abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 juni 2014 @ 15:24:42 #251
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_140598481
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:23 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens vind ik het wel een wat vreemde instelling. We kunnen het niet winnen van onze Poolse concurrenten dus we trappen ze maar het land uit.

Werk goddomme gewoon wat harder.
Ja maar ze pakken onze banen af en trekken ook allemaal een uitkering!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 1 juni 2014 @ 15:25:00 #252
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140598491
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:23 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens vind ik het wel een wat vreemde instelling. We kunnen het niet winnen van onze Poolse concurrenten dus we trappen ze maar het land uit.

Werk goddomme gewoon wat harder.
Wat begrijp jij niet aan het verschil in prijspeil? :?
Je kan nog zo hard werken, als 1000 Euro in Polen meer waard is dan in Nederland...
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 1 juni 2014 @ 15:25:38 #253
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_140598506
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:24 schreef Globali het volgende:

[..]

Het zijn mensen die voor veel minder kunnen werken.
Sneu voor die maat van je, maar ik ken zat jongens die wel in staat zijn om te concurreren met onze Oost-Europese vrinden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 1 juni 2014 @ 15:26:17 #254
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_140598522
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat begrijp jij niet aan het verschil in prijspeil? :?
Je kan nog zo hard werken, als 1000 Euro in Polen meer waard is dan in Nederland...
Ach, kom nou. Denk je nou werkelijk dat prijs de enige factor is voor een baas of werkgever?
pi_140598529
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sneu voor die maat van je, maar ik ken zat jongens die wel in staat zijn om te concurreren met onze Oost-Europese vrinden.
Het moet niet nodig zijn. We hebben een bepaalde standaard hier.
pi_140598530
quote:
2s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:16 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen hoe delen van dat land eruit zien en welke mensen hiernaartoe komen en hier in de cultuur opgaan. De verschillen zijn heel groot: sommige mensen zijn heel modern en heel erg op Amerika gericht, anderen zijn laagopgeleid en leven nog in de Middeleeuwen. Je kan niet op 1,2 miljard mensen eenzelfde etiket plakken net zoals je niet eenzelfde etiket op 500 miljoen Europeanen kan plakken (of ziet Oekraine er qua hygiene er net zo vies uit als Nederland?).

Wellicht heb jij liever een Pool als buurman (die laagopgeleid is, geen Nederlands spreekt, lawaai in zijn achterstandswijk maakt, andere Polen die weer op inbraaktocht zijn). Ik kijk liever naar het individu dan hele groep over een kam scheren. Je kan per individu beoordelen deze een toegevoegde waarde heeft (ook qua cultuur en mate van integratie), zoals het Canadese puntensysteem.

Of scheer jij liever hele groepen over 1 kam en werp je het Canadese model weg?
Ik denk dat het verrekte lastig en tijdrovend is om per persoon het integratie-potentieel op cultureel vlak te gaan analyseren en beoordelen. Volgens mij is dat ook niet wat het Canadese model doet.

Maar Canada is dan ook een 'melting pot'-samenleving, een veelvolkerenstaat bestaande uit migranten. Dan spelen die culturele dingen (behalve de taal) niet zo'n rol. Zij kunnen dus volstaan met zo'n puntentelling gebaseerd op economische overwegingen.

Maar voor Europa geldt dat niet, Europa bestaat uit natiestaten en dat geldt ook voor Nederland. Met een immigratiebeleid à la Canada (maar ook met ons eigen gastarbeider-beleid uit het verleden) maak je die natiestaat kapot, en je ziet aan de discussies in Nederland, in Frankrijk, in Duitsland, noem maar op, hoeveel weerstand daartegen bestaat.

Bij de Polen heb je een dikke kans dat als die hun kinderen hier naar school sturen, dat die zich dan maar wat snel aanpassen en al gauw niet meer te onderscheiden zijn van Nederlandse kinderen. Bij immigranten uit exotische landen (of dat nou India of Turkije of Marokko of China zijn) denk ik dat dat veel lastiger is.
pi_140598559
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach, kom nou. Denk je nou werkelijk dat prijs de enige factor is voor een baas of werkgever?
Natuurlijk maakt dat uit. Waarom zou je je boot nog laten onderhouden of je huis laten schilderen voor minder.....of meer? Wat kies je dan?
pi_140598588
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Iedereen kan met z'n meerderen in een huis wonen. Ook in Duitsland is het bijv. doodnormaal dat als je bent afgestudeerd, je nog een paar jaar in een gedeeld huis blijft / gaat wonen. Dan kan een Nederlander dat heus ook wel. Het is hier alleen gewoon niet de cultuur om dat te doen.
Met z'n allen in 1 huis wonen past dus niet in de Nederlandse cultuur. Een Pool die dat wel doet, past zich dus niet aan aan de Nederlandse cultuur. Zo kan je het ook zeggen. Tel daarbij de lage opleidingsgraad, verdere verpaupering van achterstandswijken en toenemende Oost-Europese criminaliteit bij elkaar op en dan kan je concluderen dat jouw immigratiemodel niet het meest prettige is. Of denk je dat de aversie van veel SP- en PVV-stemmers tegen Oost-Europeane zomaar uit de lucht komt vallen?

Dan kan je liever beperkte migratie en een Canadees puntensysteem hanteren.
  zondag 1 juni 2014 @ 15:30:10 #259
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140598605
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat hangt van de sector af. Iemand die een schip koopt kijkt meer naar betrouwbaarheid (kwaliteit, tijdige levering, ...) dan naar de prijs. Die sector koopt rustig iets uit Nederland of Denemarken in plaats van uit China. In dit geval gaat het vooral om werk in de kassen, bouw en transport. Simpel werk waar je weinig bij fout kan doen en waarbij je de productie gemakkelijk kan meten. Het kan dat het verschil maakt dat je in Polen meer in de middenklasse kan vissen terwijl je in Nederland in de onderklasse moet vissen naar personeel (de rest heeft immers een relatief meer comfortabel baantje) maar met het verschil in prijspeil staan de Nederlanders wel direct op een achterstand aangezien de Polen, Roemenen, Hongaren en Bulgaren met een lager salaris genoegen kunnen nemen dan de Nederlanders.
#NoDAPL
  zondag 1 juni 2014 @ 15:30:30 #260
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_140598612
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:28 schreef Globali het volgende:

[..]

Natuurlijk maakt dat uit. Waarom zou je je boot nog laten onderhouden of je huis laten schilderen voor minder.....of meer? Wat kies je dan?
Persoonlijk vind ik de prijs/kwaliteit vooral belangrijk.

Je kunt je huis wel voor een prikkie laten schilderen door een Pool, maar wanneer blijkt dat die waardeloos werk heeft afgeleverd en je na twee jaar opnieuw de kwast eroverheen mag halen, dan heb je nog niks.
pi_140598635
quote:
2s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:29 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Met z'n allen in 1 huis wonen past dus niet in de Nederlandse cultuur. Een Pool die dat wel doet, past zich dus niet aan aan de Nederlandse cultuur. Zo kan je het ook zeggen.
Nou gooi je m'n eigen argument als een boomerang terug. Mooi gedaan. Ik ga me beraden op een antwoord. :P
pi_140598638
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je kunt je huis wel voor een prikkie laten schilderen door een Pool, maar wanneer blijkt dat die waardeloos werk heeft afgeleverd en je na twee jaar opnieuw de kwast eroverheen mag halen, dan heb je nog niks.
Die zijn meestal ook nog goed. Maar men heeft een andere levensstandaard. En zo kan men werken voor minder.
  zondag 1 juni 2014 @ 15:33:48 #263
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_140598676
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:31 schreef Globali het volgende:

[..]

Die zijn meestal ook nog goed. Maar men heeft een andere levensstandaard. En zo kan men werken voor minder.
Ik heb flink wat verhalen gehoord van mensen die er achteraf spijt van hadden dat ze hebben gekozen voor een Pool.
pi_140598691
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb flink wat verhalen gehoord van mensen die er achteraf spijt van hadden dat ze hebben gekozen voor een Pool.
Ik ken dat dan niet. Maar dan gaat men duidelijk voor prijs.
  zondag 1 juni 2014 @ 15:35:09 #265
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140598692
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat geldt enkel zolang er een verschil in betrouwbaarheid/werk is. De Nederlandse vakman kan zich nog onderscheiden, hoelang nog?
Wat kan je fout doen bij het plukken van tomaten?
Hoe wordt de werkgever of klant afgestraft voor fouten die de Poolse vrachtwagenchauffeur maakt (te snel rijden, te zwaar beladen, te weinig rusten, inhalen waar het niet hoort (laag snelheidsverschil door begrenzer))?

Het is valse concurrentie in veel gevallen.
#NoDAPL
  zondag 1 juni 2014 @ 15:35:53 #266
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140598717
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het klopt dan ook dat de Nederlandse vakmannen nu nog een troef in handen hebben maar dit kan je helaas niet doortrekken naar alle sectoren.
#NoDAPL
  zondag 1 juni 2014 @ 15:37:19 #267
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_140598742
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:35 schreef Globali het volgende:

[..]

Ik ken dat dan niet. Maar dan gaat men duidelijk voor prijs.
Typische Hollandse zuinigheid.

Maar goed, omdat bepaalde Nederlanders te beroerd zijn om iets meer te betalen en alleen kijken naar de prijs, moeten we de grenzen dichtgooien voor Oost-Europeanen.

Dat is als internetshoppen verbieden om de plaatselijke middenstand te helpen.
pi_140598752
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het klopt dan ook dat de Nederlandse vakmannen nu nog een troef in handen hebben maar dit kan je helaas niet doortrekken naar alle sectoren.
Die mensen bestaan ook. Kijk naar trapmakers in bijv. Amsterdam. Maar bepaalde Polen kunen dat ook.
pi_140598765
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou gooi je m'n eigen argument als een boomerang terug. Mooi gedaan. Ik ga me beraden op een antwoord. :P
:P
pi_140598777
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Typische Hollandse zuinigheid.

Maar goed, omdat bepaalde Nederlanders te beroerd zijn om iets meer te betalen en alleen kijken naar de prijs, moeten we de grenzen dichtgooien voor Oost-Europeanen.

Dat is als internetshoppen verbieden om de plaatselijke middenstand te helpen.
Mensen kijken naar prijs. Dat is normaal.
  zondag 1 juni 2014 @ 15:39:17 #271
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_140598790
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat geldt enkel zolang er een verschil in betrouwbaarheid/werk is. De Nederlandse vakman kan zich nog onderscheiden, hoelang nog?
Wat kan je fout doen bij het plukken van tomaten?
Hoe wordt de werkgever of klant afgestraft voor fouten die de Poolse vrachtwagenchauffeur maakt (te snel rijden, te zwaar beladen, te weinig rusten, inhalen waar het niet hoort (laag snelheidsverschil door begrenzer))?

Het is valse concurrentie in veel gevallen.
Het is trekken aan een dood paard. Je verlangt terug naar een situatie die niet meer is. Simpelweg de grenzen dichtgooien brengt die tijd niet terug.
  zondag 1 juni 2014 @ 15:41:05 #272
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_140598835
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:38 schreef Globali het volgende:

[..]

Mensen kijken naar prijs. Dat is normaal.
Ongetwijfeld.

Mensen betalen in de winkel vaak ook iets meer. Daarom ondervindt de lokale middenstand ook zoveel hinder van internetshopping. Internet dan maar op slot gooien?

Grote ketens kunnen hun producten vaak goedkoper aanbieden dan dat schattige lokale ondernemertje. Ketens maar verbieden?
pi_140598836
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is trekken aan een dood paard. Je verlangt terug naar een situatie die niet meer is. Simpelweg de grenzen dichtgooien brengt die tijd niet terug.
Dan moet je ( niet jij) niet verbaasd zijn dat men geen werk meer hebben.
pi_140598871
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ongetwijfeld.

Mensen betalen in de winkel vaak ook iets meer. Daarom ondervindt de lokale middenstand ook zoveel hinder van internetshopping. Internet dan maar op slot gooien?

Grote ketens kunnen hun producten vaak goedkoper aanbieden dan dat schattige lokale ondernemertje. Ketens maar verbieden?
Dat kan niet. Action bijv. is wel fout. Als je dat niet ziet als consument.......
  zondag 1 juni 2014 @ 15:43:21 #275
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_140598903
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:42 schreef Globali het volgende:

[..]

Dat kan niet. Action bijv. is wel fout. Als je dat niet ziet als consument.......
Maar wat doen we eraan? Action dwingen de deuren te sluiten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')