Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers. DriekOplopers, doet "goede" dingen namens en voor de reiziger. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat er ook stuk gaat: een totale stremming van een halve week op z'n minst van aan baanvak vind ik (afgezien van zeer extreme omstandigheden) absoluut onaanvaardbaar. En nee, een onweersbui is niet iets extreems. Het onweert al enkele miljoenen jaren in ons land.
Tja, als er onderdelen van de beveiliging doorgebrand zijn kan ik me voorstellen dat het enige tijd kost om te herstellen...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Gewoon de plannen die werden afgeschoten door ik geloof Friesland wel uitvoeren. Een spoorlijn Enkhuizen - Leeuwarden onder de IJsselmeer. Ik ben voor!
Op zondag 23 maart 2014 19:32 schreef Frozen-assassin het volgende: Gewoon de plannen die werden afgeschoten door ik geloof Friesland wel uitvoeren. Een spoorlijn Enkhuizen - Leeuwarden onder de IJsselmeer. Ik ben voor!
Onder? Gewoon via de afsluitdijk is dan simpeler, maar dat vond men een paar jaar terug al te duur.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream! Freaks like me drink tea
Op zondag 23 maart 2014 20:04 schreef WhiteJoker het volgende: NS heeft last van een niet geplande blikseminslag getuige deze poster op Amsterdam Sloterdijk:
Op zondag 23 maart 2014 20:04 schreef WhiteJoker het volgende: NS heeft last van een niet geplande blikseminslag getuige deze poster op Amsterdam Sloterdijk:
Wordt toch wel een zooitje morgen. De treinen zijn dan wel langer, maar al die eendagsreizigers proberen zich toch door dezelfde deur naast de roltrap te proppen .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op zondag 23 maart 2014 20:36 schreef JDude het volgende: Wordt toch wel een zooitje morgen. De treinen zijn dan wel langer, maar al die eendagsreizigers proberen zich toch door dezelfde deur naast de roltrap te proppen .
Is er eigenlijk bekend op welke trajecten er kortere treinen zullen zijn vanwege NSS? Werd gesproken over 'op andere trajecten' maar dat is een beetje vaag.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op zondag 23 maart 2014 20:47 schreef Ajaxfan het volgende: Is er eigenlijk bekend op welke trajecten er kortere treinen zullen zijn vanwege NSS? Werd gesproken over 'op andere trajecten' maar dat is een beetje vaag.
Op somda staat een lijst met korte en verlengde treinen. Zie NSS topic.
Ik kom trouwens even met -5 aan te Amsterdam centraal, terwijl we met +2 uit Lelystad vertrokken..
PLC Interlocking zou juist snel te repareren moeten zijn: kaarten swappen, software laden en rijden...
En daarbij zou het robuuster moeten zijn dan de bestaande beveiligingssystemen. Nieuwer, beter getest, etc.
Vraag me af er voldoende kaarten beschikbaar zijn voor een volledige vernieuwing van een relaiskast. Aandeel in seinsturing in Nederland is gering dus extra voorraad ook.
Vraag me af er voldoende kaarten beschikbaar zijn voor een volledige vernieuwing van een relaiskast. Aandeel in seinsturing in Nederland is gering dus extra voorraad ook.
Je bedoelt dat er nog niet eens voldoende onderdelen op voorraad zijn om EEN kast te vervangen? Niks geleerd van Almelo soms? Sjongejonge, da's toch wel triest hoor.
Niet een kast, maar de inhoud daarvan. Die dingen zijn niet gratis en het is slechts een pilotlocatie. Als je pilot faalt wil je niet met enorme voorraden zitten waar je niets meer mee kan.
Nee dat snap ik. Maar als er wat met je pilotlocatie gebeurt dien je daar toch wel op voorbereid te zijn. Of is dit een gevalletje van "testen? Dat doen we lekker in de productie-omgeving! "?
Tsja. En nu? Die prognose donderdagochtend is op basis van "voldoende onderdelen op voorraad"? Dus waarschijnlijk gaat dat eerder 3 weken dan 3 dagen duren? Of..?
Op zondag 23 maart 2014 21:34 schreef DeaDLocK2K het volgende: Je komt er niet onderuit om de pilot op een gegeven moment naar je productieomgeving te verplaatsen helaas.
Het is een productieomgeving. En ik heb geen flauw idee of het daadwerkelijk de interlocking is die beschadigd is.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 23 maart 2014 21:39 schreef Dr_Flash het volgende: Tsja. En nu? Die prognose donderdagochtend is op basis van "voldoende onderdelen op voorraad"? Dus waarschijnlijk gaat dat eerder 3 weken dan 3 dagen duren? Of..?
dat is op basis van: we hopen dat we dan een paar nieuwe printplaten gesoldeerd hebben...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Als het op interlocking aankomt is het lastig om een representatieve testomgeving te hebben, en het is onmogelijk om productie even te reverten naar de vorige versie.
Op zondag 23 maart 2014 21:42 schreef DeaDLocK2K het volgende: Is niet onmogelijk, alleen wel echt zo duur dat je treinkaartje er zoveel duurder van zou worden dat het echt de moeite niet is.
Oh ja, altijd als dat "argument" om de hoek komt dan weet ik hoe laat het is
Oh ja, altijd als dat "argument" om de hoek komt dan weet ik hoe laat het is
Nou jah, zoals b2py al zei; je maakt een risico-analyse. Daaruit blijkt dat het niet uitkan om het dubbel uit te voeren of ze hebben als eens een pilot gedaan waar het wel dubbel uitgevoerd was en hebben dit stuk gekozen om het niet dubbel te doen. Tja. Er zitten gewoon overwegingen aan.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ik ben wel benieuwd want wij hebben bij dit soort dingen altijd een volledige reserve op voorraad heel eerlijk gezegd. Dit is vast ook niet een project met maar één kastje en enkele printplaten kosten geen kut, de software is meestal datgene wat erg duur is.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op zondag 23 maart 2014 21:48 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik ben wel benieuwd want wij hebben bij dit soort dingen altijd een volledige reserve op voorraad heel eerlijk gezegd.
Ja nou ja, wat je zelf al zegt, het zal wel een overweging zijn. Een servertje of een switch op voorraad hebben kost wellicht minder dan zo'n kast inderdaad.
Wij hebben zelfs volledige servers op voorraad. Alleen als de serverruimte affikt hebben we een probleem, niet softwaretechnisch maar qua hardware maar dat duurt dan 12 uur voordat partial service en ongeveer 24 uur voordat semi-full en een week voordat full operation hersteld is.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op zondag 23 maart 2014 21:53 schreef DeaDLocK2K het volgende: Wij hebben zelfs volledige servers op voorraad. Alleen als de serverruimte affikt hebben we een probleem, niet softwaretechnisch maar qua hardware maar dat duurt dan 12 uur voordat partial service en ongeveer 24 uur voordat semi-full en een week voordat full operation hersteld is.
Nou jah, zoals b2py al zei; je maakt een risico-analyse. Daaruit blijkt dat het niet uitkan om het dubbel uit te voeren of ze hebben als eens een pilot gedaan waar het wel dubbel uitgevoerd was en hebben dit stuk gekozen om het niet dubbel te doen. Tja. Er zitten gewoon overwegingen aan.
Die interlocking is natuurlijk robuust uitgevoerd, reken maar dat dat ding waar mogelijk redundant is gebouwd.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Exact, in principe moeten we zo snel mogelijk internet in de lucht hebben en een mogelijkheid tot inloggen op een dusdanige manier dat de gebruikersnamen en wachtwoorden gelijk zijn, dat duurt maximaal 12 uur. Ik denk zelfs dat het mogelijk is binnen een uur of twee want we kunnen daarvoor gewone computer gebruiken. Dan kan er ook weer onderwijs plaatsvinden en absentenregistratie en cijfers en examens worden afgenomen. De rest is wat lastiger. Ach ja.
@Duvel: Ja dat is zeker zo maar de redundantie zit hem bij dit soort dingen meestal in dezelfde kast. Er staat dus niet 100 meter verderop een kast die hetzelfde doet. Ik weet ook niet of galvanische isolatie zoveel zou opleveren bij een paar miljoen volt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op zondag 23 maart 2014 21:52 schreef Dr_Flash het volgende: Ja nou ja, wat je zelf al zegt, het zal wel een overweging zijn. Een servertje of een switch op voorraad hebben kost wellicht minder dan zo'n kast inderdaad.
Toch is het op zijn minst vreemd te noemen dat ze bij Prorail een verkeersleidingspost volledig kunnen verhuizen, indien een bepaalde post om wat voor reden verwoest is, binnen een dag, maar dat zoiets als dit een week moet duren.
Reisinformatie en ns personeel is wel goed bezig. Zojuist in Obdam omgeroepen of overstappers naar Den Helder enigzins willen opschieten in Heerhugowaard, de trein naar Den Helder wacht daar op ons. Wat dat betreft, goed bezig NS!
Toch is het op zijn minst vreemd te noemen dat ze bij Prorail een verkeersleidingspost volledig kunnen verhuizen, indien een bepaalde post om wat voor reden verwoest is, binnen een dag, maar dat zoiets als dit een week moet duren.
Nou ja het is Santpoort maar he. Niet een kwart van het land.
@Duvel: Ja dat is zeker zo maar de redundantie zit hem bij dit soort dingen meestal in dezelfde kast. Er staat dus niet 100 meter verderop een kast die hetzelfde doet. Ik weet ook niet of galvanische isolatie zoveel zou opleveren bij een paar miljoen volt.
Ik weet niet of dit op die manier, volledig dubbel uitvoerbaar is. Bij interlocking heeft één systeem volgens mij gelijk, en niet deze of die andere.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Het is geen vliegtuig waarbij je het vliegtuig simpelweg niet dubbel kan uitvoeren, het is allemaal te behappen maar het maakt het ten eerste complex en ten tweede duur.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ze hebben dezelfde input. Als via die input de bliksem binnenkomt, zijn ze allebei dood.
Dat zou dus op te lossen zijn via optische kabels of met goede galvanische scheidingen. Dat de infra niet dubbel uitgevoerd is dat snap ik wel maar de elektronica die alles aanstuurt kan relatief eenvoudig wel dubbel uitgevoerd worden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Dat zou dus op te lossen zijn via optische kabels of met goede galvanische scheidingen. Dat de infra niet dubbel uitgevoerd is dat snap ik wel maar de elektronica die alles aanstuurt kan relatief eenvoudig wel dubbel uitgevoerd worden.
Dan nog zit ergens een stel optocouplers om de elektrische signalen in licht om te zetten.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Maar uiteindelijk staat of valt alles met goede aarding en afscherming, en ik heb me laten vertellen dat de ontwerpers van seinwezen daar allergisch voor zijn.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Al met al wel bijzonder dat hij in een kast is ingeslagen, driehuis is een vrij bomenrijk gebied en een relaiskast is nou niet echt een hoog object. Ik zou het niet als hoog potentieel object zien voor blikseminslag..
Wat wou je eraan gaan doen? Overal stalen kooien om pilot-installaties heen plaatsen? Dan komt er wel weer een mol die een kabeltje doorknaagt. En dan?
Creatieve treindienstleider in de regio Rotterdam - Den Haag, een vertraagde Benelux richting Den Haag HS (+25) is bij Delft aan de kant gezet op spoor 3 om een op tijd rijdende IC voor te laten.
Op maandag 24 maart 2014 09:39 schreef James1988 het volgende: Creatieve treindienstleider in de regio Rotterdam - Den Haag, een vertraagde Benelux richting Den Haag HS (+25) is bij Delft aan de kant gezet op spoor 3 om een op tijd rijdende IC voor te laten.
Vraag me wel af hoe snugger die actie is, want die trein moest nu dus eerst 2 sporen naar links (tegemoetkomend verkeer kruisen) en zometeen weer twee sporen naar rechts (zelfde geintje) om verder te gaan richting Den Haag HS
Vraag me wel af hoe snugger die actie is, want die trein moest nu dus eerst 2 sporen naar links (tegemoetkomend verkeer kruisen) en zometeen weer twee sporen naar rechts (zelfde geintje) om verder te gaan richting Den Haag HS
Als het veilig kan, waarom niet, worden er in elk geval minder reizigers gedupeerd.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Vraag me wel af hoe snugger die actie is, want die trein moest nu dus eerst 2 sporen naar links (tegemoetkomend verkeer kruisen) en zometeen weer twee sporen naar rechts (zelfde geintje) om verder te gaan richting Den Haag HS
Vraag me wel af hoe snugger die actie is, want die trein moest nu dus eerst 2 sporen naar links (tegemoetkomend verkeer kruisen) en zometeen weer twee sporen naar rechts (zelfde geintje) om verder te gaan richting Den Haag HS
Dat niet alleen, maar het lijkt me ook nutteloos, tenzij de Benelux treinen in de weg zit omdat deze in Den Haag HS op spoor 1 binnen moet komen
Het gaat vandaag niet lekker in het Noord-Hollandse. Lees op Somda dat de capaciteit rond Hoorn ontoereikend was ...
Maar wat wil je ook als de sprinter Hoofddorp - Hoorn Kersenboogerd zo ongeveer niet rijdt en de reguliere IC's uitpuilen, terwijl de spits IC's bijna leeg naar Amsterdam gekacheld zijn ...
Op maandag 24 maart 2014 10:14 schreef Peterselieman het volgende: Het gaat vandaag niet lekker in het Noord-Hollandse. Lees op Somda dat de capaciteit rond Hoorn ontoereikend was ...
Maar wat wil je ook als de sprinter Hoofddorp - Hoorn Kersenboogerd zo ongeveer niet rijdt en de reguliere IC's uitpuilen, terwijl de spits IC's bijna leeg naar Amsterdam gekacheld zijn ...
Uitgeest - Zaandam heeft er vanochtend ook nog uitgelegen, zal er ongetwijfeld ook mee te maken.
Vraag me wel af hoe snugger die actie is, want die trein moest nu dus eerst 2 sporen naar links (tegemoetkomend verkeer kruisen) en zometeen weer twee sporen naar rechts (zelfde geintje) om verder te gaan richting Den Haag HS
Dat was vanmorgen ook al zo; De intercity richting Amsterdam vanaf Alkmaar zat na Alkmaar al zo vol dat de "extra stop" op Heiloo echt geen nut had, er kon toen al bijna niemand meer bij. Ook erg prettig dat ze de airco niet aan hadden staan, of die was ook stuk. Ging zowat van mn stokje, staand, met nog 100 andere mensen in het gangpad.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Vraag me wel af hoe snugger die actie is, want die trein moest nu dus eerst 2 sporen naar links (tegemoetkomend verkeer kruisen) en zometeen weer twee sporen naar rechts (zelfde geintje) om verder te gaan richting Den Haag HS
Maar als die Benelux gewoon doorplankt, dan hoeft-ie toch niet voor die trage IC aan de kant? Voordat die trage IC vertrekt op Delft staat de Benny al op HS. Of kon-ie op HS niet naar spoor 1?
Maar als die Benelux gewoon doorplankt, dan hoeft-ie toch niet voor die trage IC aan de kant? Voordat die trage IC vertrekt op Delft staat de Benny al op HS. Of kon-ie op HS niet naar spoor 1?
Ik denk dat hij in Delft aan de kant is getrokken zodat hij bij Den Haag HS niet voorlangs hoefde te kruisen met wat spul dat uit de kant van CS/NOI kwam, maar zeker weten doe ik het niet.
Mijn idee zou zijn geweest om 'm door te laten rijden tot ergens na Moerwijk, daar laten wachten op tegentreinen en dan z.s.m. naar spoor 1 te HS. Door deze actie van nu liep mijn IC +3 op te Delft waardoor bij aankomst in HS de sprinter naar CS al weg was.
Vandaag ook een DDZ4 tussen Den Haag en Dordrecht in de Sprinter Beter als het Spoorwegens Grootste Miskoop. Had um van Rotterdam Centraal naar Zwijndrecht zojuist.
quote:
Op maandag 24 maart 2014 15:59 schreef spectrumanalyser het volgende: en zojuist is er 3x Mat '64 als Intercity Alkmaaar-Maastricht ingezet. (859, vertrektijd 15:26 +3m47s)
Oeh, nice. Zaterdag reed ook al 3x Mat64 tussen Den Haag - Amsterdam / Dordrecht - Amsterdam. VIRM afgezonken ergens denk ik
Maar dat Vee is er nog niet eens in Utrecht uitgehaald, sterkte aan de reizigers. Beetje krap enzo, 859 = normaal VIRM10 (wordt in Amsterdam met 4 versterkt, komt uit Alkmaar met VIRM6)
De BASF in Antwerpen, een groot bedrijf waar veel gevaarlijke stoffen worden vervoerd per trein, heeft al enige jaren ervaring met bestrijden van brandjes in de ketelwagens. Afgelopen zaterdag had de BASF een demonstratie georganiseerd voor Keyrail, ProRail, een delegatie van de Nederlandse Brandweer en enkele brandspecialisten. Ook België was aanwezig: Infrabel, Civiele Bescherming en de Antwerpse brandweer.
De BASF heeft een volledig zelfstandige bedrijfsbrandweer, en heeft onder andere de 'Turbojet':
Dit was naar aanleiding van de laatste paar keer dat op de Kijfhoek weer een incident was, en dat het op een puinzooi uitdraaide, want eigenlijk hielp die bedrijfsbrandweer Kijfhoek geen zier, die wisten ook niks
Deze demonstratie was succesvol, en er wordt gekeken of zo'n Turbojet, of ander spul dat de BASF in zulke situaties gebruikt, ook in Nederland ingezet kan worden.
om 18:36 komen de drie stellen Plan V aan in Maastricht. intussen is 't speculeren of de stellen nog een slag naar Alkmaar mogen maken. ik vind 't eurotop
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Plan V Was dat ik zaterdag geen tijd/zin meer had om het Vee richting Haarlem te nemen, maar anders nog ff retourtje Dordrecht - Haarlem gedaan (na een lange dag België)
volgens ovtijden.com komen de stellen terug naar Amsterdam Centraal als Intercity 872
In principe horen bij treinnummers minimaal het traject (In dit geval Maastricht - Amsterdam C) of de vertrektijd uit het beginstation (In dit geval Maastricht v. 18:58).
De uitgefikte relaiskast is een kast langs de vrije baan. Is niet ingeslagen op de PLC dus. En aangezien dit soort kasten allemaal op maat gemaakt zijn voor de situatie ter plaatse, moet er een nieuwe kast geproduceerd worden op basis van de tekeningen. Dat kost even tijd, en natuurlijk werkt Murphy weer mee: het was een kast die tot de nok gevuld was.
Als de vraag is: "Zijn niet alle kasten standaard tot de nok gevuld dan?" is het antwoord "nee". Sowieso heb je al het onderscheid tussen een type 44 en 45, waarbij de 44 maar half zo groot is. En verder weet ik zeker dat jij niet alle kasten waar maar één trafo of één relais in zit in je achtertuin wilt hebben.
De uitgefikte relaiskast is een kast langs de vrije baan. Is niet ingeslagen op de PLC dus. En aangezien dit soort kasten allemaal op maat gemaakt zijn voor de situatie ter plaatse, moet er een nieuwe kast geproduceerd worden op basis van de tekeningen. Dat kost even tijd, en natuurlijk werkt Murphy weer mee: het was een kast die tot de nok gevuld was.
Thanks voor de toelichting! PLC's zit alleen in die nieuwe relaishuizen?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Heeft iemand nog (recente) ervaringen met treinreizen in Griekenland? Toevallig ook met het boeken van online tickets? (Wat een heerlijke naam is er overigens voor die boekingsmodule: δρομολογια/dromologia) Zit over anderhalve week een paar dagen in Athene, daarna per InterCity naar Thessaloniki verder en weer terug naar Kosovo en Albanië.
Dat was vanmorgen ook al zo; De intercity richting Amsterdam vanaf Alkmaar zat na Alkmaar al zo vol dat de "extra stop" op Heiloo echt geen nut had, er kon toen al bijna niemand meer bij. Ook erg prettig dat ze de airco niet aan hadden staan, of die was ook stuk. Ging zowat van mn stokje, staand, met nog 100 andere mensen in het gangpad.
Mja. Maar weer eens een pittig stukje geschreven...
ns.nl: "Deventer-Almelo Maandag 24 Maart 21:46 Oorzaak Tussen Wierden en Rijssen rijden geen treinen door een aanrijding. Verwachting De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting 25 maart rond 23:00 uur verholpen. "
Erg benieuwd wat er nu weer stuk is, dat het een dag moet duren...
Op maandag 24 maart 2014 21:52 schreef DriekOplopers het volgende: ns.nl: "Deventer-Almelo Maandag 24 Maart 21:46 Oorzaak Tussen Wierden en Rijssen rijden geen treinen door een aanrijding. Verwachting De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting 25 maart rond 23:00 uur verholpen. "
Erg benieuwd wat er nu weer stuk is, dat het een dag moet duren...
Was een aanrijding met een dier, inmiddels wordt het treinverkeer hervat. 25 maart zal een typefout zijn.
Een Tyrannosaurus of zo? andere dieren halen het nieuws niet natuurlijk. IJsbeertje Knut is ook al dood.
Als je als machinist een grote hond, een hert o.i.d. tegen je trein krijgt terwijl het pikkedonker is kan ik me voorstellen dat de schrik er flink in zit.
Als je als machinist een grote hond, een hert o.i.d. tegen je trein krijgt terwijl het pikkedonker is kan ik me voorstellen dat de schrik er flink in zit.
was een ree. Ze dachten eerst dat er een persoon was geraakt
Op maandag 24 maart 2014 22:08 schreef James1988 het volgende: Als je als machinist een grote hond, een hert o.i.d. tegen je trein krijgt terwijl het pikkedonker is kan ik me voorstellen dat de schrik er flink in zit.
Zeker wel, maar daarmee zie je alsnog niet alles. Als je een schim ziet langs de baan en een paar tellen later hoor je een doffe klap en geratel lijkt mij dat je als eerste denkt 'kut, een springer' en niet 'hmmm vers vlees'.
jeroen16 (ma 24 mrt 2014 20:44:13 http://somda.nl/forum/14728/p489655/): sinds kort staan er in Nijmegen een aantal DM'90 stellen. Ik heb zelf het vermoeden dat deze er staan omdat de NS misschien interesse heeft om de maaslijn concessie over te nemen.
Weet iemand of dit zo is?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
joh dat gastje kon nog niet eens poepen toen die lijn naar Veo ging, laat hem. Iedereen is jong geweest
als ze nou in veendam gestaan hadden was het mischien nog om de "ooit" te herropenen spoorlijn van veendam naar emmen te kunnen voorzien van treinstellen.. maar tegen die tijd zijn die DM90s wel al weggeroest
Zag net een ProRail busje met blauw zwaailicht op de afrit Charlois/Rhoon van de A15. Wist eigenlijk niet dat ProRail ook al voorrangsvoertuigen heeft.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op dinsdag 25 maart 2014 07:53 schreef JDude het volgende: Zag net een ProRail busje met blauw zwaailicht op de afrit Charlois/Rhoon van de A15. Wist eigenlijk niet dat ProRail ook al voorrangsvoertuigen heeft.
Weet iemand hoe het hier precies zit met het Maandtrajectabonnement dat Traject Vrij Maand wordt?
Op 1 april begin ik met werken, maar dan gaat de NS klaarblijkelijk ook precies over op een ander systeem, ik kan nu in de kaartautomaat nog een Maandtrajectabonnement kopen die ingaat op 1 april zag ik, maar vanaf 1 april zou dat niet meer kunnen volgens NS-medewerkers op het station. Dus dat zou voor de eerste maand een leuke oplossing zijn, maar ik wil graag weten hoe het daarna gaat.
Goed, van wat ik ervan begrijp is het volgende: ik heb nu een Dal Voordeel-abonnement waarmee ik geen Traject Vrij Maand kan combineren omdat Dal Voordeel "Reizen op Saldo" is, en niet "Reizen op Rekening". Als je een Traject Vrij-abonnement hebt heb je automatisch eigenlijk ook een Dal Voordeel voor buiten je traject volgens de website van NS, dus er is absoluut geen toegevoegde waarde om een aparte OV-chipkaart te hebben voor reizen buiten mijn traject (De ironie is hier dat reizigers van een Voordeelurenabonnement klaarblijkelijk wel iedere maand een Traject Vrij Maand op hun kaart kunnen krijgen volgens de veelgestelde vragen...! Dus de NS wil eerst dat ik overstap naar een nieuwe abonnementsvorm te weten Dal Voordeel, dat doe ik, om het vervolgens onmogelijk te maken om een Dal Voordeel-abonnement een maand over te schrijven met het Traject Vrij Maand-abonnement .......)
De concrete vraag: Kan ik mijn net nieuwe OV-chipkaart (de oude was na 5 jaar verlopen) omzetten naar eentje waarbij ik reis op rekening i.c.m. dat Traject Vrij (waarbij Dal Voordeel dus van die kaart moet worden gehaald!), of moet ik weer 7,50 dokken voor een nieuwe kaart waarbij ik dat Traject Vrij Maand-abonnement aanvraag? (Ik heb mijn nieuwe kaart nog niet gebruikt omdat de oude kaart tot gisteren geldig was, maar dan zou het een beetje zonde van die 7,50 zijn.)
De lieve servicebalie-medewerkster op het station kon dit me helaas niet vertellen.
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al. Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom. Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
Op dinsdag 25 maart 2014 08:19 schreef AllesWatWas het volgende: Weet iemand hoe het hier precies zit met het Maandtrajectabonnement dat Traject Vrij Maand wordt?
De concrete vraag: Kan ik mijn net nieuwe OV-chipkaart (de oude was na 5 jaar verlopen) omzetten naar eentje waarbij ik reis op rekening i.c.m. dat Traject Vrij (waarbij Dal Voordeel dus van die kaart moet worden gehaald!), of moet ik weer 7,50 dokken voor een nieuwe kaart waarbij ik dat Traject Vrij Maand-abonnement aanvraag? (Ik heb mijn nieuwe kaart nog niet gebruikt omdat de oude kaart tot gisteren geldig was, maar dan zou het een beetje zonde van die 7,50 zijn.)
De lieve servicebalie-medewerkster op het station kon dit me helaas niet vertellen.
Het is op dit moment sowieso nog onzeker of trajectvrij op 1 april leverbaar is. Maar de meeste abonnementen (met uitzondering van altijdvrij) kan je wel combineren met dal-vrij, weekend-vrij, altijd-korting etc.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Even google op de telefoon melde iets over een brand in een trein, maar toen ik op het station keek was er niks, ook de omroep zei niks. Zag er helemaal normaal uit behalve dat om half 8 werd gemeld dat de trein van 7 uur niet ging vertrekken naar Harlingen.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream! Freaks like me drink tea
Even google op de telefoon melde iets over een brand in een trein, maar toen ik op het station keek was er niks, ook de omroep zei niks. Zag er helemaal normaal uit behalve dat om half 8 werd gemeld dat de trein van 7 uur niet ging vertrekken naar Harlingen.
Beetje vreemd: brand was volgens Twitter maar minimaal, maar nu is er wel een bovenleiding beschadigd.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op dinsdag 25 maart 2014 08:19 schreef AllesWatWas het volgende: Weet iemand hoe het hier precies zit met het Maandtrajectabonnement dat Traject Vrij Maand wordt?
Op 1 april begin ik met werken, maar dan gaat de NS klaarblijkelijk ook precies over op een ander systeem, ik kan nu in de kaartautomaat nog een Maandtrajectabonnement kopen die ingaat op 1 april zag ik, maar vanaf 1 april zou dat niet meer kunnen volgens NS-medewerkers op het station. Dus dat zou voor de eerste maand een leuke oplossing zijn, maar ik wil graag weten hoe het daarna gaat.
Goed, van wat ik ervan begrijp is het volgende: ik heb nu een Dal Voordeel-abonnement waarmee ik geen Traject Vrij Maand kan combineren omdat Dal Voordeel "Reizen op Saldo" is, en niet "Reizen op Rekening". Als je een Traject Vrij-abonnement hebt heb je automatisch eigenlijk ook een Dal Voordeel voor buiten je traject volgens de website van NS, dus er is absoluut geen toegevoegde waarde om een aparte OV-chipkaart te hebben voor reizen buiten mijn traject (De ironie is hier dat reizigers van een Voordeelurenabonnement klaarblijkelijk wel iedere maand een Traject Vrij Maand op hun kaart kunnen krijgen volgens de veelgestelde vragen...! Dus de NS wil eerst dat ik overstap naar een nieuwe abonnementsvorm te weten Dal Voordeel, dat doe ik, om het vervolgens onmogelijk te maken om een Dal Voordeel-abonnement een maand over te schrijven met het Traject Vrij Maand-abonnement .......)
De concrete vraag: Kan ik mijn net nieuwe OV-chipkaart (de oude was na 5 jaar verlopen) omzetten naar eentje waarbij ik reis op rekening i.c.m. dat Traject Vrij (waarbij Dal Voordeel dus van die kaart moet worden gehaald!), of moet ik weer 7,50 dokken voor een nieuwe kaart waarbij ik dat Traject Vrij Maand-abonnement aanvraag? (Ik heb mijn nieuwe kaart nog niet gebruikt omdat de oude kaart tot gisteren geldig was, maar dan zou het een beetje zonde van die 7,50 zijn.)
De lieve servicebalie-medewerkster op het station kon dit me helaas niet vertellen.
Tjezes werd tijd.. En ik ben ook benieuwd hoe het zit met houders van een 'old school' voordeelurenkaart (waarbij je nog wel korting hebt in de avondspits):
quote:
• Het vervangende maandabonnement Traject Vrij is vanaf het eerste kwartaal in 2014 online te bestellen op ns.nl en via NS Klantenservice. Voor aankoop via NS Klantenservice heeft u echter wel een persoonlijke OV-chipkaart nodig. Dit kan de OV-chipkaart zijn waar uw Voordeelurenabonnement op staat, maar het kan ook de OV-chipkaart zijn die u al gebruikt in de bus, tram en metro. Let op: Als u Traject Vrij op uw OV-chipkaart met Voordeelurenabonnement laadt, dan wordt uw Voordeelurenabonnement tijdelijk overschreven.
Zal wel weer een grote chaos worden...
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ah gevonden, je moet gewoon een tweede OV Chipkaart nemen.. god nondeju prutsers...
quote:
Ja, dat kan. Hierbij wordt het Voordeelurenabonnement een maand lang tijdelijk overschreven door het Traject Vrij maandabonnement. Op het moment dat uw maandabonnement afloopt, staat het Voordeelurenabonnement automatisch weer op de kaart. Wilt u uw Voordeelurenabonnement ook in de maand waarop u met uw Traject Vrij abonnement reist, behouden, dan raden wij u aan om het Traject Vrij maandabonnement op een andere persoonlijke OV-chipkaart te zetten.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
En het wordt nog mooier, want als ik dit zo lees wordt je oude voordeelurenabonnement automatisch opgezegd zodra je zo'n nieuw abonnement op dezelfde kaart zet:
quote:
Overstappen naar een ander abonnement
Wilt u profiteren van de vele voordelen van één van onze andere abonnementen. Dan kunt u natuurlijk overstappen. Bij het aanvragen van uw nieuwe abonnement wordt uw Voordeelurenabonnement automatisch beëindigd, wanneer uw OV-chipkaart nog langer dan een jaar geldig is. Het resterende abonnementsgeld wordt vervolgens teruggestort op uw rekening. Let op: wanneer u overstapt op een van onze andere abonnementen kunt u niet meer terugkeren naar uw huidige Voordeelurenabonnement.
Uw Voordeelurenabonnement opzeggen
Opzeggen kan na het eerste jaar, maandelijks per de vervaldatum. Wij geven dan het geld terug voor de maanden na beëindiging van het abonnement. Als u kiest voor één van de nieuwe abonnementen van NS dan kunt u op elk gewenst moment overstappen. Houdt u er rekening mee dat u minimaal 1 maand voor de jaarlijkse vervaldatum moet opzeggen, wanneer u niet wilt dat het abonnementsgeld voor het nieuwe jaar wordt afgeschreven en uw abonnement verlengd wordt. Opzeggen kan telefonisch via telefoonnummer 0900 – 202 11 63 (¤ 0,10 p.m.) van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 22.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur. Indien u schriftelijk wilt opzeggen dan kan dit via NS Klantenservice, afdeling Abonnementen, postbus 2368, 3500 GJ Utrecht. Bij opzegging van uw Voordeelurenabonnement hoeft u uw OV-chipkaart niet in te leveren. Uw Voordeelurenabonnement wordt automatisch gedeactiveerd. Uw OV-chipkaart kunt u dus gewoon blijven gebruiken voor reizen op saldo bij NS of bij andere vervoerders. Stapt u over naar één van de nieuwe abonnementen van NS, dan kunt u dit nieuwe abonnement eenvoudig op uw OV-chipkaart activeren.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Op dinsdag 25 maart 2014 07:53 schreef JDude het volgende: Zag net een ProRail busje met blauw zwaailicht op de afrit Charlois/Rhoon van de A15. Wist eigenlijk niet dat ProRail ook al voorrangsvoertuigen heeft.
Tuurlijk wist je dat wel. Prorail staat boven de wet. Al jaren. Prorail kan ook gewoon de openbare weg afsluiten als ze zin hebben om een onbewaakte overweg op te heffen zoals bij Driebergen gebeurd is.
Op dinsdag 25 maart 2014 10:00 schreef Ener-G het volgende: En het wordt nog mooier, want als ik dit zo lees wordt je oude voordeelurenabonnement automatisch opgezegd zodra je zo'n nieuw abonnement op dezelfde kaart zet:
[..]
Dat klopt. Is altijd al zo geweest ook. Ze willen af van de VDU namelijk.
het Vee van gisteren is helaas niet meer ingezet als Intercity Maastricht-Alkmaar. Na een paar slagen Maastricht-Maastricht Randwyck zijn de drie stellen nu als twee stellen V doorgegaan, op Maastricht is 1 stel afgekoppeld.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Dat klopt. Is altijd al zo geweest ook. Ze willen af van de VDU namelijk.
Als je hem zelf opzegt krijg je het resterende abonnementsgeld teruggestort, maar het is nu niet duidelijk of dat ook daadwerkelijk gebeurt. De FAQ van de nieuwe trajectkaart heeft het erover dat je bestaande VDU tijdelijk wordt 'overschreven' totdat het trajectabo afloopt. Als ik het zo lees moet je daar alsnog zelf achteraan, want het zal wel niet zo zijn dat de NS uit zichzelf geld teruggeeft
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
toch vreemd, maar aan de andere kant ook wel weer begrijpelijk. Met korte opvolging zou je het ook moeten kunnen doen.
Die fly-over was alleen echt nuttig geweest als een van de treinen uit Leeuwarden op spoor 1a of 2a zou keren en niet zoals de plannen nu zijn in zijn geheel doorrijden naar Europapark en daar keren. Wel zou waarschijnlijk een dubbelsporige aansluiting handig zijn.
Als je hem zelf opzegt krijg je het resterende abonnementsgeld teruggestort, maar het is nu niet duidelijk of dat ook daadwerkelijk gebeurt. De FAQ van de nieuwe trajectkaart heeft het erover dat je bestaande VDU tijdelijk wordt 'overschreven' totdat het trajectabo afloopt. Als ik het zo lees moet je daar alsnog zelf achteraan, want het zal wel niet zo zijn dat de NS uit zichzelf geld teruggeeft
Ik denk dat het uitmaakt of je Traject Vrij maand of Traject Vrij jaar wilt. Ik zou me kunnen voorstellen dat als je het maandabonnement op een kaart met Voordeelurenabonnement zet, Traject Vrij een hogere prioriteit krijgt dan het Voordeelurenabonnement en dat na afloop van die maand het Voordeelurenabonnement weer gebruikt wordt. Bij een jaarabonnement (eigenlijk doorlopend, toch?) zal het Voordeelurenabonnement wel beëindigd worden, lijkt me.
Op dinsdag 25 maart 2014 13:01 schreef DriekOplopers het volgende: Reizigers aan de telefoon. Wisselstoring tussen Utrecht en Amsterdam. Maar op ns.nl zie ik dat niet. Iemand enig idee?
Ik zou ovtijden.com/avtdag/ut zeggen, maar die lijken op dit moment ook last te hebben van een storing aangezien er amper data is van het laatste uur
Op dinsdag 25 maart 2014 13:01 schreef DriekOplopers het volgende: Reizigers aan de telefoon. Wisselstoring tussen Utrecht en Amsterdam. Maar op ns.nl zie ik dat niet. Iemand enig idee?
Op dinsdag 25 maart 2014 13:01 schreef DriekOplopers het volgende: Reizigers aan de telefoon. Wisselstoring tussen Utrecht en Amsterdam. Maar op ns.nl zie ik dat niet. Iemand enig idee?
Veel gewijzigde aankomstperrons, maar geen grote vertragingen.
En ja, hoe kan dat nou bwbuwbuwu hoor ik je afvragen, 20:08 zou de sprintert vertrekken, 20:05 komt ineens de ICE binnenrollen maar op de borden stond nog altijd sprinter Nijmegen. Iemand die ik zag inchecken bij de NS loopt doodleuk de ICE in, deuren sluiten en meneer stond bij de deuren op de knoppen te drukken om eruit te gaan.
Toen de ICE wegreed kwam het overigens wel op de borden. +35
Ja.. opletten jong. Het staat notabene op de zijkant van de trein.. maar ja, als je nooit met de trein gaat..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Op dinsdag 25 maart 2014 13:45 schreef Straatcommando. het volgende: Gisteren iemand in de ICE naar Amsterdam zien stappen die eigenlijk in de sprinter naar Nijmegen wilde. Die heeft een lange avond gehad denk ik.
mag ie nog blij zijn dat de ICE niet de andere kant op ging
Op dinsdag 25 maart 2014 13:01 schreef DriekOplopers het volgende: Reizigers aan de telefoon. Wisselstoring tussen Utrecht en Amsterdam. Maar op ns.nl zie ik dat niet. Iemand enig idee?
Bij een verstoring duurt het altijd een kwartiertje tot een half uur voor het op ns.nl of teletekst komt. Geen idee of dat hier ook het geval was.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
mag ie nog blij zijn dat de ICE niet de andere kant op ging
Wel eens gehad in Utrecht. De ICE richting Duitsland zou komen op spoor 7. Komt er opeens een ICE uit de richting Arnhem aanrijden. Door het binnenrijden van die ICE was het omroepbericht niet meer te horen. Verschillende mensen stappen in (met bestemming Duitsland), trein rijdt weg naar Amsterdam, en de ICE naar Duitsland komt vervolgens binnen op het perron.
Op dinsdag 25 maart 2014 13:46 schreef Straatcommando. het volgende: En ja, hoe kan dat nou bwbuwbuwu hoor ik je afvragen, 20:08 zou de sprintert vertrekken, 20:05 komt ineens de ICE binnenrollen maar op de borden stond nog altijd sprinter Nijmegen. Iemand die ik zag inchecken bij de NS loopt doodleuk de ICE in, deuren sluiten en meneer stond bij de deuren op de knoppen te drukken om eruit te gaan.
Toen de ICE wegreed kwam het overigens wel op de borden. +35
Ja.. opletten jong. Het staat notabene op de zijkant van de trein.. maar ja, als je nooit met de trein gaat..
Aan komen lopen, inchecken en blind de klaarstaande trein instappen is nou bepaald niet gedrag van "iemand die nooit met de trein gaat" trouwens. Zal wel een vlaag van verstandsverbijstering geweest zijn. Goed voor de spoorkilometers wel
Ik heb een keer een collega gehad die uit Arnhem kwam en met de ICE naar Utrecht wilde. Tot hij ineens belde "Hey met mij, ik sta in Oberhausen."
Dat heb ik zelf een keer gehad trouwens. Alleen was het toen zo zaaddodend als uitkomen in Heiloo terwijl ik naar Heerhugowaard moest. Geen goed verhaal dus helaas.
Bij een verstoring duurt het altijd een kwartiertje tot een half uur voor het op ns.nl of teletekst komt. Geen idee of dat hier ook het geval was.
Je kunt het vaak wel zien aan de actuele spoorkaart als er opeens op opvallende punten veel vertragingen ontstaan. Dan duurt de storingsmelding vaak niet lang meer.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Aan komen lopen, inchecken en blind de klaarstaande trein instappen is nou bepaald niet gedrag van "iemand die nooit met de trein gaat" trouwens. Zal wel een vlaag van verstandsverbijstering geweest zijn. Goed voor de spoorkilometers wel
Juist wie vaker met de trein reist weet dat NS wel vaker het 'verkeerde' type trein inzet. Zelfs een ICE als stoptrein is weleens voorgekomen.
Ik had een keer haast met overstappen op station Zwolle. Kwam uit Groningen, moest naar Deventer, trein had iets vertraging, dus ik ren het perron over, spring in de trein, nog net op tijd, trein rijdt weg.... ... terug naar Groningen
Op dinsdag 25 maart 2014 15:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende: Ik had een keer haast met overstappen op station Zwolle. Kwam uit Groningen, moest naar Deventer, trein had iets vertraging, dus ik ren het perron over, spring in de trein, nog net op tijd, trein rijdt weg.... ... terug naar Groningen
En natuurlijk was het de IC die pas in Assen weer stopte
Op dinsdag 25 maart 2014 07:53 schreef JDude het volgende: Zag net een ProRail busje met blauw zwaailicht op de afrit Charlois/Rhoon van de A15. Wist eigenlijk niet dat ProRail ook al voorrangsvoertuigen heeft.
Leuk om een keer te zien, vooral nu ik zelf ook richting goederenvervoer ga. Wel irritant dat ie zovaak op de tyfoon drukt. Nog illegaal ook trouwens
Vraag me af hoe hard ie daar trouwens precies rijdt...
Juist niet illegaal. Alle overwegen op deze stamlijn zijn onbeveiligd/onbewaakt, waardoor je het wegverkeer moet attenderen als dat nodig geacht wordt. En dat is het hier echt wel, en dan gaat het nog steeds bijna mis...
nee, is vanuit de loc genomen, maar er waren iig twee spotters. Eentje met het geval dat geen auto te noemen valt en eentje op de fiets
Ik was er niet bij inderdaad, maar
Oh, en ik zie mijn huis rond minuut 3:15.
Momenteel is de Stamlijn Zwijndrecht niet bereikbaar: Zondag hebben ze bij reguliere werkzaamheden een defect aan het wissel geconstateerd die de stamlijn met de hoofdbaan verbind. En helaas, dat onderdeel kan pas op zijn vroegst vrijdag geleverd worden (als je ProFail mag geloven).
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Aan komen lopen, inchecken en blind de klaarstaande trein instappen is nou bepaald niet gedrag van "iemand die nooit met de trein gaat" trouwens. Zal wel een vlaag van verstandsverbijstering geweest zijn. Goed voor de spoorkilometers wel
Toen de spitspendel Groningen - Zuidhorn net reed, zijn er wel reizigers voor Zwolle in Zuidhorn terecht gekomen. 7a, 7b, het lijkt op elkaar.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
4 jaar geleden volgens mij, was ik onderweg naar Leeuwarden. Moest overstappen in Zwolle, maar stapte in de trein naar Groningen. Waar ik pas achter kwam toen we Assen uit reden In Groningen ben ik terug naar Zwolle gegaan, om zo naar Leeuwarden te reizen Achteraf had ik gewoon richting Buitenpost-Leeuwarden kunnen gaan met Arriva
Soms begrijp ik die klachten over een inzet van Plan-v / ander materieel niet. Dat er te veel materieel niet beschikbaar is kan zo zijn maar ik wil die mensen wel horen als die trein überhaupt niet rijd. Ram je er een korte trein in is het weer niet goed.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op dinsdag 25 maart 2014 17:00 schreef Ajaxfan het volgende: Soms begrijp ik die klachten over een inzet van Plan-v / ander materieel niet. Dat er te veel materieel niet beschikbaar is kan zo zijn maar ik wil die mensen wel horen als die trein überhaupt niet rijd. Ram je er een korte trein in is het weer niet goed.
Iets vergelijkbaars heb ik met organisaties die eisen en moord en brand schreeuwen dat ergens SLT moet rijden, zodat de mensen met een handicap in hun gebied geen last hebben van hoge instap en dus assistentie nodig hebben. Waarom zouden de mensen met een beperking in jullie schreeuwgebied wel SLT moeten krijgen, maar die anderen die in een ander gedeelte van het land wonen niet?
Bij een verstoring duurt het altijd een kwartiertje tot een half uur voor het op ns.nl of teletekst komt. Geen idee of dat hier ook het geval was.
De reizigers weer gesproken (het waren studenten die mij op Amsterdam-Amstel een interview wilden afnemen over reizigerswensen). Wegens een wisselstoring is hun trein vanaf Utrecht omgeleid via Hilversum, en zijn ze met de metro van Centraal naar Amstel gereisd.
Om 15:15 reed het in ieder geval weer vanaf Amstel, toen ze terug gingen richting Utrecht.
Op dinsdag 25 maart 2014 17:00 schreef Ajaxfan het volgende: Soms begrijp ik die klachten over een inzet van Plan-v / ander materieel niet. Dat er te veel materieel niet beschikbaar is kan zo zijn maar ik wil die mensen wel horen als die trein überhaupt niet rijd. Ram je er een korte trein in is het weer niet goed.
Inderdaad, en met het wagenpark van NS kan er in de meeste gevallen dan een alternatief stel ergens vandaan worden gehaald. Is bij de regionale vervoerders wel eens anders volgens mij. Schaalvoordeel hè
Deze trein heeft 5 minuten vertraging en zal wegens deze te hoge vertraging worden opgeheven. Ach, het is de trein van 07:50 van Roosendaal naar Breda maar, dat past er heus wel bij in de volgende 6 bakjes ICMm .
Nou niet dus. Dikke middelvinger naar de reizigers in Etten-Leur die dan maar nóg een half uurtje langer moeten wachten omdat er letterlijk nog geen dwerg meer bij past.
Iets vergelijkbaars heb ik met organisaties die eisen en moord en brand schreeuwen dat ergens SLT moet rijden, zodat de mensen met een handicap in hun gebied geen last hebben van hoge instap en dus assistentie nodig hebben. Waarom zouden de mensen met een beperking in jullie schreeuwgebied wel SLT moeten krijgen, maar die anderen die in een ander gedeelte van het land wonen niet?
Zijn dat dezelfde organisaties als die die na het versletten van een treinserie gaan zeiken dat er niet meer gezeken kan worden in de SLT?
Op dinsdag 25 maart 2014 18:05 schreef Ireyon het volgende: Deze trein heeft 5 minuten vertraging en zal wegens deze te hoge vertraging worden opgeheven. Ach, het is de trein van 07:50 van Roosendaal naar Breda maar, dat past er heus wel bij in de volgende 6 bakjes ICMm .
Nou niet dus. Dikke middelvinger naar de reizigers in Etten-Leur die dan maar nóg een half uurtje langer moeten wachten omdat er letterlijk nog geen dwerg meer bij past.
Oh dat lossen we eenvoudig op: Station Etten-Leur sluiten
Efficientie-verbetering, besparen zonder dat de reiziger er wat van merkt
Ik zie toevallig een nieuwsbericht dat Barend Brulboei zich als lijstduwer opstelt voor de Euro verkiezingen voor de N-VA. Descheemaeker pakt een zijspoortje.
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende: We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
hier pech. er is geen Plan V de provincie Noord-Holland binnen geweest vandaag. de NSonline communicatie klopte dus niet, er was gemeld dat er vandaag ook Mat '64 als Intercity Maastricht-Alkmaar zou worden ingezet.....
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Het blijft toch een idiote "oplossing". Een eilandje opheffen door een eilandje te creëren...
klopt, maar ik snap het wel. Nu kunnen door de zeer handig geplaatste spanningssluis bij Zevenaar goederentreinen stilvallen in de tunnel. Dat kan straks niet meer.
Nadeel is echter wel dat je meerspanningsreizgersmaterieel nodig hebt om in Emmerich te komen vanaf Arnhem. Nu kun je een Nederlandse loc of treinstel die kant op sturen als het nodig is. Dat kan straks niet meer.
Tja, eigenwijsheid van ProRail om alleen 1,5kV en 25kV te willen gebruiken... En het stomme is dat er ook geen wisselbaar spoor in Zevenaar komt, dus er kan niet met een loc voor 1500V gereden worden en aan de grens wisselen voor een die 15kV en 25kV aan kan.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nope. Intentie is er ook niet, woon in Enschede waar ik dus alles voorhanden heb en de komende 3,5 jaar heb ik nog studenten OV dus ik heb hem nog niet echt nodig.
• De huidige spanningsluis ter hoogte van km 103.825 (geocode 158) zal worden omgebouwd naar een fasescheiding. (Deze fasescheiding is niet overbrugbaar opdat OS ZvO nooit de Betuweroute kan voeden.)
Misschien ligt het aan mij, maar dit betekent toch dat in de toekomst treinen nog steeds kunnen stranden in de tunnel bij Zevenaar, maar dan in een fasescheiding i.p.v. de sluis die er nu is?
Misschien ligt het aan mij, maar dit betekent toch dat in de toekomst treinen nog steeds kunnen stranden in de tunnel bij Zevenaar, maar dan in een fasescheiding i.p.v. de sluis die er nu is?
Dat zou dan in principe bij ieder onderstation met 25kV kunnen, want namelijk bij iedere overgang van onderstation naar onderstation zit een fasescheiding.
Misschien ligt het aan mij, maar dit betekent toch dat in de toekomst treinen nog steeds kunnen stranden in de tunnel bij Zevenaar, maar dan in een fasescheiding i.p.v. de sluis die er nu is?
Een fasescheiding is volgens mij korter dan een spanningssluis.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Dat zou dan in principe bij ieder onderstation met 25kV kunnen, want namelijk bij iedere overgang van onderstation naar onderstation zit een fasescheiding.
Er stranden ook wel eens treinen op bruggen zonder bovenleiding
Mijn opmerking was bedoeld als "met die ombouw wordt het strandingsprobleem dus niet opgelost" en zolang het 1,5 kV-eiland genaamd Kijfhoek niet wordt aangepast kun je nog niet met AC-only-locomotieven naar Rotterdam toch?
Er stranden ook wel eens treinen op bruggen zonder bovenleiding
Mijn opmerking was bedoeld als "met die ombouw wordt het strandingsprobleem dus niet opgelost" en zolang het 1,5 kV-eiland genaamd Kijfhoek niet wordt aangepast kun je nog niet met AC-only-locomotieven naar Rotterdam toch?
Dat eerste is niet helemaal waar volgens mij, dat tweede wel.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Misschien ligt het aan mij, maar dit betekent toch dat in de toekomst treinen nog steeds kunnen stranden in de tunnel bij Zevenaar, maar dan in een fasescheiding i.p.v. de sluis die er nu is?
dat zuigt natuurlijk wel, want dan lijkt de aanleg van 25kV een schijnoplossing ...
Toch nog een vraagje, ik krijg op b-europe een prijs van 23.60 voor een ritje Brussel Zuid- Breda... Is dat nu net zoals de Duitsers van die voorverkoop Sparpreis of is dit gewoon t reguliere tarief voor wat je aan het loket ook neertelt?
Tarief heet Full Flex en loopt via de Schaamlapexpress...
Op dinsdag 25 maart 2014 21:28 schreef Darkwing_Duck het volgende: Kan je ergens tarieven opzoeken voor internationale tickets vanuit het Belgische territorium?
Hee klopt het dat Val d'Europe - Marne la Valée ¤1.70 enkele reis kost? Of ben ik gewoon scheel geweest en heb ik een retourtje gekocht ofzo? Vind het nogal wat voor die 200 meter.
Hee klopt het dat Val d'Europe - Marne la Valée ¤1.70 enkele reis kost? Of ben ik gewoon scheel geweest en heb ik een retourtje gekocht ofzo? Vind het nogal wat voor die 200 meter.
Nee klopt wel. Een Hop on Buskaartje was 2 euro geweest en Bus 50 was Gratis geweest
Op dinsdag 25 maart 2014 21:34 schreef Darkwing_Duck het volgende: Toch nog een vraagje, ik krijg op b-europe een prijs van 23.60 voor een ritje Brussel Zuid- Breda... Is dat nu net zoals de Duitsers van die voorverkoop Sparpreis of is dit gewoon t reguliere tarief voor wat je aan het loket ook neertelt?
Tarief heet Full Flex en loopt via de Schaamlapexpress...
Full Flex = geldig op iedere trein, je betaalt de volle mep.
Nee klopt wel. Een Hop on Buskaartje was 2 euro geweest en Bus 50 was Gratis geweest
Ja maar die bus rijdt niet zo vaak zo vroeg. Wil wel om 8 uur binnen staan hè, heb die Passeport Annuel Fantasy niet voor niks aangeschaft . Lollig materiaal ook wel wat er rijdt.
Ja maar die bus rijdt niet zo vaak zo vroeg. Wil wel om 8 uur binnen staan hè, heb die Passeport Annuel Fantasy niet voor niks aangeschaft . Lollig materiaal ook wel wat er rijdt.
Pasport Fantasy en dan niet in een Disney Hotel slapen
Neem ff contact met me op voor personeelstarieven volgende keer
Pasport Fantasy en dan niet in een Disney Hotel slapen
Neem ff contact met me op voor personeelstarieven volgende keer
l'Elysee Val d'Europe is ook niet verkeerd. Ook met die 25% korting zit ik niet voor 150 euri met 2 personen 2 nachten in Newport Bay hoor . Maarre je hoort ergens halverwege mei nog wel van me dan
Ja klopt, maar ik ga hier natuurlijk niet zeggen dat ik dat ook heb lopen uitrekenen en dat ik zo een sloeberactie ga uithalen als de overstap het toelaat
Een tientje is toch weer een bak pasta van Julia's en een broodje hamburger van Smullers.
Ik zag trouwens ook dat je als je de trein van Brussel naar Rotterdam neemt, het loont om op Roosendaal een overstap te maken zodat je 5 minuten eerder in Rotterdam kan zijn, of ben ik nu spuit 11?