Ik denk eerder dat de bovenleiding gewoon is afgeschakeld en niet stuk is.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:24 schreef drakin het volgende:
[..]
De brandweer maakt meer kapot dan je lief is
Tjezes werd tijd.. En ik ben ook benieuwd hoe het zit met houders van een 'old school' voordeelurenkaart (waarbij je nog wel korting hebt in de avondspits):quote:Op dinsdag 25 maart 2014 08:19 schreef AllesWatWas het volgende:
Weet iemand hoe het hier precies zit met het Maandtrajectabonnement dat Traject Vrij Maand wordt?
Op 1 april begin ik met werken, maar dan gaat de NS klaarblijkelijk ook precies over op een ander systeem, ik kan nu in de kaartautomaat nog een Maandtrajectabonnement kopen die ingaat op 1 april zag ik, maar vanaf 1 april zou dat niet meer kunnen volgens NS-medewerkers op het station. Dus dat zou voor de eerste maand een leuke oplossing zijn, maar ik wil graag weten hoe het daarna gaat.
Goed, van wat ik ervan begrijp is het volgende: ik heb nu een Dal Voordeel-abonnement waarmee ik geen Traject Vrij Maand kan combineren omdat Dal Voordeel "Reizen op Saldo" is, en niet "Reizen op Rekening". Als je een Traject Vrij-abonnement hebt heb je automatisch eigenlijk ook een Dal Voordeel voor buiten je traject volgens de website van NS, dus er is absoluut geen toegevoegde waarde om een aparte OV-chipkaart te hebben voor reizen buiten mijn traject
(De ironie is hier dat reizigers van een Voordeelurenabonnement klaarblijkelijk wel iedere maand een Traject Vrij Maand op hun kaart kunnen krijgen volgens de veelgestelde vragen...! Dus de NS wil eerst dat ik overstap naar een nieuwe abonnementsvorm te weten Dal Voordeel, dat doe ik, om het vervolgens onmogelijk te maken om een Dal Voordeel-abonnement een maand over te schrijven met het Traject Vrij Maand-abonnement![]()
.......)
De concrete vraag:
Kan ik mijn net nieuwe OV-chipkaart (de oude was na 5 jaar verlopen) omzetten naar eentje waarbij ik reis op rekening i.c.m. dat Traject Vrij (waarbij Dal Voordeel dus van die kaart moet worden gehaald!), of moet ik weer 7,50 dokken voor een nieuwe kaart waarbij ik dat Traject Vrij Maand-abonnement aanvraag? (Ik heb mijn nieuwe kaart nog niet gebruikt omdat de oude kaart tot gisteren geldig was, maar dan zou het een beetje zonde van die 7,50 zijn.)
De lieve servicebalie-medewerkster op het station kon dit me helaas niet vertellen.
Zal wel weer een grote chaos worden...quote:• Het vervangende maandabonnement Traject Vrij is vanaf het eerste kwartaal in 2014 online te bestellen op ns.nl en via NS Klantenservice. Voor aankoop via NS Klantenservice heeft u echter wel een persoonlijke OV-chipkaart nodig. Dit kan de OV-chipkaart zijn waar uw Voordeelurenabonnement op staat, maar het kan ook de OV-chipkaart zijn die u al gebruikt in de bus, tram en metro. Let op: Als u Traject Vrij op uw OV-chipkaart met Voordeelurenabonnement laadt, dan wordt uw Voordeelurenabonnement tijdelijk overschreven.
quote:Ja, dat kan. Hierbij wordt het Voordeelurenabonnement een maand lang tijdelijk overschreven door het Traject Vrij maandabonnement. Op het moment dat uw maandabonnement afloopt, staat het Voordeelurenabonnement automatisch weer op de kaart. Wilt u uw Voordeelurenabonnement ook in de maand waarop u met uw Traject Vrij abonnement reist, behouden, dan raden wij u aan om het Traject Vrij maandabonnement op een andere persoonlijke OV-chipkaart te zetten.
Faalsysteemquote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:35 schreef Ener-G het volgende:
Ah gevonden, je moet gewoon een tweede OV Chipkaart nemen.. god nondeju prutsers...
[..]
quote:Overstappen naar een ander abonnement
Wilt u profiteren van de vele voordelen van één van onze andere abonnementen. Dan kunt u natuurlijk overstappen. Bij het aanvragen van uw nieuwe abonnement wordt uw Voordeelurenabonnement automatisch beëindigd, wanneer uw OV-chipkaart nog langer dan een jaar geldig is. Het resterende abonnementsgeld wordt vervolgens teruggestort op uw rekening.
Let op: wanneer u overstapt op een van onze andere abonnementen kunt u niet meer terugkeren naar uw huidige Voordeelurenabonnement.
Uw Voordeelurenabonnement opzeggen
Opzeggen kan na het eerste jaar, maandelijks per de vervaldatum. Wij geven dan het geld terug voor de maanden na beëindiging van het abonnement. Als u kiest voor één van de nieuwe abonnementen van NS dan kunt u op elk gewenst moment overstappen.
Houdt u er rekening mee dat u minimaal 1 maand voor de jaarlijkse vervaldatum moet opzeggen, wanneer u niet wilt dat het abonnementsgeld voor het nieuwe jaar wordt afgeschreven en uw abonnement verlengd wordt.
Opzeggen kan telefonisch via telefoonnummer 0900 – 202 11 63 (¤ 0,10 p.m.) van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 22.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur. Indien u schriftelijk wilt opzeggen dan kan dit via NS Klantenservice, afdeling Abonnementen, postbus 2368, 3500 GJ Utrecht.
Bij opzegging van uw Voordeelurenabonnement hoeft u uw OV-chipkaart niet in te leveren. Uw Voordeelurenabonnement wordt automatisch gedeactiveerd. Uw OV-chipkaart kunt u dus gewoon blijven gebruiken voor reizen op saldo bij NS of bij andere vervoerders. Stapt u over naar één van de nieuwe abonnementen van NS, dan kunt u dit nieuwe abonnement eenvoudig op uw OV-chipkaart activeren.
Tuurlijk wist je dat wel. Prorail staat boven de wet. Al jaren. Prorail kan ook gewoon de openbare weg afsluiten als ze zin hebben om een onbewaakte overweg op te heffen zoals bij Driebergen gebeurd is.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 07:53 schreef JDude het volgende:
Zag net een ProRail busje met blauw zwaailicht op de afrit Charlois/Rhoon van de A15. Wist eigenlijk niet dat ProRail ook al voorrangsvoertuigen heeft.
Dat klopt. Is altijd al zo geweest ook. Ze willen af van de VDU namelijk.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:00 schreef Ener-G het volgende:
En het wordt nog mooier, want als ik dit zo lees wordt je oude voordeelurenabonnement automatisch opgezegd zodra je zo'n nieuw abonnement op dezelfde kaart zet:
[..]
Lees op Somda dat een apparatenkast van een NS-trein wat geschroeid is en dat hierdoor de bovenleiding mogelijk beschadigd is geraaktquote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Beetje vreemd: brand was volgens Twitter maar minimaal, maar nu is er wel een bovenleiding beschadigd.
Als je hem zelf opzegt krijg je het resterende abonnementsgeld teruggestort, maar het is nu niet duidelijk of dat ook daadwerkelijk gebeurt. De FAQ van de nieuwe trajectkaart heeft het erover dat je bestaande VDU tijdelijk wordt 'overschreven' totdat het trajectabo afloopt. Als ik het zo lees moet je daar alsnog zelf achteraan, want het zal wel niet zo zijn dat de NS uit zichzelf geld teruggeeftquote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat klopt. Is altijd al zo geweest ook. Ze willen af van de VDU namelijk.
toch vreemd, maar aan de andere kant ook wel weer begrijpelijk. Met korte opvolging zou je het ook moeten kunnen doen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:29 schreef dennistd het volgende:
Volgens broek53 op somda is er geen sprake van een vrije kruising aan de westkant van Groningen in de huidige plannen: http://somda.nl/forum/14689/p489718/Verbouwing+Groningen/
Ik denk dat het uitmaakt of je Traject Vrij maand of Traject Vrij jaar wilt. Ik zou me kunnen voorstellen dat als je het maandabonnement op een kaart met Voordeelurenabonnement zet, Traject Vrij een hogere prioriteit krijgt dan het Voordeelurenabonnement en dat na afloop van die maand het Voordeelurenabonnement weer gebruikt wordt. Bij een jaarabonnement (eigenlijk doorlopend, toch?) zal het Voordeelurenabonnement wel beëindigd worden, lijkt me.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:23 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Als je hem zelf opzegt krijg je het resterende abonnementsgeld teruggestort, maar het is nu niet duidelijk of dat ook daadwerkelijk gebeurt. De FAQ van de nieuwe trajectkaart heeft het erover dat je bestaande VDU tijdelijk wordt 'overschreven' totdat het trajectabo afloopt. Als ik het zo lees moet je daar alsnog zelf achteraan, want het zal wel niet zo zijn dat de NS uit zichzelf geld teruggeeft
Ik zou ovtijden.com/avtdag/ut zeggen, maar die lijken op dit moment ook last te hebben van een storing aangezien er amper data is van het laatste uurquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:01 schreef DriekOplopers het volgende:
Reizigers aan de telefoon. Wisselstoring tussen Utrecht en Amsterdam. Maar op ns.nl zie ik dat niet. Iemand enig idee?
Niets aan de hand lijkt het?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:01 schreef DriekOplopers het volgende:
Reizigers aan de telefoon. Wisselstoring tussen Utrecht en Amsterdam. Maar op ns.nl zie ik dat niet. Iemand enig idee?
Veel gewijzigde aankomstperrons, maar geen grote vertragingen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:01 schreef DriekOplopers het volgende:
mag ie nog blij zijn dat de ICE niet de andere kant op gingquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Gisteren iemand in de ICE naar Amsterdam zien stappen die eigenlijk in de sprinter naar Nijmegen wilde. Die heeft een lange avond gehad denk ik.
Ik heb een keer een collega gehad die uit Arnhem kwam en met de ICE naar Utrecht wilde. Tot hij ineens belde "Hey met mij, ik sta in Oberhausen."quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mag ie nog blij zijn dat de ICE niet de andere kant op ging
Dat is in elk geval niet ver van bierquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij een verstoring duurt het altijd een kwartiertje tot een half uur voor het op ns.nl of teletekst komt. Geen idee of dat hier ook het geval was.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:01 schreef DriekOplopers het volgende:
Wel eens gehad in Utrecht. De ICE richting Duitsland zou komen op spoor 7. Komt er opeens een ICE uit de richting Arnhem aanrijden. Door het binnenrijden van die ICE was het omroepbericht niet meer te horen. Verschillende mensen stappen in (met bestemming Duitsland), trein rijdt weg naar Amsterdam, en de ICE naar Duitsland komt vervolgens binnen op het perron.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Aan komen lopen, inchecken en blind de klaarstaande trein instappen is nou bepaald niet gedrag van "iemand die nooit met de trein gaat" trouwens. Zal wel een vlaag van verstandsverbijstering geweest zijn. Goed voor de spoorkilometers welquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:46 schreef Straatcommando. het volgende:
En ja, hoe kan dat nou bwbuwbuwu hoor ik je afvragen, 20:08 zou de sprintert vertrekken, 20:05 komt ineens de ICE binnenrollen maar op de borden stond nog altijd sprinter Nijmegen. Iemand die ik zag inchecken bij de NS loopt doodleuk de ICE in, deuren sluiten en meneer stond bij de deuren op de knoppen te drukken om eruit te gaan.
Toen de ICE wegreed kwam het overigens wel op de borden. +35
Ja.. opletten jong. Het staat notabene op de zijkant van de trein.. maar ja, als je nooit met de trein gaat..
Dat heb ik zelf een keer gehad trouwens. Alleen was het toen zo zaaddodend als uitkomen in Heiloo terwijl ik naar Heerhugowaard moest. Geen goed verhaal dus helaas.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb een keer een collega gehad die uit Arnhem kwam en met de ICE naar Utrecht wilde. Tot hij ineens belde "Hey met mij, ik sta in Oberhausen."
Je kunt het vaak wel zien aan de actuele spoorkaart als er opeens op opvallende punten veel vertragingen ontstaan. Dan duurt de storingsmelding vaak niet lang meer.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bij een verstoring duurt het altijd een kwartiertje tot een half uur voor het op ns.nl of teletekst komt. Geen idee of dat hier ook het geval was.
Juist wie vaker met de trein reist weet dat NS wel vaker het 'verkeerde' type trein inzet. Zelfs een ICE als stoptrein is weleens voorgekomen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Aan komen lopen, inchecken en blind de klaarstaande trein instappen is nou bepaald niet gedrag van "iemand die nooit met de trein gaat" trouwens. Zal wel een vlaag van verstandsverbijstering geweest zijn. Goed voor de spoorkilometers wel
Ik heb een keer een IC direct als stoptrein meegemaaktquote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:23 schreef ReisT het volgende:
[..]
Juist wie vaker met de trein reist weet dat NS wel vaker het 'verkeerde' type trein inzet. Zelfs een ICE als stoptrein is weleens voorgekomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |