SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron
Bovenal! Blijf gedisciplineerd! Zet jezelf over mogelijke smoesjes heen en houd dat lichaam lekker in beweging! Hoewel het puur fysieke en mentale krachten opslokt, zou het ook handig te zijn om je goed voor te bereiden op hetgeen wat komen gaat, lezen dus! Het voorkomt nare blessures en tijdverspilling!
ok 3min. herstel max. dus. ik doe wel andere oefeneningen daarna weer voor biceps/triceps, eigenlijk doe ik nu 3x oefeningen met max. 1 minuut rust tussendoor en dan na elke sessie van +- 15 min. paar min. rust voor water drinken.quote:Op maandag 14 juli 2014 15:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hoe kom je bij 38kg? Hebben ze op jouw gym soms platen met 1 of 1,5 kilo? Waarom ga je niet gewoon met 2,5 of 5kg per keer omhoog?
Oh, en 15 minuten pauze tussen twee sets is echt véél te lang. Ongeveer 3 minuten is maximum: daarna is het herstel zodanig langzaam dat die extra minuten het wachten niet waard zijn.
Maar als je stang 10 is kom je nog 28 tekort. Hoe krijg je die 28 dan voor elkaar? Dan moet je inderdaad al normale schijven gebruiken en dan 3 maal 1 of 2 maal 1,5 bijvoegen.quote:Op maandag 14 juli 2014 16:44 schreef Beursaap het volgende:
[..]
ok 3min. herstel max. dus. ik doe wel andere oefeneningen daarna weer voor biceps/triceps, eigenlijk doe ik nu 3x oefeningen met max. 1 minuut rust tussendoor en dan na elke sessie van +- 15 min. paar min. rust voor water drinken.
De stang voor bankdrukken weegt toch 10 kg? Dan kom ik op 38 kg uit incl. stang. Ik doe 38 kg omdat ik de 5 kg gewichten voor andere dingen gebruik.
Wij hebben ze vanaf 0,5 liggen. 0,5, 1,5, 2.5 enz.quote:Op maandag 14 juli 2014 16:48 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Maar als je stang 10 is kom je nog 28 tekort. Hoe krijg je die 28 dan voor elkaar? Dan moet je inderdaad al normale schijven gebruiken en dan 3 maal 1 of 2 maal 1,5 bijvoegen.
Lang niet alle sportscholen kennen deze gewichten. Daar dus wel?
Doe je het in de smith? Want een gewone olympische stang is 20kg.quote:Op maandag 14 juli 2014 16:44 schreef Beursaap het volgende:
[..]
ok 3min. herstel max. dus. ik doe wel andere oefeneningen daarna weer voor biceps/triceps, eigenlijk doe ik nu 3x oefeningen met max. 1 minuut rust tussendoor en dan na elke sessie van +- 15 min. paar min. rust voor water drinken.
De stang voor bankdrukken weegt toch 10 kg? Dan kom ik op 38 kg uit incl. stang. Ik doe 38 kg omdat ik de 5 kg gewichten voor andere dingen gebruik.
ik train thuis en heb daar 4 kg gewichten liggen. wtf boeit het, voor mij is dat op dit moment een prima gewicht.quote:Op maandag 14 juli 2014 16:48 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Maar als je stang 10 is kom je nog 28 tekort. Hoe krijg je die 28 dan voor elkaar? Dan moet je inderdaad al normale schijven gebruiken en dan 3 maal 1 of 2 maal 1,5 bijvoegen.
Lang niet alle sportscholen kennen deze gewichten. Daar dus wel?
deze stang is echt max. 10 kg. ik zal 'm eens wegen.quote:Op maandag 14 juli 2014 17:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Doe je het in de smith? Want een gewone olympische stang is 20kg.
Daarnaast ben ik geen fan van zo'n afwisseling. Als je tussen het benchen door je triceps vermoeit, gaan de latere sets bench ook minder goed. Je triceps worden dan wel keihard geraakt, maar de rest van de bench-spieren komen er makkelijker van af. Imo kun je beter eerst keihard voor de bench gaan, en dan pas isoleren om het af te maken. Dan worden alle spieren geraakt.
Al was het maar om niet zo'n bro te zijn die drie banken tegelijk in bezit houdt.
Zoals ik al zei: houd het simpel en doe gewoon 3 sets van 10 benchen met 1-3 minuten rust, en daarna de triceps pas.quote:Op maandag 14 juli 2014 17:41 schreef Beursaap het volgende:
[..]
ik train thuis en heb daar 4 kg gewichten liggen. wtf boeit het, voor mij is dat op dit moment een prima gewicht.
[..]
deze stang is echt max. 10 kg. ik zal 'm eens wegen.
wat stel jij voor?
je weet dat bij verkeert gebruik, en dat gaat heel makkelijk met 1 los gewicht, hele vervelende blessures kunt oplopen.quote:
Met verhuizen of stratenmaken ookquote:Op maandag 14 juli 2014 21:01 schreef z80 het volgende:
[..]
je weet dat bij verkeert gebruik, en dat gaat heel makkelijk met 1 los gewicht, hele vervelende blessures kunt oplopen.
zelfs als je goed getraind bent moet je met kettelbell goed opletten. een gesloopte rug of verrekte spieren heb je zo te pakken.
Ik doe soms kettlebell-achtige oefeningen met gewone losse gewichten; de swingsquat, waarbij je het gewicht vanuit squatpositie tussen je benen zwaait en dan omhoog, tot boven je hoofd, en weer terug. Kan alleen met één hand, ik neem aan dat je het met een kettlebell ook met beide handen kunt doen, maar dit werkt ook prima. Ik doe ook vaak een armoefening waarbij het gewicht met een halve zijwaartse draai - om een beetje vaart te maken - naar achteren wordt gezwaaid, en dan met gestrekte arm omhoog. Wat is dan precies het voordeel van echte kettlebells? Ze liggen er wel bij mij op de sportschool, maar een heel eind verderop en ik heb geen zin om steeds van plek te veranderenquote:Op maandag 14 juli 2014 21:10 schreef Snakey het volgende:
Je moet sowieso goed opletten als je met gewichten sport. Een kettlebell dwingt je meer tot goede form dan elke andere workout met gewichten. Als je een simpele swing niet goed uitvoert loop je een paar dagen met pijn in je rug. Dat doe je geen tweede keer meer.
Ik weet niet wat voor schijf je pakt maar als ik met een schijf van 20 kilo ga lopen zwaaien dan knalt die vanzelf wel ergens tegenaan. Je kan ook onmogelijk gaan lopen snatchen met een losse schijf. Het voordeel zit hem met name in de vloeiende bewegingen waardoor een groot deel spiergroepen wordt aangesproken. Zelf ben ik fan door de goede balans tussen functionele kracht en conditie.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 01:21 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ik doe soms kettlebell-achtige oefeningen met gewone losse gewichten; de swingsquat, waarbij je het gewicht vanuit squatpositie tussen je benen zwaait en dan omhoog, tot boven je hoofd, en weer terug. Kan alleen met één hand, ik neem aan dat je het met een kettlebell ook met beide handen kunt doen, maar dit werkt ook prima. Ik doe ook vaak een armoefening waarbij het gewicht met een halve zijwaartse draai - om een beetje vaart te maken - naar achteren wordt gezwaaid, en dan met gestrekte arm omhoog. Wat is dan precies het voordeel van echte kettlebells? Ze liggen er wel bij mij op de sportschool, maar een heel eind verderop en ik heb geen zin om steeds van plek te veranderen
De swing is goed te cheaten, met name voor mensen die al wat kracht hebben. Heb een keer een workshop gedaan en de wat gespierdere mannen trokken allemaal de kettlebell met de armen omhoogquote:Op maandag 14 juli 2014 21:10 schreef Snakey het volgende:
Je moet sowieso goed opletten als je met gewichten sport. Een kettlebell dwingt je meer tot goede form dan elke andere workout met gewichten. Als je een simpele swing niet goed uitvoert loop je een paar dagen met pijn in je rug. Dat doe je geen tweede keer meer.
Als je je auto verkeerd gebruikt kan je ook een blessure oplopen. Kettlebelltraining wordt zelfs uitgevoerd door ouderen tegenwoordig:quote:Op maandag 14 juli 2014 21:01 schreef z80 het volgende:
[..]
je weet dat bij verkeert gebruik, en dat gaat heel makkelijk met 1 los gewicht, hele vervelende blessures kunt oplopen.
zelfs als je goed getraind bent moet je met kettelbell goed opletten. een gesloopte rug of verrekte spieren heb je zo te pakken.
Nou, gewoon een dumbbell van 14 kilo (voor de swingsquat) of van 8 of 10 kilo voor de arm. Die gewichten zitten er ook niet los op - het zijn dumbbells uit de sportschool. Kwestie van goed vasthouden, maar dat is sowieso aan te raden tijdens krachttrainingenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:50 schreef Klokov het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor schijf je pakt maar als ik met een schijf van 20 kilo ga lopen zwaaien dan knalt die vanzelf wel ergens tegenaan. Je kan ook onmogelijk gaan lopen snatchen met een losse schijf. Het voordeel zit hem met name in de vloeiende bewegingen waardoor een groot deel spiergroepen wordt aangesproken. Zelf ben ik fan door de goede balans tussen functionele kracht en conditie.
langzamer opbouwen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:13 schreef steefann het volgende:
Vraagje over pezen...
Ik ben weer begonnen met krachttraining en train alleen met eigen lichaamsgewicht. Net als eerder blijkt dat mijn pezen, waarschijnlijk de peesaanhechting, zwakke plekken blijken te zijn. Begin weer een pijnlijke plek te ontwikkelen net boven mijn elleboog (triceps aanhechting), terwijl ik maar twee keer per week train.
Is er iemand bekend met een goede manier om de pezen/aanhechtingen te versterken, al dan niet met behulp van supplementen?
Dat wilde ik in ieder geval al gaan doen, ik heb al wat zwaardere oefeningen geschrapt. Ach, misschien is dat wel genoeg ook...quote:
Wat bedoel je met 'zwaardere oefeningen geschrapt'? Dat je op bepaalde oefeningen minder zwaar gaat of dat je die oefeningen geheel uit je rooster hebt gegooid?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:36 schreef steefann het volgende:
[..]
Dat wilde ik in ieder geval al gaan doen, ik heb al wat zwaardere oefeningen geschrapt. Ach, misschien is dat wel genoeg ook...
kan gewoon natuurlijkquote:Op zaterdag 26 juli 2014 09:28 schreef Maraca het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met fitness na het trekken van verstandskiezen? Ik heb donderdagochtend twee laten trekken en ik zou graag zondagochtend een bodypump les willen volgen.
Heb dit niet nagevraagd bij mijn kaakchirurg omdat ik de vorige keer een enorm opgeblazen gezicht had en mij beroerd voelde, dat ik uberhaupt het huis niet kon verlatenMaar nu is er niks aan het handje (gevoelsmatig). Of doe ik er beter aan om nog even te wachten en dinsdag weer te beginnen?
Tenzij iemand hetzelkde heeft gehad denk ik niet dat er hier iemand is die je kan antwoorden. Ik heb er nog nooit van gehoord dus ik zou het ook echt niet weten.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:30 schreef Qwea het volgende:
Vraagje hiero :
Ik doe al een poos aan fitness.. Cardio/KT. Nu heb ik sinds een half jaar oid hevige pijn in mijn schouders. Zowel in rust als tijdens/na training. Maar soms ook totaal niet en soms lichtjes. Er is dus geen pijl op te trekken. Fysio heeft de schouders gemobiliseerd (rechts is erger dan links, zo erg dat ik soms mezelf niet eens kan uitkleden) maar dat hielp niet. Orthopedische fysio geweest en die zag kalk in de bicepspees. Beide kanten alleen meer in rechts dan in links (wat logisch is gezien ik rechts meer pijn heb). Iemand hier ervaring mee? Ik moet me 3 aug melden bij de orthopeed zelf en dan gaan we kijken wat we kunnen doen.
Met name bij de chestpress knapt de schouder. Mijn vraag is dus eigenlijk of meer mensen hier kalk in hun pezen hebben en of zij nog een aangepast trainingsschema volgen en/of tips hebben
Nou ja, was te proberen. En ik had hem idd gepost onder het mom van "misschien heeft iemand het gehad"quote:Op zaterdag 26 juli 2014 10:34 schreef Snakey het volgende:
[..]
Tenzij iemand hetzelkde heeft gehad denk ik niet dat er hier iemand is die je kan antwoorden. Ik heb er nog nooit van gehoord dus ik zou het ook echt niet weten.
Brotip: als je de oefening moet beschrijven met meer dan twee woorden, is 'ie waarschijnlijk nutteloos voor noobs. Als je 'm moet beschrijven met meer dan vier woorden, is 'ie waarschijnlijk geheel nutteloos.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:20 schreef JaafkeEHV het volgende:
Momenteel gebruik ik dit schema, het resultaat is prima
A1: Barbell Bench Press Biacromiaal
3 series van 16 herhalingen
Hamstring
A2: Dumbbell Split Squat
3 series van 16 herhalingen totaal
A3: Wide Chin-up Assisted Machine
A4: Hip Thruster Schijf
A5: Swissball Roll-out Kniepositie
Tabata Fiets
1 serie van 6x 10 sec
B1: Seated Dumbell Shoulderpress Hammergrip
3 series van 20 herhalingen
B2: Dumbbell Full Squat
B3: Seated Lat Pulldown Reverse Biceps Grip
B4: Swissball Lying Hamstring Curl
Resultaat in de vorm van lokaal spieruithoudingsvermogen bedoel je?quote:Op maandag 28 juli 2014 15:20 schreef JaafkeEHV het volgende:
Tabata Fiets
1 serie van 6x 10 sec
Dit is inderdaad sportondersteunend, en dit is alleen de maandag.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 03:00 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Resultaat in de vorm van lokaal spieruithoudingsvermogen bedoel je?
En vanwaar de rare vervoegingen? Een Barbell Bench Press Biacromiaal? Zeg dan gewoon de Bench Press. Het bi-acromiaal slaat op de grip wijdte mag ik hopen, wat op een normale stance uitkomt.Of de Seated Lat Pulldown Reverse Biceps Grip.... het is gewoon een Underhand Lat Pulldown. En vanwaar alles met dumbbells/schijf op de bench na?
Neem aan dat dit sportondersteunend is? Want als volledig programma mis ik toch enkele onderdelen. Zoals een transversale pull (je hebt alleen verticaal), explosieve lifts, kracht/hypertrofie.
Ik lig 3x per week op de bank met een zak chipsquote:Op maandag 28 juli 2014 15:20 schreef JaafkeEHV het volgende:
Tabata Fiets
1 serie van 6x 10 sec
wel paprika toch? is veel beter als naturel chipsquote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik lig 3x per week op de bank met een zak chips
resultaat is prima
Zie 'Handige sites' in de OP.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:21 schreef InGebruik het volgende:
Ik ben sinds een week of 10 begonnen bij de plaatselijke sportschool en zal hier ook maar eens mee gaan lezen/lurken omdat ik op het gebied van fitness een echte leek ben.![]()
Heb al wel een standaard full body schema gekregen die ik 2x per week volg en doe 1x per week een cardio/buikdag. Buik zit namelijk niet bij mijn full body workout. Op deze buikoefeningen na zijn alle oefeningen op vaste apparaten, oftewel geen losse stangen en gewichten en doe ik 3 sets van 15 reps.
Mijn doel is meer spier op te bouwen, heb namelijk van nature niet bijster veel spier, vetpercentage naar beneden brengen en mn algehele conditie te verbeteren.
Nu zijn de fitnessinstructeurs vaak behulpzaam en vriendelijk, maar merk ik dat ik veel verschillende dingen hoor over de aanpak van deze doelen. Wat zijn jullie tips of aanpak om deze doelen snel, maar gezond te bereiken?
Gr, gr
Uiteraard weer te lui geweest om de OP door te lezen. Zal eens kijken of ik er mijn voordeel mee kan doen.quote:
Lees hier de OP: SPT / [Bodybuilding] #451 - 2 op een rijquote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:31 schreef InGebruik het volgende:
[..]
Uiteraard weer te lui geweest om de OP door te lezen. Zal eens kijken of ik er mijn voordeel mee kan doen.
Damn, dit is echt een revolutionaire trainingsvorm. Ik ga dit schema ook gebruiken.quote:Op zondag 10 augustus 2014 23:36 schreef Awsom het volgende:
Ik ben bezig een schema samen te stellen, heb alleen een vraagje. Heeft het zin als ik bijvoorbeeld 's ochtends 30 minuten met dumbells bezig ben en 's avonds nog +- 1 uur full body bodyweight oefeningen ga doen? Hebben mijn spieren dan genoeg rust of maak ik alleen maar dingen kapot?
Voorbeeld:
Maandag: rust (+ voetbalwedstrijd)
Dinsdag: 's ochtends dumbels, 's avonds full body bodyweight
Woensdag: 's ochtends kort dumbels, 's avonds cardio
Donderdag: korte bodyweight (10 min) + 's avonds full body bodyweight
Vrijdag: Rust
Zaterdag: 's ochtends dumbels, 's avonds cardio
Zondag: ochtend rust, 's avonds full body bodyweight
Bodyweight: o.a. push ups, sit ups, dips, squats, leg raises, pike push up, diamonds, pull/chin ups
DB: 4 simpele oefeningen voor biceps,borst,schouders,rug
Ik ga het in ieder geval deze week even proberen, kijken hoe gebroken ik ben over een week
Binnenkort verkrijgbaar via tel sellquote:Op zondag 10 augustus 2014 23:41 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Damn, dit is echt een revolutionaire trainingsvorm. Ik ga dit schema ook gebruiken.
Spieren worden sterker tijdens rust, niet tijdens training. Twee keer per dag is nutteloos.quote:Op zondag 10 augustus 2014 23:36 schreef Awsom het volgende:
Hebben mijn spieren dan genoeg rust of maak ik alleen maar dingen kapot?
Dat niveau heeft het zeker. Je gaat hier niets mee bereiken. Check de post maar even boven je eerste post.quote:Op zondag 10 augustus 2014 23:52 schreef Awsom het volgende:
[..]
Binnenkort verkrijgbaar via tel sell
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:10 schreef De_Pel het volgende:
Beste Fokkers,
Sinds een half jaartje ben ik redelijk fanatiek gaan fitnessen, minimaal 3x per week, regelmatig vaker.
Na jaren veel te weinig sporten en veel te ongezond eten ben ik ondertussen erg tevreden met de resultaten tot nu toe. Hoewel ik aardig ectomorf ben ben ik toch zeker 8 kilo afgevallen, maar wel gespierder geworden. Ik zie ondertussen hele aardige abs, borstspieren, wat bredere schouders etc. Om wat meer spieren aan te gaan zetten ben ik van plan de komende tijd weer wat meer calorieën te pakken, en na de winter weer een paar kilo te cutten. Hebben jullie hiervoor nog goede tips?
Daarnaast vroeg ik me af wat nu eigenlijk goede oefeningen zijn om de alleronderste buikspieren te trainen, zodat je zeg maar zo'n randje/geultje langs de heupen/bovenbenen krijgt, richting je zaakje. voorbeeldje:
[ afbeelding ]
Zelf kom ik niet heel veel verder dan crunches, total abdominal en de rotary torso, dus ik wil het schema een beetje uitbreiden/afwisselen.
alvast bedankt!
Dank je, dat is inderdaad wat ik bedoelde.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:11 schreef Dizorn het volgende:
Als je meer spieren wilt zien, moet je minder vet hebben. Dat is echt alles. Vergeet gekke ab oefeningen, het enige wat je aan je buik moet trainen is dat je er minder eten instopt.
PS: Dat heet een adonis belt/apollo's belt/etc, als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt.
Thnx, die ga ik in de work-out opnemen.quote:
"abs are made in the kitchen" en dat klopt, maar net als alle andere spieren groeien je buikspieren ook gewoon als je deze traint. Het is inderdaad niet zo dat als je 45m buikspieren traint per dag je ineens een zieke sixpack hebt, maar het is wel zo dat als je dan op een lage bodyfat zit, die abs wel meer naar voren komen zeg maar.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:11 schreef Dizorn het volgende:
Als je meer spieren wilt zien, moet je minder vet hebben. Dat is echt alles. Vergeet gekke ab oefeningen, het enige wat je aan je buik moet trainen is dat je er minder eten instopt.
PS: Dat heet een adonis belt/apollo's belt/etc, als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt.
Je BF hoeft niet eens zo laag te zijn. Met 13-14% kun je al aardige abs hebben, als ze maar groot genoeg zijn. Ze zijn dan niet superstrak, maar wel zichtbaar.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:23 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
"abs are made in the kitchen" en dat klopt, maar net als alle andere spieren groeien je buikspieren ook gewoon als je deze traint. Het is inderdaad niet zo dat als je 45m buikspieren traint per dag je ineens een zieke sixpack hebt, maar het is wel zo dat als je dan op een lage bodyfat zit, die abs wel meer naar voren komen zeg maar.
Het ligt er ook aan waar dat vet zit. Met visceraal vet kan je rond de 18% zitten en die abs nog steeds zien.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je BF hoeft niet eens zo laag te zijn. Met 13-14% kun je al aardige abs hebben, als ze maar groot genoeg zijn. Ze zijn dan niet superstrak, maar wel zichtbaar.
Inderdaad, daarom ook gewoon je abs trainen. Zit zelf ook misschien op 15% en bovenste abs zijn nog redelijk zichtbaar, als er wat massa opzit komen ze wel door het vet heenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je BF hoeft niet eens zo laag te zijn. Met 13-14% kun je al aardige abs hebben, als ze maar groot genoeg zijn. Ze zijn dan niet superstrak, maar wel zichtbaar.
Pcies. Daarnaast ligt aan waar je voor traint, maar sinds ik weer abs train voel ik dat goed op de DL. Een veel hardere torso, een betere form en een sterkere lift.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:23 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
"abs are made in the kitchen" en dat klopt, maar net als alle andere spieren groeien je buikspieren ook gewoon als je deze traint. Het is inderdaad niet zo dat als je 45m buikspieren traint per dag je ineens een zieke sixpack hebt, maar het is wel zo dat als je dan op een lage bodyfat zit, die abs wel meer naar voren komen zeg maar.
Ja, als het vet aan de binnenkant zit, is dat helemaal ideaal. Dan worden de abs nog een beetje naar buiten gedrukt en zie je ze nog beter. Net zoals wanneer je flink hebt gegeten en je volle maag duwt tegen je abs.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:29 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het ligt er ook aan waar dat vet zit. Met visceraal vet kan je rond de 18% zitten en die abs nog steeds zien.
Nouja, ik heb visceraal vet waardoor je m'n abs bij een redelijk hoog BF redelijk ziet. Maar ik zie visceraal vet nou niet echt als ideaal.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, als het vet aan de binnenkant zit, is dat helemaal ideaal. Dan worden de abs nog een beetje naar buiten gedrukt en zie je ze nog beter. Net zoals wanneer je flink hebt gegeten en je volle maag duwt tegen je abs.
Het is beter dan buikvet. Tenminste voor de esthetische kant, en volgens mij ook voor de gezondheidskant. Ik meen eens gelezen te hebben dat onderhuids vet ongezonder is dan visceraal vet.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:38 schreef Snakey het volgende:
[..]
Nouja, ik heb visceraal vet waardoor je m'n abs bij een redelijk hoog BF redelijk ziet. Maar ik zie visceraal vet nou niet echt als ideaal.
Het is andersom. Visceraal vet is ongezonder. Veel hart en vaat problemen komen daar vandaan. Het zit dan veel op en om je organen die daar niet zo blij van worden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het is beter dan buikvet. Tenminste voor de esthetische kant, en volgens mij ook voor de gezondheidskant. Ik meen eens gelezen te hebben dat onderhuids vet ongezonder is dan visceraal vet.
Oei, dan heb ik niets gezegd.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:51 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het is andersom. Visceraal vet is ongezonder. Veel hart en vaat problemen komen daar vandaan. Het zit dan veel op en om je organen die daar niet zo blij van worden.
Je kan niet alles weten. http://mens-en-gezondheid(...)delijk-probleem.htmlquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Oei, dan heb ik niets gezegd.
En het heeft flinke invloed op trainen en spiergroei.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Oei, dan heb ik niets gezegd.
quote:Testosteron neemt af
Bij mannen met een BMI van meer dan 25 neemt hun testosteron spiegel snel af. Braziliaanse onderzoekers vonden in mannen met een BMI van 20-25 maar liefst veertig procent meer vrij testosteron dan in dikke mannen met een gemiddelde BMI van 30. Dit komt omdat vetweefsel, met name visceraal vet, testosteron omzet in het vrouwelijke hormoon estradiol. De gevolgen hiervan op langere termijn zijn: minder spiermassa en minder energie.
Dat merk ik wel, ja. Sinds ik op een normaal gewicht zit, is m'n testosteron (en alle effecten daarvan) wel omhooggeschoten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:15 schreef Snakey het volgende:
[..]
En het heeft flinke invloed op trainen en spiergroei.
[..]
Wheyfarts? Wat is dat voor nichterige shit? Heb je soms een gevoelig buikje of zo?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:23 schreef De_Pel het volgende:
Bedankt voor de reacties.
Verder nog iemand tips tegen de wheyfarts
Ik heb wel eens gelezen dat (alleen verse) ananas zou helpen.
Iemand anders nog ideeën?
Dat is vrij normaal hoor schoonheid. Als je je eiwitconsumptie flink verhoogt wordt dat nogal eens niet helemaal perfect verteerd. Ananas zou enzymen bevatten die helpen bij de afbraak. Voor een stukje kan het ook door lactose komen dus ik wil af en toe gaan afwisselen met andere soorten eiwit en wat minder melk gebruiken (ik neem nu dagelijks 2, soms 3 shakes, meestal met ca 300ml melk). Daarnaast ook nog vrij regelmatig kwark etc.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wheyfarts? Wat is dat voor nichterige shit? Heb je soms een gevoelig buikje of zo?
Ik heb wel een oplossing voor je: als je minder aan kontseks doet, heb je minder moeite met je kringspier te beheersen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:27 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Dat is vrij normaal hoor schoonheid. Als je je eiwitconsumptie flink verhoogt wordt dat nogal eens niet helemaal perfect verteerd. Ananas zou enzymen bevatten die helpen bij de afbraak.
Hi hi wat een garpig garpje van jou, jij kleine deugniet. Misschien moet je het eens in ONZ of PUB proberen, daar gaan ze vast helemaal uit hun bol met jou. Kwaliteit dit!quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik heb wel een oplossing voor je: als je minder aan kontseks doet, heb je minder moeite met je kringspier te beheersen.
Ik ben misschien een kleine deugniet, maar ik ben Still Bigger Than You.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:32 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Hi hi wat een garpig garpje van jou, jij kleine deugniet. Misschien moet je het eens in ONZ of PUB proberen, daar gaan ze vast helemaal uit hun bol met jou. Kwaliteit dit!
Zag dezelfde discussie op Reddit voorbijkomen vandaag http://www.reddit.com/r/F(...)turally_if_im_doing/quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:29 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het ligt er ook aan waar dat vet zit. Met visceraal vet kan je rond de 18% zitten en die abs nog steeds zien.
Wheyfarts are real bro. Ga ik echt van meuren persoonlijk.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik denk dat dit zo'n whey-hersenscheet is...
Is het nodig, zoveel whey?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:27 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Dat is vrij normaal hoor schoonheid. Als je je eiwitconsumptie flink verhoogt wordt dat nogal eens niet helemaal perfect verteerd. Ananas zou enzymen bevatten die helpen bij de afbraak. Voor een stukje kan het ook door lactose komen dus ik wil af en toe gaan afwisselen met andere soorten eiwit en wat minder melk gebruiken (ik neem nu dagelijks 2, soms 3 shakes, meestal met ca 300ml melk). Daarnaast ook nog vrij regelmatig kwark etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |