Ja, en het is koud en het regent.quote:
Dank je, jij hetzelfde!quote:Op zaterdag 7 juni 2014 01:10 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
[..]
Oke, fijne avond vriend.
En geniet van je weekend.
Ik ben een beetje verdrietig vandaag..quote:
Vriend.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 01:11 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
[..]
Ik ben een beetje verdrietig vandaag..
Wil je mij 1x vriend noemen? Zodat ik met een glimlach kan gaan slapen..
Vriend, de OP is zo'n beetje af.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 01:11 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
[..]
Ik ben een beetje verdrietig vandaag..
Wil je mij 1x vriend noemen? Zodat ik met een glimlach kan gaan slapen..
Duitslandquote:Op zaterdag 7 juni 2014 07:55 schreef fluorescent-adolescent het volgende:
Zijn er eigenlijk wel landen dat een kans maken tegen landen als Spanje en Brazilië?
Heb je hem ook gelézen?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 09:55 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik zat te denken welke OP langer is.. die van het topic over dat verdwenen vliegtuig of deze.. Zou me niet verbazen als El Matador vroeger op school ook graag werkstukken in elkaar knutselde.
Eerlijk gezegd heb ik hem (nog) niet gelezen.. alleen plaatjes gekeken. Maar ik vind het wel leukquote:Op zaterdag 7 juni 2014 09:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heb je hem ook gelézen?
Ik presenteer veel voor mijn werk, dus wat dat betreft is het koekie. En goed om over die goeie voetballers te lezen.
Die van Colombia is langer dan deze.
Ja, en er staat dat Nederland in de poulefase van het EK 2012 niet tot scoren kwam en dat klopt niet.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 09:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heb je hem ook gelézen?
Ik presenteer veel voor mijn werk, dus wat dat betreft is het koekie. En goed om over die goeie voetballers te lezen.
Die van Colombia is langer dan deze.
ah nee. hebben we tegen Portugal gescoord?Wist ik niet meer zeker. gracias.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 10:01 schreef Fargo het volgende:
[..]
Ja, en er staat dat Nederland in de poulefase van het EK 2012 niet tot scoren kwam en dat klopt niet.
Tegen Duitsland ook nog zelfsquote:Op zaterdag 7 juni 2014 10:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
ah nee. hebben we tegen Portugal gescoord?Wist ik niet meer zeker. gracias.
Nu staat het er volkomen correct.quote:
Goede OPquote:Op zaterdag 7 juni 2014 00:45 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ]
In navolging van de andere succesvolle en uitgebreid opgezette landentopics op FOK!, overzicht onderaan, een topic over het land dat voor het eerst in 36 jaar weer eens als vice-wereldkampioen mag aantreden op een WK; Nederland.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
De grote afwezigen zijn de sterke middenvelders Rafael van der Vaart (31) en Kevin Strootman (24). De waardevolle Watermannen zijn helaas geblesseerd en kunnen niet meehelpen het Nederlands team met de hakken over de sloot de volgende ronde te laten halen.
Historie:
Oranje deed voor het eerst mede aan een WK in 1934, in het Italië van Mussolini. De eerste wedstrijd was gelijk erop of eronder en we verlooren van de zweetende Zwitsers uiteindelijk genadeloos; 2-3. Datzelfde jaar had Nederland België nog met groote cijfers (9-3) verslagen.
Historische hoogtijdagen voor Oranje was zonder twijfel de tijd dat de ouders van Terence en Joel nog als peuters rondkropen. Tweemaal achter elkaar wist Oranje de finale van een WK te halen waarin beide keren het team met gebogen hoofd het veld verliet. Tegen de beide thuisploegen Duitsland en Argentinië werd het in '74 en '78 respectievelijk 1-2 en 1-3.
5:10-5:17 - Baas. Baaas baas baas.
Wondervoetvaller Johan Cruijff was niet bij de tweede succesvolle WK-gang van Oranje. Wegens bedreigingen aan zijn adres en dat van zijn vrouw besloot hij lekker op zijn balkonnetje in Barcelona te blijven bivakkeren.
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
De volgende keren dat Nederland weer met de grote jongens mee mocht doen was in 1990. In een zomers Italië vochten leeuwen als Hans van Breukelen, Ruud Gullit, de broer van El Pibe, Marco van Basten, Jan Wouters en het Amsterdamse afweergeschut op het middenveld, icoon Frenkie Rijkaard tegen emotionele Egyptenaren, enge Engelsen en irritante Ieren voor een plek in de volgende ronde.
Deze werd met geluk en hulp van de FIFA behaald en een machtige match met het nog net niet herenigde West-Duitsland was het gevolg.
[ afbeelding ]
Hierin gedroegen Rijkaard en Rudi Völler zich onbehoorlijk en de mods vonden het nodig in te grijpen. Na het wegjorissen van de heroïsche heethoofden was het gedaan met Nederland. Die Duitsers waren ons weer te slim af. Op naar huis.
En dat terwijl veel spelers van het team 2 jaar eerder nog het EK wisten te winnen. In West-Duitsland slaagde Oranje er in de Sovjet-Unie met 2-0 volledig af te drogen. Na 32:20 stond het sterke hoofd van Ruud Gullit klaar om de bal perfect in de goal te knallen. In de tweede helft voerde Marco van Basten zijn foutloze volley uit wat de rillende Russen helemaal uit hun spel bracht. Later kregen de Sovjets een onterechte penalty na een correcte save van Hans van Breukelen. De scheids was echter onverbiddelijk en wees naar de stip. De Russische speler van Dinamo Kiev trachtte Hansie te verschalken, maar die was iets eerder opgestaan. Met een revolutionaire redding bracht hij het Sovjettijdperk ten einde.
Het topteam in de zo succesvolle midden jaren 90 bestond uit historische helden als Patrick Kluivert, voormalig topscorer van Oranje, Edgar Davids, Clarence Seedorf, Philip Cocu, Mark Overmars, de tweeling De Boer, Daley's papa en de Non-Flying Dutchman, de Robin van Persie avant-la-lettre, Dennis Bergkamp.
Nederland zou nooit zover gekomen zijn, en met name in Frankrijk, 1998, zonder het onvermoeibare overwicht op doel van Edwin van der Sar. De vrolijke Voorhouter was wellicht nog wel het beste element van het geoliede team.
Het WK waar we weliswaar als nationaal team misten, maar toch een terechte trots in ons droegen, was dat van 2002. Zuid-Korea en Japan organiseerden samen het WK en de grote held was natuurlijk onze Guus. Meneer Hiddink voor vrienden. Hij wist een zeer knappe vierde positie te halen bij deze halve thuiswedstrijd.
De recente historie wordt vooral gekenmerkt door de wervelende EK-poulefase in 2008, waar Frankrijk, Italië en Roemenië als kleine kindjes werden weggezet.
Dieptepunt was dan weer het EK van 4 jaar later waar Nederland zelfs in de poulefase twee geldige doelpunten wist te scoren en haar Waterloo uiteindelijk vond in het Portugal van Cristiano en consorten.
Dat na het zo succesvol verlopen WK in Zuid-Afrika, waar de kansen voor het oprapen lagen maar Oranje tegen Spanje toch niet sterk genoeg bleek. En dan hadden we nog de 2 kopdoelpunten van de kleine Wesley tegen Brazilië. Je zag Oranje de Brazilianen groeten na de wedstrijd; ja, wij begrijpen er ook niks van.
WK-kwalificatie:
Nederland wist zich in een zware poule te plaatsen als eerste en ging als een van de eerste teams zeker door naar het WK. In een bijna foutloze run naar Rio werden grootmachten als Andorra en Estland bedwongen. Het Hongarije van de oude held Puskas bracht geen verweer tegen de aanvallen van het Nederlands team. De trotse Magyarkrijgers gingen roemloos ten onder in een slachtpartij; 8-1.
Patrick Kluivert in betere tijden
Grote man van de kwalificatie was Robin van Persie die niet alleen zijn persoonlijk record nog scherper stelde maar ook een trotse Patrick Kluivert in gemaakte interlanddoelpunten ver achter zich liet.
In 10 wedstrijden hoefden de oranje sluitposten slechts vijfmaal de bal uit de touwen te trekken. De ijzersterke verdediging tegen een roemruchte tegenstander als Roemenië en het temmen van de turbulente Turken gaf Van Gaal hoop op een mooi WK.
Dompers waren de blessures van de dragende spelers Rafael van der Vaart, met 109 wedstrijden de meest ervaren kracht binnen Oranje, en Kevin Strootman die tot vroeg in het seizoen 2013/14 met de leeuwen in Rome de gladiatoren van Gerona met succes bevocht.
Ook "Everlasting John" zoals Heitinga liefkozend in Londen genoemd wordt, moest helaas afhaken. Op het WK in Zuid-Afrika nog een wervelende wind in het Nederlands team, en een nacht met Sylvie die toen nog gewoon van Rafa was, in Brazilië helaas slechts toeschouwer.
[ afbeelding ]
WK-voorbereiding:
In de aanloop naar het WK speelde Oranje 6 wedstrijden. Daarin werd 1 keer verloren, 3 keer gelijkgespeeld en WKganger Ghana en troostland Wales werden met ruime cijfers verslagen. Wel drie spelers wisten 6 doelpunten te scoren en de doelmannen kregen 5 goals om de oren.
• 15 november 2013 - Japan - 2-2 - '12 Van der Vaart, '39 Robben
• 19 november 2013 - Colombia - 0-0
• 5 maart 2014 - Frankrijk - 0-2
• 17 mei 2014 - Ecuador - 1-1 - '38 Van Persie
• 31 mei 2014 - Ghana - 1-0 - '5 Van Persie
• 4 juni 2014 - Wales - 2-0 - '36 Robben, '76 Van Persie
Poulewedstrijden:
[ afbeelding ]
Het eerste balcontact met de Brazuco zal plaatsvinden op vrijdag 13 juni om 16:00 lokale tijd (21:00 Nederlandse) in de Itaipava Arena Fonte Nova in Salvador da Bahía. De kampioen en vicekampioen van 2010 staan tegenover elkaar en de messen zullen geslepen zijn. De angst zit er goed in bij de Spanen die grote nieuwe namen als Depay, Kongolo en De Vrij vrezen.
[ afbeelding ]
Op 18 juni om 13:00 (18:00) is Australië de tegenstander. In het zuidelijk gelegen koelere Porto Alegre, meer bepaald het stadion Beira Rio, staan de 22 mannen klaar voor weer een mooie pot voetbal. Nederland won nog nooit van Australië noch zou Wesley Sneijder zijn Yolanthe inruilen voor een kangoeroe.
[ afbeelding ]
In de kolossale thuishaven van Corinthians, de Arena da São Paulo, staat Nederland op 23 juni om 13:00 (NL: 18:00) de laatste krachtmeting van de poule, en misschien het WK, te wachten. De snelle Chilenen staan tegenover de jonge Leeuwen. Oranje zal met inventief voetbal en veel gecreeerde kansen de Chileense verdediging moeten doorbreken. En de solide Feyenoordverdediging moet op scherp staan tegen rappe mannetjes als Vidal en Alexis.
Het stadion heeft een nieuw dak gekregen; een geheel nieuw ontwerp waar veel reais mee gemoeid waren.
[ afbeelding ]
Eerdere ontmoetingen:
• Spanje - 4 gew - 1 gel - 5 verl - 11-16
• Australië - 4 juni 2006 - 1-1
• Australië - 6 september 2008 - 1-2
• Australië - 10 oktober 2009 - 0-0
• Chili - 8 juni 1928 (!) - 2-2
Spelersselectie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Per competitie:
• 10 - Eredivisie - Nederland
• 6 - Premier League - Engeland
• 3 - Bundesliga - Duitsland
• 2 - SuperLig A - Turkije
• 1 - Serie A - Italië
• 1 - 1st League - Oekraïne
De afvallers:
[ afbeelding ]
Het Nederlandse team:
Het Nederlands elftal, Oranje voor vrienden, is een team bestaande uit ervaren rotten en jonge broekies. Zeer ongebruikelijk voor een WK-elftal spelen 10 spelers in de eigen competitie, waarvan slechts 1 keeper. In het verleden leverden Real Madrid, Juventus, Barcelona en Deportivo La Coruña de oranje vedettes.
Tegenwoordig bestaat de verdediging voornamelijk uit Feyenoorders en spelen de voorste linies ook niet meer bij de grootste clubs. Het vet lijkt er een beetje af.
[ afbeelding ]
Mist
De enige ego die een sloom Nederland nog op sleeptouw zou kunnen nemen is de behendige Bedumer Arjen Robben. Bij Bayern bijzonder balvast en menigmaal magistraal meespelend en in Oranje ook altijd vol kracht en energie, dat wat Nederland op andere linies zo node mist.
[ afbeelding ]
De Leeuwen van Oranje worden geleid door een toptrainer die bij verscheidene clubs zijn sporen meer dan verdiend heeft. De immer sympathieke en vakkundige Louis van Gaal. In zijn prijzenkast prijken alle grote prijzen behalve een nationale. Die moet er in 2014 komen.
[ afbeelding ]
Vaste kracht op het middenveld bij Oranje en onmisbare schakel in het sensationele San Siro, Nigel de Jong is een van Louis' favorieten. Duidelijk een leerling van de oud-Spartaan uit Amsterdam.
Spelers om dit WK in de gaten te houden:
[ afbeelding ]
• Terence Kongolo - Terence, de linksbener die bij Feyenoord de woeste aanvallers van de Eredivisie van zich afhoudt, staat er mooi met zijn 20 jaar. Geboren op Valentijnsdag 1994, toen Marco Borsato niet uit de hitlijsten weg te slaan was, schopte de jonge Zwitserse Hollander het tot vedetteverdediger van het Nederlands team.
[ afbeelding ]
• Joël Veltman - Velsense Veltman, een jongen die ondanks zijn regelrechte roem heel gewoon is gebleven, maakt deel uit van de sterrenequipe van de kersverse coach van de rode Mancunians. Memorabel was zijn doeltreffende optreden tegen Neymar in de Champions League-wedstrijd tegen het deprimerende Barcelona. Dankzij een tackle, volledig onterecht met de rode kaart bestraft, op de brutale Braziliaan zorgde hij voor een loepzuivere penalty, benut door xenofobe Xavi.
Sja, en dames en homo's, laten we wel wezen; het oog wil ook wat.
[ afbeelding ]
• Daryl Janmaat (hier met Turkse speler Ardan Duran kijkend naar een Mariaverschijning) - Dazing Daryl zoals rasechte Rotterdammers de razende Daryl toeroepen. In de Koningsarena van het Nederlandse voetbal, de Kuip, is de verdediger niet meer weg te slaan. Een rechtsback zoals alleen Feyenoord die kan afleveren. Precisiepassjes en opkomen om het spel open te gooien, dat is Daryl wel toevertrouwd. Geen familie van de bekende xenofoob overigens.
FIFA-rankinghistorie
[ afbeelding ]
Het volkslied:
De fans:
Geografie:
Nieuwslinks:
• (nl) Voetbal International
• (en) FIFA
• (nl) Wikipedia
De FOK!-landentopics op een rijtje:
• A1 - Brazil
• A2 - WK / Het Hrvatska topique
• A3 - Mexico
• A4 - WK / Het grote Kameroen fantopic #1 Vol agressie, gif en passie
• B1 - WK / Spanje - Regerend en toekomstig wereldkampioen #1
• B2 - WK / Het grote Nederland-topic! #1 - Alle wijnlanden gaan eraan...
• B3 - WK / Het grote Chili topic #1
• B4 - Australië
• C1 - WK / Het grote Colombia-topic #1 - Adelante Cafeteros!
• C2 - Griekenland
• C3 - Ivoorkust
• C4 - WK / Het Japan is Kawaii topic #1
• D1 - Uruguay
• D2 - Costa Rica
• D3 - Engeland
• D4 - Italië
• E1 - Zwitserland
• E2 - Ecuador
• E3 - WK / Het grote Frankrijk topique #1 - Allez les Blues!
• E4 - WK / Het grote schreeuw Honduras naar de volgende ronde topic
• F1 - Argentinië
• F2 - WK / Het Bosna i Hercegovina topique
• F3 - Iran
• F4 - Nigeria
• G1 - WK / Duitsland #1 WELTMEISTER 2014
• G2 - Portugal
• G3 - Ghana
• G4 - Verenigde Staten
• H1 - WK / Rode Duivels topic #2 Minimaal halve finale
• H2 - Algerije
• H3 - Rusland
• H4 - Zuid-Korea
OK, maar nu verder dacht ik.quote:
niet veel . maar volledig hopen op de ingevingen van dat trio voorinquote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:21 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
OK, maar nu verder dacht ik.
Wat verwachten we van ons elftal?
zo naar Spanje kijkend kan ik niet anders dan concluderen: zeer weinig. Die verdedigers uit EL Salvador zijn echt wel sterker dan een BMIquote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:21 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
OK, maar nu verder dacht ik.
Wat verwachten we van ons elftal?
Alles kan natuurlijk met een beetje geluk. Gisteren was Australië tegen Kroatië eigenlijk best sterk. Terwijl dat elftal ook erg onervaren is. Het werd uiteindelijk 1-0 voor Kroatië, maar die goal was buitenspel.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:32 schreef JerryWesterby het volgende:
Ik heb er ook niet veel vertrouwen in, maar dat had ik 4 jaar geleden ook niet (is het al weer 4 jaar geleden? Dat kan niet!) Toen speelden ze ook matig maar wonnen alles met 1-0 en 2-1. Als je dat blijft doen wordt je vanzelf kampioen.
Maar deze keer missen ze volgens mij ook de ervaring, zoals de meester (Cruyff) al zei. Het zijn toch voornamelijk jochies.
Je maakt altijd kans, pessimisten zoals jij irriteren mij mateloos.quote:Op zondag 8 juni 2014 12:59 schreef fluorescent-adolescent het volgende:
Tegen Soanje maken wij geen schijn van kans, en tegen Chili.. dat zien we nog wel.
Ik blijf realistisch.quote:Op zondag 8 juni 2014 13:02 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Je maakt altijd kans, pessimisten zoals jij irriteren mij mateloos.
quote:Op zondag 8 juni 2014 13:02 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Mensen die een afwijkende mening hebben zijn irritant?quote:Op zondag 8 juni 2014 13:02 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Zelfs Costa Rica maakt kans tegen Engeland, ik zie Belgie ook niet 1 2 3 van Algerije winnen, zelfs Australie kan irritant worden voor Spanje enz enz enzquote:Op zondag 8 juni 2014 13:02 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Mijn toeter zal schallen over heel Nederland.quote:
Pessimisten wel.quote:Op zondag 8 juni 2014 13:10 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Mensen die een afwijkende mening hebben zijn irritant?
quote:
Helaas ben je dat alles behalve..quote:
Of überhaupt in vorm komt. De échte voetbalkenners weten al wat langer dat Spanje een beetje uitgeblust lijkt. Ze doen me een beetje denken aan Frankrijk 2002 en Brazilië 2006. Een roemloze ondergang valt zeker niet uit te sluiten.quote:Op zondag 8 juni 2014 14:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Helaas ben je dat alles behalve..
Nederland maakt inderdaad geen schijn van kans tegen een Spanje dat in vorm is. Maar de kans is relatief groot dat Spanje dat alles behalve is tijdens de eerste wedstrijd.
Klopt, maar dan nog vraag ik mij af of Nederland van ze kan winnen..quote:Op zondag 8 juni 2014 14:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Of überhaupt in vorm komt. De échte voetbalkenners weten al wat langer dat Spanje een beetje uitgeblust lijkt. Ze doen me een beetje denken aan Frankrijk 2002 en Brazilië 2006. Een roemloze ondergang valt zeker niet uit te sluiten.
Dit dus.quote:Op zondag 8 juni 2014 14:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Of überhaupt in vorm komt. De échte voetbalkenners weten al wat langer dat Spanje een beetje uitgeblust lijkt. Ze doen me een beetje denken aan Frankrijk 2002 en Brazilië 2006. Een roemloze ondergang valt zeker niet uit te sluiten.
Flikker dan op naar elders en laat een ander wel genieten van zijn team en de goede topics eromheenquote:
Dit is toch het NL topic? Dan mogen de pessimisten hier ook komen.quote:Op zondag 8 juni 2014 14:38 schreef hottentot het volgende:
[..]
Flikker dan op naar elders en laat een ander wel genieten van zijn team en de goede topics eromheen
Laat je niet kennen Syntix. Geef je mening maar ouwe reus.quote:Op zondag 8 juni 2014 14:39 schreef Syntix het volgende:
[..]
Dit is toch het NL topic? Dan mogen de pessimisten hier ook komen.
Doe eens normaal. Syntix heeft ook gevoel.quote:Op zondag 8 juni 2014 14:38 schreef hottentot het volgende:
[..]
Flikker dan op naar elders en laat een ander wel genieten van zijn team en de goede topics eromheen
Je hebt gelijk Stijn. Al moet ik zeggen dat ik niet tegen NL ben, maar dat mijn vaderlandsliefde nou ook weer niet zo groot is als de gemiddelde Turk of zoquote:Op zondag 8 juni 2014 14:40 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Laat je niet kennen Syntix. Geef je mening maar ouwe reus.
Als je zo gaat redeneren hoeven we eigenlijk niet meer voetbal te analyseren.quote:Op zondag 8 juni 2014 15:00 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
In welke wereld is 'geen' kans realistisch? Het is en blijft gewoon sport, alles is mogelijk.
Ja ik was er ook van overtuigd dat AZ de EL ging winnen, maar viel tegenquote:Op zondag 8 juni 2014 15:00 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
In welke wereld is 'geen' kans realistisch? Het is en blijft gewoon sport, alles is mogelijk.
Daarvoor heeft men statistiek, kansberekening, etc. uitgevonden. Daarin kun je aangeven, "ik geef oranje ongeveer een kans van 2% om door de groepsfase heen te komen'. Dat is al een stuk realistischer dan 'geen kans'.... aangezien je graag de realist wilt zijn.quote:Op zondag 8 juni 2014 15:05 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Als je zo gaat redeneren hoeven we eigenlijk niet meer voetbal te analyseren.
Er zijn gewoon landen die geen kans maken om te winnen. Nederland valt daar ook onder ja.quote:Op zondag 8 juni 2014 15:11 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Daarvoor heeft men statistiek, kansberekening, etc. uitgevonden. Daarin kun je aangeven, "ik geef oranje ongeveer een kans van 2% om door de groepsfase heen te komen'. Dat is al een stuk realistischer dan 'geen kans'.... aangezien je graag de realist wilt zijn.
België won de openingswedstrijd van het WK-82 van wereldkampioen Argentinië.quote:Op zondag 8 juni 2014 15:11 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Daarvoor heeft men statistiek, kansberekening, etc. uitgevonden. Daarin kun je aangeven, "ik geef oranje ongeveer een kans van 2% om door de groepsfase heen te komen'. Dat is al een stuk realistischer dan 'geen kans'.... aangezien je graag de realist wilt zijn.
Argentinië kocht dat WK in eigen land.quote:Op zondag 8 juni 2014 16:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
België won de openingswedstrijd van het WK-82 van wereldkampioen Argentinië.
Wat zeggen statistieken ?
Klopt. En Maradona mocht niet meedoen. Wel tegen de Belgen in 82.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hehe dank je. Mag het topic sticky? Nederland speelt morgen...quote:
Nou het topic gaat morgen zo snel dat het echt niet sticky hoeft hoor. Dat staat de hele tijd vanzelf bovenaan.quote:Op donderdag 12 juni 2014 23:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hehe dank je. Mag het topic sticky? Nederland speelt morgen...
Grazie Donna.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:51 schreef Belladonna80 het volgende:
Godver potjan drie dubbeltje, wat een super OP!!! Keep up the good work!!!
Ja, dat zal wel. Passionele Spanjaarden tegen de passionele Nederlanders. :-)quote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Grazie Donna.
De wedstrijd kijken in een Spaans restaurant hier, wordt mooi.
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:15 schreef skippy22 het volgende:
Heilige maagd maria sta ons bij in deze donkere tijden.
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:15 schreef skippy22 het volgende:
Heilige maagd maria sta ons bij in deze donkere tijden.
Niet springen skippy. Dat moet straks, als we hebben gescoord.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:46 schreef skippy22 het volgende:
Ik trippel al 30 minuten zenuwachtig door mijn zolderkamer.
Gaan we winnen tong ?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Niet springen skippy. Dat moet straks, als we hebben gescoord.
Yvonne, sta ons bij.quote:
Ohh dus het komt allemaal wel goedquote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:53 schreef tong80 het volgende:
Ik heb overal 1-3 gepouled skippy. Spanje speelt thuis.
Kom op jongens.
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 07:47 schreef El_Matador het volgende:
Op vrijdagmiddag 13 juni 2014 was het dan zover, de revanche van de finale van 4 jaar geleden in Zuid-Afrika, de partij tegen Spanje (0-1, 117' Andrés Iniesta), voormalig nummer 1 van de wereld, stond op het spel.
[ afbeelding ]
Voor de wedstrijd had de immer professionele en teambuildende Prof. dr. mr. Sir Louis Van Gael Tot God zijn oranje torero's ingepeperd; die Spaanse stieren gaan eraan. "Arjen, ik wil dit keer zien dat je die gekke Iker omspeelt", "Daley, maak je vader trots en laat eens wat haarscherpe passes zien", "Jasper, die lui zijn mietjes en kunnen niet schieten, houd dat goed in gedachten", "Stefan, koppie d'r bij he, bij die tweede paal", "Nigel, je actie van vorig jaar was natuurlijk mijn favoriete kick ooit, maar doe dit keer maar niet".
En om 16:00 plaatselijke tijd was dan de aftrap in het sfeervolle Salvador da Bahia, net ten zuiden van onze aloude kolonie in het veruit grootste land van Zuid-Amerika. De Bahiaanse bars barstten uit hun voegen en ook de Nederlandse huiskamers en straten, pleinen en honden kleurden oranje.
De wedstrijd werd ook in Colombia gevolgd, vanuit een Spaans restaurant alwaar Mata met Miss Escobar (heimelijk verliefd op de 13 cm langere Wesley Sneijder) de enige oranje linie vormde die bediend werd door Spaanse tenues die van de zijkanten opkwamen met sangría en tapas. Verderop aan een tafeltje zat een groepje Spanen, aan het begin van de wedstrijd nog vol goede moed. Ons gezelschap werd voltooid met goede Colombiaanse klanten en 1 Spaanse klant die vlak voor de wedstrijd met zijn collega's ertussenuit kneep, de lafaard. De Spaanse drank vloeide rijkelijk en de wedstrijdspanning werd opgezweept.
[ afbeelding ]
Ondertussen stonden in het tropische Salvador, na de magische metropolen São Paulo en Rio de Janeiro de grootste stad van het ruim 200 miljoen inwoners tellende land, de kuiten gespannen en het volkslied schalde. Uit volle borst zongen de fiere leeuwen mee met de oudste nationale hymne ter wereld. Het "de Ko-honing van Hispanjen heb ik altijd geëerd" klonk nooit sarcastischer dan op die Goede Vrijdag de Dertiende in juni.
Direct na de aftrap zat de sfeer in de wedstrijd. Een voorspelbaar Spanje en een opvallend fel Nederland dropten driftig druppeltjes zenuwachtig zweet op de op de groei gekochte grasmat van de Itaipava Arena Fonte Nova (48.173 toeschouwers met 51.708 stoeltjes).
De openingszet tegen de Iberianen, halverwege de eerste helft nog als volleerde Italiaans-Portugese acteurs op voorsprong gekomen door een onzichtbare Alonso die de onterecht gegeven penalty benutte. Vlak voor het einde van de eerste helft gaf Daley Blind dé pass van het WK en had Robin van Persie een Bepje Bakhuys voor de wereld in petto met dé goal van het WK.
Kort na rust nam Wesley Sneijder zijn oude ploeggenoot, de “Trots van Real” op de korrel met een geniaal geplaatste vrije trap via een vrij inkoppende De Vrij vrijstaand bij de tweede paal. Het drama voor de equipo van Del Bosque werd nog groter; Robin, de rappe Rotterdammer reageerde razendsnel op de slome sluitpost van de wereldkampioen wiens verweer vier vruchtbare seizoenen geleden nog te sterk bleek. Hij had zelfs nog een hattrick in de kicksen, zou zijn buitenkantje rechts niet net op de Spaanse lat beland zijn.
Arjen Robben, het Beest uit Bedum, gaf met een allesverwoestende sprint een rappe Ramos het verre nakijken en legde de dramatische Iker Casillas finaal op de pijnbank. Dat terwijl de goaltjesgrijpende Groninger Pique en Ramos en de gevallen engel van Bernabeu 26 minuten ervoor al te slim afgeweest was.
[ afbeelding ]
Na 90 minuten en een beetje was de Spaanse stier geslacht, geslagen en gesmoord. Het Nederlands team genoot na de wedstrijd van een rampzalig lekkere rabo de toro met versgeslachte chorizo.
Dulce es la venganza
1-0 – één of andere kutSpaan, onterecht en corrupt
[ afbeelding ]
1-1 - Robin van Persie (9) - '44
1-2 - Arjen Robben (11) - '53
[ afbeelding ]
1-3 - Stefan de Vrij (3) - '64
[ afbeelding ]
1-4 - Robin van Persie - '72
[ afbeelding ]
1-5 - Arjen Robben - '80
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor de geschiedenisboeken:
Fenomenale foto’s:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ [url=https://s3.yimg.com/bt/api/res/1.2/IjPTyhhApIrbHm7vkBzdLQ--/YXBwaWQ9eW5ld3M7Zmk9aW5zZXQ7aD01MTQ7cT03NTt3PTYzMA--/http://media.zenfs.com/es(...)5356w.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Borrelpraat & Octopus Paul-users:
• WK / Spanje - Nederland 13-6-2014 Hoogtepunten Pics/Videos/Extra's
• WK / Kan iemand het doelpunt van Robin inlijsten ?
• WK / Het allerleukste aan de overwinning van Oranje is......
• WK / Wat zijn de reële kansen voor het Nederlands elftal
• WK / Waarom Nederland gaat verrassen
• WK / Inflatie Oranje-verdedigers...
• WK / Wat zijn we toch groot als klein landje......
• WK / Is de concurrentie van Oranje wél zo goed (in vorm) dan?
• WK / Een edit van mezelf; Spanje - Nederland.
• WK / Is het WK voor Oranje nu eigenlijk al geslaagd...!?
• WK / Waarom wij van Spanje winnen vanavond
• WK / 1 - 5 JAAAA
• WK / Analyses over Nederland
• WK / Woordgrapjes Nederlands Eftal deel 2
• WK / NEDERLAND IS WERELDKAMPIOEN!!!
• WK / Jack van Gelder tijdens de WK-2014-finale
• WK / Wat zijn we toch groot als klein landje......
Uit den ouden doosch:
• WK / Ooit een mooiere kopbal gezien ?
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
De Fiere Leeuwen:
• WK / Van Persie en Robben, het beste spitsenduo
• WK / Daley Blind fantopic
• WK / Het Speciale Arjen Robben WK 2014 adoratietopic
• WK / Met Sneijder Robben en van Persie hoor je toch gewoon bij de favoriete
• WK / Sneijder wordt tekort gedaan
• WK / Strootman
• WK / De hype over de passes van Blind en pass van Clasie
• WK / WIe gaat van Persie en Robben vervangen?
• WK / Van Persie topic #1 Hij moet het doen
• WK / Jasper Cillessen
• WK / Xabi Alonso fantopic #1 Absoluut de beste speler ter wereld!
Verbazingwekkende video’s:
Regeren is vooruitzien:
• WK / [POULE B @ 18/06/14 - 18:00] Australië v Nederland
• WK / Oranje nieuwe titelfavoriet?
• WK / NEDERLAND IS WERELDKAMPIOEN!!!
[ afbeelding ]
Spanen??quote:Op zaterdag 14 juni 2014 06:40 schreef El_Matador het volgende:
4 keer gezien en elke keer kippenvel.
Je had de Spanen moeten zien in het restaurant... de Colombianen waren voor Nederland.
Waar gehakt wordt vallen Spanen.quote:
Zo denken sommigen erover.quote:
Dat zeg ik.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe wat?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spaan_%28voorwerp%29
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spanjaarden
Nee.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is een soort scheldwoord voor Spanjaarden ofzo?
Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden. Ze moeten dit wel winnen, want ik zie Nederland tegen Chili het nog wel eens erg lastig krijgen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee.
Maar laten we het over het Groote Nederlandsch Elftal hebben.
Vlaar d'ruit en Lens erin.
Dat wordt aanvallen.
Chili is tricky inderdaad. En hard.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden. Ze moeten dit wel winnen, want ik zie Nederland tegen Chili het nog wel eens erg lastig krijgen.
Brazilië gaat van iedereen winnen, gewoon omdat het moet van de FIFA.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Chili is tricky inderdaad. En hard.
We moeten sowieso Brazilië in de 8e finales ontlopen, willen we een kans maken. Brazilië gaat sowieso winnen, maar dan maar liever in de finale.
Is het niet dan op spel, dan door de FIFA.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Brazilië gaat van iedereen winnen, gewoon omdat het moet van de FIFA.
Maar niet omdat ze zo goed zijn hoor, integendeel.
Ah, een eventuele nederlaag is alvast ingedektquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Brazilië gaat van iedereen winnen, gewoon omdat het moet van de FIFA.
Maar niet omdat ze zo goed zijn hoor, integendeel.
Was niet best tegen Duitsland he?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:52 schreef Kekster het volgende:
[..]
Ah, een eventuele nederlaag is alvast ingedekt
Geen schande om te verliezen van de beste na Portugal.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Was niet best tegen Duitsland he?
Een huilende CR7 en een Pepe daar waar ie hoort; de kleedkamer. Eerste helft niet gezien maar mooi van Duitsland.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Was niet best tegen Duitsland he?
Mee eens.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:53 schreef Kekster het volgende:
[..]
Geen schande om te verliezen van de beste na Portugal.
Van het eerste geniet ik niet, van het tweede wel...quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een huilende CR7 en een Pepe daar waar ie hoort; de kleedkamer. Eerste helft niet gezien maar mooi van Duitsland.
Mooie prestatie 1 puntje tegen de USA, zeker het op 2 na beste team ?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:53 schreef Kekster het volgende:
[..]
Geen schande om te verliezen van de beste na Portugal.
Mexicaans restaurant, 3-1 winst.quote:
Die slechte wedstrijd moeten we maar door de vingers zien gezien de hitte. Tegen Costa Rica, wat enkel is geplaatst omdat het veel geluk had met een zwakke poule (Italië en Engeland waren onthutsend zwak) en een lichte tegenstander in de achtste finale, lekker voetballen als voorbereiding op Argentinië of België en vooral ervoor zorgen dat je geen gele kaart krijgt en geen blessure oploopt. België of Argentinië zal lastiger worden maar dat moet ons elftal nog aankunnen. België heeft meer ervaren spelers maar het is geen hecht team en Nederland heeft een dodelijke aanval, Argentinië is eerder FC Messi. Dan in de finale Brazilië, Frankrijk of Duitsland. Alles kan gebeuren in 1 zo'n wedstrijd, zelfs als we tegen die Duitsers moeten.quote:Op zondag 29 juni 2014 21:18 schreef El_Matador het volgende:
En na de wijnlanden in de eerste ronde, stonden de quesadillavreters van Mexico op het programma vandaag.
Na een schandalig slechte wedstrijd werd het uiteindelijk door een versierde penalty van Robben 2-1 in de 94e minuut.
Op naar Salvador waar we van de Spanen al chorizo gemaakt hebben en nu ofwel Grieken ofwel Costaricanen gaan fileren.
quote:Op maandag 30 juni 2014 02:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dan in de finale Brazilië, Frankrijk of Duitsland. Alles kan gebeuren in 1 zo'n wedstrijd, zelfs als we tegen die Duitsers moeten.
Ik schat Colombia sterker in (eerlijk waar) maar Brazilië zou zomaar eens het voordeel van de scheidsrechter kunnen krijgen als het zo'n thuisfluiter is. Je zag dat in Zuid-Korea ook dat dit land ineens wel hele opmerkelijke voordeeltjes kreeg, met name in de kwartfinale. Van mij mag Colombia winnen hoor.quote:Op maandag 30 juni 2014 02:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Brazilie gaat niet winnen van Golombia.
James contra Robben...
Dat dacht ik ook, maar dan was Chili nooit zo dichtbij uitschakeling gekomen (bal op de paal, laatste minuut van reguliere speeltijd).quote:Op maandag 30 juni 2014 02:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik schat Colombia sterker in (eerlijk waar) maar Brazilië zou zomaar eens het voordeel van de scheidsrechter kunnen krijgen als het zo'n thuisfluiter is. Je zag dat in Zuid-Korea ook dat dit land ineens wel hele opmerkelijke voordeeltjes kreeg, met name in de kwartfinale. Van mij mag Colombia winnen hoor.
Rare vraag, Nederland natuurlijk.quote:Op maandag 30 juni 2014 02:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Voor wie ben jij eigenlijk als je op de een of andere wonderbaarlijke wijze de finale Colombia-Nederland zou krijgen?
Dat verraste mij dan ook om precies die reden. Anderzijds weten we niet of dat Brazilië dan niet nog een discutabele strafschop zou hebben gekregen. Ik herinner me wedstrijden van Ajax en PSV tegen AC Milan (2003 en 2004 als ik me niet vergis) waarin de scheidsrechter ineens niet meer goed de tijd in de gaten kon houden.quote:Op maandag 30 juni 2014 02:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar dan was Chili nooit zo dichtbij uitschakeling gekomen (bal op de paal, laatste minuut van reguliere speeltijd).
Mijn eerste wedstrijd die ik zag was Gullit en Van Basten die de EK-titel binnensleepten.quote:
Campbell is door Arsenal uitgeleend/verhuurd aan Olympiakos, dus eigenlijk Arsenal.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:06 schreef El_Matador het volgende:
Over een uurtje is het dan zover. Na de Mexicaanse quesadillas staan nu de Ticos op het menu. Het kleinste landje van de kwartfinales, zowel op voetbalgebied als qua inwoners, met relatieve sterren als Brian Ruiz (nu nog PSV, ex-Twente) en Joel Campbell (Olympiakos).
Hup Holland Hup!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |