bedachtzaam | zaterdag 22 maart 2014 @ 10:43 |
Meest recente updates: 20 maart - 05:41 "The Australian Maritime Safety Authority (AMSA) has received information based on satellite imagery of objects possibly related to the search"
![]() Verfrissend dat meer mensen de rol van de "o zo betrokken" CNN doorhebben, maar helaas weinig nieuws. 19 maart - 10.30 Geruchten dat het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines zou zijn gezien bij de Malediven, kloppen niet. Dinsdag claimde een lokale krant op de Malediven dat bewoners van de eilandengroep een groot vliegtuig laag over zagen vliegen. Experts proberen ook data uit de vluchtsimulator van de piloot terug te krijgen. Naar blijkt is daar data uit verdwenen. ![]() Jindalee Operational Radar Network 18 maart - 23.00 De koerswijziging van het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines was ingesteld in de boordcomputer. Het is nog niet duidelijk of dat gebeurd is voor of tijdens de vlucht. De nieuwe ontdekking maakt duidelijk dat de piloten geen abrupte wijziging hebben ingezet. 18 maart - 16.30 Thailand heeft een signaal van een onbekend vliegtuig op de rader opgevangen kort nadat het toestel van Malaysia Airlines was verdwenen. Dat zei een woordvoerder van de Thaise luchtmacht vandaag tegen nieuwszender CNN. Wanhopige familieleden van de Chinese passagiers van het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines hebben vandaag gedreigd met een hongerstaking als de Maleisische autoriteiten niet meer duidelijkheid geven over wat er is gebeurd 18 maart - 15.30 Residents of the remote Maldives island of Kuda Huvadhoo in Dhaal Atoll have reported seeing a "low flying jumbo jet" on the morning of the disappearance of the Malaysia Airlines flight MH370. They said that it was a white aircraft, with red stripes across it – which is what the Malaysia Airlines flights typically look like. 18 maart - 14.00 Investigators have discovered the runways of five airports near the Indian Ocean loaded into Captain Zaharie Ahmad Shah’s home-made flight simulator, a Malay daily reported today.. “The simulation programmes are based on runways at the Male International Airport in Maldives, an airport owned by the United States (Diego Garcia), and three other runways in India and Sri Lanka, all have runway lengths of 1,000 metres. “We are not discounting the possibility that the plane landed on a runway that might not be heavily monitored, in addition to the theories that the plane landed on sea, in the hills, or in an open space,” the source was quoted as saying. Although Defence Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein denied yesterday that the plane had landed at US military base Diego Garcia, the source told the daily that this possibility will still be investigated based on the data found in Zaharie’s flight simulator software. ![]() Situatie in het kort: Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties. ![]() Persconferentie Avherald: • 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten. • Tien theorieen over vlucht MH370 • Maleisische politie doet huiszoeking bij piloot vermist vliegtuig - NRC • Zoekgebied uitgebreid naar India, piloten verdacht - CNN • In a new twist, it emerged that the pilot's wife and three children moved out of the family's home the day before the plane's disappearance - The Mirror • Vliegbewegingen bijna onmogelijk uit te voeren - 1 kaper/piloot is voldoende - passagiers zouden gedood kunnen zijn door middel van decompressie • 28 vragen en antwoorden - wat is hier aan de hand? - CNN • Piloten kunnen handmatig Cockpit Voice Recorder - CVR uitzetten - blackbox ook? ====================================================================== Overzichtskaart: ![]() Radarbakens in Azië ![]() Uitgebreide achtergrondinformatie verdwijning MH370: Nieuwsbronnen: • Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html • nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/ • Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370 • The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates • Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0 • NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen: • Overzicht van zelfmoordvluchten - NOS • Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl YouTube-filmpjes vergelijkbare vliegtuigongelukken: Eerdere kapingen:
![]() Mogelijke motieven/scenario's: 17 maart - 20:34 MH370 A different point of view. Pulau Langkawi 13,000 runway. Woord van dank Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt. De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van: • Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren ============================================================= Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers: ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() MrTorture - Straat van Malakka, tussen Penang en Sumatra: MartijnA3 - Zuidelijke Indische Oceaan:
![]()
![]()
![]() =================================================================== De winnaar van de speculatiewedstrijd krijgt deze zomer (mits het vliegtuig dan gevonden is ![]() =================================================================== | |
WoordenShuffelaar | zaterdag 22 maart 2014 @ 10:47 |
Ik heb gevonden wat ik zocht maar het is niet een vliegtuig maar mijn oordopjes. | |
MartijnA3 | zaterdag 22 maart 2014 @ 10:50 |
De automatische piloot bestaat uit verschillende systemen en kun je op verschillende manieren gebruiken, één van de mogelijkheden is om het vliegtuig een voorgeprogrammeerde route te laten vliegen. | |
Loekie1 | zaterdag 22 maart 2014 @ 11:02 |
Als het een heel slimme piloot was, kon hij wellicht bevroeden dat Diamantana Deep, ondanks zijn pogingen alle radar te omzeilen, toch gevonden werd als doel en heeft hij daarom het vliegtuig op het laatst nog een andere kant opgestuurd. | |
PicoMMP | zaterdag 22 maart 2014 @ 11:09 |
Mijn fiets is gistermorgen gejat, maar er is helemaal niets in de media over te vinden, terwijl ik het toch een groot mysterie vind. Heb al gezocht op tomnod, maar daar kan ik alleen maar boven de Indische Oceaan zoeken. Kleine kans dat ie daar is. | |
bedachtzaam | zaterdag 22 maart 2014 @ 11:15 |
http://www.theguardian.co(...)eckage--live-updates AP: Malaysia says Chinese satellite has spotted object in southern corridor; ships to investigate. China will provide more details later. | |
Drebbelman | zaterdag 22 maart 2014 @ 11:18 |
22 x 30 meter. Rare afmeting voor een vliegtuig. Het zal wel weer niet. | |
Loekie1 | zaterdag 22 maart 2014 @ 11:22 |
Oplossing: aan elk vliegtuig aan de staart een heel lang gekleurd lint vastbinden. Bij een crash wordt dit lint automatisch gevuld met helium zodat het of blijft drijven op water of boven de bomen uitsteekt. | |
Drebbelman | zaterdag 22 maart 2014 @ 11:26 |
Of gewoon Nick&Simon met elke vlucht mee laten reizen. Er gaat namelijk geen dag voorbij of die twee duiken wel weer ergens op. Je ontkomt er niet aan. Als het vliegtuig dan verdwijnt hoef je alleen maar te kijken waar Nick&Simon zijn. Het kan zo simpel zijn. | |
Pleun2011 | zaterdag 22 maart 2014 @ 11:26 |
Denk dat dat vliegtuig niet meer wordt gevonden.. hooguit duikt er na jaren opeens onverwacht een wrakstuk op. De Grote Verdwijntruc van de piloot is geslaagd en we zijn nu in afwachting van een film, tv-serie, documentaire en boek over de kwestie. | |
Co_OL | zaterdag 22 maart 2014 @ 11:26 |
Dat vind ik het rare van tomnod, ze vragen je te helpen met zoeken maar je kan niet zelf bepalen waar ![]() Ik wil eens die kleine eilandjes bekijken van indonesie ![]() | |
Loekie1 | zaterdag 22 maart 2014 @ 11:29 |
Paul de Leeuw vind ik een beter idee. Die blijft ook beter drijven. | |
milpek | zaterdag 22 maart 2014 @ 11:32 |
Het is 22x13, ze hebben het verkeerd verstaan | |
Loekie1 | zaterdag 22 maart 2014 @ 11:36 |
Wat bedoelen ze met southern corridor? | |
Uccie | zaterdag 22 maart 2014 @ 11:38 |
De zuidelijke pinglijn. | |
bedachtzaam | zaterdag 22 maart 2014 @ 11:41 |
![]() | |
PicoMMP | zaterdag 22 maart 2014 @ 11:41 |
Een film? Ik verwacht de komende decennia wel tientallen films hierover. Van vrij realistische films tot Zombie Apacolypse-films. | |
Loekie1 | zaterdag 22 maart 2014 @ 11:48 |
As the last tweet confirms. The estimated size of the object is 22 metres by 13 metres, not 30. These are the dimensions of the Boeing 777 200ER Wing span 60.9 m Length 63.7 m Tail height 18.5 m Interior cabin width 5.86 m Diameter 6.19 m http://www.theguardian.co(...)eckage--live-updates | |
Drebbelman | zaterdag 22 maart 2014 @ 11:48 |
120km van de plek af waar Australië hun debris had 'gevonden' | |
Loekie1 | zaterdag 22 maart 2014 @ 11:54 |
Locatie: https://twitter.com/FlightDKM/status/447319673369927680/photo/1 | |
ChevyCaprice | zaterdag 22 maart 2014 @ 11:55 |
Hoezo noem je het Engelse woord voor puin? | |
Drebbelman | zaterdag 22 maart 2014 @ 12:00 |
oh sorry. ik denk/leef half in het engels. zal het de volgende keer vertalen ![]() | |
Falco | zaterdag 22 maart 2014 @ 12:01 |
Chinezen hebben het wel gevonden denk ik. Maar dat dacht ik ook van de Australiërs. | |
nummer_zoveel | zaterdag 22 maart 2014 @ 12:03 |
Ben benieuwd. | |
bedachtzaam | zaterdag 22 maart 2014 @ 12:04 |
| |
Loekie1 | zaterdag 22 maart 2014 @ 12:04 |
De Australiers hadden het misschien ook gevonden maar ze kwamen veel te laat met de beelden. Dágen later. De Chinezen reageren meteen en dus is de kans veel groter de stukken te vinden. | |
Loekie1 | zaterdag 22 maart 2014 @ 12:04 |
O, shit. Waarom kunnen ze er niet meteen mee komen? Laat de hele wereld meekijken met die satelietbeelden, en dan hup meteen eropaf als er iets wordt gezien. | |
Drebbelman | zaterdag 22 maart 2014 @ 12:07 |
Waarschijnlijk gaat de communicatie daar met flessenpost: ![]() | |
Nieuwschierig | zaterdag 22 maart 2014 @ 12:08 |
Die satellietbeelden staat toch al overal? Zelfs een paar posts hierboven? | |
Pheno | zaterdag 22 maart 2014 @ 12:09 |
er is altijd wat te zien. Betaal jij alle kosten voor alle valse alarmen door de totaal onervaren wereldburgers? | |
Marrije | zaterdag 22 maart 2014 @ 12:10 |
daar betrap ik mezelf ook op | |
Nieuwschierig | zaterdag 22 maart 2014 @ 12:12 |
En hup er op af? Het is 7000 km vanaf Perth. Dan moet je al aan een vliegdekschip denken om daar iets wezenlijks te kunnen doen. Kosten ca 3 miljoen dollar per dag | |
Re | zaterdag 22 maart 2014 @ 12:12 |
best een flinke image als die 22 bij 13 meter is | |
Pheno | zaterdag 22 maart 2014 @ 12:13 |
nieuwe triljoen megapixel van Nokia telefoon. | |
Co_OL | zaterdag 22 maart 2014 @ 12:17 |
genomen vanaf de vlucht en direct via whats-app doorgestuurd naar China ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 22 maart 2014 @ 12:42 |
![]() | |
Pleun2011 | zaterdag 22 maart 2014 @ 12:48 |
Misschien is het wel gewoon een catamaran van een avonturier die rond de wereld aan het zeilen is.. ik begrijp niet dat bij elke foto van een enigszins groot object mensen er meteen maar van uitgaan dat het een brokstuk van dat vliegtuig is. Volgens mij kan het werkelijk alles zijn.. | |
eight | zaterdag 22 maart 2014 @ 12:48 |
350 is dacht ik 10 km. Wat is 250? | |
TLC | zaterdag 22 maart 2014 @ 12:49 |
Het gaat ook steeds meer een wedstrijdje worden welk land als eerste dat vliegtuig traceert ![]() | |
Pleun2011 | zaterdag 22 maart 2014 @ 12:51 |
Geen enkel denk ik.. | |
Drebbelman | zaterdag 22 maart 2014 @ 12:53 |
Voor de mensen die zelf in die omgeving satelliet foto's willen afspeuren. Volgens deze site zijn er maps beschikbaar van de huidige locatie. Bijvoorbeeld deze: http://www.tomnod.com/nod/challenge/mh370_indian_ocean/map/140599 en deze: http://www.tomnod.com/nod/challenge/mh370_indian_ocean/map/140967 Bovengenoemde site is overigens ook handig om snel te zien waar het bepaalde mapnummer zich bevindt. | |
#ANONIEM | zaterdag 22 maart 2014 @ 13:08 |
25000ft = 7620m. Ik denk dat hij toen nog aan het opstijgen was. | |
MartijnA3 | zaterdag 22 maart 2014 @ 13:08 |
FL250 = 25.000 voet = 7,6km | |
Pleun2011 | zaterdag 22 maart 2014 @ 13:14 |
Ik zit een beetje die satellietfoto's te bekijken, maar dat is een tamelijk geestdodende bezigheid.. | |
eight | zaterdag 22 maart 2014 @ 13:16 |
Logisch, zoveel valt er op de oceaan niet te beleven. | |
Henkie89 | zaterdag 22 maart 2014 @ 13:20 |
Ik ook, 200 fotos, alleen maar water en wolken... | |
Loekie1 | zaterdag 22 maart 2014 @ 13:21 |
Ligt daar niet wat? Ook in de foto's daaronder zie ik witte stipjes. http://www.tomnod.com/nod/challenge/mh370_indian_ocean/map/140669 | |
Henkie89 | zaterdag 22 maart 2014 @ 13:27 |
Welk mapnummer? | |
bedachtzaam | zaterdag 22 maart 2014 @ 13:28 |
Hier lijkt wel iets te liggen wat voldoet aan de afmetingen. http://www.tomnod.com/nod(...)ian_ocean/map/140592 | |
Loekie1 | zaterdag 22 maart 2014 @ 13:29 |
140669 | |
Henkie89 | zaterdag 22 maart 2014 @ 13:31 |
Die vlek iets boven het midden? | |
Loekie1 | zaterdag 22 maart 2014 @ 13:32 |
Yes. En als je dan naar de foto daaronder gaat (141054), zie je helemaal rechtsboven een duidelijk wit puntje. En op de foto daar weer onder (140691) bovenaan links van het midden ook een wit puntje. [ Bericht 6% gewijzigd door Loekie1 op 22-03-2014 13:38:20 ] | |
Henkie89 | zaterdag 22 maart 2014 @ 13:35 |
Die witte puntjes zie je wel meer, op 140669 lijkt inderdaad wel een object, maar zou niet weten wat het moet voorstellen. | |
Loekie1 | zaterdag 22 maart 2014 @ 13:39 |
Kun je ergens melden dat je iets hebt gezien? | |
Loekie1 | zaterdag 22 maart 2014 @ 13:39 |
Daar zie ik niet echt iets bijzonders. | |
barstmetjeregistratiefout | zaterdag 22 maart 2014 @ 13:40 |
http://www.tomnod.com/nod/challenge/mh370_indian_ocean/map/141010 iets wat in eerste instantie op een container lijkt | |
Henkie89 | zaterdag 22 maart 2014 @ 13:41 |
Linksboven? | |
barstmetjeregistratiefout | zaterdag 22 maart 2014 @ 13:41 |
yup ![]() | |
Henkie89 | zaterdag 22 maart 2014 @ 13:43 |
lijkt idd een vierkantje ja | |
RaymonRK | zaterdag 22 maart 2014 @ 13:44 |
De telegraaf ![]() | |
Henkie89 | zaterdag 22 maart 2014 @ 13:45 |
met die symbooltjes linksboven. | |
HiZ | zaterdag 22 maart 2014 @ 13:50 |
Het is dat ik niet aan het raam zit maar anders zou ik wel even naar buiten kijken of ik ze zo zie op weg naar den haag | |
Loekie1 | zaterdag 22 maart 2014 @ 14:00 |
Hier zie ik veel wits bij elkaar rechtsboven: http://www.tomnod.com/nod/challenge/mh370_indian_ocean/map/140599 Map 140599 | |
gebrokenglas | zaterdag 22 maart 2014 @ 14:00 |
Het moet toch mogelijk zijn om een computerprogramma al die beelden te scannen? En zijn er afwijkingen gevonden die niet voldoen aan het standaard uiterlijk van een zee, die in een lijst rapporteren zodat mensen dat kunnen beoordelen. Dat moet een stuk sneller gaan als dat iedereen maar die maps random zit aan te klikken. | |
bedachtzaam | zaterdag 22 maart 2014 @ 14:05 |
http://www.tomnod.com/nod(...)ian_ocean/map/141189 | |
MrTorture | zaterdag 22 maart 2014 @ 14:40 |
Denk dat het slim ontwikkelen van zoiets nog best even duurt. Maar voor lange termijn heb je daar wel een punt. Kun je meteen ander puin in beeld brengen. | |
hmmmz | zaterdag 22 maart 2014 @ 14:56 |
Nog steeds niet gevonden ![]() ![]() ![]() | |
XcUZ_Me | zaterdag 22 maart 2014 @ 15:16 |
http://www.tomnod.com/nod/challenge/mh370_indian_ocean/map/41694 op de omringende foto's ook wel veel dingetjes.. lijkt het. | |
Pheno | zaterdag 22 maart 2014 @ 15:20 |
Een vlucht regenwulpen | |
hmmmz | zaterdag 22 maart 2014 @ 15:29 |
Het wordt allemaal een beetje saai en veel van hetzelfde. | |
hamkaasburger | zaterdag 22 maart 2014 @ 15:33 |
http://www.theguardian.co(...)eckage--live-updates
| |
Drebbelman | zaterdag 22 maart 2014 @ 15:34 |
![]() ![]() | |
gebrokenglas | zaterdag 22 maart 2014 @ 15:45 |
Nu schijnt het ook een gebied te zijn waar troep zich verzamelt, door de zeestromen. Ergens in de Grote oceaan is ook zo'n gebied (pacific trash vortex?) waar tonnen afval drijft in een relatief klein gebied. | |
Halcon | zaterdag 22 maart 2014 @ 15:48 |
Mja, weinig nieuws meer. | |
hmmmz | zaterdag 22 maart 2014 @ 15:48 |
Als echte ramptoerist voel ik dat ik aan het afhaken ben. | |
Halcon | zaterdag 22 maart 2014 @ 15:49 |
Ik ook sinds dat die zoektocht naar die twee grote brokstukken op niets uitliep. | |
Uccie | zaterdag 22 maart 2014 @ 15:56 |
Nou dit inderdaad...ik ga er ook vanuit dat er voorlopig niets gevonden wordt. | |
Nytro | zaterdag 22 maart 2014 @ 16:35 |
Ja mij boeit t ook niet meer dit duurt veeeeeel te lang. | |
XcUZ_Me | zaterdag 22 maart 2014 @ 17:08 |
Ah ok, dat verklaart wel e.e.a. want ik zie idd allerlei meuk. Hier ook bijv: http://www.tomnod.com/nod/challenge/mh370_indian_ocean/map/37206 | |
Loekie1 | zaterdag 22 maart 2014 @ 17:09 |
Waar blijven al die ramptoeristen, als je ze nodig hebt, zijn ze er niet. | |
Unstoppable | zaterdag 22 maart 2014 @ 17:18 |
Allemaal speculatie natuurlijk maar uit een interview van de guardian met een crew member die veel ervaring had op lange vluchten.Take-off was at 12:41 a.m. en de transponder word uitgeschakeld at 1:21 a.m. en een minuut later verdwijnt het ook van de thaise militaire radar (6 minuten later pikt Thailand een unindentified object op dat de andere kant op vliegt). Ik weet niet in hoeverre die 40 minuten na take-off standaard is, kan natuurlijk per airline en duur van de vlucht verschillen en het kan zeker ook gewoon toeval zijn. http://www.theguardian.co(...)-plane?commentpage=1 | |
opgebaarde | zaterdag 22 maart 2014 @ 17:28 |
Probleem is natuurlijk dat er weinig mysterieus naar buiten komt want daarom zijn we hier. Niet zo zeer vanwege een neergestort vliegtui maar wel omdat er veel (nog) onverklaarbare dingen (misschien) gebeurt zijn | |
niels0 | zaterdag 22 maart 2014 @ 17:32 |
Die hele verdwijning van dat vliegtuig heeft me op ideëen gebracht 'ns 'n keer op vakantie te gaan naar die eilanden in de Indische Oceaan. Mauritius, Malediven, Seychellen, Cocos Island... Ik zie wel. ![]() Ik ben wel wat gewend, maar dit ziet er echt schitterend uit. Mauritius: ![]() Malediven: ![]() Seychellen: ![]() Cocos Island: ![]() Niet verkeerd daar. ![]() | |
nummer_zoveel | zaterdag 22 maart 2014 @ 17:35 |
Prachtig ja, maar je betaald er ook de hoofdprijs. | |
niels0 | zaterdag 22 maart 2014 @ 17:36 |
Mauritius schijnt mee te vallen als je alleen de vlucht boekt en zelf accomodatie regelt. Collega is 'r geweest. | |
Eenskijken | zaterdag 22 maart 2014 @ 17:37 |
het is crisis man.. we moeten ons geld sparen. | |
#ANONIEM | zaterdag 22 maart 2014 @ 17:38 |
Bora Bora kan je ook doen ![]() ![]() | |
DS4 | zaterdag 22 maart 2014 @ 17:39 |
Hangt van het resort af, maar ik raad aan gewoon een van de beste resorts te nemen, want dan heb je goed eten en dat is veel waard. Buiten de resorts is er niet veel. Dat kan bv in Thailand wel prima... Al is ook daar een mooi resort aan te raden... | |
DS4 | zaterdag 22 maart 2014 @ 17:40 |
Daarom is het crisis... ![]() | |
niels0 | zaterdag 22 maart 2014 @ 17:45 |
Heheh ja, maar weet je wel hoe ver dat is? Ik vind de Filippijnen/Thailand/Singapore al ver met 12 uur vliegen. Nah, ik neem meestal gewoon een bungalowtje met A/C, ben toch heel de dag op pad. Maar goed eten is wel belangrijk. Op Mauritius veel indiaas dacht ik. | |
#ANONIEM | zaterdag 22 maart 2014 @ 17:46 |
Heel ver, maar wel iets om ooit eens te beleven ![]() | |
niels0 | zaterdag 22 maart 2014 @ 17:48 |
Ja Polynesië staat wel op m'n lijstje. Meestal doe ik verre landen alleen aan als ik een project in de buurt heb, dan zijn de tickets gratis voor me. | |
#ANONIEM | zaterdag 22 maart 2014 @ 17:48 |
Das wel tof inderdaad. | |
DS4 | zaterdag 22 maart 2014 @ 17:56 |
Op Mauritius zou ik zeker een resort nemen. Zoals gezegd: weinig te doen daarbuiten. Een goed resort is goud waard. Mauritius serveert veel vis staat mij bij. We hadden geloof ik 5 verschillende restaurants. Indiaas staat mij niet bij... | |
niels0 | zaterdag 22 maart 2014 @ 18:02 |
Thnx voor de tip. Indiaas eten zal dan Seychelles zijn. Dat is nogal een populaire honeymoon plek voor de beter gesitueerde indiër namelijk. Maargoed. Ik heb red curry paste, bamboo shoots, long beans, chicken, coconutcream. Gaat helemaal goed komen. Eet ze iedereen. En zoek ze naar dat vliegtuig. ![]() | |
DS4 | zaterdag 22 maart 2014 @ 18:03 |
Seychelles wel ja... Hier wat thais aan het pruttelen. Komt helemasl goed! ![]() | |
niels0 | zaterdag 22 maart 2014 @ 18:04 |
Ja ik ga ook aan de gang met thais. Eet ze. | |
Gloorbek | zaterdag 22 maart 2014 @ 18:20 |
La la la BIERTIJD , Proost "plop" | |
El_Matador | zaterdag 22 maart 2014 @ 18:21 |
Is dat hoerenvliegtuig nou al es gevonden?? | |
Haags | zaterdag 22 maart 2014 @ 18:53 |
Nee toch ![]() | |
Loekie1 | zaterdag 22 maart 2014 @ 18:54 |
Zijn de wrakstukken die China vond te zien met Tomnod? | |
TLC | zaterdag 22 maart 2014 @ 18:56 |
Hoe kom je aan die foto van mijn achtertuin ? ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 22 maart 2014 @ 18:57 |
Je Facebook ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 22 maart 2014 @ 19:07 |
Dat ziet er cool uit, lekker vanaf je bungalowtje zo het water inspringen. | |
gebrokenglas | zaterdag 22 maart 2014 @ 19:55 |
En even later relaxt met je iPad op je terras zitten met een heerlijke cocktail, en zien dat het in Nederland guur rotweer is: 15 graden met slagregens. | |
QBay | zaterdag 22 maart 2014 @ 20:31 |
¤8600 voor een week met twee personen in het meest basic huisje...aardige deal ![]() ![]() | |
gelezwembroek | zaterdag 22 maart 2014 @ 20:37 |
Zouden het onderhand niet veel logischer zijn als het vliegtuig gewoon ergens geland is. En koers richting Den Haag gaat zetten? De NSS komt steeds dichterbij en er is nog steeds geen vliegtuig gevonden. | |
Kwaliteit | zaterdag 22 maart 2014 @ 20:53 |
http://www.welingelichtek(...)bom-op-den-haag.html | |
mschol | zaterdag 22 maart 2014 @ 20:59 |
want het valt totaal niet op als een lijnvlucht veel eerder of veel later is, of dubbel gemeld wordt op een radar | |
Blistering | zaterdag 22 maart 2014 @ 21:00 |
Mogen er al grapjes gemaakt worden?En een vliegtuig wat dubbel gemeld wordt valt inderdaad meteen op. Maar wat willen ze doen dan, het ding uit de lucht schieten? | |
Drebbelman | zaterdag 22 maart 2014 @ 21:08 |
Wat denk je zelf, als ze moeten kiezen tussen 50 wereldleiders of een paar mensen in een buitenwijkje van Zwolle. Als je op deze lijn woont zou ik de komende dagen maar een helmpje dragen ![]() ![]() | |
Blistering | zaterdag 22 maart 2014 @ 21:10 |
Buitenwijkje van Zwolle? Volgens mij onderschat jij de impact van het uit de lucht schieten van een Boeing 777 volgeladen met nucleaire meuk ![]() | |
mschol | zaterdag 22 maart 2014 @ 21:16 |
als het moet doen ze dat wel hoor, zeker met die top... | |
Yuri_Boyka | zaterdag 22 maart 2014 @ 22:00 |
![]() | |
MrTorture | zaterdag 22 maart 2014 @ 22:11 |
Als Putin een beetje wil trollen stuurt-ie een Tupolev Bear deze kant op ![]() | |
niels0 | zaterdag 22 maart 2014 @ 22:17 |
Ik heb net even dat stukje Noord-Maleisië geflightsimmed met een propellording. Er zijn een paar hele sneaky tussendoorweggetjes om onder de radar te blijven. Ik ben natuurlijk wel netjes geland op Langkawi. Morgen maar 'ns wat groters proberen. Een Dash-8 ofzo. ![]() ![]() | |
Mr.44 | zaterdag 22 maart 2014 @ 22:18 |
ongeveer evenveel als de schade die een 777 volgeladen met andere meuk op levert en daarnaast is iemand die begint te blaten over een vuile bom niet serieus te nemen omdat zulke dingen nauwelijks gevaarlijker zijn dan een normale bom. De enige reden om zo'n ding te gebruiken of de melding te maken dat zo'n kreng wel eens gebruikt zou kunnen worden is het zaaien van angst (meer dan je met een normale bom doet iig.) | |
wickedmen | zaterdag 22 maart 2014 @ 22:32 |
Zaten er hoeren in? ![]()
| |
niels0 | zaterdag 22 maart 2014 @ 22:34 |
| |
#ANONIEM | zaterdag 22 maart 2014 @ 22:40 |
Hoe verberg je trouwens een vliegtuig? ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 22 maart 2014 @ 22:41 |
Ze kunnen natuurlijk ook het vliegtuig wat normaal die route vliegt kapen en vervolgens snel vervangen met het vliegtuig wat moet neerstorten.. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2014 22:41:46 ] | |
Nieuwschierig | zaterdag 22 maart 2014 @ 23:11 |
Hoeveel trackmiles zou een on-route commercial airliner op FL300 nodig hebben om met enige zekerheid het Kurhaus te raken? | |
Pheno | zaterdag 22 maart 2014 @ 23:25 |
Hier nog niets te zien. Vandaag ga ik snorkelen en morgen duiken, misschien wordt het een verrassingswrakduik. | |
MrTorture | zaterdag 22 maart 2014 @ 23:44 |
Klinkt allemaal wel erg waarschijnlijk en niet overdreven omslachtig enzo ![]() | |
bedachtzaam | zondag 23 maart 2014 @ 00:32 |
Breaking News http://www.tomnod.com/nod/challenge/#mh370_indian_ocean/map/4534
![]() Die letter s zou dan bijna 8 meter groot moeten zijn ![]() Maar het ligt niet ver van de pinglijn af. | |
hmmmz | zondag 23 maart 2014 @ 00:35 |
ik zie geen S. | |
bedachtzaam | zondag 23 maart 2014 @ 00:38 |
Iets wat er op lijkt en daar maken ze een S van ![]() | |
ace_eleven | zondag 23 maart 2014 @ 00:39 |
Hmmm... bij eerdere plaatjes zag ik niet zo veel in die beelden, maar ik vind dit nog wel lijken, ik zie de S wel ![]() en linksboven de S zouden de raampjes kunnen zijn ![]() edit: al lijkt me de S op de airline eerder 3-4m dan die 8m volgens het tomnod-plaatje ![]() | |
eight | zondag 23 maart 2014 @ 00:55 |
Lijkt mij iets te mooi om waar te zijn.. De letters lijken er wel op: ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door eight op 23-03-2014 01:03:32 ] | |
bedachtzaam | zondag 23 maart 2014 @ 02:35 |
Some trace of the passion that Zaharie Ahmad Shah had for flying can be found in the trail of e-mail exchanges and online message board posts that detail the Malaysia Airlines pilot's construction of a state-of-the-art flight simulator at home. | |
Henkie89 | zondag 23 maart 2014 @ 06:15 |
Als je in de omgeving van map 4534 op tomnod kijkt zie je daar wel meer drijven, de S lijkt inderdaad wel veel op de S zoals hij op de vliegtuigen geschreven is. [ Bericht 13% gewijzigd door Henkie89 op 23-03-2014 06:29:07 ] | |
Henkie89 | zondag 23 maart 2014 @ 06:26 |
http://www.tomnod.com/nod/challenge/mh370_indian_ocean/map/5239 Zie ik hier een wrakstuk met de M erop? ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door Henkie89 op 23-03-2014 06:31:37 ] | |
Pheno | zondag 23 maart 2014 @ 06:49 |
nee, dat is een McDrive voor boten. | |
ZwartmetSuiker | zondag 23 maart 2014 @ 09:14 |
Is er al een boot die kant op gegaan? | |
Co_OL | zondag 23 maart 2014 @ 09:16 |
Nee, de Mcdrive is momenteel gesloten ![]() | |
Poolbal | zondag 23 maart 2014 @ 09:23 |
Ik vind de S er eigenlijk helemaal niet zo op lijken.. maar het kan natuurlijk goed dat het beeld gewoon niet helemaal goed is. Als je de S op het vliegtuig ziet dan heeft hij een grote buik en de bovenste lijn van de S ligt vrij dicht op de buik. Op het wrakstuk is de S veel ronder, eigenlijk zoals de S er hier uit ziet: S. Maar goed, hoop wel dat het het vliegtuig is. | |
Henkie89 | zondag 23 maart 2014 @ 09:30 |
http://www.tomnod.com/nod/challenge/mh370_indian_ocean/map/3700 ![]() Dit is het eerste schip wat ik tegenkom in die buurt, en nog best een heel eind weg. | |
Marrije | zondag 23 maart 2014 @ 09:38 |
'Hoop op vondst vermist vliegtuig neemt toe' De hoop neemt toe dat het sinds 8 maart vermiste Maleisische vliegtuig wordt teruggevonden. Dit zei de Australische premier Tony Abbott zondag. Abbott meent dat er geloofwaardige aanwijzingen voor deze hoop zijn. De zoekactie is nu gericht op een stuk oceaan circa 2500 kilometer ten zuidwesten van de West-Australische stad Perth. Daar is voor het eerst vanuit een vliegtuig iets dat op zee drijft waargenomen dat meer aandacht verdient. Het gaat waarschijnlijk om een houten pallet en enkele andere nog niet geïdentificeerde objecten. Ze drijven in hetzelfde gebied als waar Chinese satellietbeelden eerder aangaven dat er mogelijk een groot drijvend object ligt. Wanneer de pallet of andere zaken kunnen worden opgevist, wordt duidelijk of dit iets met de verdwenen Boeing 777 van Malaysia Airlines te maken heeft. Het toestel verdween met 239 mensen aan boord, nadat alle communicatie kennelijk met opzet was verbroken. nu.nl | |
Poolbal | zondag 23 maart 2014 @ 09:38 |
Btw... de wrakstukken kunnen ook nog verbogen zijn. | |
Afhaalchinees | zondag 23 maart 2014 @ 09:55 |
McDrijf ![]() | |
Co_OL | zondag 23 maart 2014 @ 09:57 |
Ik snap de link van een houten pallet niet echt met een B777 | |
Drebbelman | zondag 23 maart 2014 @ 09:58 |
De piloot zou vlak voor zijn vlucht kort gebeld zijn door een vrouw die een valse identiteit gebruikte. De vrouw van de piloot wordt nu pas ondervraagd. Geen idee over de betrouwbaarheid van deze info. Want DailyMail. http://www.dailymail.co.u(...)security-checks.html
| |
Henkie89 | zondag 23 maart 2014 @ 10:01 |
Worden wel gebruikt om vracht te vervoeren in het ruim? | |
MaJo | zondag 23 maart 2014 @ 10:07 |
Ik denk wel dat dit het is. De premier moet behoorlijk zeker van zijn zaak zijn om dit soort berichten naar buiten te brengen. Ben benieuwd! | |
#ANONIEM | zondag 23 maart 2014 @ 10:09 |
Benieuwd ja? 239 mensen dood en jij bent benieuwd ? | |
IShotTheMaid. | zondag 23 maart 2014 @ 10:11 |
Afwachten dan maar. | |
nummer_zoveel | zondag 23 maart 2014 @ 10:19 |
De grote vraag is natuurlijk, als het gevonden wordt, of er achter kan worden gekomen of het kwade opzet was of een ongeluk. | |
Toefjes | zondag 23 maart 2014 @ 10:20 |
Als mensen niet benieuwd zijn is het niet nieuws waardig. | |
MaJo | zondag 23 maart 2014 @ 10:26 |
uh ja benieuwd of dit het nu eindelijk is? Wat is daar raar aan ![]() | |
IShotTheMaid. | zondag 23 maart 2014 @ 10:28 |
Laat gaan ![]() | |
XcUZ_Me | zondag 23 maart 2014 @ 10:36 |
Drijft idd wel veel spul in de omgeving. Hier ook http://www.tomnod.com/nod/challenge/mh370_indian_ocean/map/3468. Die letters zie ik alleen niet zo. | |
Uccie | zondag 23 maart 2014 @ 10:41 |
Was die plek niet een soort verzamelplek van puin door de stroming of eerder gebrek aan stroming? | |
XcUZ_Me | zondag 23 maart 2014 @ 10:42 |
Nouja, misschien is het verzameld puin van een vliegtuigcrash? ![]() | |
mschol | zondag 23 maart 2014 @ 10:42 |
goed moment die oceaan leeg te vissen ![]() | |
Uccie | zondag 23 maart 2014 @ 10:43 |
Haha ja, vast wel.....hopelijk ook nog de juiste crash ![]() | |
IShotTheMaid. | zondag 23 maart 2014 @ 10:44 |
Nouja, op map 5239 zie ik an sich die 'M' er wel in tho. | |
XcUZ_Me | zondag 23 maart 2014 @ 10:44 |
Och, er zijn er nog een aantal vermist, dus alles is winst ![]() | |
Co_OL | zondag 23 maart 2014 @ 10:56 |
![]() Misschien komt er wel iets bovendrijven nadat Cyclone Gillian is weggetrokken | |
BlauweTijger | zondag 23 maart 2014 @ 10:57 |
Iedereen weet toch dat de MH370 als vliegende bom wordt gebruikt voor de wereldtop aanstaande week? ![]() | |
Co_OL | zondag 23 maart 2014 @ 11:07 |
Ze zoeken nu bijna op Antarctica, dat lijkt me wel wat ver gezocht... Ik denk dat ze meer in de richting van Indonesië moeten zoeken, ergens op of bij de vele onbewoonde eilandjes in de Bandazee! | |
Parzival | zondag 23 maart 2014 @ 11:08 |
ik denk dat die gasten wel weten waar ze mee bezig zijn hoor.. gezien de kosten die hierbij gemoeid zijn zullen ze er vast en zeker over nadenken.. | |
XcUZ_Me | zondag 23 maart 2014 @ 11:17 |
http://www.tomnod.com/nod/challenge/mh370_indian_ocean/map/2669 Dit lijkt wel iets op een reepje van de romp van een vliegtuig in mijn tomnod n00b-ogen ![]() | |
MartijnA3 | zondag 23 maart 2014 @ 11:22 |
Maleisische militaire radar plot van MH370, witte circel is locatie radar en dus ook de blinde vlek van de radar (radar draait rond en kan niet recht omhoog kijken):![]() Plot over een luchtvaart kaart gelegd: ![]() | |
Montagui | zondag 23 maart 2014 @ 11:28 |
Geen idee wat ik hier nu moet zien? Bovendien...ligt die radar dan midden op zee? En waar moet ik MH370 zien? | |
mschol | zondag 23 maart 2014 @ 11:31 |
maar dan is de vraag: hoe wil je dat doen zonder aandacht te trekken een lijnvlucht vervangen gaat niet echt: veel vroeger of later is afwijkend en wordt geheid nagevraagd.. een dubbel vliegtuig is helemaal verdacht.. een vliegtuig dat verdwijnt (originele vlucht transponder uit) en weer op duikt (mh370 aangepaste transponder aan) is ook verdacht.. | |
Pleun2011 | zondag 23 maart 2014 @ 11:31 |
Dat is in de Grote Oceaan. | |
Allesreiniger | zondag 23 maart 2014 @ 11:35 |
Dus? De halve wereld is benieuwd ![]() | |
Uccie | zondag 23 maart 2014 @ 11:35 |
![]() Maar kan dan na twee weken, een vliegtuig deel 100-en km's zijn afgedreven? | |
Co_OL | zondag 23 maart 2014 @ 11:36 |
wel verdacht idd maar met een excuses van we hadden technische problemen kunnen ze hun weg natuurlijk zo vervolgen ![]() | |
MartijnA3 | zondag 23 maart 2014 @ 11:37 |
De groene teksten zijn de lokaties waar MH370 is geregistreerd elke keer als de radar rond was gedraaid. Nee, radar staat op een klein eiland: https://maps.google.nl/ma(...)wBw&ved=0CJYBELYDMA4 Wat je ziet is dat MH370 vanaf waypoint VAMPI exact vliegroute N571 heeft gevolgd, inclusief een bocht naar koers 295° net na waypoint MEKAR. Wat het voor mij dan onbegrijpelijk maakt waarom ie ergens ten zuidwesten van Australie is geëindigd. | |
Pheno | zondag 23 maart 2014 @ 11:38 |
iets zegt me dat ze dat die dag niet zo maar doen ![]() | |
Drebbelman | zondag 23 maart 2014 @ 11:40 |
Hij heeft die gekke knik naar GIVAL dus nooit gemaakt. | |
Pheno | zondag 23 maart 2014 @ 11:40 |
ik dreef vandaag een paar honderd meter tijdens een rifduik, dat was fantastisch. Geen wrak te zien overigens | |
Co_OL | zondag 23 maart 2014 @ 11:40 |
ook niet direct aan het begin van de vlucht? die gasten denken dat Nederland een plaatsje in Amerika is... laat staan dat ze iets weten over de NSS | |
MartijnA3 | zondag 23 maart 2014 @ 11:42 |
Lijkt er niet op idd. | |
Uccie | zondag 23 maart 2014 @ 11:43 |
Er zit iets jaloersmakends in deze post....en dat terwijl ik niet eens kan duiken ![]() Maar je doet het natuurlijk om dat wrak te vinden en ons de verlossende informatie als eerste te geven ![]() | |
Pheno | zondag 23 maart 2014 @ 11:43 |
ik denk dat met Obama en Co. In Nederland dat alles gevolgd gaat worden. Zeker met die wilde plannen die iedereen nu bedacht heeft voor al Qaida. Met dit soort mensen heb je geen terroristen nodig ![]() | |
Pheno | zondag 23 maart 2014 @ 11:45 |
tuurlijk! Maar om het minder jaloers te maken: ik ben goed verbrand. En een zooi kwallen tegen mijn kale bolletje gehad. Maar dat is gelukkig weer over ![]() Alleen een koffervis gezien, geen koffers | |
Co_OL | zondag 23 maart 2014 @ 11:47 |
Ik sta morgen op het dak van het leger des heils op de oudezijds voorburgwal, mijn benieuwen of dat toegelaten word nu Obama maandag in de stad is... | |
Diedelientje81 | zondag 23 maart 2014 @ 11:47 |
Nou .... Zou je denken? Ik vraag me af of ze überhaupt nog weten waar ze mee bezig zijn. ...... begint nu beetje op paniek voetbal ook te lijken. .... snap dat het niet mee valt op deze ruimte maar toch. ..... | |
Uccie | zondag 23 maart 2014 @ 11:51 |
Oh ![]() En trouwens, met die koffervis ben je inmiddels net zo dichtbij het vinden van die kist als de officiële zoektocht, dus het kan nog ![]() | |
Co_OL | zondag 23 maart 2014 @ 11:52 |
ze kunnen net zo goed de hele wereld uitkammen!!! | |
Uccie | zondag 23 maart 2014 @ 11:55 |
Ik denk dat dat meer zo lijkt, omdat wij maar een fractie van de beschikbare informatie horen. Daarbij door alle experts die iets roepen over systemen en radars en pongs en pings vorm je je een mening op basis van algemene info, die in deze specifieke situatie misschien niet van toepassing is of anders geïnterpreteerd had moeten worden. | |
bedachtzaam | zondag 23 maart 2014 @ 12:19 |
Het ligt dan wel op de route die SVA2058 vloog waarin de vrouw zat die zegt een vliegtuig in het water te hebben zien liggen. ![]() Als het idd MH370 was die ze volgde. | |
Henkie89 | zondag 23 maart 2014 @ 12:20 |
http://www.telegraaf.nl/b(...)rieuze_vrouw___.html | |
Montagui | zondag 23 maart 2014 @ 12:22 |
Thanks. Dan is het inderdaad wel vreemd dat hij nu gezocht wordt in de zuidelijke Indische Oceaan. Mocht hij zijn doorgevlogen in de richting van die laatste radar gegevens dan is de verklaring van die vrouw die meende het vliegtuig te hebben gezien tussen India en de Andamanen én die verklaringen van de mensen op de Malediven misschien wel waar. Alleen spreken hun verklaringen de 'ping' van 8:11 dan weer tegen.... | |
bedachtzaam | zondag 23 maart 2014 @ 12:23 |
Er ligt heel veel daar idd, ik had in het vorige deel ook al map 4900 gepost om te vragen waar dat was. Dat ligt dus ook in het zelfde gebied. | |
Henkie89 | zondag 23 maart 2014 @ 12:26 |
Dat is inderdaad een ''raar'' ding, zou niet weten wat het is. | |
XcUZ_Me | zondag 23 maart 2014 @ 12:47 |
http://www.tomnod.com/nod/challenge/mh370_indian_ocean/map/2669 En die dan? 2669? Ik vind dat toch ook een raar ding. | |
Henkie89 | zondag 23 maart 2014 @ 12:53 |
zijn een hoop van die rare objecten, misschien wel plastic? | |
Allesreiniger | zondag 23 maart 2014 @ 12:53 |
Ondervraging vrouw van piloot De onderzoekers gaan zich nu richten op het ondervragen van de vrouw van de piloot. Uit respect hebben ze daar twee weken mee gewacht, maar nu wordt Faizah Khan aan de tand gevoeld. Bizar | |
Pleun2011 | zondag 23 maart 2014 @ 12:53 |
Lijken me gewoon schuimkoppen van golven | |
eight | zondag 23 maart 2014 @ 13:00 |
Mooi voor OP! Volgens mij concentreren Australië en China zich alleen op het zuidelijke gebied en ik neem aan dat de andere landen meer noordelijk zoeken. | |
bedachtzaam | zondag 23 maart 2014 @ 13:03 |
http://ogleearth.com/2014(...)plot/comment-page-1/ | |
eight | zondag 23 maart 2014 @ 13:04 |
De rouwverwerking van 1 vrouw telt zwaarder dan het lot van 239 passagiers. Wat een mafketels ![]() | |
TallMan | zondag 23 maart 2014 @ 13:05 |
Doorgevlogen naar waypoint NILAM. Daar overgestapt op route P627, zodra hij daar buiten radarbereik was koers direct op zuiden gelegd en laat maar doorvliegen tot de brandstof op is. | |
MrTorture | zondag 23 maart 2014 @ 13:21 |
Locatie is heel makkelijk te vinden. Verander "challenge" in "api" en je zit een lat/long. Die kun je dan weer invullen in google maps (alleen de getallen gebruiken). https://www.google.nl/map(...)e3!4m2!3m1!1s0x0:0x0 | |
XcUZ_Me | zondag 23 maart 2014 @ 13:26 |
Huh? Ik kom ergens in Londen uit ![]() ![]() | |
SuperHarregarre | zondag 23 maart 2014 @ 13:30 |
Lekker tijdig wel. ![]() | |
MrTorture | zondag 23 maart 2014 @ 13:32 |
http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014/map/130603![]() | |
XcUZ_Me | zondag 23 maart 2014 @ 13:34 |
Wat is dat? ![]() | |
MrTorture | zondag 23 maart 2014 @ 13:40 |
Iemand gokte op een walvis. Zou best eens kunnen. Er zit in ieder geval beweging in. | |
XcUZ_Me | zondag 23 maart 2014 @ 13:42 |
Wehehe, lollig! Dat vliegtuig ligt vast net op een kaartje waar net een dikke wolk boven hangt ofzo. Of die zwaar overbelicht is ![]() | |
MrTorture | zondag 23 maart 2014 @ 13:44 |
![]() ![]() Dit lijkt wel weer puin oid.. http://www.tomnod.com/nod/challenge/mh370_indian_ocean/map/5239 | |
XcUZ_Me | zondag 23 maart 2014 @ 13:47 |
Ja, die area heb ik ook al redelijk wat zitten klikken. Daar ligt wel e.e.a. aan zooi iig inderdaad. | |
MrTorture | zondag 23 maart 2014 @ 13:48 |
Neem aan dat ze ons na de tijd wel even vertellen wat we allemaal getagd hebben ![]() | |
XcUZ_Me | zondag 23 maart 2014 @ 13:51 |
"div troep, kthnxbye" | |
MrTorture | zondag 23 maart 2014 @ 13:53 |
![]() Of we krijgen na een jaar te horen dat er letterlijk niets is gedaan met de tomnod sightings ![]() | |
TLC | zondag 23 maart 2014 @ 13:56 |
Wel allemaal sattelietfoto's vrijgeven met puin erop, maar iets daadwerkelijk uit het water halen ho maar ![]() ![]() | |
Haags | zondag 23 maart 2014 @ 14:09 |
Hebben ze nou nog niks gevonden? | |
Pheno | zondag 23 maart 2014 @ 14:11 |
de fokkers zoeken zich rot, maar helaas | |
Razor21 | zondag 23 maart 2014 @ 14:14 |
Ik had bijna 1000 tiles op Tomnod en 9 tags. Sta nu plots op 187 en nul tags. | |
MrTorture | zondag 23 maart 2014 @ 14:19 |
Had ik ook, maar sta nu weer op 1000 | |
XcUZ_Me | zondag 23 maart 2014 @ 14:26 |
2074, maar geen tags... | |
MrTorture | zondag 23 maart 2014 @ 14:32 |
Ik tag van alles, maar er is nog nooit iemand met mijn tags eens geweest, volgens het duimpje ![]() | |
MartijnA3 | zondag 23 maart 2014 @ 14:40 |
avherald.com:
![]() | |
opgebaarde | zondag 23 maart 2014 @ 14:44 |
Wat is er zo opmerkelijk? | |
MartijnA3 | zondag 23 maart 2014 @ 14:55 |
Met een lijntoestel gaan zoeken, dat is naar mijn idee toch wel apart. | |
hamkaasburger | zondag 23 maart 2014 @ 14:57 |
De a319 heeft nog best een groot bereik en hij kan ook extra tanks meenemen waardoor hij langer kan vliegen waarschijnlijk kan op deze manier meer mensen mee die vanuit de ramen kunnen zoeken naar brokstukken | |
#ANONIEM | zondag 23 maart 2014 @ 15:06 |
De Fransen hebben ook brokstukken gespot:http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0 | |
Allesreiniger | zondag 23 maart 2014 @ 15:16 |
Na 2 weken onder het genot van een kopje thee vragen of er wellicht bijzonderheden waren aan de piloot (die vooralsnog suspect nr.1 is) ![]() | |
bedachtzaam | zondag 23 maart 2014 @ 16:27 |
![]() http://www.bigbreakingnew(...)makes-emergency.html | |
eight | zondag 23 maart 2014 @ 16:31 |
De schadeclaims van de nabestaanden zullen ongetwijfeld fors zijn | |
gebrokenglas | zondag 23 maart 2014 @ 16:39 |
Zouden die pings er niet geweest zijn, was men nooit op het idee gekomen zo ver zuidelijk te gaan zoeken... Maar als je als piloot dood wil, waarom vlieg je dan net zolang door tot de brandstofmeter op nul staat (een aanname)? Het 'echte moment' wil je dan toch zelf bepalen? Ligt dit zoekgebied trouwens op een afstand die het toestel met efficient vliegen maximaal heeft kunnen halen? | |
Palomar | zondag 23 maart 2014 @ 17:11 |
Denk wel dat dit onherbergzame en diepe gedeelte bewust is uitgezocht. Wellicht heeft ie ook bewust een vlucht uitgezocht waarbij voldoende brandstof beschikbaar is om dit gebied te bereiken. We weten ook niet of de brandstof al helemaal op was op dit punt. | |
hamkaasburger | zondag 23 maart 2014 @ 17:11 |
http://english.astroawani(...)on-possibility-31734Dus wel contact tussen passagiers en vrienden/familie EDIT: vergist in datum las 23 in plaats van 13 Sorry [ Bericht 1% gewijzigd door hamkaasburger op 23-03-2014 17:21:11 (vergissing in datum) ] | |
Drebbelman | zondag 23 maart 2014 @ 17:19 |
Dat stuk is al anderhalve week oud en zitten zoveel haken en ogen aan. Hoe heeft hij bijvoorbeeld in het geheim op zijn telefoon op instagram gezeten? Moeilijk serieus te nemen. | |
hamkaasburger | zondag 23 maart 2014 @ 17:20 |
oh sorry vergiste me in datum las 23 in plaats van 13 | |
El_Matador | zondag 23 maart 2014 @ 17:34 |
Interessant! Het zou een technisch mankement logischer maken. | |
eight | zondag 23 maart 2014 @ 17:39 |
Je bedoelt een kaping én gelijktijdig een technisch mankement? Die kans lijkt mij bijzonder klein. Dat het toestel bewust een andere koers heeft gekregen is inmiddels een feit. | |
El_Matador | zondag 23 maart 2014 @ 17:43 |
Die Wood zou er niet over liegen, of denk jij van wel? Eerst technisch mankement, dan ruzie tussen piloten, geen kaping. ![]() | |
eight | zondag 23 maart 2014 @ 17:48 |
Neuh, welk mens liegt nu voor slechts 15 minutes of fame? Een technisch mankement zou meteen gemeld zijn. Hoezo geen kaping? | |
Co_OL | zondag 23 maart 2014 @ 17:55 |
Waarom in zee en niet op land? | |
El_Matador | zondag 23 maart 2014 @ 17:56 |
Fotomateriaal lijkt me voldoende bewijs en als dat nep is, is het zo te debunken. Dat hangt ervanaf, want Wood smste om 2:12. Daarnaast is het raar dat men op dat tijdstip eten uitdeelt (of het moet een snack zijn), bij zulke red eye vluchten heb je geen diner, wel ontbijt. | |
The_stranger | zondag 23 maart 2014 @ 17:56 |
Talloze.. Bij elke grote ramp zijn er ook zat mensen die doen alsof ze ook getroffen zijn. Zo zijn er gevallen geweest van mensen die na een aardbeving zelf onder eht puin gekropen zijn om "gered" te worden. Niet elk technisch mankement wordt doorgegeven, dat is afhankelijk van de ernst (of de interpretatie ervan). En een aircosysteem dat moeilijk de juiste temperatuur kan vasthouden is niet iets wat heel zeldzaam is en meestal een geval van een sensor die schoon gemaakt moet worden. Dat wordt tijdens de vlucht niet doorgegeven, op de grond wordt dat aan een techneut verteld en die "haalt er een doekje overheen". Dus theoretisch kan het wel zijn dat een technisch mankement niet als dusdanig ernstig wordt opgevat, dus niet doorgegeven en alsnog zo snel ernstig werd dat het de crash heeft veroorzaakt (zeg niet dat dat zo is, maar ik hou de optie wel open). | |
#ANONIEM | zondag 23 maart 2014 @ 17:57 |
![]() | |
matthijst | zondag 23 maart 2014 @ 18:00 |
Piloot zet airco en zuurstof in cabine langzaam uit en vliegt daarna door tot de tank leeg is. Waarom zo ver? Omdat hij anders nog kon terugkeren. Toen hij ver genoeg was was er geen weg terug meer: dood, kloar. | |
Drebbelman | zondag 23 maart 2014 @ 18:01 |
Als er een 'screengrab' is, waarom is die dan nog steeds niet gepubliceerd? Waarom is er überhaupt geen artikel over dit geval geschreven, los van dit stukl waarin staat dat het bij de persconferentie ter sprake is gekomen. Antwoord: omdat het verzonnen is. | |
eight | zondag 23 maart 2014 @ 18:01 |
My point exactly. Klinkt logisch, echter op het moment dat de situatie verergert zou de piloot nog tijd genoeg moeten hebben om een mayday te doen. Of het moet een explosieve decompressie of bom zijn geweest maar daar zijn helemaal geen indicaties voor. | |
Marrije | zondag 23 maart 2014 @ 18:04 |
ik denk eigenlijk meteen dat de piloot dat in gang heeft gezet, of kan dat niet? | |
The_stranger | zondag 23 maart 2014 @ 18:05 |
Ik zeg ook zeker niet dat het het meest logische scenario is, maar helemaal uitsluiten kun je het ook niet. Een ernstig lek in het aircosysteem wat zorgt voor een ontploffende zuurstof fles, welke in de 777 vlakbij de communicatie computers ligt. Geen communicatie mogelijkheden meer. Nogmaals, niet erg waarschijnlijk, maar niet uit te sluiten op dit moment. | |
Marrije | zondag 23 maart 2014 @ 18:08 |
maar het verklaart andere dingen weer niet dus mja, ik geloof er niet zo in | |
matthijst | zondag 23 maart 2014 @ 18:12 |
Ik ook niet meer ![]() Anders had hij wel geprobeerd ergens te crashlanden ofzo ![]() | |
The_stranger | zondag 23 maart 2014 @ 18:12 |
Ik ook niet, maar meteen uitgaan van een kaping door een van de vliegers vind ik ook weer een stap te ver en zonder bewijzen redelijk respectloos richting de nabestaanden. De beste man heeft misschien wel voor zijn leven en dat van de passagiers gevochten, maar wordt digitaal nu al aan het kruis genageld door hele drommen mensen met, met alle respect, niet heel veel van de luchtvaart weten. Niet helemaal mijn stijl, laten we eerst wachten tot we meer weten alvorens conclusies te trekken | |
IShotTheMaid. | zondag 23 maart 2014 @ 18:13 |
![]() | |
El_Matador | zondag 23 maart 2014 @ 18:14 |
Zoals je weet ging ik voor de kaping, maar ik houd andere opties open. Een technisch mankement en dan snel landen zou ik logischer vinden, maar wat als de piloot/piloten door hypoxia verminderd toerekeningsvatbaar waren en die vreemde route naar het NW volgden? De transponder en andere communicatie zouden in principe door brand of kortsluiting uitgeschakeld zijn. | |
El_Matador | zondag 23 maart 2014 @ 18:16 |
Wel interessant dat het eerst van de Daily Mail "ontkracht" was dat zijn vrouw vertrokken was, en nu ineens dat hij gescheiden is en het zijn EX-vrouw is? | |
eight | zondag 23 maart 2014 @ 18:19 |
Niemand die hier conclusies trekt. Een onsje minder vingerwijzen naar piloot mag wel, maar vergeet niet dat het een voor de meest voor de hand liggende scenario's is | |
Marrije | zondag 23 maart 2014 @ 18:20 |
Ik vind het juist zo makkelijk om wel conclusies te trekken ook al heb ik er geen verstand van en ook al weten we nog niet zoveel ![]() ![]() ![]() Dusss, ik denk nog steeds dat de beste man zelfmoord heeft gepleegd. En ben benieuwd naar het antwoord op mijn vraag, stel dat het waar is, dat een passagier heeft laten weten dat het wel erg warm werd etc etc, kan de piloot dat hebben gedaan? Ook al heb ik er geen verstand van, ben wel leergierig ![]() | |
APK | zondag 23 maart 2014 @ 18:21 |
Volgens de telegraaf waren ze gescheiden maar woonden ze nog wel samen.
| |
hamkaasburger | zondag 23 maart 2014 @ 18:21 |
![]() Dit is dus wat de fransen hebben gezien zou een stoel voor moeten stellen (ik zie geen stoel) bron : http://www.roomeetimes.co(...)es-flight-mh370.html edit dit is van een nieuw zeelands toestel | |
Marrije | zondag 23 maart 2014 @ 18:22 |
Maar hoezo was de afwijkende route dan al voorgeprogrammeerd? En pas daarna het laatste communicatiemiddel kapot / uitgezet. Nog ff snel voor ie onwel werd een route ala zuidpool erin gezet, nah, t kan maar lijkt mij niet. | |
eight | zondag 23 maart 2014 @ 18:23 |
Telegraaf... Daily Mail... zucht ![]() | |
El_Matador | zondag 23 maart 2014 @ 18:24 |
De inhoud van de plee of het haarstukje van Gerard Joling. | |
El_Matador | zondag 23 maart 2014 @ 18:28 |
Het hoezo/waarom is de moeilijkste vraag idd. Ik heb sympathie voor de piloten als die VSAmerikaan in de OP met zijn brandverhaal en the-stranger hier, omdat een knotsgekke piloot "enger" en sowieso onwaarschijnlijker is dan technische mankementen, dus duik ik graag (no pun intended) in dat scenario. Hoeveel tijd zat er tussen het ontdekken van die ping en de verdwijning? Zeker nadat de Chinezen daar gingen zoeken... Iets van 6-8 dagen? Dan kan je makkelijk landen in de Gobi, het vliegtuig verstoppen of bijtanken en doorvliegen. Afbuigen naar het zuiden is nergens bewezen. Alleen de ping geeft een mogelijkheid. | |
hamkaasburger | zondag 23 maart 2014 @ 18:30 |
waarschijnlijk is dit het hoofd van hem je kan het zien aan de diaree achtige kleur en vorm | |
APK | zondag 23 maart 2014 @ 18:32 |
Ik sluit zeker niet uit dat er info wordt achtergehouden die wijst op het zuidelijke scenario, kan mij nauwelijks voorstellen dat ze er anders zo veel geld en tijd in zouden steken. | |
El_Matador | zondag 23 maart 2014 @ 18:32 |
Toch nog 1 mooie uitkomst van dit mysterie. ![]() | |
eight | zondag 23 maart 2014 @ 18:34 |
De kunst is om juist emoties zoveel mogelijk te negeren en rationeel te denken. Met de huidige aanwijzingen ligt een technisch mankement simpelweg niet voor de hand. | |
El_Matador | zondag 23 maart 2014 @ 18:34 |
Ja, in elk normaal geval zou je zo denken. Maar zowel de berichtgeving als de "feiten"/het verhaal zijn zo onlogisch dat logica niet echt meer van toepassing is hier. De stilte van de VS (behalve de constante stroom van "terrorisme" van CNN) is ook opvallend. Het komt over alsof niemand iets weet en niemand iets echt kan zeggen. Dat lijkt me uniek in de moderne historie. | |
El_Matador | zondag 23 maart 2014 @ 18:35 |
Bij mij ook niet, maar dan is het dus juist een scenario om uit te pluizen. Trouwens: Na een ruime week NOG geen pings van 01:11-07:11??? | |
hamkaasburger | zondag 23 maart 2014 @ 18:36 |
pingdata werd overschreven waarschijnlijk daarom niet | |
eight | zondag 23 maart 2014 @ 18:39 |
Oh? Die heb ik gemist. Heb je een bron? | |
El_Matador | zondag 23 maart 2014 @ 18:46 |
Kan niet, waarom is die van 09:11 dan niet bekend, die die van 08:11 overschreven zou hebben? Waarom hebben we uberhaupt live-satellietdata die binnen een uurtje overschreven wordt? Makes 0 sense. | |
bedachtzaam | zondag 23 maart 2014 @ 18:46 |
Naar ik begrepen heb werd er helemaal geen data verstuurd, er was enkel een signaal dat aangaf dat het toestel nog 'in orde' was. | |
El_Matador | zondag 23 maart 2014 @ 18:48 |
Ik begrijp helemaal niet wat je wil zeggen. Heb je voor data versturen geen signaal nodig? ![]() | |
bedachtzaam | zondag 23 maart 2014 @ 18:50 |
Nou ja, ze weten dat het toestel op dat moment misschien nog vloog, of het stond aan de grond, maar hoe en waar is verder onbekend. | |
El_Matador | zondag 23 maart 2014 @ 18:56 |
Ja, het was intact. Vliegend lijkt me schier onmogelijk, met zoveel kerosineverbruik door (falende) airco, de sterke stijgingen en dalingen en de gekozen draaien, dus dan geland (wat alleen kan in Bali -veel te druk- en Centraal-Azie). Maar die andere pings? Hoe kunnen we nou niet meer data hebben? Een ruime week geleden "was de data verzameld maar moest het nog geanalyseerd worden"...? | |
APK | zondag 23 maart 2014 @ 19:12 |
Declan Hill is een gerespecteerd journalist die onderzoek doet naar match fixing. Voor zijn onderzoek verblijft hij regelmatig in Azie en hij heeft inmiddels door een groot aantal gesprekken met mensen die involved waren wmb een redelijk inzicht in de manier waarop inwoners van bepaalde landen reageren op bepaalde zaken. (Vaag, ik weet het.) Op zijn blog legt hij een link tussen match fixing en de vermissing van MH370. Het hele artikel staat hier: http://www.declanhill.com/blog [ Bericht 0% gewijzigd door APK op 23-03-2014 19:28:59 ] | |
Pleun2011 | zondag 23 maart 2014 @ 19:19 |
Een stoel? ![]() ![]() ![]() | |
Pleun2011 | zondag 23 maart 2014 @ 19:21 |
Dit. | |
bedachtzaam | zondag 23 maart 2014 @ 19:24 |
![]() Ik vraag me af of dit de pings zijn of dat het giswerk is. | |
El_Matador | zondag 23 maart 2014 @ 19:26 |
Assumed/extrapolated, dus "aannames". Blijft vaag dat we nog niks weten van die pings. | |
El_Matador | zondag 23 maart 2014 @ 19:34 |
BNW / De verdwijning van Malaysia Airlines Flight MH370 | |
Pleun2011 | zondag 23 maart 2014 @ 19:37 |
Die mysterieuze vrouw kan toch gewoon een prostituee zijn? Piloten nemen het er wel vaker van, doorgaans met stewardessen. | |
Loekie1 | zondag 23 maart 2014 @ 19:38 |
De piloot heeft geoefend in extreem moeilijke landingen. Op de vluchtsimulator is niets verdachts gevonden, maar volgens Amerikaanse onderzoekers oefende Zaharie extreem moeilijke landingen, onder meer op eilanden in de Indische Oceaan. Er zijn ook programma's verwijderd van de computer van de simulator. http://www.telegraaf.nl/b(...)r_telefoontje__.html | |
APK | zondag 23 maart 2014 @ 19:41 |
Wat moet hij dan doen op zo'n ding? Voor de zoveelste keer naar Schiphol vliegen? ![]() | |
El_Matador | zondag 23 maart 2014 @ 19:42 |
Jep. Maar hij was dus wel gescheiden. Met zijn chickie/hoer een nieuw leven beginnen ergens? | |
El_Matador | zondag 23 maart 2014 @ 19:43 |
Het zou het "in de zee parkeren" veel minder logisch maken. Een ongeluk na ruzie tussen de piloten kan wel natuurlijk... | |
eight | zondag 23 maart 2014 @ 19:44 |
Corruptie en belangenverstrengeling is overal dus ik vind dit flinterdun. | |
bedachtzaam | zondag 23 maart 2014 @ 19:52 |
Meer info over de pings. http://www.slate.com/blog(...)r_s_flight_path.html
| |
Waterdrinker | zondag 23 maart 2014 @ 20:05 |
Volgens het NOS Journaal zijn er brokstukken gevonden ![]() Edit; gaat om extra satellietinfo van de Fransen ofzo, maar Maleisië wil niet zeggen wat. Geen brokstukken dus. ![]() [ Bericht 39% gewijzigd door Waterdrinker op 23-03-2014 20:16:23 ] | |
XcUZ_Me | zondag 23 maart 2014 @ 20:12 |
http://www.tomnod.com/nod/challenge/mh370_indian_ocean/map/3129 3129, daar ligt ook wat geks ![]() | |
MrTorture | zondag 23 maart 2014 @ 20:37 |
Rechts bedoel je? Ik heb in die omgeving vanmiddag best wat getagged ja | |
XcUZ_Me | zondag 23 maart 2014 @ 20:53 |
Ja, rechts idd. Daar ligt veel spul, maar vond dit echt opvallend. Wat ik me afvraag, wie zien de tags? Bij dat duimpje zie je 'other users' bla bla, maar ik zie geen tags van other users. Wie beoordeelt die dingen? | |
MrTorture | zondag 23 maart 2014 @ 20:59 |
Ja, dat vroeg ik me ook al af ![]() | |
bedachtzaam | zondag 23 maart 2014 @ 21:04 |
http://www.tomnod.com/nod/ scroll een beetje naar beneden en zoom in om tags van anderen te bekijken ![]() Volgens mij moet je een geregistreerde user zijn en ingelogd om je tags te kunnen delen. | |
MrTorture | zondag 23 maart 2014 @ 21:27 |
Dat lijkt me niet. Anders zou het wel heel erg zinloos zijn... | |
bedachtzaam | zondag 23 maart 2014 @ 21:32 |
Ook op Bloomberg staat dat het vliegtuig verder weg vloog van de sataliet.Laatste waarneming op de radar ![]() De eerste van de 7 pings was om 2.11am Rond 2.15am verdween het toestel van de radar. Het moet dus over Indonesië gevlogen zijn als het vliegtuig naar het zuiden gevlogen is. | |
Unstoppable | zondag 23 maart 2014 @ 21:37 |
Bron? Werd hier een paar dagen geleden ook beweerd, ook zonder bron, en ik ben het nergens anders tegengekomen. Ik denk dat Maleisië geen idee had hoe ook maar wat nuttigs uit de pings info te halen. Inmarsat had al aangegeven dat ze de data al snel hadden aangeboden maar er niks mee werd gedaan. Het mogelijke vliegtraject dat ze nu onderzoeken hebben de Amerikanen berekend. De laatste ping was in eerste instantie na de crash de info die het meest zeggende was, dus de nood was er niet om de rest meteen vrij te geven. Waarom het nu nog niet publiek is gemaakt is inderdaad vreemd. En voor zover ik weet zijn van alleen de laatste ping de info vrijgegeven, wat je voor de rest op afbeeldingen ziet betreffende pings is gokwerk van mensen die meespeuren. | |
Nieuwschierig | zondag 23 maart 2014 @ 21:43 |
Er ruim omheen kan net zo goed | |
niels0 | zondag 23 maart 2014 @ 22:00 |
Daar heb je juist een flightsim voor. Bij mij zijn Innsbruck, Madeira, Sion en Lugano favoriet. En dan met een iets te groot vliegtuig. ![]() | |
gebrokenglas | zondag 23 maart 2014 @ 22:05 |
Tuurlijk oefen je leuke dingen met je sim, ipv de standaard tochtjes. Landen met een engine out, of kapotte hoogtemeter, met belachelijk veel zijwind, turbulentie, of juist veel te zwaar beladen.... En als je dan toch je kist keurig weet neer te zetten geeft dat erg veel voldoening. | |
El_Matador | zondag 23 maart 2014 @ 22:14 |
What about de piloot/co-piloot die de autopiloot ingesteld hebben maar er zelf al boven land met een parachute uitgesprongen zijn? | |
Palomar | zondag 23 maart 2014 @ 22:17 |
wel een goede ingeving idd ![]() | |
gebrokenglas | zondag 23 maart 2014 @ 22:17 |
Het is onmogelijk die deur open te krijgen tijdens de vlucht. | |
Palomar | zondag 23 maart 2014 @ 22:18 |
volgens mij wel als de druk weg is. Die deuren zitten tijdens de vlucht vast doordat ze door het drukverschil dicht worden gedrukt. | |
opgebaarde | zondag 23 maart 2014 @ 22:18 |
Gaat veel te hard en je moet de vleugel of staartvin ontwijken | |
Palomar | zondag 23 maart 2014 @ 22:19 |
Zit eens te kijken. Bij het achterste deurtje kan het volgens mij toch wel redelijk veilig: ![]() | |
El_Matador | zondag 23 maart 2014 @ 22:21 |
Je decomprimeert de cabine, opent de deur, stelt de autopiloot op licht gekanteld vliegen en kan eruitspringen. | |
El_Matador | zondag 23 maart 2014 @ 22:21 |
Vol |