Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar mosselmossel als je je hebt aangemeld
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
Morgen ga ik weer lopen. Geen idee hoeveel KM. Zie ik onderweg wel. Nog 4 weken tot de marathon. En tot 25 ging gisteren prima. Volgend weekend 32 en dat moet het wel goedkomen zonder echte voorbereiding.
Winnen zal er niet in zitten denk ik.
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
Op vrijdag 18 april 2014 21:38 schreef _MvN_ het volgende: Morgen ga ik weer lopen. Geen idee hoeveel KM. Zie ik onderweg wel. Nog 4 weken tot de marathon. En tot 25 ging gisteren prima. Volgend weekend 32 en dat moet het wel goedkomen zonder echte voorbereiding.
Op vrijdag 18 april 2014 21:38 schreef _MvN_ het volgende: Morgen ga ik weer lopen. Geen idee hoeveel KM. Zie ik onderweg wel. Nog 4 weken tot de marathon. En tot 25 ging gisteren prima. Volgend weekend 32 en dat moet het wel goedkomen zonder echte voorbereiding.
Winnen zal er niet in zitten denk ik.
Euhm... Zonder echte voorbereiding? Hoe wilde je al die lange duurlopen dan noemen?
Ik mag er trouwens bij voor zondag a.s. wanneer ik de Delftse Houtloop wil gaan lopen. Waarschijnlijk de 10k. Ik heb geen idee hoe dat zal gaan, het is een test of ik langduriger iets minder lage snelheden volhoud met de heup. Het wordt mijn eerste wedstrijd sinds het CPC-fiasco.
ik loop om de dag, rust is een sleutel naar succes
Oke, niet iedereen in dit topic is gezegend met het herkennen van aanstormend talent daarom maar even wat wijze raad van mijn kant... Laat je astublieft geen zand in de ogen strooien door de posters hier wat betreft rust, vergeet niet dat dit topic boordevol zit met zwalkers die een Belgische opgewaardeerde huisvrouw nodig hebben of hadden om sowieso maar enige motivatie te vinden om hard te gaan lopen.... en pas na jaren, struikelend en half kotsend eindelijk in staat zijn om 42km hard lopen in tijden die na een dag al de vergetelheid in gaan om nooit meer onder die laag stof vandaag te komen... Denk je echt da Kipsang de hele dag op zijn luie reet zit...?? Follow your dream brother, I will be right behind you....if I only could keep up that is
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn... [b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
Op vrijdag 18 april 2014 21:42 schreef Zwabberhark het volgende: Ik mag er trouwens bij voor zondag a.s. wanneer ik de Delftse Houtloop wil gaan lopen. Waarschijnlijk de 10k. Ik heb geen idee hoe dat zal gaan, het is een test of ik langduriger iets minder lage snelheden volhoud met de heup. Het wordt mijn eerste wedstrijd sinds het CPC-fiasco.
O, en is er al een datum geprikt voor een Utrechtse Heuvelrug Fok! Meet?
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn... [b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
Oke, niet iedereen in dit topic is gezegend met het herkennen van aanstormend talent daarom maar even wat wijze raad van mijn kant... Laat je astublieft geen zand in de ogen strooien door de posters hier wat betreft rust, vergeet niet dat dit topic boordevol zit met zwalkers die een Belgische opgewaardeerde huisvrouw nodig hebben of hadden om sowieso maar enige motivatie te vinden om hard te gaan lopen.... en pas na jaren, struikelend en half kotsend eindelijk in staat zijn om 42km hard lopen in tijden die na een dag al de vergetelheid in gaan om nooit meer onder die laag stof vandaag te komen... Denk je echt da Kipsang de hele dag op zijn luie reet zit...?? Follow your dream brother, I will be right behind you....if I only could keep up that is
Maar wat RD zegt is: als jij je lekker voelt en geen blessures krijgt, doe lekker wat je wilt. Mo Farah maakt 250km in een week, dus hoezo rustdag?
Weet iemand een manier om een bepaalde afstand van tevoren uit te stippelen? Ik wil bijvoorbeeld 12 kilometer vanaf het Amsterdamse Bos lopen. Hoe kan ik een route op bijvoorbeeld Google Maps invoeren?
core training, cross training.... work it brother!!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Op vrijdag 18 april 2014 21:50 schreef Devv het volgende: Weet iemand een manier om een bepaalde afstand van tevoren uit te stippelen? Ik wil bijvoorbeeld 12 kilometer vanaf het Amsterdamse Bos lopen. Hoe kan ik een route op bijvoorbeeld Google Maps invoeren?
Op vrijdag 18 april 2014 21:50 schreef Devv het volgende: Weet iemand een manier om een bepaalde afstand van tevoren uit te stippelen? Ik wil bijvoorbeeld 12 kilometer vanaf het Amsterdamse Bos lopen. Hoe kan ik een route op bijvoorbeeld Google Maps invoeren?
MoBlo had daar een site voor... looptrack of zoiets...zal even voor je zoeken
Maar wat RD zegt is: als jij je lekker voelt en geen blessures krijgt, doe lekker wat je wilt. Mo Farah maakt 250km in een week, dus hoezo rustdag?
sorry al die 40 plussers..
Maar ik kan niet voelen of er een blessure aankomt of zo. Maar heb nu vakantie dus zie t wel zitten om iedere dag te lopen, want dan kan ik dus over de 10km ovee twee weken
Markeer je beginpunt in Google Maps. Daarna je eindpunt enkele 100m verderop. En dan maar slepen met het lijntje wat ertussenin zit. Soms is het leven zo makkelijk.
Markeer je beginpunt in Google Maps. Daarna je eindpunt enkele 100m verderop. En dan maar slepen met het lijntje wat ertussenin zit. Soms is het leven zo makkelijk.
Maar ik kan niet voelen of er een blessure aankomt of zo. Maar heb nu vakantie dus zie t wel zitten om iedere dag te lopen, want dan kan ik dus over de 10km ovee twee weken
Opbouw schema's doen meestal een paar maanden voor 5 KM. Loop eerst eens ontspannend 5 KM en bouw rustig naar 10 KM. Dan mag je eens aan een HM gaan denken.
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
Vandaag met mijn zusje naar de "zak van zuid-beveland" gereden om daar het rondje te lopen wat ik recent een keer gelopen heb. Mooie route over onverharde slingerende binnendijken en door heggen en weilanden.
In plaats van te lopen op een tempo vandaag eens geprobeerd om te lopen op hartslag. Heb geprobeerd om de gehele tijd tussen de 150 en 160 te blijven. Ging prima, al was het tempo er op sommige momenten wel redelijk uit.
Naderhand wat last van mijn rechter achillespees. Voelt beetje stijfjes aan allemaal. Ik durf er nog niks van te zeggen, dus even afwachten hoe het morgen voelt.
Opbouw schema's doen meestal een paar maanden voor 5 KM. Loop eerst eens ontspannend 5 KM en bouw rustig naar 10 KM. Dan mag je eens aan een HM gaan denken.
ik hebbniet zoveel geduld .. ik voer per week minimaal 1km op , meestal ga ik er nog dik boven. Was zondag begonnen, doe nu 6km
Toch wel. En dan nu alweer bijna een marathon. Netjes
Mijn basisconditie is vrij constant gebleven. Kan ook makkelijk een paar weken niet lopen en het dan gewoon weer oppakken. Moet ik wel niet mezelf volvreten.
Hier een dagje er op uit dus afsluiten maar, nog veel plezier en PassThatShit, mocht je nog wat killer-tips willen hebben, we PM'en he Bro!!
Op vrijdag 18 april 2014 22:14 schreef rechtsedirecte het volgende: Hier een dagje er op uit dus afsluiten maar, nog veel plezier en PassThatShit, mocht je nog wat killer-tips willen hebben, we PM'en he Bro!!
Even bij gelezen Ik zag een opmerking ober de 'heen en terug' Ekiden in Eindhoven. Dat komt omdat Eindhoven Atletiek nogal ongunstig ligt.. Ze zitten tussen 2 verkeersaders is die niet eenvoudig af te sluiten zijn. Dus beperkte ruimte voor een rondje, erg jammer.. Als ik EA was zou ik starten en finishen aan de overkant van de weg. 3 minuten lopen maar zoveel meer mogelijkheden voor een leuke route Maar ze willen alles over hun baan laten komen, ook begrijpelijk.
Ik zit met een ijszak op mn schenen.. Ze doen pijn, ineens.. Ik twijfel alleen of het van het lopen is of van het op mijn knieën zitten afgelopen dagen.. Het zit hoger dan voorheen. Dus uit voorzorg even ijs.
Wel relaxed gelopen vanmorgen, zelfs mn wekker voor gezet. Had me net te warm aangekleed, want had nauwelijks tempo maar toch een "hoge" hartslag. Toen ik weer in de koude wind ging lopen ging hij een stuk naar beneden..
Op vrijdag 18 april 2014 23:43 schreef Nikkie_86 het volgende: Nieuw record 5 km in 25 minuten met als snelste tijd 4.22 de km. Het lijkt erop dat ik terug ben
Ben ook heel trots... meer als een maand lopen klooien met mn knie en geen zin ed.. en nu wel iets kortere afstand maar een minuut de kilometer van mn normale tijd afgelopen..
Grappig avondje op m'n werk... Een vrijwilligers-bedank-avond van een atletiekvereniging voor alle vrijwilligers die hebben geholpen met de voorbereidingen voor de marathonlopers.. Dus alle begleiders van de loopgroepen, de mensen die voor water en winegums enzo tijdens de trainingslopen hebben gezorgd etc.. Natuurlijk ook veel marathon-lopers zelf erbij..
Werd meteen gevraagd of ik bij hen kwam trainen voor m'n HM, maar dat is een beetje uit de richting Wel super dat ik juist deze groep had
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
Voor je bioritme is het het beste om alle dagen rond dezelfde tijd op te staan...
Wel een raar gevoel vandaag. Ik ga normaal altijd zaterdagochtend lopen, maar heb nu vanavond een loopje gepland staan. Dus maar even lekker relaxed wakker worden.....
Gebrek aan energie maakt dat ik toch best wel een beetje kan uitslapen hoor. Maar ik sta doordeweeks om 5:15 op, dus als ik dan in het weeken om half 9 opsta heb ik echt het gevoel dat ik een gat in de dag heb geslapen
Have fun Hatsie! Hier vandaag een rustdag maar morgen een heerlijke lange duurloop van hopelijk rond de 30km met een van mijn mede-Naseby'ers via de Longwoods water race track....nu al zin in!
[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 19-04-2014 08:27:00 ]
O nogiets. Of negeer die ene persoon of geef hem goeie tips. En niet dingen waarbij hij zich naar de klote loopt. Hoogstwaarschijnlijk is het idd een trol maar misschien heeft hij wel een heel andere stempel dat zijn gedrag verklaard.
Congratulations! Your pre-registration for the Schneider Electric Marathon de Paris 2015 is now valid. The draw will take place on April 22. Good luck to all! Thank you for your confidence.
mooi! RD ziet opeens het nadeel van wonen op een eiland....
Parijs is ieder jaar weer, en we zijn nog jong. Alle tijd van de wereld!
Zo is dat Als je volgend jaar weer zo'n post plaatst dan heb je kans dat ik me ook inschrijf Ik 2016 moet dan in Enschede wel de 5km (NOFI) lopen, maar dat durf ik wel in de voorbereiding van een marathon.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Op zaterdag 19 april 2014 08:15 schreef hatsaflats het volgende: Gebrek aan energie maakt dat ik toch best wel een beetje kan uitslapen hoor. Maar ik sta doordeweeks om 5:15 op, dus als ik dan in het weeken om half 9 opsta heb ik echt het gevoel dat ik een gat in de dag heb geslapen
Maar LDL-tijd
Precies dit ja
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Mijn ontbijtservisce / wekservice is net pas wakker, ik hou van de biologische klok van mijn zoon
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 08:42 schreef streamnl het volgende: @Nirak, wel zwaaien als je me straks ziet op de Malpi. Ben benieuwd hoe mooi het daar lopen is.
[..]
Jij bent veel te wakker om ontbijt in bed te nemen.
Het is daar hartstikke leuk Maar ik hen daar eigenlijk nog nooit gelopen.... Alleen nog maar op zoek geweest naar illegaal gebouwde feest hutten Enzo, om ze af te breken uiteraard
De heide staat natuurlijk nog lang niet in bloei, maar dat mag de pret niet drukken, veel plezier!
Als je die wilt moet je vooral nu pr's in training gaan lopen...
was niet echt de bedoeling om pr te lopen.. maar ja soms ben ik een wervelwind en kan ik mezelf niet meer stoppen... al had ik niet het idee dat ik zoveel sneller liep...
was niet echt de bedoeling om pr te lopen.. maar ja soms ben ik een wervelwind en kan ik mezelf niet meer stoppen... al had ik niet het idee dat ik zoveel sneller liep...
Houd in je achterhoofd dat de Marikenloop pas over een maand is. Alle tijd om lekker te trainen dus
Houd in je achterhoofd dat de Marikenloop pas over een maand is. Alle tijd om lekker te trainen dus
jaa moet komende weken de afstand paar keer lopen zodat ik de laatste week rustig aan kan doen.. is me geadviseerd.. hoe doen jullie dat?? Laatste week wel trainen niet trainen korte loopjesof nog wat anders??
jaa moet komende weken de afstand paar keer lopen zodat ik de laatste week rustig aan kan doen.. is me geadviseerd.. hoe doen jullie dat?? Laatste week wel trainen niet trainen korte loopjesof nog wat anders??
Welke afstand ga je lopen? Toen ik m'n eerste 10km wedstrijd liep, had ik nog nooit meer dan 8km aan één stuk gelopen. Maar toch heb ik de hele 10km rennend afgelegd. Komt wel goed! Heel blijven is belangrijker!
Voor de 10 km loop ik de week tevoren de laatste 10 km, daarna nog een kleim stukje (5-7 km) en de laatste 3 dagen niet. De dag tevoren fiets ik ff een stukje of wandel wat. Weekje geen alcohol, dag ervoor en de dag zelf niet te weinig drinken.
Maar is voor 10 km wellicht niet nodig hoor. T is niet een afstand die een aanslag op je lichaam pleegt ofzo
Ja! .....of toch misschien wat Guppie zegt, gewoon tot zo'n 8km lopen en verder heel blijven
Zo, dat was best een aardig rondje. Een nieuw stukje Alkmaar "ontdekt", verstopt tussen een bedrijventerrein en de A9. Vet veel konijntjes en eendjes en nog meer beestjes gezien Af en toe gestopt om een foto te maken, maar de camera in m'n telefoon is eigenlijk gewoon waardeloos. En m'n hartslagmeter lijkt toch wel een tik van de wasmachine te hebben gehad, beetje jammer. Het voelde grotendeels qua inspanning een beetje als een veredelde wandeling, dus dat is prima.
Ik weet niet welke afstand nikkie liep voor ze geblesseerd raakte. Maar op zich klinkt elke week een km erbij best ok. Tenzij ze nooit verder heeft gelopen dan 5 km. Dan zou ik me wat strikter aan de 10% houden denk ik.
Elke week een kilometer is op zich niet zo gek denk ik, zolang je maar het tempo gelijk houdt. Zowel tempo als afstand verhogen is over het algemeen vragen om problemen.
Op zaterdag 19 april 2014 09:57 schreef Murmeli het volgende: Voor de 10 km loop ik de week tevoren de laatste 10 km, daarna nog een kleim stukje (5-7 km) en de laatste 3 dagen niet. De dag tevoren fiets ik ff een stukje of wandel wat. Weekje geen alcohol, dag ervoor en de dag zelf niet te weinig drinken.
Maar is voor 10 km wellicht niet nodig hoor. T is niet een afstand die een aanslag op je lichaam pleegt ofzo
Mwah, ligt eraan hoe diep je wil gaan Ik ben aardig dood geweest na een aantal 10k's (herstellen gaat wel sneller )
Deze uitspraak gaan we echt voorlopig niet meer kwijt raken hè.
Ik geniet nog even van mijn hotel ontbijtje compleet met bacon and eggs en dan ga ik zo nog even relaxen in het zonnetje voor ik mijn rondje ga lopen. Hoop dat het een beetje gaat want ik had vannacht kramp in mijn kuit van het lange staan bij Justin Timberlake gisteravond.
Iedereen die vandaag gaat lopen geniet ervan. Als ik weer thuis ben zal ik een poging doen bij te lezen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Ik geniet nog even van mijn hotel ontbijtje compleet met bacon and eggs en dan ga ik zo nog even relaxen in het zonnetje voor ik mijn rondje ga lopen. Hoop dat het een beetje gaat want ik had vannacht kramp in mijn kuit van het lange staan bij Justin Timberlake gisteravond.
Iedereen die vandaag gaat lopen geniet ervan. Als ik weer thuis ben zal ik een poging doen bij te lezen.
Veel plezier Lekker rustig aan lopen, dan komt het wel goed
Das waar. Ik was zondag ook dood. Ook wel beeeetje diep gegaan geloof ik. Het voelt alleen zo aanstellerig voor zo'n afstand
Ik vind de 10k wat dat betreft een hele leuke afstand om voor te trainen. Kost niet superveel tijd, maar in de wedstrijd zelf moet/kan je heel diep gaan om een goede tijd neer te zetten.
De allerleukste wedstrijd afstand blijf ik de 21k vinden. Snelheid en uithoudingsvermogen, en je kan pas echt een goede tijd zetten als je je lichaam goed kent en goed getraind hebt Het is net wat makkelijker te overzien dan een hele marathon
Ik probeer intussen een route uit te stippelen voor vanmiddag, met mijn voetjes in een voetenbadje. Creatief met Google Maps (thanks voor die tip Gups!) Ik zou graag met een veer oversteken, maar om dan terug te komen wordt het 27 km zie ik
Ja sorry. Ik was het geluid aan het aanzetten en testen en dat ging nogal mis. Als t goed is zijn ze allemaal weg nu. Althans ik heb ze wel gedelete. Mijn mobiel doet heel moeilijk met stemgeluid aanzetten
Op zaterdag 19 april 2014 10:31 schreef Murmeli het volgende: Ja sorry. Ik was het geluid aan het aanzetten en testen en dat ging nogal mis. Als t goed is zijn ze allemaal weg nu. Althans ik heb ze wel gedelete. Mijn mobiel doet heel moeilijk met stemgeluid aanzetten
Geef je mobiel maar weer de schuld
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Mijn loopje van gisteren. Ging echt super! Qua snelheid is het een hele lage piramide. 5 heen en toen omgekeerd en 5 terug, de terugweg vol de wind van voren dus dat was flink werken. Hopelijk voel ik me volgende week ook zo dan loop ik een mooi nieuw PR op de HM in Enschede.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Ik weet niet welke afstand nikkie liep voor ze geblesseerd raakte. Maar op zich klinkt elke week een km erbij best ok. Tenzij ze nooit verder heeft gelopen dan 5 km. Dan zou ik me wat strikter aan de 10% houden denk ik.
normaal gesproken loop ik 7/8 km hoor we hadden gisteren niet heel veel zin dus ben k wat harder gaan lopen op een kortere afstand. maar ja verbaasde mezelf ook enorm met die pr...ging vrij makkelijk maar gewoon geen pijn ook niet tijdens het wandelen... voelde zo goed dat ik daarna nog maar iets harder ging lopen... maar dat gaat me ook niet snel weer gebeuren hoor haha
10 km... en heb k tot nu toe 1x gelopen...maar ik moet het best kunnen... al ga ik kruipend over de finish halen zal ik het
Dan zou ik nu wel zorgen dat ik heel blijf. PR lopen in training kan best, maar niet als je herstellende bent van een blessure. En zo kort voor een evenement, waarvan je de afstand nauwelijks in de benen hebt, is het ook niet verstandig.
Tenzij je echt kruipend de finish over wil
Zoals hats ook zei: tempo én afstand omhoog gooien, tegelijk, is vragen om problemen. Been there, done that... It got painful.
D'n YUR heeft het dus echt zwaar gehad in het mooie Rotterdam, dat hij zichzelf pas 6 (zés!) dagen na de finish inschrijft voor een volgende voorjaarsmarathon.
Dan zou ik nu wel zorgen dat ik heel blijf. PR lopen in training kan best, maar niet als je herstellende bent van een blessure. En zo kort voor een evenement, waarvan je de afstand nauwelijks in de benen hebt, is het ook niet verstandig.
Tenzij je echt kruipend de finish over wil
Zoals hats ook zei: tempo én afstand omhoog gooien, tegelijk, is vragen om problemen. Been there, done that... It got painful.
nou.... mn moto is wel ik wil alles of niets... maar het liefst ga ik full speed over de finish haha... maar goed ik loop sowieso de 10 met pauze. Anders kom ik helemaal niet over en ben ik kapoet.. moet van mn fysio altijd pauze blijven lopen... mijn beenspieren kunnen er op 1 of andere manier niet goed tegen dat ik langere afstanden ga lopen... maar bedankt voor de tips (voor allemaal) morgen lekker ff in het bos lopen en dan gewoon normaal tempo hihi
Door omstandigheden deze week erg weinig kunnen lopen, baal ik wel van als het niet goed in te plannen is. Bemerk ook dat ik daar echt wat chago van wordt
Maar goed, voor morgenmiddag heb ik een mooie 14.5 route uitgezocht. Ik hoef maar 14 voor mijzelf maar als het lekker gaat maak ik er een mooie 15 van (weer een mijlpaal)
Weet inmiddels ook nu dat ik mee kan lopen op de TT run 21 Juni. 2 of 3 rondjes doen.. hmmm.. als het warm weer is dan is 13.3 (3 rondjes) wel heel ver! En er is niet echt een PR te zetten op zo'n afstand, het is ook geen 5 of 10EM afstand. Weet iemand wat de hoogteverschillen zijn op dat circuit?
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
normaal gesproken loop ik 7/8 km hoor we hadden gisteren niet heel veel zin dus ben k wat harder gaan lopen op een kortere afstand. maar ja verbaasde mezelf ook enorm met die pr...ging vrij makkelijk maar gewoon geen pijn ook niet tijdens het wandelen... voelde zo goed dat ik daarna nog maar iets harder ging lopen... maar dat gaat me ook niet snel weer gebeuren hoor haha
Dan zou ik gewoon op of iets onder je normale snelheid elke week een km uitbreiden ofzo. En geen 10 km in 50 minuten proberen op de Marikenloop. Maar dat had je zelf vast ook al bedacht.
Dan zou ik gewoon op of iets onder je normale snelheid elke week een km uitbreiden ofzo. En geen 10 km in 50 minuten proberen op de Marikenloop. Maar dat had je zelf vast ook al bedacht.
Nee heb qua tijd erg ruim aan gehouden.. 1 uur en zoveel minuten.. maar als ik mijn normale tempo aan houd dan moet ik het in principe binnen het uur kunnen lopen... loop normaal 11 km in het uur gemiddeld samen met mn vriendin.. zij loopt mijn pauzes door dus die reken ik dan niet mee!
nou.... mn moto is wel ik wil alles of niets... maar het liefst ga ik full speed over de finish haha... maar goed ik loop sowieso de 10 met pauze. Anders kom ik helemaal niet over en ben ik kapoet.. moet van mn fysio altijd pauze blijven lopen... mijn beenspieren kunnen er op 1 of andere manier niet goed tegen dat ik langere afstanden ga lopen... maar bedankt voor de tips (voor allemaal) morgen lekker ff in het bos lopen en dan gewoon normaal tempo hihi
Ik denk dat je beenspieren vooral moeten wennen. En dat motto gaat je niet helpen. Doe het lekker rustig aan. 10km/u is meer dan genoeg, 12 is niet nodig
Nee heb qua tijd erg ruim aan gehouden.. 1 uur en zoveel minuten.. maar als ik mijn normale tempo aan houd dan moet ik het in principe binnen het uur kunnen lopen... loop normaal 11 km in het uur gemiddeld samen met mn vriendin.. zij loopt mijn pauzes door dus die reken ik dan niet mee!
Is al een behoorlijke snelheid hoor! In ieder geval: ik haal dat niet althans niet 5 of meer km achter elkaar
Hoeveel/hoe lang neem je normaal gesproken pauze in een training van 10km?
Ik denk eerder dat je beenspieren er niet tegen kunnen dat je continu op je max loopt. Als je wat rustiger gaat lopen, zeg 9,5-10km/u, heb je dikke kans dat je de 10km wél zonder wandelen kan volbrengen.
Ik zou het niet eens willen, moeten wandelen bij een evenement. Dan liever wat langzamer en wel gewoon alles kunnen hardlopen.
Ik denk dat je beenspieren vooral moeten wennen. En dat motto gaat je niet helpen. Doe het lekker rustig aan. 10km/u is meer dan genoeg, 12 is niet nodig
ga k op de 10 ook vast niet halen hoor!! begon gisteren al bijna te hyperventileren doordat ik mn ademhaling niet meer goed had, en dat is bij mij echt een teken van vermoeidheid... dus ben toen ook maar ietsjes afgezakt en heb mn vriendin lekker weg laten lopen.. toen het weer beter ging heb k weer pasje bij gedaan. maar je hebt gelijk ik moet soms iets beter op mezelf passen en me niet teveel door mn vriendin laten meesleuren en opnaaien al is t soms best leuk en liggen we in een deuk.. mijn lichaam kan er niet zo goed tegen helaas als dat van haar...
Is al een behoorlijke snelheid hoor! In ieder geval: ik haal dat niet althans niet 5 of meer km achter elkaar
tja mijn vriendin loopt harder dan de gemiddelde vrouw en ik heb me redelijk aan haar aangepast... al loopt ze me er finaal uit maar qua tempo zit ik goed.. nu nog zorgen dat ik niet weer blessure krijg dan ben ik blij
ga k op de 10 ook vast niet halen hoor!! begon gisteren al bijna te hyperventileren doordat ik mn ademhaling niet meer goed had, en dat is bij mij echt een teken van vermoeidheid... dus ben toen ook maar ietsjes afgezakt en heb mn vriendin lekker weg laten lopen.. toen het weer beter ging heb k weer pasje bij gedaan. maar je hebt gelijk ik moet soms iets beter op mezelf passen en me niet teveel door mn vriendin laten meesleuren en opnaaien al is t soms best leuk en liggen we in een deuk.. mijn lichaam kan er niet zo goed tegen helaas als dat van haar...
Als ik dit lees denk ik: ga lekker alleen lopen. Zij zit op een ander niveau denk ik. Je loopt jezelf de vernieling in als je met haar blijft meelopen denk ik. Het is echt heel belangrijk om je eigen lichaam te volgen!
En wat yuki zegt: brrrr wandelen tijdens een 10 km loop brrr
En bijna hyperventileren gaat natuurlijk nergens over. Ik blijf altijd redelijk rustig qua ademhaling en de laatste paar honderd meter mag ik wat meer geven. Maar anders houd je t echt niet vol hoor.
Hoeveel/hoe lang neem je normaal gesproken pauze in een training van 10km?
Ik denk eerder dat je beenspieren er niet tegen kunnen dat je continu op je max loopt. Als je wat rustiger gaat lopen, zeg 9,5-10km/u, heb je dikke kans dat je de 10km wél zonder wandelen kan volbrengen.
Ik zou het niet eens willen, moeten wandelen bij een evenement. Dan liever wat langzamer en wel gewoon alles kunnen hardlopen.
op de 8 km ben ik gewent nu om 2 pauzes van ongeveer een minuut te nemen... even ademhaling stabiliseren opnieuw rekken en strekken en weer gaan... dus niet erg lang.. en met de marikenloop ga ik ook zeker proberen zo min mogelijk pauze te nemen en zo lang mogelijk door te lopen.. misschien haal ik het wel en zit t tussen mn oren.. maar we zullen zien.. ik ga gewoon mn best doen en meer kan ik niet
Er zijn maar weinig 10km loopjes waarbij ik niet eventjes gewandeld heb voor een paar slokjes drinken Maar mijn duurvermogen (dat wat je krijgt van langzaam lopen) is ook meh.
tja mijn vriendin loopt harder dan de gemiddelde vrouw en ik heb me redelijk aan haar aangepast... al loopt ze me er finaal uit maar qua tempo zit ik goed.. nu nog zorgen dat ik niet weer blessure krijg dan ben ik blij
Begin toch echt het idee te krijgen dat iedereen hier zegt dat je te hard loopt en jij de enige bent die er toch wat anders over denkt. kijk eens bijvoorbeeld naar semtex die in haar trainingen vaak genoeg redelijk rustig aan doet en toch de meeste hier in wedstrijden achter zich laat.
Als ik dit lees denk ik: ga lekker alleen lopen. Zij zit op een ander niveau denk ik. Je loopt jezelf de vernieling in als je met haar blijft meelopen denk ik. Het is echt heel belangrijk om je eigen lichaam te volgen!
En wat yuki zegt: brrrr wandelen tijdens een 10 km loop brrr
zij zit idd hoger hoor, en vaak haak ik ook wel af als zij door wil. tis niet zo dat ik mezelf over de top jaag ofzo... maar zij stimuleert mij om het hardlopen vol te houden en hebben samen plezier.. Ik begin er wel steeds meer van overtuigd te raken dat ik geen lange afstandloper ben... ik denk dat ik ook niet verder ga dan die 10 km... ik hou meer van tempo wisselingen en snelheid beetje opvoeren... daar heb ik gewoon lol van.. zonder mn vriendin was ik allang gestopt met hardlopen... dus voor mij persoonlijk is zonder haar lopen geen optie... al snap ik heel goed wat jullie bedoelen en vind ik het heel lief dat jullie me proberen te helpen!!!
Begin toch echt het idee te krijgen dat iedereen hier zegt dat je te hard loopt en jij de enige bent die er toch wat anders over denkt. kijk eens bijvoorbeeld naar semtex die in haar trainingen vaak genoeg redelijk rustig aan doet en toch de meeste hier in wedstrijden achter zich laat.
klopt maar ik vind sneller lopen fijn en ik heb niet het idee dat ik over de top loop... ja gisteren even maar normaal gesproken doe ik ook niet zo gek...
zij zit idd hoger hoor, en vaak haak ik ook wel af als zij door wil. tis niet zo dat ik mezelf over de top jaag ofzo... maar zij stimuleert mij om het hardlopen vol te houden en hebben samen plezier.. Ik begin er wel steeds meer van overtuigd te raken dat ik geen lange afstandloper ben... ik denk dat ik ook niet verder ga dan die 10 km... ik hou meer van tempo wisselingen en snelheid beetje opvoeren... daar heb ik gewoon lol van.. zonder mn vriendin was ik allang gestopt met hardlopen... dus voor mij persoonlijk is zonder haar lopen geen optie... al snap ik heel goed wat jullie bedoelen en vind ik het heel lief dat jullie me proberen te helpen!!!
ja he als ik mijn 5 km aabhoud heb ik na 2 km ook zoiets van kut ik moet er nog 3 dat red ik nooit. Loop ik op easypace dan heb ik bij 30 nog vrij weinig last.
Op zaterdag 19 april 2014 11:27 schreef Murmeli het volgende: Dan zou ik niet over 4 wk 10k gaan lopen maar lekker rond de 6 a 7 blijven hangen.
Tja ik heb me opgegeven dus ga ik het ook lopen.. het is voor mij een uitdaging en dat is leuk.. maar daarna ga k wel weer lekker vertrouwd mn 7 km lopen.. zij gaat dadelijk toch over naar langere afstanden voor de strongmanrun.. lopen we eerste deel samen en dan loop ik richting huis en loopt zij nog flink stuk door.. zo hebben we dat vorig jaar ook gedaan. Tevens is de Marikenloop voor mijzelf ook een bewijs aan mezelf dat ik meer in mn mars heb en aankan dan ik denk.. mezelf laten zien hoe sterk ik eigenlijk toch wel ben na mn lange strijd tegen dat stomme overgewicht enzo...
ja he als ik mijn 5 km aabhoud heb ik na 2 km ook zoiets van kut ik moet er nog 3 dat red ik nooit. Loop ik op easypace dan heb ik bij 30 nog vrij weinig last.
Ik ga het wel een keer proberen...kijken hoe het gaat. zal vast geen kwaad kunnen om t te proberen immers..
Tja ik heb me opgegeven dus ga ik het ook lopen.. het is voor mij een uitdaging en dat is leuk.. maar daarna ga k wel weer lekker vertrouwd mn 7 km lopen.. zij gaat dadelijk toch over naar langere afstanden voor de strongmanrun.. lopen we eerste deel samen en dan loop ik richting huis en loopt zij nog flink stuk door.. zo hebben we dat vorig jaar ook gedaan. Tevens is de Marikenloop voor mijzelf ook een bewijs aan mezelf dat ik meer in mn mars heb en aankan dan ik denk.. mezelf laten zien hoe sterk ik eigenlijk toch wel ben na mn lange strijd tegen dat stomme overgewicht enzo...
Kay, dat kan ik wel volgen ja. Doe in ieder geval voorzichtig
Ik ga overigens de komende weken proberen om m'n LDL's weer wat uit te breiden, om weer een beetje dezelfde inhoud te krijgen als toen ik voor de Vooroeverloop aan het trainen was. En zo 's ochtends een hobbelrondje is niet zo heel gek.
Volgende week dus maar echt voor Adidas Boost sloffen kijken, want ik heb nu eigenlijk geen schoenen voor lange stukken asfalt. Kinvara's moeten het dan nog maar iets langer volhouden
Op vrijdag 18 april 2014 22:14 schreef rechtsedirecte het volgende: Hier een dagje er op uit dus afsluiten maar, nog veel plezier en PassThatShit, mocht je nog wat killer-tips willen hebben, we PM'en he Bro!!
@Guard, thanks voor de tip! 3 blije kinders hier, ieder met een grote bidon! En papa mag hem dan wel lenen als hij veel dorst krijgt http://aquariuskeepmoving.nl/bidon
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
Potver, dat was een lekker relaxed loopje vandaag. Om het Engelenmeer heen, langs de Maasdijk. En mijn hartslag bleef heeeeeerlijk laag. Eigenlijk continu onder de 150, paar keer erboven. Even na de helft nog even een kort praatje gemaakt met twee clubgenoten die ik plots tegenkwam ('Ook om de weg voor de zekerheid te vragen, want ik was daar voor het eerst).
Eenmaal thuis stond er 18km op de teller.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu lekker kwark met appel, kiwi en een klein scheutje KC.
Op zaterdag 19 april 2014 11:03 schreef Zwabberhark het volgende: D'n YUR heeft het dus echt zwaar gehad in het mooie Rotterdam, dat hij zichzelf pas 6 (zés!) dagen na de finish inschrijft voor een volgende voorjaarsmarathon.
@Swets je zei dat ik vrij gemakkelijk de Asselronde liep en dat klopt ook wel. Maar toen ik net naar huis reed bedacht ik me dat vandaag ook heel erg relax ging. De Asselronde liep ik samen met TWC en we hebben zowat de hele route zitten praten. Ik vond die tijd ook erg snel voorbij was. Het was gezellig en je denk dan niet zoveel na over de pijntjes. En net weer. Voordat ik het wist had ik 23km gelopen. Ik denk dat dat de reden is dat Asselronde zo goed ging. Ik moet gewoon iemand hebben waarmee ik kan buurten
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 09:26 schreef Nirak het volgende: Mijn ontbijtservisce / wekservice is net pas wakker, ik hou van de biologische klok van mijn zoon
Het is daar hartstikke leuk Maar ik hen daar eigenlijk nog nooit gelopen.... Alleen nog maar op zoek geweest naar illegaal gebouwde feest hutten Enzo, om ze af te breken uiteraard
De heide staat natuurlijk nog lang niet in bloei, maar dat mag de pret niet drukken, veel plezier!
Malpi is goedgekeurd We hebben een mooie route van 23 km gelopen. We kwamen (zie ik nu) ook in Leenderbos uit. Malpi en de omgeving heeft veel plekken die echt heel mooi zijn en erg afgelegen. Toch twee keer stil gestaan om te genieten van de omgeving. Ik ga toch vaker in jouw achtertuin lopen.
O en ik ga toch niet de M lopen dit jaar. Hij traint voor een M die hij over een 3 maanden wilt lopen. Das te vroeg voor mij, dan zit ik nog steeds in een te drukke periode.
Op zaterdag 19 april 2014 12:50 schreef mosselmossel het volgende: Potver, dat was een lekker relaxed loopje vandaag. Om het Engelenmeer heen, langs de Maasdijk. En mijn hartslag bleef heeeeeerlijk laag. Eigenlijk continu onder de 150, paar keer erboven. Even na de helft nog even een kort praatje gemaakt met twee clubgenoten die ik plots tegenkwam ('Ook om de weg voor de zekerheid te vragen, want ik was daar voor het eerst).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu lekker kwark met appel, kiwi en een klein scheutje KC.
Weet je nog dat gesprek dat wij hadden voor die ene training bij OSS Volo? Toen zei je iets als in "Je kan makkelijk met ons mee, je bent een stuk sneller dan ik". Tegenwoordig liggen we angstig dicht bij elkaar man!
Je loopt nu 18km op 6:48 gemiddeld. Dat is ook een beetje mijn LDL tempo. Je loopt je D3 intervallen rond de 5' min/km, dat is ook precies mijn D3 tempo :p
Op zaterdag 19 april 2014 13:05 schreef streamnl het volgende: @Swets je zei dat ik vrij gemakkelijk de Asselronde liep en dat klopt ook wel. Maar toen ik net naar huis reed bedacht ik me dat vandaag ook heel erg relax ging. De Asselronde liep ik samen met TWC en we hebben zowat de hele route zitten praten. Ik vond die tijd ook erg snel voorbij was. Het was gezellig en je denk dan niet zoveel na over de pijntjes. En net weer. Voordat ik het wist had ik 23km gelopen. Ik denk dat dat de reden is dat Asselronde zo goed ging. Ik moet gewoon iemand hebben waarmee ik kan buurten
[..]
Malpi is goedgekeurd We hebben een mooie route van 23 km gelopen. We kwamen (zie ik nu) ook in Leenderbos uit. Malpi en de omgeving heeft veel plekken die echt heel mooi zijn en erg afgelegen. Toch twee keer stil gestaan om te genieten van de omgeving. Ik ga toch vaker in jouw achtertuin lopen.
De achtertuin van mijn werkgever Maar je kunt er heerlijk zwerven, richting leenderbos, richting groote heide en dan naar België. Hartstikke geschikt voor ldl's van tig km
Het ziet er naar uit dat ik ook aan de trail ga binnenkort. Loopmaatje vroeg of ik komende maand mee wil naar Belgie, en de manager van RW had het ook over een tripje in augustus
Op zaterdag 19 april 2014 13:14 schreef YUR het volgende: Het ziet er naar uit dat ik ook aan de trail ga binnenkort. Loopmaatje vroeg of ik komende maand mee wil naar Belgie, en de manager van RW had het ook over een tripje in augustus
Weet je nog dat gesprek dat wij hadden voor die ene training bij OSS Volo? Toen zei je iets als in "Je kan makkelijk met ons mee, je bent een stuk sneller dan ik". Tegenwoordig liggen we angstig dicht bij elkaar man!
Je loopt nu 18km op 6:48 gemiddeld. Dat is ook een beetje mijn LDL tempo. Je loopt je D3 intervallen rond de 5' min/km, dat is ook precies mijn D3 tempo :p
Dat red jij ook makkelijk! Alleen moet jij nog een beetje opbouwen, maar dit rondje kan jij met twee maanden ook prima aan. Dus dat gaan we ook nog wel een keer samen doen. Ik vermaak me prima in mijn eentje, maar af en toe samen lopen is toch ook wel lekker hoor. Dus. In juni of juli lopen we dit lekker samen
Dat red jij ook makkelijk! Alleen moet jij nog een beetje opbouwen, maar dit rondje kan jij met twee maanden ook prima aan. Dus dat gaan we ook nog wel een keer samen doen. Ik vermaak me prima in mijn eentje, maar af en toe samen lopen is toch ook wel lekker hoor. Dus. In juni of juli lopen we dit lekker samen
Is ook. Dat duurvermogen komt vanzelf wel weer terug, kwestie van goed opbouwen. En daar heb ik nu een plan voor (in totaal) 22 weken voor
Nu ik er zo aan dacht, heb ik weer eens m`n laatste LDL voor de HM bekeken. Toen liep ik 17,5km met 6:34 min/km gemiddeld en een HR van gemiddeld 150. Wat een verschil met nu. Dat was september 2013. Dit jaar het doel om minstens dezelfde afstand met minstens dezelfde snelheid / hartslag te kunnen lopen. Mooi doel!
Kleine stukjes trailen kan ik wel waarderen, als onderdeel van een parkoers. Mentaal gezien vind ik dat wel lekker, die afwisseling. Maar een volledig trailparkoers overleef ik waarschijnlijk niet, wat ik zonde vind. Wat mij betreft is het een andere tak van sport, vergelijkbaar met het verschil tussen wielrennen en MTB'en.
Op zaterdag 19 april 2014 12:50 schreef mosselmossel het volgende: Potver, dat was een lekker relaxed loopje vandaag. Om het Engelenmeer heen, langs de Maasdijk. En mijn hartslag bleef heeeeeerlijk laag. Eigenlijk continu onder de 150, paar keer erboven. Even na de helft nog even een kort praatje gemaakt met twee clubgenoten die ik plots tegenkwam ('Ook om de weg voor de zekerheid te vragen, want ik was daar voor het eerst).
SPOILER
Heerlijk loopje is heerlijk!
Huub van Noorden 3e in Marathon Zeeuws Vlaanderen! In een persoonlijke beste tijd van 2.31.20! Eerste werd Sebastien Schletterer die zes dagen na zijn 2.20 in Rotterdam alweer 2.25.14 liep.
Op zaterdag 19 april 2014 15:06 schreef Swetsenegger het volgende: Ik liep zojuist een rondje van 3KM met m'n dochter van 10, en dat was al een uitdaging. Ja zou toch 2 marathons in 6 dagen moeten lopen.
Op zaterdag 19 april 2014 15:10 schreef Zwabberhark het volgende: Ik zal er maar voor uitkomen: ik volg al sinds de jaren 80 het wereldkampioenschap snooker op de Beeb.
De huidige titelhouder heet Ronnie O'Sullivan en is tevens de populairste speler (ook al omdat hij soms onorthodoxe acties heeft en erg snel speelt).
Yep. Had jij verwacht dat hij zo snel was op een 10 km?
Wow, dat zou ik ook nooit achter hem gezocht hebben.
Die Ronnie draait ook al een poos mee trouwens. Het is inmiddels al ruim 10 jaar geleden dat ik een ex had die snookerde en toen deed deze man ook al mee.
Net een heerlijke 20 km gelopen in 1u47, maar leuker nog dat ik twee keer langs kasteel De Haar liep waar nu de vanity fair bezig is. Ik murwde me dus langs trollen, elfjes, en meer van dat spul. Erg leuk! Ook zag ik 300 meisjes verkleed als Khaleesi (game of thrones), wat me wel kan bekoren en waar ik iets vlugger van ga rennen :-)
Op zaterdag 19 april 2014 15:30 schreef Ciscus het volgende: Net een heerlijke 20 km gelopen in 1u47, maar leuker nog dat ik twee keer langs kasteel De Haar liep waar nu de vanity fair bezig is. Ik murwde me dus langs trollen, elfjes, en meer van dat spul. Erg leuk! Ook zag ik 300 meisjes verkleed als Khaleesi (game of thrones), wat me wel kan bekoren en waar ik iets vlugger van ga rennen :-)
Haha tof! Khaleesi! Maar klinkt als een mooi rondje verder!
Ik een 32km in 3:16:05. Was weer leerzaam. Wat minder goedkope sokken aangedaan (Nike hardloopsokken), scheelt in blaren en wat beter gedoseerd mijn isotone drankje opgedronken. En fuck, wat zijn Gu Gels lekker (smaken allemaal als vloeibare toffee)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Op zaterdag 19 april 2014 15:30 schreef Ciscus het volgende: Net een heerlijke 20 km gelopen in 1u47, maar leuker nog dat ik twee keer langs kasteel De Haar liep waar nu de vanity fair bezig is. Ik murwde me dus langs trollen, elfjes, en meer van dat spul. Erg leuk! Ook zag ik 300 meisjes verkleed als Khaleesi (game of thrones), wat me wel kan bekoren en waar ik iets vlugger van ga rennen :-)
Op zaterdag 19 april 2014 15:34 schreef SEMTEX het volgende: Ik een 32km in 3:16:05. Was weer leerzaam. Wat minder goedkope sokken aangedaan (Nike hardloopsokken), scheelt in blaren en wat beter gedoseerd mijn isotone drankje opgedronken. En fuck, wat zijn Gu Gels lekker (smaken allemaal als vloeibare toffee)
Doe mij even een linkje naar de verkoper als je wil? Vorige week en vandaag de fruitbars geprobeerd. DIe zijn prima, maar experimenteren kan geen kwaad
Ow, en drinken gaat ook steeds beter. Inmiddels neem ik al drie of vier maanden mijn waterbelt mee, met 1 water en 1 sportdrank. Inmiddels uitgevonden dat heel vaak één slokje het beste werkt.
Doe mij even een linkje naar de verkoper als je wil? Vorige week en vandaag de fruitbars geprobeerd. DIe zijn prima, maar experimenteren kan geen kwaad
Ow, en drinken gaat ook steeds beter. Inmiddels neem ik al drie of vier maanden mijn waterbelt mee, met 1 water en 1 sportdrank. Inmiddels uitgevonden dat heel vaak één slokje het beste werkt.
Ja precies! En alleen als je écht een droge mond hebt
Heb ook een hele goede ervaring met GU. Smaken prima, leveren prima energie. Heb ze nu nog niet nodig, maar over een hele tijd ga ik toch weer GU bestellen
Lees net dat ie verslaafd was aan drugs en alcohol, maar dat hardlopen hem een beetje uit de brand heeft getrokken. Hardlopen veroorzaakte ook oa de breuk met zijn ex
Op zaterdag 19 april 2014 16:25 schreef mosselmossel het volgende: helemaal niet gek hoor, dat een snookeraar ook hardloopt. Veel denksporters doen het ook. Gezond van lichaam, gezond van geest.
En bovendien. O'Sullivan zou zichzelf niet eens bijhouden aan tafel als hij niet zou hardlopen.
Anima Sana in Corpore Sano
Op zaterdag 19 april 2014 16:56 schreef Devv het volgende: Zou iemand deze er even bij kunnen zetten . Dat is een mooie uitloopafstand na de midweekse 10km.
Op zaterdag 19 april 2014 13:05 schreef streamnl het volgende: @Swets je zei dat ik vrij gemakkelijk de Asselronde liep en dat klopt ook wel. Maar toen ik net naar huis reed bedacht ik me dat vandaag ook heel erg relax ging. De Asselronde liep ik samen met TWC en we hebben zowat de hele route zitten praten. Ik vond die tijd ook erg snel voorbij was. Het was gezellig en je denk dan niet zoveel na over de pijntjes. En net weer. Voordat ik het wist had ik 23km gelopen. Ik denk dat dat de reden is dat Asselronde zo goed ging. Ik moet gewoon iemand hebben waarmee ik kan buurten
18 Mei in Leiden een stukje lopen? dan houden we hetzelfde tempo aan van 6 min/ km.
[ Bericht 12% gewijzigd door TheWhiteCowboy op 19-04-2014 18:14:41 ]
Op zaterdag 19 april 2014 19:07 schreef Murmeli het volgende: Ojee de VFF mafia is er weer Misschien moet ik mijn vriendinnetje P.IJ uit IJ er ff bij halen :p
Als dat de P.IJ. is die ik denk, zeg dan maar tegen haar dat het goed gaat met mijn schouder
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2014 19:15:51 ]
Een lekkere 21km gelopen, gewoon omdat het kan Het lopen ging echt heerlijk, maar toch realiseer ik me steeds meer dat ik mijn tempo bij een LDL echt omlaag moet brengen, zeker als ik in het najaar ga beginnen met het maken van de kilometers voor de marathon. Het zal (zoals iedereen zegt) best wel gaan wennen, maar momenteel is het gewoon zo dat als ik even niet oplet, ik vanzelf weer naar de 5:20/5:30 per km ga.
Nog beter mijn best doen dus
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 19 april 2014 20:20 schreef capricia het volgende: Ik zag net een filmpje op youtube van Haile Gebrselassie. Ging over overpronatie. Vraag me af waarom wij daar allemaal schoenen tegen moeten kopen.
Funrun in Best. Stipstreep was degene die daar over de kop ging.
Ik ga het doorgeven. Ze zit zelf nu met een klierende vinger helaasch. Al kan ze daar vast wel mee rennen. En een gebrek aan teennagels maar die dingen zijn toch zinloos
Ik ga het doorgeven. Ze zit zelf nu met een klierende vinger helaasch. Al kan ze daar vast wel mee rennen. En een gebrek aan teennagels maar die dingen zijn toch zinloos
Ik ken haar niet echt hoor, een keer met haar gelopen Maar die koprol zou ze nog wel moeten weten.
Op zaterdag 19 april 2014 16:56 schreef Devv het volgende: Zou iemand deze er even bij kunnen zetten . Dat is een mooie uitloopafstand na de midweekse 10km.
Vanavond dus mijn 2e officiële loop gelopen. Leuk, zo'n loopje in eigen dorp. Hoop bekende gezichten gezien, zowel tussen de lopers als langs de kant. Wel jammer dat ze zo'n loop in het bos over verharde wegen doen, maar goed, uiteindelijk lekker gelopen, met wel 6 bekertjes in Endomondo Vrouwlief heeft haar eerste loop gelopen, was best zenuwachtig van tevoren, maar toch proma haar 5km uitgelopen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 19 april 2014 20:49 schreef cafca het volgende: Vanavond dus mijn 2e officiële loop gelopen. Leuk, zo'n loopje in eigen dorp. Hoop bekende gezichten gezien, zowel tussen de lopers als langs de kant. Wel jammer dat ze zo'n loop in het bos over verharde wegen doen, maar goed, uiteindelijk lekker gelopen, met wel 6 bekertjes in Endomondo Vrouwlief heeft haar eerste loop gelopen, was best zenuwachtig van tevoren, maar toch proma haar 5km uitgelopen
SPOILER
Mijn loopje van gisteren. Ging echt super! Qua snelheid is het een hele lage piramide. 5 heen en toen omgekeerd en 5 terug, de terugweg vol de wind van voren dus dat was flink werken. Hopelijk voel ik me volgende week ook zo dan loop ik een mooi nieuw PR op de HM in Enschede.
Fijn dat het zo kort voor de HM lekker ging. Wat voor tijd heb je als doel voor de HM als ik vragen mag?
Was vergeten om zonnebrand mee te nemen vanmiddag, dus ik ben net als vorige week weer verbrand
Waarom hebben mensen asfalt uitgevonden en aangelegd? Toch niet om er naast te gaan lopen?
de eerste marathon was ook een trail-marathon.....
zelfs het water in de gootsteen is dwars en draait de andere kant op!!
Begin een lichte vorm van shin splits te krijgen. Volgens mij zijn mijn hardloopschoenen niet al te best. Heeft er iemand aanraders met betrekking tot een hardloopschoen die mensen met een redelijk gewicht (100 and beyond) goed ondersteunt?
Op zaterdag 19 april 2014 21:10 schreef Klokov het volgende: Begin een lichte vorm van shin splits te krijgen. Volgens mij zijn mijn hardloopschoenen niet al te best. Heeft er iemand aanraders met betrekking tot een hardloopschoen die mensen met een redelijk gewicht (100 and beyond) goed ondersteund?
Ondersteunt.
En nee, daarvoor kan je beter naar een speciaalzaak gaan.
wat Yuki zegt...gewoon even naar een hardloopzaak gaan en een analyse laten maken
Op zaterdag 19 april 2014 21:15 schreef YUR het volgende: Lieve Yuki, wil je mij nog toevoegen aan de OP? [ code verwijderd ]
als er een weekend weg aan vast kan zitten gaan ze allemaal voor de bijl... Ziet er mooi uiit YUR!
SPOILER
Op zaterdag 19 april 2014 21:10 schreef Klokov het volgende: Begin een lichte vorm van shin splits te krijgen. Volgens mij zijn mijn hardloopschoenen niet al te best. Heeft er iemand aanraders met betrekking tot een hardloopschoen die mensen met een redelijk gewicht (100 and beyond) goed ondersteunt?
Er zijn schoenen voor 'de zwaardere loper'. De speciaalzaak kan je daarover adviseren.
Mijn fysio heeft gewoon pijnlijk eerlijk en weinig subtiel gezegd dat ik af moest vallen tbv het hardlopen
Nah, ben 1,94 en doe veel aan krachttraining. Zit momenteel iets onder de 100 trouwens maar ben op langere termijn van plan richting de 110 te gaan.
Kee. Lijkt me een slechte combi, maar als je je er goed bij voelt: vooral doen! @yuki: ai das niet leuk om te horen. Maar wel goed dat ze eerlijk zijn. Ben je ook gaam afvallen sinds dien?
Kee. Lijkt me een slechte combi, maar als je je er goed bij voelt: vooral doen! @yuki: ai das niet leuk om te horen. Maar wel goed dat ze eerlijk zijn. Ben je ook gaam afvallen sinds dien?
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten toch? Een goede cardiovasculaire conditie heeft ook zijn voordelen binnen het krachttrainen. Het enige waar je op moet letten is dat je de energie die je met het rennen verbrand wel meeneemt voor je dieet.
Dat je krachttraining doet hoeft nog niet te beteken dat je je conditie moet verwaarlosen. Ja, het hardlopen zal relatief gezien voor mij een stuk zwaarder zijn maar ik heb ook geen andere ambitie binnen het hardlopen dan het verbeteren van mijn conditie en snelheid.