quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Right-wing populists have even demanded a ban on satellite dishes so that TV stations like al-Jazeera and Al Arabiya cannot be beamed into Danish living rooms.
Hoe het wel moet? Staat toch dat het enkel positief is geweest?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:51 schreef MisterCe het volgende:
Zullen wij als tegenbeweging onze immigratiewetten extreem versoepelen? Dan kunnen wij laten zien hoe het wel moet.
Wat maar weer eens duidelijk maakt dat het tegenwoordig vaak niet meer de vraag is wat uit menselijk oogpunt een juiste keuze is, het gaat om het geld. Die discussie sluipt de gezondheidszorg ook al binnen, straks de ouderen zorg en daarna krijgt elke baby een prijskaartje.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:33 schreef slashdotter3 het volgende:
"Now that we can see that it does matter who comes into the country, I have no scruples in further restricting those who one can suspect will be a burden on Denmark,"
Ik vind het ook schandalig dat die artsen een salaris durven te eisen. Dan ben jij een echte, die de helft van zijn inkomen aan minderbedeelden geeft. Dat zie ik niet veel mensen doen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat maar weer eens duidelijk maakt dat het tegenwoordig vaak niet meer de vraag is wat uit menselijk oogpunt een juiste keuze is, het gaat om het geld. Die discussie sluipt de gezondheidszorg ook al binnen, straks de ouderen zorg en daarna krijgt elke baby een prijskaartje.
Onschuldige, kwetsbare mensen weren, vind jij dat positief? Dit is racisme.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:54 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Hoe het wel moet? Staat toch dat het enkel positief is geweest?
Het ontgaat mij volledig wat jouw tekst inhoudelijk met mijn tekst te maken heeft.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:58 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Ik vind het ook schandalig dat die artsen een salaris durven te eisen. Dan ben jij een echte, die de helft van zijn inkomen aan minderbedeelden geeft. Dat zie ik niet veel mensen doen.
Zijn onschuldige, kwetsbare mensen een apart ras?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:58 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Onschuldige, kwetsbare mensen weren, vind jij dat positief? Dit is racisme.
Jij geeft toch de helft van je inkomen aan minderbedeelden?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het ontgaat mij volledig wat jouw tekst inhoudelijk met mijn tekst te maken heeft.
Ze hebben allemaal een bepaalde ras ja.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:59 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Zijn onschuldige, kwetsbare mensen een apart ras?
Dus het zijn verschillende rassen. Wat is er dan zo racistisch?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:02 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Ze hebben allemaal een bepaalde ras ja.
Nee, wel meer maar dat heeft nog steeds niets met mijn reactie te maken.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:01 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Jij geeft toch de helft van je inkomen aan minderbedeelden?
Jij bent de reincarnatie van Moeder Theresa. Jij bent een voorbeeld voor ons allen. Eh kun je misschien een tientje missen?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee, wel meer maar dat heeft nog steeds niets met mijn reactie te maken.
En als je dus verschillende rassen weert dan ben je een racist.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:03 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Dus het zijn verschillende rassen. Wat is er dan zo racistisch?
Hoezo? Het zijn toch verschillende en niet één ras. Daarnaast zijn onschuldige en kwetsbare mensen geen apart ras.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:08 schreef MisterCe het volgende:
[..]
En als je dus verschillende rassen weert dan ben je een racist.
Denen zijn dan ook niet meer welkom in niet-Westerse landen, niet voor handel en niet als immigrant/toerist. Hebben ze al uitgerekend hoeveel dat hen gaat kosten?quote:has in the past made its aims very clear: a complete halt to immigration into Denmark from non-Western countries.
Kun je ook gewoon via internet bekijken. Willen ze dat ook aanpakken?quote:Right-wing populists have even demanded a ban on satellite dishes so that TV stations like al-Jazeera and Al Arabiya cannot be beamed into Danish living rooms.
Slavernij.quote:There have also been suggestions to exempt migrants from the minimum wage -- supposedly to make it easier for foreigners to gain access to the labor market.
quote:For example, foreign couples are only allowed to marry if both partners are at least 24 years old.
Jawel hoor ik kan nog wel veel meer missen, maar opnieuw wat heeft dit allemaal met het onderwerp en mijn reactie te maken?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:08 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Jij bent de reincarnatie van Moeder Theresa. Jij bent een voorbeeld voor ons allen. Eh kun je misschien een tientje missen?
Niks, ik heb gewoon een tientje nodig, met vijftig zit ik helemaal goed.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jawel hoor ik kan nog wel veel meer missen, maar opnieuw wat heeft dit allemaal met het onderwerp en mijn reactie te maken?
Dan kun je beter nu aan het werk gaan want op deze manier wordt het niets.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:17 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Niks, ik heb gewoon een tientje nodig, met vijftig zit ik helemaal goed.
Klopt, deze mevrouw zegt dan ook dit:quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat maar weer eens duidelijk maakt dat het tegenwoordig vaak niet meer de vraag is wat uit menselijk oogpunt een juiste keuze is, het gaat om het geld. Die discussie sluipt de gezondheidszorg ook al binnen, straks de ouderen zorg en daarna krijgt elke baby een prijskaartje.
Maar mogen we anderzins dan wel de waarde van de aantallen immigranten beoordelen voordat we ze binnenlaten? Als het uitgangspunt is dat de regering het Deense volk dient zoals dat er is op het moment van de laatste verkiezingen, dan moet het toelatingsbeleid er toch op gericht zijn om ook met die immigratie de belangen van het Deense volk te dienen? De immigratie moet toch waarde voor de Denen hebben?quote:She added: "We cannot classify people depending on their value to the economy. That is degrading in a democracy that has a basic value of equality."
Ik heb er helemaal geen moeite mee als men immigratie streng aanpakt al ben ik van mening dat je een uitzondering moet maken voor asiel en gezinsvorming/hereniging omdat daar duidelijk de menselijke aspecten van belang zijn. Maar als je eerst gaat kijken welke groepen mensen welke kosten en opbrengsten hebben om vervolgens daar beleid op te gaan maken ben je in mijn ogen principieel verkeerd bezig.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, deze mevrouw zegt dan ook dit:
[..]
Maar mogen we anderzins dan wel de waarde van de aantallen immigranten beoordelen voordat we ze binnenlaten? Als het uitgangspunt is dat de regering het Deense volk dient zoals dat er is op het moment van de laatste verkiezingen, dan moet het toelatingsbeleid er toch op gericht zijn om ook met die immigratie de belangen van het Deense volk te dienen? De immigratie moet toch waarde voor de Denen hebben?
Dat hoeft niet materieel te zijn, maar welke baat heeft Denemarken er voor de rest dan wel bij? Meer werkloosheid zodat werkgevers het makkelijker hebben (en werknemers moeilijker)? Maar verder? Mag die vraag dan wel gesteld worden?
Denemarken heeft o.a. een gigantisch (en duur!) probleem met het binnenhalen en -houden van kennismigranten. Velen hebben het er al snel gezien en vertrekken weer snel of gaan forenzen vanuit Duitsland en Zweden (inderdaad, met de boot). En niemand van die kennismigranten peinst er ook maar over om Deen te worden.quote:En hoeveel kosten heeft de Deense staat gemaakt, en hoeveel inkomsten misgelopen, door Denen die door al die strikte immigratieregels besluiten om dan maar niet hun vrouw naar Denemarken te halen, maar zelf dan maar naar het buitenland te gaan? (...) En ik lees nergens dat dat onderzoek hier rekening mee heeft gehouden.
Ben je zelf ook import dat je zo begaan bent met die kansenparelsquote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:51 schreef MisterCe het volgende:
Zullen wij als tegenbeweging onze immigratiewetten extreem versoepelen? Dan kunnen wij laten zien hoe het wel moet.
Dat is eigenlijk het hele verhaal van Europa in een notendop.quote:According to the figures, migrants from non-Western countries who did manage to come to Denmark have cost the state ¤2.3 billion, while those from the West have actually contributed ¤295 million to government coffers.
Helaas zijn er politici die echt zo gestoord denken.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:51 schreef MisterCe het volgende:
Met jouw redenering zou de regering ook broodjes en TV's kunnen kopen en die vervolgens in het kanaal gooien. Alles wat asielzoekers hier kopen is van geld van Nederlanders, die dat dus zelf niet meer kunnen kopen.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:08 schreef Xaxax het volgende:
Het is allemaal goed voor de economie de instroom....
Als we niet zoveel instroom hadden gehad was het nog slechter met de economie gegaan..
Dan verkoopt de bakker om de hoek nog minder broodjes....
worden er minder tv-s verkocht enzovoorts...
Ik denk dat het een ramp voor Nederland zou zijn als de grenzen dicht gegooid zou worden.
Ja want geeneen allochtoon werkt zekerquote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Met jouw redenering zou de regering ook broodjes en TV's kunnen kopen en die vervolgens in het kanaal gooien. Alles wat asielzoekers hier kopen is van geld van Nederlanders, die dat dus zelf niet meer kunnen kopen.
Nederland (en Zweden, Noorwegen etc) zijn door hun sociale stelsel aantrekkelijk voor kansloze immigranten. Kansrijke immigranten gaan naar de VS, de UK, Singapore et cetera. Wij kunnen onze immigratiewetten wel nog verder versoepelen, daarmee maken we ons niet aantrekkelijker voor kansrijke migranten. Dan zou je iets aan de belastingdruk en de woningmarkt moeten doen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:37 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Denemarken heeft o.a. een gigantisch (en duur!) probleem met het binnenhalen en -houden van kennismigranten. Velen hebben het er al snel gezien en vertrekken weer snel of gaan forenzen vanuit Duitsland en Zweden (inderdaad, met de boot). En niemand van die kennismigranten peinst er ook maar over om Deen te worden.
In Nederland hebben we een niet geheel onvergelijkbare situatie: sinds Verdonk hebben we internationaal zó'n slechte naam opgebouwd met het niet nakomen van afspraken, er onderuit proberen te komen, voorwaarden achteraf opleggen (etc etc etc) dat kansrijke vluchtelingen die serieus iets aan onze maatschappij zouden kunnen bijdragen Nederland ergens onderaan hun lijstje hebben staan en we om aan ons internationaal afgesproken aantal op te nemen vluchtelingen te voldoen genoegen moeten nemen met de ongeïnteresseerde restgroepen.
Maar ja, daar zul je de Deense en Nederlandse overheden (en hun onderzoeken) zelden over horen, die willen alleen maar ventileren hoe streng ze zijn.
Die 1000+ immigranten die nu wekelijks binnenkomen gaan niet bijdragen aan de arbeidsmarkt. Ze hebben de juiste skills niet en ook niet het verlangen om te werken. De Somaliërs die 10 jaar geleden zijn binnengekomen zitten ook nog massaal in de bijstand.quote:
Ga je nou het opvangen van oorlogsvluchtelingen afmeten aan economische rentabiliteit?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die 1000+ immigranten die nu wekelijks binnenkomen gaan niet bijdragen aan de arbeidsmarkt. Ze hebben de juiste skills niet en ook niet het verlangen om te werken. De Somaliërs die 10 jaar geleden zijn binnengekomen zitten ook nog massaal in de bijstand.
Los daarvan is er onvoldoende laag geschoold werk, we hebben 600.000 Nederlanders zonder baan. Eerst die dan maar.
Het was een reactie op een post die beweerde dat de Nederlandse economie op z'n gat zou liggen zonder al deze kansenmensen. Dat is onzin.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Ga je nou het opvangen van oorlogsvluchtelingen afmeten aan economische rentabiliteit?
Ik vind dat je hiermee Denemarken ernstig tekort doet. Waar tijdens WOII de Nederlandse overheid en een groot deel van de bevolking het de Duitsers gemakkelijk maakten in hun opsporing, vervolging en genocide op de Joden, was het Denemarken waar de Duitsers daarin een groot probleem hadden omdat het volk en de overheid massaal achter de Joden gingen staan.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 00:29 schreef SomaliMan het volgende:
Bepaalde landen hebben altijd xenophobische trekjes gehad. Landen zoals Denemarken waar nationale identiteit en eigen cultuur een belangerijk bindmiddel is voor de maatschappij, moeten niet streven naar een Amerikaans-achtige samenleving.
Ik zie nergens dat diegene het specifiek over oorlogsvluchtelingen heeft.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het was een reactie op een post die beweerde dat de Nederlandse economie op z'n gat zou liggen zonder al deze kansenmensen. Dat is onzin.
Qat moet je niet roken maar kauwenquote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:23 schreef LXIV het volgende:
En verder zou je best mogen verwachten dat de mensen die hier een onderdak krijgen, uit dankbaarheid hun best zouden doen om iets terug te doen voor de NL-se maatschappij. Of tenminste niet hun vuilnis over de balustrade kieperden en de hele dag qat rookten.
Als z ewillen kan dat ook zonder diploma's. Maar dat gebeurt niet.
Waarom een soepel beleid voor gezinsvorming/hereniging? Waarom moet men blijkbaar altijd in Europa dat gezinnetje vormen en niet in het land waar de bruid/bruidegom vandaan komt? Als het zo verschrikkelijk belangrijk voor die mensen is om een gezin te vormen dan kan dat ook elders.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:31 schreef Wespensteek het volgende:
ben ik van mening dat je een uitzondering moet maken voor asiel en gezinsvorming/hereniging omdat daar duidelijk de menselijke aspecten van belang zijn.
Je loopt achter. Het zijn er 880.000.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:17 schreef LXIV het volgende:
Los daarvan is er onvoldoende laag geschoold werk, we hebben 600.000 Nederlanders zonder baan. Eerst die dan maar.
Omdat als beide landen zo redeneren, je helemaal geen gezin kan vormen? En dat terwijl wij er hier zo prat op gaan dat het bij ons om de liefde draait, ipv. dat we op nut gebaseerde gearrangeerde huwelijken zouden hebben.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:26 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom een soepel beleid voor gezinsvorming/hereniging? Waarom moet men blijkbaar altijd in Europa dat gezinnetje vormen en niet in het land waar de bruid/bruidegom vandaan komt? Als het zo verschrikkelijk belangrijk voor die mensen is om een gezin te vormen dan kan dat ook elders.
Daarmee ga je er dus vanuit dat die persoon hier talent heeft en een toegevoegde waarde is voor de maatschappij en dat is vaak dus niet zo. De meesten die een bruid naar Nederland willen halen zijn of langdurig werkeloos of hebben een minimumloon baan. Om dat tegen te gaan hebben we tenslotte al een minimum inkomen voor hen vastgesteld. Helaas is dat in 2010 afgeschaft. Omdat er te veel niet aan die 120% eis konden voldoen.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Omdat als beide landen zo redeneren, je helemaal geen gezin kan vormen? En dat terwijl wij er hier zo prat op gaan dat het bij ons om de liefde draait, ipv. dat we op nut gebaseerde gearrangeerde huwelijken zouden hebben.
En ten tweede, omdat je onnodig talent kwijtraakt als welvarende en goed geïntegreerde mensen om die reden het land verlaten
Klopt, goed punt. De meerderheid van de mensen is voor de overheid een verliesgevende kostenpost. Het zijn grofweg de mensen die in hun eentje twee keer modaal of meer verdienen, die daadwerkelijk netto wat bijdragen.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Daarmee ga je er dus vanuit dat die persoon hier talent heeft en een toegevoegde waarde is voor de maatschappij en dat is vaak dus niet zo.
Wil je het ontkennen? Graag met links en quotes.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:36 schreef Igen het volgende:
Zozo, hier wordt ook helemáál niet gegeneraliseerd ofzo
Jajaja, ik was te snel, heb het al weg geninja-edit.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wil je het ontkennen? Graag met links en quotes.
Daarnaast is het voor jou wellicht handig om eens uit te zoeken wat 'de meesten' en 'generaliseren' met elkaar gemeen hebben.
Omdat het aan de mensen zelf is waar ze willen wonen.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:26 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom een soepel beleid voor gezinsvorming/hereniging? Waarom moet men blijkbaar altijd in Europa dat gezinnetje vormen en niet in het land waar de bruid/bruidegom vandaan komt? Als het zo verschrikkelijk belangrijk voor die mensen is om een gezin te vormen dan kan dat ook elders.
Nope.quote:
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)2014/2014-024-pb.htmquote:28 mei 2014
Ondanks signalen dat de economie weer aantrekt, is er in de bijstand vooralsnog geen omslag zichtbaar. In het eerste kwartaal steeg het aantal mensen met een bijstandsuitkering met 13.000 tot 426.000, blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Een dergelijk groot aantal is sinds eind jaren 90 niet meer waargenomen.
426.000 + 454.000 = 880.000quote:17 april 2014
Uit cijfers van UWV blijkt dat het aantal WW-uitkeringen in maart 2014 uitkwam op 454 duizend, 6 duizend minder dan in februari en 74 duizend meer dan in maart 2013.
Dan stem je toch de immigratie af op de vraag? Ik heb niks tegen immigranten, maar het lijkt me wel dat je een immigratiebeleid moet kunnen verdedigen met de heilzame effecten daarvan.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:47 schreef Xaxax het volgende:
Nederland heeft maar 700000 werklozen...
Als nederland de afgelopen 20 jaar niet de instroom had gehad, was het 1 van de zwakste economieen van de wereld geweest...
Dan had de totale economie stil gestaan omdat de mensen er gewoon niet geweest waren om de baantjes te vervullen.....
Inderdaad. Te absurd voor woorden dat er hier meer dan 300.000 MOElanders werken terwijl we meer dan 880.000 werkelozen hebben.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan stem je toch de immigratie af op de vraag? Ik heb niks tegen immigranten, maar het lijkt me wel dat je een immigratiebeleid moet kunnen verdedigen met de heilzame effecten daarvan.
Rechts lacht zich de ballen uit de broek, die hebben lilnks zover gekregen dat die het beleid verdedigen waar de werkgevers van profiteren en de werknemers het slachtoffer van zijn, terwijl de kosten ervan en de niet materiele lasten ervan ook nog eens worden neergelegd bij de modalen en benedenmodalen.
vraag?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan stem je toch de immigratie af op de vraag? Ik heb niks tegen immigranten, maar het lijkt me wel dat je een immigratiebeleid moet kunnen verdedigen met de heilzame effecten daarvan.
Rechts lacht zich de ballen uit de broek, die hebben lilnks zover gekregen dat die het beleid verdedigen waar de werkgevers van profiteren en de werknemers het slachtoffer van zijn, terwijl de kosten ervan en de niet materiele lasten ervan ook nog eens worden neergelegd bij de modalen en benedenmodalen.
quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:04 schreef Xaxax het volgende:
Feit is dat de wilders en de pvv de nederlandse economie verneuken...Sinds de opkomst van de pvv en wilders is de economie hard gedaald.
tsja de helft van de wereld wil geen zaken meer met nederland doen om we iemand in huis hebben die 2 miljard mensen constant beledigd....quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]![]()
Geen crisis?
En waarom niet stellen dat onze economie verneukt is door de VVD; Rutte en Co omdat ons land als enigste ver achterblijft in herstel sinds Rutte en Co?
Onzin. Als er al iemand moet optiefen dan is dat Rutte met z'n schoothondjes.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:07 schreef Xaxax het volgende:
[..]
tsja de helft van de wereld wil geen zaken meer met nederland doen om we iemand in huis hebben die 2 miljard mensen constant beledigd....
wilders moet optiefstralen....
Een golfbeweging is redelijk voorspelbaar.... en de sterkte ervan wordt grotendeels door beleid bepaalt.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:04 schreef Xaxax het volgende:
[..]
vraag?
De vraag is nooit van te voren bepalen en heeft te maken macro economische golf bewegingen...
Waarom begin je over Wilders?quote:Feit is dat de wilders en de pvv de nederlandse economie verneuken...
Sinds de opkomst van de pvv en wilders is de economie hard gedaald.
duitsland heeft ook open grenzen net als de rest van europa...quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:09 schreef Confetti het volgende:
De werkloosheid is sinds de jaren 80 nooit zo hoog geweest en lijkt ook amper te dalen.
Het zal wel toevallig samenvallen met de open grenzen..
waarom ik over wilders begint?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een golfbeweging is redelijk voorspelbaar.... en de sterkte ervan wordt grotendeels door beleid bepaalt.
[..]
Waarom begin je over Wilders?
En daarom ligt de werkloosheid in de EU ook dik boven de 10%. Dat zijn schrikbarende cijfers maar men lijkt er aan te wennen.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:10 schreef Xaxax het volgende:
[..]
duitsland heeft ook open grenzen net als de rest van europa...
Natuurlijk heeft elk nadeel z'n voordeel. De vijdanige houdig tegenover buitenlanders heeft ervoor dat Deense Joden niet makkelijk door Duitsers eruit geplukt konden worden tijdens WOII.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik vind dat je hiermee Denemarken ernstig tekort doet. Waar tijdens WOII de Nederlandse overheid en een groot deel van de bevolking het de Duitsers gemakkelijk maakten in hun opsporing, vervolging en genocide op de Joden, was het Denemarken waar de Duitsers daarin een groot probleem hadden omdat het volk en de overheid massaal achter de Joden gingen staan.
Als ze hier volgens de regels werken is er niets mis mee.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:03 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Inderdaad. Te absurd voor woorden dat er hier meer dan 300.000 MOElanders werken terwijl we meer dan 880.000 werkelozen hebben.
Volgens het bericht in de OP zijn westerse allochtonen, en daar horen ook de MOE-landers bij, juist winstgevend.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:03 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Inderdaad. Te absurd voor woorden dat er hier meer dan 300.000 MOElanders werken terwijl we meer dan 880.000 werkelozen hebben.
Nee verliesgevend want er zijn 300000 extra ww en bijstandsuitkeringen door ontstaan.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens het bericht in de OP zijn westerse allochtonen, en daar horen ook de MOE-landers bij, juist winstgevend.
In de bouw is gewoon een bubbel geweest. Het kon allemaal maar niet op. Jarenlang is Nederland door allerlei internationale instellingen gewaarschuwd, maar het ging allemaal zo lekker en dus deed niemand wat. Nu stort de boel langzaam in, maar ook op de langere termijn zal de bouw niet meer zo worden als 'ie voor 2008 was.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:21 schreef Xaxax het volgende:
De bouw, de zorg en ambtenaren zijn ook 100000den banen in verdwenen, maar is niets voor terug gekomen. En dat zal ook nooit meer gebeuren als de overheid alleen maar wil bezuinigen.
Wat zeur je nou. De export doet het goed en zit nog steeds in een stijgende lijn. Daar zit ons probleem niet. Het probleem zit hem in de binnenlandse economie; de dalende koopkracht en de stijgende werkeloosheid. Die werkeloosheid wordt vooral veroorzaakt door de vele faillissementen in het MKB die de binnenlandse markt bedienen. De schijnconstructies en valse concurrentie met MOElanders doet de rest. De dalende koopkracht wordt vooral veroorzaakt door de opeen stapeling van lastenverzwaringen door het huidige en voorgaande kabinet. Er is nog geen kabinet geweest in de geschiedenis die zoveel uitgaven als de kabinetten waar Rutte premier in was/is. Bezuinigingen? Link mijn reet. Het enige wat ze doen is lastenverzwaringen en smijten met geld.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:12 schreef Xaxax het volgende:
[..]
waarom ik over wilders begint?
Omdat door wilders nederland nu overal in de wereld vijanden heeft...
groot deel van de wereld wil geen zaken met nederland doen vanwege wilders.....
dat kost banen en nederland heel veel geld.
Wilders is oorzaak nummer 1 van de crisis waarin nederland zit!
Voor een ww-uitkering betaal je zelf premie. En de bijstandsuitkeringen zijn er maar heel weinig. Procentueel minder dan bij Nederlanders.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:30 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Nee verliesgevend want er zijn 300000 extra ww en bijstandsuitkeringen door ontstaan.
Zwaar verliesgevend dus als je het grote plaatje bekijkt!
Maar dat doet polco nl natuurlijk niet....
Het grootste probleem was de Joodsche raad die haar administratie door gaf aan de Duitsers.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik vind dat je hiermee Denemarken ernstig tekort doet. Waar tijdens WOII de Nederlandse overheid en een groot deel van de bevolking het de Duitsers gemakkelijk maakten in hun opsporing, vervolging en genocide op de Joden, was het Denemarken waar de Duitsers daarin een groot probleem hadden omdat het volk en de overheid massaal achter de Joden gingen staan.
Ja ww premie betaal je zelf maar is maar maximaal 70% van je vorige loon.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Voor een ww-uitkering betaal je zelf premie. En de bijstandsuitkeringen zijn er maar heel weinig.
Als je meer reserves wil ben je er toch vrij in om dat te regelen. Een hogere WW is ook meer premie betalen dus minder te besteden van jouw loon.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:33 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Ja ww premie betaal je zelf maar is maar maximaal 70% van je vorige loon.
Dus armoe en ellende....
Elke uitkering is er 1 te veel.
Precies maar dat doen ze niet.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:23 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als ze hier volgens de regels werken is er niets mis mee.
Ik weet niet of jij dat onderzoek hebt gelezen, ik wel. En te beschamend voor woorden staat daar bijna letterlijk in dat er alleen gekeken is naar de baten en 'men er vanuit gaat dat de lasten de baten niet overschrijden'.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens het bericht in de OP zijn westerse allochtonen, en daar horen ook de MOE-landers bij, juist winstgevend.
Fout. Hun Nederlandse werkgevers houden zich niet aan de regels.quote:
Meer reserve is niet nodig wat nodig is zijn meer banen!quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je meer reserves wil ben je er toch vrij in om dat te regelen. Een hogere WW is ook meer premie betalen dus minder te besteden van jouw loon.
Zeker ook als je mee gaat nemen dat velen van hen hier nauwelijks belastingen en premies betalen dankzij die schijnconstructies.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:30 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Nee verliesgevend want er zijn 300000 extra ww en bijstandsuitkeringen door ontstaan.
Zwaar verliesgevend dus als je het grote plaatje bekijkt!
Maar dat doet polco nl natuurlijk niet....
Jij kan Deens lezen?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:36 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij dat onderzoek hebt gelezen, ik wel. En te beschamend voor woorden staat daar bijna letterlijk in dat er alleen gekeken is naar de baten en 'men er vanuit gaat dat de lasten de baten niet overschrijden'.
Mwah. De verplichte Europese aanbesteding speelt daar ook een rol in. Vele Nederlandse bouwvakkers zitten wanhopig op de bank thuis terwijl de overheid werk in de bouw uitbesteedt aan de goedkoopste Europese aanbieder die zo goedkoop kan werken door schijnconstructies met het personeel te gebruiken. Denk A2.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:30 schreef Igen het volgende:
[..]
In de bouw is gewoon een bubbel geweest. Het kon allemaal maar niet op. Jarenlang is Nederland door allerlei internationale instellingen gewaarschuwd, maar het ging allemaal zo lekker en dus deed niemand wat. Nu stort de boel langzaam in, maar ook op de langere termijn zal de bouw niet meer zo worden als 'ie voor 2008 was.
Dat is verder niet de schuld van de bezuinigingen.
Als de bouwsector het moet hebben van een paar overheidsprojecten ter conjunctuuraanwakkering... Nee, daarmee krijg je echt de werkgelegenheid van 2007 niet terug hoor. Ook zonder Europese aanbestedingen en zonder schijnconstructies niet.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:42 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mwah. De verplichte Europese aanbesteding speelt daar ook een rol in. Vele Nederlandse bouwvakkers zitten wanhopig op de bank thuis terwijl de overheid werk in de bouw uitbesteedt aan de goedkoopste Europese aanbieder die zo goedkoop kan werken door schijnconstructies met het personeel te gebruiken. Denk A2.
De bouw is volledig afhankelijk geworden of er huizen verkocht worden.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:30 schreef Igen het volgende:
[..]
In de bouw is gewoon een bubbel geweest. Het kon allemaal maar niet op. Jarenlang is Nederland door allerlei internationale instellingen gewaarschuwd, maar het ging allemaal zo lekker en dus deed niemand wat. Nu stort de boel langzaam in, maar ook op de langere termijn zal de bouw niet meer zo worden als 'ie voor 2008 was.
Dat is verder niet de schuld van de bezuinigingen.
Je snapt hem niet, of wil hem niet snappen. Wanneer werkgevers door middel van legale en illegale schijnconstructies goedkoper personeel kunnen krijgen dan een Nederlander met minimumloon, dan doen zij dat. Daardoor komen Nederlanders die WETTELIJK niet zo goedkoop mogen werken in de werkeloosheid. Eerst de WW en dan de bijstand. Ook al betaal je zelf premie voor de WW, als je er gebruik van moet maken kost dat de overheid wel aan vier kanten geld: De uitkering zelf, de toeslagen, subsidies en tegemoetkomingen, de dalende koopkracht en daarmee een vermindering van BTW inkomsten en niet te vergeten; een uitkering is lager dan loon en belasting op een uitkering is hemdzak-broekzak waar belasting op loon echt inkomsten is voor de staat.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Voor een ww-uitkering betaal je zelf premie. En de bijstandsuitkeringen zijn er maar heel weinig. Procentueel minder dan bij Nederlanders.
Op zich heb je gelijk. Confetti stelt echter dat ze hier met schijnconstructies of domweg illegaal werken en dat is correct. Het zijn echter wel de werkgevers die dat mogelijk maken.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Fout. Hun Nederlandse werkgevers houden zich niet aan de regels.
Dan moet de overheid die wet maar aanpassen.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:51 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je snapt hem niet, of wil hem niet snappen. Wanneer werkgevers door middel van legale en illegale schijnconstructies goedkoper personeel kunnen krijgen dan een Nederlander met minimumloon, dan doen zij dat. Daardoor komen Nederlanders die WETTELIJK niet zo goedkoop mogen werken in de werkeloosheid.
Dat is wel wrang ja.quote:Het is dan ook absurd dat Rutte en Co liever een heksenjacht openen op werkelozen dan de werkgevers die MOElanders in dienst hebben streng te controleren. De FNV heeft een enorme strijd moeten voeren om het A2 debacle aan te kunnen vechten en na een jaar was er nog NIETS aan veranderd. Moet een bijstandsgerechtigde eens doen; die wordt onmiddellijk aangepakt en gestraft en kan niet nog een jaar ongestraft doorgaan met frauderen.
Tja, dat is de VVD hè. Hebben 'de Nederlanders' zelf voor gekozen.quote:De VVD is gewoon een elite partij die de hand boven het hoofd houdt van deze frauderende ondernemers en hen op alle mogelijke manieren ondersteund om die fraude te kunnen plegen.
Ik heb het over net zo'n onderzoek in Nederland waarin ook geclaimd werd dat MOElanders de staat/economie geld opleveren. Nog nooit zo'n beschamend onderzoek gelezen overigens.quote:
Het zal al snel de helft aan de uitkeringen voor bouwvakkers schelen; dat is toch een enorme winst voor ons land en de koopkracht.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Als de bouwsector het moet hebben van een paar overheidsprojecten ter conjunctuuraanwakkering... Nee, daarmee krijg je echt de werkgelegenheid van 2007 niet terug hoor. Ook zonder Europese aanbestedingen en zonder schijnconstructies niet.
Bullshit. WA riep ook zoiets; als zijn toeslagen zouden worden gekort dan moest hij personeel ontslaan. Het komt namelijk niet in zijn bolle bierkop op dat een vakantiehuis(je), vliegreis(je) en jurk(je) voor zijn eega minder nog meer bespaart dan een personeelslid op straat schoppen.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:47 schreef Igen het volgende:
Zonder die schijnconstructies enzo wordt zo'n project trouwens ook duurder en had dan misschien helemaal afgeblazen moeten worden. Dan komt ook niemand aan het werk.
Daar staat dan weer tegenover dat er meer huizen verbouwd worden (door Polen).quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:50 schreef Xaxax het volgende:
gevolg minder huizen verkopen------minder badkamers verkopen, minder vloerenverkoop----al het personeel die er mee te maken hebben ontslagen enzovoorts enzovoorts .......dit is een grotere keten dan soms wordt gedacht......en hup paar 100000 werklozen erbij....
Niks bullshit. De overheid heeft ook maar een bepaald budget voor een klus ter beschikking, en als het door hogere loonkosten niet kan binnen dat budget, dan gaat de klus niet door. Geen inschrijvingen onder de plafondprijs, aanbesteding mislukt, bouwproject mislukt. Simpel als wat.quote:
Nyfer (van de PVV) kwam ook tot de constatering dat immigratie goedkoper is dan zelf kinderen krijgen:quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:55 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik heb het over net zo'n onderzoek in Nederland waarin ook geclaimd werd dat MOElanders de staat/economie geld opleveren. Nog nooit zo'n beschamend onderzoek gelezen overigens.
Bron Nyfer Budgettaire effecten van immigratie van niet-westerse allochtonen (pag.9)quote:Bij een jaarlijkse immigratie van netto 25.000 niet-westerse allochtonen
en een jaarlijkse aanwas van 25.000 nakomelingen zijn de kosten voor
de publieke sector ¤ 7,2 miljard per jaar (in euro’s van 2008).
Bron Nyfer Budgettaire effecten van immigratie van niet-westerse allochtonen (pag.47)quote:de doorsnee GN, die in Nederland wordt geboren, bedraagt de netto bijdrage bij geboorte ― ¤ 150.000. Elke nieuwgeborene ontvangt dus als het ware een ‘schenking’ van de collectieve sector ten bedrage van ¤ 150.000.
Daar ben ik het niet mee eens. Waarom de wet aanpassen ten kostte van de Nederlandse werknemer ipv de bestaande wetgeving te handhaven? Wat jij hier voorstelt is hetzelfde als het legaal maken van winkeldiefstal omdat de overheid geen zin heeft om meer in te zetten op het vervolgen van winkeldieven.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:53 schreef Igen het volgende:
Dan moet de overheid die wet maar aanpassen.
Onzin. Iemand plaatste op Fok ooit eens een prachtige cartoon. Ik kan hem helaas niet zo snel vinden (wie?) maar hij kwam er op neer dat werkgevers al eeuwen gillen dat alle ondernemingen door de verschillende regels failliet zouden gaan en de werkeloosheid daardoor zou exploderen. En dat is in de hele geschiedenis nog nooit gebeurd.quote:Het IJzeren Gordijn komt niet terug en of je nou hier ter plekke eruit wordt geconcurreerd of dat werkgevers zich genoodzaakt zien om hun hele bedrijf naar Polen te verkassen maakt uiteindelijk niet zo veel uit.
Gospe. Om te beginnen bestaat het kabinet niet alleen ui de VVD al heeft de VVD er duidelijk het meeste te vertellen. Ten tweede is het nog altijd een MINDERHEIDSKABINET dus DE Nederlander heeft hier NIET voor gekozen.quote:Tja, dat is de VVD hè. Hebben 'de Nederlanders' zelf voor gekozen.
Je denkt nog steeds niet in het totaalplaatje.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 12:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Niks bullshit. De overheid heeft ook maar een bepaald budget voor een klus ter beschikking, en als het door hogere loonkosten niet kan binnen dat budget, dan gaat de klus niet door. Geen inschrijvingen onder de plafondprijs, aanbesteding mislukt, bouwproject mislukt. Simpel als wat.
Onder het minimumloon werken (ipv. met een uitkering thuis te zitten) vergelijken met winkeldiefstalquote:Op zaterdag 31 mei 2014 12:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Waarom de wet aanpassen ten kostte van de Nederlandse werknemer ipv de bestaande wetgeving te handhaven? Wat jij hier voorstelt is hetzelfde als het legaal maken van winkeldiefstal omdat de overheid geen zin heeft om meer in te zetten op het vervolgen van winkeldieven.
Dat iemand ooit op Fok een prachtige cartoon postte, is nog geen bewijs ervoor dat je het bedrijfsleven kapot kan reguleren zonder dat het gevolgen heeft. Sterker nog: het gáát in Nederland toch zeker momenteel slecht, doordat de kosten hier hoger en de regels strenger zijn dan bijv. in Duitsland.quote:[..]
Onzin. Iemand plaatste op Fok ooit eens een prachtige cartoon. Ik kan hem helaas niet zo snel vinden (wie?) maar hij kwam er op neer dat werkgevers al eeuwen gillen dat alle ondernemingen door de verschillende regel failliet zouden gaan en de werkeloosheid daardoor zou exploderen. En dat is in de hele geschiedenis nog nooit gebeurd.
Nee, je kan wel heel hard gaan SCHREEUWEN, maar dan nog steeds hebben we nu geen minderheidskabinet.quote:[..]
Gospe. Om te beginnen bestaat het kabinet niet alleen ui de VVD al heeft de VVD er duidelijk het meeste te vertellen. Ten tweede is het nog altijd een MINDERHEIDSKABINET dus DE Nederlander heeft hier NIET voor gekozen.
Ja, maar als een bouwproject niet tot stand komt, dan is er dus niet meer werk voor Nederlanders en gebeurt de hele rest van je verhaal ook niet.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 12:10 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Je denkt nog steeds niet in het totaalplaatje.
De overheid heeft meer geld indien er meer werk voor nederlanders is want minder uitkeringen en meer nederlanders die voldoende geld hebben om dingen te kopen waardoor er weer meer btw etc binnenkomt.
Het is geen kip/ei verhaal het is erg eenvoudig alleen zie je het effect niet direct.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 12:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, maar als een bouwproject niet tot stand komt, dan is er dus niet meer werk voor Nederlanders en gebeurt de hele rest van je verhaal ook niet.
Bijzonder hoe mensen steeds weer Duitsland er met de haren bijslepen. Vergetend dat het Duitse beleid van minijobs een flop is gebleken die de werkeloosheid alleen maar verhulde en dat Duitsland juist niet zo lang geleden het minimumloon heeft INgevoerd.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 12:12 schreef Igen het volgende:
Dat iemand ooit op Fok een prachtige cartoon postte, is nog geen bewijs ervoor dat je het bedrijfsleven kapot kan reguleren zonder dat het gevolgen heeft. Sterker nog: het gáát in Nederland toch zeker momenteel slecht, doordat de kosten hier hoger en de regels strenger zijn dan bijv. in Duitsland.
Het is ook heel dom dat Duitsland een minimumloon heeft ingevoerd. In Oost-Duitsland, waar dat de grootste invloed zou hebben, maakt men zich daar ook grote zorgen over. Het zal namelijk tot gevolg hebben dat wie eerst werkte en een beetje aanvulling van de overheid kreeg, straks werkloos thuis zit, met alleen maar méér kosten voor de overheid tot gevolg.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 12:27 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Bijzonder hoe mensen steeds weer Duitsland er met de haren bijslepen. Vergetend dat het Duitse beleid van minijobs een flop is gebleken die de werkeloosheid alleen maar verhulde en dat Duitsland juist niet zo lang geleden het minimumloon heeft INgevoerd.
Alleen jouw aanname dat het bouwproject niet door zou aan is een aanname en geen feit.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 12:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, maar als een bouwproject niet tot stand komt, dan is er dus niet meer werk voor Nederlanders en gebeurt de hele rest van je verhaal ook niet.
Hoe zou een bouwproject door moeten gaan als het door gestegen loonkosten niet binnen het beschikbare budget meer kan? Je weet toch hoe dat gaat bij overheidsbouwprojecten, alles moet goedkoper dan dat eigenlijk kan omdat er anders geen politieke steun voor te vinden is.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 12:32 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Alleen jouw aanname dat het bouwproject niet door zou aan is een aanname en geen feit.
Je wil het niet snappen denk ik.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 12:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoe zou een bouwproject door moeten gaan als het door gestegen loonkosten niet binnen het beschikbare budget meer kan? Je weet toch hoe dat gaat bij overheidsbouwprojecten, alles moet goedkoper dan dat eigenlijk kan omdat er anders geen politieke steun voor te vinden is.
Wat denk je waarom grote infrastructuurprojecten van de overheid bijna altijd duurder uitvallen dan gepland? Omdat je met het eerlijke verhaal geen politieke steun krijgt en het project dan niet door zou gaan.
Maar goed, je kan natuurlijk wel gewoon nog een extra lijk in de kast stoppen in de vorm van loonkosten die later veel hoger blijken te zijn dan oorspronkelijk geraamd.
Ken jij het beschikbare budget? Begrijp jij dat dat beschikbare budget alleen maar zal krimpen als de staatinkomsten dalen?quote:
Zucht...quote:Op zaterdag 31 mei 2014 12:52 schreef Igen het volgende:
Aaah, dus jullie willen allebei gewoon eerst meer schulden maken, daarmee werkverschaffingsprojecten creëren en dan misschien eventueel hopelijk komt een deel van het geld dan weer terug via de belastingen. Zeg dat dan meteen.
Oh, dat snap ik best. Dat heet internationale handel en in totaal profiteren wij als samenleving daar dik van.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 12:58 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Zucht...
Je snapt het niet.
De moelanders geven hun geld niet geheel in nederland uit dus dat geld vloeit weg uit nederland dus geen btw etc meer.
Waarom snap jij dat niet?
Nee dat is geen internationale handel maar geld wat niet meer terugkomt in nl.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Oh, dat snap ik best. Dat heet internationale handel en in totaal profiteren wij als samenleving daar dik van.
Ja zo gaat dat met handel hè. Je koopt iets in het buitenland (in dit geval arbeid) en in ruil daarvoor betaal je, en dat geld is dan weg ja. Maar in totaal gaat er meer geld van het buitenland naar Nederland dan andersom.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:26 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Nee dat is geen internationale handel maar geld wat niet meer terugkomt in nl.
Want verkeer van personen en hun geld is geen vorm van handel?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:26 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Nee dat is geen internationale handel maar geld wat niet meer terugkomt in nl.
Vreemd dan dat de enige economie die het echt goed doet in Europa, de Poolse is. Hoe zou dat nu komen?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja zo gaat dat met handel hè. Je koopt iets in het buitenland (in dit geval arbeid) en in ruil daarvoor betaal je, en dat geld is dan weg ja. Maar in totaal gaat er meer geld van het buitenland naar Nederland dan andersom.
Het is ook het enige land in Europa waar het CDA de linkse grote partij zou zijn en de SGP de rechtse grote partij. En waar PvdA of linkser geen schijn van kans maakt.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Vreemd dan dat de enige economie die het echt goed doet in Europa, de Poolse is. Hoe zou dat nu komen?
Jij weet het schijnbaar. Vertel maar. Waarom verhuizen er geen Nederlanders daarheen als het hier allemaal zo slecht is trouwens?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Vreemd dan dat de enige economie die het echt goed doet in Europa, de Poolse is. Hoe zou dat nu komen?
quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:35 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Ik stop met het uitleggen van economie aan polco's ze kunnen het gewoon niet snappen.
Dat heb ik hier op Fok al zo vaak gedaan, ik blijf niet bezig dombo's met een plaat voor hun kop iets aan hun verstand te peuteren wat er gewoon niet in wil.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:35 schreef bamibij het volgende:
[..]
Jij weet het schijnbaar. Vertel maar. Waarom verhuizen er geen Nederlanders daarheen als het hier allemaal zo slecht is trouwens?
Wij halen arbeid van buiten Nederland en betalen daarvoor. Lijkt me een vorm van handel.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:37 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Ja het is triest dat jij het niet begrijpt
Ik vraag me serieus af waarom mensen niet naar Polen verhuizen als het daar zo goed gaat met de economie.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat heb ik hier op Fok al zo vaak gedaan, ik blijf niet bezig dombo's met een plaat voor hun kop iets aan hun verstand te peuteren wat er gewoon niet in wil.
Ik heb een betere UI voor je:
[ afbeelding ]
Economie les 1: De economie groeit als er meer geld binnenkomt dan er uit gaat.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:38 schreef bamibij het volgende:
[..]
Wij halen arbeid van buiten Nederland en betalen daarvoor. Lijkt me een vorm van handel.
Wat is het verschil tussen een Nederlands gezin en een Pools gezin?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:39 schreef bamibij het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus af waarom mensen niet naar Polen verhuizen als het daar zo goed gaat met de economie.
We verbieden MOE-landers te werken in Nederland en complete bedrijven incl winstbelasting die ze afdragen verplaatsen zich naar Polen.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Economie les 1: De economie groeit als er meer geld binnenkomt dan er uit gaat.
Arbeid in Nederland door Nederlanders -> Geld blijft in Nederland
Arbeid door MOElanders in Nederland -> Geld gaat uit Nederland
Maar je kan niet alleen dingen verkopen. Ja, een oliestaat kan dat, maar dat zijn we niet.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Arbeid in Nederland door Nederlanders -> Geld blijft in Nederland
Arbeid door MOElanders in Nederland -> Geld gaat uit Nederland
Het lijkt erop dat Polen tot meer bereid zijn om te kunnen werken. Hup Pools gezin!quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:40 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen een Nederlands gezin en een Pools gezin?
Nee de economie groeit als het volume toeneemt.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:39 schreef Ouder1 het volgende:
Aanname.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:41 schreef bamibij het volgende:
[..]
We verbieden MOE-landers te werken in Nederland en complete bedrijven incl winstbelasting die ze afdragen verplaatsen zich naar Polen.
Als dat zo is, waarom blijft Nederland dan zo achter in het herstel van de economie en werkgelegenheid terwijl de export stijgt?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar je kan niet alleen dingen verkopen. Ja, een oliestaat kan dat, maar dat zijn we niet.
Dus moeten we eerst investeren (en daarbij gaat er geld weg uit Nederland) om later te kunnen verdienen. En netto gaat er geld van het buitenland naar Nederland toe, heel veel geld zelfs, dus dat principe werkt hartstikke goed.
Nope. Nederlanders zijn nog steeds het productiefste volk van alle OESO landen.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:42 schreef bamibij het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat Polen tot meer bereid zijn om te kunnen werken. Hup Pools gezin!
Productiviteit heeft toch geen drol te maken met de bereid te verhuizen/emigreren voor werk? Als het in Polen allemaal zo goed gaat, wat doen al die klagende langdurige werkelozen nog hier dan.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:47 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nope. Nederlanders zijn nog steeds het productiefste volk van alle OESO landen.
Probeer het nog eens.
Productief =/= hard werkend en gemotiveerd.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:47 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nope. Nederlanders zijn nog steeds het productiefste volk van alle OESO landen.
Probeer het nog eens.
Onzekerheid wegens de geknapte huizenbubbel, lastenverzwaringen wegens gestegen zorgkosten etc., dat soort dingen zorgden daar tot nu toe voor.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom blijft Nederland dan zo achter in het herstel van de economie en werkgelegenheid terwijl de export stijgt?
Ik zei: Probeer het nog eens, niet; begin een klaagzang.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:49 schreef bamibij het volgende:
[..]
Productiviteit heeft toch geen drol te maken met de bereid te verhuizen/emigreren voor werk? Als het in Polen allemaal zo goed gaat, wat doen al die klagende langdurige werkelozen nog hier dan.
Hé. Ik verduidelijkte wat jij blijkbaar te moeilijk vond om te concluderen uit mijn vorige posting. Reageer er eens serieus op dan.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:50 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik zei: Probeer het nog eens, niet; begin een klaagzang.
Gezin? Er is toch vooral een probleem met jeugdwerkloosheid, dan heb je nog helemaal geen gezin.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:57 schreef Ouder1 het volgende:
Waarom zijn sommige mensen zo ongelooflijk STOM??
Als jij een gezin hebt en ¤1200.- netto aan kosten levensonderhoud. Is het dan rendabel om in het buitenland voor ¤700.- te gaan werken met je gezin nog thuis?
Je schreeuwde net nog dat Nederlanders de productiefste mensen zijn die er bestaan.quote:Werkgevers in de MOElanden hebben weinig tot geen baat bij Nederlandse arbeidskrachten omdat die NIET GOEDKOPER zijn dan hun eigen arbeidskrachten.
Bron? In opiniepeilingen geven MOE-landers juist aan dolblij te zijn met immigranten uit andere EU-landen. En er zijn ook wel een paar Nederlanders hier op Fok! die naar Oost-Europa zijn verhuisd en die heb ik ook nooit over zulke dingen gehoord.quote:Daar komt bij dat Nederlanders nog relatief tolerant zijn jegens MOElanders (wij geven de werkgevers de schuld van de problematiek) terwijl in de MOElanden arbeidsimmigranten zeer vijandig benaderd worden.
Ja man, het beloofde land. Nederland is in werkelijk alle opzichten superieur aan die bananenrepublieken in het Oosten. Vrijheid, welvaart, infrastructuur en ga zo maar door.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 14:03 schreef bamibij het volgende:
Ze hebben er wel baat bij want Nederlanders zijn zo productief toch. En ik zie eerlijk gezegd het probleem niet zo om daarheen te verhuizen als daar werk is, dat t nieuwe beloofde land is.
Met een gezin ligt dat inderdaad anders. Maar moet je wel aan een gezin beginnen als je het risico loopt werkloos te worden..
Zo stelt ouder1 het voor, ik niet.quote:
We hebben juist een groot probleem met werkeloze 40+ers. Die komen niet of nauwelijks meer aan de bak.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 14:10 schreef Igen het volgende:
Gezin? Er is toch vooral een probleem met jeugdwerkloosheid, dan heb je nog helemaal geen gezin
Helaas kan ik dat bevestigen..quote:Op zaterdag 31 mei 2014 15:11 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
We hebben juist een groot probleem met werkeloze 40+ers. Die komen niet of nauwelijks meer aan de bak.
Wat is dat nou voor simpel optelsommetje? Je beseft dat niet iedereen in de bijstand werkloos is, er zitten ook ouderen en (gedeeltelijk) arbeidsongeschikten bij, zelfs werkenden die alleen maar een aanvulling krijgen op hun te lage salaris? Als je die allemaal eraf trekt kom je wel aan die 700.000.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:59 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nope.
http://www.telegraaf.nl/o(...)n_de_bijstand__.html
[..]
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)2014/2014-024-pb.htm
[..]
426.000 + 454.000 = 880.000
En het zijn er nog veel meer omdat NUG-gers niet worden meegerekend.
Sinds 2009 betalen werknemers geen cent ww premie meer volgens mij.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:51 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
.Ook al betaal je zelf premie voor de WW,
Dat kan in Nederland ook hoor. Gewoon doen.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:57 schreef Ouder1 het volgende:
Waarom zijn sommige mensen zo ongelooflijk STOM??
Als jij een gezin hebt en ¤1200.- netto aan kosten levensonderhoud. Is het dan rendabel om in het buitenland voor ¤700.- te gaan werken met je gezin nog thuis?
Als jij een gezin hebt en ¤350.- netto aan kosten levensonderhoud. Is het dan aantrekkelijk om in het buitenland te gaan werken voor ¤1200.- met je gezin nog thuis?
MOElanders hoeven thuis NIETS op te geven als zij in Nederland of Engeland gaan werken. Nederlander echter ALLES als zij in Polen gaan werken. Veruit de meeste MOElanders werken hier tijdelijk terwijl zij thuis alles aanhouden.
Nederlanders zijn dan ook niet gewild omdat ze goedkoop zijn maar omdat ze veelzijdig, polyglot en efficient werken.quote:Werkgevers in de MOElanden hebben weinig tot geen baat bij Nederlandse arbeidskrachten omdat die NIET GOEDKOPER zijn dan hun eigen arbeidskrachten.
Ah ja, daar heb jij ervaring in, vanaf de bijstandskruk?quote:Daar komt bij dat Nederlanders nog relatief tolerant zijn jegens MOElanders (wij geven de werkgevers de schuld van de problematiek) terwijl in de MOElanden arbeidsimmigranten zeer vijandig benaderd worden.
Welke bijstandskruk?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:53 schreef El_Matador het volgende:
Ah ja, daar heb jij ervaring in, vanaf de bijstandskruk?
Daar ben je inmiddels vanaf? Mooi.quote:
Dat laatste moet je echt even uitleggen aan mij aub.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar ben je inmiddels vanaf? Mooi.
Dan nog de vraag; hoe kom je erbij dat Polen, Roemenië en Bulgarije "xenofoob" zouden zijn naar Nederlandse arbeidsmigranten?
Als het op intolerantie naar migranten aankomt, is Nederland bepaald niet schoon. Lees maar eens wat commentaren van expats.
Merendeel van wat ik hier (Den Haag) aan verse ladingen immigranten (vooral Oostblok) zie mag van mij linea recta weer terug.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar ben je inmiddels vanaf? Mooi.
Dan nog de vraag; hoe kom je erbij dat Polen, Roemenië en Bulgarije "xenofoob" zouden zijn naar Nederlandse arbeidsmigranten?
Als het op intolerantie naar migranten aankomt, is Nederland bepaald niet schoon. Lees maar eens wat commentaren van expats.
Oostblok is Europa. Mag zich hier vestigen.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:04 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Merendeel van wat ik hier (Den Haag) aan verse ladingen immigranten (vooral Oostblok) zie mag van mij linea recta weer terug.
Dat laatste is het probleem. Het denken dat het leven hier zo leuk is.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:16 schreef HarryP het volgende:
[..]
Oostblok is Europa. Mag zich hier vestigen.
De mensen komen hier om te werken, met een redelijk duidelijk beeld wat ze hier aan treffen.
Het probleem zit hem in de gelukszoekers die (terecht) denken dat het gras hier groener is dan in Afrika. Maar of ze hier ook daadwerkelijk gelukkiger worden?
Uitleggen aan jou is verspilde moeite gebleken.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:02 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat laatste moet je echt even uitleggen aan mij aub.
Waarom? Geef gewoon 1 post aan waar ik fout of naar ben.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:20 schreef bamibij het volgende:
[..]
Uitleggen aan jou is verspilde moeite gebleken.
Een paar voorbeeldjes. Van een Vlaming:quote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:02 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat laatste moet je echt even uitleggen aan mij aub.
Van een Ier:quote:Verder zijn Nederlanders gedreven planners: alles moet "geplènd" worden: van een afspraakje met vrienden tot een zakelijke meeting. Ik ben gewend om de dag zelf vrienden te bellen om 's avonds iets te gaan eten. Hier kan dat niet. Mensen weten al weken op voorhand waar en met wie ze wat doen. Dit gebrek aan spontaniteit ervaar ik toch wel als storend. 't Heeft ook een duidelijke impact op m'n sociale leven. Gelukkig zijn er in Amsterdam voldoende Zuid-Europese expatriates die hier evenmin kunnen aan wennen!
http://www.vdab.be/magezine/aug05/amsterdam.shtml
Zij gooien het erop dat Nederlanders teveel plannen en dus nooit tijd hebben voor wat spontaans. Maar dat is natuurlijk maar het halve verhaal, het wordt ongetwijfeld ook als excuus gebruikt. Bij mijn studie, Engelstalig, willen de meeste Nederlandse studenten trouwens ook absoluut volstrekt niet met buitenlandse studenten samenwerken.quote:Dutch culture is different to others I am used to; everyone has been very nice and polite to me, and nobody speaks English to me, but after a brief first conversation they tend to disappear, and there is little hope of seeing them again due to their always packed schedules. They are a bit too organised.
http://www.fluentin3months.com/speed-dating/
Dat zegt toch verder niets? Ik ben of was een Expat. In een ander land..... Daar ging het toch over? En hier integreren is iets anders. Maar daar weet ik ook wel ietsover.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Een paar voorbeeldjes. Van een Vlaming:
[..]
Van een Ier:
[..]
Zij gooien het erop dat Nederlanders teveel plannen en dus nooit tijd hebben voor wat spontaans. Maar dat is natuurlijk maar het halve verhaal, het wordt ongetwijfeld ook als excuus gebruikt. Bij mijn studie, Engelstalig, willen de meeste Nederlandse studenten trouwens ook absoluut volstrekt niet met buitenlandse studenten samenwerken.
Nederland is voor expats al met al een van de moeilijkste landen om echt in te integreren.
Niet alle expats willen alleen maar tijdelijk blijven en alleen maar in het expatwereldje vertoeven.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:55 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat zegt toch verder niets? Ik ben of was een Expat. In een ander land..... Daar ging het toch over? En hier integreren is iets anders. Maar daar weet ik ook wel ietsover.
Wat is jouw punt dan? Dan ga je ergens wonen en ben je geen expat. Wat is jouw ervaring op dat gebied?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Niet alle expats willen alleen maar tijdelijk blijven en alleen maar in het expatwereldje vertoeven.
Nou goed, dan noemen we het geen "expat". De Polen die hier komen werken zijn immers evengoed geen "expats" als je het woord zo strikt opvat.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:02 schreef Globali het volgende:
[..]
Wat is jouw punt dan? Dan ga je ergens wonen en ben je geen expat. Wat is jouw ervaring op dat gebied?
Maar daar gaat het toch niet over hier? Je noemt het wel expat trouwens. Ik ken het verschil wel. De helft van mijn familie is expat. Dan andere helft woont ergens vast.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou goed, dan noemen we het geen "expat". De Polen die hier komen werken zijn immers evengoed geen "expats" als je het woord zo strikt opvat.
Maar goed, ik heb vorig jaar een half jaar in het buitenland gewerkt, op een plek die bekend staat als bolwerk van extreem-rechts en waar bijna niemand van buiten de regio kwam, en daar werd ik heel hartelijk ontvangen en lukte het ook makkelijk om in het lokale sociale leven te integreren.
Een expat is een hoogopgeleid persoon die door zijn bedrijf voor een tijdelijke missie naar het buitenland wordt uitgezonden.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:11 schreef Globali het volgende:
[..]
Maar daar gaat het toch niet over hier? Je noemt het wel expat trouwens. Ik ken het verschil wel. De helft van mijn familie is expat. Dan andere helft woont ergens vast.
Zo werkt dat.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Een expat is een hoogopgeleid persoon die door zijn bedrijf voor een tijdelijke missie naar het buitenland wordt uitgezonden.
Een Pool die hier voor een Nederlandse werkgever aardbeien komt plukken o.i.d. valt daar dus niet onder.
quote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:46 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
Van een Ier:
[..]
Zij gooien het erop dat Nederlanders teveel plannen en dus nooit tijd hebben voor wat spontaans. Maar dat is natuurlijk maar het halve verhaal, het wordt ongetwijfeld ook als excuus gebruikt. Bij mijn studie, Engelstalig, willen de meeste Nederlandse studenten trouwens ook absoluut volstrekt niet met buitenlandse studenten samenwerken.
Nederland is voor expats al met al een van de moeilijkste landen om echt in te integreren.
Over dat geen Engels spreken is echt flauwekul naar mijn ervaring. Ik ben bij best wat bedrijven geweest waar expats lopen en daar werd dan ook standaard Engels gesproken. Nederlandse bedrijven in de sector waar ik werk staan er juist bekend om dat er makkelijk wordt overgeschakeld naar Engelstalig.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:46 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
Van een Ier:
[..]
Klik anders de link even aan, hij bedoelde dat juist positief en op een andere manier dan jij denkt.quote:Op zondag 1 juni 2014 02:04 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Over dat geen Engels spreken is echt flauwekul naar mijn ervaring. Ik ben bij best wat bedrijven geweest waar expats lopen en daar werd dan ook standaard Engels gesproken. Nederlandse bedrijven in de sector waar ik werk staan er juist bekend om dat er makkelijk wordt overgeschakeld naar Engelstalig.
Volgens mij gaat het bericht over immigranten en niet specifiek over arbeidsimmigranten, en daarvan is het nog maar de vraag of je uberhaupt aan het werk gaan.quote:Op zondag 1 juni 2014 00:46 schreef koffiegast het volgende:
Het nieuwsbericht suggereert dat (de meeste) 'goedkope immigratiearbeiders' dus duurkoop is? Waar het goedkoop voor de bedrijven is, is het dat niet voor de gemeenschap?
Ik snap wel dat mensen er op tegen zijn om mensen te weren en dat men overal racisme op roept. Maar men moet zich realiseren dat we niet iedereen zomaar kunnen toelaten. Immigranten brengen andere normen en waarden, andere culturen, andere manieren van doen met zich mee, die lang niet altijd even goed gepaard gaat met die we hier al hebben. Je doet misschien een of twee mensen een plezier ermee, maar de rest en meerderheid kan er flink onder lijden.
Daarnaast is er maar beperkt ruimte, voedsel, voorzieningen, enzovoort. Als 2 miljard mensen hadden kunnen teren op de economie, infrastructuur en welvaart van 15 miljoen man dan hadden we dat ongetwijfeld allang gedaan, maar zo simpel is dat bij lange na niet.
Gast, niet iedereen heeft de persoonlijkheid om snel ik het buitenland te aarden. De hoge werkloosheid is een nationaal probleem en dit moet nationaal opgelost worden. Dus werkgelegenheid binnen Nederland zelf creeeren. En dit nationale probleem niet naar het buitenland uitbesteden.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar goed, ik heb vorig jaar een half jaar in het buitenland gewerkt, op een plek die bekend staat als bolwerk van extreem-rechts en waar bijna niemand van buiten de regio kwam, en daar werd ik heel hartelijk ontvangen en lukte het ook makkelijk om in het lokale sociale leven te integreren.
Onzin. Polen is nog steeds een straatarm land. Dat het sneller kan groeien komt omdat de welvaart daar laag is (wet van de remmende voorsprong).quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook helemaal niet. Het oorspronkelijke punt van Ouder1 was dat Nederlanders zo open zouden staan voor expats en dat men in Oost-Europa xenofoob zou zijn en het maar niks zou vinden als daar een Nederlander naartoe zou gaan, en daar ben ik het dus niet mee eens.quote:Op zondag 1 juni 2014 11:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Gast, niet iedereen heeft de persoonlijkheid om snel ik het buitenland te aarden. De hoge werkloosheid is een nationaal probleem en dit moet nationaal opgelost worden. Dus werkgelegenheid binnen Nederland zelf creeeren. En dit nationale probleem niet naar het buitenland uitbesteden.
Ben ik met je eens. Dat ligt inderdaad iets genuanceerder.quote:Op zondag 1 juni 2014 11:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook helemaal niet. Het oorspronkelijke punt van Ouder1 was dat Nederlanders zo open zouden staan voor expats en dat men in Oost-Europa xenofoob zou zijn en het maar niks zou vinden als daar een Nederlander naartoe zou gaan, en daar ben ik het dus niet mee eens.
Ik weet het , Europa en zo.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:16 schreef HarryP het volgende:
[..]
Oostblok is Europa. Mag zich hier vestigen.
De mensen komen hier om te werken, met een redelijk duidelijk beeld wat ze hier aan treffen.
Het probleem zit hem in de gelukszoekers die (terecht) denken dat het gras hier groener is dan in Afrika. Maar of ze hier ook daadwerkelijk gelukkiger worden?
Irritant? Hoezo?quote:Op zondag 1 juni 2014 11:50 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik weet het , Europa en zo.
Allemaal heel fijn.
De realiteit is dat ik hier in / rondom mijn wijk en stad de zoveelste laag van laagopgeleiden zich zie nestelen.
En die gaan voor het merendeel echt nooit meer terug.
Geen verrijking op wat voor gebied dan ook en opnieuw een aanslag op de sociale voorzieningen.
Behoorlijk irritant om weer mee te moeten maken en aan te moeten zien kan ik je vertellen.
Oververtegenwoordiging van wederom een grote groep allochtonen / emigranten in bepaalde wijken en steden.quote:Op zondag 1 juni 2014 12:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Irritant? Hoezo?
Snap best dat we niet iedereen binnen kunnen laten, maar ik snap eerlijk gezegd niet wat er zo irritant is aan immigranten.
Ben in Warschau geweest en toen dacht ik; ach, die hebben t goed voor mekaar. Maar toen trok ik wat meer het binnenland in... Derdewereldland!quote:Op zondag 1 juni 2014 11:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Onzin. Polen is nog steeds een straatarm land. Dat het sneller kan groeien komt omdat de welvaart daar laag is (wet van de remmende voorsprong).
Maat dat doen we dus wel voor.iedereen binnen de EU....quote:[b]Op zondag 1 juni 2014 12:01 schreef KoosVogels het
Snap best dat we niet iedereen binnen kunnen laten,
Maar in Europa zijn we vriendjes van elkaar ipv. alleen maar zakenpartners.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Maat dat doen we dus wel voor.iedereen binnen de EU....
Ben ik helemaal je eens. Een toestroom van wijk laagopleiden in een wijk zorgt voor verpaupering. Koos woont in een veilige stad dus hij heeft er weinig last van.quote:[b]Op zondag 1 juni 2014 12:17 schreef
Ik , en vele anderen hier in deze wijk, vinden het een teloorgang.
We hoeven elkaar niet van onze standpunten te overtuigen , is redelijk nutteloos.
De wetenschap dat het merendeel vanwege vooral de gunstige sociale voorzieningen in dit land nooit meer terug zal gaan is op z'n minst zorgwekkend.
Voor iedere Nederlander.
Oh? Wellicht dat jij dat vindt. Ik in elk geval niet: partnerschappen: prima. Open grenzen voor iedereen: nee.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar in Europa zijn we vriendjes van elkaar ipv. alleen maar zakenpartners.
Kom je daar echt vandaan? De slechte friettent ooit zit daar op die kade.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moet de woonplaats er nou per se bij, meneertje curryworst?
Het hele Europese idee is erop gebaseerd en ook eurosceptische (SP) of zelfs extreemrechtse (NPD) partijen onderschrijven dat.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Oh? Wellicht dat jij dat vindt. Ik in elk geval niet
Aan de boulevard?quote:Op zondag 1 juni 2014 14:15 schreef Globali het volgende:
[..]
Kom je daar echt vandaan? De slechte friettent ooit zit daar op die kade.
Alleen toeristen eten daar patatquote:Op zondag 1 juni 2014 14:17 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik ken het niet goed. Bij die erg grote parkeerplaats dicht tegen de haven aan.
Dat is normaal in onze stad.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:19 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat zal best. Wel een A1 plek. Zelfs de eigenaar zag er ongewassen uit.
Het was een aparte ervaring. Voor de rest leuker dan ik dacht. En dan had je toen een grote markt waar men allerlei dingen uit het verleden laat zien. En wie kom je dan tegen? Meneer Peter Rens of iets in die geest. Die man had vroeger een kinderprogramma. Hij is nu op zijn 60e getrouwd met iemand van twintig. Het engste was dat ik wist wie het was voordat ik hem zag. Hij verkocht daar onderbroeken.quote:
Indiërs zijn met hun, eh, aparte standaarden qua hygiëne en hun gekke Engelse accent denk ik wel een van de moeilijkste groepen om te kunnen integreren in Nederland. En dat geldt ook voor de hoogopgeleiden onder hen. Een goed voorbeeld dat zo'n puntentelling naar Canadees of Australisch voorbeeld ook niet alles is.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:15 schreef KoosVogels het volgende:
Vooral immigranten uit India moeten we buiten de deur houden.
Het verschil is dat ik ook niet elke Indier hier wil hebben. Krijg je alleen maar verkrachters hier.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:15 schreef KoosVogels het volgende:
Vooral immigranten uit India moeten we buiten de deur houden.
Ik heb er geen ervaring mee hier. Ik ken hen uit het buitenland als zeer harde werkers. Gaat het hier mis? En men is echt hygienisch.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Indiërs zijn met hun, eh, aparte standaarden qua hygiëne en hun gekke Engelse accent denk ik wel een van de moeilijkste groepen om te kunnen integreren in Nederland. En dat geldt ook voor de hoogopgeleiden onder hen. Een goed voorbeeld dat zo'n puntentelling naar Canadees of Australisch voorbeeld ook niet alles is.
Indiers zijn ook nog altijd verkrachters? Ook weer gemist.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het verschil is dat ik ook niet elke Indier hier wil hebben. Krijg je alleen maar verkrachters hier.. Dus "nee" tegen open grenzen.
Hoogopgeleide immigranten die hier tekorten op komen vullen, zijn naar mijn mening wel van harte welkom. Deze mensen voegen waarde toe. Er werken veel hoogopgeleide Indiase expats hier en zelfs PVV-stemmers hebben daar geen problemen mee, ondanks dat ze een andere cultuur hebben. Waarom? Omdat deze mensen hun hand niet ophouden, hard werken, waarde toevoegen aan de economie, Nederland BV verstevigen en geen achterstandswijken laten verpauperen (wat ook niet lukt omdat deze mensen in de middenklasse wijken wonen). Omdat ze tekorten opvullen, vind er geen verdringing op de arbeidsmarkt plaats.
Je ziet wel een aversie tegen Oost-Europeanen. Waarom?
1. Open grenzen, dus ook de laagopgeleiden komen hiernaartoe.
2. Verdringing op de arbeidsmarkt
3. Verpaupering van achterstandswijken
Het zijn ook christenen (dus zelfde cultur volgens de PVV) maar ondanks dat is er wel aversie tegen Oost-Europeanen.
Ik pleit voor een Canadees model:
- Puntensysteem
- Je leert de taal
- Hoogopgeleiden waar een schaarste in bepaalde sectoren aan is zijn welkom
- Je past je aan
In Amerika en Engeland doen ze het beter dan de autochtone bevolking: zowel qua inkomen als opleidingsniveau In Amerika hebben ze het hoogste opleidingsniveau van alle etnische groepen. Weinig mensen hebben last van ze, i.t.t. tot de Europese immigranten in India die zich al enkele eeuwen niet aanpassen en zelfs tot daar joden hebben vervolgd.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Indiërs zijn met hun, eh, aparte standaarden qua hygiëne en hun gekke Engelse accent denk ik wel een van de moeilijkste groepen om te kunnen integreren in Nederland. En dat geldt ook voor de hoogopgeleiden onder hen. Een goed voorbeeld dat zo'n puntentelling naar Canadees of Australisch voorbeeld ook niet alles is.
Maar is er daadwerkelijk sprake van verdringing? Dat vraag ik mij dus af.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het verschil is dat ik ook niet elke Indier hier wil hebben. Krijg je alleen maar verkrachters hier.. Dus "nee" tegen open grenzen.
Hoogopgeleide immigranten die hier tekorten op komen vullen, zijn naar mijn mening wel van harte welkom. Deze mensen voegen waarde toe. Er werken veel hoogopgeleide Indiase expats hier en zelfs PVV-stemmers hebben daar geen problemen mee, ondanks dat ze een andere cultuur hebben. Waarom? Omdat deze mensen hun hand niet ophouden, hard werken, waarde toevoegen aan de economie, Nederland BV verstevigen en geen achterstandswijken laten verpauperen (wat ook niet lukt omdat deze mensen in de middenklasse wijken wonen). Omdat ze tekorten opvullen, vind er geen verdringing op de arbeidsmarkt plaats.
Je ziet wel een aversie tegen Oost-Europeanen. Waarom?
1. Open grenzen, dus ook de laagopgeleiden komen hiernaartoe.
2. Verdringing op de arbeidsmarkt
3. Verpaupering van achterstandswijken
Het zijn ook christenen (dus zelfde cultur volgens de PVV) maar ondanks dat is er wel aversie tegen Oost-Europeanen.
Ik pleit voor een Canadees model:
- Puntensysteem
- Je leert de taal
- Hoogopgeleiden waar een schaarste in bepaalde sectoren aan is zijn welkom
- Je past je aan
Er is niets mis met kritiek op de eigen groep. Er zijn zat Indiers die nog heel achterlijk zijn maar deze blijven gelukkig in hun dorpje in eigen land. Die mensen wil ik hier ook niet hebben.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:33 schreef Globali het volgende:
[..]
Indiers zijn ook nog altijd verkrachters? Ook weer gemist.
Ja. Want ik ken persoonlijk men die hun baan zijn verloren omdat zij meer verdienen per uur dan een Pool.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar is er daadwerkelijk sprake van verdringing? Dat vraag ik mij dus af.
We kennen allemaal de verhalen van de Oost-Europeanen die massaal in de kassen zijn gaan werken. De polder ligt op steenworp afstand dus ik kan dat beamen. Maar is in deze sector sprake van verdringing? Ik waag dat te betwijfelen. Ik krijg namelijk ook sterk de indruk dat veel Nederlanders niets voelen voor een onderbetaald kutbaantje in de kassen.
Overigens zullen de polder-ondernemers het niet kunnen waarderen als je de grenzen dichtgooit voor Oost-Europeanen.
Dan heb je nog Polen die aan de slag gaan als schilder of iets in die richting. Raken de Nederlanders hun baan kwijt als gevolg daarvan. Ook dat waag ik te betwijfelen. Ik heb meerdere vrienden die werkzaam zijn als schilder. Wat ik van hen begrijp, is dat zolang je kwalitatief hoogwaardig werk blijft leveren, er niets aan de hand is.
Voor vrachtwagenchauffeurs is het wel vervelend, maar dat schip is vertrokken.
Nou ja, ik ken ook maar één Indiër. Hoogopgeleid en welvarend (heeft een Macbook enzo, ik heb dat niet eens) en een harde werker, daarom werk ik ook graag af en toe met hem samen. Maar als ik dan probeer uit te leggen dat het in Nederland normaal is dat je af en toe ook eens een keer schone kleren aandoet, dan is het alsof ik tegen dovemansoren praat. En anderen blijven ook het liefst zo ver mogelijk bij hem uit de buurt omdat 'ie zo stinkt.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:32 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik heb er geen ervaring mee. Ik ken hen uit het buitenland als zeer harde werkers. Gaat het hier mis? En echt hygienisch.
Het gaat over de hele groep zo wegzetten.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:40 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Er is niets mis met kritiek op de eigen groep. Er zijn zat Indiers die nog heel achterlijk zijn maar deze blijven gelukkig in hun dorpje in eigen land. Die mensen wil ik hier ook niet hebben.
I.t.t. een deel van de Oost-Europeanen die laagopgeleid zijn en problemen met zich meebrengen (drankprobleem bijvoorbeeld): deze zijn vanwege de EU hier van harte welkom
Welke sector?quote:Op zondag 1 juni 2014 14:41 schreef Globali het volgende:
[..]
Ja. Want ik ken persoonlijk men die hun baan zijn verloren omdat zij meer verdienen per uur dan een Pool.
Ik ging in Azie o.a. om met Indische mensen. Ik herken jouw verhaal gewoon niet. Het kaste systeem is wel iets zorgelijk trouwens.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou ja, ik ken ook maar één Indiër. Hoogopgeleid en welvarend (heeft een Macbook enzo, ik heb dat niet eens) en een harde werker, daarom werk ik ook graag af en toe met hem samen. Maar als ik dan probeer uit te leggen dat het in Nederland normaal is dat je af en toe ook eens een keer schone kleren aandoet, dan is het alsof ik tegen dovemansoren praat. En anderen blijven ook het liefst zo ver mogelijk bij hem uit de buurt omdat 'ie zo stinkt.
Ik herinner me ook nog wel berichten van toen de Commonwealth Games in India waren. Sporters uit de rest van de wereld waren geshockeerd over de smerigheid in de spelersverblijven, maar de organisatie vond dat ze niet moesten zeuren, want cultuur.
Naja, zo heel omstreden is het geloof ik niet wat ik zeg. In reisprogramma's is India ook hét land bij uitstek waar het overal stinkt, waar overal afval ligt, waar je geen rauwe groente of fruit kan eten, waar je geen drinken met ijsblokjes kan drinken, enz.enz. omdat de hygiënestandaarden gewoon zo laag zijn.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:43 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik ging in Azie o.a. om met Indische mensen. Ik herken jouw verhaal gewoon niet. Het kaste systeem is wel iets zorgelijk trouwens.
Dat is iets anders dan dat de mensen vuil zijn. Als groep. Ik zit niet direct te wachten op Polen.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Naja, zo heel omstreden is het geloof ik niet wat ik zeg. In reisprogramma's is India ook hét land bij uitstek waar het overal stinkt, waar overal afval ligt, waar je geen rauwe groente of fruit kan eten, waar je geen drinken met ijsblokjes kan drinken, enz.enz. omdat de hygiënestandaarden gewoon zo laag zijn.
En dan heb je inderdaad het kastensysteem. En het gedoe met de verkrachtingen, al begreep ik van die Indiër dat dat zich vooral in Noord-India afspeelt, zeg maar India-Jaipur-Agra en die hele strook aan de voet van de Himalaya, en dat je niet het hele land daarop zou moeten aankijken.
Dan heb ik toch liever een Pool als buurman. Misschien niet zo hoog opgeleid, maar cultureel toch een stuk minder verschillend.
Ik wil ook helemaal niet zeggen dat ze minderwaardig zijn. Wat zij daar in India doen zal mij grotendeels worst wezen, en als bijv. de organisatie van die Commonwealth Games zegt dat het nou eenmaal de cultuur is, helemaal prima.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:54 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan dat de mensen vuil zijn. Als groep.
Er is toch geen probleem met Indiers in dit land?quote:Op zondag 1 juni 2014 15:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik wil ook helemaal niet zeggen dat ze minderwaardig zijn. Wat zij daar in India doen zal mij grotendeels worst wezen, en als bijv. de organisatie van die Commonwealth Games zegt dat het nou eenmaal de cultuur is, helemaal prima.
Maar voor je een beleid gaat opzetten om o.a. actief hoogopgeleide Indiërs naar Nederland te halen, vanuit economisch oogpunt, denk ik dat je wel goed moet nadenken of die hier cultureel ook wel goed passen, of er een beetje kans is dat die kunnen assimileren (een gevoelig woord, maar moet kunnen, vind ik). Want Nederland is in principe een natiestaat en geen 'melting pot' of veelvolkerenstaat.
Het is een kansberekening. Statisch gezien zijn Indiërs van minder waarde dan een Zweed of Noor.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:54 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan dat de mensen vuil zijn. Als groep. Ik zit niet direct te wachten op Polen.
Er vindt zeker verdringing op de arbeidsmarkt plaats, zie de insepctie: http://www.gfactueel.nl/H(...)en-in-2014-1376363W/quote:Op zondag 1 juni 2014 14:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar is er daadwerkelijk sprake van verdringing? Dat vraag ik mij dus af.
We kennen allemaal de verhalen van de Oost-Europeanen die massaal in de kassen zijn gaan werken. De polder ligt op steenworp afstand dus ik kan dat beamen. Maar is in deze sector sprake van verdringing? Ik waag dat te betwijfelen. Ik krijg namelijk ook sterk de indruk dat veel Nederlanders niets voelen voor een onderbetaald kutbaantje in de kassen.
Overigens zullen de polder-ondernemers het niet kunnen waarderen als je de grenzen dichtgooit voor Oost-Europeanen.
Dan heb je nog Polen die aan de slag gaan als schilder of iets in die richting. Raken de Nederlanders hun baan kwijt als gevolg daarvan. Ook dat waag ik te betwijfelen. Ik heb meerdere vrienden die werkzaam zijn als schilder. Wat ik van hen begrijp, is dat zolang je kwalitatief hoogwaardig werk blijft leveren, er niets aan de hand is.
Voor vrachtwagenchauffeurs is het wel vervelend, maar dat schip is vertrokken.
Mijn idee is gewoon dat we hier geen enkel probleem hebben met Indische mensen. Wel met bijv. Marokkenen.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:02 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is een kansberekening. Statisch gezien zijn Indiërs van minder waarde dan een Zweed of Noor.
De cultuur is minderwaardig en middeleeuws, thans naar onze maatstaven, dat ontkennen is je hoofd in het zand steken.
Nee, maar hoeveel zijn er dan ook? En de kritiek van sommigen is nou net dat we minder kansarme immigranten en juist meer economisch rendabele immigranten zoals hoogopgeleide Indiërs hierheen zouden moeten halen.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:02 schreef Globali het volgende:
[..]
Er is toch geen probleem met Indiers in dit land?
Hoe integreren Indiase migranten precies minder goed dan bijv Polen, Marokkanen of Turken? Welke botsingen qua cultuur zijn er precies?quote:Op zondag 1 juni 2014 15:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik wil ook helemaal niet zeggen dat ze minderwaardig zijn. Wat zij daar in India doen zal mij grotendeels worst wezen, en als bijv. de organisatie van die Commonwealth Games zegt dat het nou eenmaal de cultuur is, helemaal prima.
Maar voor je een beleid gaat opzetten om o.a. actief hoogopgeleide Indiërs naar Nederland te halen, vanuit economisch oogpunt, denk ik dat je wel goed moet nadenken of die hier cultureel ook wel goed passen, of er een beetje kans is dat die kunnen assimileren (een gevoelig woord, maar moet kunnen, vind ik). Want Nederland is in principe een natiestaat en geen 'melting pot' of veelvolkerenstaat.
Doen. Daar ben ik ook voor. Je hebt niets aan iemand zonder opleiding. Een ander ding is mensen toelaten die uit een niet menselijk land komen.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, maar hoeveel zijn er dan ook? En de kritiek van sommigen is nou net dat we minder kansarme immigranten en juist meer economisch rendabele immigranten zoals hoogopgeleide Indiërs hierheen zouden moeten halen.
Het zijn er minder maar volgens mij doet men het gewoon. Daarom begrijp ik het vb ook niet.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hoe integreren Indiase migranten precies minder goed dan bijv Polen, Marokkanen of Turken?
Iedereen kan met z'n meerderen in een huis wonen. Ook in Duitsland is het bijv. doodnormaal dat als je bent afgestudeerd, je nog een paar jaar in een gedeeld huis blijft / gaat wonen. Dan kan een Nederlander dat heus ook wel. Het is hier alleen gewoon niet de cultuur om dat te doen.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:00 schreef Globali het volgende:
Wat Polen doen is vrij simpel. Ze gaan met veel mensen in een huis wonen en werken onder de prijs. Een Nederlander kan dat gewoon niet.
Dat mag jezelf beslissen: of je haalt laagopgeleiden hiernaartoe of je haalt hoogopgeleiden hiernaartoe.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, maar hoeveel zijn er dan ook? En de kritiek van sommigen is nou net dat we minder kansarme immigranten en juist meer economisch rendabele immigranten zoals hoogopgeleide Indiërs hierheen zouden moeten halen.
Hier wil je gewoon samen met je vrouw en drie kinderen zelfstandig wonen. Daar is toch niets geks aan?quote:Op zondag 1 juni 2014 15:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Iedereen kan met z'n meerderen in een huis wonen. Ook in Duitsland is het bijv. doodnormaal dat als je bent afgestudeerd, je nog een paar jaar in een gedeeld huis blijft / gaat wonen. Dan kan een Nederlander dat heus ook wel. Het is hier alleen gewoon niet de cultuur om dat te doen.
Er wordt tot in het extreme herverdeeld om dat voor iedereen maar mogelijk te maken, ja. Het is niet gek, maar het is ook maar wat we gewend zijn. Elders is het misschien niet de standaard.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:09 schreef Globali het volgende:
[..]
Hier wil je gewoon samen met je vrouw en drie kinderen zelfstandig wonen. Daar is toch niets geks aan?
Ik heb dat net uitgelegd. Alhoewel ik niet weet hoe het zich verhoudt tot Marokkanen of Turken, want daar ligt de integratie door hun cultuur ook lastig.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hoe integreren Indiase migranten precies minder goed dan bijv Polen, Marokkanen of Turken? Welke botsingen qua cultuur zijn er precies?
*zucht* Mijn hele punt is dat er meer is dan geld en opleidingsniveau.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat mag jezelf beslissen: of je haalt laagopgeleiden hiernaartoe of je haalt hoogopgeleiden hiernaartoe.
Me dunkt dat je aan de laatste groep meer hebt.
Mijn voorstel is dan eerder om misbruik te bestrijden. Dus zie er op toe dat arbeidsmigranten het minimumloon krijgen zodat ze niet kunnen concurreren op prijs.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Er vindt zeker verdringing op de arbeidsmarkt plaats, zie de insepctie: http://www.gfactueel.nl/H(...)en-in-2014-1376363W/
Een Oostblokker die tegen de helft van de prijs werkt, is simpelweg goedkoper dan een Nederlander. De Nederlander biedt over het algemeen meer kwaliteit, maar soms is het kostenplaatje doorslaggevend.
Verder dragen ze bij aan een verdere verpaupering van de achterstandswijken. Vind je het gek dat er aversie tegen Oostblokkers is? Wat is er mis met (hoogopgeleide) migranten die de tekorten op onze arbeidsmarkt aanvullen, dwz beperkte open grenzen?
Dat begrijp ik ook. Maar hier is dat wel de standaard. Ik kan ook mijn zwarte neven uit Afrika laten overkomen en huisvesting geven. Dat werkt toch niet?quote:Op zondag 1 juni 2014 15:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er wordt tot in het extreme herverdeeld om dat voor iedereen maar mogelijk te maken, ja. Het is niet gek, maar het is ook maar wat we gewend zijn. Elders is het misschien niet de standaard.
Neven....als in aangetrouwd.......quote:Op zondag 1 juni 2014 15:12 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook. Maar hier is dat wel de standaard. Ik kan ook mijn zwarte neven uit Afrika laten overkomen en huisvesting geven. Dat werkt toch niet?
Ik wil ik wil ik wil een kikker in mijn bil! Dat leerden wij vroeger tenminste.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:09 schreef Globali het volgende:
[..]
Hier wil je gewoon samen met je vrouw en drie kinderen zelfstandig wonen. Daar is toch niets geks aan?
Er is een verschil tussen hoe delen van dat land eruit zien en welke mensen hiernaartoe komen en hier in de cultuur opgaan. De verschillen zijn heel groot: sommige mensen zijn heel modern en heel erg op Amerika gericht, anderen zijn laagopgeleid en leven nog in de Middeleeuwen. Je kan niet op 1,2 miljard mensen eenzelfde etiket plakken net zoals je niet eenzelfde etiket op 500 miljoen Europeanen kan plakken (of ziet Oekraine er qua hygiene er net zo vies uit als Nederland?).quote:Op zondag 1 juni 2014 14:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Naja, zo heel omstreden is het geloof ik niet wat ik zeg. In reisprogramma's is India ook hét land bij uitstek waar het overal stinkt, waar overal afval ligt, waar je geen rauwe groente of fruit kan eten, waar je geen drinken met ijsblokjes kan drinken, enz.enz. omdat de hygiënestandaarden gewoon zo laag zijn.
En dan heb je inderdaad het kastensysteem. En het gedoe met de verkrachtingen, al begreep ik van die Indiër dat dat zich vooral in Noord-India afspeelt, zeg maar India-Jaipur-Agra en die hele strook aan de voet van de Himalaya, en dat je niet het hele land daarop zou moeten aankijken.
Dan heb ik toch liever een Pool als buurman. Misschien niet zo hoog opgeleid, maar cultureel toch een stuk minder verschillend.
Dan kom je uit een andere familie dan ik.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik wil ik wil ik wil een kikker in mijn bil! Dat leerden wij vroeger tenminste.
Als ze het minimumloon krijgen, zijn ze nog steeds goedkoper dan het minimumloom want een Nederlander werkt dikwijls boven het minimumloon. Daarnaast heb je nog verpaupering van acherstandswijken.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn voorstel is dan eerder om misbruik te bestrijden. Dus zie er op toe dat arbeidsmigranten het minimumloon krijgen zodat ze niet kunnen concurreren op prijs.
Met open grenzen an sich is niks mis, omdat het uiteindelijk twee kanten opwerkt. En in theorie verkassen arbeidsmigranten naar plekken waar ze handen tekort komen. Daarom pakken Polen momenteel dus niet massaal de bus naar Spanje of Italië. Als die arbeidstekorten worden opgevuld is dat natuurlijk beter voor de economie van een land.
Nog niet. Als politici niet luisteren naar onvrede van burgers m.b.t. bepaalde uit de hand lopende zaken dan zou dit kunnen veranderen. In Denemarken is dit al gebeurd, in Nederland kan dit ook zomaar gebeuren. We hebben een vergelijkbare recente geschiedenis. Denk er aan dat in Denemarken rechts al jarenlang in opkomst was voordat de PVV zoveel stemmen kreeg. Ze lopen een paar jaar voor op dit vlak. Wat daar nu gebeurt mag je over een jaar of 5 in Nederland verwachten.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Het hele Europese idee is erop gebaseerd en ook eurosceptische (SP) of zelfs extreemrechtse (NPD) partijen onderschrijven dat.
Nederland en Europa zijn nou eenmaal geen continent van Angelsaksisch alleen aan jezelf en alleen aan geld denken.
Omdat ik graag onderdeel uit blijven maken van de EU.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als ze het minimumloon krijgen, zijn ze nog steeds goedkoper dan het minimumloom want een Nederlander werkt dikwijls boven het minimumloon. Daarnaast heb je nog verpaupering van acherstandswijken.
Waarom niet het puntensysteem per migrant invoeren, net zoals in Canada?
Dat is het gekke van tegenwoordig. Kijk naar Pechtold waar ik wel respect voor heb.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nog niet. Als politici niet luisteren naar onvrede van burgers m.b.t. bepaalde uit de hand lopende zaken dan zou dit kunnen veranderen.
Het zijn mensen die voor veel minder kunnen werken.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:23 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens vind ik het wel een wat vreemde instelling. We kunnen het niet winnen van onze Poolse concurrenten dus we trappen ze maar het land uit.
Werk goddomme gewoon wat harder.
Omdat jij niet een van de slachtoffers bent van de EU. Die mensen wiens inkomen en werkzekerheid zijn aangetast door de EU vinden dat minder leuk.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat ik graag onderdeel uit blijven maken van de EU.
Ja maar ze pakken onze banen af en trekken ook allemaal een uitkering!quote:Op zondag 1 juni 2014 15:23 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens vind ik het wel een wat vreemde instelling. We kunnen het niet winnen van onze Poolse concurrenten dus we trappen ze maar het land uit.
Wat begrijp jij niet aan het verschil in prijspeil?quote:Op zondag 1 juni 2014 15:23 schreef KoosVogels het volgende:
Sneu voor die maat van je, maar ik ken zat jongens die wel in staat zijn om te concurreren met onze Oost-Europese vrinden.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:24 schreef Globali het volgende:
[..]
Het zijn mensen die voor veel minder kunnen werken.
Ach, kom nou. Denk je nou werkelijk dat prijs de enige factor is voor een baas of werkgever?quote:Op zondag 1 juni 2014 15:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat begrijp jij niet aan het verschil in prijspeil?
Je kan nog zo hard werken, als 1000 Euro in Polen meer waard is dan in Nederland...
Het moet niet nodig zijn. We hebben een bepaalde standaard hier.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sneu voor die maat van je, maar ik ken zat jongens die wel in staat zijn om te concurreren met onze Oost-Europese vrinden.
Ik denk dat het verrekte lastig en tijdrovend is om per persoon het integratie-potentieel op cultureel vlak te gaan analyseren en beoordelen. Volgens mij is dat ook niet wat het Canadese model doet.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen hoe delen van dat land eruit zien en welke mensen hiernaartoe komen en hier in de cultuur opgaan. De verschillen zijn heel groot: sommige mensen zijn heel modern en heel erg op Amerika gericht, anderen zijn laagopgeleid en leven nog in de Middeleeuwen. Je kan niet op 1,2 miljard mensen eenzelfde etiket plakken net zoals je niet eenzelfde etiket op 500 miljoen Europeanen kan plakken (of ziet Oekraine er qua hygiene er net zo vies uit als Nederland?).
Wellicht heb jij liever een Pool als buurman (die laagopgeleid is, geen Nederlands spreekt, lawaai in zijn achterstandswijk maakt, andere Polen die weer op inbraaktocht zijn). Ik kijk liever naar het individu dan hele groep over een kam scheren. Je kan per individu beoordelen deze een toegevoegde waarde heeft (ook qua cultuur en mate van integratie), zoals het Canadese puntensysteem.
Of scheer jij liever hele groepen over 1 kam en werp je het Canadese model weg?
Natuurlijk maakt dat uit. Waarom zou je je boot nog laten onderhouden of je huis laten schilderen voor minder.....of meer? Wat kies je dan?quote:Op zondag 1 juni 2014 15:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, kom nou. Denk je nou werkelijk dat prijs de enige factor is voor een baas of werkgever?
Met z'n allen in 1 huis wonen past dus niet in de Nederlandse cultuur. Een Pool die dat wel doet, past zich dus niet aan aan de Nederlandse cultuur. Zo kan je het ook zeggen. Tel daarbij de lage opleidingsgraad, verdere verpaupering van achterstandswijken en toenemende Oost-Europese criminaliteit bij elkaar op en dan kan je concluderen dat jouw immigratiemodel niet het meest prettige is. Of denk je dat de aversie van veel SP- en PVV-stemmers tegen Oost-Europeane zomaar uit de lucht komt vallen?quote:Op zondag 1 juni 2014 15:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Iedereen kan met z'n meerderen in een huis wonen. Ook in Duitsland is het bijv. doodnormaal dat als je bent afgestudeerd, je nog een paar jaar in een gedeeld huis blijft / gaat wonen. Dan kan een Nederlander dat heus ook wel. Het is hier alleen gewoon niet de cultuur om dat te doen.
Dat hangt van de sector af. Iemand die een schip koopt kijkt meer naar betrouwbaarheid (kwaliteit, tijdige levering, ...) dan naar de prijs. Die sector koopt rustig iets uit Nederland of Denemarken in plaats van uit China. In dit geval gaat het vooral om werk in de kassen, bouw en transport. Simpel werk waar je weinig bij fout kan doen en waarbij je de productie gemakkelijk kan meten. Het kan dat het verschil maakt dat je in Polen meer in de middenklasse kan vissen terwijl je in Nederland in de onderklasse moet vissen naar personeel (de rest heeft immers een relatief meer comfortabel baantje) maar met het verschil in prijspeil staan de Nederlanders wel direct op een achterstand aangezien de Polen, Roemenen, Hongaren en Bulgaren met een lager salaris genoegen kunnen nemen dan de Nederlanders.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, kom nou. Denk je nou werkelijk dat prijs de enige factor is voor een baas of werkgever?
Persoonlijk vind ik de prijs/kwaliteit vooral belangrijk.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:28 schreef Globali het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt dat uit. Waarom zou je je boot nog laten onderhouden of je huis laten schilderen voor minder.....of meer? Wat kies je dan?
Nou gooi je m'n eigen argument als een boomerang terug. Mooi gedaan. Ik ga me beraden op een antwoord.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Met z'n allen in 1 huis wonen past dus niet in de Nederlandse cultuur. Een Pool die dat wel doet, past zich dus niet aan aan de Nederlandse cultuur. Zo kan je het ook zeggen.
Die zijn meestal ook nog goed. Maar men heeft een andere levensstandaard. En zo kan men werken voor minder.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik de prijs/kwaliteit vooral belangrijk.
Je kunt je huis wel voor een prikkie laten schilderen door een Pool, maar wanneer blijkt dat die waardeloos werk heeft afgeleverd en je na twee jaar opnieuw de kwast eroverheen mag halen, dan heb je nog niks.
Ik heb flink wat verhalen gehoord van mensen die er achteraf spijt van hadden dat ze hebben gekozen voor een Pool.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:31 schreef Globali het volgende:
[..]
Die zijn meestal ook nog goed. Maar men heeft een andere levensstandaard. En zo kan men werken voor minder.
Ik ken dat dan niet. Maar dan gaat men duidelijk voor prijs.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb flink wat verhalen gehoord van mensen die er achteraf spijt van hadden dat ze hebben gekozen voor een Pool.
Dat geldt enkel zolang er een verschil in betrouwbaarheid/werk is. De Nederlandse vakman kan zich nog onderscheiden, hoelang nog?quote:Op zondag 1 juni 2014 15:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik de prijs/kwaliteit vooral belangrijk.
Je kunt je huis wel voor een prikkie laten schilderen door een Pool, maar wanneer blijkt dat die waardeloos werk heeft afgeleverd en je na twee jaar opnieuw de kwast eroverheen mag halen, dan heb je nog niks.
Het klopt dan ook dat de Nederlandse vakmannen nu nog een troef in handen hebben maar dit kan je helaas niet doortrekken naar alle sectoren.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb flink wat verhalen gehoord van mensen die er achteraf spijt van hadden dat ze hebben gekozen voor een Pool.
Typische Hollandse zuinigheid.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:35 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik ken dat dan niet. Maar dan gaat men duidelijk voor prijs.
Die mensen bestaan ook. Kijk naar trapmakers in bijv. Amsterdam. Maar bepaalde Polen kunen dat ook.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het klopt dan ook dat de Nederlandse vakmannen nu nog een troef in handen hebben maar dit kan je helaas niet doortrekken naar alle sectoren.
quote:Op zondag 1 juni 2014 15:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou gooi je m'n eigen argument als een boomerang terug. Mooi gedaan. Ik ga me beraden op een antwoord.
Mensen kijken naar prijs. Dat is normaal.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Typische Hollandse zuinigheid.
Maar goed, omdat bepaalde Nederlanders te beroerd zijn om iets meer te betalen en alleen kijken naar de prijs, moeten we de grenzen dichtgooien voor Oost-Europeanen.
Dat is als internetshoppen verbieden om de plaatselijke middenstand te helpen.
Het is trekken aan een dood paard. Je verlangt terug naar een situatie die niet meer is. Simpelweg de grenzen dichtgooien brengt die tijd niet terug.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat geldt enkel zolang er een verschil in betrouwbaarheid/werk is. De Nederlandse vakman kan zich nog onderscheiden, hoelang nog?
Wat kan je fout doen bij het plukken van tomaten?
Hoe wordt de werkgever of klant afgestraft voor fouten die de Poolse vrachtwagenchauffeur maakt (te snel rijden, te zwaar beladen, te weinig rusten, inhalen waar het niet hoort (laag snelheidsverschil door begrenzer))?
Het is valse concurrentie in veel gevallen.
Ongetwijfeld.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:38 schreef Globali het volgende:
[..]
Mensen kijken naar prijs. Dat is normaal.
Dan moet je ( niet jij) niet verbaasd zijn dat men geen werk meer hebben.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is trekken aan een dood paard. Je verlangt terug naar een situatie die niet meer is. Simpelweg de grenzen dichtgooien brengt die tijd niet terug.
Dat kan niet. Action bijv. is wel fout. Als je dat niet ziet als consument.......quote:Op zondag 1 juni 2014 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ongetwijfeld.
Mensen betalen in de winkel vaak ook iets meer. Daarom ondervindt de lokale middenstand ook zoveel hinder van internetshopping. Internet dan maar op slot gooien?
Grote ketens kunnen hun producten vaak goedkoper aanbieden dan dat schattige lokale ondernemertje. Ketens maar verbieden?
Maar wat doen we eraan? Action dwingen de deuren te sluiten?quote:Op zondag 1 juni 2014 15:42 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat kan niet. Action bijv. is wel fout. Als je dat niet ziet als consument.......
Je zou wellicht gelijk hebben als dat om hoogopgeleide Poolse migranten zou gaan. Maar voor dat immigratiemodel sta jij niet; jij staat voor open grenzen voor iedereen. In de prakijk komen dus vooral laagopgeleide immigranten binnen. Tegen dat laatste heerst dus aversie.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:26 schreef Igen het volgende:
Bij de Polen heb je een dikke kans dat als die hun kinderen hier naar school sturen, dat die zich dan maar wat snel aanpassen en al gauw niet meer te onderscheiden zijn van Nederlandse kinderen. Bij immigranten uit exotische landen (of dat nou India of Turkije of Marokko of China zijn) denk ik dat dat veel lastiger is.
De natiestaat wordt juist kapot gemaakt door het immigratiebeleid waar jij en de EU voor staan. Tegen jouw immigratiebeleid ageren de PVV, UKIP, FN juist. En niet zozeer tegen het Canadese immigratiemodel (waar ik voorstander van ben).quote:Op zondag 1 juni 2014 15:26 schreef Igen het volgende:
[..
Maar voor Europa geldt dat niet, Europa bestaat uit natiestaten en dat geldt ook voor Nederland. Met een immigratiebeleid à la Canada (maar ook met ons eigen gastarbeider-beleid uit het verleden) maak je die natiestaat kapot, en je ziet aan de discussies in Nederland, in Frankrijk, in Duitsland, noem maar op, hoeveel weerstand daartegen bestaat.
Genoeg reden dus om voorstander te zijn van vrije immigratie.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:44 schreef Zienswijze het volgende:
De PVV, FN , VB, FPO ageren niet tegen beperkte migratie uit India of China maar juist tegen vrije migratie van Oost-Europeanen. Ra ra ra, hoe zou dat toch komen? Hebben mensen soms meer last van laatstgenoemde groep dan eerstgenoemde groep?
Dat is jouw meningquote:Op zondag 1 juni 2014 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Genoeg reden dus om voorstander te zijn van vrije immigratie.
Ik krijg serieus de rillingen van de partijen die je noemt.quote:
De prijs/kwaliteitverhouding van de Pool kan gewoon beter zijn dan die van de Nederlander doordat de Pool een lagere levensstandaard kent. Dat is oneerlijke concurrentie voor de Nederlander, ik zie niet in waarom je het concept van oneerlijke concurrentie zou verdedigen. Ten tweede ondermijnt trekt het de levensstandaard van Nederlandse lageropgeleiden naar beneden, en ook dat is niet wenselijk.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Typische Hollandse zuinigheid.
Maar goed, omdat bepaalde Nederlanders te beroerd zijn om iets meer te betalen en alleen kijken naar de prijs, moeten we de grenzen dichtgooien voor Oost-Europeanen.
Moet jij zeggen met je insinuaties dat Polen slecht werk leveren.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:58 schreef KoosVogels het volgende:
Een bonte verzameling racisten en xenofoben.
Oneens. Ik weet niet hoeveel Nederland en Duitsland cultureel van elkaar verschillen, maar ik heb in het Ruhrgebied gewoond en daar wonen heel veel mensen met een Poolse achternaam, maar die zijn tegenwoordig perfect geïntegreerd en worden gewoon als normale Duitsers beschouwd. Terwijl het daar ook begon met een aparte Poolse gemeenschap en het ook niet om hoogopgeleide migranten maar om simpele mijnwerkers ging.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je zou wellicht gelijk hebben als dat om hoogopgeleide Poolse migranten zou gaan. Maar voor dat immigratiemodel sta jij niet; jij staat voor open grenzen voor iedereen. In de prakijk komen dus vooral laagopgeleide immigranten binnen. Tegen dat laatste heerst dus aversie.
Die ageren gewoon tegen de migratiegroep die toevallig het grootst is. De SVP in Zwitserland is bijv. juist tegen hoogopgeleide immigranten die de banen in zouden pikken, want dat is daar toevallig de grootste groep.quote:De PVV, FN , VB, FPO ageren niet tegen beperkte migratie uit India of China maar juist tegen vrije migratie van Oost-Europeanen. Ra ra ra, hoe zou dat toch komen? Hebben mensen soms meer last van laatstgenoemde groep dan eerstgenoemde groep?
Maar waarom zie ik om mij heen dan vooral arbeidersvolk dat er wel in slaagt succesvol de concurrentie aan te gaan met zijn Poolse evenknie?quote:Op zondag 1 juni 2014 16:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De prijs/kwaliteitverhouding van de Pool kan gewoon beter zijn dan die van de Nederlander doordat de Pool een lagere levensstandaard kent. Dat is oneerlijke concurrentie voor de Nederlander, ik zie niet in waarom je het concept van oneerlijke concurrentie zou verdedigen. Ten tweede ondermijnt trekt het de levensstandaard van Nederlandse lageropgeleiden naar beneden, en ook dat is niet wenselijk.
Dat jouw bekenden dan spijt hebben van hun keuze voor een opdrachtnemer verandert daar niets aan.
Ik was inderdaad behoorlijk racistisch bezig. Schaam op mij.quote:Moet jij zeggen met je insinuaties dat Polen slecht werk leveren.
Lees ik dit nu echt of?quote:Op zondag 1 juni 2014 16:08 schreef Igen het volgende:
Maar bij mensen die uit veel vreemdere culturen komen heb ik er een hard hoofd in; ik zou zo gauw ook geen succesvoorbeeld weten.
Ja. Chinezen, Marokkanen, Turken, Antillianen, Surinamers etc. zijn over het algemeen toch nog duidelijk als zodanig herkenbaar en geen gewone Nederlanders.quote:
En dat zullen ze altijd blijven. Dat heeft niets te maken met de mate van succes op het gebied van integratie, waarvan wel degelijk talloze voorbeelden van zijn. Jij spreekt over assimilatie. Het feit dat de genoemde groepen er al anders uit zien, nog los van gedrag, naam of wat dan ook - maakt dat assimilatie vrijwel onmogelijk is. Iemand die geadopteerd is, een Nederlandse naam draagt - Nederlands spreekt - maar er toch exotisch uit ziet - wordt al snel niet als een 'echte Nederlander' gezien.quote:Op zondag 1 juni 2014 16:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja. Chinezen, Marokkanen, Turken, Antillianen, Surinamers etc. zijn over het algemeen toch nog duidelijk als zodanig herkenbaar en geen gewone Nederlanders.
Dat gaat alleen maar op als ze allemaal binnen de eigen groep trouwen, en dat vind ik dan weer geen voorbeeld van geslaagde integratie. Met gemengde huwelijken vervagen de grenzen toch al gauw. Denk maar aan de Indische Nederlanders.quote:Op zondag 1 juni 2014 16:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dat zullen ze altijd blijven. Dat heeft niets te maken met de mate van succes op het gebied van integratie, waarvan wel degelijk talloze voorbeelden van zijn. Jij spreekt over assimilatie. Het feit dat de genoemde groepen er al anders uit zien, nog los van gedrag, naam of wat dan ook - maakt dat assimilatie vrijwel onmogelijk is. Iemand die geadopteerd is, een Nederlandse naam draagt - Nederlands spreekt - maar er toch exotisch uit ziet - wordt al snel niet als een 'echte Nederlander' gezien.
Daar geldt nog steeds voor dat ze niet als 'Nederlanders' worden beschouwd in het dagelijkse leven. Het zijn en blijven 'allochtonen', exoten of buitenstaanders. Los daarvan hanteer je een zodanige definitie van integratie waar bijna geen enkele allochtoon aan kan voldoen. Binnen de eigen groep trouwen is volgens jouw kennelijk al geen geslaagde integratie.quote:Op zondag 1 juni 2014 16:50 schreef Igen het volgende:
Dat gaat alleen maar op als ze allemaal binnen de eigen groep trouwen, en dat vind ik dan weer geen voorbeeld van geslaagde integratie. Met gemengde huwelijken vervagen de grenzen toch al gauw. Denk maar aan de Indische Nederlanders.
Heel simpel, meedraaien binnen de maatschappij op een niveau zoals ook de autochtonen dat doen. Dat ziet toe op taal, de sociaal-economische positie binnen de maatschappij en dergelijke. Het ziet niet op culturele aspecten als religie, naam of het trouwen binnen de eigen groep. Assimilatie is 'opgaan' in niet alleen de maatschappij - maar ook de puur autochtoonse identiteit. Dat ziet toe op religie, traditie etc. Oftewel iemand die moslim blijft en een islamitische naam draagt is niet geassimileerd.quote:Trouwens, wat houdt integratie zonder assimilatie eigenlijk precies in?
'Al'? Zo gek is dat toch niet? Als je naar Nederland verhuist en Nederlander wordt, dan lijkt het mij volstrekt logisch dat je dan ook in allerlei vormen sociale contacten met andere Nederlanders maakt ipv. alleen binnen je eigen op buitenlandse afkomst gebaseerde groep.quote:Op zondag 1 juni 2014 16:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar geldt nog steeds voor dat ze niet als 'Nederlanders' worden beschouwd in het dagelijkse leven. Het zijn en blijven 'allochtonen', exoten of buitenstaanders. Los daarvan hanteer je een zodanige definitie van integratie waar bijna geen enkele allochtoon aan kan voldoen. Binnen de eigen groep trouwen is volgens jouw kennelijk al geen geslaagde integratie.
Goed, nou, prima, dan denk ik dat "integratie" als doelstelling meer passend is voor een land als de VS of Brazilië, dan voor Nederland en andere Europese landen.quote:[..]
Heel simpel, meedraaien binnen de maatschappij op een niveau zoals ook de autochtonen dat doen. Dat ziet toe op taal, de sociaal-economische positie binnen de maatschappij en dergelijke. Het ziet niet op culturele aspecten als religie, naam of het trouwen binnen de eigen groep. Assimilatie is 'opgaan' in niet alleen de maatschappij - maar ook de puur autochtoonse identiteit. Dat ziet toe op religie, traditie etc. Oftewel iemand die moslim blijft en een islamitische naam draagt is niet geassimileerd.
Dat ziet toe op assimilatie, niet op integratie. Overigens geldt dan evengoed in die situatie dat veel autochtonen niet geassimileerd zijn.quote:Op zondag 1 juni 2014 17:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Op het moment dat je geïntegreerd bent heb je volgens mij geen voorkeur meer om te trouwen binnen je eigen groep, dan zie je niet de aanwezigheid van een eigen groep. Het kan dan dat je toevallig een relatie krijgt met iemand wiens familie uit het buitenland komt maar het hoeft niet per se, het kan net zo goed een autochtoon zijn. Voor mij is het verschil het wel of niet niet-conflicterende gebruiken behouden van de cultuur van je [over(groot)]ouders.
Dat speelde vooral vroeger, met de verzuiling, en ik denk dat we ook blij mogen zijn dat dat tijdperk voorbij is.quote:Op zondag 1 juni 2014 17:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat ziet toe op assimilatie, niet op integratie. Overigens geldt dan evengoed in die situatie dat veel autochtonen niet geassimileerd zijn.
Ik heb het niet over allerlei vormen van sociale contacten gehad. Uiteraard behoort het hebben van sociale contacten buiten je groep ook tot integratie. Jij maakt het echter een vereiste dat je ook dient te trouwen met iemand van buiten je groep. Dat is even wat anders.quote:Op zondag 1 juni 2014 17:02 schreef Igen het volgende:
'Al'? Zo gek is dat toch niet? Als je naar Nederland verhuist en Nederlander wordt, dan lijkt het mij volstrekt logisch dat je dan ook in allerlei vormen sociale contacten met andere Nederlanders maakt ipv. alleen binnen je eigen op buitenlandse afkomst gebaseerde groep.
Hoezo dat?quote:Goed, nou, prima, dan denk ik dat "integratie" als doelstelling meer passend is voor een land als de VS of Brazilië, dan voor Nederland en andere Europese landen.
Dat speelt heden ten dage net zo goed, weet ik uit ervaring. Niet elke ouder is blij als dochterlief met een 'exotische' jongen thuis komt.quote:Op zondag 1 juni 2014 17:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat speelde vooral vroeger, met de verzuiling, en ik denk dat we ook blij mogen zijn dat dat tijdperk voorbij is.
Dat is nu precies de reden waarom de ene groep heel erg blij is met de EU en de andere groep het gehad heeft met de EU. De groep die erg pro-EU is plukt de vruchten van de EU:quote:Op zondag 1 juni 2014 16:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De prijs/kwaliteitverhouding van de Pool kan gewoon beter zijn dan die van de Nederlander doordat de Pool een lagere levensstandaard kent. Dat is oneerlijke concurrentie voor de Nederlander, ik zie niet in waarom je het concept van oneerlijke concurrentie zou verdedigen. Ten tweede ondermijnt trekt het de levensstandaard van Nederlandse lageropgeleiden naar beneden, en ook dat is niet wenselijk.
Geen vereiste. Maar als je geïntegreerd (of vooruit, "geassimileerd") bent dan zou het toeval zijn als je toevallig met iemand van je eigen etnische afkomst trouwt ipv. dat je er geforceerd naar op zoek gaat.quote:Op zondag 1 juni 2014 17:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over allerlei vormen van sociale contacten gehad. Uiteraard behoort het hebben van sociale contacten buiten je groep ook tot integratie. Jij maakt het echter een vereiste dat je ook dient te trouwen met iemand van buiten je groep. Dat is even wat anders.
Omdat het Nederlanderschap in beginsel is gedefinieerd als cultuur en het hele bestaan van ons land als land daarop is gebaseerd.quote:[..]
Hoezo dat?
Hoe kan er sprake zijn van integratie op het moment dat conflicterende gebruiken, normen en waarden worden behouden?quote:Op zondag 1 juni 2014 17:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat ziet toe op assimilatie, niet op integratie. Overigens geldt dan evengoed in die situatie dat veel autochtonen niet geassimileerd zijn.
Ik vind het wel interessant hoe je vol afkeer over de groep praat waar je zelf bij hoort.quote:Op zondag 1 juni 2014 17:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is nu precies de reden waarom de ene groep heel erg blij is met de EU en de andere groep het gehad heeft met de EU. De groep die erg pro-EU is plukt de vruchten van de EU:
• gemakkelijker reizen
• lagere prijs voor bepaalde zaken
• meer internationale mogelijkheden
...
De groep die het gehad heeft met de EU kan weinig profiteren van de voordelen maar krijgt wel de klappen via het mechanisme wat jij hier omschrijft.
De eerste groep behoort meer tot de elite van de Europese maatschappij, de tweede groep is in aantal groter. De eerste groep heeft de macht in handen en zij kan de tweede groep negeren wat ze nu ook doet, het protest van de tweede groep zal luider worden naarmate ze langer wordt genegeerd en het kan en zal uiteindelijk gewelddadig worden indien de eerste groep die tweede groep te lang teveel blijft negeren. Dat gaat nog een leuke clash geven.
Je stelt anders net keihard dat iemand die binnen de eigen groep trouwt, meteen al niet geïntegreerd is. Afgezien daarvan is 'geforceerd' op zoek gaan sowieso onwenselijk. Desalniettemin is het eerder toeval dat je iemand trouwt met iemand van buiten je eigen etnische komaf. Soort zoekt soort is een vrij menselijke eigenschap. Mensen hebben bovendien behoefte aan begrip. Aan een etnische komaf zijn vaak ook andere zaken verbonden, waaronder religie.quote:Op zondag 1 juni 2014 17:08 schreef Igen het volgende:
Geen vereiste. Maar als je geïntegreerd (of vooruit, "geassimileerd") bent dan zou het toeval zijn als je toevallig met iemand van je eigen etnische afkomst trouwt ipv. dat je er geforceerd naar op zoek gaat.
Ik ben het daar niet mee eens. De definitie van het Nederlanderschap als cultuur is dermate vaag dat een buitenstaander er geen chocola van kan maken. Ons land is van oorsprong al heel divers en dat zal altijd zo blijven. Men behoort in mijn ogen ook niet te streven naar een eenheidsworst. Het lijkt erop dat jij daar wel op koerst. Eenieder met een afwijkende naam, religieuze achtergrond of whatsoever wordt kennelijk door jou niet als volwaardige participant van de samenleving gezien (immers niet geïntegreerd c.q. geassmilieerd). Ongeacht wat de persoon voor bijdrage levert aan de maatschappij.quote:Omdat het Nederlanderschap in beginsel is gedefinieerd als cultuur en het hele bestaan van ons land als land daarop is gebaseerd.
Een land als de VS daarentegen is eerder een willekeurig getrokken lijn op de kaart met een heleboel verschillende soorten mensen daarbinnen die er met z'n allen het beste van proberen te maken. Dat is een heel ander soort land, een heel ander soort samenleving.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |