Mooiquote:
Foeiquote:
Of een kwartier, dan met de IC Heerlen tot Sittard en vervolgens met de Sprinter naar Maastricht...quote:Op maandag 24 maart 2014 20:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik zou zonder twijfelen half uur extra wachten.. Plan V
Was een aanrijding met een dier, inmiddels wordt het treinverkeer hervat. 25 maart zal een typefout zijn.quote:Op maandag 24 maart 2014 21:52 schreef DriekOplopers het volgende:
ns.nl:
"Deventer-Almelo
Maandag 24 Maart 21:46
Oorzaak
Tussen Wierden en Rijssen rijden geen treinen door een aanrijding.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting 25 maart rond 23:00 uur verholpen. "
Erg benieuwd wat er nu weer stuk is, dat het een dag moet duren...
quote:Op maandag 24 maart 2014 21:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Was een aanrijding met een dier, inmiddels wordt het treinverkeer hervat. 25 maart zal een typefout zijn.
Een Tyrannosaurus of zo? andere dieren halen het nieuws niet natuurlijk. IJsbeertje Knut is ook al dood.quote:Op maandag 24 maart 2014 21:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Was een aanrijding met een dier, inmiddels wordt het treinverkeer hervat. 25 maart zal een typefout zijn.
Typefouten zijn zo gemaakt.quote:
Als je als machinist een grote hond, een hert o.i.d. tegen je trein krijgt terwijl het pikkedonker is kan ik me voorstellen dat de schrik er flink in zit.quote:Op maandag 24 maart 2014 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een Tyrannosaurus of zo? andere dieren halen het nieuws niet natuurlijk. IJsbeertje Knut is ook al dood.
was een ree. Ze dachten eerst dat er een persoon was geraaktquote:Op maandag 24 maart 2014 22:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Typefouten zijn zo gemaakt.
[..]
Als je als machinist een grote hond, een hert o.i.d. tegen je trein krijgt terwijl het pikkedonker is kan ik me voorstellen dat de schrik er flink in zit.
Zou ik waarschijnlijk ook denken als ik op de bok zou hebben gezeten.quote:Op maandag 24 maart 2014 22:10 schreef Hoog_groen het volgende:
[..]
was een ree. Ze dachten eerst dat er een persoon was geraakt
quote:Op maandag 24 maart 2014 22:08 schreef James1988 het volgende:
Als je als machinist een grote hond, een hert o.i.d. tegen je trein krijgt terwijl het pikkedonker is kan ik me voorstellen dat de schrik er flink in zit.
Zitten er geen lampen meer op zo'n ding danquote:Op maandag 24 maart 2014 22:10 schreef Hoog_groen het volgende:
was een ree. Ze dachten eerst dat er een persoon was geraakt
Zeker wel, maar daarmee zie je alsnog niet alles. Als je een schim ziet langs de baan en een paar tellen later hoor je een doffe klap en geratel lijkt mij dat je als eerste denkt 'kut, een springer' en niet 'hmmm vers vlees'.quote:Op maandag 24 maart 2014 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Zitten er geen lampen meer op zo'n ding dan
In dat geval heeft hij het filmpje zelf geMAAKTquote:Op maandag 24 maart 2014 22:51 schreef Peterselieman het volgende:
filmpje is compleet met ladders en dergelijke
Leuk om een keer te zien, vooral nu ik zelf ook richting goederenvervoer ga. Wel irritant dat ie zovaak op de tyfoon drukt. Nog illegaal ook trouwensquote:
nee, is vanuit de loc genomen, maar er waren iig twee spotters. Eentje met het geval dat geen auto te noemen valt en eentje op de fietsquote:Op maandag 24 maart 2014 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In dat geval heeft hij het filmpje zelf geMAAKT
quote:jeroen16 (ma 24 mrt 2014 20:44:13 http://somda.nl/forum/14728/p489655/):
sinds kort staan er in Nijmegen een aantal DM'90 stellen.
Ik heb zelf het vermoeden dat deze er staan omdat de NS misschien interesse heeft om de maaslijn concessie over te nemen.
Weet iemand of dit zo is?
ja, ik heb zelf het vermoeden dat die figuur 14 is.quote:
joh dat gastje kon nog niet eens poepen toen die lijn naar Veo ging, laat hem. Iedereen is jong geweestquote:
als ze nou in veendam gestaan hadden was het mischien nog om de "ooit" te herropenen spoorlijn van veendam naar emmen te kunnen voorzien van treinstellen.. maar tegen die tijd zijn die DM90s wel al weggeroestquote:Op maandag 24 maart 2014 23:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
joh dat gastje kon nog niet eens poepen toen die lijn naar Veo ging, laat hem. Iedereen is jong geweest
Hij heeft de goeie ouwe tijd van echte sneltreinen op dat traject iig niet meegemaaktquote:Op maandag 24 maart 2014 23:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
joh dat gastje kon nog niet eens poepen toen die lijn naar Veo ging, laat hem. Iedereen is jong geweest
Ik heb nog met Plan U over Maaslijn gereisd. Toen bestond DM'90 nog niet.quote:Op maandag 24 maart 2014 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij heeft de goeie ouwe tijd van echte sneltreinen op dat traject iig niet meegemaakt
Jeps zie http://wetten.overheid.nl/BWBR0025357/geldigheidsdatum_20-01-2014quote:Op dinsdag 25 maart 2014 07:53 schreef JDude het volgende:
Zag net een ProRail busje met blauw zwaailicht op de afrit Charlois/Rhoon van de A15. Wist eigenlijk niet dat ProRail ook al voorrangsvoertuigen heeft.
Het is op dit moment sowieso nog onzeker of trajectvrij op 1 april leverbaar is. Maar de meeste abonnementen (met uitzondering van altijdvrij) kan je wel combineren met dal-vrij, weekend-vrij, altijd-korting etc.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 08:19 schreef AllesWatWas het volgende:
Weet iemand hoe het hier precies zit met het Maandtrajectabonnement dat Traject Vrij Maand wordt?
De concrete vraag:
Kan ik mijn net nieuwe OV-chipkaart (de oude was na 5 jaar verlopen) omzetten naar eentje waarbij ik reis op rekening i.c.m. dat Traject Vrij (waarbij Dal Voordeel dus van die kaart moet worden gehaald!), of moet ik weer 7,50 dokken voor een nieuwe kaart waarbij ik dat Traject Vrij Maand-abonnement aanvraag? (Ik heb mijn nieuwe kaart nog niet gebruikt omdat de oude kaart tot gisteren geldig was, maar dan zou het een beetje zonde van die 7,50 zijn.)
De lieve servicebalie-medewerkster op het station kon dit me helaas niet vertellen.
Al die sirenes bij het station maakten me wakkerquote:
Beetje vreemd: brand was volgens Twitter maar minimaal, maar nu is er wel een bovenleiding beschadigd.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:19 schreef drakin het volgende:
[..]
Al die sirenes bij het station maakten me wakker
Even google op de telefoon melde iets over een brand in een trein, maar toen ik op het station keek was er niks, ook de omroep zei niks. Zag er helemaal normaal uit behalve dat om half 8 werd gemeld dat de trein van 7 uur niet ging vertrekken naar Harlingen.
De brandweer maakt meer kapot dan je lief isquote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Beetje vreemd: brand was volgens Twitter maar minimaal, maar nu is er wel een bovenleiding beschadigd.
Ik denk eerder dat de bovenleiding gewoon is afgeschakeld en niet stuk is.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:24 schreef drakin het volgende:
[..]
De brandweer maakt meer kapot dan je lief is
Tjezes werd tijd.. En ik ben ook benieuwd hoe het zit met houders van een 'old school' voordeelurenkaart (waarbij je nog wel korting hebt in de avondspits):quote:Op dinsdag 25 maart 2014 08:19 schreef AllesWatWas het volgende:
Weet iemand hoe het hier precies zit met het Maandtrajectabonnement dat Traject Vrij Maand wordt?
Op 1 april begin ik met werken, maar dan gaat de NS klaarblijkelijk ook precies over op een ander systeem, ik kan nu in de kaartautomaat nog een Maandtrajectabonnement kopen die ingaat op 1 april zag ik, maar vanaf 1 april zou dat niet meer kunnen volgens NS-medewerkers op het station. Dus dat zou voor de eerste maand een leuke oplossing zijn, maar ik wil graag weten hoe het daarna gaat.
Goed, van wat ik ervan begrijp is het volgende: ik heb nu een Dal Voordeel-abonnement waarmee ik geen Traject Vrij Maand kan combineren omdat Dal Voordeel "Reizen op Saldo" is, en niet "Reizen op Rekening". Als je een Traject Vrij-abonnement hebt heb je automatisch eigenlijk ook een Dal Voordeel voor buiten je traject volgens de website van NS, dus er is absoluut geen toegevoegde waarde om een aparte OV-chipkaart te hebben voor reizen buiten mijn traject
(De ironie is hier dat reizigers van een Voordeelurenabonnement klaarblijkelijk wel iedere maand een Traject Vrij Maand op hun kaart kunnen krijgen volgens de veelgestelde vragen...! Dus de NS wil eerst dat ik overstap naar een nieuwe abonnementsvorm te weten Dal Voordeel, dat doe ik, om het vervolgens onmogelijk te maken om een Dal Voordeel-abonnement een maand over te schrijven met het Traject Vrij Maand-abonnement![]()
.......)
De concrete vraag:
Kan ik mijn net nieuwe OV-chipkaart (de oude was na 5 jaar verlopen) omzetten naar eentje waarbij ik reis op rekening i.c.m. dat Traject Vrij (waarbij Dal Voordeel dus van die kaart moet worden gehaald!), of moet ik weer 7,50 dokken voor een nieuwe kaart waarbij ik dat Traject Vrij Maand-abonnement aanvraag? (Ik heb mijn nieuwe kaart nog niet gebruikt omdat de oude kaart tot gisteren geldig was, maar dan zou het een beetje zonde van die 7,50 zijn.)
De lieve servicebalie-medewerkster op het station kon dit me helaas niet vertellen.
Zal wel weer een grote chaos worden...quote:• Het vervangende maandabonnement Traject Vrij is vanaf het eerste kwartaal in 2014 online te bestellen op ns.nl en via NS Klantenservice. Voor aankoop via NS Klantenservice heeft u echter wel een persoonlijke OV-chipkaart nodig. Dit kan de OV-chipkaart zijn waar uw Voordeelurenabonnement op staat, maar het kan ook de OV-chipkaart zijn die u al gebruikt in de bus, tram en metro. Let op: Als u Traject Vrij op uw OV-chipkaart met Voordeelurenabonnement laadt, dan wordt uw Voordeelurenabonnement tijdelijk overschreven.
quote:Ja, dat kan. Hierbij wordt het Voordeelurenabonnement een maand lang tijdelijk overschreven door het Traject Vrij maandabonnement. Op het moment dat uw maandabonnement afloopt, staat het Voordeelurenabonnement automatisch weer op de kaart. Wilt u uw Voordeelurenabonnement ook in de maand waarop u met uw Traject Vrij abonnement reist, behouden, dan raden wij u aan om het Traject Vrij maandabonnement op een andere persoonlijke OV-chipkaart te zetten.
Faalsysteemquote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:35 schreef Ener-G het volgende:
Ah gevonden, je moet gewoon een tweede OV Chipkaart nemen.. god nondeju prutsers...
[..]
quote:Overstappen naar een ander abonnement
Wilt u profiteren van de vele voordelen van één van onze andere abonnementen. Dan kunt u natuurlijk overstappen. Bij het aanvragen van uw nieuwe abonnement wordt uw Voordeelurenabonnement automatisch beëindigd, wanneer uw OV-chipkaart nog langer dan een jaar geldig is. Het resterende abonnementsgeld wordt vervolgens teruggestort op uw rekening.
Let op: wanneer u overstapt op een van onze andere abonnementen kunt u niet meer terugkeren naar uw huidige Voordeelurenabonnement.
Uw Voordeelurenabonnement opzeggen
Opzeggen kan na het eerste jaar, maandelijks per de vervaldatum. Wij geven dan het geld terug voor de maanden na beëindiging van het abonnement. Als u kiest voor één van de nieuwe abonnementen van NS dan kunt u op elk gewenst moment overstappen.
Houdt u er rekening mee dat u minimaal 1 maand voor de jaarlijkse vervaldatum moet opzeggen, wanneer u niet wilt dat het abonnementsgeld voor het nieuwe jaar wordt afgeschreven en uw abonnement verlengd wordt.
Opzeggen kan telefonisch via telefoonnummer 0900 – 202 11 63 (¤ 0,10 p.m.) van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 22.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur. Indien u schriftelijk wilt opzeggen dan kan dit via NS Klantenservice, afdeling Abonnementen, postbus 2368, 3500 GJ Utrecht.
Bij opzegging van uw Voordeelurenabonnement hoeft u uw OV-chipkaart niet in te leveren. Uw Voordeelurenabonnement wordt automatisch gedeactiveerd. Uw OV-chipkaart kunt u dus gewoon blijven gebruiken voor reizen op saldo bij NS of bij andere vervoerders. Stapt u over naar één van de nieuwe abonnementen van NS, dan kunt u dit nieuwe abonnement eenvoudig op uw OV-chipkaart activeren.
Tuurlijk wist je dat wel. Prorail staat boven de wet. Al jaren. Prorail kan ook gewoon de openbare weg afsluiten als ze zin hebben om een onbewaakte overweg op te heffen zoals bij Driebergen gebeurd is.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 07:53 schreef JDude het volgende:
Zag net een ProRail busje met blauw zwaailicht op de afrit Charlois/Rhoon van de A15. Wist eigenlijk niet dat ProRail ook al voorrangsvoertuigen heeft.
Dat klopt. Is altijd al zo geweest ook. Ze willen af van de VDU namelijk.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:00 schreef Ener-G het volgende:
En het wordt nog mooier, want als ik dit zo lees wordt je oude voordeelurenabonnement automatisch opgezegd zodra je zo'n nieuw abonnement op dezelfde kaart zet:
[..]
Lees op Somda dat een apparatenkast van een NS-trein wat geschroeid is en dat hierdoor de bovenleiding mogelijk beschadigd is geraaktquote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Beetje vreemd: brand was volgens Twitter maar minimaal, maar nu is er wel een bovenleiding beschadigd.
Als je hem zelf opzegt krijg je het resterende abonnementsgeld teruggestort, maar het is nu niet duidelijk of dat ook daadwerkelijk gebeurt. De FAQ van de nieuwe trajectkaart heeft het erover dat je bestaande VDU tijdelijk wordt 'overschreven' totdat het trajectabo afloopt. Als ik het zo lees moet je daar alsnog zelf achteraan, want het zal wel niet zo zijn dat de NS uit zichzelf geld teruggeeftquote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat klopt. Is altijd al zo geweest ook. Ze willen af van de VDU namelijk.
toch vreemd, maar aan de andere kant ook wel weer begrijpelijk. Met korte opvolging zou je het ook moeten kunnen doen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:29 schreef dennistd het volgende:
Volgens broek53 op somda is er geen sprake van een vrije kruising aan de westkant van Groningen in de huidige plannen: http://somda.nl/forum/14689/p489718/Verbouwing+Groningen/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |