Het is zwart zoals op het plaatje rechts.quote:Op zondag 27 april 2014 18:05 schreef BlackLining het volgende:
Zegt niks. Zwarte bougie kan gare ontsteking zijn, maar ook verkeerd afgestelde carbs, verstopte carbs of filter, gare zuigerringen of lekkende pakkingen. Op zich kun je bar weinig met de kleur van een bougie. Het geeft aan dat er wat mis is, maar veel specifieker niet.
Vlotterbak die vast zit is het enige wat ik me zo kan bedenken. En dan had je hele cilinder onder water gestaan. Als je dan start kun je a. Hopen dat het niet ontploft en b. Een ander blok gaan kopenquote:Op zondag 27 april 2014 23:53 schreef kepler het volgende:
[..]
Het is zwart zoals op het plaatje rechts.
Maar de combinatie met een lekke carburateur doet mij vermoeden dat daar iets mis is. Kan misschien ook verklaren dat toe af en toe maar op 1 cilinder start (die cilinder verzopen)? Of kan dat niet? Hij rijdt ook niet super zuinig, 1 op 14 als ik mn best doe.
Ik heb er dus zoals je merkt te weinig verstand van om zelf op te lossenZeker als het niet een heel specifiek probleem is zoals dit...
Crikey! It's really pissed now!quote:
Das toch op eigen risico? Snap het probleem van de dealer niet zoquote:Op maandag 28 april 2014 16:36 schreef Isdatzo het volgende:
Bel net naar de enige dealer die op maandag open is in de omgeving.. willen ze me geen shims verkopen omdat ze in een yamaha gaan ipv een suzuki.
Teringlijers.
Waarom zeg je dan dat ook?quote:Op maandag 28 april 2014 16:36 schreef Isdatzo het volgende:
Bel net naar de enige dealer die op maandag open is in de omgeving.. willen ze me geen shims verkopen omdat ze in een yamaha gaan ipv een suzuki.
Teringlijers.
Bel gewoon vijf minuten later terug met een andere naam en zeg dat het voor een Soes isquote:Op maandag 28 april 2014 16:36 schreef Isdatzo het volgende:
Teringlijers.
Omdat 'ie vroeg voor wat voor motor 't was.. dus ik zeg: R6 '07. Gaat 'ie helemaal huilenquote:
Dat was de les van de laatste keer kleppen stellen op maandag, bijna alle motorzaken dichtquote:Op maandag 28 april 2014 16:36 schreef Isdatzo het volgende:
Teringlijers.
Handig om nu mee te komen ja.quote:Op maandag 28 april 2014 18:52 schreef pindaplukker het volgende:
Heeft er iemand nog toevallig een R1 of R6 schokbreker over?![]()
[ afbeelding ]
Nee, dat snap ik. Die bougie is ook geen probleem, maar meer een symptoom. Het probleem is het feit dat hij soms op 1 cilinder loopt (alleen na een nacht stil staan) en soms ook benzine lekt uit volgens mij de carburateur.quote:Op maandag 28 april 2014 00:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Vlotterbak die vast zit is het enige wat ik me zo kan bedenken. En dan had je hele cilinder onder water gestaan. Als je dan start kun je a. Hopen dat het niet ontploft en b. Een ander blok gaan kopen
Het kan talloze oorzaken hebben, aanwijzingen zijn iets te summier voor op een forum. Kun je niks aan doen als je verder niet weet wat er is natuurlijk maar met een zwarte bougie kun je niet veel.
Dat heb ik op het moment al met die rotatiedempertquote:Op maandag 28 april 2014 19:07 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb ook nog een Suzuki springstok liggen waar alle demping uit is, als je wiltdikke pret na een drempel
Misschien was de dealer wel bang voor claims. Je propt tenslotte Soes onderdelen in een Yamaha. Gezien de afvallende onderdelen toch een slimme zet van de dealert.quote:Op maandag 28 april 2014 18:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Omdat 'ie vroeg voor wat voor motor 't was.. dus ik zeg: R6 '07. Gaat 'ie helemaal huilen.
Mja. Toch een beetje lullig als je op de snelweg ineens merkt dat je nog op een handjevol shims zit en de rest van de fiets er al vanaf gedonderd isquote:Op maandag 28 april 2014 19:11 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Misschien was de dealer wel bang voor claims. Je propt tenslotte Soes onderdelen in een Yamaha. Gezien de afvallende onderdelen toch een slimme zet van de dealert.
Ja precies. Gaat alle kanten op. Om die reden heb ik er nu ook een GSX-R 750 SRAD schokbreker onder zitten. Eén op één swap, maar man man man wat een vooruitgangquote:Op maandag 28 april 2014 19:09 schreef pindaplukker het volgende:
[..]
Dat heb ik op het moment al met die rotatiedempertook leuk als je hard door een bocht heen gaat
Dus vandaar dat er een r1/6 schokbreker voor in de plaats komt, maar zie al dat marktplaats er vol mee staat
Welnee, 't zijn geen soes-onderdelen. Het zijn standaard 7.48mm diameter shims.quote:Op maandag 28 april 2014 19:11 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Misschien was de dealer wel bang voor claims. Je propt tenslotte Soes onderdelen in een Yamaha. Gezien de afvallende onderdelen toch een slimme zet van de dealert.
dit. Ook wel eens gehad. "Nee die mag ik je niet verkopen. Heb ik ook niet"quote:Op maandag 28 april 2014 19:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Welnee, 't zijn geen soes-onderdelen. Het zijn standaard 7.48mm diameter shims.
Dit is gewoon een eersteklas voorbeeld van klantonvriendelijkheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |