Wat is dat?quote:Op zondag 23 maart 2014 13:32 schreef MrTorture het volgende:
http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014/map/130603
Iemand gokte op een walvis. Zou best eens kunnen. Er zit in ieder geval beweging in.quote:
quote:Op zondag 23 maart 2014 13:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wehehe, lollig!
Dat vliegtuig ligt vast net op een kaartje waar net een dikke wolk boven hangt ofzo. Of die zwaar overbelicht is.
Neem aan dat ze ons na de tijd wel even vertellen wat we allemaal getagd hebbenquote:Op zondag 23 maart 2014 13:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, die area heb ik ook al redelijk wat zitten klikken. Daar ligt wel e.e.a. aan zooi iig inderdaad.
"div troep, kthnxbye"quote:Op zondag 23 maart 2014 13:48 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Neem aan dat ze ons na de tijd wel even vertellen wat we allemaal getagd hebben
quote:
de fokkers zoeken zich rot, maar helaasquote:Op zondag 23 maart 2014 14:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hebben ze nou nog niks gevonden?
Had ik ook, maar sta nu weer op 1000quote:Op zondag 23 maart 2014 14:14 schreef Razor21 het volgende:
Ik had bijna 1000 tiles op Tomnod en 9 tags. Sta nu plots op 187 en nul tags.
quote:On Mar 23rd 2014 AMSA reported that a number of civil aircraft including an Airbus A319-100 have joined the search southwest of Perth. An area of 59,000 square kilometers is being searched during Mar 23rd, the area has been determined based on drift modelling derived from the marker buoys dropped during first day of search.
De a319 heeft nog best een groot bereik en hij kan ook extra tanks meenemen waardoor hij langer kan vliegen waarschijnlijk kan op deze manier meer mensen mee die vanuit de ramen kunnen zoeken naar brokstukkenquote:Op zondag 23 maart 2014 14:55 schreef MartijnA3 het volgende:
Met een lijntoestel gaan zoeken, dat is naar mijn idee toch wel apart.
http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0quote:On Mar 23rd 2014 Malaysia's Transport Minister said, that Malaysia received new satellite images from French Authorities showing potential objects in the vicinity of the current search area in the southern corridor. The images were forwarded to Australia. Two Chinese and Two Japanese search aircraft have joined the Australian search out of Perth. An Australian vessel carrying a remote controlled submarine vehicle is on the way in the search area. Indonesia is leading the search into the northern part of the south corridor, two search aircraft from India joined the search out of Subang. The last ACARS transmission received from the aircraft at 01:07L showed nothing unusual and showed a normal routing towards Beijing.
Na 2 weken onder het genot van een kopje thee vragen of er wellicht bijzonderheden waren aan de piloot (die vooralsnog suspect nr.1 is)quote:Op zondag 23 maart 2014 13:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Lekker tijdig wel.Lijken zijn al aan het ontbinden en dan toch maar even checken of hij niet toevallig iets gezegd heeft tegen z'n vrouw. Man, man, man. Zo incompetent dat als incompetent incontinent zou zijn ze de hele boel al hadden ondergezeken.
quote:PARIS, France- An Air France Boeing 777 has made an emergency landing at Charles De Gaulle Airport in Paris.
AF456 took off from Paris Charles De Gaulle before turning back and landing, after it declared an emergency, it was reported by Aviation watchers on Twitter. The aircraft squawked 7700 shortly after takeoff.
The Air France 777 was flying to Sao Paulo in Brazil.
De schadeclaims van de nabestaanden zullen ongetwijfeld fors zijnquote:Op zondag 23 maart 2014 15:16 schreef Allesreiniger het volgende:
[..]
Na 2 weken onder het genot van een kopje thee vragen of er wellicht bijzonderheden waren aan de piloot (die vooralsnog suspect nr.1 is)
Denk wel dat dit onherbergzame en diepe gedeelte bewust is uitgezocht. Wellicht heeft ie ook bewust een vlucht uitgezocht waarbij voldoende brandstof beschikbaar is om dit gebied te bereiken. We weten ook niet of de brandstof al helemaal op was op dit punt.quote:Op zondag 23 maart 2014 16:39 schreef gebrokenglas het volgende:
Maar als je als piloot dood wil, waarom vlieg je dan net zolang door tot de brandstofmeter op nul staat (een aanname)?
Het 'echte moment' wil je dan toch zelf bepalen?
Dus wel contact tussen passagiers en vrienden/familiequote:SEPANG: Datuk Seri Hishammuddin Hussein brushed aside claims that there was still a possibility for passengers of the ill fated MH370 to communicate with people on the ground at 2am, 30 minutes after the plane was last spotted on Saturday.
"No," he replied when asked in the press conference on Wednesday.
The question was posed by an Astro AWANI reporter based on a screen grab of a conversation that took place between American passenger Philip Wood and his acquaintance, owner of the Instagram account with the user name Hun_l.
Wood, was recorded exchanging messages at 2.12am via instant messaging application, Kik Messenger, whilst the supper service on board the flight was underway.
Astro AWANI was alerted of this conversation by a source that wished to remain anonymous. The source shared screen grabs of his conversation with Hun, who also mentioned that he has been in contact with the Wood's brother who advised him to wait before taking further actions.
The identity of Hun_I who was tracked down to be in Beijing, was verified by Astro AWANI who called two individuals in Malaysia who knows him personally.
In the conversation, Wood who claims to be using his phone in the plane secretly, said that the temperature in the cabin was warm and that there seems to be a problem with the craft’s air conditioning system.
He also added that there was difficulty to breath.
In his last message, Wood told Hun_I that he will contact the latter as he arrives in Beijing.
Read more at: http://english.astroawani(...)possibility-31734?cp
Dat stuk is al anderhalve week oud en zitten zoveel haken en ogen aan. Hoe heeft hij bijvoorbeeld in het geheim op zijn telefoon op instagram gezeten?quote:Op zondag 23 maart 2014 17:11 schreef hamkaasburger het volgende:
http://english.astroawani(...)on-possibility-31734
[..]
Dus wel contact tussen passagiers en vrienden/familie
oh sorry vergiste me in datum las 23 in plaats van 13quote:Op zondag 23 maart 2014 17:19 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Dat stuk is al anderhalve week oud en zitten zoveel haken en ogen aan. Hoe heeft hij bijvoorbeeld in het geheim op zijn telefoon op instagram gezeten?
Moeilijk serieus te nemen.
Interessant! Het zou een technisch mankement logischer maken.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:11 schreef hamkaasburger het volgende:
http://english.astroawani(...)on-possibility-31734
[..]
Dus wel contact tussen passagiers en vrienden/familie
EDIT: vergist in datum las 23 in plaats van 13 Sorry
Je bedoelt een kaping én gelijktijdig een technisch mankement? Die kans lijkt mij bijzonder klein.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Interessant! Het zou een technisch mankement logischer maken.
Die Wood zou er niet over liegen, of denk jij van wel?quote:Op zondag 23 maart 2014 17:39 schreef eight het volgende:
[..]
Je bedoelt een kaping én gelijktijdig een technisch mankement? Die kans lijkt mij bijzonder klein.
Dat het toestel bewust een andere koers heeft gekregen is inmiddels een feit.
Neuh, welk mens liegt nu voor slechts 15 minutes of fame?quote:Op zondag 23 maart 2014 17:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die Wood zou er niet over liegen, of denk jij van wel?
Eerst technisch mankement, dan ruzie tussen piloten, geen kaping.
Fotomateriaal lijkt me voldoende bewijs en als dat nep is, is het zo te debunken.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:48 schreef eight het volgende:
[..]
Neuh, welk mens liegt nu voor slechts 15 minutes of fame?
Een technisch mankement zou meteen gemeld zijn. Hoezo geen kaping?
Talloze.. Bij elke grote ramp zijn er ook zat mensen die doen alsof ze ook getroffen zijn. Zo zijn er gevallen geweest van mensen die na een aardbeving zelf onder eht puin gekropen zijn om "gered" te worden.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:48 schreef eight het volgende:
[..]
Neuh, welk mens liegt nu voor slechts 15 minutes of fame?
Niet elk technisch mankement wordt doorgegeven, dat is afhankelijk van de ernst (of de interpretatie ervan). En een aircosysteem dat moeilijk de juiste temperatuur kan vasthouden is niet iets wat heel zeldzaam is en meestal een geval van een sensor die schoon gemaakt moet worden. Dat wordt tijdens de vlucht niet doorgegeven, op de grond wordt dat aan een techneut verteld en die "haalt er een doekje overheen".quote:Een technisch mankement zou meteen gemeld zijn. Hoezo geen kaping?
quote:Op zondag 23 maart 2014 17:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Fotomateriaal lijkt me voldoende bewijs en als dat nep is, is het zo te debunken.
Dat hangt ervanaf, want Wood smste om 2:12. Daarnaast is het raar dat men op dat tijdstip eten uitdeelt (of het moet een snack zijn), bij zulke red eye vluchten heb je geen diner, wel ontbijt.
Als er een 'screengrab' is, waarom is die dan nog steeds niet gepubliceerd? Waarom is er überhaupt geen artikel over dit geval geschreven, los van dit stukl waarin staat dat het bij de persconferentie ter sprake is gekomen.quote:The question was posed by an Astro AWANI reporter based on a screen grab of a conversation that took place between American passenger Philip Wood and his acquaintance, owner of the Instagram account with the user name Hun_l.
My point exactly.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:56 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Talloze.. Bij elke grote ramp zijn er ook zat mensen die doen alsof ze ook getroffen zijn. Zo zijn er gevallen geweest van mensen die na een aardbeving zelf onder eht puin gekropen zijn om "gered" te worden.
Klinkt logisch, echter op het moment dat de situatie verergert zou de piloot nog tijd genoeg moeten hebben om een mayday te doen. Of het moet een explosieve decompressie of bom zijn geweest maar daar zijn helemaal geen indicaties voor.quote:Niet elk technisch mankement wordt doorgegeven, dat is afhankelijk van de ernst (of de interpretatie ervan). En een aircosysteem dat moeilijk de juiste temperatuur kan vasthouden is niet iets wat heel zeldzaam is en meestal een geval van een sensor die schoon gemaakt moet worden. Dat wordt tijdens de vlucht niet doorgegeven, op de grond wordt dat aan een techneut verteld en die "haalt er een doekje overheen".
Dus theoretisch kan het wel zijn dat een technisch mankement niet als dusdanig ernstig wordt opgevat, dus niet doorgegeven en alsnog zo snel ernstig werd dat het de crash heeft veroorzaakt (zeg niet dat dat zo is, maar ik hou de optie wel open).
ik denk eigenlijk meteen dat de piloot dat in gang heeft gezet, of kan dat niet?quote:Op zondag 23 maart 2014 17:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Interessant! Het zou een technisch mankement logischer maken.
Ik zeg ook zeker niet dat het het meest logische scenario is, maar helemaal uitsluiten kun je het ook niet. Een ernstig lek in het aircosysteem wat zorgt voor een ontploffende zuurstof fles, welke in de 777 vlakbij de communicatie computers ligt. Geen communicatie mogelijkheden meer.quote:Op zondag 23 maart 2014 18:01 schreef eight het volgende:
[..]
Klinkt logisch, echter op het moment dat de situatie verergert zou de piloot nog tijd genoeg moeten hebben om een mayday te doen. Of het moet een explosieve decompressie of bom zijn geweest maar daar zijn helemaal geen indicaties voor.
maar het verklaart andere dingen weer niet dus mja, ik geloof er niet zo inquote:Op zondag 23 maart 2014 18:05 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik zeg ook zeker niet dat het het meest logische scenario is, maar helemaal uitsluiten kun je het ook niet. Een ernstig lek in het aircosysteem wat zorgt voor een ontploffende zuurstof fles, welke in de 777 vlakbij de communicatie computers ligt. Geen communicatie mogelijkheden meer.
Nogmaals, niet erg waarschijnlijk, maar niet uit te sluiten op dit moment.
Ik ook niet, maar meteen uitgaan van een kaping door een van de vliegers vind ik ook weer een stap te ver en zonder bewijzen redelijk respectloos richting de nabestaanden.quote:Op zondag 23 maart 2014 18:08 schreef Marrije het volgende:
[..]
maar het verklaart andere dingen weer niet dus mja, ik geloof er niet zo in
quote:Op zondag 23 maart 2014 18:12 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar meteen uitgaan van een kaping door een van de vliegers vin dik ook weer een stap te ver en zonder bewijzen redelijk respectloos richting de nabestaanden.
De beste man heeft misschien wel voor zijn leven en dat van de passagiers gevochten, maar wordt digitaal nu al aan het kruis genageld. Niet helemaal mijn stijl, laten we eerst wachten tot we meer weten alvorens conclusies te trekken
Zoals je weet ging ik voor de kaping, maar ik houd andere opties open. Een technisch mankement en dan snel landen zou ik logischer vinden, maar wat als de piloot/piloten door hypoxia verminderd toerekeningsvatbaar waren en die vreemde route naar het NW volgden?quote:Op zondag 23 maart 2014 18:08 schreef Marrije het volgende:
[..]
maar het verklaart andere dingen weer niet dus mja, ik geloof er niet zo in
Niemand die hier conclusies trekt. Een onsje minder vingerwijzen naar piloot mag wel, maar vergeet niet dat het een voor de meest voor de hand liggende scenario's isquote:Op zondag 23 maart 2014 18:12 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar meteen uitgaan van een kaping door een van de vliegers vind ik ook weer een stap te ver en zonder bewijzen redelijk respectloos richting de nabestaanden.
De beste man heeft misschien wel voor zijn leven en dat van de passagiers gevochten, maar wordt digitaal nu al aan het kruis genageld door hele drommen mensen met, met alle respect, niet heel veel van de luchtvaart weten. Niet helemaal mijn stijl, laten we eerst wachten tot we meer weten alvorens conclusies te trekken
Ik vind het juist zo makkelijk om wel conclusies te trekken ook al heb ik er geen verstand van en ook al weten we nog niet zoveelquote:Op zondag 23 maart 2014 18:12 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar meteen uitgaan van een kaping door een van de vliegers vind ik ook weer een stap te ver en zonder bewijzen redelijk respectloos richting de nabestaanden.
De beste man heeft misschien wel voor zijn leven en dat van de passagiers gevochten, maar wordt digitaal nu al aan het kruis genageld door hele drommen mensen met, met alle respect, niet heel veel van de luchtvaart weten. Niet helemaal mijn stijl, laten we eerst wachten tot we meer weten alvorens conclusies te trekken
Volgens de telegraaf waren ze gescheiden maar woonden ze nog wel samen.quote:Op zondag 23 maart 2014 18:16 schreef El_Matador het volgende:
Wel interessant dat het eerst van de Daily Mail "ontkracht" was dat zijn vrouw vertrokken was, en nu ineens dat hij gescheiden is en het zijn EX-vrouw is?
quote:De ex-vrouw van de piloot, Faizah Khan, wordt ondervraagd door onderzoekers. De twee waren onlangs gescheiden maar woonden nog wel samen. Ze hebben drie kinderen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)rieuze_vrouw___.html
Maar hoezo was de afwijkende route dan al voorgeprogrammeerd? En pas daarna het laatste communicatiemiddel kapot / uitgezet. Nog ff snel voor ie onwel werd een route ala zuidpool erin gezet, nah, t kan maar lijkt mij niet.quote:Op zondag 23 maart 2014 18:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zoals je weet ging ik voor de kaping, maar ik houd andere opties open. Een technisch mankement en dan snel landen zou ik logischer vinden, maar wat als de piloot/piloten door hypoxia verminderd toerekeningsvatbaar waren en die vreemde route naar het NW volgden?
De transponder en andere communicatie zouden in principe door brand of kortsluiting uitgeschakeld zijn.
Telegraaf... Daily Mail... zuchtquote:Op zondag 23 maart 2014 18:21 schreef APK het volgende:
[..]
Volgens de telegraaf waren ze gescheiden maar woonden ze nog wel samen.
[..]
De inhoud van de plee of het haarstukje van Gerard Joling.quote:Op zondag 23 maart 2014 18:21 schreef hamkaasburger het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is dus wat de fransen hebben gezien zou een stoel voor moeten stellen
(ik zie geen stoel)
bron : http://www.roomeetimes.co(...)es-flight-mh370.html
Het hoezo/waarom is de moeilijkste vraag idd.quote:Op zondag 23 maart 2014 18:22 schreef Marrije het volgende:
[..]
Maar hoezo was de afwijkende route dan al voorgeprogrammeerd? En pas daarna het laatste communicatiemiddel kapot / uitgezet. Nog ff snel voor ie onwel werd een route ala zuidpool erin gezet, nah, t kan maar lijkt mij niet.
waarschijnlijk is dit het hoofd van hem je kan het zien aan de diaree achtige kleur en vormquote:Op zondag 23 maart 2014 18:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De inhoud van de plee of het haarstukje van Gerard Joling.
Ik sluit zeker niet uit dat er info wordt achtergehouden die wijst op het zuidelijke scenario, kan mij nauwelijks voorstellen dat ze er anders zo veel geld en tijd in zouden steken.quote:Op zondag 23 maart 2014 18:28 schreef El_Matador het volgende:
Afbuigen naar het zuiden is nergens bewezen. Alleen de ping geeft een mogelijkheid.
Toch nog 1 mooie uitkomst van dit mysterie.quote:Op zondag 23 maart 2014 18:30 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
waarschijnlijk is dit het hoofd van hem je kan het zien aan de diaree achtige kleur en vorm
De kunst is om juist emoties zoveel mogelijk te negeren en rationeel te denken. Met de huidige aanwijzingen ligt een technisch mankement simpelweg niet voor de hand.quote:Op zondag 23 maart 2014 18:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het hoezo/waarom is de moeilijkste vraag idd.
Ik heb sympathie voor de piloten als die VSAmerikaan in de OP met zijn brandverhaal en the-stranger hier, omdat een knotsgekke piloot "enger" en sowieso onwaarschijnlijker is dan technische mankementen, dus duik ik graag (no pun intended) in dat scenario.
Hoeveel tijd zat er tussen het ontdekken van die ping en de verdwijning? Zeker nadat de Chinezen daar gingen zoeken... Iets van 6-8 dagen? Dan kan je makkelijk landen in de Gobi, het vliegtuig verstoppen of bijtanken en doorvliegen.
Afbuigen naar het zuiden is nergens bewezen. Alleen de ping geeft een mogelijkheid.
Ja, in elk normaal geval zou je zo denken. Maar zowel de berichtgeving als de "feiten"/het verhaal zijn zo onlogisch dat logica niet echt meer van toepassing is hier.quote:Op zondag 23 maart 2014 18:32 schreef APK het volgende:
[..]
Ik sluit zeker niet uit dat er info wordt achtergehouden die wijst op het zuidelijke scenario, kan mij nauwelijks voorstellen dat ze er anders zo veel geld en tijd in zouden steken.
Bij mij ook niet, maar dan is het dus juist een scenario om uit te pluizen.quote:Op zondag 23 maart 2014 18:34 schreef eight het volgende:
[..]
De kunst is om juist emoties zoveel mogelijk te negeren en rationeel te denken. Met de huidige aanwijzingen ligt een technisch mankement simpelweg niet voor de hand.
pingdata werd overschreven waarschijnlijk daarom nietquote:Op zondag 23 maart 2014 18:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bij mij ook niet, maar dan is het dus juist een scenario om uit te pluizen.
Trouwens:
Na een ruime week NOG geen pings van 01:11-07:11???
Oh? Die heb ik gemist. Heb je een bron?quote:Op zondag 23 maart 2014 18:36 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
pingdata werd overschreven waarschijnlijk daarom niet
Kan niet, waarom is die van 09:11 dan niet bekend, die die van 08:11 overschreven zou hebben?quote:Op zondag 23 maart 2014 18:36 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
pingdata werd overschreven waarschijnlijk daarom niet
Ik begrijp helemaal niet wat je wil zeggen. Heb je voor data versturen geen signaal nodig?quote:Op zondag 23 maart 2014 18:46 schreef bedachtzaam het volgende:
Naar ik begrepen heb werd er helemaal geen data verstuurd, er was enkel een signaal dat aangaf dat het toestel nog 'in orde' was.
Ja, het was intact. Vliegend lijkt me schier onmogelijk, met zoveel kerosineverbruik door (falende) airco, de sterke stijgingen en dalingen en de gekozen draaien, dus dan geland (wat alleen kan in Bali -veel te druk- en Centraal-Azie).quote:Op zondag 23 maart 2014 18:50 schreef bedachtzaam het volgende:
Nou ja, ze weten dat het toestel op dat moment misschien nog vloog, of het stond aan de grond, maar hoe en waar is verder onbekend.
Het hele artikel staat hier: http://www.declanhill.com/blogquote:I have held back from posting a second article in the series about Malaysian-Singaporean involvement in match-fixing as it seemed inappropriate with such a tragedy going on. However, after watching the news coverage of the disappearance of the Malaysian plane for two weeks, it is clear a couple of things are happening and, oddly, they link back to the match-fixing situation in this country:
1) The international media is doing their usual technological colonialism. It is the same thing that we have, sadly, seen from the fiasco of the Vietnam War, to the utterly failed ‘War on Drugs’, to the current drone attacks on innocent Pakistani civilians. Cannot win a war, because the people you are backing are a bunch of corrupt, dissolute thugs? Use expensive technology!
I see technological colonialism when I am invited to speak at international journalism conferences: a group of western media types descend to give the locals lessons in the latest high-tech gizmos (currently, it is something called ‘data journalism’). It seems to occur to few western journos to actually reverse the paradigm and try to learn from the people on the ground as to what may be occurring in their country and society.
In the story about the missing airplane, the international media analysis is all about technology: purported satellite tracking, GPS locators, flight simulators, blah, blah. We hear about this technology, than some highly-intelligent expert in a suit, sitting thousands-of-miles away from Malaysia explains what the technology does.
They are all missing the point. To understand what happened to the Malaysian airplane, we need to understand more about the culture of Malaysia.
2) It is clear that there are a number of agendas going on in Malaysia that are hindering the search. This is where international investigators should begin their trail. Not in what government officials claim happened in the sky, but when did local people know and when did they speak out about it.
I am not accusing the Malaysians of blowing up their own plane or deliberately hiding their knowledge of the plane’s whereabouts. However, I do think, that knowing Malaysian society, there are probably a number of powerful institutional agendas that are getting in the way of the search for the truth.
- Knip -
Policeman: I do remember that one of the police officers: one of the lead guys in the [Malaysian match-fixing] investigation. We caught him meeting with one of the bookies that we were trying to investigate. We put a tail on him and we got a phone call from the people who were tailing him. He was meeting with the Chinese bookie.
Hill: Do you arrest him?
Policeman: No, it would have been too embarrassing
Malaysian police officer.
**
Our team was run by a group of top politicians and I am not saying they were fixing, but I am saying that there were very strong rumours and suspicions around themfor several years. I can't accuse him. You have to get proof. These guys are untouchable. You are talking about corruption at the highest level of society. If there is corruption going on at the level that there is no hope, the game has absolutely no hope.
Former Malaysian Player.
Een stoel?quote:Op zondag 23 maart 2014 18:21 schreef hamkaasburger het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is dus wat de fransen hebben gezien zou een stoel voor moeten stellen
(ik zie geen stoel)
bron : http://www.roomeetimes.co(...)es-flight-mh370.html
edit dit is van een nieuw zeelands toestel
Dit.quote:Op zondag 23 maart 2014 18:00 schreef matthijst het volgende:
Piloot zet airco en zuurstof in cabine langzaam uit en vliegt daarna door tot de tank leeg is. Waarom zo ver? Omdat hij anders nog kon terugkeren. Toen hij ver genoeg was was er geen weg terug meer: dood, kloar.
quote:Op zondag 23 maart 2014 18:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, het was intact. Vliegend lijkt me schier onmogelijk, met zoveel kerosineverbruik door (falende) airco, de sterke stijgingen en dalingen en de gekozen draaien, dus dan geland (wat alleen kan in Bali -veel te druk- en Centraal-Azie).
Maar die andere pings? Hoe kunnen we nou niet meer data hebben? Een ruime week geleden "was de data verzameld maar moest het nog geanalyseerd worden"...?
Assumed/extrapolated, dus "aannames". Blijft vaag dat we nog niks weten van die pings.quote:Op zondag 23 maart 2014 19:24 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik vraag me af of dit de pings zijn of dat het giswerk is.
Die mysterieuze vrouw kan toch gewoon een prostituee zijn? Piloten nemen het er wel vaker van, doorgaans met stewardessen.quote:Op zondag 23 maart 2014 19:34 schreef El_Matador het volgende:
BNW / De verdwijning van Malaysia Airlines Flight MH370
Wat moet hij dan doen op zo'n ding?quote:Op zondag 23 maart 2014 19:38 schreef Loekie1 het volgende:
De piloot heeft geoefend in extreem moeilijke landingen.
Jep. Maar hij was dus wel gescheiden. Met zijn chickie/hoer een nieuw leven beginnen ergens?quote:Op zondag 23 maart 2014 19:37 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Die mysterieuze vrouw kan toch gewoon een prostituee zijn? Piloten nemen het er wel vaker van, doorgaans met stewardessen.
Het zou het "in de zee parkeren" veel minder logisch maken. Een ongeluk na ruzie tussen de piloten kan wel natuurlijk...quote:Op zondag 23 maart 2014 19:41 schreef APK het volgende:
[..]
Wat moet hij dan doen op zo'n ding?
Voor de zoveelste keer naar Schiphol vliegen?
Corruptie en belangenverstrengeling is overal dus ik vind dit flinterdun.quote:Op zondag 23 maart 2014 19:12 schreef APK het volgende:
Declan Hill is een gerespecteerd journalist die onderzoek doet naar match fixing.
Voor zijn onderzoek verblijft hij regelmatig in Azie en hij heeft inmiddels door een groot aantal gesprekken met mensen die involved waren wmb een redelijk inzicht in de manier waarop inwoners van bepaalde landen reageren op bepaalde zaken.
(Vaag, ik weet het.)
Op zijn blog legt hij een link tussen match fixing en de vermissing van MH370.
[..]
Het hele artikel staat hier: http://www.declanhill.com/blog
quote:If the plane did travel south, its path should be detectable on stored Indonesian military radar returns.
Rechts bedoel je? Ik heb in die omgeving vanmiddag best wat getagged jaquote:Op zondag 23 maart 2014 20:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
http://www.tomnod.com/nod/challenge/mh370_indian_ocean/map/3129
3129, daar ligt ook wat geksLijkt iets met een symbool erop.
Ja, rechts idd. Daar ligt veel spul, maar vond dit echt opvallend.quote:Op zondag 23 maart 2014 20:37 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Rechts bedoel je? Ik heb in die omgeving vanmiddag best wat getagged ja
Ja, dat vroeg ik me ook al afquote:Op zondag 23 maart 2014 20:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag, wie zien de tags? Bij dat duimpje zie je 'other users' bla bla, maar ik zie geen tags van other users. Wie beoordeelt die dingen?
Dat lijkt me niet. Anders zou het wel heel erg zinloos zijn...quote:Op zondag 23 maart 2014 21:04 schreef bedachtzaam het volgende:
Volgens mij moet je een geregistreerde user zijn en ingelogd om je tags te kunnen delen.
Laatste waarneming op de radarquote:An analysis of satellite pings shows that the Malaysian Airline System Bhd. 777 may have flown steadily across the ocean after diverting from its scheduled route to Beijing from Kuala Lumpur. That assessment gave the clearest idea yet on how investigators pinpointed a search zone.
Engineers at Inmarsat Plc (ISAT), whose satellite picked up the pings, plotted seven positions for the jet on March 8, Chris McLaughlin, a company spokesman, said in an interview. The plane flew steadily away from the satellite over the equator while pinging, McLaughlin said.
Bron? Werd hier een paar dagen geleden ook beweerd, ook zonder bron, en ik ben het nergens anders tegengekomen.quote:Op zondag 23 maart 2014 18:36 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
pingdata werd overschreven waarschijnlijk daarom niet
Er ruim omheen kan net zo goedquote:Op zondag 23 maart 2014 21:32 schreef bedachtzaam het volgende:
Ook op Bloomberg staat dat het vliegtuig verder weg vloog van de sataliet.
[..]
Laatste waarneming op de radar
[ afbeelding ]
De eerste van de 7 pings was om 2.11am
Rond 2.15am verdween het toestel van de radar.
Het moet dus over Indonesië gevlogen zijn als het vliegtuig naar het zuiden gevlogen is.
Daar heb je juist een flightsim voor. Bij mij zijn Innsbruck, Madeira, Sion en Lugano favoriet. En dan met een iets te groot vliegtuig.quote:Op zondag 23 maart 2014 19:38 schreef Loekie1 het volgende:
De piloot heeft geoefend in extreem moeilijke landingen.
Op de vluchtsimulator is niets verdachts gevonden, maar volgens Amerikaanse onderzoekers oefende Zaharie extreem moeilijke landingen, onder meer op eilanden in de Indische Oceaan. Er zijn ook programma's verwijderd van de computer van de simulator.
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_telefoontje__.html
wel een goede ingeving iddquote:Op zondag 23 maart 2014 22:14 schreef El_Matador het volgende:
What about de piloot/co-piloot die de autopiloot ingesteld hebben maar er zelf al boven land met een parachute uitgesprongen zijn?
Het is onmogelijk die deur open te krijgen tijdens de vlucht.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:14 schreef El_Matador het volgende:
What about de piloot/co-piloot die de autopiloot ingesteld hebben maar er zelf al boven land met een parachute uitgesprongen zijn?
volgens mij wel als de druk weg is. Die deuren zitten tijdens de vlucht vast doordat ze door het drukverschil dicht worden gedrukt.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:17 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het is onmogelijk die deur open te krijgen tijdens de vlucht.
Gaat veel te hard en je moet de vleugel of staartvin ontwijkenquote:Op zondag 23 maart 2014 22:14 schreef El_Matador het volgende:
What about de piloot/co-piloot die de autopiloot ingesteld hebben maar er zelf al boven land met een parachute uitgesprongen zijn?
Zit eens te kijken. Bij het achterste deurtje kan het volgens mij toch wel redelijk veilig:quote:Op zondag 23 maart 2014 22:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gaat veel te hard en je moet de vleugel of staartvin ontwijken
Je decomprimeert de cabine, opent de deur, stelt de autopiloot op licht gekanteld vliegen en kan eruitspringen.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:17 schreef Palomar het volgende:
[..]
wel een goede ingeving iddVraag me alleen af of dat kan bij zo'n vliegtuig. Deur openen kan alleen als de druk in de cabine weg is en dan nog is het volgens mij heel link om eruit te springen en niet tegen de vleugel oid aan te knallen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |