abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140550509
quote:
has in the past made its aims very clear: a complete halt to immigration into Denmark from non-Western countries.
Denen zijn dan ook niet meer welkom in niet-Westerse landen, niet voor handel en niet als immigrant/toerist. Hebben ze al uitgerekend hoeveel dat hen gaat kosten?

quote:
Right-wing populists have even demanded a ban on satellite dishes so that TV stations like al-Jazeera and Al Arabiya cannot be beamed into Danish living rooms.
Kun je ook gewoon via internet bekijken. Willen ze dat ook aanpakken?

:')

quote:
There have also been suggestions to exempt migrants from the minimum wage -- supposedly to make it easier for foreigners to gain access to the labor market.
Slavernij.

quote:
For example, foreign couples are only allowed to marry if both partners are at least 24 years old.
:')?
-
pi_140550571
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:08 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Jij bent de reincarnatie van Moeder Theresa. Jij bent een voorbeeld voor ons allen. Eh kun je misschien een tientje missen?
Jawel hoor ik kan nog wel veel meer missen, maar opnieuw wat heeft dit allemaal met het onderwerp en mijn reactie te maken?
pi_140550716
Het lijkt me trouwens ook niet erg sociaal als het erop uitdraait dat Denemarken oorlogsvluchtelingen gewoon bij een ander land over de schutting kiepert (zoals blijkbaar met Somaliërs gebeurt).
  vrijdag 30 mei 2014 @ 21:17:55 #29
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_140550743
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jawel hoor ik kan nog wel veel meer missen, maar opnieuw wat heeft dit allemaal met het onderwerp en mijn reactie te maken?
Niks, ik heb gewoon een tientje nodig, met vijftig zit ik helemaal goed.
pi_140550813
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:17 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Niks, ik heb gewoon een tientje nodig, met vijftig zit ik helemaal goed.
Dan kun je beter nu aan het werk gaan want op deze manier wordt het niets.
pi_140550899
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 20:54 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wat maar weer eens duidelijk maakt dat het tegenwoordig vaak niet meer de vraag is wat uit menselijk oogpunt een juiste keuze is, het gaat om het geld. Die discussie sluipt de gezondheidszorg ook al binnen, straks de ouderen zorg en daarna krijgt elke baby een prijskaartje.
Klopt, deze mevrouw zegt dan ook dit:
quote:
She added: "We cannot classify people depending on their value to the economy. That is degrading in a democracy that has a basic value of equality."
Maar mogen we anderzins dan wel de waarde van de aantallen immigranten beoordelen voordat we ze binnenlaten? Als het uitgangspunt is dat de regering het Deense volk dient zoals dat er is op het moment van de laatste verkiezingen, dan moet het toelatingsbeleid er toch op gericht zijn om ook met die immigratie de belangen van het Deense volk te dienen? De immigratie moet toch waarde voor de Denen hebben?

Dat hoeft niet materieel te zijn, maar welke baat heeft Denemarken er voor de rest dan wel bij? Meer werkloosheid zodat werkgevers het makkelijker hebben (en werknemers moeilijker)? Maar verder? Mag die vraag dan wel gesteld worden?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_140551290
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt, deze mevrouw zegt dan ook dit:

[..]

Maar mogen we anderzins dan wel de waarde van de aantallen immigranten beoordelen voordat we ze binnenlaten? Als het uitgangspunt is dat de regering het Deense volk dient zoals dat er is op het moment van de laatste verkiezingen, dan moet het toelatingsbeleid er toch op gericht zijn om ook met die immigratie de belangen van het Deense volk te dienen? De immigratie moet toch waarde voor de Denen hebben?

Dat hoeft niet materieel te zijn, maar welke baat heeft Denemarken er voor de rest dan wel bij? Meer werkloosheid zodat werkgevers het makkelijker hebben (en werknemers moeilijker)? Maar verder? Mag die vraag dan wel gesteld worden?
Ik heb er helemaal geen moeite mee als men immigratie streng aanpakt al ben ik van mening dat je een uitzondering moet maken voor asiel en gezinsvorming/hereniging omdat daar duidelijk de menselijke aspecten van belang zijn. Maar als je eerst gaat kijken welke groepen mensen welke kosten en opbrengsten hebben om vervolgens daar beleid op te gaan maken ben je in mijn ogen principieel verkeerd bezig.

Als je als de Denen bepaalde immigratieregels hebt vastgesteld omdat je dat rechtvaardig vond is het in mijn ogen raar om die rechtvaardige regels te gaan aanpassen omdat het geld kost.
pi_140551814
Daar kunnen wij nog veel van leren.
Ура для россии
pi_140553825
Het aantonen dat migranten (veel) geld kosten.

Is toch een algemeen bekend fenomeen lijkt me.

Fijne aanwinst voor Denemarken overigens , dat volk op die foto.

Een echte verrijking.
pi_140553981
quote:
En hoeveel kosten heeft de Deense staat gemaakt, en hoeveel inkomsten misgelopen, door Denen die door al die strikte immigratieregels besluiten om dan maar niet hun vrouw naar Denemarken te halen, maar zelf dan maar naar het buitenland te gaan? (...) En ik lees nergens dat dat onderzoek hier rekening mee heeft gehouden.
Denemarken heeft o.a. een gigantisch (en duur!) probleem met het binnenhalen en -houden van kennismigranten. Velen hebben het er al snel gezien en vertrekken weer snel of gaan forenzen vanuit Duitsland en Zweden (inderdaad, met de boot). En niemand van die kennismigranten peinst er ook maar over om Deen te worden. :P

In Nederland hebben we een niet geheel onvergelijkbare situatie: sinds Verdonk hebben we internationaal zó'n slechte naam opgebouwd met het niet nakomen van afspraken, er onderuit proberen te komen, voorwaarden achteraf opleggen (etc etc etc) dat kansrijke vluchtelingen die serieus iets aan onze maatschappij zouden kunnen bijdragen Nederland ergens onderaan hun lijstje hebben staan en we om aan ons internationaal afgesproken aantal op te nemen vluchtelingen te voldoen genoegen moeten nemen met de ongeïnteresseerde restgroepen.

Maar ja, daar zul je de Deense en Nederlandse overheden (en hun onderzoeken) zelden over horen, die willen alleen maar ventileren hoe streng ze zijn.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:43:17 #36
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_140554257
Denemarken heeft als 1 van de weinige landen begrepen dat het geen zin heeft om massa's onrendabelen binnen te halen.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_140555209
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 20:51 schreef MisterCe het volgende:
Zullen wij als tegenbeweging onze immigratiewetten extreem versoepelen? Dan kunnen wij laten zien hoe het wel moet.
Ben je zelf ook import dat je zo begaan bent met die kansenparels :')
pi_140558491
Bepaalde landen hebben altijd xenophobische trekjes gehad. Landen zoals Denemarken waar nationale identiteit en eigen cultuur een belangerijk bindmiddel is voor de maatschappij, moeten niet streven naar een Amerikaans-achtige samenleving. Goedkope arbeidskrachten binnenhalen, ze laten integeren door middel van arbeid en wanneer het economisch wat minder gaat, hebben ze hopelijk genoeg survival-skills opgedaan in hun loopbaan dat je ze gemakkelijk aan hun lot kunt overlaten .

Denemarken is een land dat een monogeen identiteit heeft. De samenleving verwacht van je meer dan dat je netjes je belasting op tijd betaalt.

Het lijkt me verstandiger dat politici in Kopenhagen beseffen dat in plaats van te proberen een probleem op te lossen, dat het beter is, een probleem te voorrkomen.

Dus Denemarken moest in het eerste plaats die immigranten nooit het landen binnen laten dan hadden ze dit probleem nooit gehad.
pi_140559295
Let maar op, Nederland gaat dit uiteindelijk overnemen. Niet zo lang geleden hadden Denemarken en Nederland een soortgelijk beleid, de ontwikkeling dat veel Nederlanders meer naar de kosten - niet alleen financiëel - van bepaalde vormen van immigratie gaan kijken is al een tijdje gaande, het is een kwestie van tijd voordat dit electoraal voldoende sterk tot uiting komt dat politici een ander beleid gaan voeren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140561773
quote:
According to the figures, migrants from non-Western countries who did manage to come to Denmark have cost the state ¤2.3 billion, while those from the West have actually contributed ¤295 million to government coffers.
Dat is eigenlijk het hele verhaal van Europa in een notendop.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_140561850
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 20:51 schreef MisterCe het volgende:
Zullen wij als tegenbeweging onze immigratiewetten extreem versoepelen? Dan kunnen wij laten zien hoe het wel moet.
Helaas zijn er politici die echt zo gestoord denken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  † In Memoriam † zaterdag 31 mei 2014 @ 08:51:59 #42
231686 budvar
budvar
pi_140562344
Bazen daar in Denemarken, een van de weinige landen die nog voor hun land, volk en economie opkomt. Hadden we hier nog wat van kunnen leren, nu is het te laat om nog op een humane manier hier wat aan te doen.
Maar als de stroom van niet-westerse allochtonen zo doorzet en de overheid gaat er niks aan doen zie ik het nog wel gebeuren dat het op een inhumane manier gaat gebeuren.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_140563059
Ze waren daar dus stukken slimmer dan de joop den uiltjes hier.

Nederland is verloren we hebben nu al zoveel kanslozen geimporteerd + gezinshereniging + kinderpardon etc. dat het hier niet meer goed kan komen.

Ik pak mijn koffer :W
pi_140563090
Het is allemaal goed voor de economie de instroom....

Als we niet zoveel instroom hadden gehad was het nog slechter met de economie gegaan..

Dan verkoopt de bakker om de hoek nog minder broodjes....

worden er minder tv-s verkocht enzovoorts...

Ik denk dat het een ramp voor Nederland zou zijn als de grenzen dicht gegooid zou worden.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 10:10:57 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_140563117
Pas over zo'n 20 jaar kunnen we echt het effect zien. Dan is Denemarken relatief onveranderd ten opzichte van nu en lopen er in Nederland 5 miljoen niet-Westerse allochtonen rond.
Waar zijn dan de lasten het laagst? Welk land geniet de beste leefbaarheid? Waar is de gezondheidszorg en het sociale stelsel het beste in stand gehouden? Waar kun je het veiligst over straat, Amsterdam of Kopenhagen?

Ik gok op Denemarken. Een systeem waar een steeds kleiner deel van de bevolking moet lappen voor een steeds groter deel mensen die profiteren van de voorzieningen gaat ooit op de fles.
The End Times are wild
  zaterdag 31 mei 2014 @ 10:13:34 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_140563147
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 10:08 schreef Xaxax het volgende:
Het is allemaal goed voor de economie de instroom....

Als we niet zoveel instroom hadden gehad was het nog slechter met de economie gegaan..

Dan verkoopt de bakker om de hoek nog minder broodjes....

worden er minder tv-s verkocht enzovoorts...

Ik denk dat het een ramp voor Nederland zou zijn als de grenzen dicht gegooid zou worden.
Met jouw redenering zou de regering ook broodjes en TV's kunnen kopen en die vervolgens in het kanaal gooien. Alles wat asielzoekers hier kopen is van geld van Nederlanders, die dat dus zelf niet meer kunnen kopen.
The End Times are wild
pi_140563169
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 10:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Met jouw redenering zou de regering ook broodjes en TV's kunnen kopen en die vervolgens in het kanaal gooien. Alles wat asielzoekers hier kopen is van geld van Nederlanders, die dat dus zelf niet meer kunnen kopen.
Ja want geeneen allochtoon werkt zeker :O

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2014 10:16:14 ]
  zaterdag 31 mei 2014 @ 10:16:16 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_140563174
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:37 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

Denemarken heeft o.a. een gigantisch (en duur!) probleem met het binnenhalen en -houden van kennismigranten. Velen hebben het er al snel gezien en vertrekken weer snel of gaan forenzen vanuit Duitsland en Zweden (inderdaad, met de boot). En niemand van die kennismigranten peinst er ook maar over om Deen te worden. :P

In Nederland hebben we een niet geheel onvergelijkbare situatie: sinds Verdonk hebben we internationaal zó'n slechte naam opgebouwd met het niet nakomen van afspraken, er onderuit proberen te komen, voorwaarden achteraf opleggen (etc etc etc) dat kansrijke vluchtelingen die serieus iets aan onze maatschappij zouden kunnen bijdragen Nederland ergens onderaan hun lijstje hebben staan en we om aan ons internationaal afgesproken aantal op te nemen vluchtelingen te voldoen genoegen moeten nemen met de ongeïnteresseerde restgroepen.

Maar ja, daar zul je de Deense en Nederlandse overheden (en hun onderzoeken) zelden over horen, die willen alleen maar ventileren hoe streng ze zijn.
Nederland (en Zweden, Noorwegen etc) zijn door hun sociale stelsel aantrekkelijk voor kansloze immigranten. Kansrijke immigranten gaan naar de VS, de UK, Singapore et cetera. Wij kunnen onze immigratiewetten wel nog verder versoepelen, daarmee maken we ons niet aantrekkelijker voor kansrijke migranten. Dan zou je iets aan de belastingdruk en de woningmarkt moeten doen.
The End Times are wild
  zaterdag 31 mei 2014 @ 10:17:24 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_140563188
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 10:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja want geeneen allochtoon werkt zeker :O
Die 1000+ immigranten die nu wekelijks binnenkomen gaan niet bijdragen aan de arbeidsmarkt. Ze hebben de juiste skills niet en ook niet het verlangen om te werken. De Somaliërs die 10 jaar geleden zijn binnengekomen zitten ook nog massaal in de bijstand.
Los daarvan is er onvoldoende laag geschoold werk, we hebben 600.000 Nederlanders zonder baan. Eerst die dan maar.
The End Times are wild
  zaterdag 31 mei 2014 @ 10:19:28 #50
361899 thom_05
Ondertitel
pi_140563217
Sukkels.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')