abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140598018
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 14:54 schreef Globali het volgende:

[..]

Dat is iets anders dan dat de mensen vuil zijn. Als groep. Ik zit niet direct te wachten op Polen.
Het is een kansberekening. Statisch gezien zijn Indiërs van minder waarde dan een Zweed of Noor.

De cultuur is minderwaardig en middeleeuws, thans naar onze maatstaven, dat ontkennen is je hoofd in het zand steken.
pi_140598037
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 14:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar is er daadwerkelijk sprake van verdringing? Dat vraag ik mij dus af.

We kennen allemaal de verhalen van de Oost-Europeanen die massaal in de kassen zijn gaan werken. De polder ligt op steenworp afstand dus ik kan dat beamen. Maar is in deze sector sprake van verdringing? Ik waag dat te betwijfelen. Ik krijg namelijk ook sterk de indruk dat veel Nederlanders niets voelen voor een onderbetaald kutbaantje in de kassen.

Overigens zullen de polder-ondernemers het niet kunnen waarderen als je de grenzen dichtgooit voor Oost-Europeanen.

Dan heb je nog Polen die aan de slag gaan als schilder of iets in die richting. Raken de Nederlanders hun baan kwijt als gevolg daarvan. Ook dat waag ik te betwijfelen. Ik heb meerdere vrienden die werkzaam zijn als schilder. Wat ik van hen begrijp, is dat zolang je kwalitatief hoogwaardig werk blijft leveren, er niets aan de hand is.

Voor vrachtwagenchauffeurs is het wel vervelend, maar dat schip is vertrokken.
Er vindt zeker verdringing op de arbeidsmarkt plaats, zie de insepctie: http://www.gfactueel.nl/H(...)en-in-2014-1376363W/

Een Oostblokker die tegen de helft van de prijs werkt, is simpelweg goedkoper dan een Nederlander. De Nederlander biedt over het algemeen meer kwaliteit, maar soms is het kostenplaatje doorslaggevend.

Verder dragen ze bij aan een verdere verpaupering van de achterstandswijken. Vind je het gek dat er aversie tegen Oostblokkers is? Wat is er mis met (hoogopgeleide) migranten die de tekorten op onze arbeidsmarkt aanvullen, dwz beperkte open grenzen?
pi_140598040
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:02 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het is een kansberekening. Statisch gezien zijn Indiërs van minder waarde dan een Zweed of Noor.

De cultuur is minderwaardig en middeleeuws, thans naar onze maatstaven, dat ontkennen is je hoofd in het zand steken.
Mijn idee is gewoon dat we hier geen enkel probleem hebben met Indische mensen. Wel met bijv. Marokkenen.
pi_140598057
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:02 schreef Globali het volgende:

[..]

Er is toch geen probleem met Indiers in dit land?
Nee, maar hoeveel zijn er dan ook? En de kritiek van sommigen is nou net dat we minder kansarme immigranten en juist meer economisch rendabele immigranten zoals hoogopgeleide Indiërs hierheen zouden moeten halen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2014 15:05:09 ]
pi_140598082
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik wil ook helemaal niet zeggen dat ze minderwaardig zijn. Wat zij daar in India doen zal mij grotendeels worst wezen, en als bijv. de organisatie van die Commonwealth Games zegt dat het nou eenmaal de cultuur is, helemaal prima.

Maar voor je een beleid gaat opzetten om o.a. actief hoogopgeleide Indiërs naar Nederland te halen, vanuit economisch oogpunt, denk ik dat je wel goed moet nadenken of die hier cultureel ook wel goed passen, of er een beetje kans is dat die kunnen assimileren (een gevoelig woord, maar moet kunnen, vind ik). Want Nederland is in principe een natiestaat en geen 'melting pot' of veelvolkerenstaat.
Hoe integreren Indiase migranten precies minder goed dan bijv Polen, Marokkanen of Turken? Welke botsingen qua cultuur zijn er precies?
pi_140598091
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, maar hoeveel zijn er dan ook? En de kritiek van sommigen is nou net dat we minder kansarme immigranten en juist meer economisch rendabele immigranten zoals hoogopgeleide Indiërs hierheen zouden moeten halen.
Doen. Daar ben ik ook voor. Je hebt niets aan iemand zonder opleiding. Een ander ding is mensen toelaten die uit een niet menselijk land komen.
pi_140598114
quote:
5s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:06 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hoe integreren Indiase migranten precies minder goed dan bijv Polen, Marokkanen of Turken?
Het zijn er minder maar volgens mij doet men het gewoon. Daarom begrijp ik het vb ook niet.
pi_140598130
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:00 schreef Globali het volgende:
Wat Polen doen is vrij simpel. Ze gaan met veel mensen in een huis wonen en werken onder de prijs. Een Nederlander kan dat gewoon niet.
Iedereen kan met z'n meerderen in een huis wonen. Ook in Duitsland is het bijv. doodnormaal dat als je bent afgestudeerd, je nog een paar jaar in een gedeeld huis blijft / gaat wonen. Dan kan een Nederlander dat heus ook wel. Het is hier alleen gewoon niet de cultuur om dat te doen.
pi_140598151
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat mag jezelf beslissen: of je haalt laagopgeleiden hiernaartoe of je haalt hoogopgeleiden hiernaartoe.

Me dunkt dat je aan de laatste groep meer hebt.
pi_140598156
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Iedereen kan met z'n meerderen in een huis wonen. Ook in Duitsland is het bijv. doodnormaal dat als je bent afgestudeerd, je nog een paar jaar in een gedeeld huis blijft / gaat wonen. Dan kan een Nederlander dat heus ook wel. Het is hier alleen gewoon niet de cultuur om dat te doen.
Hier wil je gewoon samen met je vrouw en drie kinderen zelfstandig wonen. Daar is toch niets geks aan?
  zondag 1 juni 2014 @ 15:11:03 #236
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_140598195
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:09 schreef Globali het volgende:

[..]

Hier wil je gewoon samen met je vrouw en drie kinderen zelfstandig wonen. Daar is toch niets geks aan?
Er wordt tot in het extreme herverdeeld om dat voor iedereen maar mogelijk te maken, ja. Het is niet gek, maar het is ook maar wat we gewend zijn. Elders is het misschien niet de standaard.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_140598199
quote:
5s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:06 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hoe integreren Indiase migranten precies minder goed dan bijv Polen, Marokkanen of Turken? Welke botsingen qua cultuur zijn er precies?
Ik heb dat net uitgelegd. Alhoewel ik niet weet hoe het zich verhoudt tot Marokkanen of Turken, want daar ligt de integratie door hun cultuur ook lastig.
quote:
2s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:08 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat mag jezelf beslissen: of je haalt laagopgeleiden hiernaartoe of je haalt hoogopgeleiden hiernaartoe.

Me dunkt dat je aan de laatste groep meer hebt.
*zucht* Mijn hele punt is dat er meer is dan geld en opleidingsniveau.
  zondag 1 juni 2014 @ 15:12:31 #238
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_140598222
quote:
2s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:03 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Er vindt zeker verdringing op de arbeidsmarkt plaats, zie de insepctie: http://www.gfactueel.nl/H(...)en-in-2014-1376363W/

Een Oostblokker die tegen de helft van de prijs werkt, is simpelweg goedkoper dan een Nederlander. De Nederlander biedt over het algemeen meer kwaliteit, maar soms is het kostenplaatje doorslaggevend.

Verder dragen ze bij aan een verdere verpaupering van de achterstandswijken. Vind je het gek dat er aversie tegen Oostblokkers is? Wat is er mis met (hoogopgeleide) migranten die de tekorten op onze arbeidsmarkt aanvullen, dwz beperkte open grenzen?
Mijn voorstel is dan eerder om misbruik te bestrijden. Dus zie er op toe dat arbeidsmigranten het minimumloon krijgen zodat ze niet kunnen concurreren op prijs.

Met open grenzen an sich is niks mis, omdat het uiteindelijk twee kanten opwerkt. En in theorie verkassen arbeidsmigranten naar plekken waar ze handen tekort komen. Daarom pakken Polen momenteel dus niet massaal de bus naar Spanje of Italië. Als die arbeidstekorten worden opgevuld is dat natuurlijk beter voor de economie van een land.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_140598225
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Er wordt tot in het extreme herverdeeld om dat voor iedereen maar mogelijk te maken, ja. Het is niet gek, maar het is ook maar wat we gewend zijn. Elders is het misschien niet de standaard.
Dat begrijp ik ook. Maar hier is dat wel de standaard. Ik kan ook mijn zwarte neven uit Afrika laten overkomen en huisvesting geven. Dat werkt toch niet?
pi_140598234
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:12 schreef Globali het volgende:

[..]

Dat begrijp ik ook. Maar hier is dat wel de standaard. Ik kan ook mijn zwarte neven uit Afrika laten overkomen en huisvesting geven. Dat werkt toch niet?
Neven....als in aangetrouwd.......
pi_140598270
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:09 schreef Globali het volgende:

[..]

Ik wil ik wil ik wil een kikker in mijn bil! Dat leerden wij vroeger tenminste.
pi_140598298
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 14:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Naja, zo heel omstreden is het geloof ik niet wat ik zeg. In reisprogramma's is India ook hét land bij uitstek waar het overal stinkt, waar overal afval ligt, waar je geen rauwe groente of fruit kan eten, waar je geen drinken met ijsblokjes kan drinken, enz.enz. omdat de hygiënestandaarden gewoon zo laag zijn.

En dan heb je inderdaad het kastensysteem. En het gedoe met de verkrachtingen, al begreep ik van die Indiër dat dat zich vooral in Noord-India afspeelt, zeg maar India-Jaipur-Agra en die hele strook aan de voet van de Himalaya, en dat je niet het hele land daarop zou moeten aankijken.

Dan heb ik toch liever een Pool als buurman. Misschien niet zo hoog opgeleid, maar cultureel toch een stuk minder verschillend.
Er is een verschil tussen hoe delen van dat land eruit zien en welke mensen hiernaartoe komen en hier in de cultuur opgaan. De verschillen zijn heel groot: sommige mensen zijn heel modern en heel erg op Amerika gericht, anderen zijn laagopgeleid en leven nog in de Middeleeuwen. Je kan niet op 1,2 miljard mensen eenzelfde etiket plakken net zoals je niet eenzelfde etiket op 500 miljoen Europeanen kan plakken (of ziet Oekraine er qua hygiene er net zo vies uit als Nederland?).

Wellicht heb jij liever een Pool als buurman (die laagopgeleid is, geen Nederlands spreekt, lawaai in zijn achterstandswijk maakt, andere Polen die weer op inbraaktocht zijn). Ik kijk liever naar het individu dan hele groep over een kam scheren. Je kan per individu beoordelen deze een toegevoegde waarde heeft (ook qua cultuur en mate van integratie), zoals het Canadese puntensysteem.

Of scheer jij liever hele groepen over 1 kam en werp je het Canadese model weg?
pi_140598301
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik wil ik wil ik wil een kikker in mijn bil! Dat leerden wij vroeger tenminste.
Dan kom je uit een andere familie dan ik.

Mijn leven is ooit deels verandert omdat ik een kind leerde kennen in Afrika. De oplossing is niet dat kind hier te plaatsen.
pi_140598364
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mijn voorstel is dan eerder om misbruik te bestrijden. Dus zie er op toe dat arbeidsmigranten het minimumloon krijgen zodat ze niet kunnen concurreren op prijs.

Met open grenzen an sich is niks mis, omdat het uiteindelijk twee kanten opwerkt. En in theorie verkassen arbeidsmigranten naar plekken waar ze handen tekort komen. Daarom pakken Polen momenteel dus niet massaal de bus naar Spanje of Italië. Als die arbeidstekorten worden opgevuld is dat natuurlijk beter voor de economie van een land.
Als ze het minimumloon krijgen, zijn ze nog steeds goedkoper dan het minimumloom want een Nederlander werkt dikwijls boven het minimumloon. Daarnaast heb je nog verpaupering van acherstandswijken.

Waarom niet het puntensysteem per migrant invoeren, net zoals in Canada?
  zondag 1 juni 2014 @ 15:21:16 #245
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140598392
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 14:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Het hele Europese idee is erop gebaseerd en ook eurosceptische (SP) of zelfs extreemrechtse (NPD) partijen onderschrijven dat.

Nederland en Europa zijn nou eenmaal geen continent van Angelsaksisch alleen aan jezelf en alleen aan geld denken.
Nog niet. Als politici niet luisteren naar onvrede van burgers m.b.t. bepaalde uit de hand lopende zaken dan zou dit kunnen veranderen. In Denemarken is dit al gebeurd, in Nederland kan dit ook zomaar gebeuren. We hebben een vergelijkbare recente geschiedenis. Denk er aan dat in Denemarken rechts al jarenlang in opkomst was voordat de PVV zoveel stemmen kreeg. Ze lopen een paar jaar voor op dit vlak. Wat daar nu gebeurt mag je over een jaar of 5 in Nederland verwachten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 1 juni 2014 @ 15:22:39 #246
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_140598435
quote:
2s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:19 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Als ze het minimumloon krijgen, zijn ze nog steeds goedkoper dan het minimumloom want een Nederlander werkt dikwijls boven het minimumloon. Daarnaast heb je nog verpaupering van acherstandswijken.

Waarom niet het puntensysteem per migrant invoeren, net zoals in Canada?
Omdat ik graag onderdeel uit blijven maken van de EU.
pi_140598451
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nog niet. Als politici niet luisteren naar onvrede van burgers m.b.t. bepaalde uit de hand lopende zaken dan zou dit kunnen veranderen.
Dat is het gekke van tegenwoordig. Kijk naar Pechtold waar ik wel respect voor heb.
  zondag 1 juni 2014 @ 15:23:33 #248
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_140598463
Overigens vind ik het wel een wat vreemde instelling. We kunnen het niet winnen van onze Poolse concurrenten dus we trappen ze maar het land uit.

Werk goddomme gewoon wat harder.
pi_140598478
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:23 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens vind ik het wel een wat vreemde instelling. We kunnen het niet winnen van onze Poolse concurrenten dus we trappen ze maar het land uit.

Werk goddomme gewoon wat harder.
Het zijn mensen die voor veel minder kunnen werken.
  zondag 1 juni 2014 @ 15:24:35 #250
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140598479
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat ik graag onderdeel uit blijven maken van de EU.
Omdat jij niet een van de slachtoffers bent van de EU. Die mensen wiens inkomen en werkzekerheid zijn aangetast door de EU vinden dat minder leuk.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')