abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140797043

In navolging van de andere succesvolle en uitgebreid opgezette landentopics op FOK!, overzicht onderaan, een topic over het land dat voor het eerst in 36 jaar weer eens als vice-wereldkampioen mag aantreden op een WK; Nederland.

De grote afwezigen zijn de sterke middenvelders Rafael van der Vaart (31) en Kevin Strootman (24). De waardevolle Watermannen zijn helaas geblesseerd en kunnen niet meehelpen het Nederlands team met de hakken over de sloot de volgende ronde te laten halen.

Historie:

Oranje deed voor het eerst mede aan een WK in 1934, in het Italië van Mussolini. De eerste wedstrijd was gelijk erop of eronder en we verlooren van de zweetende Zwitsers uiteindelijk genadeloos; 2-3. Datzelfde jaar had Nederland België nog met groote cijfers (9-3) verslagen.

Historische hoogtijdagen voor Oranje was zonder twijfel de tijd dat de ouders van Terence en Joel nog als peuters rondkropen. Tweemaal achter elkaar wist Oranje de finale van een WK te halen waarin beide keren het team met gebogen hoofd het veld verliet. Tegen de beide thuisploegen Duitsland en Argentinië werd het in '74 en '78 respectievelijk 1-2 en 1-3.

5:10-5:17 - Baas. Baaas baas baas.

Wondervoetvaller Johan Cruijff was niet bij de tweede succesvolle WK-gang van Oranje. Wegens bedreigingen aan zijn adres en dat van zijn vrouw besloot hij lekker op zijn balkonnetje in Barcelona te blijven bivakkeren.

De volgende keren dat Nederland weer met de grote jongens mee mocht doen was in 1990. In een zomers Italië vochten leeuwen als Hans van Breukelen, Ruud Gullit, de broer van El Pibe, Marco van Basten, Jan Wouters en het Amsterdamse afweergeschut op het middenveld, icoon Frenkie Rijkaard tegen emotionele Egyptenaren, enge Engelsen en irritante Ieren voor een plek in de volgende ronde.

Deze werd met geluk en hulp van de FIFA behaald en een machtige match met het nog net niet herenigde West-Duitsland was het gevolg.

Hierin gedroegen Rijkaard en Rudi Völler zich onbehoorlijk en de mods vonden het nodig in te grijpen. Na het wegjorissen van de heroïsche heethoofden was het gedaan met Nederland. Die Duitsers waren ons weer te slim af. Op naar huis.

En dat terwijl veel spelers van het team 2 jaar eerder nog het EK wisten te winnen. In West-Duitsland slaagde Oranje er in de Sovjet-Unie met 2-0 volledig af te drogen. Na 32:20 stond het sterke hoofd van Ruud Gullit klaar om de bal perfect in de goal te knallen. In de tweede helft voerde Marco van Basten zijn foutloze volley uit wat de rillende Russen helemaal uit hun spel bracht. Later kregen de Sovjets een onterechte penalty na een correcte save van Hans van Breukelen. De scheids was echter onverbiddelijk en wees naar de stip. De Russische speler van Dinamo Kiev trachtte Hansie te verschalken, maar die was iets eerder opgestaan. Met een revolutionaire redding bracht hij het Sovjettijdperk ten einde.

Het topteam in de zo succesvolle midden jaren 90 bestond uit historische helden als Patrick Kluivert, voormalig topscorer van Oranje, Edgar Davids, Clarence Seedorf, Philip Cocu, Mark Overmars, de tweeling De Boer, Daley's papa en de Non-Flying Dutchman, de Robin van Persie avant-la-lettre, Dennis Bergkamp.

Nederland zou nooit zover gekomen zijn, en met name in Frankrijk, 1998, zonder het onvermoeibare overwicht op doel van Edwin van der Sar. De vrolijke Voorhouter was wellicht nog wel het beste element van het geoliede team.

Het WK waar we weliswaar als nationaal team misten, maar toch een terechte trots in ons droegen, was dat van 2002. Zuid-Korea en Japan organiseerden samen het WK en de grote held was natuurlijk onze Guus. Meneer Hiddink voor vrienden. Hij wist een zeer knappe vierde positie te halen bij deze halve thuiswedstrijd.

De recente historie wordt vooral gekenmerkt door de wervelende EK-poulefase in 2008, waar Frankrijk, Italië en Roemenië als kleine kindjes werden weggezet.

Dieptepunt was dan weer het EK van 4 jaar later waar Nederland zelfs in de poulefase twee geldige doelpunten wist te scoren en haar Waterloo uiteindelijk vond in het Portugal van Cristiano en consorten.

Dat na het zo succesvol verlopen WK in Zuid-Afrika, waar de kansen voor het oprapen lagen maar Oranje tegen Spanje toch niet sterk genoeg bleek. En dan hadden we nog de 2 kopdoelpunten van de kleine Wesley tegen Brazilië. Je zag Oranje de Brazilianen groeten na de wedstrijd; ja, wij begrijpen er ook niks van.

WK-kwalificatie:

Nederland wist zich in een zware poule te plaatsen als eerste en ging als een van de eerste teams zeker door naar het WK. In een bijna foutloze run naar Rio werden grootmachten als Andorra en Estland bedwongen. Het Hongarije van de oude held Puskas bracht geen verweer tegen de aanvallen van het Nederlands team. De trotse Magyarkrijgers gingen roemloos ten onder in een slachtpartij; 8-1.

Patrick Kluivert in betere tijden

Grote man van de kwalificatie was Robin van Persie die niet alleen zijn persoonlijk record nog scherper stelde maar ook een trotse Patrick Kluivert in gemaakte interlanddoelpunten ver achter zich liet.

In 10 wedstrijden hoefden de oranje sluitposten slechts vijfmaal de bal uit de touwen te trekken. De ijzersterke verdediging tegen een roemruchte tegenstander als Roemenië en het temmen van de turbulente Turken gaf Van Gaal hoop op een mooi WK.

Dompers waren de blessures van de dragende spelers Rafael van der Vaart, met 109 wedstrijden de meest ervaren kracht binnen Oranje, en Kevin Strootman die tot vroeg in het seizoen 2013/14 met de leeuwen in Rome de gladiatoren van Gerona met succes bevocht.

Ook "Everlasting John" zoals Heitinga liefkozend in Londen genoemd wordt, moest helaas afhaken. Op het WK in Zuid-Afrika nog een wervelende wind in het Nederlands team, en een nacht met Sylvie die toen nog gewoon van Rafa was, in Brazilië helaas slechts toeschouwer.

WK-voorbereiding:
In de aanloop naar het WK speelde Oranje 6 wedstrijden. Daarin werd 1 keer verloren, 3 keer gelijkgespeeld en WKganger Ghana en troostland Wales werden met ruime cijfers verslagen. Wel drie spelers wisten 6 doelpunten te scoren en de doelmannen kregen 5 goals om de oren.

• 15 november 2013 - Japan - 2-2 - '12 Van der Vaart, '39 Robben
• 19 november 2013 - Colombia - 0-0
• 5 maart 2014 - Frankrijk - 0-2
• 17 mei 2014 - Ecuador - 1-1 - '38 Van Persie
• 31 mei 2014 - Ghana - 1-0 - '5 Van Persie
• 4 juni 2014 - Wales - 2-0 - '36 Robben, '76 Van Persie

Poulewedstrijden:

Het eerste balcontact met de Brazuco zal plaatsvinden op vrijdag 13 juni om 16:00 lokale tijd (21:00 Nederlandse) in de Itaipava Arena Fonte Nova in Salvador da Bahía. De kampioen en vicekampioen van 2010 staan tegenover elkaar en de messen zullen geslepen zijn. De angst zit er goed in bij de Spanen die grote nieuwe namen als Depay, Kongolo en De Vrij vrezen.

Op 18 juni om 13:00 (18:00) is Australië de tegenstander. In het zuidelijk gelegen koelere Porto Alegre, meer bepaald het stadion Beira Rio, staan de 22 mannen klaar voor weer een mooie pot voetbal. Nederland won nog nooit van Australië noch zou Wesley Sneijder zijn Yolanthe inruilen voor een kangoeroe.

In de kolossale thuishaven van Corinthians, de Arena da São Paulo, staat Nederland op 23 juni om 13:00 (NL: 18:00) de laatste krachtmeting van de poule, en misschien het WK, te wachten. De snelle Chilenen staan tegenover de jonge Leeuwen. Oranje zal met inventief voetbal en veel gecreeerde kansen de Chileense verdediging moeten doorbreken. En de solide Feyenoordverdediging moet op scherp staan tegen rappe mannetjes als Vidal en Alexis.

Het stadion heeft een nieuw dak gekregen; een geheel nieuw ontwerp waar veel reais mee gemoeid waren.

Eerdere ontmoetingen:

Spanje - 4 gew - 1 gel - 5 verl - 11-16
Australië - 4 juni 2006 - 1-1
• Australië - 6 september 2008 - 1-2
• Australië - 10 oktober 2009 - 0-0
Chili - 8 juni 1928 (!) - 2-2

Spelersselectie:

Per competitie:
• 10 - Eredivisie - Nederland
• 6 - Premier League - Engeland
• 3 - Bundesliga - Duitsland
• 2 - SuperLig A - Turkije
• 1 - Serie A - Italië
• 1 - 1st League - Oekraïne

De afvallers:

Het Nederlandse team:

Het Nederlands elftal, Oranje voor vrienden, is een team bestaande uit ervaren rotten en jonge broekies. Zeer ongebruikelijk voor een WK-elftal spelen 10 spelers in de eigen competitie, waarvan slechts 1 keeper. In het verleden leverden Real Madrid, Juventus, Barcelona en Deportivo La Coruña de oranje vedettes.

Tegenwoordig bestaat de verdediging voornamelijk uit Feyenoorders en spelen de voorste linies ook niet meer bij de grootste clubs. Het vet lijkt er een beetje af.

Mist

De enige ego die een sloom Nederland nog op sleeptouw zou kunnen nemen is de behendige Bedumer Arjen Robben. Bij Bayern bijzonder balvast en menigmaal magistraal meespelend en in Oranje ook altijd vol kracht en energie, dat wat Nederland op andere linies zo node mist.

De Leeuwen van Oranje worden geleid door een toptrainer die bij verscheidene clubs zijn sporen meer dan verdiend heeft. De immer sympathieke en vakkundige Louis van Gaal. In zijn prijzenkast prijken alle grote prijzen behalve een nationale. Die moet er in 2014 komen.

Vaste kracht op het middenveld bij Oranje en onmisbare schakel in het sensationele San Siro, Nigel de Jong is een van Louis' favorieten. Duidelijk een leerling van de oud-Spartaan uit Amsterdam.

Spelers om dit WK in de gaten te houden:

Terence Kongolo - Terence, de linksbener die bij Feyenoord de woeste aanvallers van de Eredivisie van zich afhoudt, staat er mooi met zijn 20 jaar. Geboren op Valentijnsdag 1994, toen Marco Borsato niet uit de hitlijsten weg te slaan was, schopte de jonge Zwitserse Hollander het tot vedetteverdediger van het Nederlands team.

Joël Veltman - Velsense Veltman, een jongen die ondanks zijn regelrechte roem heel gewoon is gebleven, maakt deel uit van de sterrenequipe van de kersverse coach van de rode Mancunians. Memorabel was zijn doeltreffende optreden tegen Neymar in de Champions League-wedstrijd tegen het deprimerende Barcelona. Dankzij een tackle, volledig onterecht met de rode kaart bestraft, op de brutale Braziliaan zorgde hij voor een loepzuivere penalty, benut door xenofobe Xavi.

Sja, en dames en homo's, laten we wel wezen; het oog wil ook wat.

Daryl Janmaat (hier met Turkse speler Ardan Duran kijkend naar een Mariaverschijning) - Dazing Daryl zoals rasechte Rotterdammers de razende Daryl toeroepen. In de Koningsarena van het Nederlandse voetbal, de Kuip, is de verdediger niet meer weg te slaan. Een rechtsback zoals alleen Feyenoord die kan afleveren. Precisiepassjes en opkomen om het spel open te gooien, dat is Daryl wel toevertrouwd. Geen familie van de bekende xenofoob overigens.

FIFA-rankinghistorie

Het volkslied:

De fans:

Geografie:

Nieuwslinks:
(nl) Voetbal International
(en) FIFA
(nl) Wikipedia

De FOK!-landentopics op een rijtje:
• A1 - Brazil
• A2 - WK / Het Hrvatska topique
• A3 - Mexico
• A4 - WK / Het grote Kameroen fantopic #1 Vol agressie, gif en passie
• B1 - WK / Spanje - Regerend en toekomstig wereldkampioen #1
B2 - WK / Het grote Nederland-topic! #1 - Alle wijnlanden gaan eraan...
• B3 - WK / Het grote Chili topic #1
• B4 - Australië
• C1 - WK / Het grote Colombia-topic #1 - Adelante Cafeteros!
• C2 - Griekenland
• C3 - Ivoorkust
• C4 - WK / Het Japan is Kawaii topic #1
• D1 - Uruguay
• D2 - Costa Rica
• D3 - Engeland
• D4 - Italië
• E1 - Zwitserland
• E2 - Ecuador
• E3 - WK / Het grote Frankrijk topique #1 - Allez les Blues!
• E4 - WK / Het grote schreeuw Honduras naar de volgende ronde topic
• F1 - Argentinië
• F2 - WK / Het Bosna i Hercegovina topique
• F3 - Iran
• F4 - Nigeria
• G1 - WK / Duitsland #1 WELTMEISTER 2014
• G2 - Portugal
• G3 - Ghana
• G4 - Verenigde Staten
H1 - WK / Rode Duivels topic #2 Minimaal halve finale
• H2 - Algerije
• H3 - Rusland
• H4 - Zuid-Korea

[ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 07-06-2014 10:07:46 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 7 juni 2014 @ 01:08:03 #2
417037 MarokkaanseHeld
Come here mijn litte macaron.
pi_140797535
Je hebt te veel tijd..
pi_140797576
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 01:08 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Je hebt nu even tijd..
Ja, en het is koud en het regent. ;)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zaterdag 7 juni 2014 @ 01:10:27 #4
417037 MarokkaanseHeld
pi_140797585
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 01:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, en het is koud en het regent. ;)
Oke, fijne avond vriend.
En geniet van je weekend.
pi_140797603
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 01:10 schreef MarokkaanseHeld het volgende:

[..]

Oke, fijne avond vriend.
En geniet van je weekend.
Dank je, jij hetzelfde!

zaterdag 7 juni 2014 @ 01:11:56 #6
417037 MarokkaanseHeld
pi_140797617
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 01:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dank je, jij hetzelfde!
Ik ben een beetje verdrietig vandaag..
Wil je mij 1x vriend noemen? Zodat ik met een glimlach kan gaan slapen..
pi_140797920
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 01:11 schreef MarokkaanseHeld het volgende:

[..]

Vriend.
pi_140799732
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 01:11 schreef MarokkaanseHeld het volgende:

[..]

Vriend, de OP is zo'n beetje af.

pi_140799846
Zijn er eigenlijk wel landen dat een kans maken tegen landen als Spanje en Brazilië?
pi_140800288
mooi topic
pi_140800292
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 07:55 schreef fluorescent-adolescent het volgende:
Zijn er eigenlijk wel landen dat een kans maken tegen landen als Spanje en Brazilië?
Duitsland
pi_140800404
Deze openingspost is een aanslag op mijn computer.
pi_140800901
Ik zat te denken welke OP langer is.. die van het topic over dat verdwenen vliegtuig of deze.. Zou me niet verbazen als El Matador vroeger op school ook graag werkstukken in elkaar knutselde. :P
pi_140800926
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:55 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik zat te denken welke OP langer is.. die van het topic over dat verdwenen vliegtuig of deze.. Zou me niet verbazen als El Matador vroeger op school ook graag werkstukken in elkaar knutselde. :P
Heb je hem ook gelézen? ;)

Ik presenteer veel voor mijn werk, dus wat dat betreft is het koekie. En goed om over die goeie voetballers te lezen.

Die van Colombia is langer dan deze. :P

pi_140800958
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik presenteer veel voor mijn werk, dus wat dat betreft is het koekie. En goed om over die goeie voetballers te lezen.

Eerlijk gezegd heb ik hem (nog) niet gelezen.. alleen plaatjes gekeken. Maar ik vind het wel leuk ^O^
pi_140800973
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, en er staat dat Nederland in de poulefase van het EK 2012 niet tot scoren kwam en dat klopt niet.
pi_140801022
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 10:01 schreef Fargo het volgende:

[..]

Ja, en er staat dat Nederland in de poulefase van het EK 2012 niet tot scoren kwam en dat klopt niet.
ah nee. hebben we tegen Portugal gescoord?Wist ik niet meer zeker. gracias.

pi_140801030
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 10:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

ah nee. hebben we tegen Portugal gescoord?Wist ik niet meer zeker. gracias.
Tegen Duitsland ook nog zelfs ;)
pi_140801053
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 10:04 schreef Fargo het volgende:

[..]

Tegen Duitsland ook nog zelfs ;)
Nu staat het er volkomen correct. O-)

pi_140801445
Ik proef enig sarcasme in de OP :P
Verder wel nice ! :)
Zonder wrijving geen glans
pi_140801507
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 00:45 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ]

In navolging van de andere succesvolle en uitgebreid opgezette landentopics op FOK!, overzicht onderaan, een topic over het land dat voor het eerst in 36 jaar weer eens als vice-wereldkampioen mag aantreden op een WK; Nederland.

[ afbeelding ][ afbeelding ]

De grote afwezigen zijn de sterke middenvelders Rafael van der Vaart (31) en Kevin Strootman (24). De waardevolle Watermannen zijn helaas geblesseerd en kunnen niet meehelpen het Nederlands team met de hakken over de sloot de volgende ronde te laten halen.

Historie:

Oranje deed voor het eerst mede aan een WK in 1934, in het Italië van Mussolini. De eerste wedstrijd was gelijk erop of eronder en we verlooren van de zweetende Zwitsers uiteindelijk genadeloos; 2-3. Datzelfde jaar had Nederland België nog met groote cijfers (9-3) verslagen.

Historische hoogtijdagen voor Oranje was zonder twijfel de tijd dat de ouders van Terence en Joel nog als peuters rondkropen. Tweemaal achter elkaar wist Oranje de finale van een WK te halen waarin beide keren het team met gebogen hoofd het veld verliet. Tegen de beide thuisploegen Duitsland en Argentinië werd het in '74 en '78 respectievelijk 1-2 en 1-3.

5:10-5:17 - Baas. Baaas baas baas.

Wondervoetvaller Johan Cruijff was niet bij de tweede succesvolle WK-gang van Oranje. Wegens bedreigingen aan zijn adres en dat van zijn vrouw besloot hij lekker op zijn balkonnetje in Barcelona te blijven bivakkeren.

[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]

De volgende keren dat Nederland weer met de grote jongens mee mocht doen was in 1990. In een zomers Italië vochten leeuwen als Hans van Breukelen, Ruud Gullit, de broer van El Pibe, Marco van Basten, Jan Wouters en het Amsterdamse afweergeschut op het middenveld, icoon Frenkie Rijkaard tegen emotionele Egyptenaren, enge Engelsen en irritante Ieren voor een plek in de volgende ronde.

Deze werd met geluk en hulp van de FIFA behaald en een machtige match met het nog net niet herenigde West-Duitsland was het gevolg.

[ afbeelding ]

Hierin gedroegen Rijkaard en Rudi Völler zich onbehoorlijk en de mods vonden het nodig in te grijpen. Na het wegjorissen van de heroïsche heethoofden was het gedaan met Nederland. Die Duitsers waren ons weer te slim af. Op naar huis.

En dat terwijl veel spelers van het team 2 jaar eerder nog het EK wisten te winnen. In West-Duitsland slaagde Oranje er in de Sovjet-Unie met 2-0 volledig af te drogen. Na 32:20 stond het sterke hoofd van Ruud Gullit klaar om de bal perfect in de goal te knallen. In de tweede helft voerde Marco van Basten zijn foutloze volley uit wat de rillende Russen helemaal uit hun spel bracht. Later kregen de Sovjets een onterechte penalty na een correcte save van Hans van Breukelen. De scheids was echter onverbiddelijk en wees naar de stip. De Russische speler van Dinamo Kiev trachtte Hansie te verschalken, maar die was iets eerder opgestaan. Met een revolutionaire redding bracht hij het Sovjettijdperk ten einde.

Het topteam in de zo succesvolle midden jaren 90 bestond uit historische helden als Patrick Kluivert, voormalig topscorer van Oranje, Edgar Davids, Clarence Seedorf, Philip Cocu, Mark Overmars, de tweeling De Boer, Daley's papa en de Non-Flying Dutchman, de Robin van Persie avant-la-lettre, Dennis Bergkamp.

Nederland zou nooit zover gekomen zijn, en met name in Frankrijk, 1998, zonder het onvermoeibare overwicht op doel van Edwin van der Sar. De vrolijke Voorhouter was wellicht nog wel het beste element van het geoliede team.

Het WK waar we weliswaar als nationaal team misten, maar toch een terechte trots in ons droegen, was dat van 2002. Zuid-Korea en Japan organiseerden samen het WK en de grote held was natuurlijk onze Guus. Meneer Hiddink voor vrienden. Hij wist een zeer knappe vierde positie te halen bij deze halve thuiswedstrijd.

De recente historie wordt vooral gekenmerkt door de wervelende EK-poulefase in 2008, waar Frankrijk, Italië en Roemenië als kleine kindjes werden weggezet.

Dieptepunt was dan weer het EK van 4 jaar later waar Nederland zelfs in de poulefase twee geldige doelpunten wist te scoren en haar Waterloo uiteindelijk vond in het Portugal van Cristiano en consorten.

Dat na het zo succesvol verlopen WK in Zuid-Afrika, waar de kansen voor het oprapen lagen maar Oranje tegen Spanje toch niet sterk genoeg bleek. En dan hadden we nog de 2 kopdoelpunten van de kleine Wesley tegen Brazilië. Je zag Oranje de Brazilianen groeten na de wedstrijd; ja, wij begrijpen er ook niks van.

WK-kwalificatie:

Nederland wist zich in een zware poule te plaatsen als eerste en ging als een van de eerste teams zeker door naar het WK. In een bijna foutloze run naar Rio werden grootmachten als Andorra en Estland bedwongen. Het Hongarije van de oude held Puskas bracht geen verweer tegen de aanvallen van het Nederlands team. De trotse Magyarkrijgers gingen roemloos ten onder in een slachtpartij; 8-1.

Patrick Kluivert in betere tijden

Grote man van de kwalificatie was Robin van Persie die niet alleen zijn persoonlijk record nog scherper stelde maar ook een trotse Patrick Kluivert in gemaakte interlanddoelpunten ver achter zich liet.

In 10 wedstrijden hoefden de oranje sluitposten slechts vijfmaal de bal uit de touwen te trekken. De ijzersterke verdediging tegen een roemruchte tegenstander als Roemenië en het temmen van de turbulente Turken gaf Van Gaal hoop op een mooi WK.

Dompers waren de blessures van de dragende spelers Rafael van der Vaart, met 109 wedstrijden de meest ervaren kracht binnen Oranje, en Kevin Strootman die tot vroeg in het seizoen 2013/14 met de leeuwen in Rome de gladiatoren van Gerona met succes bevocht.

Ook "Everlasting John" zoals Heitinga liefkozend in Londen genoemd wordt, moest helaas afhaken. Op het WK in Zuid-Afrika nog een wervelende wind in het Nederlands team, en een nacht met Sylvie die toen nog gewoon van Rafa was, in Brazilië helaas slechts toeschouwer.

[ afbeelding ]

WK-voorbereiding:
In de aanloop naar het WK speelde Oranje 6 wedstrijden. Daarin werd 1 keer verloren, 3 keer gelijkgespeeld en WKganger Ghana en troostland Wales werden met ruime cijfers verslagen. Wel drie spelers wisten 6 doelpunten te scoren en de doelmannen kregen 5 goals om de oren.

• 15 november 2013 - Japan - 2-2 - '12 Van der Vaart, '39 Robben
• 19 november 2013 - Colombia - 0-0
• 5 maart 2014 - Frankrijk - 0-2
• 17 mei 2014 - Ecuador - 1-1 - '38 Van Persie
• 31 mei 2014 - Ghana - 1-0 - '5 Van Persie
• 4 juni 2014 - Wales - 2-0 - '36 Robben, '76 Van Persie

Poulewedstrijden:

[ afbeelding ]

Het eerste balcontact met de Brazuco zal plaatsvinden op vrijdag 13 juni om 16:00 lokale tijd (21:00 Nederlandse) in de Itaipava Arena Fonte Nova in Salvador da Bahía. De kampioen en vicekampioen van 2010 staan tegenover elkaar en de messen zullen geslepen zijn. De angst zit er goed in bij de Spanen die grote nieuwe namen als Depay, Kongolo en De Vrij vrezen.

[ afbeelding ]

Op 18 juni om 13:00 (18:00) is Australië de tegenstander. In het zuidelijk gelegen koelere Porto Alegre, meer bepaald het stadion Beira Rio, staan de 22 mannen klaar voor weer een mooie pot voetbal. Nederland won nog nooit van Australië noch zou Wesley Sneijder zijn Yolanthe inruilen voor een kangoeroe.

[ afbeelding ]

In de kolossale thuishaven van Corinthians, de Arena da São Paulo, staat Nederland op 23 juni om 13:00 (NL: 18:00) de laatste krachtmeting van de poule, en misschien het WK, te wachten. De snelle Chilenen staan tegenover de jonge Leeuwen. Oranje zal met inventief voetbal en veel gecreeerde kansen de Chileense verdediging moeten doorbreken. En de solide Feyenoordverdediging moet op scherp staan tegen rappe mannetjes als Vidal en Alexis.

Het stadion heeft een nieuw dak gekregen; een geheel nieuw ontwerp waar veel reais mee gemoeid waren.

[ afbeelding ]

Eerdere ontmoetingen:

Spanje - 4 gew - 1 gel - 5 verl - 11-16
Australië - 4 juni 2006 - 1-1
• Australië - 6 september 2008 - 1-2
• Australië - 10 oktober 2009 - 0-0
Chili - 8 juni 1928 (!) - 2-2

Spelersselectie:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Per competitie:
• 10 - Eredivisie - Nederland
• 6 - Premier League - Engeland
• 3 - Bundesliga - Duitsland
• 2 - SuperLig A - Turkije
• 1 - Serie A - Italië
• 1 - 1st League - Oekraïne

De afvallers:

[ afbeelding ]

Het Nederlandse team:

Het Nederlands elftal, Oranje voor vrienden, is een team bestaande uit ervaren rotten en jonge broekies. Zeer ongebruikelijk voor een WK-elftal spelen 10 spelers in de eigen competitie, waarvan slechts 1 keeper. In het verleden leverden Real Madrid, Juventus, Barcelona en Deportivo La Coruña de oranje vedettes.

Tegenwoordig bestaat de verdediging voornamelijk uit Feyenoorders en spelen de voorste linies ook niet meer bij de grootste clubs. Het vet lijkt er een beetje af.

[ afbeelding ]
Mist

De enige ego die een sloom Nederland nog op sleeptouw zou kunnen nemen is de behendige Bedumer Arjen Robben. Bij Bayern bijzonder balvast en menigmaal magistraal meespelend en in Oranje ook altijd vol kracht en energie, dat wat Nederland op andere linies zo node mist.

[ afbeelding ]

De Leeuwen van Oranje worden geleid door een toptrainer die bij verscheidene clubs zijn sporen meer dan verdiend heeft. De immer sympathieke en vakkundige Louis van Gaal. In zijn prijzenkast prijken alle grote prijzen behalve een nationale. Die moet er in 2014 komen.

[ afbeelding ]

Vaste kracht op het middenveld bij Oranje en onmisbare schakel in het sensationele San Siro, Nigel de Jong is een van Louis' favorieten. Duidelijk een leerling van de oud-Spartaan uit Amsterdam.

Spelers om dit WK in de gaten te houden:

[ afbeelding ]

Terence Kongolo - Terence, de linksbener die bij Feyenoord de woeste aanvallers van de Eredivisie van zich afhoudt, staat er mooi met zijn 20 jaar. Geboren op Valentijnsdag 1994, toen Marco Borsato niet uit de hitlijsten weg te slaan was, schopte de jonge Zwitserse Hollander het tot vedetteverdediger van het Nederlands team.

[ afbeelding ]

Joël Veltman - Velsense Veltman, een jongen die ondanks zijn regelrechte roem heel gewoon is gebleven, maakt deel uit van de sterrenequipe van de kersverse coach van de rode Mancunians. Memorabel was zijn doeltreffende optreden tegen Neymar in de Champions League-wedstrijd tegen het deprimerende Barcelona. Dankzij een tackle, volledig onterecht met de rode kaart bestraft, op de brutale Braziliaan zorgde hij voor een loepzuivere penalty, benut door xenofobe Xavi.

Sja, en dames en homo's, laten we wel wezen; het oog wil ook wat.

[ afbeelding ]

Daryl Janmaat (hier met Turkse speler Ardan Duran kijkend naar een Mariaverschijning) - Dazing Daryl zoals rasechte Rotterdammers de razende Daryl toeroepen. In de Koningsarena van het Nederlandse voetbal, de Kuip, is de verdediger niet meer weg te slaan. Een rechtsback zoals alleen Feyenoord die kan afleveren. Precisiepassjes en opkomen om het spel open te gooien, dat is Daryl wel toevertrouwd. Geen familie van de bekende xenofoob overigens.

FIFA-rankinghistorie

[ afbeelding ]

Het volkslied:

De fans:

Geografie:

Nieuwslinks:
(nl) Voetbal International
(en) FIFA
(nl) Wikipedia

De FOK!-landentopics op een rijtje:
• A1 - Brazil
• A2 - WK / Het Hrvatska topique
• A3 - Mexico
• A4 - WK / Het grote Kameroen fantopic #1 Vol agressie, gif en passie
• B1 - WK / Spanje - Regerend en toekomstig wereldkampioen #1
B2 - WK / Het grote Nederland-topic! #1 - Alle wijnlanden gaan eraan...
• B3 - WK / Het grote Chili topic #1
• B4 - Australië
• C1 - WK / Het grote Colombia-topic #1 - Adelante Cafeteros!
• C2 - Griekenland
• C3 - Ivoorkust
• C4 - WK / Het Japan is Kawaii topic #1
• D1 - Uruguay
• D2 - Costa Rica
• D3 - Engeland
• D4 - Italië
• E1 - Zwitserland
• E2 - Ecuador
• E3 - WK / Het grote Frankrijk topique #1 - Allez les Blues!
• E4 - WK / Het grote schreeuw Honduras naar de volgende ronde topic
• F1 - Argentinië
• F2 - WK / Het Bosna i Hercegovina topique
• F3 - Iran
• F4 - Nigeria
• G1 - WK / Duitsland #1 WELTMEISTER 2014
• G2 - Portugal
• G3 - Ghana
• G4 - Verenigde Staten
H1 - WK / Rode Duivels topic #2 Minimaal halve finale
• H2 - Algerije
• H3 - Rusland
• H4 - Zuid-Korea

Goede OP ^O^
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zaterdag 7 juni 2014 @ 11:00:45 #22
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_140801879
Bazen OP! :)
pi_140802376
Deze OP :D _O_
  Trouwste user 2022 zaterdag 7 juni 2014 @ 20:47:19 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_140814900
Ik wilde het net posten. Briljante OP. _O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 7 juni 2014 @ 20:57:49 #25
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_140815171
Knappe OP.
Drie verloren WK finales, best een hard lot eigenlijk. Ontzettend goed, vooral als klein land, en toch kan je niet blij zijn.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 21:20:22 #26
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_140816013
Goede OP! 8-)
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  zaterdag 7 juni 2014 @ 22:21:54 #27
339669 JerryWesterby
pi_140817681
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 21:20 schreef Revanches het volgende:
Goede OP! 8-)
OK, maar nu verder dacht ik.
Wat verwachten we van ons elftal?
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 22:24:22 #28
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_140817744
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:21 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

niet veel . maar volledig hopen op de ingevingen van dat trio voorin
RED ONS HENNIEGOD
pi_140817860
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:21 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

zo naar Spanje kijkend kan ik niet anders dan concluderen: zeer weinig. Die verdedigers uit EL Salvador zijn echt wel sterker dan een BMI :') en Veltman :') en Vlaar :') . Als ze nu tegen NL speelden ipv El Salvador was het al 2-0 geweest :')
  zaterdag 7 juni 2014 @ 22:32:51 #30
339669 JerryWesterby
pi_140817978
Ik heb er ook niet veel vertrouwen in, maar dat had ik 4 jaar geleden ook niet (is het al weer 4 jaar geleden? Dat kan niet!) Toen speelden ze ook matig maar wonnen alles met 1-0 en 2-1. Als je dat blijft doen wordt je vanzelf kampioen.
Maar deze keer missen ze volgens mij ook de ervaring, zoals de meester (Cruyff) al zei. Het zijn toch voornamelijk jochies.
pi_140818117
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:32 schreef JerryWesterby het volgende:
Ik heb er ook niet veel vertrouwen in, maar dat had ik 4 jaar geleden ook niet (is het al weer 4 jaar geleden? Dat kan niet!) Toen speelden ze ook matig maar wonnen alles met 1-0 en 2-1. Als je dat blijft doen wordt je vanzelf kampioen.
Maar deze keer missen ze volgens mij ook de ervaring, zoals de meester (Cruyff) al zei. Het zijn toch voornamelijk jochies.
Alles kan natuurlijk met een beetje geluk. Gisteren was Australië tegen Kroatië eigenlijk best sterk. Terwijl dat elftal ook erg onervaren is. Het werd uiteindelijk 1-0 voor Kroatië, maar die goal was buitenspel.
  Forum Admin zaterdag 7 juni 2014 @ 23:22:43 #32
35723 crew  GGMM
pi_140819347
Dit topic _O_
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Moderator zaterdag 7 juni 2014 @ 23:28:31 #33
249559 crew  Lavenderr
pi_140819514
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 23:22 schreef GGMM het volgende:
Dit topic _O_
Alleen de OP al _O_
pi_140819824
Spanje - El Salvador 1-0. Als Nederland gewoon heel verdedigend speelt en met geluk 1 goal maakt dan kan het allemaal best. Alleen die van gaal is bezig met systemen :') slechte keeper, 5 zeer matige verdedigers, middenveld is wel goed, en aanval ook. Probleem is alleen dat de matige verdedigers moeite zullen hebben om de andere spelers te bereiken -O-
  zondag 8 juni 2014 @ 12:18:04 #35
372302 Revanches
pi_140827765
w/ *O* Even voor wat extra sfeer in dit topic:

Vooral de ontlading na de wedstrijd tegen Brazilië en Uruguay _O_

[ Bericht 2% gewijzigd door Revanches op 08-06-2014 12:25:13 ]
pi_140828806
Tegen Soanje maken wij geen schijn van kans, en tegen Chili.. dat zien we nog wel.
pi_140828882
Spanje-Nederland 1-2 met een doelpunt van Robben in de 93'ste minuut
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 8 juni 2014 @ 13:02:59 #38
400409 DomineeGremdaat
Kent U die uitdrukking?
pi_140828891
quote:
15s.gif Op zondag 8 juni 2014 12:59 schreef fluorescent-adolescent het volgende:
Tegen Soanje maken wij geen schijn van kans, en tegen Chili.. dat zien we nog wel.
Je maakt altijd kans, pessimisten zoals jij irriteren mij mateloos.
Kapitein Høken was een monster kearl
pi_140828909
quote:
99s.gif Op zondag 8 juni 2014 13:02 schreef DomineeGremdaat het volgende:

[..]

Ik blijf realistisch.
pi_140829088
quote:

[..]

Mensen die een afwijkende mening hebben zijn irritant?
pi_140829135
quote:

[..]

Zelfs Costa Rica maakt kans tegen Engeland, ik zie Belgie ook niet 1 2 3 van Algerije winnen, zelfs Australie kan irritant worden voor Spanje enz enz enz
  zondag 8 juni 2014 @ 13:16:55 #43
400409 DomineeGremdaat
Kent U die uitdrukking?
pi_140829202
quote:
Mijn toeter zal schallen over heel Nederland.
  zondag 8 juni 2014 @ 13:18:29 #44
400409 DomineeGremdaat
Kent U die uitdrukking?
pi_140829240
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 13:10 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Mensen die een afwijkende mening hebben zijn irritant?
Pessimisten wel.
pi_140830584
quote:
_O- :')

Italië gaat er overigens ook niets van bakken.
pi_140830654
quote:
10s.gif Op zondag 8 juni 2014 13:03 schreef fluorescent-adolescent het volgende:

[..]

Ik blijf realistisch.
Helaas ben je dat alles behalve..

Nederland maakt inderdaad geen schijn van kans tegen een Spanje dat in vorm is. Maar de kans is relatief groot dat Spanje dat alles behalve is tijdens de eerste wedstrijd.
pi_140830909
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 14:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Helaas ben je dat alles behalve..

Nederland maakt inderdaad geen schijn van kans tegen een Spanje dat in vorm is. Maar de kans is relatief groot dat Spanje dat alles behalve is tijdens de eerste wedstrijd.
Of überhaupt in vorm komt. De échte voetbalkenners weten al wat langer dat Spanje een beetje uitgeblust lijkt. Ze doen me een beetje denken aan Frankrijk 2002 en Brazilië 2006. Een roemloze ondergang valt zeker niet uit te sluiten.
pi_140831047
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 14:22 schreef Confetti het volgende:

[..]

Of überhaupt in vorm komt. De échte voetbalkenners weten al wat langer dat Spanje een beetje uitgeblust lijkt. Ze doen me een beetje denken aan Frankrijk 2002 en Brazilië 2006. Een roemloze ondergang valt zeker niet uit te sluiten.
Klopt, maar dan nog vraag ik mij af of Nederland van ze kan winnen.. :')
pi_140831218
Nederland :r
pi_140831278
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 14:22 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dit dus.

Ik geloof ook stellig dat eerdaags aan de hegemonie van de Spaanse clubs een einde gaat komen. Barcelona heeft al wat stappen terug moeten zetten. En ik ben zeer nieuwsgierig hoe de opleving van Atletico de komende jaren verloopt.

Net als dat Spanje de afgelopen jaren een geweldige lichting heeft gehad, heeft Oranje ook af en toe een lichting die de hele wereld aan lijkt te kunnen, en net zoals bij Nederland altijd het geval was is ook het Spaanse elftal aan een teruggang bezig mijn inziens.

Dit Oranje kan zeer zeker an dit Spanje winnen. Of ze dat ook daadwerkelijk gaan doen zullen we volgende week weten. Ik hoop op het beste.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_140831301
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 14:35 schreef Syntix het volgende:
Nederland :r
Flikker dan op naar elders en laat een ander wel genieten van zijn team en de goede topics eromheen
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_140831346
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 14:38 schreef hottentot het volgende:

[..]

Flikker dan op naar elders en laat een ander wel genieten van zijn team en de goede topics eromheen
Dit is toch het NL topic? Dan mogen de pessimisten hier ook komen.
pi_140831382
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 14:39 schreef Syntix het volgende:

[..]

Dit is toch het NL topic? Dan mogen de pessimisten hier ook komen.
Laat je niet kennen Syntix. Geef je mening maar ouwe reus.
pi_140831459
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 14:38 schreef hottentot het volgende:

[..]

Doe eens normaal. Syntix heeft ook gevoel.
  zondag 8 juni 2014 @ 14:45:55 #56
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_140831560
3 Finales ^O^ _O_ Beter dan niets.
graag op anoniem
pi_140831818
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 14:40 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Laat je niet kennen Syntix. Geef je mening maar ouwe reus.
Je hebt gelijk Stijn. Al moet ik zeggen dat ik niet tegen NL ben, maar dat mijn vaderlandsliefde nou ook weer niet zo groot is als de gemiddelde Turk of zo :P
  zondag 8 juni 2014 @ 15:00:13 #58
381953 NaturalScience
pi_140832017
quote:
10s.gif Op zondag 8 juni 2014 13:03 schreef fluorescent-adolescent het volgende:

[..]

Ik blijf realistisch.
In welke wereld is 'geen' kans realistisch? Het is en blijft gewoon sport, alles is mogelijk.
pi_140832165
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 15:00 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

In welke wereld is 'geen' kans realistisch? Het is en blijft gewoon sport, alles is mogelijk.
Als je zo gaat redeneren hoeven we eigenlijk niet meer voetbal te analyseren.
pi_140832212
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 15:00 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Ja ik was er ook van overtuigd dat AZ de EL ging winnen, maar viel tegen
  zondag 8 juni 2014 @ 15:11:11 #61
381953 NaturalScience
pi_140832320
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 15:05 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Als je zo gaat redeneren hoeven we eigenlijk niet meer voetbal te analyseren.
Daarvoor heeft men statistiek, kansberekening, etc. uitgevonden. Daarin kun je aangeven, "ik geef oranje ongeveer een kans van 2% om door de groepsfase heen te komen'. Dat is al een stuk realistischer dan 'geen kans'.... aangezien je graag de realist wilt zijn. ;)
pi_140832555
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 15:11 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Daarvoor heeft men statistiek, kansberekening, etc. uitgevonden. Daarin kun je aangeven, "ik geef oranje ongeveer een kans van 2% om door de groepsfase heen te komen'. Dat is al een stuk realistischer dan 'geen kans'.... aangezien je graag de realist wilt zijn. ;)
Er zijn gewoon landen die geen kans maken om te winnen. Nederland valt daar ook onder ja.
pi_140834504
Nederland wordt ook een steeds groter wijnland.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  Trouwste user 2022 zondag 8 juni 2014 @ 16:18:47 #64
7889 tong80
Spleenheup
pi_140834548
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 15:11 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

België won de openingswedstrijd van het WK-82 van wereldkampioen Argentinië.

Wat zeggen statistieken ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_140834710
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 16:18 schreef tong80 het volgende:

[..]

België won de openingswedstrijd van het WK-82 van wereldkampioen Argentinië.

Wat zeggen statistieken ?

Argentinië kocht dat WK in eigen land.
  Trouwste user 2022 zondag 8 juni 2014 @ 16:29:52 #66
7889 tong80
Spleenheup
pi_140834914
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 16:23 schreef Nober het volgende:

[..]

Argentinië kocht dat WK in eigen land.
Klopt. En Maradona mocht niet meedoen. Wel tegen de Belgen in 82.

Moderator dinsdag 10 juni 2014 @ 17:28:28 #67
9859 crew  Karina
Woman
pi_140920643
Jeetje Matador, die OP, geweldig man _O_

Voor de mensen die naar Brazilië gaan, of er wonen kan ook natuurlijk:

Locaties Oranjepleinen definitief
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_141011829
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 17:28 schreef Karina het volgende:
Jeetje Matador, die OP, geweldig man _O_

Hehe dank je. Mag het topic sticky? Nederland speelt morgen... ;)

Moderator donderdag 12 juni 2014 @ 23:06:55 #69
9859 crew  Karina
Woman
pi_141011899
quote:
19s.gif Op donderdag 12 juni 2014 23:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hehe dank je. Mag het topic sticky? Nederland speelt morgen... ;)
Nou het topic gaat morgen zo snel dat het echt niet sticky hoeft hoor. Dat staat de hele tijd vanzelf bovenaan.

Oh dit is niet het livetopic natuurlijk. Maar dan nog lijkt het me niet nodig.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_141011921
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_141017973
Die foto van VDV _O-
Deze OP _O_ _O_
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_141029581
Godver potjan drie dubbeltje, wat een super OP!!! Keep up the good work!!!
pi_141042917
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:51 schreef Belladonna80 het volgende:
Godver potjan drie dubbeltje, wat een super OP!!! Keep up the good work!!!
Grazie Donna. :)

De wedstrijd kijken in een Spaans restaurant hier, wordt mooi.

pi_141043323
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Grazie Donna. :)

De wedstrijd kijken in een Spaans restaurant hier, wordt mooi.
Ja, dat zal wel. Passionele Spanjaarden tegen de passionele Nederlanders. :-)
  vrijdag 13 juni 2014 @ 20:15:19 #75
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_141043629
Heilige maagd maria sta ons bij in deze donkere tijden.
pi_141043646
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 20:15 schreef skippy22 het volgende:
_O_ Maria redt ons _O_
  vrijdag 13 juni 2014 @ 20:16:32 #77
372302 Revanches
pi_141043666
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 20:15 schreef skippy22 het volgende:
  vrijdag 13 juni 2014 @ 20:46:21 #78
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_141044767
Ik trippel al 30 minuten zenuwachtig door mijn zolderkamer.
  Trouwste user 2022 vrijdag 13 juni 2014 @ 20:51:29 #79
7889 tong80
Spleenheup
pi_141044973
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 20:46 schreef skippy22 het volgende:
Ik trippel al 30 minuten zenuwachtig door mijn zolderkamer.
Niet springen skippy. Dat moet straks, als we hebben gescoord. ;)

vrijdag 13 juni 2014 @ 20:51:56 #80
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_141044993
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 20:51 schreef tong80 het volgende:

[..]

Niet springen skippy. Dat moet straks, als we hebben gescoord. ;)

Gaan we winnen tong ? :'(
  Trouwste user 2022 vrijdag 13 juni 2014 @ 20:51:58 #81
7889 tong80
Spleenheup
pi_141044995
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 20:15 schreef Belladonna80 het volgende:

[..]

_O_ Maria redt ons _O_
Yvonne, sta ons bij. _O_

Trouwste user 2022 vrijdag 13 juni 2014 @ 20:53:08 #82
7889 tong80
Spleenheup
pi_141045056
Ik heb overal 1-3 gepouled skippy. Spanje speelt thuis.

Kom op jongens. _O_

vrijdag 13 juni 2014 @ 20:56:19 #83
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_141045189
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 20:53 schreef tong80 het volgende:
Ik heb overal 1-3 gepouled skippy. Spanje speelt thuis.

Kom op jongens. _O_

Ohh dus het komt allemaal wel goed :o
  vrijdag 13 juni 2014 @ 20:56:58 #84
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_141045218
Whilheeeeeeeeeeeeeeeelmusssssssssssssssssss van nassaaaaaaaaaauuuuuuuuuuuuuuuuu
  vrijdag 13 juni 2014 @ 22:13:17 #85
372302 Revanches
pi_141049383
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* w/ w/ w/
pi_141050245
w/ w/ w/
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_141050707
Had dit niet 4 jaar eerder gekund ? :P
  vrijdag 13 juni 2014 @ 22:32:30 #88
165193 7nightwing7
Just because i say so.
pi_141050956
Dear Spain, revenge is a dish best served cold
You dont believe me ? Read this line again.
pi_141053260
Heel Colombia staat achter ons. *O*

vrijdag 13 juni 2014 @ 23:06:52 #90
372302 Revanches
pi_141053324
pi_141053666
een grote gekte hier. 5 fucking 1 !!!

pi_141055487
Fabulous second half. It's fucking amazing!!! Awesome i never forgot this!!!
pi_141063555

4 keer gezien en elke keer kippenvel. :D

Je had de Spanen moeten zien in het restaurant... de Colombianen waren voor Nederland. *O*

[ Bericht 7% gewijzigd door El_Matador op 14-06-2014 07:34:43 ]

pi_141189106

Op vrijdagmiddag 13 juni 2014 was het dan zover, de revanche van de finale van 4 jaar geleden in Zuid-Afrika, de partij tegen Spanje (0-1, 117' Andrés Iniesta), voormalig nummer 1 van de wereld, stond op het spel.

Voor de wedstrijd had de immer professionele en teambuildende Prof. dr. mr. Sir Louis Van Gael Tot God zijn oranje torero's ingepeperd; die Spaanse stieren gaan eraan. "Arjen, ik wil dit keer zien dat je die gekke Iker omspeelt", "Daley, maak je vader trots en laat eens wat haarscherpe passes zien", "Jasper, die lui zijn mietjes en kunnen niet schieten, houd dat goed in gedachten", "Stefan, koppie d'r bij he, bij die tweede paal", "Nigel, je actie van vorig jaar was natuurlijk mijn favoriete kick ooit, maar doe dit keer maar niet".

En om 16:00 plaatselijke tijd was dan de aftrap in het sfeervolle Salvador da Bahia, net ten zuiden van onze aloude kolonie in het veruit grootste land van Zuid-Amerika. De Bahiaanse bars barstten uit hun voegen en ook de Nederlandse huiskamers en straten, pleinen en honden kleurden oranje.

De wedstrijd werd ook in Colombia gevolgd, vanuit een Spaans restaurant alwaar Mata met Miss Escobar (heimelijk verliefd op de 13 cm langere Wesley Sneijder) de enige oranje linie vormde die bediend werd door Spaanse tenues die van de zijkanten opkwamen met sangría en tapas. Verderop aan een tafeltje zat een groepje Spanen, aan het begin van de wedstrijd nog vol goede moed. Ons gezelschap werd voltooid met goede Colombiaanse klanten en 1 Spaanse klant die vlak voor de wedstrijd met zijn collega's ertussenuit kneep, de lafaard. De Spaanse drank vloeide rijkelijk en de wedstrijdspanning werd opgezweept.

Ondertussen stonden in het tropische Salvador, na de magische metropolen São Paulo en Rio de Janeiro de grootste stad van het ruim 200 miljoen inwoners tellende land, de kuiten gespannen en het volkslied schalde. Uit volle borst zongen de fiere leeuwen mee met de oudste nationale hymne ter wereld. Het "de Ko-honing van Hispanjen heb ik altijd geëerd" klonk nooit sarcastischer dan op die Goede Vrijdag de Dertiende in juni.

Direct na de aftrap zat de sfeer in de wedstrijd. Een voorspelbaar Spanje en een opvallend fel Nederland dropten driftig druppeltjes zenuwachtig zweet op de op de groei gekochte grasmat van de Itaipava Arena Fonte Nova (48.173 toeschouwers met 51.708 stoeltjes).

De openingszet tegen de Iberianen, halverwege de eerste helft nog als volleerde Italiaans-Portugese acteurs op voorsprong gekomen door een onzichtbare Alonso die de onterecht gegeven penalty benutte. Vlak voor het einde van de eerste helft gaf Daley Blind dé pass van het WK en had Robin van Persie een Bepje Bakhuys voor de wereld in petto met dé goal van het WK.
Kort na rust nam Wesley Sneijder zijn oude ploeggenoot, de “Trots van Real” op de korrel met een geniaal geplaatste vrije trap via een vrij inkoppende De Vrij vrijstaand bij de tweede paal. Het drama voor de equipo van Del Bosque werd nog groter; Robin, de rappe Rotterdammer reageerde razendsnel op de slome sluitpost van de wereldkampioen wiens verweer vier vruchtbare seizoenen geleden nog te sterk bleek. Hij had zelfs nog een hattrick in de kicksen, zou zijn buitenkantje rechts niet net op de Spaanse lat beland zijn.
Arjen Robben, het Beest uit Bedum, gaf met een allesverwoestende sprint een rappe Ramos het verre nakijken en legde de dramatische Iker Casillas finaal op de pijnbank. Dat terwijl de goaltjesgrijpende Groninger Pique en Ramos en de gevallen engel van Bernabeu 26 minuten ervoor al te slim afgeweest was.

Na 90 minuten en een beetje was de Spaanse stier geslacht, geslagen en gesmoord. Het Nederlands team genoot na de wedstrijd van een rampzalig lekkere rabo de toro met versgeslachte chorizo.

Dulce es la venganza

1-0 – één of andere kutSpaan, onterecht en corrupt

1-1 - Robin van Persie (9) - '44

1-2 - Arjen Robben (11) - '53

1-3 - Stefan de Vrij (3) - '64

1-4 - Robin van Persie - '72

1-5 - Arjen Robben - '80

Voor de geschiedenisboeken:

Fenomenale foto’s:

Borrelpraat & Octopus Paul-users:

WK / Spanje - Nederland 13-6-2014 Hoogtepunten Pics/Videos/Extra's
WK / Kan iemand het doelpunt van Robin inlijsten ?
WK / Het allerleukste aan de overwinning van Oranje is......
WK / Wat zijn de reële kansen voor het Nederlands elftal
WK / Waarom Nederland gaat verrassen
WK / Inflatie Oranje-verdedigers...
WK / Wat zijn we toch groot als klein landje......
WK / Is de concurrentie van Oranje wél zo goed (in vorm) dan?
WK / Een edit van mezelf; Spanje - Nederland.
WK / Is het WK voor Oranje nu eigenlijk al geslaagd...!?
WK / Waarom wij van Spanje winnen vanavond
WK / 1 - 5 JAAAA
WK / Analyses over Nederland
WK / Woordgrapjes Nederlands Eftal deel 2
WK / NEDERLAND IS WERELDKAMPIOEN!!!
WK / Jack van Gelder tijdens de WK-2014-finale

Uit den ouden doosch:

WK / Ooit een mooiere kopbal gezien ?

De Fiere Leeuwen:

WK / Van Persie en Robben, het beste spitsenduo
WK / Daley Blind fantopic
WK / Het Speciale Arjen Robben WK 2014 adoratietopic
WK / Met Sneijder Robben en van Persie hoor je toch gewoon bij de favoriete
WK / Sneijder wordt tekort gedaan
WK / Strootman
WK / De hype over de passes van Blind en pass van Clasie
WK / WIe gaat van Persie en Robben vervangen?
WK / Van Persie topic #1 Hij moet het doen
WK / Jasper Cillessen
WK / Xabi Alonso fantopic #1 Absoluut de beste speler ter wereld! _O-

Verbazingwekkende video’s:

Regeren is vooruitzien:

WK / [POULE B @ 18/06/14 - 18:00] Australië v Nederland
WK / Oranje nieuwe titelfavoriet?

pi_141189185
_O_ _O_ _O_
  dinsdag 17 juni 2014 @ 08:52:07 #96
176916 Karrs
2007-2017
pi_141189778
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 07:47 schreef El_Matador het volgende:

Op vrijdagmiddag 13 juni 2014 was het dan zover, de revanche van de finale van 4 jaar geleden in Zuid-Afrika, de partij tegen Spanje (0-1, 117' Andrés Iniesta), voormalig nummer 1 van de wereld, stond op het spel.

[ afbeelding ]

Voor de wedstrijd had de immer professionele en teambuildende Prof. dr. mr. Sir Louis Van Gael Tot God zijn oranje torero's ingepeperd; die Spaanse stieren gaan eraan. "Arjen, ik wil dit keer zien dat je die gekke Iker omspeelt", "Daley, maak je vader trots en laat eens wat haarscherpe passes zien", "Jasper, die lui zijn mietjes en kunnen niet schieten, houd dat goed in gedachten", "Stefan, koppie d'r bij he, bij die tweede paal", "Nigel, je actie van vorig jaar was natuurlijk mijn favoriete kick ooit, maar doe dit keer maar niet".

En om 16:00 plaatselijke tijd was dan de aftrap in het sfeervolle Salvador da Bahia, net ten zuiden van onze aloude kolonie in het veruit grootste land van Zuid-Amerika. De Bahiaanse bars barstten uit hun voegen en ook de Nederlandse huiskamers en straten, pleinen en honden kleurden oranje.

De wedstrijd werd ook in Colombia gevolgd, vanuit een Spaans restaurant alwaar Mata met Miss Escobar (heimelijk verliefd op de 13 cm langere Wesley Sneijder) de enige oranje linie vormde die bediend werd door Spaanse tenues die van de zijkanten opkwamen met sangría en tapas. Verderop aan een tafeltje zat een groepje Spanen, aan het begin van de wedstrijd nog vol goede moed. Ons gezelschap werd voltooid met goede Colombiaanse klanten en 1 Spaanse klant die vlak voor de wedstrijd met zijn collega's ertussenuit kneep, de lafaard. De Spaanse drank vloeide rijkelijk en de wedstrijdspanning werd opgezweept.

[ afbeelding ]

Ondertussen stonden in het tropische Salvador, na de magische metropolen São Paulo en Rio de Janeiro de grootste stad van het ruim 200 miljoen inwoners tellende land, de kuiten gespannen en het volkslied schalde. Uit volle borst zongen de fiere leeuwen mee met de oudste nationale hymne ter wereld. Het "de Ko-honing van Hispanjen heb ik altijd geëerd" klonk nooit sarcastischer dan op die Goede Vrijdag de Dertiende in juni.

Direct na de aftrap zat de sfeer in de wedstrijd. Een voorspelbaar Spanje en een opvallend fel Nederland dropten driftig druppeltjes zenuwachtig zweet op de op de groei gekochte grasmat van de Itaipava Arena Fonte Nova (48.173 toeschouwers met 51.708 stoeltjes).

De openingszet tegen de Iberianen, halverwege de eerste helft nog als volleerde Italiaans-Portugese acteurs op voorsprong gekomen door een onzichtbare Alonso die de onterecht gegeven penalty benutte. Vlak voor het einde van de eerste helft gaf Daley Blind dé pass van het WK en had Robin van Persie een Bepje Bakhuys voor de wereld in petto met dé goal van het WK.
Kort na rust nam Wesley Sneijder zijn oude ploeggenoot, de “Trots van Real” op de korrel met een geniaal geplaatste vrije trap via een vrij inkoppende De Vrij vrijstaand bij de tweede paal. Het drama voor de equipo van Del Bosque werd nog groter; Robin, de rappe Rotterdammer reageerde razendsnel op de slome sluitpost van de wereldkampioen wiens verweer vier vruchtbare seizoenen geleden nog te sterk bleek. Hij had zelfs nog een hattrick in de kicksen, zou zijn buitenkantje rechts niet net op de Spaanse lat beland zijn.
Arjen Robben, het Beest uit Bedum, gaf met een allesverwoestende sprint een rappe Ramos het verre nakijken en legde de dramatische Iker Casillas finaal op de pijnbank. Dat terwijl de goaltjesgrijpende Groninger Pique en Ramos en de gevallen engel van Bernabeu 26 minuten ervoor al te slim afgeweest was.

[ afbeelding ]

Na 90 minuten en een beetje was de Spaanse stier geslacht, geslagen en gesmoord. Het Nederlands team genoot na de wedstrijd van een rampzalig lekkere rabo de toro met versgeslachte chorizo.

Dulce es la venganza

1-0 – één of andere kutSpaan, onterecht en corrupt

[ afbeelding ]

1-1 - Robin van Persie (9) - '44

1-2 - Arjen Robben (11) - '53

[ afbeelding ]

1-3 - Stefan de Vrij (3) - '64

[ afbeelding ]

1-4 - Robin van Persie - '72

[ afbeelding ]

1-5 - Arjen Robben - '80

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Voor de geschiedenisboeken:

Fenomenale foto’s:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ [url=https://s3.yimg.com/bt/api/res/1.2/IjPTyhhApIrbHm7vkBzdLQ--/YXBwaWQ9eW5ld3M7Zmk9aW5zZXQ7aD01MTQ7cT03NTt3PTYzMA--/http://media.zenfs.com/es(...)5356w.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]

Borrelpraat & Octopus Paul-users:

WK / Spanje - Nederland 13-6-2014 Hoogtepunten Pics/Videos/Extra's
WK / Kan iemand het doelpunt van Robin inlijsten ?
WK / Het allerleukste aan de overwinning van Oranje is......
WK / Wat zijn de reële kansen voor het Nederlands elftal
WK / Waarom Nederland gaat verrassen
WK / Inflatie Oranje-verdedigers...
WK / Is de concurrentie van Oranje wél zo goed (in vorm) dan?
WK / Een edit van mezelf; Spanje - Nederland.
WK / Is het WK voor Oranje nu eigenlijk al geslaagd...!?
WK / Waarom wij van Spanje winnen vanavond
WK / 1 - 5 JAAAA
WK / Analyses over Nederland
WK / Woordgrapjes Nederlands Eftal deel 2
WK / Jack van Gelder tijdens de WK-2014-finale

Uit den ouden doosch:

WK / Ooit een mooiere kopbal gezien ?

[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]

De Fiere Leeuwen:

WK / Van Persie en Robben, het beste spitsenduo
WK / Daley Blind fantopic
WK / Het Speciale Arjen Robben WK 2014 adoratietopic
WK / Met Sneijder Robben en van Persie hoor je toch gewoon bij de favoriete
WK / Sneijder wordt tekort gedaan
WK / Strootman
WK / De hype over de passes van Blind en pass van Clasie
WK / WIe gaat van Persie en Robben vervangen?
WK / Van Persie topic #1 Hij moet het doen
WK / Jasper Cillessen
WK / Xabi Alonso fantopic #1 Absoluut de beste speler ter wereld! _O-

Verbazingwekkende video’s:

Regeren is vooruitzien:

WK / [POULE B @ 18/06/14 - 18:00] Australië v Nederland
WK / Oranje nieuwe titelfavoriet?

[ afbeelding ]
_O_
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_141215193
http://nos.nl/wk2014/live/

Training van Nederland live te volgen. Ze lieten de spelersbio's zien, met uiteraard de big smile van BMI _O_
pi_141215233
quote:
17s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 06:40 schreef El_Matador het volgende:

4 keer gezien en elke keer kippenvel. :D

Je had de Spanen moeten zien in het restaurant... de Colombianen waren voor Nederland. *O*
Spanen??
pi_141215665
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Spanen??
Waar gehakt wordt vallen Spanen.

pi_141215708
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waar gehakt wordt vallen Spanen.
Het is Spanjaarden.. :P
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:22:06 #101
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_141215799
Spanen

Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_141215805
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is Spanjaarden.. :P
Zo denken sommigen erover.

pi_141216183

pi_141216231
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat zeg ik.
Het is een soort scheldwoord voor Spanjaarden ofzo?
pi_141216305
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is een soort scheldwoord voor Spanjaarden ofzo?
Nee. :)

Maar laten we het over het Groote Nederlandsch Elftal hebben.

Vlaar d'ruit en Lens erin.

Dat wordt aanvallen. _O_

pi_141217106
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee. :)

Maar laten we het over het Groote Nederlandsch Elftal hebben.

Vlaar d'ruit en Lens erin.

Dat wordt aanvallen. _O_
Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden. Ze moeten dit wel winnen, want ik zie Nederland tegen Chili het nog wel eens erg lastig krijgen.
pi_141217485
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden. Ze moeten dit wel winnen, want ik zie Nederland tegen Chili het nog wel eens erg lastig krijgen.
Chili is tricky inderdaad. En hard.

We moeten sowieso Brazilië in de 8e finales ontlopen, willen we een kans maken. Brazilië gaat sowieso winnen, maar dan maar liever in de finale. :+

pi_141217676
quote:
19s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Chili is tricky inderdaad. En hard.

We moeten sowieso Brazilië in de 8e finales ontlopen, willen we een kans maken. Brazilië gaat sowieso winnen, maar dan maar liever in de finale. :+
Brazilië gaat van iedereen winnen, gewoon omdat het moet van de FIFA.

Maar niet omdat ze zo goed zijn hoor, integendeel.
pi_141217760
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Is het niet dan op spel, dan door de FIFA.

Tuurlijk spelen ze beter dan België.

dinsdag 17 juni 2014 @ 20:52:28 #111
290156 Kekster
Portugoal!
pi_141217769
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ah, een eventuele nederlaag is alvast ingedekt :')
pi_141217813
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:52 schreef Kekster het volgende:

[..]

Ah, een eventuele nederlaag is alvast ingedekt :')
Was niet best tegen Duitsland he? :P
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:53:53 #113
290156 Kekster
Portugoal!
pi_141217888
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Geen schande om te verliezen van de beste na Portugal.
pi_141217924
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Een huilende CR7 en een Pepe daar waar ie hoort; de kleedkamer. Eerste helft niet gezien maar mooi van Duitsland. _O_

pi_141217930
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:53 schreef Kekster het volgende:

[..]

Mee eens.
pi_141217992
quote:
19s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een huilende CR7 en een Pepe daar waar ie hoort; de kleedkamer. Eerste helft niet gezien maar mooi van Duitsland. _O_
Van het eerste geniet ik niet, van het tweede wel...

C ronaldo is een sympathieke gozer.
pi_141237558

Nog 7 lange uren moet het Grote Nederlands Elftal wachten op de aftrap. In het prachtige Porto Alegre, de zuidelijkste grote stad van het machtige Brazilië staan de Socceroos te wachten.

Nederland speelde 3 keer tegen Australië en won nog nooit van de voormalige Britse criminelen.

Wat kunnen we ditmaal verwachten?

De euforie van de verpletterende winst op Spanje, nu al de beste wedstrijd van het WK, doet de teamgeest goed. Het gesmeerde team liet hun vrouwen en kinderen overkomen en Robin van Perssinaasappel zag zijn zoontje en dochtertje zijn plek in de basis al overnemen.

Van wie hebben we te vrezen?

De Australische spits Timothy Cahill. Het heethoofd heeft de eer de topscorer allertijden voor de kangoeroes te zijn.

Met Robin van Persie als mooie tegenstander scoorde Cahill tegen niet te onderschatten tegenstanders als Tuvalu en Solomoneilanden er lustig op los om op een totaal van 33 doelpunten uit 70 wedstrijden te komen.

Niet opgeroepen voor het team is de oude rot Archie Thompson, die in de zware thuiswedstrijd tegen Amerikaans Samoa 13 maal het net wist te vinden, zijn team daarmee aan een krappe 31-0 overwinning helpend.

[ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 18-06-2014 11:03:29 ]

pi_141265287
Wat een wedstrijd. _O_

pi_141265501
Jasper :9~ :9~ :9~ :9~
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:55:19 #120
429453 Protein
Domme vragen bestaan wel.
pi_141265505
Spanje is vergane glorie..
pi_141439372
http://www.volkskrant.nl/(...)nkele-plaatsen.dhtml

Zolderkameropstelling:

• Robben sparen
• andere spelers een kans geven
• de Chilenen niet laten winnen

Krul
De Vrij - Vlaar - Blind - Veltman - Janmaat
Clasie - Sneijder - De Jong
Kuijt - Lens

wissels: Huntelaar, Kongolo en Wijnaldum

[ Bericht 41% gewijzigd door El_Matador op 23-06-2014 06:50:31 ]

pi_141439609
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:53 schreef Kekster het volgende:

[..]

Mooie prestatie 1 puntje tegen de USA, zeker het op 2 na beste team ?

_O_ _O_
pi_141606616
"Alle wijnlanden gaan eraan..."

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

pi_141606660

[ Bericht 28% gewijzigd door El_Matador op 27-06-2014 09:25:47 ]

pi_141606766
Mexico is de volgende *O*
pi_141606803
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 07:50 schreef Jochie1900 het volgende:
Mexico is de volgende *O*
Mexicaans restaurant, 3-1 winst. _O_

pi_141685344
Over een uur de aftrap en het startsein voor het Azteekse offerritueel dat gaat plaatsvinden.

B-) ~O>

zondag 29 juni 2014 @ 17:05:02 #128
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_141685581
In die Google Doodle van eerder op de dag werd gespot met het defensieve spel. De G trapte de bal naar links, de bal kwam via rechts bij de e uit en de e trapte de bal terug naar rechts. De boodschap is duidelijk. :Y)
Voor een keer mag het wel gezien de jonge leeftijd en het gebrek aan ervaring van onze verdedigers. De beker winnen en de volgende keer weer volgens de Hollandse school voetballen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_141698045
En na de wijnlanden in de eerste ronde, stonden de quesadillavreters van Mexico op het programma vandaag.

Na een schandalig slechte wedstrijd werd het uiteindelijk door een versierde penalty van Robben 2-1 in de 94e minuut.

Op naar Salvador waar we van de Spanen al chorizo gemaakt hebben en nu ofwel Grieken ofwel Costaricanen gaan fileren. _O_

[ Bericht 5% gewijzigd door El_Matador op 29-06-2014 21:34:48 ]

maandag 30 juni 2014 @ 02:45:57 #130
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_141713188
quote:
17s.gif Op zondag 29 juni 2014 21:18 schreef El_Matador het volgende:
En na de wijnlanden in de eerste ronde, stonden de quesadillavreters van Mexico op het programma vandaag.

Na een schandalig slechte wedstrijd werd het uiteindelijk door een versierde penalty van Robben 2-1 in de 94e minuut.

Op naar Salvador waar we van de Spanen al chorizo gemaakt hebben en nu ofwel Grieken ofwel Costaricanen gaan fileren. _O_
Die slechte wedstrijd moeten we maar door de vingers zien gezien de hitte. Tegen Costa Rica, wat enkel is geplaatst omdat het veel geluk had met een zwakke poule (Italië en Engeland waren onthutsend zwak) en een lichte tegenstander in de achtste finale, lekker voetballen als voorbereiding op Argentinië of België en vooral ervoor zorgen dat je geen gele kaart krijgt en geen blessure oploopt. België of Argentinië zal lastiger worden maar dat moet ons elftal nog aankunnen. België heeft meer ervaren spelers maar het is geen hecht team en Nederland heeft een dodelijke aanval, Argentinië is eerder FC Messi. Dan in de finale Brazilië, Frankrijk of Duitsland. Alles kan gebeuren in 1 zo'n wedstrijd, zelfs als we tegen die Duitsers moeten. :)
#NoDAPL
pi_141713200
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 02:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Dan in de finale Brazilië, Frankrijk of Duitsland. Alles kan gebeuren in 1 zo'n wedstrijd, zelfs als we tegen die Duitsers moeten. :)
_O-

Brazilie gaat niet winnen van Golombia.

James contra Robben...

maandag 30 juni 2014 @ 02:51:35 #132
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_141713232
quote:
16s.gif Op maandag 30 juni 2014 02:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

_O-

Brazilie gaat niet winnen van Golombia.

James contra Robben...
Ik schat Colombia sterker in (eerlijk waar) maar Brazilië zou zomaar eens het voordeel van de scheidsrechter kunnen krijgen als het zo'n thuisfluiter is. Je zag dat in Zuid-Korea ook dat dit land ineens wel hele opmerkelijke voordeeltjes kreeg, met name in de kwartfinale. Van mij mag Colombia winnen hoor. :)

Voor wie ben jij eigenlijk als je op de een of andere wonderbaarlijke wijze de finale Colombia-Nederland zou krijgen?
#NoDAPL
pi_141713245
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 02:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik schat Colombia sterker in (eerlijk waar) maar Brazilië zou zomaar eens het voordeel van de scheidsrechter kunnen krijgen als het zo'n thuisfluiter is. Je zag dat in Zuid-Korea ook dat dit land ineens wel hele opmerkelijke voordeeltjes kreeg, met name in de kwartfinale. Van mij mag Colombia winnen hoor. :)
Dat dacht ik ook, maar dan was Chili nooit zo dichtbij uitschakeling gekomen (bal op de paal, laatste minuut van reguliere speeltijd).

pi_141713250
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 02:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Voor wie ben jij eigenlijk als je op de een of andere wonderbaarlijke wijze de finale Colombia-Nederland zou krijgen?
Rare vraag, Nederland natuurlijk. :)

maandag 30 juni 2014 @ 02:55:42 #135
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_141713263
quote:
19s.gif Op maandag 30 juni 2014 02:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, maar dan was Chili nooit zo dichtbij uitschakeling gekomen (bal op de paal, laatste minuut van reguliere speeltijd).
Dat verraste mij dan ook om precies die reden. Anderzijds weten we niet of dat Brazilië dan niet nog een discutabele strafschop zou hebben gekregen. Ik herinner me wedstrijden van Ajax en PSV tegen AC Milan (2003 en 2004 als ik me niet vergis) waarin de scheidsrechter ineens niet meer goed de tijd in de gaten kon houden. ;)

Hoe dan ook, ik ben voor Colombia. Dat team voetbalt leuker.
#NoDAPL
  maandag 30 juni 2014 @ 03:29:18 #136
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_141713457
quote:
10s.gif Op maandag 30 juni 2014 02:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Rare vraag, Nederland natuurlijk. :)
Waarom? Colombia speelt leuker :)
Oh.
pi_141713631
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 03:29 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Waarom? Colombia speelt leuker :)
Mijn eerste wedstrijd die ik zag was Gullit en Van Basten die de EK-titel binnensleepten.

Colombia speelt geweldig en ik zie graag die finale, maar ik blijf Nederlander. ;)

pi_141943381
Over een uurtje is het dan zover. Na de Mexicaanse quesadillas staan nu de Ticos op het menu. Het kleinste landje van de kwartfinales, zowel op voetbalgebied als qua inwoners, met relatieve sterren als Brian Ruiz (nu nog PSV, ex-Twente) en Joel Campbell (Olympiakos).

Costa Rica speelt voor het eerst een WK-kwartfinale en staat onder leiding van coach Pinto, Colombiaan.

Hup Holland Hup!

pi_141943702
Duitsland en Nederland nog de enige Europese ploegen die over zijn :)
pi_141943793
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 21:06 schreef El_Matador het volgende:
Over een uurtje is het dan zover. Na de Mexicaanse quesadillas staan nu de Ticos op het menu. Het kleinste landje van de kwartfinales, zowel op voetbalgebied als qua inwoners, met relatieve sterren als Brian Ruiz (nu nog PSV, ex-Twente) en Joel Campbell (Olympiakos).

Hup Holland Hup!
Campbell is door Arsenal uitgeleend/verhuurd aan Olympiakos, dus eigenlijk Arsenal.
pi_141959685

Na een pover optreden van Vliegende Van Persie, prachtige vrije trappen van kleine Wesley op paal en lat, een werkelijk overdonderend optreden van de oudste speler op het veld bij Oranje; Dirkie Kuijt, was er na 90 minuten nog steeds geen bal ingegaan bij de sterk keepende Navas.

Een half uur extra tijd om de bal eindelijk eens tussen die palen te rammen gaf geen goed gevoel voor deze kwartfinale tegen de ticos. Zelfs een knallende kopbal van Ron Beton ging er niet in bij Navas.

Ook Razende Robben, het bonk snelheid en motivatie, samen met Sneijder en Kuyt de motor van het Nederlands team kon de muur van Costaricanen niet breken.

Gelukkig had Van Gael tot God voor de wedstrijd even FOK! geraadpleegd en zijn meesterzet bewaarde hij voor 120:36 na de aftrap; joker Tim Krul werd uit de pubs van Newcastle weggehaald en mocht de penaltyserie tegen de afgepeigerde Midden-Amerikanen keepen en Nederland een ronde verder op dit mooiste WK ooit (dixit Youri Mulder en TS) helpen.

De penaltygoden Van Persie, Robben, Sneijder en Kuyt schoten hun strafschoppen buiten het bereik van de Costaricaanse uitblinker op doel.

Met theatraal toneelspel, twee prachtige saves, waarvan de eerste tegen PSV'er Brian Ruiz en 5 uit 5 in de goede hoek wist de Haagse Harrie van 193 centimeters schoon aan de haak de wereld te verbazen en Van Gael tot nog grotere hoogten te verbannen. Ivo Niehe kijkt al angstig naar beneden.

Woensdag staan de gauchos, na een afwezigheid van 24 jaar terug in de halve finale van een WK, op het programma om als een Lomo Fino met Malbec weggespoeld te worden. De TT zal eer aangedaan worden alvorens de Riesling of cachaça opengetrokken en opgezopen gaat worden.

Hup Holland Hup!

pi_142231975
Dat was het dan, een prachtige derde positie met een schunnig doelsaldo van 15-4 (waarvan 2 onterechte penalties tegen) en een troostfinale die inderdaad troost bracht; het gastland met 3-0 afgetekend afgedroogd en alle 23 spelers hebben daaraan bijgedragen:

Dat alles onder de bezielende leiding van een absolute grootmacht op tactisch, strategisch en organisatorisch gebied, de kersverse spelleider van Manchester United, alwaar hij met zijn aanvoerder uit het Nederlands elftal (5 goals in 6 wedstrijden) mag werken.

Wervelend WK, prachtige prestaties en een geweldig gevoel geven de Nederlandse Leeuwen aan de wereld en het thuisland.

Doelpunten:

4 - Van Persie
3 - Robben
2 - Depay
1 - De Vrij
1 - Fer
1 - Sneijder
1 - Wijnaldum
1 - Blind
1 - Huntelaar

Dank jullie wel en tot over 2 jaar in Frankrijk en over 4 in Rusland. _O_ O+ w/

[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 13-07-2014 01:58:36 ]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')