Ik denk dat het uitmaakt of je Traject Vrij maand of Traject Vrij jaar wilt. Ik zou me kunnen voorstellen dat als je het maandabonnement op een kaart met Voordeelurenabonnement zet, Traject Vrij een hogere prioriteit krijgt dan het Voordeelurenabonnement en dat na afloop van die maand het Voordeelurenabonnement weer gebruikt wordt. Bij een jaarabonnement (eigenlijk doorlopend, toch?) zal het Voordeelurenabonnement wel beëindigd worden, lijkt me.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:23 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Als je hem zelf opzegt krijg je het resterende abonnementsgeld teruggestort, maar het is nu niet duidelijk of dat ook daadwerkelijk gebeurt. De FAQ van de nieuwe trajectkaart heeft het erover dat je bestaande VDU tijdelijk wordt 'overschreven' totdat het trajectabo afloopt. Als ik het zo lees moet je daar alsnog zelf achteraan, want het zal wel niet zo zijn dat de NS uit zichzelf geld teruggeeft
Ik zou ovtijden.com/avtdag/ut zeggen, maar die lijken op dit moment ook last te hebben van een storing aangezien er amper data is van het laatste uurquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:01 schreef DriekOplopers het volgende:
Reizigers aan de telefoon. Wisselstoring tussen Utrecht en Amsterdam. Maar op ns.nl zie ik dat niet. Iemand enig idee?
Niets aan de hand lijkt het?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:01 schreef DriekOplopers het volgende:
Reizigers aan de telefoon. Wisselstoring tussen Utrecht en Amsterdam. Maar op ns.nl zie ik dat niet. Iemand enig idee?
Veel gewijzigde aankomstperrons, maar geen grote vertragingen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:01 schreef DriekOplopers het volgende:
mag ie nog blij zijn dat de ICE niet de andere kant op gingquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Gisteren iemand in de ICE naar Amsterdam zien stappen die eigenlijk in de sprinter naar Nijmegen wilde. Die heeft een lange avond gehad denk ik.
Ik heb een keer een collega gehad die uit Arnhem kwam en met de ICE naar Utrecht wilde. Tot hij ineens belde "Hey met mij, ik sta in Oberhausen."quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mag ie nog blij zijn dat de ICE niet de andere kant op ging
Dat is in elk geval niet ver van bierquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij een verstoring duurt het altijd een kwartiertje tot een half uur voor het op ns.nl of teletekst komt. Geen idee of dat hier ook het geval was.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:01 schreef DriekOplopers het volgende:
Wel eens gehad in Utrecht. De ICE richting Duitsland zou komen op spoor 7. Komt er opeens een ICE uit de richting Arnhem aanrijden. Door het binnenrijden van die ICE was het omroepbericht niet meer te horen. Verschillende mensen stappen in (met bestemming Duitsland), trein rijdt weg naar Amsterdam, en de ICE naar Duitsland komt vervolgens binnen op het perron.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Aan komen lopen, inchecken en blind de klaarstaande trein instappen is nou bepaald niet gedrag van "iemand die nooit met de trein gaat" trouwens. Zal wel een vlaag van verstandsverbijstering geweest zijn. Goed voor de spoorkilometers welquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:46 schreef Straatcommando. het volgende:
En ja, hoe kan dat nou bwbuwbuwu hoor ik je afvragen, 20:08 zou de sprintert vertrekken, 20:05 komt ineens de ICE binnenrollen maar op de borden stond nog altijd sprinter Nijmegen. Iemand die ik zag inchecken bij de NS loopt doodleuk de ICE in, deuren sluiten en meneer stond bij de deuren op de knoppen te drukken om eruit te gaan.
Toen de ICE wegreed kwam het overigens wel op de borden. +35
Ja.. opletten jong. Het staat notabene op de zijkant van de trein.. maar ja, als je nooit met de trein gaat..
Dat heb ik zelf een keer gehad trouwens. Alleen was het toen zo zaaddodend als uitkomen in Heiloo terwijl ik naar Heerhugowaard moest. Geen goed verhaal dus helaas.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb een keer een collega gehad die uit Arnhem kwam en met de ICE naar Utrecht wilde. Tot hij ineens belde "Hey met mij, ik sta in Oberhausen."
Je kunt het vaak wel zien aan de actuele spoorkaart als er opeens op opvallende punten veel vertragingen ontstaan. Dan duurt de storingsmelding vaak niet lang meer.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bij een verstoring duurt het altijd een kwartiertje tot een half uur voor het op ns.nl of teletekst komt. Geen idee of dat hier ook het geval was.
Juist wie vaker met de trein reist weet dat NS wel vaker het 'verkeerde' type trein inzet. Zelfs een ICE als stoptrein is weleens voorgekomen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Aan komen lopen, inchecken en blind de klaarstaande trein instappen is nou bepaald niet gedrag van "iemand die nooit met de trein gaat" trouwens. Zal wel een vlaag van verstandsverbijstering geweest zijn. Goed voor de spoorkilometers wel
Ik heb een keer een IC direct als stoptrein meegemaaktquote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:23 schreef ReisT het volgende:
[..]
Juist wie vaker met de trein reist weet dat NS wel vaker het 'verkeerde' type trein inzet. Zelfs een ICE als stoptrein is weleens voorgekomen.
En natuurlijk was het de IC die pas in Assen weer stoptequote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik had een keer haast met overstappen op station Zwolle. Kwam uit Groningen, moest naar Deventer, trein had iets vertraging, dus ik ren het perron over, spring in de trein, nog net op tijd, trein rijdt weg....
... terug naar Groningen
Relevant:quote:Op dinsdag 25 maart 2014 07:53 schreef JDude het volgende:
Zag net een ProRail busje met blauw zwaailicht op de afrit Charlois/Rhoon van de A15. Wist eigenlijk niet dat ProRail ook al voorrangsvoertuigen heeft.
Juist niet illegaal. Alle overwegen op deze stamlijn zijn onbeveiligd/onbewaakt, waardoor je het wegverkeer moet attenderen als dat nodig geacht wordt. En dat is het hier echt wel, en dan gaat het nog steeds bijna mis...quote:Op maandag 24 maart 2014 22:56 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Leuk om een keer te zien, vooral nu ik zelf ook richting goederenvervoer ga. Wel irritant dat ie zovaak op de tyfoon drukt. Nog illegaal ook trouwens
Vraag me af hoe hard ie daar trouwens precies rijdt...
Ik was er niet bij inderdaad, maarquote:Op maandag 24 maart 2014 22:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, is vanuit de loc genomen, maar er waren iig twee spotters. Eentje met het geval dat geen auto te noemen valt en eentje op de fiets
Toen de spitspendel Groningen - Zuidhorn net reed, zijn er wel reizigers voor Zwolle in Zuidhorn terecht gekomen. 7a, 7b, het lijkt op elkaar.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Aan komen lopen, inchecken en blind de klaarstaande trein instappen is nou bepaald niet gedrag van "iemand die nooit met de trein gaat" trouwens. Zal wel een vlaag van verstandsverbijstering geweest zijn. Goed voor de spoorkilometers wel
Ik een SGM als IC Utrecht - Nijmegenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:26 schreef James1988 het volgende:
Ik heb een keer een IC direct als stoptrein meegemaakt
erger nog: Amersfoort - Leeuwardenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
SLT als Oerol-Express Zwolle - Leeuwarden
Iets vergelijkbaars heb ik met organisaties die eisen en moord en brand schreeuwen dat ergens SLT moet rijden, zodat de mensen met een handicap in hun gebied geen last hebben van hoge instap en dus assistentie nodig hebben.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:00 schreef Ajaxfan het volgende:
Soms begrijp ik die klachten over een inzet van Plan-v / ander materieel niet. Dat er te veel materieel niet beschikbaar is kan zo zijn maar ik wil die mensen wel horen als die trein überhaupt niet rijd. Ram je er een korte trein in is het weer niet goed.
De reizigers weer gesproken (het waren studenten die mij op Amsterdam-Amstel een interview wilden afnemen over reizigerswensen). Wegens een wisselstoring is hun trein vanaf Utrecht omgeleid via Hilversum, en zijn ze met de metro van Centraal naar Amstel gereisd.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bij een verstoring duurt het altijd een kwartiertje tot een half uur voor het op ns.nl of teletekst komt. Geen idee of dat hier ook het geval was.
Inderdaad, en met het wagenpark van NS kan er in de meeste gevallen dan een alternatief stel ergens vandaan worden gehaald. Is bij de regionale vervoerders wel eens anders volgens mij. Schaalvoordeel hèquote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:00 schreef Ajaxfan het volgende:
Soms begrijp ik die klachten over een inzet van Plan-v / ander materieel niet. Dat er te veel materieel niet beschikbaar is kan zo zijn maar ik wil die mensen wel horen als die trein überhaupt niet rijd. Ram je er een korte trein in is het weer niet goed.
Zijn dat dezelfde organisaties als die die na het versletten van een treinserie gaan zeiken dat er niet meer gezeken kan worden in de SLT?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:07 schreef boriq het volgende:
[..]
Iets vergelijkbaars heb ik met organisaties die eisen en moord en brand schreeuwen dat ergens SLT moet rijden, zodat de mensen met een handicap in hun gebied geen last hebben van hoge instap en dus assistentie nodig hebben.
Waarom zouden de mensen met een beperking in jullie schreeuwgebied wel SLT moeten krijgen, maar die anderen die in een ander gedeelte van het land wonen niet?
vast en zeker. We moeten hier toch altijd iets te neulen hebben.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:22 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Zijn dat dezelfde organisaties als die die na het versletten van een treinserie gaan zeiken dat er niet meer gezeken kan worden in de SLT?
Oh dat lossen we eenvoudig op: Station Etten-Leur sluitenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:05 schreef Ireyon het volgende:
Deze trein heeft 5 minuten vertraging en zal wegens deze te hoge vertraging worden opgeheven. Ach, het is de trein van 07:50 van Roosendaal naar Breda maar, dat past er heus wel bij in de volgende 6 bakjes ICMm.
Nou niet dus. Dikke middelvinger naar de reizigers in Etten-Leur die dan maar nóg een half uurtje langer moeten wachten omdat er letterlijk nog geen dwerg meer bij past.
Deze, maar dan een Plan Vquote:
Ik heb weleens een VIRM gehad als stopper naar Maasluis West op 10 Januari 2000quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
SLT als Oerol-Express Zwolle - Leeuwarden
Toen was ik 11.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik heb weleens een VIRM gehad als stopper naar Maasluis West op 10 Januari 2000
Het blijft toch een idiote "oplossing". Een eilandje opheffen door een eilandje te creëren...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:21 schreef b2py het volgende:
Aanbesteding voor 25kV vanaf Zevenaar tot Emmerich: https://www.tenderned.nl/(...)09996115f/cid/629208
klopt, maar ik snap het wel. Nu kunnen door de zeer handig geplaatste spanningssluis bij Zevenaar goederentreinen stilvallen in de tunnel. Dat kan straks niet meer.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:24 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het blijft toch een idiote "oplossing". Een eilandje opheffen door een eilandje te creëren...
Nope. Intentie is er ook niet, woon in Enschede waar ik dus alles voorhanden heb en de komende 3,5 jaar heb ik nog studenten OV dus ik heb hem nog niet echt nodig.quote:
ik voorzie wel een verschuiving naar Bentheim en Venloquote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:36 schreef dennistd het volgende:
Daar heeft Locon niks aan met hun 1600-locs.
Er is een vervoerder die met Taurussen naar Rotterdam wil als ik Siemens moet geloven.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:33 schreef b2py het volgende:
Hoor ik daar een Taurus roepen die voor 25kV, 1,5kV en 15kV geschikt is?
Leuk, mooie omschrijving van het werk!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:21 schreef b2py het volgende:
Aanbesteding voor 25kV vanaf Zevenaar tot Emmerich: https://www.tenderned.nl/(...)09996115f/cid/629208
quote:
instant oogkanker.quote:De Betuweroute welke onderdeel is van
Misschien ligt het aan mij, maar dit betekent toch dat in de toekomst treinen nog steeds kunnen stranden in de tunnel bij Zevenaar, maar dan in een fasescheiding i.p.v. de sluis die er nu is?quote:• De huidige spanningsluis ter hoogte van km 103.825 (geocode 158) zal worden omgebouwd naar een fasescheiding. (Deze fasescheiding is niet overbrugbaar opdat OS ZvO nooit de Betuweroute kan voeden.)
De 1200 trekt alsnog harder dan de diesel want de koppeling staat strak.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ach dr is toch een andere oplossing
Dat zou dan in principe bij ieder onderstation met 25kV kunnen, want namelijk bij iedere overgang van onderstation naar onderstation zit een fasescheiding.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien ligt het aan mij, maar dit betekent toch dat in de toekomst treinen nog steeds kunnen stranden in de tunnel bij Zevenaar, maar dan in een fasescheiding i.p.v. de sluis die er nu is?
Een fasescheiding is volgens mij korter dan een spanningssluis.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien ligt het aan mij, maar dit betekent toch dat in de toekomst treinen nog steeds kunnen stranden in de tunnel bij Zevenaar, maar dan in een fasescheiding i.p.v. de sluis die er nu is?
Er stranden ook wel eens treinen op bruggen zonder bovenleidingquote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat zou dan in principe bij ieder onderstation met 25kV kunnen, want namelijk bij iedere overgang van onderstation naar onderstation zit een fasescheiding.
Dat eerste is niet helemaal waar volgens mij, dat tweede wel.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er stranden ook wel eens treinen op bruggen zonder bovenleiding
Mijn opmerking was bedoeld als "met die ombouw wordt het strandingsprobleem dus niet opgelost" en zolang het 1,5 kV-eiland genaamd Kijfhoek niet wordt aangepast kun je nog niet met AC-only-locomotieven naar Rotterdam toch?
rijp voor het bejaardenhuisquote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is beter voor je ogen![]()
[ afbeelding ]
dat zuigt natuurlijk wel, want dan lijkt de aanleg van 25kV een schijnoplossing ...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hee klopt het dat Val d'Europe - Marne la Valée ¤1.70 enkele reis kost? Of ben ik gewoon scheel geweest en heb ik een retourtje gekocht ofzo? Vind het nogal wat voor die 200 meter.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kan je ergens tarieven opzoeken voor internationale tickets vanuit het Belgische territorium?
Nee klopt wel. Een Hop on Buskaartje was 2 euro geweest en Bus 50 was Gratis geweestquote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:34 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hee klopt het dat Val d'Europe - Marne la Valée ¤1.70 enkele reis kost? Of ben ik gewoon scheel geweest en heb ik een retourtje gekocht ofzo? Vind het nogal wat voor die 200 meter.
Full Flex = geldig op iedere trein, je betaalt de volle mep.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Toch nog een vraagje, ik krijg op b-europe een prijs van 23.60 voor een ritje Brussel Zuid- Breda... Is dat nu net zoals de Duitsers van die voorverkoop Sparpreis of is dit gewoon t reguliere tarief voor wat je aan het loket ook neertelt?
Tarief heet Full Flex en loopt via de Schaamlapexpress...
Dan vind ik dat nog wel meevallen eigenlijk die prijsquote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Full Flex = geldig op iedere trein, je betaalt de volle mep.
Ja maar die bus rijdt niet zo vaak zo vroeg. Wil wel om 8 uur binnen staan hè, heb die Passeport Annuel Fantasy niet voor niks aangeschaftquote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee klopt wel. Een Hop on Buskaartje was 2 euro geweest en Bus 50 was Gratis geweest
Pasport Fantasy en dan niet in een Disney Hotel slapenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ja maar die bus rijdt niet zo vaak zo vroeg. Wil wel om 8 uur binnen staan hè, heb die Passeport Annuel Fantasy niet voor niks aangeschaft. Lollig materiaal ook wel wat er rijdt.
l'Elysee Val d'Europe is ook niet verkeerd. Ook met die 25% korting zit ik niet voor 150 euri met 2 personen 2 nachten in Newport Bay hoorquote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Pasport Fantasy en dan niet in een Disney Hotel slapen![]()
Neem ff contact met me op voor personeelstarieven volgende keer
Roosendaal is volgens de Belgen binnenlands tarief, Breda nietquote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ehm die ik iets fout?![]()
Kaartje Brussel zuid Roosendaal 12.90 https://www.b-europe.com/(...)l#stepTrainSelection
Kaartje Brussel zuid Breda 23.60 https://www.b-europe.com/(...)l#stepTrainSelection
Waar gaat het mis?
Maar dan loont het toch op trajecten als Brussel-Leeuwarden op Roosendaal even een apart kaartje te trekken, scheelt zo 15 piekquote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Roosendaal is volgens de Belgen binnenlands tarief, Breda niet
klopt. Zelfs naar Breda scheelt het al ietsquote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar dan loont het toch op trajecten als Brussel-Leeuwarden op Roosendaal even een apart kaartje te trekken, scheelt zo 15 piek
Ja klopt, maar ik ga hier natuurlijk niet zeggen dat ik dat ook heb lopen uitrekenen en dat ik zo een sloeberactie ga uithalen als de overstap het toelaatquote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Zelfs naar Breda scheelt het al iets
Het is een soort grenstoeslag. Best raar, in één Europa.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar dan loont het toch op trajecten als Brussel-Leeuwarden op Roosendaal even een apart kaartje te trekken, scheelt zo 15 piek
Dus als je de moeite neemt om op de Belgische site een kaartje vanaf Roosendaal te kopen dan kan je in een moeite door met de Schaamexpress?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is een soort grenstoeslag. Best raar, in één Europa.
Yep.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dus als je de moeite neemt om op de Belgische site een kaartje vanaf Roosendaal te kopen dan kan je in een moeite door met de Schaamexpress?
Aan de ene kant zeg je, waar heb je het over, dat tientje.... Aan de andere kan, uiterst triest dat het zo werkt/zo moet werken...quote:
Een tientje is toch weer een bak pasta van Julia's en een broodje hamburger van Smullers.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Aan de ene kant zeg je, waar heb je het over, dat tientje.... Aan de andere kan, uiterst triest dat het zo werkt/zo moet werken...
Ik zag trouwens ook dat je als je de trein van Brussel naar Rotterdam neemt, het loont om op Roosendaal een overstap te maken zodat je 5 minuten eerder in Rotterdam kan zijn, of ben ik nu spuit 11?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een tientje is toch weer een bak pasta van Julia's en een broodje hamburger van Smullers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |