abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140789606

Welkom in het fantastische Kameroen-topic. Hierboven ziet u de vlag van Kameroen. Groen, rood en geel met een mooie geile gele ster in het midden.

Hier zien we Kameroen op de kaart. Wat een mooi groot land. En ze hebben ook nog eens veel buurlanden. Mocht het leven in Kameroen je niet zinnen, dan kan je altijd een mooi uitstapje maken naar Nigeria (ook een mooi land), Tsjaad, Equatoriaal Guinea, Gabon, Congo of de Centraal Afrikaanse Republiek. Er is ook de mogelijkheid om naar een mooi eilandje te gaan op de golf van Guinea.

Kortom: leef je uit in dit gebied.

In Kameroen wordt er vooral Frans en Engels gesproken. De hoofdstad is het zeer knusse Yaoundé. Kameroen is ontstaan op 1 januari 1961 door samenvoeging van het door Frankrijk gekoloniseerde land en een deel van Brits Kameroen.

Op politiek vlak kent Kameroen een stabiel, maar tevens verstikkend klimaat. Een aantal mensenrechtenorganisaties is er actief en ook de kerkelijke instanties proberen de wantoestanden aan te klagen en te verlichten. Tegelijk willen ze de mensen bewuster en weerbaarder maken. De pers is vrijer dan vroeger, maar moet nog steeds op haar tellen passen. Journalisten hebben hardhandig het belang van zelfcensuur leren kennen. Aan het hoofd staat president Paul Biya. Hij won in oktober 2004 een nieuwe ambtstermijn voor zeven jaar met meer dan 80% van de stemmen. De meeste internationale waarnemers verklaarden dat de stemming juist verlopen was, maar de oppositie spreekt over fraude. De volgende verkiezingen zijn gepland voor oktober 2011. De eerste minister is sinds 2009 Philémon Yang.

Ook al is Kameroen een republiek, met een parlement en regering, de oude machtsstructuren bestaan nog steeds, zoals in zoveel Afrikaanse landen. In het geval van Kameroen betekent dit dat de oude stam-koningen (Fon's genaamd) veel informele macht bezitten, en vaak een minister eerst met hen overlegt alvorens bepaalde beleidsmaatregelen te treffen.

Daarnaast bestaat er de Brigade Mixte Mobile, een geheime politie.( :T ).

Over naar de mannen die het schitterende land Kameroen vertegenwoordigen op het WK.

Keepers
Charles Itandje - Met zijn uitstraling passeert geen enkele bal de doelpalen. Deze god heeft een brok aan ervaring met zijn tweeëndertig jaar en speelde onder andere bij Racing Lens, Atromitos en Liverpool

Sammy Ndjock - Verbleekt bij de kwaliteiten van el Charlos Itandjos

Loic Feudjou - Laten we het daar maar niet over hebben.

Verdedigers
Allan Nyom - Vrolijke verdediger, met zijn bigsmile krijgt elke speler die met hem te maken krijgt buikpijn van het lachen waardoor deze aanvaller zo goed als zeker uitgeschakeld is.

Dany Nounkeu - Speelt bij Besiktas, dan moet je goed aan jezelf gaan twijfelen waardoor je niet bij een betere ploeg bent te komen spelen.

Cedric Djeugoue - Een grote kast. Loopt iedereen tegenop. Als spits moet je je gewoon ziek melden. Fred, eat your heart out.

Aurelien Chedjou - Speelt samen met Wesley Sneijder dus hij kent ongetwijfeld alle swagtips en tricks. Nu al een ongekende baas.

Nikoulas N'koulou - Bij Olympique Marseille blinkt hij wekelijks uit, met zijn messcherpe tackles en fysieke kracht weet hij de beste spitsen uit te schakelen. Zlatan en Falcao vrezen ieder seizoen voor deze geweldenaar

Henri Bedimo - Die kent u niet, maar wees gerust: ik ken deze jongen ook niet. Hij schijnt wel de beste linksback van de Ligue 1 te zijn. Dus laat je niet verrassen door die gekke Henri.

Benoit Assou-Ekotto - Met zijn afro laat hij elke buitenspeler schrikken. Wanneer hij een balletje kopt, zullen de afroharen een ongekende snelheid meegeven. Verder een grote kast als linksback en heeft een fluwelen voorzet. Uitkijken, Brazil.

Middenvelders
Eyong Enoh - Natuurlijk de grootste god van dit elftal. Eyong Tarkang Enoh. Een stofzuigertje op het middenveld, haalt de angel uit de aanvallen en counter van elke tegenstander. Alleen moeten de tegenstanders oppassen voor zijn gevaarlijke en wilde tackles. Voor je het weet, lig je op de spoedeisende hulp van het ziekenhuis. Hier rechts ziet u een van zijn befaamde zondagsschoten.

Jean Makoun - Deze balkunstenaar vergt veel kwaliteit. Vooral aan de bal is hij ijzersterk. Vooral zijn afstandsschoten zijn gevaarlijk. Vrijwel elke bal is raak, of het nou op een fan of een reclamebord is. Een grote baas.

Joel Matip - Hier kan de user 'Matip' meer over vertellen. Toppertje.

Stephane Mbia - Een debiel zoals u hier rechts ziet.

Landry Nguemo - Wie?

Alex Song - Vermaard voetbalkunstenaar. Groeide uit tot topspeler bij Arsenal als waardevolle stofzuiger. Uiteindelijk verdiende hij zijn droomtransfer naar het schitterende FC Barcelona. Maar daar kreeg hij veelal te maken met een lekkere zit in de dug-out's van Camp Nou. Elke liefhebber hoopt dat hij ooit weer eens mag schitteren op de voetbalvelden, het liefst iedere week maar dat kan niet gegarandeerd worden. LEVE SONG.

Aanvallers
Samuel Eto'o - Deze vriendelijke vogel rechts maakte veel furore in Europa. Bij Barcelona pakte hij onder andere onder Rijkaard de Champions League en het landskampioenschap. Daarna speelde hij bij Internazionale en Anzji Machkachala. Nu speelt hij bij het geweldige Chelsea van José Mourinho en Roman Abramovich. Inmiddels heeft deze baas zoveel geld bij elkaar verdiend dat hij financieel onafhankelijk is! Henk ten Cate vindt dit leuk.

Eric Choupo-Moting - Toppertje, buskruit in de benen, efficiënte wereldgozer, kan je altijd mee lachen.

Benjamin Moukandjo - Die kent u niet.

Vincent Aboubakar - Vast voorbij zien komen in FIFA

Pierre Webo - Ome Pierre, ja. Een bonkige spits en pijlsnelle aanvaller die samenspeelt met die ene visser uit Katwijk (Marcodej vindt dit leuk). En zoals u weet spelen bij Fenerbahçe alleen echte bazen.

Fabrice Olinga - Geen fan van omdat hij zijn carrière vergooit in België

Ik kan niets anders zeggen dan dat je dit team in de gaten moet houden. Wat een klasbakkenteam.

Speelschema
Vrijdag 13 juni - 18:00 Mexico v Kameroen
Donderdag 19 juni - 00:00 Kameroen v Kroatië
Maandag 23 juni - 22:00 Kameroen v Brazilië

[ Bericht 1% gewijzigd door Ajacied422 op 07-06-2014 09:15:56 ]
  Forum Admin vrijdag 6 juni 2014 @ 20:56:26 #2
35723 crew  GGMM
pi_140789683
Kijk, zo maak je een topic.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_140789706
Eyong Tarkang Enoh _O_

Ik support Kameroen dit WK.

Mooi topic Ajacied422 :)
pi_140789768
Nog even een mooie goal van Enoh toegevoegd aan de OP.
pi_140789848
Racistische TT
Nieuw is niet altijd beter.
pi_140790316
Mooi topic, zelf geschreven?
Ik vraag me nu alleen af wie de huidige president is
pi_140790334
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 21:17 schreef Adames het volgende:
Mooi topic, zelf geschreven?
Ik vraag me nu alleen af wie de huidige president is
Het stukje info over de politiek van Kameroen komt van wikipedia. Vandaar ook het tongetje.
pi_140796965
Kameroen het land van de voetballers die de bal niet kunnen zien, maar je benen wel..
pi_140799616
Bedimo is de beste linksback van de ligue 1. Die mag je toch wel kennen. Verder een prima OP. Jammer dat Willie Overtoom niet mee mag ;(
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_140800449
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 06:38 schreef Tim86 het volgende:
Bedimo is de beste linksback van de ligue 1. Die mag je toch wel kennen. Verder een prima OP. Jammer dat Willie Overtoom niet mee mag ;(
Bedankt voor de feedback :). Ik heb er al wat op verzonnen.

Maar het is ook niet zo gek dat Willie niet mee mag.
pi_140805207
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 06:38 schreef Tim86 het volgende:
Willie _O_
pi_140805727
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 20:54 schreef Ajacied422 het volgende:
Stephane Mbia - Een debiel zoals u hier rechts ziet.
Dat soort debielen maakt landen uit Afrika vaak zo leuk om naar te kijken en Kameroen heeft een prachtige traditie op dat gebied. Vroeger had je Benjamin Massing die ook gewoon schopte op alles wat een beetje bewoog in zijn buurt. Het liefste met beide benen vooruit.

Deze held deelde een klein tikje uit aan cokesnuiver Caniggia en kreeg vervolgens volkomen onterecht de rode kaart, maar wel gewoon winnen met 1-0 van toenmalig regerend Wereldkampioen Argentinië! _O_

Z'n partner in crime achterin André Kana-Biyik kon er ook wat van, maar daar zijn helaas geen beelden meer van.
pi_140829863
pi_140829896
Eto'o schijnt nog niet fit te zijn. Twijfelgeval voor de pot tegen Mexico :{.
pi_140831276
Enoh de drie-sterren reporter _O_
pi_140831390
Roger Milla, die samen met Toto Schillaci, het WK in 1990 nog een beetje leuk maakte _O_ _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_140831437
Kunnen er echt helemaal niets van. Ongelooflijk dat ze er toch weer bij zijn.
pi_141029433
Jöel André Matip Job (Bochum, 8 augustus 1991) is een Duits-Kameroens voetballer die speelt als centrale verdediger voor Schalke 04 en het Kameroens nationaal elftal.

In juli 2000 scoutte Schalke 04 Matip bij VfL Bochum. Hij maakte zijn debuut voor Schalke 04 in de Bundesliga op 7 november 2009 tegen Bayern München. Die wedstrijd eindigde op 1-1 na een doelpunt van Daniel Van Buyten na 34 minuten en een doelpunt van Matip - in zijn eerste wedstrijd - in de 43e minuut. Sindsdien speelde hij meer dan 100 competitiewedstrijden in het shirt van Die Königsblauen.

Op 23 december 2009 werd Matip voor het eerst opgeroepen voor het nationaal elftal van Kameroen. Eerst weigerde hij de uitnodiging maar nadien besloot hij dan toch voor Kameroen uit te komen. Hij speelde zijn eerste wedstrijd voor Kameroen in een vriendschappelijke wedstrijd tegen Italië. Zo ging Matip uiteindelijk mee naar het WK in Zuid-Afrika in 2010 met Kameroen.

Matip is de zoon van een Duitse moeder en een voormalig Kameroens voetballer, Jean Matip. Hij is de broer van Marvin Matip, die voor FC Ingolstadt 04 speelt. Hij is de neef van voormalig Lierse-aanvaller en 52-voudig Kameroens international Joseph-Désiré Job.
Millions of years of evolution, right? Right? Men have to stick it in every place they can, but for women... women it is just about security and commitment and whatever the fuck else!
  vrijdag 13 juni 2014 @ 14:06:29 #19
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_141030125
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')