abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140598938
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:26 schreef Igen het volgende:
Bij de Polen heb je een dikke kans dat als die hun kinderen hier naar school sturen, dat die zich dan maar wat snel aanpassen en al gauw niet meer te onderscheiden zijn van Nederlandse kinderen. Bij immigranten uit exotische landen (of dat nou India of Turkije of Marokko of China zijn) denk ik dat dat veel lastiger is.
Je zou wellicht gelijk hebben als dat om hoogopgeleide Poolse migranten zou gaan. Maar voor dat immigratiemodel sta jij niet; jij staat voor open grenzen voor iedereen. In de prakijk komen dus vooral laagopgeleide immigranten binnen. Tegen dat laatste heerst dus aversie.

De PVV, FN , VB, FPO ageren niet tegen beperkte migratie uit India of China maar juist tegen vrije migratie van Oost-Europeanen. Ra ra ra, hoe zou dat toch komen? Hebben mensen soms meer last van laatstgenoemde groep dan eerstgenoemde groep?
pi_140599055
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:26 schreef Igen het volgende:

[..

Maar voor Europa geldt dat niet, Europa bestaat uit natiestaten en dat geldt ook voor Nederland. Met een immigratiebeleid à la Canada (maar ook met ons eigen gastarbeider-beleid uit het verleden) maak je die natiestaat kapot, en je ziet aan de discussies in Nederland, in Frankrijk, in Duitsland, noem maar op, hoeveel weerstand daartegen bestaat.
De natiestaat wordt juist kapot gemaakt door het immigratiebeleid waar jij en de EU voor staan. Tegen jouw immigratiebeleid ageren de PVV, UKIP, FN juist. En niet zozeer tegen het Canadese immigratiemodel (waar ik voorstander van ben).
  zondag 1 juni 2014 @ 15:51:31 #278
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_140599125
quote:
2s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:44 schreef Zienswijze het volgende:
De PVV, FN , VB, FPO ageren niet tegen beperkte migratie uit India of China maar juist tegen vrije migratie van Oost-Europeanen. Ra ra ra, hoe zou dat toch komen? Hebben mensen soms meer last van laatstgenoemde groep dan eerstgenoemde groep?
Genoeg reden dus om voorstander te zijn van vrije immigratie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_140599280
quote:
6s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Genoeg reden dus om voorstander te zijn van vrije immigratie.
Dat is jouw mening :P.
  zondag 1 juni 2014 @ 15:58:18 #280
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_140599302
quote:
6s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:57 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat is jouw mening :P.
Ik krijg serieus de rillingen van de partijen die je noemt.

Een bonte verzameling racisten en xenofoben.
pi_140599436
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Typische Hollandse zuinigheid.

Maar goed, omdat bepaalde Nederlanders te beroerd zijn om iets meer te betalen en alleen kijken naar de prijs, moeten we de grenzen dichtgooien voor Oost-Europeanen.
De prijs/kwaliteitverhouding van de Pool kan gewoon beter zijn dan die van de Nederlander doordat de Pool een lagere levensstandaard kent. Dat is oneerlijke concurrentie voor de Nederlander, ik zie niet in waarom je het concept van oneerlijke concurrentie zou verdedigen. Ten tweede ondermijnt trekt het de levensstandaard van Nederlandse lageropgeleiden naar beneden, en ook dat is niet wenselijk.

Dat jouw bekenden dan spijt hebben van hun keuze voor een opdrachtnemer verandert daar niets aan.

quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:58 schreef KoosVogels het volgende:

Een bonte verzameling racisten en xenofoben.
Moet jij zeggen met je insinuaties dat Polen slecht werk leveren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_140599530
quote:
2s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:44 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je zou wellicht gelijk hebben als dat om hoogopgeleide Poolse migranten zou gaan. Maar voor dat immigratiemodel sta jij niet; jij staat voor open grenzen voor iedereen. In de prakijk komen dus vooral laagopgeleide immigranten binnen. Tegen dat laatste heerst dus aversie.
Oneens. Ik weet niet hoeveel Nederland en Duitsland cultureel van elkaar verschillen, maar ik heb in het Ruhrgebied gewoond en daar wonen heel veel mensen met een Poolse achternaam, maar die zijn tegenwoordig perfect geïntegreerd en worden gewoon als normale Duitsers beschouwd. Terwijl het daar ook begon met een aparte Poolse gemeenschap en het ook niet om hoogopgeleide migranten maar om simpele mijnwerkers ging.

Dat geeft mij dus het vertrouwen dat MOE-landers in Nederland uiteindelijk ook wel zullen integreren. Maar bij mensen die uit veel vreemdere culturen komen heb ik er een hard hoofd in; ik zou zo gauw ook geen succesvoorbeeld weten.
quote:
Die ageren gewoon tegen de migratiegroep die toevallig het grootst is. De SVP in Zwitserland is bijv. juist tegen hoogopgeleide immigranten die de banen in zouden pikken, want dat is daar toevallig de grootste groep.

Daarnaast verliest de PVV ook flink zetels nu ze het over Oost-Europeanen ipv. moslims en Marokkanen hebben.
  zondag 1 juni 2014 @ 16:09:17 #283
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_140599565
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 16:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De prijs/kwaliteitverhouding van de Pool kan gewoon beter zijn dan die van de Nederlander doordat de Pool een lagere levensstandaard kent. Dat is oneerlijke concurrentie voor de Nederlander, ik zie niet in waarom je het concept van oneerlijke concurrentie zou verdedigen. Ten tweede ondermijnt trekt het de levensstandaard van Nederlandse lageropgeleiden naar beneden, en ook dat is niet wenselijk.

Dat jouw bekenden dan spijt hebben van hun keuze voor een opdrachtnemer verandert daar niets aan.
Maar waarom zie ik om mij heen dan vooral arbeidersvolk dat er wel in slaagt succesvol de concurrentie aan te gaan met zijn Poolse evenknie?

Ik ben er sterk van overtuigd dat zolang je goed werk levert, je niet hoeft te vrezen voor je baan.

Daarbij moet worden aangetekend dat een zekere mate van verdringing niet is te voorkomen.

quote:
Moet jij zeggen met je insinuaties dat Polen slecht werk leveren.
Ik was inderdaad behoorlijk racistisch bezig. Schaam op mij.
pi_140599946
Komt erop neer dat Nederlanders verwende nesten zijn die geen kutwerk meer willen doen. Daar hebben we Polen voor nodig.
pi_140600085
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 16:08 schreef Igen het volgende:
Maar bij mensen die uit veel vreemdere culturen komen heb ik er een hard hoofd in; ik zou zo gauw ook geen succesvoorbeeld weten.
Lees ik dit nu echt of?
Allah Al Watan Al Malik
pi_140600159
quote:
10s.gif Op zondag 1 juni 2014 16:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Lees ik dit nu echt of?
Ja. Chinezen, Marokkanen, Turken, Antillianen, Surinamers etc. zijn over het algemeen toch nog duidelijk als zodanig herkenbaar en geen gewone Nederlanders.
pi_140600189
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 16:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja. Chinezen, Marokkanen, Turken, Antillianen, Surinamers etc. zijn over het algemeen toch nog duidelijk als zodanig herkenbaar en geen gewone Nederlanders.
En dat zullen ze altijd blijven. Dat heeft niets te maken met de mate van succes op het gebied van integratie, waarvan wel degelijk talloze voorbeelden van zijn. Jij spreekt over assimilatie. Het feit dat de genoemde groepen er al anders uit zien, nog los van gedrag, naam of wat dan ook - maakt dat assimilatie vrijwel onmogelijk is. Iemand die geadopteerd is, een Nederlandse naam draagt - Nederlands spreekt - maar er toch exotisch uit ziet - wordt al snel niet als een 'echte Nederlander' gezien.
Allah Al Watan Al Malik
pi_140600611
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 16:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En dat zullen ze altijd blijven. Dat heeft niets te maken met de mate van succes op het gebied van integratie, waarvan wel degelijk talloze voorbeelden van zijn. Jij spreekt over assimilatie. Het feit dat de genoemde groepen er al anders uit zien, nog los van gedrag, naam of wat dan ook - maakt dat assimilatie vrijwel onmogelijk is. Iemand die geadopteerd is, een Nederlandse naam draagt - Nederlands spreekt - maar er toch exotisch uit ziet - wordt al snel niet als een 'echte Nederlander' gezien.
Dat gaat alleen maar op als ze allemaal binnen de eigen groep trouwen, en dat vind ik dan weer geen voorbeeld van geslaagde integratie. Met gemengde huwelijken vervagen de grenzen toch al gauw. Denk maar aan de Indische Nederlanders.

Trouwens, wat houdt integratie zonder assimilatie eigenlijk precies in?
pi_140600800
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 16:50 schreef Igen het volgende:
Dat gaat alleen maar op als ze allemaal binnen de eigen groep trouwen, en dat vind ik dan weer geen voorbeeld van geslaagde integratie. Met gemengde huwelijken vervagen de grenzen toch al gauw. Denk maar aan de Indische Nederlanders.
Daar geldt nog steeds voor dat ze niet als 'Nederlanders' worden beschouwd in het dagelijkse leven. Het zijn en blijven 'allochtonen', exoten of buitenstaanders. Los daarvan hanteer je een zodanige definitie van integratie waar bijna geen enkele allochtoon aan kan voldoen. Binnen de eigen groep trouwen is volgens jouw kennelijk al geen geslaagde integratie.

quote:
Trouwens, wat houdt integratie zonder assimilatie eigenlijk precies in?
Heel simpel, meedraaien binnen de maatschappij op een niveau zoals ook de autochtonen dat doen. Dat ziet toe op taal, de sociaal-economische positie binnen de maatschappij en dergelijke. Het ziet niet op culturele aspecten als religie, naam of het trouwen binnen de eigen groep. Assimilatie is 'opgaan' in niet alleen de maatschappij - maar ook de puur autochtoonse identiteit. Dat ziet toe op religie, traditie etc. Oftewel iemand die moslim blijft en een islamitische naam draagt is niet geassimileerd.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 1 juni 2014 @ 17:01:35 #290
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140600941
Op het moment dat je geïntegreerd bent heb je volgens mij geen voorkeur meer om te trouwen binnen je eigen groep, dan zie je niet de aanwezigheid van een eigen groep. Het kan dan dat je toevallig een relatie krijgt met iemand wiens familie uit het buitenland komt maar het hoeft niet per se, het kan net zo goed een autochtoon zijn. Voor mij is het verschil het wel of niet niet-conflicterende gebruiken behouden van de cultuur van je [over(groot)]ouders.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140600974
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 16:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Daar geldt nog steeds voor dat ze niet als 'Nederlanders' worden beschouwd in het dagelijkse leven. Het zijn en blijven 'allochtonen', exoten of buitenstaanders. Los daarvan hanteer je een zodanige definitie van integratie waar bijna geen enkele allochtoon aan kan voldoen. Binnen de eigen groep trouwen is volgens jouw kennelijk al geen geslaagde integratie.
'Al'? Zo gek is dat toch niet? Als je naar Nederland verhuist en Nederlander wordt, dan lijkt het mij volstrekt logisch dat je dan ook in allerlei vormen sociale contacten met andere Nederlanders maakt ipv. alleen binnen je eigen op buitenlandse afkomst gebaseerde groep.
quote:
[..]

Heel simpel, meedraaien binnen de maatschappij op een niveau zoals ook de autochtonen dat doen. Dat ziet toe op taal, de sociaal-economische positie binnen de maatschappij en dergelijke. Het ziet niet op culturele aspecten als religie, naam of het trouwen binnen de eigen groep. Assimilatie is 'opgaan' in niet alleen de maatschappij - maar ook de puur autochtoonse identiteit. Dat ziet toe op religie, traditie etc. Oftewel iemand die moslim blijft en een islamitische naam draagt is niet geassimileerd.
Goed, nou, prima, dan denk ik dat "integratie" als doelstelling meer passend is voor een land als de VS of Brazilië, dan voor Nederland en andere Europese landen.
pi_140600976
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 17:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Op het moment dat je geïntegreerd bent heb je volgens mij geen voorkeur meer om te trouwen binnen je eigen groep, dan zie je niet de aanwezigheid van een eigen groep. Het kan dan dat je toevallig een relatie krijgt met iemand wiens familie uit het buitenland komt maar het hoeft niet per se, het kan net zo goed een autochtoon zijn. Voor mij is het verschil het wel of niet niet-conflicterende gebruiken behouden van de cultuur van je [over(groot)]ouders.
Dat ziet toe op assimilatie, niet op integratie. Overigens geldt dan evengoed in die situatie dat veel autochtonen niet geassimileerd zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_140601012
quote:
7s.gif Op zondag 1 juni 2014 17:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat ziet toe op assimilatie, niet op integratie. Overigens geldt dan evengoed in die situatie dat veel autochtonen niet geassimileerd zijn.
Dat speelde vooral vroeger, met de verzuiling, en ik denk dat we ook blij mogen zijn dat dat tijdperk voorbij is.
pi_140601021
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 17:02 schreef Igen het volgende:
'Al'? Zo gek is dat toch niet? Als je naar Nederland verhuist en Nederlander wordt, dan lijkt het mij volstrekt logisch dat je dan ook in allerlei vormen sociale contacten met andere Nederlanders maakt ipv. alleen binnen je eigen op buitenlandse afkomst gebaseerde groep.
Ik heb het niet over allerlei vormen van sociale contacten gehad. Uiteraard behoort het hebben van sociale contacten buiten je groep ook tot integratie. Jij maakt het echter een vereiste dat je ook dient te trouwen met iemand van buiten je groep. Dat is even wat anders.

quote:
Goed, nou, prima, dan denk ik dat "integratie" als doelstelling meer passend is voor een land als de VS of Brazilië, dan voor Nederland en andere Europese landen.
Hoezo dat?
Allah Al Watan Al Malik
pi_140601040
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 17:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat speelde vooral vroeger, met de verzuiling, en ik denk dat we ook blij mogen zijn dat dat tijdperk voorbij is.
Dat speelt heden ten dage net zo goed, weet ik uit ervaring. Niet elke ouder is blij als dochterlief met een 'exotische' jongen thuis komt.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 1 juni 2014 @ 17:08:17 #296
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140601130
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 16:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is nu precies de reden waarom de ene groep heel erg blij is met de EU en de andere groep het gehad heeft met de EU. De groep die erg pro-EU is plukt de vruchten van de EU:
• gemakkelijker reizen
• lagere prijs voor bepaalde zaken
• meer internationale mogelijkheden
...
De groep die het gehad heeft met de EU kan weinig profiteren van de voordelen maar krijgt wel de klappen via het mechanisme wat jij hier omschrijft.

De eerste groep behoort meer tot de elite van de Europese maatschappij, de tweede groep is in aantal groter. De eerste groep heeft de macht in handen en zij kan de tweede groep negeren wat ze nu ook doet, het protest van de tweede groep zal luider worden naarmate ze langer wordt genegeerd en het kan en zal uiteindelijk gewelddadig worden indien de eerste groep die tweede groep te lang teveel blijft negeren. Dat gaat nog een leuke clash geven.
#NoDAPL
pi_140601153
quote:
7s.gif Op zondag 1 juni 2014 17:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over allerlei vormen van sociale contacten gehad. Uiteraard behoort het hebben van sociale contacten buiten je groep ook tot integratie. Jij maakt het echter een vereiste dat je ook dient te trouwen met iemand van buiten je groep. Dat is even wat anders.
Geen vereiste. Maar als je geïntegreerd (of vooruit, "geassimileerd") bent dan zou het toeval zijn als je toevallig met iemand van je eigen etnische afkomst trouwt ipv. dat je er geforceerd naar op zoek gaat.
quote:
[..]

Hoezo dat?
Omdat het Nederlanderschap in beginsel is gedefinieerd als cultuur en het hele bestaan van ons land als land daarop is gebaseerd.

Een land als de VS daarentegen is eerder een willekeurig getrokken lijn op de kaart met een heleboel verschillende soorten mensen daarbinnen die er met z'n allen het beste van proberen te maken. Dat is een heel ander soort land, een heel ander soort samenleving.
  zondag 1 juni 2014 @ 17:10:12 #298
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140601195
quote:
7s.gif Op zondag 1 juni 2014 17:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoe kan er sprake zijn van integratie op het moment dat conflicterende gebruiken, normen en waarden worden behouden?
Terzijde, ik ben het met je eens dat er ook autochtone groepen zijn die slecht geïntegreerd/geassimileerd zijn maar dat is een andere kwestie .
#NoDAPL
  zondag 1 juni 2014 @ 17:10:35 #299
93664 waht
Mushir
pi_140601206
Tja, logisch dat het helpt als je kansloze paupers buiten houdt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_140601267
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 17:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is nu precies de reden waarom de ene groep heel erg blij is met de EU en de andere groep het gehad heeft met de EU. De groep die erg pro-EU is plukt de vruchten van de EU:
• gemakkelijker reizen
• lagere prijs voor bepaalde zaken
• meer internationale mogelijkheden
...
De groep die het gehad heeft met de EU kan weinig profiteren van de voordelen maar krijgt wel de klappen via het mechanisme wat jij hier omschrijft.

De eerste groep behoort meer tot de elite van de Europese maatschappij, de tweede groep is in aantal groter. De eerste groep heeft de macht in handen en zij kan de tweede groep negeren wat ze nu ook doet, het protest van de tweede groep zal luider worden naarmate ze langer wordt genegeerd en het kan en zal uiteindelijk gewelddadig worden indien de eerste groep die tweede groep te lang teveel blijft negeren. Dat gaat nog een leuke clash geven.
Ik vind het wel interessant hoe je vol afkeer over de groep praat waar je zelf bij hoort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')