quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:43 schreef picodealion het volgende:
Welkom in het motorclubtopic. Neem een korreltje zout. En negeer alles wat Sala zegt.
quote:Op zaterdag 19 april 2014 19:56 schreef stinkie het volgende:
Over mijn lijk dat ik me in laat halen door een BMW.
nog steeds meer motor dan die kwaakquote:Op vrijdag 25 april 2014 19:03 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Hahaha, nee dit is voor erbij. Een Honda XL500 uit '83
Ik kon vanmiddag anders wel een motorscooter bijblijven in Utrecht!quote:Op vrijdag 25 april 2014 19:04 schreef Salatrel het volgende:
[..]
nog steeds meer motor dan die kwaak
Ook nog naar gekeken met muis, maar dat ging haar niet lukken dus toen maar niet gedaan.quote:Op vrijdag 25 april 2014 19:03 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Hahaha, nee dit is voor erbij. Een Honda XL500 uit '83
Gheghehgequote:Op vrijdag 25 april 2014 19:04 schreef Salatrel het volgende:
[..]
nog steeds meer motor dan die kwaak
Ja, vond ik ook welquote:
Ze was te klein? Dat is wel jammer want het zijn leuke speelfietsjes.quote:Op vrijdag 25 april 2014 19:09 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ook nog naar gekeken met muis, maar dat ging haar niet lukken dus toen maar niet gedaan.
Nu wel balen.
Teun gone fishin'quote:Op vrijdag 25 april 2014 19:37 schreef Sharpdressedman het volgende:
Mijn motor is ontwaakt![]()
![]()
Wanneer gaan weer rijden kneus? Max 80!km per uur
Zou je er vandoor gaan?quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:06 schreef Dekatria het volgende:
Die agent zonet bij dat STOP Politie bij RTL7even omkeren omdat er een groepje motorrijders passeert die *wellicht* regels zouden kunnen overtreden. Blijken Duitsers te zijn.
Agent blijft erachter hangen, net zolang totdat 3 van het groepje inhalen waar dat niet mag. Vervolgens haalt de agent in, knalt z'n auto middenin het groepje, trapt op de rem, maant ze naar de kant om vervolgens geld te eisen
Oude beelden (ze hadden het NB. nog over guldens en marken) maar echt, jézus. Die remactie spande de kroon, wat een mongool - er zaten er 2 bijna bij 'm in de kofferbak.
Fixed...quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:17 schreef Dekatria het volgende:
Vandoor gaan heeft geen nut, Op een Alp maar ik zou in elk geval laten blijken niet gediend te zijn van zo'n remactie. Op deze manier eindigen mensen op de Intensive Care (als ze mazzel hebben).
Alas, makkelijk praten natuurlijk. Was gewoon idioot te zien hoe iemand van de politie zich kan profileren.
Heeft sowieso weinig zin om voor een kleine overtreding meerdere grote overtredingen te maken, me dunktquote:Op vrijdag 25 april 2014 20:22 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Fixed...
kom maar op met de: "Die van mij rijd tenminste nog"![]()
Mooiweerrijderquote:Op vrijdag 25 april 2014 21:29 schreef mennes2000 het volgende:
Heel de dag hoopte ik vanavond nog een stukje te kunnen rijden, maar nu regent/onweert het hierEn het is donker
Ik zit in het hoge noordenquote:Op vrijdag 25 april 2014 19:37 schreef Sharpdressedman het volgende:
Mijn motor is ontwaakt![]()
![]()
Wanneer gaan weer rijden kneus? Max 80!km per uur
TRV / Reizen op de motor #5: op een GS de wereld rond is er nogquote:Op zaterdag 26 april 2014 08:26 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Geniet ervan, was het andere kampeertopic al aan het zoeken, bleek dat er een hangslot opzat!
abraham van rijckevorsel tot aan Nieuwerkerk, daarna óf parallel langs van Vliet, óf de dijk naar Moordrecht.quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:01 schreef Salatrel het volgende:
heb aanrijroute ff aangepast secundair tot gouda
Volgens mij krijgt hij de banaan gewoon niet meer in elkaarquote:Op zaterdag 26 april 2014 12:43 schreef weerstandje het volgende:
[..]
nice, voor er bij of de banaan ingeruild ?
Voor erbijquote:Op zaterdag 26 april 2014 12:43 schreef weerstandje het volgende:
[..]
nice, voor er bij of de banaan ingeruild ?
Thanksquote:Op zaterdag 26 april 2014 12:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Volgens mij krijgt hij de banaan gewoon niet meer in elkaar
Leuk speelgoed Vinnie
Ik ook, maar zo te lezen jij iets verderquote:
Politie was ook op de dijkquote:Op zaterdag 26 april 2014 10:37 schreef BlackLining het volgende:
Veel plezier![]()
Ik ga ff d'n dijk op. Alle dagjesmensen en dus politie zijn in de stad. Mooi het gas erop dus
was net ff in Lapland, dus het Friesland van Finlandquote:Op zaterdag 26 april 2014 13:29 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
Ik ook, maar zo te lezen jij iets verder
Hier gelukkig nietquote:
Hebben jullie niet zulke dingen voor de grens staan?quote:Op zaterdag 26 april 2014 16:01 schreef Nero22 het volgende:
Je weet dat je in Duitsland staat als de benzine 20 cent goedkoper is... Was niet helemaal de bedoeling, maar ik heb de brommer maar wel meteen volgegooid.
Heb ik niet op gelet. En op de weg terug heb ik die trouwens ook niet gezien. De weg werd wel ineens beter en de bordjes blauw en leesbaar in plaats van geel en heel moeilijk te lezen.quote:Op zaterdag 26 april 2014 16:14 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Hebben jullie niet zulke dingen voor de grens staan?
[ afbeelding ]
Had ik laatst ook. Wou iemand op een groen brommertje het alfamannetje uithangen. Heb ik mooi te kakken gezet met de alp.quote:Op zaterdag 26 april 2014 17:34 schreef Nero22 het volgende:
O JA__!
Een of andere sjappie in een afgetrapte Golf wilde met me racen vanaf het stoplicht. Ik was naar voren gereden en elke tel dat het stoplicht op rood stond kroop de Golf naar voren. Wist al hoe laat het was.
Die 32 pony's van me hebben hun werk goed verricht en krijgen straks nog een suikerklontje.
ja,daar heb ik smakelijk om gelachenquote:Op zaterdag 26 april 2014 18:21 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Had ik laatst ook. Wou iemand op een groen brommertje het alfamannetje uithangen. Heb ik mooi te kakken gezet met de alp.
Wat een mafkeesquote:Op zaterdag 26 april 2014 18:21 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Had ik laatst ook. Wou iemand op een groen brommertje het alfamannetje uithangen. Heb ik mooi te kakken gezet met de alp.
Ben je ze tegen gekomen ja?quote:
Hij is erg mooi geworden!quote:Op zaterdag 26 april 2014 19:10 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ben je ze tegen gekomen ja?dacht trouwens dat ik je vanmiddag rond een uur of 12 door de stad zag rijden? Bij de Citadellaan. Ik heb geen politie gezien, heb me alleen net wel teveel laten opnaaien door een R6, sprinten langs een flitser
hopelijk valt het mee, kon nog wel wat afremmen.
Ik heb dik 200km gereden in Land van Maas en Waal. Heerlijk.
[ afbeelding ]
Mooie fiets.quote:Op zaterdag 26 april 2014 19:10 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ben je ze tegen gekomen ja?dacht trouwens dat ik je vanmiddag rond een uur of 12 door de stad zag rijden? Bij de Citadellaan. Ik heb geen politie gezien, heb me alleen net wel teveel laten opnaaien door een R6, sprinten langs een flitser
hopelijk valt het mee, kon nog wel wat afremmen.
Ik heb dik 200km gereden in Land van Maas en Waal. Heerlijk.
[ afbeelding ]
Tja, bijna een uur eerder zou het kunnen; ik ging muhahaha oppikken om het stof van zn motor te rijden. Maar dan heb ik je blitse fiets totaal gemist?quote:Op zaterdag 26 april 2014 19:10 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ben je ze tegen gekomen ja?dacht trouwens dat ik je vanmiddag rond een uur of 12 door de stad zag rijden? Bij de Citadellaan. Ik heb geen politie gezien, heb me alleen net wel teveel laten opnaaien door een R6, sprinten langs een flitser
hopelijk valt het mee, kon nog wel wat afremmen.
Ik heb dik 200km gereden in Land van Maas en Waal. Heerlijk.
[ afbeelding ]
Veel plezier nog!quote:Op zaterdag 26 april 2014 19:52 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alsjemenou!
Goed werk afgeleverd overigens, BL
Ja, uurtje eerder kan goedquote:Op zaterdag 26 april 2014 19:47 schreef mjan het volgende:
[..]
Tja, bijna een uur eerder zou het kunnen; ik ging muhahaha oppikken om het stof van zn motor te rijden. Maar dan heb ik je blitse fiets totaal gemist?Heb ik wel gezwaaid of heb ik je echt compleet over het hoofd gezien?
Politie stond ergens op empelse dijk, maar was druk bezig met andere dingen op het moment dat we er langs reden.
Blije blauwe Banditquote:Op zaterdag 26 april 2014 20:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, uurtje eerder kan goedmet zo'n blije blauwe Bandit
ik wist het wel. Zwaaide nog naar je maar je reed me glad voorbij
Nu heb je de blitse bandit gemist ja
ziet er alsof ik linea recta doorgereden zou zijn naar het hotelquote:Op zaterdag 26 april 2014 19:52 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alsjemenou!
Goed werk afgeleverd overigens, BL
Zo dicht bij, en toch zo ver wegquote:Op zaterdag 26 april 2014 20:53 schreef mjan het volgende:
[..]
Blije blauwe Bandit
Als ik niet naar je zwaaide weet ik wel meteen wie je was, want ik heb maar één motorrijder daar gemistPotver, ik wil hem wel eens irl zien nu.
vandaag ging het goed totdat we weer het nationalpark harz binnenreden toen begon het meteen weer...quote:Op zaterdag 26 april 2014 21:31 schreef stinkie het volgende:
[..]
ziet er alsof ik linea recta doorgereden zou zijn naar het hotel
Of valt het mee met nattigheid?
Hier is het niet veel beterquote:Op zondag 27 april 2014 15:16 schreef Salatrel het volgende:
[..]
vandaag ging het goed totdat we weer het nationalpark harz binnenreden toen begon het meteen weer...
Ik zou best wel eens een testritje willen maken op zo'n e-motor.quote:Op zaterdag 26 april 2014 20:29 schreef Dekatria het volgende:
Overigens wist een dorpeling ons op het volgende te wijzen.
Iets voor SD?
nouja vanmorgen hing de bewolking nog tussen de heuvels/bergen... na het ontbijt kwam de zon erboven uit en toen klaarde het snel op. opzich grotendeels prima rit gehad. ook nog even een gesloten verklaring genegeerd en het stukje gravel gereden.quote:
hier wel! lekker in tshirt naar buitenquote:
Jawel man. Stralende zon, graadje of 20, niks mis mee. Heerlijk rondje in doorwaaipak gemaaktquote:
Wat dan wat danquote:Op zondag 27 april 2014 15:48 schreef Dekatria het volgende:
Er zat warempel een hele bekende sticker op die geslotenverklaring
[ afbeelding ]
Succes met de tentquote:
onze tenten staan strategisch aan de top van de heuvelquote:Op zondag 27 april 2014 16:14 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wat dan wat dan
[..]
Succes met de tent
repost....quote:
NOU SORRY HOORquote:
respectloos, kansloos en tevens stijlloos.quote:
ik zie én geen zijwieltjes, én het is in Neuzenstad, zoek je ruzie ofzeauw?quote:Op zaterdag 26 april 2014 20:29 schreef Dekatria het volgende:
Overigens wist een dorpeling ons op het volgende te wijzen.
Iets voor SD?
Die hou ik niet bij met m'n 600 ccquote:
Het is zwart zoals op het plaatje rechts.quote:Op zondag 27 april 2014 18:05 schreef BlackLining het volgende:
Zegt niks. Zwarte bougie kan gare ontsteking zijn, maar ook verkeerd afgestelde carbs, verstopte carbs of filter, gare zuigerringen of lekkende pakkingen. Op zich kun je bar weinig met de kleur van een bougie. Het geeft aan dat er wat mis is, maar veel specifieker niet.
Vlotterbak die vast zit is het enige wat ik me zo kan bedenken. En dan had je hele cilinder onder water gestaan. Als je dan start kun je a. Hopen dat het niet ontploft en b. Een ander blok gaan kopenquote:Op zondag 27 april 2014 23:53 schreef kepler het volgende:
[..]
Het is zwart zoals op het plaatje rechts.
Maar de combinatie met een lekke carburateur doet mij vermoeden dat daar iets mis is. Kan misschien ook verklaren dat toe af en toe maar op 1 cilinder start (die cilinder verzopen)? Of kan dat niet? Hij rijdt ook niet super zuinig, 1 op 14 als ik mn best doe.
Ik heb er dus zoals je merkt te weinig verstand van om zelf op te lossenZeker als het niet een heel specifiek probleem is zoals dit...
Crikey! It's really pissed now!quote:
Das toch op eigen risico? Snap het probleem van de dealer niet zoquote:Op maandag 28 april 2014 16:36 schreef Isdatzo het volgende:
Bel net naar de enige dealer die op maandag open is in de omgeving.. willen ze me geen shims verkopen omdat ze in een yamaha gaan ipv een suzuki.
Teringlijers.
Waarom zeg je dan dat ook?quote:Op maandag 28 april 2014 16:36 schreef Isdatzo het volgende:
Bel net naar de enige dealer die op maandag open is in de omgeving.. willen ze me geen shims verkopen omdat ze in een yamaha gaan ipv een suzuki.
Teringlijers.
Bel gewoon vijf minuten later terug met een andere naam en zeg dat het voor een Soes isquote:Op maandag 28 april 2014 16:36 schreef Isdatzo het volgende:
Bel net naar de enige dealer die op maandag open is in de omgeving.. willen ze me geen shims verkopen omdat ze in een yamaha gaan ipv een suzuki.
Teringlijers.
Omdat 'ie vroeg voor wat voor motor 't was.. dus ik zeg: R6 '07. Gaat 'ie helemaal huilenquote:
Dat was de les van de laatste keer kleppen stellen op maandag, bijna alle motorzaken dichtquote:Op maandag 28 april 2014 16:36 schreef Isdatzo het volgende:
Bel net naar de enige dealer die op maandag open is in de omgeving.. willen ze me geen shims verkopen omdat ze in een yamaha gaan ipv een suzuki.
Teringlijers.
Handig om nu mee te komen ja.quote:Op maandag 28 april 2014 18:52 schreef pindaplukker het volgende:
Heeft er iemand nog toevallig een R1 of R6 schokbreker over?![]()
[ afbeelding ]
Nee, dat snap ik. Die bougie is ook geen probleem, maar meer een symptoom. Het probleem is het feit dat hij soms op 1 cilinder loopt (alleen na een nacht stil staan) en soms ook benzine lekt uit volgens mij de carburateur.quote:Op maandag 28 april 2014 00:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Vlotterbak die vast zit is het enige wat ik me zo kan bedenken. En dan had je hele cilinder onder water gestaan. Als je dan start kun je a. Hopen dat het niet ontploft en b. Een ander blok gaan kopen
Het kan talloze oorzaken hebben, aanwijzingen zijn iets te summier voor op een forum. Kun je niks aan doen als je verder niet weet wat er is natuurlijk maar met een zwarte bougie kun je niet veel.
Dat heb ik op het moment al met die rotatiedempertquote:Op maandag 28 april 2014 19:07 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb ook nog een Suzuki springstok liggen waar alle demping uit is, als je wiltdikke pret na een drempel
Misschien was de dealer wel bang voor claims. Je propt tenslotte Soes onderdelen in een Yamaha. Gezien de afvallende onderdelen toch een slimme zet van de dealert.quote:Op maandag 28 april 2014 18:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Omdat 'ie vroeg voor wat voor motor 't was.. dus ik zeg: R6 '07. Gaat 'ie helemaal huilen.
Mja. Toch een beetje lullig als je op de snelweg ineens merkt dat je nog op een handjevol shims zit en de rest van de fiets er al vanaf gedonderd isquote:Op maandag 28 april 2014 19:11 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Misschien was de dealer wel bang voor claims. Je propt tenslotte Soes onderdelen in een Yamaha. Gezien de afvallende onderdelen toch een slimme zet van de dealert.
Ja precies. Gaat alle kanten op. Om die reden heb ik er nu ook een GSX-R 750 SRAD schokbreker onder zitten. Eén op één swap, maar man man man wat een vooruitgangquote:Op maandag 28 april 2014 19:09 schreef pindaplukker het volgende:
[..]
Dat heb ik op het moment al met die rotatiedempertook leuk als je hard door een bocht heen gaat
Dus vandaar dat er een r1/6 schokbreker voor in de plaats komt, maar zie al dat marktplaats er vol mee staat
Welnee, 't zijn geen soes-onderdelen. Het zijn standaard 7.48mm diameter shims.quote:Op maandag 28 april 2014 19:11 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Misschien was de dealer wel bang voor claims. Je propt tenslotte Soes onderdelen in een Yamaha. Gezien de afvallende onderdelen toch een slimme zet van de dealert.
dit. Ook wel eens gehad. "Nee die mag ik je niet verkopen. Heb ik ook niet"quote:Op maandag 28 april 2014 19:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Welnee, 't zijn geen soes-onderdelen. Het zijn standaard 7.48mm diameter shims.
Dit is gewoon een eersteklas voorbeeld van klantonvriendelijkheid.
Nieuwerwetsche technologiequote:Op maandag 28 april 2014 22:41 schreef Isdatzo het volgende:
Hydraulische klepstoters.
Alleen jammer dat 't niet zo'n goed idee is bij hoogtoerige motoren.
Wat is een goede zaak in A'doorn?quote:Op maandag 28 april 2014 18:56 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Dat was de les van de laatste keer kleppen stellen op maandag, bijna alle motorzaken dicht
Grootste motorzaak in Apeldoorn had de juiste maat shim niet voor mijn VTR. Toen naar Yamaha dealer gereden en die hadden het wel en ze deden niet moeilijk over het feit dat het een Honda is
Ik ga altijd naar Premium Motors, omdat ik de werkplaatschef aardig ken. Ze zijn wel redelijk geprijsd.quote:Op maandag 28 april 2014 22:51 schreef picodealion het volgende:
[..]
Wat is een goede zaak in A'doorn?
quote:Op maandag 28 april 2014 23:04 schreef picodealion het volgende:
Oh dit krijg je trouwens als je je tandwiel los probeert te draaien met pisbakkenstaal:
[ afbeelding ]
Ik weet het, mijn vader heeft twee rechterhanden en een enorme lading hoog kwaliteit gereedschap. Dit was een van de weinige dingen die 'ie een keer goedkoop had opgepikt en hij was nog verbaasd dat 't zo lang mee was gegaan.quote:Op maandag 28 april 2014 23:10 schreef Isdatzo het volgende:
Investeer één keer in goed gereedschap, ben je de rest van je leven klaar (op het sporadisch wat spulletjes vervangen na).
Scheelt je een hoop frustratie en gesloopte motoronderdelen.
Ik maak er meestal ook een flinke rommel van als ik bezig ben, maar achteraf netjes opruimen is er met de duimstok ingegoten.quote:Op maandag 28 april 2014 23:26 schreef Isdatzo het volgende:
Ik raak ook alles kwijt TIJDENS het sleutelen maar zorg wel dat alles na de klus weer terechtkomt waar 't hoort.
Dit is mijn standaard manier van sleutelen. Buiten, in 't donker.. blok van een RSV wisselen:
[ afbeelding ]
Toen ik klaar was alles netjes opgeborgen en opgestapeld. Is de onderste koffer niet dicht, ALLES op de grond.
Ik was zó boos hè.
Als je nokkenas los slaat breekt alles kan ik je uit ervaring vertellenquote:Op maandag 28 april 2014 23:58 schreef Isdatzo het volgende:
Met doppen of bitjes die slecht passen draai je bouten kapot. Ga voor de grap eens een bout in je cilinderkop uitboren ofzo, dan snap je wat ik bedoel.
Lekker als het dan gaat regenenquote:Op maandag 28 april 2014 23:26 schreef Isdatzo het volgende:
Ik raak ook alles kwijt TIJDENS het sleutelen maar zorg wel dat alles na de klus weer terechtkomt waar 't hoort.
Dit is mijn standaard manier van sleutelen. Buiten, in 't donker.. blok van een RSV wisselen:
[ afbeelding ]
Toen ik klaar was alles netjes opgeborgen en opgestapeld. Is de onderste koffer niet dicht, ALLES op de grond.
Ik was zó boos hè.
Huuu hoe doe je dat danquote:Op dinsdag 29 april 2014 00:00 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als je nokkenas los slaat breekt alles kan ik je uit ervaring vertellenmaakt niet uit waarmee je het vast gezet hebt.
Hoop dat inderdaad nooit meer te hoeven doen, meuk uitboren in de kop
Dat was dat gezeik wat ik met de Bandit had. Die heeft nog geen shims maar van die stelboutjes waarmee je de speling kunt instellen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 00:06 schreef Isdatzo het volgende:
Js, dat is altijd mijn grootste angst. Daarom sleutel ik nu ook lekker binnen.
[..]
Huuu hoe doe je dat dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door BlackLining op 29-04-2014 00:19:22 ]Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Ja, mij ook. Maar ik heb al die kappen los gehad, waren op het zicht en tast nog volledig glad. Alles ingesmeerd met olie, die bouten uitgeboord, de rest preventief vervangen en de handel weer in elkaar gezet. Loopt als een naaimachientje zo soepel.quote:Op dinsdag 29 april 2014 00:21 schreef Isdatzo het volgende:
Haha, mooi is dat.. sta je wel ff te kijken. Maar heb je nog mazzel gehad ja, 't lijkt me alleen sterk dat je nokkenas en lagerkappen geen schade opgelopen hebben eigenlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door BlackLining op 29-04-2014 00:37:07 ]Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
quote:Op maandag 28 april 2014 18:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Omdat 'ie vroeg voor wat voor motor 't was.. dus ik zeg: R6 '07. Gaat 'ie helemaal huilen.
das snelquote:Op dinsdag 29 april 2014 21:42 schreef Erasmo het volgende:
[..]
SEHR GEIL! Verslag binnen 48 uur bitte
Morgen nieuwe band achter![]()
oe oe oequote:Op woensdag 30 april 2014 08:18 schreef Salatrel het volgende:
wel een shirt voor stinkie gevonden
[ afbeelding ]
Gecondoleerd en sterkte allebeiquote:Op woensdag 30 april 2014 10:04 schreef KneusTeun het volgende:
Wij (ik en muis) zijn ook gister terug gekomen in NL.
Helaas vanwege slecht nieuws, Laura haar vader is overleden dus moesten we plotseling terug naar hier. Ik meld het even zodat iedereen meteen op de hoogte is en een awkward moment voorkomen kan worden.
Gecondoleerdquote:Op woensdag 30 april 2014 10:04 schreef KneusTeun het volgende:
Wij (ik en muis) zijn ook gister terug gekomen in NL.
Helaas vanwege slecht nieuws, Laura haar vader is overleden dus moesten we plotseling terug naar hier. Ik meld het even zodat iedereen meteen op de hoogte is en een awkward moment voorkomen kan worden.
Damn dat is echt klote... Gecondoleerd en sterkte komende tijd!quote:Op woensdag 30 april 2014 10:04 schreef KneusTeun het volgende:
Wij (ik en muis) zijn ook gister terug gekomen in NL.
Helaas vanwege slecht nieuws, Laura haar vader is overleden dus moesten we plotseling terug naar hier. Ik meld het even zodat iedereen meteen op de hoogte is en een awkward moment voorkomen kan worden.
gecondoleerdquote:Op woensdag 30 april 2014 10:04 schreef KneusTeun het volgende:
Wij (ik en muis) zijn ook gister terug gekomen in NL.
Helaas vanwege slecht nieuws, Laura haar vader is overleden dus moesten we plotseling terug naar hier. Ik meld het even zodat iedereen meteen op de hoogte is en een awkward moment voorkomen kan worden.
Bahquote:Op woensdag 30 april 2014 10:04 schreef KneusTeun het volgende:
Wij (ik en muis) zijn ook gister terug gekomen in NL.
Helaas vanwege slecht nieuws, Laura haar vader is overleden dus moesten we plotseling terug naar hier. Ik meld het even zodat iedereen meteen op de hoogte is en een awkward moment voorkomen kan worden.
Wil je daar eens een foto van maken hoe je dat hebt zitten?quote:Op woensdag 30 april 2014 15:57 schreef BlackLining het volgende:
Net otoplastieken laten aanmeten bij Alpine in SoesterbergWas nog een aanbieding vandaag, 89 euro in plaats van (ik geloof) 109. Ben benieuwd
Groen filter genomen in eerste instantie. Heb speakertjes in mijn helm zitten voor radio, navigatie en intercom en die wil ik nog wel blijven horen.
Gecondoleerd en sterkte!quote:Op woensdag 30 april 2014 10:04 schreef KneusTeun het volgende:
Wij (ik en muis) zijn ook gister terug gekomen in NL.
Helaas vanwege slecht nieuws, Laura haar vader is overleden dus moesten we plotseling terug naar hier. Ik meld het even zodat iedereen meteen op de hoogte is en een awkward moment voorkomen kan worden.
Bah, vervelend nieuws. Gecondoleerd en veel sterkte voor jullie, familie, vrienden, kennissen en overige nabestaanden.quote:Op woensdag 30 april 2014 10:04 schreef KneusTeun het volgende:
Wij (ik en muis) zijn ook gister terug gekomen in NL.
Helaas vanwege slecht nieuws, Laura haar vader is overleden dus moesten we plotseling terug naar hier. Ik meld het even zodat iedereen meteen op de hoogte is en een awkward moment voorkomen kan worden.
Kom er overmorgen zo goed als voorbij maar dan geldt de aanbieding niet meerquote:Op woensdag 30 april 2014 15:57 schreef BlackLining het volgende:
Net otoplastieken laten aanmeten bij Alpine in SoesterbergWas nog een aanbieding vandaag, 89 euro in plaats van (ik geloof) 109. Ben benieuwd
Groen filter genomen in eerste instantie. Heb speakertjes in mijn helm zitten voor radio, navigatie en intercom en die wil ik nog wel blijven horen.
Gecondoleerd en bedankt voor het melden.quote:Op woensdag 30 april 2014 10:04 schreef KneusTeun het volgende:
Wij (ik en muis) zijn ook gister terug gekomen in NL.
Helaas vanwege slecht nieuws, Laura haar vader is overleden dus moesten we plotseling terug naar hier. Ik meld het even zodat iedereen meteen op de hoogte is en een awkward moment voorkomen kan worden.
Zal ik doen als ik eraan denk. Motorstaat weer bij mijn ouders in de garage en mijn hem ligt daar nu ook, dus kan er niet bij.quote:Op woensdag 30 april 2014 16:14 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Wil je daar eens een foto van maken hoe je dat hebt zitten?
(voor zover mogelijk)
Doe dan ook meteen de hele zooiquote:
quote:Techspecs:
200kg (fueled) / 180kg dry
20L fuel capacity
100Bhp/Pk
250mm suspension
21 front / 17 rear
Paralleltwin engine, 1000cc
Unique offroad- ABS brakes
Unique offroad traction control
Estimated price tag (Germany): ¤ 10.000,-
quote:The bike has been in development for a number of years now and should be ready to announce at EICMA this fall.
It'll be a parallel twin instead of a V-twin because that motor is lighter and cheaper to produce, and will make about 100hp.
250mm (just under 10") of suspension travel with 21"/17" wheels.
440lbs with 20 liters (about 5.3 gallons) of gas.
Intention is for this bike to be strong competition to the F800GS/etc, with a serious offroad focus, though not as extreme as the KTM 950 Super Enduro was. Basically, Honda sees a hole in the market between the big ADV bikes and the 450 enduro class, and they want to fill it.
There may also be a future version with a 19" front wheel and more wind protection.
Ze moeten wel iets doen, ABS is verplicht voor alle nieuwe motoren over 1,5 jaarquote:Op woensdag 30 april 2014 19:57 schreef Dekatria het volgende:
Ik weet overigens nou niet wat ik van dat 'offroad-ABS/traction control' gedoe moet denkendoe het dan gewoon niet.
Yes, maar alsnog klinkt het gewoon raar. Traction Control offroad?quote:Op woensdag 30 april 2014 20:19 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ze moeten wel iets doen, ABS is verplicht voor alle nieuwe motoren over 1,5 jaar
Uiteraard, je wilt toch geen slippende banden offroadquote:Op woensdag 30 april 2014 20:20 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Yes, maar alsnog klinkt het gewoon raar. Traction Control offroad?
Ach, zo lang het desgewenst maar uitgeschakeld kan worden vind ik alles prima. Moet eerlijk zeggen dat ABS mij hoogstwaarschijnlijk een hoop ellende gescheeld zou hebben..quote:Op woensdag 30 april 2014 20:19 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ze moeten wel iets doen, ABS is verplicht voor alle nieuwe motoren over 1,5 jaar
Onder de streep scheelt ABS gewoon levens.quote:Op woensdag 30 april 2014 20:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ach, zo lang het desgewenst maar uitgeschakeld kan worden vind ik alles prima. Moet eerlijk zeggen dat ABS mij hoogstwaarschijnlijk een hoop ellende gescheeld zou hebben..
Ben benieuwd wat ze waar gaan maken van die specs. Aan de ene kant snap ik dat ze een gat willen opvullen in de markt, maar aan de andere kant klinkt weer net een beetje 'too-good-to-be-true'.quote:Op woensdag 30 april 2014 20:48 schreef KneusTeun het volgende:
parallel twin is gewoon altijd beter
Yamaha wist het al
Kan sowieso uit hoor. Gewoon de zekering eruit. Of beter nog, zekering doorlussen naar een schakelaar op het stuur.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:34 schreef KneusTeun het volgende:
Abs is offroad een hel natuurlijk. EU wou het verplichten en dat het ook niet uit kon
Lekker in het mulle zand vast zitten omdat je Abs steeds ingrijpt.
Stond keer leuke Triumph tiger review op YouTube en die kerel legde het perfect uit.
Specs zijn mooi van die AT, maar net als bij vele concepten zijn soms de concessies te ingrijpend.
Ben het er eigenlijk wel mee eens, maar ja dat is advocaat van de duivel spelen bij de gemiddelde motorrijder want dan kunnen ze geen te harde knalpijp en piepkleine knippers aan de motor hangen.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:48 schreef Salatrel het volgende:
Als de eu echt het beste voorheeft met de motorrijder laat ze dan eens werk maken van het invoeren van apk voor motoren
Jawel hoor, want een harde knalpijp en kleine knippers heb ik in minder dan drie minuten gewisseld als het moet. Als dat ding naar een keuring moet ben ik langer bezig met mijn pak aantrekken dan met mijn motor legaal te maken. Bij thuiskomst en met een keuring op zak precies hetzelfde andersom.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:17 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ben het er eigenlijk wel mee eens, maar ja dat is advocaat van de duivel spelen bij de gemiddelde motorrijder want dan kunnen ze geen te harde knalpijp en piepkleine knippers aan de motor hangen.
Blijven ontlasten en geduld hebben, meer kun je niet doen.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:20 schreef ManageTheAnger het volgende:
Vandaag ff dokter geweest voor de zekerheid...
Geen breuk in de enkel, alleen hij is gewoon nog steeds zwaaaar gekneusd.
Vent drukte op mijn enkel, moest mij inhouden om niet als een keukenmeid te gillen.
Sucks man, en de motor is ook nog niet klaar.
Duurt lang!!!
Ik hoop voor je dat je er snel vanaf bent.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:20 schreef ManageTheAnger het volgende:
Vandaag ff dokter geweest voor de zekerheid...
Geen breuk in de enkel, alleen hij is gewoon nog steeds zwaaaar gekneusd.
Vent drukte op mijn enkel, moest mij inhouden om niet als een keukenmeid te gillen.
Sucks man, en de motor is ook nog niet klaar.
Duurt lang!!!
Ja vervelend is dat, mijn nek werkt ook niet mee plus dat ik die week daarvoor een auto ongeluk heb gehad.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:23 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat je er snel vanaf bent.
Mijn schouder is nog steeds niet de oude. Volgende week ook weer terug naar de dokterwant het wordt eigenlijk eerder slechter dan beter
trolololquote:Op woensdag 30 april 2014 21:48 schreef Salatrel het volgende:
Als de eu echt het beste voorheeft met de motorrijder laat ze dan eens werk maken van het invoeren van apk voor motoren
Lol wat, 1000cc met 100pk? Mag wel een bak koppel in zitten dan.quote:Op woensdag 30 april 2014 19:53 schreef Dekatria het volgende:
Techspecs:
200kg (fueled) / 180kg dry
20L fuel capacity
100Bhp/Pk
250mm suspension
21 front / 17 rear
Paralleltwin engine, 1000cc
Unique offroad- ABS brakes
Unique offroad traction control
Estimated price tag (Germany): ¤ 10.000,-
Mwa, zal wel een downtuned VTR blok zijn. Ook een liter en 109pk. Maar koppel is er wel jaquote:Op woensdag 30 april 2014 22:46 schreef Drinky het volgende:
[..]
Lol wat, 1000cc met 100pk? Mag wel een bak koppel in zitten dan.
Zat eraan te denken mijn Hyper te vervangen voor een Multistrada 1200, maar dit ding is ook wel leuk en net zo duur nieuw als een 2ehandse multi.
Van wat ik allemaal rondlees is er nog niks zeker en is het duitse artikel meer speculatie dan feit.quote:Op donderdag 1 mei 2014 01:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mwa, zal wel een downtuned VTR blok zijn. Ook een liter en 109pk. Maar koppel is er wel ja
Edit: Euwh, wacht, tis een inline twin..
dat sowieso tevens Alpquote:Op donderdag 1 mei 2014 11:04 schreef Den_Haag het volgende:
Eerst zien dan geloven
Denk dat dat beter voor mijn rug en polsen is dan een yzf.
die ga je niet vinden voor 4kquote:Op donderdag 1 mei 2014 13:01 schreef Dekatria het volgende:
Een Alp is een hoop maar geen grote enduro. Denk dat je dan al gauw in het Tiger XC / Vstrom 1000 / GS800+ segment moet zoeken.
Accidents waiting to happen.quote:Op donderdag 1 mei 2014 13:18 schreef Drinky het volgende:
Afgelopen week een tourritje met isdatzo gedaan, was lekker rustig op de weg
"Al" mijn crashes en dat van mederijdes waren op lage snelheid <60km/h, dus in feite kun je stellen dat hoe sneller je rijdt, des te minder kans je hebt op een ongeluk omdat je de periode waarin je in een gevaarlijke situatie komt verkleint.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je niet ten minste af en toe zo je motor uitlaat kun je het net zo goed bij 4 wielen houden
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
Gelukkig zijn deze feiten niet berust op waarheid.quote:Op donderdag 1 mei 2014 18:39 schreef Drinky het volgende:
Als je niet ten minste af en toe zo je motor uitlaat kun je het net zo goed bij 4 wielen houden
quote:Op donderdag 1 mei 2014 18:39 schreef Drinky het volgende:
[..]
"Al" mijn crashes en dat van mederijdes waren op lage snelheid <60km/h, dus in feite kun je stellen dat hoe sneller je rijdt, des te minder kans je hebt op een ongeluk omdat je de periode waarin je in een gevaarlijke situatie komt verkleint.Hoewel je wel kunt stellen dat crashes vaker voorkomen bij klooien op lage snelheid is wat je hier post natuurlijk dikke klinkklare onzin, maar dat weet je zelf ook wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je niet ten minste af en toe zo je motor uitlaat kun je het net zo goed bij 4 wielen houdenAlle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Tuurlijk wel, waarom zou je anders motorrijden?quote:Op donderdag 1 mei 2014 18:55 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Gelukkig zijn deze feiten niet berust op waarheid.![]()
Mwah, mijn focus is zwaar verscherpt als ik zo rijd, en je moet ook erg actief op de motor bezig zijn. Verrast zul je niet snel worden, je hoeft geen rekening met wat achter je gebeurt te houden en zo leer je jouw motor, zijn grenzen en dat van jezelf te kennen.quote:Op donderdag 1 mei 2014 18:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hoewel je wel kunt stellen dat crashes vaker voorkomen bij klooien op lage snelheid is wat je hier post natuurlijk dikke klinkklare onzin, maar dat weet je zelf ook wel.
Dat is het voordeel van een kleine pener, makkelijker wheelies makenquote:Op donderdag 1 mei 2014 19:05 schreef Erasmo het volgende:
Hur dur kijk mijn m-pener compenseren door op een dijkje wheelies te maken
Om op mijn werk te komen als jij in je blikkie achteraan sluit in de file.quote:Op donderdag 1 mei 2014 19:05 schreef Drinky het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, waarom zou je anders motorrijden?
Ja dat zal best, maar je kunt toch niet met droge ogen ontkennen dat de kans op een ongeluk kleiner is wanneer je je netjes aan de snelheid houdt dan wanneer je zo hard mogelijk zo'n weg probeert te rijden.quote:Op donderdag 1 mei 2014 19:05 schreef Drinky het volgende:
[..]
Mwah, mijn focus is zwaar verscherpt als ik zo rijd, en je moet ook erg actief op de motor bezig zijn. Verrast zul je niet snel worden, je hoeft geen rekening met wat achter je gebeurt te houden en zo leer je jouw motor, zijn grenzen en dat van jezelf te kennen.
Kan je vertellen dat het gas er een jaartje of 2 terug er nog een stuk harder op ging.
0:30quote:Op donderdag 1 mei 2014 13:18 schreef Drinky het volgende:
Afgelopen week een tourritje met isdatzo gedaan, was lekker rustig op de weg
Ik heb geen blik, veels te duur en onpraktisch in de randstad. Fiets en OV om van A --> B te gaan, motor om plezier te hebben.quote:Op donderdag 1 mei 2014 19:07 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Om op mijn werk te komen als jij in je blikkie achteraan sluit in de file.
Als ik me overal netjes aan de snelheid houd buiten de bbk, dan ga ik op een gegeven moment gewoon met mijn gedachten dwalen of zoek ik iets om me mee bezig te houden. Heb dan ook vaak geen flauw benul hoe ik die rit heb afgelegd als ik eenmaal thuis ben. Dit soort ritjes onthoud je nog tot de kleinste details.quote:Op donderdag 1 mei 2014 19:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja dat zal best, maar je kunt toch niet met droge ogen ontkennen dat de kans op een ongeluk kleiner is wanneer je je netjes aan de snelheid houdt dan wanneer je zo hard mogelijk zo'n weg probeert te rijden.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik hou ook van stevig gas geven op plekken waar dat niet kan en begrijp prima wat je bedoeld met verhoogde concentratie op die snelheden, maar zeggen dat dat veiliger is slaat als een lul op een drumstel.
Juweeltje weer.quote:dus in feite kun je stellen dat hoe sneller je rijdt, des te minder kans je hebt op een ongeluk
quote:
Volgens mij zijn mijn ogen slecht ofzo. Dacht dat we in het motortopic zaten, niet in het moraalriddertopic.quote:Op donderdag 1 mei 2014 19:29 schreef picodealion het volgende:
Ik hoop dat je zelf ook wel doorhebt in wat voor rare bochten je je redenaties wringt om recht te praten dat je als een idioot rijdt.
Dit is echt typisch een uitspraak voor iemand die zich een keer onder een vrachtauto schuift.quote:Op donderdag 1 mei 2014 19:21 schreef Drinky het volgende:
Maar als je ziet dat je met 200 over een 60 weg kan rijden, dan kun je zelf toch ook wel bedenken dat 60 dan een belachelijke snelheid is voor dat soort wegen.
Ik vond dat aan de linkerkant passeren van dat rijtje auto's vroeg in het filmpje toch een redelijk gevaarlijke manouvre.quote:Op donderdag 1 mei 2014 19:38 schreef Drinky het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij zijn mijn ogen slecht ofzo. Dacht dat we in het motortopic zaten, niet in het moraalriddertopic.
Wat is er zo idioot aan een stukje blazen waar het kan met rekening te houden voor het overige verkeer?
Dat is ook weer wat overdreven vind je niet? Zal wel komen door die Dulleville.quote:Op donderdag 1 mei 2014 19:39 schreef Erasmo het volgende:
Verder wou ik de heren nog even wijzen op deze site.
Ingevuldquote:Op donderdag 1 mei 2014 19:39 schreef Erasmo het volgende:
Verder wou ik de heren nog even wijzen op deze site.
Dit lijkt vaak meer op het ik-weet-alles-beter-topic. Lekker tot in het oneindige doorgaan op wat andere allemaal wel niet fout doen. En iedereen vindt zichzelf natuurlijk de allerbeste motorrijder.quote:Op donderdag 1 mei 2014 19:38 schreef Drinky het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij zijn mijn ogen slecht ofzo. Dacht dat we in het motortopic zaten, niet in het moraalriddertopic.
Ben al donor, maar daar hebben ze weinig aan als je ingewanden helemaal kapot zijn.quote:Op donderdag 1 mei 2014 19:39 schreef Erasmo het volgende:
Verder wou ik de heren nog even wijzen op deze site.
Jij kent meerdere mensen die onder een vrachtauto zijn geschoven met zulke uitsprakenquote:Op donderdag 1 mei 2014 19:39 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Dit is echt typisch een uitspraak voor iemand die zich een keer onder een vrachtauto schuift.
Want rechts passeren zou veiliger zijnquote:Op donderdag 1 mei 2014 19:40 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ik vond dat aan de linkerkant passeren van dat rijtje auto's vroeg in het filmpje toch een redelijk gevaarlijke manouvre.
Ik ben bij lange na niet de beste motorrijder, noch de braafste. Ik rijd soms echt wel te hard, soms ook wel asociaal wat betreft inhalen etc, maar:quote:Op donderdag 1 mei 2014 19:45 schreef mstx het volgende:
[..]
Dit lijkt vaak meer op het ik-weet-alles-beter-topic. Lekker tot in het oneindige doorgaan op wat andere allemaal wel niet fout doen. En iedereen vindt zichzelf natuurlijk de allerbeste motorrijder.
Dit.quote:Op donderdag 1 mei 2014 19:49 schreef Daantke het volgende:
niks mis met 130 rijden op een lege dijk of af en toe een doorgetrokken streep pakken, dat doet iedereen hier. maar vooral bij die eerste weg zou ik toch echt anders hebben gereden100+ op een weg waar huizen direct aan staan, met begroeiing, en langzaam verkeer, getuigt niet echt van verantwoord rijgedrag. verder ziet het er wel goed uit
Morgen studerenquote:
Drempels merk je het minste van als je ze volgas neemt, thans, zolang het geen bergen zijnquote:Op donderdag 1 mei 2014 19:13 schreef mstx het volgende:
[..]
0:30
Ik merkte vandaag toevallig ook dat wheelies best makkelijk gaan als je zo over een drempel stuitert
Dat heb ik ook ooit gedacht ja. En toen zat het achterwiel onder tegen het spatbordquote:Op donderdag 1 mei 2014 19:55 schreef Drinky het volgende:
[..]
Drempels merk je het minste van als je ze volgas neemt, thans, zolang het geen bergen zijn
Hoornvlies kun je nog gebruiken dan. Wat ik nog het meest irritante vind is dat als een paar straatcoureurs zichzelf en wellicht nog een paar anderen de dood in jagen er in no time zo'n bordje bij die dijk staat:quote:Op donderdag 1 mei 2014 19:50 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ben al donor, maar daar hebben ze weinig aan als je ingewanden helemaal kapot zijn.
[..]
Jij kent meerdere mensen die onder een vrachtauto zijn geschoven met zulke uitspraken
[..]
Want rechts passeren zou veiliger zijn? We reden er al een tijdje achter, op een gegeven moment gingen ze naar rechts, dan ga je erlangs. Hoeft verder geen gevaarlijke manouvre te zijn hoor inhalen, kan heel goed met de motor
Dat zal hier alleen gebeuren als m'n achterbrug/wiel eraf zou donderenquote:Op donderdag 1 mei 2014 19:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat heb ik ook ooit gedacht ja. En toen zat het achterwiel onder tegen het spatbord
Als die borden hetzelfde werken als de snelheidsborden en doorgetrokken strepen zul je er niet zo heel veel van moeten merken.quote:Op donderdag 1 mei 2014 20:01 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Hoornvlies kun je nog gebruiken dan. Wat ik nog het meest irritante vind is dat als een paar straatcoureurs zichzelf en wellicht nog een paar anderen de dood in jagen er in no time zo'n bordje bij die dijk staat:
[ afbeelding ]
Dure boete hoorquote:Op donderdag 1 mei 2014 20:03 schreef Drinky het volgende:
[..]
Als die borden hetzelfde werken als de snelheidsborden en doorgetrokken strepen zul je er niet zo heel veel van moeten merken.
Totdat ze de popo er gaan posteren natuurlijk.quote:Op donderdag 1 mei 2014 20:03 schreef Drinky het volgende:
[..]
Als die borden hetzelfde werken als de snelheidsborden en doorgetrokken strepen zul je er niet zo heel veel van moeten merken.
Nooit last van gehad *afkloppen doet*quote:Op donderdag 1 mei 2014 20:03 schreef Erasmo het volgende:
Als die borden hetzelfde werken als de snelheidsborden en doorgetrokken strepen zul je er niet zo heel veel van moeten merken.
En de quote-verneuk award gaat naar...quote:Op donderdag 1 mei 2014 20:07 schreef Drinky het volgende:
[..]
Nooit last van gehad *afkloppen doet*
Nee ik lieg, in Duitsland eentje voor 8km/h te hard ¤15
Isdatzo heeft er minder geluk mee, maar hij rijdt dan ook als een malloot.
Ik denk dat dat nog de "minste" boete zal zijn van het rijtje wat er dan voorbij gaat komenquote:Op donderdag 1 mei 2014 20:13 schreef Erasmo het volgende:
[..]
En de quote-verneuk award gaat naar...
Maar verboden in te rijden is een beste boete,
* Erasmo wil nog wel eens een afkortweg nemen door een bussluis
Recht der snelstenquote:Op donderdag 1 mei 2014 20:25 schreef Gummiebeer het volgende:
Ach, ik maak mij er ook niet druk meer om. Als je met 200 over de dijk wilt knallen, ga je goddelijke gang. Wordt er weer een dijkje afgesloten voor motoren, boeiend toch. En daarnaast, er is nog zoiets als natuurlijke selectie.
Geen relevante vraag, maar ik heb het vaak genoeg gezien inderdaad.quote:Op donderdag 1 mei 2014 19:50 schreef Drinky het volgende:
Jij kent meerdere mensen die onder een vrachtauto zijn geschoven met zulke uitspraken
Wheelies trekken terwijl er tegenliggers aankomen is m.i. geen rekening houden met overig verkeer, maar gewoon gevaarlijk.quote:Op donderdag 1 mei 2014 19:38 schreef Drinky het volgende:
Wat is er zo idioot aan een stukje blazen waar het kan met rekening te houden voor het overige verkeer?
Moeten die gasten toch eens leren rijden.quote:Op donderdag 1 mei 2014 20:39 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Geen relevante vraag, maar ik heb het vaak genoeg gezien inderdaad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
Hoezo gevaarlijk? Ander verkeer moet zich gewoon niet af laten leiden.. dan is er niks aan de hand.quote:Op donderdag 1 mei 2014 20:39 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Geen relevante vraag, maar ik heb het vaak genoeg gezien inderdaad.
[..]
Wheelies trekken terwijl er tegenliggers aankomen is m.i. geen rekening houden met overig verkeer, maar gewoon gevaarlijk.
jaquote:Op donderdag 1 mei 2014 21:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoezo gevaarlijk? Ander verkeer moet zich gewoon niet af laten leiden.. dan is er niks aan de hand.
Gebruik het fietspad, daar is die brommer voor en die zijn speciaal in Amsterdam gelegd om aan sightseeing te doenquote:Op donderdag 1 mei 2014 23:28 schreef Nero22 het volgende:
Zijn er trouwens FokMC'ers actief, of gewoon bekend rond Amsterdam? Komend weekend verhuis ik en ik wil graag wat mooie stukjes verkennen voor later.
Doe ik ook al om op school te komen. Staat ' ie ook gewoon tussen de scooters in.quote:Op donderdag 1 mei 2014 23:32 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Gebruik het fietspad, daar is die brommer voor en die zijn speciaal in Amsterdam gelegd om aan sightseeing te doen
Beemsterquote:Op donderdag 1 mei 2014 23:28 schreef Nero22 het volgende:
Zijn er trouwens FokMC'ers actief, of gewoon bekend rond Amsterdam? Komend weekend verhuis ik en ik wil graag wat mooie stukjes verkennen voor later.
Amstel dijk zuidquote:Op donderdag 1 mei 2014 23:28 schreef Nero22 het volgende:
Zijn er trouwens FokMC'ers actief, of gewoon bekend rond Amsterdam? Komend weekend verhuis ik en ik wil graag wat mooie stukjes verkennen voor later.
quote:
Popular German motorcycle magazine Motorrad (circulation of 135,000) is reporting in their April cover story that Honda plans to build a new Africa Twin that could revolutionize the Adventure Touring market. This new model isn’t another bloated 1200cc GS wannabe or adventure styled street bike, but a proper Adventure Bike with a real dirt focus.
Vito Cicchetti, General Manager of Honda Italy confirmed last year a new Africa Twin has been in the works and is coming soon. Now Motorrad is providing some details about potential specifications and where the new Africa Twin might fit in the market.
Motorrad reports that Honda would like to fill a hole in the market between the large 1200cc touring focused Adventure Bikes and dirt focused 650cc Dual Sport bikes. Currently, this segment has a real lack of variety made even worse with the discontinuation of the KTM 990 Adventure and Honda Transalp 700 in recent years. Honda’s Crossrunner 800, NC700X and CB500X are little more than budget street bikes dressed up in adventure clothing, with no intentions for off-road use. Clearly, Honda is in need of a proper Adventure Bike and entering the less-competitive middle-weight market would be a smart place to start.
Motorrad’s reported specs for this new Africa Twin (model code CRF1000) describe an Adventure Bike inspired by Honda’s 450cc Dakar Rally Production Racer. Styling and technology from the Rally bike would form the basis for the new Africa Twin. After Honda’s return to the Dakar Rally in 2013 from a 23 year absence (winning 5 titles during the 1980′s), it would make sense that they would want to capitalize on thier new racing heritage.
1998 Honda Africa Twin
The original Africa Twin was built in homage to the giant desert racers of the Paris-Dakar Rally.
It’s a story with a familiar ring. The original XRV750 Africa Twin from the late eighties was based on the NXR-750 Paris-Dakar Rally bike. It was a big Adventure Bike (a bit on the heavy side) that you could actually take off-road. It offered smooth V-Twin power and the dependability of a Honda for long-distance travel. The legendary Africa Twin was discontinued in 2003, but remains a popular choice for Adventure Riders. Unfortunately, they never imported the Africa Twin to the US or Canada.
Potential specs reported by Motorrad describe a new Africa Twin with a 1000cc Parallel-Twin instead of a V-Twin (apparently for cost saving purposes). The engine output would be around 100 hp with a dry weight of 397 lb (180 kg) and price tag of roughly $13,800 US. The bike would ride on a 21″ front wheel and 17″ rear, with 9.8 inches (250 mm) of suspension travel.
The design is described as more off-road focused than the KTM 1190 R, BMW F800GS or XTZ660 Tenere, but not quite as dirt oriented as the KTM 690 Enduro R. It’s expected to use a special off-road ABS like the one found on the Dakar Rally production racer as well.
Competitors at a Glance
Bike Models - Dry Weight (lbs.) - Fuel Capacity (US Gal) - Fr./Rr. Susp. Travel (inch) - HP - Price ($)
2003 Honda Africa Twin XRV750 456 6.1 8.7/8.4 61 N/A
2013 KTM 990 Adventure R 438 5.3 10.4/10.4 113 $14,999
2014 BMW F800GS 421 4.2 9.1/8.5 85 $12,100
2015 Honda Africa Twin CRF1000 397 5.3 9.8/9.8 100 $13,800
2014 BMW Sertão G650GS 391 4.7 8.3/8.3 50 $8,650
It appears that Honda’s formula for success is to build a reliable, fairly light-weight, low-maintenance, attractive Adventure Bike with serious off-road intentions and good comfort on the highway. It’s the holy grail of Adventure Bikes that has never quite been attained by any manufacturer. While some bikes have come close, there always seems to be something missing, something not quite there, some flaw that keeps the bike from achieving the complete package. With this new Africa Twin, it seems possible that Honda could draw significant market share from its competitors and become a runaway sales success.
These claims of liter-bike power with the weight of a 650cc Adventure Bike all sound a bit too good to be true though. But who better to revolutionize a market than Honda? They’ve done it before with the 1992 CBR900RR. After years of careful planning, they produced a sport bike with the weight of a 600cc and liter-class power. Could they do the same thing again with Adventure Bikes?
There is no way to know for sure if this is the bike Honda will produce. But we do know that a new Africa Twin will be released soon and that Honda has registered the “Africa Twin” trademark with the US Trademark Office, evidence that it could be coming to US shores this time around. Motorrad expects to see the new Africa Twin debut at either the INTERMOT or EICMA show later this year, and a launch as a 2015 model.
Let’s keep our fingers crossed and hope that this new Honda turns out to be anything close to these incredible specs. Most Adventure Riders would be happy with a 700-800cc engine and a sub-400 pound dry weight. If they are able to achieve their weight target with a 1000cc, even better.
Even SD lokkenquote:
hoeft niet, ik lees gewoon mee hoorquote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:56 schreef Dekatria het volgende:
Het blijkt toch concreter te zijn dan aanvankelijk gedacht:
[..]
[..]
Even SD lokken
Ik wil hem ook welquote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:56 schreef Dekatria het volgende:
Het blijkt toch concreter te zijn dan aanvankelijk gedacht:
[..]
[..]
Even SD lokken
mag hem niet kijkenquote:
dieses video ist in deinem land nicht verfügbar! topicpolizei!quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:33 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
mag hem niet kijkengestolen muziek alles...
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:33 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
mag hem niet kijkengestolen muziek alles...
http://www.westfrieseomringdijk.nlquote:Op donderdag 1 mei 2014 23:28 schreef Nero22 het volgende:
Zijn er trouwens FokMC'ers actief, of gewoon bekend rond Amsterdam? Komend weekend verhuis ik en ik wil graag wat mooie stukjes verkennen voor later.
Je kunt niet random er wat op plakken.....quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:52 schreef kepler het volgende:
Ik kom er net achter dat ik ook nog een nieuwe voorband nodig heb, iemand nog tips voor een leuke (betaalbare) band op de XTZ750?
Klepstelling gewoon niet goed.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 16:13 schreef Daantke het volgende:
Doe ik iets verkeerd?
Ik wilde net voor het eerst kleppen gaan stellen. Dus deksel eraf, nokken draaien tot ze precies de andere kant op wijzen, en voelertje tussen de nok en de shim...
De eerste gingen goed, gewoon waarden van ongeveer 0,020 (wat overigens al te klein is maar goed). Vanaf de derde of vierde kreeg ik zelfs de 0,08 er niet tussen. Dat ging zo door tot de laatste. Ok prima, gewoon veel te weinig klepspeling dus...
Maar toen ik daarna weer de eerste ging meten, kreeg ik ook daar de 0,08 er niet (of met veel moeite) tussen. Hoe kan dat?
Euwh wacht, verkeerd gelezen.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 16:31 schreef Daantke het volgende:
De 0,013 schuift er dus wel gewoon tussen, de 0,008 met moeite en de 0,004 gewoon niet
Verschilt dat zoveel per motor dan? Want in mn handleiding staat 0,03-0,08 ongeveer.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 16:34 schreef BlackLining het volgende:
ik heb zelf alleen 0.15, 0.20 en 0.25 nodig van mijn setje. De rest heb ik afgebroken. Scheelt gezeik.
Vaak kun je shims gewoon omwisselen bij een dealer, of voor een gereduceerde prijs.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 16:56 schreef Daantke het volgende:
[..]
Verschilt dat zoveel per motor dan? Want in mn handleiding staat 0,03-0,08 ongeveer.
edit
[ afbeelding ]
dat wordt dus weer drie weken werken voor nieuwe shims
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |