Het hele Europese idee is erop gebaseerd en ook eurosceptische (SP) of zelfs extreemrechtse (NPD) partijen onderschrijven dat.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Oh? Wellicht dat jij dat vindt. Ik in elk geval niet
Aan de boulevard?quote:Op zondag 1 juni 2014 14:15 schreef Globali het volgende:
[..]
Kom je daar echt vandaan? De slechte friettent ooit zit daar op die kade.
Alleen toeristen eten daar patatquote:Op zondag 1 juni 2014 14:17 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik ken het niet goed. Bij die erg grote parkeerplaats dicht tegen de haven aan.
Dat is normaal in onze stad.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:19 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat zal best. Wel een A1 plek. Zelfs de eigenaar zag er ongewassen uit.
Het was een aparte ervaring. Voor de rest leuker dan ik dacht. En dan had je toen een grote markt waar men allerlei dingen uit het verleden laat zien. En wie kom je dan tegen? Meneer Peter Rens of iets in die geest. Die man had vroeger een kinderprogramma. Hij is nu op zijn 60e getrouwd met iemand van twintig. Het engste was dat ik wist wie het was voordat ik hem zag. Hij verkocht daar onderbroeken.quote:
Indiërs zijn met hun, eh, aparte standaarden qua hygiëne en hun gekke Engelse accent denk ik wel een van de moeilijkste groepen om te kunnen integreren in Nederland. En dat geldt ook voor de hoogopgeleiden onder hen. Een goed voorbeeld dat zo'n puntentelling naar Canadees of Australisch voorbeeld ook niet alles is.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:15 schreef KoosVogels het volgende:
Vooral immigranten uit India moeten we buiten de deur houden.
Het verschil is dat ik ook niet elke Indier hier wil hebben. Krijg je alleen maar verkrachters hier.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:15 schreef KoosVogels het volgende:
Vooral immigranten uit India moeten we buiten de deur houden.
Ik heb er geen ervaring mee hier. Ik ken hen uit het buitenland als zeer harde werkers. Gaat het hier mis? En men is echt hygienisch.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Indiërs zijn met hun, eh, aparte standaarden qua hygiëne en hun gekke Engelse accent denk ik wel een van de moeilijkste groepen om te kunnen integreren in Nederland. En dat geldt ook voor de hoogopgeleiden onder hen. Een goed voorbeeld dat zo'n puntentelling naar Canadees of Australisch voorbeeld ook niet alles is.
Indiers zijn ook nog altijd verkrachters? Ook weer gemist.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het verschil is dat ik ook niet elke Indier hier wil hebben. Krijg je alleen maar verkrachters hier.. Dus "nee" tegen open grenzen.
Hoogopgeleide immigranten die hier tekorten op komen vullen, zijn naar mijn mening wel van harte welkom. Deze mensen voegen waarde toe. Er werken veel hoogopgeleide Indiase expats hier en zelfs PVV-stemmers hebben daar geen problemen mee, ondanks dat ze een andere cultuur hebben. Waarom? Omdat deze mensen hun hand niet ophouden, hard werken, waarde toevoegen aan de economie, Nederland BV verstevigen en geen achterstandswijken laten verpauperen (wat ook niet lukt omdat deze mensen in de middenklasse wijken wonen). Omdat ze tekorten opvullen, vind er geen verdringing op de arbeidsmarkt plaats.
Je ziet wel een aversie tegen Oost-Europeanen. Waarom?
1. Open grenzen, dus ook de laagopgeleiden komen hiernaartoe.
2. Verdringing op de arbeidsmarkt
3. Verpaupering van achterstandswijken
Het zijn ook christenen (dus zelfde cultur volgens de PVV) maar ondanks dat is er wel aversie tegen Oost-Europeanen.
Ik pleit voor een Canadees model:
- Puntensysteem
- Je leert de taal
- Hoogopgeleiden waar een schaarste in bepaalde sectoren aan is zijn welkom
- Je past je aan
In Amerika en Engeland doen ze het beter dan de autochtone bevolking: zowel qua inkomen als opleidingsniveau In Amerika hebben ze het hoogste opleidingsniveau van alle etnische groepen. Weinig mensen hebben last van ze, i.t.t. tot de Europese immigranten in India die zich al enkele eeuwen niet aanpassen en zelfs tot daar joden hebben vervolgd.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Indiërs zijn met hun, eh, aparte standaarden qua hygiëne en hun gekke Engelse accent denk ik wel een van de moeilijkste groepen om te kunnen integreren in Nederland. En dat geldt ook voor de hoogopgeleiden onder hen. Een goed voorbeeld dat zo'n puntentelling naar Canadees of Australisch voorbeeld ook niet alles is.
Maar is er daadwerkelijk sprake van verdringing? Dat vraag ik mij dus af.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het verschil is dat ik ook niet elke Indier hier wil hebben. Krijg je alleen maar verkrachters hier.. Dus "nee" tegen open grenzen.
Hoogopgeleide immigranten die hier tekorten op komen vullen, zijn naar mijn mening wel van harte welkom. Deze mensen voegen waarde toe. Er werken veel hoogopgeleide Indiase expats hier en zelfs PVV-stemmers hebben daar geen problemen mee, ondanks dat ze een andere cultuur hebben. Waarom? Omdat deze mensen hun hand niet ophouden, hard werken, waarde toevoegen aan de economie, Nederland BV verstevigen en geen achterstandswijken laten verpauperen (wat ook niet lukt omdat deze mensen in de middenklasse wijken wonen). Omdat ze tekorten opvullen, vind er geen verdringing op de arbeidsmarkt plaats.
Je ziet wel een aversie tegen Oost-Europeanen. Waarom?
1. Open grenzen, dus ook de laagopgeleiden komen hiernaartoe.
2. Verdringing op de arbeidsmarkt
3. Verpaupering van achterstandswijken
Het zijn ook christenen (dus zelfde cultur volgens de PVV) maar ondanks dat is er wel aversie tegen Oost-Europeanen.
Ik pleit voor een Canadees model:
- Puntensysteem
- Je leert de taal
- Hoogopgeleiden waar een schaarste in bepaalde sectoren aan is zijn welkom
- Je past je aan
Er is niets mis met kritiek op de eigen groep. Er zijn zat Indiers die nog heel achterlijk zijn maar deze blijven gelukkig in hun dorpje in eigen land. Die mensen wil ik hier ook niet hebben.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:33 schreef Globali het volgende:
[..]
Indiers zijn ook nog altijd verkrachters? Ook weer gemist.
Ja. Want ik ken persoonlijk men die hun baan zijn verloren omdat zij meer verdienen per uur dan een Pool.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar is er daadwerkelijk sprake van verdringing? Dat vraag ik mij dus af.
We kennen allemaal de verhalen van de Oost-Europeanen die massaal in de kassen zijn gaan werken. De polder ligt op steenworp afstand dus ik kan dat beamen. Maar is in deze sector sprake van verdringing? Ik waag dat te betwijfelen. Ik krijg namelijk ook sterk de indruk dat veel Nederlanders niets voelen voor een onderbetaald kutbaantje in de kassen.
Overigens zullen de polder-ondernemers het niet kunnen waarderen als je de grenzen dichtgooit voor Oost-Europeanen.
Dan heb je nog Polen die aan de slag gaan als schilder of iets in die richting. Raken de Nederlanders hun baan kwijt als gevolg daarvan. Ook dat waag ik te betwijfelen. Ik heb meerdere vrienden die werkzaam zijn als schilder. Wat ik van hen begrijp, is dat zolang je kwalitatief hoogwaardig werk blijft leveren, er niets aan de hand is.
Voor vrachtwagenchauffeurs is het wel vervelend, maar dat schip is vertrokken.
Nou ja, ik ken ook maar één Indiër. Hoogopgeleid en welvarend (heeft een Macbook enzo, ik heb dat niet eens) en een harde werker, daarom werk ik ook graag af en toe met hem samen. Maar als ik dan probeer uit te leggen dat het in Nederland normaal is dat je af en toe ook eens een keer schone kleren aandoet, dan is het alsof ik tegen dovemansoren praat. En anderen blijven ook het liefst zo ver mogelijk bij hem uit de buurt omdat 'ie zo stinkt.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:32 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik heb er geen ervaring mee. Ik ken hen uit het buitenland als zeer harde werkers. Gaat het hier mis? En echt hygienisch.
Het gaat over de hele groep zo wegzetten.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:40 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Er is niets mis met kritiek op de eigen groep. Er zijn zat Indiers die nog heel achterlijk zijn maar deze blijven gelukkig in hun dorpje in eigen land. Die mensen wil ik hier ook niet hebben.
I.t.t. een deel van de Oost-Europeanen die laagopgeleid zijn en problemen met zich meebrengen (drankprobleem bijvoorbeeld): deze zijn vanwege de EU hier van harte welkom
Welke sector?quote:Op zondag 1 juni 2014 14:41 schreef Globali het volgende:
[..]
Ja. Want ik ken persoonlijk men die hun baan zijn verloren omdat zij meer verdienen per uur dan een Pool.
Ik ging in Azie o.a. om met Indische mensen. Ik herken jouw verhaal gewoon niet. Het kaste systeem is wel iets zorgelijk trouwens.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou ja, ik ken ook maar één Indiër. Hoogopgeleid en welvarend (heeft een Macbook enzo, ik heb dat niet eens) en een harde werker, daarom werk ik ook graag af en toe met hem samen. Maar als ik dan probeer uit te leggen dat het in Nederland normaal is dat je af en toe ook eens een keer schone kleren aandoet, dan is het alsof ik tegen dovemansoren praat. En anderen blijven ook het liefst zo ver mogelijk bij hem uit de buurt omdat 'ie zo stinkt.
Ik herinner me ook nog wel berichten van toen de Commonwealth Games in India waren. Sporters uit de rest van de wereld waren geshockeerd over de smerigheid in de spelersverblijven, maar de organisatie vond dat ze niet moesten zeuren, want cultuur.
Naja, zo heel omstreden is het geloof ik niet wat ik zeg. In reisprogramma's is India ook hét land bij uitstek waar het overal stinkt, waar overal afval ligt, waar je geen rauwe groente of fruit kan eten, waar je geen drinken met ijsblokjes kan drinken, enz.enz. omdat de hygiënestandaarden gewoon zo laag zijn.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:43 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik ging in Azie o.a. om met Indische mensen. Ik herken jouw verhaal gewoon niet. Het kaste systeem is wel iets zorgelijk trouwens.
Dat is iets anders dan dat de mensen vuil zijn. Als groep. Ik zit niet direct te wachten op Polen.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Naja, zo heel omstreden is het geloof ik niet wat ik zeg. In reisprogramma's is India ook hét land bij uitstek waar het overal stinkt, waar overal afval ligt, waar je geen rauwe groente of fruit kan eten, waar je geen drinken met ijsblokjes kan drinken, enz.enz. omdat de hygiënestandaarden gewoon zo laag zijn.
En dan heb je inderdaad het kastensysteem. En het gedoe met de verkrachtingen, al begreep ik van die Indiër dat dat zich vooral in Noord-India afspeelt, zeg maar India-Jaipur-Agra en die hele strook aan de voet van de Himalaya, en dat je niet het hele land daarop zou moeten aankijken.
Dan heb ik toch liever een Pool als buurman. Misschien niet zo hoog opgeleid, maar cultureel toch een stuk minder verschillend.
Ik wil ook helemaal niet zeggen dat ze minderwaardig zijn. Wat zij daar in India doen zal mij grotendeels worst wezen, en als bijv. de organisatie van die Commonwealth Games zegt dat het nou eenmaal de cultuur is, helemaal prima.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:54 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan dat de mensen vuil zijn. Als groep.
Er is toch geen probleem met Indiers in dit land?quote:Op zondag 1 juni 2014 15:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik wil ook helemaal niet zeggen dat ze minderwaardig zijn. Wat zij daar in India doen zal mij grotendeels worst wezen, en als bijv. de organisatie van die Commonwealth Games zegt dat het nou eenmaal de cultuur is, helemaal prima.
Maar voor je een beleid gaat opzetten om o.a. actief hoogopgeleide Indiërs naar Nederland te halen, vanuit economisch oogpunt, denk ik dat je wel goed moet nadenken of die hier cultureel ook wel goed passen, of er een beetje kans is dat die kunnen assimileren (een gevoelig woord, maar moet kunnen, vind ik). Want Nederland is in principe een natiestaat en geen 'melting pot' of veelvolkerenstaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |