Wat is jouw punt dan? Dan ga je ergens wonen en ben je geen expat. Wat is jouw ervaring op dat gebied?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Niet alle expats willen alleen maar tijdelijk blijven en alleen maar in het expatwereldje vertoeven.
Nou goed, dan noemen we het geen "expat". De Polen die hier komen werken zijn immers evengoed geen "expats" als je het woord zo strikt opvat.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:02 schreef Globali het volgende:
[..]
Wat is jouw punt dan? Dan ga je ergens wonen en ben je geen expat. Wat is jouw ervaring op dat gebied?
Maar daar gaat het toch niet over hier? Je noemt het wel expat trouwens. Ik ken het verschil wel. De helft van mijn familie is expat. Dan andere helft woont ergens vast.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou goed, dan noemen we het geen "expat". De Polen die hier komen werken zijn immers evengoed geen "expats" als je het woord zo strikt opvat.
Maar goed, ik heb vorig jaar een half jaar in het buitenland gewerkt, op een plek die bekend staat als bolwerk van extreem-rechts en waar bijna niemand van buiten de regio kwam, en daar werd ik heel hartelijk ontvangen en lukte het ook makkelijk om in het lokale sociale leven te integreren.
Een expat is een hoogopgeleid persoon die door zijn bedrijf voor een tijdelijke missie naar het buitenland wordt uitgezonden.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:11 schreef Globali het volgende:
[..]
Maar daar gaat het toch niet over hier? Je noemt het wel expat trouwens. Ik ken het verschil wel. De helft van mijn familie is expat. Dan andere helft woont ergens vast.
Zo werkt dat.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Een expat is een hoogopgeleid persoon die door zijn bedrijf voor een tijdelijke missie naar het buitenland wordt uitgezonden.
Een Pool die hier voor een Nederlandse werkgever aardbeien komt plukken o.i.d. valt daar dus niet onder.
quote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Een paar voorbeeldjes. Van een Vlaming:
[..]
Van een Ier:
[..]
Zij gooien het erop dat Nederlanders teveel plannen en dus nooit tijd hebben voor wat spontaans. Maar dat is natuurlijk maar het halve verhaal, het wordt ongetwijfeld ook als excuus gebruikt. Bij mijn studie, Engelstalig, willen de meeste Nederlandse studenten trouwens ook absoluut volstrekt niet met buitenlandse studenten samenwerken.
Nederland is voor expats al met al een van de moeilijkste landen om echt in te integreren.
Over dat geen Engels spreken is echt flauwekul naar mijn ervaring. Ik ben bij best wat bedrijven geweest waar expats lopen en daar werd dan ook standaard Engels gesproken. Nederlandse bedrijven in de sector waar ik werk staan er juist bekend om dat er makkelijk wordt overgeschakeld naar Engelstalig.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Een paar voorbeeldjes. Van een Vlaming:
[..]
Van een Ier:
[..]
Zij gooien het erop dat Nederlanders teveel plannen en dus nooit tijd hebben voor wat spontaans. Maar dat is natuurlijk maar het halve verhaal, het wordt ongetwijfeld ook als excuus gebruikt. Bij mijn studie, Engelstalig, willen de meeste Nederlandse studenten trouwens ook absoluut volstrekt niet met buitenlandse studenten samenwerken.
Nederland is voor expats al met al een van de moeilijkste landen om echt in te integreren.
Klik anders de link even aan, hij bedoelde dat juist positief en op een andere manier dan jij denkt.quote:Op zondag 1 juni 2014 02:04 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Over dat geen Engels spreken is echt flauwekul naar mijn ervaring. Ik ben bij best wat bedrijven geweest waar expats lopen en daar werd dan ook standaard Engels gesproken. Nederlandse bedrijven in de sector waar ik werk staan er juist bekend om dat er makkelijk wordt overgeschakeld naar Engelstalig.
Volgens mij gaat het bericht over immigranten en niet specifiek over arbeidsimmigranten, en daarvan is het nog maar de vraag of je uberhaupt aan het werk gaan.quote:Op zondag 1 juni 2014 00:46 schreef koffiegast het volgende:
Het nieuwsbericht suggereert dat (de meeste) 'goedkope immigratiearbeiders' dus duurkoop is? Waar het goedkoop voor de bedrijven is, is het dat niet voor de gemeenschap?
Ik snap wel dat mensen er op tegen zijn om mensen te weren en dat men overal racisme op roept. Maar men moet zich realiseren dat we niet iedereen zomaar kunnen toelaten. Immigranten brengen andere normen en waarden, andere culturen, andere manieren van doen met zich mee, die lang niet altijd even goed gepaard gaat met die we hier al hebben. Je doet misschien een of twee mensen een plezier ermee, maar de rest en meerderheid kan er flink onder lijden.
Daarnaast is er maar beperkt ruimte, voedsel, voorzieningen, enzovoort. Als 2 miljard mensen hadden kunnen teren op de economie, infrastructuur en welvaart van 15 miljoen man dan hadden we dat ongetwijfeld allang gedaan, maar zo simpel is dat bij lange na niet.
Gast, niet iedereen heeft de persoonlijkheid om snel ik het buitenland te aarden. De hoge werkloosheid is een nationaal probleem en dit moet nationaal opgelost worden. Dus werkgelegenheid binnen Nederland zelf creeeren. En dit nationale probleem niet naar het buitenland uitbesteden.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar goed, ik heb vorig jaar een half jaar in het buitenland gewerkt, op een plek die bekend staat als bolwerk van extreem-rechts en waar bijna niemand van buiten de regio kwam, en daar werd ik heel hartelijk ontvangen en lukte het ook makkelijk om in het lokale sociale leven te integreren.
Onzin. Polen is nog steeds een straatarm land. Dat het sneller kan groeien komt omdat de welvaart daar laag is (wet van de remmende voorsprong).quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Vreemd dan dat de enige economie die het echt goed doet in Europa, de Poolse is. Hoe zou dat nu komen?
Dat zeg ik toch ook helemaal niet. Het oorspronkelijke punt van Ouder1 was dat Nederlanders zo open zouden staan voor expats en dat men in Oost-Europa xenofoob zou zijn en het maar niks zou vinden als daar een Nederlander naartoe zou gaan, en daar ben ik het dus niet mee eens.quote:Op zondag 1 juni 2014 11:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Gast, niet iedereen heeft de persoonlijkheid om snel ik het buitenland te aarden. De hoge werkloosheid is een nationaal probleem en dit moet nationaal opgelost worden. Dus werkgelegenheid binnen Nederland zelf creeeren. En dit nationale probleem niet naar het buitenland uitbesteden.
Ben ik met je eens. Dat ligt inderdaad iets genuanceerder.quote:Op zondag 1 juni 2014 11:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook helemaal niet. Het oorspronkelijke punt van Ouder1 was dat Nederlanders zo open zouden staan voor expats en dat men in Oost-Europa xenofoob zou zijn en het maar niks zou vinden als daar een Nederlander naartoe zou gaan, en daar ben ik het dus niet mee eens.
Ik weet het , Europa en zo.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:16 schreef HarryP het volgende:
[..]
Oostblok is Europa. Mag zich hier vestigen.
De mensen komen hier om te werken, met een redelijk duidelijk beeld wat ze hier aan treffen.
Het probleem zit hem in de gelukszoekers die (terecht) denken dat het gras hier groener is dan in Afrika. Maar of ze hier ook daadwerkelijk gelukkiger worden?
Irritant? Hoezo?quote:Op zondag 1 juni 2014 11:50 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik weet het , Europa en zo.
Allemaal heel fijn.
De realiteit is dat ik hier in / rondom mijn wijk en stad de zoveelste laag van laagopgeleiden zich zie nestelen.
En die gaan voor het merendeel echt nooit meer terug.
Geen verrijking op wat voor gebied dan ook en opnieuw een aanslag op de sociale voorzieningen.
Behoorlijk irritant om weer mee te moeten maken en aan te moeten zien kan ik je vertellen.
Oververtegenwoordiging van wederom een grote groep allochtonen / emigranten in bepaalde wijken en steden.quote:Op zondag 1 juni 2014 12:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Irritant? Hoezo?
Snap best dat we niet iedereen binnen kunnen laten, maar ik snap eerlijk gezegd niet wat er zo irritant is aan immigranten.
Ben in Warschau geweest en toen dacht ik; ach, die hebben t goed voor mekaar. Maar toen trok ik wat meer het binnenland in... Derdewereldland!quote:Op zondag 1 juni 2014 11:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Onzin. Polen is nog steeds een straatarm land. Dat het sneller kan groeien komt omdat de welvaart daar laag is (wet van de remmende voorsprong).
Maat dat doen we dus wel voor.iedereen binnen de EU....quote:[b]Op zondag 1 juni 2014 12:01 schreef KoosVogels het
Snap best dat we niet iedereen binnen kunnen laten,
Maar in Europa zijn we vriendjes van elkaar ipv. alleen maar zakenpartners.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Maat dat doen we dus wel voor.iedereen binnen de EU....
Ben ik helemaal je eens. Een toestroom van wijk laagopleiden in een wijk zorgt voor verpaupering. Koos woont in een veilige stad dus hij heeft er weinig last van.quote:[b]Op zondag 1 juni 2014 12:17 schreef
Ik , en vele anderen hier in deze wijk, vinden het een teloorgang.
We hoeven elkaar niet van onze standpunten te overtuigen , is redelijk nutteloos.
De wetenschap dat het merendeel vanwege vooral de gunstige sociale voorzieningen in dit land nooit meer terug zal gaan is op z'n minst zorgwekkend.
Voor iedere Nederlander.
Oh? Wellicht dat jij dat vindt. Ik in elk geval niet: partnerschappen: prima. Open grenzen voor iedereen: nee.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar in Europa zijn we vriendjes van elkaar ipv. alleen maar zakenpartners.
Kom je daar echt vandaan? De slechte friettent ooit zit daar op die kade.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moet de woonplaats er nou per se bij, meneertje curryworst?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |