Oh ja, altijd als dat "argument" om de hoek komt dan weet ik hoe laat het isquote:Op zondag 23 maart 2014 21:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Is niet onmogelijk, alleen wel echt zo duur dat je treinkaartje er zoveel duurder van zou worden dat het echt de moeite niet is.
Nou jah, zoals b2py al zei; je maakt een risico-analyse. Daaruit blijkt dat het niet uitkan om het dubbel uit te voeren of ze hebben als eens een pilot gedaan waar het wel dubbel uitgevoerd was en hebben dit stuk gekozen om het niet dubbel te doen. Tja. Er zitten gewoon overwegingen aan.quote:Op zondag 23 maart 2014 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja, altijd als dat "argument" om de hoek komt dan weet ik hoe laat het is
Wij van de middelbare school in Deventer?quote:Op zondag 23 maart 2014 21:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik ben wel benieuwd want wij hebben bij dit soort dingen altijd een volledige reserve op voorraad heel eerlijk gezegd.
Jazeker.quote:Op zondag 23 maart 2014 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wij van de middelbare school in Deventer?
Damn. ProRail mag wel eens gaan uitleggen wat er nou precies stuk is...quote:Op zondag 23 maart 2014 21:49 schreef b2py het volgende:
Inmiddels uitgesteld tot zaterdagochtend dat het gerepareerd is.
Snel genoeg voor een school.quote:Op zondag 23 maart 2014 21:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wij hebben zelfs volledige servers op voorraad. Alleen als de serverruimte affikt hebben we een probleem, niet softwaretechnisch maar qua hardware maar dat duurt dan 12 uur voordat partial service en ongeveer 24 uur voordat semi-full en een week voordat full operation hersteld is.
Die interlocking is natuurlijk robuust uitgevoerd, reken maar dat dat ding waar mogelijk redundant is gebouwd.quote:Op zondag 23 maart 2014 21:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nou jah, zoals b2py al zei; je maakt een risico-analyse. Daaruit blijkt dat het niet uitkan om het dubbel uit te voeren of ze hebben als eens een pilot gedaan waar het wel dubbel uitgevoerd was en hebben dit stuk gekozen om het niet dubbel te doen. Tja. Er zitten gewoon overwegingen aan.
Is dat iets wat tegen "ongeplande blikseminslag" kan?quote:Op zondag 23 maart 2014 21:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die interlocking is natuurlijk robuust uitgevoerd, reken maar dat dat ding waar mogelijk redundant is gebouwd.
Exact, in principe moeten we zo snel mogelijk internet in de lucht hebben en een mogelijkheid tot inloggen op een dusdanige manier dat de gebruikersnamen en wachtwoorden gelijk zijn, dat duurt maximaal 12 uur. Ik denk zelfs dat het mogelijk is binnen een uur of twee want we kunnen daarvoor gewone computer gebruiken. Dan kan er ook weer onderwijs plaatsvinden en absentenregistratie en cijfers en examens worden afgenomen. De rest is wat lastiger. Ach ja.quote:
Dank u freundlich.quote:Op zondag 23 maart 2014 20:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Op somda staat een lijst met korte en verlengde treinen. Zie NSS topic.
Ik kom trouwens even met -5 aan te Amsterdam centraal, terwijl we met +2 uit Lelystad vertrokken..
Toch is het op zijn minst vreemd te noemen dat ze bij Prorail een verkeersleidingspost volledig kunnen verhuizen, indien een bepaalde post om wat voor reden verwoest is, binnen een dag, maar dat zoiets als dit een week moet duren.quote:Op zondag 23 maart 2014 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja nou ja, wat je zelf al zegt, het zal wel een overweging zijn. Een servertje of een switch op voorraad hebben kost wellicht minder dan zo'n kast inderdaad.
Bliksemafleiderquote:Op zondag 23 maart 2014 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dat iets wat tegen "ongeplande blikseminslag" kan?
Nou ja het is Santpoort maar he. Niet een kwart van het land.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:00 schreef Viezze het volgende:
[..]
Toch is het op zijn minst vreemd te noemen dat ze bij Prorail een verkeersleidingspost volledig kunnen verhuizen, indien een bepaalde post om wat voor reden verwoest is, binnen een dag, maar dat zoiets als dit een week moet duren.
Ik weet niet of dit op die manier, volledig dubbel uitvoerbaar is. Bij interlocking heeft één systeem volgens mij gelijk, en niet deze of die andere.quote:Op zondag 23 maart 2014 21:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
@Duvel: Ja dat is zeker zo maar de redundantie zit hem bij dit soort dingen meestal in dezelfde kast. Er staat dus niet 100 meter verderop een kast die hetzelfde doet. Ik weet ook niet of galvanische isolatie zoveel zou opleveren bij een paar miljoen volt.
Ja dat klopt, maar ook daar is natuurlijk een oplossing voor te vinden.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit op die manier, volledig dubbel uitvoerbaar is. Bij interlocking heeft één systeem volgens mij gelijk, en niet deze of die andere.
Nee, want je verbindt met infra-elementen die enkelvoudig aanwezig zijn. Er is geen redundantie in wissel 651a.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar ook daar is natuurlijk een oplossing voor te vinden.
er kunnen ook twee systemen zijn, die vervolgens met elkaar vergeleken worden. Hebben ze een verschillende output dan blijven de seinen op rood.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit op die manier, volledig dubbel uitvoerbaar is. Bij interlocking heeft één systeem volgens mij gelijk, en niet deze of die andere.
Ze hebben dezelfde input. Als via die input de bliksem binnenkomt, zijn ze allebei dood.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
er kunnen ook twee systemen zijn, die vervolgens met elkaar vergeleken worden. Hebben ze een verschillende output dan blijven de seinen op rood.
Dat zou dus op te lossen zijn via optische kabels of met goede galvanische scheidingen. Dat de infra niet dubbel uitgevoerd is dat snap ik wel maar de elektronica die alles aanstuurt kan relatief eenvoudig wel dubbel uitgevoerd worden.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze hebben dezelfde input. Als via die input de bliksem binnenkomt, zijn ze allebei dood.
Dan nog zit ergens een stel optocouplers om de elektrische signalen in licht om te zetten.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat zou dus op te lossen zijn via optische kabels of met goede galvanische scheidingen. Dat de infra niet dubbel uitgevoerd is dat snap ik wel maar de elektronica die alles aanstuurt kan relatief eenvoudig wel dubbel uitgevoerd worden.
Dat is ook weer zoquote:Op zondag 23 maart 2014 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja het is Santpoort maar he. Niet een kwart van het land.
Zachtjes huilt...quote:Op zondag 23 maart 2014 21:49 schreef b2py het volgende:
Inmiddels uitgesteld tot zaterdagochtend dat het gerepareerd is.
Wat wou je eraan gaan doen? Overal stalen kooien om pilot-installaties heen plaatsen? Dan komt er wel weer een mol die een kabeltje doorknaagt. En dan?quote:
"Komen we er mee weg als het een keertje fout gaat?" is ook een overwegingquote:Op zondag 23 maart 2014 21:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Tja. Er zitten gewoon overwegingen aan.
En terecht, opzouten met die vertraagde troep.quote:Op maandag 24 maart 2014 09:39 schreef James1988 het volgende:
Creatieve treindienstleider in de regio Rotterdam - Den Haag, een vertraagde Benelux richting Den Haag HS (+25) is bij Delft aan de kant gezet op spoor 3 om een op tijd rijdende IC voor te laten.
Vraag me wel af hoe snugger die actie is, want die trein moest nu dus eerst 2 sporen naar links (tegemoetkomend verkeer kruisen) en zometeen weer twee sporen naar rechts (zelfde geintje) om verder te gaan richting Den Haag HSquote:Op maandag 24 maart 2014 09:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
En terecht, opzouten met die vertraagde troep.
Als het veilig kan, waarom niet, worden er in elk geval minder reizigers gedupeerd.quote:Op maandag 24 maart 2014 09:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vraag me wel af hoe snugger die actie is, want die trein moest nu dus eerst 2 sporen naar links (tegemoetkomend verkeer kruisen) en zometeen weer twee sporen naar rechts (zelfde geintje) om verder te gaan richting Den Haag HS
quote:Op maandag 24 maart 2014 09:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vraag me wel af hoe snugger die actie is, want die trein moest nu dus eerst 2 sporen naar links (tegemoetkomend verkeer kruisen) en zometeen weer twee sporen naar rechts (zelfde geintje) om verder te gaan richting Den Haag HS
Dat niet alleen, maar het lijkt me ook nutteloos, tenzij de Benelux treinen in de weg zit omdat deze in Den Haag HS op spoor 1 binnen moet komenquote:Op maandag 24 maart 2014 09:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |