abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140567597
quote:
3s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 13:26 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Nee dat is geen internationale handel maar geld wat niet meer terugkomt in nl.
Ja zo gaat dat met handel hè. Je koopt iets in het buitenland (in dit geval arbeid) en in ruil daarvoor betaal je, en dat geld is dan weg ja. Maar in totaal gaat er meer geld van het buitenland naar Nederland dan andersom.
pi_140567687
quote:
3s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 13:26 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Nee dat is geen internationale handel maar geld wat niet meer terugkomt in nl.
Want verkeer van personen en hun geld is geen vorm van handel? :')
pi_140567726
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 13:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja zo gaat dat met handel hè. Je koopt iets in het buitenland (in dit geval arbeid) en in ruil daarvoor betaal je, en dat geld is dan weg ja. Maar in totaal gaat er meer geld van het buitenland naar Nederland dan andersom.
Vreemd dan dat de enige economie die het echt goed doet in Europa, de Poolse is. Hoe zou dat nu komen?
pi_140567748
Ik stop met het uitleggen van economie aan polco's ze kunnen het gewoon niet snappen.

:{
pi_140567749
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 20:54 schreef SadPanda het volgende:

[..]

:') :')
For freedom!
Allah Al Watan Al Malik
pi_140567759
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 13:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Vreemd dan dat de enige economie die het echt goed doet in Europa, de Poolse is. Hoe zou dat nu komen?
Het is ook het enige land in Europa waar het CDA de linkse grote partij zou zijn en de SGP de rechtse grote partij. En waar PvdA of linkser geen schijn van kans maakt. :P
pi_140567760
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 13:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Jij weet het schijnbaar. Vertel maar. Waarom verhuizen er geen Nederlanders daarheen als het hier allemaal zo slecht is trouwens?
pi_140567773
quote:
15s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 13:35 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Ik stop met het uitleggen van economie aan polco's ze kunnen het gewoon niet snappen.

:{
:')
pi_140567794
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 13:35 schreef bamibij het volgende:

[..]

:')
Ja het is triest dat jij het niet begrijpt :{
pi_140567822
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 13:35 schreef bamibij het volgende:

[..]

Jij weet het schijnbaar. Vertel maar. Waarom verhuizen er geen Nederlanders daarheen als het hier allemaal zo slecht is trouwens?
Dat heb ik hier op Fok al zo vaak gedaan, ik blijf niet bezig dombo's met een plaat voor hun kop iets aan hun verstand te peuteren wat er gewoon niet in wil.

Ik heb een betere UI voor je:

pi_140567825
quote:
15s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 13:37 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Ja het is triest dat jij het niet begrijpt :{
Wij halen arbeid van buiten Nederland en betalen daarvoor. Lijkt me een vorm van handel.
pi_140567841
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 13:38 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat heb ik hier op Fok al zo vaak gedaan, ik blijf niet bezig dombo's met een plaat voor hun kop iets aan hun verstand te peuteren wat er gewoon niet in wil.

Ik heb een betere UI voor je:

[ afbeelding ]
Ik vraag me serieus af waarom mensen niet naar Polen verhuizen als het daar zo goed gaat met de economie.
pi_140567860
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 13:38 schreef bamibij het volgende:

[..]

Wij halen arbeid van buiten Nederland en betalen daarvoor. Lijkt me een vorm van handel.
Economie les 1: De economie groeit als er meer geld binnenkomt dan er uit gaat.

Arbeid in Nederland door Nederlanders -> Geld blijft in Nederland
Arbeid door MOElanders in Nederland -> Geld gaat uit Nederland
pi_140567880
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 13:39 schreef bamibij het volgende:

[..]

Ik vraag me serieus af waarom mensen niet naar Polen verhuizen als het daar zo goed gaat met de economie.
Wat is het verschil tussen een Nederlands gezin en een Pools gezin?
pi_140567895
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 13:39 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

We verbieden MOE-landers te werken in Nederland en complete bedrijven incl winstbelasting die ze afdragen verplaatsen zich naar Polen.
pi_140567902
quote:

[..]

Maar je kan niet alleen dingen verkopen. Ja, een oliestaat kan dat, maar dat zijn we niet.

Dus moeten we eerst investeren (en daarbij gaat er geld weg uit Nederland) om later te kunnen verdienen. En netto gaat er geld van het buitenland naar Nederland toe, heel veel geld zelfs, dus dat principe werkt hartstikke goed.
pi_140567914
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 13:40 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen een Nederlands gezin en een Pools gezin?
Het lijkt erop dat Polen tot meer bereid zijn om te kunnen werken. Hup Pools gezin!
pi_140567935
quote:
Nee de economie groeit als het volume toeneemt.
pi_140567981
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 13:41 schreef bamibij het volgende:

[..]

We verbieden MOE-landers te werken in Nederland en complete bedrijven incl winstbelasting die ze afdragen verplaatsen zich naar Polen.
Aanname.

Kijk naar Amerika. Daar zijn ze daar goed van terug gekomen. Het bleek in de praktijk voor die bedrijven duurder om in lagelonenlanden te werken dan in Amerika te blijven. Steeds meer van die bedrijven die naar lagelonenlanden waren verhuisd komen met hangende pootjes terug.
pi_140568009
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 13:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar je kan niet alleen dingen verkopen. Ja, een oliestaat kan dat, maar dat zijn we niet.

Dus moeten we eerst investeren (en daarbij gaat er geld weg uit Nederland) om later te kunnen verdienen. En netto gaat er geld van het buitenland naar Nederland toe, heel veel geld zelfs, dus dat principe werkt hartstikke goed.
Als dat zo is, waarom blijft Nederland dan zo achter in het herstel van de economie en werkgelegenheid terwijl de export stijgt?
pi_140568027
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 13:42 schreef bamibij het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat Polen tot meer bereid zijn om te kunnen werken. Hup Pools gezin!
Nope. Nederlanders zijn nog steeds het productiefste volk van alle OESO landen.

Probeer het nog eens.
pi_140568074
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 13:47 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Probeer het nog eens.
Productiviteit heeft toch geen drol te maken met de bereid te verhuizen/emigreren voor werk? Als het in Polen allemaal zo goed gaat, wat doen al die klagende langdurige werkelozen nog hier dan.
pi_140568081
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 13:47 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Probeer het nog eens.
Productief =/= hard werkend en gemotiveerd.
pi_140568106
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 13:46 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Als dat zo is, waarom blijft Nederland dan zo achter in het herstel van de economie en werkgelegenheid terwijl de export stijgt?
Onzekerheid wegens de geknapte huizenbubbel, lastenverzwaringen wegens gestegen zorgkosten etc., dat soort dingen zorgden daar tot nu toe voor.

Sowieso loopt de werkgelegenheid altijd wat achter op de rest van de economie.
pi_140568107
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 13:49 schreef bamibij het volgende:

[..]

Productiviteit heeft toch geen drol te maken met de bereid te verhuizen/emigreren voor werk? Als het in Polen allemaal zo goed gaat, wat doen al die klagende langdurige werkelozen nog hier dan.
Ik zei: Probeer het nog eens, niet; begin een klaagzang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')