quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Right-wing populists have even demanded a ban on satellite dishes so that TV stations like al-Jazeera and Al Arabiya cannot be beamed into Danish living rooms.
Hoe het wel moet? Staat toch dat het enkel positief is geweest?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:51 schreef MisterCe het volgende:
Zullen wij als tegenbeweging onze immigratiewetten extreem versoepelen? Dan kunnen wij laten zien hoe het wel moet.
Wat maar weer eens duidelijk maakt dat het tegenwoordig vaak niet meer de vraag is wat uit menselijk oogpunt een juiste keuze is, het gaat om het geld. Die discussie sluipt de gezondheidszorg ook al binnen, straks de ouderen zorg en daarna krijgt elke baby een prijskaartje.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:33 schreef slashdotter3 het volgende:
"Now that we can see that it does matter who comes into the country, I have no scruples in further restricting those who one can suspect will be a burden on Denmark,"
Ik vind het ook schandalig dat die artsen een salaris durven te eisen. Dan ben jij een echte, die de helft van zijn inkomen aan minderbedeelden geeft. Dat zie ik niet veel mensen doen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat maar weer eens duidelijk maakt dat het tegenwoordig vaak niet meer de vraag is wat uit menselijk oogpunt een juiste keuze is, het gaat om het geld. Die discussie sluipt de gezondheidszorg ook al binnen, straks de ouderen zorg en daarna krijgt elke baby een prijskaartje.
Onschuldige, kwetsbare mensen weren, vind jij dat positief? Dit is racisme.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:54 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Hoe het wel moet? Staat toch dat het enkel positief is geweest?
Het ontgaat mij volledig wat jouw tekst inhoudelijk met mijn tekst te maken heeft.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:58 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Ik vind het ook schandalig dat die artsen een salaris durven te eisen. Dan ben jij een echte, die de helft van zijn inkomen aan minderbedeelden geeft. Dat zie ik niet veel mensen doen.
Zijn onschuldige, kwetsbare mensen een apart ras?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:58 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Onschuldige, kwetsbare mensen weren, vind jij dat positief? Dit is racisme.
Jij geeft toch de helft van je inkomen aan minderbedeelden?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het ontgaat mij volledig wat jouw tekst inhoudelijk met mijn tekst te maken heeft.
Ze hebben allemaal een bepaalde ras ja.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:59 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Zijn onschuldige, kwetsbare mensen een apart ras?
Dus het zijn verschillende rassen. Wat is er dan zo racistisch?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:02 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Ze hebben allemaal een bepaalde ras ja.
Nee, wel meer maar dat heeft nog steeds niets met mijn reactie te maken.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:01 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Jij geeft toch de helft van je inkomen aan minderbedeelden?
Jij bent de reincarnatie van Moeder Theresa. Jij bent een voorbeeld voor ons allen. Eh kun je misschien een tientje missen?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee, wel meer maar dat heeft nog steeds niets met mijn reactie te maken.
En als je dus verschillende rassen weert dan ben je een racist.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:03 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Dus het zijn verschillende rassen. Wat is er dan zo racistisch?
Hoezo? Het zijn toch verschillende en niet één ras. Daarnaast zijn onschuldige en kwetsbare mensen geen apart ras.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:08 schreef MisterCe het volgende:
[..]
En als je dus verschillende rassen weert dan ben je een racist.
Denen zijn dan ook niet meer welkom in niet-Westerse landen, niet voor handel en niet als immigrant/toerist. Hebben ze al uitgerekend hoeveel dat hen gaat kosten?quote:has in the past made its aims very clear: a complete halt to immigration into Denmark from non-Western countries.
Kun je ook gewoon via internet bekijken. Willen ze dat ook aanpakken?quote:Right-wing populists have even demanded a ban on satellite dishes so that TV stations like al-Jazeera and Al Arabiya cannot be beamed into Danish living rooms.
Slavernij.quote:There have also been suggestions to exempt migrants from the minimum wage -- supposedly to make it easier for foreigners to gain access to the labor market.
quote:For example, foreign couples are only allowed to marry if both partners are at least 24 years old.
Jawel hoor ik kan nog wel veel meer missen, maar opnieuw wat heeft dit allemaal met het onderwerp en mijn reactie te maken?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:08 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Jij bent de reincarnatie van Moeder Theresa. Jij bent een voorbeeld voor ons allen. Eh kun je misschien een tientje missen?
Niks, ik heb gewoon een tientje nodig, met vijftig zit ik helemaal goed.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jawel hoor ik kan nog wel veel meer missen, maar opnieuw wat heeft dit allemaal met het onderwerp en mijn reactie te maken?
Dan kun je beter nu aan het werk gaan want op deze manier wordt het niets.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:17 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Niks, ik heb gewoon een tientje nodig, met vijftig zit ik helemaal goed.
Klopt, deze mevrouw zegt dan ook dit:quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat maar weer eens duidelijk maakt dat het tegenwoordig vaak niet meer de vraag is wat uit menselijk oogpunt een juiste keuze is, het gaat om het geld. Die discussie sluipt de gezondheidszorg ook al binnen, straks de ouderen zorg en daarna krijgt elke baby een prijskaartje.
Maar mogen we anderzins dan wel de waarde van de aantallen immigranten beoordelen voordat we ze binnenlaten? Als het uitgangspunt is dat de regering het Deense volk dient zoals dat er is op het moment van de laatste verkiezingen, dan moet het toelatingsbeleid er toch op gericht zijn om ook met die immigratie de belangen van het Deense volk te dienen? De immigratie moet toch waarde voor de Denen hebben?quote:She added: "We cannot classify people depending on their value to the economy. That is degrading in a democracy that has a basic value of equality."
Ik heb er helemaal geen moeite mee als men immigratie streng aanpakt al ben ik van mening dat je een uitzondering moet maken voor asiel en gezinsvorming/hereniging omdat daar duidelijk de menselijke aspecten van belang zijn. Maar als je eerst gaat kijken welke groepen mensen welke kosten en opbrengsten hebben om vervolgens daar beleid op te gaan maken ben je in mijn ogen principieel verkeerd bezig.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, deze mevrouw zegt dan ook dit:
[..]
Maar mogen we anderzins dan wel de waarde van de aantallen immigranten beoordelen voordat we ze binnenlaten? Als het uitgangspunt is dat de regering het Deense volk dient zoals dat er is op het moment van de laatste verkiezingen, dan moet het toelatingsbeleid er toch op gericht zijn om ook met die immigratie de belangen van het Deense volk te dienen? De immigratie moet toch waarde voor de Denen hebben?
Dat hoeft niet materieel te zijn, maar welke baat heeft Denemarken er voor de rest dan wel bij? Meer werkloosheid zodat werkgevers het makkelijker hebben (en werknemers moeilijker)? Maar verder? Mag die vraag dan wel gesteld worden?
Denemarken heeft o.a. een gigantisch (en duur!) probleem met het binnenhalen en -houden van kennismigranten. Velen hebben het er al snel gezien en vertrekken weer snel of gaan forenzen vanuit Duitsland en Zweden (inderdaad, met de boot). En niemand van die kennismigranten peinst er ook maar over om Deen te worden.quote:En hoeveel kosten heeft de Deense staat gemaakt, en hoeveel inkomsten misgelopen, door Denen die door al die strikte immigratieregels besluiten om dan maar niet hun vrouw naar Denemarken te halen, maar zelf dan maar naar het buitenland te gaan? (...) En ik lees nergens dat dat onderzoek hier rekening mee heeft gehouden.
Ben je zelf ook import dat je zo begaan bent met die kansenparelsquote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:51 schreef MisterCe het volgende:
Zullen wij als tegenbeweging onze immigratiewetten extreem versoepelen? Dan kunnen wij laten zien hoe het wel moet.
Dat is eigenlijk het hele verhaal van Europa in een notendop.quote:According to the figures, migrants from non-Western countries who did manage to come to Denmark have cost the state €2.3 billion, while those from the West have actually contributed €295 million to government coffers.
Helaas zijn er politici die echt zo gestoord denken.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:51 schreef MisterCe het volgende:
Met jouw redenering zou de regering ook broodjes en TV's kunnen kopen en die vervolgens in het kanaal gooien. Alles wat asielzoekers hier kopen is van geld van Nederlanders, die dat dus zelf niet meer kunnen kopen.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:08 schreef Xaxax het volgende:
Het is allemaal goed voor de economie de instroom....
Als we niet zoveel instroom hadden gehad was het nog slechter met de economie gegaan..
Dan verkoopt de bakker om de hoek nog minder broodjes....
worden er minder tv-s verkocht enzovoorts...
Ik denk dat het een ramp voor Nederland zou zijn als de grenzen dicht gegooid zou worden.
Ja want geeneen allochtoon werkt zekerquote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Met jouw redenering zou de regering ook broodjes en TV's kunnen kopen en die vervolgens in het kanaal gooien. Alles wat asielzoekers hier kopen is van geld van Nederlanders, die dat dus zelf niet meer kunnen kopen.
Nederland (en Zweden, Noorwegen etc) zijn door hun sociale stelsel aantrekkelijk voor kansloze immigranten. Kansrijke immigranten gaan naar de VS, de UK, Singapore et cetera. Wij kunnen onze immigratiewetten wel nog verder versoepelen, daarmee maken we ons niet aantrekkelijker voor kansrijke migranten. Dan zou je iets aan de belastingdruk en de woningmarkt moeten doen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:37 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Denemarken heeft o.a. een gigantisch (en duur!) probleem met het binnenhalen en -houden van kennismigranten. Velen hebben het er al snel gezien en vertrekken weer snel of gaan forenzen vanuit Duitsland en Zweden (inderdaad, met de boot). En niemand van die kennismigranten peinst er ook maar over om Deen te worden.
In Nederland hebben we een niet geheel onvergelijkbare situatie: sinds Verdonk hebben we internationaal zó'n slechte naam opgebouwd met het niet nakomen van afspraken, er onderuit proberen te komen, voorwaarden achteraf opleggen (etc etc etc) dat kansrijke vluchtelingen die serieus iets aan onze maatschappij zouden kunnen bijdragen Nederland ergens onderaan hun lijstje hebben staan en we om aan ons internationaal afgesproken aantal op te nemen vluchtelingen te voldoen genoegen moeten nemen met de ongeïnteresseerde restgroepen.
Maar ja, daar zul je de Deense en Nederlandse overheden (en hun onderzoeken) zelden over horen, die willen alleen maar ventileren hoe streng ze zijn.
Die 1000+ immigranten die nu wekelijks binnenkomen gaan niet bijdragen aan de arbeidsmarkt. Ze hebben de juiste skills niet en ook niet het verlangen om te werken. De Somaliërs die 10 jaar geleden zijn binnengekomen zitten ook nog massaal in de bijstand.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |