Hé. Ik verduidelijkte wat jij blijkbaar te moeilijk vond om te concluderen uit mijn vorige posting. Reageer er eens serieus op dan.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:50 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik zei: Probeer het nog eens, niet; begin een klaagzang.
Gezin? Er is toch vooral een probleem met jeugdwerkloosheid, dan heb je nog helemaal geen gezin.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:57 schreef Ouder1 het volgende:
Waarom zijn sommige mensen zo ongelooflijk STOM??
Als jij een gezin hebt en ¤1200.- netto aan kosten levensonderhoud. Is het dan rendabel om in het buitenland voor ¤700.- te gaan werken met je gezin nog thuis?
Je schreeuwde net nog dat Nederlanders de productiefste mensen zijn die er bestaan.quote:Werkgevers in de MOElanden hebben weinig tot geen baat bij Nederlandse arbeidskrachten omdat die NIET GOEDKOPER zijn dan hun eigen arbeidskrachten.
Bron? In opiniepeilingen geven MOE-landers juist aan dolblij te zijn met immigranten uit andere EU-landen. En er zijn ook wel een paar Nederlanders hier op Fok! die naar Oost-Europa zijn verhuisd en die heb ik ook nooit over zulke dingen gehoord.quote:Daar komt bij dat Nederlanders nog relatief tolerant zijn jegens MOElanders (wij geven de werkgevers de schuld van de problematiek) terwijl in de MOElanden arbeidsimmigranten zeer vijandig benaderd worden.
Ja man, het beloofde land. Nederland is in werkelijk alle opzichten superieur aan die bananenrepublieken in het Oosten. Vrijheid, welvaart, infrastructuur en ga zo maar door.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 14:03 schreef bamibij het volgende:
Ze hebben er wel baat bij want Nederlanders zijn zo productief toch. En ik zie eerlijk gezegd het probleem niet zo om daarheen te verhuizen als daar werk is, dat t nieuwe beloofde land is.
Met een gezin ligt dat inderdaad anders. Maar moet je wel aan een gezin beginnen als je het risico loopt werkloos te worden..
Zo stelt ouder1 het voor, ik niet.quote:
We hebben juist een groot probleem met werkeloze 40+ers. Die komen niet of nauwelijks meer aan de bak.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 14:10 schreef Igen het volgende:
Gezin? Er is toch vooral een probleem met jeugdwerkloosheid, dan heb je nog helemaal geen gezin
Helaas kan ik dat bevestigen..quote:Op zaterdag 31 mei 2014 15:11 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
We hebben juist een groot probleem met werkeloze 40+ers. Die komen niet of nauwelijks meer aan de bak.
Wat is dat nou voor simpel optelsommetje? Je beseft dat niet iedereen in de bijstand werkloos is, er zitten ook ouderen en (gedeeltelijk) arbeidsongeschikten bij, zelfs werkenden die alleen maar een aanvulling krijgen op hun te lage salaris? Als je die allemaal eraf trekt kom je wel aan die 700.000.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:59 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nope.
http://www.telegraaf.nl/o(...)n_de_bijstand__.html
[..]
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)2014/2014-024-pb.htm
[..]
426.000 + 454.000 = 880.000
En het zijn er nog veel meer omdat NUG-gers niet worden meegerekend.
Sinds 2009 betalen werknemers geen cent ww premie meer volgens mij.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:51 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
.Ook al betaal je zelf premie voor de WW,
Dat kan in Nederland ook hoor. Gewoon doen.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:57 schreef Ouder1 het volgende:
Waarom zijn sommige mensen zo ongelooflijk STOM??
Als jij een gezin hebt en ¤1200.- netto aan kosten levensonderhoud. Is het dan rendabel om in het buitenland voor ¤700.- te gaan werken met je gezin nog thuis?
Als jij een gezin hebt en ¤350.- netto aan kosten levensonderhoud. Is het dan aantrekkelijk om in het buitenland te gaan werken voor ¤1200.- met je gezin nog thuis?
MOElanders hoeven thuis NIETS op te geven als zij in Nederland of Engeland gaan werken. Nederlander echter ALLES als zij in Polen gaan werken. Veruit de meeste MOElanders werken hier tijdelijk terwijl zij thuis alles aanhouden.
Nederlanders zijn dan ook niet gewild omdat ze goedkoop zijn maar omdat ze veelzijdig, polyglot en efficient werken.quote:Werkgevers in de MOElanden hebben weinig tot geen baat bij Nederlandse arbeidskrachten omdat die NIET GOEDKOPER zijn dan hun eigen arbeidskrachten.
Ah ja, daar heb jij ervaring in, vanaf de bijstandskruk?quote:Daar komt bij dat Nederlanders nog relatief tolerant zijn jegens MOElanders (wij geven de werkgevers de schuld van de problematiek) terwijl in de MOElanden arbeidsimmigranten zeer vijandig benaderd worden.
Welke bijstandskruk?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:53 schreef El_Matador het volgende:
Ah ja, daar heb jij ervaring in, vanaf de bijstandskruk?
Daar ben je inmiddels vanaf? Mooi.quote:
Dat laatste moet je echt even uitleggen aan mij aub.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar ben je inmiddels vanaf? Mooi.
Dan nog de vraag; hoe kom je erbij dat Polen, Roemenië en Bulgarije "xenofoob" zouden zijn naar Nederlandse arbeidsmigranten?
Als het op intolerantie naar migranten aankomt, is Nederland bepaald niet schoon. Lees maar eens wat commentaren van expats.
Merendeel van wat ik hier (Den Haag) aan verse ladingen immigranten (vooral Oostblok) zie mag van mij linea recta weer terug.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar ben je inmiddels vanaf? Mooi.
Dan nog de vraag; hoe kom je erbij dat Polen, Roemenië en Bulgarije "xenofoob" zouden zijn naar Nederlandse arbeidsmigranten?
Als het op intolerantie naar migranten aankomt, is Nederland bepaald niet schoon. Lees maar eens wat commentaren van expats.
Oostblok is Europa. Mag zich hier vestigen.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:04 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Merendeel van wat ik hier (Den Haag) aan verse ladingen immigranten (vooral Oostblok) zie mag van mij linea recta weer terug.
Dat laatste is het probleem. Het denken dat het leven hier zo leuk is.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:16 schreef HarryP het volgende:
[..]
Oostblok is Europa. Mag zich hier vestigen.
De mensen komen hier om te werken, met een redelijk duidelijk beeld wat ze hier aan treffen.
Het probleem zit hem in de gelukszoekers die (terecht) denken dat het gras hier groener is dan in Afrika. Maar of ze hier ook daadwerkelijk gelukkiger worden?
Uitleggen aan jou is verspilde moeite gebleken.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:02 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat laatste moet je echt even uitleggen aan mij aub.
Waarom? Geef gewoon 1 post aan waar ik fout of naar ben.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:20 schreef bamibij het volgende:
[..]
Uitleggen aan jou is verspilde moeite gebleken.
Een paar voorbeeldjes. Van een Vlaming:quote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:02 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat laatste moet je echt even uitleggen aan mij aub.
Van een Ier:quote:Verder zijn Nederlanders gedreven planners: alles moet "geplènd" worden: van een afspraakje met vrienden tot een zakelijke meeting. Ik ben gewend om de dag zelf vrienden te bellen om 's avonds iets te gaan eten. Hier kan dat niet. Mensen weten al weken op voorhand waar en met wie ze wat doen. Dit gebrek aan spontaniteit ervaar ik toch wel als storend. 't Heeft ook een duidelijke impact op m'n sociale leven. Gelukkig zijn er in Amsterdam voldoende Zuid-Europese expatriates die hier evenmin kunnen aan wennen!
http://www.vdab.be/magezine/aug05/amsterdam.shtml
Zij gooien het erop dat Nederlanders teveel plannen en dus nooit tijd hebben voor wat spontaans. Maar dat is natuurlijk maar het halve verhaal, het wordt ongetwijfeld ook als excuus gebruikt. Bij mijn studie, Engelstalig, willen de meeste Nederlandse studenten trouwens ook absoluut volstrekt niet met buitenlandse studenten samenwerken.quote:Dutch culture is different to others I am used to; everyone has been very nice and polite to me, and nobody speaks English to me, but after a brief first conversation they tend to disappear, and there is little hope of seeing them again due to their always packed schedules. They are a bit too organised.
http://www.fluentin3months.com/speed-dating/
Dat zegt toch verder niets? Ik ben of was een Expat. In een ander land..... Daar ging het toch over? En hier integreren is iets anders. Maar daar weet ik ook wel ietsover.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Een paar voorbeeldjes. Van een Vlaming:
[..]
Van een Ier:
[..]
Zij gooien het erop dat Nederlanders teveel plannen en dus nooit tijd hebben voor wat spontaans. Maar dat is natuurlijk maar het halve verhaal, het wordt ongetwijfeld ook als excuus gebruikt. Bij mijn studie, Engelstalig, willen de meeste Nederlandse studenten trouwens ook absoluut volstrekt niet met buitenlandse studenten samenwerken.
Nederland is voor expats al met al een van de moeilijkste landen om echt in te integreren.
Niet alle expats willen alleen maar tijdelijk blijven en alleen maar in het expatwereldje vertoeven.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:55 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat zegt toch verder niets? Ik ben of was een Expat. In een ander land..... Daar ging het toch over? En hier integreren is iets anders. Maar daar weet ik ook wel ietsover.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |