Bleek bij nadere inspectie niet zo te zijn.
Blijkbaar wel een keer op het idee gekomen, maar nooit daadwerkelijk gedaan.
Kijk 'm nu. Geweldige film, tot dusver.
Se7en komt nog het dichtst in de buurt.
Maar over muziek, heb een leuk Indie (jawel mensen, Kerft met Indie) album ontdekt. The Elwins - And I Thank You. Nog het meest vergelijkbaar met de Jangle Pop van Mac DeMarco, maar dan niet zo inspiratieloos. De muziek heeft weinig pretenties, en gaat puur om leuke melodieën, dit album slaagt daar zeer in en is echt een perfect zon, zee en strand of een zwembad-album. Perfect voor dit weer dus.
Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
Zwolle denk ik?quote:Op zondag 20 juli 2014 21:41 schreef Moody het volgende:
[..]
Zorg jij voor frikandellen? Dan neem ik bier mee.
Waar wonen je ouders Tchock?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Uit 2012. Je loopt zo achterquote:Op zondag 20 juli 2014 21:46 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja, staat zeker in mijn top 5. Probeer al tijden te zoeken naar films die zó intens zijn als die, weinig succes.
Se7en komt nog het dichtst in de buurt.
Maar over muziek, heb een leuk Indie (jawel mensen, Kerft met Indie) album ontdekt. The Elwins - And I Thank You. Nog het meest vergelijkbaar met de Jangle Pop van Mac DeMarco, maar dan niet zo inspiratieloos. De muziek heeft weinig pretenties, en gaat puur om leuke melodieën, dit album slaagt daar zeer in en is echt een perfect zon, zee en strand of een zwembad-album. Perfect voor dit weer dus.
Ga 'm wel ff proberen![]()
![]()
Zou leuk zijn om een bank of wat matrassen in de fik te zetten voor wat sfeerquote:Op zondag 20 juli 2014 21:45 schreef Moody het volgende:
[..]
Ah. Gemiste kans
Omgeving Zutphen ofzo? Wat vinden de buren dat je de muziek zo hard hebt staan?![]()
![]()
quote:Op zondag 20 juli 2014 21:48 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zwolle denk ik?Oja. Dan totaal niet in het oosten dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maakt me geen reet uit hoe oud muziek is, zolang het maar leuk is, kwam deze ergens tegen toevallig.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:49 schreef Moody het volgende:
[..]
Uit 2012. Je loopt zo achter
Ga 'm wel ff proberen
Ja zo denk ik ookquote:Op zondag 20 juli 2014 21:50 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Maakt me geen reet uit hoe oud muziek is, zolang het maar leuk is, kwam deze ergens tegen toevallig.Maar er zijn mensen die enkel nieuwe muziek willen.
Hengel 'm nu binnen![]()
![]()
Het is vooral dat er veel en veel meer over nieuwe muziek wordt geschreven en dat het daardoor veel toegankelijker is dan dezelfde muziek die 10 jaar ouder is.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Ja zo denk ik ookMaar er zijn mensen die enkel nieuwe muziek willen.
Hengel 'm nu binnen![]()
Dan heb je een versie met een slechte opnamekwaliteit.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Het is vooral dat er veel en veel meer over nieuwe muziek wordt geschreven en dat het daardoor veel toegankelijker is dan dezelfde muziek die 10 jaar ouder is.
quote:Op zondag 20 juli 2014 21:48 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zwolle denk ik?Precies.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik dacht dat het wel redelijk algemeen bekend was dat ik daar vandaan kom. En Moody: als je je hele leven doorbrengt in Amsterdam ga je overnemen dat dat het oosten is
Maar goed: muziek vinden ze niet zo erg, als je het maar niet te laat doet. Buurman kan er zelf ook wat van op dat gebied.![]()
Oja, wist dat je voor PEC wasquote:Op zondag 20 juli 2014 22:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies.Ik dacht dat het wel redelijk algemeen bekend was dat ik daar vandaan kom. En Moody: als je je hele leven doorbrengt in Amsterdam ga je overnemen dat dat het oosten is
Maar goed: muziek vinden ze niet zo erg, als je het maar niet te laat doet. Buurman kan er zelf ook wat van op dat gebied.
Mooie stad trouwensLijkt me een van de betere woonsteden in Nederland. Qua ligging, huizenprijzen en sfeer. Misschien samen met Den Bosch en Arnhem.
En ja, Zwolle is midden-Nederland. Misschien een tikkie noord en een tikkie oost, maar meer ook niet
Veel mensen vinden Utrecht al het midden van het land. Zouden ze een landkaart hebben hangen?Maar goed, alleen maar mooi. Er komen al genoeg bejaarde Randstedelingen hier wonen die niets toevoegen.
![]()
Hele leuke stad. Ik woon in een wijk waar je binnen no-time vér buiten de stad in het groen bent, maar ook binnen tien minuten in de binnenstad. Groot genoeg voor kroegen en alle winkels die je denkbaar nodig hebt maar ook weer niet zo groot dat alles ver uit elkaar zit.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:13 schreef Moody het volgende:
[..]
Oja, wist dat je voor PEC was
Mooie stad trouwensLijkt me een van de betere woonsteden in Nederland. Qua ligging, huizenprijzen en sfeer. Misschien samen met Den Bosch en Arnhem.
En ja, Zwolle is midden-Nederland. Misschien een tikkie noord en een tikkie oost, maar meer ook niet
Veel mensen vinden Utrecht al het midden van het land. Zouden ze een landkaart hebben hangen?Ben de stad ook veel meer gaan waarderen sinds ik in Amsterdam woon
![]()
![]()
De middelgrote steden zijn ook het best om te vertoeven. In de Randstad betaal je onevenredig veel geld om leuk te kunnen wonen. Moet er eerlijk gezegd niet aan denken om mijn jaren '30 woning met 30 meter tuin te moeten opgeven voor een appartement. Hier ook binnen 10 min in de binnenstand en 5 min van het bos.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hele leuke stad. Ik woon in een wijk waar je binnen no-time vér buiten de stad in het groen bent, maar ook binnen tien minuten in de binnenstad. Groot genoeg voor kroegen en alle winkels die je denkbaar nodig hebt maar ook weer niet zo groot dat alles ver uit elkaar zit.Ben de stad ook veel meer gaan waarderen sinds ik in Amsterdam woon
En het grote voordeel: Als we de drukte op willen zoeken, pak je de auto en ben je er binnen 1-1,5 uur. Internationaal vliegveld op 45 minuten (Dusseldorf). Dat rijd je meestal al vanaf A'dam centrum naar Schiphol
Aan de andere kant: Ik heb nog nooit langer dan een jaar in een echt grote stad gewoond. (A'dam zie ik als middelgroot in Europa). Misschien kan me dat ook wel gaan bevallen. Het is maar net waarmee je bent opgegroeid.
[ Bericht 2% gewijzigd door Moody op 20-07-2014 22:37:19 ]![]()
Ik kan me echt niet voorstellen hoe het is om in een grote stad te wonen. Mijn huisgenote komt uit Seoul. 26 miljoen mensen in één stad.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:19 schreef Moody het volgende:
[..]
De middelgrote steden zijn ook het best om te vertoeven. In de Randstad betaal je onevenredig veel geld om leuk te kunnen wonen. Moet er eerlijk gezegd niet aan denken om mijn jaren '30 woning met 30 meter tuin te moeten opgeven voor een appartement. Hier ook binnen 10 min in de binnenstand en 5 min van het bos.
En het grote voordeel: Als we de drukte op willen zoeken, pak je de auto en ben je er binnen 1-1,5 uur. Internationaal vliegveld op 45 minuten (Dusseldorf). Dat rijdt je meestal al vanaf A'dam centrum naar Schiphol
Aan de andere kant: Ik heb nog nooit langer dan een jaar in een echt grote stad gewoond. (A'dam zie ik als middelgroot in Europa). Misschien kan me dat ook wel gaan bevallen. Het is maar net waarmee je bent opgegroeid.![]()
![]()
Is dat wat zo'n Koreaanse huisgenote? Oprechte vraag.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kan me echt niet voorstellen hoe het is om in een grote stad te wonen. Mijn huisgenote komt uit Seoul. 26 miljoen mensen in één stad.![]()
Geniaal ja.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kan me echt niet voorstellen hoe het is om in een grote stad te wonen. Mijn huisgenote komt uit Seoul. 26 miljoen mensen in één stad.
Ik zou graag in zo'n stad willen wonen voor een beperkte tijd. Het liefst in Tokyo denk ik![]()
![]()
Eerlijk antwoord? Nee. Ze is echt heel aardig maar je hebt er niets aan. Te beleefd om aan te kloppen als ze niets te doen heeft, praat altijd zo netjes dat er een enorme barrière tussen je staat. Sowieso zegt ze eigenlijk niets als ze niet aangesproken wordt. Enige uitzondering is dat ze wel redelijk vaak dingen voor ons bakt en kookt.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:41 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Is dat wat zo'n Koreaanse huisgenote? Oprechte vraag.Ik heb ook echt letterlijk nog nooit de minste last van haar gehad, maar dat zou wel een keer leuk zijn eigenlijk
![]()
![]()
Dit was wel ongeveer wat ik had verwacht, maar stiekem hoopte ik op een beter verhaal. Toch een beetje Aziaten eigen dit.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eerlijk antwoord? Nee. Ze is echt heel aardig maar je hebt er niets aan. Te beleefd om aan te kloppen als ze niets te doen heeft, praat altijd zo netjes dat er een enorme barrière tussen je staat. Sowieso zegt ze eigenlijk niets als ze niet aangesproken wordt. Enige uitzondering is dat ze wel redelijk vaak dingen voor ons bakt en kookt.Ik heb ook echt letterlijk nog nooit de minste last van haar gehad, maar dat zou wel een keer leuk zijn eigenlijk
![]()
Koreaanse meiden.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eerlijk antwoord? Nee. Ze is echt heel aardig maar je hebt er niets aan. Te beleefd om aan te kloppen als ze niets te doen heeft, praat altijd zo netjes dat er een enorme barrière tussen je staat. Sowieso zegt ze eigenlijk niets als ze niet aangesproken wordt. Enige uitzondering is dat ze wel redelijk vaak dingen voor ons bakt en kookt.Ik heb ook echt letterlijk nog nooit de minste last van haar gehad, maar dat zou wel een keer leuk zijn eigenlijk
Ja, enorme cultuurverschillen. Maar het lastige is dat ze dat ook niet zelf opbrengt; ik had bijvoorbeeld haar een keer een stuk taart gegeven en toen kreeg ik een bord terug met yoghurt met de welgemeende excuses dat ze niet iets anders in huis had om terug te geven. Blijkt dat een leeg bord retourneren daar gezien wordt als een enorme faux-pasquote:Op zondag 20 juli 2014 22:43 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dit was wel ongeveer wat ik had verwacht, maar stiekem hoopte ik op een beter verhaal. Toch een beetje Aziaten eigen dit.Dus dan denkt ze dat ik geschoffeerd ben of zo, terwijl ik natuurlijk nooit een bord geef met het idee dat ik iets terug krijg
![]()
![]()
Lastig, ze zijn nogal verschillendquote:Op zondag 20 juli 2014 21:30 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wat is het beste Swans albums mensen?
Ik vind de nihilistische haat van 'cop' geweldig, maar dat is alleen een goede beginplaat voor de godflesh fans
'White light from the mouth of infinity' heeft juist weer hele mooie ingetogen (vaak akoestische) nummers
'Soundtracks for de blind' is weer ongelovelijk veelzijdig, maar wel een lange zit
'The Seer' en 'to be kind' zijn makkelijker in te komen qua sound, maar Swans blijft een band die behoorlijk wat vraagt van de luisteraar.
Ik ben bv ook behoorlijk wat lawaai en zwaarmoedige muziek gewend, maar toch duurde het ontzettend lang voordat ik ook maar iets kon met hun muziek
Robert Moog died for our synths![]()
Ik denk overigens dat het wonen in zo'n miljoenenstad wel iets voor mij is hoor, houd ervan om tussen de mensen te zijn.
Ik kan me gewoon niets voorstellen bij een stad met het formaat van een provincie. Als je in Amsterdam iets moet hebben aan de andere kant van de stad vervloek je jezelf al.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:45 schreef Kerftminister het volgende:
Ik denk overigens dat het wonen in zo'n miljoenenstad wel iets voor mij is hoor, houd ervan om tussen de mensen te zijn.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: