abonnement Unibet Coolblue
pi_142288351
Welkom bij het Fitness topic! Een topic voor mensen die beginnen met fitness alsook mensen die gevorderd zijn!



Wat houdt fitness in?
Met fitness wordt het geheel van sporten en activiteiten die bedreven worden in sportscholen of thuis bedoeld. Het uiteindelijke doel van het beoefenen van fitness kan zijn:

• Gericht op algehele conditieverbeteringen.

• Gericht op vetverbranding en afslanken (Spinning, Aerobics, Cardiofitness etc.)

• Gericht op groei (hypertrofie) of versterking van spiermassa
(bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/fitness)

Waarom een fitness topic?
Veel mensen die beginnen met fitness hebben soms een verkeerd beeld van hoe men het beste vet kan verliezen, hun conditie moet verbeteren of hoe ze het beste krachttrainingen kunnen ondergaan. Daarom zijn er hier zowel beginners als gevorderden die kunnen discussiëren over wat de optimale middelen zijn om een zo optimaal mogelijke werking te krijgen van het doel dat je wil bereiken!
Er is ook een bodybuild reeks op FOK!, dat is voor de mensen die puur op krachttraining gefocused zijn, een aanrader voor als je spiermassa / spierkracht wil trainen, in dit topic staan veel handige feiten en weetjes en ervaringen!

BOVENAL: Schroom niet om in dit fitness topic van alles te vragen!!! Iedereen moet ergens beginnen, schaam je ook niet in de sportschool zelf voor oefeningen! Je doet het voor jezelf. Als je het goed doet, zul je alleen maar beter resultaat zien. Voor de gevorderden bij dezen gevraagd om constructieve antwoorden! Sommige zaken zullen als 'dom' en 'ontwetend' worden ontvangen, maar leg dan begripvol uit waarom diegene incorrect bezig is.

Handige sites

Starting Strength
Een Nederlandse site dat haarfijn de visie van Mark Rippetoe over het zogenaamde 'Starting Strength” principe uitlegt. Hier staan oefeningen bij om voor beginners zo snel mogelijk sterk te worden! Zorg ervoor dat je de oefeningen goed uitvoert!

Voedingswaardetabel!
Je kan hier per voedsel bekijken wat de voedingswaarde is! Zo zit er veel eiwit in tonijn / zalm en rosbief! Weet je wat, bekijk het zelf maar even! De site is overzichtelijk en simpel!

Basisinformatie Voeding!
Een topic van het fitnessforum.nl waar belangrijke informatie op staat voor, je raadt het al, de voeding in combinatie met het fitnessen! Er staan voedingsschema's in van mensen die dat forum bezoeken, handig ter vergelijking of om ideeën op te doen!

Basisinformatie Training!
Informatie over -jawel- hoe je bijvoorbeeld je persoonlijke trainingsschema bij elkaar stelt. Een overzicht van alle spieren in je lichaam, de verschillende stijlen van trainen (fullbody / split etc.)!

Wat is jouw caloriebehoefte?
Zoals wel duidelijk is, is een goede voeding essentieel om tot een goed resultaat te komen qua afvallen / conditie verbetering / spiermassa kweken. Dit betekent dat je vooral niet minder moet gaan eten! Maar hoe weet je nu hoeveel jij nu verbrand? Daar zijn richtlijnen voor, die op deze site staan aangegeven op een drietal formules. Lees goed door wat er staat, zo moeilijk is het niet te begrijpen!

De do's en dont's van krachttraining voor beginners!
The title says it all! Een simpel maar overzichtelijk overzicht (hihi) van zaken die je goed in het achterhoofd moet houden!

Filmpjes van ScoobyDoo zijn ook informatief! Hij heeft misschien wel een gek hoofdjen!




Tips!

• Voer cardio altijd ná krachttraining uit! Tien minuten cardio is genoeg voor de warming up!

• Cardio voor de cooling down na krachttraining is belangrijk, zo zal je minder spierpijn krijgen omdat de verzuring beter uit je lichaam treedt!

• Zorg dat je genoeg eet! Eet niet te weinig, dan komt je lichaam in een spaarstand, en doe je al je werk voor niets!

• Als je spieren wil kweken, zorg dan dat je compound oefeningen doet, geen geïsoleerde oefeningen (compound= oefening met meerdere spiergroepen tegelijk, vb: bench press isolatie oefening is dat je één spier per oefening traint, vb: bicep curl)

• Zorg voor voldoende nachtrust! Je spieren bouwen zich pas op als je rust!

• Als je vet wil kwijtraken, zorg dan dat je qua voedsel om de 2 uur iets eet! Het beste is om zoveel mogelijk eiwitten per dag binnen wil krijgen als je krachttraining doet! Suiker is één van de slechtste dingen die je lichaam wil opnemen, dus let ook op frisdranken!

Tip van Weissman: Een werkstuk over Conditie!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron

Bovenal! Blijf gedisciplineerd! Zet jezelf over mogelijke smoesjes heen en houd dat lichaam lekker in beweging! Hoewel het puur fysieke en mentale krachten opslokt, zou het ook handig te zijn om je goed voor te bereiden op hetgeen wat komen gaat, lezen dus! Het voorkomt nare blessures en tijdverspilling!
pi_142288433
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 15:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hoe kom je bij 38kg? Hebben ze op jouw gym soms platen met 1 of 1,5 kilo? Waarom ga je niet gewoon met 2,5 of 5kg per keer omhoog?

Oh, en 15 minuten pauze tussen twee sets is echt véél te lang. Ongeveer 3 minuten is maximum: daarna is het herstel zodanig langzaam dat die extra minuten het wachten niet waard zijn.
ok 3min. herstel max. dus. ik doe wel andere oefeneningen daarna weer voor biceps/triceps, eigenlijk doe ik nu 3x oefeningen met max. 1 minuut rust tussendoor en dan na elke sessie van +- 15 min. paar min. rust voor water drinken.

De stang voor bankdrukken weegt toch 10 kg? Dan kom ik op 38 kg uit incl. stang. Ik doe 38 kg omdat ik de 5 kg gewichten voor andere dingen gebruik.
pi_142288544
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:44 schreef Beursaap het volgende:

[..]

ok 3min. herstel max. dus. ik doe wel andere oefeneningen daarna weer voor biceps/triceps, eigenlijk doe ik nu 3x oefeningen met max. 1 minuut rust tussendoor en dan na elke sessie van +- 15 min. paar min. rust voor water drinken.

De stang voor bankdrukken weegt toch 10 kg? Dan kom ik op 38 kg uit incl. stang. Ik doe 38 kg omdat ik de 5 kg gewichten voor andere dingen gebruik.
Maar als je stang 10 is kom je nog 28 tekort. Hoe krijg je die 28 dan voor elkaar? Dan moet je inderdaad al normale schijven gebruiken en dan 3 maal 1 of 2 maal 1,5 bijvoegen.

Lang niet alle sportscholen kennen deze gewichten. Daar dus wel?
  maandag 14 juli 2014 @ 16:56:32 #4
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_142288870
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:48 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Maar als je stang 10 is kom je nog 28 tekort. Hoe krijg je die 28 dan voor elkaar? Dan moet je inderdaad al normale schijven gebruiken en dan 3 maal 1 of 2 maal 1,5 bijvoegen.

Lang niet alle sportscholen kennen deze gewichten. Daar dus wel?
Wij hebben ze vanaf 0,5 liggen. 0,5, 1,5, 2.5 enz.
  maandag 14 juli 2014 @ 17:33:03 #5
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142290146
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:44 schreef Beursaap het volgende:

[..]

ok 3min. herstel max. dus. ik doe wel andere oefeneningen daarna weer voor biceps/triceps, eigenlijk doe ik nu 3x oefeningen met max. 1 minuut rust tussendoor en dan na elke sessie van +- 15 min. paar min. rust voor water drinken.

De stang voor bankdrukken weegt toch 10 kg? Dan kom ik op 38 kg uit incl. stang. Ik doe 38 kg omdat ik de 5 kg gewichten voor andere dingen gebruik.
Doe je het in de smith? Want een gewone olympische stang is 20kg.

Daarnaast ben ik geen fan van zo'n afwisseling. Als je tussen het benchen door je triceps vermoeit, gaan de latere sets bench ook minder goed. Je triceps worden dan wel keihard geraakt, maar de rest van de bench-spieren komen er makkelijker van af. Imo kun je beter eerst keihard voor de bench gaan, en dan pas isoleren om het af te maken. Dan worden alle spieren geraakt.

Al was het maar om niet zo'n bro te zijn die drie banken tegelijk in bezit houdt. :X
pi_142290373
Als beginner moet je je echt niet bezighouden met supersets etc..

Zeker 2 minuten rust pakken als je boven de 60% van je 1RM traint.
pi_142290404
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:48 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Maar als je stang 10 is kom je nog 28 tekort. Hoe krijg je die 28 dan voor elkaar? Dan moet je inderdaad al normale schijven gebruiken en dan 3 maal 1 of 2 maal 1,5 bijvoegen.

Lang niet alle sportscholen kennen deze gewichten. Daar dus wel?
ik train thuis en heb daar 4 kg gewichten liggen. wtf boeit het, voor mij is dat op dit moment een prima gewicht.
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 17:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Doe je het in de smith? Want een gewone olympische stang is 20kg.

Daarnaast ben ik geen fan van zo'n afwisseling. Als je tussen het benchen door je triceps vermoeit, gaan de latere sets bench ook minder goed. Je triceps worden dan wel keihard geraakt, maar de rest van de bench-spieren komen er makkelijker van af. Imo kun je beter eerst keihard voor de bench gaan, en dan pas isoleren om het af te maken. Dan worden alle spieren geraakt.

Al was het maar om niet zo'n bro te zijn die drie banken tegelijk in bezit houdt. :X
deze stang is echt max. 10 kg. ik zal 'm eens wegen.
wat stel jij voor?
pi_142290436
gewoon naar een sportschool gaan
  maandag 14 juli 2014 @ 17:45:06 #9
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_142290519
Koop een kettlebell
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  maandag 14 juli 2014 @ 17:48:30 #10
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142290633
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 17:41 schreef Beursaap het volgende:

[..]

ik train thuis en heb daar 4 kg gewichten liggen. wtf boeit het, voor mij is dat op dit moment een prima gewicht.

[..]

deze stang is echt max. 10 kg. ik zal 'm eens wegen.
wat stel jij voor?
Zoals ik al zei: houd het simpel en doe gewoon 3 sets van 10 benchen met 1-3 minuten rust, en daarna de triceps pas.

Maar goed, dat is natuurlijk mijn professionele bropinie. Als jij het niet ziet zitten, doe je het gewoon op jouw manier. Of je probeert het allebei een tijdje, en gaat het dan doen op welke van de twee manieren je het fijnste vindt. Whatever, het is jouw feestje.
pi_142290676
gewoon zelf alles uitproberen

ieder lichaam reageert weer anders

niet zomaar geloven wat men op internet zegt
  maandag 14 juli 2014 @ 21:01:46 #12
63722 z80
I fink you freaky
pi_142298781
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2014 17:45 schreef Klokov het volgende:
Koop een kettlebell
je weet dat bij verkeert gebruik, en dat gaat heel makkelijk met 1 los gewicht, hele vervelende blessures kunt oplopen.
zelfs als je goed getraind bent moet je met kettelbell goed opletten. een gesloopte rug of verrekte spieren heb je zo te pakken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 14 juli 2014 @ 21:07:57 #13
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_142299126
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 21:01 schreef z80 het volgende:

[..]

je weet dat bij verkeert gebruik, en dat gaat heel makkelijk met 1 los gewicht, hele vervelende blessures kunt oplopen.
zelfs als je goed getraind bent moet je met kettelbell goed opletten. een gesloopte rug of verrekte spieren heb je zo te pakken.
Met verhuizen of stratenmaken ook
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 14 juli 2014 @ 21:10:11 #14
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_142299263
Je moet sowieso goed opletten als je met gewichten sport. Een kettlebell dwingt je meer tot goede form dan elke andere workout met gewichten. Als je een simpele swing niet goed uitvoert loop je een paar dagen met pijn in je rug. Dat doe je geen tweede keer meer.
  maandag 14 juli 2014 @ 21:11:30 #15
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_142299350
Er brak laatst in onze gym iemand een teen met een 5 kilo gewichtje. Die hing achter een grotere schijf waardoor hij hem niet zag, trekt de grote schijf van de bar en de 5 kilo komt mee, knal.
pi_142311198
quote:
7s.gif Op maandag 14 juli 2014 21:10 schreef Snakey het volgende:
Je moet sowieso goed opletten als je met gewichten sport. Een kettlebell dwingt je meer tot goede form dan elke andere workout met gewichten. Als je een simpele swing niet goed uitvoert loop je een paar dagen met pijn in je rug. Dat doe je geen tweede keer meer.
Ik doe soms kettlebell-achtige oefeningen met gewone losse gewichten; de swingsquat, waarbij je het gewicht vanuit squatpositie tussen je benen zwaait en dan omhoog, tot boven je hoofd, en weer terug. Kan alleen met één hand, ik neem aan dat je het met een kettlebell ook met beide handen kunt doen, maar dit werkt ook prima. Ik doe ook vaak een armoefening waarbij het gewicht met een halve zijwaartse draai - om een beetje vaart te maken - naar achteren wordt gezwaaid, en dan met gestrekte arm omhoog. Wat is dan precies het voordeel van echte kettlebells? Ze liggen er wel bij mij op de sportschool, maar een heel eind verderop en ik heb geen zin om steeds van plek te veranderen :)
  dinsdag 15 juli 2014 @ 10:50:56 #17
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_142316673
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 01:21 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ik doe soms kettlebell-achtige oefeningen met gewone losse gewichten; de swingsquat, waarbij je het gewicht vanuit squatpositie tussen je benen zwaait en dan omhoog, tot boven je hoofd, en weer terug. Kan alleen met één hand, ik neem aan dat je het met een kettlebell ook met beide handen kunt doen, maar dit werkt ook prima. Ik doe ook vaak een armoefening waarbij het gewicht met een halve zijwaartse draai - om een beetje vaart te maken - naar achteren wordt gezwaaid, en dan met gestrekte arm omhoog. Wat is dan precies het voordeel van echte kettlebells? Ze liggen er wel bij mij op de sportschool, maar een heel eind verderop en ik heb geen zin om steeds van plek te veranderen :)
Ik weet niet wat voor schijf je pakt maar als ik met een schijf van 20 kilo ga lopen zwaaien dan knalt die vanzelf wel ergens tegenaan. Je kan ook onmogelijk gaan lopen snatchen met een losse schijf. Het voordeel zit hem met name in de vloeiende bewegingen waardoor een groot deel spiergroepen wordt aangesproken. Zelf ben ik fan door de goede balans tussen functionele kracht en conditie.

quote:
7s.gif Op maandag 14 juli 2014 21:10 schreef Snakey het volgende:
Je moet sowieso goed opletten als je met gewichten sport. Een kettlebell dwingt je meer tot goede form dan elke andere workout met gewichten. Als je een simpele swing niet goed uitvoert loop je een paar dagen met pijn in je rug. Dat doe je geen tweede keer meer.
De swing is goed te cheaten, met name voor mensen die al wat kracht hebben. Heb een keer een workshop gedaan en de wat gespierdere mannen trokken allemaal de kettlebell met de armen omhoog :P

quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 21:01 schreef z80 het volgende:

[..]

je weet dat bij verkeert gebruik, en dat gaat heel makkelijk met 1 los gewicht, hele vervelende blessures kunt oplopen.
zelfs als je goed getraind bent moet je met kettelbell goed opletten. een gesloopte rug of verrekte spieren heb je zo te pakken.
Als je je auto verkeerd gebruikt kan je ook een blessure oplopen. Kettlebelltraining wordt zelfs uitgevoerd door ouderen tegenwoordig:


Inb4 Snakey over 25 jaar.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_142343175
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:50 schreef Klokov het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor schijf je pakt maar als ik met een schijf van 20 kilo ga lopen zwaaien dan knalt die vanzelf wel ergens tegenaan. Je kan ook onmogelijk gaan lopen snatchen met een losse schijf. Het voordeel zit hem met name in de vloeiende bewegingen waardoor een groot deel spiergroepen wordt aangesproken. Zelf ben ik fan door de goede balans tussen functionele kracht en conditie.

Nou, gewoon een dumbbell van 14 kilo (voor de swingsquat) of van 8 of 10 kilo voor de arm. Die gewichten zitten er ook niet los op - het zijn dumbbells uit de sportschool. Kwestie van goed vasthouden, maar dat is sowieso aan te raden tijdens krachttrainingen :+

Ik heb ooit wat lessen met kettlebells gedaan en ik zag eigenlijk geen verschil, afgezien van die handige greep aan die kettlebell, maar feitelijk maakt dat natuurlijk weinig uit.
Waar zou die schijf volgens jou dan tegenaan moeten knallen? :D :P
  dinsdag 22 juli 2014 @ 09:30:27 #19
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_142586620
Vraagje hiero :

Ik doe al een poos aan fitness.. Cardio/KT. Nu heb ik sinds een half jaar oid hevige pijn in mijn schouders. Zowel in rust als tijdens/na training. Maar soms ook totaal niet en soms lichtjes. Er is dus geen pijl op te trekken. Fysio heeft de schouders gemobiliseerd (rechts is erger dan links, zo erg dat ik soms mezelf niet eens kan uitkleden :') ) maar dat hielp niet. Orthopedische fysio geweest en die zag kalk in de bicepspees. Beide kanten alleen meer in rechts dan in links (wat logisch is gezien ik rechts meer pijn heb). Iemand hier ervaring mee? Ik moet me 3 aug melden bij de orthopeed zelf en dan gaan we kijken wat we kunnen doen.

Met name bij de chestpress knapt de schouder. Mijn vraag is dus eigenlijk of meer mensen hier kalk in hun pezen hebben en of zij nog een aangepast trainingsschema volgen en/of tips hebben :)
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_142711311
Vraagje over pezen...

Ik ben weer begonnen met krachttraining en train alleen met eigen lichaamsgewicht. Net als eerder blijkt dat mijn pezen, waarschijnlijk de peesaanhechting, zwakke plekken blijken te zijn. Begin weer een pijnlijke plek te ontwikkelen net boven mijn elleboog (triceps aanhechting), terwijl ik maar twee keer per week train.
Is er iemand bekend met een goede manier om de pezen/aanhechtingen te versterken, al dan niet met behulp van supplementen?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 10:21:20 #21
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_142711497
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 10:13 schreef steefann het volgende:
Vraagje over pezen...

Ik ben weer begonnen met krachttraining en train alleen met eigen lichaamsgewicht. Net als eerder blijkt dat mijn pezen, waarschijnlijk de peesaanhechting, zwakke plekken blijken te zijn. Begin weer een pijnlijke plek te ontwikkelen net boven mijn elleboog (triceps aanhechting), terwijl ik maar twee keer per week train.
Is er iemand bekend met een goede manier om de pezen/aanhechtingen te versterken, al dan niet met behulp van supplementen?
langzamer opbouwen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_142715025
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 10:21 schreef fathank het volgende:

[..]

langzamer opbouwen.
Dat wilde ik in ieder geval al gaan doen, ik heb al wat zwaardere oefeningen geschrapt. Ach, misschien is dat wel genoeg ook...
  zaterdag 26 juli 2014 @ 09:28:09 #23
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_142742881
Heeft iemand hier ervaring met fitness na het trekken van verstandskiezen? Ik heb donderdagochtend twee laten trekken en ik zou graag zondagochtend een bodypump les willen volgen.

Heb dit niet nagevraagd bij mijn kaakchirurg omdat ik de vorige keer een enorm opgeblazen gezicht had en mij beroerd voelde, dat ik uberhaupt het huis niet kon verlaten :D Maar nu is er niks aan het handje (gevoelsmatig). Of doe ik er beter aan om nog even te wachten en dinsdag weer te beginnen?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 26 juli 2014 @ 09:30:53 #24
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142742906
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 12:36 schreef steefann het volgende:

[..]

Dat wilde ik in ieder geval al gaan doen, ik heb al wat zwaardere oefeningen geschrapt. Ach, misschien is dat wel genoeg ook...
Wat bedoel je met 'zwaardere oefeningen geschrapt'? Dat je op bepaalde oefeningen minder zwaar gaat of dat je die oefeningen geheel uit je rooster hebt gegooid?
pi_142742947
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 09:28 schreef Maraca het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met fitness na het trekken van verstandskiezen? Ik heb donderdagochtend twee laten trekken en ik zou graag zondagochtend een bodypump les willen volgen.

Heb dit niet nagevraagd bij mijn kaakchirurg omdat ik de vorige keer een enorm opgeblazen gezicht had en mij beroerd voelde, dat ik uberhaupt het huis niet kon verlaten :D Maar nu is er niks aan het handje (gevoelsmatig). Of doe ik er beter aan om nog even te wachten en dinsdag weer te beginnen?
kan gewoon natuurlijk
  zaterdag 26 juli 2014 @ 09:43:04 #26
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_142743030
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 09:35 schreef 16meter het volgende:

[..]

kan gewoon natuurlijk
Super *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 26 juli 2014 @ 10:34:01 #27
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_142743572
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 09:30 schreef Qwea het volgende:
Vraagje hiero :

Ik doe al een poos aan fitness.. Cardio/KT. Nu heb ik sinds een half jaar oid hevige pijn in mijn schouders. Zowel in rust als tijdens/na training. Maar soms ook totaal niet en soms lichtjes. Er is dus geen pijl op te trekken. Fysio heeft de schouders gemobiliseerd (rechts is erger dan links, zo erg dat ik soms mezelf niet eens kan uitkleden :') ) maar dat hielp niet. Orthopedische fysio geweest en die zag kalk in de bicepspees. Beide kanten alleen meer in rechts dan in links (wat logisch is gezien ik rechts meer pijn heb). Iemand hier ervaring mee? Ik moet me 3 aug melden bij de orthopeed zelf en dan gaan we kijken wat we kunnen doen.

Met name bij de chestpress knapt de schouder. Mijn vraag is dus eigenlijk of meer mensen hier kalk in hun pezen hebben en of zij nog een aangepast trainingsschema volgen en/of tips hebben :)
Tenzij iemand hetzelkde heeft gehad denk ik niet dat er hier iemand is die je kan antwoorden. Ik heb er nog nooit van gehoord dus ik zou het ook echt niet weten.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 11:41:41 #28
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_142744650
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 10:34 schreef Snakey het volgende:

[..]

Tenzij iemand hetzelkde heeft gehad denk ik niet dat er hier iemand is die je kan antwoorden. Ik heb er nog nooit van gehoord dus ik zou het ook echt niet weten.
Nou ja, was te proberen. En ik had hem idd gepost onder het mom van "misschien heeft iemand het gehad" :)
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 28 juli 2014 @ 15:20:24 #29
423464 JaafkeEHV
Vroeger JaafkeGB
pi_142814407
Momenteel gebruik ik dit schema, het resultaat is prima

A1: Barbell Bench Press Biacromiaal
3 series van 16 herhalingen

A2: Dumbbell Split Squat
3 series van 16 herhalingen totaal

A3: Wide Chin-up Assisted Machine
3 series van 16 herhalingen

A4: Hip Thruster Schijf
3 series van 16 herhalingen

A5: Swissball Roll-out Kniepositie
3 series van 16 herhalingen

Tabata Fiets
1 serie van 6x 10 sec

B1: Seated Dumbell Shoulderpress Hammergrip
3 series van 20 herhalingen

B2: Dumbbell Full Squat
3 series van 20 herhalingen

B3: Seated Lat Pulldown Reverse Biceps Grip
3 series van 20 herhalingen

B4: Swissball Lying Hamstring Curl
3 series van 20 herhalingen
  maandag 28 juli 2014 @ 16:02:49 #30
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142816060
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:20 schreef JaafkeEHV het volgende:
Momenteel gebruik ik dit schema, het resultaat is prima

A1: Barbell Bench Press Biacromiaal
3 series van 16 herhalingen
Hamstring
A2: Dumbbell Split Squat
3 series van 16 herhalingen totaal

A3: Wide Chin-up Assisted Machine
3 series van 16 herhalingen

A4: Hip Thruster Schijf
3 series van 16 herhalingen

A5: Swissball Roll-out Kniepositie
3 series van 16 herhalingen

Tabata Fiets
1 serie van 6x 10 sec

B1: Seated Dumbell Shoulderpress Hammergrip
3 series van 20 herhalingen

B2: Dumbbell Full Squat
3 series van 20 herhalingen

B3: Seated Lat Pulldown Reverse Biceps Grip
3 series van 20 herhalingen

B4: Swissball Lying Hamstring Curl
3 series van 20 herhalingen
Brotip: als je de oefening moet beschrijven met meer dan twee woorden, is 'ie waarschijnlijk nutteloos voor noobs. Als je 'm moet beschrijven met meer dan vier woorden, is 'ie waarschijnlijk geheel nutteloos.
pi_142829351
Is kutschema

Beter Ss + gomad

Dumbbell squats? Kom op...
  dinsdag 29 juli 2014 @ 03:00:04 #32
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_142838652
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:20 schreef JaafkeEHV het volgende:
Momenteel gebruik ik dit schema, het resultaat is prima

A1: Barbell Bench Press Biacromiaal
3 series van 16 herhalingen

A2: Dumbbell Split Squat
3 series van 16 herhalingen totaal

A3: Wide Chin-up Assisted Machine
3 series van 16 herhalingen

A4: Hip Thruster Schijf
3 series van 16 herhalingen

A5: Swissball Roll-out Kniepositie
3 series van 16 herhalingen

Tabata Fiets
1 serie van 6x 10 sec

B1: Seated Dumbell Shoulderpress Hammergrip
3 series van 20 herhalingen

B2: Dumbbell Full Squat
3 series van 20 herhalingen

B3: Seated Lat Pulldown Reverse Biceps Grip
3 series van 20 herhalingen

B4: Swissball Lying Hamstring Curl
3 series van 20 herhalingen
Resultaat in de vorm van lokaal spieruithoudingsvermogen bedoel je?

En vanwaar de rare vervoegingen? Een Barbell Bench Press Biacromiaal? Zeg dan gewoon de Bench Press. Het bi-acromiaal slaat op de grip wijdte mag ik hopen, wat op een normale stance uitkomt.Of de Seated Lat Pulldown Reverse Biceps Grip.... het is gewoon een Underhand Lat Pulldown. En vanwaar alles met dumbbells/schijf op de bench na?

Neem aan dat dit sportondersteunend is? Want als volledig programma mis ik toch enkele onderdelen. Zoals een transversale pull (je hebt alleen verticaal), explosieve lifts, kracht/hypertrofie.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 08:09:33 #33
423464 JaafkeEHV
Vroeger JaafkeGB
pi_142839418
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 03:00 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Resultaat in de vorm van lokaal spieruithoudingsvermogen bedoel je?

En vanwaar de rare vervoegingen? Een Barbell Bench Press Biacromiaal? Zeg dan gewoon de Bench Press. Het bi-acromiaal slaat op de grip wijdte mag ik hopen, wat op een normale stance uitkomt.Of de Seated Lat Pulldown Reverse Biceps Grip.... het is gewoon een Underhand Lat Pulldown. En vanwaar alles met dumbbells/schijf op de bench na?

Neem aan dat dit sportondersteunend is? Want als volledig programma mis ik toch enkele onderdelen. Zoals een transversale pull (je hebt alleen verticaal), explosieve lifts, kracht/hypertrofie.
Dit is inderdaad sportondersteunend, en dit is alleen de maandag.
ik heb op de andere 4 dagen een heel ander schema (2x kracht, 1x enigzins explosieve lifts en 1x een cardio/uithoudingsvermogen dag.)

Ik heb geen spotter, daarom doe ik tijdelijk even met de machine.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 09:25:14 #34
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_142840262
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:20 schreef JaafkeEHV het volgende:
Momenteel gebruik ik dit schema, het resultaat is prima

A1: Barbell Bench Press Biacromiaal
3 series van 16 herhalingen

A2: Dumbbell Split Squat
3 series van 16 herhalingen totaal

A3: Wide Chin-up Assisted Machine
3 series van 16 herhalingen

A4: Hip Thruster Schijf
3 series van 16 herhalingen

A5: Swissball Roll-out Kniepositie
3 series van 16 herhalingen

Tabata Fiets
1 serie van 6x 10 sec

B1: Seated Dumbell Shoulderpress Hammergrip
3 series van 20 herhalingen

B2: Dumbbell Full Squat
3 series van 20 herhalingen

B3: Seated Lat Pulldown Reverse Biceps Grip
3 series van 20 herhalingen

B4: Swissball Lying Hamstring Curl
3 series van 20 herhalingen
Ik lig 3x per week op de bank met een zak chips

resultaat is prima
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:01:31 #35
423464 JaafkeEHV
Vroeger JaafkeGB
pi_142840922
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:25 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik lig 3x per week op de bank met een zak chips

resultaat is prima
wel paprika toch? is veel beter als naturel chips
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:41:48 #36
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_142841771
Echt een heel gaaf schema, jaafke!! :) :Y :s)
BEASTMODE
  dinsdag 29 juli 2014 @ 22:21:06 #37
255848 InGebruik
Als de nood het hoogst is
pi_142865132
Ik ben sinds een week of 10 begonnen bij de plaatselijke sportschool en zal hier ook maar eens mee gaan lezen/lurken omdat ik op het gebied van fitness een echte leek ben. :)

Heb al wel een standaard full body schema gekregen die ik 2x per week volg en doe 1x per week een cardio/buikdag. Buik zit namelijk niet bij mijn full body workout. Op deze buikoefeningen na zijn alle oefeningen op vaste apparaten, oftewel geen losse stangen en gewichten en doe ik 3 sets van 15 reps.

Mijn doel is meer spier op te bouwen, heb namelijk van nature niet bijster veel spier, vetpercentage naar beneden brengen en mn algehele conditie te verbeteren.

Nu zijn de fitnessinstructeurs vaak behulpzaam en vriendelijk, maar merk ik dat ik veel verschillende dingen hoor over de aanpak van deze doelen. Wat zijn jullie tips of aanpak om deze doelen snel, maar gezond te bereiken?

Gr, gr
  dinsdag 29 juli 2014 @ 22:24:29 #38
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_142865296
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 22:21 schreef InGebruik het volgende:
Ik ben sinds een week of 10 begonnen bij de plaatselijke sportschool en zal hier ook maar eens mee gaan lezen/lurken omdat ik op het gebied van fitness een echte leek ben. :)

Heb al wel een standaard full body schema gekregen die ik 2x per week volg en doe 1x per week een cardio/buikdag. Buik zit namelijk niet bij mijn full body workout. Op deze buikoefeningen na zijn alle oefeningen op vaste apparaten, oftewel geen losse stangen en gewichten en doe ik 3 sets van 15 reps.

Mijn doel is meer spier op te bouwen, heb namelijk van nature niet bijster veel spier, vetpercentage naar beneden brengen en mn algehele conditie te verbeteren.

Nu zijn de fitnessinstructeurs vaak behulpzaam en vriendelijk, maar merk ik dat ik veel verschillende dingen hoor over de aanpak van deze doelen. Wat zijn jullie tips of aanpak om deze doelen snel, maar gezond te bereiken?

Gr, gr
Zie 'Handige sites' in de OP.
Deathlift or Die.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 22:31:28 #39
255848 InGebruik
Als de nood het hoogst is
pi_142865624
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 22:24 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Zie 'Handige sites' in de OP.
Uiteraard weer te lui geweest om de OP door te lezen. Zal eens kijken of ik er mijn voordeel mee kan doen. :)
  dinsdag 29 juli 2014 @ 23:06:01 #40
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_142867531
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 22:31 schreef InGebruik het volgende:

[..]

Uiteraard weer te lui geweest om de OP door te lezen. Zal eens kijken of ik er mijn voordeel mee kan doen. :)
Lees hier de OP: SPT / [Bodybuilding] #451 - 2 op een rij
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  Moderator zondag 10 augustus 2014 @ 23:36:42 #41
257132 crew  Awsom
pi_143285019
Ik ben bezig een schema samen te stellen, heb alleen een vraagje. Heeft het zin als ik bijvoorbeeld 's ochtends 30 minuten met dumbells bezig ben en 's avonds nog +- 1 uur full body bodyweight oefeningen ga doen? Hebben mijn spieren dan genoeg rust of maak ik alleen maar dingen kapot?

Voorbeeld:

Maandag: rust (+ voetbalwedstrijd :P )
Dinsdag: 's ochtends dumbels, 's avonds full body bodyweight
Woensdag: 's ochtends kort dumbels, 's avonds cardio
Donderdag: korte bodyweight (10 min) + 's avonds full body bodyweight
Vrijdag: Rust
Zaterdag: 's ochtends dumbels, 's avonds cardio
Zondag: ochtend rust, 's avonds full body bodyweight

Bodyweight: o.a. push ups, sit ups, dips, squats, leg raises, pike push up, diamonds, pull/chin ups
DB: 4 simpele oefeningen voor biceps,borst,schouders,rug

Ik ga het in ieder geval deze week even proberen, kijken hoe gebroken ik ben over een week ;)
  zondag 10 augustus 2014 @ 23:41:08 #42
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_143285239
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 23:36 schreef Awsom het volgende:
Ik ben bezig een schema samen te stellen, heb alleen een vraagje. Heeft het zin als ik bijvoorbeeld 's ochtends 30 minuten met dumbells bezig ben en 's avonds nog +- 1 uur full body bodyweight oefeningen ga doen? Hebben mijn spieren dan genoeg rust of maak ik alleen maar dingen kapot?

Voorbeeld:

Maandag: rust (+ voetbalwedstrijd :P )
Dinsdag: 's ochtends dumbels, 's avonds full body bodyweight
Woensdag: 's ochtends kort dumbels, 's avonds cardio
Donderdag: korte bodyweight (10 min) + 's avonds full body bodyweight
Vrijdag: Rust
Zaterdag: 's ochtends dumbels, 's avonds cardio
Zondag: ochtend rust, 's avonds full body bodyweight

Bodyweight: o.a. push ups, sit ups, dips, squats, leg raises, pike push up, diamonds, pull/chin ups
DB: 4 simpele oefeningen voor biceps,borst,schouders,rug

Ik ga het in ieder geval deze week even proberen, kijken hoe gebroken ik ben over een week ;)
Damn, dit is echt een revolutionaire trainingsvorm. Ik ga dit schema ook gebruiken.
Deathlift or Die.
  Moderator zondag 10 augustus 2014 @ 23:52:03 #43
257132 crew  Awsom
pi_143285704
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 23:41 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Damn, dit is echt een revolutionaire trainingsvorm. Ik ga dit schema ook gebruiken.
Binnenkort verkrijgbaar via tel sell :P
pi_143288487
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 23:36 schreef Awsom het volgende:
Hebben mijn spieren dan genoeg rust of maak ik alleen maar dingen kapot?
Spieren worden sterker tijdens rust, niet tijdens training. Twee keer per dag is nutteloos.
  maandag 11 augustus 2014 @ 09:28:39 #45
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_143292803
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 23:52 schreef Awsom het volgende:

[..]

Binnenkort verkrijgbaar via tel sell :P
Dat niveau heeft het zeker. Je gaat hier niets mee bereiken. Check de post maar even boven je eerste post. :)
Deathlift or Die.
pi_143338982
Beste Fokkers,

Sinds een half jaartje ben ik redelijk fanatiek gaan fitnessen, minimaal 3x per week, regelmatig vaker.
Na jaren veel te weinig sporten en veel te ongezond eten ben ik ondertussen erg tevreden met de resultaten tot nu toe. Hoewel ik aardig ectomorf ben ben ik toch zeker 8 kilo afgevallen, maar wel gespierder geworden. Ik zie ondertussen hele aardige abs, borstspieren, wat bredere schouders etc. Om wat meer spieren aan te gaan zetten ben ik van plan de komende tijd weer wat meer calorieën te pakken, en na de winter weer een paar kilo te cutten. Hebben jullie hiervoor nog goede tips?

Daarnaast vroeg ik me af wat nu eigenlijk goede oefeningen zijn om de alleronderste buikspieren te trainen, zodat je zeg maar zo'n randje/geultje langs de heupen/bovenbenen krijgt, richting je zaakje. voorbeeldje:



Zelf kom ik niet heel veel verder dan crunches, total abdominal en de rotary torso, dus ik wil het schema een beetje uitbreiden/afwisselen.

alvast bedankt!
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:11:48 #47
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_143339046
Als je meer spieren wilt zien, moet je minder vet hebben. Dat is echt alles. Vergeet gekke ab oefeningen, het enige wat je aan je buik moet trainen is dat je er minder eten instopt.

PS: Dat heet een adonis belt/apollo's belt/etc, als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt.
WFPB!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:12:47 #48
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_143339078
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:10 schreef De_Pel het volgende:
Beste Fokkers,

Sinds een half jaartje ben ik redelijk fanatiek gaan fitnessen, minimaal 3x per week, regelmatig vaker.
Na jaren veel te weinig sporten en veel te ongezond eten ben ik ondertussen erg tevreden met de resultaten tot nu toe. Hoewel ik aardig ectomorf ben ben ik toch zeker 8 kilo afgevallen, maar wel gespierder geworden. Ik zie ondertussen hele aardige abs, borstspieren, wat bredere schouders etc. Om wat meer spieren aan te gaan zetten ben ik van plan de komende tijd weer wat meer calorieën te pakken, en na de winter weer een paar kilo te cutten. Hebben jullie hiervoor nog goede tips?

Daarnaast vroeg ik me af wat nu eigenlijk goede oefeningen zijn om de alleronderste buikspieren te trainen, zodat je zeg maar zo'n randje/geultje langs de heupen/bovenbenen krijgt, richting je zaakje. voorbeeldje:

[ afbeelding ]

Zelf kom ik niet heel veel verder dan crunches, total abdominal en de rotary torso, dus ik wil het schema een beetje uitbreiden/afwisselen.

alvast bedankt!
pi_143339379
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:11 schreef Dizorn het volgende:
Als je meer spieren wilt zien, moet je minder vet hebben. Dat is echt alles. Vergeet gekke ab oefeningen, het enige wat je aan je buik moet trainen is dat je er minder eten instopt.

PS: Dat heet een adonis belt/apollo's belt/etc, als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt.
Dank je, dat is inderdaad wat ik bedoelde.

Aan mijn vet ligt het ondertussen niet zozeer meer, ik weeg nog pakweg 74 kilo met 1,88, dat was al snel 83. als ik nu nog verder cut bouw ik helemaal geen spieren meer op, gaat al niet al te snel bij mijn lichaamstype. Ik ben al stukken gezonder gaan eten en sport altijd minimaal 3, maar vaak ook 5 keer in de week :)
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_143339413
quote:
Thnx, die ga ik in de work-out opnemen.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_143339419
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:11 schreef Dizorn het volgende:
Als je meer spieren wilt zien, moet je minder vet hebben. Dat is echt alles. Vergeet gekke ab oefeningen, het enige wat je aan je buik moet trainen is dat je er minder eten instopt.

PS: Dat heet een adonis belt/apollo's belt/etc, als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt.
"abs are made in the kitchen" en dat klopt, maar net als alle andere spieren groeien je buikspieren ook gewoon als je deze traint. Het is inderdaad niet zo dat als je 45m buikspieren traint per dag je ineens een zieke sixpack hebt, maar het is wel zo dat als je dan op een lage bodyfat zit, die abs wel meer naar voren komen zeg maar.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:26:58 #52
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143339533
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:23 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

"abs are made in the kitchen" en dat klopt, maar net als alle andere spieren groeien je buikspieren ook gewoon als je deze traint. Het is inderdaad niet zo dat als je 45m buikspieren traint per dag je ineens een zieke sixpack hebt, maar het is wel zo dat als je dan op een lage bodyfat zit, die abs wel meer naar voren komen zeg maar.
Je BF hoeft niet eens zo laag te zijn. Met 13-14% kun je al aardige abs hebben, als ze maar groot genoeg zijn. Ze zijn dan niet superstrak, maar wel zichtbaar.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:29:51 #53
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_143339629
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je BF hoeft niet eens zo laag te zijn. Met 13-14% kun je al aardige abs hebben, als ze maar groot genoeg zijn. Ze zijn dan niet superstrak, maar wel zichtbaar.
Het ligt er ook aan waar dat vet zit. Met visceraal vet kan je rond de 18% zitten en die abs nog steeds zien.
pi_143339674
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je BF hoeft niet eens zo laag te zijn. Met 13-14% kun je al aardige abs hebben, als ze maar groot genoeg zijn. Ze zijn dan niet superstrak, maar wel zichtbaar.
Inderdaad, daarom ook gewoon je abs trainen. Zit zelf ook misschien op 15% en bovenste abs zijn nog redelijk zichtbaar, als er wat massa opzit komen ze wel door het vet heen :P
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:32:17 #55
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_143339722
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:23 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

"abs are made in the kitchen" en dat klopt, maar net als alle andere spieren groeien je buikspieren ook gewoon als je deze traint. Het is inderdaad niet zo dat als je 45m buikspieren traint per dag je ineens een zieke sixpack hebt, maar het is wel zo dat als je dan op een lage bodyfat zit, die abs wel meer naar voren komen zeg maar.
Pcies. Daarnaast ligt aan waar je voor traint, maar sinds ik weer abs train voel ik dat goed op de DL. Een veel hardere torso, een betere form en een sterkere lift.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:33:52 #56
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_143339765
Wat je adonis' belt is, is in principe je m. transversus abdominis en een stuk lies-ligament. Ligament kan je niet trainen, je kan in principe je transversus trainen, maar ik verwacht niet dat je er bepaald veel hypertrofie in kan krijgen gezien de functie van de spier. Maargoed, genoeg te vinden op google over deze spier trainen als je het graag wil :+
WFPB!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:34:55 #57
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143339809
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:29 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het ligt er ook aan waar dat vet zit. Met visceraal vet kan je rond de 18% zitten en die abs nog steeds zien.
Ja, als het vet aan de binnenkant zit, is dat helemaal ideaal. Dan worden de abs nog een beetje naar buiten gedrukt en zie je ze nog beter. Net zoals wanneer je flink hebt gegeten en je volle maag duwt tegen je abs. :P
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:38:27 #58
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_143339951
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, als het vet aan de binnenkant zit, is dat helemaal ideaal. Dan worden de abs nog een beetje naar buiten gedrukt en zie je ze nog beter. Net zoals wanneer je flink hebt gegeten en je volle maag duwt tegen je abs. :P
Nouja, ik heb visceraal vet waardoor je m'n abs bij een redelijk hoog BF redelijk ziet. Maar ik zie visceraal vet nou niet echt als ideaal. :P
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:48:28 #59
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143340353
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:38 schreef Snakey het volgende:

[..]

Nouja, ik heb visceraal vet waardoor je m'n abs bij een redelijk hoog BF redelijk ziet. Maar ik zie visceraal vet nou niet echt als ideaal. :P
Het is beter dan buikvet. Tenminste voor de esthetische kant, en volgens mij ook voor de gezondheidskant. Ik meen eens gelezen te hebben dat onderhuids vet ongezonder is dan visceraal vet.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:51:55 #60
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_143340482
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het is beter dan buikvet. Tenminste voor de esthetische kant, en volgens mij ook voor de gezondheidskant. Ik meen eens gelezen te hebben dat onderhuids vet ongezonder is dan visceraal vet.
Het is andersom. Visceraal vet is ongezonder. Veel hart en vaat problemen komen daar vandaan. Het zit dan veel op en om je organen die daar niet zo blij van worden.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:59:35 #61
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143340765
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:51 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het is andersom. Visceraal vet is ongezonder. Veel hart en vaat problemen komen daar vandaan. Het zit dan veel op en om je organen die daar niet zo blij van worden.
Oei, dan heb ik niets gezegd. :@
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:10:15 #62
58789 Snakey
-||||--------||||-
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:15:51 #63
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_143341343
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Oei, dan heb ik niets gezegd. :@
En het heeft flinke invloed op trainen en spiergroei.

quote:
Testosteron neemt af
Bij mannen met een BMI van meer dan 25 neemt hun testosteron spiegel snel af. Braziliaanse onderzoekers vonden in mannen met een BMI van 20-25 maar liefst veertig procent meer vrij testosteron dan in dikke mannen met een gemiddelde BMI van 30. Dit komt omdat vetweefsel, met name visceraal vet, testosteron omzet in het vrouwelijke hormoon estradiol. De gevolgen hiervan op langere termijn zijn: minder spiermassa en minder energie.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:18:42 #64
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143341445
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:15 schreef Snakey het volgende:

[..]

En het heeft flinke invloed op trainen en spiergroei.

[..]

Dat merk ik wel, ja. Sinds ik op een normaal gewicht zit, is m'n testosteron (en alle effecten daarvan) wel omhooggeschoten. :@
pi_143345969
Bedankt voor de reacties.

Verder nog iemand tips tegen de wheyfarts :9
Ik heb wel eens gelezen dat (alleen verse) ananas zou helpen.
Iemand anders nog ideeën?
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:24:44 #66
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143346014
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:23 schreef De_Pel het volgende:
Bedankt voor de reacties.

Verder nog iemand tips tegen de wheyfarts :9
Ik heb wel eens gelezen dat (alleen verse) ananas zou helpen.
Iemand anders nog ideeën?
Wheyfarts? Wat is dat voor nichterige shit? Heb je soms een gevoelig buikje of zo? :')
pi_143346107
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wheyfarts? Wat is dat voor nichterige shit? Heb je soms een gevoelig buikje of zo? :')
Dat is vrij normaal hoor schoonheid. Als je je eiwitconsumptie flink verhoogt wordt dat nogal eens niet helemaal perfect verteerd. Ananas zou enzymen bevatten die helpen bij de afbraak. Voor een stukje kan het ook door lactose komen dus ik wil af en toe gaan afwisselen met andere soorten eiwit en wat minder melk gebruiken (ik neem nu dagelijks 2, soms 3 shakes, meestal met ca 300ml melk). Daarnaast ook nog vrij regelmatig kwark etc.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:30:55 #68
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143346243
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:27 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Dat is vrij normaal hoor schoonheid. Als je je eiwitconsumptie flink verhoogt wordt dat nogal eens niet helemaal perfect verteerd. Ananas zou enzymen bevatten die helpen bij de afbraak.
Ik heb wel een oplossing voor je: als je minder aan kontseks doet, heb je minder moeite met je kringspier te beheersen. ;)
pi_143346290
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik heb wel een oplossing voor je: als je minder aan kontseks doet, heb je minder moeite met je kringspier te beheersen. ;)
Hi hi wat een garpig garpje van jou, jij kleine deugniet. Misschien moet je het eens in ONZ of PUB proberen, daar gaan ze vast helemaal uit hun bol met jou. Kwaliteit dit! :*
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:39:50 #70
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143346548
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:32 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Hi hi wat een garpig garpje van jou, jij kleine deugniet. Misschien moet je het eens in ONZ of PUB proberen, daar gaan ze vast helemaal uit hun bol met jou. Kwaliteit dit! :*
Ik ben misschien een kleine deugniet, maar ik ben Still Bigger Than You.

Als je wilt kan ik je nog wel wat tips geven voor van die mooie lange spieren net als Cristiano Ronaldo. Dat staat veel mooier bij het gleufje onderaan je abs.

Dat gleufje noemen ze trouwens een vagina. ;)
pi_143346579
wat is dit
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:41:53 #72
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143346638
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:40 schreef 16meter het volgende:
wat is dit
Ik denk dat dit zo'n whey-hersenscheet is...
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:44:36 #73
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_143346723
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:29 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het ligt er ook aan waar dat vet zit. Met visceraal vet kan je rond de 18% zitten en die abs nog steeds zien.
Zag dezelfde discussie op Reddit voorbijkomen vandaag http://www.reddit.com/r/F(...)turally_if_im_doing/
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:56:30 #74
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_143347090
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik denk dat dit zo'n whey-hersenscheet is...
Wheyfarts are real bro. Ga ik echt van meuren persoonlijk.
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:19:56 #75
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_143347879
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:27 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Dat is vrij normaal hoor schoonheid. Als je je eiwitconsumptie flink verhoogt wordt dat nogal eens niet helemaal perfect verteerd. Ananas zou enzymen bevatten die helpen bij de afbraak. Voor een stukje kan het ook door lactose komen dus ik wil af en toe gaan afwisselen met andere soorten eiwit en wat minder melk gebruiken (ik neem nu dagelijks 2, soms 3 shakes, meestal met ca 300ml melk). Daarnaast ook nog vrij regelmatig kwark etc.
Is het nodig, zoveel whey?
pi_143352841
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 18:19 schreef Snakey het volgende:

[..]

Is het nodig, zoveel whey?
1 - Scheelt flink in m'n spierpijn
2 - ik bouw maar heel langzaam spieren op, elk beetje hulp is meegenomen.
3 - ik vind het gewoon een heerlijke maaltijdvervanger in de ochtend.
4 - low carbs & low calories.

2 shakes is ook maar iets van 50-60 gram eiwit hoor. Vaak wordt aangeraden 2-2,5x je eigen gewicht aan eiwit per dag te nemen. Ik weeg nu iets van 74 kilo, maar ik kom volgens mij nooit aan de 150 gram eiwit per dag.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_143401671
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 20:05 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Vaak wordt aangeraden 2-2,5x je eigen gewicht aan eiwit per dag te nemen. Ik weeg nu iets van 74 kilo, maar ik kom volgens mij nooit aan de 150 gram eiwit per dag.
Ben je veganist ofzo :? 2.5x is overigens erg ruim genomen.
pi_143405239
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 20:05 schreef De_Pel het volgende:

[..]

1 - Scheelt flink in m'n spierpijn
2 - ik bouw maar heel langzaam spieren op, elk beetje hulp is meegenomen.
3 - ik vind het gewoon een heerlijke maaltijdvervanger in de ochtend.
4 - low carbs & low calories.

2 shakes is ook maar iets van 50-60 gram eiwit hoor. Vaak wordt aangeraden 2-2,5x je eigen gewicht aan eiwit per dag te nemen. Ik weeg nu iets van 74 kilo, maar ik kom volgens mij nooit aan de 150 gram eiwit per dag.
Als je maar heel langzaam spieren opbouwt kan je beter meer gaan eten dan een low calorie shake drinken.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_143441063
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 02:53 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Ben je veganist ofzo :? 2.5x is overigens erg ruim genomen.
Ik tel nooit calorieën, eiwitten, vetten etc, maar 150 gram eiwit is volgens mij nog best heel wat om naar binnen te werken op een dag. Al ga ik uit van 2 shakes en 2 grote kipfilets dan zit je nog maar op de 100 ofzo. De overige 50 haal je dan nog wel met je dagelijkse kost, maar het is niet zo alsof je het met een standaard dieetje dagelijks makkelijk haal (tenzij ik eea over het hoofd zie / verkeerd inschat). Inderdaad, 2,5 is volgens mij inderdaad wel onnodig veel in verhouding met mijn work-out intensiteit. Daarom nam ik in het rekenvoorbeeldje ook de factor 2.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_143441101
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:25 schreef Push. het volgende:

[..]

Als je maar heel langzaam spieren opbouwt kan je beter meer gaan eten dan een low calorie shake drinken.
Euh... Ja... okay :')
Waar zeg ik precies dat ik het als maaltijdvervangers neem?
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_143442310
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:33 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Euh... Ja... okay :')
Waar zeg ik precies dat ik het als maaltijdvervangers neem?
Dan is t gewoon onzin om die shit te nemen. Alleen dat snap je niet. Uit je voeding haal je meer dan genoeg eiwitten als je een 'hardgainer' bent aka ecto aka 3000 kcal voeding minimum. Die shakes, laat staan drie, zijn dan gewoon weg gegooid geld. Of interessantdoennerij voor je fitnessvriendjes.
"Fear is only as deep as the mind allows."
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:20:13 #82
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143444058
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:33 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Euh... Ja... okay :')
Waar zeg ik precies dat ik het als maaltijdvervangers neem?
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 20:05 schreef De_Pel het volgende:

[..]

1 - Scheelt flink in m'n spierpijn
2 - ik bouw maar heel langzaam spieren op, elk beetje hulp is meegenomen.
3 - ik vind het gewoon een heerlijke maaltijdvervanger in de ochtend.
4 - low carbs & low calories.
pi_143445498
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

[..]

Als in af en toe.
Als in, geen 2-3x per dag, alleen af en toe een snel ontbijtje.
Momenteel eet ik 's ochtends vaak 1-2 boterhammen, 1 banaan en 1 shake.
Een extra shake neem ik direct na de work out.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_143445532
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:19 schreef Push. het volgende:

[..]

Dan is t gewoon onzin om die shit te nemen. Alleen dat snap je niet. Uit je voeding haal je meer dan genoeg eiwitten als je een 'hardgainer' bent aka ecto aka 3000 kcal voeding minimum. Die shakes, laat staan drie, zijn dan gewoon weg gegooid geld. Of interessantdoennerij voor je fitnessvriendjes.
ok.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:26:38 #85
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_143446098
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:31 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Ik tel nooit calorieën, eiwitten, vetten etc, maar 150 gram eiwit is volgens mij nog best heel wat om naar binnen te werken op een dag. Al ga ik uit van 2 shakes en 2 grote kipfilets dan zit je nog maar op de 100 ofzo. De overige 50 haal je dan nog wel met je dagelijkse kost, maar het is niet zo alsof je het met een standaard dieetje dagelijks makkelijk haal (tenzij ik eea over het hoofd zie / verkeerd inschat). Inderdaad, 2,5 is volgens mij inderdaad wel onnodig veel in verhouding met mijn work-out intensiteit. Daarom nam ik in het rekenvoorbeeldje ook de factor 2.
Zo lastig is het niet.

1L melk=35gr, 200gram vlees= ~40gr, 500gram kwark=50 gr. Dan zit je al op 125 gram. De overige 25 gram haal je wel uit de rest van je voeding.

En qua eiwitten hoef je maar 1,6-1,8 gram aan te houden. 2 gram per kg is gewoon om veilig te zitten. 2,5 gram per kg is sowieso al onnodig veel.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:29:02 #86
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_143446166
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:08 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Als in af en toe.
Als in, geen 2-3x per dag, alleen af en toe een snel ontbijtje.
Momenteel eet ik 's ochtends vaak 1-2 boterhammen, 1 banaan en 1 shake.
Een extra shake neem ik direct na de work out.
Dan is het toch niet af en toe? Dit is structureel een maaltijdvervanger in de ochtend als ik het zo lees i.c.m. de boterham en banaan.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_143446283
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:26 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Zo lastig is het niet.

1L melk=35gr, 200gram vlees= ~40gr, 500gram kwark=50 gr. Dan zit je al op 125 gram. De overige 25 gram haal je wel uit de rest van je voeding.

En qua eiwitten hoef je maar 1,6-1,8 gram aan te houden. 2 gram per kg is gewoon om veilig te zitten. 2,5 gram per kg is sowieso al onnodig veel.
Ik kom niet elke dag tot bovenstaande hoor ;)
2,5 zal ik ook zeker niet halen. Denk 3-4 l. melk en 3-4 bakken kwark per week.
Dan loop ik op dat punt dus, uitgaande van jou schema, al de helft (dus 17,5+25) gram per dag mis.
Vlees wel redelijk veel, met name kip, maar niet elke dag. Dat compenseer ik dan met shakes.
Ik zie het probleem van sommige mensen hier niet zo. Ik eet al ontzettend veel gezonder dan een half jaar terug, maar ik ga niet de hele dag lopen tellen. Zo zit ik in ieder geval safe.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_143446341
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:29 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Dan is het toch niet af en toe? Dit is structureel een maaltijdvervanger in de ochtend als ik het zo lees i.c.m. de boterham en banaan.
Ik bedoel dat als ik dat neem, overigens niet elke dag, dat ik er ook altijd wel eea. bij neem, dus het is geen vervanging van een complete maaltijd. Anders zou ik misschien 3 boterhammen en een banaan of 4 boterhammen eten. Kortom, ik vervang op een makkelijke en lekkere manier wat carbs voor wat eiwit, zonder dat ik mijn calorie-intake hiermee significant verlaag.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:56:10 #89
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_143447029
Ik zie het probleem van shakes niet. Jouw eigen keus om er meerdere per dag te nemen. Als je uiteindelijk genoeg eiwit en redelijke andere voeding binnenkrijgt prima!

Maar shakes zijn zeker geen wondermiddel, gewoon low calorie eiwitbron. Doet geen magische dingen met spierpijn/spiergroei (msch wel "Leucine trigger").
WFPB!
pi_143448376
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:56 schreef Dizorn het volgende:
Ik zie het probleem van shakes niet. Jouw eigen keus om er meerdere per dag te nemen. Als je uiteindelijk genoeg eiwit en redelijke andere voeding binnenkrijgt prima!

Maar shakes zijn zeker geen wondermiddel, gewoon low calorie eiwitbron. Doet geen magische dingen met spierpijn/spiergroei (msch wel "Leucine trigger").
Precies dit.

Uiteraard is het geen wondermiddel, gewoon een makkelijk supplementje, niets meer niets minder.
Ik heb wel het idee dat het mij iets helpt tegen de spierpijn; daarmee bedoel ik dan niet zozeer beter dan andere eiwitbronnen, maar meer dat de totale hoeveelheid eiwitten per dag gewoon hoog genoeg moet liggen.

Leucine trigger, boahh.... leuk en aardig, zal je misschien een procentje op pakken. Net als 1 procentje op dit, 1 procentje op dat, etc etc., maar ik verwacht geen significante waarden.

Overigens is whey ook gewoon beduidend goedkoper dan een kipfilet en beduidend lekkerder dan een bak magere kwark. Termen als onzin, weggegooid geld, stoerdoenerij etc. zeggen dan wat mij betreft ook meer over degenen die deze uitspraken doen, zolang niet goed onderbouwd.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_143448466
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:39 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Overigens is whey ook gewoon beduidend goedkoper dan een kipfilet en beduidend lekkerder dan een bak magere kwark. Termen als onzin, weggegooid geld, stoerdoenerij etc. zeggen dan wat mij betreft ook meer over degenen die deze uitspraken doen, zolang niet goed onderbouwd.
Dit.

Ik doe whey in pannenkoeken, kwarktaart, en brinta. Héél soms drink ik het. Het is gewoon een makkelijke, veelzijdige, en relatief goedkope bron van veel eiwitten.
pi_143448555
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:42 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Dit.

Ik doe whey in pannenkoeken, kwarktaart, en brinta. Héél soms drink ik het. Het is gewoon een makkelijke, veelzijdige, en relatief goedkope bron van veel eiwitten.
Er mee "koken" doe ik dan weer niet, maar moet ook goed te doen zijn. Ook lekkere toetjes van te maken blijkt. Die dingen als peperdure eiwitpannenkoekenmixen etc. vind ik wel vrij lachwekkend overigens :')

Maargoed, ik denk dat ik de volgende keer (duurt nog wel ff) er ook maar wat andere eiwitjes bij bestel, omdat wheyfarts. Denk dat 't toch vooral met de lactose te maken heeft. -O-
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_143448572
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:46 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Er mee "koken" doe ik dan weer niet, maar moet ook goed te doen zijn. Ook lekkere toetjes van te maken blijkt. Die dingen als peperdure eiwitpannenkoekenmixen etc. vind ik wel vrij lachwekkend overigens :')

Maargoed, ik denk dat ik de volgende keer (duurt nog wel ff) er ook maar wat andere eiwitjes bij bestel, omdat wheyfarts. Denk dat 't toch vooral met de lactose te maken heeft. -O-
Eiwitpannenkoekenmix zou ik inderdaad niet kopen, veel te duur. Ik maak het zelf. Kan ik het precies zo maken als ik wil.
pi_143448610
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:47 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Eiwitpannenkoekenmix zou ik inderdaad niet kopen, veel te duur. Ik maak het zelf. Kan ik het precies zo maken als ik wil.
Klinkt wel goed, ook eens vogelen hoe dat werkt :9
Is dat ook een beetje te doen met allerlei hippe smaakjes of gebruik je daar alleen naturel spul voor? :9
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_143448636
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:49 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Klinkt wel goed, ook eens vogelen hoe dat werkt :9
Is dat ook een beetje te doen met allerlei hippe smaakjes of gebruik je daar alleen naturel spul voor? :9
Kun je elke smaak voor gebruiken, het licht er maar net aan wat je lekker vindt. Ik gebruik vanille, dat werkt met vrijwel alles. Tenzij je het in iets hartigs stopt, waarschijnlijk. :P
pi_143448775
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:50 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Kun je elke smaak voor gebruiken, het licht er maar net aan wat je lekker vindt. Ik gebruik vanille, dat werkt met vrijwel alles. Tenzij je het in iets hartigs stopt, waarschijnlijk. :P
Klinkt goed. Snel eens proberen :)
Doe je me eens een een DMetje wat je er in mikt? ;)
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_143448824
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:55 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Klinkt goed. Snel eens proberen :)
Doe je me eens een een DMetje wat je er in mikt? ;)
Toevallig gisteren in de GYM het daarover gehad. :P

ONZ / [DE GYM #494] Fucking langzaam.

Zoetstof moet je waarschijnlijk mee experimenteren. Ligt er maar net aan welke zoetstof je gebruikt en hoe zoet jij het lekkerst vindt.
pi_143449768
Thnx. Vooralsnog zie ik alleen hoofddoeksletjes maar vanavond ff verder doornemen als ik tijd heb ;)
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_143449814
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:20 schreef De_Pel het volgende:
Thnx. Vooralsnog zie ik alleen hoofddoeksletjes maar vanavond ff verder doornemen als ik tijd heb ;)
Wat? :{

Die link gaat rechtstreeks naar mijn post.
pi_143449910
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:21 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Wat? :{

Die link gaat rechtstreeks naar mijn post.
Lol, in mijn browser ging hij gewoon naar de OP.
Maar control+F - whey werkt ;)
maar nu ga ik eerst ff naar de gym ;)
vast bedankt!

edit: holy fucking moly @ dat recept! :D !!

[ Bericht 7% gewijzigd door De_Pel op 15-08-2014 23:57:21 ]
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_143647855
Zijn jullie hier eigenlijk allemaal naturel?
  woensdag 20 augustus 2014 @ 22:51:53 #102
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_143648792
Creatine, not even once.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_143648958
Want als je naturel bent dan ga je niet echt voor de massa lijkt mij, maar gewoon puur voor fitheid en kracht.
pi_143650245
ik gebruik creatine en omega-3, dus niet naturel

werkt wel goed
  woensdag 20 augustus 2014 @ 23:21:29 #105
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_143650274
Gr8 b8 m8.

Alsof je niet naturel voor massa kan gaan. Kijk t bb topic maareens in :p
WFPB!
pi_143656887
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 22:55 schreef theunderdog het volgende:
Want als je naturel bent dan ga je niet echt voor de massa lijkt mij, maar gewoon puur voor fitheid en kracht.
_O-

:')
pi_143660709
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:34 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

_O-

:')
Het is zo, als jij naturel bent kun je nooit echt groot worden.

Wel kun je heel sterk worden.
pi_143660736
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:20 schreef 16meter het volgende:
ik gebruik creatine en omega-3, dus niet naturel

werkt wel goed
Omega 3 is niet onnatuurlijk toch? dat zit ook in vis enzo
  donderdag 21 augustus 2014 @ 12:25:16 #109
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_143660870
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 12:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is zo, als jij naturel bent kun je nooit echt groot worden.

Wel kun je heel sterk worden.
Zoek even door de bodybuilding topics op foto's. Daar zal je zien dat sommigen weldegelijk flinke massa 'kweken'
pi_143660955
quote:
7s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 12:25 schreef Snakey het volgende:

[..]

Zoek even door de bodybuilding topics op foto's. Daar zal je zien dat sommigen weldegelijk flinke massa 'kweken'
Dan hangt het er vanaf wat jij flinke massa vind.

Neem lazar angelov, ik vind hem er zeer sterk en fit uitzien. Een lichaam waar ik jaloers op ben. Maar hij heeft niet de massa zoals veel van die niet-naturel bodybuilders hebben.

Dat bedoel ik.
pi_143661122
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 12:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Neem lazar angelov, ik vind hem er zeer sterk en fit uitzien. Een lichaam waar ik jaloers op ben. Maar hij heeft niet de massa zoals veel van die niet-naturel bodybuilders hebben.

Dat bedoel ik.
hij heeft idd een mooi natuurlijk fysiek
pi_143661166
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 12:32 schreef 16meter het volgende:

[..]

hij heeft idd een mooi natuurlijk fysiek
En er word vaak ook gelogen, neem dit filmpje.


1:14 die moet naturel zijn, yeah right... _O-
pi_143661296
haha wat een sukkels

lazar angelov heeft teminste nog lange spieren die er natuurlijk uit zien

kun je ook veel meer mee
  donderdag 21 augustus 2014 @ 12:40:09 #114
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_143661340
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 12:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dan hangt het er vanaf wat jij flinke massa vind.

Neem lazar angelov, ik vind hem er zeer sterk en fit uitzien. Een lichaam waar ik jaloers op ben. Maar hij heeft niet de massa zoals veel van die niet-naturel bodybuilders hebben.

Dat bedoel ik.
Lazar Angelov naturel :D

In b4 Jay Cutler werd groot van op de boerderij werken
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_143661386
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 12:40 schreef fathank het volgende:

[..]

Lazar Angelov naturel :D

In b4 Jay Cutler werd groot van op de boerderij werken
Als Lazar niet naturel is, dan bevestig je mijn punt alleen maar.

Veel massa is naturel dus niet mogelijk.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 12:45:41 #116
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_143661502
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 12:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dan hangt het er vanaf wat jij flinke massa vind.

Neem lazar angelov, ik vind hem er zeer sterk en fit uitzien. Een lichaam waar ik jaloers op ben. Maar hij heeft niet de massa zoals veel van die niet-naturel bodybuilders hebben.

Dat bedoel ik.
Jah, Angelov liegt gelukkig niet. :')

Er is natty heel wat meer mogelijk dan je denkt. En nee, zo'n BB freak die zich continu volspuit zal je er niet mee inhalen, hoewel je wel stukken ouder wordt. http://en.wikipedia.org/wiki/Mike_Matarazzo
pi_143661557
quote:
10s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 12:45 schreef Snakey het volgende:

[..]

Jah, Angelov liegt gelukkig niet. :')

Er is natty heel wat meer mogelijk dan je denkt. En nee, zo'n BB freak die zich continu volspuit zal je er niet mee inhalen, hoewel je wel stukken ouder wordt. http://en.wikipedia.org/wiki/Mike_Matarazzo
Als ik de foto,s van Mike Matrazzo bekijk dan heeft hij meer massa dan Angelov.

Hoezo zou Angelov dan niet naturel kunnen zijn?
  donderdag 21 augustus 2014 @ 12:48:47 #118
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_143661589
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 12:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als Lazar niet naturel is, dan bevestig je mijn punt alleen maar.

Veel massa is naturel dus niet mogelijk.
De massa wel, maar als je 24/7 365 zo droog wil staan gaat er links en rechts wel een spuitje in.

En de sharpen-tool in photoshop niet te vergeten.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_143661646
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 12:48 schreef fathank het volgende:

[..]

De massa wel, maar als je 24/7 365 zo droog wil staan gaat er links en rechts wel een spuitje in.

En de sharpen-tool in photoshop niet te vergeten.
Naturel kun je nooit het fysiek krijgen van Arnold bijvoorbeeld.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 13:14:25 #120
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_143662412
Je moet naturel gewoon harder werken, slimmer te werk gaan, beter op jezelf letten. Daarvoor krijg je terug: Een gezonder lichaam zonder gekke bijwerkingen/risico's, en niet te vergeten: geen schuldgevoel. Want je moet jezelf toch wel kut voelen als je weet dat je je resultaten alleen maar hebt bereikt door het zetten van spuitjes..
WFPB!
pi_143669230
Angelov gebruikt geen anabolen. Hij eet veel tonijn en traint heel vaak. Meestal 2x per dag.
pi_143669890
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 12:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Omega 3 is niet onnatuurlijk toch? dat zit ook in vis enzo
Creatine is als je het zo bekijkt ook niet onnatuurlijk :P
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
pi_143670154
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:53 schreef DrParanoid het volgende:

[..]

Creatine is als je het zo bekijkt ook niet onnatuurlijk :P
Ja, dat is het in principe toch ook niet?

Wat is hier de definitie van onnatuurlijk??? Mij lijkt het pas onnatuurlijk als je dingen in jezelf gaat spuiten die je niet via normaal voedsel kan binnen krijgen
pi_143670213
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 13:14 schreef Dizorn het volgende:
Je moet naturel gewoon harder werken, slimmer te werk gaan, beter op jezelf letten. Daarvoor krijg je terug: Een gezonder lichaam zonder gekke bijwerkingen/risico's, en niet te vergeten: geen schuldgevoel. Want je moet jezelf toch wel kut voelen als je weet dat je je resultaten alleen maar hebt bereikt door het zetten van spuitjes..
Ja, het hangt er gewoon vanaf wat je wil.

Als je Jay Cutler wil worden moet je kei en keihard werken, maar ook de spuit erin zetten.
pi_143670256
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja, het hangt er gewoon vanaf wat je wil.

Als je Jay Cutler wil worden moet je kei en keihard werken, maar ook de spuit erin zetten.
De meeste mensen willen geen Jay Cutler worden.

En naar mijn mening hoef je niet zo groot als Jay Cutler te zijn om 'groot' te zijn.
pi_143670330
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:06 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

De meeste mensen willen geen Jay Cutler worden.

En naar mijn mening hoef je niet zo groot als Jay Cutler te zijn om 'groot' te zijn.
Uiteraard niet, Jay Cutler is overdreven.

Maar ik zeg ook niet dat je naturel geen nice fysiek kan krijgen he. Integendeel, ik vind vaak dat naturel-bodybuilders pure kracht uitstralen, ze zien er fit en gezond uit.

Maar als je echt grote lompe massa wil, dan moet je toch al snel naar de spuit grijpen. Bedoel het helemaal niet kwaad ofzo.
pi_143670443
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Uiteraard niet, Jay Cutler is overdreven.

Maar ik zeg ook niet dat je naturel geen nice fysiek kan krijgen he. Integendeel, ik vind vaak dat naturel-bodybuilders pure kracht uitstralen, ze zien er fit en gezond uit.

Maar als je echt grote lompe massa wil, dan moet je toch al snel naar de spuit grijpen. Bedoel het helemaal niet kwaad ofzo.
Dan zijn we het eens, hoor. :)
pi_143670485
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:12 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Dan zijn we het eens, hoor. :)
Vind het alleen jammer dat veel van die zogenaamde naturel gasten liegen.

Zo krijg je nu niet echt een goed beeld van wat mogelijk is.
pi_143670557
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Vind het alleen jammer dat veel van die zogenaamde naturel gasten liegen.

Zo krijg je nu niet echt een goed beeld van wat mogelijk is.
Ook daar ben ik het mee eens.

Ik ben van plan om gewoon mijn best te blijven doen en er zelf achter te komen.
pi_143670599
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:15 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Ook daar ben ik het mee eens.

Ik ben van plan om gewoon mijn best te blijven doen en er zelf achter te komen.
Zijn er eigenlijk wetenschappelijke onderzoeken die aantonen dat genen ook belangrijk zijn bij het groeien van kracht en spiermassa?

Want ik neem alleen dat niet iedereen even sterk kan worden door veel trainen.
pi_143737663
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zijn er eigenlijk wetenschappelijke onderzoeken die aantonen dat genen ook belangrijk zijn bij het groeien van kracht en spiermassa?

Want ik neem alleen dat niet iedereen even sterk kan worden door veel trainen.
Ik heb eerlijk gezegd nooit wetenschappelijke onderzoeken gelezen daarover. Maar over het algemeen wordt wel door iedereen beweerd dat dat zo is.

Nu ik het zo zeg vind ik het raar dat ik niet eerder naar onderzoeken heb gezocht, omdat ik normaal wel iemand ben die gauw twijfelt aan wat 'men' zegt. Ik zal er dus eens naar op zoek gaan. :P

Ik twijfel er niet aan dat het invloed heeft, maar ik vraag me wel af hoeveel invloed het kán hebben.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:59:34 #132
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_143738031
Er is geen duidelijk wetenschappelijk bewijs voor het een of ander. Er zijn bepaalde genen geassocieerd met meer/minder spieropbouw. Verder zijn er vergelijkende studies gedaan tussen ecto's en meso's en daaruit blijkt dat meso's (veel) meer spieren opbouwen. Echter is er alleen gecontroleerd voor trainingsschema (alle precies hetzelfde), niet voor dingen als voeding/rust/etc.

Dus nee, nog geen harde bewijzen, slechts enkele aanwijzingen dat bepaalde genen een rol spelen. Maar dat is ook informatie waar niemand wat aan heeft. Je kan er niets aan veranderen, je gaat niet je genen screenen op je 'mogelijke gains', en het gaat heel lang duren voordat iets onomstotelijk bewezen wordt hierin. Gewoon goed trainen en verstandig leven eromheen en dan zie je vanzelf wel hoeveel je groeit :P
WFPB!
pi_143738040
Een van de eerste artikelen die ik tegenkwam:
http://www.t-nation.com/t(...)odybuilding-genetics

Helemaal in het begin wordt gezegd:
quote:
The Hubal study isn't the only study showing these types of results. Petrella showed that 16 weeks of progressive dynamic exercise involving 66 human subjects failed to yield any measurable hypertrophy in 26% of subjects. Wow, sucks to be them!
Dat vond ik nogal beangstigend.

Aan het einde:
quote:
And third, I've spoken to my colleagues about this issue and we're all in agreement: we've never trained any individuals who didn't look better after a couple of months of training, assuming they stick with the program. All of them lose fat and gain some muscular shape.

While some individuals have a much easier time than others developing an impressive physique, I've yet to see a lifter who trained in an intelligent manner fail to see any results.
Ik kan me ook niet voorstellen dat er mensen zijn die helemaal geen gains kunnen maken, ongeacht wat ze doen.

Het probleem met dit artikel, en eventuele onderzoeken, is dat iedereen hetzelfde trainingsprogramma volgt. Dat is uiteraard normaal in een onderzoek, omdat je anders de resultaten niet kunt vergelijken. Maar ik denk dat we allemaal wel weten dat niet iedereen hetzelfde reageert op elke trainingsmethode. Het eerste stukje dat ik heb gequotet, waarin wordt gezegd dat er bij 26% van de onderzoeksgroep geen meetbare hypertrofie heeft plaatsgevonden, moet je dan ook met een korreltje zout nemen.

Ik wil zelf vooral weten hoeveel het natuurlijke limiet wordt bepaald door invloed van genen. Ik denk echter niet dat het mogelijk is om daar een goed beeld van te krijgen, omdat vrij weinig mensen daadwerkelijk hun natuurlijke limiet bereiken.
pi_143738070
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 12:59 schreef Dizorn het volgende:
Gewoon goed trainen en verstandig leven eromheen en dan zie je vanzelf wel hoeveel je groeit :P
Dit dus.
pi_143743416
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 12:59 schreef Deuce92 het volgende:

Ik wil zelf vooral weten hoeveel het natuurlijke limiet wordt bepaald door invloed van genen. Ik denk echter niet dat het mogelijk is om daar een goed beeld van te krijgen, omdat vrij weinig mensen daadwerkelijk hun natuurlijke limiet bereiken.
Lijkt me ook lastig. Maar dat er grote verschillen zijn - genetisch, dus - is wel zeker. Een vriendin van mij maakt, tot haar grote verdriet, enorm snel spieren aan; als ze tijdens een vakantie veel zwemt, heeft ze enorme opgepompte mannenarmen, compleet met spierballen en van die opzwellende aders :X Ze is ook belachelijk sterk (en verder heel dun en vrouwelijk, dus niet het type Russische kogelstootster 8-) ). Tegenwoordig doet ze dus nog alleen pilates, en zo min mogelijk armoefeningen, om te voorkomen dat haar schouders en armen buitenproportioneel gespierd worden. Ik weet niet of ze een broer heeft, maar zo ja, dan kan ik me voorstellen dat hij zonder chemische hulpmiddelen in korte tijd enorm gespierd kan worden :)
pi_143744084
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 16:30 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Lijkt me ook lastig. Maar dat er grote verschillen zijn - genetisch, dus - is wel zeker. Een vriendin van mij maakt, tot haar grote verdriet, enorm snel spieren aan; als ze tijdens een vakantie veel zwemt, heeft ze enorme opgepompte mannenarmen, compleet met spierballen en van die opzwellende aders :X Ze is ook belachelijk sterk (en verder heel dun en vrouwelijk, dus niet het type Russische kogelstootster 8-) ). Tegenwoordig doet ze dus nog alleen pilates, en zo min mogelijk armoefeningen, om te voorkomen dat haar schouders en armen buitenproportioneel gespierd worden. Ik weet niet of ze een broer heeft, maar zo ja, dan kan ik me voorstellen dat hij zonder chemische hulpmiddelen in korte tijd enorm gespierd kan worden :)
Pics van haar opgepompte mannenarmen? Klinkt een beetje (lees: heel erg) overdreven namelijk.
pi_143744213
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 12:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dan hangt het er vanaf wat jij flinke massa vind.

Neem lazar angelov, ik vind hem er zeer sterk en fit uitzien. Een lichaam waar ik jaloers op ben. Maar hij heeft niet de massa zoals veel van die niet-naturel bodybuilders hebben.

Dat bedoel ik.
LOL denken dat Angelov naturel is :')
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:32:00 #139
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_143745090
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 12:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dan hangt het er vanaf wat jij flinke massa vind.

Neem lazar angelov, ik vind hem er zeer sterk en fit uitzien. Een lichaam waar ik jaloers op ben. Maar hij heeft niet de massa zoals veel van die niet-naturel bodybuilders hebben.

Dat bedoel ik.
Zit je nou te trollen of? No way dat Lazar natty is..
190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.
pi_143750834
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 17:32 schreef jeurse04 het volgende:

[..]

Zit je nou te trollen of? No way dat Lazar natty is..
Scroll eens naar boven.
pi_143750855
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 16:59 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

LOL denken dat Angelov naturel is :')
LOL mijn punt niet snappen. :')
pi_143750895
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 12:59 schreef Dizorn het volgende:
Er is geen duidelijk wetenschappelijk bewijs voor het een of ander. Er zijn bepaalde genen geassocieerd met meer/minder spieropbouw. Verder zijn er vergelijkende studies gedaan tussen ecto's en meso's en daaruit blijkt dat meso's (veel) meer spieren opbouwen. Echter is er alleen gecontroleerd voor trainingsschema (alle precies hetzelfde), niet voor dingen als voeding/rust/etc.

Dus nee, nog geen harde bewijzen, slechts enkele aanwijzingen dat bepaalde genen een rol spelen. Maar dat is ook informatie waar niemand wat aan heeft. Je kan er niets aan veranderen, je gaat niet je genen screenen op je 'mogelijke gains', en het gaat heel lang duren voordat iets onomstotelijk bewezen wordt hierin. Gewoon goed trainen en verstandig leven eromheen en dan zie je vanzelf wel hoeveel je groeit :P
Maar spierbouw zegt niets over kracht toch?
pi_143763717
Ze hebben hier in de sportschool nu deze neergezet (niet andere dingen weggehaald overigens, los squatrack en zo staat er ook nog).


Iemand ervaringen mee? Ik keek al even, maar bij die losse stang zitten grote schijven, maar toen ik dichterbij keek waren die 5 kilo en van plastic. Zaten wel nog dikkere schijven bij van 20 kg (en ook plastic), maar voor dat kan je dus net zo goed bij het echte rack terecht.

Maar wellicht kent iemand andere oefeningen die wel aan te raden zijn?
pi_143763804
ring dips/pull-ups
pi_144164022
Stormlooptopic O+
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_144164926
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:43 schreef De_Pel het volgende:
Stormlooptopic O+
Dank voor je bijdrage maar nu weet ik nog steeds niet hoe ik droog moet trainen.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  vrijdag 12 september 2014 @ 12:15:02 #147
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_144450750
Ik heb eergisteren flink m'n biceps lopen trainen, voor het eerst weer in maanden. Nu kan ik m'n armen niet strekken van de spierpijn. Is proberen te strekken beter voor het herstel of toch maar met kromme armen lopen?
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  vrijdag 12 september 2014 @ 12:18:38 #148
258885 Solique
I Kill You !
pi_144450845
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:15 schreef ShevaJB het volgende:
Ik heb eergisteren flink m'n biceps lopen trainen, voor het eerst weer in maanden. Nu kan ik m'n armen niet strekken van de spierpijn. Is proberen te strekken beter voor het herstel of toch maar met kromme armen lopen?
Gewoon proberen te blijven strekken, maar niet overbelasten.
Gaat vanzelf weg heb je waarschijnlijk te veel en te zwaar gedaan, zeker als je het maanden niet gedaan hebt.
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
  vrijdag 12 september 2014 @ 12:24:17 #149
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_144450983
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:18 schreef Solique het volgende:

[..]

Gewoon proberen te blijven strekken, maar niet overbelasten.
Gaat vanzelf weg heb je waarschijnlijk te veel en te zwaar gedaan, zeker als je het maanden niet gedaan hebt.
Dat klopt, ik had het beter rustiger kunnen opbouwen. Bedankt voor de tip.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  vrijdag 12 september 2014 @ 12:25:12 #150
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_144451009
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:15 schreef ShevaJB het volgende:
Ik heb eergisteren flink m'n biceps lopen trainen, voor het eerst weer in maanden. Nu kan ik m'n armen niet strekken van de spierpijn. Is proberen te strekken beter voor het herstel of toch maar met kromme armen lopen?
Genoeg eten is veel belangrijker voor je herstel
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 12 september 2014 @ 12:25:49 #151
258885 Solique
I Kill You !
pi_144451034
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:25 schreef fathank het volgende:

[..]

Genoeg eten is veel belangrijker voor je herstel
Dat is sowieso altijd belangrijk
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
  vrijdag 12 september 2014 @ 12:26:22 #152
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_144451045
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:25 schreef fathank het volgende:

[..]

Genoeg eten is veel belangrijker voor je herstel
Dat zit wel goed.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  vrijdag 12 september 2014 @ 13:34:35 #153
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144453157
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:15 schreef ShevaJB het volgende:
Ik heb eergisteren flink m'n biceps lopen trainen, voor het eerst weer in maanden. Nu kan ik m'n armen niet strekken van de spierpijn. Is proberen te strekken beter voor het herstel of toch maar met kromme armen lopen?
Zeker in het begin ga je vrij snel door de spierpijn heen. Gewoon iets rustiger aan doen en tussendoor voldoende rust en voeding nemen.
  vrijdag 12 september 2014 @ 13:43:11 #154
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_144453493
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:26 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Dat zit wel goed.
Dit schreeuwt om een lijstje.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 12 september 2014 @ 13:52:34 #155
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_144453845
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:43 schreef fathank het volgende:

[..]

Dit schreeuwt om een lijstje.
Een vrij normaal eetpatroon, ontbijt (brood, thee), lunch (brood) en avondeten (afwisselend, maar geregeld groente, aardappelen en vlees). En tussendoor fruit, zoals bananen.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  vrijdag 12 september 2014 @ 17:14:55 #156
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144459776
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:52 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Een vrij normaal eetpatroon, ontbijt (brood, thee), lunch (brood) en avondeten (afwisselend, maar geregeld groente, aardappelen en vlees). En tussendoor fruit, zoals bananen.
Hoe zit het met je macro's? Geraak je daaraan?
  vrijdag 12 september 2014 @ 22:50:13 #157
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_144471465
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 17:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hoe zit het met je macro's? Geraak je daaraan?
Ik heb me vooralsnog niet verdiept in een specifiek fitness eetpatroon. Ik heb het door omstandigheden wat rustiger aangedaan de afgelopen weken wat betreft krachttraining en heb dus wat kilo's aangemaakt. Vandaar dat ik nu volop aan de bak wil gaan. Waarschijnlijk maandag pas weer ivm de huidige spierpijn :') . Ik zorg iig dat ik voldoende koolhydraten, eiwitten etc. binnen krijg.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_144980252
Even wat algemene wijsheden crossposten. Ik gok dat er voor genoeg posters/lurkers wat interessant tussen zit.

quote:
2s.gif Op zondag 28 september 2014 13:45 schreef Klokov het volgende:
Even wat wijsheid posten

Pavel Tsatsouline over:
- What's the difference between practice and working out?
- What is the easiest way to get stronger overall?
- How does 'grease the groove' work?
- Where should I look to be strongest in different exercises? (o.a. over KK deadlift, hey Snakey)
- What should a woman focus on in order to be very strong?
- How does the 1RM concept and percentages apply to bodyweight strength training?
- Is free handstand practice going to help my pressing strength?

Playlist hier:
https://www.youtube.com/p(...)PO6ZYhePVYwZeYWCUju5

Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_144999614
Voor het geval jullie deze VPRO-documentaire hebben gemist (over een Belg die in 8 maanden een echte bodybuilder wil worden) heb ik ook nog een leuk linkje:

http://www.npo.nl/tomtesterom/26-09-2014/VPWON_1232178

(Spoiler: hij moet af en toe wel een beetje huilen :'( :P )
  zondag 28 september 2014 @ 23:04:22 #160
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_145003860
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 21:54 schreef Nadine26 het volgende:
Voor het geval jullie deze VPRO-documentaire hebben gemist (over een Belg die in 8 maanden een echte bodybuilder wil worden) heb ik ook nog een leuk linkje:

http://www.npo.nl/tomtesterom/26-09-2014/VPWON_1232178

(Spoiler: hij moet af en toe wel een beetje huilen :'( :P )
Ik heb hem uitgekeken, leuk. Hij heeft er hard voor gewerkt, dus goed dat hij, dankzij het dopegebruik van anderen, derde is geworden. :D
pi_145012383
quote:
7s.gif Op zondag 28 september 2014 23:04 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik heb hem uitgekeken, leuk. Hij heeft er hard voor gewerkt, dus goed dat hij, dankzij het dopegebruik van anderen, derde is geworden. :D
Ik vond 'm ook leuk. Je ziet echt hoe moeilijk het is om snel spieren op te bouwen. Het grappigst vond ik trouwens de harsscène :X _O-
  maandag 29 september 2014 @ 12:20:47 #162
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_145014795
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:06 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ik vond 'm ook leuk. Je ziet echt hoe moeilijk het is om snel spieren op te bouwen. Het grappigst vond ik trouwens de harsscène :X _O-
Ow, dit doet geen pijn.... AAAAAAAaaaahhhhhhhhhhhh... :P

Maar inderdaad, het toont goed aan hoe moeilijk het is spieren op te bouwen. En dan heeft hij nog geluk dat hij al een redelijke bouw heeft. En een goede trainer had.
pi_145018512
quote:
7s.gif Op zondag 28 september 2014 23:04 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik heb hem uitgekeken, leuk. Hij heeft er hard voor gewerkt, dus goed dat hij, dankzij het dopegebruik van anderen, derde is geworden. :D
Ze moesten alleen even plassen. Lijkt me duidelijk dat die nr 1 en 2 ook geschrapt zouden zijn als ze een bloedtest hadden moeten ondergaan..
pi_145019578
quote:
7s.gif Op maandag 29 september 2014 12:20 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ow, dit doet geen pijn.... AAAAAAAaaaahhhhhhhhhhhh... :P

Maar inderdaad, het toont goed aan hoe moeilijk het is spieren op te bouwen. En dan heeft hij nog geluk dat hij al een redelijke bouw heeft. En een goede trainer had.
En over een ijzeren discipline beschikt, want als alles gefilmd wordt, is afhaken toch wat moeilijker :D

Uiteindelijk vond ik de resultaten toch heel spectaculair. Op het podium zag hij er, naast die 'Terminator'-plastic poppen, weliswaar heel bescheiden uit, maar om in zo'n korte tijd zoveel spiermassa te kweken (en eerst te bulken naar 90 kg en daarna in een noodtempo terug naar 77 en een vetpercentage van 10%), dat is voor een gewone sterveling wel heel knap. Ik vind die Tom Waes wel een held, vooral omdat hij erbij kon blijven lachen O+

@Jedi Pimp: dat vermoeden heb ik ook. Ik denk dat Tom Waes heel veel verder had kunnen komen als hij langer de tijd had genomen - 5 jaar, zei die ene trainer toch? - maar om eruit te zien als die nummers 1 en 2 heb je waarschijnlijk wat extraatjes nodig.

Ik vraag me trouwens af (en dat is de enige vraag die in de documentaire niet werd beantwoord) of hij na de opnames is doorgegaan met (op een normale manier, een paar keer per week) trainen, of dat hij er meteen mee is gekapt. Ik denk het laatste :Y
pi_145025169
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 21:54 schreef Nadine26 het volgende:
Voor het geval jullie deze VPRO-documentaire hebben gemist (over een Belg die in 8 maanden een echte bodybuilder wil worden) heb ik ook nog een leuk linkje:

http://www.npo.nl/tomtesterom/26-09-2014/VPWON_1232178

(Spoiler: hij moet af en toe wel een beetje huilen :'( :P )
¤5000+ voor 8 maanden supplementen :o. Dan kon die beter 8 maanden roiden. :') Dat is echt ziek veel. 60 pillen op een dag en 6 shakes. Wel leuk om te zien idd. En dom dat die roiders niet aan een andere competitie meedoen.
pi_145038419
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 17:26 schreef Atemno het volgende:

[..]

¤5000+ voor 8 maanden supplementen :o. Dan kon die beter 8 maanden roiden. :') Dat is echt ziek veel. 60 pillen op een dag en 6 shakes. Wel leuk om te zien idd. En dom dat die roiders niet aan een andere competitie meedoen.
Eerlijk gezegd leken al die supplementen me al een behoorlijke aanslag op zijn gezondheid, laat staan als hij steroïden had gebruikt.
pi_145039821
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 23:12 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd leken al die supplementen me al een behoorlijke aanslag op zijn gezondheid, laat staan als hij steroïden had gebruikt.
Zoveel supplementen lijkt me niet gezond, maar ik weet niet of dat i.c.m wel een goed dieet echt slecht is. Met een test e 500mg per week kuurtje was hij er iig niet slechter afgeweest.
pi_145063638
Ik ben sinds kort begonnen met trainen op de sportschool (2 weken). Tot nu toe doe ik voornamelijk cardio 3x per week een uur. Ik moet nog een schema maken samen met een instructeur maar wat kan ik zelf alvast doen? Ik heb aardig wat gelezen over voeding/schema's etc. maar het is heel erg veel informatie waarvan ik niet precies weet wat ik eruit moet halen.
  dinsdag 30 september 2014 @ 19:19:54 #169
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_145063899
Wat is je doel?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_145064125
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 19:19 schreef fathank het volgende:
Wat is je doel?
Van 80 naar70 kg.
pi_145065813
Gewoon minder eten dan je onderhoud als dat je enige doel is.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_145066873
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 september 2014 19:58 schreef Klokov het volgende:
Gewoon minder eten dan je onderhoud als dat je enige doel is.
Daar ben ik ook mee begonnen, gezonde voeding in combinatie met training. Eerder was ik ook 5kilo afgevallen in 3 weken. maar stel dat ik straks mijn streefgewicht heb gehaald, hoe ga ik dan verder om dat te behouden en fit te blijven. Voor krachttraining heb je extra gewicht nodig toch?
  dinsdag 30 september 2014 @ 20:23:36 #173
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145067006
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:21 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Daar ben ik ook mee begonnen, gezonde voeding in combinatie met training. Eerder was ik ook 5kilo afgevallen in 3 weken. maar stel dat ik straks mijn streefgewicht heb gehaald, hoe ga ik dan verder om dat te behouden en fit te blijven. Voor krachttraining heb je extra gewicht nodig toch?
5kg in 3 weken? Dan heb je dagelijks 1500kcal onder je verbruik gegeten. :o
pi_145067107
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

5kg in 3 weken? Dan heb je dagelijks 1500kcal onder je verbruik gegeten. :o
Zoveel onder mijn verbruik denk ik niet, ik ging gewoon heel gezond eten (daarvoor at ik heel erg ongezond). ook begon ik met trainen terwijl ik daarvoor maanden niet had getraind.
  dinsdag 30 september 2014 @ 20:27:17 #175
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145067187
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:25 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Zoveel onder mijn verbruik denk ik niet, ik ging gewoon heel gezond eten (daarvoor at ik heel erg ongezond). ook begon ik met trainen terwijl ik daarvoor maanden niet had getraind.
Je moet ca. 7000kcal verbranden om 1kg te verliezen: 7000*5=35.000kcal in totaal verloren in 21 dagen. 35.000/21=1666.6... kcal per dag. Dat is erg veel.
pi_145067393
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je moet ca. 7000kcal verbranden om 1kg te verliezen: 7000*5=35.000kcal in totaal verloren in 21 dagen. 35.000/21=1666.6... kcal per dag. Dat is erg veel.
Ah, ik heb er in ieder geval niets van gemerkt.
pi_145075456
Deels zal het ook te maken hebben met een wisselende vochtbalans. Ik schommel tussen de 91 en 95kg in.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_145080391
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je moet ca. 7000kcal verbranden om 1kg te verliezen: 7000*5=35.000kcal in totaal verloren in 21 dagen. 35.000/21=1666.6... kcal per dag. Dat is erg veel.
Zal wel voor de helft vocht zijn, dan is het niet zo bijzonder meer.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:21 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

hoe ga ik dan verder om dat te behouden en fit te blijven. Voor krachttraining heb je extra gewicht nodig toch?
Behouden: Niet boven je onderhoud eten (denk in calorien, niet "gezond" of "ongezond"). Van een hele berg "gezond" eten ga je nog steeds aankomen.

Fit blijven: Zwaar liften is goed voor je, dat bereik je met een simpel full body schema zoals Starting Strength o.i.d.
pi_145083060
Voor degene die het interessant vinden:

Gister voor het eerst weer "echt" schouders getraind (na een flink lange blessure)

Uiteraard een hoop kracht verloren op dat gebied :( maar hoop dat er snel weer vooruitgang in gaat komen!
  woensdag 1 oktober 2014 @ 10:10:01 #180
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_145083407
Misschien heb je wat aan een redelijk statische oefening zoals de Turkish Getup?
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  woensdag 1 oktober 2014 @ 10:49:32 #181
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_145084335
Hmm, turkish get up. Met welk attribuut kan ik deze het makkelijkste/beste aanleren?
BEASTMODE
pi_145084474
Klokov de kettlebell Jehovah

  woensdag 1 oktober 2014 @ 11:01:37 #183
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_145084658
Voor de duidelijkheid, turkish getups kunnen uit met een dumbell of barbell. Het enige wat verandert is het zwaartepunt maar de essentie van de oefening blijft in stand.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  woensdag 1 oktober 2014 @ 14:40:56 #184
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145091636
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 10:55 schreef Sapstengel het volgende:
Klokov de kettlebell Jehovah

[ afbeelding ]
_O_ :X
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:42:17 #185
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_145940680
Niks mis met kettlebells, gebruik ze voor mijn core oefeningen.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_146001143
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 02:35 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Zal wel voor de helft vocht zijn, dan is het niet zo bijzonder meer.

[..]

Behouden: Niet boven je onderhoud eten (denk in calorien, niet "gezond" of "ongezond"). Van een hele berg "gezond" eten ga je nog steeds aankomen.

Fit blijven: Zwaar liften is goed voor je, dat bereik je met een simpel full body schema zoals Starting Strength o.i.d.
Hoe belangrijk is het om een vast schema te hebben? Ik begin altijd met cardio 35 min. en daarna liften en alle soorten krachttraining ook 35 min. Ben na 3 weken 3,5 kg afgevallen.
  maandag 27 oktober 2014 @ 18:10:35 #187
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_146002633
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 17:24 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Hoe belangrijk is het om een vast schema te hebben? Ik begin altijd met cardio 35 min. en daarna liften en alle soorten krachttraining ook 35 min. Ben na 3 weken 3,5 kg afgevallen.
wat wil je? uithoudingsvermogen of kracht/spiermassa? als je het tweede wilt kun je beter beginnen met je krachttraining en daarna pas je cardio.

edit: nu ik me zo inlees kan je beter sowieso de cardio na de KT doen.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_146003072
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 21:54 schreef Nadine26 het volgende:
Voor het geval jullie deze VPRO-documentaire hebben gemist (over een Belg die in 8 maanden een echte bodybuilder wil worden) heb ik ook nog een leuk linkje:

http://www.npo.nl/tomtesterom/26-09-2014/VPWON_1232178

(Spoiler: hij moet af en toe wel een beetje huilen :'( :P )
Twijfelachtige trainingsmethoden. En al die onzinnige supplementen. :') Met goede begeleiding had er veel meer in gezeten.

Wel leuk programma.

[ Bericht 2% gewijzigd door 16meter op 27-10-2014 18:31:03 ]
pi_146003519
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 18:24 schreef 16meter het volgende:

[..]

Twijfelachtige trainingsmethoden. En al die onzinnige supplementen. :') Met goede begeleiding had er veel meer in gezeten.

Wel leuk programma.
Ik kan hem niet kijken..?
  maandag 27 oktober 2014 @ 18:41:21 #190
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_146003619
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 18:38 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Ik kan hem niet kijken..?
staat ook op YT
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_146003643
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 18:10 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

wat wil je? uithoudingsvermogen of kracht/spiermassa? als je het tweede wilt kun je beter beginnen met je krachttraining en daarna pas je cardio.

edit: nu ik me zo inlees kan je beter sowieso de cardio na de KT doen.
Eerste doelstelling is afvallen van 80 naar 70kg. Zit nu op 76,5kg. Dus ook om af te vallen, eerst KT en afsluiten met Cardio?
  maandag 27 oktober 2014 @ 18:45:32 #192
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_146003785
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 18:41 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Eerste doelstelling is afvallen van 80 naar 70kg. Zit nu op 76,5kg. Dus ook om af te vallen, eerst KT en afsluiten met Cardio?
ja, dat is beter volgens http://www.ergogenics.org/gezondheid126.html (en random topics op dbb.com)
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_146013445
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 18:24 schreef 16meter het volgende:

[..]

Twijfelachtige trainingsmethoden. En al die onzinnige supplementen. :') Met goede begeleiding had er veel meer in gezeten.

Wel leuk programma.
"30KG aangebouwd in 3 maanden" :')
  maandag 27 oktober 2014 @ 23:15:35 #194
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_146018115
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:45 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

"30KG aangebouwd in 3 maanden" :')
Seems legit
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_146018307
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 23:15 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Seems legit
[ afbeelding ]
_O-

Goede calves vooral. ;)
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 06:39:53 #196
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146022520
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 23:15 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Seems legit
[ afbeelding ]
Lol, Frankenstein's Lifter.

Is hij nou van dag 1 naar dag 30 minder groot geworden? :?
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:17:43 #197
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_146145099
Nu een maand of 10 minstens 3x per week in de sportschool te vinden. Waar ik mij eerst op cardio en toestellen ging richtte ga ik nu meer aan spieropbouw doen met losse gewichten. Om dit kracht bij te zetten wil ik starten met creatine. Hoe leng je dit aan? Water, Melk?
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:28:02 #198
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_146145444
In je mondhoek scheppen en slok uit de kraan.
BEASTMODE
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:32:14 #199
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_146145577
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:17 schreef Planga het volgende:
Nu een maand of 10 minstens 3x per week in de sportschool te vinden. Waar ik mij eerst op cardio en toestellen ging richtte ga ik nu meer aan spieropbouw doen met losse gewichten. Om dit kracht bij te zetten wil ik starten met creatine. Hoe leng je dit aan? Water, Melk?
Ooit de verpakking gelezen?
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_146145689
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:32 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Ooit de verpakking gelezen?
Hij wil er mee starten, dus waarschijnlijk heeft hij het nog niet.

Planga, je kan het gewoon met water nemen. De dosering staat inderdaad op de verpakking.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:13:48 #201
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_146146851
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:35 schreef S15 het volgende:

[..]

Hij wil er mee starten, dus waarschijnlijk heeft hij het nog niet.

Planga, je kan het gewoon met water nemen. De dosering staat inderdaad op de verpakking.
Zelfs als dat het geval is staat er op elke verkoopsite een gebruikwijze/dosering vermeld.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:29:34 #202
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_146149299
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 12:13 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Zelfs als dat het geval is staat er op elke verkoopsite een gebruikwijze/dosering vermeld.
Bij bodyenfitshop niet. Thanks guys.
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:42:49 #203
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_146149845
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 13:29 schreef Planga het volgende:

[..]

Bij bodyenfitshop niet. Thanks guys.
Er staat letterlijk:
Daarna 5 gram per dag. Inname met water of vruchtensap.

http://www.bodyenfitshop.(...)e-worldwide/#gebruik

Mixen met een glas water en drinken. That's it.

Tijdens het begin kan je ervoor kiezen om een oplaadfase te doen. Maar het makkelijkst is gewoon 5 gram per dag vanaf het begin aanhouden. Het is ook niet nodig om een pauze te nemen na een aantal weken. Creatine kan dus gerust over een langere periode gebruikt worden.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:53:40 #204
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_146152542
Bedankt voor je advies.
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
pi_146296295
Ik loop nu zo'n twee keer per week hard, maar wil daarnaast ook eens wat spiermassa aanzetten. Ik ben vrij dun (altijd al geweest, nu een BMI van 17,6). Is het verstandig om fitness te combineren met hardlopen, of werkt dit elkaar tegen? En kun je dat dan om en om doen (bijvoorbeeld maandag hardlopen, dinsdag fitness, woensdag hardlopen, donderdag fitness etc.) of moet je tussendoor meer rust nemen?
Zijn er speciale dingen waar ik op moet letten wat betreft mijn eetgewoonten, naast dat ik waarschijnlijk wat meer zal moeten eten?
  dinsdag 4 november 2014 @ 17:00:59 #206
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146296807
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 16:46 schreef Qua het volgende:
Ik loop nu zo'n twee keer per week hard, maar wil daarnaast ook eens wat spiermassa aanzetten. Ik ben vrij dun (altijd al geweest, nu een BMI van 17,6). Is het verstandig om fitness te combineren met hardlopen, of werkt dit elkaar tegen? En kun je dat dan om en om doen (bijvoorbeeld maandag hardlopen, dinsdag fitness, woensdag hardlopen, donderdag fitness etc.) of moet je tussendoor meer rust nemen?
Zijn er speciale dingen waar ik op moet letten wat betreft mijn eetgewoonten, naast dat ik waarschijnlijk wat meer zal moeten eten?
Hardlopen is wel een gainkiller. Misschien kun je HIIT gaan doen.

Oh, en als je serieus je benen gaat trainen, heb je de volgende dag echt geen zin meer om nog te gaan hardlopen. :D
  dinsdag 4 november 2014 @ 17:41:10 #207
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_146298312
Vandaag mijn eerste 2 potten creatine gehad. Via bodyenfitshop. Ik was in mijn haast vergeten een gratis cadeau te adden aan mijn bestelling.

Zojuist mijn eerste portie genomen en nu afwachten of ik geen bijwerkingen heb.
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
  dinsdag 4 november 2014 @ 17:43:09 #208
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_146298372
RIP Planga. Mag ik je gratis shakebeker als je dood bent?
BEASTMODE
  dinsdag 4 november 2014 @ 17:52:12 #209
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146298661
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 17:43 schreef Awesome_ het volgende:
RIP Planga. Mag ik je gratis shakebeker als je dood bent?
Ik wil z'n gains! :P
  dinsdag 4 november 2014 @ 17:53:30 #210
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146298701
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 17:41 schreef Planga het volgende:
Vandaag mijn eerste 2 potten creatine gehad. Via bodyenfitshop. Ik was in mijn haast vergeten een gratis cadeau te adden aan mijn bestelling.

Zojuist mijn eerste portie genomen en nu afwachten of ik geen bijwerkingen heb.
Als je morgen wakker wordt en je haar en nagels zijn twee keer zo lang en er groeit een hoorn uit je voorhoofd, dan heb je ergens een spelfout gemaakt (of een dyslectische orderpicker gehad).
  dinsdag 4 november 2014 @ 18:11:51 #211
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_146299345
Nou ben ik toch nieuwsgierig wat er fout is
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  dinsdag 4 november 2014 @ 18:17:40 #212
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_146299499
Haha :D
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
  dinsdag 4 november 2014 @ 20:48:40 #213
63722 z80
I fink you freaky
pi_146306810
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 november 2014 18:11 schreef zeefje het volgende:
Nou ben ik toch nieuwsgierig wat er fout is
keratine
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 4 november 2014 @ 22:31:11 #214
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_146312789
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 16:46 schreef Qua het volgende:
Ik loop nu zo'n twee keer per week hard, maar wil daarnaast ook eens wat spiermassa aanzetten. Ik ben vrij dun (altijd al geweest, nu een BMI van 17,6). Is het verstandig om fitness te combineren met hardlopen, of werkt dit elkaar tegen? En kun je dat dan om en om doen (bijvoorbeeld maandag hardlopen, dinsdag fitness, woensdag hardlopen, donderdag fitness etc.) of moet je tussendoor meer rust nemen?
Zijn er speciale dingen waar ik op moet letten wat betreft mijn eetgewoonten, naast dat ik waarschijnlijk wat meer zal moeten eten?
Ik zou zeker als je hard gaat KT'en een dag rust erna nemen. Als je intensief gaat hardlopen wil je liever ook een dag rust. Gewoon lange afstanden lopen (extensieve duur) kan je prima zonder rustdag doen als je al enige conditie hebt. Zou je geen zorgen maken om de combinatie, gezien je BMI zal je hoe dan ook spier aankomen als je gaat trainen.

Zorg inderdaad dat je flink eet, want je hebt geen reserves en je gaat wel meer gebruiken/nodig hebben. 1,5-2g eiwit per kg lichaamsgewicht per dag. Aanvullen met koolhydraten/vetten naar wens, als je maar meer eet dan wat je nu doet.

Als je ook kwa conditie vooruit wil raad ik aan 3x per week cardio (hardlopen) te doen. Daarnaast kan je ook 2-3x per week Full Body KT'en (programma's als Starting Strength/Stronglifts zijn lekker simpel). Kost je echter wel veel keer per week sporten, weet niet of je daar tijd voor hebt of wil nemen.
WFPB!
  dinsdag 4 november 2014 @ 23:10:21 #215
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_146314696
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 november 2014 20:48 schreef z80 het volgende:

[..]

keratine
_O_ _O_
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_146314926
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 17:41 schreef Planga het volgende:
Vandaag mijn eerste 2 potten creatine gehad. Via bodyenfitshop. Ik was in mijn haast vergeten een gratis cadeau te adden aan mijn bestelling.

Zojuist mijn eerste portie genomen en nu afwachten of ik geen bijwerkingen heb.
Je piemel is al 3cm gekrompen
pi_146315041
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 23:15 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Je piemel is al 3cm gekrompen
Het is nu een vagina.
pi_146333686
Ik heb een vraagje over een geschikte trainingsschema: ik weeg nu veel te weinig (49 kilo, 1.68) en wil aankomen door veel te eten en ook aan krachttraining te doen (beetje meer vorm krijgen). Daarbij wil ik liever met Smith machines trainen (beetje beginnersniveau nog) en heb ik 4 dagen in de week (ma, di, wo, do) dat ik kan trainen.

Heeft iemand advies voor een geschikte schema voor mij?
pi_146336049
Je kan ook zonder smith machine op beginnersniveau trainen.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  woensdag 5 november 2014 @ 17:07:17 #220
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_146336475
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:58 schreef PatriciaPrecies het volgende:
Ik heb een vraagje over een geschikte trainingsschema: ik weeg nu veel te weinig (49 kilo, 1.68) en wil aankomen door veel te eten en ook aan krachttraining te doen (beetje meer vorm krijgen). Daarbij wil ik liever met Smith machines trainen (beetje beginnersniveau nog) en heb ik 4 dagen in de week (ma, di, wo, do) dat ik kan trainen.

Heeft iemand advies voor een geschikte schema voor mij?
Vermijd de Smith Machines, de bewegingen die je daar in doet zijn meestal niet goed voor je gewrichten.
Malheureusement le fromage de cacahouète.
  woensdag 5 november 2014 @ 17:16:01 #221
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_146336823
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:55 schreef Klokov het volgende:
Je kan ook zonder smith machine op beginnersniveau trainen.
BEASTMODE
pi_146336838
Inb4 kettlebell promotie.
pi_146337008
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:16 schreef Deuce92 het volgende:
Inb4 kettlebell promotie.
Zie: SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_146353825
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:58 schreef PatriciaPrecies het volgende:
Daarbij wil ik liever met Smith machines trainen (beetje beginnersniveau nog) en heb ik 4 dagen in de week (ma, di, wo, do) dat ik kan trainen.
Beginners kunnen prima met barbells trainen. :)
pi_146354861
Ik verveel me een beetje. Ik bedoel: krachttrainen is leuk, niks mis mee, maar na week in, week uit drie keer trainen bekruipt me op zeker moment altijd een soort metaalmoeheid en wil ik wat afwisseling. Of noem het een 'uitdaging', ook goed. Een mens heeft soms iets concreets nodig om naartoe te werken, nietwaar :P

Hoe denken jullie over de populaire 'challenges' die veel mensen doen, zoals de plank challenge, waarbij je binnen 30 dagen toewerkt naar 5 minuten/300 seconden planken? Is dat een zinnige bezigheid of kun je die tijd beter besteden aan iets leuks :+

Andere tips om de moed er een beetje in te houden? :s)
  donderdag 6 november 2014 @ 01:09:21 #226
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_146356123
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 00:17 schreef Nadine26 het volgende:
Ik verveel me een beetje. Ik bedoel: krachttrainen is leuk, niks mis mee, maar na week in, week uit drie keer trainen bekruipt me op zeker moment altijd een soort metaalmoeheid en wil ik wat afwisseling. Of noem het een 'uitdaging', ook goed. Een mens heeft soms iets concreets nodig om naartoe te werken, nietwaar :P

Hoe denken jullie over de populaire 'challenges' die veel mensen doen, zoals de plank challenge, waarbij je binnen 30 dagen toewerkt naar 5 minuten/300 seconden planken? Is dat een zinnige bezigheid of kun je die tijd beter besteden aan iets leuks :+

Andere tips om de moed er een beetje in te houden? :s)
Afhankelijk van je doelen kan je met vrij veel afwisselen natuurlijk.4 day split, body weight training, enz.

5 minuten planken zie ik het nut niet echt van in. Waarom zou je dat doen?
pi_146356264
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 01:09 schreef Snakey het volgende:

[..]

Afhankelijk van je doelen kan je met vrij veel afwisselen natuurlijk.4 day split, body weight training, enz.

5 minuten planken zie ik het nut niet echt van in. Waarom zou je dat doen?
Het probleem is eigenlijk dat ik niet zoveel 'doelen' meer heb, behalve plezier houden in het trainen. Ik moet misschien eens aan de splitschema's, inderdaad. Daar ben ik altijd een beetje bang voor, omdat ik dan nóg vaker zal moeten trainen. Ik vind 3x al best veel. Bovendien vind ik (geheel eigen mening, maar goed) dat vrouwen altijd benen/billen moeten trainen, en sowieso kan ik eindeloze arm- en schouderoefeningen doen, maar echt gespierd word ik daar toch niet, en dat is ook zeker niet de bedoeling :N (Ik deed vandaag een spinningles en keek in lichte shock naar de instructrice, die echt serieuze spierballen had, en ook van die aders op haar onderarmen. Bij vrouwen vind ik dat niet heel charmant :{ )

Het idee van de plank challenge is eigenlijk alleen dat het een challenge is, en daarom leuk. Ergens naartoe werken, dus :P
  donderdag 6 november 2014 @ 01:47:26 #228
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_146356621
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 01:18 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Het probleem is eigenlijk dat ik niet zoveel 'doelen' meer heb, behalve plezier houden in het trainen. Ik moet misschien eens aan de splitschema's, inderdaad. Daar ben ik altijd een beetje bang voor, omdat ik dan nóg vaker zal moeten trainen. Ik vind 3x al best veel. Bovendien vind ik (geheel eigen mening, maar goed) dat vrouwen altijd benen/billen moeten trainen, en sowieso kan ik eindeloze arm- en schouderoefeningen doen, maar echt gespierd word ik daar toch niet, en dat is ook zeker niet de bedoeling :N (Ik deed vandaag een spinningles en keek in lichte shock naar de instructrice, die echt serieuze spierballen had, en ook van die aders op haar onderarmen. Bij vrouwen vind ik dat niet heel charmant :{ )

Het idee van de plank challenge is eigenlijk alleen dat het een challenge is, en daarom leuk. Ergens naartoe werken, dus :P
Een plank challenge lijkt me pas het saaiste wat er is.

Maar dan is een soort crossfit training beter aan je besteed. Het is op tijd(uitdaging), veel afwisseling en kan goed gecombineerd worden met been/bil oefeningen. Let ondanks de tijd wel goed op je form.

Bijv. Wall balls, squats, box jumps, double unders, deadlifts etc.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  donderdag 6 november 2014 @ 08:51:32 #229
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146358491
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 00:17 schreef Nadine26 het volgende:
Ik verveel me een beetje. Ik bedoel: krachttrainen is leuk, niks mis mee, maar na week in, week uit drie keer trainen bekruipt me op zeker moment altijd een soort metaalmoeheid en wil ik wat afwisseling. Of noem het een 'uitdaging', ook goed. Een mens heeft soms iets concreets nodig om naartoe te werken, nietwaar :P

Hoe denken jullie over de populaire 'challenges' die veel mensen doen, zoals de plank challenge, waarbij je binnen 30 dagen toewerkt naar 5 minuten/300 seconden planken? Is dat een zinnige bezigheid of kun je die tijd beter besteden aan iets leuks :+

Andere tips om de moed er een beetje in te houden? :s)
Je kunt toch gewoon doelstellingen voor jezelf zetten tijdens de krachttraining? "Aan het einde van de maand wil ik 5 kilo meer kunnen squatten." of "Ik wil iedere keer dat ik deadlift één rep meer kunnen deadliften op hetzelfde gewicht."
pi_146372162
5 minuten planken met 20kg op je rug ben je wel beest
pi_146388200
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 01:47 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Een plank challenge lijkt me pas het saaiste wat er is.

Maar dan is een soort crossfit training beter aan je besteed. Het is op tijd(uitdaging), veel afwisseling en kan goed gecombineerd worden met been/bil oefeningen. Let ondanks de tijd wel goed op je form.

Bijv. Wall balls, squats, box jumps, double unders, deadlifts etc.
Dat klinkt inderdaad leuk, ga ik proberen, thanks ^O^ Ik blijf er wel gewoon krachttraining bij doen, maar op deze manier blijft het een beetje verrassend voor mezelf :)

@ ser_Ciappelleto: ja, maar dat is lastig. Met squatten en lunges kan ik misschien nog wel een paar extra kilo aan, maar dan doe ik liever wat complexere oefeningen (walking lunges of jump squats of zo) dan dat ik loodzwaar train. En met armen/schouders/rug zit ik écht aan mijn limiet en is + 5 kilo geen haalbare kaart, vrees ik. Met side fly's ben ik ooit met 2x 6 kilo begonnen en dat gewicht is nog nooit omhoog gegaan ;( Het lukt me gewoon niet ;(

@BredeBroeder: op zich best een leuk idee, planken met gewicht op je rug, alleen lijkt 20 kilo me heel veel. En waar bestaan die 20 kilo dan uit, een zandzak (of een kind)? :D
pi_146389800
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 23:29 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Dat klinkt inderdaad leuk, ga ik proberen, thanks ^O^ Ik blijf er wel gewoon krachttraining bij doen, maar op deze manier blijft het een beetje verrassend voor mezelf :)

@ ser_Ciappelleto: ja, maar dat is lastig. Met squatten en lunges kan ik misschien nog wel een paar extra kilo aan, maar dan doe ik liever wat complexere oefeningen (walking lunges of jump squats of zo) dan dat ik loodzwaar train. En met armen/schouders/rug zit ik écht aan mijn limiet en is + 5 kilo geen haalbare kaart, vrees ik. Met side fly's ben ik ooit met 2x 6 kilo begonnen en dat gewicht is nog nooit omhoog gegaan ;( Het lukt me gewoon niet ;(

@BredeBroeder: op zich best een leuk idee, planken met gewicht op je rug, alleen lijkt 20 kilo me heel veel. En waar bestaan die 20 kilo dan uit, een zandzak (of een kind)? :D
Gewoon een schijf van 20kg
pi_146391312
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 17:26 schreef Atemno het volgende:

[..]

¤5000+ voor 8 maanden supplementen :o. Dan kon die beter 8 maanden roiden. :') Dat is echt ziek veel. 60 pillen op een dag en 6 shakes.
Dat is inderdaad enorm veel :o

Ik wil het liever bij ééntje houden, maar wat is eigenlijk het ideale moment op de dag (als je dus maar één eiwitshake wilt nemen), 's ochtends na het opstaan, vlak voor de training of vlak na de training?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  vrijdag 7 november 2014 @ 07:47:52 #234
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_146391835
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 04:09 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dat is inderdaad enorm veel :o

Ik wil het liever bij ééntje houden, maar wat is eigenlijk het ideale moment op de dag (als je dus maar één eiwitshake wilt nemen), 's ochtends na het opstaan, vlak voor de training of vlak na de training?
Het moment wanneer jij wil.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 7 november 2014 @ 08:35:08 #235
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146392324
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 23:29 schreef Nadine26 het volgende:

[..]
@ ser_Ciappelleto: ja, maar dat is lastig. Met squatten en lunges kan ik misschien nog wel een paar extra kilo aan, maar dan doe ik liever wat complexere oefeningen (walking lunges of jump squats of zo) dan dat ik loodzwaar train. En met armen/schouders/rug zit ik écht aan mijn limiet en is + 5 kilo geen haalbare kaart, vrees ik. Met side fly's ben ik ooit met 2x 6 kilo begonnen en dat gewicht is nog nooit omhoog gegaan ;( Het lukt me gewoon niet ;(
Met squatten en lunges zou ik het gewoon eens proberen met meer gewicht. Na een tijdje merk je dat je dan nog meer gewicht aankunt, en dan nog meer gewicht, etc.
Armen/schouders/rug kun je ook met stappen van 2,5 (of zelfs 1, als je met dumbbells werkt) kg doen.
Als het dan nog niet omhooggaat, moet je eens goed je training, voeding en rust analyseren. Anders ben je voor niets aan het trainen, want je kunt geen massa aanzetten zonder aan kracht te winnen.
pi_146392609
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 04:09 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dat is inderdaad enorm veel :o

Ik wil het liever bij ééntje houden, maar wat is eigenlijk het ideale moment op de dag (als je dus maar één eiwitshake wilt nemen), 's ochtends na het opstaan, vlak voor de training of vlak na de training?
Twintig minuutjes na je training :)
pi_146393418
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 08:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Met squatten en lunges zou ik het gewoon eens proberen met meer gewicht. Na een tijdje merk je dat je dan nog meer gewicht aankunt, en dan nog meer gewicht, etc.
Armen/schouders/rug kun je ook met stappen van 2,5 (of zelfs 1, als je met dumbbells werkt) kg doen.
Als het dan nog niet omhooggaat, moet je eens goed je training, voeding en rust analyseren. Anders ben je voor niets aan het trainen, want je kunt geen massa aanzetten zonder aan kracht te winnen.
Ik zal het proberen. Je hebt waarschijnlijk gelijk; ik ben een beetje bang voor nieuwe dingen en doe dus nog steeds squats en lunges met dumbbells (2x20 en 2x16 kilo op een goeie dag), terwijl ik allang had kunnen overstappen op een barbell.

Wat armen en schouders betreft heb ik wat onderzoek gedaan op internet en ontdekt dat de side fly's en de kickback eigenlijk flauwekuloefeningen zijn en dat ik beter kan trainen met kabels. Het is op zich niet zo gek dat ik de side fly's maar niet zwaarder kan doen, omdat het gewicht bij die oefening in het begin eigenlijk te zwaar is, en aan het eind te licht - als je snapt wat ik bedoel. Volgens de experts zijn kabels daarom effectiever, omdat het gewicht dan beter verdeeld wordt en je dus het volle gewicht pakt op het moment waarop het nodig is, aan het einde van de oefening namelijk. Hetzelfde geldt voor de kickback.

Ik ga voortaan dus aan de kabels trekken :Y

@BredeBroeder: dan moet ik snel op zoek naar een trainingsmaatje :) Maar eh... lukt jou dat, planken met 20 kilo?
pi_146401655
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:39 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ik zal het proberen. Je hebt waarschijnlijk gelijk; ik ben een beetje bang voor nieuwe dingen en doe dus nog steeds squats en lunges met dumbbells (2x20 en 2x16 kilo op een goeie dag), terwijl ik allang had kunnen overstappen op een barbell.

Wat armen en schouders betreft heb ik wat onderzoek gedaan op internet en ontdekt dat de side fly's en de kickback eigenlijk flauwekuloefeningen zijn en dat ik beter kan trainen met kabels. Het is op zich niet zo gek dat ik de side fly's maar niet zwaarder kan doen, omdat het gewicht bij die oefening in het begin eigenlijk te zwaar is, en aan het eind te licht - als je snapt wat ik bedoel. Volgens de experts zijn kabels daarom effectiever, omdat het gewicht dan beter verdeeld wordt en je dus het volle gewicht pakt op het moment waarop het nodig is, aan het einde van de oefening namelijk. Hetzelfde geldt voor de kickback.

Ik ga voortaan dus aan de kabels trekken :Y

@BredeBroeder: dan moet ik snel op zoek naar een trainingsmaatje :) Maar eh... lukt jou dat, planken met 20 kilo?
een minuutje lukt me wel, ik doe nu 3x 1 minuut 30 met 15 :)
pi_146420300
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:21 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

een minuutje lukt me wel, ik doe nu 3x 1 minuut 30 met 15 :)
Respect :)
pi_146457199
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:21 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

een minuutje lukt me wel, ik doe nu 3x 1 minuut 30 met 15 :)
Netjes zeg. Het lijkt op het eerste gezicht altijd makkelijk, maar al snel valt het vies tegen.

Hier 3x 70 of 80 seconden en dat vind ik al zwaar zat (zonder gewicht).

Nog ervaring met duur vs gewicht? Of misschien moet ik het anders vragen: vind je het fijner (meer resultaatgericht) om langer te planken zonder gewicht of liever meer gewicht op een kortere tijdsduur?
pi_146458951
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 11:33 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Netjes zeg. Het lijkt op het eerste gezicht altijd makkelijk, maar al snel valt het vies tegen.

Hier 3x 70 of 80 seconden en dat vind ik al zwaar zat (zonder gewicht).

Nog ervaring met duur vs gewicht? Of misschien moet ik het anders vragen: vind je het fijner (meer resultaatgericht) om langer te planken zonder gewicht of liever meer gewicht op een kortere tijdsduur?
Logisch lijkt me dat mét gewicht altijd effectiever is; je moet je buik-/corespieren meer aanspannen en verzuurt sneller.

Ik kan 4x1 minuut zonder gewicht, gisteren uitgeprobeerd, en nu heb ik hele rare spierpijn in het bovenste deel van mijn buik, de maagstreek zeg maar.

Wie kent er nog meer buikspieroefeningen met gewicht? Ik doe wel eens een situp-achtige oefening (je ligt op je rug, benen gestrekt omhoog en dan breng je het gewicht in een situp naar je tenen) maar daar voel ik weinig van.
pi_146459550
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 12:40 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Logisch lijkt me dat mét gewicht altijd effectiever is; je moet je buik-/corespieren meer aanspannen en verzuurt sneller.

Ik kan 4x1 minuut zonder gewicht, gisteren uitgeprobeerd, en nu heb ik hele rare spierpijn in het bovenste deel van mijn buik, de maagstreek zeg maar.

Wie kent er nog meer buikspieroefeningen met gewicht? Ik doe wel eens een situp-achtige oefening (je ligt op je rug, benen gestrekt omhoog en dan breng je het gewicht in een situp naar je tenen) maar daar voel ik weinig van.
Misschien iets met een bal? Steeds vanuit zitpositie omhoog en de bal tegen vaste plekken duwen (vooruit, links, rechts, vooruit, links rechts etc) ? Dan kan je ook nog het gewicht van de bal kiezen, mits ze die hebben liggen uiteraard.
pi_146460512
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 11:33 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Netjes zeg. Het lijkt op het eerste gezicht altijd makkelijk, maar al snel valt het vies tegen.

Hier 3x 70 of 80 seconden en dat vind ik al zwaar zat (zonder gewicht).

Nog ervaring met duur vs gewicht? Of misschien moet ik het anders vragen: vind je het fijner (meer resultaatgericht) om langer te planken zonder gewicht of liever meer gewicht op een kortere tijdsduur?
Ik prefereer hoger gewicht, maar ik train ook op spiergroei en minder op uithoudingsvermogen, (hoewel je uithoudingsvermogen ook flink omhoog gaat als je het gewicht verhoogd)
  zondag 9 november 2014 @ 15:12:17 #244
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_146464332
Ik wil ; betere, rondere billen
Ik doe
thuis squatten 20 x zonder gewicht. En lunches ieder been ook 20x zonder gewicht.
In de sportschool squatten met stang (20kg), en nog 10/15 kg erbij 3x10.
Lunches met dumbells 16kg (2x8), en setjes van 3x10

Ik denk eraan om de 30 days squat challenge te doen, maar ik heb zo mijn vermoeden dat het niet werkt?

Wat kan ik wel doen om die verdomde mooie billen te krijgen ?
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  zondag 9 november 2014 @ 15:16:50 #245
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146464483
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 15:12 schreef zeefje het volgende:
Ik wil ; betere, rondere billen
Ik doe
thuis squatten 20 x zonder gewicht. En lunches ieder been ook 20x zonder gewicht.
In de sportschool squatten met stang (20kg), en nog 10/15 kg erbij 3x10.
Lunches met dumbells 16kg (2x8), en setjes van 3x10

Ik denk eraan om de 30 days squat challenge te doen, maar ik heb zo mijn vermoeden dat het niet werkt?

Wat kan ik wel doen om die verdomde mooie billen te krijgen ?
Hoe lang ben je al bezig?

In dertig dagen ga je overigens inderdaad geen fitnessmodellenkont krijgen, zeker als vrouw niet.
  zondag 9 november 2014 @ 15:18:38 #246
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_146464539
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hoe lang ben je al bezig?
Sinds een maandje meer gefocussed op benen/billen. Gewicht van squatten en lunches gaat wel omhoog maar ik zie Nog vrij weinig verschil. Nog steeds geen stevige billen naar wel bovenbenen (achter vooral)

Zeg je nou eigenlijk dat die 30 dagen te weinig Zijn? En dat 250 squats per dag pure waanzin is omdat je toch daarna geen goed resultaat ziet
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_146464601
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 15:12 schreef zeefje het volgende:
Wat kan ik wel doen om die verdomde mooie billen te krijgen ?
Implantaten, leren poseren voor de foto en bidden voor goede genetics.

Maar gewoon squatten en geduld hebben, in een maand ga je geen resultaat zien. Denk ook aan progressive overload dus gewicht constant verhogen, niet een half jaar lang 20kg squats doen.
  zondag 9 november 2014 @ 15:22:42 #248
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_146464659
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 15:20 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Implantaten, leren poseren voor de foto en bidden voor goede genetics.

Maar gewoon squatten en geduld hebben, in een maand ga je geen resultaat zien. Denk ook aan progressive overload dus gewicht constant verhogen, niet een half jaar lang 20kg squats doen.
Lol. Gewicht gaat al van 20 Naar 25-30 dus tja.
Maar na hoeveel weken/maanden zou je wel zulke goede billen krijgen
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  zondag 9 november 2014 @ 15:23:37 #249
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_146464691
Ik zie bij die bodybuilders juist helemaal geen kont? Hoe komt dat dan :X . Daar is het gewoon-bijna-helemaal vlak
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  zondag 9 november 2014 @ 15:23:45 #250
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146464694
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 15:18 schreef zeefje het volgende:

[..]

Sinds een maandje meer gefocussed op benen/billen. Gewicht van squatten en lunches gaat wel omhoog maar ik zie Nog vrij weinig verschil. Nog steeds geen stevige billen naar wel bovenbenen (achter vooral)

Zeg je nou eigenlijk dat die 30 dagen te weinig Zijn? En dat 250 squats per dag pure waanzin is omdat je toch daarna geen goed resultaat ziet
250 squats met lichaamsgewicht per dag is inderdaad pure waanzin. Uiteindelijk ga je daarvan wel resultaat zien, maar het is complete tijdverspilling. Beter ga je met gewichten aan het werk, in de range van 4 sets 8-12 reps

En die dertig dagen zijn inderdaad te weinig om een squatkont te krijgen. Zelfs voor een man is dat weinig, en jij als vrouw hebt dan nog 1/5e van de testosteron. Hoe lang het wel duurt is moeilijk te zeggen, dat is ook afhankelijk van je genetics en vetpercentage en zo.
  zondag 9 november 2014 @ 15:25:54 #251
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_146464760
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

250 squats met lichaamsgewicht per dag is inderdaad pure waanzin. Uiteindelijk ga je daarvan wel resultaat zien, maar het is complete tijdverspilling. Beter ga je met gewichten aan het werk, in de range van 4 sets 8-12 reps

En die dertig dagen zijn inderdaad te weinig om een squatkont te krijgen. Zelfs voor een man is dat weinig, en jij als vrouw hebt dan nog 1/5e van de testosteron. Hoe lang het wel duurt is moeilijk te zeggen, dat is ook afhankelijk van je genetics en vetpercentage en zo.
Zou ik gewoon geduld moeten hebben en verder gaan met squatten en gewicht verhogen?
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  zondag 9 november 2014 @ 15:28:33 #252
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146464831
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 15:23 schreef zeefje het volgende:
Ik zie bij die bodybuilders juist helemaal geen kont? Hoe komt dat dan :X . Daar is het gewoon-bijna-helemaal vlak
Dat lijkt waarschijnlijk maar, ook door het extreem lage vetpercentage van bodybuilders en omdat het in verhouding staat tussen hun enorme benen en zo...

quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 15:25 schreef zeefje het volgende:

[..]

Zou ik gewoon geduld moeten hebben en verder gaan met squatten en gewicht verhogen?
Ja, dat is waarschijnlijk wel de beste optie. Tenzij je geld hebt voor implantaten.
pi_146464839
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 15:22 schreef zeefje het volgende:

[..]

Lol. Gewicht gaat al van 20 Naar 25-30 dus tja.
Maar na hoeveel weken/maanden zou je wel zulke goede billen krijgen
Dat is ook gewoon prima vooruitgang in een maand inderdaad, gewoon constant blijven verhogen ook en jezelf pushen. Geen idee hoelang het duurt, misschien een half jaar? Bedenk wel dat al die fitness dames in poses staan met holle onderrug, kont naar achteren geduwd etc, misschien nog wat hulp van photoshop.
  zondag 9 november 2014 @ 15:32:13 #254
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_146464915
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:28 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Dat is ook gewoon prima vooruitgang in een maand inderdaad, gewoon constant blijven verhogen ook en jezelf pushen. Geen idee hoelang het duurt, misschien een half jaar? Bedenk wel dat al die fitness dames in poses staan met holle onderrug, kont naar achteren geduwd etc, misschien nog wat hulp van photoshop.
Al hun putten en cellulitis word weggepoetst. Kon dat bij mij ook maar (ben niet goed in photoshop :') )
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  zondag 9 november 2014 @ 15:32:56 #255
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_146464939
Thanks heren. Nu weet ik weer dat ik het gewoon goed doe en Veel geduld moet hebben :s)
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  zondag 9 november 2014 @ 17:38:13 #256
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_146469556
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 15:12 schreef zeefje het volgende:
Ik wil ; betere, rondere billen
Ik doe
thuis squatten 20 x zonder gewicht. En lunches ieder been ook 20x zonder gewicht.
In de sportschool squatten met stang (20kg), en nog 10/15 kg erbij 3x10.
Lunches met dumbells 16kg (2x8), en setjes van 3x10

Ik denk eraan om de 30 days squat challenge te doen, maar ik heb zo mijn vermoeden dat het niet werkt?

Wat kan ik wel doen om die verdomde mooie billen te krijgen ?
Hip thrusters en glute bridges
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_146469913
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 17:38 schreef fathank het volgende:

[..]

Hip thrusters en glute bridges
dit

en squats erbij blijven doen
pi_146481383
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 17:38 schreef fathank het volgende:

[..]

Hip thrusters en glute bridges
:Y

Sowieso moet je focussen op een achterwaartse (been)beweging, dat werkt het beste. Oefeningen waarbij je heupkracht wordt ingezet, zijn verreweg het effectiefst. Schaatsen is ook goed, om diezelfde reden, en crosstrainen op een zware stand.

Dus ook: one legged squat : sta op één been, buig met rechte rug voorover en strek je andere been kaarsrecht achter je, bij voorkeur met een kettlebell of een dumbbell van een zo hoog mogelijk gewicht in je handen maar zorg eerst dat je houding en balans goed zijn.

En: step ups. Neem een lage (koffie)tafel of een andere verhoging, en twee dumbbells. Stap op de tafel, en steek, als je helemaal rechtop staat, één knie omhoog. Daarna stap je weer van de tafel af. Beetje tempo maken, 12x links, 12x rechts. Een alternatief: één been op de grond laten staan en razendsnel met het andere been op de tafel stappen. Je kunt de dumbbells op je schouders houden, of gewoon naast je heupen.

En: swing squats. Neem één dumbbell in één hand (of een kettlebell, als je die hebt, in beide handen), maak een diepe squat, hoofd omhoog en rug recht, en zwaai het gewicht tussen je benen door en breng het met een explosieve heupzwaai - dus echt kracht zetten vanuit je heupen/billen - tot schouderhoogte, en weer terug, waarna je een volgende squat + zwaai doet.

En: deadlifts. Buig voorover tot je rug kaarsrecht is (als een tafel) en laat de dumbbells zo diep mogelijk zakken als comfortabel is. Kom omhoog met heup- en bilkracht, span je buik goed aan. Je kunt variëren door je tenen naar buiten en naar binnen te laten wijzen, dat zorgt weer voor heel andere spierpijn in je hamstrings! :P

En: ga op je buik liggen, armen gestrekt voor je. Til zowel armen als benen zo hoog mogelijk op, houd 10 seconden vast, en terug.

En: walking lunges. Loop met twee dumbbells over een afstand van een grote kamer/fitnesszaal 12 tot 15 stappen in lungehouding, waarbij je - als je een tandje bij wilt zetten - na elke stap één been gestrekt achter je steekt (one legged squat, zie boven). Rug recht, beheerst bewegen.

Voor de hip thrusters (de absolute killer) plaats je zowel je hoofd als je schouders op een trainingsbankje of (als je thuis traint) het uiteinde van je bed. Leg de dumbbell (zo zwaar mogelijk) op je heupen, plaats je voeten onder je billen in een rechte hoek en stoot dan vanuit zitpositie je heupen - met aangespannen billen - explosief omhoog, en ga langzaam weer omlaag.

En: jump squats. Zonder gewicht zo hoog mogelijk springen, neerkomen in squat.

En: split squat: dit is eigenlijk een lunge, maar dan vanuit stilstand. Zorg ervoor dat je voorste been keihard moet werken, terwijl het achterste been alleen voor de balans zorgt (je kunt het achterste been ook op een verhoging plaatsen - tafel, bed, trainingsbankje). Zo diep mogelijk zakken, bilspieren aanspannen.

Voor alle oefeningen geldt: 2x12 reps.
Als je geen gewichten in huis hebt en niet in een sportschool traint, kun je ze kopen/bestellen. Ik zou dat gewoon doen - goeie investering, en dit zijn allemaal oefeningen die in het begin hels zijn, maar oefening baart kunst en dat bereik je alleen door vol te houden en kracht op te bouwen. Squatten zonder gewicht is een beetje zinloos; benen, heupen en billen zijn sterker dan je denkt. Daarom werken al die grondoefeningen voor benen ook niet - te weinig weerstand.

Je moet wel geduld hebben, in 30 dagen ga je geen wonderen verrichten, al was het maar omdat je rustdagen nodig hebt na een zware training. Tussendoor kun je yoga doen of hardlopen, dat maakt je spieren weer soepel. Maar als je deze oefeningen een paar maanden religieus doet, ga je spectaculaire resultaten zien >:)
  zondag 9 november 2014 @ 22:38:46 #259
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_146482406
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 22:21 schreef Nadine26 het volgende:
2x12 reps.
toppertje! alleen dit kan je beter 3x8 doen wanneer je voor hypertrophy gaat.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_146668236
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 15:25 schreef zeefje het volgende:

[..]

Zou ik gewoon geduld moeten hebben en verder gaan met squatten en gewicht verhogen?
Dit inderdaad. Verwacht niet te snel resultaat, dat komt na verloop van tijd écht wel en het is het wachten waard :)
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zaterdag 15 november 2014 @ 00:36:17 #261
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_146668734
Thmx Allen. Nadine Ik heb je bericht uitgeprint >:) heb ik veel aan bedankt
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_146779899
Beste sportschoolgangers :D

Ik ga sinds een tijdje naar de sportschool zeg, een maandje of 3 á 4 nu. En en ik vroeg me af hoe ik het beste dat laatste beetje buikvet weg kan werken, zodat er een sixpack zichtbaar is :) . Is het beter om gewoon simpel calorieën weg te werken of gewoon afwachten en veder gaan met buikspieroefeningen?

Veder vroeg ik me ook af, want ik heb namelijk een op maat gemaakt schema aangevraagd. Of ik het gewicht van de oefeningen van mijn (boven)beenspieren nog zal verhogen. Ik heb nu al dat broeken raar beginnen te vallen, erg strak bij mijn bovenbenen en kuiten. Iemand ideeën daar over?

Alle reacties worden gewaardeerd! :)
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_146780736
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 november 2014 17:45 schreef Nelvalhil het volgende:
Beste sportschoolgangers :D

Ik ga sinds een tijdje naar de sportschool zeg, een maandje of 3 á 4 nu. En en ik vroeg me af hoe ik het beste dat laatste beetje buikvet weg kan werken, zodat er een sixpack zichtbaar is :) . Is het beter om gewoon simpel calorieën weg te werken of gewoon afwachten en veder gaan met buikspieroefeningen?

Veder vroeg ik me ook af, want ik heb namelijk een op maat gemaakt schema aangevraagd. Of ik het gewicht van de oefeningen van mijn (boven)beenspieren nog zal verhogen. Ik heb nu al dat broeken raar beginnen te vallen, erg strak bij mijn bovenbenen en kuiten. Iemand ideeën daar over?

Alle reacties worden gewaardeerd! :)
Grotere broeken kopen.
pi_146781407
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 november 2014 17:45 schreef Nelvalhil het volgende:
Beste sportschoolgangers :D

Ik ga sinds een tijdje naar de sportschool zeg, een maandje of 3 á 4 nu. En en ik vroeg me af hoe ik het beste dat laatste beetje buikvet weg kan werken, zodat er een sixpack zichtbaar is :) . Is het beter om gewoon simpel calorieën weg te werken of gewoon afwachten en veder gaan met buikspieroefeningen?

Veder vroeg ik me ook af, want ik heb namelijk een op maat gemaakt schema aangevraagd. Of ik het gewicht van de oefeningen van mijn (boven)beenspieren nog zal verhogen. Ik heb nu al dat broeken raar beginnen te vallen, erg strak bij mijn bovenbenen en kuiten. Iemand ideeën daar over?

Alle reacties worden gewaardeerd! :)
Voor een sixpack moet je vooral goed op je voeding letten. Verder moet je maar eens googelen op HIIT ^O^
pi_146781794
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 18:16 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Grotere broeken kopen.
:D _O- Nee, ik bedoel dat het nu een beetje buiten de normale verhoudingen begint te vallen
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_146782387
hoeveel squat met die massive wheels?
pi_146814242
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 november 2014 17:45 schreef Nelvalhil het volgende:
Beste sportschoolgangers :D

Ik ga sinds een tijdje naar de sportschool zeg, een maandje of 3 á 4 nu. En en ik vroeg me af hoe ik het beste dat laatste beetje buikvet weg kan werken, zodat er een sixpack zichtbaar is :) . Is het beter om gewoon simpel calorieën weg te werken of gewoon afwachten en veder gaan met buikspieroefeningen?

Veder vroeg ik me ook af, want ik heb namelijk een op maat gemaakt schema aangevraagd. Of ik het gewicht van de oefeningen van mijn (boven)beenspieren nog zal verhogen. Ik heb nu al dat broeken raar beginnen te vallen, erg strak bij mijn bovenbenen en kuiten. Iemand ideeën daar over?

Alle reacties worden gewaardeerd! :)
Het is beide minder calorieen binnenkrijgen om lichaamsvet weg te werken en oefeningen doen waar je je buikspieren gebruikt. Grotere buikspieren bij een wat dikker persoon (13% lichaamsvet) zullen hetzelfde eruit zien als bij een wat dunner persoon en kleinere buikspieren, omdat de grotere buikspieren meer tegen je huid zullen aanduwen en dus een strakker beeld geven.

Als jij geeft om grotere beenspieren, dan zal je naar een juiste broek moeten gaan zoeken. Persoonlijk ga ik altijd naar de H&M voor skinny/ fit jeans voor een goede fit voor mijn grote dijbenen.
pi_146816593
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:27 schreef squatbro het volgende:

[..]

Het is beide minder calorieen binnenkrijgen om lichaamsvet weg te werken en oefeningen doen waar je je buikspieren gebruikt. Grotere buikspieren bij een wat dikker persoon (13% lichaamsvet) zullen hetzelfde eruit zien als bij een wat dunner persoon en kleinere buikspieren, omdat de grotere buikspieren meer tegen je huid zullen aanduwen en dus een strakker beeld geven.

Als jij geeft om grotere beenspieren, dan zal je naar een juiste broek moeten gaan zoeken. Persoonlijk ga ik altijd naar de H&M voor skinny/ fit jeans voor een goede fit voor mijn grote dijbenen.
Behoor je met 13% lichaamsvet al tot een 'wat dikker persoon' :? Lijkt mij nog vrij weinig, maar ik heb dan ook geen idee hoeveel % ik heb. Al zou ik mijzelf niet tot de 'wat dikkere personen' groep rekenen :P Maar daar gaat het eigenlijk helemaal niet om :D Dus het is voor mij gewoon veder trainen, oefeningen doen voor m'n buikspieren en nog wat cardio om te zorgen dat ik minder kcal binnen krijg dan ik verbruik? :)
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_146816850
quote:
99s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:55 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

en nog wat cardio om te zorgen dat ik minder kcal binnen krijg dan ik verbruik? :)
kun je beter doen door minder te eten
pi_146819259
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:01 schreef 16meter het volgende:

[..]

kun je beter doen door minder te eten
Minder eten? :o Denk dat ik per dag zo'n 4,000 kcal binnen krijg, heb dan ook altijd wel honger. Ben ook nog in de groei, denk dat ik liever meer sport dan :D
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_146819327
heeft niet zoveel zin dan he
pi_146819363
quote:
99s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:02 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Minder eten? :o Denk dat ik per dag zo'n 4,000 kcal binnen krijg, heb dan ook altijd wel honger. Ben ook nog in de groei, denk dat ik liever meer sport dan :D
Je denkt dat je zo'n 4.000 kcal binnenkrijgt. Maar hoeveel is het in werkelijkheid?
  woensdag 19 november 2014 @ 20:07:00 #273
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_146819424
quote:
99s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:02 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Minder eten? :o Denk dat ik per dag zo'n 4,000 kcal binnen krijg, heb dan ook altijd wel honger. Ben ook nog in de groei, denk dat ik liever meer sport dan :D
Wat is je BF% dan :') ?
Malheureusement le fromage de cacahouète.
pi_146820039
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:05 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Je denkt dat je zo'n 4.000 kcal binnenkrijgt. Maar hoeveel is het in werkelijkheid?
Waarschijnlijk meer :Y)
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_146820049
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:07 schreef Pannenkoek3000 het volgende:

[..]

Wat is je BF% dan :') ?
<15% sowieso houd het niet echt bij
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_146820072
quote:
99s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:21 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Waarschijnlijk meer :Y)
Aan 'ik denk' en 'waarschijnlijk' heb je niet zoveel hè.
pi_146820252
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:22 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Aan 'ik denk' en 'waarschijnlijk' heb je niet zoveel hè.
Moet ik dan opnoemen wat ik zoal op een dag eet? Oké

Ontbijt: 10 á 12 boterhammen met worst/kaas/chocoladepasta/etc.etc.
Lunch: 1/2 pak musli/kornflakes/kellogs + volle melk óf 8 boterhammen
Avondeten: Dit is een beetje lastig. Wij eten vaak aardappelen/pasta/lasagne. Als we pasta eten eet ik vaak zo'n 225 gram paste + saus
s'avonds: Meestal nog een broodje of 4 á 6 in de avond, of nog de andere helft van het musli/kornflakes/kellogs pak

En dan moeten alle tussendoortjes etc. er nog bij :P

Ben 16 jaar oud, weeg zo'n 90kg en ben 189 cm lang :) En zoals hier boven al gezegd, weet ik vrij zeker dat mijn lichaamsvetpercentage beneden de 15% ligt ;)
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_146820339
quote:
99s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:26 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Moet ik dan opnoemen wat ik zoal op een dag eet? Oké
Ik zou gewoon zelf de calorieën berekenen als ik jou was.
pi_146820363
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:28 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Ik zou gewoon zelf de calorieën berekenen als ik jou was.
Nee, ik ben er vrij zeker dan ik sowieso elke dag 3300 + kcal binnen krijg. Hoe is dat zo raar ?
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_146820466
quote:
99s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:29 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Nee, ik ben er vrij zeker dan ik sowieso elke dag 3300 + kcal binnen krijg. Hoe is dat zo raar ?
Ik vind het raar dat je met getallen komt als je het helemaal niet bijhoudt. Net was het namelijk nog 4000, nu is het 3300.

Als je dat laatste beetje buikvet wilt wegwerken is het wel zo handig als je weet wat je binnenkrijgt.
  woensdag 19 november 2014 @ 20:33:42 #281
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146820522
quote:
99s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:26 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Moet ik dan opnoemen wat ik zoal op een dag eet? Oké

Ontbijt: 10 á 12 boterhammen met worst/kaas/chocoladepasta/etc.etc.
Lunch: 1/2 pak musli/kornflakes/kellogs + volle melk óf 8 boterhammen
Avondeten: Dit is een beetje lastig. Wij eten vaak aardappelen/pasta/lasagne. Als we pasta eten eet ik vaak zo'n 225 gram paste + saus
s'avonds: Meestal nog een broodje of 4 á 6 in de avond, of nog de andere helft van het musli/kornflakes/kellogs pak

En dan moeten alle tussendoortjes etc. er nog bij :P

Ben 16 jaar oud, weeg zo'n 90kg en ben 189 cm lang :) En zoals hier boven al gezegd, weet ik vrij zeker dat mijn lichaamsvetpercentage beneden de 15% ligt ;)
Als je werkelijk zo veel eet en nog zo'n laag vp hebt, moet je eens naar de dokter. Dat kan bijna niet.
  woensdag 19 november 2014 @ 20:38:01 #282
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_146820709
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als je werkelijk zo veel eet en nog zo'n laag vp hebt, moet je eens naar de dokter. Dat kan bijna niet.
dit inderdaad. wat hij zegt is echt complete onzin natuurlijk. tenzij je een mijnwerker bent ofzo?
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  woensdag 19 november 2014 @ 20:40:02 #283
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_146820798
24 boterhammen per dag :') ga iemand anders voor de gek houden.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  woensdag 19 november 2014 @ 20:42:10 #284
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_146820922
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:38 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

dit inderdaad. wat hij zegt is echt complete onzin natuurlijk. tenzij je een mijnwerker bent ofzo?
Menneke is nog in de groei en beweegt waarschijnlijk een hoop meer dan de gemiddelde kantoorslaaf.

Middelbare schooltijd kon ik eten als een bouwvakker zonder ook maar een grammetje vet aan te zetten. Elke dag 20 km fietsen naar school, veel sporten etc. Ik haalde zijn hoeveelheden niet maar ik was tot mn 16e ook maar 1,50 meter ofzo :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 19 november 2014 @ 20:43:20 #285
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_146820978
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:40 schreef FunkyHomosapien het volgende:
24 boterhammen per dag :') ga iemand anders voor de gek houden.
Nooit in de groei geweest?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_146820998
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:38 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

dit inderdaad. wat hij zegt is echt complete onzin natuurlijk. tenzij je een mijnwerker bent ofzo?
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:40 schreef FunkyHomosapien het volgende:
24 boterhammen per dag :') ga iemand anders voor de gek houden.
Ik doe ongeveer 4 a 6 uurtjes in de week aan krachttraining moet elke dag een half uur fietsen en heb op zaterdag een zwaar intensieve baan. Loop daarnaast nog veel met de hond etc.
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  woensdag 19 november 2014 @ 20:44:33 #287
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_146821028
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:43 schreef fathank het volgende:

[..]

Nooit in de groei geweest?
blijkbaar niet.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_146821061
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:32 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Ik vind het raar dat je met getallen komt als je het helemaal niet bijhoudt. Net was het namelijk nog 4000, nu is het 3300.

Als je dat laatste beetje buikvet wilt wegwerken is het wel zo handig als je weet wat je binnenkrijgt.
3300 is echt het minimale dat ik binnenkrijg, op dagen waar ik wat actiever ben krijg ik zo'n 4000 kcal binnen.Ik denk dat het bijhouden ervan niet echt iets oplevert aangezien het echt van dag tot dag verschilt..
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_146821221
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:44 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

blijkbaar niet.
Bijna niemand, aangezien ik altijd die reactie krijg. Moet bijna altijd een foto van mijn ontbijt maken voordat mensen mij geloven :')
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  woensdag 19 november 2014 @ 20:55:17 #290
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146821494
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:42 schreef fathank het volgende:

[..]

Menneke is nog in de groei en beweegt waarschijnlijk een hoop meer dan de gemiddelde kantoorslaaf.

Middelbare schooltijd kon ik eten als een bouwvakker zonder ook maar een grammetje vet aan te zetten. Elke dag 20 km fietsen naar school, veel sporten etc. Ik haalde zijn hoeveelheden niet maar ik was tot mn 16e ook maar 1,50 meter ofzo :')
Zelfs dan kom je niet aan +4000kcal per dag. 1 boterham is ongeveer 200kcal (75 per snee brood en 50 voor het beleg - en dat is nog conservatief berekend). Hij zegt 20 boterhammen per dag te eten. Dat zijn ongeveer 4000kcal. En dan hebben we het avondeten, het drinken en de snacks nog niet meegeteld.
  woensdag 19 november 2014 @ 21:04:14 #291
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_146821850
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zelfs dan kom je niet aan +4000kcal per dag. 1 boterham is ongeveer 200kcal (75 per snee brood en 50 voor het beleg - en dat is nog conservatief berekend). Hij zegt 20 boterhammen per dag te eten. Dat zijn ongeveer 4000kcal. En dan hebben we het avondeten, het drinken en de snacks nog niet meegeteld.
Ik heb het niet nagerekend, maar vind de hoeveelheden niet heul schokkend. Ff op mezelf betrekkend. 2tostis van 2 boterhammen ontbijt. 12 mee naar school, avondeten en savonds nog regelmatig boterhammen smeren of pasta/bami/nasi uit de vriezer.

Maar dat was wel met 6keer per week intensief sporten en een 'groeispurt' van ~1.50m naar 1.78m in korte tijd
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_146821862
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zelfs dan kom je niet aan +4000kcal per dag. 1 boterham is ongeveer 200kcal (75 per snee brood en 50 voor het beleg - en dat is nog conservatief berekend). Hij zegt 20 boterhammen per dag te eten. Dat zijn ongeveer 4000kcal. En dan hebben we het avondeten, het drinken en de snacks nog niet meegeteld.
Wacht wat? Wat is je punt? :P
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_146822690
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zelfs dan kom je niet aan +4000kcal per dag. 1 boterham is ongeveer 200kcal (75 per snee brood en 50 voor het beleg - en dat is nog conservatief berekend). Hij zegt 20 boterhammen per dag te eten. Dat zijn ongeveer 4000kcal. En dan hebben we het avondeten, het drinken en de snacks nog niet meegeteld.
Ik heb denk ik wat gemist, hoe kom ik niet aan de 4000kcal en hoe is 75+50 200? :? :?
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_146828151
quote:
99s.gif Op woensdag 19 november 2014 21:22 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Ik heb denk ik wat gemist, hoe kom ik niet aan de 4000kcal en hoe is 75+50 200? :? :?
Al dat tellen zegt mij ook niet zoveel, maar ik denk dat je zou kunnen beginnen met wat minder koolhydraten eten - of alleen voor of na je trainingen - en wat meer eiwitten. Je eet extreem veel brood, dat kun je misschien vervangen door kwark, vlees, vis, noten, groenten, peulvruchten etc. Aangezien je pas 16 bent, is het waarschijnlijk moeilijk om je eigen dieet te plannen, maar goed, het idee is dus dat je de overvloed aan koolhydraten een beetje inperkt en probeert meer eiwitten (die langer verzadigen) te eten.
pi_146828366
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 00:36 schreef zeefje het volgende:
Thmx Allen. Nadine Ik heb je bericht uitgeprint >:) heb ik veel aan bedankt
Leuk :) Ik hoop dat het helpt, en dat je het volhoudt!

Ik heb zelf net een nieuwe oefening uitgeprobeerd - het gaat nog wel even duren voor ik genoeg kracht en balans heb om hem helemaal goed uit te voeren - namelijk de 'skater squat':

http://skydmagazine.com/2(...)doing-skater-squats/
pi_146835254
quote:
99s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:55 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Behoor je met 13% lichaamsvet al tot een 'wat dikker persoon' :? Lijkt mij nog vrij weinig, maar ik heb dan ook geen idee hoeveel % ik heb. Al zou ik mijzelf niet tot de 'wat dikkere personen' groep rekenen :P Maar daar gaat het eigenlijk helemaal niet om :D Dus het is voor mij gewoon veder trainen, oefeningen doen voor m'n buikspieren en nog wat cardio om te zorgen dat ik minder kcal binnen krijg dan ik verbruik? :)
Haha nee, ik bedoelde het als in, iemand met 13% lichaamsvet is wat dikker dan iemand met 10%, in die trant. Om te zorgen dat je minder kcal binnen krijgt, zal je minder moeten gaan eten. Ik zou inderdaad iets wat minder koolhydraten eten en meer eiwitten zoals een poster hierboven zei. Eiwitten en ander voedsel als aardappelen, havermout en zelfs sinaasappels zullen je een vol gevoel geven. Omdat je voller zit, zal je minder boterhammen (minder calorieen) eten en sneller afvallen.

Met cardio kan je wel je dagelijkse calorie benodigdheden verhogen (je krijgt meer honger na een stuk hardlopen of fietsen).

[ Bericht 4% gewijzigd door squatbro op 20-11-2014 10:40:09 ]
pi_147222759
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:42 schreef fathank het volgende:

[..]

Menneke is nog in de groei en beweegt waarschijnlijk een hoop meer dan de gemiddelde kantoorslaaf.

Middelbare schooltijd kon ik eten als een bouwvakker zonder ook maar een grammetje vet aan te zetten. Elke dag 20 km fietsen naar school, veel sporten etc. Ik haalde zijn hoeveelheden niet maar ik was tot mn 16e ook maar 1,50 meter ofzo :')
Kleintje. :P
pi_147222830
quote:
99s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:45 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

3300 is echt het minimale dat ik binnenkrijg, op dagen waar ik wat actiever ben krijg ik zo'n 4000 kcal binnen.Ik denk dat het bijhouden ervan niet echt iets oplevert aangezien het echt van dag tot dag verschilt..
Sjezus, wel ironisch in een fitness topic.
  woensdag 3 december 2014 @ 15:38:29 #299
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_147249569
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 17:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Kleintje. :P
het is redelijk bijgetrokken naar 1.78. Nog steeds niet heel groot, maar groot zat om niet op m'n hoofd getuft te worden :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_147250793
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:38 schreef fathank het volgende:

[..]

het is redelijk bijgetrokken naar 1.78. Nog steeds niet heel groot, maar groot zat om niet op m'n hoofd getuft te worden :')
Ach, 1.78 is net iets onder het gemiddelde.
  woensdag 3 december 2014 @ 20:24:33 #301
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_147259213
Fitness-Fokkers,

Sinds een maand of drie probeer ik twee keer per week naar de sportschool te gaan. Nooit eerder ben ik naar een sportschool geweest en heb dus zelf maar een beetje wat gekozen qua oefeningen :P

Onderstaande oefeningen doe ik nu elke keer dat ik naar de sportschool ga:

Crosstrainer 10min
Plank 3x 1min
(Side) plank 15-15-15 5x plank rechterkant, plank midden en dan plank linkerkant
Chest press 15x 25kg, 15x 30kg (x2)
Leg extension 15x 25kg, 15x 30kg (x2)
Hand dumbbells 15x 6kg (x3) gewichten naar borst brengen, links-rechts na elkaar
Hand dumbbells 10x 6kg (x2) naar de zijkant omhoog met gestrekte armen
Hand dumbbells 10x 6kg (x2) naar de voorkant omhoog met gestrekte armen
Lat pulldown 15x 30kg (x3)
Soms als afkoeling 5' redelijk intensief roeien.

En vooral als ik dat heb gedaan zeer voldaan douchen :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand tips oid voor mij? :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')